Ik heb even gekeken... dit artikel bedoel je? Is geen 100% antivax artikel maar wel kwalijk idd dat ze hem een podium geven en op gelijke voet stellen met een op het oog normale verstandige huisarts.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ergens is het van de zotte dat een krant niet de moeite neemt om de achtergrond van een 'huisarts' te onderzoeken voordat er een artikel geplaatst is. Het reformatorisch dagblad is maar al te blij om een antivaxx-artikel te kunnen plaatsen van een of andere vage huisarts die eerder al van LinkedIn af gegooid is wegens het verspreiden van desinformatie.
Dus als je ooit van LinkedIn bent verbannen dan kunt je altijd nog aankloppen bij het reformatorisch dagblad.
Sommige mensen willen hun vrijheid terug ipv toestemming om te leven moeten vragen aan de overheid. Je geeft zelf al aan dat je de overheid geen argumenten wil geven, maar dat is natuurlijk een volkomen van de pot gerukte situatie. Zolang die bestaat neem ik het vaccin niet eens in overweging. Jij laat je chanteren, en om je beter te voelen over jezelf wil je dat anderen dat ook laten doen. Als je mensen niet kunt overtuigen moet je miscchien ook eens gaan nadenken of je wel een sterk verhaal hebt.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:50 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb helaas een klein aantal wappies in mijn omgeving die zich weigeren te vaccineren. In mijn ogen is dit niet constructief, en kunnen ze zich beter wel laten vaccineren. Dat ze skeptisch zijn of het zin heeft zal me een zorg zijn, maar als we ze wel gevaccineerd krijgen hebben we een grotere kans dat de overheid de maatregelen verder los zal laten. Juist als iedereen gevaccineerd is heeft de overheid weinig argumenten meer om onze vrijheden te blijven beperken.
Oh ja natuurlijk... die komen sowieso op de ICquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
Niet. lekker laten gaan. die komen vanzelf op de IC
Grappig dat je nu ineens wel problemen ziet maar geen problemen hebt met het toedienen van medicatie zonder goedkeuring, waarom is dat?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Was het niet al aangekocht voor het zelfs (weer) goedgekeurd is? Moet snel gaan he. Procedures worden versoepeld voor emergency use approval.
Uiteindelijk wel ja. Ik denk dat het na verloop van tijd een soort verkoudheid of griepje gaat worden omdat iedereen immuniteit zal opbouwen die ook gedeeltelijk tegen varianten zal beschermen. De vaccins zijn slechts een shortcut om tot die situatie te komen en besparen tevens een hoop persoonlijk leed.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:17 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Voor altijd?
Op een gegeven moment hebben de meeste dan toch antistoffen?
Dus als de ziekenhuizen straks NIET overlopen is er geen enkele reden meer om de mensen die er voor kiezen om op een natuurlijke manier immuniteit op te bouwen weg te zetten als dom/wappie?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 11:59 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel ja. Ik denk dat het na verloop van tijd een soort verkoudheid of griepje gaat worden omdat iedereen immuniteit zal opbouwen die ook gedeeltelijk tegen varianten zal beschermen. De vaccins zijn slechts een shortcut om tot die situatie te komen en besparen tevens een hoop persoonlijk leed.
ja wappies zijn vaak laagopgeleid, eten dus slecht en hebben overgewicht en zullen op de IC stervenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 11:39 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Oh ja natuurlijk... die komen sowieso op de IC![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat doen ze nu al niet. Ik zie geen upside om iemand te gaan overtuigen van iets wat ze niet willen horen. Er is ruimschoots gelegenheid om je te laten vaccineren, doe je dat niet dan is het risico en de consequenties aan jou verder.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:09 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dus als de ziekenhuizen straks NIET overlopen is er geen enkele reden meer om de mensen die er voor kiezen om op een natuurlijke manier immuniteit op te bouwen weg te zetten als dom/wappie?
Voor sommigen hier lijkt het onverteerbaar dat er mensen zijn die zich niet laten vaccineren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doen ze nu al niet. Ik zie geen upside om iemand te gaan overtuigen van iets wat ze niet willen horen. Er is ruimschoots gelegenheid om je te laten vaccineren, doe je dat niet dan is het risico en de consequenties aan jou verder.
Ik voel ook heel weinig voor vaccinatie plichten, overigens en ja, ik ben volledig gevaccineerd en dat is puur voor mijzelf en mijn gezondheid.
De mensen die pro zijn redeneren doorgaans vanuit het algemeen belang. De mensen die zich niet laten vaccineren redeneren naar mijn idee veel meer vanuit het individu en zijn/haar vrij keuze. Dus ik denk dat het onbegrip vanuit de gevaccineerde kant veel groter is dan omgekeerd. Maw, ik denk dat je weinig discussie hoeft te verwachten als je aangeeft wel gevaccineerd te zijn. Weet ik dan stiekem het antwoord al?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:30 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Voor sommigen hier lijkt het onverteerbaar dat er mensen zijn die zich niet laten vaccineren.
Die denken met redenatie deze mensen te kunnen overhalen terwijl deze mensen meestal dezelfe informatie hebben als de mensen die wél voor een vaccin kiezen. Die zijn er van overtuigd dat hun keuze de enige juiste is zodat ze niet kunnen vatten dat iemand anders een andere keuze maakt en daarom moeten ze wel geloven in de bekende complottheorieën.
Zelf heb ik er voor gekozen dat niemand hoeft te weten of ik wel of niet ben gevaccineerd tegen covid omdat ik geen zin heb in een discussie.
In Duitsland hebben ze meer IC bedden per 1000 inwoners. Moet het aantal bedden leidend zijn?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:09 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dus als de ziekenhuizen straks NIET overlopen is er geen enkele reden meer om de mensen die er voor kiezen om op een natuurlijke manier immuniteit op te bouwen weg te zetten als dom/wappie?
Aan de andere kant zie ik veel extremere reacties uit de anti-vaxx hoek komen tot en met doodsbedreigingen en "neem foto's van personeel voor berechting" aan toe. Het meest "onschuldige" uit die groep is de constante stroom fake news wat in sommige landen bijdraagt aan een lage vaccinatie bereidheid omdat mensen zijn gaan geloven in verzinsels.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:39 schreef galantis het volgende:
[..]
De mensen die pro zijn redeneren doorgaans vanuit het algemeen belang. De mensen die zich niet laten vaccineren redeneren naar mijn idee veel meer vanuit het individu en zijn/haar vrij keuze. Dus ik denk dat het onbegrip vanuit de gevaccineerde kant veel groter is dan omgekeerd. Maw, ik denk dat je weinig discussie hoeft te verwachten als je aangeeft wel gevaccineerd te zijn. Weet ik dan stiekem het antwoord al?
De harde kern van de ongevaccineerde groep is het fanatiekst inderdaad. Die kan ik dan ook onmogelijk serieus nemen in deze. Denk dat het gros van de 15% die een vaccin weigert er vrij nonchalant in staat. Die groep vind ik overigens ook lastig serieus te nemen, maar goed. Als het jongeren betreft dan zie ik nog wat 'verzachtende' omstandigheden, nl. dat ze zelf zeer waarschijnlijk geen ziekenhuisbed in beslag nemen. Iemand van pak 'm beet 50+ die geen prik neemt, tja, laat ik het er maar op houden dat ik dat extreem onnozel vind.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Aan de andere kant zie ik veel extremere reacties uit de anti-vaxx hoek komen tot en met doodsbedreigingen en "neem foto's van personeel voor berechting" aan toe. Het meest "onschuldige" uit die groep is de constante stroom fake news wat in sommige landen bijdraagt aan een lage vaccinatie bereidheid omdat mensen zijn gaan geloven in verzinsels.
Dan wordt een serieuze discussie, in mijn optiek, wel lastig.
En jij werkt daar niet aan mee door qua woordkeuze voor "verzinsels" en "fake news" te kiezen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan wordt een serieuze discussie, in mijn optiek, wel lastig.
Dat zijn feiten, ik ga geen eufemismes lopen verzinnen om zaken die daadwerkelijk gebeuren te omschrijven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:13 schreef JeOma het volgende:
[..]
En jij werkt daar niet aan mee door als woordkeuze voor "verzinsels" en "fake news" te kiezen?
Exactly my point. Discussie dus ten einde. Maar goed, ik heb ook nul komma zero behoefte om jou te overtuigen. Ik dacht alleen even wat ongevraagd advies te geven over een manier om wellicht iets meer met je reacties te bereiken. Op deze manier lukt het je in elk geval niet. Succes verder.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zijn feiten, ik ga geen eufemismes lopen verzinnen om zaken die daadwerkelijk gebeuren te omschrijven.
Dat is mooi, dank.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wel. De EU aankoop is namens alle EU landen die meedoen met dat programma van gezamelijke inkoop dus ook Nederland.
Maar ik probeer niemand te overtuigen...ik ga ervan uit dat idioten die een BBC gebouw bestormen (anti vaxxers dus, gisteren) waar de BBC al 10 jaar niet meer inzit niet meer te bereiken zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:16 schreef JeOma het volgende:
[..]
Exactly my point. Discussie dus ten einde. Maar goed, ik heb ook nul komma zero behoefte om jou te overtuigen. Ik dacht alleen even wat ongevraagd advies te geven over een manier om wellicht iets meer met je reacties te bereiken. Op deze manier lukt het je in elk geval niet. Succes verder.
Je wil het echt niet horen he?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar ik probeer niemand te overtuigen...
Ik snap echt niet waarom jij denkt dat ik de intentie of de interesse heb om die mensen te willen bereiken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:23 schreef JeOma het volgende:
[..]
Je wil het echt niet horen he?Ik dacht te begrijpen dat jij (ook) wel interesse had in mogelijkheden tot een serieuze discussie (gezien je reactie om 12:55). Ik geef je (lós van inhoud, ik vraag je niet om voorbeelden van pro of anti, I could nót care less) alleen een tip om door te kijken naar de manier waaróp je iets zegt, dat je dáár wat meer mee kunt bereiken. Wie weet heb je opeens wel een interessant nieuw standpunt. Of wie weet overtuig je opeens iemand wél die zich toch laat vaccineren.
Op de manier waarop jij het nú aanvliegt denk ik niet dat je één van beide ooit zult bereiken. Maar troost je met de gedachte dat 99,9% van de mensheid zo in elkaar zit en alleen wil horen wat hij/zei zelf denkt. Ik waarschijnlijk ook.![]()
Mijn punt is/was in elk geval compleet los van inhoud, maar puur op vorm. Zie maar wat je ermee doet. Ook hier: I couldn't care less.En nu weer aan het werk.
Eens, behalve dat laatste dan. Ik heb me nog nooit geroepen gevoelen om financieel op te draaien voor leed dat een ander zichzelf aandoet. Daarin is covid dus echt niet uniek. Maar goed, de zorgverzekering is nu eenmaal onderdeel van het stelsel met onvoorwaardelijk zorg voor iedereen, en daar heb ik niets op tegen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:18 schreef RetepV het volgende:
Het is niet nodig om ze te overtuigen. Ze zullen op een dag de ziekte zelf krijgen, en als ze dat overleven zijn ze ook zo goed als gevaccineerd. Mogelijk zullen ze doo gaan, mogelijk gehandicapt (langdurig COVID syndroom), mogelijk zullen ze er niks aan overhouden. Het is de gok die ze nemen.
Na de ziekte zijn ze of dood (gaan nergens meer heen), of gehandicapt (gaan nog maar naar weinig plekken), of tot op zekere hoogte immuun (kunnen het bijna niet meer krijgen en verspreiden). Dus hoe dan ook zal het probleem opgelost zijn.
Met een vaccinatie heb je echter een 'zachte landing'. Je bereikt hetzelfde, maar met een heel veel kleinere kans om niet dood te gaan of langdurig COVID syndroom te krijgen.
Tja.
Een ander probleem is met betrekking tot de ziekenhuiscapaciteit en de langdurige zorg. Met een vaccinatie is de kans op dood of langdurig COVID syndroom vele malen lager dan zonder vaccinatie. Mensen die zich niet hebben laten vaccineren zullen dus een druk op het ziekenbestel leggen.
Prima, wat mij betreft. Zo lang ze er maar voor betalen. Vooral mensen met langdurig COVID syndroom kosten veel geld. Als iemand LCS krijgt omdat hij zich niet heeft laten vaccineren, dan is dat heel jammer. Dan zal hij gehandicapt zijn EN de rest van zijn leven hoge kosten hebben. Het was een keuze van hem, ik respecteer die keuze, maar ik voel me niet bepaald geroepen om zijn kosten voor hem te betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |