abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 17:28:21 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200619007


Tijdlijn:

Aanslag en overlijden
- Peter R. de Vries werd op 6 juli rond 19.30 uur neergeschoten in de Lange Leidsedwarsstraat. De misdaadjournalist had net de studio van RTL Boulevard verlaten, waar hij te gast was om naar zijn auto te lopen. Het tv-programma werd om de hoek opgenomen.

- De Vries werd volgens getuigen vier of vijf keer beschoten, volgens de politie van dichtbij. Hij werd zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis. In de dagen die volgden werd weinig bekend over zijn toestand, behalve dat die 'heel onzeker' was en dat De Vries vocht voor zijn leven.

- Peter R. de Vries is donderdag 15 juli overleden. De Vries is 64 jaar geworden. Hij is in het bijzijn van zijn familieleden overleden.

- Woensdag 21 juli kon het publiek afscheid nemen. Zo'n 7500 mensen brachten de misdaadjournalist een laatste groet in Carré.

- De familie, vrienden, collega's en andere naasten van Peter R. de Vries namen donderdag 22 juli afscheid van hem in het Koninklijk Theater Carré in Amsterdam. Na de dienst werd De Vries via de hoofdingang weggedragen en vervoerd naar het laatste afscheid, dat alleen door intimi is bijgewoond.
Emotioneel afscheid van Peter R. de Vries in Carré: 'Hartverscheurend'

INTERVIEW PARTNER PETER R. DE VRIES: 'Peter was de hoofdprijs'

SPOILER: Twitter berichten Royce de Vries
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dader(s) en onderzoek
- Op de avond van de aanslag werden drie verdachten aangehouden, van wie één de volgende dag weer werd vrijgelaten. De andere twee zijn de 35-jarige Pool Kamil E. uit het Gelderse Maurik en de 21-jarige Delano G. die in Rotterdam woont, maar ook een adres heeft in Tiel. Dat de verdachten uit Tiel en Maurik komen wordt door ingewijden, ook in het criminele milieu, gezien als een sterke aanwijzing dat de aanslag uit de hoek komt van Ridouan Taghi.
Binnen een uur opgepakt: zo kwam politie verdachten op het spoor

- Delano G. is een neef van Jaouad 'Joey' W., die wordt gezien als leider van een 'moordbende' van Taghi.

- De 35-jarige Poolse man werd een week eerder ook al door de politie aangehouden in Maurik. Dat was voor een bedreiging, mogelijk met een vuurwapen. Of er een link is met de zaak rond Peter R. de Vries is onduidelijk.

- Maandag 19 juli: de twee verdachten van de moord op misdaadverslaggever Peter R. de Vries blijven voorlopig vastzitten. De raadkamer van de Amsterdamse rechtbank heeft de hechtenis van de twee met 90 dagen verlengd.

Bron tijdlijn (zelf verder aangevuld)

quote:
Let op: GEEN! lugubere/bloedige foto's of filmpjes posten van dit of enig ander gerelateerd onderwerp.
Dank voor uw medewerking & begrip @Danny
Geen afbeeldingen en video's van het slachtoffer, potentiele daders, verdachten e.d. aub.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 17:28:37 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200619012
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Het 'bekende' filmpje is echt hooguit van een meter afstand gefilmd, je ziet de camera/filmer zelfs nog rondom het lichaam lopen. Een ander filmpje waar de politie al aan het reanimeren is is van wat verder, zou zeggen een metertje of 15.
En niemand zegt tegen de filmer dat hij hiermee moet stoppen? Ik neem aan dat omstanders ook wel gezien zullen hebben wie er hebben gefilmd?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_200619398
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

En niemand zegt tegen de filmer dat hij hiermee moet stoppen? Ik neem aan dat omstanders ook wel gezien zullen hebben wie er hebben gefilmd?
Mensen met mobieltjes is redelijk normaal nu toch? Je ziet niet wat en hoe en wie ze filmen
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_200619727
quote:
Op donderdag 29 juli 2021 08:37 schreef Mondkapje het volgende:

Al was het de 'smeekbede' van Taghi zelf geweest, of van de koning van Marokko, je hoeft niet alles te doen wat ze je vragen.
Zijn vriendin heeft geprobeerd hem ervan af te houden, maar Peter wilde zich graag liëren aan zo'n Grote Zaak. Hij is gewoon naïef geweest. Een hele schoolklas werd opgetrommeld om hem in de val te lokken en af te slachten.
pi_200620058
Er is al minimaal 1 iemand die nu ook de lijfspreuk van Peter op haar been heeft prijken (zag het van de week op Twitter).
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:05:49 #6
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200620069
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

En niemand zegt tegen de filmer dat hij hiermee moet stoppen? Ik neem aan dat omstanders ook wel gezien zullen hebben wie er hebben gefilmd?
Op dat filmpje van dichtbij zie je hooguit 2 man ofzo erbij staan en die zijn druk bezig met het slachtoffer uiteraard. Hij filmt het ook vlak achter hen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200625134
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:04 schreef Samhain het volgende:
Er is al minimaal 1 iemand die nu ook de lijfspreuk van Peter op haar been heeft prijken (zag het van de week op Twitter).
Dan neem je een lijfspreuk wel heel letterlijk.
pindazakje
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 5 augustus 2021 @ 09:15:19 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200748990
Straks persconferentie!!!!!!

quote:
Persconferentie Marengo-advocaten over onderzoek Peter R. de Vries

DEN HAAG (ANP) - De advocaten van kroongetuige Nabil B. geven donderdag een persconferentie na afloop van een gesprek met het ministerie van Justitie en Veiligheid over het aangekondigde onderzoek naar de moord op misdaadverslaggever Peter R. de Vries. De Vries was tevens vertrouwenspersoon van de kroongetuige in het omvangrijke liquidatieproces Marengo. Hij werd op 6 juli op straat in Amsterdam neergeschoten en overleed negen dagen later.

De advocaten Peter Schouten en Onno de Jong noemen het "onbegrijpelijk" dat Tjibbe Joustra, voormalig Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, door demissionair justitieminister Ferd Grapperhaus als voorzitter van de onderzoekscommissie is benoemd. Zij zullen dat donderdag aangeven in het gesprek met het ministerie en later in de persconferentie met een verslag van dat gesprek komen, laat Schouten weten. Uit veiligheidsoogpunt wordt nog niet bekendgemaakt waar de bijeenkomst donderdagmiddag gaat plaatsvinden.

Sinds begin 2018 bekend werd gemaakt dat Nabil B. zich had gemeld als kroongetuige, werd eerst zijn onschuldige broer Reduan doodgeschoten. In september 2019 werd zijn advocaat Derk Wiersum vermoord. Peter R. de Vries werd begin vorige maand in het centrum van Amsterdam neergeschoten toen hij naar de parkeergarage liep na een uitzending van RTL Boulevard. Kort daarna werden twee verdachten opgepakt.

Marengo gaat om meerdere liquidaties en pogingen daartoe. Hoofdverdachte is Ridouan Taghi. Hij is geen verdachte in de drie moordzaken rond de kroongetuige, maar er wordt wel naar hem gewezen als mogelijke opdrachtgever.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ek-peter-r-de-vries/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 5 augustus 2021 @ 18:54:43 #9
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_200760233
quote:
Advocaten Nabil B. snoeihard over NCTV na dood Peter R. de Vries: ‘Onvoldoende naar ons geluisterd’

De advocaten van Nabil B. halen op een speciaal ingelaste persconferentie snoeihard uit naar de NCTV over de in hun ogen ‘lakse beveiliging’ van alle betrokkenen in het Marengo-proces, waaronder die van Peter R. de Vries. ,,Er werd onvoldoende naar ons geluisterd. Zelfs tot op de dag van vandaag, na de dood van Peter, is het allemaal nog steeds onvoldoende”, zegt raadsman Peter Schouten op de beveiligde persconferentie. De advocaten van de kroongetuige eisen een onafhankelijk én breder onderzoek naar de drie moorden, die volgens hen gelieerd zijn aan het Marengo-proces.

Sebastiaan Quekel & Peter Winterman 5 aug. 2021 Laatste update: 18:31
De advocaten van kroongetuige Nabil B. hebben weinig vertrouwen in het door het ministerie van Justitie en Veiligheid aangekondigde onderzoek naar de moord op De Vries. Ze hadden eerder vandaag een gesprek met het ministerie om over hun kritiek op het aangekondigde onderzoek te spreken.

De verdediging van Nabil B. vindt dat de insteek veel breder moet. Dus niet alleen naar de moord op De Vries, maar ook naar de eerdere moorden op de broer en advocaat van Nabil B. Het ministerie gaf echter duidelijk aan daar niets voor te voelen, vertelde Schouten tijdens een bijeenkomst na dat gesprek.

Persoonsbeveiliging
Volgens advocaten Peter Schouten en Onno de Jong is één groot integraal onderzoek nodig om te achterhalen waar het de afgelopen periode in hun ogen is misgegaan. ,,We hopen hiermee een patroon te kunnen ontdekken van hoe de beveiliging van betrokkenen heeft gefaald”, legt Schouten uit.

Dat Peter R. de Vries geen strenge persoonsbeveiliging wilde, zoals John van den Heuvel die momenteel bijvoorbeeld heeft, bevestigt Schouten. ,,Maar Peter voerde wel gesprekken met een veiligheidsexpert van het parket Midden-Nederland over het soort beveiliging dat wél kon worden aangeboden.”

Steken laten vallen
Overheidsinstanties hebben in de maanden voorafgaand aan de moord op Peter R. de Vries veel steken laten vallen, vinden de advocaten. ,,Peter vond het bespottelijk dat hij niet te horen kreeg op basis van welke informatie hij op een dodenlijst stond”, zegt Schouten. ,,Het is een slechte zaak dat beoogd slachtoffers bepaalde informatie niet krijgen. Onno en ik zijn per slot van rekening advocaten en hebben een beroepsgeheim. Wij wensen dat diepgaand wordt onderzocht wat voor concrete informatie er bestond en wat er is binnengekomen.”

De advocaten vermoeden dat overheidsinstanties niet goed genoeg informatie hebben uitgewisseld en dat de dreigingsinschatting onvoldoende is geweest. Dat moet volgens Schouten en De Jong grondig worden onderzocht. ,,Wij gaan er alles aan doen om de veiligheidssituatie voor de betrokkenen te verbeteren. We laten dit niet liggen. Ook al is dit niet onze taak”, aldus Schouten.

‘Onbegrijpelijk’
Peter R. de Vries was tevens vertrouwenspersoon van de kroongetuige in het omvangrijke liquidatieproces Marengo. Hij werd op 6 juli op straat in Amsterdam neergeschoten en overleed negen dagen later.

Advocaten Peter Schouten en Onno de Jong noemen het ‘onbegrijpelijk’ dat Tjibbe Joustra, voormalig Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, door demissionair justitieminister Ferd Grapperhaus als voorzitter van de onderzoekscommissie is benoemd. Ze zijn daar bijzonder ontstemd over. De NCTV – en voorloper NCTb – is verantwoordelijk voor beveiligingszaken. De Vries werd niet beveiligd.

,,De rol die de NCTV en ook het Openbaar Ministerie heeft gespeeld, heeft desastreuze gevolgen gehad. Sowieso bij de moord op De Vries, maar mogelijk ook bij de moord op de broer en advocaat van de kroongetuige,” aldus Schouten. ,,Daarom moet er een echt onafhankelijk onderzoek komen, uitgevoerd door iemand die helemaal los staat van de Nederlandse staat en dus ook de NCTV en het OM.”

Levenslang
Sinds begin 2018 bekend werd gemaakt dat Nabil B. zich had gemeld als kroongetuige, werd eerst zijn onschuldige broer Reduan doodgeschoten. In september 2019 werd zijn advocaat Derk Wiersum vermoord. Tegen de twee verdachten van de moord op Wiersum is vorige maand een levenslange gevangenisstraf geëist, de rechtbank moet nog uitspraak doen. Peter R. de Vries werd begin vorige maand in het centrum van Amsterdam neergeschoten toen hij naar de parkeergarage liep na een uitzending van RTL Boulevard. Kort daarna werden twee verdachten opgepakt.

Het Marengo-proces gaat om meerdere liquidaties en pogingen daartoe. Hoofdverdachte is Ridouan Taghi. Hij is geen verdachte in de drie moordzaken rond de kroongetuige, maar er wordt wel naar hem gewezen als mogelijke opdrachtgever.
https://www.ad.nl/binnenl(...)geluisterd~a503351c/
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_200760608
Ik word erg moe van de iets te mediageile Schouten.
Het is koud, het is guur....
pi_200876589
Eerste openbare zitting in moordzaak Peter R. de Vries op 18 oktober

https://www.nu.nl/peter-r(...)s-op-18-oktober.html
  donderdag 12 augustus 2021 @ 16:29:23 #12
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_200878774
quote:
15s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Vandaag is Peter vier weken dood🙁.
Wat gaat dat snel zeg.
  Moderator / Miss SHO donderdag 12 augustus 2021 @ 20:12:44 #14
22592 crew  Ole
pi_200881893
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

En niemand zegt tegen de filmer dat hij hiermee moet stoppen? Ik neem aan dat omstanders ook wel gezien zullen hebben wie er hebben gefilmd?
het was in mijn straat. Ik ken iemand die erachter liep en nu trauma heeft. Die was echt niet bezig om de mensen met telefoontjes aan te spreken..
En nog dagelijks bezoeken mensen de plaats. Maar bloemen zijn weg op verzoek familie
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_200885874
quote:
15s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Vandaag is Peter vier weken dood🙁.
Nu je het zegt...

quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat gaat dat snel zeg.
En straks weet niemand wie dat was...
De ouders misschien die hij geholpen heeft om zijn kinderen terug te vinden.
Dood of levend...
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200886199
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 23:46 schreef FANNN het volgende:

[..]

Nu je het zegt...
[..]

En straks weet niemand wie dat was...
De ouders misschien die hij geholpen heeft om zijn kinderen terug te vinden.
Dood of levend...
Dat geldt voor Jan met de Pet. Peter's legacy leeft nog wel een poosje door.

Ik weet dat het leven door gaat en je niet kan blijven rouwen maar toch verbaas ik me er eigenlijj altijd weer over hoe snel dat gaat.
Op het moment is iedereen in shock en kapot ervan. Na een week staan ze bij boulevard weer te lachen alsof het niks is.

Met lokale mensen die tragisch sterven is dat nog erger. Dan zie je de bloemenzee met de week kleiner worden tot het na een poosje helemaal weg is. Op de dierbaren na boeit het niemand meer.

Ik begrijp het maar vind het wel altijd iets triests hebben. Alsof het leven toch veel minder waarde had dan hoe men er initieel op reageerde misschien?
pi_200886246
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 00:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik begrijp het maar vind het wel altijd iets triests hebben.
Ja is ook zo... Maar zijn vrouw of vriendin en zijn kinderen zullen hem niet zo snel vergeten hoor...
waarschijnlijk vergeten ze hem nooit.
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200994847
Getuige zag week voor aanslag verdacht persoon in de buurt van Peter R. de Vries

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-r-de-vries-a4055360

Die Pool dus uiteindelijk.
pi_200995793
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 00:45 schreef FANNN het volgende:

[..]
Ja is ook zo... Maar zijn vrouw of vriendin en zijn kinderen zullen hem niet zo snel vergeten hoor...
waarschijnlijk vergeten ze hem nooit.
Duh. ;)
pi_200997003
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:29 schreef Zipportal het volgende:
Getuige zag week voor aanslag verdacht persoon in de buurt van Peter R. de Vries

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-r-de-vries-a4055360

Die Pool dus uiteindelijk.
Ze liepen hem dus al een tijdje te schaduwen, en zijn daarbij gespot. Bizar dat daar helemaal niks mee gedaan is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_200997104
Schouten doet er alles aan om in de media te blijven en schuift de politie de schuld in de schoenen. PRDV wilde geen beveiliging, punt.
Het is koud, het is guur....
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:10:11 #23
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_200999282
John durft veel te zeggen. En gelijk heeft ie.
pi_200999689
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:53 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ze liepen hem dus al een tijdje te schaduwen, en zijn daarbij gespot. Bizar dat daar helemaal niks mee gedaan is.
Bizar dat Peter zelf zo fuckin naïef of zichzelf als God waande gedroeg wetende hiervan.
pi_201030253
twitter


Tattoo's zijn voor tokkies.
  zondag 22 augustus 2021 @ 18:24:33 #26
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 22 augustus 2021 @ 19:05:59 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201031073
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:03 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

Tattoo's zijn voor tokkies.
Jezus, die huid :M :M :M :M
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201046167
Grapperhaus moet wachten met start onderzoek naar beveiliging Peter R. de Vries

quote:
Demissionair minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid moet wachten met het onderzoek naar de omstandigheden rondom de moord op Peter R. de Vries. Een meerderheid van de Tweede Kamer wil eerst bespreken hoe dat onderzoek eruit moet zien.

De advocaten van kroongetuige Nabil B. in het liquidatieproces Marengo, Peter Schouten en Onno de Jong, hadden eerder felle kritiek op Grapperhaus. Hij benoemde de voormalige Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra tot voorzitter van de commissie die onderzoek moet doen naar de beveiliging van de Vries.

Joustra kan als voorman van de huidige NCTV nooit onafhankelijk genoeg onderzoek doen naar fouten die zijn gemaakt, is het stellige oordeel van Schouten en De Jong. Bovendien willen ze dat het onderzoek wordt uitgebreid naar de omstandigheden rondom de andere twee moorden tijdens het Marengo-proces: de moord op de broer van de kroongetuige en op Derk Wiersum, de vorige advocaat van de kroongetuige.

Gewonnen
Alleen met een integraal onderzoek naar alle drie deze misdrijven is te achterhalen waar het tot drie keer toe is misgegaan met het beveiligen van de mensen rondom de kroongetuige, zeggen de advocaten die zelf ook zwaar beveiligd worden omdat zij op een dodenlijst staan.

,,We hopen hiermee een patroon te kunnen ontdekken van hoe de beveiliging van betrokkenen heeft gefaald”, zei Schouten daarover eerder. Hij toonde zich vandaag samen met De Jong opgelucht. ,,De eerste slag is gewonnen", zei de Bredase advocaat in reactie op het nieuws. ,,We stoppen niet tot een onafhankelijk onderzoek geregeld is.” Peter R. de Vries werd op 6 juli in Amsterdam van dichtbij neergeschoten en overleed op 15 juli aan de gevolgen van deze aanslag. Er zitten twee verdachten vast, zij moeten op 18 oktober voor het eerst voor de rechtbank in Amsterdam verschijnen.

https://www.bd.nl/binnenl(...)r-de-vries~a9d0f35b/
pi_201046469
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:10 schreef Nober het volgende:
Grapperhaus moet wachten met start onderzoek naar beveiliging Peter R. de Vries
[..]

Bizar hoor, weer een zaak waarin men aan de onafhankelijkheid twijfelt, gelinkt aan dit kabinet.
pi_201111628
Eenmalige uitzending Jinek zondag in teken van Peter R. de Vries

quote:
In Jinek zullen B.’s advocaten - Peter Schouten en Onno de Jong - aanschuiven. Misdaadverslaggever John van den Heuvel, die al langer extra beveiligd wordt vanwege ernstige bedreigingen, schuift voor het eerst sinds lange tijd weer aan in een talkshow. Ook misdaadverslaggever Paul Vugts, Kamerlid Attje Kuiken en rechtbankverslaggever Saskia Belleman praten over onder meer de vraag of rechters, advocaten en journalisten hun werk nog wel veilig kunnen uitvoeren. Vanwege de veiligheid is de uitzending eerder opgenomen en niet live zoals gebruikelijk.
https://www.telegraaf.nl/(...)van-peter-r-de-vries

Bellemoeke. @Coco @maxi-mus @El-Stinho
pi_201113077
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 17:05 schreef Zipportal het volgende:
Eenmalige uitzending Jinek zondag in teken van Peter R. de Vries
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)van-peter-r-de-vries

Bellemoeke. @:Coco @:maxi-mus @:el-stinho
Lekker op tijd Jinek.
pi_201114447
Handig om aan te kondigen dat vd Heuvel daar zit.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:33:51 #33
269689 crew  Viv
pi_201114463
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:32 schreef Specularium het volgende:
Handig om aan te kondigen dat vd Heuvel daar zit.
quote:
Vanwege de veiligheid is de uitzending eerder opgenomen en niet live zoals gebruikelijk.
;)
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:47:59 #34
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201114690
Denk echt nooit meer aan ‘m. Ja, als ik dit topic zie.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201114713
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:04 schreef Samhain het volgende:
Er is al minimaal 1 iemand die nu ook de lijfspreuk van Peter op haar been heeft prijken (zag het van de week op Twitter).
Je zal maar zo'n geïnspireerde meid zijn die de tekst op Facebook heeft gelezen en het op de kuit heeft laten tatoeëren.
Iedere keer als zij door nachtelijke escapades van haar stukgelopen huwelijk de zoveelste achter zich de vleselijke lusten laat botvieren, wordt die tekst gelezen. En dan heeft het opeens een heel andere betekenis.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201115173
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:47 schreef Tyr80 het volgende:
Denk echt nooit meer aan ‘m. Ja, als ik dit topic zie.
Zelfde hier. Maar dacht ook nooit aan hem toen hij nog leefde :') Eerder vaker geirriteerd, en de tv of uitzetten of een andere zender op.
pi_201134773
Heeft Jinek vanavond ook verteld over haar persoonlijke relatie met Peter?
pi_201136783
Hebben ze al een bekentenis ofhoe zit dat hier?
  Redactie Sport / Supervogel maandag 30 augustus 2021 @ 15:20:39 #39
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_201140597
instagram
  maandag 30 augustus 2021 @ 16:41:17 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201141565
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 00:29 schreef nelsonwarm het volgende:
Heeft Jinek vanavond ook verteld over haar persoonlijke relatie met Peter?
niets dan goeds van de overledenen joh
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:38:48 #41
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201159497
quote:
Royce de Vries: ‘Ik heb het shirt van Nicky Verstappen naar het ziekenhuis gebracht’

Royce de Vries heeft vanavond in RTL Boulevard voor het eerst openhartig gesproken over het overlijden van zijn vader Peter R. de Vries. Hij haalde herinneringen op aan de misdaadjournalist en vertelde over de emotionele dagen tussen de aanslag en het overlijden. ,,Mijn vader heeft ooit aangegeven dat het shirt van Nicky Verstappen altijd bij hem moest zijn. Dat heb ik toen bij hem op de ziekenhuiskamer gehangen.”

Mark den Blanken 31 aug. 2021 Laatste update: 20:46
In het kantoor van zijn vader deed Royce de Vries vanavond zijn verhaal. ,,Het was in het begin heel confronterend om hier te zijn, om in een leeg kantoor te stappen. Iedere dag kwam hij normaal gesproken binnenlopen tegen lunchtijd. Als ik nu in mijn kantoor zit, is het alsof hij nog ieder moment binnen kan lopen.” Het verdriet is anderhalve maand na het overlijden van zijn vader nog steeds enorm. ,,Het gemis ook. Het onwerkelijke houdt ons nog steeds een beetje op de been. Eigenlijk kunnen we het nog steeds niet geloven.”

Royce vertelt over de dag van de aanslag. ,,Ik was thuis aan het werk. Ik werd rond tien over half acht gebeld door Peter Schouten. Die gaf aan dat hij gehoord had dat mijn vader was neergeschoten. De schrik is dan enorm, als je zoiets hoort. Maar er was op dat moment nog niet heel veel duidelijk. Je gaat natuurlijk meteen op onderzoek uit, is het daadwerkelijk gebeurd en hoe erg is het? Ik ben meteen als een gek gaan bellen. Al vrij snel werd duidelijk dat het echt gebeurd was en dat het ook heel ernstig was.”

Op dat moment moest Royce de familie en partner van zijn vader informeren. Vervolgens meldden ze zich samen in het ziekenhuis. ,,Ik hoorde wel meteen dat het heel ernstig was. Bij het ziekenhuis zag ik overal gemaskerde agenten met automatische wapens staan en dan word je in de familiekamer gezet. Daar zit je dan met heel veel onzekerheid over hoe het met hem is.” Hij noemt de tijd in het ziekenhuis ‘heel dierbaar’. ,,Dat we toch nog aan zijn bed hebben gezeten en dat we hem toch nog hebben kunnen zien. Hij had ook meteen op straat overleden kunnen zijn.”

Het steekt me vooral dat vanaf het begin dat die deal werd aangegaan, er niet meteen een goed systeem klaar lag

Nicky Verstappen
Twee dagen na de aanslag ging Royce naar het kantoor van zijn vader. ,,Ik heb toen het shirt van Nicky Verstappen meegenomen. Mijn vader heeft ooit aangegeven dat het shirt altijd bij hem moest zijn. Dat heeft toen bij hem op de ziekenhuiskamer gehangen.” De bloemenzee die bij de plek van de aanslag ontstond, raakte de familie. ,,We vonden het ook heel belangrijk om naar die plek te gaan. Het doet ongelooflijk veel dat mensen de moeite nemen om daar iets achter te laten. Zelfs krentenbollen, dat heeft mij heel erg geraakt, omdat mijn vader daar ook wel iets mee had.”

Royce vertelt dat hij niet in angst leefde sinds zijn vader de kroongetuige bijstond, maar dat dit wel zijn grootste nachtmerrie was. Hij is kritisch over hoe het Openbaar Ministerie alles rond de kroongetuige heeft aangepakt. ,,Het steekt me vooral dat vanaf het begin dat die deal werd aangegaan, er niet meteen een goed systeem klaar lag. Dat iedereen in de omgeving van de kroongetuige veilig kon werken of veilig kon leven. Ik heb heel sterk de indruk - en dan druk ik me voorzichtig uit - dat daar helemaal geen rekening mee is gehouden.” Hij stelt dat er ‘geen deugdelijk systeem was waarin - bijvoorbeeld - advocaten veilig konden werken’. ,,Dan was mijn vader nooit vertrouwenspersoon geworden van de kroongetuige.”

Volgens Royce wilde zijn vader inderdaad geen persoonsbeveiliging, maar liepen er wel gesprekken over andere maatregelen. ,,Voor hem was het een onwerkbare situatie. Het was heel moeilijk. Je moet je agenda een week van tevoren delen. Mijn vader vond het belangrijk dat hij gewoon zomaar kon gaan wielrennen. Met persoonsbeveiliging raak je die vrijheid kwijt.”

Speech
Royce is blij met het afscheid dat ze zijn vader hebben gegeven. ,,Ik denk dat we daar heel goed in geslaagd zijn. Maar zo'n dag zelf gaat in een roes aan je voorbij. Ik kon niet geloven dat ik daar op de uitvaart van mijn vader zat. Ik vond het heel belangrijk om te speechen op de uitvaart van mijn vader. Maar het is natuurlijk ontzettend moeilijk om in tien minuten uiteen te zetten wat mijn vader voor mij betekend heeft.”

Het schrijven van de speech werd een worsteling. ,,Ik ben advocaat, moet vaak stukken schrijven, maar dit was het moeilijkste stuk dat ik geschreven heb. Ik overlegde vaak met mijn vader over stukken. Maar dit was de eerste keer dat ik dat niet kon doen. Ik had de speech voor mijn vader graag aan hem willen voorleggen. Nu stond ik er voor het eerst helemaal alleen voor. “

Ouders Nicky Verstappen
Later op de avond vertelde Royce bij Khalid & Sophie dat hij vrijdag met de ouders van Nicky Verstappen mee gaat naar de zitting in het hoger beroep in de zaak tegen Jos B.. ,,Ik ga mee om Berthie en Peter steun te bieden”, aldus Royce. ,,Ik ben mijn vader niet, en ik heb niet de illusie dat ik hem kan vervangen. Dat kan helemaal niemand. Maar ik weet dat deze zaak voor hem heel belangrijk was. Ik vind het belangrijk om zijn steun en support een beetje voort te zetten.” Het is niet duidelijk of Royce de ouders van Nicky structureel gaat bijstaan.

Jos B. wordt ervan verdacht betrokken te zijn bij de dood van Nicky Verstappen. De rechtbank Limburg veroordeelde B. tot een gevangenisstraf van 12,5 jaar. Zowel B. als het OM hebben hoger beroep ingesteld.
https://www.ad.nl/show/ro(...)s-gebracht~a1d33435/
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:41:50 #42
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201159541
quote:
Verdriet bij John van den Heuvel om onuitgesproken ruzie met De Vries: ‘Het had goed kunnen komen’

Het zit John van den Heuvel dwars dat hij zijn ruzie met Peter R. de Vries niet meer goed heeft kunnen maken. Dat vertelde de bekende misdaadverslaggever in een openhartig en emotioneel interview bij Jinek. Van den Heuvel raadde De Vries af vertrouwenspersoon te worden van de kroongetuige in het Marengo-proces, waarop er een conflict ontstond. ,,Het leidde tot een felle app-wisseling, die niet meer goed is gekomen. En dat is buitengewoon verdrietig.”

Sebastiaan Quekel 29-08-21, 23:59 Laatste update: 30-08-21, 08:35

Toen Peter R. de Vries bekendmaakte dat hij de vertrouwenspersoon van Nabil B. in het Marengo-proces zou worden, leidde dat tot enige verbazing bij Van den Heuvel. In een twee uur durend gesprek op het kantoor van De Vries hebben de misdaadverslaggevers erover gesproken. ,,Er ontstond eigenlijk meteen een discussie. Ik vond dat hij het niet moest doen. Ik heb het hem om een aantal redenen afgeraden”, zei Van den Heuvel.

Na het gesprek was er een door De Vries ingelaste persconferentie waarin het verdedigingsteam van de kroongetuige er ‘met gestrekt been in ging’, zo verwoordde Van den Heuvel het. ,,Ik stoorde mij daaraan. Ik stuurde daar appjes over. Dat leidde tot een felle app-wisseling. Dat is niet meer goed gekomen. En dat vind ik wel buitengewoon verdrietig.”

Wespennest
Van den Heuvel vindt het nog steeds onverstandig dat De Vries bij het geruchtmakende Marengo-proces betrokken raakte. ,,Dat had te maken met onder andere veiligheid. Ik vraag mij af of Peter zich in die fase heeft gerealiseerd in wat voor een wespennest hij zich stak. Dit zijn zieke geesten met psychopatische trekjes die om volstrekt irrationele redenen heel ver gaan. Ik denk dat hij het heeft weggedrukt, of onvoldoende heeft onderkend, dat je met dit soort gekken te maken krijgt.”

Een ander belangrijk punt om het niet te doen, was omdat Nabil B. in de eerste plaats een crimineel is, aldus Van den Heuvel. ,,Die hand-en-spandiensten heeft verleend aan huurmoordenaars met nul moraliteit. Die om puur opportunistische redenen is overgestapt naar de politie.” Nabil B. is volgens Van den Heuvel geen ‘spijtoptant die een ander leven wil beginnen’. ,,Nee, dit is iemand die in de gaten kreeg dat er op hem werd gejaagd en met de staart tussen de benen naar de politie is gestapt. Dus ik zei: Peter, dit zijn geen nabestaanden van Nicky Verstappen, dit is geen familie van Tanja Groen die je moet helpen omdat ze onrecht is aangedaan.”

Ik zei: Peter, dit zijn geen nabestaan­den van Nicky Verstappen, dit is geen familie van Tanja Groen die je moet helpen omdat ze onrecht is aangedaan

Boze blikken
Het advies van Van den Heuvel sloeg de misdaadverslaggever in de wind. De laatste keer dat ze elkaar zagen, was in de studio bij RTL Boulevard. ,,We keurden elkaar geen blik waardig”, herinnert Van den Heuvel zich nog. ,,Dat is het verdrietige nu. We zeggen thuis altijd: ga nooit met ruzie weg, want je weet niet wat er kan gebeuren. Mijn laatste herinnering aan hem nu is dat moment dat we boze blikken uitwisselden. Daar zal ik mee moeten leren leven.”

Van den Heuvel heeft naar eigen zeggen geprobeerd het goed te maken. ,,Ik ben er oprecht van overtuigd dat ik heb geprobeerd het goed te maken. Om in ieder geval met elkaar te zitten. Dat appen is eigenlijk al verkeerd. Je moet het uitpraten, als volwassen kerels. Maar helaas stond hij daar niet voor open. Ik denk dat het misschien wel goed had kunnen komen, maar we zijn ingehaald door die verschrikkelijke gebeurtenis. “

Inktzwarte zomer
De uitzending van Jinek, die om veiligheidsredenen vooraf was opgenomen, stond zondagavond in het teken van Peter R. de Vries. Eva Jinek blikte in de aflevering terug op de aanslag op de misdaadverslaggever en praatte met haar gasten over de nasleep van zijn overlijden.

Misdaadverslaggever John van den Heuvel, die al langer extra beveiligd wordt vanwege ernstige bedreigingen, schoof voor het eerst sinds lange tijd weer aan in een talkshow. De afgelopen weken had hij bewust de luwte opgezocht.

,,Het was een inktzwarte zomer”, begon hij zijn gesprek bij Jinek. ,,Het is fijn om nu weer aan het werk te gaan. Maar er hangen wel een wolk en een schaduw overheen. De glans is er voor mij wel een beetje af. Ik hoop dat dat nog terugkomt.”

De moord op De Vries heeft feitelijk niet veel impact gehad op zijn leven, vervolgde de Eindhovenaar. ,,Wel zie je gebeuren waar je altijd al rekening mee hebt gehouden. Toch leef ik niet in angst. Ik heb vertrouwen in de mensen die bijdragen aan mijn veiligheid en ga niet met knikkende knieën door het leven.”

Afschuwelijk
Het is voor Van den Heuvel nog steeds moeilijk te bevatten dat De Vries er niet meer is, zei hij. ,,Het is nog steeds heftig. Ik kan ook niet naar die beelden kijken”, verwees Van den Heuvel naar de filmpjes die kort na de schietpartij via WhatsApp circuleerden. ,,Toen het net gebeurde, kreeg ik al snel een van die filmpjes op mijn telefoon. Dat was afschuwelijk. Aan de andere kant - en dat klinkt misschien raar - ben ik blij dat ik het gezien heb. Dat het in kan dalen. Dat wat je vreesde, ook is gebeurd. En dat je het kan plaatsen. Maar het echt bevatten, dat is nog heel moeilijk.”

Kort na het overlijden van zijn collega vroeg Van den Heuvel zich af of hij wel moest doorgaan met zijn werk, maar stoppen gaat hij toch niet. ,,Ik krijg veel steun, ook van mijn directe omgeving, en daar gaat het natuurlijk om. Dat sterkt mij in mijn gedachte. Dat tuig zou misschien heel graag willen dat ik zou stoppen, maar dan zit ik tot het einde van mijn leven gefrustreerd op de bank. Dan laat ik iets heel moois afpakken door deze mensen. Laten we in vredesnaam niet in angst leven, want dan hebben zij gewonnen. Dat mag nooit gebeuren.”

Dat tuig zou misschien heel graag willen dat ik zou stoppen, maar dan zit ik tot het einde van mijn leven gefrus­treerd op de bank

John van den Heuvel
Van den Heuvel liep eind 2018 dusdanig gevaar dat hij drie maanden niet aan de desk van RTL Boulevard kon verschijnen. Daar sprak Peter R. de Vries toen schande over, live in de studio. Daar is Van den Heuvel hem ‘tot op de dag van vandaag dankbaar voor’. ,,Ik was in die periode toen echt aan het vechten om terug te komen. Mede doordat Peter op televisie zo ageerde, kon ik weer terugkomen. Hij heeft daar een wezenlijke bijdrage aan geleverd.”

Eenmalig
Jinek was eenmalig op zondag te zien bij RTL 4. Vanaf vandaag neemt de presentatrice het stokje weer over op de doordeweekse dagen van collega Humberto Tan. Hij neemt vanaf volgende week de zondagen weer voor zijn rekening.
https://www.ad.nl/show/ve(...)nnen-komen~a8ad8972/
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_201183021
Halsema wil op korte termijn straat naar Peter R. de Vries vernoemen
Wat burgemeester Femke Halsema betreft hoeft het geen vijf jaar te duren voordat er een Amsterdamse straat naar Peter R. de Vries vernoemd wordt. De huidige regels schrijven die termijn nog wel voor.

Burgemeester Femke Halsema deelde haar mening donderdagmiddag in een debat met de raadscommissie Algemene Zaken. De misdaadjournalist en adviseur van kroongetuige Nabil B. werd op 15 juli geliquideerd in Amsterdam toen hij na een tv-optreden terugliep naar zijn auto. Zijn dood maakte grote indruk in alle lagen van de samenleving. Al snel klonk de roep om De Vries te eren door een straat of brug naar hem te vernoemen.


Onder meer de gemeente Aalsmeer, de geboorteplaats van De Vries, zegde toe om een straat naar hem te vernoemen.

De broer van De Vries gaf eerder al aan dat er wat hem betreft ook in de hoofdstad snel een straat naar hem vernoemd wordt. Burgemeester Halsema is het met hem eens. “Mijn voornemen is om (...) in samenspraak met de familie te kijken hoe we De Vries het beste kunnen eren. De vijfjaarstermijn is wat mij betreft niet heilig,” antwoordde de burgemeester op vragen van Denk.

Eigenlijk geldt in Amsterdam de regel dat er geen straten of pleinen worden vernoemd naar personen die korter dan vijf jaar geleden zijn overleden. Dit om te voorkomen dat massale publieke rouw meteen tot naamsverandering van de openbare ruimte leidt. In het geval van De Vries wijkt de gemeente daar dus vanaf. “Het lijkt mij van groot belang dat we Peter op een waardige manier in Amsterdam herdenken,” zegt Halsema.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-vernoemen~abc33df8/

Zijn er binnenkort verkiezingen waar ik geen weet van heb?
pi_201183589
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Halsema wil op korte termijn straat naar Peter R. de Vries vernoemen
Wat burgemeester Femke Halsema betreft hoeft het geen vijf jaar te duren voordat er een Amsterdamse straat naar Peter R. de Vries vernoemd wordt. De huidige regels schrijven die termijn nog wel voor.

Burgemeester Femke Halsema deelde haar mening donderdagmiddag in een debat met de raadscommissie Algemene Zaken. De misdaadjournalist en adviseur van kroongetuige Nabil B. werd op 15 juli geliquideerd in Amsterdam toen hij na een tv-optreden terugliep naar zijn auto. Zijn dood maakte grote indruk in alle lagen van de samenleving. Al snel klonk de roep om De Vries te eren door een straat of brug naar hem te vernoemen.


Onder meer de gemeente Aalsmeer, de geboorteplaats van De Vries, zegde toe om een straat naar hem te vernoemen.

De broer van De Vries gaf eerder al aan dat er wat hem betreft ook in de hoofdstad snel een straat naar hem vernoemd wordt. Burgemeester Halsema is het met hem eens. “Mijn voornemen is om (...) in samenspraak met de familie te kijken hoe we De Vries het beste kunnen eren. De vijfjaarstermijn is wat mij betreft niet heilig,” antwoordde de burgemeester op vragen van Denk.

Eigenlijk geldt in Amsterdam de regel dat er geen straten of pleinen worden vernoemd naar personen die korter dan vijf jaar geleden zijn overleden. Dit om te voorkomen dat massale publieke rouw meteen tot naamsverandering van de openbare ruimte leidt. In het geval van De Vries wijkt de gemeente daar dus vanaf. “Het lijkt mij van groot belang dat we Peter op een waardige manier in Amsterdam herdenken,” zegt Halsema.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-vernoemen~abc33df8/

Zijn er binnenkort verkiezingen waar ik geen weet van heb?
Er is dus een termijn bepaald om te voorkomen dat massale rouw voor een straatnaam zorgt.

En nu wordt er vanwege de enorme impact (lees: massale rouw) afgeweken van de regel.

Wat gaat hier mis.
pi_201183604
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Er is dus een termijn bepaald om te voorkomen dat massale rouw voor een straatnaam zorgt.

En nu wordt er vanwege de enorme impact (lees: massale rouw) afgeweken van de regel.

Wat gaat hier mis.
Massale rouw? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik denk echt zelden nog aan die kerel.
pi_201183677
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Massale rouw? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik denk echt zelden nog aan die kerel.
Het is wel wat overdreven :')
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_201183698
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Massale rouw? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik denk echt zelden nog aan die kerel.
Ik ook niet, maar de impact is wel de reden waarom men nu die straat wil vernoemen.

En dat is nu net de reden waarom die 5 jaar regel er ooit is gekomen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, wat mij betreft noemen ze het voetbalstadion, het stadhuis, het station en het Heinekenplein naar Peerke. Het zal me aan mijn reet roesten. Maar ik vind het gewoon typisch dat de argumenten om een regel in te voeren, worden gebruikt om er vanaf te wijken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 2 september 2021 @ 17:04:52 #48
269689 crew  Viv
pi_201183816
Ik vind het inderdaad goed dat er zo'n 5-jaar regel is, dan wordt de keuze meer weloverwogen gemaakt, zonder de waan van de dag. Niet slim om daar van af te wijken. :N
pi_201183877
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:04 schreef Viv het volgende:
Ik vind het inderdaad goed dat er zo'n 5-jaar regel is, dan wordt de keuze meer weloverwogen gemaakt, zonder de waan van de dag. Niet slim om daar van af te wijken. :N
Er is pas nog een brug naar van Mierlo genoemd. Leuke vent. Ik had die brug van Bierlo genoemd
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_201183937
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:04 schreef Viv het volgende:
Ik vind het inderdaad goed dat er zo'n 5-jaar regel is, dan wordt de keuze meer weloverwogen gemaakt, zonder de waan van de dag. Niet slim om daar van af te wijken. :N
Er is ook nog steeds geen Fortuyn of Theo van Gogh straat in Amsterdam. Met name dat tweede is tamelijk zuur als de Vries er wel meteen één krijgt.

Maar ja, dat is niet Femkes politieke kleurtje hè.
pi_201183967
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Er is ook nog steeds geen Fortuyn of Theo van Gogh straat in Amsterdam. Met name dat tweede is tamelijk zuur als de Vries er wel meteen één krijgt.

Maar ja, dat is niet Femkes politieke kleurtje hè.
Dat heeft lef nodig en dat is er niet
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_201184020
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:15 schreef Soury het volgende:

[..]
Dat heeft lef nodig en dat is er niet
Terwijl een politieke moord als die op Fortuyn toch nog wel wat heftiger is. Het is mijn politieke kleur ook niet, maar hij verdient puur vanuit historisch oogpunt die straatnaam in onze hoofdstad meer dan de Vries. Ook al is hij daar niet vermoord.

En voor van Gogh geldt wat mij betreft dat hij hem net zo hard verdient als de Vries en hem daardoor eerst zou moeten krijgen. Maar ja, inderdaad controversiële persoonlijkheid en zulks.
pi_201184052
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Terwijl een politieke moord als die op Fortuyn toch nog wel wat heftiger is. Het is mijn politieke kleur ook niet, maar hij verdient puur vanuit historisch oogpunt die straatnaam in onze hoofdstad meer dan de Vries. Ook al is hij daar niet vermoord.

En voor van Gogh geldt wat mij betreft dat hij hem net zo hard verdient als de Vries en hem daardoor eerst zou moeten krijgen. Maar ja, inderdaad controversiële persoonlijkheid en zulks.
Het zijn mannen die de mond gesmoord werden voor het vrije woord.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_201184093
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:20 schreef Soury het volgende:

[..]
Het zijn mannen die de mond gesmoord werden voor het vrije woord.
Dat zijn ze alle drie. Alleen hadden ze niet alle drie een politiek correcte boodschap. En daar wordt nu het onderscheid op gemaakt door miss politiek correct.

Ik walg van Halsema en dit helpt zeker niet mee.
pi_201184131
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat zijn ze alle drie. Alleen hadden ze niet alle drie een politiek correcte boodschap. En daar wordt nu het onderscheid op gemaakt door miss politiek correct.

Ik walg van Halsema en dit helpt zeker niet mee.
Ik denk dat Halsema er zelf niet zo veel aan kan doen. Het is de maatschappij zelf die niks meer toelaat.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_201184185
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:26 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik denk dat Halsema er zelf niet zo veel aan kan doen. Het is de maatschappij zelf die niks meer toelaat.
Ook dat, maar dit soort initiatieven is zo goedkoop scoren van haar.
pi_201184209
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ook dat, maar dit soort initiatieven is zo goedkoop scoren van haar.
Ja je moet wat om populair te worden he?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_201184212
“Het lijkt mij van groot belang dat we Peter op een waardige manier in Amsterdam herdenken,” zegt Halsema


Van groot belang? Waar haalt ze dat in vredesnaam vandaan?

Peter hield zich ongetwijfeld ook bezig met goede dingen, maar ik vind dit zwaar overdreven.
pi_201184305
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
“Het lijkt mij van groot belang dat we Peter op een waardige manier in Amsterdam herdenken,” zegt Halsema


Van groot belang? Waar haalt ze dat in vredesnaam vandaan?

Peter hield zich ongetwijfeld ook bezig met goede dingen, maar ik vind dit zwaar overdreven.
Zal ze het ook wel meteen aangrijpen om dan een controversiële 'zeeheld' zijn straatnaam af te pakken. 2 linkse vliegen in één klap.
pi_201184320
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zal ze het ook wel meteen aangrijpen om dan een controversiële 'zeeheld' zijn straatnaam af te pakken. 2 linkse vliegen in één klap.
Ook dat ja het valt allemaal niet mee
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_201768646
twitter

quote:
Op maandag 18 oktober vindt in de rechtbank Amsterdam de eerste pro-formazitting plaats in de strafzaak Iraklia, over de dood van Peter R. de Vries. De zitting start om 10.00 uur in de rechtbank Amsterdam aan de Parnassusweg 280.

Pro-formazitting
Tijdens de pro-formazitting zal in ieder geval gesproken worden over de stand van het onderzoek en over eventuele onderzoekswensen van de advocaten van de twee verdachten die in deze zaak vastzitten. De zaak wordt nog niet inhoudelijk behandeld.

Informatie voor belangstellenden
Belangstellenden kunnen de zitting volgen in de rechtbank zelf. Vanwege de privacy van de betrokkenen en de veiligheid is er geen livestream van de zitting.

In de rechtbank worden voor belangstellenden meerdere zittingszalen als videozaal ingericht. Vooraf aanmelden is niet nodig en het is niet mogelijk om een plek te reserveren. Hoewel de rechtbank zich ervoor inspant zo veel mogelijk belangstellenden te kunnen ontvangen, kan helaas niet worden gegarandeerd dat er voor iedereen een plek beschikbaar is. In verband met de verwachte belangstelling en de veiligheidscontrole wordt belangstellenden aangeraden ruim op tijd aanwezig te zijn.

Mobiele apparatuur uit en opgeborgen
In de gehele rechtbank geldt een streng verbod op het maken van foto’s en beeld- en geluidsopnames. In de videozaal voor belangstellenden dienen mobiele telefoons en andere apparatuur te worden uitgeschakeld en opgeborgen. Op naleving van de regels zal worden toegezien door de parketpolitie.

Informatie voor de pers
Journalisten die de zitting willen bijwonen, dienen zich vooraf aan te melden. Dat kan door een e-mail te sturen naar info.rechtbankamsterdam@rechtspraak.nl. Aanmelden kan tot uiterlijk dinsdag 12 oktober om 12.00 uur.

Voor het maken van audiovisuele opnames geldt een poolregeling. De pool is in handen van de NOS. Media die van de pool gebruik willen maken, kunnen zich rechtstreeks tot de NOS wenden.

Meer informatie
Meer informatie over de zaak staat op www.rechtspraak.nl/peterrdevries.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:42:25 #62
862 Arcee
Look closer
pi_201768755
Morgen in Eenvandaag een uitgebreide reconstructie van de moord op Peter R. de Vries.

Zaterdag 16 oktober 18:15 uur NPO1
pi_201768875
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:42 schreef Arcee het volgende:
Morgen in Eenvandaag een uitgebreide reconstructie van de moord op Peter R. de Vries.

Zaterdag 16 oktober 18:15 uur NPO1
Thanks ga ik kijken
pi_201777378
Politie en OM verwachten meer aanslagen na moord op Peter R. de Vries: 'We houden er rekening mee dat dit niet stopt'

https://eenvandaag.avrotr(...)-dat-dit-niet-stopt/

Reconstructie:

https://eenvandaag.avrotr(...)st-peter-r-de-vries/
pi_201778190
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:15 schreef Soury het volgende:

[..]
Dat heeft lef nodig en dat is er niet
In alle gevallen zou ik er als bewoner ook niet blij mee zijn.
pi_201778363
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:42 schreef Arcee het volgende:
Morgen in Eenvandaag een uitgebreide reconstructie van de moord op Peter R. de Vries.

Zaterdag 16 oktober 18:15 uur NPO1
Het zou wel lullig zijn als ze hem gaan opgraven en op een trolley door die straat trekken :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201778617
De politie en het Openbaar Ministerie (OM) sluiten niet uit dat in de toekomst steeds meer moordaanslagen zoals die op Peter R. de Vries worden gepleegd, blijkt uit gesprekken die EenVandaag voerde met hoofdofficieren en politiechefs. Betrokkenen houden onder meer rekening met aanslagen op rechters nu de top van de zware, georganiseerde criminaliteit langzaamaan in beeld komt. "We kunnen niet elke wraakactie voorkomen."
https://www.nu.nl/binnenl(...)alles-voorkomen.html

Misschien eens wat minder islam importeren.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:26:46 #68
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201783667
Net bij 1 Vandaag:

5x geschoten, 2x raak. 1x in het hoofd en andere was niet op een vitale plek.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:31:25 #69
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:40:57 #70
22592 crew  Ole
pi_201783956
brrr.. heb vrouw ontmoet die er paar meter achter liep. trauma!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:41:54 #71
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201783977
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 18:40 schreef Ole het volgende:
brrr.. hwb vrouw ontmoet die er paar meter achter liep. trauma!
Moet een vreselijke ervaring zijn geweest :{
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:43:39 #72
22592 crew  Ole
pi_201784015
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 18:41 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Moet een vreselijke ervaring zijn geweest :{
ja. en ze krijgt hulp. Maar vreselijk! Ik woon in de straat maar 'gelukkig' niks gezien
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:44:00 #73
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_201784025
Ik zie voor het eerst die foto waar Peter dood ligt. Vreselijk.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:45:07 #74
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:56:41 #75
22592 crew  Ole
pi_201784285
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 18:41 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Moet een vreselijke ervaring zijn geweest :{
ja. en ze krijgt hulp. Maar vreselijk! Ik woon in de straat maar 'gelukkig' niks gezien
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 18:45 schreef Haaibaaike het volgende:
@:Ole, hoe gaat nu met die mevr.
weet ik niet. ga vragen. Meer buren waten getuige
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_201785602
Belgie kreeg op een bepaald moment hulp van Groot-Brittannië, ik denk dat wij ook op dat punt belanden.
pi_201803412
Present. @Nober
pi_201803431
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 18:44 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik zie voor het eerst die foto waar Peter dood ligt. Vreselijk.
Waar hij dood ligt? Dat lijkt me sterk
  maandag 18 oktober 2021 @ 09:07:24 #79
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_201803460
@PS ik bedoel dat mensen Peter zagen liggen op straat zwaar gewond, niet dood, En sorrie hoor voor mijn fout😠
pi_201804308
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:02 schreef Zipportal het volgende:
Present. @:nober
Laffing aut lawt
pi_201804357
quote:
16s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:07 schreef Haaibaaike het volgende:
@:PS ik bedoel dat mensen Peter zagen liggen op straat zwaar gewond, niet dood, En sorrie hoor voor mijn fout😠
Nja ik kijk nergens meer van op. Dacht dat 1 of andere gek een daadwerkelijke foto had gemaakt van toen hij dood was.
pi_201804780
advocaat Cimen pleit voor beëindiging voorlopige hechtenis Kamil. _O-

Het is een standaard verzoek maar kom op he :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_201804929
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:31 schreef Stoorzendert het volgende:
advocaat Cimen pleit voor beëindiging voorlopige hechtenis Kamil. _O-

Het is een standaard verzoek maar kom op he :')
Hij wist van niks hè. Hij moest gewoon een auto besturen. Geen idee waar het voor was.

...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201804971
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:46 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Hij wist van niks hè. Hij moest gewoon een auto besturen. Geen idee waar het voor was.

...
Aha, dat was de Uber driver... Rating 4,37 ster
  maandag 18 oktober 2021 @ 12:29:05 #85
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201805396
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:46 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Hij wist van niks hè. Hij moest gewoon een auto besturen. Geen idee waar het voor was.

...
En dit is gewoon toeval zeker:

quote:
Een week eerder, op 28 juni, zou Kamil E. een voorverkenning in de omgeving hebben gehouden. Op de beelden zijn de opvallende tattoos in zijn nek te zien en de jas die later in zijn woning werd teruggevonden.

https://www.telegraaf.nl/(...)ord-peter-r-de-vries
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_201805406
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:29 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
En dit is gewoon toeval zeker:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ord-peter-r-de-vries
Hij was het niet hè. Zelfde jas en tattoes, maar het was echt iemand anders! Puur toeval!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201805699
Wat zal het stoer voelen om een land zo te kakken te zetten, volop bewijs maar gewoon liegen tot je barst.
  maandag 18 oktober 2021 @ 13:01:12 #88
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201805747
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:56 schreef Mondkapje het volgende:
Wat zal het stoer voelen om een land zo te kakken te zetten, volop bewijs maar gewoon liegen tot je barst.
Je bent als advocaat ook wel heel weinig waard als je niet eens een poging waagt het te downplayen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201806890
Nederland: het enige land ter wereld waar tekeningen van verdachten worden 'geblurd'.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-alles-oke~aaab2328/
pi_201807488
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:48 schreef Mondkapje het volgende:
Nederland: het enige land ter wereld waar tekeningen van verdachten worden 'geblurd'.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-alles-oke~aaab2328/
Nee, het AD is gewoon een enorme paupersite op dat gebied. Zelfs als de politie een bericht eruit stuurt blurt het AD die foto. Kutsite met Groothoofd erbij. @maxi-mus
  maandag 18 oktober 2021 @ 15:52:37 #91
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201807535
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:48 schreef Mondkapje het volgende:
Nederland: het enige land ter wereld waar tekeningen van verdachten worden 'geblurd'.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-alles-oke~aaab2328/
:')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201807664
We kunnen ook een Picasso de rechtbanktekeningen voor het AD laten maken, probleem opgelost.
  maandag 18 oktober 2021 @ 17:07:01 #93
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201808221
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:45 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Nee, het AD is gewoon een enorme paupersite op dat gebied. Zelfs als de politie een bericht eruit stuurt blurt het AD die foto. Kutsite met Groothoofd erbij. @:maxi-mus
Toch geen Petra Urbangodin.
  maandag 18 oktober 2021 @ 17:23:26 #94
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201808374
quote:
Delano G. zwijgt over moord Peter R. de Vries
Door SASKIA BELLEMAN
Updated 9 min geleden Vandaag, 10:02 in BINNENLAND

AMSTERDAM - De ene verdachte zwijgt, de tweede ontkent te hebben beseft waarbij hij betrokken raakte. Tijdens de eerste dag van het strafproces tegen de verdachten van de moord op misdaadverslaggever Peter R. de Vries wilde de vermeende schutter Delano G. (22) niets zeggen. Ook tijdens de verhoren beriep hij zich tot nu toe op zijn zwijgrecht. Beide verdachten blijven langer in hun cel.

In de zittingszaal van de rechtbank zat hij er onderuitgezakt bij in zijn stoel, zijn hoofd stak net boven de camelkleurige jas uit die hij over de rugleuning had gehangen.

De 35-jarige Pool Kamil E. uit Maurik sprak via zijn tolk des te meer. Hij ontkent te hebben geweten wat op 6 juli 2021 de bedoeling was. Er was hem gevraagd om iemand in Rotterdam op te halen, die een ontmoeting zou hebben in Amsterdam. Die iemand was Delano G., maar er stapten ook nog twee andere mannen in, zei hij.

In de buurt van het Leidseplein stapten de vier mannen uit, maar Kamil E. ging al snel weer terug naar de Renault Kadjar, omdat hij verkeerd geparkeerd stond, zegt hij. Daarna reed hij rondjes, op zoek naar een parkeerplek. Dat lukte niet.

Alibi knutselen
Volgens het Openbaar Ministerie heeft Kamil E. in de gevangenis geprobeerd om met zijn vrouw een alibi in elkaar te knutselen voor 6 juli. Hij vroeg aan haar om een Marokkaan te regelen die wilde zeggen dat hij op die dag aan het werk was in Maastricht. Zijn telefoon was volgens het OM absoluut niet in Limburg op het moment van de moordaanslag. Advocate Çimen zegt dat er geen sprake was van het in elkaar knutselen van een alibi. Kamil E. kon zich volgens haar niet goed herinneren waar hij was op die dag en probeerde dat in gesprekken te achterhalen.

Advocaat Ronald van der Horst van Delano G. beklaagde zich vooral over „het schimmenspel” in het dossier. Iedereen is, van getuigen en politiemensen, tot dna-deskundigen, de patholoog-anatoom en de deskundigen die de handen van de verdachten onderzochten op schotresten en andere spelers in het proces, geanonimiseerd. Volgens Van der Horst wordt het op die manier onmogelijk voor de verdediging om na te gaan wie wat heeft gezegd, gezien of geconstateerd, en waarom.

„De verdediging is niet blind voor zorgen die er bestaan over de veiligheid van mensen die in een of andere hoedanigheid participeren in dit strafproces. Maar de verdediging kan niets controleren als iedereen zich verschuilt achter anonimiteit.”

Peter R. de Vries werd op 6 juli van dit jaar neergeschoten in de Lange Leidsedwarsstraat, vlak na het verlaten van de studio van RTL Boulevard. Hij overleed 9 dagen later. Hij werd volgens het OM in het hoofd en de rechterheup geraakt door kogels afkomstig uit een omgebouwd gas-alarmpistool. Dat wapen en een pistoolmitrailleur werden teruggevonden in de Renault waarin Kamil E. en Delano G. zich na de aanslag uit de voeten maakten. Ze werden aangehouden op de A4 ter hoogte van Leidschendam.

Een week eerder, op 28 juni, zou Kamil E. een voorverkenning in de omgeving hebben gehouden. Op de beelden zijn de opvallende tattoos in zijn nek te zien en de jas die later in zijn woning werd teruggevonden.

De familie van De Vries heeft maandagochtend voorin de zittingszaal aan de Amsterdamse Parnassusweg plaatsgenomen.

Inhoudelijke behandeling in mei of juni
Volgens het OM loopt het onderzoek naar de opdrachtgevers achter de moord nog, maar zullen die niet in dit proces terechtstaan. De telefoons van beide verdachten zijn nog in onderzoek, maar zijn versleuteld. De inhoudelijke behandeling van de zaak zal pas in mei of juni 2022 kunnen zijn.

De volgende pro formazitting is op 6 december om 09.00 uur.

De Vries werd na de schietpartij zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht en overleed negen dagen later aan zijn verwondingen. Een motief voor de moord is nog niet bekend. Er wordt rekening mee gehouden dat het te maken heeft met de rol van De Vries in het omvangrijke liquidatieproces Marengo, met hoofdverdachte Ridouan Taghi. De Vries was sinds vorig jaar adviseur en vertrouwenspersoon van kroongetuige Nabil B.

Sinds begin 2018 werd bekendgemaakt dat B. zich had gemeld als kroongetuige, werd eerst zijn onschuldige broer Reduan doodgeschoten. In september 2019 werd zijn advocaat Derk Wiersum vermoord.

https://www.telegraaf.nl/(...)ord-peter-r-de-vries
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_201808636
Dit klinkt als een goed uitgedacht plan, deze jochies zijn gelokt met veel geld en vervolgens opgeofferd, waarschijnlijk is het plan geweest dat ze opgepakt zouden worden.

Ze hebben geen idee of willen niet zeggen wie de werkelijke dader is, hun gaan de bak in en de opdrachtgever blijft buiten schot(niet dat het hem iets oplevert met een levenslange gevangenis straf).
speak only if it improves the silence.
pi_201808649
quote:
3s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:53 schreef TjjWester het volgende:
Dit klinkt als een goed uitgedacht plan, deze jochies zijn gelokt met veel geld en vervolgens opgeofferd, waarschijnlijk is het plan geweest dat ze opgepakt zouden worden.

Ze hebben geen idee of willen niet zeggen wie de werkelijke dader is, hun gaan de bak in en de opdrachtgever blijft buiten schot(niet dat het hem iets oplevert met een levenslange gevangenis straf).
Die opdrachtgever zit waarschijnlijk al in de EBI en heeft toch niks te verliezen.
pi_201809608
Ach arme, het arme Poolke wil naar huis omdat ie net papa is geworden :'(

had ie daar aan moeten denken toen hij aan deze klus deed meewerken
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201809983
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:31 schreef TLC het volgende:
Ach arme, het arme Poolke wil naar huis omdat ie net papa is geworden :'(

had ie daar aan moeten denken toen hij aan deze klus deed meewerken
Geen probleem toch? Hij mag zijn kind best zien. om de week een half uurtje. Over 30 jaar is pappa thuis.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_201810111
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:54 schreef PS. het volgende:

[..]
Die opdrachtgever zit waarschijnlijk al in de EBI en heeft toch niks te verliezen.
Volgens eerdere uitspraken heeff hij recht op herbeoordeling na 30 jaar. Dus dat maakt zeker uit.
speak only if it improves the silence.
  maandag 18 oktober 2021 @ 20:22:45 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201810570
Zouden die andere 2 mannen die op de heenweg instapten de 2 zijn geweest die nagenoeg identiek gekleed waren en foto's maakten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201810604
quote:
Het is een pro formazitting. Waar het gaat over of de verdachten in de cel blijven wat moet ie allemaal zeggen dan volgens Belleman?
pi_201814648
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:22 schreef Leandra het volgende:
Zouden die andere 2 mannen die op de heenweg instapten de 2 zijn geweest die nagenoeg identiek gekleed waren en foto's maakten?
Ik vind het wel raar dat die twee nog niet gevonden zijn.
pi_201815204
wacht, er zijn twee mannen ingestapt op de heenweg?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201815385
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_201815434
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_201816160
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:53 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Dit is een andere strafzaak.
  zaterdag 13 november 2021 @ 10:54:28 #108
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_202155305
quote:
Astrid Holleeder in exclusief interview over Peter R.: 'Voor altijd samen'

RTL Boulevard zendt zondagavond 14 november, de dag dat Peter R. de Vries 65 jaar zou worden, een uniek interview uit met Astrid Holleeder. Hierin vertelt ze voor het eerst over haar vriendschap met Peter en over de impact van zijn dood. Op Videoland is daarna het volledige gesprek met de bestsellerauteur te zien in een speciale uitzending.

De moord op misdaadverslaggever Peter R. de Vries is een grote schok voor Astrid, haar zus Sonja en op de rest van de familie. “In het begin was er natuurlijk het overweldigende verdriet, wat allesoverheersend was. En dan, op een gegeven moment, komt het besef dat het leven door moet gaan, en dat doe je ook. Alleen nooit meer op dezelfde manier”, vertelt Astrid, die meer dan 35 jaar lief en leed deelde met De Vries.

Ze vertelt over de innige band tussen Peter en Cor van Hout, de overleden man van haar zus Sonja, die ontstond na de ontvoering van Alfred Heineken in 1983. Daarvoor zijn zowel Van Hout als Willem Holleeder veroordeeld. “Peter was er gewoon altijd op verjaardagen. Zoals familie op bezoek komt, op die frequentie en wat familie met elkaar doet. Zo was hij er ook altijd bij”, zo beschrijft Astrid de intense connectie met De Vries.

‘RTL Boulevard: Astrid Holleeder herdenkt Peter R. de Vries’ is vanaf zondagavond 14 november te zien op Videoland. De reguliere uitzending van RTL Boulevard, met daarin een deel van het bijzondere interview, start om 18.35 uur op RTL4.
https://www.rtlboulevard.(...)_z5aC1Ck4a7blgOQ5GA8
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_202155523
Wel dubbel. Hij wilde misdaden berechten, maar tegelijkertijd werd hij ook vrienden met een zware crimineel (misschien wel meerdere?).
pi_202249604
quote:
Heb het interview gezien. Als je het stuk in RTL Boulevard hebt gezien, heb je de docu op Videoland ook wel gezien. Niks bijzonders verder.
pi_202448551
6 december 2021, 10 uur Pro-forma/regiezitting.
  zondag 19 december 2021 @ 19:47:08 #112
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_202707834
Peter R. de Vries wist: hulp aan kroongetuige was levensgevaarlijk

De eerder dit jaar vermoorde misdaadverslaggever Peter R. de Vries was zich er zeer van bewust dat hij gevaar liep vanwege zijn rol als vertrouwenspersoon van de kroongetuige in het Marengo-proces.

"Iedereen die hem helpt loopt gevaar", vertelt De Vries in een nog niet uitgezonden vraaggesprek met Nieuwsuur dat enkele maanden voor zijn overlijden werd opgenomen. In overleg met de familie laat Nieuwsuur zondagavond enkele fragmenten uit het interview zien.

'De boodschap was terreur'
In het interview blikt de misdaadverslaggever terug op de moord op Derk Wiersum, de advocaat van kroongetuige Nabil B. Eerder werd de broer van Nabil B. doodgeschoten. Justitiebronnen houden er sterk rekening mee dat het motief voor de moord op Peter R. de Vries ook te maken heeft met zijn betrokkenheid bij de kroongetuige.

Uit het gesprek dat Nieuwsuur met De Vries voerde wordt duidelijk dat hij zich realiseerde dat hijzelf een groot risico liep. De moord op Wiersum omschrijft hij als een "represaillemaatregel" en een waarschuwing: "Iedereen om wie jij geeft loopt gevaar. Als wij de kans krijgen zullen we die doodschieten".

Ook benadrukt De Vries dat het cruciaal is dat de moord op Wiersum niet alleen strafrechtelijk, maar ook bestuurlijk wordt onderzocht. Op deze manier kan duidelijk worden hoe afwegingen binnen politie en justitie werden gemaakt en waar men eventueel steken heeft laten vallen, bijvoorbeeld op het gebied van beveiliging of dreigingsanalyses.

Overigens is er naar aanleiding van de aanslag op De Vries inmiddels een uitgebreid onderzoek opgestart. Dat wordt uitgevoerd door de Onderzoeksraad voor Veiligheid en neemt alle drie de vermeende moorden rondom de kroongetuige in het Marengo-proces onder de loep.

Tóch uitgezonden

Het gesprek met Peter R. de Vries werd door Nieuwsuur begin dit jaar opgenomen in het kader van onderzoek dat het programma deed naar de moord op Wiersum. Het leidde niet tot uitzending omdat het onderzoek nog te veel vragen open liet. Maar sommige delen uit het gesprek zijn markant omdat de opmerkingen van Peter R. De Vries over de moord op Wiersum, de dreiging en de beveiliging met terugwerkende kracht betekenis krijgen.

Nieuwsuur besloot in overleg met de familie delen van het interview zondag uit te zenden. In de studio praat Jeroen Wollaars er verder over met Royce de Vries, zoon van Peter. De uitzending begint om 21.30 uur op NPO2.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)was-levensgevaarlijk

Kijken dus :7
pi_202707953
Snap dan echt niet waarom ie geen beveiliging wilde. Dat was echt niet buigen voor terreur geweest..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202708913
Meen ergens gelezen te hebben dat hij ook geen beveiliging wilde zodat hijzelf makkelijker gepakt zou kunnen worden en niet de mensen waar hij van hield.

Kan het stukje niet meer vinden dus ik heb geen flauw idee of het klopt.
  zondag 19 december 2021 @ 21:54:51 #115
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_202710824
quote:
6s.gif Op zondag 19 december 2021 19:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Peter R. de Vries wist: hulp aan kroongetuige was levensgevaarlijk

De eerder dit jaar vermoorde misdaadverslaggever Peter R. de Vries was zich er zeer van bewust dat hij gevaar liep vanwege zijn rol als vertrouwenspersoon van de kroongetuige in het Marengo-proces.

"Iedereen die hem helpt loopt gevaar", vertelt De Vries in een nog niet uitgezonden vraaggesprek met Nieuwsuur dat enkele maanden voor zijn overlijden werd opgenomen. In overleg met de familie laat Nieuwsuur zondagavond enkele fragmenten uit het interview zien.

'De boodschap was terreur'
In het interview blikt de misdaadverslaggever terug op de moord op Derk Wiersum, de advocaat van kroongetuige Nabil B. Eerder werd de broer van Nabil B. doodgeschoten. Justitiebronnen houden er sterk rekening mee dat het motief voor de moord op Peter R. de Vries ook te maken heeft met zijn betrokkenheid bij de kroongetuige.

Uit het gesprek dat Nieuwsuur met De Vries voerde wordt duidelijk dat hij zich realiseerde dat hijzelf een groot risico liep. De moord op Wiersum omschrijft hij als een "represaillemaatregel" en een waarschuwing: "Iedereen om wie jij geeft loopt gevaar. Als wij de kans krijgen zullen we die doodschieten".

Ook benadrukt De Vries dat het cruciaal is dat de moord op Wiersum niet alleen strafrechtelijk, maar ook bestuurlijk wordt onderzocht. Op deze manier kan duidelijk worden hoe afwegingen binnen politie en justitie werden gemaakt en waar men eventueel steken heeft laten vallen, bijvoorbeeld op het gebied van beveiliging of dreigingsanalyses.

Overigens is er naar aanleiding van de aanslag op De Vries inmiddels een uitgebreid onderzoek opgestart. Dat wordt uitgevoerd door de Onderzoeksraad voor Veiligheid en neemt alle drie de vermeende moorden rondom de kroongetuige in het Marengo-proces onder de loep.

Tóch uitgezonden

Het gesprek met Peter R. de Vries werd door Nieuwsuur begin dit jaar opgenomen in het kader van onderzoek dat het programma deed naar de moord op Wiersum. Het leidde niet tot uitzending omdat het onderzoek nog te veel vragen open liet. Maar sommige delen uit het gesprek zijn markant omdat de opmerkingen van Peter R. De Vries over de moord op Wiersum, de dreiging en de beveiliging met terugwerkende kracht betekenis krijgen.

Nieuwsuur besloot in overleg met de familie delen van het interview zondag uit te zenden. In de studio praat Jeroen Wollaars er verder over met Royce de Vries, zoon van Peter. De uitzending begint om 21.30 uur op NPO2.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)was-levensgevaarlijk

Kijken dus :7
Bedankt voor de tip ^O^
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_202710959
Het lijkt net of hij het de hele tijd over zijn eigen lot heeft in dat interview.
Toch ergens lijkt het dan wel naïef dat hij zo omgelegd is.
  maandag 20 december 2021 @ 00:36:59 #117
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_202713866
Er komt dus gelukkig een onafhankelijk onderzoek naar alle drie de vermoorden dankzij Royce ^O^
En het OM is niet te vertrouwen en vaart zijn eigen koers en leert niet van zijn fouten :r
Lijkt inderdaad de belastingdienst wel in de kot affaire
Wat een gaaf land is dit, Rutte nog bedankt dat je alles naar de klote hebt geholpen })
pi_202780169
Nog een kijktip

Documentaire Staand verder leven, Na de moord op Peter R. de Vries: bekijk eerste beelden

In de aangrijpende documentaire 'Staand verder leven: Na de moord op Peter R. de Vries' gaan Kelly en Royce de Vries Ewout Genemans terug naar Carré. Ewout blikt in de documentaire samen met de kinderen van Peter terug op de heftige periode, ook kijkt hij samen met hen naar de toekomst.

Op 6 juli werd er na de uitzending van RTL Boulevard een aanslag gepleegd op Peter R. de Vries. Negen dagen later overleed de misdaadverslaggever in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. Niet alleen de familie van Peter R. waren in shock, vanuit heel Nederland kwamen er miljoenen steunbetuigingen.

Bekijk het fragment uit RTL Boulevard hierboven.

De documentaire Staand verder leven: Na de moord op Peter R. de Vries is aanstaande maandag 27 december om 20:30 uur te zien op RTL 4.

https://www.gids.tv/video(...)ekijk-eerste-beelden

Kijken dus :7
  maandag 3 januari 2022 @ 14:21:17 #119
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_203009080
quote:
Royce de Vries, zoon van doodgeschoten Peter R., ook gewaarschuwd voor levensgevaar
Royce de Vries, zoon van de in juli vermoorde Peter R. de Vries, is door de politie gewaarschuwd dat ook hij gevaar loopt. Reden kan zijn dat hij de zussen van kroongetuige Nabil B. als advocaat bijstond, al heeft hij direct na de aanslag op zijn vader de juridische bijstand aan hen gestaakt.

De recherche onderzoekt een tip aan de politie dat onbekenden ook Royce de Vries willen vermoorden. ,,De enige reden die ik kan bedenken, is dat ik als advocaat de onschuldige zussen van Nabil B. heb bijgestaan in een civiele kwestie tegen de staat. Daar ben ik mee gestopt toen mijn vader was neergeschoten’’, zegt De Vries. ,,Ik deed dat uit veiligheidsoverwegingen anoniem, zó anoniem dat zelfs andere kantoorgenoten van niets wisten, maar de opsporingsdiensten zijn zo onzorgvuldig geweest het te laten uitlekken, waarna het ook nog eens in de media is gemeld.’’

Nadat was bekendgemaakt dat De Vries de zussen bijstond, overwoog hij daar al mee te stoppen. ,,Door de aanslag op mijn vader is dat versneld en kwamen de zussen wéér zonder advocaat te zitten’’, zegt De Vries. ,,Ik heb mijn eigen familie in het ziekenhuis moeten beloven dat ik mijn handen volledig van de procedures voor de familie van Nabil B. zou aftrekken. Het was niet het moment om eigenwijs te zijn.’’

Eerder al waren andere advocaten afgehaakt omdat ze er na een reeks missers niet meer op vertrouwden dat de overheid in staat zou zijn hun identiteit goed af te schermen. Dat wordt beschouwd als de enige manier om zonder zware beveiliging de familieleden van Nabil B. bij te staan. Van hem zijn inmiddels broer Reduan (maart 2018), advocaat Derk Wiersum (september 2019) en vertrouwensman Peter R. de Vries (6 juli 2021) vermoord.

De opsporingsdiensten gaan ervan uit dat de opdracht voor de moorden kwam van de criminele organisatie rond Ridouan Taghi, die door Nabil B. van grof onderwereldgeweld is beschuldigd, waaronder een reeks liquidaties. Hard bewijs daarvoor ontbreekt vooralsnog.

‘Ik ben geen strafrechtadvocaat’
De bijstand die De Vries aan de zussen verleende, had overigens niets te maken met de strafzaak Marengo waarin Nabil B. kroongetuige is. ,,Ik heb deze familieleden bijgestaan in civiele kwesties tegen de staat. Mijn bijstand had geen enkele betrekking op Marengo, omdat ik geen strafrechtadvocaat ben. Bovendien was mijn vader juist teruggetreden van ons kantoor omdat hij zich wél met Marengo ging bezighouden. Dat was anders voor niets geweest.’’

,,Naar aanleiding van de dreiging die er momenteel kennelijk op mij rust, zijn veiligheidsmaatregelen getroffen en wordt er uitgebreid onderzoek gedaan naar de herkomst van deze dreiging’’, zegt De Vries. ,,Ik hoop met het naar buiten brengen van deze informatie de dreiging te doen stoppen.’’

Over de genomen veiligheidsmaatregelen doet De Vries om voor de hand liggende redenen geen mededelingen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)vensgevaar~a29844ae/
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 3 januari 2022 @ 14:23:58 #120
117098 Hathor
Effe niet
pi_203009111
quote:
Lekker dan, die kan vanaf nu ook steeds achterom gaan lopen kijken of er niemand op hem loopt te mikken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_203009190
Wat een gaaf land

Gr gr Mark
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_203009195
Waarom de zoon? Omdat het kan!
Hoe kun je een land vernederen? Zo!
  maandag 3 januari 2022 @ 14:32:19 #123
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_203009211
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Lekker dan, die kan vanaf nu ook steeds achterom gaan lopen kijken of er niemand op hem loopt te mikken.
Nou inderdaad, en te bizar voor woorden dat er niet geheim kan blijven welke advocaat ze bijstaat.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_203009318
quote:
De apen van het kartel zullen helaas niet begrijpen dat een civiele zaak tegen de Staat wat anders is dan meehelpen in de veroordeling van Taghi.

Weer een leve verwoest door de amateurs van het OM.
pi_203009744
quote:
maar de opsporingsdiensten zijn zo onzorgvuldig geweest het te laten uitlekken, waarna het ook nog eens in de media is gemeld.
Hoe is het toch mogelijk dat er zoveel fout gaat? Wat een trieste bende.
  maandag 3 januari 2022 @ 15:47:02 #126
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203010254
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:16 schreef Ylaesias het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat er zoveel fout gaat? Wat een trieste bende.
Grapperhaus :')
De opvolger is nog meer incompetent ;)
Dylan een Turkse mevrouw zonder opleiding in het recht :|W
  maandag 3 januari 2022 @ 15:57:04 #127
117098 Hathor
Effe niet
pi_203010391
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:16 schreef Ylaesias het volgende:

[..]
Hoe is het toch mogelijk dat er zoveel fout gaat? Wat een trieste bende.
Je zou bijna gaan geloven dat het niet per ongeluk gebeurt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_203010416
quote:
Dus pas nu de politie hem gewaarschuwd heeft stopt hij er mee? :?
  maandag 3 januari 2022 @ 16:24:20 #129
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203010657
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:30 schreef StateOfMind het volgende:
Wat een gaaf land

Gr gr Mark
Ik vind het echt, écht heel erg hoor.
Gr gr Ferdje Grapperhaus
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 3 januari 2022 @ 16:55:19 #130
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  maandag 3 januari 2022 @ 17:06:48 #131
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203011086
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:16 schreef Ylaesias het volgende:

[..]
Hoe is het toch mogelijk dat er zoveel fout gaat? Wat een trieste bende.
Wat een idioten idd :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203011334
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:59 schreef Nober het volgende:

[..]
Dus pas nu de politie hem gewaarschuwd heeft stopt hij er mee? :?
Nee, na de aanslag op zijn vader heeft hij zijn handen eraf getrokken.
pi_203011471
quote:
6s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:47 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Grapperhaus :')
De opvolger is nog meer incompetent ;)
Dylan een Turkse mevrouw zonder opleiding in het recht :|W
Huh waarom in vredesnaam zij...??? Heeft ze Turkse mafia vriendjes of zo?

Nou ja misschien is ze niet kundig, maar wel daadkrachtig.. :? _O-
  maandag 3 januari 2022 @ 17:51:51 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203011546
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:59 schreef Nober het volgende:

[..]
Dus pas nu de politie hem gewaarschuwd heeft stopt hij er mee? :?
Nee, hij was er een half jaar geleden al mee gestopt, dat staat er toch duidelijk?
Toen zijn vader neergeschoten werd is hij gestopt.

Overigens vind ik het wel heel kwalijk dat hij zelfs niet anoniem de zussen van Nabil B. bij kon staan in hun zaken tegen de staat omdat het OM weer eens gelekt had...
Zelfs zijn kantoorgenoten wisten niet dat hij de zussen bijstond, maar dat komt dan toch weer in de openbaarheid, en in de media.

En dan vinden ze het gek dat mensen niet durven getuigen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203011990
Hebben ze weer een wannabee gangsta gevonden die het vuile werk moet opknappen voor een ander ?
Dus iemand die te vaak naar Scarface heeft gekeken en zulks.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Forum Admin maandag 3 januari 2022 @ 18:35:42 #136
232445 crew  Specularium
pi_203012084
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:57 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je zou bijna gaan geloven dat het niet per ongeluk gebeurt.
https://www.nu.nl/binnenl(...)getuige-nabil-b.html

4x is niet per ongeluk.
  maandag 3 januari 2022 @ 18:39:08 #137
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203012127
quote:
Dat is structureel incompetent of gewoon met kwade bedoelingen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 3 januari 2022 @ 18:39:08 #138
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203012128
Snap sowieso niet echt waarom je de zussen van Nabil B. zou willen bijstaan. Je weet toch ook dat die dingen altijd wel uitlekken.

Wellicht net zo onbehouwen als zijn pa dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 3 januari 2022 @ 19:07:49 #139
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203012538
quote:
Oftewel, corruptie op zeer hoog niveau. Wie had dat nou gedacht, poepoe
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_203014250
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 17:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, hij was er een half jaar geleden al mee gestopt, dat staat er toch duidelijk?
Toen zijn vader neergeschoten werd is hij gestopt.

Overigens vind ik het wel heel kwalijk dat hij zelfs niet anoniem de zussen van Nabil B. bij kon staan in hun zaken tegen de staat omdat het OM weer eens gelekt had...
Zelfs zijn kantoorgenoten wisten niet dat hij de zussen bijstond, maar dat komt dan toch weer in de openbaarheid, en in de media.

En dan vinden ze het gek dat mensen niet durven getuigen?
Nee een half jaar daarvoor begon hij te overwegen om er mee te stoppen. Na de aanslag op zijn vader is hij er definitief mee gestopt.
pi_203158762
twitter


Dat wordt levenslang.
pi_203158815
Leeft dit topic nog steeds?
pi_203159197
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 19:27 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

Dat wordt levenslang.
Wat erg om dit te lezen.... hoeveel haat kun je hebben voor een onbekend persoon? :(
-
  woensdag 12 januari 2022 @ 19:59:55 #144
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_203159437
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 19:27 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

Dat wordt levenslang.
Bah :{

Hopelijk komen die lui nooit vrij.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  woensdag 12 januari 2022 @ 20:08:58 #145
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203159605
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 19:48 schreef SteelDogg het volgende:
Wat erg om dit te lezen.... hoeveel haat kun je hebben voor een onbekend persoon? :(
Helemaal geen haat, gewoon blinde ambitie om op te klimmen in de organisatie en een paar :r centen
Stuk stront is het
pi_203160120
In ieder geval goed om te lezen dat die Pool er niet mee weg kan komen. Geen peperdure drugs-advocaat gaat hem uit tientallen jaren cel kunnen redden.
  woensdag 12 januari 2022 @ 20:51:32 #147
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203160308
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 19:27 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

Dat wordt levenslang.
Dafuq man
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 13 januari 2022 @ 17:50:51 #148
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203172894
Info over de gewisselde berichten rondom het delict.

https://www.telegraaf.nl/(...)ogenloos-en-vol-haat
  zaterdag 29 januari 2022 @ 12:54:58 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203416051
Partner van Peter R. de Vries: ‘De aanslag had voorkomen kunnen worden

Ze treedt morgen uit de anonimiteit. De partner van Peter R. de Vries werkte mee aan een documentaire over haar en de vermoorde misdaadjournalist. Om hun liefde te eren. Deze site zag de docu en sprak met de maker Simon Vuyk.

We zouden dit jaar gaan trouwen. Die plannen zijn ons ontnomen. Nu ben ik in een andere werkelijk­heid beland
Partner van Peter R. de Vries

,,De liefde van Peter en mij. Zes prachtige en intense jaren laten zich misschien het beste beschrijven aan de hand van de vele brieven die hij me schreef.’’

Het zijn de woorden van de partner van Peter R. de Vries tijdens de uitvaart op 22 juli 2021 in Koninklijk Theater Carré in Amsterdam. Het is het begin van de indrukwekkende documentaire De partner van Peter R. de Vries (Vertrouwelijk!), die zondagavond bij WNL wordt uitgezonden. Daarmee treedt zij definitief uit de schaduw van de anonimiteit.

,,Ik ben zelf ook werkzaam in de media. Ik heb een lange weg afgelegd om te komen waar ik ben. Dat heb ik alleen gedaan. Ik wilde niet dat mensen zouden zeggen: dat heeft Peter voor haar geregeld. Een andere reden om de documentaire te doen is dat onze relatie veel te mooi, uniek en bijzonder was. Als je een relatie hebt, waarbij sprake is van leeftijdsverschil, dan zijn er heel veel vooroordelen. Liefde, daar denken mensen niet zo snel aan. Hij had een bloedhekel aan de roddelpers. Wilde niet dat onze liefde bezoedeld zou worden.’’

https://www.ad.nl/show/pa(...)nen-worden~a6156818/

ff kijken maar :)
pi_203416269
Wel benieuwd wie die veel jongere vriendin is, waarschijnlijk ook wel iemand die in de media komt en (enigszins) bekend is. Maan :D
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:27:07 #151
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203416529
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 12:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Partner van Peter R. de Vries: ‘De aanslag had voorkomen kunnen worden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ff kijken maar :)
Hoef je niet eens voor naar de kapper ^O^ *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 29-01-2022 13:40:25 ]
pi_203416756
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:11 schreef Pedroso het volgende:
Wel benieuwd wie die veel jongere vriendin is, waarschijnlijk ook wel iemand die in de media komt en (enigszins) bekend is. Maan :D
Naam begint met een t, Olcay had er van de zomer nog gezeik mee, de had haar naam op Instagram verteld.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:51:57 #153
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203416823
Oh, verkeerd gelezen....

[ Bericht 37% gewijzigd door Tengano op 29-01-2022 14:28:45 ]
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:46:14 #154
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_203417545
Ik dacht dat zij in de visagie werkte. Anders is het ienand die gevisageerd werd dus idd een mediapersoon. Ben benieuwd. Klote voor haar.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_203420451
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Naam begint met een t, Olcay had er van de zomer nog gezeik mee, de had haar naam op Instagram verteld.
Naam schijnt toch alom bekend te zijn in die wereld, wonderlijk dat het niet uitgelekt is.
Niet dat het heel schokkend is, er zijn ergere dingen op de wereld.
Peter hield van jong blijkbaar, zijn vorige vriendinnen waren ook een jaar of 18 jonger. Bij deze vriendin was het leeftijdsverschil nog groter volgens mij.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_203421469
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:40 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Naam schijnt toch alom bekend te zijn in die wereld, wonderlijk dat het niet uitgelekt is.
Niet dat het heel schokkend is, er zijn ergere dingen op de wereld.
Peter hield van jong blijkbaar, zijn vorige vriendinnen waren ook een jaar of 18 jonger. Bij deze vriendin was het leeftijdsverschil nog groter volgens mij.
De politie heeft mensen nadrukkelijk gevraagd om die naam niet te noemen, vanwege dreigementen rondom Peter. Olcay heeft er dan de scheit aan of snapt dat niet.

Die vrouw heeft ook gesproken op de begrafenis dus ik neem aan dat die groep wel weet wie het is.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 21:03:11 #157
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_203422646
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Naam begint met een t, Olcay had er van de zomer nog gezeik mee, de had haar naam op Instagram verteld.
Olcay postte inderdaad iets over T. maar in de reacties kwam een andere voorletter + naam voorbij die ik ook op andere social media heb gezien.

Zou er niet blind van uitgaan dat Olcay de juiste letter heeft gepost.

Edit: en als je de reacties op de betreffende post zou doornemen zie je ook dat Olcay aangeeft dit in overleg te hebben gedaan.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_203434678
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:03 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Olcay postte inderdaad iets over T. maar in de reacties kwam een andere voorletter + naam voorbij die ik ook op andere social media heb gezien.

Zou er niet blind van uitgaan dat Olcay de juiste letter heeft gepost.

Edit: en als je de reacties op de betreffende post zou doornemen zie je ook dat Olcay aangeeft dit in overleg te hebben gedaan.
Reality FBI heeft op insta haar profiel al openbaar gemaakt. Ze is journalist en schrijver en haar naam begint inderdaad met een T.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lief17 op 30-01-2022 16:37:18 ]
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_203434912
Haar naam begint met een E. En E. staat gewoon op de foto bij fotosmulders.nl, dus heel anoniem is het allemaal niet.
´
pi_203434942
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:26 schreef Kim-Holland het volgende:
Haar naam begint met een E. En E. staat gewoon op de foto bij fotosmulders.nl, dus heel anoniem is het allemaal niet.
Nee, met een T. Ze hebben elkaar ontmoet bij een uitzending van Pauw in 2015 waar zij ook te gast was.
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_203435016
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_203435083
quote:
Die is maar drie jaar ouder dan zijn eigen dochter.
pi_203435486
Aha. Ze komt uit Afghanistan. Vandaar dat Peter R. de Vries ineens zo overdreven pro islam was. :r :+ w/
  zondag 30 januari 2022 @ 17:19:32 #164
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_203435511
Dus Peter R. had een vriendinnetje van 30 jaar jonger als ik het begrijp? Als dat het geval is, vind ik daar wel het een en ander van.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  zondag 30 januari 2022 @ 17:24:32 #165
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203435562
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 17:19 schreef Grishenko_ het volgende:
Dus Peter R. had een vriendinnetje van 30 jaar jonger als ik het begrijp? Als dat het geval is, vind ik daar wel het een en ander van.
Deed ‘ie goed ja
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203435589
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 17:19 schreef Grishenko_ het volgende:
Dus Peter R. had een vriendinnetje van 30 jaar jonger als ik het begrijp? Als dat het geval is, vind ik daar wel het een en ander van.
Ze miste een vaderfiguur.
  zondag 30 januari 2022 @ 18:02:01 #167
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_203436059
Natuurlijk, regionale omroep had ook gekund. Ik vraag me wel af wat haar beweegredenen zijn om nu uit de anonimiteit te stappen, geen gevaar meer?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 30 januari 2022 @ 18:03:22 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203436072
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:02 schreef Andromache het volgende:
Natuurlijk, regionale omroep had ook gekund. Ik vraag me wel af wat haar beweegredenen zijn om nu uit de anonimiteit te stappen, geen gevaar meer?
Ze gaat getuigen in de rechtszaak en dat gaat ze niet met vervormde stem doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 30 januari 2022 @ 18:05:17 #169
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_203436091
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ze gaat getuigen in de rechtszaak en dat gaat ze niet met vervormde stem doen.
Als slachtoffer neem ik aan?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_203436215
Het is koud, het is guur....
pi_203436285
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:14 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Doet het niet?
Bekijk Tahmina Akefi op google.
pi_203436286
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:14 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Doet het niet?
Bij mij wel.
Edensnator over 'n out
pi_203436326
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:21 schreef Edensnator het volgende:

[..]
Bij mij wel.
Hmm, vaag dan.
Het is koud, het is guur....
pi_203436833
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:21 schreef luxerobots het volgende:
Tahmina Akefi
Of haar eigen IG: https://www.instagram.com/p/CUZ89uVsCHi/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203439153
Kijken er meer?
pi_203439175
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:35 schreef potjecreme het volgende:
Kijken er meer?
Present *O*
pi_203439185
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:35 schreef potjecreme het volgende:
Kijken er meer?
Yep
pi_203439230
Waar kijk ik naar? Zij is ook vol van zichzelf.
  zondag 30 januari 2022 @ 21:40:52 #179
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203439236
:W
pi_203439409
Leuke dame.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_203439417
Tahmina dus.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_203439418
Mooie dame... Had wel een Nederlandse verwacht. Grappige bias.
Love is in the air!
pi_203439424
Dolf Jansen :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  roze zondag 30 januari 2022 @ 21:56:17 #185
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_203439466
Ik vind haar wel een mooie en sterke vrouw. :)
Your beauty never ever scared me.
pi_203439475
Dit kan toch niet. :')
pi_203439494
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:56 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Dit kan toch niet. :')
Waarom niet? Als het je niet bevalt dan ga je lekker iets anders kijken.
pi_203439507
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:57 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Waarom niet? Als het je niet bevalt dan ga je lekker iets anders kijken.
Dat bepaal ik zelf wel.
pi_203439520
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:56 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Dit kan toch niet. :')
Wat kan niet?
pi_203439543
Tahmina en Peter
39 en 64 jaar. Groot leeftijdsverschil
Love is in the air!
pi_203439545
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:59 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Wat kan niet?
Waarom moet ze zich bekend maken en allerlei prive appjes laten zien? Heel vreemd.
pi_203439573
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:00 schreef Landgeld het volgende:
Tahmina en Peter
39 en 64 jaar. Groot leeftijdsverschil
Bedankt Hans
  roze zondag 30 januari 2022 @ 22:02:06 #193
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_203439574
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:00 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]
Waarom moet ze zich bekend maken en allerlei prive appjes laten zien? Heel vreemd.
Omdat ze binnenkort sowieso niet meer anoniem is. En ik snap best dat ze haar verhaal over Peter wil delen.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 30 januari 2022 @ 22:03:32 #194
123170 alors
zlata1234
pi_203439597
Ik vind het heel sneu voor haar hoor.

Maar dit is echt een niveau ‘kijk mij op vakantie zijn geweest met Peter, kijk wat ik gekregen heb’
Ik vind het heel oppervlakkig overkomen….
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 30 januari 2022 @ 22:04:42 #195
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203439618
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:03 schreef alors het volgende:
Ik vind het heel sneu voor haar hoor.

Maar dit is echt een niveau ‘kijk mij op vakantie zijn geweest met Peter, kijk wat ik gekregen heb’
Ik vind het heel oppervlakkig overkomen….
Voor haar was het allemaal echt.
pi_203439638
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:58 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]
Dat bepaal ik zelf wel.
Goed verhaal, lekker kort.. Doe ik geen moer mee. Kut dat je het kut vindt man en dat je niks beters te doen hebt, dat vind ik treuriger en dat bepaal ik ook zelf. Succes ermee ^O^
  zondag 30 januari 2022 @ 22:06:46 #197
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203439656
Tis toch wel zielig hoor. Ze is echt oprecht.
pi_203439702
De hele familie heeft bewust nooit verteld over de dagen in het ziekenhuis. Zij gooit even een boekje open...
pi_203439711
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:09 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De hele familie heeft bewust nooit verteld over de dagen in het ziekenhuis. Zij gooit even een boekje open...
Zij is ook familie.
  roze zondag 30 januari 2022 @ 22:10:20 #200
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_203439716
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:09 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De hele familie heeft bewust nooit verteld over de dagen in het ziekenhuis. Zij gooit even een boekje open...
Zal wel in overleg met de kinderen zijn gedaan.
Your beauty never ever scared me.
pi_203439725
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:09 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De hele familie heeft bewust nooit verteld over de dagen in het ziekenhuis. Zij gooit even een boekje open...
Zij IS familie. De meest naaste persoon van Peter....
Love is in the air!
pi_203439794
Ah, Justitie krijgt dus de schuld zoals verwacht, wat een slap verhaal. :')
Het is koud, het is guur....
pi_203439806
Er liepen gesprekken met de overheid.
Love is in the air!
  zondag 30 januari 2022 @ 22:15:58 #204
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203439813
Misschien ben ik dan een kneus, maar ik had voor Tahmina gekozen in plaats van Nabil B.
pi_203439820
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:14 schreef TweedeKlum het volgende:
Ah, Justitie krijgt dus de schuld zoals verwacht, wat een slap verhaal. :')
Er zijn ook wel degelijk fouten gemaakt. Met kennis van het verleden was Peter R een running target.
Love is in the air!
pi_203439825
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:15 schreef Tengano het volgende:
Misschien ben ik dan een kneus, maar ik had voor Tahmina gekozen in plaats van Nabil B.
Peter was er in de eerste plaats voor Peter.
Het is koud, het is guur....
pi_203439857
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:15 schreef Tengano het volgende:
Misschien ben ik dan een kneus, maar ik had voor Tahmina gekozen in plaats van Nabil B.
Eens. Domme keuze van Peter.
Hij had het kunnen weten natuurlijk na Wierum en ook de broer van Nabil B
Love is in the air!
pi_203439861
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:18 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Eens. Domme keuze van Peter.
Hij had het kunnen weten natuurlijk na Wierum en ook de broer van Nabil B
Peter was een beetje dom.
  zondag 30 januari 2022 @ 22:19:54 #209
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203439863
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:18 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Eens. Domme keuze van Peter.
Hij had het kunnen weten natuurlijk na Wierum en ook de broer van Nabil B
Misschien net iets te gedurfd van Peter ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 31-01-2022 06:42:42 ]
pi_203439866
Briefjes met zijn eigen logo erop. :')
Het is koud, het is guur....
pi_203439883
Goede tetten wel.
Het is koud, het is guur....
pi_203439894
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:22 schreef TweedeKlum het volgende:
Goede tetten wel.
Idd. Peter had wel smaak...
Was 64 ook he. Zij eind dertig.
Love is in the air!
  zondag 30 januari 2022 @ 22:23:18 #213
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203439898
reptiel gespot
  zondag 30 januari 2022 @ 22:24:36 #214
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203439919
Kind is helemaal kapot.
pi_203439928
De Taliban kan er ook nog achter zitten dus. :+
Het is koud, het is guur....
pi_203439937
Peter had gewoon lekker de huis-tuin-en-keuken zaakjes moeten blijven doen.
Geen enkele ervaring met topcriminelen maar hij moest zich zo nodig bewijzen.
Dat gezeur dat hij als "adviseur" toegang tot de getuige/verdachte eiste en zo ook zichzelf een soort geheimhoudingsplicht aanmat. Geeft alleen maar juridisch gezeik omdat hij geen advocaat is.
pi_203439940
Moest toch weer een traantje wegpinken. Maar ik ben ook een sucker voor dit soort verhalen.
pi_203439971
Mooie goede docu, en ik snap niet waarom er mensen, of iig 1 persoon vindt dat je als partner van een behoorlijk bekende Nederlander die op een schokkende manier om het leven is gebracht niet je verhaal mag doen.
  zondag 30 januari 2022 @ 22:29:00 #219
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203439974
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:26 schreef SilverEyes het volgende:
Moest toch weer een traantje wegpinken. Maar ik ben ook een sucker voor dit soort verhalen.
  zondag 30 januari 2022 @ 22:29:03 #220
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_203439976
Ik vind haar een mooie en sterke vrouw, krachtig hoe ze het allemaal verteld.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_203439999
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:00 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]
Waarom moet ze zich bekend maken en allerlei prive appjes laten zien? Heel vreemd.
Ik heb medestanders voor je gevonden

twitter
pi_203440014
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:26 schreef Jemoederniet het volgende:
Peter had gewoon lekker de huis-tuin-en-keuken zaakjes moeten blijven doen.
Geen enkele ervaring met topcriminelen maar hij moest zich zo nodig bewijzen.
Dat gezeur dat hij als "adviseur" toegang tot de getuige/verdachte eiste en zo ook zichzelf een soort geheimhoudingsplicht aanmat. Geeft alleen maar juridisch gezeik omdat hij geen advocaat is.
Hij was inderdaad niet bevriend met Cor van Hout en wist totaal helemaal niets van de onderwereld. Heeft in zijn gehele loopbaan ook geen moer betekent en niets bereikt..
  zondag 30 januari 2022 @ 22:31:16 #223
80382 manny
30 is best veel
pi_203440022
Beste John: het lag niet aan Peter.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_203440039
Ze is te gelukkig te oud voor Borsato, niet voor Ali though.
Het is koud, het is guur....
pi_203440173
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Ze is te gelukkig te oud voor Borsato, niet voor Ali though.
André Hazes is ook weer op zoek :@
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 30 januari 2022 @ 22:46:35 #226
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_203440184
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:28 schreef JohnWickPic het volgende:
Mooie goede docu, en ik snap niet waarom er mensen, of iig 1 persoon vindt dat je als partner van een behoorlijk bekende Nederlander die op een schokkende manier om het leven is gebracht niet je verhaal mag doen.
Was zeker een mooie docu, moest wel een traantje wegpinken bij haar verhaal ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_203440220
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:28 schreef JohnWickPic het volgende:
Mooie goede docu, en ik snap niet waarom er mensen, of iig 1 persoon vindt dat je als partner van een behoorlijk bekende Nederlander die op een schokkende manier om het leven is gebracht niet je verhaal mag doen.
Precies dit, vond haar reden ook erg mooi en ontroerend. Ze wil van haar spreekrecht gebruik maken, zich niet hoeven te verstoppen en de aandacht op Peter hebben op dat moment. Het moet dan niet om haar gaan maar om Peter.

Vond het erg ontroerend, en wat een romantische goedzak was het privé.... Zij is een prachtige sterke vrouw, hoop voor haar dat ze ooit weer het geluk vindt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 30 januari 2022 @ 22:51:57 #228
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203440236
Partner Peter R. de Vries: ’We werden gevolgd in weken voor moord’ :o

De partner van Peter R. de Vries is zondagavond voor het eerst uit de anonimiteit getreden. Zes jaar lang had Tahmina Akefi (39) een relatie met de bekende misdaadjournalist. In de WNL-documentaire Vertrouwelijk! vertelt ze onder meer dat zij en De Vries gevolgd werden in de weken voor de moord. Daarnaast zegt ze dat de misdaadjournalist „is afgeslacht omdat het systeem opnieuw faalde.”

Tahmina Akefi is een journalist en schrijfster. Ze werkte onder meer voor de NOS, en schreef twee boeken. Momenteel presenteert ze programma's op de regionale zender TV Rijnmond. In de documentaire blikt ze onder meer terug op de weken en dagen voor de moordaanslag van 6 juli 2021. Zo werd het koppel al meerdere keren gevolgd in Amsterdam, terwijl ze vanwege hun trouwplannen daar sieraden uitzochten. „Wij waren bezig met de toekomst, terwijl het plan om hem af te maken al klaarlag”, zegt de journaliste met tranen in haar ogen.

Akefi en de Vries trokken na een van de achtervolgingen, op 28 juni, aan de bel bij de autoriteiten. „Dat is zo opvallend geweest, dat het bij de politie is gemeld. Maar daar is niks mee gedaan. Helemaal niks. Die melding is pas na de aanslag boven water gekomen. Ik kan er met m’n verstand niet bij dat er een melding binnenkomt dat Peter R. de Vries, vertrouwenspersoon van de kroongetuige, is achtervolgd en dat daar niks mee wordt gedaan. Dan hadden alle alarmbellen af moeten gaan.”

De Vries zou zich volgens Akefi onder meer kwaad hebben gemaakt over de laconieke houding van de autoriteiten. Zo had hij een afspraak met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid maar kreeg hij geen toestemming om in de garage te parkeren, waardoor hij een lang stuk over straat moest lopen. „Peter was woedend”, zegt Akefi. „Zo boos. ’Dit is hoe ze omgaan met mijn veiligheid’, zei hij.”

Koppel zou dit jaar gaan trouwen

In het begin van de documentaire vertelt Akefi, over de ontmoeting met De Vries bij talkshow Pauw in 2015, waar het liefde op het eerste gezicht was tussen de twee. Akefi vertelt hoe diep de liefde tussen hen was: ,,Hij schreef talloze brieven voor me. Ook na zijn dood heb ik er nog vijf gevonden.” Ook vertelt ze dat er trouwplannen waren voor juni 2022. „Een mooie en waardige manier om uit de anonimiteit te treden”, omschrijft ze het zelf. „Maar die plannen zijn ons ontnomen.”

Maker Simon Vuyk legde zondagochtend in WNL op Zondag al uit waarom Akefi zes jaar anoniem wilde blijven. „Een van de belangrijkste redenen voor haar was om er niet van beschuldigd te worden dat ze Peter als kruiwagen gebruikte voor haar eigen carrière. Ze is relatief jong, stond aan het begin van haar carrière en wilde die op eigen kracht opbouwen. Dat heeft ze ook gedaan.”


De Vries en Akefi hadden al het plan om hun relatie openbaar te maken. „Alles was gericht op 2022”, vertelt Vuyk. „Dat is ook waarom de documentaire nu komt. Zij heeft daar enorm over geaarzeld. Maar voor haar was doorslaggevend: we zouden samen naar voren stappen, en dus doe ik het nu alleen.” Een andere belangrijke reden is het feit dat ze komende zomer van haar spreekrecht gebruik wil maken. In juni wordt de moordzaak inhoudelijk behandeld.

Communicatie slecht

Vuyk werkte 31 jaar samen met De Vries en vertelde in WNL op Zondag aan dat hij het moeilijk vond om als objectieve journalist naar de zaak te kijken. „De tragiek is zo groot”, lichtte hij toe. „Peter stapte primair in dat Marengoproces om het falen van de overheid tot dusver aan de kaak te stellen. Hoe kan het dat die broer werd vermoord? Hoe kon het gebeuren dat zijn advocaat vervolgens ook nog werd vermoord? Uiteindelijk krijg je steeds meer het gevoel dat de geschiedenis zich bij hem heeft herhaald.”

„De communicatie was zo ongelooflijk slecht”, vervolgde Vuyk zijn verhaal. „Als je daarover nadenkt, zijn de tranen weg en word ik meteen ongelooflijk boos. Peter heeft daar tussentijds zo vaak over verteld. Je kwam er maar niet tussen. Bellen, afspraken maken en dan als antwoord krijgen: ’binnen drie weken kom ik er op terug’. Dan wist je dat je over twee maanden moest vragen: ’wanneer zijn die drie weken van jou om?’ En dan gaat het over leven en dood, nadat er al twee moorden waren gepleegd. De Onderzoeksraad voor Veiligheid moet dit echt naar boven gaan trekken. Als dat niet gebeurt, weet ik het ook niet meer.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-in-weken-voor-moord
pi_203440300
Hij wilde geen persoonsbeveiliging maar voor de rest moest men maar bukken als De Vries het zei, zo werkt het dus niet, arrogante lul.
Het is koud, het is guur....
pi_203440523
Sander Dekker is al weg dat scheelt.
pi_203440568
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:00 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]
Waarom moet ze zich bekend maken en allerlei prive appjes laten zien? Heel vreemd.
Ik heb ook gekeken. Inderdaad veel hele intieme details maar uit haar verhaal begrijp ik dat Peter ook een hele intieme romantische man was privé.
Zij wilde juist naar buiten treden en alles over hun relatie vertellen zodat ze haar spreekrecht kan gebruiken zonder dat elk roddelblad of media over elkaar buitelt om te weten te komen wie zij is en hoe hun relatie in elkaar stak.

Nu kan het tijdens haar spreekrecht ook daadwerkelijk om haar woorden draaien.
Vanuit haar kant bekeken begrijp ik de insteek wel.
pi_203440625
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:46 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Was zeker een mooie docu, moest wel een traantje wegpinken bij haar verhaal ;(
Al die liefdesbrieven in haar huis, O+

En hulde aan nachtzuster Anna, wat fijn das ze de laatste nacht nog bij hem heeft kunnen liggen.

Daarnaast zo bijzonder dat Peter, naast een lieve ex, twee geweldige kinderen, mooie collega’s en krachtige vrienden zo’n bijzonder intelligente vrouw naast zich had.

Goed dat ze zich inzet voor de onderbelichte zaak van dit drama, ik weet niet of Halsema vanavond zo lekker slaapt… Waar was de beveiliging?
pi_203440689
Ik heb de halve zondag lopen speculeren wie het kon zijn. Eva Jinek, Elvan uit Sesamstraat, of toch een postume coming-out?
Maar goed, Tamina van Rijnmond dus.
pi_203440820
Zijn vriendinnen werden wel steeds jonger, vorige vriendinnen waren 17 en 18 jaar jonger. Ik wil niet weten wat de volgende zou zijn als hij nog geleefd had...
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_203440861
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 23:52 schreef Pedroso het volgende:
Zijn vriendinnen werden wel steeds jonger, vorige vriendinnen waren 17 en 18 jaar jonger. Ik wil niet weten wat de volgende zou zijn als hij nog geleefd had...
Ach wat een idiote opmerking weer, zij was 35 en hij 65. Maar op hetzelfde levenslevel.
En die klik vanuit een blik, O+

Das echt uniek, ken maar een paar mensen die dat herkennen. Mijn man liep op straat en we hadden die blik/klik.
Nichtje passeerde een man en die ging terug de trein in, gewoon vanwege die blik. Die moest in Utrecht overstappen en stapte op gevoel weer terug die trein in.

Allebei intelligent, en ervaren was is het probleem? Echte pure liefde bestaat.

Donderslag bij heldere hemel, zijn honderden liedjes over geschreven. Het bestaat en het is heerlijk.
Maar het is niet te plannen of af te dwingen, juist niet.

[ Bericht 22% gewijzigd door ootjekatootje op 31-01-2022 00:05:26 ]
pi_203440885
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ach wat een idiote opmerking weer, zij was 35 en hij 65. Maar op hetzelfde levenslevel.
En dit klik vanuit een blik, O+

Allebei intelligent, en ervaren was is het probleem?
Ik ben gewoon jaloers joh.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_203440916
Grotendeels overbodige priveinformatie inderdaad. Vond het wel interessant wat meer te weten over de dagen na de aanslag.
pi_203440938
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:05 schreef Tegan het volgende:
Grotendeels overbodige priveinformatie inderdaad. Vond het wel interessant wat meer te weten over de dagen na de aanslag.
Ik vind het fijn dat ze hem in de laatste minuten en uren heeft kunnen ondersteunen.
  maandag 31 januari 2022 @ 00:15:50 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203440995
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Hij wilde geen persoonsbeveiliging maar voor de rest moest men maar bukken als De Vries het zei, zo werkt het dus niet, arrogante lul.
persoonsbeveiliging kent diverse gradaties

op afroep , tijdelijk of dag en nacht
Daargaat het hier om
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203441003
617,28
pi_203441049
Klef gedoe allemaal. Driekwart overgeslagen.
pi_203441099
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:22 schreef Zipportal het volgende:
Klef gedoe allemaal. Driekwart overgeslagen.
Die man heeft veel betekend, mooi dat zijn nabestaanden elk op hun eigen wijze dat werk voortzetten.
Mooi dat ze haar mond opentrekt en er staat. En vecht, zij tegen het beveiligingssysteem en tegen de zittende macht.

Peter heeft een mooie erfenis nagelaten, dat werd me vanavond wederom duidelijk.
pi_203441120
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 23:30 schreef ootjekatootje het volgende:
ik weet niet of Halsema vanavond zo lekker slaapt… Waar was de beveiliging?
Die gaat daar helemaal niet over.
pi_203441188
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:15 schreef Tengano het volgende:
Misschien ben ik dan een kneus, maar ik had voor Tahmina gekozen in plaats van Nabil B.
Wat een rare post. Hij koos voor beiden.
pi_203441192
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:40 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Die gaat daar helemaal niet over.
Jawel maar wacht het nieuws deze week maar af. Je hoorde toch wat ze zei?
pi_203441208
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 01:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jawel
Nee.
pi_203441263
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
persoonsbeveiliging kent diverse gradaties

op afroep , tijdelijk of dag en nacht
Daargaat het hier om
In een particuliere setting wel ja.. en daar ging het hier niet om. Het ging hier om de inzet van de DKDB/BSB en die stellen eisen ja. Eisen waar Peter niet mee akkoord ging. Had hij dan particuliere persoonsbeveiliging moeten inzetten? Wellicht, maar dat is in Nederland vrij lastig, zeker in de gradatie waarin dit nodig was.
pi_203441264
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat een rare post. Hij koos voor beiden.
Niet echt realistisch.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_203441271
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 01:35 schreef superniger het volgende:

[..]
Niet echt realistisch.
Dank voor je waardevolle inzichten, Captain Hindsight.
  maandag 31 januari 2022 @ 02:09:56 #250
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_203441290
Wat een lieve en mooie vrouw, hun liefde was zo geweldig O+
pi_203441368
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:22 schreef Zipportal het volgende:
Klef gedoe allemaal. Driekwart overgeslagen.
Dit.
pi_203441946
Ik kreeg er heel erg een gevoel bij dat zij zichzelf wilde profileren ten koste van een bekendheid. Zo van, kijk mij eens interessant, geliefd en populair zijn.

Ik kan de vinger niet precies op de zere plek leggen, maar ik kreeg er een beetje een onsmakelijk en ongemakkelijk gevoel bij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203441985
In deze docu kwam Dolf Jansen voor de eerste keer niet over op mij als een vervelend smal menneke.
pi_203441998
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 08:37 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik kreeg er heel erg een gevoel bij dat zij zichzelf wilde profileren ten koste van een bekendheid. Zo van, kijk mij eens interessant, geliefd en populair zijn.

Ik kan de vinger niet precies op de zere plek leggen, maar ik kreeg er een beetje een onsmakelijk en ongemakkelijk gevoel bij.
Als ze bekend had willen worden door Peter was ze wel vanaf moment 1 in de roddelbladen opgedoken. Ik kreeg gisteren geen enkel moment het idee dat het haar om de roem te doen is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203442454
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En die klik vanuit een blik, O+

Das echt uniek, ken maar een paar mensen die dat herkennen. Mijn man liep op straat en we hadden die blik/klik.
Nichtje passeerde een man en die ging terug de trein in, gewoon vanwege die blik. Die moest in Utrecht overstappen en stapte op gevoel weer terug die trein in.

Allebei intelligent, en ervaren was is het probleem? Echte pure liefde bestaat.

Donderslag bij heldere hemel, zijn honderden liedjes over geschreven. Het bestaat en het is heerlijk.
Maar het is niet te plannen of af te dwingen, juist niet.
Het zit 'm niet in de ogen!

Does he love me, I want to know
How can I tell if he loves me so
Is it in his eyes, oh no you'll be deceived
Is it in his eyes, oh no you'll make believe
If you want to know, if he loves you so
It's in his kiss
That's where it is, oh yeah

It's in His Kiss (Shoop Shoop Song)
Origineel:


[ Bericht 4% gewijzigd door Mondkapje op 31-01-2022 09:44:39 ]
pi_203442488
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 08:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Als ze bekend had willen worden door Peter was ze wel vanaf moment 1 in de roddelbladen opgedoken. Ik kreeg gisteren geen enkel moment het idee dat het haar om de roem te doen is.
Nee, eerder dat Peter haar van alles op de mouw heeft gespeld om in haar broekje te mogen.
pi_203442611
Ik denk dat op welke manier dan ook dat ze zich uit de anonimiteit had gehaald verkeerd zou overkomen.

De reden, om gebruik te maken van haar spreekrecht, snap ik volledig. En de reden om anoniem te blijven, de eerste zes jaar, ook.

En hoewel ze beiden 30+ waren toen ze elkaar ontmoetten was hier i.m.o. wel sprake van een machtsverschil en ik weet niet wat ik daarvan vind.
  maandag 31 januari 2022 @ 09:58:11 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203442694
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:52 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat op welke manier dan ook dat ze zich uit de anonimiteit had gehaald verkeerd zou overkomen.

De reden, om gebruik te maken van haar spreekrecht, snap ik volledig. En de reden om anoniem te blijven, de eerste zes jaar, ook.

En hoewel ze beiden 30+ waren toen ze elkaar ontmoetten was hier i.m.o. wel sprake van een machtsverschil en ik weet niet wat ik daarvan vind.
Machtsverschil? Hoe dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203443373
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Machtsverschil? Hoe dan?
Beroemdheden hebben macht omdat ze beroemd zijn.
pi_203443422
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:47 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Beroemdheden hebben macht omdat ze beroemd zijn.
En Peter R had natuurlijk volop contacten in de journalistiek en media. Wel handig voor 'n dame met ambities in die wereld.
  maandag 31 januari 2022 @ 10:52:08 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203443430
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:47 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Beroemdheden hebben macht omdat ze beroemd zijn.
Wat een nonsens, zeker in deze context.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 31 januari 2022 @ 10:54:14 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203443456
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
En Peter R had natuurlijk volop contacten in de journalistiek en media. Wel handig voor 'n dame met ambities in die wereld.
Waar ze bewust al die jaren geen gebruik van heeft gemaakt.
Sterker nog: ze leerden elkaar kennen toen ze allebei bij Pauw aan tafel zaten, dus we hebben het niet over een of ander bleu meisje dat überhaupt nog nooit voor een camera gestaan had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203443465
Ik geloof zeker dat zij erg verliefd was, maar ik betwijfel of hij er zo tegenaan keek. Van dezelfde Roberta Flack, (The First Time I Saw Your Face was 'hun liedje')

'I'm the one'

[Verse 1]
If you're looking for a lover
You don't have to look no further
I'm the one
If you wanna have a good time
Playing in the midnight sunshine
I'm the one
If you're looking for a hot night
I can put you in the spotlight
I'm the one
If it's pleasure that you're after
Party lights and fun and laughter
I'm the one

[Bridge]
When it comes to making love, I am the best
I'm all yours, put me to the test
Love is my specialty
And I know what to do to make you give your love to me

[Verse 2]
For real live celebration
And a standing ovation
I'm the one
Like a hundred angels strumming
Baby, I can keep it coming
I'm the one
[Bridge]
When it comes to making love, I am the best
I'm all yours, put me to the test
Love is my specialty
And I know what to do to make you give it up
I know what to do to make you give it up
I know what to do to make you give it up
I know what to do to make you give your love to me

[Instrumental Break]

[Verse 3]
If you're looking for a lover
You don't have to look no further
I'm the one
If you wanna have a good time
Playing in the midnight sunshine
I'm the one

[Bridge]
When it comes to making love, I am the best
I'm all yours, put me to the test
Love is my specialty
And I know what to do to make you give your love to me

[Outro]
Making love, I am the best
I'm all yours, put me to the test
It's my specialty
I know what to do
Making love, I am the best
I'm all yours, put me to the test
My specialty
And I know what to do
Comes to making love
I'm all yours

[ Bericht 0% gewijzigd door Mondkapje op 31-01-2022 11:00:34 ]
pi_203443503
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar ze bewust al die jaren geen gebruik van heeft gemaakt.
Sterker nog: ze leerden elkaar kennen toen ze allebei bij Pauw aan tafel zaten, dus we hebben het niet over een of ander bleu meisje dat überhaupt nog nooit voor een camera gestaan had.
Oh, wil haar ook absoluut niet als slachtoffer van de van z'n macht gebruik makende geilaard Peter R neer zetten hoor.

Denk alleen wel dat 'ie haar het nodige op de mouw heeft gespeld. En daar was deze volwassen dame, die prima weet hoe het reilt en zeilt, zelf bij.
  maandag 31 januari 2022 @ 11:03:42 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203443577
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:54 schreef Mondkapje het volgende:
Ik geloof zeker dat zij erg verliefd was, maar ik betwijfel of hij er zo tegenaan keek. Van dezelfde Roberta Flack, (The First Time I Saw Your Face was 'hun liedje')

'I'm the one'

[Verse 1]
If you're looking for a lover
You don't have to look no further
I'm the one
If you wanna have a good time
Playing in the midnight sunshine
I'm the one
If you're looking for a hot night
I can put you in the spotlight
I'm the one
If it's pleasure that you're after
Party lights and fun and laughter
I'm the one

[Bridge]
When it comes to making love, I am the best
I'm all yours, put me to the test
Love is my specialty
And I know what to do to make you give your love to me

[Verse 2]
For real live celebration
And a standing ovation
I'm the one
Like a hundred angels strumming
Baby, I can keep it coming
I'm the one
[Bridge]
When it comes to making love, I am the best
I'm all yours, put me to the test
Love is my specialty
And I know what to do to make you give it up
I know what to do to make you give it up
I know what to do to make you give it up
I know what to do to make you give your love to me

[Instrumental Break]

[Verse 3]
If you're looking for a lover
You don't have to look no further
I'm the one
If you wanna have a good time
Playing in the midnight sunshine
I'm the one

[Bridge]
When it comes to making love, I am the best
I'm all yours, put me to the test
Love is my specialty
And I know what to do to make you give your love to me

[Outro]
Making love, I am the best
I'm all yours, put me to the test
It's my specialty
I know what to do
Making love, I am the best
I'm all yours, put me to the test
My specialty
And I know what to do
Comes to making love
I'm all yours
Ga je serieus de complete text van een ander liedje van dezelfde zangeres analyseren omdat zij een liedje tot hun liedje hadden gemaakt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203443591
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar ze bewust al die jaren geen gebruik van heeft gemaakt.
Hoe weet je dat daar bewust geen gebruik van gemaakt is?

Als Peter zijn connecties gebruikt of een goed woordje voor iemand doet. Speelt zich dat echt niet in het zicht van de camera's af.
pi_203443671
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ga je serieus de complete text van een ander liedje van dezelfde zangeres analyseren omdat zij een liedje tot hun liedje hadden gemaakt?
Ja. Denk jij dat hij die andere teksten niet kende? Hij was een muziekkenner! Die teksten zijn niet fout ofzo, maar ze zeggen wel iets van: ik zorg ervoor dat jij van mij bent. Het eerste wat hij tegen haar zei was: jij bent van mij.
pi_203443885
Ik zag alleen maar heel veel liefde tussen twee mensen en een vrouw die nu een manier moet zien te vinden om met dit verdriet om te gaan.
pi_203443893
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ja. Denk jij dat hij die andere teksten niet kende? Hij was een muziekkenner! Die teksten zijn niet fout ofzo, maar ze zeggen wel iets van: ik zorg ervoor dat jij van mij bent. Het eerste wat hij tegen haar zei was: jij bent van mij.
En dan dat gelul over trouwen en zo. :')
  maandag 31 januari 2022 @ 11:32:17 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203443961
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ja. Denk jij dat hij die andere teksten niet kende? Hij was een muziekkenner! Die teksten zijn niet fout ofzo, maar ze zeggen wel iets van: ik zorg ervoor dat jij van mij bent. Het eerste wat hij tegen haar zei was: jij bent van mij.
Nee, dat was niet het eerste wat hij zei.

Als ze later terugdachten aan dat moment en het dan zouden doen zoals ze het wilden dan zou hij "jij bent van mij" gezegd hebben.

Verder vind ik het echt totale BS om iemands halve repertoire erbij te betrekken omdat hij een muziekkenner was.
Het was niet het halve Roberta Flack repertoire dat hun liedje was, het was dat ene nummer.

Het nummer dat hij met zijn dochter had is ook een heerlijk nietserig nummer (Downtown), en toch was dat hun nummer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 31 januari 2022 @ 11:33:47 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203443975
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe weet je dat daar bewust geen gebruik van gemaakt is?

Als Peter zijn connecties gebruikt of een goed woordje voor iemand doet. Speelt zich dat echt niet in het zicht van de camera's af.
Ze zat letterlijk in een talkshow toen ze elkaar leerden kennen.
Laten we niet doen alsof haar carrière pas is gaan lopen toen ze een relatie met hem kreeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203444006
Ik zie nu pas het einde van de docu maar het lijkt wel alsof hij zijn dood zag aankomen, dat hij erover begon in Berlijn. Triest verhaal.
Het lijkt erop dat hij steeds meer van haar ging houden, ze heeft hem een keer het huis uit gestuurd maar daarna heeft ie meer respect voor haar gekregen en kwam er steeds meer liefde bij kijken, denk ik.
pi_203444152
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ze zat letterlijk in een talkshow toen ze elkaar leerden kennen.
Laten we niet doen alsof haar carrière pas is gaan lopen toen ze een relatie met hem kreeg.
In een talkshow zitten is de definitie van geslaagd zijn?

Peter R. de Vries was gewoon zeer geslaagd in het tv-wereldje (met tv-programma's van 1995 tot 2018).

Hij was een bekende, succesvolle en rijke tv-persoonlijkheid. Dat is, als je iets in het mediawereldje wil, een betere kruiwagen dan een metselaar of stukadoor.

Maar goed, Peter werd natuurlijk niet om zijn uiterlijk interessant gevonden. Als vrouwen hem leuk vonden had dat te maken met intelligentie, roem, een vaderfiguur, geld etc.
pi_203444268
Peter wilde niet dat er geroddeld zou worden over het leeftijdsverschil van ruim twintig jaar want hij had, aldus Tahmina, een hekel aan de roddelpers. Best eigenaardig dat hij dan zo vaak bij RTL Boulevard aanschoof.

:')
Het is koud, het is guur....
pi_203444294
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:33 schreef Leandra het volgende:
Ze zat letterlijk in een talkshow toen ze elkaar leerden kennen.
Waar Tahmina na een kop koffie kreeg en Peter een bedrag tussen de 2000-5000 euro?

Alleen dat laat al iets zien over zijn statuur/macht.
  maandag 31 januari 2022 @ 11:53:52 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203444305
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In een talkshow zitten is de definitie van geslaagd zijn?

Peter R. de Vries was gewoon zeer geslaagd in het tv-wereldje (met tv-programma's van 1995 tot 2018).

Hij was een bekende, succesvolle en rijke tv-persoonlijkheid. Dat is, als je iets in het mediawereldje wil, een betere kruiwagen dan een metselaar of stukadoor.

Maar goed, Peter werd natuurlijk niet om zijn uiterlijk interessant gevonden. Als vrouwen hem leuk vonden had dat te maken met intelligentie, roem, een vaderfiguur, geld etc.
Ze had al 2 boeken geschreven, was ook journalistiek al jaren bezig, ze was simpelweg geen wannabe en had hem niet nodig voor haar carrière.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203444339
Zij zegt over zijn beveiliging dat zij vroeg; laat dan je routes beveiligen, maar hij wilde alles of niets, of 10 bodybuilders of helemaal geen beveiliging. Wat ik trouwens niet begrijp want waarom zou je niet je routes laten beveiligen? Goed advies van haar.
Ze zegt dat dat niet is gebeurd, maar ik zag filmpjes voorafgaande aan de moord waar er twee politieauto's voorbijkwamen. Misschien werden zijn routes wel beveiligd?
  maandag 31 januari 2022 @ 11:57:35 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203444361
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waar Tahmina na een kop koffie kreeg en Peter een bedrag tussen de 2000-5000 euro?

Alleen dat laat al iets zien over zijn statuur/macht.
Bij een machtsverschil binnen een relatie gaat het over de macht die mensen over elkaar hebben, dat hij machtiger was of meer statuur had dan zij zegt helemaal niets over de onderlinge relatie.

Als ik morgen een relatie krijg met Mark Rutte dan is daar ook sprake van een verschil in macht en statuur, maar dat wil niet zeggen dat er sprake is van machtsverschil binnen de relatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203444372
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bij een machtsverschil binnen een relatie gaat het over de macht die mensen over elkaar hebben, dat hij machtiger was of meer statuur had dan zij zegt helemaal niets over de onderlinge relatie.

Als ik morgen een relatie krijg met Mark Rutte dan is daar ook sprake van een verschil in macht en statuur, maar dat wil niet zeggen dat er sprake is van machtsverschil binnen de relatie.
Mark Rutte is homo :')
pi_203444392
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mark Rutte is homo :')
Dan zeker. :')
Het is koud, het is guur....
  maandag 31 januari 2022 @ 12:00:27 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203444398
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:55 schreef Mondkapje het volgende:
Zij zegt over zijn beveiliging dat zij vroeg; laat dan je routes beveiligen, maar hij wilde alles of niets, of 10 bodybuilders of helemaal geen beveiliging. Wat ik trouwens niet begrijp want waarom zou je niet je routes laten beveiligen? Goed advies van haar.
Ze zegt dat dat niet is gebeurd, maar ik zag filmpjes voorafgaande aan de moord waar er twee politieauto's voorbijkwamen. Misschien werden zijn routes wel beveiligd?
Je hebt weer niet opgelet...

Qua beveiliging wilden hij en zij wel routebeveiliging maar wat de overheid aanbood was alles of niets.
Beveiliging van de vaste routes was dus geen optie, want daar wilde de overheid niet in meegaan, die wilden hem alleen maar beveiligen als het 24/7 100% persoonsbeveiliging zou zijn, zonder enige vorm van privacy dus.

Waarom kijk je maar half en zit je vervolgens hier allerlei nonsens te posten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 31 januari 2022 @ 12:01:55 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203444422
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mark Rutte is homo :')
Ja, en? Ik ben getrouwd, dat doet niets af aan het voorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203444474
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Machtsverschil? Hoe dan?
Ik bedoelde hoe hij haar heeft versierd. Hij, die de top van haar branche journalistiek heeft bereikt, ik kan me niet voorstellen dat ze niet onder de indruk was van zijn 'macht'. Maar inderdaad, ze was 30+ en er met volle verstand bij, en wie ben ik om daar iets van te vinden. Vandaar dat ik zei dat ik niet weet wat ik van dit 'machtsverschil' vind, niet dat ze iets verkeerds hebben gedaan, of misbruik van de situatie hebben gemaakt, integendeel zelfs. Misschien had ik het niet moeten zeggen.
pi_203444482
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je hebt weer niet opgelet...

Qua beveiliging wilden hij en zij wel routebeveiliging maar wat de overheid aanbood was alles of niets.
Beveiliging van de vaste routes was dus geen optie, want daar wilde de overheid niet in meegaan, die wilden hem alleen maar beveiligen als het 24/7 100% persoonsbeveiliging zou zijn, zonder enige vorm van privacy dus.

Waarom kijk je maar half en zit je vervolgens hier allerlei nonsens te posten?
Ik zie dat je gelijk hebt, ze zegt: 'dat doen ze niet, het is alles of niets', had ik verkeerd gehoord. Maar wel raar dan.
Overigens over die eerste zin die hij zei, ze zegt dat als hij opnieuw naar haar zou toekomen, dan, zei hij, zou het eerste wat ik zou zeggen zijn: 'luister meisje, jij weet het misschien nog niet, maar jij bent van mij'. Zij: 'dat had je echt niet gedurfd'. Hij: 'Met de kennis van nu wel!' Grapje, maar hij had dat natuurlijk wel in zich, dat hij het mannetje was.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mondkapje op 31-01-2022 12:11:46 ]
pi_203444485
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je hebt weer niet opgelet...

Qua beveiliging wilden hij en zij wel routebeveiliging maar wat de overheid aanbood was alles of niets.
Beveiliging van de vaste routes was dus geen optie, want daar wilde de overheid niet in meegaan, die wilden hem alleen maar beveiligen als het 24/7 100% persoonsbeveiliging zou zijn, zonder enige vorm van privacy dus.

Waarom kijk je maar half en zit je vervolgens hier allerlei nonsens te posten?
En daar is alles voor te zeggen, Justitie heeft ook geen oneindige capactiteit/budget. Maar nee, Petertje voelde zich daar te verheven voor. Ik vermoed zelfs dat hij het wel kicken vond om als martelaar te sterven, het ego van de man was immens.
Het is koud, het is guur....
pi_203444510
Was het dan toeval dat er twee politieauto's voorbijkwamen op het filmpje vlak voor de moord?
pi_203444553
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:05 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
En daar is alles voor te zeggen, Justitie heeft ook geen oneindige capactiteit/budget. Maar nee, Petertje voelde zich daar te verheven voor. Ik vermoed zelfs dat hij het wel kicken vond om als martelaar te sterven, het ego van de man was immens.
Ja. Iemand die dat niet wil, is niet te beveiligen. Peter R. wilde naar allerlei talkshows, fietsen, schuinsmarcheren. Dat is allemaal niet zo goed te matchen met persoonsbeveiliging
  maandag 31 januari 2022 @ 12:14:24 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203444612
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:04 schreef Tegan het volgende:

[..]
Ik bedoelde hoe hij haar heeft versierd. Hij, die de top van haar branche journalistiek heeft bereikt, ik kan me niet voorstellen dat ze niet onder de indruk was van zijn 'macht'. Maar inderdaad, ze was 30+ en er met volle verstand bij, en wie ben ik om daar iets van te vinden. Vandaar dat ik zei dat ik niet weet wat ik van dit 'machtsverschil' vind, niet dat ze iets verkeerds hebben gedaan, of misbruik van de situatie hebben gemaakt, integendeel zelfs. Misschien had ik het niet moeten zeggen.
Volgens mij is het een dame die prima weet waar haar grenzen liggen en zich ook niet zomaar laat versieren omdat iemand met zaken die aan macht gekoppeld zijn zou strooien (geld, connecties).
Ze zijn ook uit elkaar gegaan omdat zij een kinderwens had, dat is dan best een pittige keuze die je maakt, maar ze heeft hem wel gemaakt.

Bij dit alles vind ik het vooral voor hen beiden spreken dat ze al die tijd uit de publiciteit is gebleven, hoewel daar wel een machtsdingetje zou kunnen spelen: tegenstanders van Peter zouden haar hebben kunnen gebruiken om hem te kwetsen.

Aan de andere kant heb ik niet de illusie dat men in het criminele circuit, en dan in het bijzonder de mensen die het op hem voorzien hadden; Taghi, Holleeder, niet wist dat zij zijn partner was, want als iemand afgelegd wordt (in de gaten houden) dan weten ze dat soort dingen dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203444625
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Iemand die dat niet wil, is niet te beveiligen. Peter R. wilde naar allerlei talkshows, fietsen, schuinsmarcheren. Dat is allemaal niet zo goed te matchen met persoonsbeveiliging
Daarom vind het zo walgelijk dat die mediageile Schouten en nu deze dame lekker Justitie de schuld geven want het lag toch aan hunnie en niet aan de Vries. :r
Het is koud, het is guur....
  maandag 31 januari 2022 @ 12:15:36 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203444629
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:06 schreef Mondkapje het volgende:
Was het dan toeval dat er twee politieauto's voorbijkwamen op het filmpje vlak voor de moord?
Hartje Amsterdam... daar rijden nooit politieauto's joh.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203444641
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:15 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Daarom vind het zo walgelijk dat die mediageile Schouten en nu deze dame lekker Justitie de schuld geven want het lag toch aan hunnie en niet aan de Vries. :r
Je zegt het zelf al. Schouten is mediageil en deze dame blijkt het nu ook niet meer nodig te vinden om uit de publiciteit te blijven.

Dat zegt meer over hen dan over Justitie wat mij betreft. Na zo'n moord zie je altijd mensen die er hun voordeel mee proberen te doen. Dat was destijds met Pim Fortuyn ook al zo.
pi_203444682
Zij zegt dat er niets is gebeurd qua beveiliging maar dat zullen ze niet bij iedereen aan de grote klok gehangen hebben, ook bij haar niet. Zij waren allebei nogal anti-overheid. Je weet niet in welke zin hij beveiligd werd.
Zij legt nu ook weer alle schuld bij de overheid, maar feit is en blijft dat hij geen persoonsbeveiliging wilde.
pi_203444706
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hartje Amsterdam... daar rijden nooit politieauto's joh.
Ik woon in Amsterdam en er komen echt niet om de vijf minuten twee politieauto's voorbij.
pi_203444753
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:22 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik woon in Amsterdam en er komen echt niet om de vijf minuten twee politieauto's voorbij.
Er wordt ook niet elke vijf minuten iemand vermoord. Maar toch komt het weleens voor.
pi_203444755
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:06 schreef Mondkapje het volgende:
Was het dan toeval dat er twee politieauto's voorbijkwamen op het filmpje vlak voor de moord?
Volgens mij was dat handhaving en geen politie.
pi_203444806
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ze had al 2 boeken geschreven, was ook journalistiek al jaren bezig, ze was simpelweg geen wannabe en had hem niet nodig voor haar carrière.
Dat is ook geen teken van geslaagd zijn. Het zijn overigens twee romans.

Haar laatste boek: 'De jongen van de oude stad', heeft bijvoorbeeld 3 recensies/reacties op Bol.com.
  maandag 31 januari 2022 @ 12:32:04 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203444846
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:22 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik woon in Amsterdam en er komen echt niet om de vijf minuten twee politieauto's voorbij.
Ook niet als er een politiebureau om de hoek zit?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 31 januari 2022 @ 12:33:36 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203444866
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat is ook geen teken van geslaagd zijn. Het zijn overigens twee romans.
Er is heel veel ruimte tussen "geslaagd zijn" en een "wannabe" zijn.
Ik stel nergens dat ze geslaagd zou zijn, ik stel alleen dat ze geen wannabe is of was toen ze hem leerde kennen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203444899
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er is heel veel ruimte tussen "geslaagd zijn" en een "wannabe" zijn.
Ik stel nergens dat ze geslaagd zou zijn, ik stel alleen dat ze geen wannabe is of was toen ze hem leerde kennen.
Maar nu zoekt ze wel de media op met kletsverhalen. Misschien heeft ze wel gezien dat Royce als "de zoon van" en Wouter als "de broer van" nog weleens ergens aan mogen schuiven. Als de "zoon van" en de "broer van" dat mogen, terwijl ze verder niks te vertellen hebben, dan mag "het neukerdje van" dat misschien ook wel. :+
pi_203444919
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er is heel veel ruimte tussen "geslaagd zijn" en een "wannabe" zijn.
Ik stel nergens dat ze geslaagd zou zijn, ik stel alleen dat ze geen wannabe is of was toen ze hem leerde kennen.
Peter. R was natuurlijk wel vele malen geslaagder in het mediawereldje dan Tahmina.

Tahmina zei ook twee dingen over de relatie, en waarom het niet bekend gemaakt is, ze wilden niet dat de mensen zouden zeggen dat ze dingen niet op eigen kracht bereikt had, en Peter R. had een hekel aan de roddelpers en ze wilden niet dat de liefde bezoedeld werd.

Goed, beiden waren ze in ieder geval bezig met de buitenwereld en wat er van hen gedacht werd.
  maandag 31 januari 2022 @ 12:37:14 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203444928
Waar komt dat toch vandaan dat zij kennelijk neergezet moet worden als machtsgeil of publiciteitsgeil, of arm kind dat met open ogen in de wellustige armen van Peter R. de Vries zou zijn gelopen?

We hebben het over een volwassen vrouw die meer dan uitstekend haar mannetje staat en dat ook al deed voor ze Peter R. de Vries ontmoette.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')