abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 juli 2021 @ 16:40:22 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200640265
quote:
PALMA DE MALLORCA - In Palma de Mallorca ligt een 27-jarige Nederlander in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij werd afgelopen woensdagnacht door andere Nederlanders tegen zijn hoofd getrapt, volgens de Spaanse politie zonder aanleiding.

De Spaanse krant Ultima Hora schrijft dat een groep Nederlandse toeristen begon te vechten in een nachtclub, waar ze vervolgens uit werden gezet. Eenmaal op straat vielen ze andere Nederlandse vakantiegangers aan.

De 27-jarige man die nu in Palma op de intensive care ligt, kreeg schoppen tegen zijn hoofd terwijl hij al op de grond lag. Hij heeft hersenletsel en zijn toestand wordt omschreven als zorgwekkend. Een andere man werd bewusteloos geslagen en drie mensen liepen verwondingen op.

Internationaal arrestatiebevel

De Spaanse politie heeft één Nederlander gearresteerd in verband met het incident. Hij werd opgepakt toen hij de sleutels ging terugbrengen van het huurhuis in El Arenal waar de groep verbleef. De anderen hadden zo snel mogelijk een vlucht terug naar Nederland genomen.
Telegraaf

Niet mijn OP.
pi_200640269
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:34 schreef the-eye het volgende:
Op 21 jui kopt de Telegraaf dat de advocaten vechten om de verdachten in Nederland te houden
Nu papagaait de Telegraaf het OM dat het verzoek uit Spanje is gekomen

Laten we dus niet net gaan doen of bepaalde verslaggevers de wijsheid in pacht hebben.
Het een hoeft het ander niet per definitie uit te sluiten natuurlijk, maar snap dat het wat tegenstrijdig over kan komen.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 16:42:36 #3
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200640304
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:19 schreef Berjan3 het volgende:
Echt, de manier van discussieren is beneden alle peil hier _O-

Je wijst op het idee van gratie en als ik zeg dat er slechts zelden gratie is verleend (1 keer in meer dan dertig jaar) dan maakt het niks uit?
Ga je "redeneerkunsten" op een ander botvieren.
Ik wijs je alleen maar op de uitweg die andere landen hebben vwb het niet levenslang mogen straffen ivm het EHVRM. Wij noemen het "levenslang met de mogelijkheid op gratie". In andere landen noemen ze het "voor onbepaalde tijd met verlenging"... De netto uitkomst is dat mensen dus tot hun dood in bak kunnen blijven zitten. Als je dat dus eerlijk wil gaan vergelijken moet je maar met een lijst komen met gevangen die tot hun dood in de bajes hebben gezeten in de europese landen. Dat we het "levenslang is hier ook echt levenslang" noemen is gewoon semantiek een heeft verder totaal geen waarde als het om de hoogte van de straffen in Nederland gaat.

Maar goed, dit jaar hebben 2 lui gratie gekregen.

Edit: En oh ja, vergeet ook niet dat er pas na 25 jaar om gratie verzocht kan worden, dus de levenslang gestraften van na 1996 kun je niet eens meenemen in je verhaal.
quote:
Weet je niet wat onderzoeksjournalisten doen?
Niet relevant natuurlijk want jij weet ook niet wat de achtergrondkennis is van de lui die bij GS werken. Daarnaast zat jij hier nogal te blaaskaken dat iemand geen rechtenstudie had gedaan en dus haar bek maar moest houden...

[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 30-07-2021 16:54:46 ]
pi_200640330
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 15:13 schreef Brybry het volgende:
De Spanjaarden op Social Media zijn trouwens best wel pissed. Enerzijds om de lakse houding van hun eigen justitie en anderzijds omdat ze de verdachten liever in Spanje berecht hadden gezien omdat ze de gevangenissen hier een hotel vinden. Tja :D
Wat zegt de eigen justitie nu precies in Spanje. Hebben ze gevraagd aan Nederland het onderzoek over te nemen, of zijn ze gevraagd/opgedragen het over te dragen?
  vrijdag 30 juli 2021 @ 16:53:04 #5
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200640449
Berjan3

Leg deze dan eens uit: https://www.gelderlander.(...)r-potdicht~a6548579/

OM haalt wel vaker fratsen uit.

Als je de link niet mag lezen, dan openen in incognito.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_200640459
Daarom moet je dus zorgen dat je 's nachts niet buiten komt. En al helemaal niet in het buitenland.
pindazakje
pi_200640481
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Wat zegt de eigen justitie nu precies in Spanje. Hebben ze gevraagd aan Nederland het onderzoek over te nemen, of zijn ze gevraagd/opgedragen het over te dragen?
De Spanjaarden hebben, voor zover mij bekend, geen officiële reactie/uitleg gegeven hierover. Ik kan me echter niet voorstellen dat het OM beweert dat Spanje hiertoe heeft verzocht en dat dit niet zo is. Dan hadden we het waarschijnlijk ook wel gehoord vanuit Spanje. Ik zie ook niet in waarom het OM daarover zou liegen, bizarre theorieën over elitenetwerken en corruptie daargelaten.
pi_200640583
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:54 schreef Raw85 het volgende:

[..]

De Spanjaarden hebben, voor zover mij bekend, geen officiële reactie/uitleg gegeven hierover. Ik kan me echter niet voorstellen dat het OM beweert dat Spanje hiertoe heeft verzocht en dat dit niet zo is. Dan hadden we het waarschijnlijk ook wel gehoord vanuit Spanje. Ik zie ook niet in waarom het OM daarover zou liegen, bizarre theorieën over elitenetwerken en corruptie daargelaten.
Wat ik ervan gelezen heb, werd vertaald door google translate dat de rechter 'inhibited' was. Een collega die Spaans spreekt interpreteerde het als dat hij gevraagd was, maar met wat dwang. Ik kan me ook wel voorstellen dat hij zich, zoals in Nederlandse media staat, minder geschikt achtte. Maar dit was een paar dagen geleden en ik was benieuwd of er al iets meer in het nieuws was geweest.
Wat ik niet snap, is dat het dossier eerst vertaald moet worden voordat die gasten in voorarrest worden geplaatst. Dat kan toch vrij makkelijk op basis van videobeelden?
pi_200641048
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Wat zegt de eigen justitie nu precies in Spanje. Hebben ze gevraagd aan Nederland het onderzoek over te nemen, of zijn ze gevraagd/opgedragen het over te dragen?
Daar zullen we nooit achterkomen. Op laag niveau, lees: OM niveau, heeft de Spaanse onderzoeksrechter aan Nederland gevraagd om het onderzoek over te nemen. Wat er op hoger niveau is bekokstoofd blijft geheim.
pi_200641073
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 12:55 schreef Halcon het volgende:
Carlo is ook geen LGBTI, dus dan ligt de prioriteit blijkbaar lager.
Inderdaad, een 14jarige die iemand een tik op de neus geeft zit nog altijd vast (prima op zich), en meerderjarigen die iemand doodschoppen lopen nog vrij rond.
pi_200641087
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:53 schreef Pvt.Webster het volgende:
Berjan3

Leg deze dan eens uit: https://www.gelderlander.(...)r-potdicht~a6548579/

OM haalt wel vaker fratsen uit.

Als je de link niet mag lezen, dan openen in incognito.
Ja bizar, wist al gelijk waar die link naar toe zou gaan, het is allemaal ons kent ons in sommige kringen
pi_200641114
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:53 schreef Pvt.Webster het volgende:
Berjan3

Leg deze dan eens uit: https://www.gelderlander.(...)r-potdicht~a6548579/

OM haalt wel vaker fratsen uit.

Als je de link niet mag lezen, dan openen in incognito.
Hier heb ik ook wel eens aan gedacht inderdaad :{
pi_200641124
Nog altijd vrij rond.. :{
pi_200641132
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Wat ik ervan gelezen heb, werd vertaald door google translate dat de rechter 'inhibited' was. Een collega die Spaans spreekt interpreteerde het als dat hij gevraagd was, maar met wat dwang. Ik kan me ook wel voorstellen dat hij zich, zoals in Nederlandse media staat, minder geschikt achtte. Maar dit was een paar dagen geleden en ik was benieuwd of er al iets meer in het nieuws was geweest.
Wat ik niet snap, is dat het dossier eerst vertaald moet worden voordat die gasten in voorarrest worden geplaatst. Dat kan toch vrij makkelijk op basis van videobeelden?
Er wordt door het OM rekening gehouden met de D66-rechtbank, die erop uit is deze verdachten vrij te spreken, zodra ze de kans zien een vormfoutje te vinden. Schrijven ze bijvoorbeeld Boughlahal in plaats van Boughlalah dan wordt hij meteen vrijgesproken.
pi_200641402
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Er wordt door het OM rekening gehouden met de D66-rechtbank, die erop uit is deze verdachten vrij te spreken, zodra ze de kans zien een vormfoutje te vinden. Schrijven ze bijvoorbeeld Boughlahal in plaats van Boughlalah dan wordt hij meteen vrijgesproken.

En volledig terecht natuurlijk, laat dat duidelijk zijn.
Met het laatste voorbeeld geef je aan dat je toch vooral een ophitser bent, want als je de ontwikkelingen enigszins zou hebben gevolgd dan weet je dat zulke vormfouten echt al heel lang niet meer leiden tot vrijspraak.

En volledig terecht natuurlijk, laat dat duidelijk zijn.
pi_200641582
twitter
  vrijdag 30 juli 2021 @ 18:33:02 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200641933
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:12 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Twijfel of ik ga kijken.. ik voorspel 1 bonk ergernis aan dhr Jeuken
  vrijdag 30 juli 2021 @ 19:05:31 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200642280
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:12 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Geweldig nog meer incompetente pedante kut ambtenaren van het OM die ons de maat wel even gaan nemen :r tyf toch op vent en ga godverdomme je werk doen prutser.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Spellchecker vrijdag 30 juli 2021 @ 19:06:16 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200642290
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Twijfel of ik ga kijken.. ik voorspel 1 bonk ergernis aan dhr Jeuken
Zijn naam is al voldoende ....
pi_200642367
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:12 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Zullen wel weer wat mensen naast worden gezet die 2 keer een kritische vraag stellen en daarna overal mee instemmen, zoals wel vaker bij dat programma als een bepaalde mening de voorkeur heeft.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 19:23:40 #22
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200642501
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:12 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
“We hebben in een persbericht gezegd wat we wilden zeggen en focussen ons nu op het onderzoek”, is niet voldoende voor het OM? Nee, meneer de hoofdofficier wil er persé gaan zitten. Nouja, krijgt waarschijnlijk alle steun dus geef hem eens ongelijk...
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_200642513
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geweldig nog meer incompetente pedante kut ambtenaren van het OM die ons de maat wel even gaan nemen :r tyf toch op vent en ga godverdomme je werk doen prutser.
Is het een idee om eens af te wachten wat de beste man te zeggen heeft? Of is dat teveel gevraagd?
pi_200642695
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:12 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Negen mogelijke verdachten.

Mogelijke!
pi_200642731
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:24 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Is het een idee om eens af te wachten wat de beste man te zeggen heeft? Of is dat teveel gevraagd?
Een herhaling van het bericht dat het OM gisteren al schriftelijk naar buiten heeft gebracht.

En dan mag de dienstdoende ambtenaar van de staatsomroep wat obligate en vooraf afgesproken vragen stellen, die dan door de hoofd-officier op minzame wijze beantwoord zullen worden.
pi_200642775
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:02 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Met het laatste voorbeeld geef je aan dat je toch vooral een ophitser bent, want als je de ontwikkelingen enigszins zou hebben gevolgd dan weet je dat zulke vormfouten echt al heel lang niet meer leiden tot vrijspraak.

En volledig terecht natuurlijk, laat dat duidelijk zijn.
Het was maar een voorbeeld, ik hou dat inderdaad niet dagelijks bij. Wel herinner ik me een vormfout van een paar weken geleden waarbij er op een bepaald document geen datum stond.
pi_200642779
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Een herhaling van het bericht dat het OM gisteren al schriftelijk naar buiten heeft gebracht.

En dan mag de dienstdoende ambtenaar van de staatsomroep wat obligate en vooraf afgesproken vragen stellen, die dan door de hoofd-officier op minzame wijze beantwoord zullen worden.
Ja zo kun je altijd alles wel afzeiken. Als ze de uitnodiging hadden geweigerd was je wss weer los gegaan over doofpotten, complotten en dat soort dingen
pi_200642808
Men zegt dat dit een discussieforum is waar men van gedachten wisselt, speculeert en de zaak van meerdere kanten bekijkt.

Het lijkt meer op een kroeg, waarin saaie mannen voortdurend hetzelfde, klagende mopperpraatje voor zich uit prevelen. Zittend op de restanten van hun zinloze leven.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_200642849
https://www.parool.nl/ams(...)ormfout-om~b7d896a6/

Vormfout. Halvering van de straf omdat er op een documentje geen datum stond vermeld terwijl uit alle overige stukken duidelijk was om welk datum het ging.

Anders gezegd: een man werd vermoord, maar omdat het OM vergat te noteren op welke datum dat was gebeurd, kreeg de moordenaar geen 18 jaar maar slechts 9 jaar.

Met de complimenten van D66.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 19:55:43 #30
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200642879
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:24 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Is het een idee om eens af te wachten wat de beste man te zeggen heeft? Of is dat teveel gevraagd?
Wat denk je dat hij gaat doen dan :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200642896
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)ormfout-om~b7d896a6/

Vormfout. Halvering van de straf omdat er op een documentje geen datum stond vermeld terwijl uit alle overige stukken duidelijk was om welk datum het ging.

Anders gezegd: een man werd vermoord, maar omdat het OM vergat te noteren op welke datum dat was gebeurd, kreeg de moordenaar geen 18 jaar maar slechts 9 jaar.

Met de complimenten van D66.
De fout kan en zal hersteld worden in hoger beroep.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 19:57:57 #32
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200642914
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:56 schreef Raw85 het volgende:

[..]

De fout kan en zal hersteld worden in hoger beroep.
Prutswerk.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 20:00:57 #33
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200642953
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:46 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Ja zo kun je altijd alles wel afzeiken. Als ze de uitnodiging hadden geweigerd was je wss weer los gegaan over doofpotten, complotten en dat soort dingen
Ik had liever gehad dat ze zo voortvarend waren in het verhoren van de verdachten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200643050
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:46 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Ja zo kun je altijd alles wel afzeiken. Als ze de uitnodiging hadden geweigerd was je wss weer los gegaan over doofpotten, complotten en dat soort dingen
Zowel het OM als de NPO eten uit dezelfde ruif, dus veel spannends is daar niet te verwachten.
pi_200643064
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:56 schreef Raw85 het volgende:

[..]

De fout kan en zal hersteld worden in hoger beroep.
Dat is mooi, maar had die datum er dan niet meteen even met een potloodje bijgeschreven kunnen worden? Waarom die poppenkast van een hoger beroep, terwijl ze aangeven het zo vreselijk druk te hebben.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 20:19:48 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200643187
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:49 schreef OllieA het volgende:
Men zegt dat dit een discussieforum is waar men van gedachten wisselt, speculeert en de zaak van meerdere kanten bekijkt.

Het lijkt meer op een kroeg, waarin saaie mannen voortdurend hetzelfde, klagende mopperpraatje voor zich uit prevelen. Zittend op de restanten van hun zinloze leven.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 20:21:03 #37
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200643207
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat is mooi, maar had die datum er dan niet meteen even met een potloodje bijgeschreven kunnen worden? Waarom die poppenkast van een hoger beroep, terwijl ze aangeven het zo vreselijk druk te hebben.
:D
Dus als er een aanklacht loopt tegen B.Jansen en C.Jansen blijkt voor de rechter te staan dan veranderen we dat even met potlood?
Verder is het wel aardig als je voor je verdediging als je weet over welke datum het nu precies gaat. Neem je getuigen mee die kunnen bevestigen dat je op een bepaalde dag bij hen op visite was en je het delict dus niet had kunnen begaan, veranderen ze de datum even naar een maand verder. Jij hebt geen alibi meer dus schuldig

[ Bericht 19% gewijzigd door the-eye op 30-07-2021 20:31:29 ]
  vrijdag 30 juli 2021 @ 20:21:46 #38
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200643216
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:49 schreef OllieA het volgende:
Men zegt dat dit een discussieforum is waar men van gedachten wisselt, speculeert en de zaak van meerdere kanten bekijkt.

Het lijkt meer op een kroeg, waarin saaie mannen voortdurend hetzelfde, klagende mopperpraatje voor zich uit prevelen. Zittend op de restanten van hun zinloze leven.
Je zit op vrijdagavond in diezelfde kroeg, dat besef je je wel toch? ;)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_200643342
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:44 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Hier heb ik ook wel eens aan gedacht inderdaad :{
Bizarre zaak, als slachtoffer voel je je dan echt in de steek gelaten door de overheid, als ze verdachten niet willen vervolgen om het gewekte vertrouwen dat ze niet vervolgd zouden worden te schaden en om de eigen fouten, die schijnbaar zijn gemaakt, niet openbaar te maken, en zelfs niet te delen met het slachtoffer en rechter. Daar zakt je broek toch helemaal van af :{ Waar kun je dan als slachtoffer nog heen?
pi_200643405
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:12 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Zal vooral de verdachten in bescherming nemen. Als duidelijk is dat de 7 namen onschudligen zijn had justitie dat wel laten weten, net als de OvJ die geen familie is van een van hen. Er zijn gewoon hele goede aanwijzingen dat deze 7 bij de 9 horen die verdacht worden, en ook goede indicaties dat onder de 9 verdachten zich de daders bevinden. Als ze ze in bescherming willen nemen, en de hetze stoppen, dan lijkt me het een goed idee om ze te arresteren. Het OM in Spanje was na 2 dagen zover, hier begon het onderzoek vorige week, en is men nog steeds niet ver genoeg om iemand te arresteren?
  vrijdag 30 juli 2021 @ 20:39:30 #41
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200643465
Zit er vanavond ook iemand van GS bij OP1?
  vrijdag 30 juli 2021 @ 20:46:53 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200643635
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dat was uiteindelijk de uitspraak van de Hoge Raad. In mijn herinnering, maar ik kan het fout hebben, was heel lang niet duidelijk wie er geschoten had, en zouden ze daardoor niet veroordeelt kunnen worden. Uiteindelijk is dat dus wel gebeurd, en ook toen werd pas duidelijk wie er geschoten was (omdat ze toen doorhadden dat ze er niet mee wegkwamen om te blijven zwijgen over wie er geschoten had) ik dacht dat dat pas in hoger beroep gebeurde.
Sorry maar je zit ernaast, want dat is totaal niet het punt.

In die zaak is degene van wie zonder twijfel gezegd kan worden dat hij niet geschoten heeft, toch veroordeeld voor die schoten (en de dodelijke gevolgen).

Als iemand van wie we zeker weten dat hij niet geschoten toch verantwoordelijk kan worden gehouden, dan moet het ook geen probleem zijn om degene van wie we het niet zeker weten te veroordelen.
pi_200643719
Zit er vanavond iemand bij OP1 die een beetje kritisch door kan vragen bij die OvJ?
pi_200643735
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Wat zegt de eigen justitie nu precies in Spanje. Hebben ze gevraagd aan Nederland het onderzoek over te nemen, of zijn ze gevraagd/opgedragen het over te dragen?
Dat is niet helemaal duidelijk. In het begin kopte de kranten dat ze in Spanje berecht moeten worden, later lees ik in diverse artikelen dat NL druk heeft uitgeoefend om de zaak naar Nederland te halen. Een ander bericht rept weer over vrijwillige overdracht.

Verwarrend allemaal :?
pi_200643788
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:21 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Je zit op vrijdagavond in diezelfde kroeg, dat besef je je wel toch? ;)
Ach, ik passeer terwijl ik mijn kat uitlaat. Soms doe ik de deur open, en roep iets tegen het trieste gezelschap. Negeer het maar.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 juli 2021 @ 21:17:17 #47
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200644073
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:01 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ach, ik passeer terwijl ik mijn kat uitlaat. Soms doe ik de deur open, en roep iets tegen het trieste gezelschap. Negeer het maar.
Kattenvrouwtje :')
pi_200644253
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:49 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Sorry maar je zit ernaast, want dat is totaal niet het punt.

In die zaak is degene van wie zonder twijfel gezegd kan worden dat hij niet geschoten heeft, toch veroordeeld voor die schoten (en de dodelijke gevolgen).

Als iemand van wie we zeker weten dat hij niet geschoten toch verantwoordelijk kan worden gehouden, dan moet het ook geen probleem zijn om degene van wie we het niet zeker weten te veroordelen.
Geheugen is niet perfect, dat blijkt maar weer, maar ik zat er niet helemaal naast. Even wat dingen nagelezen.
Het jongste broertje getuigde dat hij geschoten had, maar dat kon volgens zijn advocaat niet omdat er geen kruitsporen op zijn kleding zat endat hij onder druk was gezet en zijn oudere broer uit de wind wilde houden.
Ik lees niet dat bewezen is dat de oudere broer wel geschoten heeft, die heeft dat ook nooit bekend.
Omdat niet bewezen kon worden wie wel geschoten had werd gevreesd dat er niemand voor moord/doodslag veroordeeld kon worden.

Dat kun je oa hier lezen.

https://www.misdaadjournalist.nl/2015/08/16/marianne-en-froukje-slachtoffer-van-onderwereld-de-zaak-bacchus/

quote:
De broers zijn veroordeeld tot zestien jaar cel. Ze hebben nog lang geprobeerd er onderuit te komen door – net als bij ‘de scootermoord in Nijmegen – elkaar de schuld te geven. Als niet bewezen kan worden wie de schoten heeft gelost, mag de ander niet ‘onschuldig’ worden veroordeeld.
Dat ze uiteindelijk wel veroordeeld werden was toen uniek, en dat heeft tot de hoge raad standgehouden. Dat heb ik niet allemaal meegekregen, want toen was ik niet in Nederland, en volgde het nieuws dus niet zo. Goede zaak dat het kan om beiden te veroordelen terwijl er maar een geschoten heeft. Maar die gasten zijn inmiddels weer vrij, 16 jaar gekregen in 1999.

En die scootermoord, van dezelfde link:
quote:
Even een uitstapje naar die scootermoord. Loopt nog steeds. In januari 2010 werd in Nijmegen Mario van de Geijn (50) uit Arnhem op een zebrapad doodgereden door een scooter die zonder verlichting door rood reed.

Op de scooter zaten Mohamed el G. (25) en Mohamed A (23). Ze stonden op het punt hotel Belvoir in Nijmegen te overvallen, maar kort voordat ze wilden toeslaan, zagen ze politie in de buurt en sloegen ze op de vlucht.

Bij de aanrijding met Mario van de Geijn raakten beide verdachten ook gewond. In het ziekenhuis bedreigden ze het personeel. Beiden ontkennen de bestuurder te zijn geweest en geven elkaar de schuld.

Het Hof in Arnhem had hen vrijgesproken omdat niet bewezen kon worden wie er had gereden.

Later werd de zaak terugverwezen voor een nieuwe behandeling naar het Hof in Den Bosch. Onlangs diende die zaak, maar Mohamed el G. schitterde door afwezigheid. Hij zat nog in Marokko en was bezig met de voorbereidingen voor zijn bruiloft. De rechter was not amused en Mohamed moet echt nog wel een keer naar Nederland komen. Heus. Anders zwaait er wat (al weet niemand wat, misschien alleen dat hij zich beter voorlopig niet al te openlijk in Nederland kan vertonen).
Edit: Die zijn uiteindelijk in 2016 tot 4 jaar en 3 jaar en 9 maanden veroordeeld wegens het medeplegen van dood door schuld in het verkeer, in 2018 heeft dat bij de Hoge Raad standgehouden: https://www.rechtspraak.nl/Bekende-rechtszaken/Nijmeegse-scooterzaak

[ Bericht 13% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 30-07-2021 21:35:45 ]
pi_200644369
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:57 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal duidelijk. In het begin kopte de kranten dat ze in Spanje berecht moeten worden, later lees ik in diverse artikelen dat NL druk heeft uitgeoefend om de zaak naar Nederland te halen. Een ander bericht rept weer over vrijwillige overdracht.

Verwarrend allemaal :?
Er is wat druk uitgeoefend om de zaak vrijwillig over te dragen.
pi_200644386
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:56 schreef littlemindy het volgende:
Zit er vanavond iemand bij OP1 die een beetje kritisch door kan vragen bij die OvJ?
De vraag stellen is hem beantwoorden.
pi_200644397
twitter

Misschien dat het wel landt als deze man het brengt
pi_200644470
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:36 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Misschien dat het wel landt als deze man het brengt
Hier zullen de tokkies hier niet blij mee zijn, kameraad van Baudet die zomaar hun als idioten bestempeld :D
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_200644479
Prima reactie overigens van Hiddema
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_200644484
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:36 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Misschien dat het wel landt als deze man het brengt
Ja, dat is dus wat die andere advocaat ook al beweerde. Observeren en afluisteren.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 21:43:22 #55
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200644523
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:53 schreef Pvt.Webster het volgende:
Berjan3

Leg deze dan eens uit: https://www.gelderlander.(...)r-potdicht~a6548579/

OM haalt wel vaker fratsen uit.

Als je de link niet mag lezen, dan openen in incognito.
Het OM dat zelf een bende corrupte boeven blijkt te zijn? Nahhhhh
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 21:45:21 #56
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200644557
Ach flikker toch op met dat gelul over afluisteren. Het gaat hier niet om een criminele organisatie die een cocainelijn runt of een terreurcel die een aanslag voorbereid, we hebben het over wat gasten die iemand in elkaar getrapt hebben in het uitgaansgebeuren. :')
Klinkt allemaal heel interessant maar gaat natuurlijk nergens over

[ Bericht 8% gewijzigd door the-eye op 30-07-2021 21:50:58 ]
  vrijdag 30 juli 2021 @ 21:45:57 #57
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200644567
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:36 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Misschien dat het wel landt als deze man het brengt
Ja leuk, maar dat werkt alleen als die jongens niet geprept zijn :') en reken maar dat alles en iedereen in dat kliekje hun verteld heeft helemaal niks meer via de telefoon te bespreken.

Let maar op; hele whatsapp geschiedenis is weg, telefoons zijn geleegd, chats van pc’s en laptops verwijderd, een grondige schoonmaak op elk apparaat waarmee ze gecommuniceerd hebben.

En dat komt dan als een COMPLETE verrassing voor het OM waardoor ze TOTAAL VERRAST zijn. Hierdoor kon er geen bewijs rond gekregen worden en tsja, dan kan er ook geen zaak komen. Zonde zeg.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 21:46:30 #58
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200644575
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:45 schreef the-eye het volgende:
Ach flikker toch op met dat gelul over afluisteren. Het gaat hier niet om een criminele organisatie die een cocainelijn runt, we hebben het over wat gasten die iemand in elkaar getrapt hebben. :')
Het is echt uiterst mentale hersengymnastiek wat de OM-wappies gebruiken om dit falen goed te praten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200644648
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Geheugen is niet perfect, dat blijkt maar weer, maar ik zat er niet helemaal naast. Even wat dingen nagelezen.
Het jongste broertje getuigde dat hij geschoten had, maar dat kon volgens zijn advocaat niet omdat er geen kruitsporen op zijn kleding zat endat hij onder druk was gezet en zijn oudere broer uit de wind wilde houden.
Ik lees niet dat bewezen is dat de oudere broer wel geschoten heeft, die heeft dat ook nooit bekend.
Omdat niet bewezen kon worden wie wel geschoten had werd gevreesd dat er niemand voor moord/doodslag veroordeeld kon worden.

Dat kun je oa hier lezen.

https://www.misdaadjournalist.nl/2015/08/16/marianne-en-froukje-slachtoffer-van-onderwereld-de-zaak-bacchus/

[..]

Dat ze uiteindelijk wel veroordeeld werden was toen uniek, en dat heeft tot de hoge raad standgehouden. Dat heb ik niet allemaal meegekregen, want toen was ik niet in Nederland, en volgde het nieuws dus niet zo. Goede zaak dat het kan om beiden te veroordelen terwijl er maar een geschoten heeft. Maar die gasten zijn inmiddels weer vrij, 16 jaar gekregen in 1999.

En die scootermoord, van dezelfde link:
[..]

Edit: Die zijn uiteindelijk in 2016 tot 4 jaar en 3 jaar en 9 maanden veroordeeld wegens het medeplegen van dood door schuld in het verkeer, in 2018 heeft dat bij de Hoge Raad standgehouden: https://www.rechtspraak.nl/Bekende-rechtszaken/Nijmeegse-scooterzaak
Die scootermoord is geen moord, want dood door schuld. Maar in mijn allereerste post linkte ik al naar de uitspraak in die zaak.

En uniek is het niet. Medeplegen is al vanaf 1886 in het Wetboek van Strafrecht opgenomen, juist voor dit soort gevallen.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 22:05:14 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 juli 2021 @ 22:33:40 #61
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200645357
Dat zal de eerste keer zijn dat ik het eens ben met Hiddema.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 22:33:55 #62
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200645361
We beginnen gelijk met Mallorca bij Op1
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_200645418
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:33 schreef Pvt.Webster het volgende:
We beginnen gelijk met Mallorca bij Op1
Graag een verslag, ik heb geen tv.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 22:41:45 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200645461
Hij komt heel zwak over op Op1
We have always been at war with Eastasia.
pi_200645462
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:33 schreef -XOR- het volgende:
Dat zal de eerste keer zijn dat ik het eens ben met Hiddema.
Hiddema is ook een elitair mannetje wat zich verheven voelt. Zo gek is het niet toch dat hij verkapt de kant van de Gooische kopschoppers kiest in het verhaal.
Warem het mocro's gaf hij er niks om.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 22:42:03 #66
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200645464
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Graag een verslag, ik heb geen tv.
Even Twitter volgen dan.
OvJ pareert e.e.a en doet wat je verwacht dat ‘ie doet.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  vrijdag 30 juli 2021 @ 22:44:14 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200645495
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hiddema is ook een elitair mannetje wat zich verheven voelt. Zo gek is het niet toch dat hij de kant verkapt de kopschoppers kind in het verhaal.
Warem het mocro's gaf hij er niks om.
Daar ben ik niet zeker van, Hiddema is natuurlijk ook advocaat en kijkt door die lens.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200646117
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Daar ben ik niet zeker van, Hiddema is natuurlijk ook advocaat en kijkt door die lens.
Kan, maar een meester Pieter was ook verbaasd over de gehele gang van zaken.
Van types als Hiddema of een Jort Kelder (bv) verwacht ik wel dat ze voor de kopschoppers in de bres schieten.

Dan denigrerende toontje over het volk mag hij ook achterwege laten.
Hoorde ze ook niet huilen bij het om over de privacy van verdachte Delano.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 23:50:37 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200646348
Even het stukje bij op1 teruggekeken maar dat was ook maar slappe hap. Het persbericht was beter :')
Huilen dan.
pi_200646355
Ah hiddema, de man die achter de leider staat die liever niet wil dat zn zus met een neger thuiskomt.

Hell no!
pi_200646380
Iemand die kritiek geeft over uitingen op social media, maar tegelijkertijd wel achter de tsunami van fake news berichten van het fvd staat :')
pi_200647045
Je zou maar de ouders zijn van de doodgeschopte, en dit/het gezeik dag in dag uit moeten meemaken.

Als ouders wil je toch (minimaal) gerechtigheid, iets dat/wat verklaart waarom jouw zoon dood moest.

Het lijkt allemaal zo lang te duren voordat er iets gebeurt waar zij mee geholpen zijn. Iets waarmee zij weten dat er iets tastbaars gebeurd in deze zaak.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 31 juli 2021 @ 00:48:23 #73
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200647107
Wel grappig dat Joran van de Sloot er bij gehaald werd. Wat was de conclusie van Peter R. de Vries? Dat de politie op Aruba veel te laat in actie gekomen is.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 07:25:16 #74
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200649438
Zo, die spreekpop van het OM kon gisteren zichzelf ff lekker uitleven zag ik.
Geen enkel verrassende opmerking, en niemand die hem op de man af vroeg waarom ze zo fucking lamlendig bezig zijn. Gemiste kans.

Oh ja en dan nog vragen om getuigenissen omdat het wel lekker makkelijk was in de uitzending :') wat een mongool.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 07:38:37 #75
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200649507
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:39 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Hier zullen de tokkies hier niet blij mee zijn, kameraad van Baudet die zomaar hun als idioten bestempeld :D
Bestempelt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200649653
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:50 schreef SOG het volgende:
Ah hiddema, de man die achter de leider staat die liever niet wil dat zn zus met een neger thuiskomt.

Hell no!
Hallo, dat was ironisch.
pi_200649664
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 07:25 schreef Scorpie het volgende:
Zo, die spreekpop van het OM kon gisteren zichzelf ff lekker uitleven zag ik.
Geen enkel verrassende opmerking, en niemand die hem op de man af vroeg waarom ze zo fucking lamlendig bezig zijn. Gemiste kans.

Oh ja en dan nog vragen om getuigenissen omdat het wel lekker makkelijk was in de uitzending :') wat een mongool.
Ja, dat had ik dus verwacht. OM en NPO eten uit dezelfde staatsruif. Die gaan elkaar geen moeilijke vragen stellen. Het doel was om het domme volk te betuttelen.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 08:09:31 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200649669
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:39 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Hier zullen de tokkies hier niet blij mee zijn, kameraad van Baudet die zomaar hun als idioten bestempeld :D
hen

Ik was eerst

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 31-07-2021 09:26:43 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200649670
quote:
81s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 07:38 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Bestempelt.
hen
  zaterdag 31 juli 2021 @ 08:14:15 #80
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200649719
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 08:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

hen
Terecht, maar wilde vooral de ironie aantonen, daarvoor was de meest achterlijke fout voldoende.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200649771
Politie op Mallorca identificeert 8 potentiële verdachten en wil hen aanhouden. Verdachten vluchten naar Nederland. Dossier overgedragen aan Nederland door Mallorca. Daar zullen vast wel namen in staan.
O.M. in Nederland: We weten helemaal niets 😥

Er klopt hier iets niet.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 08:41:46 #82
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200649962
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 08:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Politie op Mallorca identificeert 8 potentiële verdachten en wil hen aanhouden. Verdachten vluchten naar Nederland. Dossier overgedragen aan Nederland door Mallorca. Daar zullen vast wel namen in staan.
O.M. in Nederland: We weten helemaal niets 😥

Er klopt hier iets niet.
Ho ho ze moeten eerst de naam Hein vertalen uit het Spaans naar Hein in het Nederlands, dat neemt 2 weken in beslag.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 08:50:15 #83
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200650042
Enorme heisa nu.. logisch.. verwaterd straks wat.. doofpotje.. 2 weken schoffelen.. case closed.

Een vriendengroep van 3 hoog achter had volgende week dmv snelrecht al voor de rechter gestaan.

En dan beweren dat corruptie niet bestaat in NL.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200650168
Waarom niet in Spanje berechten? Daar is het toch gebeurd?
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:07:02 #85
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200650281
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 07:25 schreef Scorpie het volgende:
Zo, die spreekpop van het OM kon gisteren zichzelf ff lekker uitleven zag ik.
Geen enkel verrassende opmerking, en niemand die hem op de man af vroeg waarom ze zo fucking lamlendig bezig zijn. Gemiste kans.

Oh ja en dan nog vragen om getuigenissen omdat het wel lekker makkelijk was in de uitzending :') wat een mongool.
Wat verwacht je dan? De NOS die een kritieke vraag stelt _O- :')

Nee hoor, die geven liever het OM zendtijd om hun vieze vuile straatje schoon te vegen en van de daders de slachtoffers te maken :r :r
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:08:43 #86
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200650299
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:01 schreef Mondkapje het volgende:
Waarom niet in Spanje berechten? Daar is het toch gebeurd?
Kunnen ze lekker jarenlang op Mallorca zitten. Ook leuk voor de bezoekers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200650348
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Kunnen ze lekker jarenlang op Mallorca zitten. Ook leuk voor de bezoekers.
Waarom denk je dat het zoveel tijd kost? Al die rechecheurs moeten de situatie in Mallorca bekijken: 4 weken. Camerabeelden moeten opgevraagd worden: 4 weken. Terwijl, je weet dondersgoed als je in een ander land een misdaad begaat, je het risico loopt dat je daar de cel in gaat. Dus waarom moeten ze weer in de watten gelegd worden? Onbegrijpelijk.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:13:13 #88
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200650397
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het zoveel tijd kost? Al die rechecheurs moeten de situatie in Mallorca bekijken: 4 weken. Camerabeelden moeten opgevraagd worden: 4 weken. Terwijl, je weet dondersgoed als je in een ander land een misdaad begaat, je het risico loopt dat je daar de cel in gaat. Dus waarom moeten ze weer in de watten gelegd worden? Onbegrijpelijk.
Onderzoek kost nou eenmaal tijd, en is essentieel voor een goede rechtsgang.
Al ben ik met je eens dat met de info die er nu is ze zsm in voorlopige hechtenis moeten worden genomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200650414
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Onderzoek kost nou eenmaal tijd, en is essentieel voor een goede rechtsgang.
Al ben ik met je eens dat met de info die er nu is ze zsm in voorlopige hechtenis moeten worden genomen.
Mij is niet duidelijk wat de reden ervan is dat ze niet in Spanje berecht worden.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:15:37 #90
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200650435
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:14 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Mij is niet duidelijk wat de reden ervan is dat ze niet in Spanje berecht worden.
Volgens mij omdat Spanje daar helemaal niet op zit te wachten. Paar Nederlanders die een andere Nederlander in elkaar slaan op vakantie, zoeken ze maar lekker in Nederland uit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Spellchecker zaterdag 31 juli 2021 @ 09:16:44 #91
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200650465
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Volgens mij omdat Spanje daar helemaal niet op zit te wachten. Paar Nederlanders die een andere Nederlander in elkaar slaan op vakantie, zoeken ze maar lekker in Nederland uit.
Als in Amsterdam een Spanjaard een andere Spanjaard doodslaat, gaat Spanje dan de zaak overnemen?
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:17:46 #93
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200650476
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:17 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Als in Amsterdam een Spanjaard een andere Spanjaard doodslaat, gaat Spanje dan de zaak overnemen?
Zou het niet raar vinden als Nederland dat lekker aan Spanje overdraagt idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200650512
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zou het niet raar vinden als Nederland dat lekker aan Spanje overdraagt idd.
Het lijkt me dat daar toch afspraken over gemaakt zijn en dat er niet ad-hoc eventjes beslist wordt: ach, Gooise jongens dat laten we niet aan Spanje over?
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:21:32 #95
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200650552
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:07 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan? De NOS die een kritieke vraag stelt _O- :')

Nee hoor, die geven liever het OM zendtijd om hun vieze vuile straatje schoon te vegen en van de daders de slachtoffers te maken :r :r
Er was hier iemand die zei “wacht nou even af wat die man te vertellen heeft”

Zelden zo hard gelachen om zoveel naïviteit in 1 zin :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:25:57 #96
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200650613
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:19 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het lijkt me dat daar toch afspraken over gemaakt zijn en dat er niet ad-hoc eventjes beslist wordt: ach, Gooise jongens dat laten we niet aan Spanje over?
Jahoor, die zijn er.
En wat ik begrijp gaat het dus omgekeerd, een land kan in bepaalde situaties beslissen een zaak over te dragen aan een ander land en de afspraak is dat dat land daar dan aan mee werkt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:26:11 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200650614
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 08:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, dat had ik dus verwacht. OM en NPO eten uit dezelfde staatsruif. Die gaan elkaar geen moeilijke vragen stellen. Het doel was om het domme volk te betuttelen.
Die wonen allemaal in het gooi en kennen elkaar van de hockeyclub
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200650652
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jahoor, die zijn er.
En wat ik begrijp gaat het dus omgekeerd, een land kan in bepaalde situaties beslissen een zaak over te dragen aan een ander land en de afspraak is dat dat land daar dan aan mee werkt.
En wordt dan ook een reden bekendgemaakt?
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:31:27 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200650678
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

En wordt dan ook een reden bekendgemaakt?
Geen idee. Een “bron” gaf aan dat ze in Spanje inderdaad helemaal niet zaten te wachten op gezeik met vechtende buitenlanders qua toerisme en publiciteit etc. En dus ook niet op rechtszaken daaromtrent.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200650687
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Geen idee. Een “bron” gaf aan dat ze in Spanje inderdaad helemaal niet zaten te wachten op gezeik met vechtende buitenlanders qua toerisme en publiciteit etc. En dus ook niet op rechtszaken daaromtrent.
Mooi suf.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:34:02 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200650698
Je hoort er ook helemaal niets over op het nieuws

deze moord wordt helemaal doodgezwegen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200650712
Hebben we de familie/vrienden (ook die meewaren) van Carlo eigenlijk al gehoord?
Die kant van het verhaal is nogal onderbelicht. Of is iedereen te druk met de verwende rijkeluismoordenaars te verdedigen?

Het OM is immers nu ook al aan het voorsoorteren op een fopstraf.
pi_200650731
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:34 schreef michaelmoore het volgende:
Je hoort er ook helemaal niets over op het nieuws

deze moord wordt helemaal doodgezwegen
De mishandeling van Frederique lijkt wel bekangrijker dan de moord op Carlo qua aandacht.
pi_200650753
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De mishandeling van Frederique lijkt wel bekangrijker dan de moord op Carlo qua aandacht.
En die dader was vrij snel gepakt
pi_200650802
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

En die dader was vrij snel gepakt
Ja maar dat was een Mo. Ik had de berichtgeving/reactie van het OM wel eens willen zien als 9 gasten uit een achterstandswijk Floris Jan uit het Gooi hadden doodgeschopt. Was het dan ook hetzelfde gegaan of zaten ze dan nu in voorarrest in Mallorca.
Mijn gevoel zegt het laatste.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:42:03 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200650805
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De mishandeling van Frederique lijkt wel bekangrijker dan de moord op Carlo qua aandacht.
Het steekincident in Rotterdam is ook herhaaldelijk in het nieuws

Het lijkt wel of opzettelijk die zaken naar voren worden getrokken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Spellchecker zaterdag 31 juli 2021 @ 09:42:20 #107
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200650810
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

En die dader was vrij snel gepakt
En zit nog 2 weken vast.
pi_200650835
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het steekincident in Rotterdam is ook herhaaldelijk in het nieuws

Het lijkt wel of opzettelijk die zaken naar voren worden getrokken
Daarom blijf ik heel benieuwd naar de ouders en hun connecties.
Het stinkt te veel daarvoor. Hoe er gehandeld gaan die diep de media/justitie in.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:50:31 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200650882
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Daarom blijf ik heel benieuwd naar de ouders en hun connecties.
Het stinkt te veel daarvoor. Hoe er gehandeld gaan die diep de media/justitie in.
Je gaat er niets meer over horen en verder wordt het financieel afgekocht met een zwijgplicht
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200650886
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hebben we de familie/vrienden (ook die meewaren) van Carlo eigenlijk al gehoord?
Die kant van het verhaal is nogal onderbelicht.
Misschien willen die niet reageren in de media omdat het onderzoek nog loopt? Heb alleen iets gelezen over de buren van Carlo maar dat soort artikelen daar word je nooit wijzer van (over de grootste randdebielen wordt dan gezegd dat ze altijd 'vriendelijk groetten')
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:03:08 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200651027
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Daarom blijf ik heel benieuwd naar de ouders en hun connecties.
Het stinkt te veel daarvoor. Hoe er gehandeld gaan die diep de media/justitie in.
Vind dit altijd een beetje overdreven. Het kan hoor, maar het is toch helemaal niet logisch dat al die (eind)-redacteuren van al die media zich laten afkopen en piepelen?

Veel logischer is dat er nu even geen nieuws is omtrent die zaak.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200651367
Ze zijn druk bezig met het afluisteren van de boys. Alsof die zelf niet snappen dat dat gebeurt.
pi_200651452
Gisteren hadden ze het er over toen ik langs Op Eén ofzo ging. Maar het was iets over een heksenjacht op de daders. Dus niet de soort berichtgevingen waar ik op zit te wachten, met hun oh wat zielig mensen zoeken naar ze op internet gejank.
pi_200651619
Je kunt dus gewoon voor de lol iemand doodschoppen op vakantie. Internet krijgt van het OM de schuld, want de daders krijgen nu strafvermindering. Dus verder onderzoek heeft geen zin meer, zonde van de energie. En de mankrachten, want daar hebben ze niet zoveel meer van.

Oh en als je er iets over zegt dan wordt de hoofd officier woest want hij kan niet zo goed tegen kritiek. Dus iedereen moet zijn kop houden en mag niks zeggen. Zeker niet op internet.

Ondertussen is er iemand dood. Die laat geliefden en vrienden achter. En hij had vast nog dromen en wensen. Maar Carlo is niet meer belangrijk joh. De focus ligt op GS.

Omgekeerde wereld.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:36:00 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200651705
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:32 schreef Kupelu het volgende:
Je kunt dus gewoon voor de lol iemand doodschoppen op vakantie. Internet krijgt van het OM de schuld, want de daders krijgen nu strafvermindering. Dus verder onderzoek heeft geen zin meer, zonde van de energie. En de mankrachten, want daar hebben ze niet zoveel meer van.

Oh en als je er iets over zegt dan wordt de hoofd officier woest want hij kan niet zo goed tegen kritiek. Dus iedereen moet zijn kop houden en mag niks zeggen. Zeker niet op internet.

Ondertussen is er iemand dood. Die laat geliefden en vrienden achter. En hij had vast nog dromen en wensen. Maar Carlo is niet meer belangrijk joh. De focus ligt op GS.

Omgekeerde wereld.
Chargeer niet zo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200651799
Ik snap echt niet dat ze het niet aan Spanje hebben overgelaten. Hier heeft de politie het al druk genoeg met de daders op de moord van Peter R., daders van zware mishandelingen etc etc. Volgens mij hebben ze het in Spanje veel rustiger.
Het doet toch wel ernstig het vermoeden rijzen dat er een zoontje van een of andere hoge piet bij zit.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:45:10 #117
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200651910
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:40 schreef Mondkapje het volgende:
Ik snap echt niet dat ze het niet aan Spanje hebben overgelaten. Hier heeft de politie het al druk genoeg met de daders op de moord van Peter R., daders van zware mishandelingen etc etc. Volgens mij hebben ze het in Spanje veel rustiger.
Het doet toch wel ernstig het vermoeden rijzen dat er een zoontje van een of andere hoge piet bij zit.
Het is niet de keuze van Nederland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:46:20 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200651955
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200651961
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Vind dit altijd een beetje overdreven. Het kan hoor, maar het is toch helemaal niet logisch dat al die (eind)-redacteuren van al die media zich laten afkopen en piepelen?

Veel logischer is dat er nu even geen nieuws is omtrent die zaak.
Die eindredacteuren zijn ook gewoon gesubsidieerd.
Journalisten mogen de clickbaittitels maken.

Het is van de zotte dat een officier van justitie een podium op 1 krijgt om te huilen over geenstijl en een heksenjacht terwijl zij zelf die situatie gecreëerd hebben door de daders al 14 dagen op vrije voeten te laten en er een zweem van klassejustitie om heen te laten hangen.

Had ze gewoon in voorarrest geplaatst en de namen bekend gemaakt. Was voor Delabo R. Ook geen enkel probleem immers.

Meest schandalige is dat hij in dit stadium en na hoe het leeft onder de bevolking al begint over eventuele strafvermindering.

Het OM moet gewoon daadkracht tonen en dat tuig oppakken.
Ze werken zelf het beeld van klassejustitie in de hand.
pi_200652002
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Die eindredacteuren zijn ook gewoon gesubsidieerd.
Journalisten mogen de clickbaittitels maken.

Het is van de zotte dat een officier van justitie een podium op 1 krijgt om te huilen over geenstijl en een heksenjacht terwijl zij zelf die situatie gecreëerd hebben door de daders al 14 dagen op vrije voeten te laten en er een zweem van klassejustitie om heen te laten hangen.

Had ze gewoon in voorarrest geplaatst en de namen bekend gemaakt. Was voor Delabo R. Ook geen enkel probleem immers.

Meest schandalige is dat hij in dit stadium en na hoe het leeft onder de bevolking al begint over eventuele strafvermindering.

Het OM moet gewoon daadkracht tonen en dat tuig oppakken.
Ze werken zelf het beeld van klassejustitie in de hand.
Het getuigt inderdaad van weinig voorstellingsvermogen dat men zo verbaasd is over de ophef.
Iedereen kan zich voorstellen hoe verschrikkelijk het is om op vakantie, na zoveel tijd in isolatie e.d., eindelijk weg, eindelijk vrij, eindelijk een warm land, met je leeftijdsgenoten, om dan zo aan je einde te komen.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:53:48 #121
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200652147
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Die eindredacteuren zijn ook gewoon gesubsidieerd.
Journalisten mogen de clickbaittitels maken.

Het is van de zotte dat een officier van justitie een podium op 1 krijgt om te huilen over geenstijl en een heksenjacht terwijl zij zelf die situatie gecreëerd hebben door de daders al 14 dagen op vrije voeten te laten en er een zweem van klassejustitie om heen te laten hangen.

Had ze gewoon in voorarrest geplaatst en de namen bekend gemaakt. Was voor Delabo R. Ook geen enkel probleem immers.

Meest schandalige is dat hij in dit stadium en na hoe het leeft onder de bevolking al begint over eventuele strafvermindering.

Het OM moet gewoon daadkracht tonen en dat tuig oppakken.
Ze werken zelf het beeld van klassejustitie in de hand.
Maar dat ze gesubsidieerd zijn betekent niet direct dat ze allemaal opdrachten krijgen niet te schrijven over bepaalde zaken via hooggeplaatste ouders.

Verder heeft die officier gewoon gelijk, in dit land wordt inderdaad strafvermindering gegeven als mensen al zijn gestraft door een heksenjacht.
Dat is hoe de wet werkt en aangezien het OM niet de wetgever is in je de officier dat moeilijk kwalijk nemen, hij heeft gewoon gelijk.

Plus alle gevaren van dien, als bijvoorbeeld tijdens heksenjachten de verkeerden worden aangewezen, wat ook nog al eens gebeurt.

Verder eens dat ze zsm in voorarrest moeten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200652441
Dit land _O-
pi_200652807
Als dit onder de mat geveegd wordt dan lijkt me dat een wraakactie vanuit de kring van het slachtoffer ook onder de mat mag en praten we nergens meer over.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:31:33 #124
37887 Dauthi
Progressive
pi_200652856
Het wordt gewoon tijd dat de media het beestje bij de naam gaat noemen: Het Gooische Doodseskader.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_200652893
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:27 schreef Bloemkool het volgende:
Als dit onder de mat geveegd wordt dan lijkt me dat een wraakactie vanuit de kring van het slachtoffer ook onder de mat mag en praten we nergens meer over.
Op het OM, of op de kakkers?
pi_200653014
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dat ze gesubsidieerd zijn betekent niet direct dat ze allemaal opdrachten krijgen niet te schrijven over bepaalde zaken via hooggeplaatste ouders.

Verder heeft die officier gewoon gelijk, in dit land wordt inderdaad strafvermindering gegeven als mensen al zijn gestraft door een heksenjacht.
Dat is hoe de wet werkt en aangezien het OM niet de wetgever is in je de officier dat moeilijk kwalijk nemen, hij heeft gewoon gelijk.

Plus alle gevaren van dien, als bijvoorbeeld tijdens heksenjachten de verkeerden worden aangewezen, wat ook nog al eens gebeurt.

Verder eens dat ze zsm in voorarrest moeten.
Eens maar waarom benoemt hij dat in dit stadium al dan? Waarom niet praten over strafverzwaring vanwege het wegvluchten.
Zijn hele optreden en opmerkingen helpen de algehele beeldvorming wat betreft klassejustitie niet maar versterken het.

De "heksenjacht" komt doordat mensen aanvoelen dat dit een fopstraf gaat worden en men gerechtigheid wil.
Daarom wordt de digitale schandpaal getolereerd.

Ik ben geen voorstander van een heksenjacht overigens maar het OM zorgt hier zelf voor natuurlijk.
Vind het ook jammer dat de focus nu hierop ligt opeens ipv waar het om zou moeten gaan.
pi_200653127
Kan iemand zich nog die vechtpartij in Nederland herinneren? Ergens in een klein dorp geloof ik werd een man op de kermis ik elkaar geslagen en die zaak is toek ook geseponeerd vanwege innige banden tussen slachtoffer en justitie o.i.d. Was ook erg bizar.

Edit: bingo: https://www.ad.nl/binnenl(...)r-justitie~addb17fb/
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:48:37 #128
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200653130
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is niet de keuze van Nederland.
Er gaan 2 verhalen rond.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Spellchecker zaterdag 31 juli 2021 @ 11:50:07 #129
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200653153
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:48 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Kan iemand zich nog die vechtpartij in Nederland herinneren? Ergens in een klein dorp geloof ik werd een man op de kermis ik elkaar geslagen en die zaak is toek ook geseponeerd vanwege innige banden tussen slachtoffer en justitie o.i.d. Was ook erg bizar.
https://www.crimesite.nl/(...)ijn%20oor%20en%20lip.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:50:30 #130
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200653160
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:48 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het getuigt inderdaad van weinig voorstellingsvermogen dat men zo verbaasd is over de ophef.
Iedereen kan zich voorstellen hoe verschrikkelijk het is om op vakantie, na zoveel tijd in isolatie e.d., eindelijk weg, eindelijk vrij, eindelijk een warm land, met je leeftijdsgenoten, om dan zo aan je einde te komen.
Het OM is totaal wereldvreemd en snapt de ophef niet. Maar ja wat verwacht je van dat stel incompetente ambtenaren.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:50:46 #131
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200653165
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:48 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Kan iemand zich nog die vechtpartij in Nederland herinneren? Ergens in een klein dorp geloof ik werd een man op de kermis ik elkaar geslagen en die zaak is toek ook geseponeerd vanwege innige banden tussen slachtoffer en justitie o.i.d. Was ook erg bizar.
Link heb ik eerder geplaatst idd.
Google maar op “kermis Groesbeek OM”.

Reden is overigens niet bekend. Maar vaag is het wel ja.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:52:22 #132
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200653188
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dat ze gesubsidieerd zijn betekent niet direct dat ze allemaal opdrachten krijgen niet te schrijven over bepaalde zaken via hooggeplaatste ouders.

Verder heeft die officier gewoon gelijk, in dit land wordt inderdaad strafvermindering gegeven als mensen al zijn gestraft door een heksenjacht.
Dat is hoe de wet werkt en aangezien het OM niet de wetgever is in je de officier dat moeilijk kwalijk nemen, hij heeft gewoon gelijk.

Plus alle gevaren van dien, als bijvoorbeeld tijdens heksenjachten de verkeerden worden aangewezen, wat ook nog al eens gebeurt.

Verder eens dat ze zsm in voorarrest moeten.
Er wordt ook strafkorting gegeven als het te lang duurt voordat een zaak behandeld wordt
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:56:44 #133
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200653274
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:50 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Link heb ik eerder geplaatst idd.
Google maar op “kermis Groesbeek OM”.

Reden is overigens niet bekend. Maar vaag is het wel ja.
Ja daar is wel wat geld geschoven lijkt het.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200653312
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Eens maar waarom benoemt hij dat in dit stadium al dan? Waarom niet praten over strafverzwaring vanwege het wegvluchten.
Zijn hele optreden en opmerkingen helpen de algehele beeldvorming wat betreft klassejustitie niet maar versterken het.

De "heksenjacht" komt doordat mensen aanvoelen dat dit een fopstraf gaat worden en men gerechtigheid wil.
Daarom wordt de digitale schandpaal getolereerd.

Ik ben geen voorstander van een heksenjacht overigens maar het OM zorgt hier zelf voor natuurlijk.
Vind het ook jammer dat de focus nu hierop ligt opeens ipv waar het om zou moeten gaan.
Ik denk eigenlijk men ook zo benieuwd zou zijn naar de identiteit van de verdachten als ze wel allemaal vastzaten en er geen fopstraf zit aan te komem. Aard van het beestje.

[ Bericht 1% gewijzigd door letmehearyouscream op 31-07-2021 12:10:29 ]
pi_200653351
Dit gaat een doofpot worden
pi_200653354
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hebben we de familie/vrienden (ook die meewaren) van Carlo eigenlijk al gehoord?
Die kant van het verhaal is nogal onderbelicht. Of is iedereen te druk met de verwende rijkeluismoordenaars te verdedigen?

Het OM is immers nu ook al aan het voorsoorteren op een fopstraf.
De ouders hebben in elk heb laten weten dat hij geen Feyenoord-supporter is en dat ze geen prijs stellen op dat Ajax vs. Feyenoord-verhaal. Groot gelijk!
  zaterdag 31 juli 2021 @ 12:02:41 #137
37887 Dauthi
Progressive
pi_200653379
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dat ze gesubsidieerd zijn betekent niet direct dat ze allemaal opdrachten krijgen niet te schrijven over bepaalde zaken via hooggeplaatste ouders.

Verder heeft die officier gewoon gelijk, in dit land wordt inderdaad strafvermindering gegeven als mensen al zijn gestraft door een heksenjacht.
Dat is hoe de wet werkt en aangezien het OM niet de wetgever is in je de officier dat moeilijk kwalijk nemen, hij heeft gewoon gelijk.

Plus alle gevaren van dien, als bijvoorbeeld tijdens heksenjachten de verkeerden worden aangewezen, wat ook nog al eens gebeurt.

Verder eens dat ze zsm in voorarrest moeten.
Waar staat in de wet strafvermindering bij zieligheid?
Dat is vrijwel altijd de interpretatie van een rechter.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_200653491
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:48 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Kan iemand zich nog die vechtpartij in Nederland herinneren? Ergens in een klein dorp geloof ik werd een man op de kermis ik elkaar geslagen en die zaak is toek ook geseponeerd vanwege innige banden tussen slachtoffer en justitie o.i.d. Was ook erg bizar.

Edit: bingo: https://www.ad.nl/binnenl(...)r-justitie~addb17fb/
Ik las dat die zaak vorig jaar is voorgelegd aan het Europese Hof voor de Rechten van de Mens. Dat zal nog wel even duren voor daar een uitspraak komt. Dit is wel tamelijk bizar, kan geen reden bedenken voor deze geheimzinnigheid door het O.M.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 12:33:01 #139
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200653956
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Eens maar waarom benoemt hij dat in dit stadium al dan? Waarom niet praten over strafverzwaring vanwege het wegvluchten.
Zijn hele optreden en opmerkingen helpen de algehele beeldvorming wat betreft klassejustitie niet maar versterken het.

De "heksenjacht" komt doordat mensen aanvoelen dat dit een fopstraf gaat worden en men gerechtigheid wil.
Daarom wordt de digitale schandpaal getolereerd.

Ik ben geen voorstander van een heksenjacht overigens maar het OM zorgt hier zelf voor natuurlijk.
Vind het ook jammer dat de focus nu hierop ligt opeens ipv waar het om zou moeten gaan.
Ook zijn opmerking dat je op basis van de beelden niemand kan arresteren.

Wat de vliegende fuck gast, het staat verdomme op beeld fucking prutser _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200654085
Wanneer worden de heren nou eens aangehouden als verdachten? Zet ze gewoon vast voorlopig, hoe ingewikkeld is dat nou.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 31 juli 2021 @ 12:43:12 #141
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200654179
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 12:38 schreef Ronald het volgende:
Wanneer worden de heren nou eens aangehouden als verdachten? Zet ze gewoon vast voorlopig, hoe ingewikkeld is dat nou.
Dat gaat niet gebeuren

zelfs hun school weet er niks van
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200654406
pi_200654715
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 12:38 schreef Ronald het volgende:
Wanneer worden de heren nou eens aangehouden als verdachten? Zet ze gewoon vast voorlopig, hoe ingewikkeld is dat nou.
Misschien zijn ze nog ergens anders op vakantie. Willen we niet verpesten natuurlijk.
pi_200657050
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 13:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Misschien zijn ze nog ergens anders op vakantie. Willen we niet verpesten natuurlijk.
Ja, in een Premium artikel staat dat twee van de jongens de zondag na terugkomst met hun ouders op vakantie gingen. Van eentje is bekend dat hij nu daadwerkelijk op vakantie is.
pi_200657276
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 15:07 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Ja, in een Premium artikel staat dat twee van de jongens de zondag na terugkomst met hun ouders op vakantie gingen. Van eentje is bekend dat hij nu daadwerkelijk op vakantie is.
Naar Mallorca?
  zaterdag 31 juli 2021 @ 15:30:34 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200657396
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:48 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Kan iemand zich nog die vechtpartij in Nederland herinneren? Ergens in een klein dorp geloof ik werd een man op de kermis ik elkaar geslagen en die zaak is toek ook geseponeerd vanwege innige banden tussen slachtoffer en justitie o.i.d. Was ook erg bizar.

Edit: bingo: https://www.ad.nl/binnenl(...)r-justitie~addb17fb/
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:56 schreef Scorpie het volgende:
Ja daar is wel wat geld geschoven lijkt het.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 12:09 schreef Pleun2011 het volgende:

Ik las dat die zaak vorig jaar is voorgelegd aan het Europese Hof voor de Rechten van de Mens. Dat zal nog wel even duren voor daar een uitspraak komt. Dit is wel tamelijk bizar, kan geen reden bedenken voor deze geheimzinnigheid door het O.M.
NWS / Verbijsterend:na klappen op de kermis volgt de knock-out door justitie

Laatste nieuws in dat verhaal:

quote:
Nieuwe strafzaak tegen kopschoppers Groesbeek komt er niet: OM houdt deur potdicht

GROESBEEK - Het Openbaar Ministerie (OM) houdt de deur naar een nieuw onderzoek in de mysterieuze Groesbeekse kopschopperszaak potdicht. ,,Bij de verdachten is het gerechtvaardigde vertrouwen gewekt dat het OM afziet van verdere vervolging’’, schrijft het OM in de afwijzingsbrief aan het slachtoffer.

Vier mannen uit Groesbeek werden in april 2017 veroordeeld tot bijna een jaar cel. Ook moesten ze een schadevergoeding betalen van 14.330,70 euro. Maar tijdens het hoger beroep in 2019 brak het OM de zaak zelf af en trok het zich onverwacht terug. Zoiets gebeurt vrijwel nooit.

Waarom, dat is tot op de dag van vandaag een mysterie. De rechters en zélfs het slachtoffer mochten die reden niet weten. De advocaat-generaal stelt niet in te kunnen ‘instaan voor de integriteit van het bewijsmateriaal’ dat zich in het strafdossier bevindt.

Meer wil justitie niet kwijt. In Den Haag zijn over de Groesbeekse Kopschopperszaak diverse Kamervragen gesteld. Ook minister Grapperhaus van Justitie doet er het zwijgen toe.

Gerechtigheid

Het slachtoffer knokt met zijn advocaten Thom Dieben en Steven Oosterhof voor opheldering en gerechtigheid. Eerder dit jaar deed hij opnieuw aangifte. Dit keer in Amsterdam, bij een ander Openbaar Ministerie. Hij vroeg politie en justitie helemaal opnieuw vanaf nul te beginnen zonder het besmette oude dossier te gebruiken.

Volgens dit OM in onze hoofdstad hebben tien ‘zeer ervaren medewerkers’ van het OM en een oud-raadsheer (van een ander gerechtshof dan dat van het Gerechtshof Arnhem Leeuwarden, waar Groesbeek geografisch onder valt) het verzoek onderzocht. Geen van hen was eerder bij de zaak betrokken, aldus het OM.

Hoogst onbevredigend

De Amsterdamse magistraten zeggen te begrijpen dat de afloop van deze strafzaak ‘hoogst onbevredigend is’. Desondanks is ook hun conclusie dat justitie de mishandeling niet kan onderzoeken.

In het voorbereidende onderzoek zijn fouten gemaakt die niet te repareren zijn. Er is, aldus het OM Amsterdam, inderdaad sprake ‘van niet herstelbare onvolkomenheden in de bewijsgaring en de bewijsvoering.”

Deze fouten zijn ‘onlosmakelijk verbonden’ met het dossier. Volgens het OM is het dan ook ‘een illusie’ dat dit oude dossier geen rol zou spelen in een nieuw onderzoek en eventuele vervolging. Zelfs al doet het OM dat niet zelf, dan nog zullen de advocaten van de verdachten dit geheime strafdossier willen inbrengen. ,,Naar onze stellige overtuiging zal de rechter niet aan een dergelijk verzoek voorbij kunnen of willen gaan.’’

Vertrouwen

Door de eerdere strafzaak kunnen de verdachten er bovendien op rekenen dat justitie ze niet nog eens gaat vervolgen. Schending van ‘dit vertrouwensbeginsel’ zou, aldus het OM, tot het verwijt van de verdediging kunnen leiden dat ‘het OM handelt handelt in strijd met de goede procesorde’.

,,Anders dan u stelt betreft hier een niet herstelbaar verzuim, en zou het al herstelbaar zijn geweest dan heeft het OM zijn vervolgingsrecht verspeeld’’, aldus de afwijzingsbrief. Het OM wijst erop dat er een schadevergoeding is uitgekeerd van 5000 euro.

In de kou

Het slachtoffer legt zich niet bij de afwijzing neer. Hij wil blijven vechten voor gerechtigheid. Bij het Gerechtshof in Amsterdam wordt een artikel 12-procedure gestart. De rechter zal dan onderzoeken of het terecht is dat het OM de Groesbeekse kopschoppers niet meer wil vervolgen.

,,Tot nu toe is het vooral het OM dat de zaak afhoudt. De redenering over gewekt vertrouwen is onnavolgbaar. En datzelfde geldt voor de stelling dat men niet opnieuw kan beginnen. Er moet nu echt een rechter naar kijken, vinden wij’’, zo stellen de raadslieden van het slachtoffer. ,,Ik hoop dat de rechter mij niet in de kou laat staan’’, zegt de Nijmegenaar.
De Gelderlander
  zaterdag 31 juli 2021 @ 15:33:51 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200657441
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Graag een verslag, ik heb geen tv.
GS heeft een samenvatting:

quote:
HELP de uit z'n nek lullende Rutger Jeuken

Wel grappig dat zijn naam hetzelfde is als wat het ons zal doen: jeuken

Eigenlijk moeten we maar gewoon medelijden hebben met het Openbaar Ministerie. Een meisje/jongen krijgt klappen in Amstelveen en de minderjarige dader wordt meteen uit voorzorg een paar weken in de cel gesmeten. En een groep van dertien meerderjarige kakballetjes, direct en indirect verantwoordelijk voor meerdere gevallen zware mishandeling alsook dodelijk geweld, mag thuis samen verhalen en verzinsels op elkaar afstemmen terwijl ze wachten op het moment dat humanoïde paddenstoel Rutger Jeuken het dossier gaat neuken. In plaats van proactief de temperatuur in de samenleving te verlagen met een gedegen informatievoorziening waren ze in de ivoren toren van het OM allemaal zo druk met het bijschrijven van wat regeltjes op het eigen LinkedIn-profiel dat een moordpartij in het uitgaansleven wel even kon wachten, om dan achteraf reactief te gaan janken. Welnu, Jeuken zal vast goed zijn in dingen, maar goed voor de dag komen bij OP1 hoort er niet bij, want meneer zat er gisteren en het was een vrij waardeloze vertoning. Te beginnen met de vraag: "Weet u wat er gebeurd is?" Antwoord: "Nee."

18 juli. 18 juli is Carlo Heuvelman doodgeschopt en de hoofdofficier van justitie weet: NIKS. We zullen het de Jeukbeer nog eens proberen te vertellen: er is iemand doodgeschopt, de dadergroep is bekend en die namen kloppen (ook na onderzoek van het AD) gewoon. Het OM kwam echter met dat sippe huiliebericht: "Een beetje googelen is echt niet voldoende." Zegt Jeuken nu bij OP1: "We weten net zoveel als een ieder ander dus dat lezen we ook van internet. En we zien ook filmpjes." Juist, van 'een beetje googelen' dus, en van GeenStijl. En daarna zegt-ie weer: "We gaan u niet vertellen wat we allemaal weten." Nu heeft Jeuken mazzel dat Margje Fikse en Kefah Allush niveautje peuterjuf van de Woelewippie zijn en hem niet betrappen op zijn gezwets, maar hij had al gezegd wat ze allemaal weten: namelijk HELEMAAL NIKS.

Vervolgens begint-ie te huilstruiken over een 'onoverzichtelijke situatie' (nou nee) en faalt hij GeenStijl ('die site') de maat te nemen met gelul over de foto van officier van justitie Nadine Franken. Grappig, want NIEMAND heeft het hier gehad over Nadine Franken, en bovendien is dat persberichtje over Nadine Franken netjes overgenomen op onze frontpage, met de oproep aan thuisdetectives om 'te stoppen met speculeren'. Die boomer is in de war met Twitter, of met 'Reddic', maar naar GeenStijl wijzen is wel zo makkelijk. Jeuken is niet alleen dom, hij lult ook nog eens uit zijn nek. En dan wordt het zelfs kwaadaardig, met de insinuatie dat 'halve acties worden ondernomen' en 'adressen worden gezocht'. Dat is niet alleen niet waar, het is zelfs lasterlijk. En dan begint die superdildo als klap op de vuurpijl over the Boston Bombing (= Amerika) en een horde woedende mensen voor de zogenaamde flat van Joran van der Sloot, die gewoon Joran van der S. heette tot ene Peter R. de Vries verklapte dat degene verantwoordelijk voor de dood van een meisje luistert naar de naam Joran van der Sloot, maar die openbaring was natuurlijk wél helemaal geweldig.

Nu zal het ons verder Jeuken wat die gozer allemaal uitkraamt, maar hij doet ook een oproep en we zijn de beroerdste niet: "Als er mensen zijn die beelden hebben, mensen die zelf dingen hebben waargenomen, meld je bij de politie via het algemene nummer, 0900-8844, en daar kunnen wij ons voordeel mee doen." Waarvan akte
pi_200658243
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is niet de keuze van Nederland.
Dat is niet echt duidelijk. Dat wordt in Nederland gezegd, maar in Spanje wordt dat niet bevestigd voor zover ik het begrepen heb.
pi_200658296
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:34 schreef michaelmoore het volgende:
Je hoort er ook helemaal niets over op het nieuws

deze moord wordt helemaal doodgezwegen
Er is niet echt nieuws. De verdachten zijn nog steeds niet opgepakt, het OM is nog steeds aan het vertalen (en misschien videos kijken), het OM doet geen mededelingen (doodzwijgen).
  zaterdag 31 juli 2021 @ 16:24:12 #150
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200658382
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 16:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dat is niet echt duidelijk. Dat wordt in Nederland gezegd, maar in Spanje wordt dat niet bevestigd voor zover ik het begrepen heb.
Als ze het niet hadden gewild hadden ze het niet gedaan toch? Het is wettelijk gezien de keuze van Spanje om ze uit te leveren en Nederland moet daar gewoon aan meewerken.

Als er enorme diplomatieke druk is uitgeoefend oid zou je kunnen zeggen dat het geen vrije keuze was van Spanje, maar ik heb nog geen reden gezien om dat aan te nemen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 31 juli 2021 @ 16:26:46 #151
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200658424
Ik denk dat Jeuken vooral heel voorzichtig met zijn woorden moest omgaan om de advocaten van de verdediging geen extra handvaten te geven om de zaak onderuit te halen.
Trial by media is een behoorlijk issue aan het worden.
Wie dit leest is gek
pi_200658519
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 16:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik denk dat Jeuken vooral heel voorzichtig met zijn woorden moest omgaan om de advocaten van de verdediging geen extra handvaten te geven om de zaak onderuit te halen.
Trial by media is een behoorlijk issue aan het worden.
Dan moet hij niet in een praatprogramma op TV gaan zitten waar hij bevraagd gaat worden. Dan is het enige antwoord 'Het OM neemt deze zaak uiterst serieus, maar kan gezien het lopende onderzoek verder geen commentaar geven.' oid.

Nu zit ie daar met een boel slechte antwoorden / halve waarheden / 'ja maar hullie!'s.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 31 juli 2021 @ 16:51:47 #153
117098 Hathor
Effe niet
pi_200658770
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 12:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[ afbeelding ]
Familie van Lodewijk XIV?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 16:51:47 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200658771
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 16:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan moet hij niet in een praatprogramma op TV gaan zitten
Dit was inderdaad erg dom. Snap de intentie, maar het werkt niet of averechts.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 31 juli 2021 @ 16:53:57 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 31 juli 2021 @ 16:54:35 #156
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200658801
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 15:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

GS heeft een samenvatting:
[..]

Ja dat die Kwalbak van een Jeuken een halve crimineel is wisten we al. Jammer dat die mongool niet verbaal gelyncht is gisteren :r
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 17:11:03 #157
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200658999
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 16:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan moet hij niet in een praatprogramma op TV gaan zitten waar hij bevraagd gaat worden. Dan is het enige antwoord 'Het OM neemt deze zaak uiterst serieus, maar kan gezien het lopende onderzoek verder geen commentaar geven.' oid.

Nu zit ie daar met een boel slechte antwoorden / halve waarheden / 'ja maar hullie!'s.
Een uiterst voorspelbare en nietszeggende reactie. Maar OK.
Het was vooraf al duidelijk dat ze geen mededelingen konden doen. Maar het was juist het trial by media dat het OM zorgen baart.
Ik voorspel je dat dit nog een grote rol gaat spelen, en dat de verdachten daar alleen maar garen bij spinnen.

En buiten dat is het hoe dan ook noodzakelijk dat het OM bijna zeker weet weet wie wat gedaan heeft voordat ze gaan vervolgen. Het tot een 'groep' behoren is geen mogelijkheid om iemand jaren op te sluiten.
Wie dit leest is gek
pi_200659028
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 16:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit was inderdaad erg dom. Snap de intentie, maar het werkt niet of averechts.
Ze zouden inmiddels al lang en breed beter moeten weten.

Dat hele 'In het teken van rechtvaardige rechtsgang bekijken wij elke zaak objectief en kundig, en blijven vrij van mogelijke aanwezige emotionele sentimenten binnen de samenleving' is imo een valide standpunt. Ik bedoel, het zou ook van de gekke zijn als het OM opeens haar boekje open slaat en laat zien, omdat het volk/de media maar genoeg drama schopt. Ja, natuurlijk is het vitaal om te (kunnen) controleren of het OM haar werk wel goed doet. Maar daar is een tijd en een plaats voor, en dat is niet 'aan het begin van een strafrechtelijk onderzoek, uitgevoerd door sensatiemedia en internetreacties'.

Maar eerder genoemd standpunt van het OM valt echt compleet in duigen wanneer hetzelfde OM zich in de media dan gaat zitten verdedigen tegen al die sensatie.

Of je staat er boven, of je doet er aan mee. Beide kan niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200659078
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 17:11 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Een uiterst voorspelbare en nietszeggende reactie. Maar OK.
Het was vooraf al duidelijk dat ze geen mededelingen konden doen. Maar het was juist het trial by media dat het OM zorgen baart.
Ik voorspel je dat dit nog een grote rol gaat spelen, en dat de verdachten daar alleen maar garen bij spinnen.

En buiten dat is het hoe dan ook noodzakelijk dat het OM bijna zeker weet weet wie wat gedaan heeft voordat ze gaan vervolgen. Het tot een 'groep' behoren is geen mogelijkheid om iemand jaren op te sluiten.
Het OM is bang voor een trial-by-media. Dus laat het zichzelf dan maar op TV aan vragen door de media onderworpen worden.

"Wij zijn het OM. Wij doen nooit uitspraken over lopende zaken. Nu dus ook niet. Veel plezier met je internet/media-discussies. Als we daarin strafbare feiten constateren zal vervolging plaatsvinden."

Dat even door een PR-miep/flip in correcte bewoording laten zetten, kort online persberichtje, klaar. Verder geen woorden meer aan vuil maken en je op het onderzoek focussen.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 31-07-2021 17:28:44 ]
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 31 juli 2021 @ 17:18:16 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200659090
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja daar is wel wat geld geschoven lijkt het.
Het vermoeden is dat die verdachten schakels (getuigen? radertjes?) zijn in een zaak met een groter publiek belang. Vaag blijft het allemaal wel en als ik dat slachtoffer was zou ik behoorlijk woest zijn en ofwel procederen voor een grotere schadevergoeding ipv die lullige 5000e fooi of zelf mijn gram halen.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 17:31:26 #161
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200659283
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 12:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[ afbeelding ]
Benieuwd wat zijn connecties zijn met de daders en hun familie :{
  zaterdag 31 juli 2021 @ 18:25:01 #162
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200659976
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 16:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja dat die Kwalbak van een Jeuken een halve crimineel is wisten we al. Jammer dat die mongool niet verbaal gelyncht is gisteren :r
De Gooische ouders van de kwalleballen zullen liever geen strafblad willen met dodelijk geweld erin , dus gaat het gewoon onderling geregeld worden met geld en geheimhouding
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200660066
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 18:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De Gooische ouders van de kwalleballen zullen liever geen strafblad willen met dodelijk geweld erin , dus gaat het gewoon onderling geregeld worden met geld en geheimhouding
Pff dit kakker/elitaire verhaal vind ik ook zulk simpel geframe. Als de verdachten daadwerkelijk de gasten zijn die nu in de publiciteit komen dan kennen ze elkaar van voetbal (niet/matig elitair), komen ze grotendeels uit Hilversum (eerder afvoerputje van 't Gooi dan nou echt elitair), een moeder is blijkbaar advocaat (vele, vele rechtsgebieden, zeer grote verschillen tussen advocaten qua status/netwerk).

Inmiddels kan ook ik me best vinden in sommige kritieken op het OM. Waarom de verdachten nog op vrije voeten zijn bijvoorbeeld, terwijl daar natuurlijk voorwaarden voor gelden maar volgens mij kun je best beargumenteren waarom ze wel vast zouden moeten zitten. Maar dat er een complot is, of sprake van omkoping, dat is echt stemmingmakerij.
pi_200660357
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 12:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[ afbeelding ]
Yabba Dabba Doo!
pi_200661265
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 18:31 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Pff dit kakker/elitaire verhaal vind ik ook zulk simpel geframe. Als de verdachten daadwerkelijk de gasten zijn die nu in de publiciteit komen dan kennen ze elkaar van voetbal (niet/matig elitair), komen ze grotendeels uit Hilversum (eerder afvoerputje van 't Gooi dan nou echt elitair), een moeder is blijkbaar advocaat (vele, vele rechtsgebieden, zeer grote verschillen tussen advocaten qua status/netwerk).

Inmiddels kan ook ik me best vinden in sommige kritieken op het OM. Waarom de verdachten nog op vrije voeten zijn bijvoorbeeld, terwijl daar natuurlijk voorwaarden voor gelden maar volgens mij kun je best beargumenteren waarom ze wel vast zouden moeten zitten. Maar dat er een complot is, of sprake van omkoping, dat is echt stemmingmakerij.
De gehele gang van zaken is gewoon heel raar.

Ik snap de drang niet zo om perse die we zijn allemaal gelijk, klassejustitie komt niet voor in het ontwikkelde beschaafde Nederland achterliggende gedachte te hebben.

Niet perse bij jou alleen overigens maar in een hoop verheven posts richting tokkies/onderbuik/ 't volk.

Komt die bescherming van verdachten/daders daarvandaan of is het meer een pavlovreactie op de reacties op (aankomende) fopstraffen van d66 rechters die we al jaren zien?
pi_200661810
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 16:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik denk dat Jeuken vooral heel voorzichtig met zijn woorden moest omgaan om de advocaten van de verdediging geen extra handvaten te geven om de zaak onderuit te halen.
Trial by media is een behoorlijk issue aan het worden.
Eén handvat, twee handvatten.
pi_200662258
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De gehele gang van zaken is gewoon heel raar.

Ik snap de drang niet zo om perse die we zijn allemaal gelijk, klassejustitie komt niet voor in het ontwikkelde beschaafde Nederland achterliggende gedachte te hebben.

Niet perse bij jou alleen overigens maar in een hoop verheven posts richting tokkies/onderbuik/ 't volk.

Komt die bescherming van verdachten/daders daarvandaan of is het meer een pavlovreactie op de reacties op (aankomende) fopstraffen van d66 rechters die we al jaren zien?
Er is bij D66-stemmers (waartussen een paar hele goede vrienden van mij zitten), en alles ter linkerzijde daarvan, een enorm groot vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat. Ook als er bijvoorbeeld door het OM of door rechters fouten worden gemaakt. Dan is daar ofwel een goede reden voor, of het stelt niets voor, of "in Rusland is het veel erger". Ditzelfde vertrouwen zie je bij deze mensen ook in de EU. Alles wordt goedgepraat.

Waar dit vertrouwen vandaan komt is mij een raadsel. Het heeft wel iets weg van een religie. Er is bij deze groep een sterk verlangen naar een wereld waarin "alles goed is". Dit verlangen is zo groot dat ze deze wereld gewoon verzinnen. De EU is goed, Timmermans is een held, D66 is een partij voor de intellectueel, de rechtsspraak in Nederland is van de allerhoogste kwaliteit, onze democratie functioneert perfect, enz. Een soort sprookjeswereld.

Mensen die dit sprookje verstoren door bijvoorbeeld een vervelende vraag te stellen, vormen een bedreiging. Ze houden niet van jongetjes die zeggen dat de keizer geen kleren aan heeft. Om deze vervelende mensen van zich af te houden is in de loop der tijd een speciale terminologie opgebouwd. Populaire diskwalificaties zijn: racist, populist, rechts-extremist, facist, klimaatontkenner, onderbuik, etc.

Men gaat nooit de discussie aan, omdat ze uit ervaring weten dat ze die op rationele gronden verliezen. Het zijn echt "gelovigen".
  zaterdag 31 juli 2021 @ 21:31:48 #168
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_200662396
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 21:25 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Er is bij D66-stemmers (waartussen een paar hele goede vrienden van mij zitten), en alles ter linkerzijde daarvan, een enorm groot vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat. Ook als er bijvoorbeeld door het OM of door rechters fouten worden gemaakt. Dan is daar ofwel een goede reden voor, of het stelt niets voor, of "in Rusland is het veel erger". Ditzelfde vertrouwen zie je bij deze mensen ook in de EU. Alles wordt goedgepraat.

Waar dit vertrouwen vandaan komt is mij een raadsel. Het heeft wel iets weg van een religie. Er is bij deze groep een sterk verlangen naar een wereld waarin "alles goed is". Dit verlangen is zo groot dat ze deze wereld gewoon verzinnen. De EU is goed, Timmermans is een held, D66 is een partij voor de intellectueel, de rechtsspraak in Nederland is van de allerhoogste kwaliteit, onze democratie functioneert perfect, enz. Een soort sprookjeswereld.

Mensen die dit sprookje verstoren door bijvoorbeeld een vervelende vraag te stellen, vormen een bedreiging. Ze houden niet van jongetjes die zeggen dat de keizer geen kleren aan heeft. Om deze vervelende mensen van zich af te houden is in de loop der tijd een speciale terminologie opgebouwd. Populaire diskwalificaties zijn: racist, populist, rechts-extremist, facist, klimaatontkenner, onderbuik, etc.

Men gaat nooit de discussie aan, omdat ze uit ervaring weten dat ze die op rationele gronden verliezen. Het zijn echt "gelovigen".
Gelukkig maar dat jij de wijsheid in pacht hebt! :Y
Krekker is de bom!
pi_200662409
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 21:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat jij de wijsheid in pacht hebt! :Y
Ja, dat is ook een bekende dooddoener.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 21:33:55 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200662476
Haha Sjoukie ouwe dibbes. Je zal mij wel tot de linkse kliek rekenen maar ik kan je vertellen dat ik doorgaans op de VVD stem en me dan meer thuis voel bij de ‘linker-‘ dan de rechtervleugel. Maar dat mensen die het niet met jou (en je onderbuik ;)) eens zijn de discussie uit de weg gaan is onzin. In jouw geval is het echter lastig om te reageren op je aantijgingen omdat die veelal gebaseerd zijn op emoties. Mocht je het op kunnen brengen om te discussiëren op (de feitelijke) inhoud, wees welkom. Je mag me ook PM’en, ik beloof je dat ik ieder argument van je weerleg met minstens 3 steekhoudende argumenten.
pi_200662783
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 21:35 schreef Raw85 het volgende:
Haha Sjoukie ouwe dibbes. Je zal mij wel tot de linkse kliek rekenen maar ik kan je vertellen dat ik doorgaans op de VVD stem en me dan meer thuis voel bij de ‘linker-‘ dan de rechtervleugel. Maar dat mensen die het niet met jou (en je onderbuik ;)) eens zijn de discussie uit de weg gaan is onzin. In jouw geval is het echter lastig om te reageren op je aantijgingen omdat die veelal gebaseerd zijn op emoties. Mocht je het op kunnen brengen om te discussiëren op (de feitelijke) inhoud, wees welkom. Je mag me ook PM’en, ik beloof je dat ik ieder argument van je weerleg met minstens 3 steekhoudende argumenten.
Ha ouwe rukker! Ik had jou al tot een grensgeval gerekend. Op de VVD heb ik vroeger ook veel gestemd, totdat ze onder leiding van Rutte definitief linksaf geslagen zijn. Ook Dijkstal was al ronduit links, op het gênante af. Voor Rutte is het volgens mij niet zozeer een ideologische kwestie, maar hij heeft ontdekt dat hij meer stemmen haalt met zij halflinkse/halfrechtse zigzagpolitiek. Zeker nu het CDA zichzelf aan het vernietigen is.

Dat mijn aantijgingen op emoties zouden zijn gebaseerd verbaast me. Ik sta juist bekend als zeer rationeel. Misschien dat ik soms een beetje aandik, als poging om me aan het niveau hier aan te passen.

Je uitdaging neem ik aan, natuurlijk. Ik breng dit naar voren:

1. Op 22 juli wordt via een persbericht bekend gemaakt dat het OM is begonnen met een onderzoek naar de geweldadige dood van C.H. op Mallorca, parallel aan het Spaanse onderzoek dat op 14 juli is gestart.

2. Op 30 juli meldt een hoofdofficier op de televisie dat hij niets weet, althans niets meer dan algemeen bekend is bij iedereen.

Rara, hoe is dat mogelijk? Wat heeft het OM dan in 8 dagen zitten doen?

Of moet de conclusie luiden dat hoofdofficier Jokken niet de waarheid sprak?
pi_200662854
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 18:31 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Inmiddels kan ook ik me best vinden in sommige kritieken op het OM. Waarom de verdachten nog op vrije voeten zijn bijvoorbeeld, terwijl daar natuurlijk voorwaarden voor gelden maar volgens mij kun je best beargumenteren waarom ze wel vast zouden moeten zitten. Maar dat er een complot is, of sprake van omkoping, dat is echt stemmingmakerij.
Dit dus inderdaad, pak de verdachten gewoon op en zet ze voorlopig vast. Wie dan precies de schoppen uitgedeeld hebben, kun je dan rustig onderzoeken en de zogenaamde heksenjacht zal dan ook vanzelf stoppen.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 1 augustus 2021 @ 06:46:25 #174
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200667589
Dat jochie uit een arbeidersgezin die dat meisje geslagen heeft blijft langer vast zitten
https://nos.nl/artikel/23(...)h7JmzZvBSxOk1QDKOUbI

De jonge heren uit het gooi die de Carlo doodgeschopt hebben lopen nog steeds vrij rond

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 01-08-2021 07:09:01 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 1 augustus 2021 @ 07:08:08 #175
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200667725
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 06:46 schreef michaelmoore het volgende:
Dat jochie uit een arbeidersgezin die dat meisje geslagen heeft zit langer vast
https://nos.nl/artikel/23(...)h7JmzZvBSxOk1QDKOUbI

De jonge heren uit het gooi die de Carlo doodgeschopt hebben lopen nog steeds vrij rond
Verschil moet er wezen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 1 augustus 2021 @ 07:10:22 #176
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200667732
quote:
9s.gif Op zondag 1 augustus 2021 07:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Verschil moet er wezen.
nee zulk verschil moet er niet wezen

verschil in voetbaltalent is normaal
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200668111
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 06:46 schreef michaelmoore het volgende:
Dat jochie uit een arbeidersgezin die dat meisje geslagen heeft blijft langer vast zitten
https://nos.nl/artikel/23(...)h7JmzZvBSxOk1QDKOUbI

De jonge heren uit het gooi die de Carlo doodgeschopt hebben lopen nog steeds vrij rond
Een beetje geduld. Hoofdinspecteur Jokken heeft het dossier pas afgelopen donderdag ontvangen. Vrijdag was zijn atv-dag en nu is het weekend. Morgen, na de koffie en de teamvergadering van 9.00 tot 11.00 zal hij er eens naar kijken.
  zondag 1 augustus 2021 @ 09:34:32 #178
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200669186
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 21:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik sta juist bekend als zeer rationeel.
Waar dan?
Huilen dan.
pi_200669283
quote:
10s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waar dan?
Gedraag je eens als mod.
  zondag 1 augustus 2021 @ 09:42:10 #180
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200669289
Ok sorry
Huilen dan.
pi_200670668
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Inderdaad, een 14jarige die iemand een tik op de neus geeft zit nog altijd vast (prima op zich), en meerderjarigen die iemand doodschoppen lopen nog vrij rond.
Precies. En dan dat argument van "op basis van filmpjes kun je niemand oppakken". Wat willen ze nog meer? Er worden aan de lopende band mensen uit hun huis getrokken vanwege filmpjes, tweets, verklaringen, etc.

Maar de verwachtingen van het OM dalen met de dag. Zeker als je ziet dat op tv het OM vooral de verdachten loopt te verdedigen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Halcon op 01-08-2021 11:15:20 ]
pi_200670710
Hmm nog steeds niemand opgepakt zie ik. Nou ja kan gebeuren..het is zondag dan heb je wel wat anders aan je hoofd.
  Spellchecker zondag 1 augustus 2021 @ 11:15:17 #183
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200670857
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Hmm nog steeds niemand opgepakt zie ik. Nou ja kan gebeuren..het is zondag dan heb je wel wat anders aan je hoofd.
Het is ook nog vakantietijd he .... O-)
  zondag 1 augustus 2021 @ 11:25:12 #184
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_200671091
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 21:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, dat is ook een bekende dooddoener.
Je constateert mogelijke misstanden mbt het Nederlandse rechtssysteem, waarvan ik overigens ook denk dat deze er zijn.

Verschil is echter dat jij er daarna invulling aan geeft op basis van totaal niet onderbouwde aanname op aanname:

- de betrokken justitiemedewerkers zullen ook d66 stemmers zijn
- ze zullen goede bedoelingen hebben, maar naieve wereldverbeteraars zijn
- kritiek kunnen ze niet hebben omdat ze emotioneel zijn (waarbij je suggereert dat jij natuurlijk aan de rationele kant zit)
- etc.

Pure leuk klinkende aannames en ook dat stukje over die vrienden van jou maakt het niet opeens aannemelijker. En zelfs ALS je inderdaad dergelijke vrienden hebt dan nog is het maar de vraag of jouw interpretatie van hun beweegredenen en handelen objectief is en de werkelijkheid benadert.

En zelfs ALS dat zo is, dan hoeft dit alsnog niet ook het geval te zijn voor de justitiemedewerkers in deze case.

Leuk klinkend kulverhaaltje dus.

Wellicht zijn de jusitiemedewerkers in dit geval wel zwaar corrupt, is er sprake van vriendjespolitiek, of zijn ze gewoon volledig onbekwaam om totaal andere reden dan dat ze wereldverbeteraartje zijn, we weten het niet...
Krekker is de bom!
pi_200672442
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 21:25 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Er is bij D66-stemmers (waartussen een paar hele goede vrienden van mij zitten), en alles ter linkerzijde daarvan, een enorm groot vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat. Ook als er bijvoorbeeld door het OM of door rechters fouten worden gemaakt. Dan is daar ofwel een goede reden voor, of het stelt niets voor, of "in Rusland is het veel erger". Ditzelfde vertrouwen zie je bij deze mensen ook in de EU. Alles wordt goedgepraat.

Waar dit vertrouwen vandaan komt is mij een raadsel. Het heeft wel iets weg van een religie. Er is bij deze groep een sterk verlangen naar een wereld waarin "alles goed is". Dit verlangen is zo groot dat ze deze wereld gewoon verzinnen. De EU is goed, Timmermans is een held, D66 is een partij voor de intellectueel, de rechtsspraak in Nederland is van de allerhoogste kwaliteit, onze democratie functioneert perfect, enz. Een soort sprookjeswereld.

Mensen die dit sprookje verstoren door bijvoorbeeld een vervelende vraag te stellen, vormen een bedreiging. Ze houden niet van jongetjes die zeggen dat de keizer geen kleren aan heeft. Om deze vervelende mensen van zich af te houden is in de loop der tijd een speciale terminologie opgebouwd. Populaire diskwalificaties zijn: racist, populist, rechts-extremist, facist, klimaatontkenner, onderbuik, etc.

Men gaat nooit de discussie aan, omdat ze uit ervaring weten dat ze die op rationele gronden verliezen. Het zijn echt "gelovigen".
Spijker op de kop dit.
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:06:03 #186
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_200674387
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 21:25 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Er is bij D66-stemmers (waartussen een paar hele goede vrienden van mij zitten), en alles ter linkerzijde daarvan, een enorm groot vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat. Ook als er bijvoorbeeld door het OM of door rechters fouten worden gemaakt. Dan is daar ofwel een goede reden voor, of het stelt niets voor, of "in Rusland is het veel erger". Ditzelfde vertrouwen zie je bij deze mensen ook in de EU. Alles wordt goedgepraat.

Waar dit vertrouwen vandaan komt is mij een raadsel. Het heeft wel iets weg van een religie. Er is bij deze groep een sterk verlangen naar een wereld waarin "alles goed is". Dit verlangen is zo groot dat ze deze wereld gewoon verzinnen. De EU is goed, Timmermans is een held, D66 is een partij voor de intellectueel, de rechtsspraak in Nederland is van de allerhoogste kwaliteit, onze democratie functioneert perfect, enz. Een soort sprookjeswereld.

Mensen die dit sprookje verstoren door bijvoorbeeld een vervelende vraag te stellen, vormen een bedreiging. Ze houden niet van jongetjes die zeggen dat de keizer geen kleren aan heeft. Om deze vervelende mensen van zich af te houden is in de loop der tijd een speciale terminologie opgebouwd. Populaire diskwalificaties zijn: racist, populist, rechts-extremist, facist, klimaatontkenner, onderbuik, etc.

Men gaat nooit de discussie aan, omdat ze uit ervaring weten dat ze die op rationele gronden verliezen. Het zijn echt "gelovigen".
Deze man weet.
pi_200677863
Moord op Mallorca - voortgangsrapport

Dag: 17

Aanhoudingen: 0

Verhoren: 0

In hechtenis: 0
pi_200678311
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Moord op Mallorca - voortgangsrapport

Dag: 17

Aanhoudingen: 0

Verhoren: 0

In hechtenis: 0
Aantal huil-acties van OM over kritiek op hen: >10
  zondag 1 augustus 2021 @ 16:32:20 #189
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200678351
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Moord op Mallorca - voortgangsrapport

Dag: 17

Aanhoudingen: 0

Verhoren: 0

In hechtenis: 0
Misschien kan Yorick dat dagelijks posten ipv de coronacijfers :D
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 1 augustus 2021 @ 16:35:49 #190
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200678412
Voorspelling: Komende week worden ze allemaal opgepakt voor verhoor, de volgende dag weer vrijgelaten tot het proces.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 1 augustus 2021 @ 16:37:05 #191
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200678432
Aantal opeenvolgende dagen dat het OM achter de feiten aanloopt: 16
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200678434
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:35 schreef Drekkoning het volgende:
Voorspelling: Komende week worden ze allemaal opgepakt voor verhoor, de volgende dag weer vrijgelaten tot het proces.
En dat proces dan ergens in het voorjaar, of ben ik dan te optimistisch?
  zondag 1 augustus 2021 @ 16:37:42 #193
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200678442
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

En dat proces dan ergens in het voorjaar, of ben ik dan te optimistisch?
Oh dat is wel wat vlot ja
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200678466
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:37 schreef Scorpie het volgende:
Aantal opeenvolgende dagen dat het OM achter de feiten aanloopt: 16
Ik vind het knap dat de nabestaanden zich nog zo stil houden.
pi_200678483
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 21:25 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Er is bij D66-stemmers (waartussen een paar hele goede vrienden van mij zitten), en alles ter linkerzijde daarvan, een enorm groot vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat. Ook als er bijvoorbeeld door het OM of door rechters fouten worden gemaakt. Dan is daar ofwel een goede reden voor, of het stelt niets voor, of "in Rusland is het veel erger". Ditzelfde vertrouwen zie je bij deze mensen ook in de EU. Alles wordt goedgepraat.

Waar dit vertrouwen vandaan komt is mij een raadsel. Het heeft wel iets weg van een religie. Er is bij deze groep een sterk verlangen naar een wereld waarin "alles goed is". Dit verlangen is zo groot dat ze deze wereld gewoon verzinnen. De EU is goed, Timmermans is een held, D66 is een partij voor de intellectueel, de rechtsspraak in Nederland is van de allerhoogste kwaliteit, onze democratie functioneert perfect, enz. Een soort sprookjeswereld.

Mensen die dit sprookje verstoren door bijvoorbeeld een vervelende vraag te stellen, vormen een bedreiging. Ze houden niet van jongetjes die zeggen dat de keizer geen kleren aan heeft. Om deze vervelende mensen van zich af te houden is in de loop der tijd een speciale terminologie opgebouwd. Populaire diskwalificaties zijn: racist, populist, rechts-extremist, facist, klimaatontkenner, onderbuik, etc.

Men gaat nooit de discussie aan, omdat ze uit ervaring weten dat ze die op rationele gronden verliezen. Het zijn echt "gelovigen".
Demagogische onzin.

Er zijn misstanden in het Nederlands rechtssysteem. Die zijn er ook in andere rechtssystemen. Overal waar enige vorm van macht wordt uitgeoefend is (soms of vaak) sprake van misstanden.

Dat probleem totaal willen oplossen is net zo'n sprookje als alle moorden of alle verkeersdoden willen voorkomen. Dat moet uiteraard wel het streven zijn, want elke dode is er een te veel, maar dat wil niet zeggen dat we aan de rand van de afgrond staan als er toch iemand doodgaat vanwege een verkeersongeluk.

Wij hebben in Nederland een van de beste rechtssystemen ter wereld. Dat is een objectieve vaststelling. Er is hier relatief weinig sprake van corruptie en dit is er (op basis van de huidige feiten) ook geen voorbeeld van.

Net als iedere verkeersdode moeten we er ook hier alles aan doen om iedere misstand te voorkomen, maar dat maakt de huidige situatie niet onaanvaardbaar.
pi_200678663
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Moord op Mallorca - voortgangsrapport

Dag: 17

Aanhoudingen: 0

Verhoren: 0

In hechtenis: 0
Moet niet gekker worden, door deze zaak heb ik al een paar keer op Geen Stijl gelezen en nu heb ik zelfs een post van Sjoukje geliked :o :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_200678813
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:35 schreef Drekkoning het volgende:
Voorspelling: Komende week worden ze allemaal opgepakt voor verhoor, de volgende dag weer vrijgelaten tot het proces.
Maar ondertussen zit 'n 14-jarige wel al vast op basis van 'n vaag verhaal van 'n 15-jarige die klappen heeft gekregen (maar het wel overleefd heeft).
  zondag 1 augustus 2021 @ 17:05:10 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200679014
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:57 schreef Halcon het volgende:

Maar ondertussen zit 'n 14-jarige wel al vast op basis van 'n vaag verhaal van 'n 15-jarige die klappen heeft gekregen (maar het wel overleefd heeft).
Dat komt omdat Carlo misschien wel een ernstige aandoening had en na 1 schop al dood is gegaan heb ik net gelezen...

quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je weet niet alle feiten. Stel dat die jongen uit Mallorca al van alles onder de leden had en was 1 schop al dodelijk.
pi_200679104
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat komt omdat Carlo misschien wel een ernstige aandoening had en na 1 schop al dood is gegaan heb ik net gelezen...
[..]

Ja, dat was flauw van Carlo. Omdat hij zo snel dood is gegaan, hebben die Gooische boys hun vakantie af moeten breken en hun Instagram-profielen moeten verwijderen.

Schandalig eigenlijk. En dan moeten pappie en mammie ook nog een hoop geld steken in een dure advocaat om problemen voor hun jochies te voorkomen.
pi_200679782
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat komt omdat Carlo misschien wel een ernstige aandoening had en na 1 schop al dood is gegaan heb ik net gelezen...
[..]

Daar gaat het niet echt om in het strafrecht. Het gaat erom of de dood nog redelijkerwijs als gevolg van de trappen is aan te merken. En dat is zonder meer zo.
pi_200680127
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:40 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Demagogische onzin.

Er zijn misstanden in het Nederlands rechtssysteem. Die zijn er ook in andere rechtssystemen. Overal waar enige vorm van macht wordt uitgeoefend is (soms of vaak) sprake van misstanden.

Dat probleem totaal willen oplossen is net zo'n sprookje als alle moorden of alle verkeersdoden willen voorkomen. Dat moet uiteraard wel het streven zijn, want elke dode is er een te veel, maar dat wil niet zeggen dat we aan de rand van de afgrond staan als er toch iemand doodgaat vanwege een verkeersongeluk.

Wij hebben in Nederland een van de beste rechtssystemen ter wereld. Dat is een objectieve vaststelling. Er is hier relatief weinig sprake van corruptie en dit is er (op basis van de huidige feiten) ook geen voorbeeld van.

Net als iedere verkeersdode moeten we er ook hier alles aan doen om iedere misstand te voorkomen, maar dat maakt de huidige situatie niet onaanvaardbaar.
Ik geloof niet dat een rechtssysteem waar maandelijks kinderverkrachters een taakstraf krijgen, het beste is.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zondag 1 augustus 2021 @ 18:09:15 #202
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200680296
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:58 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat een rechtssysteem waar maandelijks kinderverkrachters een taakstraf krijgen, het beste is.
Gelukkig leven wij niet in zo een rechtssysteem.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200680996
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Spijker op de kop dit.
Timmermans een held voor D66'ers? Timmermans is PvdA...
pi_200681563
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Timmermans een held voor D66'ers? Timmermans is PvdA...
Timmersmans is PvdA, maar schurkt natuurlijk wel tegen de D'66 agenda aan met zijn gedweep met de EU, klimaatdictatuur, etc.
pi_200682860
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Timmersmans is PvdA, maar schurkt natuurlijk wel tegen de D'66 agenda aan met zijn gedweep met de EU, klimaatdictatuur, etc.
Timmermans is meer D66 dan PVDA dat moge duidelijk zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200683157
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gelukkig leven wij niet in zo een rechtssysteem.
Het zal je verbazen...
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200683311
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:49 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Moet niet gekker worden, door deze zaak heb ik al een paar keer op Geen Stijl gelezen en nu heb ik zelfs een post van Sjoukje geliked :o :')
Een mens is nooit te oud om te leren.
  zondag 1 augustus 2021 @ 21:33:59 #208
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200683733
quote:
15s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:58 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Het zal je verbazen...
Linkje?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200684519
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat komt omdat Carlo misschien wel een ernstige aandoening had en na 1 schop al dood is gegaan heb ik net gelezen...
[..]

Gerald Roethof gespot!
pi_200684579
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zondag 1 augustus 2021 @ 22:29:23 #211
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200684730
quote:
Een pedofiel is niet per se een kinderverkrachter.
Enige wat ik daar zie zijn veroordelingen voor kinderporno etc.

Ook vreselijk, maar zeker geen kinderverkrachting. Daar mág niet eens enkel een taakstraf voor gegeven worden. Laat staan maandelijks.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200689376
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 21:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik sta juist bekend als zeer rationeel.
_O-
pi_200691049
Youp helpt de politie:

Waar ik trouwens niet om kan lachen is die diep trieste Mallorca-zaak. Ik begrijp dat allerlei schuimend internetgajes een officier van justitie opjaagt omdat ze toevallig dezelfde achternaam heeft als een van de verdachten. Oké dat hoort niet. Net als die circulerende lijstjes met namen van zogenaamde verdachten. Maar daar moet het OM niet om gaan zitten janken. Het gaat hier namelijk om iets anders. Er is een Nederlandse jongen vermoord. En een aantal kopschopkakkers wordt daarvan verdacht. Dus het gaat niet om een scooterdiefstal of een opstootje met een strenge discoportier. Nee, Carlo Heuvelman is dood. En iedereen weet wie de verdachten zijn en iedereen weet ook waar ze zitten. Dan pak je ze toch op? Net als de vermoede belager van die arme Frederique uit Amstelveen. Die zit toch ook gewoon vast? Kortom: het hele zootje naar het politiebureau en daar onderzoeken wie wat gedaan heeft. En de onschuldigen daarna vrijlaten. Je hebt toch geen veertien dagen nodig om de Spaanse stukken te vertalen? Kom op zeg. Dat geeft maatschappelijke wrevel. Zal ik anders vast even helpen? Moord in het Spaans is asesinato! En doodslag? Homicidio involuntario. Aan de slag dus.
https://hekwerk.nl/artiesten/youp-van-t-hek/column/
pi_200691366
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Timmermans een held voor D66'ers? Timmermans is PvdA...
Timmerfrans is een beroepspoliticus en bovenal een enorme opportunist. Denken dat die man idealen heeft. :') Die zou indien hem dat uit zou komen nog sneller van partij verwisselen dan de gemiddelde voetballer van club tegenwoordig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2021 12:57:23 ]
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 11:23:03 #215
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200691439
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een pedofiel is niet per se een kinderverkrachter.
Enige wat ik daar zie zijn veroordelingen voor kinderporno etc.

Ook vreselijk, maar zeker geen kinderverkrachting. Daar mág niet eens enkel een taakstraf voor gegeven worden. Laat staan maandelijks.
Goh, een onderbuikroeper die zijn feiten niet kent, dat gebeurt noooooooooooit hier :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200691499
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:19 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Timmerfrans is een beroepspoliticus en boven al een enorme opportunist. Denken dat die man idealen heeft. :') Die zou indien hem dat uit zou komen nog sneller van partij verwisselen dan de gemiddelde voetballer van club tegenwoordig.
Wat denk je dan, dat de oliebedrijven idealen hebben, geen agenda's en het beste voorhebben met ons :')
pi_200692110
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:05 schreef Mondkapje het volgende:
Youp helpt de politie:

Waar ik trouwens niet om kan lachen is die diep trieste Mallorca-zaak. Ik begrijp dat allerlei schuimend internetgajes een officier van justitie opjaagt omdat ze toevallig dezelfde achternaam heeft als een van de verdachten. Oké dat hoort niet. Net als die circulerende lijstjes met namen van zogenaamde verdachten. Maar daar moet het OM niet om gaan zitten janken. Het gaat hier namelijk om iets anders. Er is een Nederlandse jongen vermoord. En een aantal kopschopkakkers wordt daarvan verdacht. Dus het gaat niet om een scooterdiefstal of een opstootje met een strenge discoportier. Nee, Carlo Heuvelman is dood. En iedereen weet wie de verdachten zijn en iedereen weet ook waar ze zitten. Dan pak je ze toch op? Net als de vermoede belager van die arme Frederique uit Amstelveen. Die zit toch ook gewoon vast? Kortom: het hele zootje naar het politiebureau en daar onderzoeken wie wat gedaan heeft. En de onschuldigen daarna vrijlaten. Je hebt toch geen veertien dagen nodig om de Spaanse stukken te vertalen? Kom op zeg. Dat geeft maatschappelijke wrevel. Zal ik anders vast even helpen? Moord in het Spaans is asesinato! En doodslag? Homicidio involuntario. Aan de slag dus.
https://hekwerk.nl/artiesten/youp-van-t-hek/column/
Heeft Youp helemaal gelijk in :Y
  maandag 2 augustus 2021 @ 14:05:11 #218
3542 Gia
User under construction
pi_200695331
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:39 schreef mark6791 het volgende:

Daar gaat het niet echt om in het strafrecht. Het gaat erom of de dood nog redelijkerwijs als gevolg van de trappen is aan te merken. En dat is zonder meer zo.
Kan ook een optelsom zijn van klappen en trappen en uiteindelijk de laatste dodelijke trap.
Denk niet dat je kunt stellen dat hij zonder de eerdere klappen ook zou zijn overleden aan die trap.

Daarom, w.m.b. allen die mee gedaan hebben aan het vechten stevig straffen.
pi_200696706
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan ook een optelsom zijn van klappen en trappen en uiteindelijk de laatste dodelijke trap.
Denk niet dat je kunt stellen dat hij zonder de eerdere klappen ook zou zijn overleden aan die trap.

Daarom, w.m.b. allen die mee gedaan hebben aan het vechten stevig straffen.
Ja maar dat gebeurt niet en daarmee heb je gelijk het probleem.
Deze debielen lopen volgend jaar weer buiten lekker anderen in elkaar te trappen.
pi_200698029
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja maar dat gebeurt niet en daarmee heb je gelijk het probleem.
Deze debielen lopen volgend jaar weer buiten lekker anderen in elkaar te trappen.
Sterker nog: dat kunnen ze nu ookal doen aangezien er nog steeds niemand is opgepakt. Hoeven ze niet eens tot volgend jaar te wachten.

Ben benieuwd of datzelfde groepje vorig jaar in Portugal(?) ook zo'n spoor van vernieling heeft achtergelaten.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_200698041
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:02 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Sterker nog: dat kunnen ze nu ookal doen aangezien er nog steeds niemand is opgepakt. Hoeven ze niet eens tot volgend jaar te wachten.

Ben benieuwd of datzelfde groepje vorig jaar in Portugal(?) ook zo'n spoor van vernieling heeft achtergelaten.
Klopt inderdaad ja, ze lopen gewoon vrij. Zodat ze met de advocaat van de rijke mannetjes hun verhaal kunnen afspreken, rechtsspraak in Nederland
  maandag 2 augustus 2021 @ 16:22:01 #222
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200698251
De mensen in beeld zouden sowieso de pineut moeten zijn, daar doe je weinig aan. Het slachtoffer zou een pedofiele kinderverhandelaar kunnen zijn en nog maakt het niets uit.

Dus het wordt helemaal een feestje als het beeldmateriaal per ongeluk verdwijnt door een kapotte usb disk of zo. kan zo maar gebeuren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 2 augustus 2021 @ 17:02:41 #223
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_200698828
Nog niemand opgepakt, gaat lekker dit :') wat kansloos.
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 17:26:02 #224
8781 crew  Frutsel
pi_200699134
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:02 schreef RamboDirk het volgende:
Nog niemand opgepakt, gaat lekker dit :') wat kansloos.
Inderdaad

Een beetje ouder levert zijn eigen kind af bij het politieburo als hij verdacht wordt van dit soort vergrijpen.

Dus zet dat pleurisvolk ook maar vast
  maandag 2 augustus 2021 @ 17:57:48 #225
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200699659
quote:
14s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:22 schreef jogy het volgende:

Dus het wordt helemaal een feestje als het beeldmateriaal per ongeluk verdwijnt door een kapotte usb disk of zo. kan zo maar gebeuren.
Dat zou knap zijn aangezien Spanje vast nog wel een kopietje heeft als NL het beeldmateriaal 'kwijtraakt' :D
  maandag 2 augustus 2021 @ 18:00:12 #226
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200699696
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Dat zou knap zijn aangezien Spanje vast nog wel een kopietje heeft als NL het beeldmateriaal 'kwijtraakt' :D
Oh, zeker!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 2 augustus 2021 @ 18:13:11 #227
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200699857
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Inderdaad

Een beetje ouder levert zijn eigen kind af bij het politieburo als hij verdacht wordt van dit soort vergrijpen.

Dus zet dat pleurisvolk ook maar vast
Ze hadden zich al gemeld toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 2 augustus 2021 @ 18:34:56 #228
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200700240
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Dat zou knap zijn aangezien Spanje vast nog wel een kopietje heeft als NL het beeldmateriaal 'kwijtraakt' :D
Hoezo, bij Epstein deden “opeens” twee camera’s tegelijk het niet, vielen de cipiers in slaap en werd er een wekronde overgeslagen ! Wat een toeval
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200700532
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoezo, bij Epstein deden “opeens” twee camera’s tegelijk het niet, vielen de cipiers in slaap en werd er een wekronde overgeslagen ! Wat een toeval
Ja of met die man met een lage bloedsuikerspiegel die een groep Joden aan reed. Toen was er niks te zien op de camera's van Amsterdam Centraal(!).
Niet raar opkijken als Spanje opeens de beelden kwijt is of er niks op te zien is.
pi_200700704
Wie na deze zaak nog durft te betwisten dat het OM een vijand van volk en rechtvaardigheid is moet zich echt laten opnemen. Alles wat ze hierna nog doen hoeft eigenlijk niet meer. Dat is alleen maar om hun gezicht te redden. Ja, dan zullen er wat jongens geofferd worden maar de belangrijke jongens hebben niets te vrezen.
pi_200700844
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:02 schreef Confetti het volgende:
Wie na deze zaak nog durft te betwisten dat het OM een vijand van volk en rechtvaardigheid is moet zich echt laten opnemen. Alles wat ze hierna nog doen hoeft eigenlijk niet meer. Dat is alleen maar om hun gezicht te redden. Ja, dan zullen er wat jongens geofferd worden maar de belangrijke jongens hebben niets te vrezen.
Ik heb ergens ook het gevoel dat die ene mocro de zondebok gaat worden maar het kan ook nog dat ze er allemaal gewoon meewegkomen.
Harde rechtvaardige straffen zou ik geschokter om zijn eerlijk gezegd.
pi_200701349
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ze hadden zich al gemeld toch?
Twee van de groep. Vermoedelijk twee die niet hebben geschopt, denk ik zo.
pi_200701393
De politie heeft in Nederland meerdere getuigen gehoord over de fatale mishandeling op 14 juli aan het strand van Palma de Mallorca, waardoor een 27-jarige man uit Waddinxveen om het leven kwam. Onderzoek van het Nederland Forensisch Instituut (NFI) bevestigt dat het slachtoffer om het leven is gekomen door geweld.
https://www.nu.nl/binnenl(...)orca.html?redirect=1
pi_200701466
Die gast die je in het filmpje half in beeld zag voordat hij de schop gaf zag je gewoon een aanloopje nemen achteruit ( net of hij een vrije trap ging nemen). Op dat moment kan je zeggen dat het gewoon moord is en geen doodslag. Bizar echt, gewoon een aanloop nemen om iemand te schoppen tegen het hoofd net of het een bal is :( :( :(
  Redactie Frontpage maandag 2 augustus 2021 @ 19:57:08 #235
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_200701485
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:55 schreef mijntjexx het volgende:
Die gast die je in het filmpje half in beeld zag voordat hij de schop gaf zag je gewoon een aanloopje nemen achteruit ( net of hij een vrije trap ging nemen). Op dat moment kan je zeggen dat het gewoon moord is en geen doodslag. Bizar echt, gewoon een aanloop nemen om iemand te schoppen tegen het hoofd net of het een bal is :( :( :(
Roderick of BJ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_200701630
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:50 schreef mijntjexx het volgende:
De politie heeft in Nederland meerdere getuigen gehoord over de fatale mishandeling op 14 juli aan het strand van Palma de Mallorca, waardoor een 27-jarige man uit Waddinxveen om het leven kwam. Onderzoek van het Nederland Forensisch Instituut (NFI) bevestigt dat het slachtoffer om het leven is gekomen door geweld.
https://www.nu.nl/binnenl(...)orca.html?redirect=1
No shit, knap dat ze daar na een aantal weken in ieder geval achter zijn.
  maandag 2 augustus 2021 @ 20:08:20 #237
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200701672
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 20:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

No shit, knap dat ze daar na een aantal weken in ieder geval achter zijn.
Nu nog even wachten tot de jongelui weer terug zijn van hun welverdiende vakantie. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 2 augustus 2021 @ 20:17:28 #238
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200701820
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:50 schreef mijntjexx het volgende:
De politie heeft in Nederland meerdere getuigen gehoord over de fatale mishandeling op 14 juli aan het strand van Palma de Mallorca, waardoor een 27-jarige man uit Waddinxveen om het leven kwam. Onderzoek van het Nederland Forensisch Instituut (NFI) bevestigt dat het slachtoffer om het leven is gekomen door geweld.
https://www.nu.nl/binnenl(...)orca.html?redirect=1
Werd tijd dat er nieuwe ontwikkelingen zijn.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  maandag 2 augustus 2021 @ 20:39:14 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200702145
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 20:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

No shit, knap dat ze daar na een aantal weken in ieder geval achter zijn.
Ja , maar men twijfelt nog of het slachtoffer er soms zelf omgevraagd of uitgelokt heeft

men wil het slachtoffer tevens tot de verdachten rekenen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 2 augustus 2021 @ 20:51:46 #240
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_200702427
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ze hadden zich al gemeld toch?
2 hebben zich gemeld bij de politie. Zijn weer naar huis gestuurd ivm de vakantiebezetting.
pi_200702436
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan ook een optelsom zijn van klappen en trappen en uiteindelijk de laatste dodelijke trap.
Denk niet dat je kunt stellen dat hij zonder de eerdere klappen ook zou zijn overleden aan die trap.

Daarom, w.m.b. allen die mee gedaan hebben aan het vechten stevig straffen.
Ik snap de beredenering en die is op zich ook logisch, maar zo werkt het simpelweg niet in het strafrecht.

Jij gaat uit van wat ze in het recht een 'condicio sine qua non' (een voorwaarde zonder welke niet) noemen. Zonder de klappen was de dood niet ingetreden en daarom is de dood mede het gevolg van de klappen.

Zoals gezegd werkt het zo strafrechtelijk niet. Zo simpel mogelijk gezegd zijn de klappen (aangenomen dat het op zichzelf niet om extreem geweld gaat) te weinig gericht op het veroorzaken van de dood. In het geven van klappen lag ook niet het plan besloten om het slachtoffer door een ander tegen zijn hoofd te laten trappen.

Daarom zullen de personen die geslagen hebben niet voor doodslag veroordeeld kunnen worden.

Wel is het (gelukkig) zo dat op openlijke geweldpleging met de (onopzettelijke) dood tot gevolg, ook gewoon 12 jaar cel staat (ofwel 3 jaar minder dan op doodslag zelf).
pi_200702585
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:50 schreef mijntjexx het volgende:
De politie heeft in Nederland meerdere getuigen gehoord over de fatale mishandeling op 14 juli aan het strand van Palma de Mallorca, waardoor een 27-jarige man uit Waddinxveen om het leven kwam. Onderzoek van het Nederland Forensisch Instituut (NFI) bevestigt dat het slachtoffer om het leven is gekomen door geweld.
https://www.nu.nl/binnenl(...)orca.html?redirect=1
Ze hebben getuigen gehoord. En de verdachten in deze zaak? Zijn die al verhoord?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_200702619
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:55 schreef mijntjexx het volgende:
Die gast die je in het filmpje half in beeld zag voordat hij de schop gaf zag je gewoon een aanloopje nemen achteruit ( net of hij een vrije trap ging nemen). Op dat moment kan je zeggen dat het gewoon moord is en geen doodslag.
Zoek a.u.b. eerst de juridische definitie van moord op voordat je zulke uitspraken doet.
pi_200702723
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 21:01 schreef samuel25 het volgende:

[..]

Zoek a.u.b. eerst de juridische definitie van moord op voordat je zulke uitspraken doet.
Moord is toch het met opzet iemand doden met een vooropgezet plan.
Nou duidelijk dus, ik ga vanavond iemand keihard tegen zijn hoofd schoppen.
pi_200702728
Moord op Mallorca - voortgangsrapport

Dag: 19

Aangiften: meerdere

Getuigen gehoord: meerdere

Filmopnames: meerdere

Verdachten: 9

Aanhoudingen: 0

Verhoren: 0

In hechtenis: 0

Veroordeeld: 0

[ Bericht 1% gewijzigd door SjoukjeHooynaayer op 02-08-2021 21:39:27 ]
pi_200702735
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 20:59 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ze hebben getuigen gehoord. En de verdachten in deze zaak? Zijn die al verhoord?
Nee hun verhaal komt nog niet overeen, dius nog even overleg
pi_200702808
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:55 schreef mijntjexx het volgende:
Die gast die je in het filmpje half in beeld zag voordat hij de schop gaf zag je gewoon een aanloopje nemen achteruit ( net of hij een vrije trap ging nemen). Op dat moment kan je zeggen dat het gewoon moord is en geen doodslag. Bizar echt, gewoon een aanloop nemen om iemand te schoppen tegen het hoofd net of het een bal is :( :( :(
Ik ben het hier mee eens. Iemand willens en wetens doden door keihard tegen het hoofd te trappen is moord.

Let niet op het D66-gekwezel over juridische definities, dat is gewoon bullshit. Volgens de Spaanse wet en het normale verstand geldt dit als moord.
pi_200702971
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 20:52 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Ik snap de beredenering en die is op zich ook logisch, maar zo werkt het simpelweg niet in het strafrecht.

Jij gaat uit van wat ze in het recht een 'condicio sine qua non' (een voorwaarde zonder welke niet) noemen. Zonder de klappen was de dood niet ingetreden en daarom is de dood mede het gevolg van de klappen.

Zoals gezegd werkt het zo strafrechtelijk niet. Zo simpel mogelijk gezegd zijn de klappen (aangenomen dat het op zichzelf niet om extreem geweld gaat) te weinig gericht op het veroorzaken van de dood. In het geven van klappen lag ook niet het plan besloten om het slachtoffer door een ander tegen zijn hoofd te laten trappen.

Daarom zullen de personen die geslagen hebben niet voor doodslag veroordeeld kunnen worden.

Wel is het (gelukkig) zo dat op openlijke geweldpleging met de (onopzettelijke) dood tot gevolg, ook gewoon 12 jaar cel staat (ofwel 3 jaar minder dan op doodslag zelf).
Ik meen juist begrepen te hebben uit een recent artikel dat iedereen die betrokken was bij dood wel degelijk voor doodslag veroordeeld kan worden.

Dader 1 kan het slachtoffer bijvoorbeeld tegen de grond geslagen hebben waarna dader 2 hem door een kopschop kon vermoorden. In dat geval kan dader 1 ook voor doodslag / moord worden veroordeeld.

Het is zelfs mogelijk dat ook dader 3, die het slachtoffer niet heeft aangeraakt, maar bijvoorbeeld wel het vluchten heeft belemmerd of dader 2 opgehitst, ook voor doodslag / moord veroordeeld kan worden.
pi_200703125
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:50 schreef mijntjexx het volgende:
De politie heeft in Nederland meerdere getuigen gehoord over de fatale mishandeling op 14 juli aan het strand van Palma de Mallorca, waardoor een 27-jarige man uit Waddinxveen om het leven kwam. Onderzoek van het Nederland Forensisch Instituut (NFI) bevestigt dat het slachtoffer om het leven is gekomen door geweld.
https://www.nu.nl/binnenl(...)orca.html?redirect=1
quote:
Een van de jongens uit de groep bleef achter om de sleutels van het appartement waar de groep verbleef weer in te leveren.

Hij werd opgepakt en verhoord door de Spaanse politie, maar werd daarna weer vrijgelaten omdat op beelden te zien is dat hij geen grote rol zou hebben gespeeld bij de vechtpartij.
Deze formulering valt me voor het eerst op. Het kan een slordigheid zijn van de verslaggever, maar tot dusver was het verhaal dat deze man überhaupt geen rol had gespeeld.

"Geen grote rol" kan echter ook betekenen "misschien wel een kleine rol", en in dat geval zou hij toch ook als verdachte aangemerkt moeten worden, lijkt me.
pi_200703301
quote:
Sommige getuigen hebben zichzelf bij de politie gemeld. Binnenkort worden nog meer getuigen gehoord, stelt het Openbaar Ministerie. "De hulp van de getuigen is erg belangrijk om duidelijk te krijgen wat de toedracht van het geweld was en wie zich schuldig hebben gemaakt aan het geweld. Op de beelden van het geweld is te zien dat er veel omstanders waren en is te horen dat meerdere omstanders Nederlands spreken."
Het zal misschien aan mij liggen, maar ook dit vind ik weer zo'n wonderlijke opmerking van het OM. Stel nu dat er een getuige is die geen Nederlands spreekt, maar wél de gehele toedracht nauwkeurig heeft gezien en gehoord, hoeft deze getuige zich dat niet te melden?
pi_200703438
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 21:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het zal misschien aan mij liggen, maar ook dit vind ik weer zo'n wonderlijke opmerking van het OM. Stel nu dat er een getuige is die geen Nederlands spreekt, maar wél de gehele toedracht nauwkeurig heeft gezien en gehoord, hoeft deze getuige zich dat niet te melden?
Die getuige moet zich dan ook melden maar het ligt minder voor de hand dat die zich tot de politie in Nederland wendt. Van de nederlands sprekende mensen is de kans groot dat deze inmiddels weer in Nederland verblijven en zich dus wel naar aanleiding van een oproep kunnen melden.
pi_200703519
quote:
Is dit hier al gepost? Een goede en enigszins gedetailleerde reconstructie met voor mij een paar nieuwe stukjes informatie.
pi_200703995
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 21:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik meen juist begrepen te hebben uit een recent artikel dat iedereen die betrokken was bij dood wel degelijk voor doodslag veroordeeld kan worden.

Dader 1 kan het slachtoffer bijvoorbeeld tegen de grond geslagen hebben waarna dader 2 hem door een kopschop kon vermoorden. In dat geval kan dader 1 ook voor doodslag / moord worden veroordeeld.

Het is zelfs mogelijk dat ook dader 3, die het slachtoffer niet heeft aangeraakt, maar bijvoorbeeld wel het vluchten heeft belemmerd of dader 2 opgehitst, ook voor doodslag / moord veroordeeld kan worden.
Die dingen die jij stelt kloppen in zijn algemeenheid. Iemand kan voor medeplegen van doodslag veroordeeld worden. Daarvoor is een nauwe en bewuste samenwerking nodig. Er is daarvoor zogenaamd dubbel opzet nodig. Iemand moet opzet gehad hebben op het medeplegen én op het veroorzaken van de dood. Dat kan inderdaad 'al' zijn door het belemmeren van iemands vlucht, als je ervan uit kon gaan dat de andere verdachte zeer kwalijke bedoelingen had. Als die bijvoorbeeld een pistool bij zich had, of daarvoor serieus zei "ik maak hem dood" dan heb je, ook als je 'alleen' de vlucht van iemand belemmerd hebt, al opzet op de dood van degene gehad.

Maar hier is die theorie in de praktijk niet aan de orde. Iemand die een klap geeft wordt niet zomaar meegetrokken met de persoon die vervolgens 'uit het niets' snoeihard een paar trappen geeft tegen het hoofd van het weerloos liggende slachtoffer.

Zelfs met de grootst mogelijke fantasie kun je dan niet zeggen dat degene die eerst sloeg opzet op de dood van het slachtoffer heeft gehad.
pi_200704115
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:50 schreef mijntjexx het volgende:
De politie heeft in Nederland meerdere getuigen gehoord over de fatale mishandeling op 14 juli aan het strand van Palma de Mallorca, waardoor een 27-jarige man uit Waddinxveen om het leven kwam. Onderzoek van het Nederland Forensisch Instituut (NFI) bevestigt dat het slachtoffer om het leven is gekomen door geweld.
https://www.nu.nl/binnenl(...)orca.html?redirect=1
Nemen ze nu het onderzoek over, of doen ze alles zelf ook nog eens opnieuw onderzoeken?
pi_200704396
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 22:19 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Die dingen die jij stelt kloppen in zijn algemeenheid. Iemand kan voor medeplegen van doodslag veroordeeld worden. Daarvoor is een nauwe en bewuste samenwerking nodig. Er is daarvoor zogenaamd dubbel opzet nodig. Iemand moet opzet gehad hebben op het medeplegen én op het veroorzaken van de dood. Dat kan inderdaad 'al' zijn door het belemmeren van iemands vlucht, als je ervan uit kon gaan dat de andere verdachte zeer kwalijke bedoelingen had. Als die bijvoorbeeld een pistool bij zich had, of daarvoor serieus zei "ik maak hem dood" dan heb je, ook als je 'alleen' de vlucht van iemand belemmerd hebt, al opzet op de dood van degene gehad.

Maar hier is die theorie in de praktijk niet aan de orde. Iemand die een klap geeft wordt niet zomaar meegetrokken met de persoon die vervolgens 'uit het niets' snoeihard een paar trappen geeft tegen het hoofd van het weerloos liggende slachtoffer.

Zelfs met de grootst mogelijke fantasie kun je dan niet zeggen dat degene die eerst sloeg opzet op de dood van het slachtoffer heeft gehad.
Ja, wat je hier schrijft klinkt logisch. Tenzij de beelden wel een soort samenwerking laten zien, maar dat verwacht ik niet meteen.
pi_200704405
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 22:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Nemen ze nu het onderzoek over, of doen ze alles zelf ook nog eens opnieuw onderzoeken?
Beide, denk ik.
pi_200705065
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 22:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Beide, denk ik.
Lekker efficient als je al personeelstekorten hebt, en wordt het daar dan echt beter van?
pi_200705333
Dus er is nu bevestiging dat ie is overleden door geweld. Ik twijfelde nog eigenlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200705755
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 23:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Lekker efficient als je al personeelstekorten hebt, en wordt het daar dan echt beter van?
Dat is het gevolg van het naar Nederland halen van deze zaak. De advocaten van de verdachten zullen natuurlijk geen genoegen nemen met allerlei Spaanse bevindingen. En het OM wil de aankalcht sterker maken, dat zie je ook aan de oproep aan meer getuigen om zich te melden. Ben wel benieuwd wat eruit gaat komen.
pi_200706291
Toch een eng idee dat deze zieke geesten nog vrij rondlopen.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 05:49:29 #261
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200706966
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 23:47 schreef SOG het volgende:
Dus er is nu bevestiging dat ie is overleden door geweld. Ik twijfelde nog eigenlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat de advocaten van de Gooische jongens wel twijfelen daaraan hoor. Die zijn alvast bezig om de jongens in te peperen dat ze Carlo al zagen zwalken/vallen voordat ze hem vermoordden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200707652
Zou het om al klaar zijn met het vertalen van de spaanse stukken?
pi_200707836
Kijk, ik ben niet zo van de complotten, maar dit duurt nu wel zó lang dat ik toch lwade opzet begin te vermoeden.

Het is dus belangrijk dat dit onder de aandacht blijft, ook in de media. Anders wordt het voor het om alleen maar makkelijker omdat geteisem er genadig van af te laten komen.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:33:56 #264
3542 Gia
User under construction
pi_200710277
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 22:19 schreef mark6791 het volgende:


Zelfs met de grootst mogelijke fantasie kun je dan niet zeggen dat degene die eerst sloeg opzet op de dood van het slachtoffer heeft gehad.
Geen opzet, maar het leidt onopzettelijk wel mede tot zijn dood.
pi_200710393
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 05:49 schreef Scorpie het volgende:
Denk dat de advocaten van de Gooische jongens wel twijfelen daaraan hoor. Die zijn alvast bezig om de jongens in te peperen dat ze Carlo al zagen zwalken/vallen voordat ze hem vermoordden.
De digitale schandpaal mag voor een iets mindere straf.Dan komen ze in ieder geval nooit meer aan de bak in de samenleving.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:44:14 #266
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200710481
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:38 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

De digitale schandpaal mag voor een iets mindere straf.Dan komen ze in ieder geval nooit meer aan de bak in de samenleving.
Zet de volledige NAW gegevens maar online inclusief ouders. Dan maar half jaartje minder brommen; internet vergeet niets.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200710881
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 21:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Is dit hier al gepost? Een goede en enigszins gedetailleerde reconstructie met voor mij een paar nieuwe stukjes informatie.
Ik kan het artikel niet lezen omdat ik geen abonnee ben :{ Weet iemand hoe ik dat kan omzeilen? Hoef niet van elke krant abonnee te worden :')
  Spellchecker dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:58:40 #268
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200710944
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 03:05 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Toch een eng idee dat deze zieke geesten nog vrij rondlopen.
Ja.

Maar ze zullen er niet over opscheppen denk ik.

quote:
heej, hoe was je vakantie op Mallorca?
quote:
wel gezellig hoor
pi_200710959
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zet de volledige NAW gegevens maar online inclusief ouders. Dan maar half jaartje minder brommen; internet vergeet niets.
En vooral die twee stellen die het een tof idee vonden om hun kind nog even mee op een eigen vakantie te nemen.

Dat je hem niet zelf bij het politiebureau afzet en in plaats daarvan thuis wacht totdat ze hem komen halen, ehh, dat kan ik nog enigszins begrijpen.

Maar lekker met het hele gezin op vakantie, dat is pure ethische armoede. Dan is er serieus iets mis met je moreel kompas.

Dat had imo wel een internationaal opsporingsbevel op mogen leveren. Pak hem maar op voor het oog van de hele camping.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200711283
Ok, lekker op vakantie gaan terwijl je slachtoffer begraven wordt.

Jongens nog steeds niet opgepakt? Vreemd, heel vreemd.
pi_200711682
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:59 schreef probeer het volgende:

[..]

En vooral die twee stellen die het een tof idee vonden om hun kind nog even mee op een eigen vakantie te nemen.

Dat je hem niet zelf bij het politiebureau afzet en in plaats daarvan thuis wacht totdat ze hem komen halen, ehh, dat kan ik nog enigszins begrijpen.

Maar lekker met het hele gezin op vakantie, dat is pure ethische armoede. Dan is er serieus iets mis met je moreel kompas.

Dat had imo wel een internationaal opsporingsbevel op mogen leveren. Pak hem maar op voor het oog van de hele camping.
In dat soort kringen is er een behoorlijk deel dat zich oprecht verheven voelt boven arbeiders. Hun vakantie mag toch niet gehinderd worden doordat er een automonteur doodgeschopt is, waarbij hun zoontje mogelijk zijdelings betrokken is?
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:36:47 #272
3542 Gia
User under construction
pi_200711844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:59 schreef probeer het volgende:

En vooral die twee stellen die het een tof idee vonden om hun kind nog even mee op een eigen vakantie te nemen.

Dat je hem niet zelf bij het politiebureau afzet en in plaats daarvan thuis wacht totdat ze hem komen halen, ehh, dat kan ik nog enigszins begrijpen.

Maar lekker met het hele gezin op vakantie, dat is pure ethische armoede. Dan is er serieus iets mis met je moreel kompas.

Dat had imo wel een internationaal opsporingsbevel op mogen leveren. Pak hem maar op voor het oog van de hele camping.
Op vakantie in het buitenland? Wat is er gebeurd met 'het land niet verlaten in afwachting van het proces/de rechtsgang'?

Naar een camping in Zeeland kan ik nog begrijpen, om weg te zijn van alle onrust, maar toch niet de grens over!.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:36:48 #273
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200711845
Wel opmerkelijk dat hier het noemen van namen tot waarschuwingen in pers van het om leidt terwijl Belgie met gemak video verslagen, met het noemen van voor- en achternaam van de dader, van verhoren uitzendt

pi_200712019
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 21:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Is dit hier al gepost? Een goede en enigszins gedetailleerde reconstructie met voor mij een paar nieuwe stukjes informatie.
Reconstructie van de fatale nacht op Mallorca.

Koen Nederhof Marcel Vink • 31 juli 2021

De piepjonge volwassenen uit Hilversum en Bussum zitten in de juiste periode op het Spaanse eiland. Het bekende feestoord staat op ’geel’, dus een negatieve coronatest is zo ongeveer alles wat nog niet volledig gevaccineerde jongeren nodig hebben om zonder veel gedoe af te kunnen reizen. Kortom: tijd om volledig los te gaan.
Toe aan een zomer vol feest, drank en meisjes
De jongens, tussen 18 en 20 jaar oud, zijn allemaal hard toe aan een zomer vol feest, drank en meisjes. Een deel heeft net, na een roerige en moeilijke coronaperiode, zijn diploma gehaald op het Alberdingk Thijm College. Op beelden van het ATC-college (havo, vwo en gymnasium) van de diploma-uitreiking zijn enkelen van hen te zien. Een van de aanstaande vakantiegangers, een blonde jongen, lacht wat verlegen als hij ’sociaal’ wordt genoemd.
Een deel kent elkaar ook van de lokale hockey- en voetbalclub. En van een eerdere vakantie naar het Portugese Albufeira. Op een foto van die zomer poseren ze vrolijk lachend voor een selfie met een bekende Portugese artiest. Duimpjes omhoog.
Vrolijk moet de avond en nacht aan de boulevard van wat de Spanjaarden S’Arenal noemen ook worden. De jongemannen zijn kort ervoor neergestreken in een luxe villa nabij. Het is van alle gemakken voorzien, het strand op loopafstand, net als de boulevard met zijn – vaak Nederlandse – barretjes. Hoewel de discotheken vanwege Covid-19 nog gesloten zijn, kunnen toeristen zich tot twee uur vermaken in cafés, restaurants en op terrassen.
Niets wijst op donkere wolken
De zwoele avond nabij ’Balneario dos’ – ook wel strandje nummer 2 – begint ook gezellig. Terwijl de thermometer nog altijd boven de 20 graden uitkomt, drinken de Gooise jongens – gekleed in onder andere prijzige kleding van het merk Dsquared – bier, praten ze luidruchtig over van alles en nog wat en genieten ze van de temperatuur, de sfeer en de alcohol. Niets wijst op donkere wolken.
Tot de kleine uurtjes zijn aangebroken. De sfeer slaat om. Enkele Gooise jongens, al behoorlijk beschonken, maken ruzie om stoelen in De Zaak, een Nederlandse kroeg. Een andere vriendengroep, ook uit Noord-Holland, zit ook in het café waar niet voldoende stoelen zijn. Zitten is een vereiste, in coronatijd. Elke keer als iemand van de andere groep naar de wc gaat, pikt een jongen uit het Gooi de zitplek in.
Het leidt tot ergernis, en daarna tot escalatie, zegt naderhand de moeder van een van de jongens die zwaar mishandeld wordt op het moment dat ze naar buiten lopen. Meerdere vervelende feestgangers uit de Gooise groep zijn dan al uit de zaak gezet door personeel. Ze dreigen hun landgenoten in elkaar te slaan zodra ook zij de bar uit komen.
De eerste escalerende ruzie
Na veel intimidatie gebeurt dat ook. Er worden harde klappen en trappen uitgedeeld. Een van de slachtoffers loopt een dubbele neusbreuk op, zijn vriend een gebroken hand. In het ziekenhuis vrezen ze vanwege een trap in zijn zij ook voor inwendig letsel. De jongen, die zijn bril verliest door het geweld, lijkt geluk te hebben. Bovendien lijkt hij voor nog erger behoed, vertelt de moeder, omdat een van de ruziezoekers er bijna in slaagt hem hard tegen zijn hoofd te trappen. Vrienden van de jongen die op de grond ligt, weten net op tijd de dader weg te werken en zo te voorkomen dat hun kameraad wellicht levensbedreigend letsel oploopt. Het is de eerste escalerende ruzie, de tweede met dodelijke afloop komt nog.
De belagers kijken volgens betrokkenen ’raar uit hun ogen’. Het is voor uitbaters aan de boulevard onverklaarbaar hoe deze jonge, niet bepaald als vechtersbaas uitziende jongens zó door het lint gaan. Een van de eigenaars heeft het over ’pikkies’. „Je geeft er geen stuiver voor.”
Na de ernstige mishandeling stuift de groep uiteen, precies op het moment dat de Spaanse politie komt kijken wat er aan de hand is. Niemand wordt aangehouden en na korte tijd vertrekken de agenten weer. Wie denkt dat de groep uit het Gooi is geschrokken door zijn eigen geweldsuitbarsting, komt bedrogen uit. Want 250 meter verderop, bij Balneario 1, bereikt de schokkende avond zijn dieptepunt.
Weerzinwekkende beelden
De beelden die deze krant krijgt toegespeeld, en die later door GeenStijl worden gepubliceerd, zijn ronduit weerzinwekkend. De 27-jarige Carlo Heuvelman ligt op de grond nabij de Bar Bier Express, ook al een ’Nederlandse kroeg’. De Waddinxvener heeft al klappen gekregen, als een van de jongens hem na een aanloopje een harde trap tegen zijn hoofd geeft. Te zien is dat daarna een andere jongen uit de groep het brute geweld nog eens dunnetjes overdoet. Je hoort een krakend geluid, de ontzetting van omstanders gaat door merg en been: „Wow… what the fuck maat! Hij is ko (knock-out, red.)! Holy shit!” Een andere omstander heeft dan al de hulpdiensten gealarmeerd.
Een deel van de groep lijkt dan geen enkel benul te hebben van de doodsstrijd die Carlo levert. „Sommigen wisten niet eens dat iemand op de grond lag”, laat een bron met kennis van zaken weten. Enkele jongens zouden wel een paar klappen hebben uitgedeeld, maar niets wat ook maar in de buurt van moorddadig geweld komt.
Dat was ook helemaal niet de bedoeling, klinkt het. De vriendengroep is zich – dan wel – kapot geschrokken. Een beetje knokken hoort er soms bij op Mallorca, maar hier wilden ze niet bij betrokken raken. Wat in ieder geval opvalt: degenen die Carlo tegen zijn hoofd hebben geschopt, zijn anderen dan die de jongens bij De Zaak in elkaar hebben geslagen. De precieze aanleiding van de doodschoppen die Carlo krijgt, is niet geheel duidelijk. De Spaanse politie houdt het op basis van beelden erop dat er zonder enige aanleiding op los is gemept. Slachtoffers zouden hebben verklaard dat de groep zogenaamd vriendelijk landgenoten omarmde, om dan uit het niets toe te slaan. Er wordt ook door meerdere ooggetuigen en uitbaters gerept van geweld gerelateerd aan Ajax en Feyenoord, maar Carlo blijkt net als de meeste Gooi-jongens een Ajax-fan te zijn.
En dan zijn er getuigen die een ander verhaal vertellen. Er zou wel degelijk een schermutseling zijn geweest tussen de Noord-Hollandse en Zuid-Hollandse vriendengroep, mogelijk vergelijkbaar met de ’stoelenruzie’ eerder in de nacht.
Belagers verschansen zich in hun villa
Hoe het ook begon, het eindigt als de groep geweldplegers vlucht van de plek des onheils en Carlo en een vriend roerloos blijven liggen. De bewusteloze vriend komt na een paar minuten bij en heeft vooral kneuzingen. Carlo wordt door ambulancebroeders geïntubeerd en naar het Son Espases-ziekenhuis gebracht. Daar ligt hij op de ic, terwijl zijn belagers zich verschansen in hun villa.
Hoe het er daar aan toegaat, is onduidelijk. Bekend is dat de mannen op vrijdag naar huis vliegen, terwijl ze eigenlijk zaterdag zouden gaan. Volgens de politie – die al naar hen op zoek is – omdat het hun te heet onder de voeten wordt. Volgens een advocaat omdat het reisadvies wijzigt van geel naar oranje. Zeker twee van de jongens willen die zondag nog met hun ouders op vakantie gaan. Alles is al geboekt. Ze willen er zeker van zijn dat ze niet in quarantaine hoeven, en besluiten, als woensdagavond het nieuws komt dat Mallorca op oranje gaat, halsoverkop naar huis te gaan, luidt het verhaal. De politie is in ieder geval net te laat om hen tegen te houden. Slechts een van hen wordt gepakt op luchthaven Palma de Mallorca. De 18-jarige zou zijn aangewezen om de sleutel van de villa in te leveren, al wordt dat later door betrokkenen ontkracht. De knul zou ’iets anders te doen hebben gehad’ met een meisje dat hij had ontmoet. Na uitgebreide verhoren wordt hij vrijgelaten. De jongen zou niet hebben gevochten.
Betrokkenen melden zich bij de politie
Direct na terugkeer meldt één van de naar Nederland gevlogen jongens zich bij de politie met zijn verhaal. Die zondag lekken meer en meer details uit over de bizarre vechtpartij. Het brengt ook een tweede betrokkene ertoe zich te melden. Anderen volgen, terwijl ’s avonds de Spaanse politie het treurige nieuws naar buiten brengt dat Carlo aan zijn verwondingen is bezweken.
Advocaat Jaap-Willem Roozemond pleit er direct voor dat de zaak in Nederland behandeld wordt. Die oproep klinkt ook van andere kanten, en inderdaad, de Spaanse rechter vraagt het OM in Nederland deze week het onderzoek over te nemen. Een bron meldt ook dat Spanjaarden mogelijk hebben gedacht ’weg met die Nederlanders. Dit is slecht voor het toerisme, slecht voor de economie’.
Er ontstaat veel onrust over het besluit, dat in ogen van velen onbegrijpelijk is. Er wordt gedacht aan klassenjustitie, iets wat het OM donderdag in een verklaring met kracht ontkent. De grote vraag is wanneer de verdachten worden opgepakt. Velen hebben zich al gemeld, en de Spaanse politie heeft aan de hand van camerabeelden precies de rol kunnen bepalen van alle betrokkenen. Namen zijn bekend, alles ligt nu in handen van de Nederlandse justitie.
Deze reconstructie is tot stand gekomen na een bezoek aan Mallorca, eigen research en gesprekken met meerdere betrokkenen.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:46:38 #275
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200712093
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:36 schreef the-eye het volgende:
Wel opmerkelijk dat hier het noemen van namen tot waarschuwingen in pers van het om leidt terwijl Belgie met gemak video verslagen, met het noemen van voor- en achternaam van de dader, van verhoren uitzendt

Verdachte is iets anders dan dader. In Nederland mag van daders ook de volledige naam gepubliceerd worden, het is mediacode om dat van verdachten niet te doen, en met goede reden.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:50:52 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200712207
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Reconstructie van de fatale nacht op Mallorca.
Iets leesbaarder:



quote:
Een stapavond om nooit meer te vergeten. Reconstructie van de fatale nacht op Mallorca die Carlo het leven kostte

Dertien jongens uit het Gooi kleden zich dinsdagavond 13 juli op hun best, voor ze na een warme dag aan het strand van Mallorca koers zetten naar de gezellige Nederlandse kroegen aan de boulevard van El Arenal. Het moet, zo aan het begin van hun zomervakantie, een stapavond worden om nooit te vergeten. Een reconstructie van de nacht die de 27-jarige Carlo Heuvelman fataal werd.

De piepjonge volwassenen uit Hilversum en Bussum zitten in de juiste periode op het Spaanse eiland. Het bekende feestoord staat op ’geel’, dus een negatieve coronatest is zo ongeveer alles wat nog niet volledig gevaccineerde jongeren nodig hebben om zonder veel gedoe af te kunnen reizen. Kortom: tijd om volledig los te gaan.

Toe aan een zomer vol feest, drank en meisjes

De jongens, tussen 18 en 20 jaar oud, zijn allemaal hard toe aan een zomer vol feest, drank en meisjes. Een deel heeft net, na een roerige en moeilijke coronaperiode, zijn diploma gehaald op het Alberdingk Thijm College. Op beelden van het ATC-college (havo, vwo en gymnasium) van de diploma-uitreiking zijn enkelen van hen te zien. Een van de aanstaande vakantiegangers, een blonde jongen, lacht wat verlegen als hij ’sociaal’ wordt genoemd.

Een deel kent elkaar ook van de lokale hockey- en voetbalclub. En van een eerdere vakantie naar het Portugese Albufeira. Op een foto van die zomer poseren ze vrolijk lachend voor een selfie met een bekende Portugese artiest. Duimpjes omhoog.

Vrolijk moet de avond en nacht aan de boulevard van wat de Spanjaarden S’Arenal noemen ook worden. De jongemannen zijn kort ervoor neergestreken in een luxe villa nabij. Het is van alle gemakken voorzien, het strand op loopafstand, net als de boulevard met zijn – vaak Nederlandse – barretjes. Hoewel de discotheken vanwege Covid-19 nog gesloten zijn, kunnen toeristen zich tot twee uur vermaken in cafés, restaurants en op terrassen.

Niets wijst op donkere wolken

De zwoele avond nabij ’Balneario dos’ – ook wel strandje nummer 2 – begint ook gezellig. Terwijl de thermometer nog altijd boven de 20 graden uitkomt, drinken de Gooise jongens – gekleed in onder andere prijzige kleding van het merk Dsquared – bier, praten ze luidruchtig over van alles en nog wat en genieten ze van de temperatuur, de sfeer en de alcohol. Niets wijst op donkere wolken.

Tot de kleine uurtjes zijn aangebroken. De sfeer slaat om. Enkele Gooise jongens, al behoorlijk beschonken, maken ruzie om stoelen in De Zaak, een Nederlandse kroeg. Een andere vriendengroep, ook uit Noord-Holland, zit ook in het café waar niet voldoende stoelen zijn. Zitten is een vereiste, in coronatijd. Elke keer als iemand van de andere groep naar de wc gaat, pikt een jongen uit het Gooi de zitplek in.

Het leidt tot ergernis, en daarna tot escalatie, zegt naderhand de moeder van een van de jongens die zwaar mishandeld wordt op het moment dat ze naar buiten lopen. Meerdere vervelende feestgangers uit de Gooise groep zijn dan al uit de zaak gezet door personeel. Ze dreigen hun landgenoten in elkaar te slaan zodra ook zij de bar uit komen.

De eerste escalerende ruzie

Na veel intimidatie gebeurt dat ook. Er worden harde klappen en trappen uitgedeeld. Een van de slachtoffers loopt een dubbele neusbreuk op, zijn vriend een gebroken hand. In het ziekenhuis vrezen ze vanwege een trap in zijn zij ook voor inwendig letsel. De jongen, die zijn bril verliest door het geweld, lijkt geluk te hebben. Bovendien lijkt hij voor nog erger behoed, vertelt de moeder, omdat een van de ruziezoekers er bijna in slaagt hem hard tegen zijn hoofd te trappen. Vrienden van de jongen die op de grond ligt, weten net op tijd de dader weg te werken en zo te voorkomen dat hun kameraad wellicht levensbedreigend letsel oploopt. Het is de eerste escalerende ruzie, de tweede met dodelijke afloop komt nog.

De belagers kijken volgens betrokkenen ’raar uit hun ogen’. Het is voor uitbaters aan de boulevard onverklaarbaar hoe deze jonge, niet bepaald als vechtersbaas uitziende jongens zó door het lint gaan. Een van de eigenaars heeft het over ’pikkies’. „Je geeft er geen stuiver voor.”

Na de ernstige mishandeling stuift de groep uiteen, precies op het moment dat de Spaanse politie komt kijken wat er aan de hand is. Niemand wordt aangehouden en na korte tijd vertrekken de agenten weer. Wie denkt dat de groep uit het Gooi is geschrokken door zijn eigen geweldsuitbarsting, komt bedrogen uit. Want 250 meter verderop, bij Balneario 1, bereikt de schokkende avond zijn dieptepunt.

Weerzinwekkende beelden

De beelden die deze krant krijgt toegespeeld, en die later door GeenStijl worden gepubliceerd, zijn ronduit weerzinwekkend. De 27-jarige Carlo Heuvelman ligt op de grond nabij de Bar Bier Express, ook al een ’Nederlandse kroeg’. De Waddinxvener heeft al klappen gekregen, als een van de jongens hem na een aanloopje een harde trap tegen zijn hoofd geeft. Te zien is dat daarna een andere jongen uit de groep het brute geweld nog eens dunnetjes overdoet. Je hoort een krakend geluid, de ontzetting van omstanders gaat door merg en been: „Wow… what the fuck maat! Hij is ko (knock-out, red.)! Holy shit!” Een andere omstander heeft dan al de hulpdiensten gealarmeerd.

Een deel van de groep lijkt dan geen enkel benul te hebben van de doodsstrijd die Carlo levert. „Sommigen wisten niet eens dat iemand op de grond lag”, laat een bron met kennis van zaken weten. Enkele jongens zouden wel een paar klappen hebben uitgedeeld, maar niets wat ook maar in de buurt van moorddadig geweld komt.

Dat was ook helemaal niet de bedoeling, klinkt het. De vriendengroep is zich – dan wel – kapot geschrokken. Een beetje knokken hoort er soms bij op Mallorca, maar hier wilden ze niet bij betrokken raken. Wat in ieder geval opvalt: degenen die Carlo tegen zijn hoofd hebben geschopt, zijn anderen dan die de jongens bij De Zaak in elkaar hebben geslagen. De precieze aanleiding van de doodschoppen die Carlo krijgt, is niet geheel duidelijk. De Spaanse politie houdt het op basis van beelden erop dat er zonder enige aanleiding op los is gemept. Slachtoffers zouden hebben verklaard dat de groep zogenaamd vriendelijk landgenoten omarmde, om dan uit het niets toe te slaan. Er wordt ook door meerdere ooggetuigen en uitbaters gerept van geweld gerelateerd aan Ajax en Feyenoord, maar Carlo blijkt net als de meeste Gooi-jongens een Ajax-fan te zijn.

En dan zijn er getuigen die een ander verhaal vertellen. Er zou wel degelijk een schermutseling zijn geweest tussen de Noord-Hollandse en Zuid-Hollandse vriendengroep, mogelijk vergelijkbaar met de ’stoelenruzie’ eerder in de nacht.

Belagers verschansen zich in hun villa

Hoe het ook begon, het eindigt als de groep geweldplegers vlucht van de plek des onheils en Carlo en een vriend roerloos blijven liggen. De bewusteloze vriend komt na een paar minuten bij en heeft vooral kneuzingen. Carlo wordt door ambulancebroeders geïntubeerd en naar het Son Espases-ziekenhuis gebracht. Daar ligt hij op de ic, terwijl zijn belagers zich verschansen in hun villa.

Hoe het er daar aan toegaat, is onduidelijk. Bekend is dat de mannen op vrijdag naar huis vliegen, terwijl ze eigenlijk zaterdag zouden gaan. Volgens de politie – die al naar hen op zoek is – omdat het hun te heet onder de voeten wordt. Volgens een advocaat omdat het reisadvies wijzigt van geel naar oranje. Zeker twee van de jongens willen die zondag nog met hun ouders op vakantie gaan. Alles is al geboekt. Ze willen er zeker van zijn dat ze niet in quarantaine hoeven, en besluiten, als woensdagavond het nieuws komt dat Mallorca op oranje gaat, halsoverkop naar huis te gaan, luidt het verhaal. De politie is in ieder geval net te laat om hen tegen te houden. Slechts een van hen wordt gepakt op luchthaven Palma de Mallorca. De 18-jarige zou zijn aangewezen om de sleutel van de villa in te leveren, al wordt dat later door betrokkenen ontkracht. De knul zou ’iets anders te doen hebben gehad’ met een meisje dat hij had ontmoet. Na uitgebreide verhoren wordt hij vrijgelaten. De jongen zou niet hebben gevochten.

Betrokkenen melden zich bij de politie

Direct na terugkeer meldt één van de naar Nederland gevlogen jongens zich bij de politie met zijn verhaal. Die zondag lekken meer en meer details uit over de bizarre vechtpartij. Het brengt ook een tweede betrokkene ertoe zich te melden. Anderen volgen, terwijl ’s avonds de Spaanse politie het treurige nieuws naar buiten brengt dat Carlo aan zijn verwondingen is bezweken.

Advocaat Jaap-Willem Roozemond pleit er direct voor dat de zaak in Nederland behandeld wordt. Die oproep klinkt ook van andere kanten, en inderdaad, de Spaanse rechter vraagt het OM in Nederland deze week het onderzoek over te nemen. Een bron meldt ook dat Spanjaarden mogelijk hebben gedacht ’weg met die Nederlanders. Dit is slecht voor het toerisme, slecht voor de economie’.

Er ontstaat veel onrust over het besluit, dat in ogen van velen onbegrijpelijk is. Er wordt gedacht aan klassenjustitie, iets wat het OM donderdag in een verklaring met kracht ontkent. De grote vraag is wanneer de verdachten worden opgepakt. Velen hebben zich al gemeld, en de Spaanse politie heeft aan de hand van camerabeelden precies de rol kunnen bepalen van alle betrokkenen. Namen zijn bekend, alles ligt nu in handen van de Nederlandse justitie.

Deze reconstructie is tot stand gekomen na een bezoek aan Mallorca, eigen research en gesprekken met meerdere betrokkenen.


[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 03-08-2021 11:57:11 ]
pi_200712294
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 05:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Denk dat de advocaten van de Gooische jongens wel twijfelen daaraan hoor. Die zijn alvast bezig om de jongens in te peperen dat ze Carlo al zagen zwalken/vallen voordat ze hem vermoordden.
Ik heb een getuigeverklaring op film gezien van een Nederlander die de confontatie als volgt beschreef: twee mannen hielden het slachtoffer vast, zodat de derde hem kon slaan. Nadat hij op de grond was gevallen, werd hij nog eens vol in het gezicht geschopt.

https://www.gids.tv/video(...)lorca-heel-gek-besef

[ Bericht 11% gewijzigd door SjoukjeHooynaayer op 03-08-2021 12:01:03 ]
pi_200712311
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik heb een getuigeverklaring op film gezien van een Nederlander die de confontatie als volgt beschreef: twee mannen hielden het slachtoffer vast, zodat de derde hem kon slaan. Nadat hij op de grond was gevallen, werd hij nog eens vol in het gezicht geschopt.
Wat een laffe hyena's zeg. Man man man.
pi_200712331
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:59 schreef probeer het volgende:

[..]

En vooral die twee stellen die het een tof idee vonden om hun kind nog even mee op een eigen vakantie te nemen.

Dat je hem niet zelf bij het politiebureau afzet en in plaats daarvan thuis wacht totdat ze hem komen halen, ehh, dat kan ik nog enigszins begrijpen.

Maar lekker met het hele gezin op vakantie, dat is pure ethische armoede. Dan is er serieus iets mis met je moreel kompas.

Dat had imo wel een internationaal opsporingsbevel op mogen leveren. Pak hem maar op voor het oog van de hele camping.
Dat had ik nog niet gelezen. Waar komt dat verhaal vandaan?
pi_200712374
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 00:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat is het gevolg van het naar Nederland halen van deze zaak. De advocaten van de verdachten zullen natuurlijk geen genoegen nemen met allerlei Spaanse bevindingen. En het OM wil de aankalcht sterker maken, dat zie je ook aan de oproep aan meer getuigen om zich te melden. Ben wel benieuwd wat eruit gaat komen.
Hoeveel getuigenverslagen hebben ze nodig om tot actie over te gaan? Hoeveel videos moeten ze zien voordat ze iemand kunnen arresteren?
pi_200712393
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 05:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Denk dat de advocaten van de Gooische jongens wel twijfelen daaraan hoor. Die zijn alvast bezig om de jongens in te peperen dat ze Carlo al zagen zwalken/vallen voordat ze hem vermoordden.
Als hyenas, de zwakste eruit pikken. Straks hebben ze hem nog een boel leed bespaard.
pi_200712412
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat had ik nog niet gelezen. Waar komt dat verhaal vandaan?
In dit topic gelezen, geen idee welk deel/pagina precies, stond wel een bron bij.

Tevens ondersteund door:

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Zeker twee van de jongens willen die zondag nog met hun ouders op vakantie gaan. Alles is al geboekt. Ze willen er zeker van zijn dat ze niet in quarantaine hoeven, en besluiten, als woensdagavond het nieuws komt dat Mallorca op oranje gaat, halsoverkop naar huis te gaan, luidt het verhaal.

[..]
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:03:35 #283
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200712490
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:59 schreef probeer het volgende:

[..]

En vooral die twee stellen die het een tof idee vonden om hun kind nog even mee op een eigen vakantie te nemen.

Dat je hem niet zelf bij het politiebureau afzet en in plaats daarvan thuis wacht totdat ze hem komen halen, ehh, dat kan ik nog enigszins begrijpen.

Maar lekker met het hele gezin op vakantie, dat is pure ethische armoede. Dan is er serieus iets mis met je moreel kompas.

Dat had imo wel een internationaal opsporingsbevel op mogen leveren. Pak hem maar op voor het oog van de hele camping.
En wat een verrassing, het OM loopt wederom achter de feiten aan.

Nou OvJ Jeuken, kom er maar in met je kutkop.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200712663
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Hoeveel getuigenverslagen hebben ze nodig om tot actie over te gaan? Hoeveel videos moeten ze zien voordat ze iemand kunnen arresteren?
The answer, my friend, is blowin' in the wind

  dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:16:12 #285
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200712795
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:59 schreef probeer het volgende:

[..]

En vooral die twee stellen die het een tof idee vonden om hun kind nog even mee op een eigen vakantie te nemen.

Dat je hem niet zelf bij het politiebureau afzet en in plaats daarvan thuis wacht totdat ze hem komen halen, ehh, dat kan ik nog enigszins begrijpen.

Maar lekker met het hele gezin op vakantie, dat is pure ethische armoede. Dan is er serieus iets mis met je moreel kompas.

Dat had imo wel een internationaal opsporingsbevel op mogen leveren. Pak hem maar op voor het oog van de hele camping.
Kan me er zo niks bij voorstellen dat je dan nog gezellig met het gezin naar de camping gaat of zo 8)7 .

Ik ben heel vrij opgevoed maar als ik als puber betrokken was geweest bij zulke excessen dan had m'n pa me dus wél hoogstpersoonlijk en diep teleurgesteld op het politiebureau afgeleverd.
Huilen dan.
pi_200712948
“ Volgens een advocaat omdat het reisadvies wijzigt van geel naar oranje.”

Dit is het beste wat de advocaat kon verzinnen?! :') Wat een trieste galbak.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Spellchecker dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:23:36 #287
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200713016
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Kan me er zo niks bij voorstellen dat je dan nog gezellig met het gezin naar de camping gaat of zo 8)7 .

Ik ben heel vrij opgevoed maar als ik als puber betrokken was geweest bij zulke excessen dan had m'n pa me dus wél hoogstpersoonlijk en diep teleurgesteld op het politiebureau afgeleverd.
En waar ga je het over hebben?
En niet te hard over praten want de buren ...
En constant het nieuws in de gaten houden .....
pi_200713366
https://www.volkskrant.nl/cs-b0b7dff4

[ Bericht 82% gewijzigd door sp3c op 06-08-2021 04:46:01 ]
pi_200713632
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik heb een getuigeverklaring op film gezien van een Nederlander die de confontatie als volgt beschreef: twee mannen hielden het slachtoffer vast, zodat de derde hem kon slaan. Nadat hij op de grond was gevallen, werd hij nog eens vol in het gezicht geschopt.

https://www.gids.tv/video(...)lorca-heel-gek-besef

Wat mij betreft is dat geen uit de hand gelopen stoeipartij meer waar iemand verkeerd terecht is gekomen of een klap verkeerd heeft uitgepakt. Dit is moord.
pi_200713645
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 05:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Denk dat de advocaten van de Gooische jongens wel twijfelen daaraan hoor. Die zijn alvast bezig om de jongens in te peperen dat ze Carlo al zagen zwalken/vallen voordat ze hem vermoordden.
Ze hebben nu ook alle gelegenheid om met z'n allen de verklaringen in elkaar te sleutelen.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:49:55 #291
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200713675
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat mij betreft is dat geen uit de hand gelopen stoeipartij meer waar iemand verkeerd terecht is gekomen of een klap verkeerd heeft uitgepakt. Dit is moord.
Dunne scheidslijn soms, maar denk toch dat dit onder doodslag valt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200713725
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dunne scheidslijn soms, maar denk toch dat dit onder doodslag valt.
Daar zal het juridisch wel op uit draaien inderdaad. Persoonlijk vind ik er wel een lans voor te breken dat dit iets meer is dan een opwelling.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:55:38 #293
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200713773
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar zal het juridisch wel op uit draaien inderdaad. Persoonlijk vind ik er wel een lans voor te breken dat dit iets meer is dan een opwelling.
Dus dat ze eerder al het idee hebben opgevat om iemand (mogelijk) dood te gaan slaan?

Zou idd kunnen, maar is lastig te bewijzen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200713889
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:34 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
https://www.volkskrant.nl/cs-b0b7dff4

Tot de tijd dat de politie het hele onderzoek heeft afgerond en heeft uitgezocht wie er nou precies geschopt heeft, kunnen onze Gooise zonen ongestoord verder vakantie vieren. Op vrije voeten natuurlijk. Gelukkig maar, want ze hebben zo’n zware tijd achter de rug. Al die lockdowns waren ook niet makkelijk. En om nou hun laatste vakantieweken in een Spaanse cel door te brengen. Je schijnt je daar nog meer opgesloten te voelen dan in het quarantainehotel van Tokio. Dat gun je toch niemand?

En nu balen ze flink. Want waar moeten ze nou verder hun vakantie vieren? Het is hier slecht weer en voorlopig kunnen ze het land niet uit.

Op social media had iedereen sowieso liever gezien dat ze in Spanje waren gebleven. Wat deden ze hier? En waarom werden ze daar niet voorgeleid? Dat gunden we hen wél. Iedereen wond zich op over onze Gooise vrienden.

Tot deze week. Toen ons het bericht van de 14-jarige Frédérique bereikte die bruut in elkaar werd geslagen door een groepje leeftijdsgenoten, omdat ze terecht vond dat haar geslacht niemand wat aangaat. Toen was binnen de kortste keren #Marokkanen weer trending en konden we weer over tot de orde van de dag. Leuk om Gooise jongens te bashen, maar laten we vooral doen waar we goed in zijn. Toch fijn dat er buitenlanders zijn.
Deze columnist heeft een betonblok voor zijn kop zitten als hij denkt dat de aandacht voor deze zaak minder is geworden omdat een stel Marokkanen een transgender belaagde. Het OM voelde zich notabene genoodzaakt om vanwege de brede maatschappelijke kritiek in OP1 een verhaaltje te houden. Ná het incident in Amstelveen.

Ach je kunt het van de Volkskrant ook wel verwachten, verschrikkelijke misdrijven misbruiken om Marokkanen op een positief voetstuk te plaatsen. Ze kennen evenmin schaamte als zeer rechtse media als De Dagelijkse Standaard.
pi_200713927
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus dat ze eerder al het idee hebben opgevat om iemand (mogelijk) dood te gaan slaan?

Zou idd kunnen, maar is lastig te bewijzen.
Niet om iemand dood te gaan slaan, maar wel om iemand dusdanig aan te pakken dat 'n weldenkend mens kan bedenken dat diegene daar aan kan overlijden.

Ze besloten toch om 'm vast te houden zodat 'n ander hem kon slaan en schoppen. En toen 'ie op de grond lag nog even een aanloopje te nemen om 'm tegen z'n hoofd te trappen.
pi_200713959
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:34 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
https://www.volkskrant.nl/cs-b0b7dff4

Tot de tijd dat de politie het hele onderzoek heeft afgerond en heeft uitgezocht wie er nou precies geschopt heeft, kunnen onze Gooise zonen ongestoord verder vakantie vieren. Op vrije voeten natuurlijk. Gelukkig maar, want ze hebben zo’n zware tijd achter de rug. Al die lockdowns waren ook niet makkelijk. En om nou hun laatste vakantieweken in een Spaanse cel door te brengen. Je schijnt je daar nog meer opgesloten te voelen dan in het quarantainehotel van Tokio. Dat gun je toch niemand?

En nu balen ze flink. Want waar moeten ze nou verder hun vakantie vieren? Het is hier slecht weer en voorlopig kunnen ze het land niet uit.

Op social media had iedereen sowieso liever gezien dat ze in Spanje waren gebleven. Wat deden ze hier? En waarom werden ze daar niet voorgeleid? Dat gunden we hen wél. Iedereen wond zich op over onze Gooise vrienden.

Tot deze week. Toen ons het bericht van de 14-jarige Frédérique bereikte die bruut in elkaar werd geslagen door een groepje leeftijdsgenoten, omdat ze terecht vond dat haar geslacht niemand wat aangaat. Toen was binnen de kortste keren #Marokkanen weer trending en konden we weer over tot de orde van de dag. Leuk om Gooise jongens te bashen, maar laten we vooral doen waar we goed in zijn. Toch fijn dat er buitenlanders zijn.
Ach gut, iemand is er weer in geslaagd om er een discussie van te maken over Marokkanen. Ja, Marokkanen zorgen voor relatief veel overlast en zijn relatief vaak betrokken bij criminaliteit. Maar je moet degenen aanpakken die zich misdragen, ongeacht of dat nu Marokkanen, Gooische jochies of Japanners zijn.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:04:46 #297
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200713976
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 13:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niet om iemand dood te gaan slaan, maar wel om iemand dusdanig aan te pakken dat 'n weldenkend mens kan bedenken dat diegene daar aan kan overlijden.

Ze besloten toch om 'm vast te houden zodat 'n ander hem kon slaan en schoppen. En toen 'ie op de grond lag nog even een aanloopje te nemen om 'm tegen z'n hoofd te trappen.
Ja precies, maar kwam dat niet direct voort uit een ruzie?
Dan is het lastig aan te tonen dat ze het daarvoor al van plan waren.

Dat er minstens voorwaardelijk opzet en dus sprake is van doodslag lijkt me evident als je op zo een manier tekeergaat idd :{

We gaan het zien, ben benieuwd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200714107
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar zal het juridisch wel op uit draaien inderdaad. Persoonlijk vind ik er wel een lans voor te breken dat dit iets meer is dan een opwelling.
Het wordt voor de verdediging een lastige zaak:

1. Bestaat er op basis van beelden en getuigenissen twijfel over de identitiet van de kopschoppers en hun helpers? Vermoedelijk niet.

2. Kan dit onder jeugdrecht en dus gesloten deuren worden afgehandeld? Zodat alles buiten de media wordt gehouden?

3. Kan de bekende troefkaart "tijdelijk verminderd toerekeningsvatbaar" worden getrokken?

Vooral no. 3 is een juweeltje onder de strafrechtadvocaten. Van iemand die net zijn havo-diploma heeft gehaald kun je moeilijk beweren dat hij ontoerekeningsvatbaar, wat het mooiste zou zijn, want dan gaat hij geheel vrijuit.

Dus moet het verminderd toerekeningsvatbaar worden, waardoor de straf veel lager zal worden. Maar nog mooier is tijdelijk verminderd toerekeningsvatbaar, waarbij die tijdelijkheid uiteraard toevallig het moment van de moord betreft.

Ik verwacht dat het over die boeg gegooid zal worden. De "jongens" hadden slechts een paar biertjes gedronken, maar een onbekende heeft hen gedrogeerd door "iets" in dat bier te doen. Daardoor waren de "jongens" zichzelf niet, wat ook wordt bevestigd door getuigen die hebben verklaard dat ze "erg vreemd" uit hun ogen keken.

Wat er daarna is gebeurd, daar kunnen deze "jongens" zich totaal niets van herinneren. Ze hebben slechts in een roes gehandeld, in een soort hypnose. Om deze reden kan het ten laste gelegde de "jongens" niet worden aangerekend. In feite zijn zij zelf ook slachtoffer. In de eerste plaats door de drugs die in hun drank is gedaan en in de tweede plaats door de digitale schandpaal van GeenStijl.
pi_200714120
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 13:01 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Deze columnist heeft een betonblok voor zijn kop zitten als hij denkt dat de aandacht voor deze zaak minder is geworden omdat een stel Marokkanen een transgender belaagde. Het OM voelde zich notabene genoodzaakt om vanwege de brede maatschappelijke kritiek in OP1 een verhaaltje te houden. Ná het incident in Amstelveen.

Ach je kunt het van de Volkskrant ook wel verwachten, verschrikkelijke misdrijven misbruiken om Marokkanen op een positief voetstuk te plaatsen. Ze kennen evenmin schaamte als zeer rechtse media als De Dagelijkse Standaard.
Snappen ze trouwens wel dat de brede kritiek en verontwaardiging vooral voortkomt uit het feit dat deze verdachten die iets gruwelijks hebben gedaan nóg steeds - inmiddels 2 weken - op vrije voeten zijn?

Dat is toch ontzettend angstaanjagend?

Ik vind zo’n uitspraak in de media van het OM ‘als we namen van verdachten in de media zien, kan dat zorgen voor strafvermindering’ niet echt geruststellend trouwens. Kan me ook voorstellen dat dat voor nabestaanden extra hard is.
pi_200714322
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:34 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
https://www.volkskrant.nl/cs-b0b7dff4

Tot de tijd dat de politie het hele onderzoek heeft afgerond en heeft uitgezocht wie er nou precies geschopt heeft, kunnen onze Gooise zonen ongestoord verder vakantie vieren. Op vrije voeten natuurlijk. Gelukkig maar, want ze hebben zo’n zware tijd achter de rug. Al die lockdowns waren ook niet makkelijk. En om nou hun laatste vakantieweken in een Spaanse cel door te brengen. Je schijnt je daar nog meer opgesloten te voelen dan in het quarantainehotel van Tokio. Dat gun je toch niemand?

En nu balen ze flink. Want waar moeten ze nou verder hun vakantie vieren? Het is hier slecht weer en voorlopig kunnen ze het land niet uit.

Op social media had iedereen sowieso liever gezien dat ze in Spanje waren gebleven. Wat deden ze hier? En waarom werden ze daar niet voorgeleid? Dat gunden we hen wél. Iedereen wond zich op over onze Gooise vrienden.

Tot deze week. Toen ons het bericht van de 14-jarige Frédérique bereikte die bruut in elkaar werd geslagen door een groepje leeftijdsgenoten, omdat ze terecht vond dat haar geslacht niemand wat aangaat. Toen was binnen de kortste keren #Marokkanen weer trending en konden we weer over tot de orde van de dag. Leuk om Gooise jongens te bashen, maar laten we vooral doen waar we goed in zijn. Toch fijn dat er buitenlanders zijn.
Gefrustreerd mannetje, die Jeffrey Spalburg. Van de Volkskrant begrijp ik het niet. Als je iemand een gastcolumn geeft, dan eis je toch een zekere kwaliteit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')