Echt belachelijk, mensen die gaan klagen omdat de jongen achter de kassa nagellak op heeft. Wat ben je dan voor een zielig figuur. En die manager helemaal, wat een slappe domme zak hooi.quote:Lars ten Caat (18) mag niet met gelakte nagels achter de kassa bij Jumbo in Glanerbrug zitten, omdat ‘Glanerbrug daar nog niet klaar voor is’. De jonge kassamedewerker heeft dat gisteren te horen gekregen. Lars is verdrietig en neemt ontslag. „Ik wil mezelf kunnen zijn.” De supermarkt houdt voet bij stuk.
Sinds een maand lakt Lars ten Caat uit Glanerbrug zijn nagels. In verschillende kleurtjes, en netjes verzorgd. De 18-jarige kassamedewerker van Jumbo vindt het mooi en stijlvol staan. Ook achter de kassa krijgt hij leuke reacties: „Ik heb veel complimenten gehad van klanten”, vertelt Lars aan deze krant. „Eigenlijk hoor ik alleen maar positieve geluiden.”
Des te rauwer viel het gesprek op zijn dak, dat hij gisteren voerde op kantoor bij Jumbo in Glanerbrug. Supermarkteigenaar Radjen Lochan vertelde klachten te hebben ontvangen over de ‘jongen met nagellak’ en vroeg Lars zijn gelnagels er binnen twee weken af te halen. Een andere optie kreeg hij niet. De verbouwereerde kassamedewerker trok daarop zijn conclusies en dient vandaag zijn ontslag in bij de supermarkt.
„Ik vind het te belachelijk voor woorden. Laat mij gewoon mezelf zijn”, zegt Lars. „Het kwam niet eens in me op om dit van tevoren te bespreken in de winkel. Als dames achter de kassa nagellak op mogen doen, is het voor mij vanzelfsprekend dat ik dat ook zou moeten kunnen, toch?”
Ouderwets dorp
Supermarkteigenaar Radjen Lochan zegt in een reactie dat hij geen waardeoordeel velt, maar dat ‘Glanerbrug nog niet zo ver is’. „We zijn een redelijk ouderwets dorp, kregen er flink wat reacties op. Daar beschermen we hem voor”, zegt Lochan. „Bovendien past het niet binnen onze huisregels. We willen een goede afspiegeling zijn van de omgeving hier. Dat heb ik hem geprobeerd uit te leggen.”
De 18-jarige Lars werkt al anderhalf jaar met veel plezier bij de grootste supermarkt van het dorp. Hij treedt met het verhaal naar buiten om zo bewustwording te creëren. „Ik wil laten zien dat dit soort dingen dus nog steeds gebeuren. In mijn ogen hoort een werkgever zijn werknemer te steunen, omdat het eigenlijk gewoon puur om seksisme gaat. Dat vind ik wel heel vervelend. En doet me verdriet.”
Honderden steunbetuigingen
Lars heeft online al honderden steunbetuigingen ontvangen op zijn verhaal. Ook hebben andere supermarkten hem een baan aangeboden, met de belofte dat hij daar plaats kan nemen mét gelakte nagels. De jonge Glanerbrugger beslist later wat hij gaat doen.
‘Nog niet zo ver’
Bij Jumbo Lochan blijft hij in principe ook welkom, maar nog steeds zonder kleurtje op zijn vingers. Lochan: „We hebben hier allerlei mensen aan het werk. Homo’s, lesbiennes: het is nooit een probleem geweest. Alleen aan bedrijfskleding moet iedereen zich houden. Als iemand plots een vestje binnenstebuiten wil dragen, moet ik dat ook goed vinden? In dat concept moet je het zien, en niet anders.”
Dat volgens diezelfde huisregels vrouwen met nagellak wél achter de kassa mogen plaatsnemen, noemt Lochan een ‘vertaling van richtlijnen’. „Misschien moet het bij jongens ook kunnen, maar wij zijn nog niet zo ver. Kijk: als mensen veranderen in hun leven moeten ze dat ook doen in een omgeving waar dat gepast is, en niet de omgeving proberen te veranderen. Dat is er nu aan de hand.”
Daar zijn ze nog niet klaar voor.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:14 schreef TommyL0204 het volgende:
Wanneer Glanerbrug riolering krijgt is nog niet bekend
Macdonalds medewerker mogen ook geen naggelak op. Dit kan in het voedsel terecht komen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:14 schreef Raw85 het volgende:
Als het daadwerkelijk zo gegaan is als hier wordt geschetst dan slaat het echt nergens op. En al helemaal als je zegt dat ‘Glanerburg hier nog niet klaar voor is’.![]()
Een verbod op nagellak kan ik in sommige beroepsgroepen, bijv. medische, wel begrijpen maar ik zie niet in waarom je niet achter de kassa zou kunnen zitten met nagellak.
In onze cultuur moeten regels wel uit te leggen zijn. Als je dat niet trekt moet je naar China verhuizenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:17 schreef Mirandaforyou het volgende:
Ik word moe van het feit dat elk transgender figuur bij elke confrontatie of negatieve reactie het nieuws opzoekt. De media doet hier ook volop aan mee.
Bij mijn werk in de luchtvaart golden er verschillende regels betreft uniform voorschriften voor mannen en vrouwen.
Vrouwen mochten oorbellen in en mannen niet. Als het bedrijf dat zo wil hebben, en jij bent het er niet mee eens dan moet je daar niet willen werken.
Er was toen ook een vrouw bij KLM (terecht) ontslagen omdat haar haardracht te kort was.
De lhbtq beweging gaat mij niet dwingen met hun zielige berichten om deze groep te steunen.
Er kan hoogstens een ietsiepietsie nagellak aan je boodschappenbonnetje komen. Dat overleef je echt wel hoorquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:18 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Macdonalds medewerker mogen ook geen naggelak op. Dit kan in het voedsel terecht komen.
Dat zijn allemaal dingen waarvoor gevochten is door mensen. En gelukkig maar want dat soort regels zijn toch bizar eigenlijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:17 schreef Mirandaforyou het volgende:
Ik word moe van het feit dat elk transgender figuur bij elke confrontatie of negatieve reactie het nieuws opzoekt. De media doet hier ook volop aan mee.
Bij mijn werk in de luchtvaart golden er verschillende regels betreft uniform voorschriften voor mannen en vrouwen.
Vrouwen mochten oorbellen in en mannen niet. Als het bedrijf dat zo wil hebben, en jij bent het er niet mee eens dan moet je daar niet willen werken.
Er was toen ook een vrouw bij KLM (terecht) ontslagen omdat haar haardracht te kort was.
Inderdaad. Het zou fijn zijn als medewerkers er neutraal uitzien. Geen piercings en naggelak etc. Zelfexpressie doe je maar in je vrije tijd.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:21 schreef ToT het volgende:
Jammer joh, dat je baas nog wat te zeggen heeft over uiterlijke verzorging / kleding / uitdragingen als je in contact met klanten komt.
Ja of in je crossaintje. Kan makkelijk zo zijn dat degene die op de broodafdeling staat ook kassa moet draaien als het druk is.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er kan hoogstens een ietsiepietsie nagellak aan je boodschappenbonnetje komen. Dat overleef je echt wel hoor
ben je wel echt een lowlife manager zonder enig fatsoen.quote:We zijn een redelijk ouderwets dorp, kregen er flink wat reacties op. Daar beschermen we hem voor
Het is niet dat die gozer meteen in full drag er bij zat, maar je moet als bedrijf wel je grenzen kunnen trekken.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:23 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Inderdaad. Het zou fijn zijn als medewerkers er neutraal uitzien. Geen piercings en naggelak etc. Zelfexpressie doe je maar in je vrije tijd.
Ow is-ie ontslagen dan?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het is al laf hem te ontslaan, maar als je dan hiermee komt
[..]
ben je wel echt een lowlife manager zonder enig fatsoen.
Als iemand wordt ontslagen omdat diegene een kruisje om z'n nek draagt, is dat ook gewoon nieuwswaardig. Wat die lokale Jumbo hier doet, slaat gewoon nergens op. Heel goed dat die knul de media opzoekt.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:17 schreef Mirandaforyou het volgende:
De lhbtq beweging gaat mij niet dwingen met hun zielige berichten om deze groep te steunen.
Voor iemand achter de kassa bij een supermarkt? Kijk, dat je niet iemand met allerlei piercings of tatoeages in z’n gezicht wil kan ik wel begrijpen, maar een paar gelakte nagels.. Er zijn veel kapsels, parfums of make-upstijlen waar ik me meer aan erger dan aan een gelakt nageltjequote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:23 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Inderdaad. Het zou fijn zijn als medewerkers er neutraal uitzien. Geen piercings en naggelak etc. Zelfexpressie doe je maar in je vrije tijd.
Uiting van geloof vind ik ook niet kunnen. Bij de KLM zie je geen stewardessen met hoofddoek lopen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als iemand wordt ontslagen omdat diegene een kruisje om z'n nek draagt, is dat ook gewoon nieuwswaardig. Wat die lokale Jumbo hier doet, slaat gewoon nergens op. Heel goed dat die knul de media opzoekt.
Is hij transgender dan? In mijn tijd op de middelbare waren er al een paar gothic's die hun nagels lakten. Dat waren echt geen transgenders (of homo's)...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:17 schreef Mirandaforyou het volgende:
Inderdaad, daarom gewoon een neutraal uiterlijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Voor iemand achter de kassa bij een supermarkt? Kijk, dat je niet iemand met allerlei piercings of tatoeages in z’n gezicht wil kan ik wel begrijpen, maar een paar gelakte nagels.. Er zijn veel kapsels, parfums of make-upstijlen waar ik me meer aan erger dan aan een gelakt nageltje
Ik neem aan dat ze op de broodafdeling plastichandschoentjes dragenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:24 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ja of in je crossaintje. Kan makkelijk zo zijn dat degene die op de broodafdeling staat ook kassa moet draaien als het druk is.
Het is de bedoeling maar gebeurt niet altijd in de praktijk. Uit eigen ervaring.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze op de broodafdeling plastichandschoentjes dragen
Als er in het contract regels zijn opgenomen voor het dragen van hoofddeksels, dan weet de werknemer waar hij of zij aan toe is. Helemaal prima dus.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:29 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Uiting van geloof vind ik ook niet kunnen. Bij de KLM zie je geen stewardessen met hoofddoek lopen.
Tja, van Herman Finkers weten we al wat een achterlijk gat het is.quote:Lars ten Caat (18) mag niet met gelakte nagels achter de kassa bij Jumbo in Glanerbrug zitten, omdat ‘Glanerbrug daar nog niet klaar voor is’.
Vind ik ook niet kunnen hoor, geloof beleiden doe je thuis maar.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er in het contract regels zijn opgenomen voor het dragen van hoofddeksels, dan weet de werknemer waar hij of zij aan toe is. Helemaal prima dus.
Ik denk echter dat die vlieger in dit geval niet opgaat.
Verder is een kruisje verbieden echt je reinste onzin. Waar gaat dat over? Ik zie trouwens regelmatig kassameisjes met hoofddoekjes in de supermarkt in mijn Veluwse woonplaats.
Maar waar trek je de grens ?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Voor iemand achter de kassa bij een supermarkt? Kijk, dat je niet iemand met allerlei piercings of tatoeages in z’n gezicht wil kan ik wel begrijpen, maar een paar gelakte nagels.. Er zijn veel kapsels, parfums of make-upstijlen waar ik me meer aan erger dan aan een gelakt nageltje
Precies, toen met je pinkje lakken voor het goede doel. Of met dat jongetje van Serious Request.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:14 schreef the-eye het volgende:
Wie interesseert het nou oftie goser nagellak op heeft?
Als het tegen kinderkanker is vind iedereen het prachtig als kerels nagellak ophebben maar nu is het ineens een brug te ver voor de Jumbo
Als een kassamedewerker een keppeltje wil dragen, dan doet diegene wat mij betreft z'n best maar.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vind ik ook niet kunnen hoor, geloof beleiden doe je thuis maar.
Ik zie niemand met een keppeltje achter de kassa.
Ik zie een 18e eeuwse transgender tussen die mannenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In andere culturen, maar zelfs in onze cultuur was make-up gewoon normaal. Waarom wordt er dan nu zo moeilijk over gedaan. Laten we wel wezen; dit was ooit DE mannenlook:
[ afbeelding ]
Laat me raden: ze kon met kort haar het vliegtuig niet goed besturen? Of zag ze er niet geil genoeg uit bij het rondbrengen van de plasticbroodjes?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:17 schreef Mirandaforyou het volgende:
En zoals iedereen weet hebben wentelteefjes met kort haar geen neutraal uiterlijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:30 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom gewoon een neutraal uiterlijk.
Bedrijfsregels prima, maar dan moet je gelakte nagels ook bij de vrouwen verbieden.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wiens brood men eet, wiens mond men spreekt.
Je hebt je te houden aan de bedrijfsregels. Bevalt het je niet, dan ga je maar ergens anders werken.
Prima opgelost door die gozer (op het media-aandacht zoeken na dan).
Ik ga tantoe brokko manquote:Kijk: als mensen veranderen in hun leven moeten ze dat ook doen in een omgeving waar dat gepast is, en niet de omgeving proberen te veranderen. Dat is er nu aan de hand.”
Dus mannen moeten er ook een jurk kunnen dragen als vrouwen dat ook mogen?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:46 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Bedrijfsregels prima, maar dan moet je gelakte nagels ook bij de vrouwen verbieden.
belijdenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vind ik ook niet kunnen hoor, geloof beleiden doe je thuis maar.
Ik zie niemand met een keppeltje achter de kassa.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze de baas niet helpen heeft hij ook een probleem met zijn uiterlijk en kleding. Dan ziet hij, evenals de onschuldig gevangen zittende jongere mensen, er ook onverzorgd uit.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:21 schreef ToT het volgende:
Jammer joh, dat je baas nog wat te zeggen heeft over uiterlijke verzorging / kleding / uitdragingen als je in contact met klanten komt.
Ja precies. Het liefst gewoon allemaal in uniform naar buiten. Zelfexpressie ughquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:23 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Haha ja. Alsof vrouwen ook ineens een broek mogen dragen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus mannen moeten er ook een jurk kunnen dragen als vrouwen dat ook mogen?
Dus iedereen moet maar alles mogen dragen en de baas moet z'n bek er maar over houden, ongeacht wat de klanten er van vinden?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:52 schreef Fugue het volgende:
[..]
Haha ja. Alsof vrouwen ook ineens een broek mogen dragen.
Klanten die er wat van vinden? Het is een supermarkt geen staatsbanketquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus iedereen moet maar alles mogen dragen en de baas moet z'n bek er maar over houden, ongeacht wat de klanten er van vinden?
Wat maakt mij het uit wat ze dragen als ze mijn boodschappen scannen. Al doen ze dat in een olifanten onesie.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus iedereen moet maar alles mogen dragen en de baas moet z'n bek er maar over houden, ongeacht wat de klanten er van vinden?
Goed, schijt aan de klanten dus!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klanten die er wat van vinden? Het is een supermarkt geen staatsbuffet
Ja maar niet iedereen ter wereld is jou he.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:56 schreef Fugue het volgende:
[..]
Wat maakt mij het uit wat ze dragen als ze mijn boodschappen scannen. Al doen ze dat in een olifanten onesie.
Ik zou het iig niet leuk vinden als er ineens een clown a la IT achter de enige kassa zit. Dan ga ik wel even naar de AH.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klanten die er wat van vinden? Het is een supermarkt geen staatsbuffet
Ok boomer. Misschien kan je de volgende keer vragen of je een manager kan spreken als je een mannelijke vakkenvuller met oorbellen zietquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Goed, schijt aan de klanten dus!Dat is hoe je een bedrijf runt!
Bingo, het maakt JOU niets uit maar de omgeving van die supermarkt dus wel. Zodra ze jouw kijk hebben kan die beste man prima met gelakte nagels achter de kassa plaatsnemen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:56 schreef Fugue het volgende:
[..]
Wat maakt mij het uit wat ze dragen als ze mijn boodschappen scannen. Al doen ze dat in een olifanten onesie.
Je kan zeker een grens trekken. Lijkt me niet gewenst dat iemand alleen in zijn tanga slip daar gaat zitten. Maar nagellak is totaal niet relevant als het over representatief gaatquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zou het iig niet leuk vinden als er ineens een clown a la IT achter de enige kassa zit. Dan ga ik wel even naar de AH.
Je moet ergens een grens trekken natuurlijk.
Daarom.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zou het iig niet leuk vinden als er ineens een clown a la IT achter de enige kassa zit. Dan ga ik wel even naar de AH.
Je moet ergens een grens trekken natuurlijk.
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ok boomer. Misschien kan je de volgende keer vragen of je een manager kan spreken als je een mannelijke vakkenvuller met oorbellen ziet
Hou op man.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:00 schreef Aangezwengeld het volgende:
Gast, doe normaal. Je bent een gozer. Gozers dragen geen nagellak.
Ja de een maakt zich druk over een klimaatcrisis en de ander over een jongen met nagellakquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:00 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lekker op de man aan het spelen, moderator?
Doe je nu zijn gender assumen?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:00 schreef Aangezwengeld het volgende:
Gast, doe normaal. Je bent een gozer. Gozers dragen geen nagellak.
Ja want als het één bestaat, mag je je helemaal niet meer druk maken om andere dingen in het leven he!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja de een maakt zich druk over een klimaatcrisis en de ander over een jongen met nagellak
Mogen vrouwelijke medewerksters een jurk dragen dan?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus mannen moeten er ook een jurk kunnen dragen als vrouwen dat ook mogen?
Er waren ook klanten die er positief op reageerden.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Goed, schijt aan de klanten dus!Dat is hoe je een bedrijf runt!
Nee maar aan jouw posts te lezen zou jij precies dezelfde beslissing maken dus dat maakt niet zoveel uitquote:
Geen idee of een jurk is toegestaan, maar het ging er om dat als vrouwen iets mogen, dat mannen het dus automatisch ook zouden moeten mogen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:04 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Mogen vrouwelijke medewerksters een jurk dragen dan?
[..]
Er waren ook klanten die er positief op reageerden.
Ja, als je een representatief bedrijf wil hebben beslis je als baas wel wat een medewerker wel en wat hij niet mag dragen. Zo werkt het in de grote mensen wereld.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee maar aan jouw posts te lezen zou jij precies dezelfde beslissing maken dus dat maakt niet zoveel uit
Dat is jouw mening ja.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je kan zeker een grens trekken. Lijkt me niet gewenst dat iemand alleen in zijn tanga slip daar gaat zitten. Maar nagellak is totaal niet relevant als het over representatief gaat
En wat zou jouw argument zijn om een vrouw wel nagellak te laten dragen en een man niet? Als het dan puur om de nagellak gaatquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja, als je een representatief bedrijf wil hebben beslis je als baas wel wat een medewerker wel en wat hij niet mag dragen. Zo werkt het in de grote mensen wereld.
Een bedrijf dat een nette uitstraling tegenover de klanten wil hebben, met name in een wat conservatievere omgeving, leunt gewoon wat meer op traditionelere kledingsstijlen en daarbij behorende verzorgingen en versieringen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En wat zou jouw argument zijn om een vrouw wel nagellak te laten dragen en een man niet? Als het dan puur om de nagellak gaat
Maar het maakt niet uit waar de supermarkt gevestigd is toch? Neem aan dat een Jumbo gewoon een landelijk beleid heeft voor elke supermarktquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Een bedrijf dat een nette uitstraling tegenover de klanten wil hebben, met name in een wat conservatievere omgeving,
Het slachtoffer uithangen en overal steunbetuigingen krijgen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:07 schreef ReplaR het volgende:
Het zou me vandaag de dag niet verbazen als hij het express gedaan heeft voor de aandacht. Want dat is in tegenwoordig: zielig doen en het op internet gooien.
Prima. Als dat voor zowel mannen als vrouwen geldt.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:18 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Macdonalds medewerker mogen ook geen naggelak op. Dit kan in het voedsel terecht komen.
Het zijn vaak ook lokale winkeltjes die onder contract zitten bij zo'n landelijke vestiging.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar het maakt niet uit waar de supermarkt gevestigd is toch? Neem aan dat een Jumbo gewoon een landelijk beleid heeft voor elke supermarkt
Dat zijn wel heeeel veel aannames. En waarom worden de klanten die complimenten gaven genegeerd?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Een bedrijf dat een nette uitstraling tegenover de klanten wil hebben, met name in een wat conservatievere omgeving, leunt gewoon wat meer op traditionelere kledingsstijlen en daarbij behorende verzorgingen en versieringen.
Ik neem aan dat een sleeveless shirt ook niet toegestaan zal zijn, of knal paars geverfd haar, lippiercings enz.
De manager van de zaak gaat over het bedrijf, het personeel en wat hij wenselijk en onwenselijk acht aan het uiterlijk van zijn personeel.
Of moet het personeel zelf maar beslissen hoe zij de zaak runnen zodat de manager maar kan opbokken?
Het gaat gewoon om nagellak wat hij niet wenselijk vond tegenover de klant en die knul is daarom zelf maar opgestapt.
Eigen keuze, jammer voor hem. Wil je niet naar je baas luisteren, dan heb je weinig bij die baas te zoeken.
Zelfde als vrouwen die per sé een hoofddoekje willen dragen en het absoluut niet in de lijn van de kledingsvoorschriften / uiting van geloofsovertuiging zou passen binnen het bedrijf. (Ook een kruisje, als dat niet gewenst zou zijn enz.)quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Lars moet gewoon niet zo zeuren en een baan zonder klantcontact zoeken.
Kunnen moderators hun getrol aub achterwege laten?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En wat zou jouw argument zijn om een vrouw wel nagellak te laten dragen en een man niet? Als het dan puur om de nagellak gaat
Valt wel mee met de aannames.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:19 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat zijn wel heeeel veel aannames. En waarom worden de klanten die complimenten gaven genegeerd?
Tis fucking nagellak.
Dit is gewoon een normale vraag hoor?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kunnen moderators hun getrol aub achterwege laten?
Het gaat dan ook niet om de nagellak zelf maar dat een vent dat draagt.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:05 schreef Haags het volgende:
Achter een kassa geen nagellak mogen dragen , dat is wel een beetje koekoek ja.
Snap wel dat als je op een andere afdeling werkt je zoiets niet mag ivm hygiëne en veiligheid oid (oorbellen, sieraden en zulks). Maar een kassa, kom op hey.
Net als met religie is zoiets vaak ook aan interpretatie onderhevig.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar het maakt niet uit waar de supermarkt gevestigd is toch? Neem aan dat een Jumbo gewoon een landelijk beleid heeft voor elke supermarkt
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is gewoon een normale vraag hoor?
idd, straks gaan er nog een hoop DJ's en andere mannelijke BN'ers een stille Larsmars houden met gelakte nagels.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:23 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we niet gewoon concluderen dat alle partijen in deze gigantisch kansloos zijn en er verder geen aandacht aan schenken? Hier continu aandacht aan schenken is precies waar figuren als Lars op uit zijn.
Jongen heeft ook goed gehandeld door op te stappen. Laat die boomermanager dan maar dure Ria's achter de kassa zetten.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:13 schreef Werkperd het volgende:
''Laat me gewoon mijzelf zijn...'' Ja natuurlijk, want de wereld draait slechts om deze frikandel.
Baas heeft goed gehandeld. Supermarkt oftewel een werkvloer is niet de plek waar je om welke reden dan ook vrijuit jezelf kunt zijn .Opzouten met provocateurs.
Het beantwoorden van de vraag echter ligt een stuk gevoeliger inderdaad, dan bevestig je dat nagellak bij vrouwen namelijk wel acceptabel is en bij mannen niet.quote:
Ja ik denk dat het merendeel van de klanten geen millennial en zoomers / xoomers / whatever zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:24 schreef Fugue het volgende:
[..]
Jongen heeft ook goed gehandeld door op te stappen. Laat die boomermanager dan maar dure Ria's achter de kassa zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |