Ben (kort) opgenomen geweest en hoef alsnog geen vaccin.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:56 schreef galantis het volgende:
Het is vrij lastig om door hun confirmation bias heen te kauwen. Wat dat betreft zie ik ze alleen bekeren als ze zelf of mensen in hun omgeving eens goed ziek worden van corona.
Dit dus. Als ze diep in al die complottheorieën zitten, kun je ze niet overtuigen. Daar moeten ze toch echt zelf doen.quote:
Ligt eraan of ze echt 'wappie' zijn en allerlei complottheoriën geloven, of dat ze voorzichtig zijn en zich er niet helemaal fijn bij voelen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:50 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb helaas een klein aantal wappies in mijn omgeving die zich weigeren te vaccineren. In mijn ogen is dit niet constructief, en kunnen ze zich beter wel laten vaccineren. Dat ze skeptisch zijn of het zin heeft zal me een zorg zijn, maar als we ze wel gevaccineerd krijgen hebben we een grotere kans dat de overheid de maatregelen verder los zal laten. Juist als iedereen gevaccineerd is heeft de overheid weinig argumenten meer om onze vrijheden te blijven beperken.
Zijn er toevallig goed onderbouwde artikelen of youtube filmpjes waarmee je een viruswappie doet twijfelen aan zijn eigen waanbeelden en de kans vergroot dat die zich toch laat vaccineren?
idd. ik vraag me dan af; waar ligt de grens? Hoe lang blijven mensen doorgaan met maatregelen die blijkbaar niet (goed) werken (landen met hoge vaccinatiegraad willen weer lockdowns gaan invoeren). Of gewoon doorgaan tot in de oneindigheid? (met de belofte dat het binnenkort echt beter wordt, werkt hier ook altijd zo goedquote:Op maandag 9 augustus 2021 18:00 schreef Grems het volgende:
Zelf nog steeds denken dat je je leven weer terug krijgt als iedereen maar gewoon meedoet met de regendans en dan anderen betichten van waanbeelden![]()
Nu je al antistoffen hebt is die noodzaak er ook niet echt.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:01 schreef Azula het volgende:
[..]
Ben (kort) opgenomen geweest en hoef alsnog geen vaccin.
Je was me voorquote:Op maandag 9 augustus 2021 18:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het kan al helpen door ze niet meteen als wappies weg te zetten wellicht? Zelfs als ze ook in allerlei complotten zouden geloven.
Soms moet je gewoon accepteren dat iemand een andere denkwijze heeft. Dan kan je ervoor kiezen om het jezelf makkelijk te maken door die groep weg te zetten als wappies of je probeert gewoon te accepteren dat we nooit iedereen overtuigd krijgen om een vaccin te nemen.
Wederzijds respect; ook bij andere meningen, helpt vaak al heel erg als je een normaal gesprek wil aangaan.
Er liggen 212 mensen op de IC. Best rustig zo vergeleken met toen het echt chaos was. Geen noodzaak dus om mensen te prikken die niet geprikt willen worden.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Nu je al antistoffen hebt is die noodzaak er ook niet echt.
Zoals we eigelijk altijd gedaan hebben in de afgelopen decennia. klinkt logisch.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het kan al helpen door ze niet meteen als wappies weg te zetten wellicht? Zelfs als ze ook in allerlei complotten zouden geloven.
Soms moet je gewoon accepteren dat iemand een andere denkwijze heeft. Dan kan je ervoor kiezen om het jezelf makkelijk te maken door die groep weg te zetten als wappies of je probeert gewoon te accepteren dat we nooit iedereen overtuigd krijgen om een vaccin te nemen.
Wederzijds respect; ook bij andere meningen, helpt vaak al heel erg als je een normaal gesprek wil aangaan.
Dat geldt dan ook voor gevaccineerde mensen, die besmetten ook anderen. Kortom heel de samenleving opsluiten, dat heet lockdown.quote:Op maandag 9 augustus 2021 19:20 schreef airconditioning het volgende:
Enige reden hoe we dit voor elkaar gaan krijgen is dwangmatig vaccineren of gewoon buitensluiten / wegpesten uit deze maatschappij. Of maak iemand anders besmetten strafbaar als je niet gevaccineerd bent, poging tot moord?
De kans is veel minder en als de gevaccineerde (normale) mensen besmet worden dan loopt het meestal goed af. Laat je meer informerenquote:Op maandag 9 augustus 2021 19:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat geldt dan ook voor gevaccineerde mensen, die besmetten ook anderen. Kortom heel de samenleving opsluiten, dat heet lockdown.
De wappies die ik ken worden hiermee alleen maar meer versterkt in hun denken. Het bewijst hetgeen ze al tijden roepen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:08 schreef Hexagon het volgende:
Misschien ze linkjes sturen van oprukkend beleid om lockdowns alleen nog maar voor ongevaccineerden te laten gelden. Waarschijnlijk hebben ze toch een slagroom ruggegraat.
Heb je het nu over ivermectine pilletjes of over iets anders?quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mijn vermoeden is dat prikangst overheerst. Zeker als de wappie in kwestie begint over pilletjes.
Bij een prikje is het vaccin 'het gif' maar bij een pilletje innemen is er geen weerstand en worden suggesties gedaan voor pillen waarvan de fabrikant aangeeft dat het niet werkt tegen covid.
stel maar de vraag of de wappie het neemt als het vaccin in de vorm van een neusspray beschikbaar is.
Als je prikangst ernstig is dan is het makkelijk om het vaccin aan te vallen. Dan ben je er vanaf en heb je een reden om het prikje niet te nemen.
Nog niet gehoord van varianten?quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:50 schreef MoneyTalks het volgende:
Juist als iedereen gevaccineerd is heeft de overheid weinig argumenten meer om onze vrijheden te blijven beperken.
Nee hoor:quote:Op maandag 9 augustus 2021 19:23 schreef airconditioning het volgende:
[..]
De kans is veel minder en als de gevaccineerde (normale) mensen besmet worden dan loopt het meestal goed af. Laat je meer informeren
ZERO COVID. de overheid vindt altijd nieuwe 'argumenten', heb je dat niet gemerkt de afgelopen 1,5jaar.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:50 schreef MoneyTalks het volgende:
Juist als iedereen gevaccineerd is heeft de overheid weinig argumenten meer om onze vrijheden te blijven beperken.
Ondanks een paar duizend vastgestelde besmettingen per dag toch maatregelen versoepelen....?quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:09 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ZERO COVID. de overheid vindt altijd nieuwe 'argumenten', heb je dat niet gemerkt de afgelopen 1,5jaar.
Het feit dat het overgrote deel wat daar ligt ongevaccineerd is zegt mij genoeg. Maar iedereen moet het zelf weten.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:47 schreef Azula het volgende:
[..]
Er liggen 212 mensen op de IC. Best rustig zo vergeleken met toen het echt chaos was. Geen noodzaak dus om mensen te prikken die niet geprikt willen worden.
Welke vrijheden heb je nu eigenlijk met je prik? Je mag in sommige landen binnen zitten ipv buiten nou woehoe wat een vrijheid.
We gaan het ware gezicht zien van de overheid in de herfst en de winter.quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ondanks een paar duizend vastgestelde besmettingen per dag toch maatregelen versoepelen....?
Het is fijn, dat je in ieder geval eerlijk bent, over dat je vooral van de maatregelen af wil.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:50 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb helaas een klein aantal wappies in mijn omgeving die zich weigeren te vaccineren. In mijn ogen is dit niet constructief, en kunnen ze zich beter wel laten vaccineren. Dat ze skeptisch zijn of het zin heeft zal me een zorg zijn, maar als we ze wel gevaccineerd krijgen hebben we een grotere kans dat de overheid de maatregelen verder los zal laten. Juist als iedereen gevaccineerd is heeft de overheid weinig argumenten meer om onze vrijheden te blijven beperken.
Zijn er toevallig goed onderbouwde artikelen of youtube filmpjes waarmee je een viruswappie doet twijfelen aan zijn eigen waanbeelden en de kans vergroot dat die zich toch laat vaccineren?
Tja, wat is de waarheid?quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Het feit dat het overgrote deel wat daar ligt ongevaccineerd is zegt mij genoeg. Maar iedereen moet het zelf weten.
Ik zou de kans op een opname zoals jij hebt gehad zo klein mogelijk willen maken. Dat doe je aantoonbaar met een prikje. Ik zie dat als een kleine moeite, groot plezier.
besmettingen of positieve testen? de meeste zijn niet ziek.quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ondanks een paar duizend vastgestelde besmettingen per dag toch maatregelen versoepelen....?
Mensen kunnen lezen. Niet telkens hetzelfde filmpje posten in hetzelfde topic.quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Tja, wat is de waarheid?
Most COVID deaths in England now are in the vaccinated – here's why that shouldn't alarm you
https://uk.news.yahoo.com(...)heres-102424441.html
Israel:
Top Israeli Doctor Says: Vaccinated make up 95% of all severe Covid hospitalizations
"Effectiveness of the vaccine is really fading"
https://www.washingtonpos(...)l-again-some-reason/quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Tja, wat is de waarheid?
Same here !quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
We gaan het ware gezicht zien van de overheid in de herfst en de winter.
Ik hoop dat ik er naast zit met mijn negatieve kijk en dat we nu klaar zijn met Corona. Mag iedereen me keihard uitlachen, vind ik prima!
Jij komt met een loze kreet dat de overheid alijd argumenten vindt. Afgelopen halfjaar heeft je ongelijk allang aangetoond.quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
besmettingen of positieve testen? de meeste zijn niet ziek.
De lockdown zou na 2 weken voorbij zijn, daarna avondklok, daarna zou iedereen na het vaccin vrij zijn (op zn minst de gevaccineerden). Dan verzinnen ze toch elke keer nieuwe dingen? vind t niet gek dat mensen het vertrouwen verliezen. moving de goalpost genot. en owja vaccinpaspoorten nu weer, waar stopt dit?quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:32 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Jij komt met een loze kreet dat de overheid alijd argumenten vindt. Afgelopen halfjaar heeft je ongelijk allang aangetoond.
Kabinet zou alles gedaan hebben om de kiezer voor zich te winnen bij de verkiezingen. Niks van uitgekomen.
En nadat het aantal besmetting gedaald was naar een paar duizend per dag, werden ondanks hevig kritiek de maatregelen (te snel) versoepeld.
De overheid in jouw wereld zou precies het tegenovergestelde gedaan hebben.
Zo hebben jullie je dus laten vangen 🤣quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:40 schreef Peter het volgende:
Doe alsof Wappie een gratis vakantie heeft gewonnen naar een 5-sterren resort in ene land waar je alleen in komt met een vaccinatie.
Eens kijken of ze zich dan niet alsnog laten vaccineren... en dan blijkt de vakantie niet te bestaan?
*of om het geen misleiding te maken, kleed het in als 'u maakt gegarandeerd kans op een vakantie!!! EINZ!, als u wint moet u binnen één week vertrekken!! LEt Op u bent al geselecteerd voor deze KANS van uw leven. U moet wel gevaccineerd zijn. Voeg een kopie van uw vaccinatiebewijs toe om uw prijs te claimen!!!quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zo hebben jullie je dus laten vangen 🤣
Een 5-sterren resort, klinkt ongeveer als een 6 sterren hotel.quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:40 schreef Peter het volgende:
Doe alsof Wappie een gratis vakantie heeft gewonnen naar een 5-sterren resort in ene land waar je alleen in komt met een vaccinatie.
Eens kijken of ze zich dan niet alsnog laten vaccineren... en dan blijkt de vakantie niet te bestaan?
Laat dat yahoo artikel nou juist net precies uitleggen dat er niets aan de hand is:quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Tja, wat is de waarheid?
Most COVID deaths in England now are in the vaccinated – here's why that shouldn't alarm you
https://uk.news.yahoo.com(...)heres-102424441.html
Israel:
Top Israeli Doctor Says: Vaccinated make up 95% of all severe Covid hospitalizations
quote:The fact that more vaccinated people are dying than unvaccinated people does nothing to undermine vaccine safety or effectiveness. In fact, it’s exactly what we’d expect from the excellent vaccines, which have already saved tens of thousands of lives.
Neenee jullie zijn misleid met beloften van versoepeling, vrijheid, vakantie terwijl helft van maatregelen blijven, festivals afgelast, vakantiebestemmingen kleuren rood, controles aan de belgische grens ...quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:42 schreef Peter het volgende:
*of om het geen misleiding te maken, kleed het in als 'u maakt gegarandeerd kans op een vakantie!!! EINZ!, als u wint moet u binnen één week vertrekken!! LEt Op u bent al geselecteerd voor deze KANS van uw leven. U moet wel gevaccineerd zijn. Voeg een kopie van uw vaccinatiebewijs toe om uw prijs te claimen!!!
De enorme aantallen ernstig zieke mensen (op de ICs) waren en zijn gewoon bekend. Daarop werd gelukkig, vind ik, op gehandeld. Wat fout ging is dat ze niet hardop durfde het slechte nieuws te delen. Wat een soort van logisch is omdat er nog hoop was dat het toch goed zou komen of nog komt..quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
De lockdown zou na 2 weken voorbij zijn, daarna avondklok, daarna zou iedereen na het vaccin vrij zijn (op zn minst de gevaccineerden). Dan verzinnen ze toch elke keer nieuwe dingen? vind t niet gek dat mensen het vertrouwen verliezen. moving de goalpost genot.
Ja en naderhand de onthulling dat vele ziekenhuizen sjoemelden met hun cijfers. Patienten langer op covid afdeling houden, overlijdens onterecht als covid rapporteren...bleek het om subsidies te gaan ... follow the moneyquote:Op maandag 9 augustus 2021 20:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:
De enorme aantallen ernstig zieke mensen (op de ICs) waren en zijn gewoon bekend.
ook in nederland? bron?quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja en naderhand de onthulling dat vele ziekenhuizen sjoemelden met hun cijfers. Patienten langer op covid afdeling houden, overlijdens onterecht als covid rapporteren...bleek het om subsidies te gaan ... follow the money
Ben belg ... heeft bij ons wel.in krant gestaan.quote:
Ik weet alleen dat er eerder meer dan minder mensen aan corona overleden zijn. En dat is logisch verklaarbaarquote:Op maandag 9 augustus 2021 20:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja en naderhand de onthulling dat vele ziekenhuizen sjoemelden met hun cijfers. Patienten langer op covid afdeling houden, overlijdens onterecht als covid rapporteren...bleek het om subsidies te gaan ... follow the money
Heb je linkjes om deze beweringen te staven?quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit is COR, geen BNwW. Dit soort beweringen graag ondersteunen met linkjes.quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:57 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dus in Belgie is dat naar buiten gekomen. verbaasd me niks gebeurt ook in andere landen.
Sjoemelen ziekenhuizen met coronacijfers? Documenten wijzen op ‘financiële optimalisatie’quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:59 schreef miss_sly het volgende:
Heb je linkjes om deze beweringen te staven?
Zo klinkt het net alsof je dit in HLN gelezen hebt en je dit terecht niet durft te melden.quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:55 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ben belg ... heeft bij ons wel.in krant gestaan.
Bedrog met bezetting op intensieve: Duitse ziekenhuizen manipuleerden bezettingsgraadquote:Op maandag 9 augustus 2021 21:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is COR, geen BNwW. Dit soort beweringen graag ondersteunen met linkjes.
Heb net opgezocht ... gaat niet zo snel op mobielquote:Op maandag 9 augustus 2021 21:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zo klinkt het net alsof je dit in HLN gelezen hebt en je dit terecht niet durft te melden.
Duits ministerie schakelde wetenschappers in om corona-angst op te wekkenquote:Op maandag 9 augustus 2021 21:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
“Duitse wetenschappers moesten coronagevaar aandikken om bij burgers begrip te kweken voor harde maatregelen”quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voldoende zo?quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zelfs in Nederland is er een huisarts aangeklaagd die een oudere man als overlijdenreden corona had ingevuld ondanks dat dit helemaal niet het geval was.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Huisarts zegt dat meneer Van Tol (85) is overleden door corona, maar familie weerspreekt dat: 'Hij had hartkwalen'
Deze gedachtegang van Van Tol werd voor hem bevestigd toen hij ‘met eigen ogen’ zag dat dit bij zijn vader gebeurde. Zijn vader was al jaren hartpatiënt, maar na zijn overlijden stond op de doodsoorzaakverklaring dat hij aan corona overleden was. “Zonder enig onderzoek, zonder enige kennis van mijn vaders dossier, zonder ook maar één vraag te stellen aan de huisarts van mijn vader of aan de familie, schrijft R.J. van Rijn, arts van wacht op zondagavond 14 februari, in Alphen aan den Rijn, op het formulier dat mijn vader aan covid-19 is overleden en daar bovendien vier dagen ziek van geweest is”, schrijft Van Tol.
De doodsoorzaakverklaring (B-formulier), dat altijd verzegeld is, mag door familie niet geopend worden. Als dit wel wordt gedaan maakt deze persoon zich schuldig aan een strafbaar feit. Dat was voor Van Tol echter geen reden om dit niet te doen. “Nu wil het toeval dat nieuwsgierigheid een familiekwaal is en wij wel graag wilden weten wat er op dit formulier stond. Vooral omdat de arts van wacht ons medegedeeld had dat we deze enveloppe niet mochten openen”, zo luidt het argument in het artikel.
Dat gebeurt dus gewoon overal.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zelfs in Nederland is er een huisarts aangeklaagd die een oudere man als overlijdenreden corona had ingevuld ondanks dat dit helemaal niet het geval was.
https://www.ad.nl/binnenl(...)hartkwalen~a6d3708a/
[..]
Andersom (zoon die meegaat met rapport arts) zou gekker zijn geweest. Zoon is actief betrokken bij commonsensetv en je kan wel raden hoe zij tegenover corona in zijn algemeenheid staan....quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zelfs in Nederland is er een huisarts aangeklaagd die een oudere man als overlijdenreden corona had ingevuld ondanks dat dit helemaal niet het geval was.
https://www.ad.nl/binnenl(...)hartkwalen~a6d3708a/
[..]
Kinderlijk naiief.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:50 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik ben helemaal niet misleid, volgens mij, ik ben gevaccineerd om mijzelf te beschermen en verder niets. De rest is incidenteel en van uitermate secundair belang.quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Neenee jullie zijn misleid met beloften van versoepeling, vrijheid, vakantie terwijl helft van maatregelen blijven, festivals afgelast, vakantiebestemmingen kleuren rood, controles aan de belgische grens ...
En waarom dan anderen obsessief willen dwingen tot vaccinatie ?quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet misleid, volgens mij, ik ben gevaccineerd om mijzelf te beschermen en verder niets. De rest is incidenteel en van uitermate secundair belang.
Behalve dan dat het niet om structurele zaken gaat en het verhaal van Duitsland nooit gebeurt is maar alleen onderzocht is. Maar hey, wees lekker wappie, ik zit goed want ik ben gevaccineerd.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
UncleScorp![]()
Volledig beargumenteerd met links uit MSM.. Dit nog als BNW wegzetten is gewoon dezelfde censuur als YT, Twitter, Google en consorten doen... Chapeau.
Eerlijk gezegd was ik zelf verbaasd dit te lezen in reguliere kranten ...er is nog hoop op justice ?quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
UncleScorp![]()
Volledig beargumenteerd met links uit MSM.. Dit nog als BNW wegzetten is gewoon dezelfde censuur als YT, Twitter, Google en consorten doen... Chapeau.
Waar haal je dat nu weer vandaan? Ben je weer aan het fantaseren? Ik heb nog nooit iemand op welke wijze dan ook zelfs maar aangespoort om zich te laten vaccineren, jullie doen maar.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En waarom dan anderen obsessief willen dwingen tot vaccinatie ?
Ik zit ook goed, heb natuurlijke immuniteit na besmettingquote:Op maandag 9 augustus 2021 21:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Behalve dan dat het niet om structurele zaken gaat en het verhaal van Duitsland nooit gebeurt is maar alleen onderzocht is. Maar hey, wees lekker wappie, ik zit goed want ik ben gevaccineerd.
Probeer es volwassen te doen ?quote:
Vraag maar aan Jan Roos hoe goed dat werktquote:Op maandag 9 augustus 2021 21:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik zit ook goed, heb natuurlijke immuniteit na besmettingDie vertrouw ik meer als jouw "kom je nieuwe prikkie maar halen" variant.
Lees topic titel ... hallo ??quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar haal je dat nu weer vandaan? Ben je weer aan het fantaseren? Ik heb nog nooit iemand op welke wijze dan ook zelfs maar aangespoort om zich te laten vaccineren, jullie doen maar.
Ik loop geen of nauwelijks risico meer. Jullie wel.
Zoek de geschiedenis maar na hoe een immuunsysteem werkt... Nuff said.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vraag maar aan Jan Roos hoe goed dat werkt
Wow hoe uitzonderlijk... een volwassen reactie ... dank daarvoorquote:Op maandag 9 augustus 2021 21:55 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Noem ten eerste iemand geen viruswappie. Laat iemand in zijn of haar waarde, want anders krijg je dat mensen aan beide kanten hun hakken in het zand stoppen.
Idem als wanneer ik je feiten geef dat je gewoon gemanipuleerd wordt.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kijk maar eens wat er gebeurt als je een wappie een kritische inhoudelijke vraag stelt
Ik weet niet wat geschiedenis ons kan leren over het immuunsysteem..quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zoek de geschiedenis maar na hoe een immuunsysteem werkt... Nuff said.
Terwijl MSM net beschuldigd wordt van banden met de regering en het gebrek aan onafhankelijk journalistiek vermogen. Dus volstrekt onbetrouwbaar.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
UncleScorp![]()
Nou dan wens ik jou heel veel succes met de feiten waar jij je op baSSeer... Ik baseer mij op feiten uit het verleden waar een doorgemaakte besmetting je kruis immuniteit geeft. En zeker voor een Corona virus met de dodelijkheid van dit virus, hier ga ik geen testsap voor in mijn arm laten spuiten. Maar ieder zijn keus, en ik respecteer die van jou.. Ik zwaai wel als je voor je booster in de rij staat omdat je immuunsysteem naar de tyfus geholpen is (sorry voor taalgebruik)quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:01 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik weet niet wat geschiedenis ons kan leren over het immuunsysteem..
Ik basseer me liever op feiten en dan weet je dat door een vaccin je immuunsysteem getraind wordt om een covid infectie sneller te herkennen en dus sneller aan te pakken waardoor de kans op een zwaar ziekte verloop tot minimaal wordt verkleind.
En daarom de Chapeau omdat het hele verhaal met MSM media onderbouwd isquote:Op maandag 9 augustus 2021 22:06 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Terwijl MSM net beschuldigd wordt van banden met de regering en het gebrek aan onafhankelijk journalistiek vermogen. Dus volstrekt onbetrouwbaar.
Komt er een onleesbaar artikel in HLN (Belgische Telegraaf) dan is ineens dat ene artikel wel supergeloofwaardig en![]()
Lekker kritisch en oprecht dit..... Chapeau!
Maar als het allemaal onzin is wat in die MSM komt. Waarom dit artikel dan wel geloofwaardig? Als MSM tien keer 2+2=5 plaatsen en 1 X 2+2=6. Dan is dus het antwoord 6? Of bedoel je dat niet?quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En daarom de Chapeau omdat het hele verhaal met MSM media onderbouwd isEn geen Wappie Media waar jij gelijk je plasje overheen doet zonder te lezen
Je hebt met dit soort emotionele mensen te maken. Niet mee beginnen joh.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:00 schreef Grems het volgende:
Zelf nog steeds denken dat je je leven weer terug krijgt als iedereen maar gewoon meedoet met de regendans en dan anderen betichten van waanbeelden![]()
Je zegt het verkeerd denk ik, ik denk dat je bedoelt "wegrennen voor de groep waar je bang voor gemaakt bent"quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ken mensen die wachten op een beter vaccin of even de kat uit de boom kijken.
Ik ken ook mensen die geloven dat het onderdeel is van Bill Gates plan voor de grote 'harvest'.
Die eerste groep kan je wellicht overtuigen om het eerder te nemen (is eigenlijk niet nodig), die tweede groep kan je beter snel van wegrennen.
Die vriendin begint tegen ons te praten over de harvest, hoe corona niet bestaat, en dat ze kinderen offeren om zelf langer te leven door hun energie uit hun lichaam te zuigen. Ja, toen hebben we als vriendengroep wel contact met haar verbroken. Is dat wegrennen? Ja beetje wel, want ik ga zo iemand niet overtuigen van haar ongelijk. Zeker omdat ze zelf steeds begon over hoe wij onze ogen moeten openenquote:Op maandag 9 augustus 2021 22:21 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Je zegt het verkeerd denk ik, ik denk dat je bedoelt "wegrennen voor de groep waar je bang voor gemaakt bent"
Lol doet me wel beetje denken aan de fluister filmpjes van creepy Joe die zegt iets van "did you drink the blood of a child?" of iets in die geestquote:Op maandag 9 augustus 2021 22:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die vriendin begint tegen ons te praten over de harvest, hoe corona niet bestaat, en dat ze kinderen offeren om zelf langer te leven door hun energie uit hun lichaam te zuigen. Ja, toen hebben we als vriendengroep wel contact met haar verbroken. Is dat wegrennen? Ja beetje wel, want ik ga zo iemand niet overtuigen van haar ongelijk. Zeker omdat ze zelf steeds begon over hoe wij onze ogen moeten openen
Vast heel komisch inderdaad. Maar dit speelt natuurlijk al 20 - 30 jaar. Vroeger keek ik altijd op niburu.nl (bestaat nu niet meer geloof ik) voor de gein. Was ook heel komisch, vooral omdat het altijd over complotten gaat waar ze zelf dan geen deel uit van hoeven maken. Het is altijd de andere partij, de elite, de rechtse of linkse kant die de ellende in de wereld veroorzaken. "Convenient conspiracies" noem ik het maar.quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Lol doet me wel beetje denken aan de fluister filmpjes van creepy Joe die zegt iets van "did you drink the blood of a child?" of iets in die geestMaar goed die man is zo dement als een deur en hoe triest ook dat ze hem nog steeds als puppet gebruiken, wel komisch dat je dit zegt en ik moet denken aan Biden
Ik reageer ontopic? Letterlijk nog wel ... Zeer raar idd ... zijn ze niet gewoon op fokquote:[b]Op maandag 9 augustus 2021 22:40 schreef Tijger_m het volgende:[/b
Je spreekt mij aan op de opinie van een andere user? Dat is wel heel raar.
Ik mis de tijd dat we geen onderscheid maakten in wie de griepprik gehad heeft en wie niet en we toch gezellig in de club stonden samen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vast heel komisch inderdaad. Maar dit speelt natuurlijk al 20 - 30 jaar. Vroeger keek ik altijd op niburu.nl (bestaat nu niet meer geloof ik) voor de gein. Was ook heel komisch, vooral omdat het altijd over complotten gaat waar ze zelf dan geen deel uit van hoeven maken. Het is altijd de andere partij, de elite, de rechtse of linkse kant die de ellende in de wereld veroorzaken. "Convenient conspiracies" noem ik het maar.
Ik mis de tijd dat chemtrails de schuld kregen van alles, ipv corona.
Ja voelt zeer raar om er nu zelf in te zitten en het “lijdend” voorwerp te zijn.quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vast heel komisch inderdaad. Maar dit speelt natuurlijk al 20 - 30 jaar. Vroeger keek ik altijd op niburu.nl (bestaat nu niet meer geloof ik) voor de gein. Was ook heel komisch, vooral omdat het altijd over complotten gaat waar ze zelf dan geen deel uit van hoeven maken. Het is altijd de andere partij, de elite, de rechtse of linkse kant die de ellende in de wereld veroorzaken. "Convenient conspiracies" noem ik het maar.
Met dat verschil dat het nu toch regeringen, virologen en experts zijn die alles wijten aan covidquote:Ik mis de tijd dat chemtrails de schuld kregen van alles, ipv corona.
Lijkt me sterk dat regeringen, virologen en experts nou roepen dat corona gemaakt is een lab om de mensheid te onderdrukken. Het is gewoon het volgende verhaaltje van wappies waar we bang voor worden gemaakt. Eerst was het reptillians, toen chemtrails, 2012, de harvest/matrix, nu corona en straks weer iets anders.quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja voelt zeer raar om er nu zelf in te zitten en het “lijdend” voorwerp te zijn.
[..]
Met dat verschil dat het nu toch regeringen, virologen en experts zijn die alles wijten aan covid
Ach en weer het denigrerende wappie zucht ... volwassenheid is hier toch ver te zoekenquote:Op maandag 9 augustus 2021 22:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lijkt me sterk dat regeringen, virologen en experts nou roepen dat corona gemaakt is een lab om de mensheid te onderdrukken. Het is gewoon het volgende verhaaltje van wappies waar we bang voor worden gemaakt. Eerst was het reptillians, toen chemtrails, 2012, de harvest/matrix, nu corona en straks weer iets anders.
En bang gemaakt door verhaal van wappies?quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat regeringen, virologen en experts nou roepen dat corona gemaakt is een lab om de mensheid te onderdrukken. Het is gewoon het volgende verhaaltje van wappies waar we bang voor worden gemaakt. Eerst was het reptillians, toen chemtrails, 2012, de harvest/matrix, nu corona en straks weer iets anders.
Dat is het juist. Die blijven zo doordrammen, dat techniek van de kapotte grammofoonplaat niet eens meer werkt. “Prima dat je gedachte hebt, maar ik hoef het niet aan te horen.” Dan kun je je afvragen in hoeverre zo’n iemand jou eigenlijk als vriend ziet als ze niet eens jouw grenzen respecteren.quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die vriendin begint tegen ons te praten over de harvest, hoe corona niet bestaat, en dat ze kinderen offeren om zelf langer te leven door hun energie uit hun lichaam te zuigen. Ja, toen hebben we als vriendengroep wel contact met haar verbroken. Is dat wegrennen? Ja beetje wel, want ik ga zo iemand niet overtuigen van haar ongelijk. Zeker omdat ze zelf steeds begon over hoe wij onze ogen moeten openen
Ik hoop dat jij gelijk hebt, meen ik serieus. Maar als je volgend jaar je 4e prik haalt denk dan nog een keer. Wanneer je nog steeds moet testen voor toegang als 4x gevaccineerd. Wanneer je je telefoon voor alle toegang tevoorschijn moet halen, denk nog een keer. En als je over 5 jaar alleen nog maar digitale Euro's in je wallet hebt, denk dan nog een keer.quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
'Wappies' zijn juist vrij pro big oil tegenwoordig, dus denk niet dat die voor het klimaat dan wel de natuur strijden. Maar wie weetquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach en weer het denigrerende wappie zucht ... volwassenheid is hier toch ver te zoeken![]()
En straks wat anders? ... tuurlijk ... het klimaat he![]()
Ze beginnen al op te warmen
Dat gevoel heb ik nou ook na 500 dagen hetzelfde gebrainwash op tv en in kranten.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:08 schreef Morrigan het volgende:
Dat is het juist. Die blijven zo doordrammen, dat techniek van de kapotte grammofoonplaat niet eens meer werkt.
Ik vind dat gedram van de overheid ook vermoeiend. elke dag over irrelevante 'besmettingen' praten terwijl er weinig mensen in t ziekenhuis liggen. de bangmakerij wordt steeds erger terwijl we steeds meer weten over t virus en ook de dodelijkheid inmiddels een stuk lager wordt ingeschat dan 1,5jaar geleden.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is het juist. Die blijven zo doordrammen, dat techniek van de kapotte grammofoonplaat niet eens meer werkt. “Prima dat je gedachte hebt, maar ik hoef het niet aan te horen.” Dan kun je je afvragen in hoeverre zo’n iemand jou eigenlijk als vriend ziet als ze niet eens jouw grenzen respecteren.
Nee uiteraard houdt het een keer op. Ik heb dat nu met de 3e prik eigenlijk al. Een normale vaccinatie is bijna altijd 2 prikken (alleen gaan veel mensen vaak niet voor de 2e want voor 1 vakantie naar de tropen is dat niet echt nodig) dus dat is prima. Ik heb ookal 20 vaccinaties gehad in mijn leven denk ik, dus 2 erbij gaat nog wel.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij gelijk hebt, meen ik serieus. Maar als je volgend jaar je 4e prik haalt denk dan nog een keer. Wanneer je nog steeds moet testen voor toegang als 4x gevaccineerd. Wanneer je je telefoon voor alle toegang tevoorschijn moet halen, denk nog een keer. En als je over 5 jaar alleen nog maar digitale Euro's in je wallet hebt, denk dan nog een keer.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
'Wappies' zijn juist vrij pro big oil tegenwoordig, dus denk niet dat die voor het klimaat dan wel de natuur strijden. Maar wie weet
Misschien wil men gewoon dat vaccin hebben. Jaren geleden, toen ik in mijn duim had gesneden, kreeg ik bij de huisartsenpost een vaccinatie tegen tetanus. En volgens mij is de kans dat je ziek wordt of er zelfs aan sterft door die bacterie veel kleiner dan bij corona. En toch had ik dat vaccin genomen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En bang gemaakt door verhaal van wappies?
Terwijl ondertussen de ganse wereldbevolking geprikt wordt omdat ze bang gemaakt zijn door cijfertjes en grafiekjes in de media...
Dat is dan de gewoonste zaak van de wereld, mensen vinden t geweldig.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij gelijk hebt, meen ik serieus. Maar als je volgend jaar je 4e prik haalt denk dan nog een keer. Wanneer je nog steeds moet testen voor toegang als 4x gevaccineerd. Wanneer je je telefoon voor alle toegang tevoorschijn moet halen, denk nog een keer. En als je over 5 jaar alleen nog maar digitale Euro's in je wallet hebt, denk dan nog een keer.
Meeste is via via in handen van grote olie of kolen magnaten dus je zal weinig kritiek kunnen verwachten van de media. NOS en The Guardian zie je dan veel praten over klimaatsverandering maar wereldwijd maar bar weinig. Kijk maar naar Murdoch en hoeveel media die in handen heeft wereldwijd.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]Ik heb het niet over de wappies
![]()
Wel over de media en wie haar beheert
Het is me anders goed gelukt om dat te vermijden. Het helpt al door gewoon geen tv te kijken.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik nou ook na 500 dagen hetzelfde gebrainwash op tv en in kranten.
Dat soort dingen negeer ik gewoon. Belangrijke wijzigingen hoor ik sowieso wel.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:11 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik vind dat gedram van de overheid ook vermoeiend. elke dag over irrelevante 'besmettingen' praten terwijl er weinig mensen in t ziekenhuis liggen. de bangmakerij wordt steeds erger terwijl we steeds meer weten over t virus en ook de dodelijkheid inmiddels een stuk lager wordt ingeschat dan 1,5jaar geleden.
Jaja een klassiek vaccin, al jaren beproefd en gebruikt, en toegepast bij iemand die het nodig heeft. Niet iets nieuws, amper deftig getest, enkel onder voorwaarden goedgekeurd (emergency use approval) dat quasi onder dwang bij de ganse wereldbevolking ingespoten moet worden.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:13 schreef Morrigan het volgende:
Misschien wil men gewoon dat vaccin hebben. Jaren geleden, toen ik in mijn duim had gesneden, kreeg ik bij de huisartsenpost een vaccinatie tegen tetanus. En volgens mij is de kans dat je ziek wordt of er zelfs aan sterft door die bacterie veel kleiner dan bij corona. En toch had ik dat vaccin genomen.Gewoon, omdat die mogelijkheid er is.
ik probeer t ook te negeren maar via internet krijg je toch weleens wat mee.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is me anders goed gelukt om dat te vermijden. Het helpt al door gewoon geen tv te kijken.
Met vriendschap is dat wel wat anders.
[..]
Dat soort dingen negeer ik gewoon. Belangrijke wijzigingen hoor ik sowieso wel.
Negeren lukt niet. Het bepaalt je leven want je wordt dagelijks geconfronteerd met de maatregelen en het hoe en waarom ervan.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:18 schreef weetjewel5 het volgende:
ik probeer t ook te negeren maar via internet krijg je toch weleens wat mee.
Klassieke vaccins waren ook ooit nieuw. Daar had je ook groep die niet wisten wat mogelijk de bijwerkingen waren. Maar ik ben wel erg blij dat men heeft doorgezet, aangezien we nu voor onze kinderen een hoop veilige vaccinaties hebben.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jaja een klassiek vaccin, al jaren beproefd en gebruikt, en toegepast bij iemand die het nodig heeft. Niet iets nieuws, amper deftig getest, enkel onder voorwaarden goedgekeurd (emergency use approval) dat quasi onder dwang bij de ganse wereldbevolking ingespoten moet worden.
Geef ik je gelijk in.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:23 schreef Morrigan het volgende:
Klassieke vaccins waren ook ooit nieuw. Daar had je ook groep die niet wisten wat mogelijk de bijwerkingen waren. Maar ik ben wel erg blij dat men heeft doorgezet, aangezien we nu voor onze kinderen een hoop veilige vaccinaties hebben.
Om eerlijk te zijn vind ik het in Nederland wel meevallen. Behalve dan de avondklok. Die sloeg nergens op. Net als dat geen alcohol verkopen na 20:00 uur.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Negeren lukt niet. Het bepaalt je leven want je wordt dagelijks geconfronteerd met de maatregelen en het hoe en waarom ervan.
Dat kan. Ik ga zelf vanuit dat dit vaccin niet tijdelijk is, dus later vaccineren kan altijd nog (lijkt mij).quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Geef ik je gelijk in.
Nu ben ik echter toch wantrouwig
Wat voor schade aan het immuunsysteem?quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nou dan wens ik jou heel veel succes met de feiten waar jij je op baSSeer... Ik baseer mij op feiten uit het verleden waar een doorgemaakte besmetting je kruis immuniteit geeft. En zeker voor een Corona virus met de dodelijkheid van dit virus, hier ga ik geen testsap voor in mijn arm laten spuiten. Maar ieder zijn keus, en ik respecteer die van jou.. Ik zwaai wel als je voor je booster in de rij staat omdat je immuunsysteem naar de tyfus geholpen is (sorry voor taalgebruik)
Volgens mij zijn we nog lang niet zo ver, dat de ganse wereldbevolking wordt gevaccineerd.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Terwijl ondertussen de ganse wereldbevolking geprikt wordt omdat ze bang gemaakt zijn door cijfertjes en grafiekjes in de media...
Schade aan immuun systeem weet niemand.. want afwachten.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:36 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Wat voor schade aan het immuunsysteem?
Door welk vaccin, en hoe?
Waar doel je op, met kruis immuniteit?
(Heterosubtypic immunity?)
Dan is er hoop voor je, binnenkort komt Novavax op de markt wat een "traditioneel" vaccin is. Dat is al door de EU aangekocht.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Geef ik je gelijk in.
Nu ben ik echter toch wantrouwig
Kijk, dat is mooi.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan is er hoop voor je, binnenkort komt Novavax op de markt wat een "traditioneel" vaccin is. Dat is al door de EU aangekocht.
Voor zover ik weet wel. De EU aankoop is namens alle EU landen die meedoen met dat programma van gezamelijke inkoop dus ook Nederland.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 00:26 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Kijk, dat is mooi.
Komt het ook naar Nederland?
Een tetanusspuit is geen vaccin. Het is een serum, waarbij men geïsoleerde antistoffen krijgt ingespoten. Bovendien is een bacteriële infectie iets compleet anders dan een virusinfectie, bacteriën zijn levende organismes die zich zelfstandig vermenigvuldigen en die in de regel schade toebrengen door de giftige afbraaktoffen die ze uitscheiden, niet door het binnendringen van cellen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:13 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Misschien wil men gewoon dat vaccin hebben. Jaren geleden, toen ik in mijn duim had gesneden, kreeg ik bij de huisartsenpost een vaccinatie tegen tetanus. En volgens mij is de kans dat je ziek wordt of er zelfs aan sterft door die bacterie veel kleiner dan bij corona. En toch had ik dat vaccin genomen.Gewoon, omdat die mogelijkheid er is.
Hèhè. Precies.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 05:53 schreef Heremeteit het volgende:
Iedereen heeft inmiddels wel de kans gehad om zich te laten vaccineren? Dan mag de boel wel weer open. Een hoop weigeraars zullen via natuurlijke weg immuniteit opbouwen. Dat gevaccineerde mensen nog besmet kunnen worden is totaal niet alarmerend, zolang een besmetting niet resulteert in ziekenhuisopname heeft het vaccin z'n werk gedaan. Mogelijk is het zelfs een natuurlijke booster.
Voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden zullen monoclonals achter de hand moeten worden gehouden.
Hoe dan ook hebben we niks anders achter de hand dan vaccins, dus lockdowns in stand houden is waanzin. Dat zou je dan voor altijd moeten doen.
.. Lolquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meeste is via via in handen van grote olie of kolen magnaten dus je zal weinig kritiek kunnen verwachten van de media. NOS en The Guardian zie je dan veel praten over klimaatsverandering maar wereldwijd maar bar weinig. Kijk maar naar Murdoch en hoeveel media die in handen heeft wereldwijd.
De mens gaat gerust door tot het laatste stukje regenwoud of oerbos gekapt is.
Waarom hebben we dan toch vaccinaties tegen pokken en tbc enz...quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Voor altijd?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 05:53 schreef Heremeteit het volgende:
Iedereen heeft inmiddels wel de kans gehad om zich te laten vaccineren? Dan mag de boel wel weer open. Een hoop weigeraars zullen via natuurlijke weg immuniteit opbouwen. Dat gevaccineerde mensen nog besmet kunnen worden is totaal niet alarmerend, zolang een besmetting niet resulteert in ziekenhuisopname heeft het vaccin z'n werk gedaan. Mogelijk is het zelfs een natuurlijke booster.
Voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden zullen monoclonals achter de hand moeten worden gehouden.
Hoe dan ook hebben we niks anders achter de hand dan vaccins, dus lockdowns in stand houden is waanzin. Dat zou je dan voor altijd moeten doen.
Die zijn er om ook zwakkere en kwetsbare mensen te laten overleven. Hoeveel kwetsbare mensen zijn er niet alleen al in Nederland? Miljoenen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom hebben we dan toch vaccinaties tegen pokken en tbc enz...
Als ons immuunsysteem zo fantastisch zou zijn zouden we dat toch niet nodig hebben?
Nee, net iets meer dan de helft van de mensen is gevaccineerd en daarvan zijn de mensen die minder dan twee weken geleden gevaccineerd nog niet volledig beschermd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 05:53 schreef Heremeteit het volgende:
Bron?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 00:39 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Het is niet nodig om dit te doen. De eventuele gevolgen zijn voor hun rekening, niet die van jou. Hoeveel van die lui hebben het trouwens al gehad?
Die pakken zichzélf er niet eens mee om zich niet te laten vaccineren. Een besmetting hebben doorgemaakt biedt betere bescherming dan vaccinatie. Er vinden in Israel relatief aan de omvang van de groep minder herbesmettingen dan doorbraakbesmettingen plaats en ook biedt vaccinatie ná besmet te zijn geweest geen extra bescherming.
En hoe oud zijn die?
Het overlijdensrisico aan corona is voor mensen onder de 50 lager dan influenza. Behalve als je letterlijk tienduizenden vaccinweigeraars zou kennen kun je er zondermeer van uit gaan dat niemand van hen, mits relatief jong, een besmetting niet zal overleven.
In Duitsland hebben soortgelijke zaken plaatsgevonden: ziekenhuizen die meer coronapatiënten op hun IC rapporteerden omdat ze per coronapatiënt op de IC betaald krijgen, firma's die sneltests uitvoeren die veel meer (uiteraard negatieve) tests rapporteerden dan daadwerkelijk uitgevoerd omdat ze (wederom) per uitgevoerde test betaald krijgen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:57 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dus in Belgie is dat naar buiten gekomen. verbaasd me niks gebeurt ook in andere landen.
Brrr ja je zou je maar iets aantrekken van wetenschap!quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ah de klassieke ‘DoE zElF mAaR Je OnDeRzOeK’ cop out.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Was het niet al aangekocht voor het zelfs (weer) goedgekeurd is? Moet snel gaan he. Procedures worden versoepeld voor emergency use approval.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
Dan is er hoop voor je, binnenkort komt Novavax op de markt wat een "traditioneel" vaccin is. Dat is al door de EU aangekocht.
Wellicht is daar een volstrekt logische verklaring voor. Net zoals bij AstraZenica.....quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Was het niet al aangekocht voor het zelfs (weer) goedgekeurd is? Moet snel gaan he. Procedures worden versoepeld voor emergency use approval.
Wees blij dat dat gedaan wordt?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Was het niet al aangekocht voor het zelfs (weer) goedgekeurd is? Moet snel gaan he. Procedures worden versoepeld voor emergency use approval.
Ik kan echt helemaal niets met deze post.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 00:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Schade aan immuun systeem weet niemand.. want afwachten.
Door welk vaccin en hoe? weet niemand wat floating mRNA, Vectors en Spike proteine doen. Afwachten dus
Kruis immuniteit? Virus doorgemaakt maakt je beter beschermt tegen een familie van een virus dan een vaccin gebaseerd op 1 spike proteine die een compleet virus moet nabootsen ooit kan doen.
(Heterosubtypic immunity?) Dit Is meer op Influenza virussen van toepassing, voor een Corona virus in 30 jaar is nog nooit een oplossing gevonden? sterker nog "the test subjects all died" niet uit hier een getoond artikel maar wel van toepassing.
Ik heb even gekeken... dit artikel bedoel je? Is geen 100% antivax artikel maar wel kwalijk idd dat ze hem een podium geven en op gelijke voet stellen met een op het oog normale verstandige huisarts.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ergens is het van de zotte dat een krant niet de moeite neemt om de achtergrond van een 'huisarts' te onderzoeken voordat er een artikel geplaatst is. Het reformatorisch dagblad is maar al te blij om een antivaxx-artikel te kunnen plaatsen van een of andere vage huisarts die eerder al van LinkedIn af gegooid is wegens het verspreiden van desinformatie.
Dus als je ooit van LinkedIn bent verbannen dan kunt je altijd nog aankloppen bij het reformatorisch dagblad.
Sommige mensen willen hun vrijheid terug ipv toestemming om te leven moeten vragen aan de overheid. Je geeft zelf al aan dat je de overheid geen argumenten wil geven, maar dat is natuurlijk een volkomen van de pot gerukte situatie. Zolang die bestaat neem ik het vaccin niet eens in overweging. Jij laat je chanteren, en om je beter te voelen over jezelf wil je dat anderen dat ook laten doen. Als je mensen niet kunt overtuigen moet je miscchien ook eens gaan nadenken of je wel een sterk verhaal hebt.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:50 schreef MoneyTalks het volgende:
Oh ja natuurlijk... die komen sowieso op de ICquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
Niet. lekker laten gaan. die komen vanzelf op de IC
Grappig dat je nu ineens wel problemen ziet maar geen problemen hebt met het toedienen van medicatie zonder goedkeuring, waarom is dat?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel ja. Ik denk dat het na verloop van tijd een soort verkoudheid of griepje gaat worden omdat iedereen immuniteit zal opbouwen die ook gedeeltelijk tegen varianten zal beschermen. De vaccins zijn slechts een shortcut om tot die situatie te komen en besparen tevens een hoop persoonlijk leed.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:17 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Voor altijd?
Op een gegeven moment hebben de meeste dan toch antistoffen?
Dus als de ziekenhuizen straks NIET overlopen is er geen enkele reden meer om de mensen die er voor kiezen om op een natuurlijke manier immuniteit op te bouwen weg te zetten als dom/wappie?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 11:59 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel ja. Ik denk dat het na verloop van tijd een soort verkoudheid of griepje gaat worden omdat iedereen immuniteit zal opbouwen die ook gedeeltelijk tegen varianten zal beschermen. De vaccins zijn slechts een shortcut om tot die situatie te komen en besparen tevens een hoop persoonlijk leed.
ja wappies zijn vaak laagopgeleid, eten dus slecht en hebben overgewicht en zullen op de IC stervenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 11:39 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Oh ja natuurlijk... die komen sowieso op de IC![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat doen ze nu al niet. Ik zie geen upside om iemand te gaan overtuigen van iets wat ze niet willen horen. Er is ruimschoots gelegenheid om je te laten vaccineren, doe je dat niet dan is het risico en de consequenties aan jou verder.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:09 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dus als de ziekenhuizen straks NIET overlopen is er geen enkele reden meer om de mensen die er voor kiezen om op een natuurlijke manier immuniteit op te bouwen weg te zetten als dom/wappie?
Voor sommigen hier lijkt het onverteerbaar dat er mensen zijn die zich niet laten vaccineren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doen ze nu al niet. Ik zie geen upside om iemand te gaan overtuigen van iets wat ze niet willen horen. Er is ruimschoots gelegenheid om je te laten vaccineren, doe je dat niet dan is het risico en de consequenties aan jou verder.
Ik voel ook heel weinig voor vaccinatie plichten, overigens en ja, ik ben volledig gevaccineerd en dat is puur voor mijzelf en mijn gezondheid.
De mensen die pro zijn redeneren doorgaans vanuit het algemeen belang. De mensen die zich niet laten vaccineren redeneren naar mijn idee veel meer vanuit het individu en zijn/haar vrij keuze. Dus ik denk dat het onbegrip vanuit de gevaccineerde kant veel groter is dan omgekeerd. Maw, ik denk dat je weinig discussie hoeft te verwachten als je aangeeft wel gevaccineerd te zijn. Weet ik dan stiekem het antwoord al?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:30 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Voor sommigen hier lijkt het onverteerbaar dat er mensen zijn die zich niet laten vaccineren.
Die denken met redenatie deze mensen te kunnen overhalen terwijl deze mensen meestal dezelfe informatie hebben als de mensen die wél voor een vaccin kiezen. Die zijn er van overtuigd dat hun keuze de enige juiste is zodat ze niet kunnen vatten dat iemand anders een andere keuze maakt en daarom moeten ze wel geloven in de bekende complottheorieën.
Zelf heb ik er voor gekozen dat niemand hoeft te weten of ik wel of niet ben gevaccineerd tegen covid omdat ik geen zin heb in een discussie.
In Duitsland hebben ze meer IC bedden per 1000 inwoners. Moet het aantal bedden leidend zijn?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:09 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dus als de ziekenhuizen straks NIET overlopen is er geen enkele reden meer om de mensen die er voor kiezen om op een natuurlijke manier immuniteit op te bouwen weg te zetten als dom/wappie?
Aan de andere kant zie ik veel extremere reacties uit de anti-vaxx hoek komen tot en met doodsbedreigingen en "neem foto's van personeel voor berechting" aan toe. Het meest "onschuldige" uit die groep is de constante stroom fake news wat in sommige landen bijdraagt aan een lage vaccinatie bereidheid omdat mensen zijn gaan geloven in verzinsels.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:39 schreef galantis het volgende:
[..]
De mensen die pro zijn redeneren doorgaans vanuit het algemeen belang. De mensen die zich niet laten vaccineren redeneren naar mijn idee veel meer vanuit het individu en zijn/haar vrij keuze. Dus ik denk dat het onbegrip vanuit de gevaccineerde kant veel groter is dan omgekeerd. Maw, ik denk dat je weinig discussie hoeft te verwachten als je aangeeft wel gevaccineerd te zijn. Weet ik dan stiekem het antwoord al?
De harde kern van de ongevaccineerde groep is het fanatiekst inderdaad. Die kan ik dan ook onmogelijk serieus nemen in deze. Denk dat het gros van de 15% die een vaccin weigert er vrij nonchalant in staat. Die groep vind ik overigens ook lastig serieus te nemen, maar goed. Als het jongeren betreft dan zie ik nog wat 'verzachtende' omstandigheden, nl. dat ze zelf zeer waarschijnlijk geen ziekenhuisbed in beslag nemen. Iemand van pak 'm beet 50+ die geen prik neemt, tja, laat ik het er maar op houden dat ik dat extreem onnozel vind.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Aan de andere kant zie ik veel extremere reacties uit de anti-vaxx hoek komen tot en met doodsbedreigingen en "neem foto's van personeel voor berechting" aan toe. Het meest "onschuldige" uit die groep is de constante stroom fake news wat in sommige landen bijdraagt aan een lage vaccinatie bereidheid omdat mensen zijn gaan geloven in verzinsels.
Dan wordt een serieuze discussie, in mijn optiek, wel lastig.
En jij werkt daar niet aan mee door qua woordkeuze voor "verzinsels" en "fake news" te kiezen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zijn feiten, ik ga geen eufemismes lopen verzinnen om zaken die daadwerkelijk gebeuren te omschrijven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:13 schreef JeOma het volgende:
[..]
En jij werkt daar niet aan mee door als woordkeuze voor "verzinsels" en "fake news" te kiezen?
Exactly my point. Discussie dus ten einde. Maar goed, ik heb ook nul komma zero behoefte om jou te overtuigen. Ik dacht alleen even wat ongevraagd advies te geven over een manier om wellicht iets meer met je reacties te bereiken. Op deze manier lukt het je in elk geval niet. Succes verder.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zijn feiten, ik ga geen eufemismes lopen verzinnen om zaken die daadwerkelijk gebeuren te omschrijven.
Dat is mooi, dank.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wel. De EU aankoop is namens alle EU landen die meedoen met dat programma van gezamelijke inkoop dus ook Nederland.
Maar ik probeer niemand te overtuigen...ik ga ervan uit dat idioten die een BBC gebouw bestormen (anti vaxxers dus, gisteren) waar de BBC al 10 jaar niet meer inzit niet meer te bereiken zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:16 schreef JeOma het volgende:
[..]
Exactly my point. Discussie dus ten einde. Maar goed, ik heb ook nul komma zero behoefte om jou te overtuigen. Ik dacht alleen even wat ongevraagd advies te geven over een manier om wellicht iets meer met je reacties te bereiken. Op deze manier lukt het je in elk geval niet. Succes verder.
Je wil het echt niet horen he?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar ik probeer niemand te overtuigen...
Ik snap echt niet waarom jij denkt dat ik de intentie of de interesse heb om die mensen te willen bereiken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:23 schreef JeOma het volgende:
[..]
Je wil het echt niet horen he?Ik dacht te begrijpen dat jij (ook) wel interesse had in mogelijkheden tot een serieuze discussie (gezien je reactie om 12:55). Ik geef je (lós van inhoud, ik vraag je niet om voorbeelden van pro of anti, I could nót care less) alleen een tip om door te kijken naar de manier waaróp je iets zegt, dat je dáár wat meer mee kunt bereiken. Wie weet heb je opeens wel een interessant nieuw standpunt. Of wie weet overtuig je opeens iemand wél die zich toch laat vaccineren.
Op de manier waarop jij het nú aanvliegt denk ik niet dat je één van beide ooit zult bereiken. Maar troost je met de gedachte dat 99,9% van de mensheid zo in elkaar zit en alleen wil horen wat hij/zei zelf denkt. Ik waarschijnlijk ook.![]()
Mijn punt is/was in elk geval compleet los van inhoud, maar puur op vorm. Zie maar wat je ermee doet. Ook hier: I couldn't care less.En nu weer aan het werk.
Eens, behalve dat laatste dan. Ik heb me nog nooit geroepen gevoelen om financieel op te draaien voor leed dat een ander zichzelf aandoet. Daarin is covid dus echt niet uniek. Maar goed, de zorgverzekering is nu eenmaal onderdeel van het stelsel met onvoorwaardelijk zorg voor iedereen, en daar heb ik niets op tegen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:18 schreef RetepV het volgende:
Het is niet nodig om ze te overtuigen. Ze zullen op een dag de ziekte zelf krijgen, en als ze dat overleven zijn ze ook zo goed als gevaccineerd. Mogelijk zullen ze doo gaan, mogelijk gehandicapt (langdurig COVID syndroom), mogelijk zullen ze er niks aan overhouden. Het is de gok die ze nemen.
Na de ziekte zijn ze of dood (gaan nergens meer heen), of gehandicapt (gaan nog maar naar weinig plekken), of tot op zekere hoogte immuun (kunnen het bijna niet meer krijgen en verspreiden). Dus hoe dan ook zal het probleem opgelost zijn.
Met een vaccinatie heb je echter een 'zachte landing'. Je bereikt hetzelfde, maar met een heel veel kleinere kans om niet dood te gaan of langdurig COVID syndroom te krijgen.
Tja.
Een ander probleem is met betrekking tot de ziekenhuiscapaciteit en de langdurige zorg. Met een vaccinatie is de kans op dood of langdurig COVID syndroom vele malen lager dan zonder vaccinatie. Mensen die zich niet hebben laten vaccineren zullen dus een druk op het ziekenbestel leggen.
Prima, wat mij betreft. Zo lang ze er maar voor betalen. Vooral mensen met langdurig COVID syndroom kosten veel geld. Als iemand LCS krijgt omdat hij zich niet heeft laten vaccineren, dan is dat heel jammer. Dan zal hij gehandicapt zijn EN de rest van zijn leven hoge kosten hebben. Het was een keuze van hem, ik respecteer die keuze, maar ik voel me niet bepaald geroepen om zijn kosten voor hem te betalen.
Dat kan inderdaad niet want met die redenatie kan je ook een roker zorg ontzeggen. Of iemand die een been breekt bij het sporten. Of iemand die te zwaar is. Word de zorg wel veel goedkoper maar dat lijkt mij totaal de verkeerde weg.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Eens, behalve dat laatste dan. Ik heb me nog nooit geroepen gevoelen om financieel op te draaien voor leed dat een ander zichzelf aandoet. Daarin is covid dus echt niet uniek. Maar goed, de zorgverzekering is nu eenmaal onderdeel van het stelsel met onvoorwaardelijk zorg voor iedereen, en daar heb ik niets op tegen.
Dat zie ik juist andersom.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Aan de andere kant zie ik veel extremere reacties uit de anti-vaxx hoek komen tot en met doodsbedreigingen en "neem foto's van personeel voor berechting" aan toe. Het meest "onschuldige" uit die groep is de constante stroom fake news wat in sommige landen bijdraagt aan een lage vaccinatie bereidheid omdat mensen zijn gaan geloven in verzinsels.
Nou ja, dat laatste, geen toegang, kan een consequentie zijn van de keuze die je maakt om wel of niet te vaccineren, daar heb ik dan weer geen moeite mee.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 14:53 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat zie ik juist andersom.
Best veel mensen hier op FOK ook die ongevaccineerde mensen vanalles toewensen. Van geen medische zorg tot geen toegang tot openbare gelegenheden.
En een paar hardnekkige en soms irritante antivaxxers ook natuurlijk.
Daar zit wel wat in inderdaad maar ik had al besloten om er niet over te discussiëren voordat de mogelijkheid tot vaccineren er was. Heb eenmaal een flinke discussie gehad met, inderdaad, een pro-vaxxer en was wel geneigd om daardoor het andere kamp te kiezen want deze persoon vond het eigenlijk een morele plicht om te doen ipv dat het een vrije keus is. Maar heb uiteindelijk wél een keuze gemaakt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:39 schreef galantis het volgende:
[..]
De mensen die pro zijn redeneren doorgaans vanuit het algemeen belang. De mensen die zich niet laten vaccineren redeneren naar mijn idee veel meer vanuit het individu en zijn/haar vrij keuze. Dus ik denk dat het onbegrip vanuit de gevaccineerde kant veel groter is dan omgekeerd. Maw, ik denk dat je weinig discussie hoeft te verwachten als je aangeeft wel gevaccineerd te zijn. Weet ik dan stiekem het antwoord al?
Dat kan ik me voorstellen zolang niet iedereen was gevaccineerd maar nu we dat wel zijn maakt het toch niet meer uit?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 14:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, dat laatste, geen toegang, kan een consequentie zijn van de keuze die je maakt om wel of niet te vaccineren, daar heb ik dan weer geen moeite mee.
Ik ben absoluut tegen zaken als ontzeggen van medische zorg, dat doen we gewoon niet en dat gaat ook niet gebeuren en de suggestie vind ik verwerpelijk.
En toch denk ik dat veel van die mensen die het voor het algemeen belang doen het stiekem doen om a. Toegang te houden of om op vakantie te kunnen of b. bang zijn om dood te gaan aan corona.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit. Helaasquote:Op maandag 9 augustus 2021 17:56 schreef galantis het volgende:
Het is vrij lastig om door hun confirmation bias heen te kauwen. Wat dat betreft zie ik ze alleen bekeren als ze zelf of mensen in hun omgeving eens goed ziek worden van corona.
Is ook zo. Die ervaring heb ik helaas ook.quote:Op maandag 9 augustus 2021 19:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De wappies die ik ken worden hiermee alleen maar meer versterkt in hun denken. Het bewijst hetgeen ze al tijden roepen.
Zeker. De voordelen die je wint uit je eigen vaccinatie zijn van een andere orde dan die uit andermans vaccinatie.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:05 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
En toch denk ik dat veel van die mensen die het voor het algemeen belang doen het stiekem doen om a. Toegang te houden of om op vakantie te kunnen of b. bang zijn om dood te gaan aan corona.
Sterker nog, andermans vaccinatie is nihil.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Zeker. De voordelen die je wint uit je eigen vaccinatie zijn van een andere orde dan die uit andermans vaccinatie.
Ik heb mij puur en alleen laten vaccineren omdat ik geen zin heb om (ernstig) ziek te worden. Al het andere is bijzaak voor mij en eigenlijk onbelangrijk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Zeker. De voordelen die je wint uit je eigen vaccinatie zijn van een andere orde dan die uit andermans vaccinatie.
Het is natuurlijk wel het politiek correcte antwoord; zeggen dat je jezelf vaccineert om anderen te beschermen. Voor veel mensen zal het ook echt de reden zijn, of wel degelijk meespelen, maar er is idd ook een groep die het gewoon doet om minder beperkingen te ervaren, maar het erop gooien dat ze het doen om anderen te beschermen. Kom je vaak wel achter als je een beetje doorvraagt in mijn ervaring.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:05 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
En toch denk ik dat veel van die mensen die het voor het algemeen belang doen het stiekem doen om a. Toegang te houden of om op vakantie te kunnen of b. bang zijn om dood te gaan aan corona.
Wappie schaapjes ? Weer lekker infantiele reactie.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:11 schreef bianconeri het volgende:
Wees blij dat dat gedaan wordt?
Als dat niet gedaan werd dan had je al die wappie schaapjes zitten te janken van oeee zie je wel de overheid denkt niet vooruit en nu zijn ze te laat. Zo voorspelbaar.
Omdat ik die medicatie zonder goedkeuring zou willen krijgen op moment dat ik ziek ben en omdat ik er voor kies !quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
Grappig dat je nu ineens wel problemen ziet maar geen problemen hebt met het toedienen van medicatie zonder goedkeuring, waarom is dat?
ok ik houd het in mn achterhoofd tot het moment dat ze mij het mes op de keel zetten.quote:Novavax is geen mRNA vaccin en scoort net zo goed of beter dan de bestaande, beste, vaccins qua effectiviteit.
jep net zoals een open debat op tv bijv. Volledig uit de weg gegaan wordt. Er mag totaal geen tegen geluid ivm vaccins komen ..’. O nee want dat zou gevaarlijk zijn. Ik vind dat creepy. Nadenken is niet meer toegestaan. Zwijgen en mouw opstropen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:13 schreef JeOma het volgende:
En jij werkt daar niet aan mee door qua woordkeuze voor "verzinsels" en "fake news" te kiezen?Een open serieuze discussie kan sowieso pas beginnen als beide kanten elkaar serieus nemen. Of je nou compleet pro of anti bent interesseert me geen tyfus, maar door beter je woorden te kiezen kun je veel meer bereiken. My 0,02 euro.
go oma goquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:23 schreef JeOma het volgende:
Je wil het echt niet horen he?Ik dacht te begrijpen dat jij (ook) wel interesse had in mogelijkheden tot een serieuze discussie (gezien je reactie om 12:55). Ik geef je (lós van inhoud, ik vraag je niet om voorbeelden van pro of anti, I could nót care less) alleen een tip om door te kijken naar de manier waaróp je iets zegt, dat je dáár wat meer mee kunt bereiken. Wie weet heb je opeens wel een interessant nieuw standpunt. Of wie weet overtuig je opeens iemand wél die zich toch laat vaccineren.
Op de manier waarop jij het nú aanvliegt denk ik niet dat je één van beide ooit zult bereiken. Maar troost je met de gedachte dat 99,9% van de mensheid zo in elkaar zit en alleen wil horen wat hij/zei zelf denkt. Ik waarschijnlijk ook.![]()
Mijn punt is/was in elk geval compleet los van inhoud, maar puur op vorm. Zie maar wat je ermee doet. Ook hier: I couldn't care less.En nu weer aan het werk.
Maurice de Hond die een onderzoek onder besmet geraakte zorgmedewerkers citeerde in zijn wekelijkse Q&A.quote:
Precies. Dat merk je al aan de reacties hier en in BNW.quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ken mensen die wachten op een beter vaccin of even de kat uit de boom kijken.
Ik ken ook mensen die geloven dat het onderdeel is van Bill Gates plan voor de grote 'harvest'.
Die eerste groep kan je wellicht overtuigen om het eerder te nemen (is eigenlijk niet nodig), die tweede groep kan je beter snel van wegrennen.
Dit soort lieden zijn beslist geen vrienden. Simpelweg omdat ze geen grenzen respecteren met hun ziekelijke bekeringsdrang. Ze gebruiken je gewoon als praatpaal en dulden geen tegenspraakquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is het juist. Die blijven zo doordrammen, dat techniek van de kapotte grammofoonplaat niet eens meer werkt. “Prima dat je gedachte hebt, maar ik hoef het niet aan te horen.” Dan kun je je afvragen in hoeverre zo’n iemand jou eigenlijk als vriend ziet als ze niet eens jouw grenzen respecteren.
Ik vind "schapen" en "slapenden" anders ook niet bepaald aardig. Het gebeurt dus over en weer.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach en weer het denigrerende wappie zucht ... volwassenheid is hier toch ver te zoeken![]()
En straks wat anders? ... tuurlijk ... het klimaat he![]()
Ze beginnen al op te warmen
Ik heb mn best gedaan:quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:11 schreef wijsneus het volgende:
Noem het de "TRUMP FREEDOM VACCINE" en gaan!
En als het nou om écht onderzoek ging dan was het nog wat anders. Maar dat is het niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:35 schreef Intint het volgende:
[..]
Ah de klassieke ‘DoE zElF mAaR Je OnDeRzOeK’ cop out.
Dat snap ik. De overheid is ook talloze keren tekort geschoten en heeft schandalige fouten gemaakt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:26 schreef MartinPro het volgende:
De overheid is niet bepaald betrouwbaar. Corruptie en zelfgewin in die regionen lijkt mij bewezen. Vind je het etg dat ik hun wil niet vertrouw?
En toch doen wij nog iets van onderzoek, al was het maar nadenken over alternatief nieuws.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:26 schreef GwanGwaa het volgende:
En als het nou om écht onderzoek ging dan was het nog wat anders. Maar dat is het niet.
[ link | afbeelding ]
En nu plots heeft de overheid ineens het beste met ieder van ons ?? Jaaaaaa ^^quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:27 schreef GwanGwaa het volgende:
Dat snap ik. De overheid is ook talloze keren tekort geschoten en heeft schandalige fouten gemaakt.
Exact. Van sites zoals blckbx, cafe weltschmerz en ninefornews weet je al bij voorbaat dat het complotsites zijn. Mensen die deze websites aandragen zijn daardoor sowieso af, net als Jensen aanhangers.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zijn feiten, ik ga geen eufemismes lopen verzinnen om zaken die daadwerkelijk gebeuren te omschrijven.
Wappie schaapjes inderdaad.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wappie schaapjes ? Weer lekker infantiele reactie.
Voor jou maakt het blijkbaar niet uit wat er in je lijf gespoten wordt. Voor jou is een discussie nodeloos. Voir een snoepje stroop jij je mouw probleemloos op.
Dat zeg ik niet, die woorden leg je mij nu in de mond.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En nu plots heeft de overheid ineens het beste met ieder van ons ?? Jaaaaaa ^^
Dat heeft de overheid altijd al gehad.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:33 schreef UncleScorp het volgende:
En nu plots heeft de overheid ineens het beste met ieder van ons ?? Jaaaaaa ^^
De Nederlandse overheid is gewoon hartstikke betrouwbaar en alles behalve corrupt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:26 schreef MartinPro het volgende:
De overheid is niet bepaald betrouwbaar. Corruptie en zelfgewin in die regionen lijkt mij bewezen. Vind je het etg dat ik hun wil niet vertrouw?
Mensen lachen je nu gewoon vierkant uit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat heeft de overheid altijd al gehad.
[..]
De Nederlandse overheid is gewoon hartstikke betrouwbaar en alles behalve corrupt.
Ik wens niemand corona toe. Maar de kans is voor anti vaxxers nu eenmaal groter om op de IC te belanden. Je moet daar maar zin in hebben.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 14:53 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat zie ik juist andersom.
Best veel mensen hier op FOK ook die ongevaccineerde mensen vanalles toewensen. Van geen medische zorg tot geen toegang tot openbare gelegenheden.
En een paar hardnekkige en soms irritante antivaxxers ook natuurlijk.
Het vaccin werkt uitstekendquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
De Nederlandse overheid is gewoon hartstikke betrouwbaar en alles behalve corrupt.
Nu vul je weer opnieuw voor mij in. Je kent mij niet noch mijn achtergrond. In elk geval heb je het bij het verkeerde eind.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En toch doen wij nog iets van onderzoek, al was het maar nadenken over alternatief nieuws.
Jij slikt je krant en bij elk tegengeluid is er wel een factchecker om je geweten te sussen.
Elke overheid in de wereld is onbetrouwbaar en corrupt, behalve de Nederlandse overheidquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Doe je zelf continu ...niet zeuren nouquote:
Typisch, want ik zie het jou tellens weer doen. Gevalletje projectie dusquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Doe je zelf continu ...niet zeuren nou
Linkje? Vrijwel alle andere bronnen zeggen iets anders, zie bijvoorbeeld: https://www.jhsph.edu/cov(...)-than-infection.htmlquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:04 schreef Helikopterpilootje het volgende:
[..]
Maurice de Hond die een onderzoek onder besmet geraakte zorgmedewerkers citeerde in zijn wekelijkse Q&A.
Dus alle mensen die die Willem 'volgen' zijn wappies volgens jou?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wappie schaapjes inderdaad.
Niet nadenkende figuren die zonder nadenken leider Willen Engel en cohorten navolgen.
Die bij alles komen janken over alle onzin die hij en dat soort mafketels rond bazuinen.
Ik spuit zeker niet zo maar van alles in mijn lichaam.
Maar zoals voor mij is en praktisch iedereen heb ik er goed over nagedacht, iets wat wappie schaapjes dus niet doen, en is dit vaccin ook gewoon goed werkende en een goede optie in deze Corona periode.
Ik ben je secretaris niet, zet lekker zelf die Q&A-sessie van vorige week op, die is heel overzichtelijk in hoofdstukken verdeeld zodat je door kunt klikken naar het relevante onderdeel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:52 schreef Intint het volgende:
[..]
Linkje? Vrijwel alle andere bronnen zeggen iets anders, zie bijvoorbeeld: https://www.jhsph.edu/cov(...)-than-infection.html
De kans van een ongevaccineerde om in het ziekenhuis te komen is ietsies groter dan wanneer hij/zij wel gevaccineerd is. Minimale kans dus. Er vanuit gaande dat alle mensen met een risicofactor zich wél hebben laten vaccineren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:41 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik wens niemand corona toe. Maar de kans is voor anti vaxxers nu eenmaal groter om op de IC te belanden. Je moet daar maar zin in hebben.
Wowowow, nog niet afgelezen maar heerlijk die cocktail van waarheid.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:10 schreef Helikopterpilootje het volgende:
[..]
Ik ben je secretaris niet, zet lekker zelf die Q&A-sessie van vorige week op, die is heel overzichtelijk in hoofdstukken verdeeld zodat je door kunt klikken naar het relevante onderdeel.
Het is trouwens klinkklaar gelul dat 'vrijwel alle andere bronnen iets anders zeggen', alleen bronnen die iets anders zeggen krijgen veruit de meeste exposure en lijken daardoor talrijker, en dat komt omdat ze in het straatje van de gevestigde orde passen.
Nogmaals, er komen in Israel minder herinfecties dan doorbraakinfecties voor relatief aan de omvang van de groep herstelden (die niet gevaccineerd zijn) vs. gevaccineerden (al dan niet hersteld), en reeds besmette zorgmedewerkers die nog eens gevaccineerd werden, bleken niet beter beschermd dan reeds besmette zorgmedewerkers die niet nog eens gevaccineerd werden.
Als deze hele shitzooi ons 1 ding heeft geleerd dan is het dat de gevestigde orde er gedurende de hele pandemie consistent naast heeft gezeten en dat komt omdat de consensus bepaald wordt door academici die als ambtenaar werken voor overheidsbureaus, en het is algemeen bekend dat binnen elk vakgebied juist hen met de persoonlijkheid die het meest risicomijdend is (en dus neigend naar conventioneel en dogmatisch denken) kiezen voor een loopbaan als ambtenaar. Daarnaast is er gewoon een keihard verbod op het tegenspreken van de WHO en landelijke gezondheidsautoriteiten, ook op basis van rationele argumenten, op social media, en social media zijn waar jij als lid van het gewone klootjesvolk al je links naar wetenschappelijke literatuur van mee krijgt.
Dus nee, die bronnen die het tegendeel beweren zijn niet talrijker, ze hebben simpelweg een orde van grootte méér exposure. Zelfde was ook al te zien rondom ivermectine - een aan alle kanten rammelende studie uit Colombia met een kleine steekproefpopulatie werd je mee doodgegooid. Comparatieve statistieken tussen Indiase deelstaten met en zonder grootschalige uitrol van ivermectine-profylaxe werden simpelweg verzwegen of zelfs actief van social media verwijderd.
Yep, volgens de feiten en alle onderzoeken en testen wel.quote:
Oh nee hoor. De helft wellicht niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:48 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Elke overheid in de wereld is onbetrouwbaar en corrupt, behalve de Nederlandse overheid
Hoe weet je dat zo goed allemaal ben je trouwe fan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:35 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Exact. Van sites zoals blckbx, cafe weltschmerz en ninefornews weet je al bij voorbaat dat het complotsites zijn. Mensen die deze websites aandragen zijn daardoor sowieso af, net als Jensen aanhangers.
Wat is dit nou weer voor een raar onderscheid? Alsof het erger is om besmet te worden door een ongevaccineerde dan door een gevaccineerde. Besmet is besmet en poging tot moord is poging tot moord.quote:Op maandag 9 augustus 2021 19:20 schreef airconditioning het volgende:
Enige reden hoe we dit voor elkaar gaan krijgen is dwangmatig vaccineren of gewoon buitensluiten / wegpesten uit deze maatschappij. Of maak iemand anders besmetten strafbaar als je niet gevaccineerd bent, poging tot moord?
Veel mensen roepen graag dat ze zich laten vaccineren, om de groep te beschermen, die niet gevaccineeerd kan worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel het politiek correcte antwoord; zeggen dat je jezelf vaccineert om anderen te beschermen. Voor veel mensen zal het ook echt de reden zijn, of wel degelijk meespelen, maar er is idd ook een groep die het gewoon doet om minder beperkingen te ervaren, maar het erop gooien dat ze het doen om anderen te beschermen. Kom je vaak wel achter als je een beetje doorvraagt in mijn ervaring.
https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapperquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:42 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een raar onderscheid? Alsof het erger is om besmet te worden door een ongevaccineerde dan door een gevaccineerde. Besmet is besmet en poging tot moord is poging tot moord.
Gewoon iedereen die een ander besmet vervolgen.
En dan in oktober weer een lockdown omdat de gevangenissen de druk niet meer aankunnen.
Wat is dit nou weer voor een rare beredenering? Als jij BEWUST niet vaccineert dan ben je het probleem, niet als je niet vaccineert.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:42 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een raar onderscheid? Alsof het erger is om besmet te worden door een ongevaccineerde dan door een gevaccineerde. Besmet is besmet en poging tot moord is poging tot moord.
Gewoon iedereen die een ander besmet vervolgen.
En dan in oktober weer een lockdown omdat de gevangenissen de druk niet meer aankunnen.
Omdat ik mij ook een poosje in deze kanalen heb verdiept onder invloed van iemand die dit slikte als zoete koek. En dat maakte me nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo goed allemaal ben je trouwe fan?
Wat precies?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:29 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Omdat ik mij ook een poosje in deze kanalen heb verdiept onder invloed van iemand die dit slikte als zoete koek. En dat maakte me nieuwsgierig.
Geloof jij alles van die sites?
Van een Pierre Capel is het al meerdere malen bewezen dat hij onwaarheden/onvolledigheden verkondigt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat precies?
Overal zit wel wat waarheid maar ook nonsense.
Jenssen gelooft geen reet in climate change, of denkt dat het overdreven propaganda is, dat laatste ben ik wel met hem eens.
Ook Covid is overdreven propaganda, al waren zware maatregelen wel nodig..... Daar zijn we bijna uit, ik mis vooral een nuchter verhaal ipv steeds die angstporno...
Weltschmertz.. Sociaal economisch / Arno Wellens / Erik de Vlieger / Robin Fransman, niks mis mee.
Weet niet of Erik de vlieger nog op het schip is bij Weltschmertz maar sinds Corona zijn ze daar wel wat meer complotterig geworden.
Overigens sta ik ook met 9/11 een beetje van "lijkt me niet aannemelijk dat het een false flag was, maar uitsluiten doe ik niet".
Ehmmm Black box.... Nou die nodigt gewoon allerhande hoogleraren uit, vind je dat serieus wappies bij Flavio ??
Zucht... Weer iemand die geen onderscheid kan maken tussen wetenschappelijk bewijs dat hoog vs laag staat op de pyramide van empirisch bewijs en moet terugvallen op ‘DoE zELf Je OndErZoEK’.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:10 schreef Helikopterpilootje het volgende:
[..]
Ik ben je secretaris niet, zet lekker zelf die Q&A-sessie van vorige week op, die is heel overzichtelijk in hoofdstukken verdeeld zodat je door kunt klikken naar het relevante onderdeel.
Het is trouwens klinkklaar gelul dat 'vrijwel alle andere bronnen iets anders zeggen', alleen bronnen die iets anders zeggen krijgen veruit de meeste exposure en lijken daardoor talrijker, en dat komt omdat ze in het straatje van de gevestigde orde passen.
Nogmaals, er komen in Israel minder herinfecties dan doorbraakinfecties voor relatief aan de omvang van de groep herstelden (die niet gevaccineerd zijn) vs. gevaccineerden (al dan niet hersteld), en reeds besmette zorgmedewerkers die nog eens gevaccineerd werden, bleken niet beter beschermd dan reeds besmette zorgmedewerkers die niet nog eens gevaccineerd werden.
Als deze hele shitzooi ons 1 ding heeft geleerd dan is het dat de gevestigde orde er gedurende de hele pandemie consistent naast heeft gezeten en dat komt omdat de consensus bepaald wordt door academici die als ambtenaar werken voor overheidsbureaus, en het is algemeen bekend dat binnen elk vakgebied juist hen met de persoonlijkheid die het meest risicomijdend is (en dus neigend naar conventioneel en dogmatisch denken) kiezen voor een loopbaan als ambtenaar. Daarnaast is er gewoon een keihard verbod op het tegenspreken van de WHO en landelijke gezondheidsautoriteiten, ook op basis van rationele argumenten, op social media, en social media zijn waar jij als lid van het gewone klootjesvolk al je links naar wetenschappelijke literatuur van mee krijgt.
Dus nee, die bronnen die het tegendeel beweren zijn niet talrijker, ze hebben simpelweg een orde van grootte méér exposure. Zelfde was ook al te zien rondom ivermectine - een aan alle kanten rammelende studie uit Colombia met een kleine steekproefpopulatie werd je mee doodgegooid. Comparatieve statistieken tussen Indiase deelstaten met en zonder grootschalige uitrol van ivermectine-profylaxe werden simpelweg verzwegen of zelfs actief van social media verwijderd.
Jenssen is geen wetenschapper/deskundige en blijkbaar ook blind de gevolgen van klimaatverandering en corona. De gevolgen daarvan zijn voor iedereen te merken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat precies?
Overal zit wel wat waarheid maar ook nonsense.
Jenssen gelooft geen reet in climate change, of denkt dat het overdreven propaganda is, dat laatste ben ik wel met hem eens.
Alsof alleen een wetenschapper (iemand die wetenschap bedrijft) in staat is om wetenschappelijke bevindingen te interpreteren...quote:Op woensdag 11 augustus 2021 06:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Jenssen is geen wetenschapper/deskundige en blijkbaar ook blind de gevolgen van klimaatverandering en corona. De gevolgen daarvan zijn voor iedereen te merken.
Ik heb ondanks jou betoog in elk geval meer vertrouwen in iemand die viroloog is om maar wat te noemen dan een Jenssen. Als het over corona gaat. Elke idioot kan een filmpje maken.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 09:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alsof alleen een wetenschapper (iemand die wetenschap bedrijft) in staat is om wetenschappelijke bevindingen te interpreteren...
"Wetenschapper" maakt niet heilig ofzo.
En als je wilt kan je hele deskundige figuren vinden die er geen kut van geloven. Die hebben een moeilijkere positie dan het gros hoor. Veel meer weerstand, minder geld, etc.
Ja dat is prima, maar die viroloog met een andere mening bestaat ook gewoon. Maar je kiest er voor die niet te geloven en die ander wel.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb ondanks jou betoog in elk geval meer vertrouwen in iemand die viroloog is om maar wat te noemen dan een Jenssen. Als het over corona gaat. Elke idioot kan een filmpje maken.
Uiteraard, maar het gaat erom of er algemene consensus is. Dus 100 virologen met mening A geloof ik eerder dan die ene enkele viroloog met mening B.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja dat is prima, maar die viroloog met een andere mening bestaat ook gewoon. Maar je kiest er voor die niet te geloven en die ander wel.
quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het gaat erom of er algemene consensus is. Dus 100 virologen met mening A geloof ik eerder dan die ene enkele viroloog met mening B.
Consensus.. Lol. Achjoh, de meerderheid kan het ook gewoon fout hebben, misschien dat er een correlatie is maar als 10% al een andere mening heeft is eht verstandig om het allemaal wat minder absoluut te interpreteren.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het gaat erom of er algemene consensus is. Dus 100 virologen met mening A geloof ik eerder dan die ene enkele viroloog met mening B.
Er spelen natuurlijk ook zaken als, wie financiert het onderzoek, en hoe compleet zijn de publicaties ervan.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 09:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alsof alleen een wetenschapper (iemand die wetenschap bedrijft) in staat is om wetenschappelijke bevindingen te interpreteren...
"Wetenschapper" maakt niet heilig ofzo.
En als je wilt kan je hele deskundige figuren vinden die er geen kut van geloven. Die hebben een moeilijkere positie dan het gros hoor. Veel meer weerstand, minder geld, etc.
Wat een dombo ben je dan om deze reactie op 1 lijn te plaatsen met een stel gewapten die alleen maar op Telegram zitten. Ik verwijs je LETTERLIJK naar een specifieke video waarin een data-analist en een journalist gezamelijk peer-reviewed onderzoek en actuele statistieken van gezondheidsdiensten uit het buitenland bespreken, door.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 05:55 schreef Intint het volgende:
[..]
Zucht... Weer iemand die geen onderscheid kan maken tussen wetenschappelijk bewijs dat hoog vs laag staat op de pyramide van empirisch bewijs en moet terugvallen op ‘DoE zELf Je OndErZoEK’.
Klopt die ene kan inderdaad de waarheid vertellen... Dat weet je als leek nooit.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Consensus.. Lol. Achjoh, de meerderheid kan het ook gewoon fout hebben, misschien dat er een correlatie is maar als 10% al een andere mening heeft is eht verstandig om het allemaal wat minder absoluut te interpreteren.
Daarnaast weet jij de consensus helemaal niet van virologen / immunologie.
Veel plezier in je youtube fuik.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:40 schreef Helikopterpilootje het volgende:
[..]
Wat een dombo ben je dan om deze reactie op 1 lijn te plaatsen met een stel gewapten die alleen maar op Telegram zitten. Ik verwijs je LETTERLIJK naar een specifieke video waarin een data-analist en een journalist gezamelijk peer-reviewed onderzoek en actuele statistieken van gezondheidsdiensten uit het buitenland bespreken, door.
En die piramide van je, daar stond volgens de hoge heren aerosolentransmissie (85% van de uitstoot van virusmateriaal, tevens in potentie 20 keer ziekmakender dan grote druppels, blijkt o.a. uit onderzoek naar influenza-A uit 2011 van het RIVM) ook laag.
De wetenschappelijke consensus heeft consistent gefaald sinds het begin van de pandemie.
Het is trouwens LETTERLIJK door o.a. Youtube en Twitter zwart op wit gezet dat het in twijfel trekken van de standpunten van de WHO verboden is om op hun platforms te bespreken.
Het verspreiden van nieuwe informatie (niet de informatie zelf, vooral de verwijzingen ernaar) vindt voor een groot deel plaats via Twitter.
Die piramide is dus gewoon doorgestoken kaart en als dat je niet bevalt dan sop je het zelf maar op, over 5 jaar blijkt dat mensen als Maurice de Hond gewoon moderne Gallileo's zijn en worden de namen van de Koopmansen en Van Dissels van deze wereld met dezelfde verachting uitgesproken als de namen van de pleitbezorgers van Softenon.
Je verwijst me nergens naar. Je geeft aan dat er ergens een video staat waar een opiniepeiler zijn zegje doet en je verwacht dat ik die zelf wel even ga opzoeken. Had ik ook bij mijn thesis moeten doen bij de de referentielijst:quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:40 schreef Helikopterpilootje het volgende:
[..]
Wat een dombo ben je dan om deze reactie op 1 lijn te plaatsen met een stel gewapten die alleen maar op Telegram zitten. Ik verwijs je LETTERLIJK naar een specifieke video waarin een data-analist en een journalist gezamelijk peer-reviewed onderzoek en actuele statistieken van gezondheidsdiensten uit het buitenland bespreken, door.
En die piramide van je, daar stond volgens de hoge heren aerosolentransmissie (85% van de uitstoot van virusmateriaal, tevens in potentie 20 keer ziekmakender dan grote druppels, blijkt o.a. uit onderzoek naar influenza-A uit 2011 van het RIVM) ook laag.
De wetenschappelijke consensus heeft consistent gefaald sinds het begin van de pandemie.
Het is trouwens LETTERLIJK door o.a. Youtube en Twitter zwart op wit gezet dat het in twijfel trekken van de standpunten van de WHO verboden is om op hun platforms te bespreken.
Het verspreiden van nieuwe informatie (niet de informatie zelf, vooral de verwijzingen ernaar) vindt voor een groot deel plaats via Twitter.
Die piramide is dus gewoon doorgestoken kaart en als dat je niet bevalt dan sop je het zelf maar op, over 5 jaar blijkt dat mensen als Maurice de Hond gewoon moderne Gallileo's zijn en worden de namen van de Koopmansen en Van Dissels van deze wereld met dezelfde verachting uitgesproken als de namen van de pleitbezorgers van Softenon.
Maurice de Hond is een data-analist met een enorme hoeveelheid kennis op gebied van statistiek en wiskunde, die zelf universitair docent was en al sinds de jaren '60 aan de wieg heeft gestaan van de moderne data-analyse. Hij beschikt over alle benodigde kennis om verbanden in grote hoeveelheden data te zien en ook redeneerfouten en grove statistische blunders, die bij het RIVM bijvoorbeeld aan de lopende band gemaakt worden, te herkennen.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 11:36 schreef Intint het volgende:
[..]
Je verwijst me nergens naar. Je geeft aan dat er ergens een video staat waar een opiniepeiler zijn zegje doet en je verwacht dat ik die zelf wel even ga opzoeken. Had ik ook bij mijn thesis moeten doen bij de de referentielijst:
References:
Zoek maar op
De consensus heeft niet gefaald, het virus is gewoon ingewikelder dan gedacht. Er gaan ook nog steeds mensen dood aan kanker. Wil dat zeggen dat wetenschap gefaald heeft of dat kanker gewoon een heel moeilijke ziekte is waar we nog niet alles van weten?
Als jij zegt dat de piramide doorgestoken kaart is ben je dus letterlijk anti-wetenschap... Waarom beroep je je dan wel op wetenschap om een punt proberen te maken mbt besmetting na vaccinatie? Oja, alleen wetenschap die jouw mening bevestigd is goed.
quote:Op woensdag 11 augustus 2021 11:51 schreef Helikopterpilootje het volgende:
wens niet alleen uit data uit Israel dat herbesmettingen zeldzamer zijn relatief aan populatiegrootte dan doorbraakbesmettingen, we weten zelfs waaróm dat zo is - je immuunsysteem wordt dan niet enkel getraind op het spike-eiwit maar op talloze andere structuren van het virus, waardoor het het virus langs meerdere wegen kan aanvallen - en hebben exact hetzelfde kunnen waarnemen bij bijvoorbeeld alle kinderziektes. Een mazelenprik biedt jarenlange immuniteit, mazelen hebben gehad biedt levenslange immuniteit. Idem voor de bof, rode hond, et cetera, en voor de seizoensgriep geldt hetzelfde. Influenza oplopen maakt je immuun voor die stam, effectiviteit van het griepvaccin tegen dezelfde stam is maa
quote:Op woensdag 11 augustus 2021 11:51 schreef Helikopterpilootje het volgende:
[..]
Maurice de Hond is een data-analist met een enorme hoeveelheid kennis op gebied van statistiek en wiskunde, die zelf universitair docent was en al sinds de jaren '60 aan de wieg heeft gestaan van de moderne data-analyse. Hij beschikt over alle benodigde kennis om verbanden in grote hoeveelheden data te zien en ook redeneerfouten en grove statistische blunders, die bij het RIVM bijvoorbeeld aan de lopende band gemaakt worden, te herkennen.
Ik zit hier godverdomme geen scriptie te schrijven, dus ik ben jou geen wetenschappelijk niveau literatuurvermelding schuldig. Nogmaals, zoek de Q&A van Maurice en Vincent van vorige week woensdag maar zelf op op Youtube, en kijk bij de hoofdstukken in de videobeschrijving, verrekte luiwammes!
M'n post heeft niks met 'anti-wetenschap' zijn te maken, maar met kritiek op hoe eenzijdige informatiestromen en starheid onder ambtenaren (per definitie de meest conventioneel denkende en in de regel minst ambitieuze en minst capabele mensen in hun vakgebied - anders ga je wel voor de hogere status en verdienste in de vrije markt) het gezond functioneren van uitwisseling van ideeën dwars zitten. Het is dus een sterk pro-wetenschappelijk standpunt, omdat ik kritiek uit op tendensen die het gezond functioneren van voortschrijdend inzicht en een open uitwisseling van ideeën ernstig ondermijnen.
Het door mij genoemde voorbeeld van hoe een aan alle kanten rammelend onderzoekje van niks met een kleine steekproefpopulatie naar de effectiviteit van ivermectine door alle media van de daken wordt geschreeuwd terwijl men vergelijkingen tussen Indiase deelstaten met en zonder profylaxe met ivermectine, waaruit het tegenovergestelde blijkt en je een steekproefpopulatie van tientallen miljoenen mensen per groep hebt, negeert, is daar keihard bewijs van.
Voor de rest zal het me echt een rotzorg zijn wat je denkt. Natuurlijke selectie straft hen af die hun fitheid ondermijnen en beloont hen die hun fitheid verbeteren en zal vanzelf wel uitwijzen wie op lange termijn het beste af is: herstelden die zich al dan niet laten vaccineren of mensen die zonder besmet te zijn geweest via vaccinatie antistoffen hebben opgedaan.
We weten trouwens niet alleen uit data uit Israel dat herbesmettingen zeldzamer zijn relatief aan populatiegrootte dan doorbraakbesmettingen, we weten zelfs waaróm dat zo is - je immuunsysteem wordt dan niet enkel getraind op het spike-eiwit maar op talloze andere structuren van het virus, waardoor het het virus langs meerdere wegen kan aanvallen - en hebben exact hetzelfde kunnen waarnemen bij bijvoorbeeld alle kinderziektes. Een mazelenprik biedt jarenlange immuniteit, mazelen hebben gehad biedt levenslange immuniteit. Idem voor de bof, rode hond, et cetera, en voor de seizoensgriep geldt hetzelfde. Influenza oplopen maakt je immuun voor die stam, effectiviteit van het griepvaccin tegen dezelfde stam is maar ongeveer 60%.
Als dat je niet overtuigt, dan steek je je stompzinnige geneuzel maar daar waar geen licht schijnt.
Ach kom, nu demoniseer je wetenschappers die tegen de stroom inzwemmen.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt die ene kan inderdaad de waarheid vertellen... Dat weet je als leek nooit.
Net zoals je als leek ook niet weet of die liegt.
Daarom speelt eigenbelang hierin een veel grotere rol.
Er is een mening A, die vindt iemand vervelend. Dan zoek je op internet net zolang tot je iemand vind die er betrouwbaar uitziet met mening B, bingo! Mening A is onzin. Via youtube worden dan in 1x honderden videos aangeboden met mening B en zo versterkt het.
Lubach noemde dit de fabeltjesfuik. Dit overkomt de beste.
Youtube is dan zogenaamd het eigen onderzoek wat ook nog wetenschappelijk klinkt en je mening aantrekkelijker maakt.
Fauci waarschuwde hier ook al voor.
Mensen die al tever in de fuik zitten hebben hier echter geen boodschap aan wat hierboven staat.
Nee hoor.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 12:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ach kom, nu demoniseer je wetenschappers die tegen de stroom inzwemmen.
Lekker man, lekker blijven posten op Fok! Ik waardeer het.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 11:51 schreef Helikopterpilootje het volgende:
[..]
Maurice de Hond is een data-analist met een enorme hoeveelheid kennis op gebied van statistiek en wiskunde, die zelf universitair docent was en al sinds de jaren '60 aan de wieg heeft gestaan van de moderne data-analyse. Hij beschikt over alle benodigde kennis om verbanden in grote hoeveelheden data te zien en ook redeneerfouten en grove statistische blunders, die bij het RIVM bijvoorbeeld aan de lopende band gemaakt worden, te herkennen.
Ik zit hier godverdomme geen scriptie te schrijven, dus ik ben jou geen wetenschappelijk niveau literatuurvermelding schuldig. Nogmaals, zoek de Q&A van Maurice en Vincent van vorige week woensdag maar zelf op op Youtube, en kijk bij de hoofdstukken in de videobeschrijving, verrekte luiwammes!
M'n post heeft niks met 'anti-wetenschap' zijn te maken, maar met kritiek op hoe eenzijdige informatiestromen en starheid onder ambtenaren (per definitie de meest conventioneel denkende en in de regel minst ambitieuze en minst capabele mensen in hun vakgebied - anders ga je wel voor de hogere status en verdienste in de vrije markt) het gezond functioneren van uitwisseling van ideeën dwars zitten. Het is dus een sterk pro-wetenschappelijk standpunt, omdat ik kritiek uit op tendensen die het gezond functioneren van voortschrijdend inzicht en een open uitwisseling van ideeën ernstig ondermijnen.
Het door mij genoemde voorbeeld van hoe een aan alle kanten rammelend onderzoekje van niks met een kleine steekproefpopulatie naar de effectiviteit van ivermectine door alle media van de daken wordt geschreeuwd terwijl men vergelijkingen tussen Indiase deelstaten met en zonder profylaxe met ivermectine, waaruit het tegenovergestelde blijkt en je een steekproefpopulatie van tientallen miljoenen mensen per groep hebt, negeert, is daar keihard bewijs van.
Voor de rest zal het me echt een rotzorg zijn wat je denkt. Natuurlijke selectie straft hen af die hun fitheid ondermijnen en beloont hen die hun fitheid verbeteren en zal vanzelf wel uitwijzen wie op lange termijn het beste af is: herstelden die zich al dan niet laten vaccineren of mensen die zonder besmet te zijn geweest via vaccinatie antistoffen hebben opgedaan.
We weten trouwens niet alleen uit data uit Israel dat herbesmettingen zeldzamer zijn relatief aan populatiegrootte dan doorbraakbesmettingen, we weten zelfs waaróm dat zo is - je immuunsysteem wordt dan niet enkel getraind op het spike-eiwit maar op talloze andere structuren van het virus, waardoor het het virus langs meerdere wegen kan aanvallen - en hebben exact hetzelfde kunnen waarnemen bij bijvoorbeeld alle kinderziektes. Een mazelenprik biedt jarenlange immuniteit, mazelen hebben gehad biedt levenslange immuniteit. Idem voor de bof, rode hond, et cetera, en voor de seizoensgriep geldt hetzelfde. Influenza oplopen maakt je immuun voor die stam, effectiviteit van het griepvaccin tegen dezelfde stam is maar ongeveer 60%.
Als dat je niet overtuigt, dan steek je je stompzinnige geneuzel maar daar waar geen licht schijnt.
Dat is lastig als ze aandacht willen.quote:
Gewoon vriendelijk aangeven dat je het niet over dat onderwerp wil hebbenquote:Op woensdag 11 augustus 2021 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is lastig als ze aandacht willen.
In het echte leven doe ik dat maar online wil ik het er juist wel over hebben, anders zoek ik het niet op.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 12:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gewoon vriendelijk aangeven dat je het niet over dat onderwerp wil hebben
Er liggen 212 mensen op de IC, DANKZIJ de prik.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:47 schreef Azula het volgende:
[..]
Er liggen 212 mensen op de IC. Best rustig zo vergeleken met toen het echt chaos was. Geen noodzaak dus om mensen te prikken die niet geprikt willen worden.
Welke vrijheden heb je nu eigenlijk met je prik? Je mag in sommige landen binnen zitten ipv buiten nou woehoe wat een vrijheid.
Ik vind dat soort morele kwalificaties niet zo interessant. Zodra iedereen die gevaccineerd wil worden de kans heeft gehad, mag de boel van mij open.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:09 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Waarvoor dankquote:Op woensdag 11 augustus 2021 12:58 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Er liggen 212 mensen op de IC, DANKZIJ de prik.
De stomheid van sommige mensen...
Grappig, hadden ze hun Wappie-Badge opgenaaid? Anders zijn ze lastig te herkennen...quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
De wappies die ik gesproken heb ga je niet overtuigen.. Het is bijna religie voor ze. Dus worden ze alleen wakker zodra ze Covid19 hebben...
Je kan eerder spreken van dat TS in een religie/sekte zit, omdat hij zijn keuze wil opdringen aan anderen die dat niet willen (waar hij ook nog eens denigrerend over spreekt, zoals jij). Dat (het opdringen van je geloof en denigrerend spreken over anderen die anders denken) getuigt eerder van dat je zelf in een religie of zelfs sekte zit dan andersom.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
De wappies die ik gesproken heb ga je niet overtuigen.. Het is bijna religie voor ze. Dus worden ze alleen wakker zodra ze Covid19 hebben...
Hij heeft met ze gesproken, dan blijkt meestal al heel snel of je met wappies te maken hebt.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 15:14 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Grappig, hadden ze hun Wappie-Badge opgenaaid? Anders zijn ze lastig te herkennen...
Zozo, en dat moet ik allemaal maar aannemen? Ik neem zoiezo al van jou niet veel aan.. laat staan van die ehh "Wappie Kenner"quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft met ze gesproken, dan blijkt meestal al heel snel of je met wappies te maken hebt.
Dat stond in de post die jij quotte. Mischien eens beginnen met lezen voor je reageert? Ik zal het nog even voor je quoten, het was ook zo'n lange zin:quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:34 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Zozo, en dat moet ik allemaal maar aannemen? Ik neem zoiezo al van jou niet veel aan.. laat staan van die ehh "Wappie Kenner"
quote:De wappies die ik gesproken heb ga je niet overtuigen.
Ja én? Ben jij nu ook ineens een Wappie-Kenner? Ga es snel ophouden met die flauwekul.. pleasequote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat stond in de post die jij quotte. Mischien eens beginnen met lezen voor je reageert? Ik zal het nog even voor je quoten, het was ook zo'n lange zin:
[..]
Je hebt aan beide kanten sektarische lui zitten.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:23 schreef ZoonVan het volgende:
[..]
Je kan eerder spreken van dat TS in een religie/sekte zit, omdat hij zijn keuze wil opdringen aan anderen die dat niet willen (waar hij ook nog eens denigrerend over spreekt, zoals jij). Dat (het opdringen van je geloof en denigrerend spreken over anderen die anders denken) getuigt eerder van dat je zelf in een religie of zelfs sekte zit dan andersom.
Hey man ... hij heeft er mee gesproken ... hoeveel meer onweerlegbaar bewijs had je gewild? 😅 lolquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:38 schreef 5thencounter het volgende:
Ja én? Ben jij nu ook ineens een Wappie-Kenner? Ga es snel ophouden met die flauwekul.. please
Dus er zijn échte Wappie-Kenners.. ze bestaan, hoe dan? Ik ben echt verbijsterdquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hey man ... hij heeft er mee gesproken ... hoeveel meer onweerlegbaar bewijs had je gewild? 😅 lol
En ja de manier van communicatie laat hier nogal dikwijls te wensen over 😑
Ja, vooral door mensen die niet kunnen lezen wat er voorafgegaan is, zo te zien.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hey man ... hij heeft er mee gesproken ... hoeveel meer onweerlegbaar bewijs had je gewild? 😅 lol
En ja de manier van communicatie laat hier nogal dikwijls te wensen over 😑
Dat gaat zeker niet aan mij liggen, maar als er malloten dingen gaan posten die totaal van het padje zijn, mag je enige pittige reacties verwachten...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:25 schreef miss_sly het volgende:
En nu verder zonder schelden en termen als vaccinazi en wel met een beetje respect naar elkaar.
Schelden is maar aan 1 partij gegeven blijkbaar ...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:25 schreef miss_sly het volgende:
En nu verder zonder schelden en termen als vaccinazi en wel met een beetje respect naar elkaar.
De suggestie dat schelden en je werkelijk ongezouten menig geven in BNW wél zou mogen slaat werkelijk nergens op...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:45 schreef miss_sly het volgende:
Pittig reageren mag. Wel netjes. En het is hier geen BNW, maar COR. Dat zijn de spelregels.
Dat gaat niet over schelden, maar over bepaalde zaken die niet in COR thuishoren.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:49 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
De suggestie dat schelden en je werkelijk ongezouten menig geven in BNW wél zou mogen slaat werkelijk nergens op...
Doe nog eens een poging
Ik denk dat "wappie-kenners" niet het juist woord is. Ik zou zelf eerder denken aan wappie herkenners. En eerlijk is eerlijk, dat is niet zo heel moeilijk. Je herkent ze namelijk aan de argumentatie die ze gebruiken tegen het coronabeleid en de vaccinaties. Daarmee onderscheiden ze zich weer van anderen die ook tegen vaccineren zijn. Ze zijn dan ook prima herkenbaar inderdaadquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:50 schreef 5thencounter het volgende:
Dus er zijn échte Wappie-Kenners.. ze bestaan, hoe dan? Ik ben echt verbijsterd
Waarom zou je ze moeten overtuigen? De motivatie is niet relevant, zolang ze het maar doen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:50 schreef MoneyTalks het volgende:
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 23:27 schreef obligataire het volgende:
Waarom zou je ze moeten overtuigen? De motivatie is niet relevant, zolang ze het maar doen.
Jarenlang uitgesloten te zijn van vakanties en ander vermaak, dure tests, ze krijgen er vanzelf genoeg van.
Ja, en veel meer waarschijnlijk dan wat er in de mainstream media komt.quote:
Ik ken maar 'n paar 'wappie-pro-vaxxers'....ze komen bij BNW op bezoek.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 23:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik denk dat "wappie-kenners" niet het juist woord is. Ik zou zelf eerder denken aan wappie herkenners. En eerlijk is eerlijk, dat is niet zo heel moeilijk. Je herkent ze namelijk aan de argumentatie die ze gebruiken tegen het coronabeleid en de vaccinaties. Daarmee onderscheiden ze zich weer van anderen die ook tegen vaccineren zijn. Ze zijn dan ook prima herkenbaar inderdaad
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |