abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200844817
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 13:46 schreef galantis het volgende:

[..]

Eens, behalve dat laatste dan. Ik heb me nog nooit geroepen gevoelen om financieel op te draaien voor leed dat een ander zichzelf aandoet. Daarin is covid dus echt niet uniek. Maar goed, de zorgverzekering is nu eenmaal onderdeel van het stelsel met onvoorwaardelijk zorg voor iedereen, en daar heb ik niets op tegen.
Dat kan inderdaad niet want met die redenatie kan je ook een roker zorg ontzeggen. Of iemand die een been breekt bij het sporten. Of iemand die te zwaar is. Word de zorg wel veel goedkoper maar dat lijkt mij totaal de verkeerde weg.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:53:09 #177
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_200845542
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Aan de andere kant zie ik veel extremere reacties uit de anti-vaxx hoek komen tot en met doodsbedreigingen en "neem foto's van personeel voor berechting" aan toe. Het meest "onschuldige" uit die groep is de constante stroom fake news wat in sommige landen bijdraagt aan een lage vaccinatie bereidheid omdat mensen zijn gaan geloven in verzinsels.

Dan wordt een serieuze discussie, in mijn optiek, wel lastig.
Dat zie ik juist andersom.
Best veel mensen hier op FOK ook die ongevaccineerde mensen vanalles toewensen. Van geen medische zorg tot geen toegang tot openbare gelegenheden.

En een paar hardnekkige en soms irritante antivaxxers ook natuurlijk.
To BG or not to BG!
pi_200845588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 14:53 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Dat zie ik juist andersom.
Best veel mensen hier op FOK ook die ongevaccineerde mensen vanalles toewensen. Van geen medische zorg tot geen toegang tot openbare gelegenheden.

En een paar hardnekkige en soms irritante antivaxxers ook natuurlijk.
Nou ja, dat laatste, geen toegang, kan een consequentie zijn van de keuze die je maakt om wel of niet te vaccineren, daar heb ik dan weer geen moeite mee.
Ik ben absoluut tegen zaken als ontzeggen van medische zorg, dat doen we gewoon niet en dat gaat ook niet gebeuren en de suggestie vind ik verwerpelijk.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:59:34 #179
335476 oppiedoppie
pi_200845620
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:39 schreef galantis het volgende:

[..]

De mensen die pro zijn redeneren doorgaans vanuit het algemeen belang. De mensen die zich niet laten vaccineren redeneren naar mijn idee veel meer vanuit het individu en zijn/haar vrij keuze. Dus ik denk dat het onbegrip vanuit de gevaccineerde kant veel groter is dan omgekeerd. Maw, ik denk dat je weinig discussie hoeft te verwachten als je aangeeft wel gevaccineerd te zijn. Weet ik dan stiekem het antwoord al? :D
Daar zit wel wat in inderdaad maar ik had al besloten om er niet over te discussiëren voordat de mogelijkheid tot vaccineren er was. Heb eenmaal een flinke discussie gehad met, inderdaad, een pro-vaxxer en was wel geneigd om daardoor het andere kamp te kiezen want deze persoon vond het eigenlijk een morele plicht om te doen ipv dat het een vrije keus is. Maar heb uiteindelijk wél een keuze gemaakt.
To BG or not to BG!
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:02:37 #180
335476 oppiedoppie
pi_200845653
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 14:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, dat laatste, geen toegang, kan een consequentie zijn van de keuze die je maakt om wel of niet te vaccineren, daar heb ik dan weer geen moeite mee.
Ik ben absoluut tegen zaken als ontzeggen van medische zorg, dat doen we gewoon niet en dat gaat ook niet gebeuren en de suggestie vind ik verwerpelijk.
Dat kan ik me voorstellen zolang niet iedereen was gevaccineerd maar nu we dat wel zijn maakt het toch niet meer uit?

Als we nou niet meer besmettelijk waren na vaccinatie kon ik het me nog enigzins voorstellen. Maar iedereen die wil is toch beschermd? Waarom dat toegang ontzeggen voor ongevaccineerden?
To BG or not to BG!
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:04:48 #181
3542 Gia
User under construction
pi_200845680
Zus van me is anti-vaxxer, maar schijnbaar ook anti artsen. Gaat met hartklachten niet naar de huisarts, maar zoekt het in kruiden. 🤔

Ze zit vlot met 10 personen uit 5 huishoudens aan tafel, maar vraagt mij afstand te houden, omdat ze niet gevaccineerd is.

Ja sorry hoor, jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid. Niet de mijne.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:05:57 #182
335476 oppiedoppie
pi_200845698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:39 schreef galantis het volgende:

[..]

De mensen die pro zijn redeneren doorgaans vanuit het algemeen belang. De mensen die zich niet laten vaccineren redeneren naar mijn idee veel meer vanuit het individu en zijn/haar vrij keuze. Dus ik denk dat het onbegrip vanuit de gevaccineerde kant veel groter is dan omgekeerd. Maw, ik denk dat je weinig discussie hoeft te verwachten als je aangeeft wel gevaccineerd te zijn. Weet ik dan stiekem het antwoord al? :D
En toch denk ik dat veel van die mensen die het voor het algemeen belang doen het stiekem doen om a. Toegang te houden of om op vakantie te kunnen of b. bang zijn om dood te gaan aan corona.
To BG or not to BG!
pi_200845744
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:56 schreef galantis het volgende:
Het is vrij lastig om door hun confirmation bias heen te kauwen. Wat dat betreft zie ik ze alleen bekeren als ze zelf of mensen in hun omgeving eens goed ziek worden van corona.
Dit. Helaas ;(
Zeer zeker bij complotdenkers kun je echt vergeten dat je die kan overtuigen. Want dan ben je ook onderdeel van het complot.

quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 19:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De wappies die ik ken worden hiermee alleen maar meer versterkt in hun denken. Het bewijst hetgeen ze al tijden roepen.
Is ook zo. Die ervaring heb ik helaas ook.

[ Bericht 26% gewijzigd door GwanGwaa op 10-08-2021 15:14:52 ]
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200845952
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:05 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

En toch denk ik dat veel van die mensen die het voor het algemeen belang doen het stiekem doen om a. Toegang te houden of om op vakantie te kunnen of b. bang zijn om dood te gaan aan corona.
Zeker. De voordelen die je wint uit je eigen vaccinatie zijn van een andere orde dan die uit andermans vaccinatie.
I'll give you something to do
pi_200846067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Zeker. De voordelen die je wint uit je eigen vaccinatie zijn van een andere orde dan die uit andermans vaccinatie.
Sterker nog, andermans vaccinatie is nihil.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200846080
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik heb mij puur en alleen laten vaccineren omdat ik geen zin heb om (ernstig) ziek te worden. Al het andere is bijzaak voor mij en eigenlijk onbelangrijk.
pi_200846373
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:05 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel het politiek correcte antwoord; zeggen dat je jezelf vaccineert om anderen te beschermen. Voor veel mensen zal het ook echt de reden zijn, of wel degelijk meespelen, maar er is idd ook een groep die het gewoon doet om minder beperkingen te ervaren, maar het erop gooien dat ze het doen om anderen te beschermen. Kom je vaak wel achter als je een beetje doorvraagt in mijn ervaring.
pi_200846462
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:11 schreef bianconeri het volgende:
Wees blij dat dat gedaan wordt?
Als dat niet gedaan werd dan had je al die wappie schaapjes zitten te janken van oeee zie je wel de overheid denkt niet vooruit en nu zijn ze te laat. Zo voorspelbaar.
Wappie schaapjes ? Weer lekker infantiele reactie.
Voor jou maakt het blijkbaar niet uit wat er in je lijf gespoten wordt. Voor jou is een discussie nodeloos. Voir een snoepje stroop jij je mouw probleemloos op.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200846698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
Grappig dat je nu ineens wel problemen ziet maar geen problemen hebt met het toedienen van medicatie zonder goedkeuring, waarom is dat?
Omdat ik die medicatie zonder goedkeuring zou willen krijgen op moment dat ik ziek ben en omdat ik er voor kies !
Is iets anders dan een vaccin zonder goedkeuring dat ze mij onder dwang willen inspuiten.
quote:
Novavax is geen mRNA vaccin en scoort net zo goed of beter dan de bestaande, beste, vaccins qua effectiviteit.
ok ik houd het in mn achterhoofd tot het moment dat ze mij het mes op de keel zetten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200846800
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 13:13 schreef JeOma het volgende:
En jij werkt daar niet aan mee door qua woordkeuze voor "verzinsels" en "fake news" te kiezen? :wtf: Een open serieuze discussie kan sowieso pas beginnen als beide kanten elkaar serieus nemen. Of je nou compleet pro of anti bent interesseert me geen tyfus, maar door beter je woorden te kiezen kun je veel meer bereiken. My 0,02 euro.
jep net zoals een open debat op tv bijv. Volledig uit de weg gegaan wordt. Er mag totaal geen tegen geluid ivm vaccins komen ..’. O nee want dat zou gevaarlijk zijn. Ik vind dat creepy. Nadenken is niet meer toegestaan. Zwijgen en mouw opstropen.
pi_200846888
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 13:23 schreef JeOma het volgende:
Je wil het echt niet horen he? :') Ik dacht te begrijpen dat jij (ook) wel interesse had in mogelijkheden tot een serieuze discussie (gezien je reactie om 12:55). Ik geef je (lós van inhoud, ik vraag je niet om voorbeelden van pro of anti, I could nót care less) alleen een tip om door te kijken naar de manier waaróp je iets zegt, dat je dáár wat meer mee kunt bereiken. Wie weet heb je opeens wel een interessant nieuw standpunt. Of wie weet overtuig je opeens iemand wél die zich toch laat vaccineren.

Op de manier waarop jij het nú aanvliegt denk ik niet dat je één van beide ooit zult bereiken. Maar troost je met de gedachte dat 99,9% van de mensheid zo in elkaar zit en alleen wil horen wat hij/zei zelf denkt. Ik waarschijnlijk ook. :P

Mijn punt is/was in elk geval compleet los van inhoud, maar puur op vorm. Zie maar wat je ermee doet. Ook hier: I couldn't care less. :7 En nu weer aan het werk.
go oma go :Y)
pi_200847464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 07:28 schreef Intint het volgende:

[..]

Bron?
Maurice de Hond die een onderzoek onder besmet geraakte zorgmedewerkers citeerde in zijn wekelijkse Q&A.
pi_200847485
Hoe overtuig je een vaccinatie wappe, zich met zijn eigen shit te bemoeien, en je mening niet zo op te dringen?
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_200847560
quote:
2s.gif Op maandag 9 augustus 2021 22:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ken mensen die wachten op een beter vaccin of even de kat uit de boom kijken.

Ik ken ook mensen die geloven dat het onderdeel is van Bill Gates plan voor de grote 'harvest'.

Die eerste groep kan je wellicht overtuigen om het eerder te nemen (is eigenlijk niet nodig), die tweede groep kan je beter snel van wegrennen.
Precies. Dat merk je al aan de reacties hier en in BNW.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:11:16 #195
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_200847581
Noem het de "TRUMP FREEDOM VACCINE" en gaan!
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_200847627
quote:
15s.gif Op maandag 9 augustus 2021 23:08 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat is het juist. Die blijven zo doordrammen, dat techniek van de kapotte grammofoonplaat niet eens meer werkt. “Prima dat je gedachte hebt, maar ik hoef het niet aan te horen.” Dan kun je je afvragen in hoeverre zo’n iemand jou eigenlijk als vriend ziet als ze niet eens jouw grenzen respecteren.
Dit soort lieden zijn beslist geen vrienden. Simpelweg omdat ze geen grenzen respecteren met hun ziekelijke bekeringsdrang. Ze gebruiken je gewoon als praatpaal en dulden geen tegenspraak :r
pi_200847654
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 23:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ach en weer het denigrerende wappie zucht ... volwassenheid is hier toch ver te zoeken -O-

En straks wat anders? ... tuurlijk ... het klimaat he *O*
Ze beginnen al op te warmen
Ik vind "schapen" en "slapenden" anders ook niet bepaald aardig. Het gebeurt dus over en weer.
pi_200847754
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:11 schreef wijsneus het volgende:
Noem het de "TRUMP FREEDOM VACCINE" en gaan!
Ik heb mn best gedaan:

COR / Zijn de huidige vaccins niet gewoon Trump-vaccins?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_200847787
De overheid is niet bepaald betrouwbaar. Corruptie en zelfgewin in die regionen lijkt mij bewezen. Vind je het etg dat ik hun wil niet vertrouw?
Amsterdam is poep op de stoep.
pi_200847793
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 07:35 schreef Intint het volgende:

[..]

Ah de klassieke ‘DoE zElF mAaR Je OnDeRzOeK’ cop out.
En als het nou om écht onderzoek ging dan was het nog wat anders. Maar dat is het niet.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')