abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 januari 2022 @ 13:23:36 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_202992814
Voor het eerst een minister van Justitie die geen rechtenstudie heeft gedaan: ‘Lijkt me niet handig’

quote:
De aanstaande benoeming van VVD’er Dilan Yesilgöz doet onder juristen de wenkbrauwen fronsen. Voor het eerst bij de start van een nieuw kabinet krijgt Nederland een minister van Justitie die geen rechtenstudie heeft gedaan. ,,Het lijkt me niet handig.”

De aanstaande benoeming van VVD’er Dilan Yesilgöz doet onder juristen de wenkbrauwen fronsen. Voor het eerst bij de start van een nieuw kabinet krijgt Nederland een minister van Justitie die geen rechtenstudie heeft gedaan. ,,Het lijkt me niet handig.”

Onder twitterende advocaten is het niet onopgemerkt gebleken. Met Dilan Yesilgöz krijgt Nederland een minister van Justitie en Veiligheid die geen jurist is. De politica is weliswaar één van de law & order-gezichten van de VVD, maar is afgestudeerd in de sociaal-culturele wetenschappen. Geen rechten dus, en dat is uniek, als de invalbeurten van Rita Verdonk en Stef Blok niet worden meegerekend.

De bekende vreemdelingenadvocaat Wil Eikelboom vraagt zich daarom af of de aanstaande benoeming van Yesilgöz wel ‘verstandig’ is. Strafrechtadvocaat Job Knoester zegt ook met vragen te zitten. Hij verweet Yesilgöz ooit in een talkshow, toen ze nog Kamerlid was, dat ze de wet niet kende. Dit videofragment werd donderdag volop
gedeeld.

,,Wat zegt het over de VVD als ze voor 1 van de moeilijkste ministeries - dat van justitie - een niet-jurist willen voordragen?”, vraagt Knoester zich openlijk af.
https://www.gelderlander.(...)1bd1c5d228&auth_rd=1

De VVD vindt het een goed idee iemand zonder inhoudelijke kennis over de wet en diens procedures minister van Justitie te maken. Is het geven van een goeie plek aan de beoogde troonopvolger dan belangrijker dan een inhoudelijk sterke minister?

Aan de andere kant is er van de VVD'ers die er wel de opleiding gevolgd hebben ook niet veel terecht gekomen
Laffe huichelaar
pi_202992827
Gebeurt toch bij zo'n beetje elk ministerie...
pi_202992841
Loyaliteit aan de Grote Leider Mark R. wordt natuurlijk beloond.

De meeste ministers hebben nul kennis van waarover ze beslissen. Ambtenaren worden ook gek van die derderangs politici die allerlei dingen overrulen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2022 13:26:08 ]
pi_202992890
Erdogan zal wel een stijfje krijgen van dit succes.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 2 januari 2022 @ 13:30:22 #5
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202992901
Op zoiets als defensie is dat al decennia de norm en hoor je daar ook nooit iemand over.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 2 januari 2022 @ 13:31:05 #6
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_202992912
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:29 schreef halfway het volgende:
Want ze is zo'n grote Erdogan-liefhebber. En niet van Koerdische afkomst.
O wacht...
pi_202992959
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:29 schreef halfway het volgende:
Die is te druk met de hyperinflatie in zijn land vermoed ik.
pi_202993076
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:24 schreef BEFEM het volgende:
Gebeurt toch bij zo'n beetje elk ministerie...
Dit is inderdaad wel typisch. Defensie werd al genoemd, maar ook Buitenlandse Zaken (daar zetten we Hoekstra neer met meer kennis van financiën) en Financiën daar zetten we een diplomaat (Kaag) neer.

Als ik hier op het forum kijk, ben ik een van de weinigen die het beleid van de afgelopen jaren helemaal niet zo slecht vind. Uiteraard zijn er punten die beter/anders kunnen, maar over het geheel genomen vind ik ons land er prima voor staan.
Maar zelfs een ras-optimist als ik, vind deze samenstelling van misschien wel de nieuwe bestuurscultuur(?) wel vreemd.
pi_202993195
Tegenwoordig doet het er niet toe of je geschikt bent voor een functie.

Zo lang je vrouw, gekleurd, op een het zelfde geslacht valt of je zelf anders voelt dan het lichaam waar je in zit, dan is het goed.

En vergeet niet de paarse kapsels.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_202993209
Die zit er alleen omdat ze een migratieachtergrond heeft en vrouw is, iets met diversiteit en inclusie. Geloof, geslacht, kleur en geaardheid is de nieuwe kennis in deze clown world.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_202993238
Boeiend, het zijn allemaal faalhonden. Persoonlijk zie ik liever een cliniclown als minister, maarja.
  zondag 2 januari 2022 @ 13:54:07 #12
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_202993256
Wat maakt de achtergrond nog uit, het is een VVD'er dus het gaat gewoon weer een corrupt zooitje worden.
pi_202993263
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:41 schreef snabbi het volgende:

[..]
Dit is inderdaad wel typisch. Defensie werd al genoemd, maar ook Buitenlandse Zaken (daar zetten we Hoekstra neer met meer kennis van financiën) en Financiën daar zetten we een diplomaat (Kaag) neer.

Als ik hier op het forum kijk, ben ik een van de weinigen die het beleid van de afgelopen jaren helemaal niet zo slecht vind. Uiteraard zijn er punten die beter/anders kunnen, maar over het geheel genomen vind ik ons land er prima voor staan.
Maar zelfs een ras-optimist als ik, vind deze samenstelling van misschien wel de nieuwe bestuurscultuur(?) wel vreemd.
Kom je weleens met mensen buiten je comfort zone in contact?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202993425
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:54 schreef halfway het volgende:

[..]
Lastige vraag. Ik kan me zo snel niet iemand bedenken wie buiten mijn comfort zone zou moeten liggen. Als je het hebt over mensen met andere denkbeelden en economische achtergrond, ja regelmatig. Maar toegegeven sinds de corona-tijd is het contact wel minder geworden.

Juist vanwege vele contacten buiten Nederland, is mijn beeld over Nederland veel gematigder. De dingen die je als normaal beschouwt zijn in andere landen helemaal niet normaal.

Maar dit topic ging over de juiste bewindspersonen. Een rare trend om daar vooral mensen neer te zetten die geen achtergrond hebben in de topics waar ze verantwoordelijk voor worden.
pi_202993506
'VVD' en 'kennis' in 1 zin :')
  zondag 2 januari 2022 @ 14:16:04 #16
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202993621
Vanwaar alleen de verontwaardiging over deze post? Dat is bij andere ministeries toch al tijden het geval.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 2 januari 2022 @ 14:20:05 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202993685
Sinds wanneer is een volkomen gebrek aan relevante vakkennis een belemmering geweest om minister te worden? :?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:26:23 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_202993787
Maar als je zelf wetten maakt hoef je toch geen jurist te zijn? Die gaan over implementatie van bestaande wetten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_202993791
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:30 schreef ExTec het volgende:
Op zoiets als defensie is dat al decennia de norm en hoor je daar ook nooit iemand over.
Daar wordt nu Ollongren genoemd.. Minister van Defensie is echt het sluitstuk van de benoemingen heb ik het idee.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_202993813
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:54 schreef halfway het volgende:

[..]
Je bedoeld de zone waar schelden en zuur zijn de norm is bedoel je ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_202993864
Ik wil wel minister van defensie worden. Je baan bestaat alleen maar uit allerlei dingen ontzeggen en niet-kopen. Gewoon nieuwe gear via Wish en Aliexpress inkopen, die zijn tegenwoordig nog van betere kwaliteit dan die gear van NL die nog uit de tachtig-jarige oorlog stamt.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:32:53 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202993880
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:20 schreef thedeedster het volgende:
Sinds wanneer is een volkomen gebrek aan relevante vakkennis een belemmering geweest om minister te worden? :?
Nog nooit.

En zo is het ook niet bedoeld.

Voor vak inhoudelijke vraagstukken heb je immers legers aan ambtenaren. Minister dient visie mee te nemen.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:41:56 #23
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_202994001
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nog nooit.

Voor vak inhoudelijke vraagstukken heb je immers legers aan ambtenaren. Minister dient visie mee te nemen.
Visie zonder inhoudelijke kennis is borrelpraat.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:44:09 #24
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202994044
quote:
80s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:41 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Visie zonder inhoudelijke kennis is borrelpraat.
Visionairs hebben door de geschiedenis heen fantastische dingen gerealiseerd.
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin zondag 2 januari 2022 @ 14:45:25 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202994065
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nog nooit.

Ik kan ook een prima visie over cardiologie geven, maar dat betekent niet dat ik er kaas van heb gegeten of dat het zelfs maar enigszins verstandig is.

Juist bij justitie en rechtspraak moet je toch wel een vorm van basiskennis hebben hoor, maar hey het is gewoon een stoelendans van dezelfde mensen die er de afgelopen jaren ook al een teringbende van hebben gemaakt. Nieuw elan, m'n reet. Er zijn nog steeds kinderen die van hun ouders zijn gescheiden door het ''hard aanpakken'' gewauwel van Rutte en co. Dan is dit echt geen verrassing. Het boeit ze geen donder.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')