Zij IS familie. De meest naaste persoon van Peter....quote:Op zondag 30 januari 2022 22:09 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De hele familie heeft bewust nooit verteld over de dagen in het ziekenhuis. Zij gooit even een boekje open...
Er zijn ook wel degelijk fouten gemaakt. Met kennis van het verleden was Peter R een running target.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:14 schreef TweedeKlum het volgende:
Ah, Justitie krijgt dus de schuld zoals verwacht, wat een slap verhaal.
Peter was er in de eerste plaats voor Peter.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:15 schreef Tengano het volgende:
Misschien ben ik dan een kneus, maar ik had voor Tahmina gekozen in plaats van Nabil B.
Eens. Domme keuze van Peter.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:15 schreef Tengano het volgende:
Misschien ben ik dan een kneus, maar ik had voor Tahmina gekozen in plaats van Nabil B.
Peter was een beetje dom.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:18 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Eens. Domme keuze van Peter.
Hij had het kunnen weten natuurlijk na Wierum en ook de broer van Nabil B
Misschien net iets te gedurfd van Peterquote:Op zondag 30 januari 2022 22:18 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Eens. Domme keuze van Peter.
Hij had het kunnen weten natuurlijk na Wierum en ook de broer van Nabil B
quote:Op zondag 30 januari 2022 22:26 schreef SilverEyes het volgende:
Moest toch weer een traantje wegpinken. Maar ik ben ook een sucker voor dit soort verhalen.
Ik heb medestanders voor je gevondenquote:Op zondag 30 januari 2022 22:00 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Waarom moet ze zich bekend maken en allerlei prive appjes laten zien? Heel vreemd.
Hij was inderdaad niet bevriend met Cor van Hout en wist totaal helemaal niets van de onderwereld. Heeft in zijn gehele loopbaan ook geen moer betekent en niets bereikt..quote:Op zondag 30 januari 2022 22:26 schreef Jemoederniet het volgende:
Peter had gewoon lekker de huis-tuin-en-keuken zaakjes moeten blijven doen.
Geen enkele ervaring met topcriminelen maar hij moest zich zo nodig bewijzen.
Dat gezeur dat hij als "adviseur" toegang tot de getuige/verdachte eiste en zo ook zichzelf een soort geheimhoudingsplicht aanmat. Geeft alleen maar juridisch gezeik omdat hij geen advocaat is.
André Hazes is ook weer op zoekquote:Op zondag 30 januari 2022 22:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Ze is te gelukkig te oud voor Borsato, niet voor Ali though.
Was zeker een mooie docu, moest wel een traantje wegpinken bij haar verhaalquote:Op zondag 30 januari 2022 22:28 schreef JohnWickPic het volgende:
Mooie goede docu, en ik snap niet waarom er mensen, of iig 1 persoon vindt dat je als partner van een behoorlijk bekende Nederlander die op een schokkende manier om het leven is gebracht niet je verhaal mag doen.
Precies dit, vond haar reden ook erg mooi en ontroerend. Ze wil van haar spreekrecht gebruik maken, zich niet hoeven te verstoppen en de aandacht op Peter hebben op dat moment. Het moet dan niet om haar gaan maar om Peter.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:28 schreef JohnWickPic het volgende:
Mooie goede docu, en ik snap niet waarom er mensen, of iig 1 persoon vindt dat je als partner van een behoorlijk bekende Nederlander die op een schokkende manier om het leven is gebracht niet je verhaal mag doen.
Ik heb ook gekeken. Inderdaad veel hele intieme details maar uit haar verhaal begrijp ik dat Peter ook een hele intieme romantische man was privé.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:00 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Waarom moet ze zich bekend maken en allerlei prive appjes laten zien? Heel vreemd.
Al die liefdesbrieven in haar huis,quote:Op zondag 30 januari 2022 22:46 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Was zeker een mooie docu, moest wel een traantje wegpinken bij haar verhaal
Ach wat een idiote opmerking weer, zij was 35 en hij 65. Maar op hetzelfde levenslevel.quote:Op zondag 30 januari 2022 23:52 schreef Pedroso het volgende:
Zijn vriendinnen werden wel steeds jonger, vorige vriendinnen waren 17 en 18 jaar jonger. Ik wil niet weten wat de volgende zou zijn als hij nog geleefd had...
Ik ben gewoon jaloers joh.quote:Op zondag 30 januari 2022 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ach wat een idiote opmerking weer, zij was 35 en hij 65. Maar op hetzelfde levenslevel.
En dit klik vanuit een blik,![]()
Allebei intelligent, en ervaren was is het probleem?
Ik vind het fijn dat ze hem in de laatste minuten en uren heeft kunnen ondersteunen.quote:Op maandag 31 januari 2022 00:05 schreef Tegan het volgende:
Grotendeels overbodige priveinformatie inderdaad. Vond het wel interessant wat meer te weten over de dagen na de aanslag.
persoonsbeveiliging kent diverse gradatiesquote:Op zondag 30 januari 2022 22:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Hij wilde geen persoonsbeveiliging maar voor de rest moest men maar bukken als De Vries het zei, zo werkt het dus niet, arrogante lul.
Die man heeft veel betekend, mooi dat zijn nabestaanden elk op hun eigen wijze dat werk voortzetten.quote:Op maandag 31 januari 2022 00:22 schreef Zipportal het volgende:
Klef gedoe allemaal. Driekwart overgeslagen.
Die gaat daar helemaal niet over.quote:Op zondag 30 januari 2022 23:30 schreef ootjekatootje het volgende:
ik weet niet of Halsema vanavond zo lekker slaapt… Waar was de beveiliging?
Wat een rare post. Hij koos voor beiden.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:15 schreef Tengano het volgende:
Jawel maar wacht het nieuws deze week maar af. Je hoorde toch wat ze zei?quote:Op maandag 31 januari 2022 00:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Die gaat daar helemaal niet over.
In een particuliere setting wel ja.. en daar ging het hier niet om. Het ging hier om de inzet van de DKDB/BSB en die stellen eisen ja. Eisen waar Peter niet mee akkoord ging. Had hij dan particuliere persoonsbeveiliging moeten inzetten? Wellicht, maar dat is in Nederland vrij lastig, zeker in de gradatie waarin dit nodig was.quote:Op maandag 31 januari 2022 00:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
persoonsbeveiliging kent diverse gradaties
op afroep , tijdelijk of dag en nacht
Daargaat het hier om
Niet echt realistisch.quote:Op maandag 31 januari 2022 00:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat een rare post. Hij koos voor beiden.
Dit.quote:Op maandag 31 januari 2022 00:22 schreef Zipportal het volgende:
Klef gedoe allemaal. Driekwart overgeslagen.
Als ze bekend had willen worden door Peter was ze wel vanaf moment 1 in de roddelbladen opgedoken. Ik kreeg gisteren geen enkel moment het idee dat het haar om de roem te doen is.quote:Op maandag 31 januari 2022 08:37 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik kreeg er heel erg een gevoel bij dat zij zichzelf wilde profileren ten koste van een bekendheid. Zo van, kijk mij eens interessant, geliefd en populair zijn.
Ik kan de vinger niet precies op de zere plek leggen, maar ik kreeg er een beetje een onsmakelijk en ongemakkelijk gevoel bij.
Het zit 'm niet in de ogen!quote:Op zondag 30 januari 2022 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En die klik vanuit een blik,![]()
Das echt uniek, ken maar een paar mensen die dat herkennen. Mijn man liep op straat en we hadden die blik/klik.
Nichtje passeerde een man en die ging terug de trein in, gewoon vanwege die blik. Die moest in Utrecht overstappen en stapte op gevoel weer terug die trein in.
Allebei intelligent, en ervaren was is het probleem? Echte pure liefde bestaat.
Donderslag bij heldere hemel, zijn honderden liedjes over geschreven. Het bestaat en het is heerlijk.
Maar het is niet te plannen of af te dwingen, juist niet.
Nee, eerder dat Peter haar van alles op de mouw heeft gespeld om in haar broekje te mogen.quote:Op maandag 31 januari 2022 08:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als ze bekend had willen worden door Peter was ze wel vanaf moment 1 in de roddelbladen opgedoken. Ik kreeg gisteren geen enkel moment het idee dat het haar om de roem te doen is.
Machtsverschil? Hoe dan?quote:Op maandag 31 januari 2022 09:52 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat op welke manier dan ook dat ze zich uit de anonimiteit had gehaald verkeerd zou overkomen.
De reden, om gebruik te maken van haar spreekrecht, snap ik volledig. En de reden om anoniem te blijven, de eerste zes jaar, ook.
En hoewel ze beiden 30+ waren toen ze elkaar ontmoetten was hier i.m.o. wel sprake van een machtsverschil en ik weet niet wat ik daarvan vind.
En Peter R had natuurlijk volop contacten in de journalistiek en media. Wel handig voor 'n dame met ambities in die wereld.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:47 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Beroemdheden hebben macht omdat ze beroemd zijn.
Waar ze bewust al die jaren geen gebruik van heeft gemaakt.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
En Peter R had natuurlijk volop contacten in de journalistiek en media. Wel handig voor 'n dame met ambities in die wereld.
Oh, wil haar ook absoluut niet als slachtoffer van de van z'n macht gebruik makende geilaard Peter R neer zetten hoor.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar ze bewust al die jaren geen gebruik van heeft gemaakt.
Sterker nog: ze leerden elkaar kennen toen ze allebei bij Pauw aan tafel zaten, dus we hebben het niet over een of ander bleu meisje dat überhaupt nog nooit voor een camera gestaan had.
Ga je serieus de complete text van een ander liedje van dezelfde zangeres analyseren omdat zij een liedje tot hun liedje hadden gemaakt?quote:Op maandag 31 januari 2022 10:54 schreef Mondkapje het volgende:
Ik geloof zeker dat zij erg verliefd was, maar ik betwijfel of hij er zo tegenaan keek. Van dezelfde Roberta Flack, (The First Time I Saw Your Face was 'hun liedje')
'I'm the one'
[Verse 1]
If you're looking for a lover
You don't have to look no further
I'm the one
If you wanna have a good time
Playing in the midnight sunshine
I'm the one
If you're looking for a hot night
I can put you in the spotlight
I'm the one
If it's pleasure that you're after
Party lights and fun and laughter
I'm the one
[Bridge]
When it comes to making love, I am the best
I'm all yours, put me to the test
Love is my specialty
And I know what to do to make you give your love to me
[Verse 2]
For real live celebration
And a standing ovation
I'm the one
Like a hundred angels strumming
Baby, I can keep it coming
I'm the one
[Bridge]
Love is my specialty
And I know what to do to make you give it up
I know what to do to make you give it up
I know what to do to make you give it up
I know what to do to make you give your love to me
[Instrumental Break]
[Verse 3]
If you're looking for a lover
You don't have to look no further
I'm the one
If you wanna have a good time
Playing in the midnight sunshine
I'm the one
[Bridge]
Love is my specialty
And I know what to do to make you give your love to me
[Outro]
Making love, I am the best
It's my specialty
I know what to do
Making love, I am the best
My specialty
And I know what to do
Comes to making love
I'm all yours
Hoe weet je dat daar bewust geen gebruik van gemaakt is?quote:Op maandag 31 januari 2022 10:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar ze bewust al die jaren geen gebruik van heeft gemaakt.
Ja. Denk jij dat hij die andere teksten niet kende? Hij was een muziekkenner! Die teksten zijn niet fout ofzo, maar ze zeggen wel iets van: ik zorg ervoor dat jij van mij bent. Het eerste wat hij tegen haar zei was: jij bent van mij.quote:Op maandag 31 januari 2022 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ga je serieus de complete text van een ander liedje van dezelfde zangeres analyseren omdat zij een liedje tot hun liedje hadden gemaakt?
En dan dat gelul over trouwen en zo.quote:Op maandag 31 januari 2022 11:10 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ja. Denk jij dat hij die andere teksten niet kende? Hij was een muziekkenner! Die teksten zijn niet fout ofzo, maar ze zeggen wel iets van: ik zorg ervoor dat jij van mij bent. Het eerste wat hij tegen haar zei was: jij bent van mij.
Nee, dat was niet het eerste wat hij zei.quote:Op maandag 31 januari 2022 11:10 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ja. Denk jij dat hij die andere teksten niet kende? Hij was een muziekkenner! Die teksten zijn niet fout ofzo, maar ze zeggen wel iets van: ik zorg ervoor dat jij van mij bent. Het eerste wat hij tegen haar zei was: jij bent van mij.
Ze zat letterlijk in een talkshow toen ze elkaar leerden kennen.quote:Op maandag 31 januari 2022 11:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe weet je dat daar bewust geen gebruik van gemaakt is?
Als Peter zijn connecties gebruikt of een goed woordje voor iemand doet. Speelt zich dat echt niet in het zicht van de camera's af.
In een talkshow zitten is de definitie van geslaagd zijn?quote:Op maandag 31 januari 2022 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze zat letterlijk in een talkshow toen ze elkaar leerden kennen.
Laten we niet doen alsof haar carrière pas is gaan lopen toen ze een relatie met hem kreeg.
Waar Tahmina na een kop koffie kreeg en Peter een bedrag tussen de 2000-5000 euro?quote:Op maandag 31 januari 2022 11:33 schreef Leandra het volgende:
Ze zat letterlijk in een talkshow toen ze elkaar leerden kennen.
Ze had al 2 boeken geschreven, was ook journalistiek al jaren bezig, ze was simpelweg geen wannabe en had hem niet nodig voor haar carrière.quote:Op maandag 31 januari 2022 11:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In een talkshow zitten is de definitie van geslaagd zijn?
Peter R. de Vries was gewoon zeer geslaagd in het tv-wereldje (met tv-programma's van 1995 tot 2018).
Hij was een bekende, succesvolle en rijke tv-persoonlijkheid. Dat is, als je iets in het mediawereldje wil, een betere kruiwagen dan een metselaar of stukadoor.
Maar goed, Peter werd natuurlijk niet om zijn uiterlijk interessant gevonden. Als vrouwen hem leuk vonden had dat te maken met intelligentie, roem, een vaderfiguur, geld etc.
Bij een machtsverschil binnen een relatie gaat het over de macht die mensen over elkaar hebben, dat hij machtiger was of meer statuur had dan zij zegt helemaal niets over de onderlinge relatie.quote:Op maandag 31 januari 2022 11:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar Tahmina na een kop koffie kreeg en Peter een bedrag tussen de 2000-5000 euro?
Alleen dat laat al iets zien over zijn statuur/macht.
Mark Rutte is homoquote:Op maandag 31 januari 2022 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij een machtsverschil binnen een relatie gaat het over de macht die mensen over elkaar hebben, dat hij machtiger was of meer statuur had dan zij zegt helemaal niets over de onderlinge relatie.
Als ik morgen een relatie krijg met Mark Rutte dan is daar ook sprake van een verschil in macht en statuur, maar dat wil niet zeggen dat er sprake is van machtsverschil binnen de relatie.
Dan zeker.quote:
Je hebt weer niet opgelet...quote:Op maandag 31 januari 2022 11:55 schreef Mondkapje het volgende:
Zij zegt over zijn beveiliging dat zij vroeg; laat dan je routes beveiligen, maar hij wilde alles of niets, of 10 bodybuilders of helemaal geen beveiliging. Wat ik trouwens niet begrijp want waarom zou je niet je routes laten beveiligen? Goed advies van haar.
Ze zegt dat dat niet is gebeurd, maar ik zag filmpjes voorafgaande aan de moord waar er twee politieauto's voorbijkwamen. Misschien werden zijn routes wel beveiligd?
Ik bedoelde hoe hij haar heeft versierd. Hij, die de top van haar branche journalistiek heeft bereikt, ik kan me niet voorstellen dat ze niet onder de indruk was van zijn 'macht'. Maar inderdaad, ze was 30+ en er met volle verstand bij, en wie ben ik om daar iets van te vinden. Vandaar dat ik zei dat ik niet weet wat ik van dit 'machtsverschil' vind, niet dat ze iets verkeerds hebben gedaan, of misbruik van de situatie hebben gemaakt, integendeel zelfs. Misschien had ik het niet moeten zeggen.quote:
Ik zie dat je gelijk hebt, ze zegt: 'dat doen ze niet, het is alles of niets', had ik verkeerd gehoord. Maar wel raar dan.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt weer niet opgelet...
Qua beveiliging wilden hij en zij wel routebeveiliging maar wat de overheid aanbood was alles of niets.
Beveiliging van de vaste routes was dus geen optie, want daar wilde de overheid niet in meegaan, die wilden hem alleen maar beveiligen als het 24/7 100% persoonsbeveiliging zou zijn, zonder enige vorm van privacy dus.
Waarom kijk je maar half en zit je vervolgens hier allerlei nonsens te posten?
En daar is alles voor te zeggen, Justitie heeft ook geen oneindige capactiteit/budget. Maar nee, Petertje voelde zich daar te verheven voor. Ik vermoed zelfs dat hij het wel kicken vond om als martelaar te sterven, het ego van de man was immens.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt weer niet opgelet...
Qua beveiliging wilden hij en zij wel routebeveiliging maar wat de overheid aanbood was alles of niets.
Beveiliging van de vaste routes was dus geen optie, want daar wilde de overheid niet in meegaan, die wilden hem alleen maar beveiligen als het 24/7 100% persoonsbeveiliging zou zijn, zonder enige vorm van privacy dus.
Waarom kijk je maar half en zit je vervolgens hier allerlei nonsens te posten?
Ja. Iemand die dat niet wil, is niet te beveiligen. Peter R. wilde naar allerlei talkshows, fietsen, schuinsmarcheren. Dat is allemaal niet zo goed te matchen met persoonsbeveiligingquote:Op maandag 31 januari 2022 12:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En daar is alles voor te zeggen, Justitie heeft ook geen oneindige capactiteit/budget. Maar nee, Petertje voelde zich daar te verheven voor. Ik vermoed zelfs dat hij het wel kicken vond om als martelaar te sterven, het ego van de man was immens.
Volgens mij is het een dame die prima weet waar haar grenzen liggen en zich ook niet zomaar laat versieren omdat iemand met zaken die aan macht gekoppeld zijn zou strooien (geld, connecties).quote:Op maandag 31 januari 2022 12:04 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik bedoelde hoe hij haar heeft versierd. Hij, die de top van haar branche journalistiek heeft bereikt, ik kan me niet voorstellen dat ze niet onder de indruk was van zijn 'macht'. Maar inderdaad, ze was 30+ en er met volle verstand bij, en wie ben ik om daar iets van te vinden. Vandaar dat ik zei dat ik niet weet wat ik van dit 'machtsverschil' vind, niet dat ze iets verkeerds hebben gedaan, of misbruik van de situatie hebben gemaakt, integendeel zelfs. Misschien had ik het niet moeten zeggen.
Daarom vind het zo walgelijk dat die mediageile Schouten en nu deze dame lekker Justitie de schuld geven want het lag toch aan hunnie en niet aan de Vries.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Iemand die dat niet wil, is niet te beveiligen. Peter R. wilde naar allerlei talkshows, fietsen, schuinsmarcheren. Dat is allemaal niet zo goed te matchen met persoonsbeveiliging
Hartje Amsterdam... daar rijden nooit politieauto's joh.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:06 schreef Mondkapje het volgende:
Was het dan toeval dat er twee politieauto's voorbijkwamen op het filmpje vlak voor de moord?
Je zegt het zelf al. Schouten is mediageil en deze dame blijkt het nu ook niet meer nodig te vinden om uit de publiciteit te blijven.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Daarom vind het zo walgelijk dat die mediageile Schouten en nu deze dame lekker Justitie de schuld geven want het lag toch aan hunnie en niet aan de Vries.
Ik woon in Amsterdam en er komen echt niet om de vijf minuten twee politieauto's voorbij.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hartje Amsterdam... daar rijden nooit politieauto's joh.
Er wordt ook niet elke vijf minuten iemand vermoord. Maar toch komt het weleens voor.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:22 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam en er komen echt niet om de vijf minuten twee politieauto's voorbij.
Volgens mij was dat handhaving en geen politie.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:06 schreef Mondkapje het volgende:
Was het dan toeval dat er twee politieauto's voorbijkwamen op het filmpje vlak voor de moord?
Dat is ook geen teken van geslaagd zijn. Het zijn overigens twee romans.quote:Op maandag 31 januari 2022 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze had al 2 boeken geschreven, was ook journalistiek al jaren bezig, ze was simpelweg geen wannabe en had hem niet nodig voor haar carrière.
Ook niet als er een politiebureau om de hoek zit?quote:Op maandag 31 januari 2022 12:22 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam en er komen echt niet om de vijf minuten twee politieauto's voorbij.
Er is heel veel ruimte tussen "geslaagd zijn" en een "wannabe" zijn.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is ook geen teken van geslaagd zijn. Het zijn overigens twee romans.
Maar nu zoekt ze wel de media op met kletsverhalen. Misschien heeft ze wel gezien dat Royce als "de zoon van" en Wouter als "de broer van" nog weleens ergens aan mogen schuiven. Als de "zoon van" en de "broer van" dat mogen, terwijl ze verder niks te vertellen hebben, dan mag "het neukerdje van" dat misschien ook wel.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is heel veel ruimte tussen "geslaagd zijn" en een "wannabe" zijn.
Ik stel nergens dat ze geslaagd zou zijn, ik stel alleen dat ze geen wannabe is of was toen ze hem leerde kennen.
Peter. R was natuurlijk wel vele malen geslaagder in het mediawereldje dan Tahmina.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is heel veel ruimte tussen "geslaagd zijn" en een "wannabe" zijn.
Ik stel nergens dat ze geslaagd zou zijn, ik stel alleen dat ze geen wannabe is of was toen ze hem leerde kennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |