Ben (kort) opgenomen geweest en hoef alsnog geen vaccin.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:56 schreef galantis het volgende:
Het is vrij lastig om door hun confirmation bias heen te kauwen. Wat dat betreft zie ik ze alleen bekeren als ze zelf of mensen in hun omgeving eens goed ziek worden van corona.
Dit dus. Als ze diep in al die complottheorieën zitten, kun je ze niet overtuigen. Daar moeten ze toch echt zelf doen.quote:
Ligt eraan of ze echt 'wappie' zijn en allerlei complottheoriën geloven, of dat ze voorzichtig zijn en zich er niet helemaal fijn bij voelen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:50 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb helaas een klein aantal wappies in mijn omgeving die zich weigeren te vaccineren. In mijn ogen is dit niet constructief, en kunnen ze zich beter wel laten vaccineren. Dat ze skeptisch zijn of het zin heeft zal me een zorg zijn, maar als we ze wel gevaccineerd krijgen hebben we een grotere kans dat de overheid de maatregelen verder los zal laten. Juist als iedereen gevaccineerd is heeft de overheid weinig argumenten meer om onze vrijheden te blijven beperken.
Zijn er toevallig goed onderbouwde artikelen of youtube filmpjes waarmee je een viruswappie doet twijfelen aan zijn eigen waanbeelden en de kans vergroot dat die zich toch laat vaccineren?
idd. ik vraag me dan af; waar ligt de grens? Hoe lang blijven mensen doorgaan met maatregelen die blijkbaar niet (goed) werken (landen met hoge vaccinatiegraad willen weer lockdowns gaan invoeren). Of gewoon doorgaan tot in de oneindigheid? (met de belofte dat het binnenkort echt beter wordt, werkt hier ook altijd zo goedquote:Op maandag 9 augustus 2021 18:00 schreef Grems het volgende:
Zelf nog steeds denken dat je je leven weer terug krijgt als iedereen maar gewoon meedoet met de regendans en dan anderen betichten van waanbeelden![]()
Nu je al antistoffen hebt is die noodzaak er ook niet echt.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:01 schreef Azula het volgende:
[..]
Ben (kort) opgenomen geweest en hoef alsnog geen vaccin.
Je was me voorquote:Op maandag 9 augustus 2021 18:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het kan al helpen door ze niet meteen als wappies weg te zetten wellicht? Zelfs als ze ook in allerlei complotten zouden geloven.
Soms moet je gewoon accepteren dat iemand een andere denkwijze heeft. Dan kan je ervoor kiezen om het jezelf makkelijk te maken door die groep weg te zetten als wappies of je probeert gewoon te accepteren dat we nooit iedereen overtuigd krijgen om een vaccin te nemen.
Wederzijds respect; ook bij andere meningen, helpt vaak al heel erg als je een normaal gesprek wil aangaan.
Er liggen 212 mensen op de IC. Best rustig zo vergeleken met toen het echt chaos was. Geen noodzaak dus om mensen te prikken die niet geprikt willen worden.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Nu je al antistoffen hebt is die noodzaak er ook niet echt.
Zoals we eigelijk altijd gedaan hebben in de afgelopen decennia. klinkt logisch.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het kan al helpen door ze niet meteen als wappies weg te zetten wellicht? Zelfs als ze ook in allerlei complotten zouden geloven.
Soms moet je gewoon accepteren dat iemand een andere denkwijze heeft. Dan kan je ervoor kiezen om het jezelf makkelijk te maken door die groep weg te zetten als wappies of je probeert gewoon te accepteren dat we nooit iedereen overtuigd krijgen om een vaccin te nemen.
Wederzijds respect; ook bij andere meningen, helpt vaak al heel erg als je een normaal gesprek wil aangaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |