abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200887191
quote:
Supermarkt biedt Lars (18) baan aan na nagellak-verbod bij Jumbo: ‘Leven niet in prehistorie’
Bij supermarkt Coop in het Overijsselse dorp Glanerbrug wordt met verbazing gekeken naar de berichtgeving rond Lars (18), die weg moet als kassamedewerker bij de Jumbo omdat hij als jongen nagellak draagt. Dit omdat ‘Glanerbrug nog niet klaar zou zijn voor jongens met gelakte nagels’.

„We leven niet meer in de prehistorie”, reageert Coop-supermarktmanager Thijs van Oosterwijk. „Het is 2021, ook hier. Vooral dat zinnetje dat Glanerbrug er niet klaar voor zou zijn raakte me. Het lijkt me heel, heel sterk dat ze hier anti-nagellak zijn”, vervolgt Van Oosterwijk.

Sterker nog: ook bij de supermarkt tussen Enschede en Glanerbrug wordt nagellak gedragen door vrouw én man. „Wij hebben óók iemand rondlopen die vroeger man was en nagellak draagt. Die reacties zijn alleen maar positief.”

Statement
De supermarktmanager van de Coop - op nog geen twee kilometer van Jumbo Lochan - wil graag een statement maken en biedt Lars een baan achter de kassa aan. Hij is van harte welkom bij de winkel aan de Esmarkelaan. „Het gaat me niet om de aandacht, maar ik wil wel graag iets laten horen. Want dit is echt schandalig.”

Lars zelf wordt deze donderdag bedolven onder de steunbetuigingen en heeft al meerdere baantjes aangeboden gekregen. Hij zegt niet meer terug te willen naar de Jumbo in Glanerbrug, ook niet als hij plotseling wel met nagellak welkom is. „Ik zou niet meer met een goed gevoel naar het werk gaan.”

Supermarkteigenaar Radjen Lochan van de bewuste Jumbo zei eerder tegen deze krant dat Glanerbrug nog niet zover is dat het nagellak bij jongens accepteert. De manager had klachten ontvangen van klanten over de ‘jongen met nagellak’. „We zijn een redelijk ouderwets dorp, kregen er flink wat reacties op. Daar beschermen we hem voor”, zei Lochan.
Bron: https://www.ad.nl/ensched(...)rehistorie~aad4db2f/

Nieuwsartikel in de OP uit het vorige deel:
quote:
Lars ten Caat (18) mag niet met gelakte nagels achter de kassa bij Jumbo in Glanerbrug zitten, omdat ‘Glanerbrug daar nog niet klaar voor is’. De jonge kassamedewerker heeft dat gisteren te horen gekregen. Lars is verdrietig en neemt ontslag. „Ik wil mezelf kunnen zijn.” De supermarkt houdt voet bij stuk.

Sinds een maand lakt Lars ten Caat uit Glanerbrug zijn nagels. In verschillende kleurtjes, en netjes verzorgd. De 18-jarige kassamedewerker van Jumbo vindt het mooi en stijlvol staan. Ook achter de kassa krijgt hij leuke reacties: „Ik heb veel complimenten gehad van klanten”, vertelt Lars aan deze krant. „Eigenlijk hoor ik alleen maar positieve geluiden.”

Des te rauwer viel het gesprek op zijn dak, dat hij gisteren voerde op kantoor bij Jumbo in Glanerbrug. Supermarkteigenaar Radjen Lochan vertelde klachten te hebben ontvangen over de ‘jongen met nagellak’ en vroeg Lars zijn gelnagels er binnen twee weken af te halen. Een andere optie kreeg hij niet. De verbouwereerde kassamedewerker trok daarop zijn conclusies en dient vandaag zijn ontslag in bij de supermarkt.

„Ik vind het te belachelijk voor woorden. Laat mij gewoon mezelf zijn”, zegt Lars. „Het kwam niet eens in me op om dit van tevoren te bespreken in de winkel. Als dames achter de kassa nagellak op mogen doen, is het voor mij vanzelfsprekend dat ik dat ook zou moeten kunnen, toch?”

Ouderwets dorp
Supermarkteigenaar Radjen Lochan zegt in een reactie dat hij geen waardeoordeel velt, maar dat ‘Glanerbrug nog niet zo ver is’. „We zijn een redelijk ouderwets dorp, kregen er flink wat reacties op. Daar beschermen we hem voor”, zegt Lochan. „Bovendien past het niet binnen onze huisregels. We willen een goede afspiegeling zijn van de omgeving hier. Dat heb ik hem geprobeerd uit te leggen.”

De 18-jarige Lars werkt al anderhalf jaar met veel plezier bij de grootste supermarkt van het dorp. Hij treedt met het verhaal naar buiten om zo bewustwording te creëren. „Ik wil laten zien dat dit soort dingen dus nog steeds gebeuren. In mijn ogen hoort een werkgever zijn werknemer te steunen, omdat het eigenlijk gewoon puur om seksisme gaat. Dat vind ik wel heel vervelend. En doet me verdriet.”

Honderden steunbetuigingen
Lars heeft online al honderden steunbetuigingen ontvangen op zijn verhaal. Ook hebben andere supermarkten hem een baan aangeboden, met de belofte dat hij daar plaats kan nemen mét gelakte nagels. De jonge Glanerbrugger beslist later wat hij gaat doen.

‘Nog niet zo ver’
Bij Jumbo Lochan blijft hij in principe ook welkom, maar nog steeds zonder kleurtje op zijn vingers. Lochan: „We hebben hier allerlei mensen aan het werk. Homo’s, lesbiennes: het is nooit een probleem geweest. Alleen aan bedrijfskleding moet iedereen zich houden. Als iemand plots een vestje binnenstebuiten wil dragen, moet ik dat ook goed vinden? In dat concept moet je het zien, en niet anders.”

Dat volgens diezelfde huisregels vrouwen met nagellak wél achter de kassa mogen plaatsnemen, noemt Lochan een ‘vertaling van richtlijnen’. „Misschien moet het bij jongens ook kunnen, maar wij zijn nog niet zo ver. Kijk: als mensen veranderen in hun leven moeten ze dat ook doen in een omgeving waar dat gepast is, en niet de omgeving proberen te veranderen. Dat is er nu aan de hand.”
Bron: https://www.ad.nl/ensched(...)ar-voor-is~a2cf0085/
pi_200887230
De algemene kledingvoorschriften van de Jumbo
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:22 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Jumbo medewerker wel. Op pagina 18 draagt de voorbeeldkassamedewerker nagellak: https://jumbokleding.mont(...)ijfskleding-2014.pdf

En er wordt geen m/v onderscheid vermeld.
pi_200887233
twitter
pi_200887241
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:43 schreef Stepperoller het volgende:
Maar Jumbo franchisers doen wel vaker iets wat niet zo fris is en menen dan dat ze in hun recht staan: https://www.geenstijl.nl/(...)AAWUCaP9eu_pk3IO3Kto
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:46 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dit is trouwens ook pas rechtgezet nadat het in het nieuws kwam. Echt vervelend dat tegenwoordig elke dubieuze stap van werkgevers zoveel aandacht kan krijgen dmv sociale media. /s
pi_200887363
De supermarktmanager van de COOP wilt geen aandacht, maar hij vermeld wel even het adres van zijn supermarkt erbij :')
  Spellchecker vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:45:12 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200887372
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
De supermarktmanager van de COOP wilt geen aandacht, maar hij vermeld wel even het adres van zijn supermarkt erbij :')
Scheelt ons weer googlen >:O
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:47:22 #7
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_200887386
quote:
Is toch logisch? Tuurlijk staat hij er zo goed op maar dat mag ook. Het is free marketing op deze manier.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_200887392
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:47 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Is toch logisch? Tuurlijk staat hij er zo goed op maar dat mag ook. Het is free marketing op deze manier.
Zeg dan niet dat je geen aandacht wilt.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:50:21 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_200887409
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ook dat hoort erbij.

Net als wanneer je zegt 'ik wil niet vervelend zijn, maar...' Dan ben je dus vervelend.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_200887433
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:27 schreef Stepperoller het volgende:
De algemene kledingvoorschriften van de Jumbo
[..]

Op pagina's 12 en 13 zie ik mannen met een schort en een rok. Dat ziet er ook tamelijk verwijfd uit. Daar is Gayburg dan blijkbaar wel klaar voor.
  Redactie Sport vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:57:26 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200887453
“Gayburg”

Dat is er wel eentje in de categorie pisvee/ajakkes/feyenooit
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200887494
Is er verder geen nieuws?
pi_200887502
Je baan kwijt raken om nagellak :')
pi_200887544
quote:
Niks mis mee.

De betreffende Jumbo heeft op Google Map staan dat ze LHBTIQ vriendelijk zijn, dus mooi dat dit staaltje pinkwashing even wordt exposed.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:12:23 #15
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200887553
Zo das snel opgelost
pi_200887593
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:11 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Niks mis mee.

De betreffende Jumbo heeft op Google Map staan dat ze LHBTIQ vriendelijk zijn, dus mooi dat dit staaltje pinkwashing even wordt exposed.
Zomaar een vraagje hoor maar wat heeft nagels lakken met geaardheid te maken?
pi_200887608
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:06 schreef aloa het volgende:
Je baan kwijt raken om nagellak :')
Nee, het is "Ontslag nemen om nagellak :') " Hij is namelijk niet ontslagen maar nam zelf ontslag.
pi_200887644
Over een paar jaar mag je met een speen in de mond achter de kassa gaan zitten omdat je je identificeert als baby en daar moeten dan mensen respect voor hebben.
pi_200887649
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:18 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Nee, het is "Ontslag nemen om nagellak :') " Hij is namelijk niet ontslagen maar nam zelf ontslag.
Terecht dat je je niet wil werken bij een supermarkt die beweert LHBTIQ vriendelijk te zijn, maar afwijkt van de landelijke kledingvoorschriften als het om nagellak bij een kassaman in plaats van een kassavrouw gaat.

Er zijn toch overal personeelstekorten, dus zichzelf heeft hij er niet mee.
pi_200887653
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:18 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Logisch. De eer aan jezelf houden.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:22:54 #21
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_200887656
Kijk iedereen weer eens over elkaar heen buitelen om maar te laten zien hoe ze deugen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200887662
Is het anno 2021 toegestaan om een van deugmensen afwijkende mening te hebben over 'mannen' met gelakte nagels?
#dtv want ik heb hier een mening over.
U MAD?
pi_200887663
En toen had Lars het na twee weken COOP wel weer gezien.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_200887667
Sta je daar voor ¤3,50 p/u bruto :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200887671
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef halfway het volgende:
Sta je daar voor ¤3,50 p/u bruto met je gelakte klauwen :')
U MAD?
pi_200887684
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:22 schreef PzKpfw het volgende:
Kijk iedereen weer eens over elkaar heen buitelen om maar te laten zien hoe ze deugen.
Niks mis mee als daarmee de werkelijke pinkwashers ontmaskerd worden.
pi_200887687
Ik lees nog maar weinig het nieuws maar als ik het weer eens doe gaat het alleen maar om huilend regenboogvolk, huilende kleurlingen of corona. Misschien is dat aan de ene kant goed want het betekent dat er geen serieuzer nieuws te vinden is maar aan de andere kant word ik er echt kotsmisselijk van :M

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:25 schreef Stepperoller het volgende:

Niks mis mee als daarmee de werkelijke pinkwashers ontmaskerd worden.
Wtf zijn pinkwashers nou weer :')
Facts don't care about your feelings
pi_200887714
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik lees nog maar weinig het nieuws maar als ik het weer eens doe gaat het alleen maar om huilend regenboogvolk, huilende kleurlingen of corona. Misschien is dat aan de ene kant goed want het betekent dat er geen serieuzer nieuws te vinden is maar aan de andere kant word ik er echt kotsmisselijk van :M
[..]

Meneer Lochan. https://www.facebook.com/jumbolochan
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:22 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Terecht dat je je niet wil werken bij een supermarkt die beweert LHBTIQ vriendelijk te zijn, maar afwijkt van de landelijke kledingvoorschriften als het om nagellak bij een kassaman in plaats van een kassavrouw gaat.
[ afbeelding ]
Er zijn toch overal personeelstekorten, dus zichzelf heeft hij er niet mee.
Beetje goede sier maken met adverteren met LHBTIQ vriendelijk (want daar zijn ze wel klaar voor?), maar er niet naar handelen.
pi_200887723
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
Is het anno 2021 toegestaan om een van deugmensen afwijkende mening te hebben over 'mannen' met gelakte nagels?
Nee over het algemeen werkt respect voor diversiteit in onze multiculturele samenleving slechts 1 kant op. Dat gaat grof geschetst van conservatief richting progressief en zelden tot nooit de andere kant op.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:27:39 #30
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200887733
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee over het algemeen werkt respect voor diversiteit in onze multiculturele samenleving slechts 1 kant op. Dat gaat grof geschetst van conservatief richting progressief en zelden tot nooit de andere kant op.
Andersom bedoel je.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200887740
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef halfway het volgende:
Sta je daar voor ¤3,50 p/u bruto :')
Hij kan ook lekker thuis blijven en teren op pappie en mammie.

En dat zo'n baantje weinig verdiend, boeiend. Het gaat ook om ontwikkeling, waarde van geld leren kennen, voor jezelf leren zorgen,... Geld vind ik altijd maar bijzaak bij zo'n weekendbaantje.
pi_200887741
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]

quote:
Pinkwashing zijn uiteenlopende (politieke) marketingstrategieën, gericht op het promoten van producten, landen, personen of andere entiteiten, door het schetsen van een homovriendelijk beeld, met als doel gezien te worden als tolerant, vooruitstrevend en modern, waarbij dit positieve beeld wordt gebruikt om iets anders te verhullen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinkwashing
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_200887755
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:47 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het is een supermarkt :')
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_200887759
quote:
Pinkwashing zijn uiteenlopende (politieke) marketingstrategieën, gericht op het promoten van producten, landen, personen of andere entiteiten, door het schetsen van een homovriendelijk beeld, met als doel gezien te worden als tolerant, vooruitstrevend en modern, waarbij dit positieve beeld wordt gebruikt om iets anders te verhullen.

Ik snap hem nu, beetje hetzelfde gewoon als proberen te deugen, alleen dan meer gericht op bedrijven. Volgens mij is dit het geval bij 99% van de bedrijven... maar aan de andere kant hoe kun je nou werkelijk meten of het gemeend is of niet?
pi_200887778
quote:

[..]

Niks mis mee.

Nogmaals, wat heeft nagels lakken met LHBTIQ te maken?
pi_200887817
quote:

[..]

Niks mis mee.

Want mannen met nagellak is alleen voor homos?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200887835
Emo's deden dat vroeger al. Zo nieuw is dat allemaal niet.
pi_200887877
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Emo's deden dat vroeger al. Zo nieuw is dat allemaal niet.
Het is jammer dat het niet zo gangbaar is en dat ik een vrij sjieke baan heb, anders had ik het ook wel gedaan :)
pi_200887912
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hij kan ook lekker thuis blijven en teren op pappie en mammie.

En dat zo'n baantje weinig verdiend, boeiend. Het gaat ook om ontwikkeling, waarde van geld leren kennen, voor jezelf leren zorgen,... Geld vind ik altijd maar bijzaak bij zo'n weekendbaantje.
Ja van zo’n bijbaantje leer je ook dat in het bedrijfsleven een representativiteitsnorm geldt, welke door de bedrijfleiding bepaald wordt. Oh, wacht…

Stel je voor dat deze jankbal straks een baan heeft als accountant waarbij hij bepaalde bedrijven moeten bezoeken waarbij zijn werkgever verwacht dat hij representatief ten tonele verschijnt, zoekt hij dan ook weer de media op als zijn gekleurd nagellak niet gewaardeerd wordt?

Echt, kotsmisselijk word ik van zulke etters.

En mensen die zeggen dat die supermarkt niet lhbtqwerty+ vriendelijk is omdat een gast achter de kassa geen nagellak op mag. :’) Wat een land zeg.

Sowieso dat Google vermeld of een winkel lhbtqwerty+ vriendelijk is. Wat is dat voor onzin zeg. Volgens zijn vrijwel alle winkels in Nederland dat.
pi_200887921
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is jammer dat het niet zo gangbaar is en dat ik een vrij sjieke baan heb, anders had ik het ook wel gedaan :)
Wat een homo-hater die werkgever van jou zeg.
Je moet gewoon jezelf kunnen zijn!!
pi_200887930
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat een homo-hater die werkgever van jou zeg.
Je moet gewoon jezelf kunnen zijn!!
Haha die zijn zo woke als maar kan, een bank weet je wel ;)
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:52:22 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200887971
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja van zo’n bijbaantje leer je ook dat in het bedrijfsleven een representativiteitsnorm geldt, welke door de bedrijfleiding bepaald wordt. Oh, wacht…

Stel je voor dat deze jankbal straks een baan heeft als accountant waarbij hij bepaalde bedrijven moeten bezoeken waarbij zijn werkgever verwacht dat hij representatief ten tonele verschijnt, zoekt hij dan ook weer de media op als zijn gekleurd nagellak niet gewaardeerd wordt?

Echt, kotsmisselijk word ik van zulke etters.

En mensen die zeggen dat die supermarkt niet lhbtqwerty+ vriendelijk is omdat een gast achter de kassa geen nagellak op mag. :’) Wat een land zeg.

Sowieso dat Google vermeld of een winkel lhbtqwerty+ vriendelijk is. Wat is dat voor onzin zeg. Volgens zijn vrijwel alle winkels in Nederland dat.
Ja want voor een supermarktbaantje maakt dat ook echt uit, zitten ook genoeg mensen achter de kassa met roze haar, zichtbare tattoo's etc. Ook voor veel banen hoger op zou het niet zoveel moeten uitmaken zolang je er maar verzorgd uitziet. Gelakte nagels zien er meestal ook meer verzorgd uit dan de gemiddelde mannen nagels.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:52:56 #43
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200887979
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nogmaals, wat heeft nagels lakken met LHBTIQ te maken?
Niets, helemaal niets. Maar het is natuurlijk lekker makkelijk om mensen in een hokje te plaatsen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200888010
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Haha die zijn zo woke als maar kan, een bank weet je wel ;)
Toch niet ABN waar ze zelfs over de seksuele avonturen (meerdere partners) van een collega (met naam en foto van de desbetreffende werknemer) groot uitpakken op social media? Als dat mijn werkgever was dan had ik me elke week wat extremer gekleed/verzorgd. Beginnende met nagellak en eindigende met een peniskoker. Gewoon om te kijken hoe ver ik kon gaan.
pi_200888035
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Gelakte nagels zien er meestal ook meer verzorgd uit dan de gemiddelde mannen nagels.
Wat is dit nou weer voor seksisme en generalisatie?
pi_200888061
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Ja want voor een supermarktbaantje maakt dat ook echt uit, zitten ook genoeg mensen achter de kassa met roze haar, zichtbare tattoo's etc. Ook voor veel banen hoger op zou het niet zoveel moeten uitmaken zolang je er maar verzorgd uitziet. Gelakte nagels zien er meestal ook meer verzorgd uit dan de gemiddelde mannen nagels.
Bij de supermarkt waar ik ga echt niet hoor. Zichtbare tattoo’s? Ga je naar de Aldi of de Edah ofzo?
pi_200888069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Toch niet ABN waar ze zelfs over de seksuele avonturen (meerdere partners) van een collega (met naam en foto van de desbetreffende werknemer) groot uitpakken op social media? Als dat mijn werkgever was dan had ik me elke week wat extremer gekleed/verzorgd. Beginnende met nagellak en eindigende met een peniskoker. Gewoon om te kijken hoe ver ik kon gaan.
Nee andere, ik ben er ook niet in dienst, vanaf 1 september ga ik pas echt bij een bijzondere "bank" werken ;)
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:00:28 #48
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200888072
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor seksisme en generalisatie?
Hetzelfde seksisme en generalisatie als over mannen met gelakte nagels?
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:01:43 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200888082
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Bij de supermarkt waar ik ga echt niet hoor. Zichtbare tattoo’s? Ga je naar de Aldi of de Edah ofzo?
Hier bij de lokale Jumbo zit gewoon een vrouw achter de kassa met een tattoo op haar onderarm. Moet ze ook verder zelf weten. Maakt mij echt niks uit :)
pi_200888114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoho, ik heb bij de Edah gewerkt. En onze bedrijfsleider stond geen zichtbare tatoeages toe, en ook geen piercings. En als je er niet netjes verzorgd uitzag zei hij er ook wat van en verwachtte hij de volgende keer verbetering. Zelf liep hij altijd strak in pak, ook als het tropisch warm was.
Ondanks dat ik tiener was heb ik veel geleerd van die man over werkethiek. Die eerste werkjaren zijn best belangrijk voor je vorming, ook al is het een bijbaan en is het in een supermarkt.
pi_200888125
Ondanks dat ik het hele LGBHTQI gebeuren vaak overdreven en relatief opgedrongen vind (vooral vanuit de media en mensen die niet eens bij de eerstgenoemde groep horen) blijf ik van mening dat het toch te waanzinnig voor woorden is dat we ons nog steeds druk maken over persoonlijke keuzes van mensen die ons totaal niet raken.

Wat boeit het in vredesnaam of een jongen nagellak draagt? Werkelijk, wat maakt het uit? Dat je het niet tof vind, te kut voor woorden of zelfs schandalig mag allemaal. Dat is jouw mening, maar het veranderd toch helemaal niks aan het verloop van jouw leven mag ik hopen? :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200888146
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ondanks dat ik het hele LGBHTQI gebeuren vaak overdreven en relatief opgedrongen vind (vooral vanuit de media en mensen die niet eens bij de eerstgenoemde groep horen) blijf ik van mening dat het toch te waanzinnig voor woorden is dat we ons nog steeds druk maken over persoonlijke keuzes van mensen die ons totaal niet raken.

Wat boeit het in vredesnaam of een jongen nagellak draagt? Werkelijk, wat maakt het uit? Dat je het niet tof vind, te kut voor woorden of zelfs schandalig mag allemaal. Dat is jouw mening, maar het veranderd toch helemaal niks aan het verloop van jouw leven mag ik hopen? :)
Eens. Aan de andere kant heb je als loonslaaf vaak gewoon te maken met de regels die de baas oplegt, hoe onzinnig die ook lijken. Ook als tiener moet je daar mee om leren gaan.
pi_200888147
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Hoho, ik heb bij de Edah gewerkt. En onze bedrijfsleider stond geen zichtbare tatoeages toe, en ook geen piercings. En als je er niet netjes verzorgd uitzag zei hij er ook wat van en verwachtte hij de volgende keer verbetering. Zelf liep hij altijd strak in pak, ook als het tropisch warm was.
Ondanks dat ik tiener was heb ik veel geleerd van die man over werkethiek. Die eerste werkjaren zijn best belangrijk voor je vorming, ook al is het een bijbaan en is het in een supermarkt.
Dus ook geen oorbellen of oorknopjes bij de dames?
pi_200888164
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Dat doet het bij de meeste ook niet, maar je mag er wel een mening over hebben. Vooral als er een nieuwsartikel over geplaatst kun je meningen van mensen verwachten. Als ik gasten met nagellak zie dan sta je bij mij ook al een punt achter hoor. En dat heeft overigens niets te maken met dat je homo bent of wat dan ook, de meeste gasten die ik ken die nagellak opdeden waren (voor zover ik weet) geen homo, maar je weet wel al gauw met wat voor types je te maken hebt. Niet de mensen waar ik gauw vrienden mee word :')

Bovendien is het op de werkvloer anders dan wat je in prive doet. Een bedrijf mag regels hebben over je uiterlijk.
pi_200888172
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Want mannen met nagellak is alleen voor homos?
Ja en dat is genoeg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:11:54 #56
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200888179
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
#dtv want ik heb hier een mening over.
Ja natuurlijk mag dat Bosviooltje maar zou jij misschien niet ook wat meer je feminine side moeten ontdekken zodat je wat minder boos in de wereld komt te staan?
pi_200888180
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dus ook geen oorbellen of oorknopjes bij de dames?
1 in elk oor. De rest moest uit tijdens het werk. Kon dat niet dan afgeplakt met een pleister. Oorbellen ook niet te groot, toen waren van die hoepels in.
pi_200888192
quote:

[..]

Precies dit. Maar dit soort huilgezichten als uit nieuwsbericht, willen niets leren maar alleen maar tegen dingen aanschoppen.
pi_200888199
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat doet het bij de meeste ook niet, maar je mag er wel een mening over hebben. Vooral als er een nieuwsartikel over geplaatst kun je meningen van mensen verwachten. Als ik gasten met nagellak zie dan sta je bij mij ook al een punt achter hoor. En dat heeft overigens niets te maken met dat je homo bent of wat dan ook, de meeste gasten die ik ken die nagellak opdeden waren (voor zover ik weet) geen homo, maar je weet wel al gauw met wat voor types je te maken hebt. Niet de mensen waar ik gauw vrienden mee word :')

Bovendien is het op de werkvloer anders dan wat je in prive doet. Een bedrijf mag regels hebben over je uiterlijk.
Wat voor types dan?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200888202
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

1 in elk oor. De rest moest uit tijdens het werk. Kon dat niet dan afgeplakt met een pleister. Oorbellen ook niet te groot, toen waren van die hoepels in.
De penisring van de baas zelf was natuurlijk niet te zien onder zijn kleding.
pi_200888240
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

De penisring van de baas zelf was natuurlijk niet te zien onder zijn kleding.
Zoals ik al zei, hij liep altijd strak in pak. Wat daaronder zat weet ik niet. En daar hebben we het ook nooit over gehad.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:19:47 #62
8781 crew  Frutsel
pi_200888281
Bij de supermarkt van Bjorn Kuipers zie je dat soort dingen ook niet. En als ik werknemers mag geloven worden ze bijv. ook niet aangenomen met zichtbare tattoo's etc.

Snel: kan één van de aandachtsgeile moeders hier mee naar de pers gaan? Laten we lekker supermarkten gaan slopen!
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:21:30 #63
8781 crew  Frutsel
pi_200888320
quote:

Dat klopt wel, maar ik hink wel op twee gedachtes. Ik heb wel het gevoel dat we helemaal doorslaan op dit front.
pi_200888381
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar ik hink wel op twee gedachtes. Ik heb wel het gevoel dat we helemaal doorslaan op dit front.
Waarin slaan we door dan? Uiteindelijk is het voor mij heel simpel, als je een eigen bedrijf hebt neem je mensen aan die jij passend vind en waar jij je prettig bij voelt. Lochan verschuilt zich simpelweg achter het geneuzel dat hij 'Lars in bescherming neemt', dit terwijl je aan alles proeft dat hij bang is voor omzetverlies als hij Lars achter de kassa laat zitten.

Benoem dat dan eerlijk, dan komen we weer een stapje verder. Dan zal Lochan zijn publiek krijgen of niet en afhankelijk daarvan zijn beleid aanpassen en zullen jongens als Lars zich profileren zoals gewenst en een baan krijgen of niet.

In beide scenario's sta je voor progressie in een richting, de gekozen manier nu zorgt alleen maar voor stagnatie.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:27:39 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200888439
Wat is Nederland toch een tolerant landje _O_ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
pi_200888442
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:12 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Wat voor types dan?
Lastig te omschrijven. In mijn tijd waren het meer emo's / gothics... geen idee waar je het nu onder zou moeten scharen maar het zijn geen normale mensen in ieder geval :') Het is in ieder geval nog steeds een uitzondering.

Tattoos daarentegen zijn vrij normaal geworden. Waar het vroeger stoere mensen waren hebben nu zelfs fiscalisten en ambtenaren tattoos.

quote:
7s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:27 schreef Isdatzo het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met andere woorden je mag er dus geen mening over hebben want dan ben je niet tolerant? Standaard kansloze post, zoals ik wel van je gewend ben.
pi_200888467
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Lastig te omschrijven. In mijn tijd waren het meer emo's / gothics... geen idee waar je het nu onder zou moeten scharen maar het zijn geen normale mensen in ieder geval :')
Geen normale mensen? Wat zijn normale mensen in vredesnaam?
quote:
Het is in ieder geval nog steeds een uitzondering.
Een uitzondering waarop?

quote:
Tattoos daarentegen zijn vrij normaal geworden. Waar het vroeger stoere mensen waren hebben nu zelfs fiscalisten en ambtenaren tattoos.
Tattoos normaal? Ben je helemaal bezopen? Niks zo walgelijk en asociaal als een tattoo. Als ik iemand met een tattoo zie is het meteen klaar en kan hij wieberen.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:30:37 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200888495
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Met andere woorden je mag er dus geen mening over hebben want dan ben je niet tolerant? Standaard kansloze post, zoals ik wel van je gewend ben.
Je mag er een mening over hebben, en daar mag ik dan weer een mening over hebben.

Wil je mij nu ook cancellen omdat ik je bekrompenheid afkeur :'( ?
Huilen dan.
pi_200888505
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Tattoos normaal? Ben je helemaal bezopen? Niks zo walgelijk en asociaal als een tattoo. Als ik iemand met een tattoo zie is het meteen klaar en kan hij wieberen.
Ja waar discussiëren we dan over :') dat gevoel heb ik bij nagellak bij mannen.

quote:
10s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je mag er een mening over hebben, en daar mag ik dan weer een mening over hebben.

Hou alsjeblieft al je woke deug hippie zooi bij je ja, ik zou nooit iets of iemand willen cancellen omdat ik niet mee doe aan die onzin. En waar ik gewoon mijn eigen mening geef doe jij alsof heel Nederland niet meer tolerant is omdat er mensen een mening hebben over nagellak bij mannen...
pi_200888537
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja waar discussiëren we dan over :') dat gevoel heb ik bij nagellak bij mannen.
Je mist mijn punt geloof ik een beetje.
pi_200888546
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Geen normale mensen? Wat zijn normale mensen in vredesnaam?
[..]

Een uitzondering waarop?
[..]

Een tatoeage zie ik als een teken van grote geestelijke armoede. Hoe meer tatoeages, hoe lager het IQ.
pi_200888550
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Heb je je ooit afgevraagd of bekrompenheid in dit soort gevallen gelijk staat aan normaal denkvermogen en dat alles maar normaal vinden en tolereren juist niet normaal is
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:33:47 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200888560
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:33 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Heb je je ooit afgevraagd of bekrompenheid in dit soort gevallen gelijk staat aan normaal denkvermogen en dat alles maar normaal vinden en tolereren juist niet normaal is
Ja dat heb ik
Huilen dan.
pi_200888573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:32 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Je mist mijn punt geloof ik een beetje.
Die mis ik dan graag ^p^
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:35:37 #75
8781 crew  Frutsel
pi_200888584
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:24 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Waarin slaan we door dan? Uiteindelijk is het voor mij heel simpel, als je een eigen bedrijf hebt neem je mensen aan die jij passend vind en waar jij je prettig bij voelt.
Ik heb dus het gevoel dat dat al niet meer kan. Want andere mensen hebben daar een mening over, gaan er mee naar de pers en voor je het weet heb je een bak ellende.
Of dat nu gaat om het aannemen van personeel die transgender, homo, blank, zwart, met neusringen, piercings etc etc. Dat kun je niet meer zelf bepalen.

quote:
Lochan verschuilt zich simpelweg achter het geneuzel dat hij 'Lars in bescherming neemt', dit terwijl je aan alles proeft dat hij bang is voor omzetverlies als hij Lars achter de kassa laat zitten.

Benoem dat dan eerlijk, dan komen we weer een stapje verder. Dan zal Lochan zijn publiek krijgen of niet en afhankelijk daarvan zijn beleid aanpassen en zullen jongens als Lars zich profileren zoals gewenst en een baan krijgen of niet.

In beide scenario's sta je voor progressie in een richting, de gekozen manier nu zorgt alleen maar voor stagnatie.
Dat ben ik met je eens en dat is ook niet handig aangepakt. Totaal mee eens, net als die jankzak die heeft lopen klagen maar ik merk dat ik er inmiddels ergens ook jeuk van krijg in de trend van:

"Ik heb groen haar - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo vindt het prima en reageert niet

"Ik neem groene nagels - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo twijfelt en maar reageert niet

"Ik neem groene oren en neusharen - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo accepteert d at niet, want kledingvoorschriften / personeelsvoorkomen"

MOORD BRAND want ze accepteren me niet omdat ik LHBQT'er ben of de aandachtsgeile moeder reageert met "ze accepteren mijn zoon niet"

Maar goed, als je dit schrijft zul je ook wel een hater zijn ondanks dat ik eerlijk ben er soms jeuk van krijg, maar ik wil dat graag uitdragen.
pi_200888596
quote:

SPOILER
Ja, het is echt verschrikkelijk hoe intolerant Nederland is hoor.

Ik moet op kantoor verplicht een overhemd dragen, een sweater wordt echt niet geaccepteerd. Misschien moet ik de media maar eens benaderen, of misschien amnesty international? 🤔 Wat denk jij?
pi_200888617
Overduidelijk alweer tranny propaganda. Net als die komkommernieuws over drag queens die geen taxi in mochten.

Effe serieus dit soort doorzichtige shit mag lekker opflikkeren.

Hongarije doet er als enig EU land er nog wat aan.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200888675
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik moet op kantoor verplicht een overhemd dragen, een sweater wordt echt niet geaccepteerd. Misschien moet ik de media maar eens benaderen, of misschien amnesty international? 🤔 Wat denk jij?
Denk je dat ze het accepteren als je met een fez op kantoor zit? :)
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:42:13 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200888680
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zou het in KLB proberen.
Huilen dan.
pi_200888686
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik heb dus het gevoel dat dat al niet meer kan. Want andere mensen hebben daar een mening over, gaan er mee naar de pers en voor je het weet heb je een bak ellende.
Of dat nu gaat om het aannemen van personeel die transgender, homo, blank, zwart, met neusringen, piercings etc etc. Dat kun je niet meer zelf bepalen.
Dat gevoel deel ik hoor, maar dat kun je alleen tegengaan door stoïcijns jouw eigen beleid te omarmen. Dan zie je snel genoeg of jouw mening rendabel genoeg is of niet.

quote:
Dat ben ik met je eens en dat is ook niet handig aangepakt. Totaal mee eens, net als die jankzak die heeft lopen klagen maar ik merk dat ik er inmiddels ergens ook jeuk van krijg in de trend van:

"Ik heb groen haar - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo vindt het prima en reageert niet

"Ik neem groene nagels - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo twijfelt en maar reageert niet

"Ik neem groene oren en neusharen - want ik ben LHBTQ'er en wil dat uitdragen!"
Jumbo accepteert d at niet, want kledingvoorschriften / personeelsvoorkomen"

MOORD BRAND want ze accepteren me niet omdat ik LHBQT'er ben of de aandachtsgeile moeder reageert met "ze accepteren mijn zoon niet"

Maar goed, als je dit schrijft zul je ook wel een hater zijn ondanks dat ik eerlijk ben er soms jeuk van krijg, maar ik wil dat graag uitdragen.
Eveneens ben ik het hiermee eens. Ik heb wellicht makkelijk praten maar ik heb weleens een sollicitatiegesprek gehad waarin ik niet het gevoel kreeg dat er volledig vertrouwen in mijn kunnen en persoon was. Dan is het voor mij voldoende om er zelf niet mee door te willen gaan. Ik denk dat die mindset tegenwoordig een beetje verdwenen is en dat er daardoor veel situaties zijn ontstaan waarin het wringt maar waarin niemand dit durft te benoemen. Dit terwijl het benoemen juist zorgt voor een gezonde situatie.

Eigenlijk zou er gewoon plek moeten zijn voor LGBHTQ'ers en mensen die er niet voor zijn. Beide mag in mijn beleving bestaan en een plek hebben.
pi_200888696
quote:

[..]

En we weten hoe goed dat voor de Edah heeft gewerkt :D
pi_200888713
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En we weten hoe goed dat voor de Edah heeft gewerkt :D
Die Edah draaide als een tiet. Later werd er van hogerhand beslist dat het een super de boer (geloof ik) moest worden. Die formule werkte voor geen meter daar.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:45:57 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_200888722
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Hou alsjeblieft al je woke deug hippie zooi bij je ja, ik zou nooit iets of iemand willen cancellen omdat ik niet mee doe aan die onzin. En waar ik gewoon mijn eigen mening geef doe jij alsof heel Nederland niet meer tolerant is omdat er mensen een mening hebben over nagellak bij mannen...
Hoe zou jij je mening over iemand die iets doet waar hij zich prettig bij voelt en jou in geen enkele manier raakt, dan karakteriseren?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200888742
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

_O-
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200888863
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:22 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Jumbo medewerker wel. Op pagina 18 draagt de voorbeeldkassamedewerker nagellak: https://jumbokleding.mont(...)ijfskleding-2014.pdf

En er wordt geen m/v onderscheid vermeld.
nou da's duidelijk dan toch?

Misschien heeft het iets met hygiene te maken ofzo?

Geen idee...

Als de vrouwen én de mannen en geen nagellak mogen dragen is een rare regel, maar
misschien hebben ze daar een reden voor, maar welke reden dan?
pi_200888933
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoe zou jij je mening over iemand die iets doet waar hij zich prettig bij voelt en jou in geen enkele manier raakt, dan karakteriseren?
Als achterlijke uiterlijke kenmerken mij op geen enkele manier zouden raken dan zou mijn mening daarover hem ook op geen enkele manier moeten raken toch? Hoe karakteriseer jij mensen die rare zooi aan hun lichaam doen en het dan vreemd vinden dat mensen er een mening over geven?

Boehoehoe het zijn homofoben ik mag niet in de taxi :')
pi_200889028
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Als achterlijke uiterlijke kenmerken mij op geen enkele manier zouden raken dan zou mijn mening daarover hem ook op geen enkele manier moeten raken toch? Hoe karakteriseer jij mensen die rare zooi aan hun lichaam doen en het dan vreemd vinden dat mensen er een mening over geven?

[ afbeelding ]
Het is toch allemaal niet zo moeilijk?

Iedereen heeft een eigen grens in dit soort zaken. Het staat de ondernemer vrij om iemand niet representatief te vinden en het staat jou vrij om het daar mee eens te zijn en een ander vrij om het daar niet mee eens te zijn of het zelfs belachelijk te vinden.

Persoonlijk vind ik nagellak volstrekt niet interessant en dus overdreven om daar in de rol van kassier een punt van te maken. Ik kan me echter beter voorstellen dat grote tatoes, petjes, of dat carnavaleske outfit in jouw foto ongewenst zouden zijn als kassier in een supermarkt. Dat wil verder niet zeggen dat ik vind dat supermarkten mijn standaard hoeven aan te houden, zij moeten doen wat zij willen en dan kan ik kiezen om er wel of niet te winkelen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:06:08 #88
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200889032
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:37 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Overduidelijk alweer tranny propaganda. Net als die komkommernieuws over drag queens die geen taxi in mochten.

Effe serieus dit soort doorzichtige shit mag lekker opflikkeren.

Hongarije doet er als enig EU land er nog wat aan.
Een dude die z'n nagels gelakt heeft is niet gelijk een transformer hè :')

vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:12:16 #89
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200889101
quote:

[..]
Als achterlijke uiterlijke kenmerken mij op geen enkele manier zouden raken dan zou mijn mening daarover hem ook op geen enkele manier moeten raken toch?
Tot jouw mening daarover hem zijn baan kost...

Maar ik ben nu wel heel benieuwd naar in welke zin jij geraakt wordt door een jongen die nagellak draagt.
Huilen dan.
pi_200889137
Al draagt iemand een condoom over z'n hoofd, mij boeit het niet.
pi_200889263
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Nou die zou ik niet aannemen als caissière, maar ik denk dat ie dat ook niet wil eigenlijk :')
Die kan beter in een nachtclub gaan werken ofzo

In de jaren 80 (volgens mij was het 1987 ofzo) kregen we een uitzendkracht die rondliep in zo'n oranje
gewaad, volgens mij was dat van de harikrishna, geen probleem. aardige gozer, maar wel verlegen
en op zich zelf, dus we vroegen wel een was, gewoon hoe en wat... en toen zei hij dat ''Prem" zijn
eigen naam niet was, maar die ''hadden'' ze hem gegeven.. en zijn salaris ging gewoon naar die beweging.

Dat is het enige wat ik nog weet.. maar toen waren heel veel Nederlanders aangesloten bij die beweging,
was een soort van mode verschijnsel geloof ik...

Ramses Shaffy zat er ook een tijdje in.

Dus de jongere generatie word minder tolerant denk ik

Best wel verrassend :P
pi_200889321
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tot jouw mening daarover hem zijn baan kost...

Maar ik ben nu wel heel benieuwd naar in welke zin jij geraakt wordt door een jongen die nagellak draagt.
Ja of tot zijn mening over mij mijn baan kost (homofoob, sexist, fascist, racist).

Word jij geraakt als er in een dorpje in China kinderen worden verkracht? Waarom zou dat relevant moeten zijn, als iets me irriteert dan irriteert het me. En als het niet in het nieuws kwam of over gepost werd dan had ik er ook niet op gereageerd... zo vaak komt het in reallife namelijk niet voor. Maar 9 van de 10 nieuwsberichten gaan nu over dit soort bullshit.
pi_200889359
Goeie tekst ook (8>

Mens durf te leven
English translation further below

Je leeft maar heel kort, maar een enkele keer
En als je straks anders wilt kun je niet meer
Mens, durf te leven
Vraag niet elke dag van je korte bestaan
Hoe hebben m’n pa en m’n grootpa gedaan
Hoe doet er m’n neef en hoe doet er m’n vrind
En wie weet, hoe of dat nou m’n buurman weer vindt
En wat heeft “Het Fatsoen” voorgeschreven
Mens, durf te leven

De mensen bepalen de kleur van je das
De vorm van je hoed, en de snit van je jas
En van je leven
Ze wijzen de paadjes waarlangs je mag gaan
En roepen “O foei” als je even blijft staan
Ze kiezen je toekomst en kiezen je werk
Ze zoeken een kroeg voor je uit en een kerk
En wat j’aan de armen moet geven
Mens, is dat leven

De mensen, ze schrijven je leefregels voor
Ze geven je raad en ze roepen in koor
Zo moet je leven
Met die mag je omgaan, maar die is te min
Met die moet je trouwen al heb je geen zin
En daar moet je wonen, dat eist je fatsoen
En je wordt genegeerd als je ‘t anders zou doen
Alsof je iets ergs had misdreven
Mens, is dat leven

Het leven is heerlijk, het leven is mooi
Maar vlieg uit in de lucht, en kruip niet in een kooi
Mens, durf te leven
Je kop in de hoogte, je neus in de wind
En lap aan je laars hoe een ander het vindt
Hou een hart vol van warmte en van liefde in je borst
Maar wees op je vierkante meter een vorst
Wat je zoekt kan geen ander je geven
pi_200889432
quote:

SPOILER
Nou... het is eigenlijk een beetje treurig ;(
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:33:31 #95
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200889449
De Coop is de eerste die er mee aan de haal gaat! Prima opzetje om de Glanerburg Supermarktoorlog voor eens en voor altijd te beslechten!

|:)
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200889488
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:33 schreef Fcu030 het volgende:
De Coop is de eerste die er mee aan de haal gaat! Prima opzetje om de Glanerburg Supermarktoorlog voor eens en voor altijd te beslechten!

Ik gun het de COOP wel. De Jumbo vind ik een nep supermarkt met die 7 zekerheden die ze niet waar maken.

|:)
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:35:23 #97
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200889491
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat is een disclaimer maat, anders kunnen ze zeggen dat je goedkoop wil meeliften op de aandacht.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:37:58 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200889542
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:

als iets me irriteert dan irriteert het me.
Ja nee, goed antwoord hoor. Zou wat zijn als jij supermarktmanager was: lekker iedereen ontslaan die je irriteert zonder dat je uit kan leggen waarom :') .
Huilen dan.
pi_200889631
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het staat de ondernemer vrij om iemand niet representatief te vinden
Nou, klaarblijkelijk niet.

Meneer de ondernemer kan in dit geval niet zelf voor de Jumbo bepalen wat representatief voor de Jumbo is, want meneer de ondernemer is door de Jumbo al op zn vingers getikt.

twitter

twitter
pi_200889632
Ik irriteer mij in deze zomerperiode ook aan dikke, zweterige toeristen die in een slakkentempo door mijn vaste supermarkt waggelen.

Ik verwacht echter niet van de Appie Heijn dat daar maatregelen tegen worden genomen.

Laat die jongen toch lekker nagellak dragen. Hij is niemand ermee tot last en als het niet expliciet staat aangegeven in de bedrijfsregels, moet die filiaalmanager niet zeiken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')