Het is een pro formazitting. Waar het gaat over of de verdachten in de cel blijven wat moet ie allemaal zeggen dan volgens Belleman?quote:
Ik vind het wel raar dat die twee nog niet gevonden zijn.quote:Op maandag 18 oktober 2021 20:22 schreef Leandra het volgende:
Zouden die andere 2 mannen die op de heenweg instapten de 2 zijn geweest die nagenoeg identiek gekleed waren en foto's maakten?
https://www.rtlboulevard.(...)_z5aC1Ck4a7blgOQ5GA8quote:Astrid Holleeder in exclusief interview over Peter R.: 'Voor altijd samen'
RTL Boulevard zendt zondagavond 14 november, de dag dat Peter R. de Vries 65 jaar zou worden, een uniek interview uit met Astrid Holleeder. Hierin vertelt ze voor het eerst over haar vriendschap met Peter en over de impact van zijn dood. Op Videoland is daarna het volledige gesprek met de bestsellerauteur te zien in een speciale uitzending.
De moord op misdaadverslaggever Peter R. de Vries is een grote schok voor Astrid, haar zus Sonja en op de rest van de familie. “In het begin was er natuurlijk het overweldigende verdriet, wat allesoverheersend was. En dan, op een gegeven moment, komt het besef dat het leven door moet gaan, en dat doe je ook. Alleen nooit meer op dezelfde manier”, vertelt Astrid, die meer dan 35 jaar lief en leed deelde met De Vries.
Ze vertelt over de innige band tussen Peter en Cor van Hout, de overleden man van haar zus Sonja, die ontstond na de ontvoering van Alfred Heineken in 1983. Daarvoor zijn zowel Van Hout als Willem Holleeder veroordeeld. “Peter was er gewoon altijd op verjaardagen. Zoals familie op bezoek komt, op die frequentie en wat familie met elkaar doet. Zo was hij er ook altijd bij”, zo beschrijft Astrid de intense connectie met De Vries.
‘RTL Boulevard: Astrid Holleeder herdenkt Peter R. de Vries’ is vanaf zondagavond 14 november te zien op Videoland. De reguliere uitzending van RTL Boulevard, met daarin een deel van het bijzondere interview, start om 18.35 uur op RTL4.
Heb het interview gezien. Als je het stuk in RTL Boulevard hebt gezien, heb je de docu op Videoland ook wel gezien. Niks bijzonders verder.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:54 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
https://www.rtlboulevard.(...)_z5aC1Ck4a7blgOQ5GA8
Bedankt voor de tipquote:Op zondag 19 december 2021 19:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Peter R. de Vries wist: hulp aan kroongetuige was levensgevaarlijk
De eerder dit jaar vermoorde misdaadverslaggever Peter R. de Vries was zich er zeer van bewust dat hij gevaar liep vanwege zijn rol als vertrouwenspersoon van de kroongetuige in het Marengo-proces.
"Iedereen die hem helpt loopt gevaar", vertelt De Vries in een nog niet uitgezonden vraaggesprek met Nieuwsuur dat enkele maanden voor zijn overlijden werd opgenomen. In overleg met de familie laat Nieuwsuur zondagavond enkele fragmenten uit het interview zien.
'De boodschap was terreur'
In het interview blikt de misdaadverslaggever terug op de moord op Derk Wiersum, de advocaat van kroongetuige Nabil B. Eerder werd de broer van Nabil B. doodgeschoten. Justitiebronnen houden er sterk rekening mee dat het motief voor de moord op Peter R. de Vries ook te maken heeft met zijn betrokkenheid bij de kroongetuige.
Uit het gesprek dat Nieuwsuur met De Vries voerde wordt duidelijk dat hij zich realiseerde dat hijzelf een groot risico liep. De moord op Wiersum omschrijft hij als een "represaillemaatregel" en een waarschuwing: "Iedereen om wie jij geeft loopt gevaar. Als wij de kans krijgen zullen we die doodschieten".
Ook benadrukt De Vries dat het cruciaal is dat de moord op Wiersum niet alleen strafrechtelijk, maar ook bestuurlijk wordt onderzocht. Op deze manier kan duidelijk worden hoe afwegingen binnen politie en justitie werden gemaakt en waar men eventueel steken heeft laten vallen, bijvoorbeeld op het gebied van beveiliging of dreigingsanalyses.
Overigens is er naar aanleiding van de aanslag op De Vries inmiddels een uitgebreid onderzoek opgestart. Dat wordt uitgevoerd door de Onderzoeksraad voor Veiligheid en neemt alle drie de vermeende moorden rondom de kroongetuige in het Marengo-proces onder de loep.
Tóch uitgezonden
Het gesprek met Peter R. de Vries werd door Nieuwsuur begin dit jaar opgenomen in het kader van onderzoek dat het programma deed naar de moord op Wiersum. Het leidde niet tot uitzending omdat het onderzoek nog te veel vragen open liet. Maar sommige delen uit het gesprek zijn markant omdat de opmerkingen van Peter R. De Vries over de moord op Wiersum, de dreiging en de beveiliging met terugwerkende kracht betekenis krijgen.
Nieuwsuur besloot in overleg met de familie delen van het interview zondag uit te zenden. In de studio praat Jeroen Wollaars er verder over met Royce de Vries, zoon van Peter. De uitzending begint om 21.30 uur op NPO2.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)was-levensgevaarlijk
Kijken dus
https://www.ad.nl/binnenl(...)vensgevaar~a29844ae/quote:Royce de Vries, zoon van doodgeschoten Peter R., ook gewaarschuwd voor levensgevaar
Royce de Vries, zoon van de in juli vermoorde Peter R. de Vries, is door de politie gewaarschuwd dat ook hij gevaar loopt. Reden kan zijn dat hij de zussen van kroongetuige Nabil B. als advocaat bijstond, al heeft hij direct na de aanslag op zijn vader de juridische bijstand aan hen gestaakt.
De recherche onderzoekt een tip aan de politie dat onbekenden ook Royce de Vries willen vermoorden. ,,De enige reden die ik kan bedenken, is dat ik als advocaat de onschuldige zussen van Nabil B. heb bijgestaan in een civiele kwestie tegen de staat. Daar ben ik mee gestopt toen mijn vader was neergeschoten’’, zegt De Vries. ,,Ik deed dat uit veiligheidsoverwegingen anoniem, zó anoniem dat zelfs andere kantoorgenoten van niets wisten, maar de opsporingsdiensten zijn zo onzorgvuldig geweest het te laten uitlekken, waarna het ook nog eens in de media is gemeld.’’
Nadat was bekendgemaakt dat De Vries de zussen bijstond, overwoog hij daar al mee te stoppen. ,,Door de aanslag op mijn vader is dat versneld en kwamen de zussen wéér zonder advocaat te zitten’’, zegt De Vries. ,,Ik heb mijn eigen familie in het ziekenhuis moeten beloven dat ik mijn handen volledig van de procedures voor de familie van Nabil B. zou aftrekken. Het was niet het moment om eigenwijs te zijn.’’
Eerder al waren andere advocaten afgehaakt omdat ze er na een reeks missers niet meer op vertrouwden dat de overheid in staat zou zijn hun identiteit goed af te schermen. Dat wordt beschouwd als de enige manier om zonder zware beveiliging de familieleden van Nabil B. bij te staan. Van hem zijn inmiddels broer Reduan (maart 2018), advocaat Derk Wiersum (september 2019) en vertrouwensman Peter R. de Vries (6 juli 2021) vermoord.
De opsporingsdiensten gaan ervan uit dat de opdracht voor de moorden kwam van de criminele organisatie rond Ridouan Taghi, die door Nabil B. van grof onderwereldgeweld is beschuldigd, waaronder een reeks liquidaties. Hard bewijs daarvoor ontbreekt vooralsnog.
‘Ik ben geen strafrechtadvocaat’
De bijstand die De Vries aan de zussen verleende, had overigens niets te maken met de strafzaak Marengo waarin Nabil B. kroongetuige is. ,,Ik heb deze familieleden bijgestaan in civiele kwesties tegen de staat. Mijn bijstand had geen enkele betrekking op Marengo, omdat ik geen strafrechtadvocaat ben. Bovendien was mijn vader juist teruggetreden van ons kantoor omdat hij zich wél met Marengo ging bezighouden. Dat was anders voor niets geweest.’’
,,Naar aanleiding van de dreiging die er momenteel kennelijk op mij rust, zijn veiligheidsmaatregelen getroffen en wordt er uitgebreid onderzoek gedaan naar de herkomst van deze dreiging’’, zegt De Vries. ,,Ik hoop met het naar buiten brengen van deze informatie de dreiging te doen stoppen.’’
Over de genomen veiligheidsmaatregelen doet De Vries om voor de hand liggende redenen geen mededelingen.
Lekker dan, die kan vanaf nu ook steeds achterom gaan lopen kijken of er niemand op hem loopt te mikken.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:21 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)vensgevaar~a29844ae/
Nou inderdaad, en te bizar voor woorden dat er niet geheim kan blijven welke advocaat ze bijstaat.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lekker dan, die kan vanaf nu ook steeds achterom gaan lopen kijken of er niemand op hem loopt te mikken.
De apen van het kartel zullen helaas niet begrijpen dat een civiele zaak tegen de Staat wat anders is dan meehelpen in de veroordeling van Taghi.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:21 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hoe is het toch mogelijk dat er zoveel fout gaat? Wat een trieste bende.quote:maar de opsporingsdiensten zijn zo onzorgvuldig geweest het te laten uitlekken, waarna het ook nog eens in de media is gemeld.
Grapperhausquote:Op maandag 3 januari 2022 15:16 schreef Ylaesias het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat er zoveel fout gaat? Wat een trieste bende.
Je zou bijna gaan geloven dat het niet per ongeluk gebeurt.quote:Op maandag 3 januari 2022 15:16 schreef Ylaesias het volgende:
[..]
Dus pas nu de politie hem gewaarschuwd heeft stopt hij er mee?quote:Op maandag 3 januari 2022 14:21 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik vind het echt, écht heel erg hoor.quote:
Wat een idioten iddquote:Op maandag 3 januari 2022 15:16 schreef Ylaesias het volgende:
[..]
Nee, na de aanslag op zijn vader heeft hij zijn handen eraf getrokken.quote:Op maandag 3 januari 2022 15:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Dus pas nu de politie hem gewaarschuwd heeft stopt hij er mee?
Huh waarom in vredesnaam zij...??? Heeft ze Turkse mafia vriendjes of zo?quote:Op maandag 3 januari 2022 15:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Grapperhaus![]()
De opvolger is nog meer incompetent![]()
Dylan een Turkse mevrouw zonder opleiding in het recht
Nee, hij was er een half jaar geleden al mee gestopt, dat staat er toch duidelijk?quote:Op maandag 3 januari 2022 15:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Dus pas nu de politie hem gewaarschuwd heeft stopt hij er mee?
https://www.nu.nl/binnenl(...)getuige-nabil-b.htmlquote:Op maandag 3 januari 2022 15:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan geloven dat het niet per ongeluk gebeurt.
Dat is structureel incompetent of gewoon met kwade bedoelingen.quote:Op maandag 3 januari 2022 18:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)getuige-nabil-b.html
4x is niet per ongeluk.
Oftewel, corruptie op zeer hoog niveau. Wie had dat nou gedacht, poepoequote:Op maandag 3 januari 2022 18:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)getuige-nabil-b.html
4x is niet per ongeluk.
Nee een half jaar daarvoor begon hij te overwegen om er mee te stoppen. Na de aanslag op zijn vader is hij er definitief mee gestopt.quote:Op maandag 3 januari 2022 17:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, hij was er een half jaar geleden al mee gestopt, dat staat er toch duidelijk?
Toen zijn vader neergeschoten werd is hij gestopt.
Overigens vind ik het wel heel kwalijk dat hij zelfs niet anoniem de zussen van Nabil B. bij kon staan in hun zaken tegen de staat omdat het OM weer eens gelekt had...
Zelfs zijn kantoorgenoten wisten niet dat hij de zussen bijstond, maar dat komt dan toch weer in de openbaarheid, en in de media.
En dan vinden ze het gek dat mensen niet durven getuigen?
Bahquote:
Helemaal geen haat, gewoon blinde ambitie om op te klimmen in de organisatie en een paarquote:Op woensdag 12 januari 2022 19:48 schreef SteelDogg het volgende:
Wat erg om dit te lezen.... hoeveel haat kun je hebben voor een onbekend persoon?
Dafuq manquote:
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Partner van Peter R. de Vries: ‘De aanslag had voorkomen kunnen worden’Hoef je niet eens voor naar de kapperSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ff kijken maar![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 29-01-2022 13:40:25 ]
Naam begint met een t, Olcay had er van de zomer nog gezeik mee, de had haar naam op Instagram verteld.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:11 schreef Pedroso het volgende:
Wel benieuwd wie die veel jongere vriendin is, waarschijnlijk ook wel iemand die in de media komt en (enigszins) bekend is. Maan
Naam schijnt toch alom bekend te zijn in die wereld, wonderlijk dat het niet uitgelekt is.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Naam begint met een t, Olcay had er van de zomer nog gezeik mee, de had haar naam op Instagram verteld.
De politie heeft mensen nadrukkelijk gevraagd om die naam niet te noemen, vanwege dreigementen rondom Peter. Olcay heeft er dan de scheit aan of snapt dat niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:40 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Naam schijnt toch alom bekend te zijn in die wereld, wonderlijk dat het niet uitgelekt is.
Niet dat het heel schokkend is, er zijn ergere dingen op de wereld.
Peter hield van jong blijkbaar, zijn vorige vriendinnen waren ook een jaar of 18 jonger. Bij deze vriendin was het leeftijdsverschil nog groter volgens mij.
Olcay postte inderdaad iets over T. maar in de reacties kwam een andere voorletter + naam voorbij die ik ook op andere social media heb gezien.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Naam begint met een t, Olcay had er van de zomer nog gezeik mee, de had haar naam op Instagram verteld.
Reality FBI heeft op insta haar profiel al openbaar gemaakt. Ze is journalist en schrijver en haar naam begint inderdaad met een T.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:03 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Olcay postte inderdaad iets over T. maar in de reacties kwam een andere voorletter + naam voorbij die ik ook op andere social media heb gezien.
Zou er niet blind van uitgaan dat Olcay de juiste letter heeft gepost.
Edit: en als je de reacties op de betreffende post zou doornemen zie je ook dat Olcay aangeeft dit in overleg te hebben gedaan.
Nee, met een T. Ze hebben elkaar ontmoet bij een uitzending van Pauw in 2015 waar zij ook te gast was.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:26 schreef Kim-Holland het volgende:
Haar naam begint met een E. En E. staat gewoon op de foto bij fotosmulders.nl, dus heel anoniem is het allemaal niet.
Die is maar drie jaar ouder dan zijn eigen dochter.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:35 schreef Lief17 het volgende:
https://ibb.co/QpYX5tW
https://ibb.co/M5Pzcgc
Deed ‘ie goed jaquote:Op zondag 30 januari 2022 17:19 schreef Grishenko_ het volgende:
Dus Peter R. had een vriendinnetje van 30 jaar jonger als ik het begrijp? Als dat het geval is, vind ik daar wel het een en ander van.
Ze miste een vaderfiguur.quote:Op zondag 30 januari 2022 17:19 schreef Grishenko_ het volgende:
Dus Peter R. had een vriendinnetje van 30 jaar jonger als ik het begrijp? Als dat het geval is, vind ik daar wel het een en ander van.
Ze gaat getuigen in de rechtszaak en dat gaat ze niet met vervormde stem doen.quote:Op zondag 30 januari 2022 18:02 schreef Andromache het volgende:
Natuurlijk, regionale omroep had ook gekund. Ik vraag me wel af wat haar beweegredenen zijn om nu uit de anonimiteit te stappen, geen gevaar meer?
Als slachtoffer neem ik aan?quote:Op zondag 30 januari 2022 18:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze gaat getuigen in de rechtszaak en dat gaat ze niet met vervormde stem doen.
Doet het niet?quote:Op zondag 30 januari 2022 16:35 schreef Lief17 het volgende:
https://ibb.co/QpYX5tW
https://ibb.co/M5Pzcgc
Hmm, vaag dan.quote:
Of haar eigen IG: https://www.instagram.com/p/CUZ89uVsCHi/quote:
Dat bepaal ik zelf wel.quote:Op zondag 30 januari 2022 21:57 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Waarom niet? Als het je niet bevalt dan ga je lekker iets anders kijken.
Bedankt Hansquote:Op zondag 30 januari 2022 22:00 schreef Landgeld het volgende:
Tahmina en Peter
39 en 64 jaar. Groot leeftijdsverschil
Omdat ze binnenkort sowieso niet meer anoniem is. En ik snap best dat ze haar verhaal over Peter wil delen.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:00 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Waarom moet ze zich bekend maken en allerlei prive appjes laten zien? Heel vreemd.
Voor haar was het allemaal echt.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:03 schreef alors het volgende:
Ik vind het heel sneu voor haar hoor.
Maar dit is echt een niveau ‘kijk mij op vakantie zijn geweest met Peter, kijk wat ik gekregen heb’
Ik vind het heel oppervlakkig overkomen….
Goed verhaal, lekker kort.. Doe ik geen moer mee. Kut dat je het kut vindt man en dat je niks beters te doen hebt, dat vind ik treuriger en dat bepaal ik ook zelf. Succes ermeequote:
Zij is ook familie.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:09 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De hele familie heeft bewust nooit verteld over de dagen in het ziekenhuis. Zij gooit even een boekje open...
Zal wel in overleg met de kinderen zijn gedaan.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:09 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De hele familie heeft bewust nooit verteld over de dagen in het ziekenhuis. Zij gooit even een boekje open...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |