abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2021 @ 15:25:19 #1
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200757103
:D zo weinig medailles

Originele posting: OS / Zijn dit de slechtste spelen van NL ooit?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 15:33:28 #2
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200757219
Gelachen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_200757337
Misschien is dit wel onze top en worden alle Spelen hierna nooit meer zo succesvol als deze :P
pi_200757573
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 15:39 schreef kilon het volgende:
Misschien is dit wel onze top en worden alle Spelen hierna nooit meer zo succesvol als deze :P
Toch, wat ging er een hoop mis ook, vooral in het begin :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_200757588
quote:
14s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toch, wat ging er een hoop mis ook, vooral in het begin :Y
Nog negatief, zelfs jij moet je woorden nu toch wel terugnemen :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_200757603
quote:
9s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 15:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nog negatief, zelfs jij moet je woorden nu toch wel terugnemen :P
Oh vast wel. Mogen we nu alleen nog maar _O_ Hosannah _O_ doen dan? Okee :s)
pi_200757640
quote:
10s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom niet? Dat je met zoveel tegenslag nog zover kan pieken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_200757655
quote:
6s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 15:55 schreef Fok-it het volgende:
Waarom niet? Dat je met zoveel tegenslag nog zover kan pieken.
Ja het is ook best fijn hoor dat er nu zo veel medailles vallen :Y Stukje verwachtingsmanagement denk ik.

( :') )
pi_200757662
quote:

[..]

Nou het is meer dat mensen eens een keer moeten onthouden dat er op iedere spelen ook ontiegelijk veel mis gaat en dat dat an sich nog niet zo veel zegt voor het eindresultaat.
pi_200757671
Zijn de gewenste 48 medailles al bereikt?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 15:58:03 #11
38114 beantherio
pi_200757676
Medaillespiegel: Nederland overtreft record van Sydney 2000
quote:
Nederland heeft het medaillerecord van Sydney 2000 te pakken. De teller staat na dertien dagen al op 26 medailles. Dat is er eentje meer dan destijds in Australië.

Dankzij de sensationele gouden race van Shanne Braspennincx op de keirin kwam het aantal goud vandaag op zeven uit. Daarnaast zorgden meerkampsters Anouk Vetter en Emma Oosterwegel ook nog voor zilver en brons.

Met de zekere plak voor de hockeysters (goud of zilver) en sowieso brons voor boksster Nouchka Fontijn en de minimale bronzen plak voor Harrie Lavreysen of Jeffrey Hoogland bij de sprint , staat de teller eigenlijk zelfs al op 29. Van deze drie aankomende medailles zijn de kleuren echter nog niet bekend, waardoor in de huidige medaillespiegel de teller nog op 26 staat. Nederland neemt in de tussenstand nu de tiende positie in.

Op de Spelen van 2000 in Sydney veroverde Nederland 25 medailles. Daarvan was bijna de helft goud van kleur. Naast twaalf gouden plakken pakte Oranje toen negen keer zilver en vier keer brons. Nu bestaat de oogst in Tokio uit zeven gouden, acht zilveren en negen bronzen medailles. Vooralsnog zijn de Spelen van Sydney qua aantal gouden plakken dus wel succesvoller dan nu in Tokio.
pi_200757740
quote:

[..]

Sommige bonden moeten zich echt eens goed in de spiegel aankijken, zeker. Vooral de judobond moet echt wat anders doen om in Parijs meer te kunnen laten zien. De hockey mannen moeten ook gerenoveerd worden; Maar over het algemeen mogen we tevreden zijn. Soms hadden we pech, soms maakten we wat (domme) fouten. Soms was de tegenstander opeens simpelweg beter.
pi_200757816
Roeien, (baan)wielrennen, atletiek, zwemmen en zeilen de meest succesvolle sporten voor NL, waarbij op de weg wel wat wegvalt de komende jaren, normaal gesproken. Zeilen vast ook (al weet ik niet of Badloe dan overstapt), maar bij atletiek en zwemmen zijn de medaillewinnaars nog jong genoeg om te scoren in 2024. Alleen roeien kan ik niet echt inschatten wat dat betreft.
pi_200757893
Bij zwemmen is er behalve door Kamminga hoegenaamd niets gepresteerd en er komt ook geen jong talent aan.
pi_200757905
quote:
5s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij zwemmen is er behalve door Kamminga hoegenaamd niets gepresteerd en er komt ook geen jong talent aan.
Dat weet je niet. Had jij 5 jaar geleden van Femke Bol gehoord?
pi_200757950
quote:
Dat is waar, maar daar was vooraf ook niet op gerekend dus dan is het ook niet eerlijk om ze daar keihard op af te rekenen.
Het klopt wel dat de toekomst er niet super rooskleurig uitziet en daar moeten ze echt hard mee aan de slag.
pi_200757984
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik heb er ook geen verstand van verder, maar ik lees wel dit: https://nos.nl/tokyo2020/(...)geen-grote-namen-aan
pi_200757987
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:12 schreef kilon het volgende:

[..]

Dat is waar, maar daar was vooraf ook niet op gerekend dus dan is het ook niet eerlijk om ze daar keihard op af te rekenen.
Het klopt wel dat de toekomst er niet super rooskleurig uitziet en daar moeten ze echt hard mee aan de slag.
Vooral bij Judo mogen ze wel eens gaan nadenken over de toekomst. Wat een faalhazen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_200758140
quote:
Daar telde ik van Rouwendaal dan ook nog mee qua medailles, maar in het zwembad is het wel matig allemaal ja.

Al had ook iedereen je uitgelachen als je in 2019 Kamminga had voorspeld voor 2 medailles
  donderdag 5 augustus 2021 @ 16:24:11 #20
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_200758168
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:14 schreef RipCity het volgende:

[..]

Vooral bij Judo mogen ze wel eens gaan nadenken over de toekomst. Wat een faalhazen.
Daar mogen ze wel een gedeelte van de funding weg halen ja. Wat een armoe is dat zeg, al een jaartje of 12. Beijing nog 5 medailles, waarvan ook al 4x brons, daarna dramatisch.

Pomp dat geld maar in het zwemmen. 1 a 2 talenten daar en je pakt gouden medailles.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  donderdag 5 augustus 2021 @ 16:26:45 #21
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_200758196
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:24 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Daar mogen ze wel een gedeelte van de funding weg halen ja. Wat een armoe is dat zeg, al een jaartje of 12. Beijing nog 5 medailles, waarvan ook al 4x brons, daarna dramatisch.

Pomp dat geld maar in het zwemmen. 1 a 2 talenten daar en je pakt gouden medailles.
Je kan ook zeggen dat de funding goed is, maar dat de begeleiding blijkbaar kut is, dus dat die moet worden vervangen.

Maar waarschijnlijk krijg je in het zwemmen wel meer medailles voor je geld
  donderdag 5 augustus 2021 @ 16:31:01 #22
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_200758239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:26 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen dat de funding goed is, maar dat de begeleiding blijkbaar kut is, dus dat die moet worden vervangen.

Maar waarschijnlijk krijg je in het zwemmen wel meer medailles voor je geld
Dat zou kunnen. Maar als je als organisatie dat in 12 jaar niet op kunt lossen, verdien je de funding niet imo. Als je in het bedrijfsleven 12 jaar niet presteert of publiceert krijg je ook weinig tot geen funding meer.

Ongetwijfeld dat judo kenners hier een betere blik op hebben, en het zal ongetwijfeld genuanceerder liggen, maar ik las hier op Fok ergens dat de Judobond op nummertje 3 staat qua funding van het NOC*NSF. Dat is niet uit te leggen als je zo presteert.
pi_200758243
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:24 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Zo simpel is dat ook weer niet.. ook als je al het geld naar het zwemmen stuurt, komt het budget niet in de buurt van de VS, GB en Australië waarschijnlijk
  donderdag 5 augustus 2021 @ 16:32:12 #24
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200758259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:31 schreef GotenSSJ het volgende:
ik las hier op Fok ergens dat de Judobond op nummertje 3 staat qua funding van het NOC*NSF. Dat is niet uit te leggen als je zo presteert.
Sowieso moet je niet investeren in jury sporten
pi_200758263
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:31 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Maar als je als organisatie dat in 12 jaar niet op kunt lossen, verdien je de funding niet imo. Als je in het bedrijfsleven 12 jaar niet presteert of publiceert krijg je ook weinig tot geen funding meer.

Ongetwijfeld dat judo kenners hier een betere blik op hebben, en het zal ongetwijfeld genuanceerder liggen, maar ik las hier op Fok ergens dat de Judobond op nummertje 3 staat qua funding van het NOC*NSF. Dat is niet uit te leggen als je zo presteert.
Judo presteren ze vaak wel goed op grote toernooien qua medailles, alleen zijn de Spelen elke keer de negatieve uitzondering..
  Redactie Sport donderdag 5 augustus 2021 @ 16:33:21 #26
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_200758275
quote:
Wat voor verstand heb jij van jong talent in Nederland in het zwembad? :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 5 augustus 2021 @ 16:37:29 #27
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_200758318
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:31 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Zo simpel is dat ook weer niet.. ook als je al het geld naar het zwemmen stuurt, komt het budget niet in de buurt van de VS, GB en Australië waarschijnlijk
Die zullen er vast meer in stoppen ja, maar ik heb het idee (kan er totaal naast zitten) dat er de laatste jaren veel geld is gegaan naar de wielersporten (BMX, Baanwielrennen) en het roeien. Daar komt het er wel goed uit, en tuurlijk moet je dan net het geluk hebben dat er een Lavreysen of Keijser/Paulis doorbreken etc. Maar een verhoogd budget geeft al toegang tot betere trainers, locaties en materiaal. Dat zal in het zwemmen niet anders zijn. Het lijkt mij stug dat de Dressel’s of McKeon’s enkel in landen geboren worden die er het meeste geld in stoppen.
pi_200758339
quote:
9s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:33 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Wat voor verstand heb jij van jong talent in Nederland in het zwembad? :D
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb er ook geen verstand van verder, maar ik lees wel dit: https://nos.nl/tokyo2020/(...)geen-grote-namen-aan
  donderdag 5 augustus 2021 @ 16:48:31 #29
38114 beantherio
pi_200758449
Ik wilde nog even gaan haten op de zeilers, maar eigenlijk hebben die het best wel goed gedaan.
pi_200758490
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:48 schreef beantherio het volgende:
Ik wilde nog even gaan haten op de zeilers, maar eigenlijk hebben die het nog best wel goed gedaan.
De Geus en Berkhout/Zegers zijn eigenlijk nooit in de buurt van een medaille geweest, dat viel wel tegen. Bouwmeester ook minder dan verwacht, maar dat was ook wel een bizarre klasse, eigenlijk van begin tot eind.
pi_200758606
De wieler- en atletiekbond hebben echt laten zien dat door te investeren je kunt groeien en uiteindelijk prestaties haalt. Het was denk ik heel slim Charles van Commenée naar de Atletiekunie te halen dat werpt nu echt zijn vruchten af.
pi_200758787
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:59 schreef Remco het volgende:
De wieler- en atletiekbond hebben echt laten zien dat door te investeren je kunt groeien en uiteindelijk prestaties haalt. Het was denk ik heel slim Charles van Commenée naar de Atletiekunie te halen dat werpt nu echt zijn vruchten af.
Hier kun je het roeien ook bij noemen, daar is ook veel geïnvesteerd en dat betaalt zich nu uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Felagund op 05-08-2021 17:19:35 ]
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 5 augustus 2021 @ 17:15:23 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200758837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:59 schreef Remco het volgende:
De judobond kan daar nog heel veel van leren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200758853
Succes bij het wegwielrennen kun je niet bij de bond neerleggen, denk ik, BMX en baan is wel knap ja
pi_200758915
En gooi wat geld richting skaters. Goed al die nieuwe jonge aanwas en ook leuke sport voor toekomst en kinderen kunnen het overal doen. En ook mooi dat het vooral bij de meisjes leeft dus ook lekker inclusief.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_200758923
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:52 schreef Marcoss het volgende:

[..]

De Geus en Berkhout/Zegers zijn eigenlijk nooit in de buurt van een medaille geweest, dat viel wel tegen. Bouwmeester ook minder dan verwacht, maar dat was ook wel een bizarre klasse, eigenlijk van begin tot eind.
Bij De Geus helpt het niet mee dat er drie toppers waren die op zich beter waren dan zij, maar alle drie ook nog eens geen enkel serieus zwak resultaat neer hadden gezet. Dat is bijna ongehoord in zeilen, zelfs in RS:X. Als zo’n Picon 10 punten dichter staat met de medal race heb je nog kans. De Geus was de enige met een “slechte dag” en kon dat omdat ze ook al de zwakste van die 4 was nooit meer goed maken. Nu had je op zich wel van haar mogen verwachten dat ze dichter bij die 3 zou zitten.

Berkhout/Zegers was wel echt vrij matig, en met Heiner viel dan aan de andere kant net het balletje niet de goede kant op.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 5 augustus 2021 @ 17:36:20 #37
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_200759121
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:21 schreef RipCity het volgende:
En gooi wat geld richting skaters. Goed al die nieuwe jonge aanwas en ook leuke sport voor toekomst en kinderen kunnen het overal doen. En ook mooi dat het vooral bij de meisjes leeft dus ook lekker inclusief.
Alsjeblieft laat dit nooit meer op de OS verschijnen. Wat een lachertje.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 5 augustus 2021 @ 18:23:43 #38
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200759731
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:21 schreef RipCity het volgende:
Daar moet wel wat van te maken zijn in Nederland ja. Niet dat ik het veel aan vind.

Verder blijft het gek, wat al vaker genoemd is, dat Nederland zelden of nooit wat gepresteerd heeft bij de vlakwater kano en kayak. Hoe is het mogelijk dat je in het roeien al tientallen jaren heel sterk bent (de ene keer meer dan de ander) of i.i.g. sterk breed vertegenwoordig bent. Terwijl je in een sport die veel raakvlakken heeft, gewoon totaal niet meedoet?

De accommodatie heb je er al voor: de Bosbaan. En qua trainingsarbeid en basis begeleiding zou je ze prima onder kunnen brengen bij de roeiers. Uiteraard is de techniek verschillend. Maar het lijkt mij toch geen onmogelijkheid om hier sporters in op te leiden.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport donderdag 5 augustus 2021 @ 18:46:26 #39
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_200760065
quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Ach de NOS :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 5 augustus 2021 @ 18:54:02 #40
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_200760215
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 18:23 schreef Redefine het volgende:

[..]

Daar moet wel wat van te maken zijn in Nederland ja. Niet dat ik het veel aan vind.

Verder blijft het gek, wat al vaker genoemd is, dat Nederland zelden of nooit wat gepresteerd heeft bij de vlakwater kano en kayak. Hoe is het mogelijk dat je in het roeien al tientallen jaren heel sterk bent (de ene keer meer dan de ander) of i.i.g. sterk breed vertegenwoordig bent. Terwijl je in een sport die veel raakvlakken heeft, gewoon totaal niet meedoet?

De accommodatie heb je er al voor: de Bosbaan. En qua trainingsarbeid en basis begeleiding zou je ze prima onder kunnen brengen bij de roeiers. Uiteraard is de techniek verschillend. Maar het lijkt mij toch geen onmogelijkheid om hier sporters in op te leiden.
Kano en Kayak moet ook wel iets van te maken zijn ja. Zonde dat ze daar niets mee doen inderdaad.
pi_200760252
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het feit dat ze op een natte baan liep maakt haar geen zwemster ;)
Juin uit Eigen Tuin!
pi_200760311
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 18:23 schreef Redefine het volgende:

[..]

Het zal wel een combinatie van 'traditie' en een kleine talentenpool zijn. We hebben veel (studenten)roeiverenigingen waar je makkelijk inkomt, maar die hebben weinig kayaks.
En stel je hebt 20 talentvolle roeiers, dan vul je daarmee een paar roeiboten. Wil je daarvan 10 in een kano of kayak stoppen zullen zowel de roeiboot als de kano en de kayak het met minder totale potentie tot de wereldtop moeten doen.

Dat geldt voor eigenlijk iedere sport wel. Het lijkt me relatief eenvoudig om bij een sport als 10-meterschieten in Nederland binnen te komen (hoeveel mensen zouden dit in Nederland doen?) maar het staat niet op de kaart en als er dan wat aanmeldingen zijn is het nog maar de vraag of ze het talent hebben. En dan moeten er nog goede trainingsfaciliteiten en trainers zijn. Daarin moet je als klein landje nou eenmaal keuzes maken.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 19:18:54 #43
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200760589
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 18:58 schreef kilon het volgende:

[..]

Het zal wel een combinatie van 'traditie' en een kleine talentenpool zijn. We hebben veel (studenten)roeiverenigingen waar je makkelijk inkomt, maar die hebben weinig kayaks.
En stel je hebt 20 talentvolle roeiers, dan vul je daarmee een paar roeiboten. Wil je daarvan 10 in een kano of kayak stoppen zullen zowel de roeiboot als de kano en de kayak het met minder totale potentie tot de wereldtop moeten doen.

Dat geldt voor eigenlijk iedere sport wel. Het lijkt me relatief eenvoudig om bij een sport als 10-meterschieten in Nederland binnen te komen (hoeveel mensen zouden dit in Nederland doen?) maar het staat niet op de kaart en als er dan wat aanmeldingen zijn is het nog maar de vraag of ze het talent hebben. En dan moeten er nog goede trainingsfaciliteiten en trainers zijn. Daarin moet je als klein landje nou eenmaal keuzes maken.
Het traditiestandpunt klopt, dat is ook wel de reden. Maar daarom is het juist aan NOC/NSF om hier eens op in te gaan zetten. Die willen namelijk een verbreding van de topsport in Nederland. En ook op de Spelen almaar meer medailles winnen. Daarom juist zo gek dat ze een sport waar veel medailles zijn te winnen zo links laten liggen.

En dan helemaal omdat ze in dit geval geen extra faciliteiten hoeven aan te leggen etc. Plus dat het een sport is die, als je er je best voor doet, best wel aan de man te brengen is bij de jeugd. Het oogt wat spectaculairder dan roeien. Daarnaast denk ik dat het ook iets minder duur is dan roeien, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 19:21:05 #44
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200760625
Wat betreft schieten, ook daar is veel te winnen. Wel lastig populair te maken, al is dat met boogschieten wel gelukt. Dus hopelijk gaan ze hier in de toekomst wel wat mee doen. Daarbij snap ik wel dat er keuzes moeten worden gemaakt. Maar dat is een beetje wat tegen de verwachtingen van NOC/NSF ingaat. Als je wilt verbreden en meer medailles wilt winnen. Dan moet je ook breder inzetten.

Datzelfde gaat overigens op bij het zwemmen waar er al jaren puur wordt ingezet op de vrije slag en dan vooral de korte nummers. Eigenlijk is Kamminga er een beetje bij 'toeval' doorheen gekomen. Ook pas op wat latere leeftijd. En dat terwijl er bij het zwemmen juist heel te halen valt bij de andere slagen en ook bij de langere afstanden.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 19:21:44 #45
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_200760633
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:18 schreef Redefine het volgende:

[..]

Het traditiestandpunt klopt, dat is ook wel de reden. Maar daarom is het juist aan NOC/NSF om hier eens op in te gaan zetten. Die willen namelijk een verbreding van de topsport in Nederland. En ook op de Spelen almaar meer medailles winnen. Daarom juist zo gek dat ze een sport waar veel medailles zijn te winnen zo links laten liggen.

En dan helemaal omdat ze in dit geval geen extra faciliteiten hoeven aan te leggen etc. Plus dat het een sport is die, als je er je best voor doet, best wel aan de man te brengen is bij de jeugd. Het oogt wat spectaculairder dan roeien. Daarnaast denk ik dat het ook iets minder duur is dan roeien, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Dit lijkt me toch 'makkelijk' aan de man te brengen:

donderdag 5 augustus 2021 @ 19:24:03 #46
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200760663
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:21 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Dit lijkt me toch 'makkelijk' aan de man te brengen:

Absoluut. Zeker in Nederland waar allerlei vormen van watersporten wel bij de cultuur horen.
pi_200769535
Ik heb veel gemist geloof ik.
pi_200770057
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 18:46 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ach de NOS :')
Moet je nagaan. En ik heb er dus NOG minder verstand van. Okee? :P
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:27:21 #49
38114 beantherio
pi_200775422
In totaal aantal medailles zijn dit nu de beste spelen van NL ooit en in aantal gouden medailles de op een na beste spelen van NL ooit.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:28:04 #50
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200775442
Toch vind ik nog steeds dat Pieter van den Hoogenband ontslagen moet worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:28:26 #51
426493 crew  PippenScottie
pi_200775450
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:28 schreef Caland het volgende:
Eens
My friends all drive horses
pi_200775461
quote:
Wat heeft hij fout gedaan?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:29:36 #53
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200775476
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:29 schreef tennisboy het volgende:

[..]

Wat heeft hij fout gedaan?
Aanwezig zijn, met zijn blije bakkes.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200775558
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:29 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is goed supporteren!

Aanwezig zijn, met zijn blije bakkes.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:04:00 #55
38114 beantherio
pi_200776569
Na het brons van Hassan is 12 gouden medailles nu buiten bereik. TS krijgt dus uiteindelijk toch nog gelijk. -O-
pi_200776697
Nog 5 goud nodig om Sydney te overtreffen.

Gaat helaas niet meer gebeuren
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:09:44 #57
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200776719
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:08 schreef riazop het volgende:
Nog 5 goud nodig om Sydney te overtreffen.

Gaat helaas niet meer gebeuren
Pieter van den Hoogenband beloofde ons gouden bergen maar we krijgen HELEMAAL NIKS

Walgelijk
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200776797
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:09 schreef Caland het volgende:

[..]

Pieter van den Hoogenband beloofde ons gouden bergen maar we krijgen HELEMAAL NIKS

Hij beloofde nix.

Zelfs als we onder Sydney blijven zijn dit beslist acceptabele spelen.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:16:01 #59
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_200776857
Een AANFLUITING. Geldkraan dichtzitten naar TeamNL.
pi_200776924
Aantal gouden plakken valt tegen, totaal aantal plakken niet.

Ach lekker boeiend.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:39:35 #61
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_200777459
CATASTROFE
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:59:11 #62
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200778020
quote:
Dit. En dan graag een goedkopere CdM aanstellen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:01:30 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200778055
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:04 schreef beantherio het volgende:
Na het brons van Hassan is 12 gouden medailles nu buiten bereik. TS krijgt dus uiteindelijk toch nog gelijk. -O-
Jij denkt dat er niet een Nederlands succes bij de marathon kan komen? :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200778304
nog max 2 goud erbij
pi_200780632
Beste OS ooit qua gemiste medailles
pi_200783025
twitter

Toch zakken we in het net-niet-klassement.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_200784509
Als 22 andere even wat beter hun best hadden gedaan had Nederland nu al op 31 goud kunnen staan :(

Stelletje luierikken :r

de zweep erover !! o|O

:P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200790141
Als alles meezit nog 3 keer goud.

Vandaag weten we meer. Te beginnen met Hassan.

De 12 van Sydney gaan we helaas niet meer overtreffen....
pi_200790196
Oud-tophockeyer Jacques Brinkman zegt het in Dit is de Dag nog te vroeg te vinden om dit nu de meest succesvolle Spelen ooit te noemen. "Ik kijk het liefst naar het aantal gouden medailles."

https://www.nporadio1.nl/(...)tal-gouden-medailles
pi_200790371
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:01 schreef Madhouse11 het volgende:
[ twitter ]

Toch zakken we in het net-niet-klassement.
Klopt echt geen reet van die getallen. Kan echt een enorme lijst opnoemen van getallen die niet kloppen, te beginnen met die 13 4e plaatsen voor ons. Volgens mij zijn dat er gewoon 10.
pi_200790760
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:29 schreef riazop het volgende:
Oud-tophockeyer Jacques Brinkman zegt het in Dit is de Dag nog te vroeg te vinden om dit nu de meest succesvolle Spelen ooit te noemen. "Ik kijk het liefst naar het aantal gouden medailles."

https://www.nporadio1.nl/(...)tal-gouden-medailles
Eens wel dat gouden medailles het belangrijkste zijn.

We hebben wat kansen gemist maar neemt niet weg dat Nederland gewoon goed heeft gepresteerd.
No bitch to me
pi_200791083
Ik zit eens te kijken naar het geld dat naar de verschillende bonden is gegaan:
https://nocnsf.nl/media/3(...)oekenningen-2021.pdf

Judo krijgt gewoon ruim 1,6 miljoen euro. Dan mag je toch spreken van een hele dure bronzen medaille.
Het vergelijkbare bedrag voor roeien heeft wel succes opgeleverd, dus daar is wel een goede keuze gemaakt.

Sowieso wel grappig om de bedragen te vergelijken met de successen.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:36:31 #73
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_200791096
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 15:25 schreef beantherio het volgende:

Originele posting: OS / Zijn dit de slechtste spelen van NL ooit?
wat dizz je mij
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_200792355
Best aardige Spelen nog geworden ^O^
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:30:18 #75
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_200792496
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:35 schreef kilon het volgende:

Judo krijgt gewoon ruim 1,6 miljoen euro. Dan mag je toch spreken van een hele dure bronzen medaille.
Het vergelijkbare bedrag voor roeien heeft wel succes opgeleverd, dus daar is wel een goede keuze gemaakt.

175.000 naar dammen vind ik ook wel behoorlijk wat. Zo duur zijn damborden niet zou je zeggen.
pi_200792582
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Best aardige Spelen nog geworden ^O^
Als Harrie nog goud pakt 11 goud, 1 minder dan Sydney en 8 medailles meer overall. Ook met 1 goud minder vind ik het succesvoller gezien je geen Inge de Bruin en Pieter van den Hoogenband hebt

en van Moorsel ook nog eens toen
pi_200792720
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 13:34 schreef Fok-it het volgende:
Als Harrie nog goud pakt 11 goud, 1 minder dan Sydney en 8 medailles meer overall. Ook met 1 goud minder vind ik het succesvoller gezien je geen Inge de Bruin en Pieter van den Hoogenband hebt

ja, eens :Y Hoe het ook zij, de slechtste zijn het zeker niet :D Het is toch nog helemaal goed gekomen _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 07-08-2021 13:45:15 ]
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:49:58 #78
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_200792938
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 13:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Geen Inge en Pieter, maar dan heb je wel gewoon Sifan 2x en Harrie 3x, dat is dan toch eigenlijk hetzelfde als Inge en Pieter?

Sydney had dan wel 3 gouddelvers, Tokyo 2. Ben het wel helemaal eens dat deze spelen succesvoller zijn dan Sydney overigens, maar dan puur om de reden dat je slechts 1 of 2x minder goud hebt met een stuk meer medailles totaal op verschillende onderdelen.
pi_200793069
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 13:49 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Geen Inge en Pieter, maar dan heb je wel gewoon Sifan 2x en Harrie 3x, dat is dan toch eigenlijk hetzelfde als Inge en Pieter?

Sydney had dan wel 3 gouddelvers, Tokyo 2. Ben het wel helemaal eens dat deze spelen succesvoller zijn dan Sydney overigens, maar dan puur om de reden dat je slechts 1 of 2x minder goud hebt met een stuk meer medailles totaal op verschillende onderdelen.
Opzich wel ja. Maar met alle medailles pakte van Moorsel er 4, Pieter er 4 en Inge er 4, als je de estafetteploegen er bij rekent. Maar ze zitten er met 3 niet ver vanaf natuurlijk. Het voelt deze spelen gewoon meer allround :+
pi_200793079
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:35 schreef kilon het volgende:

Bridge? :D Als in dat kaartspelletje?
pi_200793086
Goed topic wel
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_200793155
Sydney

300 onderdelen

zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:01:26 #83
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_200793172
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 13:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Opzich wel ja. Maar met alle medailles pakte van Moorsel er 4, Pieter er 4 en Inge er 4, als je de estafetteploegen er bij rekent. Maar ze zitten er met 3 niet ver vanaf natuurlijk. Het voelt deze spelen gewoon meer allround :+
Ja precies, bijna de helft van de medailles kwamen door 3 uitzonderlijke sporters in Sydney. Hier is het een stuk meer allround, erg mooi :Y
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:02:55 #84
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_200793203
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:00 schreef riazop het volgende:
Sydney

300 onderdelen

[ afbeelding ]
Wat een sportnatie, dat Cuba.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:04:46 #85
pi_200793245
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:01 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Ja precies, bijna de helft van de medailles kwamen door 3 uitzonderlijke sporters in Sydney. Hier is het een stuk meer allround, erg mooi :Y
Van Grunsven ook goud en zilver. Leuk, dressuur, maar zilver en brons op de zevenkamp heeft onnoemelijk meer waarde
pi_200793258
In Sydney zelfs verdomd dicht bij 5e plaats

waar waren de roeiers toen je ze nodig had?
pi_200793269
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:02 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

en Roemenie. Heel apart. Staan nu gewoon op 4 maar
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:06:52 #88
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_200793292
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]

en Roemenie. Heel apart. Staan nu gewoon op 4 maar
Hongaren ook wederom goed. Mooi man.
pi_200793299
Dit zijn gewoon goede Spelen voor Nederland, klaar. Er zijn medailles "verloren", ja, dat gebeurt nu eenmaal in sport en dan komen ze ineens wel waar ze niet verwacht worden dus gewoon zo door bouwen en door naar Parijs.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:07:21 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200793308
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:02 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

zijn een beetje afgezakt, maar in vroeger tijden was dat inderdaad een grote sportnatie met briljante volleyballers, legendarische atleten en de beste honkballers en amateurboksers ter wereld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:08:33 #91
pi_200793331
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]

zijn een beetje afgezakt, maar in vroeger tijden was dat inderdaad een grote sportnatie met briljante volleyballers, legendarische atleten en de beste honkballers en amateurboksers ter wereld.
Alles waar gesprongen werd, daar zag je Cubanen. Alleen bij basketbal niet eigenlijk.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:09:23 #92
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200793352
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:08 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Alles waar gesprongen werd, daar zag je Cubanen. Alleen bij basketbal niet eigenlijk.
Javier Sotomayor _O_
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_200793378
Topic titel kunnen jullie wijzigen naar "beste"
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_200793388
Twee keer zoveel medailles dan in Peking so far.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_200793461
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Topic titel kunnen jullie wijzigen naar "beste"
Gaan we nog 4 keer goud pakken dan?
pi_200793471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:14 schreef riazop het volgende:

[..]

Gaan we nog 4 keer goud pakken dan?
"1 van de beste"
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_200793548
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Cubaanse boksers _O_

Jammer dat destijds nooit de pot tussen Muhammad Ali en Teófilo Stevenson is gekomen
pi_200795119
Ik wil toch nog een laatste keer gereageerd hebben in dit legendarische topic *O*
pi_200795371
Booh estafettezilver, wie had daar rekening mee gehouden dan _O_

INB4 alle helden en andere kenners die nu IK IK IK IK I Kgaan roepen :P
pi_200795386
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
Dit zijn gewoon goede Spelen voor Nederland, klaar. Er zijn medailles "verloren", ja, dat gebeurt nu eenmaal in sport en dan komen ze ineens wel waar ze niet verwacht worden dus gewoon zo door bouwen en door naar Parijs.
Dat :Y
Eerlijk is eerlijk, ik was van tevoren niet heel optimistisch, maar Team NL heeft het meer dan prima gedaan.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_200795649
Deze Spelen zijn sportief gezien gewoon geslaagd. Dat gaan we over 3 jaar echt niet zomaar even evenaren.

Het gebrek aan publiek en het nodige organisatorische gedoe zorgt er wel voor dat de Spelen op zichzelf niet geweldig waren. Vanaf 2008 ben ik de Olympische Spelen echt veel gaan volgen (2000 en 2004 was het vooral meekijken als ouders de tv aanhadden en dat was niet superlang.) en ik zie Tokyo niet de top 3 binnenkomen denk ik.
pi_200796085
Dit topic wordt met de dag lachwekkender.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:34:48 #103
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_200796359
Absoluut waardeloze Spelen. Nederland blinkt uit in gemiste kansen. Hier alleen al de gemiste kansen op goud: De wielervrouwen op de weg die fataal naast t fout grepen, Mathieu die een plankje miste, Paulis en Keyser die door een snoek het goud misgrepen, de hockeymannen, Arno Kamminga die niet geloofde dat goud mogelijk was, de boogschutters die zowel gemengd als bij de teamfinale heren gewoon kans hadden om die Koreanen te verslaan. JUDO. De voetbaldames die de kans niet pakten om Amerika de genadeklap toe te dienen. Jeffrey Hoogland die geen goud pakt op de sprint. Sharon van Rouwendaal die niet éffe eerder aanzette om die Braziliaanse voorbij te zwemmen. Anouk Vetter die op haar beste onderdeel haar relatief slechtste resultaat neerzette. Nouchka Fontijn die door een jurysport keihard werd genaaid in een partij waarin zij de betere was. Sifan Hassan die het initiatief aan Kipyegon had moeten laten op de 1500 meter om vanuit haar rug te versnellen.

Maar verder hebben we t prima gedaan hoor.

:+
pi_200796438
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:34 schreef LekkerWeertje het volgende:
Absoluut waardeloze Spelen. Nederland blinkt uit in gemiste kansen. Hier alleen al de gemiste kansen op goud: De wielervrouwen op de weg die fataal naast t fout grepen, Mathieu die een plankje miste, Paulis en Keyser die door een snoek het goud misgrepen, de hockeymannen, Arno Kamminga die niet geloofde dat goud mogelijk was, de boogschutters die zowel gemengd als bij de teamfinale heren gewoon kans hadden om die Koreanen te verslaan. JUDO. De voetbaldames die de kans niet pakten om Amerika de genadeklap toe te dienen. Jeffrey Hoogland die geen goud pakt op de sprint. Sharon van Rouwendaal die niet éffe eerder aanzette om die Braziliaanse voorbij te zwemmen. Anouk Vetter die op haar beste onderdeel haar relatief slechtste resultaat neerzette. Nouchka Fontijn die door een jurysport keihard werd genaaid in een partij waarin zij de betere was. Sifan Hassan die het initiatief aan Kipyegon had moeten laten op de 1500 meter om vanuit haar rug te versnellen.

Hier is maar weinig echt onwaar van :Y
pi_200796505
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:34 schreef LekkerWeertje het volgende:

Dat is sport.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:45:32 #106
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200796509
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dit topic wordt met de dag lachwekkender.
En over drie jaar zal er toch wel weer een droeftoeter zijn die na twee/drie dagen weer gaat roepen hoe slecht het allemaal is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Redefine op 07-08-2021 16:51:29 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:48:23 #107
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200796548
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:45 schreef Redefine het volgende:

[..]

En over drie jaar zal er toch wel weer een droeftoeter zijn die na twee/drie weer gaat roepen hoe slecht het allemaal is.
Over 6 maanden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200796562
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Over 6 maanden.
Maar dat kan ook echt niet beter dan 4 en 8 jaar geleden.

edit: alhoewel, toen was Schulting nog minder godin.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2021 16:51:14 ]
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:50:26 #109
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200796570
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Over 6 maanden.
Dit soort topics bij de Winterspelen?
pi_200796583
Deze was ook mooi. Na 3 dagen meteen een conclusie verbinden aan het hele toernooi _O_
twitter
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:51:22 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200796584
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:50 schreef Redefine het volgende:

[..]

Je weet maar nooit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200796600
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:51 schreef Em31 het volgende:
Deze was ook mooi. Na 3 dagen meteen een conclusie verbinden aan het hele toernooi _O_
[ twitter ]
Hij heeft zelfs nog een zeikcolumn gemaakt toen Pieter zei dat hij zou wachten met conclusies.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:55:48 #113
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_200796656
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:49 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Maar dat kan ook echt niet beter dan 4 en 8 jaar geleden.
Mwah, als Daidai een goede dag heeft, Krol gaat heersen en Patrick een keer niet bezwijkt onder de druk kunnen we bij de mannen zomaar 5 uit 5 goud pakken. Bij de vrouwen heb je dan nog Femke (what's in a name) Kok, Joetta Leerdam en een heel contingent sterke allrounddames. Hopelijk keert Esmee Visser ook weer terug op niveau O+. Dan nog de ploegenachtervolging die 'we' winnen doordat we gewoon de sterkste schaatsers hebben en Irene Schouten die de torenhoge verwachtingen waarmaakt op de masssastart hebben we in het langebaan alvast een sloot goud. Tel daar nog de 4 gouden medailles van Suzanne Schulting bij op en we gaan een ongekende tijd tegemoet. 8-) w/
pi_200796670
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:55 schreef LekkerWeertje het volgende:

[..]

Mwah, als Daidai een goede dag heeft, Krol gaat heersen en Patrick een keer niet bezwijkt onder de druk kunnen we bij de mannen zomaar 5 uit 5 goud pakken. Bij de vrouwen heb je dan nog Femke (what's in a name) Kok, Joetta Leerdam en een heel contingent sterke allrounddames. Hopelijk keert Esmee Visser ook weer terug op niveau O+. Dan nog de ploegenachtervolging die 'we' winnen doordat we gewoon de sterkste schaatsers hebben en Irene Schouten die de torenhoge verwachtingen waarmaakt op de masssastart hebben we in het langebaan alvast een sloot goud. Tel daar nog de 4 gouden medailles van Suzanne Schulting bij op en we gaan een ongekende tijd tegemoet. 8-) w/
Dit is dus hoe je dit soort topics krijgt, maar je hebt (op Visser na dat zie ik niet meer goedkomen) wel een punt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2021 16:57:11 ]
pi_200796688
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:50 schreef Redefine het volgende:

[..]

Acht die kans de komende Spelen best groot eigenlijk, tenzij ze de brommer weer aanslingeren bij het schaatsen straks
pi_200796706
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:52 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Hij heeft zelfs nog een zeikcolumn gemaakt toen Pieter zei dat hij zou wachten met conclusies.
Die column ging toch vooral over de manier waarop ze omgingen met die corona-gevallen en die vlucht? Dat was ook wel vrij amateuristisch, zeker die persconferentie.

Verder lijkt me de rol van de Chef de Mission sowieso niet zo groot eigenlijk, maar misschien onderschat ik dat.
  Moderator zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:00:06 #117
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_200796709
De wereld wordt bedolven onder de hypochonders, lijkt me een gepaste conclusie.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_200796711
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:58 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Acht die kans de komende Spelen best groot eigenlijk, tenzij ze de brommer weer aanslingeren bij het schaatsen straks
Als Schulting 1 afstand verliest krijg je dit topic al.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:00:16 #119
262211 hhh38
pi_200796714
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:55 schreef LekkerWeertje het volgende:

[..]

Dan moeten ze wel even een gat in het ijs maken (zonder plankje) voor Van der Poel :D
pi_200796728
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 17:00 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dan moeten ze wel even een gat in het ijs maken (zonder plankje) voor Van der Poel :D
Van der Poel tellen we gewoon voor NL
pi_200796762
Dit kunnen zelfs nog de beste zomerspelen worden qua ranking.

Niet heel waarschijnlijk maar het kan nog
No bitch to me
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:02:33 #122
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_200796765
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:56 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Dit is dus hoe je dit soort topics krijgt, maar je hebt (op Visser na dat zie ik niet meer goedkomen) wel een punt.
Visser moet gewoon een Tom Dumoulintje doen. Het plezier terugvinden door je terug te trekken en ondertussen zonder druk keihard te blijven doortrainen.

En Dafne Schippers moet dat eigenlijk ook doen. :@
pi_200796786
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 17:02 schreef TornadoDK het volgende:
Dit kunnen zelfs nog de beste zomerspelen worden qua ranking.

Niet heel waarschijnlijk maar het kan nog
Met goud Lavreysen en dan hopen dat Hinze geen goud pakt, kan het wel _O_
pi_200796864
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 17:02 schreef LekkerWeertje het volgende:

[..]

Visser moet gewoon een Tom Dumoulintje doen. Het plezier terugvinden door je terug te trekken en ondertussen zonder druk keihard te blijven doortrainen.

En Dafne Schippers moet dat eigenlijk ook doen. :@
Schippers moet vooral blessurevrij worden
pi_200796958
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 17:08 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Schippers moet vooral blessurevrij worden
Die blessures zitten meer in haar hoofd dan in haar lichaam.
pi_200797681
quote:
Wat heeft hij voor invloed op de medailles dan? Hij faciliteert de sporters bij de spelen, maar zit niet bij de bonden die de atleten moet klaarstomen.

Ik heb geen enkele klacht vanuit de sporters over hoogenband gehoord, dus neem aan dat hij het goed genoeg doet en makkelijk heeft hij het niet vanwege de corona situatie.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:03:54 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200797722
quote:

[..]

SarajevoGenot.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_200797749
Prachtige Spelen met een lousy begin. Een soort omgekeerde Game of Thrones.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:07:05 #129
38114 beantherio
pi_200798820
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 18:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

SarajevoGenot.
Als je het nou over "slechtste spelen van NL ooit" hebt: de winterspelen van 1984 zullen nooit meer geëvenaard worden.
pi_200804233
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 19:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Als je het nou over "slechtste spelen van NL ooit" hebt: de winterspelen van 1984 zullen nooit meer geëvenaard worden.
jezus nou zeg -O- YvG 5e op de 3000 was nog het beste resultaat. Maar ja in een tijd dat de DDR- en Sovjet-creaturen (dames kun je het moeilijk noemen :') ) stijf stonden van de dope.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:11:48 #131
862 Arcee
Look closer
pi_200805031
Medailleklassement van de Nederlandse medailles per Spelen

1
2
3
4
5
6
7
8
9
2000    12    9    4    25
2020    10   11   11    32
2016     8    7    4    19
2008     7    5    4    16
2012     6    6    8    20
2004     4    9    9    22
1996     4    5   10    19
1992     2    6    7    15
1988     2    2    5     9
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_200805109
kan nog eentje bijkomen morgen (niet op de marathon nee)
pi_200805465
quote:
[ twitter ]
Goh wat al die gast zuur zijn nu zeg. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 8 augustus 2021 @ 00:02:03 #134
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_200805927
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:11 schreef Arcee het volgende:
Medailleklassement van de Nederlandse medailles per Spelen
[ code verwijderd ]

Sydney was een hele flinke uitschieter, maar over t algemeen is er sinds Atlanta wel een behoorlijk goede stijgende lijn in de prestaties te zien. Zeker knap als je bedenkt dat we op de Zomerspelen meestal niet domineren op 1 of een paar sporten zoals Amerika in het zwemmen of China in het schoonspringen en gewichtheffen. Nederland presteert behoorlijk allround wat dat betreft.
pi_200805990
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 00:02 schreef LekkerWeertje het volgende:

[..]

Sydney was een hele flinke uitschieter, maar over t algemeen is er sinds Atlanta wel een behoorlijk goede stijgende lijn in de prestaties te zien. Zeker knap als je bedenkt dat we op de Zomerspelen meestal niet domineren op 1 of een paar sporten zoals Amerika in het zwemmen of China in het schoonspringen en gewichtheffen. Nederland presteert behoorlijk allround wat dat betreft.
2000 was er dan wel weer flinke dominantie van 3 sporters met de Bruijn en van Moorsel met 3x goud en vd Hoogenband met 2x goud, dan heb je al 8 van de 12 gouden medailles.

Nu heb je dan Hassan en Lavreysen met 2x goud, al kan Lavreysen er nog een 3e bij pakken.
pi_200807001
Duitsland voorbij met zeer onverwacht zilver!
No bitch to me
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 02:31:27 #137
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_200807166
Wat een prachtig backfiretopic O+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 8 augustus 2021 @ 02:33:25 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200807173
Ik moet toegeven dat ik er aan het begin van deze spelen wat sceptisch tegenover stond, maar dit is waanzinnig.

quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 02:11 schreef TornadoDK het volgende:
Als het zo blijft zijn we nr 1 van de Europese Unie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_200807199
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:15 schreef riazop het volgende:
:D
  zondag 8 augustus 2021 @ 02:41:28 #140
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_200807203
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 02:11 schreef TornadoDK het volgende:
Duitsland gaat ons morgen waarschijnlijk weer voorbij met baanwielrennen sprint (W)
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 02:45:53 #141
284411 crew  heywoodu
pi_200807226
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 02:33 schreef -XOR- het volgende:
Ik moet toegeven dat ik er aan het begin van deze spelen wat sceptisch tegenover stond, maar dit is waanzinnig.
[..]

Nou ja, aan het begin stond Nederland op een gegeven moment misschien één of twee medailles achter op 'schema', dus het is sowieso nooit zo geweest dat er zorgen waren of de 20 ofzo wel gehaald zou worden :+

Nu zit Nederland bijna op het totaal dat je vooraf een beetje kon verwachten, lekker _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_200807230
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 02:41 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Duitsland gaat ons morgen waarschijnlijk weer voorbij met baanwielrennen sprint (W)
Harry kan ook nog goud pakken
No bitch to me
  zondag 8 augustus 2021 @ 02:48:45 #143
311468 Van_Poppel
pi_200807239
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 02:47 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Harry kan ook nog goud pakken
Klopt, hij staat op 2.50 bij de bookies; maargoed, Keirin is wel wat een loterij.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 03:06:23 #144
284411 crew  heywoodu
pi_200807311
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 02:48 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Klopt, hij staat op 2.50 bij de bookies; maargoed, Keirin is wel wat een loterij.
Gisteren nog gekeken waar Nageeye stond en wat de noteringen waren in het algemeen. Nageeye stond niet op m'n screenshot (iets eronder geloof ik) ;(

zondag 8 augustus 2021 @ 03:11:54 #145
311468 Van_Poppel
pi_200807359
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 03:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Gisteren nog gekeken waar Nageeye stond en wat de noteringen waren in het algemeen. Nageeye stond niet op m'n screenshot (iets eronder geloof ik) ;(

[ afbeelding ]
Yep; dit was een complete verrassing :o
pi_200807493
quote:
Toch niet?
pi_200807690
yes plek 7 in medialle spiegel is binnen
  zondag 8 augustus 2021 @ 06:18:40 #148
38114 beantherio
pi_200808709
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 04:09 schreef tennisboy het volgende:
yes plek 7 in medialle spiegel is binnen
Beste EU-land ook. En in totaal 36 medailles: dat record is verpulverd. Alleen o.b.v. het aantal gouden medailles kun je nog stellen dat dit niet de beste spelen van NL ooit waren. _O_
pi_200808801
quote:
Wat was je jong en naief
  Redactie Sport zondag 8 augustus 2021 @ 06:55:16 #150
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200808811
quote:

[..]

Ik verwacht niet heel veel schaatsgoud nee, mag ook wel een keer trouwens
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 07:01:32 #151
284411 crew  heywoodu
pi_200808846
quote:
[ twitter ]

Van die mensen die denken dat een resultaat in het wegwielrennen of een domme actie in het mountainbiken invloed heeft op prestaties in de atletiek of het zeilen ofzo :D
pi_200809452
De finish met die gebaren van Nageeye bij de marathon vind ik toch wel een van de mooiste dingen deze OS _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200809641
quote:
…. toch wel!
  Moderator zondag 8 augustus 2021 @ 09:50:52 #154
236264 crew  capricia
pi_200809864
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 02:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]

Dit. *O*

Ik had dit niet verwacht. Nederland. O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2021 @ 09:53:36 #155
862 Arcee
Look closer
pi_200809882
Wel stoer hoor die 7e plek in het medailleklassement. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator zondag 8 augustus 2021 @ 09:55:33 #156
236264 crew  capricia
pi_200809908
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 09:53 schreef Arcee het volgende:
Wel stoer hoor die 7e plek in het medailleklassement. :)
En gewoon nummer 1 van de EU. Boven DL, Fra etc. :o
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 8 augustus 2021 @ 09:57:27 #157
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_200809931
Nou, over 3 jaar weer. w/
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 8 augustus 2021 @ 10:21:23 #158
319979 Fok-it
All is well
pi_200810209
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 02:40 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Dit resultaat is alleen al machtig mooi voor zuurlingen zoals riazop inderdaad.
  zondag 8 augustus 2021 @ 10:22:37 #159
319979 Fok-it
All is well
pi_200810221
Louis van Gaal moet straks wel even schreeuwen vanaf zijn balkon dat we de beste van Europa zijn als alle atleten weer terug zijn
  zondag 8 augustus 2021 @ 10:36:31 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_200810389
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 10:22 schreef Fok-it het volgende:
Louis van Gaal moet straks wel even schreeuwen vanaf zijn balkon dat we de beste van Europa zijn als alle atleten weer terug zijn
en JUICHEN *O*
pi_200810478
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:03 schreef Paul het volgende:
Nee.
pi_200810573
Volgende keer wordt dit topic geopend na de allereerste wedstrijd van een Nederlander. Ongeacht of het een finale of groepsfase is, ongeacht winst of verlies.

De ultieme anti-jinx.
pi_200810590
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:03 schreef Paul het volgende:

Op naar ONZ / Het Paul Topic
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 8 augustus 2021 @ 10:48:17 #164
80791 crew  Paul
pi_200810597
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 10:47 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Op naar het ONZ / Het Paul Topic
:(
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 8 augustus 2021 @ 10:48:56 #165
408813 crew  trein2000
pi_200810609
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 09:57 schreef ijs_beer het volgende:
Nou, over 3 jaar weer. w/
7 maanden zelfs. Medailles oprapen op de ijsbaan.
zie email 27 oktober
  zondag 8 augustus 2021 @ 11:12:13 #166
319979 Fok-it
All is well
pi_200810969
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 10:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

7 maanden zelfs. Medailles oprapen op de ijsbaan.
Als we het durven om weer van Gracenote ;( uit te gaan wordt het nu plek 5 met 21 medailles
pi_200811017
quote:
6s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Als we het durven om weer van Gracenote ;( uit te gaan wordt het nu plek 5 met 21 medailles
Hebben die nu al een voorspelling staan?
  zondag 8 augustus 2021 @ 11:16:18 #168
319979 Fok-it
All is well
pi_200811046
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:14 schreef Remco het volgende:

[..]

Hebben die nu al een voorspelling staan?
Ja :D Vraag me wel af wanneer zij die voorspelling doen. Waarschijnlijk die van Parijs pas in 2023 ofzo zodat ze algemeen al hebben kunnen zien wie er mogelijk op welk onderdeel favoriet is
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 11:17:56 #169
284411 crew  heywoodu
pi_200811077
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:16 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja :D Vraag me wel af wanneer zij die voorspelling doen. Waarschijnlijk die van Parijs pas in 2023 ofzo zodat ze algemeen al hebben kunnen zien wie er mogelijk op welk onderdeel favoriet is
Kun je ook zien wie ze waar voorspellen? Wel logisch natuurlijk dat ze nu 'al' iets hebben, van vrijwel alle (of zelfs alle?) olympische disciplines zijn de laatste pre-olympische WK's bijvoorbeeld al geweest en volgt alleen nog tweederde van een World Cup-seizoen :P
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 8 augustus 2021 @ 11:18:38 #170
80791 crew  Paul
pi_200811091
Zullen we deze topicreeks maar sluiten
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 11:21:25 #171
284411 crew  heywoodu
pi_200811130
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:18 schreef Paul het volgende:
Zullen we deze topicreeks maar sluiten
Nee, de niet-zo-snuggerheid van de TS mag niet verloren gaan!
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 augustus 2021 @ 11:21:53 #172
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200811137
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Kun je ook zien wie ze waar voorspellen? Wel logisch natuurlijk dat ze nu 'al' iets hebben, van vrijwel alle (of zelfs alle?) olympische disciplines zijn de laatste pre-olympische WK's bijvoorbeeld al geweest en volgt alleen nog tweederde van een World Cup-seizoen :P
Dat verklaart nog steeds niet dat ze de heren hockeyers niet in de top 3 hebben geplaatst.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 augustus 2021 @ 11:22:33 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200811146
quote:
10s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nee, de niet-zo-snuggerheid van de TS mag niet verloren gaan!
Gewoon schopje SPT om het daarna naar OWS mee te nemen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 11:22:57 #174
284411 crew  heywoodu
pi_200811152
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat verklaart nog steeds niet dat ze de heren hockeyers niet in de top 3 hebben geplaatst.
Omdat het niet alléén om WK's gaat, lijkt me.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 augustus 2021 @ 11:23:52 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200811171
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Omdat het niet alléén om WK's gaat, lijkt me.
Klopt, dat was een EK :P

En dat was vlak voor de OS.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 8 augustus 2021 @ 11:23:54 #176
319979 Fok-it
All is well
pi_200811174
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nee, zie wel dat ze in februari al voorlopige voorspelling hebben gedaan. Ze zeggen op hun website wel dat als je er meer van wilt weten dat je ze kan contacteren, dus misschien geven ze dan wel inside information :7
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 8 augustus 2021 @ 11:24:18 #177
80791 crew  Paul
pi_200811183
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gewoon schopje SPT om het daarna naar OWS mee te nemen?
:'(
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 11:34:26 #178
284411 crew  heywoodu
pi_200811385
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nee, zie wel dat ze in februari al voorlopige voorspelling hebben gedaan. Ze zeggen op hun website wel dat als je er meer van wilt weten dat je ze kan contacteren, dus misschien geven ze dan wel inside information :7
Dit ga ik wel eens proberen, vooral omdat ik erg benieuwd ben naar onder meer het skeleton en rodelen :Y
pi_200811962
Toch baal ik nog van het plankje van Van der Poel :{
  zondag 8 augustus 2021 @ 12:18:07 #180
249756 Symphonic
Look o Look
pi_200812018
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 12:13 schreef Breekfast het volgende:
Hij heeft teveel hooi op zijn vork genomen en dat betaalde zich hier uit.
Hij blijft natuurlijk wel gewoon een fantastische sportman.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_200812091
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 12:13 schreef Breekfast het volgende:
Plankje + Snoek + Wielrendames
  zondag 8 augustus 2021 @ 12:28:12 #182
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200812125
Als we de net-niet plekken erbij nemen (4e,5e en 6e) stijgen we nog een plekje in het klassement en zijn we het beste Europese land:

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 8 augustus 2021 @ 12:34:45 #183
236264 crew  capricia
pi_200812208
twitter

EU _O_ w/
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 8 augustus 2021 @ 14:04:05 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_200813749
En EU vs Communist block (China Rusland Cuba) vs Commonwealth?
  zondag 8 augustus 2021 @ 14:26:19 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200814299
quote:
3s.gif Op zondag 8 augustus 2021 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
En EU vs Communist block (China Rusland Cuba) vs Commonwealth?
Dan komt de EU er toch een behoorlijk stuk minder vanaf inderdaad. Zulke goede spelen waren dit bepaald ook echt niet van 'de EU'.

Grote Europese landen als Duitsland, Italie, Spanje en Frankrijk worden gedwarfed door Australie met 25 miljoen inwoners. de beste Europese landen waren ROC en GB, beide geen EU lid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 8 augustus 2021 @ 14:27:48 #186
102912 crv
Screwed up
pi_200814327
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 14:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dan komt de EU er toch een behoorlijk stuk minder vanaf inderdaad. Zulke goede spelen waren dit bepaald ook echt niet van 'de EU'.
zie je wel, de slechste spelen ooit O-)
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zondag 8 augustus 2021 @ 14:29:10 #187
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200814352
quote:
7s.gif Op zondag 8 augustus 2021 14:27 schreef crv het volgende:

[..]

zie je wel, de slechste spelen ooit O-)
Voor den Duitser wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_200814357
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 08:59 schreef TLC het volgende:
De finish met die gebaren van Nageeye bij de marathon vind ik toch wel een van de mooiste dingen deze OS _O_
Hij had medelijden met de weinige medailles van BE in vergelijking met NL.
  zondag 8 augustus 2021 @ 14:37:55 #189
102912 crv
Screwed up
pi_200814494
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 14:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Voor den Duitser wel.
ow ja, dat moet ik mijn duitse Kollega's nog even inwrijven :+
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_200820106
Ik vind het erg cool dat we het in de atletiek zo goed hebben gedaan; dat betekent weer een hoop nieuwe aanmeldingen. Als het beleid goed blijft gaan we daar over 4-8 jaar nog meer medailles scoren.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_200822079
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 12:34 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
EU _O_ w/
En als de EU net als de andere 9 uit dit lijstje ook maar 1 team en 1/2/3 sporters per onderdeel uit zou mogen zenden?
pi_200822128
eerste keer ooit boven Duitsland?

zondag 8 augustus 2021 @ 23:04:05 #193
262211 hhh38
pi_200822134
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:00 schreef wimderon het volgende:

[..]

En als de EU net als de andere 9 uit dit lijstje ook maar 1 team en 1/2/3 sporters per onderdeel uit zou mogen zenden?
En bij de teamsporten 1 sterrenteam kan formeren van de beste spelers ipv het moet doen met een paar relatief mindere teams :P
pi_200822171
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:03 schreef riazop het volgende:
eerste keer ooit boven Duitsland?

[ afbeelding ]
Is bij de Winterspelen al wel eens gebeurd, Zomerspelen waarschijnlijk niet inderdaad
pi_200822188
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

En bij de teamsporten 1 sterrenteam kan formeren van de beste spelers ipv het moet doen met een paar relatief mindere teams :P
Dan had je in een paar teamsporten grotere kans op goud gehad (maar daar ook minder medailles gehaald).
  zondag 8 augustus 2021 @ 23:18:33 #196
311468 Van_Poppel
pi_200822319
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:07 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Is bij de Winterspelen al wel eens gebeurd, Zomerspelen waarschijnlijk niet inderdaad
In 1948 deed Duitsland niet mee; toen eindigde Nederland dus boven Duistsland in de medaillespiegel.
pi_200822413
Dit is het slechtste topic tijdens olympische spelen ooit
  Moderator zondag 8 augustus 2021 @ 23:33:52 #198
236264 crew  capricia
pi_200822511
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:00 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat maakt voor goud niet uit natuurlijk. 😊
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200822567
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat maakt voor goud niet uit natuurlijk. 😊
Bij onderdelen waar het hebben van veel atleten of teams met een kans op goud een enorm voordeel is ten opzichte van het hebben van één of twee met een kans maakt dit enorm veel uit natuurlijk.
  Moderator zondag 8 augustus 2021 @ 23:41:01 #200
236264 crew  capricia
pi_200822611
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:37 schreef wimderon het volgende:

[..]

Bij onderdelen waar het hebben van veel atleten of teams met een kans op goud een enorm voordeel is ten opzichte van het hebben van één of twee met een kans maakt dit enorm veel uit natuurlijk.
Zolang je de besten afvaardigt, ben je net als de Verenigde Staten.
Ik zou wel benieuwd zijn. :D
Nummer 1,2 en 3 uit de EU.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200822795
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Zolang je de besten afvaardigt, ben je net als de Verenigde Staten.
Ik zou wel benieuwd zijn. :D
Nummer 1,2 en 3 uit de EU.
Je hebt dan wel maar met 1 team kans, terwijl nu in best veel sporten het ene Europese land tegenvalt, maar een ander Europees land het dan overneemt. Je hebt dan wel een verzameling van de beste sporters in 1 team, maar dat hoeft ook niet altijd een voordeel te zijn.

En individueel geldt dat ook als je bijvoorbeeld maar 1 judoka of 2 tennissers mag sturen i.p.v. de enorme aantallen van nu als je alle Europeanen bij elkaar optelt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')