Kutquote:
Ik wilde die Romano er in zetten. Maar die is net zo kutquote:
Doe maar niet, dan worden de sneeuwvlokjes boosquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik wilde die Romano er in zetten. Maar die is net zo kut
Dat weet je bestquote:
Oh ja was vast en regen van TR's toen ik gister in DTS wasquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:02 schreef MCH het volgende:
[..]
Doe maar niet, dan worden de sneeuwvlokjes boos
Zo'n bijzonder kliekje heb ik nog nooit op een forum gezienquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh ja was vast en regen van TR's toen ik gister in DTS was
Waarom denk je dat mensen zoveel tr's zetten als jij er bent?quote:Op woensdag 28 juli 2021 18:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh ja was vast en regen van TR's toen ik gister in DTS was
Moet dat dan?quote:
Omdat mensen nergens meer tegen kunnen?quote:Op woensdag 28 juli 2021 18:06 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Waarom denk je dat mensen zoveel tr's zetten als jij er bent?
Omdat als ik wat post ik zuur benquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:06 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Waarom denk je dat mensen zoveel tr's zetten als jij er bent?
Dat mag niet van je kliekje, ook al schelden ze je zelf helemaal verrotquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:07 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Nou dat valt wel mee, maar ik zet sowieso geen tr's
Dat zegt iedereenquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:07 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ik heb geen kliekje, die eet ik alleen maarquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:08 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat mag niet van je kliekje, ook al schelden ze je zelf helemaal verrot
Tja, van mij is het waar, van de anderen daar doe ik geen uitspraken overquote:
Ik wel, ze zijn er niet voor niks. En ik heb een meningquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:07 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Okquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:09 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Tja, van mij is het waar, van de anderen daar doe ik geen uitspraken over
Wat eet je vandaagquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:09 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ik heb geen kliekje, die eet ik alleen maar
Schelden is sowieso lame
Dat magquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:09 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik wel, ze zijn er niet voor niks. En ik heb een mening
Je word al snel als een zeikwijf neergezetquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:09 schreef mootie het volgende:
[..]
Wat fijn dat ik dat van je mag.quote:Op woensdag 28 juli 2021 18:10 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Dat mag
Ik voel daar nog niet toe aangezet..
Uit blik lekker makkelijk, soms maak ik het zelf soms haal ik het bij de groenteboequote:
De kliekjes houden zich nu angstvallig stil.quote:Op woensdag 28 juli 2021 18:09 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ik heb geen kliekje, die eet ik alleen maar
Je moet braaf in de pas lopenquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Je word al snel als een zeikwijf neergezet
Ik vind je braaf, ik heb het opgegevenquote:
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor dat je ook wel eens zelf maaktquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:12 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Uit blik lekker makkelijk, soms maak ik het zelf soms haal ik het bij de groenteboe
Jij wel dan?quote:
Hoeft niet hoorquote:
Gelukkig maarquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:14 schreef MCH het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor dat je ook wel eens zelf maakt
Ja dat zie ik maar soms hou je jezelf ook wel in.quote:
Of je maakt je er niet zo druk meer om maar ik kan nog steeds wel smullen van al dat gehap op jou in DTSquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja dat zie ik maar soms hou je jezelf ook wel in.
Kliekjes!quote:Op woensdag 28 juli 2021 18:08 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat mag niet van je kliekje, ook al schelden ze je zelf helemaal verrot
Ok ik zit nog in een leerproces met sommige ex UTO en BB usersquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Of je maakt je er niet zo druk meer om maar ik kan nog steeds wel smullen van al dat gehap op jou in DTS
Ja dat dan weer wel.quote:Op woensdag 28 juli 2021 18:35 schreef Deisyy het volgende:
Ik vind het wel een beetje zielig voor die Chinees
Zolang je kat niet die kant op loopt is er niks aan de handquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:35 schreef Deisyy het volgende:
Ik dacht meteen gatver, moet die Chinees nou 2e hands zijnquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:35 schreef Deisyy het volgende:
Ja 4 bakken rijstquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:50 schreef chufi het volgende:
Gewoon een chinese rijsttafel bestellen .. heb je de rest van de week genoeg
quote:Op woensdag 28 juli 2021 18:36 schreef Soury het volgende:
[..]
Zolang je kat niet die kant op loopt is er niks aan de hand
Ik ben ook niet zo van de rijstquote:
Dat ook niet echt.quote:
Ik eet wel veel rijst maar met chinees is het bamiquote:
Lekker tochquote:
Oh dat vind ik niks die kouwe kleffe hapquote:Op woensdag 28 juli 2021 19:27 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja vind ik van wel .. Nu net een pasta salade gemaakt
Ja gelukkig, nou balkondeur gaat maar dicht wat een wind.quote:
Ik blijf nog even gezond ventileren everywhere the wind blowsquote:Op woensdag 28 juli 2021 19:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja gelukkig, nou balkondeur gaat maar dicht wat een wind.
Slaapkamer wel dat is prima.quote:Op woensdag 28 juli 2021 19:34 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik blijf nog even gezond ventileren everywhere the wind blows
Ik woon in een schoorsteen het waait altijdquote:Op woensdag 28 juli 2021 19:41 schreef engine het volgende:
Alleen de voordeur heb ik dicht. Maar waait ook amper hier.
Dat heeft ook wel voordelen op warme dagen. Als ik dan alles openzet koelt het alsnog niet af.quote:Op woensdag 28 juli 2021 19:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik woon in een schoorsteen het waait altijd
Waar kan me die chinezen afhalen eigenlijk 😂quote:Op woensdag 28 juli 2021 18:35 schreef Deisyy het volgende:
Chinaquote:Op woensdag 28 juli 2021 20:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Waar kan me die chinezen afhalen eigenlijk 😂
Ik had er hier 2 binnen 100 meter... nu zijn ze weg ...quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Chinaquote:Op woensdag 28 juli 2021 20:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik merk er weinig van ..quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:11 schreef Mrsloveable het volgende:
Het koelt wel lekker af zo, waaide hier best wel
Kon ie wel koken?quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:10 schreef chufi het volgende:
Vriendinnetje van mn dochter had een afhaal chinees
Dan zal het niet super zijn geweest. Anders had je dat vast gehoordquote:
Maar ie kan je toch ook zeggen i.p.v. een TR zettenquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:09 schreef mootie het volgende:
[..]
Ja dat ben je soms toch ookquote:Op woensdag 28 juli 2021 18:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Je word al snel als een zeikwijf neergezet
Nou waarom gaat ze daar dan iedere keer weer... gewoon om mensen af te zeiken?quote:Op woensdag 28 juli 2021 18:16 schreef mootie het volgende:
[..]
Omdat ze het kliekje reteirritant vinden.
Jaquote:
Oh... ik verbaas me nergens meer overquote:
Ik weet nooit hoe je iets bedoeld omdat je een vaste PI hebt...quote:
Ze zat in een andere buurt ..quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan zal het niet super zijn geweest. Anders had je dat vast gehoord
Hoe ouder hoe gekker... soms...quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik soms nog wel. Vooral in 40+.
Ja is écht jammer.... ik zeg heb niet om je af te zeiken, maar het is écht rete irritant, het is verwarrendquote:
Heel af en toe pas ik het aan als ik het echt niet vind passen, maar ik vind dat stukje papier gewoon saai.quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:02 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ja is écht jammer.... ik zeg heb niet om je af te zeiken, maar het is écht rete irritant, het is verwarrend
en jij gaat gewoon door...............quote:
Is er hier wat aan de hand dan ? Dacht dat het over DTS ging e.. en dat heb ik al weer ff nauwelijks meer gevolgdquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:05 schreef FANNN het volgende:
[..]
en jij gaat gewoon door...............
nergens mee te bemoeien....is ook een manier...
Nou ja van mij mag je ... maar ik vind het verwarrend... niet alleen bij jou hoor.. veel mensen hebben dat....quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:04 schreef drakin het volgende:
[..]
Heel af en toe pas ik het aan als ik het echt niet vind passen, maar ik vind dat stukje papier gewoon saai.
En geen abo meer, dan had ik een leukere vaste pi gehad
Daar ken ik een liedje van...quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:06 schreef chufi het volgende:
[..]
Is er hier wat aan de hand dan ? Dacht dat het over DTS ging e.. en dat heb ik al weer ff nauwelijks meer gevolgd
Ik lees ook niet alles terug dus dan mis je wel eens iets ... Maar gelukkig kom jij dan soms dagen later weer eens met een super multikwoot met posts van tijden terug .. ..quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:10 schreef FANNN het volgende:
[..]
Daar ken ik een liedje van...
Ja, mijn naam is haas, ik weet van niks
Is hier wat gebeurt dan
Daar weet ik niks van
Van mij niets te vrezen
Ik moest hier effe wezen
Jazeker.quote:
dagen later? dat staat allemaal in DIT topicquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:13 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik lees ook niet alles terug dus dan mis je wel eens iets ... Maar gelukkig kom jij dan soms dagen later weer eens met een super multikwoot met posts van tijden terug .. ..
Niet deze maar soms welquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:16 schreef FANNN het volgende:
[..]
dagen later? dat staat allemaal in DIT topic
ja ja maar het ging over vandaag een paar regels terug......quote:
Wie zijn dat?quote:
Ja , maar daar had ik verder niets meer over te meldenquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:19 schreef FANNN het volgende:
[..]
ja ja maar het ging over vandaag een paar regels terug......
Nee.. ik ook niet meer, dus la maarquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:20 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja , maar daar had ik verder niets meer over te melden
quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:07 schreef FANNN het volgende:
[..]
Nou ja van mij mag je ... maar ik vind het verwarrend... niet alleen bij jou hoor.. veel mensen hebben dat....
quote:
De twee meiden die voor Nederland geskateboard hebbenquote:
Tutjequote:
Ik ook van jou Fannyquote:
drankje bij?quote:
Nah... dat is tenminste iemandquote:
Ik heb nog genoegquote:
Maj... ik heb water.... ik moet veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee'l water drinkenquote:
Paar pruimen erbij? Heb ik ook genoeg van, een boom vol en dan is kakken geen probleem meerquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:25 schreef FANNN het volgende:
[..]
Maj... ik heb water.... ik moet veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee'l water drinken
want ik kan niet kakken![]()
Oh.... heb ik niet gevolgd... dat hele gedoe niet eigenlijk....quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:22 schreef engine het volgende:
[..]
De twee meiden die voor Nederland geskateboard hebben
Nag,, serieus hoor...quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:26 schreef drakin het volgende:
[..]
Paar pruimen erbij? Heb ik ook genoeg van, een boom vol en dan is kakken geen probleem meer
oe... da's ook niet fijn...quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:31 schreef Dotteke het volgende:
Weer last van boezemfibrileren (*=&-+&),(=:;=+=/:;/;/ v
Sterkte Dot. Heb je gebeld dat er iemand komt? Of kan je het onder controle houden?quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:31 schreef Dotteke het volgende:
eigenlijk moet je dan bewegen geloof is... maar in jou geval is dat een beetje moeilijk toch?quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:31 schreef Dotteke het volgende:
Is goed, mijn eten is net klaar, lekker brood met camembert erin voor bij de soepquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:31 schreef FANNN het volgende:
[..]
Nag,, serieus hoor...nieuwe medicijen dar komt het door, is best wel klote
![]()
maar ik heb ook een drankje gekregen om te laxeren, da's ook heel goor...
maar het helpt nog niet écht.... hou je wel op de hoogte oké
pfff zo snel komen ze het niet ....quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:34 schreef shiitake het volgende:
[..]
Sterkte Dot. Heb je gebeld dat er iemand komt? Of kan je het onder controle houden?
spinazie etenquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:25 schreef FANNN het volgende:
[..]
Maj... ik heb water.... ik moet veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee'l water drinken
want ik kan niet kakken![]()
O dat is kut, dat had ik 2 jaar terug maar bleek helemaal niks met het hart te maken te hebben bij mij, ik scheen supergezond te zijn met een mega goed conditiequote:Op woensdag 28 juli 2021 21:31 schreef Dotteke het volgende:
Dank je. Het is gewoon eng en voel mij heel naar. Ik ben alleen wacht nog even af of het zakt anders bel ik even de hapquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:34 schreef shiitake het volgende:
[..]
Sterkte Dot. Heb je gebeld dat er iemand komt? Of kan je het onder controle houden?
Oh Dot.quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:34 schreef shiitake het volgende:
[..]
Klote, hoop voor je dat het snel wegtrekt.quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:31 schreef Dotteke het volgende:
Thnx. Gelukkig maar.quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:37 schreef drakin het volgende:
[..]
O dat is kut, dat had ik 2 jaar terug maar bleek helemaal niks met het hart te maken te hebben bij mij, ik scheen supergezond te zijn met een mega goed conditie![]()
Sterkte Dot
Nah.. ik kan nu niks etenquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:35 schreef drakin het volgende:
[..]
Is goed, mijn eten is net klaar, lekker brood met camembert erin voor bij de soep![]()
En het is nog lekker warm nu![]()
Extra vezels? Ook extra groente schijnt te helpen, maar ja vooral drinken en dan het beste water of thee, maar dat doe je dus al.
Sterkte Dot hoop dat het zaktquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:37 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dank je. Het is gewoon eng en voel mij heel naar. Ik ben alleen wacht nog even af of het zakt anders bel ik even de hap
Jij hebt het ook. Zit nu al vanaf 20:45quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Klote, hoop voor je dat het snel wegtrekt.
Ken het, weet hoe je je voelt
Heb je wel een hap die doorpakt, en niet eentje die telefonisch probeert je klacht af te handelen?quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Thnx. Gelukkig maar.
Ze hebben mij er al twee keer voor opgehaald hopelijk dit keer niet
Hoe lang houd het meestal aan?quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Jij hebt het ook. Zit nu al vanaf 20:45
Zou je dan niet sowieso even bellen? Al een uur?quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Jij hebt het ook. Zit nu al vanaf 20:45
Ligt er aan wie die st heeft denk ik. Vaak wel als ik bel is de ambu zo hier. Maar dat wil ik niet wacht wel even af.quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heb je wel een hap die doorpakt, en niet eentje die telefonisch probeert je klacht af te handelen?
Ik heb een keer gehad 5 uurquote:
Kan jren duren als je pech hebt. Neem zo een extra betablokker in. Maar mag pas na 2 uur.quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zou je dan niet sowieso even bellen? Al een uur?
niet te lang wachten dan... sterktequote:Op woensdag 28 juli 2021 21:37 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dank je. Het is gewoon eng en voel mij heel naar. Ik ben alleen wacht nog even af of het zakt anders bel ik even de hap
Dan rustig wachtenquote:
Laten we hopen dat het stabiliseert .. sterktequote:Op woensdag 28 juli 2021 21:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Thnx. Gelukkig maar.
Jeetje dat is niet niks, ik duim voor je.quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Thnx. Gelukkig maar.
Dan voor vanaf dat de buik leeg isquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:38 schreef FANNN het volgende:
[..]
Nah.. ik kan nu niks eten, eerst moet die buik leeg.... zal nog een nieuwe fles water pakken...
Het enge vind ik op zo moment alleen zitten.quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan rustig wachten
(ik ga pas na 24 uur een keer denken aan het ziekenhuis bellen)
Dan iemand bellen die bij je komt zitten?quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Het enge vind ik op zo moment alleen zitten.
Woont je dochter niet vlakbij?quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Hopelijk wordt het snel minder.quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
quote:
normaal hebben we wel suikervrije snoep, maar nu dus niet....quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:44 schreef drakin het volgende:
[..]
Dan voor vanaf dat de buik leeg is
Wat bij mij wel eens per ongeluk werkte was suikervrij snoep, iets teveel en het ging te rap. Die zoetstoffen zijn echt mega laxerend.
Neem dat ook niet meer daarom
Kan je niemand bellen Dot?quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik zou gewoon bellen als je je heel naar voelt.quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:37 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hopelijk kun je hier af en toe wat typen. Dan zit je toch niet helemaal alleen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Niemand die het weet.... misschien is ze nu aan het bellen?quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:14 schreef shiitake het volgende:
Sorry, ik was net eventjes weg. Hopelijk gaat het nog goed met je Dot.
Ik hoop het.quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:15 schreef FANNN het volgende:
[..]
Niemand die het weet.... misschien is ze nu aan het bellen?
Ja ik hoop het ook... of haar dochter of de hap...quote:
Nou als het zo erg is zal ze wel niet kunnen slapen denk ik... maar wie weet...quote:
Hiermee slapen is echt amper te doen. Zeker als je loopt te stressen erbijquote:
Hoop het ookquote:
Ja dat bedoel ik.... misschien is ze wel even gaan liggen....quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hiermee slapen is echt amper te doen. Zeker als je loopt te stressen erbij
ja, ik hoop het ook...quote:
misschien komt dat nog...quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja had nog wel een post verwacht eigenlijk.
Doen waar jij tot rust van komtquote:Op woensdag 28 juli 2021 22:21 schreef Dotteke het volgende:
Ben er nog. Nog hetzelfde. Niet gebeld wel extra tablet ingenomen maar heb niet zo puf om te posten. Ga nog niet naar bed. Als ik dit heb loop ik me rot naar de toilet. Waar al die plas dan vandaan komt.
Ah... nee ik dacht al dat je niet zou slapen... je hoeft niet te posten... we denken aan jequote:Op woensdag 28 juli 2021 22:21 schreef Dotteke het volgende:
Ben er nog. Nog hetzelfde. Niet gebeld wel extra tablet ingenomen maar heb niet zo puf om te posten. Ga nog niet naar bed. Als ik dit heb loop ik me rot naar de toilet. Waar al die plas dan vandaan komt.
quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:21 schreef Dotteke het volgende:
O zal morgen eens op de weegschaal gaan staan. De dokter legde mij toen jit dat je lichaam heel hard werkt als dit hebt. Vandaar dat je je daarna ook een paar dagen moe voelt. Dat vele plassen kwam omdat je nieren ook sneller gaan werken.quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Doen waar jij tot rust van komt
En iemand bellen in deze die bij je komt zitten mag echt hoor.
Dat plassen herken ik, grappig om te zien wat dat dan doet op de weegschaal
Dank je. Dat is liefquote:Op woensdag 28 juli 2021 22:23 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ah... nee ik dacht al dat je niet zou slapen... je hoeft niet te posten... we denken aan je
Het scheelt bij mij soms 2 of 3 kilo, alleen wel na minstens 24 uurquote:Op woensdag 28 juli 2021 22:25 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O zal morgen eens op de weegschaal gaan staan. De dokter legde mij toen jit dat je lichaam heel hard werkt als dit hebt. Vandaar dat je je daarna ook een paar dagen moe voelt. Dat vele plassen kwam omdat je nieren ook sneller gaan werken.
Ik heb geen stress maar het hoort er wel bij volgens de cardio alles werkt sneller in je lijf tijdens dit. Ook je nieren. 24 uur pppffff ik vond 5 uur al lan. Ze wilde mij toen gaan klappen. Maar voor het zover was ging het vanzelf over gelukkig.quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het scheelt bij mij soms 2 of 3 kilo, alleen wel na minstens 24 uur
Het vele plassen heb ik ook niet iedere keer, geloof dat het ook iets met stress is.
Ben je al een keer geklapt?quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:28 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik heb geen stress maar het hoort er wel bij volgens de cardio alles werkt sneller in je lijf tijdens dit. Ook je nieren. 24 uur pppffff ik vond 5 uur al lan. Ze wilde mij toen gaan klappen. Maar voor het zover was ging het vanzelf over gelukkig.
wat betekent dat dan?quote:
Cardioversie.quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:34 schreef FANNN het volgende:
[..]
wat betekent dat dan?géén idee... klappen?
Nee gelukkig niet. jij?quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ben je al een keer geklapt?
Het is als het zo lang is vaak ook niet dat je hartslag heel hoog is. Vaak daalt ie wel, maar blijft ie onregelmatig.
Zo schok die ze geven bij een hartstilstandquote:Op woensdag 28 juli 2021 22:34 schreef FANNN het volgende:
[..]
wat betekent dat dan?géén idee... klappen?
O jakkes. Lijkt mij heel naar.quote:
Merk je niets van, gaat onder narcose.quote:
oh.. dat klinkt ook wel éng zeg....quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Cardioversie.
Heel gecontroleerd het hart resetten door stroom.
zó!quote:
Ja ik heb ook even gegoogeld ... nooit geweten....quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:36 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zo schok die ze geven bij een hartstilstand
Oke. Hoop het niet nodig te hebben.quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Merk je niets van, gaat onder narcose.
Ze brengen je weg, shock, en weer wakker.
Duurt een minuut of 5 dat je weg bent.
(als alles ineens goed gaat dan)
Hoop het ook voor jequote:Op woensdag 28 juli 2021 22:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Oke. Hoop het niet nodig te hebben.
Kreeg wel mee als ik het voelde beginnen om niets meer te eten of te drinken in geval van….
Het klinkt echt enger dan het is. T is niet net als op tv met die padels in de handen.quote:
Beterschap Dottekequote:Op woensdag 28 juli 2021 22:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Oke. Hoop het niet nodig te hebben.
Kreeg wel mee als ik het voelde beginnen om niets meer te eten of te drinken in geval van….
Oké... ik heb veel meegemaakt met die hartoperatie maar dat heb ik nooit gehad,,, dat klappen dan..quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het klinkt echt enger dan het is. T is niet net als op tv met die padels in de handen.
Ik had deze onder de knopquote:
Dank je Domniquote:
Niet te lang mee blijven lopen hoor Dot, anders gewoon 112 bellen, maar ik hoop dat je snel opknapt en dat niet nodig isquote:
Dat lijkt me toch enger een hartoperatie zoals jij die had. Dat klappen merk je echt niets van als patient.quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:48 schreef FANNN het volgende:
[..]
Oké... ik heb veel meegemaakt met die hartoperatie maar dat heb ik nooit gehad,,, dat klappen dan..
wel dat hartfibrilleren,,, dat voelde niet fijn...
Nou jah het viel wel mee eigenlijk... je voelt er niks vanquote:Op woensdag 28 juli 2021 23:00 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch enger een hartoperatie zoals jij die had. Dat klappen merk je echt niets van als patient.
Jij had toch 2 dingen ? Herseninfarct en pas daarna die infectie aan je hart kleppen of zo ?quote:Op woensdag 28 juli 2021 23:19 schreef FANNN het volgende:
[..]
Nou jah het viel wel mee eigenlijk... je voelt er niks vanmaar het is wel daarvoor wel moeilijk,,,
want je moet eerst 6 weken is het ziekenhuis blijven en met zo'n paal die je over naar toe moet slepen
en a;s ik in de gang... want je mag niet de afdeling af... en ik ging in de gang lopen dan kwamen ze weer halen
want door dat kastje konden ze precies zien of je teveel deed... die operatie zelf voel je niks van... maar daarna moet je in het ziekenhuis revalideren.. weer leren praten, schrijven, lezen klok kijken etc. etc.
Daar begonnen ze pas ná de operatie mee, al kon ik ondertussen wél al een klein beetje praten hoor, een klein beetje dan![]()
Dat is in het begin helemaal niet kon praten was véél enger vond ik... alleen onverklaarbare klanken![]()
dát was pas éng...
Maar goed... dat voorbij....
Ik ga Dot staks weer beter voelt óf op tijd gaat bellen...
Voor vandaag ga ik afsluiten...
Dus Dot... take care!![]()
en voor jullie welterusten!
doei doei...
oei, wat had je allemaal?quote:Op woensdag 28 juli 2021 23:35 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik ook bijna nooit maar 1 van die keren was bijna mn laatste geweest
Thnx, Hoop ik ookquote:Op woensdag 28 juli 2021 22:54 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Niet te lang mee blijven lopen hoor Dot, anders gewoon 112 bellen, maar ik hoop dat je snel opknapt en dat niet nodig is
Thnx GOAquote:
Doe mijn best. Jij hebt je portie ook wel gehad.quote:Op woensdag 28 juli 2021 23:19 schreef FANNN het volgende:
[..]
Nou jah het viel wel mee eigenlijk... je voelt er niks vanmaar het is wel daarvoor wel moeilijk,,,
want je moet eerst 6 weken is het ziekenhuis blijven en met zo'n paal die je over naar toe moet slepen
en a;s ik in de gang... want je mag niet de afdeling af... en ik ging in de gang lopen dan kwamen ze weer halen
want door dat kastje konden ze precies zien of je teveel deed... die operatie zelf voel je niks van... maar daarna moet je in het ziekenhuis revalideren.. weer leren praten, schrijven, lezen klok kijken etc. etc.
Daar begonnen ze pas ná de operatie mee, al kon ik ondertussen wél al een klein beetje praten hoor, een klein beetje dan![]()
Dat is in het begin helemaal niet kon praten was véél enger vond ik... alleen onverklaarbare klanken![]()
dát was pas éng...
Maar goed... dat voorbij....
Ik ga Dot staks weer beter voelt óf op tijd gaat bellen...
Voor vandaag ga ik afsluiten...
Dus Dot... take care!![]()
en voor jullie welterusten!
doei doei...
Ribben is wel pijnlijk toch, kan ook geen gips omquote:Op woensdag 28 juli 2021 23:37 schreef chufi het volgende:
[..]
3 gebroken ribben en een vrachtwagen die gelukkig net niet te dicht op me zat ...
Nee en ben er een paar jaar later nog een keer op gevallen ... voel het nog steedsquote:Op woensdag 28 juli 2021 23:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Ribben is wel pijnlijk toch, kan ook geen gips om
Helaas wel. Normaal slaap ik al lang.quote:
Ja weet ik ... ik had het ook tegen Prishquote:Op donderdag 29 juli 2021 00:03 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Helaas wel. Normaal slaap ik al lang.
ah ja ik ben ook nog wakker jaquote:Op donderdag 29 juli 2021 00:07 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja weet ik ... ik had het ook tegen Prish
Ja ik ook, wil slapen maar mijn hoofd gaat maar doorquote:
Er zitten echt wel gouden momenten in BCS dat je doet denken aan BB. Ben fan van beide series.quote:Op woensdag 28 juli 2021 23:53 schreef Prisha het volgende:
Ik ben nu Better Call Saul aan het kijken. Eerst alles van Breaking Bad gezien, echt briljant dat. De spin off met Saul is ook niet verkeerd.
Morguh. Na de medicatie werd het na een uur even rustig maar na 10 min begon het weer. Ben tegen 1.30 uur. Naar bed gegaan. Kon niet gelijk in slaap komen. Maar toch in slaap gevallen tot 6.45. Ben nu moe en brak en af en toe nog een roffeltje.quote:
Morguh Sol. Lekker bakkiequote:Op donderdag 29 juli 2021 06:43 schreef SolidasRock het volgende:
Oh en goedemorgen allemaal![]()
[ afbeelding ]
Gelukkig niet heel ernstig geworden.quote:Op donderdag 29 juli 2021 07:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Morguh. Na de medicatie werd het na een uur even rustig maar na 10 min begon het weer. Ben tegen 1.30 uur. Naar bed gegaan. Kon niet gelijk in slaap komen. Maar toch in slaap gevallen tot 6.45. Ben nu moe en brak en af en toe nog een roffeltje.
Denk dat ze weinig kunnen doen. Maar bedankt voor de tip. 😘quote:Op donderdag 29 juli 2021 07:44 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Gelukkig niet heel ernstig geworden.
Maar toch. Misschien anders straks toch maar even contact opnemen met de ha?
bezorgd, wijze raad op afstand![]()
Gelukkig heb je toch wat kunnen slapen. Ik kan me voorstellen dat je nu heel moe bent. Hopelijk is het roffeltje snel weg.quote:Op donderdag 29 juli 2021 07:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Morguh. Na de medicatie werd het na een uur even rustig maar na 10 min begon het weer. Ben tegen 1.30 uur. Naar bed gegaan. Kon niet gelijk in slaap komen. Maar toch in slaap gevallen tot 6.45. Ben nu moe en brak en af en toe nog een roffeltje.
Thnx, ik hoop het met je mee 🤣quote:Op donderdag 29 juli 2021 07:50 schreef shiitake het volgende:
[..]
Gelukkig heb je toch wat kunnen slapen. Ik kan me voorstellen dat je nu heel moe bent. Hopelijk is het roffeltje snel weg.
Ik ken hem niet maar hopelijk knapt hij snel op.quote:
Hey chufiquote:
Hey enginequote:Op donderdag 29 juli 2021 08:33 schreef engine het volgende:
Spannend bij het beachvolleybal
Goedemorgen
Gewonnen .. ik zat windsurfen te kijkenquote:Op donderdag 29 juli 2021 08:33 schreef engine het volgende:
Spannend bij het beachvolleybal
Goedemorgen
Hey Dotquote:
Die Nederlandse vrouw? Of is Badloe ook al begonnen?quote:Op donderdag 29 juli 2021 08:49 schreef chufi het volgende:
[..]
Gewonnen .. ik zat windsurfen te kijken
Ja, eerst was ik al een tijdje doodziek, toen kreeg ik een herseninfarct,quote:Op woensdag 28 juli 2021 23:22 schreef chufi het volgende:
[..]
Jij had toch 2 dingen ? Herseninfarct en pas daarna die infectie aan je hart kleppen of zo ?
Oh.. je bent er alweerquote:
oh... het ging Kut dus... ik had nog niet teruggelezen...quote:Op donderdag 29 juli 2021 07:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dank jequote:Op donderdag 29 juli 2021 08:59 schreef engine het volgende:
[..]
Hey Dotfijn dat het iets beter gaat.
Jemig is nogal wat Fannn, is het het volledig hersteld.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:03 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ja, eerst was ik al een tijdje doodziek, toen kreeg ik een herseninfarct,
en later ondekte ze dat is een is een Bacteriële endocarditis had, dat is
dat is een ontsteking van de binnenbekleding van het hart en de hartkleppen.
Ze hadden het gemist ofzo, dus toen moest ik met spoed opgenomen worden,
was niks meer niet te redden, dus ik moest gelijk nieuwe kleppen hebben en ja dan moet
je eerst 6 weken aan de antibiotica dán kan je pas geopereerd worden.
https://www.hartstichting.nl/hart-en-vaatziekten/endocarditis
Bij mij kwam het door een Lupus aanval, overal wonden op mijn rug enzo...
Dawast...
morning,...
hoest met Dot?
Geeft ook niet, lees vaak helemaal niet terugquote:Op donderdag 29 juli 2021 09:06 schreef FANNN het volgende:
[..]
oh... het ging Kut dus... ik had nog niet teruggelezen...
Ja kan me voorstellen dat je moe en lamlendig ... rustig aan vandaag dan meer raad heb ik niet voor je...quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hier nog een beetje euhhhhhh leeg, moe en lamlendig af en toe een roffeltje maar niet meer zo erg als gisteren
als het niet te veel is ik meestal welquote:Op donderdag 29 juli 2021 09:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Geeft ook niet, lees vaak helemaal niet terug
Ga je wel nog even naar de ha vandaag? Geen idee of ze wat kunnen doen, maar lijkt me wel goed voor even een check voor je.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Jemig is nogal wat Fannn, is het het volledig hersteld.
Hier nog een beetje euhhhhhh leeg, moe en lamlendig af en toe een roffeltje maar niet meer zo erg als gisteren
HA kan niets doen helaas. Is iets wat je gewoon moet nemen, er is verder niets aan te doen volgens de cardioloogquote:Op donderdag 29 juli 2021 09:14 schreef drakin het volgende:
[..]
Ga je wel nog even naar de ha vandaag? Geen idee of ze wat kunnen doen, maar lijkt me wel goed voor even een check voor je.
En rustig aan vandaag hoor Dot
O dat is heel jammer, maar laat je het weten ook aan de ha, of dat hij tips heeft wat te doen op zo'n moment?quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
HA kan niets doen helaas. Is iets wat je gewoon moet nemen, er is verder niets aan te doen volgens de cardioloog
In ieder geen koffie of alcohol drinken..... geloof ik...quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:17 schreef drakin het volgende:
[..]
O dat is heel jammer, maar laat je het weten ook aan de ha, of dat hij tips heeft wat te doen op zo'n moment?
Maar ook weer niet té rustig aandoen... dat is altijd zo moeilijk met zoiets....quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:27 schreef Mrsloveable het volgende:
Fijn dat het weer iets beter gaat Dot, lekker rustig aan doen
Aan de ene kant moet je rustig aan doen en blijven bewegen, een beetje van alles wat dus.... wel bewegenquote:6. Blijven bewegen
Inspanning kan soms boezemfibrilleren veroorzaken, wat resulteert in een onregelmatige hartslag. Toch is het juist goed om te blijven bewegen als u last heeft van boezemfibrilleren. Luister wel goed naar uw lichaam; vaak geeft het vanzelf aan als een bepaalde inspanning te veel is. Bijvoorbeeld door een te snelle hartslag. Bewegen hoeft niet altijd zeer intensief te zijn; wandelen, fietsen of zwemmen zijn geschikte activiteiten, die bovendien ontspannend en stressverlichtend zijn.
Overleg altijd met uw arts als u een bepaalde sport of activiteit wilt oppakken. Hij spreekt de juiste aanpak, de risico’s en de bezwaren met u door. Als u bloedverdunners gebruikt, wordt een contactsport soms afgeraden. Hierdoor is de kans op een bloeding namelijk groter. Uw arts kan u ook informeren over alternatieven om te (blijven) bewegen. Bespreek dus welke activiteit het beste bij u en uw situatie past.
Dan lekker in huis heen en weer lopenquote:Op donderdag 29 juli 2021 09:36 schreef FANNN het volgende:
[..]
Maar ook weer niet té rustig aandoen... dat is altijd zo moeilijk met zoiets....
[..]
Aan de ene kant moet je rustig aan doen en blijven bewegen, een beetje van alles wat dus.... wel bewegen
maar ook weer niet te veel...
In ieder geval geen Marathon lopen vandaag Dot
Hey Mrsl Thnxquote:Op donderdag 29 juli 2021 09:27 schreef Mrsloveable het volgende:
Fijn dat het weer iets beter gaat Dot, lekker rustig aan doen
Tijdens zo aanval beweeg ik zo weinig mogelijk, hoe meer beweging hoe meer roffels, lijkt soms wel een drumbandquote:Op donderdag 29 juli 2021 09:36 schreef FANNN het volgende:
[..]
Maar ook weer niet té rustig aandoen... dat is altijd zo moeilijk met zoiets....
[..]
Aan de ene kant moet je rustig aan doen en blijven bewegen, een beetje van alles wat dus.... wel bewegen
maar ook weer niet te veel...
In ieder geval geen Marathon lopen vandaag Dot
Hey Dotquote:Op donderdag 29 juli 2021 09:42 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hey Mrsl Thnx![]()
Wat lief zijn jullie allemaal hier
o gelukkig, ik heb net zo'n zin in koffie nuquote:Op donderdag 29 juli 2021 09:28 schreef FANNN het volgende:
3. Veel koffie drinken
Koffie, en in mindere mate cola en thee, kunnen klachten van boezemfibrilleren veroorzaken. Dit komt door de aanwezigheid van cafeïne in het bloed. Cafeïne heeft een ‘adrenerg effect’: het stimuleert onder andere de hartslag. Hierdoor lokt het aanvallen van boezemfibrilleren uit. Niet iedereen heeft hier last van, maar wanneer klachten regelmatig voorkomen na het drinken van cafeïnehoudende dranken dan kunt u het gebruik beter minimaliseren. De cafeïnevrije varianten van koffie, thee en cola kunnen overigens zonder problemen genuttigd
Ah... cafeïnevrije koffie mag wél![]()
toch weer een klein lichtpuntje...
https://www.boezemfibrill(...)artslag-do-s-don-ts/
Ja, straks weer als het wat beter gaat... nu natuurlijk nog niet.... maar een béétje lopen moet je wel hoor...quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Tijdens zo aanval beweeg ik zo weinig mogelijk, hoe meer beweging hoe meer roffels, lijkt soms wel een drumband![]()
Maar ik loop wel veel naar de wc heb ik toch iets beweging
Ik heb tegenwoordig áltijd caffeinevrije koffie eigenlijkquote:Op donderdag 29 juli 2021 09:45 schreef drakin het volgende:
[..]
o gelukkig, ik heb net zo'n zin in koffie nu![]()
Wel met caffeine dan voor moi
Maar mooi dat het zonder caffeine wel kan voor Dot
Heb je nog kunnen slapen?quote:Op donderdag 29 juli 2021 01:32 schreef Flory het volgende:
[..]
Ja ik ook, wil slapen maar mijn hoofd gaat maar door![]()
Zou handig zijn als je die gedachten even op pauze kon zetten
Jaaaa helemaal leuk. Mike is een grote fave, fijn hem weer terug te zien. En Saul uiteraard ook. Of Jimmy, heet ie nu nog. En Tucoquote:Op donderdag 29 juli 2021 06:41 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Er zitten echt wel gouden momenten in BCS dat je doet denken aan BB. Ben fan van beide series.En ook leuk om diverse acteurs terug te zien van BB in BCS. En Bryan Cranston is een buitengewone acteur, van debiele vader in malcolm in the middle tot overtuigende badass in BB.
awwwwquote:
Dochter werkt, hulp komt altijd op donderdag. Toevallig deze week op de vrijdag. Verder weet niemand het. Ze kunnen toch niets doen.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:51 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ja, straks weer als het wat beter gaat... nu natuurlijk nog niet.... maar een béétje lopen moet je wel hoor...
af en toe moet je toch ook even naar de keuken om iets te eten ofzo.. een boterhammetje en dan
meteen je bordje afwassen... zoiets.... niet de hele dag in je bed blijven liggen, alléén als het niet anders kan...
Komt er wel een hulp ofzo? Of je dochter die even lang komt?
mja...quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:58 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dochter werkt, hulp komt altijd op donderdag. Toevallig deze week op de vrijdag. Verder weet niemand het. Ze kunnen toch niets doen.
Gelukkig drink ik al jaren caffine vrijquote:Op donderdag 29 juli 2021 09:45 schreef drakin het volgende:
[..]
o gelukkig, ik heb net zo'n zin in koffie nu![]()
Wel met caffeine dan voor moi
Maar mooi dat het zonder caffeine wel kan voor Dot
Heb ik niet eens in huisquote:Op donderdag 29 juli 2021 09:53 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig áltijd caffeinevrije koffie eigenlijk
Dank jequote:Op donderdag 29 juli 2021 09:59 schreef Prisha het volgende:
@:Dotteke Ik lees dat het iets beter gaat? Fijn om te horen
Niet meer denken dus!quote:Op donderdag 29 juli 2021 10:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Gelukkig drink ik al jaren caffine vrij
Mis in dit stukje alcohol, dat kreeg ik te horen dat dat boezemfribileren kan oproepen. Dus al een tijdje niets meer gedronken. Weekend dacht ik zal ik een glaasje nemen, toch maar niet gedaan. Maar je ziet er alleen aan denken roept het al op
Nee, niet meer doen. Maar ik heb nog twee lekkere flessen witte wijn in de koelkast liggen..................quote:
Daar kun je ook vis mee stoven. De meeste alcohol verdampt dan.quote:Op donderdag 29 juli 2021 10:04 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee, niet meer doen. Maar ik heb nog twee lekkere flessen witte wijn in de koelkast liggen..................
Ik lust geen vis, En ik drink zoete wijn, denk dat dat niet lekker is,quote:Op donderdag 29 juli 2021 10:09 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Daar kun je ook vis mee stoven. De meeste alcohol verdampt dan.
Maar vis is wel weer heel gezond, echt geen recept waar het misschien doorheen kan, samen met veel groente en kruiden dat je het dan wel lust?quote:Op donderdag 29 juli 2021 10:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik lust geen vis, En ik drink zoete wijn, denk dat dat niet lekker is,
IK geef ze wel weg. Of ik verhit de wijn, vlam er in en dan drinkenquote:Op donderdag 29 juli 2021 10:11 schreef drakin het volgende:
[..]
Maar vis is wel weer heel gezond, echt geen recept waar het misschien doorheen kan, samen met veel groente en kruiden dat je het dan wel lust?
Ach bij kip kan het ook en misschien weet Fann wel iets met een vega recept met wijn
quote:
Ja dat voegt toch net wat toe wat het lekker maakt, bestaat er inmiddels ook een bier zonder alcohol die wel smaakt?quote:Op donderdag 29 juli 2021 10:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
IK geef ze wel weg. Of ik verhit de wijn, vlam er in en dan drinken![]()
Had vorige week een alcoholvrije wijn gekocht, net zo duur en smaakt niet echt
Geen idee ik drink geen bier. Ik heb wel eens een radler gehad, maar dat is voor mij meer limonade dan bier eerlijk gezegdquote:Op donderdag 29 juli 2021 10:19 schreef drakin het volgende:
[..]
Ja dat voegt toch net wat toe wat het lekker maakt, bestaat er inmiddels ook een bier zonder alcohol die wel smaakt?
Is het ook in principe. Zeker de hoeveelheid suiker.quote:Op donderdag 29 juli 2021 10:20 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Geen idee ik drink geen bier. Ik heb wel eens een radler gehad, maar dat is voor mij meer limonade dan bier eerlijk gezegd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |