abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200356142
Uitgerekende data:

eind juli: Flav (jongen)
30 juli: Cygne (jongen)

17 augustus: Komkommerschijfje (meisje)
19 augustus: VenusFlyTrap (meisje)
31 augustus: Rebubbled (meisje)

26 september: BellaaElisa (meisje)

2 oktober: Mahra (meisje)
4 oktober: LauriLynne (meisje)
22 oktober: _Lily_ (jongen)

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
3 november: douche-eendje
Half november: Takkie88

23 december: Poepz0r's vrouw

Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)

2022
Begin januari: eponine
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bami op 15-07-2021 11:05:39 ]
pi_200356154
Zijn er nog OP-wijzigingen gewenst? Dan gooi ik die er ff in. :)
pi_200357113
@Vaiana: qua keuze kraamzorg, ik heb bij m’n eerste zwangerschap aan de verloskundige gevraagd met wie zij prettig samenwerken. Kreeg een paar namen van organisaties van haar, toen ben ik op de sites gaan kijken en heb ze vergeleken en bedacht wat wij graag wilden (o.a. kleine organisatie, liefst één kraamverzorgende gedurende de hele periode) en van daaruit gekozen. Nu bij de tweede heb ik voor dezelfde organisatie gekozen en gevraagd om dezelfde kraamverzorgende als dat planningtechnisch mogelijk is.

Bedenk vooral wat jij en je partner belangrijk vinden, waar jullie je prettig bij voelen. En vraag eventueel je verloskundige om ervaringen :)
pi_200357444
Ik weet dat degene die ik vond samenwerkt met mijn verloskundige, maar zeker een goed idee om het daar even na te vragen.
Het enige wat ik weet is dat ik geen roker wil, want dat stinkt en mijn baby mag niet stinken naar rook. :') Verder geen idee wat ik belangrijk vind of wat er belangrijk te vinden is. Behalve idd zo min mogelijk wisseling in gezichten, maar dat voelt als een standaard wens?
pi_200357907
Wat schrikken Lily! Hopelijk doet de bedrust wat het moet doen en zit de baby nog heel lang binnen :*

Ik wil wel in de OP Vaiana. Vanmorgen een goede termijnecho gehad O+ en mijn UD is 29-1!
pi_200358005
Ik had toevallig dan 2 kraamverzorgsters, heb de 2e gevraagd om deze keer de hele keer te komen indien mogelijk. Was bij mij een gouden zet hoor, de eerste was een soort opruimende poetstornado, huis is nog nooit zo schoon geweest. Bij de 2e kon ik mijn kraamtranen heel goed kwijt O+.
Ik vond het kleinschalige van de organisatie fijn, maar wat ik ook belangrijk vond is dat ze heel veel aandacht besteden aan borstvoeding. Ze hebben een lactatiekundige in dienst die ook huisbezoeken doet tijdens de kraamtijd, daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt toen.
pi_200360133
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:12 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat schrikken Lily! Hopelijk doet de bedrust wat het moet doen en zit de baby nog heel lang binnen :*

Ik wil wel in de OP Vaiana. Vanmorgen een goede termijnecho gehad O+ en mijn UD is 29-1!
Gefeliciteerd met een goede termijnecho! Wat fijn
Gaat het verder ook goed, kwaaltjes etc?

@Vaiana: het zei mij destijds ook echt helemaal niets. Ik heb 3 folders van de VK gekregen voor kraamzorg en heb die gelezen plus de reviews op internet en toen heb ik gekozen welke mij het meest aansprak op papier

KDV hetzelfde verhaal, alleen toen heb ik gekeken welke het dichtstbij was.
pi_200360573
Ik heb de kraamzorg geregeld na de termijnecho. Dat was nog prima op tijd, hoewel het wel precies vakantietijd is als ik beval. Ik heb gewoon 49 uur toegezegd gekregen, plus 4 uur extra voor borstvoedingsopstart en verdere begeleiding hierin. Daar ben ik wel heel blij mee. Kleine organisatie die hier vooral in en rondom het dorp werkt.

LBF, fijn, een goede termijnecho! :)

Hier weinig spannends. Vocht in vooral m'n rechtervoet, 's avonds erger. Zakt wel weg als ik m'n been omhoog heb gelegd 's nachts. Voor de rest geen vocht vasthouden. Daarom maak ik me er niet zo'n zorgen om op dit moment. Vrijdag ook weer controle.
pi_200364876
Lily :* ik hoop dat het beter gaat!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200364933
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 10:09 schreef Vaiana het volgende:
Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje) ♥
pi_200365046
@BellaaElisa

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:23:06 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200365159
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:02 schreef BellaaElisa het volgende:
Lily :* ik hoop dat het beter gaat!

SPOILER
Waarom zet je dat in een spoiler? Is het geheim voor niet-ingelogde mensen? Of is het een lang verhaal in jouw ogen? Het maakt het geheimzinniger dan nodig in mijn ogen en niet perse leesbaarder.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200365639
Lily hier gaat het verder goed, ik mag eigenlijk niet klagen (doe ik uiteraard wel :')). In het begin iets misselijk geweest en nu vooral nog moe (maar ook nog 2 peuters rondlopen). Hoe is het nu met jou?

We hebben het vandaag aan de kinderen verteld en dit is een greep uit de reacties.
Mama heeft een baby in de buik!
“maar mama, is de nieuwe bank er nog niet dan?” (zoon) :')

“Als het een jongen is, kunnen we de baby dan ook nog omruilen?” _O- (stiefdochter)

“Zoon wijst naar mijn borst en vraagt of de baby daar ook in zit, ik reageer met dat de baby daar na de geboorte melk uit kan drinken. Zoon denkt zichtbaar en zegt “is dat dan straks de keuken?” :')
pi_200366278
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 11:41 schreef Vaiana het volgende:
Ik weet dat degene die ik vond samenwerkt met mijn verloskundige, maar zeker een goed idee om het daar even na te vragen.
Het enige wat ik weet is dat ik geen roker wil, want dat stinkt en mijn baby mag niet stinken naar rook. :') Verder geen idee wat ik belangrijk vind of wat er belangrijk te vinden is. Behalve idd zo min mogelijk wisseling in gezichten, maar dat voelt als een standaard wens?
Dat zijn gewoon dingen die je kan aangeven in het intakegesprek met de organisatie :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200366377
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:56 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Lily hier gaat het verder goed, ik mag eigenlijk niet klagen (doe ik uiteraard wel :')). In het begin iets misselijk geweest en nu vooral nog moe (maar ook nog 2 peuters rondlopen). Hoe is het nu met jou?

We hebben het vandaag aan de kinderen verteld en dit is een greep uit de reacties.

“Als het een jongen is, kunnen we de baby dan ook nog omruilen?” _O- (stiefdochter)

“Zoon wijst naar mijn borst en vraagt of de baby daar ook in zit, ik reageer met dat de baby daar na de geboorte melk uit kan drinken. Zoon denkt zichtbaar en zegt “is dat dan straks de keuken?” :')
Hier heersde bij de peuter dezelfde associatie dat baby's uit borsten komen :? Geen idee waar ie dat vandaan heeft. Hij heeft ook niet veel mensen zien borstvoeden oid.

Hier worden vooral de hele dag bevallingen van knuffels geënsceneerd _O- " mama, de baby van aap komt uit! Kijk, gaat heel snel hoor, jij kan het ook snel doen hoor!" O+

Ik mag trouwens ook in de OP met 22 januari 2022 :Y
pi_200369093
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:56 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Hahaha oh wat een heerlijke reacties
Fijn dat het allemaal goed verloopt. Lijkt me inderdaad een andere koek om nog 2 kleintjes te hebben rondlopen ipv geen.

Als wij nu al een kleintje hadden (wat niet is) hadden we hulptroepen nodig gehad.

Het gaat hier wat beter. Weeen zijn gestopt. Dus mentaal gaat het heel goed, want ik denk dat ik hem wel binnen hou. Ik ben nu langzaam aan het kijken wat ik wel en niet kan, dus ik lig niet meer de hele dag op bed.

Vind het wel bizar wat er nou precies is gebeurd. Zo ken ik mijn lichaam niet. Ik heb 4 dagen volledig op bed gelegen en ben in die tijd 1,5 kg afgevallen door nauwelijks eten ivm de buikpijn. Maar nu kan ik m’n bed weer uit zonder pijn maar na 2-3 uurtjes keert de buikpijn dus onherroepelijk terug en dan krijg ik vervolgens harde buiken en begint de baby enorm te schoppen (daarbuiten is ie stil). Alsof hij wil zeggen: hee ik vind het niet leuk wat je doet.
Dus ik kan maar Max 2-3 uurtjes aan tafel zitten dus werken is nog niet aan de orde

Maar ik merk wel dat het elke dag beter gaat en ik langer uit bed kan.
Vind het heftig voor mijn vriend. Die schippert tussen werk, huishouden en zorg om mij. Begin deze week moest hij naast thuiswerken mijn eten op bed brengen. En hij doet het zonder klagen. Dus nu hou ik nog meer van hem haha
pi_200369212
Fijn dat het beter gaat Lily.
Werk is nu even niet belangrijk, dat zijn jij en de baby.

Ik hoop maar dat meneer vannacht niet besluit te komen met Limburg onder water :')
Vooralsnog is het ziekenhuis gewoon bereikbaar maar wie weet wat er vannacht nog gaat vallen.
pi_200369249
Oh dat is heftig Flav
Dus je woont niet bij de ondergelopen dorpen? Of wel in de buurt?
pi_200369718
Je werk zou niet je prio moeten zijn nu hoor Lily! Jij en je baby mogen nu even voor. :* En waarschijnlijk is je lief allang blij dat hij dit voor je kan doen. Maar praat er met hem over, dat helpt altijd. Want het is voor jullie allebei heftig.

Flav, ojee! Het loopt vast allemaal precies zoals het moet lopen. :*
pi_200372038
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:06 schreef Flav het volgende:

Ik hoop maar dat meneer vannacht niet besluit te komen met Limburg onder water :')
Vooralsnog is het ziekenhuis gewoon bereikbaar maar wie weet wat er vannacht nog gaat vallen.
Oei inderdaad! Heeft meneer zich rustig gehouden?

Lily, wat fijn dat de rust werkt en je ook weer iets meer kan! Misschien dat er wel hulptroepen zijn die bijvoorbeeld kunnen helpen met schoonmaken zodat je vriend zijn handen iets meer vrij heeft? Om je werk zou ik me inderdaad niet druk maken, dat komt vanzelf wel weer een keer. Maar ik weet ook hoeveel makkelijker dat gezegd dan gedaan is. ;)

Vandaag echo hier! *O* maar ook :X want spannennnnd. Gelukkig al om 12:10, dus hoef niet heel lang meer te wachten.
pi_200372089
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 08:20 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Lily, wat fijn dat de rust werkt en je ook weer iets meer kan! Misschien dat er wel hulptroepen zijn die bijvoorbeeld kunnen helpen met schoonmaken zodat je vriend zijn handen iets meer vrij heeft? Om je werk zou ik me inderdaad niet druk maken, dat komt vanzelf wel weer een keer. Maar ik weet ook hoeveel makkelijker dat gezegd dan gedaan is. ;)

Vandaag echo hier! *O* maar ook :X want spannennnnd. Gelukkig al om 12:10, dus hoef niet heel lang meer te wachten.
Jaa echo-dag *O*
  donderdag 15 juli 2021 @ 09:15:20 #23
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200372520
Succes en veel plezier @Vaiana !! *O*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_200372672
Jullie zijn lief. O+
pi_200373132
Vaiana veel plezier en succes straks!! O+
pi_200373162
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 10:09 schreef Vaiana het volgende:
Poepz0r en vrouw gaan een jongen of meisje verwelkomen 23 December :)
pi_200373373
Wat leuk dat de op nu vooral bevolkt wordt door meisjes :D bij mijn vorige ronde hier waren het veelal jongens die verwacht werden.
pi_200373384
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:28 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat leuk dat de op nu vooral bevolkt wordt door meisjes :D bij mijn vorige ronde hier waren het veelal jongens die verwacht werden.
Wij weten het nog niet :P
pi_200373386
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:06 schreef Flav het volgende:

Kunnen jullie alweer de weg op daar? Zag er echt dramatisch uit op het journaal :X
pi_200373765
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 08:20 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Je echo dag! Omg ja die eerste echo is zo spannend! Ik kon toen echt nergens anders aan denken. Ik hou het in de smiezen hier want ik ben zo benieuwd. Vanavond heerlijk genieten met de eerste foto van je mini

Ja we hebben ook extra hulp voor schoonmaak dus dat komt goed. En anders laten we de boel de boel haha
Sowieso zijn we normaal niet extreem veel tijd kwijt aan huishouden. We doen samen de was, boodschappen, koken en opruimen. Voor de rest hebben we een schoonmaakster. Dus vriend hoeft al nooit te poetsen. Hij moet alleen nu ook koken ernaast hehe. Dat kan hij wel maar minder gewend dan ik

Dan krijg ik van die vragen als: “hoelaat moet ik stoppen met werken als we om half 7 willen eten?”
Elke 10 min krijg ik een vraag lol als kooktijd nadert

[ Bericht 13% gewijzigd door _Lily_ op 15-07-2021 11:04:06 ]
pi_200374359
De duimen draaien hoor Vaiana!

Lily gelukkig dat het tot rust gekomen lijkt. Wat een schrik!
pi_200375493
Hij zit er nog in :P
De wegen zijn nog begaanbaar alleen de autosnelwegen worden allemaal een voor een afgesloten.
Weg naar het ziekenhuis was gelukkig gewoon open.

Ik zit nog potdicht (auw!) en ze verwachten dat ook hij zich niet gaat melden voor 41 weken.
Dus de inleiding blijft staan, ook wel prima want heb echt veel pijn aan m'n bekken en schaambeen.
Hij hangt half in het bekken maar ze kon hem nog wegduwen.
Alleen grote kans dat ze na de ballon niet meteen de vliezen kunnen breken omdat meneer niet volledig indaalt. Daar zie ik wel erg tegenop al die rompslomp aan m'n lijf.
Dus hoop dat hij gewoon lekker mee werkt tijdens de inleiding en we snel kunnen knuffelen.
pi_200375667
Helaas. ;( Wel een baby, geen hartslag. De groei lijkt ongeveer een week geleden gestopt te zijn, op basis van het formaat.
pi_200375714
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Helaas. ;( Wel een baby, geen hartslag. De groei lijkt ongeveer een week geleden gestopt te zijn, op basis van het formaat.
;( Hoe ver was je?
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:17:52 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_200375742
quote:
Och jeetje lieve Vaiana, wat een vreselijke teleurstelling ;( ik vind het echt heel kut voor je ;( :*
disclaimer
pi_200375807
quote:
Oh Vaiana :{ ;( wat verdrietig…
pi_200375827
quote:
9s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:16 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

;( Hoe ver was je?
Volgens mijn app 8+5, embryo kwam op iets van 7+3 uit volgens mij.
pi_200375973
quote:
Verdorie ;(
Heel erg klote :*
pi_200376013
quote:
Ooh Vaiana… :'( :* :*
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:35:03 #40
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200376045
quote:
:* :* :*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_200376164
quote:
Ach meiske, knuffel voor jou. Wat is dit toch altijd pijnlijk hè. Ik ken deze pijn maar zelfs dan kan ik niets zeggen om je te troosten
Neem een wijntje en een paar dagen vrij
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:45:46 #42
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200376226
quote:
Shit, wat naar ;( ;(

Dikke knuffel! :*
|| justdiggit.org ||
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:52:27 #43
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200376385
Wat verdrietig ;( veel sterkte! :* .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200376615
quote:
Shit.. :*
pi_200377003
Ach Vaiana, ik had zo gehoopt op mooi nieuws voor jou ook. Wat ontzettend verdrietig. Veel sterkte gewenst. ❤️
pi_200378533
quote:
ach nee, het was je zo gegund ;(. Neem de tijd om hier samen goed doorheen te komen :*
pi_200378663
quote:
:'( :* sterkte!
pi_200378803
Sterkte Vaiana :*
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:47:47 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200378835
quote:
Oh, wat klote voor jullie ;( . Veel sterkte.
Resistance is futile.
pi_200378845
Veel sterkte Vaiana! :*
pi_200379187
quote:
Jeejtje Vaiana wat een verdrietig nieuws! Dikke knuffel!
pi_200379467
quote:
Ah nee, wat verdrietig ;(. Heel veel sterkte lieve Vaiana :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:36:11 #53
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200379710
quote:
Wat een verdriet. Sterkte :*
pi_200379942
@Vaiana Wat verdrietig :*
pi_200380968
Super bedankt voor alle steun. Elke keer als ik het topic open en nieuwe comments lees laat ik weer een traantje. :*
Vanavond gaan we sushi bestellen en bubbels drinken, simpelweg omdat het kan. Ga ik morgen wel weer nadenken over hoe nu verder hiermee.
pi_200380977
Sterkte Vaiana :* wat een rotbericht.
pi_200381571
Wat verdrietig ;( sterkte Vaiana :*
pi_200381627
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:53 schreef Vaiana het volgende:
Super bedankt voor alle steun. Elke keer als ik het topic open en nieuwe comments lees laat ik weer een traantje. :*
Vanavond gaan we sushi bestellen en bubbels drinken, simpelweg omdat het kan. Ga ik morgen wel weer nadenken over hoe nu verder hiermee.
Ja gelijk heb je meid
Heel veel sterkte de komende tijd
pi_200386731
Ohhh... wat verdrietig Vaiana... :*

Neem je tijd en knuffel maar veel met je lief.
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 00:36:16 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200388333
Ah nee Vaiana wat erg ;( heel veel sterkte :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200392193
Raar om te posten nu na zo'n bericht, maar ik heb officieel verlof nu! Wat een gekke gedachte, 5,5 maand geen werk... Heel leuk afscheid gehad gisteren en vandaag van collega's en de leerlingen.

Zometeen weer controle bij de VK ook, hopelijk weer met allemaal goed nieuws m'n verlof in. 🥰
pi_200392228
Iemand nog tips om het indalen te bevorderen?
Ik zit nu al in een of andere yoga houding waarbij m'n billen bijna de grond raken, en dan met mn armen mn knieën naar buiten wieg.

Het steekt al behoorlijk onderin tijdens het staan en lopen maar dat doet het eigenlijk al een tijdje, en meneer ligt er alleen nog boven te dansen :')
Heb zelf het idee dat hij soms met z'n handen boven z'n hoofd aan het friemelen is, m'n buik beweegt dan net boven m'n schaambot. Voelt heel gek aan :P
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:52:10 #63
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200392251
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:49 schreef Flav het volgende:
Ik zit nu al in een of andere yoga houding waarbij m'n billen bijna de grond raken, en dan met mn armen mn knieën naar buiten wieg.

Het steekt al behoorlijk onderin tijdens het staan en lopen maar dat doet het eigenlijk al een tijdje, en meneer ligt er alleen nog boven te dansen :')
Heb zelf het idee dat hij soms met z'n handen boven z'n hoofd aan het friemelen is, m'n buik beweegt dan net boven m'n schaambot. Voelt heel gek aan :P
Dansen. Wiegen. Bewegen. Dus hem de kans bieden. Meer kan je niet doen, denk ik. En als er zoveel ruimte is in dat grote zwembad dan ziet hij geen noodzaak en heb je eerst weeën nodig.

Gefeliciteerd met je verlof Komkommerschijfje!
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:57:43 #64
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200392317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:49 schreef Flav het volgende:

Ik las laatst dat je idd door draaien/dansen met je bekken en ook door te lopen met een been op de stoep en een been in de goot (en als je dat niet doet.. tralalala) ruimte kan maken in je bekken.

Geeeen idee of het werkt :P
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:59:15 #65
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200392333
Volgens mij dalen veel ‘vervolg’ kindjes pas in tijdens de baring. Ik voelde mijn tweede ook pas bij de uitdrijving echt met centimeters per wee naar beneden komen en vlak erna geboren worden.

Je zou kunnen kijken bij Spinning Babies of daar houdingen zijn die kunnen helpen.

Verder helpt wandelen ook vaak om vanalles in je lichaam in beweging te zetten. Maar een bevalling zet echt pas spontaan in als alles er klaar voor is.. :*
pi_200392398
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:59 schreef elamanilo het volgende:
Verder helpt wandelen ook vaak om vanalles in je lichaam in beweging te zetten. Maar een bevalling zet echt pas spontaan in als alles er klaar voor is.. :*
Ben de hele dag in beweging en als ik zit dan wiebel ik me suf haha.
Van een spontane bevalling ga ik al niet meer uit, maar het zou al helpen als hij iets wil indalen.
Scheelt weer een hoop rompslomp aan m'n lijf tijdens de inleiding, want ze 'willen' de vliezen niet breken als hij er nog niet goed voor ligt.
Maar aan de andere kant denk ik dan als het thuis spontaan zou gebeuren is het opeens geen probleem.
pi_200392405
quote:
Knuffel
Werewolf
pi_200392434
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:06 schreef Flav het volgende:

[..]

Ben de hele dag in beweging en als ik zit dan wiebel ik me suf haha.
Van een spontane bevalling ga ik al niet meer uit, maar het zou al helpen als hij iets wil indalen.
Scheelt weer een hoop rompslomp aan m'n lijf tijdens de inleiding, want ze 'willen' de vliezen niet breken als hij er nog niet goed voor ligt.
Maar aan de andere kant denk ik dan als het thuis spontaan zou gebeuren is het opeens geen probleem.
Yogabal?
Lastig ook Flav, Bas was bij 5 cm ontsluiting nog niet ingedaald, ook door het vruchtwater. Gebeurde pas toen m'n vliezen braken. Enige verschil was dat ik een noodinfuus kreeg en de ok klaar stond voor spoedkeizersnede in geval dat :X.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:30:27 #69
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200392648
Lijkt me een bizarre gewaarwording als je kind nog moet indalen tijdens het bevallen. Hoe voelt dat :o ?
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:01:06 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200393086
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Lijkt me een bizarre gewaarwording als je kind nog moet indalen tijdens het bevallen. Hoe voelt dat :o ?
Ik denk dat je daar niks extra's van voelt. Je baby daalt sowieso gedurende de ontsluiting steeds verder omlaag. Je voelt vooral de weeën die het veroorzaken, denk ik :P.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:18:48 #71
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200393456
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:01 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar niks extra's van voelt. Je baby daalt sowieso gedurende de ontsluiting steeds verder omlaag. Je voelt vooral de weeën die het veroorzaken, denk ik :P.
Ik stel me echt een soort van "plof" voor :D zodat je weet, aah nu zit ie er :')
pi_200393817
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:18 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik stel me echt een soort van "plof" voor :D zodat je weet, aah nu zit ie er :')
Het voelde bij mij ineens alsof m'n bowlingbal een poging deed om eruit te vallen. En zoveel ruimte bovenin m'n buik ineens dat m'n maag gek ging doen.
pi_200393926
Ik heb een voedselvergiftiging of iets en hou al de hele dag geen slok water binnen. De VK is al langs geweest vanochtend om mijn bloeddruk te checken, die was oke. Ik heb haar net gebeld voor advies en ze kwam niet echt verder dan probeer een ander drankje of temperatuur. Hele kleine lepeltjes per keer of drink gewoon even niks.

Maar hallo, na een nacht en deze dag zonder drinken begin ik me toch echt wel beroerd te voelen. Ik heb dorst, beginnende hoofdpijn. Daarbij nu op en af koorts incl zweten. Jullie nog een tip om deze dag dragelijk te maken?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:52:14 #74
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200393971
Ja, ORS proberen en de huisarts bellen.
pi_200394008
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:52 schreef Lemijn het volgende:
Ja, ORS proberen en de huisarts bellen.
ORS komt er ook uit. Dat is het enige andere wat ik heb geprobeerd. Wanneer de huisarts bellen? Bij welke symptomen? En zou de VK dat advies niet geven als ze dacht dat het mis zou gaan?
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:59:05 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200394081
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:54 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

ORS komt er ook uit. Dat is het enige andere wat ik heb geprobeerd. Wanneer de huisarts bellen? Bij welke symptomen? En zou de VK dat advies niet geven als ze dacht dat het mis zou gaan?
Je het vragen en zorgen. Je zoekt advies over ziekzijn en uitdroging. Dat is het werk van je huisarts, meer dan van je verloskundige. Dus je mag nu al bellen, zou ik zeggen.
pi_200394114
Oei, vervelend Rebubbled. Hoort koorts ook bij een voedselvergiftiging? Wist ik niet. Wel fijn dat je bloeddruk oké is, in ieder geval geen zwangerschapsvergiftiging dan.

Ik ben net weer helemaal goedgekeurd door de VK, dus het verlof kan echt lekker starten. 🥳
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:02:05 #78
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200394118
Sowieso liever te snel en/of te vaak bellen dan te laat en/of te weinig :Y
Als je met de tips van de VK niet verder komt en zij het verder ook niet weet zou ik zeker de HA bellen.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:02:47 #79
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200394126
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:01 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oei, vervelend Rebubbled. Hoort koorts ook bij een voedselvergiftiging? Wist ik niet. Wel fijn dat je bloeddruk oké is, in ieder geval geen zwangerschapsvergiftiging dan.

Ik ben net weer helemaal goedgekeurd door de VK, dus het verlof kan echt lekker starten. 🥳
Goed nieuws O+ Lekker genieten van je verlof!
|| justdiggit.org ||
pi_200394780
Gebeld meteen na Lemijn haar berichtje. Mijn vriend gaat nu naar de apotheek om een antimisselijkheidsmedicijn op te halen. Dan kan ik hopelijk straks drinken!
  vrijdag 16 juli 2021 @ 16:00:39 #81
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200395069
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:43 schreef Rebubbled het volgende:
Gebeld meteen na Lemijn haar berichtje. Mijn vriend gaat nu naar de apotheek om een antimisselijkheidsmedicijn op te halen. Dan kan ik hopelijk straks drinken!
Kijk, dat was wat ik hoopte. Ik duim dat het helpt!
pi_200395156
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:18 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja, zo heb ik het wel gevoeld! Mijn vliezen waren al een tijdje gebroken (druppels zeg maar) en ineens kwam er een plas vruchtwater en voelde ik het hoofd naar beneden verschuiven. Ik zei ook letterlijk tegen mijn man dat ik een *plok* voelde :P Daarna kwamen de weeën ook (eindelijk) goed en regelmatig op gang, het laatste zetje denk ik..

Beterschap @Rebubbled!
pi_200395366
Het lukt me niet zo goed om aan te haken hier. Ik ga toch maar even een poging doen.

Ik weet niet hoe moeders met kleine kinderen een tweede/derde/vierde zwangerschap doorkomen. Ik heb zo'n vermoeidheid over me heen en ben zo toe aan rust. Rusten gaat alleen een beetje moeilijk met een rondstuiterende peuter thuis. En op de dagen dat ze bij de opvang is, heb ik weer allerlei irritante werkdingen.

Verder heb ik eigenlijk niks te melden :P Alles gaat prima, ik ben alleen erg moe en misselijk.

Veel beterschap nog Rebubbled. Fijn dat er al iets wordt geregeld.

Ik zal zo nog even het topic teruglezen om te kijken wat er verder gaande is :)
pi_200395667
@CaVaBien, ik weet het ook niet en ben nu 24 weken zwanger :P . Ik leg de lat voor mijzelf vooral niet te hoog. Ben al een aantal weken minder uren aan het werk ivm bekkeninstabiliteit, die tijd gebruik ik nu ook voor mijn rust.
pi_200395715
Zetpil zit erin! De testbeker thee is er weer uit. 👍 Dus hopen dat dit werkt en anders ga ik me melden in het ziekenhuis. Het scheelt dat ik best wat vocht begon vast te houden in mijn handen, gezicht en voeten. Ik functioneer nu een beetje als kameel denk ik, want mijn gezicht is een stuk dunner en de stijfheid is uit mijn handen. Ik heb echt een vernieuwd enorm respect voor de HG zwangeren hier. En een vernieuwde haat voor Cygne jouw hulpverleners in het begin!

Cava, download YouTube kids op een tablet, geen restrictie op waterijsjes, minder gaan werken op de dag dat ze op de opvang is en af en toe een half uur janken op de wc. 👍 Er is tijd zat na de geboorte voor een tablet en ijsjes rehab. Soms zet ik Juf Roos aan en doe een slaapje. Lily schudt me vanzelf wakker als ze iets wil. Het huis is helemaal baby proof. Het ergste wat ze tot nog toe heeft gedaan was wenkbrauwpotlood op alle deuren boven smeren.

Ik heb het indalen niet bewust meegekregen. Ze heeft er ook heel lang over gedaan, tot week 39 en een beetje. Ik heb heel lang het advies gehad om direct te gaan liggen als mijn vliezen braken en de VK te bellen.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 18:13:19 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200397056
Rebubbled: voor tips weet je me te vinden he? Hg-ervaring zat hier.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 16 juli 2021 @ 19:01:42 #87
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200397721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:17 schreef CaVaBien het volgende:
Het lukt me niet zo goed om aan te haken hier. Ik ga toch maar even een poging doen.

Ik weet niet hoe moeders met kleine kinderen een tweede/derde/vierde zwangerschap doorkomen. Ik heb zo'n vermoeidheid over me heen en ben zo toe aan rust. Rusten gaat alleen een beetje moeilijk met een rondstuiterende peuter thuis. En op de dagen dat ze bij de opvang is, heb ik weer allerlei irritante werkdingen.

Verder heb ik eigenlijk niks te melden :P Alles gaat prima, ik ben alleen erg moe en misselijk.

Veel beterschap nog Rebubbled. Fijn dat er al iets wordt geregeld.

Ik zal zo nog even het topic teruglezen om te kijken wat er verder gaande is :)
Hoever ben je?

Hier was het eerste trimester best pittig, die moeheid icm een stuiterpeuter die daar grafchago van wordt was niet altijd heel gezellig :X inmiddels in rustiger trimester 2 water hier. Nu weinig last van de combi zwanger en peuter, maar ik verwacht dat het tegen het einde wel weer flink aanpoten zal worden :')
  vrijdag 16 juli 2021 @ 19:02:49 #88
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200397738
quote:
Fijn O+ hopelijk helpt het je om in ieder geval weer iets binnen te kunnen houden.
pi_200397970
Laatste loodjes en 2 peuters is ook niet aan te raden :')
Heb het idee dat ze weten dat er iets staat te gebeuren, ze zijn al dagen ontzettend druk en uitdagend.
M'n geduld is op, ook mede doordat ik op ben.
Nog eventjes doorbijten en dan zal het hier ook weer rustiger worden.
pi_200398258
@Rebubbled hopelijk slaat de pil gauw aan. :*

En gelukkig heeft de gynaecoloog de eerdere ervaring ruimschoots goedgemaakt. O+
pi_200398278
Beterschap Rebubbled! Hopelijk helpt de zetpil :*

Fijn dat je verlof hebt Komkommerschijfje! Geniet ervan *O*

Hier zei mijn zoon vandaag “maar mama als jouw buik groeit ben jij daar moe van toch?” Dus ja hier was het ook best pittig af en toe :'). Mijn vriend heeft redelijk vaak het bad- en bedritueel overgenomen de laatste weken, maar ik zorg dan ook fulltime voor zijn aanstaande kind dus ja O-) :P. En hij is al 2 maanden de bank kwijt, volgens mij kijkt hij nog het meest uit naar de komst van de nieuwe meubels _O-.
pi_200398827
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:54 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

De VK is niet geschoold om andere problemen die niet te maken hebben met de zwangerschap te onderzoeken.
Ze moest zwangerschapsvergiftiging uitsluiten en voor de rest zou ik de huisarts contacten.

En dat zou ik vandaag nog doen als je geen slok water binnen kunt houden. Ik vind het zorgelijk dat je zo’n dorst hebt, is teken van vochttekort.
Dus kan geen kwaad als een arts je even onderzoekt. Kan evt wel verder aangekeken worden als het verantwoord is maar ik zou wel de huisarts bellen of anders de HAP
pi_200398856
quote:
Ah dit had ik nog niet gelezen. Mooi zo
Want beetje drinken moet wel gaan hoor! Al is het maar een beetje
pi_200398950
20.40 afspraak in het ziekenhuis. Ik geef nog steeds alles wat ik drink over ondanks medicijn. 👍
pi_200398997
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:05 schreef Rebubbled het volgende:
20.40 afspraak in het ziekenhuis. Ik geef nog steeds alles wat ik drink over ondanks medicijn. 👍
Heel veel beterschap meid
Goed dat je gebeld hebt, ik denk dat een beoordeling wel op zijn plek is

In het ziekenhuis kunnen ze je wellicht ook wat anti misselijkheid medicijn in een infuus geven, scheelt hopelijk
pi_200399085
Ik kan op afstand niet goed inschatten hoe erg het is en wil niet zomaar dingen zeggen maar ik zou bijna willen suggereren: neem voor de zekerheid een tasje mee met slaapkleding en toiletspullen.
Just in case

Zal me niks verbazen als ze je extra vocht willen geven of je willen observeren en dat je dus moet blijven
  vrijdag 16 juli 2021 @ 20:28:51 #97
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200399278
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:13 schreef _Lily_ het volgende:
Ik kan op afstand niet goed inschatten hoe erg het is en wil niet zomaar dingen zeggen maar ik zou bijna willen suggereren: neem voor de zekerheid een tasje mee met slaapkleding en toiletspullen.
Just in case

Zal me niks verbazen als ze je extra vocht willen geven of je willen observeren en dat je dus moet blijven
Lijkt me inderdaad niet onwaarschijnlijk. Hopelijk is het niet nodig en kunnen ze je ter plekke oplappen. Hoe dan ook :* sterkte en beterschap.
pi_200400375
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:05 schreef Rebubbled het volgende:
Wat heftig. Laat ze maar goed voor je zorgen daar. :*
pi_200404510
Wat naar Rebubbled... ik hoop dat je nacht oké is geweest en je inmiddels wat vocht binnen hebt. :*

CaVaBien: hier is de vermoeidheid ook overweldigend. Mn schildklier is overbelast, dat hakt er extra in denk ik. Ik heb het bij mn vorige zwangerschappen niet meegemaakt. Ik ‘overleef’ nu door niets te doen ongeveer (ik kán gewoon echt niets doen van vermoeidheid). Soms vlucht ik het bed in en hoop ik dat mn lief het overneemt. Of dat de oudste een beetje oplet (dat doet ze niet echt maar toch als er eentje zich bezeert of zo, dan helpt ze wel!). Mn lat ligt heeeeel laag. Mn telefoon is kapot en dat is fijn, want ik hoef geen sociale contacten te onderhouden. En ik huil heel veel. En mis mn moeder die me niet kan komen helpen. En huil dan nog meer. ;)
Ik vind het lastig om hulp te vragen omdat ik het gevoel heb dat het mn eigen ‘schuld’ is (dat ik zwanger ben en in deze situatie zit). Ook aan mn lief durf ik dan niet meer te vragen. En mn vader heeft het heel druk, en dan ben ik ‘bang’ dat ik hem teveel belast terwijl hij net afleiding heeft bijvoorbeeld. En verder heb ik nog aan ongeveer niemand gezegd dat ik zwanger ben en wil ik daarnaast dus ook niet mensen lastigvallen. Andere mensen die ik ken hebben ook zelf kinderen en al een druk genoeg leven, zoiets. Of ik moet ze geld betalen om op te passen, maar daar heb ik nu even niet genoeg voor want ik spaar voor een bakfiets en voor een vlizotrap. Nou ja. Huilen en niets doen dus. Dat is hoe mijn dagen nu voorbij gaan. ;) :P
Hier overigens nu 16,5 weken en de vermoeidheid is dus nog niets minder. De misselijkheid is gelukkig wel weg, dat scheelt al wat. (Alhoewel ik de laatste dagen weer af en toe een kokhalsneiging had...)
Oja, voor de kinderen zijn er filmpjes en maak ik eten wat lukt. Ik heb een hoop muesli reepjes en knijpfruitjes en zo ingeslagen voor ze, zodat dat ook eenvoudiger is. En mn lief kookt voor het avondeten. Rond 16-17 uur stort ik altijd in. Dus dan is er geen land meer met mij te bezeilen. En het naar bed brengen komt ook vooral op mn lief zn schouders. Ik probeer te helpen door tenminste bij 1 peuter luier te verschonen en tanden te poetsen, maar niet zelden doet lief het bij beiden en daarna ook nog eens het ritueel van de oudsten in zn eentje, terwijl ik dan 1 uur hang bij te komen op de bank. Zoiets. :’) :’(

/zeur
pi_200404584
Och, dat klinkt heel zwaar ela. Voel je alsjeblieft niet bezwaard om mensen in te schakelen, mensen helpen vaak graag met liefde. Ik hoop dat het snel weer beter gaat in dat opzicht. 😘

Hier stond ik vanmorgen weer op de weegschaal sinds een paar weken. Nu toch 3 kilo erbij in 3 weken tijd. Zal het nu dan toch nog wat harder gaan qua aankomen? Maak me er totaal niet druk om hoor, maar ben benieuwd wat de laatste weken gaan doen. :p
pi_200404736
@elamanilo, het klinkt alsof je het jezelf onnodig moeilijk maakt door dingen in te vullen voor anderen.

Misschien vindt je vader het juist fijn dat hij je kan helpen/bijstaan, ondanks dat ie het druk heeft. Ik ken hem natuurlijk niet, maar misschien vindt hij het prettig dat hij een (heel) klein beetje de dingen die je moeder voor jou deed, op zijn manier voor jou kan doen?

Weet je lief dat je je zo voelt, als in: ziet hij niet alleen dat je moe bent en je wat minder voelt maar heb je dat ook uitgesproken? Hier ook minder energie (hoewel elke dag een beetje meer) en ik heb duidelijk gezegd tegen man dat ik echt meer hulp nodig heb met peuter. Als ik dat niet had gedaan dan had ie dat niet zo goed opgepakt als nu omdat ik toch wel altijd doorga. Ondanks dat hij m’n vermoeidheid wel zag, hij dacht dat het wel ging terwijl ik voor m’n gevoel in overlevingsmodus stond en daar niet echt leuker van werd.

Kortom, ook al voel je je bezwaard, vraag toch die hulp! Wat @Komkommerschijfje ook zegt; mensen helpen graag met liefde. Dat je van één iemand een stomme reactie gekregen hebt op je zwangerschap, maakt niet dat iedereen er zo over denkt.

Bespreek dit/deze gevoelens ook met je vroedvrouw. Misschien kan zij je nog op andere manieren helpen.

O+
  zaterdag 17 juli 2021 @ 09:04:39 #102
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200404796
Dankje Eponine, je hebt helemaal gelijk. Dat ik erg de neiging heb om dingen voor anderen in te vullen . Ik ga het naar ze uitspreken! O+
pi_200404799
@elamanilo: Eens met @eponine!

En ook zo jammer dat je je schuldig voelt omdat je weer zwanger bent
Dat zou niet uit moeten maken! Er is niks mis met veel kinderen krijgen, al denkt men tegenwoordig soms van wel. Je zou juist steun moeten krijgen. En jezelf steunen ;-)
pi_200404839
Lily, hoe is het met jou? Kun je steeds wat meer doen op rustig tempo?

Erg benieuwd naar Rebubbled ook.
pi_200404840
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 09:04 schreef elamanilo het volgende:
Dankje Eponine, je hebt helemaal gelijk. Dat ik erg de neiging heb om dingen voor anderen in te vullen . Ik ga het naar ze uitspreken! O+
:*
Ik herken mijn eigen gedachtegang qua invullen voor anderen heel erg in wat je schrijft. Ben daar erg mee aan de slag gegaan nadat mijn vader een paar jaar geleden overleed (moeder is al langer geleden overleden, toen ik nog klein was), ik ook geen echte hulp vroeg bij de afwikkeling etc. daarvan ‘want niemand zit daar toch op te wachten’ en uiteindelijk dus mezelf keihard tegenkwam en maanden thuis gezeten heb.

Wat ik dus echt heb moeten leren is mijn behoeftes uitspreken: ‘ik ben nu zo moe, zou je misschien voor mij X kunnen doen?’ én het ook accepteren als mensen zelf hun hulp aanbieden. En dat blijft moeilijk want ik heb jarenlang, vanaf puber tot bijna 30, voor zieke vader gezorgd en alle rompslomp daaromheen, dus wat zit ik nu te zeuren, dat soort gedachtes…, maar het gaat steeds wat beter.

Niemand heeft er iets aan als jij straks helemaal aan het einde van je latijn bent, ela! Jij niet, je lief niet, je rondlopende kindjes niet en je kindje in wording niet.

O+
pi_200405054
Ik ben ook benieuwd naar Rebubbled, hopelijk hou je inmiddels wat binnen en voel je je wat beter :*

Ook een :* voor Ela en eens met de rest!
pi_200405583
Ela, ik ben het eens met Eponine. Niet invullen maar bespreekbaar maken en hulp vragen. Het is niet niks, het rouwproces om je moeder terwijl je ook nog een kindje erbij krijgt.
pi_200406184
Update! Huisartsenpost was er al snel over uit dat ik aan een infuus moest. Maar waar bleek de grote vraag, want heel Amsterdam lag vol. Uiteindelijk na 2 uur rond bellen kon ik terecht in Zaandam. Tegen de tijd dat we daar waren was het 23.30 en ik een hopeloos rozijntje. Maar nachtwissel van dienst, even wachten, nog even wachten, alle testen opnieuw, constateerde dat ik nog steeds uitgedroogd en aan het overgeven was en om 01u lag ik dan eindelijk aan het infuus. Vanochtend rustig begonnen met wat drinken en een beschuitje gegeten. Dit zit er nog steeds in. Dus het infuus is net eruit gehaald en ik mag naar huis. 👍
  FOK!fossiel zaterdag 17 juli 2021 @ 11:43:42 #109
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200406492
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 11:11 schreef Rebubbled het volgende:
Update! Huisartsenpost was er al snel over uit dat ik aan een infuus moest. Maar waar bleek de grote vraag, want heel Amsterdam lag vol. Uiteindelijk na 2 uur rond bellen kon ik terecht in Zaandam. Tegen de tijd dat we daar waren was het 23.30 en ik een hopeloos rozijntje. Maar nachtwissel van dienst, even wachten, nog even wachten, alle testen opnieuw, constateerde dat ik nog steeds uitgedroogd en aan het overgeven was en om 01u lag ik dan eindelijk aan het infuus. Vanochtend rustig begonnen met wat drinken en een beschuitje gegeten. Dit zit er nog steeds in. Dus het infuus is net eruit gehaald en ik mag naar huis. 👍
Oh fijn zeg!
Chick on a mission
  zaterdag 17 juli 2021 @ 13:32:53 #110
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200407905
Wat een toestand, Rebubbled. Fijn dat het nu weer beter gaat.
pi_200408996
Gelukkig gaat het weer beter @Rebubbled :*
pi_200409153
Fijn dat het beter gaat Rebubbled!
pi_200412237
Fijn, Rebubbled! Hopelijk weer een stijgende lijn vanaf nu, dat je je snel weer goed voelt!

Ik werd vanmiddag verrast door lieve vriendinnen en schoonzusje met een babyshower. 🥰 Super leuk! Heerlijk dat het lekker buiten kon, wel fijn met die hoge besmettingscijfers weer. Super leuke cadeaus gehad voor zowel mij als baby en heerlijke hapjes gegeten en leuke spelletjes gedaan en natuurlijk veel gekletst. 🥰
pi_200414551
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, Rebubbled! Hopelijk weer een stijgende lijn vanaf nu, dat je je snel weer goed voelt!

Ik werd vanmiddag verrast door lieve vriendinnen en schoonzusje met een babyshower. 🥰 Super leuk! Heerlijk dat het lekker buiten kon, wel fijn met die hoge besmettingscijfers weer. Super leuke cadeaus gehad voor zowel mij als baby en heerlijke hapjes gegeten en leuke spelletjes gedaan en natuurlijk veel gekletst. 🥰
Wat leuk! Ik kreeg er laatst ook 1. Kleinschalig met 3 vriendinnen en een high tea. Toch wel fijn. O+
  zondag 18 juli 2021 @ 09:25:59 #115
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200419269
Rebubbled, wat fijn dat je weer opknapt. En wat een avontuur was het nog die avond. :*

Komkommerschijfje wat gezellig! En fijn dat het toch gewoon kon zo.

Flav, hoe is het met jou op je bouncebal?

Eponine, het hulp vragen is gisteren nog niet gelukt. Ik verwacht ook niet dat ik dat in 1 keer kan. Maar met het eerste jaar met de tweeling heb ik al wel iets kunnen oefenen met hulp accepteren. Ik denk dat ik het opschrijf voor mn lief en mn vader, dat werkt vaak het best bij mij.
pi_200419434
@elamanilo het enige dat er afzakt naar m'n bekken zijn z'n handen volgens mij :')
Elke avond beweegt er van alles boven m'n schaambot (zie en voelbaar) en dat is echt niet z'n hoofd. Er steken dan van die kleine bultjes uit en verdwijnen weer.
Verder heb ik nog amper harde buiken dus hij zit echt nog lekker op z'n plekje.
Morgenavond wordt het ballonnetje geplaatst.
pi_200419526
Haha Flav, die handjes voel ik soms ook rommelen bij m'n liezen en rondom m'n schaambot. Echt zo'n grappig gevoel.
Morgenavond een ballonnetje voor het inleiden? 😱
pi_200420403
@Komkommerschijfje Jup, morgenavond mogen we ons melden.
pi_200420887
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:00 schreef Flav het volgende:
@:Komkommerschijfje Jup, morgenavond mogen we ons melden.
Spannend!
  zondag 18 juli 2021 @ 12:23:58 #120
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200421317
Spannend wel Flav, jammer dat hij zelf nog lekker hoog ligt, maar dat hoeft dus nog niet eens alles te zeggen over hoe klaar hij ervoor is. Volgende kindjes dalen dus pas echt veel vaker in tijdens de bevalling zelf. :*
pi_200421333
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:00 schreef Flav het volgende:
@:Komkommerschijfje Jup, morgenavond mogen we ons melden.
Heel spannend! Alvast heel veel succes gewenst, bijna jullie derde zoontje in jullie armen. 🥰
pi_200421770
Ja heel spannend indd, vooral omdat ik tijdens elke controle heb gehoord dat hij echt groot is.
Dan ga je al wat minder relaxt de bevalling in, ik probeer het van me af te zetten zodat ik me kan ontspannen.
We gaan wel zien hoe het loopt :P
  zondag 18 juli 2021 @ 13:23:23 #123
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200422027
Spannend Flav :* je kunt dit O+
pi_200422119
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:23 schreef elamanilo het volgende:
Spannend wel Flav, jammer dat hij zelf nog lekker hoog ligt, maar dat hoeft dus nog niet eens alles te zeggen over hoe klaar hij ervoor is. Volgende kindjes dalen dus pas echt veel vaker in tijdens de bevalling zelf. :*
Oh dit is echt goed om te weten! Want Lily daalde pas met week 39 in en deze vindt het ook wel erg fijn met haar hoofd op mijn blaas ipv in mijn bekken. :P

Qua hulp vragen en accepteren, ik ben daar ook een draak in. Wellicht helpt het om het veeeeel kleiner te maken. Wat is iets kleins waar je nu direct mee geholpen zou zijn? Een wasje draaien? Een doekje over de tafels? Alle knuffels op een plek verzamelen? Ik merk dat zulke kleine taken vaak het meest op me drukken, omdat ze me het gevoel geven dat ik het makkelijk zou moeten kunnen. Maar het zijn er zoveel. En als ik de hele bubs bij elkaar pak, dan is het ineens veel en overweldigend en voelt het ook als een veel te groot verzoek om aan een ander te doen. Maar als ik maar een klein verzoekje doe, voelt dat veel laagdrempeliger. En de ander vraagt daarna vaak zelf of er nog iets anders is. Nouu.. :P Misschien kan dat nog een stapje in de goede richting zijn. Verder is het gewoon best wel een eenzaam probleem en voelt dat echt vreselijk. Ik kan me soms echt geïsoleerd voelen en weten dat ik het mezelf aandoe, wat het gevoel nog meer versterkt.
  zondag 18 juli 2021 @ 16:12:16 #125
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200424431
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:01 schreef Flav het volgende:
Ja heel spannend indd, vooral omdat ik tijdens elke controle heb gehoord dat hij echt groot is.
Dan ga je al wat minder relaxt de bevalling in, ik probeer het van me af te zetten zodat ik me kan ontspannen.
We gaan wel zien hoe het loopt :P
Het gewicht helpt vaak mee met de ontsluiting..! En het vet is het lastigst niet, dat glibbert gewoon naar buiten. Het hoofd is het ‘grootste’ obstakel en doorgaans is het hoofd niet evenredig veel groter bij meer gewicht. Dus het (een ‘grotere’ baby) zegt niet alles over hoe ‘zwaar’ de bevalling verloopt. Het belangrijkste is dat jij je veilig, gesteund en vertrouwd kunt voelen, dan stromen de stoffen het best en verloopt de bevalling vaak het soepelste.

Jij kunt dit zeker! Je baby is ín jouw buik gegroeid en jullie zijn helemaal op elkaar afgestemd. Ik denk aan je! :*
  zondag 18 juli 2021 @ 16:16:35 #126
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200424587
PS ik wil dus niemand aanvallen, maar ik geloof er wel echt in dat in veruit de meeste gevallen een bevalling goed kan verlopen en dat als alle omstandigheden zo optimaal mogelijk zijn, dat een lichaam het echt aan kan om een baby te baren. Ook als het een grotere baby is en de moeder fijn gebouwd. Dus ik wil toch mijn vertrouwen uitspreken naar Flav, want ik geloof er echt in dat zij dit (ook) kan. O+
pi_200426762
@elamanilo :* dankje
pi_200427496
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:16 schreef elamanilo het volgende:
PS ik wil dus niemand aanvallen, maar ik geloof er wel echt in dat in veruit de meeste gevallen een bevalling goed kan verlopen en dat als alle omstandigheden zo optimaal mogelijk zijn, dat een lichaam het echt aan kan om een baby te baren. Ook als het een grotere baby is en de moeder fijn gebouwd. Dus ik wil toch mijn vertrouwen uitspreken naar Flav, want ik geloof er echt in dat zij dit (ook) kan. O+
Ik denk dat hoe je ook bevalt: veilig, gesteund en vertrouwd voelen zoals je in je post schreef essentieel is. Ik had bij mijn eerste een thuisbevalling voor ogen maar ik voelde me uiteindelijk veiliger in het ziekenhuis. Doordat ik hoewel alles anders liep heb ik al het bovenstaande mogen ervaren waardoor het alsnog een fijne bevalling was.

Ik vond het trouwens een hele lieve genuanceerde en ondersteunende post. :*
  zondag 18 juli 2021 @ 19:23:50 #129
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200429042
Het is soms jammer dat een verloskundige zoiets zo uit, dat maakt het hebben van een groot kindje denk ik ook veel spannender.
Vertrouwen in het goede verloop is zo belangrijk en als ze je elke keer vertellen dat het groot is dan loop je er vanzelf mee. iig zo werkte het bij mij wel

(ik had al 2 grote baby's gehad maar de zorgen die mijn verloskundige er over uitte maakte het voor mij wel allemaal lastiger, ik voelde me bij sommige in de praktijk daardoor ook niet echt in goede handen)

Uiteindelijk de 5kg en 63 cm er gewoon uitgeperst zonder enige problemen.
  zondag 18 juli 2021 @ 21:11:18 #130
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200431112
Vandaag commode in huis gehaald, aankleedkussen en -hoezen besteld, babykleding voor zover ik dat nu heb lekker gewassen en buiten laten drogen. Komende week vakantie, dus kan ik me lekker focussen op het schuren en verven van het ledikantje O+ Door ermee bezig te zijn nog meer zin in de komst van de kleine dame O+
|| justdiggit.org ||
pi_200431208
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:12 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Het gewicht helpt vaak mee met de ontsluiting..! En het vet is het lastigst niet, dat glibbert gewoon naar buiten. Het hoofd is het ‘grootste’ obstakel en doorgaans is het hoofd niet evenredig veel groter bij meer gewicht. Dus het (een ‘grotere’ baby) zegt niet alles over hoe ‘zwaar’ de bevalling verloopt. Het belangrijkste is dat jij je veilig, gesteund en vertrouwd kunt voelen, dan stromen de stoffen het best en verloopt de bevalling vaak het soepelste.

Jij kunt dit zeker! Je baby is ín jouw buik gegroeid en jullie zijn helemaal op elkaar afgestemd. Ik denk aan je! :*
Dit dus! En dan moet ik altijd denken aan hoe ridicuul klein de Skims shapeware van Kim K. zijn vs. de Kardashians die erin kunnen worden gepropt. Als zij daarin passen, kan die spekbaby ook door je vagina. 👍

Plaatje:
SPOILER
:')
pi_200433958
quote:
17s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag commode in huis gehaald, aankleedkussen en -hoezen besteld, babykleding voor zover ik dat nu heb lekker gewassen en buiten laten drogen. Komende week vakantie, dus kan ik me lekker focussen op het schuren en verven van het ledikantje O+ Door ermee bezig te zijn nog meer zin in de komst van de kleine dame O+
Wat heerlijk! O+
pi_200446847
@Flav; is het gelukt met de ballon plaatsen? Succes/sterkte met wachten tot de bevalling op gang komt :*
pi_200446931
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:42 schreef Takkie88 het volgende:
@:Flav; is het gelukt met de ballon plaatsen? Succes/sterkte met wachten tot de bevalling op gang komt :*
Hij zit erin, deed ontzettend veel pijn en nu af en aan krampen.
Ga nu proberen wat slaap te pakken :*
pi_200447369
Succes Flav!
pi_200447821
Succes Flav! Oh wat spannend, het gaat bijna gebeuren
pi_200448163
Succes Flav!
pi_200448289
Zet 'm op, Flav! 😘
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 23:27:19 #139
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200448752
Succes Flav! :%

Ik zag net op het journaal dat zwangeren een verhoogde kans hebben om ernstige klachten bij covid te ontwikkelen. Zie https://nos.nl/nieuwsuur/(...)dere-met-overgewicht.

Misschien interessant voor degenen die nog twijfelen over een vaccinatie.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200450661
Ik heb net bloed geprikt voor de NIPT, ook wel weer spannend. Net van de spanning van de termijnecho af krijg je dit weer (ik doe het niet zo goed op dingen waar ik geen invloed op heb :'))
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:39:35 #141
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200450733
Spannend @Flav! Succes! O+

@LaBelleFleur27 , is allemaal ook spannend en vooral ook kut, dat vele wachten die eerste maanden ;( Herken het gevoel. Jezelf vooral bezig houden waardoor de tijd sneller lijkt te gaan is eigenlijk het enige wat je kan doen. Ik duim voor een goede NIPT *O*
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:33:32 #142
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200451320
Flav, hoe was je nacht? Zet hem op! We denken aan je. O+

LaBelleFleur, ik merk bij mezelf hoe erg de echo’s deze zwangerschap mij onzeker maken. Ik vind het lastiger om naar mn lichaam te luisteren en te vertrouwen op wat ik daar voel... De vorige keren, zonder echo’s en testen, had ik daar helemaal geen last van en kon ik heel goed naar binnen luisteren/voelen en voelde ik me veel meer in verbinding met mn lichaam en baby. Ik sta er echt verbaasd van hoeveel verschil dit maakt. Ik wist de vorige keren al dat vriendinnen van mij telkens best zenuwachtig en zelfs gestresst waren voor echo’s en dat ze ook vaak van echo naar echo toeleefden, oftewel dat het gevoel van gerustgesteldheid na een goede uitslag maar kort duurde. En dat ik toen blij was dat ik me zo ontspannen kon voelen de hele tijd en daar geen ‘last’ van had. Maar ik had niet verwacht dat het zo anders zou voelen, dat het me zo onzeker maakt in mezelf vertrouwen. Ik merk dat ik dat ook lastig vind. Ik wil veel liever in contact zijn met mezelf, maar ook nu ik verder niets meer ‘hoef’, speelt die onzekerheid nog steeds mee en worstel ik daarmee om daar weer los van te komen.
Nou ja, ik kan me nu dus best goed voorstellen wat voor gevoel van onzekerheid het met zich meebrengt en ik hoop op een mooie uitslag voor jou en dat je daarna het vertrouwen goed vast kunt houden.
pi_200451798
Baby zit nog lekker in de buik.
Ballon was er na 1 uur al weer uitgevallen en heb een paar krampen gehad.
Nu nog steeds aan het wachten op een arts, tis schijnbaar erg druk.
Meneer ligt nog te hoog om de vliezen te breken dus ze gaan waarschijnlijk starten met opwekkers zodat hij hopelijk zakt.
Mocht dat niet zo zijn gaan ze kijken waarom hij niet zakt.
Hoopte al bevallen te zijn aangezien de ballon er zo uit was maar helaas :')
  dinsdag 20 juli 2021 @ 10:13:32 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_200451840
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 10:10 schreef Flav het volgende:
Baby zit nog lekker in de buik.
Ballon was er na 1 uur al weer uitgevallen en heb een paar krampen gehad.
Nu nog steeds aan het wachten op een arts, tis schijnbaar erg druk.
Meneer ligt nog te hoog om de vliezen te breken dus ze gaan waarschijnlijk starten met opwekkers zodat hij hopelijk zakt.
Mocht dat niet zo zijn gaan ze kijken waarom hij niet zakt.
Hoopte al bevallen te zijn aangezien de ballon er zo uit was maar helaas :')
Ooh dit klinkt echt precies als mijn laatste bevalling :') ik dacht er ook wel met een paar uur vanaf te zijn gezien mijn eerdere ervaringen. Ballon viel er ook na 2 uur weer uit. Maar kennelijk is alles bij een derde al zo opgerekt dat die ballon ook weinig meer doet ;(
Succes, ik hoop vooral dat de opwekkers wat gaan doen en dat jouw bevalling anders eindigt dan de mijne :*
disclaimer
pi_200452112
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:27 schreef MaJo het volgende:
Succes Flav! :%

Ik zag net op het journaal dat zwangeren een verhoogde kans hebben om ernstige klachten bij covid te ontwikkelen. Zie https://nos.nl/nieuwsuur/(...)dere-met-overgewicht.

Misschien interessant voor degenen die nog twijfelen over een vaccinatie.
Ja, bleef het al die tijd lastig vinden, vooral toen ik in de periode van 28-32 weken zat. Ben echt pro-vaccineren, maar ik was maar voor 95% overtuigd van het feit dat ik me zou laten inenten nu. Het feit dat we geen voorrang kregen en ik pas twee weken geleden mijn eerste prik zou kunnen krijgen (ben van '94), maakte dat ik er wat beter mee om kon gaan. Nu ben ik 36 weken, heb ik verlof en kom ik niet meer met veel mensen lang in aanraking. Ik werk in het onderwijs, dus dat was af en toe best spannend. Gelukkig heb ik me heel goed kunnen beschermen zelf en waren leerlingen en collega's begripvol als ik ze maande tot afstand en goed ventileren. Heb zelfs les kunnen geven in grotere lokalen, dus dat was wel fijn (dat ze mee dachten hoe het voor mij zo fijn mogelijk zou zijn). Ik hoop dat ik die laatste weken ook gezond doorkom. 😊 Wel vind ik het geruststellend dat de baby nu eigenlijk al min of meer helemaal 'af' is en geen extra ondersteuning meer nodig heeft als ze geboren wordt.
pi_200452138
Ah Flav, hopelijk doen de opwekkers wat. Hopelijk heb je vannacht wel wat kunnen rusten. Zet 'm op weer vandaag. 💪🏻

Hier weekwissel: precies 36 weken! Over een week mag ze gewoon al thuis ter wereld komen, bizar. 😱 We gaan zometeen naar Amsterdam voor twee nachtjes! Ik ben blij dat het mooi weer is, lekker veel buiten zijn. :)
  dinsdag 20 juli 2021 @ 10:43:03 #147
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200452221
Succes Flav. Dat wachten houdt je nog het langst bezig zo ja. Hopelijk komen ze zo bij je en gaan de opwekkers wat betekenen. :*
  dinsdag 20 juli 2021 @ 10:43:20 #148
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200452225
Veel plezier komkommerschijfje!
pi_200452935
LBF, herkenbaar hoor. Ik werd er pas geruster op na de 20 weken echo. Het heeft ook heel lang geduurd voordat ik het wc papier niet meer controleerde op bloed. Tot vorige week ofzo. :') Nee grapje, maar wel echt nog tot na de 20 weken.

Flav hopelijk voorspoedige de opwekkers de boel een beetje. Wat zou het kunnen zijn als hij niet zakt?

Morgen officieel verlof, al zit ik al een tijdje thuis natuurlijk. Toch een fijn idee. En ineens twijfel ik toch vaker of een tweede een goed idee is. :') Beetje laat.
pi_200452976
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:33 schreef elamanilo het volgende:
Flav, hoe was je nacht? Zet hem op! We denken aan je. O+

LaBelleFleur, ik merk bij mezelf hoe erg de echo’s deze zwangerschap mij onzeker maken. Ik vind het lastiger om naar mn lichaam te luisteren en te vertrouwen op wat ik daar voel... De vorige keren, zonder echo’s en testen, had ik daar helemaal geen last van en kon ik heel goed naar binnen luisteren/voelen en voelde ik me veel meer in verbinding met mn lichaam en baby. Ik sta er echt verbaasd van hoeveel verschil dit maakt. Ik wist de vorige keren al dat vriendinnen van mij telkens best zenuwachtig en zelfs gestresst waren voor echo’s en dat ze ook vaak van echo naar echo toeleefden, oftewel dat het gevoel van gerustgesteldheid na een goede uitslag maar kort duurde. En dat ik toen blij was dat ik me zo ontspannen kon voelen de hele tijd en daar geen ‘last’ van had. Maar ik had niet verwacht dat het zo anders zou voelen, dat het me zo onzeker maakt in mezelf vertrouwen. Ik merk dat ik dat ook lastig vind. Ik wil veel liever in contact zijn met mezelf, maar ook nu ik verder niets meer ‘hoef’, speelt die onzekerheid nog steeds mee en worstel ik daarmee om daar weer los van te komen.
Nou ja, ik kan me nu dus best goed voorstellen wat voor gevoel van onzekerheid het met zich meebrengt en ik hoop op een mooie uitslag voor jou en dat je daarna het vertrouwen goed vast kunt houden.
Ik heb dit totaal tegenovergesteld, ik wil juist weten waar ik aan toe ben. Ik ben ook niet zo van in contact staan met m’n gevoel, daar denk ik nooit over na haha

Ik ben blij met de controles bij de VK, zeker afgelopen week met de weeen bij 25 weken. Ik had niet veel aansporing nodig om naar het ziekenhuis te racen (of nouja, iemand anders racete mij ernaartoe ;) )en onder de echokop van de gynaecoloog te gaan liggen

Lekker tegenstrijdig als ik ben heb ik dan weer geen NIPT test gedaan omdat de uitslag geen invloed zou hebben op mijn keuzes
Maar @labellefleur zeker begrijpelijk dat dat spannend is! Wanneer krijg je de uitslag?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 12:18:27 #151
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200453653
Oh jongens, ik voel mijn baby gewoon al bewegen :o O+ ik ben pas 13 weken, ik wist niet dat dat zo vroeg al kon :D maar het is onmiskenbaar baby gewiebel.

Ik merkte het vannacht ineens toen we wakker werden omdat onze peuter ons riep omdat ie zo eenzaam was in bed ( :') want ik ben hier aleeeheen en jullie zijn saaaamen, ik voel me aleeeeheen).

Oh eneehm zet hem op vandaag flav *O* hopelijk komt er zo een beetje vaart in en heb je vandaag je kleintje in je armen O+
  FOK!fossiel dinsdag 20 juli 2021 @ 19:18:55 #152
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200459471
Pfoe! Eigenlijk wil/mag (;)) ik niet klagen omdat het me fysiek tot nu toe redelijk voor de wind gaat, maar de afgelopen dagen zijn wel behoorlijk pittig.

Zwanger, een bijna peuter, werken en een verhuizing.

Vanwege de zomerperiode heb ik maar 2 dagen vrij voor de verhuizing kunnen krijgen, en dan werk ik ook nog om de week een dienst in het weekend.

Eigenlijk zou ik dus vooral dingen in de avond moeten doen, maar dan moet ik ook rust nemen.

Maargoed vandaag was mijn reguliere vrije dag en is mijn moeder ingevlogen om onze dochter op sleeptouw te nemen, en gelukkig hebben we nu wel meters kunnen maken met al het inpakken. Maar net toen ik nog een snelle boodschappenrun deed en toen ik mijn dochter even overpakte voelde ik wel steken bij mijn buik.

Nu maar onderuit op de bank en morgen een rustiger tempo. Thank god hebben we verhuizers geregeld!
Chick on a mission
pi_200459990
@Flav, hoe is het? Hopelijk al aan het knuffelen met nummer drie!

@elamanilo, hoe voel jij je inmiddels?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 21:47:58 #154
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200462384
Flav O+ Ik hoop voor je dat je al lekker aan het babyknuffelen bent.

@elamanilo, werkt het voor jou om de echo's die je nu hebt gehad voor jezelf om te zetten naar iets positiefs? Even een klein blikje in het huisje van je baby, wetende dat ze daar helemaal lekker en goed zit en veeeeeel groter gaat groeien de komende tijd. Ik zit zelf nu in de fase dat ik zo ridicuul veel echo's heb gehad dat het alles behalve speciaal nog is.

LDG wat leuk dat je de baby al voelt!

Ah Keroppi, dat klinkt inderdaad wat veel. Ik vind minder werken en een peuter al een uitdaging, laat staan dat ik nog zou moeten verhuizen. Dat zou echt niet goed zijn voor mijn nesteldrang nu. Succes en pak je rust :*

Nesteldrang trouwens, nu al. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit bij Bas zo erg had. Mijn hormonen waren helemaal blij toen vandaag het behang voor Bas zijn nieuwe kamer werd bezorgd en hij was er zelf ook blij mee want ooootooooo's mama, mooi! O+. Verder had ik vanmorgen een fijn gesprek met mn therapeut, de basis voor het preventieplan is al gelegd. Nu verder aan de slag.
Verder een intens drukke buikbaby die alle kanten op danst de halve dag wat gewoon te zien is, een lektiet op werk :') en zwemmen is geweldig want ik moest daarna een triljoen keer plassen. Doei vocht :P.
pi_200463363
Babynamen jongens, zijn jullie er al over uit? Ik heb een enorme favoriet en mijn vriend denkt er anders over. Maar komt aanzetten met dingen die ik echt niet wil, zoals Amalia (hallo prinses), meer bloemennamen en ik wil geen boeket in huis of echte Nederlandse namen, zoals Leonie, waar ik in zijn geheel geen fan van ben. En het kind is bijna gaar ondertussen.
pi_200463516
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:33 schreef Rebubbled het volgende:
Babynamen jongens, zijn jullie er al over uit? Ik heb een enorme favoriet en mijn vriend denkt er anders over. Maar komt aanzetten met dingen die ik echt niet wil, zoals Amalia (hallo prinses), meer bloemennamen en ik wil geen boeket in huis of echte Nederlandse namen, zoals Leonie, waar ik in zijn geheel geen fan van ben. En het kind is bijna gaar ondertussen.
Oei haha dat is lastig
Wij zijn eruit ja
Was wel even flink nadenken
Wat voor soort namen vind jij mooi?
  FOK!fossiel dinsdag 20 juli 2021 @ 22:58:29 #157
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200463829
quote:
De eerste keer was er een moment dat ik echt dacht dat we er nooit uit zouden komen (wel gelukt, nog steeds heel blij met de keuze). Maar nu hadden we in ons 2e 'gesprek' hierover beide dezelfde naam in het favorieten lijstje staan. Maar voelt nu zo gek ook, alsof het te makkelijk ging... het is ook nooit goed :')

Enige waar ik over twijfel is dat ik op namensites reacties lees ban mensen die deze naam hebben en vragen krijgen over de uitspraak. Terwijl het mij erg voor de hand lijkt liggen. En dat vind ik wel een minpuntje, dat je altijd zou moeten uitleggen hoe je het spelt of uitspreekt.
Chick on a mission
pi_200464063
quote:
Wat vinden jullie mooi? Wij hadden twee namenopties voor een meisje tot aan de 20 weken-echo. Vlak daarna wisten we eigenlijk al welke het gaat worden. We gebruiken 'm nu al regelmatig thuis (nergens anders, ook niet als we ergens anders samen zijn!) en het is zo heerlijk. 🥰
pi_200464759
Hij is er! O+
pi_200465009
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 00:02 schreef Flav het volgende:
Hij is er! O+
Gefeliciteerd! O+
pi_200465321
quote:
Hij is er! O+
Wat heerlijk! Gefeliciteerd! 🥰🥰🥰
  woensdag 21 juli 2021 @ 02:53:11 #162
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200465446
Gefeliciteerd @Flav ! *O* .
  woensdag 21 juli 2021 @ 06:46:46 #163
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200465881
Gefeliciteerd @Flav ! O+ *O*
|| justdiggit.org ||
pi_200466053
Flav gefeliciteerd!! Geniet van je mannen!
pi_200466130
Gefeliciteerd Flav! *O* Benieuwd naar het verloop van je bevalling!

Bedankt nog voor de reacties op de spanning van de NIPT/zwangerschap in het algemeen. Fijn dat het herkenbaar is al gun ik niemand zo’n gevoel.
pi_200466211
quote:
Hij is er! O+
Jaaa wat fijn! Hopelijk is alles goed gegaan en kan je nu heerlijk met hem knuffelen en genieten. O+
  woensdag 21 juli 2021 @ 08:04:35 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_200466255
Gefeliciteerd flav! Hoe verliep het uiteindelijk?
disclaimer
  woensdag 21 juli 2021 @ 08:42:01 #168
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200466523
Proficiat Flav!
pi_200466613
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 08:04 schreef SQ het volgende:
Gefeliciteerd flav! Hoe verliep het uiteindelijk?
Ik eindige op de OK want meneer wilde tijdens het persen geen centimeter zakken.
Mijn gevoel bleek al die tijd juist, hij paste niet door het geboortekanaal. Zijn gewicht is 3825 dus die hadden ze wel goed geschat al die tijd :P
pi_200466628
Gefeliciteerd Flav! Lekker knuffelen O+
pi_200467022
Gefeliciteerd Flav! Lekker knuffelen en goed herstel gewenst :*
pi_200467782
Dankjewel allen! O+
We maken het goed, hij heeft al 2x goed aan de borst gedronken maar is nu wat misselijk.
SPOILER
  woensdag 21 juli 2021 @ 10:29:25 #173
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200467882
Wat een droppie @Flav O+ O+ Zou ik uren naar kunnen kijken O+ Geniet van de kleine man! O+
|| justdiggit.org ||
pi_200467942
Ohhh Flav, wat is hij prachtig. O+ O+
  woensdag 21 juli 2021 @ 10:41:42 #175
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200468077
Gefeliciteerd @Flav O+ Je hebt je oudste nu voor de tweede keer gekopiëerd! :D
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 21 juli 2021 @ 10:43:52 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200468104
Wat een knapperd! Gefeliciteerd flav!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200469045
Ah Flav wat een snoetje heeft 'ie! O+
pi_200469095
Ah, wat een droppie O+
Wat zijn ze toch klein als ze net geboren zijn O+
pi_200469152
Aah wat een knapperd! O+

Gefeliciteerd flav!
pi_200469263
Aah wat een schatje Flav! O+
pi_200469290
Gefeliciteerd Flav! Mooie naam en mooie baby O+
pi_200469397
Flav gefeliciteerd! Wat een knapperd heb je weer gebakken O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 21 juli 2021 @ 12:35:42 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_200469936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 08:49 schreef Flav het volgende:

[..]

Ik eindige op de OK want meneer wilde tijdens het persen geen centimeter zakken.
Mijn gevoel bleek al die tijd juist, hij paste niet door het geboortekanaal. Zijn gewicht is 3825 dus die hadden ze wel goed geschat al die tijd :P
Kut, dus ook een sectio :') ;(
Neem goed je rust en zorg er voor dat je extra kraamzorg krijgt want die heb je wel nodig. Het resultaat is in elk geval prachtig O+
disclaimer
pi_200470677
Ik kom hier weer even zeuren, omdat ik dit liever niet met bekenden deel. Vandaag heeft mijn vermoeidheid een hoogtepunt bereikt.

Ik voel me enorm moe, ben misselijk, heb hoofdpijn en voel me uitgebrand. Het liefst slaap ik de hele dag door, maar helaas moet ik werken. Al sinds 8:30 uur, maar netto gezien heb ik werk geleverd voor 1 uur :')

Ik heb net een afspraak gemaakt bij de huisarts. Eerst maar eens mijn bloedwaarden laten checken en vervolgens kijken of er sprake is van meer, zoals misschien een burn-out?

Mayra had een halve opvangdag vandaag en daarna is mijn partner iets gaan doen met haar om mij rust te gunnen, maar aangezien ik moet werken, kom ik niet bepaald aan rust toe. Zucht..
pi_200470893
@CaVaBien Mijn werkgever gaf aan dan liever te hebben dat ik me ziekmeld, omdat ik feitelijk geld kost als ik wel werk maar er niks uit mijn handen komt.
Daarnaast klinkt het alsof je simpelweg te ziek bent om te kunnen werken. Is het niet een optie om je gewoon ziek te melden en uit te rusten? Ik zou zeker ook naar de huisarts gaan, maar voor nu lijkt het me niet persé verstandig om te werken?
Hopelijk voel jij je snel weer beter iig, dit klinkt heel naar. :*

@Rebubbled Wij hadden al ruim een jaar voordat we stopten met anticonceptie een jongensnaam, en een hoogstwaarschijnlijke meisjesnaam. :')
pi_200471297
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 13:27 schreef Vaiana het volgende:
@:CaVaBien Mijn werkgever gaf aan dan liever te hebben dat ik me ziekmeld, omdat ik feitelijk geld kost als ik wel werk maar er niks uit mijn handen komt.
Daarnaast klinkt het alsof je simpelweg te ziek bent om te kunnen werken. Is het niet een optie om je gewoon ziek te melden en uit te rusten? Ik zou zeker ook naar de huisarts gaan, maar voor nu lijkt het me niet persé verstandig om te werken?
Hopelijk voel jij je snel weer beter iig, dit klinkt heel naar. :*

@:Rebubbled Wij hadden al ruim een jaar voordat we stopten met anticonceptie een jongensnaam, en een hoogstwaarschijnlijke meisjesnaam. :')
Je hebt gelijk. Ik vind het alleen zo lastig om me ziek te melden. Ik ben de afgelopen periode al vaker ziek geweest, heb onder andere 2x corona gehad en tijdens de lockdown had ik een aangepast rooster ivm een kindje thuis. Ik voel me er schuldig om, terwijl dat natuurlijk onzin is.

Ik ga deze dag proberen door te komen, vroeg slapen vanavond en dan kijk ik het morgen even aan.
pi_200471702
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 13:48 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik vind het alleen zo lastig om me ziek te melden. Ik ben de afgelopen periode al vaker ziek geweest, heb onder andere 2x corona gehad en tijdens de lockdown had ik een aangepast rooster ivm een kindje thuis. Ik voel me er schuldig om, terwijl dat natuurlijk onzin is.

Ik ga deze dag proberen door te komen, vroeg slapen vanavond en dan kijk ik het morgen even aan.
Ik snap dat gevoel heel goed! Daarom vond ik het fijn dat mijn werkgever zei 'het kost mij meer als je niet-productief werkt dan wanneer jij je ziekmeldt'. Hopelijk helpt het vroeg slapen en gaat het dan beter. :*
  woensdag 21 juli 2021 @ 14:42:28 #188
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200472237
Wat rot CaVaBien, ik snap ook je terughoudendheid maar het klinkt wel alsof je simpelweg ziek bent, of je wil of niet.

Flav, wat een plaatje en wat een toffe naam. Ik weet geloof ik niet meer hoe je middelste heet, weet alleen nog dr naam met de k op het eind…

Echt balen van die keizersnee zeg. Waren je anderen zoveel lichter? Want 3800 gram is niet perse groot. Maar wel ‘fijn’ dat je gevoel klopte. En dat hij het goed doet. Hopelijk herstel je goed!
pi_200472693
Oh Flav, wat een mooi jongetje heb je. Lijkt 'ie op zijn broers? Fijn dat 'ie het goed doet. Geniet van al je mannen en een goed herstel gewenst van je keizersnede. 😘

Onze baby wordt ook rond de 3700/3800 gram geschat als ze bij 40 weken gaat komen. Ik hoop dat het gaat passen, ik ben zelf ook nogal klein (1,59). Niet per se slank, maar wel klein. :]
  woensdag 21 juli 2021 @ 15:30:05 #190
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200473020
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 14:10 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik snap dat gevoel heel goed! Daarom vond ik het fijn dat mijn werkgever zei 'het kost mij meer als je niet-productief werkt dan wanneer jij je ziekmeldt'. Hopelijk helpt het vroeg slapen en gaat het dan beter. :*
Dit klopt inderdaad! En als je ziek bent vanwege je zwangerschap dan zijn de kosten voor het UWV, niet voor je werkgever. Je gezondheid moet iig altijd voorgaan, dus mag best wat egoïstisch zijn daarin.
pi_200473088
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 13:48 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Wat mankeert ons toch dat we dit zo moeilijk vinden…. Heel herkenbaar, ik heb het ook. Ik ben tijdens deze zwangerschap al vaker uitgevallen dan de hele afgelopen 5 jaar bij elkaar.

Maar thuis heeft me echt goed gedaan en ik ben inmiddels weer aan het werk en ben bloedje chagrijnig omdat het te druk was. Alweer harde buiken
  woensdag 21 juli 2021 @ 15:40:01 #192
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200473146
Na mijn ervaring de vorige keer maakte het voor mij wel makkelijker om nu ziek te melden. Vind het vervelend voor mijn collega's maar dat is het dan ook wel.

SPOILER
pi_200473203
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 15:35 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Wat mankeert ons toch dat we dit zo moeilijk vinden…. Heel herkenbaar, ik heb het ook. Ik ben tijdens deze zwangerschap al vaker uitgevallen dan de hele afgelopen 5 jaar bij elkaar.

Maar thuis heeft me echt goed gedaan en ik ben inmiddels weer aan het werk en ben bloedje chagrijnig omdat het te druk was. Alweer harde buiken
Doe je rustig aan? 😘 Harde buiken zijn een teken dat je het te druk hebt. Ga echt op je strepen staan als je merkt dat dit niet fijn is voor jou en baby, vooral na je laatste ervaring!
pi_200473221
Zo, vanmorgen een mooie fietstocht van zeker 11 km gemaakt door Amsterdam. Het gaat niet meer zo hard, maar wel prima op een slakkentempo. Op- en afstappen moet alleen niet te plotseling gebeuren. Gelukkig ging ik zo traag, dat mijn man vaak al eerder bij het stoplicht was en ik zo door kon fietsen met groen licht. :D
pi_200473263
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 14:42 schreef Lemijn het volgende:
Wat rot CaVaBien, ik snap ook je terughoudendheid maar het klinkt wel alsof je simpelweg ziek bent, of je wil of niet.

Flav, wat een plaatje en wat een toffe naam. Ik weet geloof ik niet meer hoe je middelste heet, weet alleen nog dr naam met de k op het eind…

Echt balen van die keizersnee zeg. Waren je anderen zoveel lichter? Want 3800 gram is niet perse groot. Maar wel ‘fijn’ dat je gevoel klopte. En dat hij het goed doet. Hopelijk herstel je goed!
Nee de anderen waren niet veel lichter, onze middelste (N.oud ;) ) woog 3560gr dus ze hadden verwacht dat 3800gr ook 'makkelijk' zou passen want er hadden er al 2 de weg vrijgemaakt.
Maar meneer moest zonodig zijn hand naast zijn hoofd hebben toen ze de vliezen wilde breken.
Toen de hand eenmaal weg was hebben ze hem tijdens het breken van de vliezen het bekken in geduwd waar hij helaas scheef ik zakte en ook nog als een sterrenkijker.
Hij liet zich op geen mogelijke manier draaien en bij de persweeen gebeurde er niks.

@Komkommerschijfje hij is indd een mix van zijn broers O+
Het komt goed, bij mij was het een samenloop van omstandigheden.
Als hij niet zo eigenwijs was geweest en gewoon recht mee het bekken in was gegaan had hij gewoon gepast.
pi_200473385
Ik rammel mijn baby er wel echt uit nu. O+
pi_200473633
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 15:44 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Doe je rustig aan? 😘 Harde buiken zijn een teken dat je het te druk hebt. Ga echt op je strepen staan als je merkt dat dit niet fijn is voor jou en baby, vooral na je laatste ervaring!
Lief 😘 ja ik heb geen andere keus dan afschalen. En toch schaam ik me. Ik ben nog niet eens 30 weken en m’n buik protesteert al terwijl er zoveel vrouwen zijn die aan het eind nog fietsen/volle bak werken/sporten etc
Terwijl ik van mezelf een heel gezond persoon ben
pi_200473761
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 15:59 schreef Cygne het volgende:
Ik rammel mijn baby er wel echt uit nu. O+
Je bent gewoon nummer 1 en ik ben gewoon nummer 2 nu! 😱 Heb je het idee dat het voor of na 40 weken gaat gebeuren?
pi_200473795
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 16:21 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Lief 😘 ja ik heb geen andere keus dan afschalen. En toch schaam ik me. Ik ben nog niet eens 30 weken en m’n buik protesteert al terwijl er zoveel vrouwen zijn die aan het eind nog fietsen/volle bak werken/sporten etc
Terwijl ik van mezelf een heel gezond persoon ben
Ja, ik snap je gevoelens. Ik heb gelukkig de laatste ervaring mee mogen maken: 5 dagen p/w werken tot afgelopen vrijdag, wandelingetjes maken en fietstochtjes maken. Dus ik weet niet hoe het zou zijn als ik ook meer ongemak had gehad. Maar ik hoop dat je pas opgedane ervaring ervoor zorgt dat je wat meer toe durft te geven. Het is natuurlijk niet niets dat je baby al zo rommelt dat je weeën krijgt. Denk echt aan jezelf en je kleintje. Je kunt 't. 😘 Als je voor jezelf bent opgekomen, zal het alleen maar makkelijker zijn.
pi_200473881
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 16:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Je bent gewoon nummer 1 en ik ben gewoon nummer 2 nu! 😱 Heb je het idee dat het voor of na 40 weken gaat gebeuren?
Geen flauw idee!
Wolf kwam ineens zonder voorwerk met gebroken vliezen op 39+1. Nu 38+5 en ook geen enkel voorteken of gevoel.
  woensdag 21 juli 2021 @ 17:05:17 #201
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200474141
Ik wil wel nog even bestrijden dat harde buiken altijd betekenen dat je teveel doet. Het kan ook niks betekenen of harde groei of een blaasontsteking. Of, nogmaals, niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 21-07-2021 18:38:55 (spelfout) ]
pi_200474251
Wat een mooierd Flav, gefeliciteerd O+
pi_200474525
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 17:05 schreef Lemijn het volgende:
Ik wil wel nog even bestrijden dat harde buiken altijd betekenen dat je teveel doet. Het kan ook niks betekenen nog harde groei of een blaasontsteking. Of, nogmaals, niks.
Volgens de VK hoef ik me er geen zorgen om te maken tenzij ik er pijn bij heb. Zoals de pijn van afgelopen week
  woensdag 21 juli 2021 @ 18:10:43 #204
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200475030
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:20 schreef Flav het volgende:
Dankjewel allen! O+
We maken het goed, hij heeft al 2x goed aan de borst gedronken maar is nu wat misselijk.
SPOILER
Wat een plaatje flav O+ gefeliciteerd! Hoe vinden de grote broers het?
pi_200476914
Gefeliciteerd Flav *O* veel geluk als gezin van 5!
pi_200477596
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 17:05 schreef Lemijn het volgende:
Ik wil wel nog even bestrijden dat harde buiken altijd betekenen dat je teveel doet. Het kan ook niks betekenen of harde groei of een blaasontsteking. Of, nogmaals, niks.
Ja, dat klopt wel, dat was misschien iets te kort door de bocht van mij!
  FOK!fossiel woensdag 21 juli 2021 @ 21:48:33 #207
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200478253
Vandaag 2 stickers gehad van de verloskundige :7

Nah okee, twee pleisters ;) Helaas is er iets misgegaan met mijn bloedmonster voor de resusbepaling, dus er was geen uitslag. Kan gebeuren natuurlijk, dus toch nog een keertje bloed geprikt en toch alvast een injectie gehad.
Chick on a mission
pi_200478913
Ik merk trouwens met deze termijn (36+1) dat ik wat onzeker begin te worden over het fenomeen 'gebroken vliezen'. Ik ben bang dat ik het niet zal opmerken als het druppelsgewijs gaat lopen en dat ik dan straks een dag zo rondloop voordat ik het me een keer besef en de verloskundige bel (met nadelige gevolgen van dien), vooral omdat ik nu nog gelijk zou moeten bellen i.v.m. 36 weken. Is dit herkenbaar?

Baby was afgelopen vrijdag trouwens iets naar boven gekropen weer? Op m'n controle van 01-07 staat vibi (hoofd vast in bekkeningang) en 16-07 werd er bibi geschreven (hoofd beweeglijk in bekkeningang). Ook daarom ben ik een soort van 'bang' voor gebroken vliezen weer, dat het hoofdje nog niet helemaal vastligt en dat de navelstreng er tussen kan schuiven.
pi_200481883
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:14 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik merk trouwens met deze termijn (36+1) dat ik wat onzeker begin te worden over het fenomeen 'gebroken vliezen'. Ik ben bang dat ik het niet zal opmerken als het druppelsgewijs gaat lopen en dat ik dan straks een dag zo rondloop voordat ik het me een keer besef en de verloskundige bel (met nadelige gevolgen van dien), vooral omdat ik nu nog gelijk zou moeten bellen i.v.m. 36 weken. Is dit herkenbaar?

Baby was afgelopen vrijdag trouwens iets naar boven gekropen weer? Op m'n controle van 01-07 staat vibi (hoofd vast in bekkeningang) en 16-07 werd er bibi geschreven (hoofd beweeglijk in bekkeningang). Ook daarom ben ik een soort van 'bang' voor gebroken vliezen weer, dat het hoofdje nog niet helemaal vastligt en dat de navelstreng er tussen kan schuiven.
Geen zorgen :* je let nu waarschijnlijk zo scherp op je lijf dat je dat evt druppelen ook echt wel opmerkt, plus, als je vliezen gaan breken komt er meestal ook een hoop andere actie op gang. Maak je geen zorgen, je lijf weet wat te doen :Y O+
pi_200481980
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wat een plaatje flav O+ gefeliciteerd! Hoe vinden de grote broers het?
De oudste is super trots O+
Hij wilde meteen de baby mee naar huis nemen haha.
Onze jongste heeft even gevoeld en was er toen klaar mee :P
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 08:57:03 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200482337
Gefeliciteerd Flav, wat een mooierd O+ Nu maar rustig bijkomen en genieten van verse baby O+
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:13:01 #212
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200485109
Nohhhh Flav! Wat een prachtig jongetje met geweldige naam O+ En wat een avontuur alsnog, hand naast zn hoofd, toch scheef en achterstevoren in het bekken... maar hij is er! En een mooi gewicht, zeker gunstig voor de borstvoeding. Nu bijkomen en babyknuffelen jij O+
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:23:45 #213
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_200485261
Gefeliciteerd Flav!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_200486763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:17 schreef Flav het volgende:

[..]

De oudste is super trots O+
Hij wilde meteen de baby mee naar huis nemen haha.
Onze jongste heeft even gevoeld en was er toen klaar mee :P
Haha ahw O+

Mooi man, grote broers O+
pi_200487609
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Geen zorgen :* je let nu waarschijnlijk zo scherp op je lijf dat je dat evt druppelen ook echt wel opmerkt, plus, als je vliezen gaan breken komt er meestal ook een hoop andere actie op gang. Maak je geen zorgen, je lijf weet wat te doen :Y O+
Dank je wel, dat stelt wat gerust. :) Ach, sowieso al een hele mijlpaal als ik dinsdag de 37 weken aan ga tikken!
pi_200489139
Ah Flav gefeliciteerd! Wat een mooie baby joh! Alsof hij er al dagen uit is. Fijn dat de oudste goed reageren. Hoe is het nu met jou?

Komkommer, bij mij zijn de vorige keer de vliezen bovenin een klein beetje gescheurd. Ten eerste voelde ik het gebeuren. Alsof er iets knapte in mijn buik. Volledig pijnvrij, maar echt zoals bubbeltjesplastic dat je stuk knijpt. Vervolgens kwam het met hele kleine beetjes eruit gedurende drie dagen. Zo weinig, dat de VK na de eerste 24 uur zei dat ze dacht dat ze het verkeerd had en mijn vliezen helemaal niet waren gebroken. Tot er 's avonds weer een klein opvangbaar beetje uitkwam toen ik op mijn linkerzij ging liggen.

Die laatste weken sta je op scherp. Elk beetje vocht (is dat vruchtwater?), afscheiding (is dat mijn slijmprop?!), krampje ( oeh begint het? Is dit een wee?), het roept allemaal vragen bij je op. Ik was er in elk geval enorm mee bezig en het was daarom niet te missen. Tevens start het merendeel van de bevallingen helemaal niet met het breken van de vliezen.

Hopelijk kun je iets van rust hierin vinden.

Qua naam, we hebben het vandaag besproken tijdens therapie. We zijn er zeker nog niet uit. Ik merk dat ik me gewoon geen andere naam kan voorstellen dan deze. Zo heet ze gewoon niet. Ugh.
  donderdag 22 juli 2021 @ 17:11:55 #217
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200489186
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 15:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Dank je wel, dat stelt wat gerust. :) Ach, sowieso al een hele mijlpaal als ik dinsdag de 37 weken aan ga tikken!
Van de week schreef ik het ook op; het gewicht zelf maakt de geboorte niet per se zwaarder. Het vet glibbert namelijk gewoon naar buiten. Sterker nog, wat extra gewicht van de baby heeft als voordeel dat het de ontsluiting helpt (meer druk naar beneden) en dat je baby vaak wat sterker is waardoor hij over het algemeen al wat steviger aan de borst kan zuigen als je borstvoeding wilt geven.

Het hoofd en de schouders, die zijn het meest van invloed op de passage door het geboortekanaal. Maar doorgaans is het hoofd niet evenredig veel groter met meer gewicht. Evenals andersom, het hoofd is ook niet kleiner bij een lager gewicht.

Vrij bewegen één van de factoren met de meeste invloed. Als jij de houdingen kunt aannemen die je lichaam aangeeft, dan helpt dat vaak het meest mee om de baby het best door het geboortekanaal te laten komen. En ook je veilig, gesteund en vertrouwd voelen, helpt heel erg mee om alle hormonen optimaal te laten stromen, wat de bevalling weer meer soepel maakt.
  donderdag 22 juli 2021 @ 17:18:02 #218
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200489260
Ohh de naam Rebubbled! Ik vind het telkens zo bizar dat je dan zo'n naam uitkiest voor 'altijd', voor het 'echie'. Ineens word ik nog veel kritischer. Maar door de jaren en kinderen heen, hebben we inmiddels een geweldige shortlist. En eigenlijk wist ik al jaaaaaren hoe een tweede dochter hier moet gaan heten. (Alhoewel ik natuurlijk ook wel weer twijfel, maar ik heb nog even en ik heb ook geen conflicten met mijn lief daarin gelukkig.)
Ik kan me wel voorstellen van de 'stress' zo op het einde.

Bij mn oudste wilde ik ook per se een jongensnaam, waarmee ik dezelfde klik had als onze meisjesnaam. Die was er pas met ruim 36 weken toen. De meisjesnaam wist ik al 2,5 jaar trouwens. Die is nog steeds perfect. :D

Bij mn tweede, hadden we een naam, maar die paste helemaal niet bij hem toen hij eenmaal geboren was. En dus hebben we in de dagen erna een andere naam voor hem gezocht. Vanaf toen was alle stress wel verdwenen. Bij baby 3 (en 4) hadden we zelfs bedacht dat we van te voren wel iets konden bedenken, maar dat we toch pas zouden weten of dat klopte na de geboorte en dat we dus net zo goed niets hoefden te bedenken, maar het sowieso pas na de geboorte zouden zien. Dat hebben we ook gedaan. In de dagen na de geboorte hebben we pas hun namen gevonden, al waren ze wel al vaker voorbij gekomen tijdens de zwangerschap, maar toen hebben we daar dus nooit bewuste gesprekken over gevoerd.

En nu 'wist' ik eigenlijk al heel lang wat de naam (waarschijnlijk) is, maar pin me er niet op vast, want net zoals bij de tweede kan het zomaar dat het ineens toch niet klopt na de geboorte... ;)

Terugkijkend vond ik/we jongensnamen dus niet eenvoudig en hebben we die allemaal pas na de geboorte uitgezocht. En wisten we/ik de meisjesnamen al ver van te voren.. :D
pi_200490745
@elamanilo die klik met een naam wilde ik ook. Die van Wolf stond al een tijdje voor de zwangerschap vast, nog even getwijfeld maar bij de GUO klikte het in elkaar. Bij deze eigenlijk hetzelfde.
pi_200491398
Wij hebben ook al een jongens- en meisjesnaam (vanaf week 7 :')). Het kan nog veranderen natuurlijk. We willen het geslacht niet weten dus het is nog even afwachten :P
pi_200491456
Ik denk dat wij deze keer heel praktisch wachten tot we met 20wk (hopelijk) het geslacht weten :P het lot van een tweede kind ben ik bang :D het gaat allemaal een stuk minder overenthousiast hier _O-
pi_200491563
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 17:06 schreef Rebubbled het volgende:
Ah Flav gefeliciteerd! Wat een mooie baby joh! Alsof hij er al dagen uit is. Fijn dat de oudste goed reageren. Hoe is het nu met jou?
Ja hij doet het echt goed O+
Ik herstel ook redelijk, tis toch even andere koek dan een vaginale bevalling maar mag niet klagen.
Zijn sinds vanmiddag thuis en de jongens zijn ook weer blij thuis te zijn.
De oudste is zo lief met zijn nieuwe broertje, echt heel aandoenlijk *;
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:17:51 #223
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200491904
Toen wij de geslachtsecho met 16 weken hadden gedaan en wisten dat het een meisje is, hebben we onze namenlijsten naast elkaar gelegd. Bij de meisjesnamen hadden we 1 naam overeenkomend. Hebben daar een mooie, passende tweede naam bij gekozen en het nu bijna 10 weken op ons laten inwerken. Dit wordt de naam, we zijn er helemaal verliefd op O+

Voor een jongen zou het wel lastiger zijn geworden, want zijn lijst met namen lag qua soort namen echt ver van mijn lijst met namen _O-
|| justdiggit.org ||
pi_200492265
Gefeliciteerd @Flav! Wat een prachtig kindje!
pi_200492450
De naam kiezen is hier ook een ding. Ik heb een lijstje met namen met 1 absolute top-naam. Vriend moet nog over een naam gaan denken. Dus ik laat mijn nummer 1 naam nu gewoon heel veel ‘terloops’ vallen. Soort hersenspoeling :D dan is het straks net alsof hij het zelf verzonnen heeft ;)

Bij onze oudste hadden we allebei een lijstje met namen en er was maar 1 naam die in beide lijstjes voorkwam. ‘Toevallig’ was dit toen mijn nummer 1 :s)
pi_200493867
Volgende week 20 weken echo! Hartfilmpje was weer in orde :)

Qua namen weten wij al 10 jaar welke naam het gaat worden en de naam is voor zowel jongen als meisje hetzelfde en we waren er binnen 10 seconden aan uit welke het moest worden :)
pi_200493891
quote:
9s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:57 schreef Poepz0r het volgende:
Volgende week 20 weken echo! Hartfilmpje was weer in orde :)

Qua namen weten wij al 10 jaar welke naam het gaat worden en de naam is voor zowel jongen als meisje hetzelfde en we waren er binnen 10 seconden aan uit welke het moest worden :)
:o

Hier ook volgende week 20-weken echo.
pi_200493920
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

:o

Hier ook volgende week 20-weken echo.
Heb je al een naam ouwe dibbes.
pi_200493973
quote:
9s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:00 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Heb je al een naam ouwe dibbes.
Ja, 90 procent zeker.

Was hier ook redelijk snel geregeld. Vriendin kwam een week lang met "leuke" namen. Dit was de enige die ik ook leuk vond.

Niks meer aan doen.
pi_200493984
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, 90 procent zeker.

Was hier ook redelijk snel geregeld. Vriendin kwam een week lang met "leuke" namen. Dit was de enige die ik ook leuk vond.

Niks meer aan doen.
Lekker :) Wij hadden 1 naam beide dezelfde GENOT.
pi_200494080
Vorige keer hadden wij de naam een uurtje nadat we het geslacht wisten. Deze keer wordt het wel een uitdaging denk ik, en dan vooral als het een meisje blijkt te zijn. Daarmee zitten we niet echt op één lijn heb ik al gemerkt... Nog 3 weken tot de 20-weken echo, dus ben benieuwd!

Vanmiddag controle gehad bij de verloskundige, sticker gekregen *).
Vandaag was degene er die vorige keer de bevalling heeft begeleid totdat ik medisch werd :). Was leuk om haar weer even te zien en het nog even over "de vorige keer" te hebben. Heb haar ook voorgelegd wat mijn (onze) wensen zijn met betrekking tot de bevalling van baby2. Sowieso ben ik medisch, maar haar "jullie hebben gelijk" was toch wel fijn ook al heb ik niet het idee dat ik die bevestiging nodig had.
pi_200494116
quote:
9s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Lekker :) Wij hadden 1 naam beide dezelfde GENOT.
Weet je het geslacht ook al? Of pas bij 20-weken echo?
pi_200494127
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Weet je het geslacht ook al? Of pas bij 20-weken echo?
Pas bij de bevalling ;) VERRASSING GENOT.
pi_200494164
quote:
9s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Pas bij de bevalling ;) VERRASSING GENOT.
Erg spannend. Maar als je meekijkt bij de echo dan zie je het zelf ook wel.

Vooral als je weet waar je op moet letten, maar dat zal ik je dan maar niet vertellen. :)
pi_200494176
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Erg spannend. Maar als je meekijkt bij de echo dan zie je het zelf ook wel.

Vooral als je weet waar je op moet letten, maar dat zal ik je dan maar niet vertellen. :)
Dan ook niet, want wij geven vooraf aan dat we het niet willen weten, dan dekken ze dat af en/of laten ze dat stuk niet zien zeg maar.
pi_200496654
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:00 schreef Flav het volgende:

[..]

Ja hij doet het echt goed O+
Ik herstel ook redelijk, tis toch even andere koek dan een vaginale bevalling maar mag niet klagen.
Zijn sinds vanmiddag thuis en de jongens zijn ook weer blij thuis te zijn.
De oudste is zo lief met zijn nieuwe broertje, echt heel aandoenlijk *;
Wat fijn Flav! Gefeliciteerd
  vrijdag 23 juli 2021 @ 07:56:40 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200497191
Een klik met de naam wilde ik ook wel, maar tot 2x toe kozen we met 8 maanden een naam ‘die het dan maar moest worden’ voor een jongen. Bij een meisje meer overtuiging, maar ook niet de naam die licht geeft, zeg maar. En elke keer kwam het goed. Zeker nu na een paar weken klopt het gewoon en ben ik heel blij met de naam. Maar vooral met het jongetje, en zijn naam wordt daar deel van.

Ik had wel een aantal namen al jaren in mijn hoofd en ook een nummer 1. Die werd het dus niet. Ik kan daar wel vrede mee hebben: dat is de naam voor een droomkind dat nooit kwam. Dit zijn onze gezamenlijke kinderen, daar hoort iets bij dat we beiden willen en hij vond mijn eerste lijstje niks. Beide keren zei ik wel, als de tijd een beetje begin te dringen, ‘laten we deze doen van de lijst’ en dan hij een paar dagen later ‘oké’.
pi_200497309
Gefeliciteerd flav O+
pi_200499083
Mijn lijf en hoofd besloten vannacht dat slaap maar gewoon helemaal niet nodig was. Elke keer als ik bijna in slaap viel: kriebelhoestbui. |:(
pi_200499413
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:20 schreef Flav het volgende:
Dankjewel allen! O+
SPOILER
Oooooooooh smelt.

Veel geluk met deze kanjer.
Werewolf
pi_200515185
Ik vind het maar lastig met die baby schopjes. Weet niet hoe ik het moet interpreteren. Vandaag 27+1

Sowieso voel ik m al heel weinig en zacht, wsch door de voorliggende placenta. Altijd zo geweest. Tot nu toe was het zo dat het niet meer dan tikjes tegen mijn hand zijn, af en toe een kleine buikbeweging. Partner kan het nauwelijks voelen. Wel elke dag.

Toen ik de weeen had pasgeleden was hij veel onrustiger en schopte veel harder. Nu is m’n buik weer rustig en hij ook.
Ik heb gister en vandaag tot nu toe niet meer gevoeld dan een klein kriebeltje en toen ik een hele tijd ging liggen een paar kleine tikjes tegen mijn hand.

Dus hij is er wel maar wat moet ik ermee? Moet ik me zorgen maken? Wat is normaal bij deze termijn? Wil best VK bellen maar we zijn een weekend weg en niet in de buurt
  zaterdag 24 juli 2021 @ 09:48:34 #242
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200516112
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 11:06 schreef Cygne het volgende:
Mijn lijf en hoofd besloten vannacht dat slaap maar gewoon helemaal niet nodig was. Elke keer als ik bijna in slaap viel: kriebelhoestbui. |:(
Is afgelopen nacht beter gegaan?
Slecht slapen is zo klote, helemaal tegen t einde.
pi_200516481
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:
Ik vind het maar lastig met die baby schopjes. Weet niet hoe ik het moet interpreteren. Vandaag 27+1

Sowieso voel ik m al heel weinig en zacht, wsch door de voorliggende placenta. Altijd zo geweest. Tot nu toe was het zo dat het niet meer dan tikjes tegen mijn hand zijn, af en toe een kleine buikbeweging. Partner kan het nauwelijks voelen. Wel elke dag.

Toen ik de weeen had pasgeleden was hij veel onrustiger en schopte veel harder. Nu is m’n buik weer rustig en hij ook.
Ik heb gister en vandaag tot nu toe niet meer gevoeld dan een klein kriebeltje en toen ik een hele tijd ging liggen een paar kleine tikjes tegen mijn hand.

Dus hij is er wel maar wat moet ik ermee? Moet ik me zorgen maken? Wat is normaal bij deze termijn? Wil best VK bellen maar we zijn een weekend weg en niet in de buurt
Ik heb hetzelfde en ben al 30 weken. Ook hier ligt de placenta aan de voorkant. Ze is echt heel rustig en ik voel haar heel lichtjes. Bij twijfel kan je toch even langs gaan?
pi_200516532
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 09:48 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Is afgelopen nacht beter gegaan?
Slecht slapen is zo klote, helemaal tegen t einde.
Ja de verloskundige adviseerde de huisarts te bellen voor een slaappil om de cyclus te doorbreken maar die adviseerde dat ik mezelf maar moe moest maken omdat er niks meer veilig voor te schrijven was op het einde. Wel iets beter kunnen slapen vannacht maar verkouden, warm en benauwd door buik werkt ook niet mee.
pi_200517562
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:05 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja de verloskundige adviseerde de huisarts te bellen voor een slaappil om de cyclus te doorbreken maar die adviseerde dat ik mezelf maar moe moest maken omdat er niks meer veilig voor te schrijven was op het einde. Wel iets beter kunnen slapen vannacht maar verkouden, warm en benauwd door buik werkt ook niet mee.
Ik kreeg de nacht voor de inleiding een temazepam in het ziekenhuis. Wilde hem eigenlijk niet pakken maar toch gedaan, het waren 2 heerlijke uurtjes slaap :')

Ben heel benieuwd wanneer jullie jongetje zich meldt O+
pi_200518149
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:48 schreef Flav het volgende:

[..]

Ik kreeg de nacht voor de inleiding een temazepam in het ziekenhuis. Wilde hem eigenlijk niet pakken maar toch gedaan, het waren 2 heerlijke uurtjes slaap :')

Ben heel benieuwd wanneer jullie jongetje zich meldt O+
Oeh, twee uur slaap. O+
Merk echt dat ik er klaar mee ben. Dat ik m'n baby wil en daarna nooit meer zwanger wil zijn, nooit meer trajecten. Mijn hoofd is geloof ik een hoop aan het verwerken deze dagen. Gelukkig voelt Wolfje me goed aan. Die is extra lief, speelt fijn zelf en zegt bij elke emo bui 'geen zorgen mama!' O+
pi_200519205
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:25 schreef Cygne het volgende:

[..]

Oeh, twee uur slaap. O+
Merk echt dat ik er klaar mee ben. Dat ik m'n baby wil en daarna nooit meer zwanger wil zijn, nooit meer trajecten. Mijn hoofd is geloof ik een hoop aan het verwerken deze dagen. Gelukkig voelt Wolfje me goed aan. Die is extra lief, speelt fijn zelf en zegt bij elke emo bui 'geen zorgen mama!' O+
Wat een lief wolfje O+
Kan ik me helemaal voorstellen, je hebt veel moeten doorstaan voor je jongens.
Nog heel even en hij is er, en wat zal wolfje trots zijn.

Ik heb nu voor het eerst ook geen heimwee meer naar de buik en het getrappel, vorige keren direct na de bevalling wel erg gehad.
Het voelt nu echt compleet met onze 3 jongens.
En het idee dat ik nooit meer hoef te bevallen geeft gek genoeg rust. Het is niet niks wat ik heb meegemaakt en ben heel blij dat het nu nog als een roes voelt.
Heb het verslag van de bevalling gevraagd en gekregen van het ziekenhuis zodat ik het kan terug lezen zodra ik daar klaar voor ben.
pi_200519305
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:30 schreef Flav het volgende:

[..]

Wat een lief wolfje O+
Kan ik me helemaal voorstellen, je hebt veel moeten doorstaan voor je jongens.
Nog heel even en hij is er, en wat zal wolfje trots zijn.

Ik heb nu voor het eerst ook geen heimwee meer naar de buik en het getrappel, vorige keren direct na de bevalling wel erg gehad.
Het voelt nu echt compleet met onze 3 jongens.
En het idee dat ik nooit meer hoef te bevallen geeft gek genoeg rust. Het is niet niks wat ik heb meegemaakt en ben heel blij dat het nu nog als een roes voelt.
Heb het verslag van de bevalling gevraagd en gekregen van het ziekenhuis zodat ik het kan terug lezen zodra ik daar klaar voor ben.
Wat een fijn gevoel, dat het zo af voelt. Jezelf rustig de tijd geven om eea te verwerken. :*
pi_200520111
quote:

Gewoon even de verloskundige bellen voor overleg. Daar zijn ze voor. Als zij zich zorgen maakt adhv je verhaal kan ze je altijd ff langs het ziekenhuis in daar in buurt sturen.
pi_200520703
quote:

Bellen als je je zorgen maakt. Waarschijnlijk heeft hij weer wat meer ruimte gekregen om rond te spartelen en voel je 'm daarom wat minder goed weer. Maar rond de 28 weken en daarboven moet je het kindje wel iedere dag regelmatig voelen (mijn VK's hanteren in ieder geval 10 bewegingen per dag). Misschien kun je telefonisch al weer meer gerustgesteld worden en anders sturen ze je voor een CTG naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. 😘
pi_200521879
Ik zou ook even bellen Lily, hopelijk ben je snel gerustgesteld :*

Nog heel even Cygne en dan kun je hopelijk volop gaan genieten van jullie gezin van 4, het is jullie ook zo gegund O+

Ik heb echt een supersnelle uitslag van de NIPT, afgelopen dinsdag geprikt en werd net al gebeld. Geen afwijkingen gevonden! ^O^
pi_200523319
Wauw dat is heel snel. Wel fijn!

Flav, ik kijk er ook naar uit om nooit meer zwanger te hoeven zijn. Heb je het idee dat je deze bevalling meer zal moeten verwerking dan de vorige?
pi_200523325
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Bellen als je je zorgen maakt. Waarschijnlijk heeft hij weer wat meer ruimte gekregen om rond te spartelen en voel je 'm daarom wat minder goed weer. Maar rond de 28 weken en daarboven moet je het kindje wel iedere dag regelmatig voelen (mijn VK's hanteren in ieder geval 10 bewegingen per dag). Misschien kun je telefonisch al weer meer gerustgesteld worden en anders sturen ze je voor een CTG naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. 😘
Haha ik heb hem sowieso nog nooit 10x per dag voelen bewegen
Morgen zijn we weer thuis, dan kijk ik ff.
pi_200523350
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:02 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde en ben al 30 weken. Ook hier ligt de placenta aan de voorkant. Ze is echt heel rustig en ik voel haar heel lichtjes. Bij twijfel kan je toch even langs gaan?

Dit stelt me gerust
Nja langsgaan betekent dat we terug moeten komen van weekend weg. Terwijl er wsch niks aan de hand is.
pi_200525850
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 16:32 schreef Rebubbled het volgende:
Flav, ik kijk er ook naar uit om nooit meer zwanger te hoeven zijn. Heb je het idee dat je deze bevalling meer zal moeten verwerking dan de vorige?
Ik denk dat als ik straks weer op de been ben het wel even moet verwerken.
Als ik er klaar voor ben wil ik mijn verhaal delen, zodat ik erover kan praten ipv wegstoppen.
Nu wordt je erg geleefd en ben ik eigenlijk constant met S bezig en lig de hele dag in bed. Ben ook heel blij dat de borstvoeding als een tiet gaat zodat ik me daar op kan focussen.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 20:12:30 #256
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200526217
Merken jullie ook dat je bepaalde voedingsmiddelen minder goed kunt verdragen nu? Ik heb het gevoel dat ik van sommige producten een opgezette buik krijg, ook zijn mn darmen eerder van slag dan voorheen }:|
pi_200526326
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:48 schreef Flav het volgende:

[..]

Ik denk dat als ik straks weer op de been ben het wel even moet verwerken.
Als ik er klaar voor ben wil ik mijn verhaal delen, zodat ik erover kan praten ipv wegstoppen.
Nu wordt je erg geleefd en ben ik eigenlijk constant met S bezig en lig de hele dag in bed. Ben ook heel blij dat de borstvoeding als een tiet gaat zodat ik me daar op kan focussen.
Even overleven is prima. :* Wat fijn dat de BV zo goed gaat! Oh daar hoop ik ook zo op deze keer. Ook omdat mijn borsten nu weten wat ze moeten doen en ik veel beter weet hoe het allemaal werkt en vooral ook waar mijn grenzen liggen. Ik ga echt nooit meer om de 2 uur dag en nacht kolven. Owh hoe klein zijn zijn handjes en vingertjes? Zo poezelig die kleine zachte babietjes. Hoe is het voor jullie om deze keer je man langer thuis te kunnen hebben? Ik ben zo blij dat mijn partner er de eerste 6 weken is.

Heb je veel pijn? Of valt het je mee? En gekke vraag, maar bloed je nu net zoveel als na een vaginale geboorte?
pi_200526349
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Merken jullie ook dat je bepaalde voedingsmiddelen minder goed kunt verdragen nu? Ik heb het gevoel dat ik van sommige producten een opgezette buik krijg, ook zijn mn darmen eerder van slag dan voorheen }:|
Yes, vorige keer enorm gehad met lactose. Ineens werd ik daar overgevoelig voor en ik kon helemaal geen zuivel meer verdragen. Ging na de geboorte over en nu geen last van. Super vaag. Wel weer vermindert trek in vlees de hele tijd. Had ik de eerste keer ook.

Edit: was wel handig met constipatie. Plakje kaas en gaan. :') /tmi
pi_200526826
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:19 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Even overleven is prima. :* Wat fijn dat de BV zo goed gaat! Oh daar hoop ik ook zo op deze keer. Ook omdat mijn borsten nu weten wat ze moeten doen en ik veel beter weet hoe het allemaal werkt en vooral ook waar mijn grenzen liggen. Ik ga echt nooit meer om de 2 uur dag en nacht kolven. Owh hoe klein zijn zijn handjes en vingertjes? Zo poezelig die kleine zachte babietjes. Hoe is het voor jullie om deze keer je man langer thuis te kunnen hebben? Ik ben zo blij dat mijn partner er de eerste 6 weken is.

Heb je veel pijn? Of valt het je mee? En gekke vraag, maar bloed je nu net zoveel als na een vaginale geboorte?
Vriendlief is nu 4 weken thuis, had zijn vakantie goed gepland :7 ben ik heel blij mee!
Zou anders niet weten hoe ik voor 3 kindjes zou moeten zorgen.

Met name met opstaan, lopen en omdraaien in bed is het allemaal gevoelig. Ben wel nog erg duizelig omdat ik redelijk wat bloed ben verloren tijdens de operatie.
Bloedverlies is heel minimaal, stelt eigenlijk niks voor.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 20:49:05 #260
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200526873
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:21 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Yes, vorige keer enorm gehad met lactose. Ineens werd ik daar overgevoelig voor en ik kon helemaal geen zuivel meer verdragen. Ging na de geboorte over en nu geen last van. Super vaag. Wel weer vermindert trek in vlees de hele tijd. Had ik de eerste keer ook.

Ik zat net ook online te lezen dat je echt intoleranties kan krijgen tijdens je zwangerschap die daarna of overgaan, of blijven.

Ik weer niet echt (nog) wat de boosdoener is, maar onhandig is het wel zeg -O-
pi_200527328
quote:
Ja! Dat heb ik vooral bij pasta's en rijstgerechten met groenten en vlees. We eten het nog steeds (want: lekker en gezond), maar er rommelt dan wel wat meer. Ook van een frietje heb ik nu wat sneller last, maar dat schijnt niet zo gek te zijn.
pi_200527358
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 16:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Haha ik heb hem sowieso nog nooit 10x per dag voelen bewegen
Morgen zijn we weer thuis, dan kijk ik ff.

Een belletje is zo gedaan, hè? 😘 Vooral nu je je ervaring van een paar weken geleden hebt, zullen ze extra alert zijn en je zo gauw mogelijk proberen gerust te stellen. Ik hoop dat je beeb vanavond weer wat gaat rommelen. :)
  zaterdag 24 juli 2021 @ 21:29:24 #263
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200527739
quote:
Ja, net zoals dat mijn smaak echt continu wisselend is. Vis :r is echt momenteel niet lekker. Gisteravond een klein stukje zalm gegeten, maar ugh. Dan maar de hersenen laten groeien op avocado. En sowieso minder eetlust, eet meer verdeeld over de hele dag. Maar dingen als zoete puntpaprika, fruit etc kan ik de hele dag door eten.
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:21 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Hehehe dat deed ik dus met mn sesamallergie. Bastognekoek erin mikken, die bevat genoeg sporen van om alles even op te lossen :').

Flav :* Fijn dat je vriend nu thuis is inderdaad en *O* voor de borstvoeding.

Ik kijk er ook wel naar uit om niet meer zwanger te hoeven zijn. Alhoewel manlief graag een 3e zou willen, maar pfff. Ik ben mn buik nu al zat en dan moet het nog veel groter worden. Lag vannacht weer wakker want honger, brandend maagzuur, pijn in mn bekken, geen houding te vinden, peuter had het koud dus slaapzakwissel, man lag te snurken etcetc. Echt, niet goed voor mijn humeur.
pi_200530864
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Een belletje is zo gedaan, hè? 😘 Vooral nu je je ervaring van een paar weken geleden hebt, zullen ze extra alert zijn en je zo gauw mogelijk proberen gerust te stellen. Ik hoop dat je beeb vanavond weer wat gaat rommelen. :)
Lief van je 😘
Ik heb vanavond een paar kleine tikjes van de baby gehad. Dus hij is er wel. Maar blijft erg rustig. Ik ga inderdaad morgen even bellen
  zondag 25 juli 2021 @ 11:29:10 #265
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200536524
Ohhh ik kan me niet voorstellen ooit het gevoel te hebben dat ik nooit meer zwanger wil zijn... Ik vind het geweldig. Evenals baren, zo’n mooi prachtige ervaring telkens weer.

Maar op een gegeven moment wordt het toch tijd om naar een volgende fase te gaan met mijn leven natuurlijk. Al denk ik dat ik echt wel ga rouwen om deze vruchtbare fase achter me te gaan laten...

Ik durf er nog niet aan te denken, al weet ik ook wel heel goed dat de kans heel reeel is dat dit misschien wel de laatste keer is. Ik kan het nog niet aan om dat definitief te maken voor mezelf nu, dus ik laat het nog open, puur voor mn eigen gevoel.
pi_200536940
Fijn dat je weer wat tikjes hebt gehad Lily!

De vorige zwangerschap verliep probleemloos en deze lichamelijk ook het eerste trimester dan (wat betreft misselijkheid etc) maar ik vind zwanger zijn niet leuk, de hormonen zetten me mentaal wat meer op z’n kop.

Ik heb wel vaak een rommelende buik maar geen idee waar het van komt, het is gelukkig niet super hinderlijk. Ik heb verder elke dag zin in compleet ander voedsel i.p.v. een bepaalde craving, heel irritant :')
  zondag 25 juli 2021 @ 12:23:51 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_200537331
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:29 schreef elamanilo het volgende:
Ohhh ik kan me niet voorstellen ooit het gevoel te hebben dat ik nooit meer zwanger wil zijn... Ik vind het geweldig. Evenals baren, zo’n mooi prachtige ervaring telkens weer.

Maar op een gegeven moment wordt het toch tijd om naar een volgende fase te gaan met mijn leven natuurlijk. Al denk ik dat ik echt wel ga rouwen om deze vruchtbare fase achter me te gaan laten...

Ik durf er nog niet aan te denken, al weet ik ook wel heel goed dat de kans heel reeel is dat dit misschien wel de laatste keer is. Ik kan het nog niet aan om dat definitief te maken voor mezelf nu, dus ik laat het nog open, puur voor mn eigen gevoel.
Ik zou ook wel eindeloos zwanger kunnen zijn en baren enzo, maar ja, je zet óók elke keer weer een mens op aarde / in je gezin. Nou scheelt het dat mijn vruchtbare tijd sowieso aan het eindigen is :') dus die keuze is er voor mij niet meer echt, maar ik denk ook wel dat ik altijd zal blijven rammelen en verlangen naar zwanger zijn en baby's. Ik wil alleen echt niet nog meer kinderen in mijn gezin. En dat is wel een bijkomstigheid van baby's maken _O-
disclaimer
pi_200537353
Ik at me de eerste maanden helemaal scheel aan boterhammen met hagelslag of cookie-duo penotti. En als ik iets warms wilde: tosti kaas (geen ham!) of gekookte witte rijst zonder iets erbij, of af en toe een visstick. De rest ging gewoon echt niet lekker. Ik ben echt een zuivelmens, eet gerust een halve kilo tot 750 gram per dag, maar het ging er echt niet in. Net als fruit, dat was wel vervelend. Heb toen niet heel veel vitamines binnen gekregen, maar mijn bloedwaarden bleven gelukkig wel heel netjes.

Het grappige is dat ik nu als ontbijt nog steeds een boterham met hagelslag eet, terwijl ik dat voor mijn zwangerschap nooit deed. :D Nu wel met een extra boterham en wat kwark erbij, moet er niet aan denken om weer zo eentonig te eten.
pi_200537365
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:58 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik heb verder elke dag zin in compleet ander voedsel i.p.v. een bepaalde craving, heel irritant :')
JA! Dit! Zooo vervelend!
pi_200537434
Ik vind het wel mooi om de zwanger- en baarverlangens te lezen. Ik vind het zwanger zijn wel heel leuk, vooral sinds ik de baby begon te voelen (bij 16 weken gelukkig al voor 't eerst). De eerste vier maanden waren wat minder i.v.m. weinig eetlust/misselijk + overgeven af en toe & de vermoeidheid, maar voor de rest is/was het echt heel erg fijn. Nu scheelt het dat ik echt een hele soepele zwangerschap heb. Ik denk dat ik mijn buik wel ga missen straks, ik ben er nu wel heel erg aan gehecht en wrijf er het liefst de hele dag over. :D Heb nog geen baarervaring, maar ik hoop dat dit ook iets bijzonders gaat worden!
  FOK!fossiel zondag 25 juli 2021 @ 14:27:07 #271
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200539145
Ik ben niet misselijk geweest in het eerste trimester, maar ik had echt wel een aversie voor warme groenten. En dan heb ik een vriend die liefst 250g per persoon klaarmaakt. Super gezond, maar op dat moment zat ik dan dat met lange tanden te eten. Enige wat ik nog wel okee vond was broccoli, maar soms heb ik voor mezelf de warme groenten vervangen door tomaat/komkommer/rauwe paprika, maar in een wokgerecht is dat natuurlijk wat lastig :{
Chick on a mission
pi_200539274
Oh ja, broccoli toen... Dat heb ik 1x geprobeerd te eten in januari, maar 10 minuten later lag dat alweer in de wc-pot, samen met de rest van de maaltijd. 😬
Aardappel en pasta was toen ook dramatisch. Gewoon gelijk weer retour nadat ik een beetje naar binnen had gewerkt (idd ook tegen m'n eetlust in).
Bleh, die tijd mis ik niet.
  zondag 25 juli 2021 @ 16:35:07 #273
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200541240
Bij mij staan tijdens deze zwangerschap precies dezelfde dingen tegen als de vorige keer. Kaasjes, vis, vlees en aardappelen :') vooral dat laatste is nogal onhandig omdat peuter en vriend echte aardappeleters zijn.

Los daarvan heb ik in veel dingen gewoon geen trek. Als mijn vriend boodschappen doet neemt ie ook van alles mee waar ik echt niet aan moet denken :')
pi_200541353
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik zou ook wel eindeloos zwanger kunnen zijn en baren enzo, maar ja, je zet óók elke keer weer een mens op aarde / in je gezin. Nou scheelt het dat mijn vruchtbare tijd sowieso aan het eindigen is :') dus die keuze is er voor mij niet meer echt, maar ik denk ook wel dat ik altijd zal blijven rammelen en verlangen naar zwanger zijn en baby's. Ik wil alleen echt niet nog meer kinderen in mijn gezin. En dat is wel een bijkomstigheid van baby's maken _O-
Ik wil juist wel meer kinderen in mijn gezin. Maar zwanger zijn en de aanloop ernaar toe dan weer niet.
  zondag 25 juli 2021 @ 18:50:28 #275
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200542759
Ik vind zwanger zijn best een aanslag op mijn lijf :@ en helemaal niet perse superleuk ofzo. Ik vind het wel bijzonder en knus maar ook gewoon zwaar en pijnlijk :D. Ik ben ook vrij nuchter en niet een textbook blakende stralende zwangere ofzo
  zondag 25 juli 2021 @ 18:59:47 #276
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200542892
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind zwanger zijn best een aanslag op mijn lijf :@ en helemaal niet perse superleuk ofzo. Ik vind het wel bijzonder en knus maar ook gewoon zwaar en pijnlijk :D. Ik ben ook vrij nuchter en niet een textbook blakende stralende zwangere ofzo
Ik sluit me hierbij aan inderdaad. Vind het echt heel bijzonder en mooi, maar tegelijkertijd zit mijn lijf me steeds meer in de weg; snel last van mijn rug, niet meer lekker kunnen liggen, steeds meer moeite met dagelijkse dingen (zoals schoenen aandoen, down under scheren, zelfs gewoon overeind komen :') ), constant moe en uitgeput zijn, etc. En ik moet nog 14 weken. Steeds meer kijk ik daar tegenop.

Maar desondanks geniet ik wel van de beweging in mijn buik en vind dat wel echt heel bijzonder om mee te maken. Ik heb alleen het zwanger zijn toch een beetje onderschat, merk ik _O-
|| justdiggit.org ||
pi_200547766
quote:
17s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik sluit me hierbij aan inderdaad. Vind het echt heel bijzonder en mooi, maar tegelijkertijd zit mijn lijf me steeds meer in de weg; snel last van mijn rug, niet meer lekker kunnen liggen, steeds meer moeite met dagelijkse dingen (zoals schoenen aandoen, down under scheren, zelfs gewoon overeind komen :') ), constant moe en uitgeput zijn, etc. En ik moet nog 14 weken. Steeds meer kijk ik daar tegenop.

Maar desondanks geniet ik wel van de beweging in mijn buik en vind dat wel echt heel bijzonder om mee te maken. Ik heb alleen het zwanger zijn toch een beetje onderschat, merk ik _O-
Ook ik sluit me hier geheel bij aan. Ik had het nooit willen missen, we zijn enorm blij met onze baby. En dankbaar dat we dit mogen meemaken. Een 2e keer dit ondergaan zou ook alleen maar leuk zijn.

Maar ik gedij beter op mijn niet zwangere lichaam haha.
pi_200552597
Hoe was het met je beeb, Lily? Inmiddels weer contact gehad met de VK?
pi_200553825
Interessant om te lezen allemaal! Ik gedij best goed op zwanger zijn, maar merk wel dat deze zwangerschap me meer kost qua energie/mobiliteit en qua wat ik kan in de zorg voor al twee kleintjes en een drukke baan. In die zin ben ik blij dat ons gezin compleet is straks, en het zwanger-zijn erop zit. Ik vind het soms echt aanpoten om alle ballen in de lucht te houden (en heb dan daarbij nog de mazzel dat het allemaal soepel verloopt qua zwangerschap).

Neemt niet weg dat ik het allemaal ook zal missen hoor, die groeiende buik en steeds beter je baby voelen, en die eerste dagen met die kersverse baby geluidjes, het huid-op-huid liggen knuffelen en dat dat dan je hele wereld is O+ Maar dat is echt het terug willen gaan in de tijd naar die ervaringen met mijn kinderen. Niet missen in de vorm van méér van die ervaringen willen.

Ben benieuwd of dit gevoel zo blijft als de baby er eenmaal is :)
pi_200554412
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoe was het met je beeb, Lily? Inmiddels weer contact gehad met de VK?
Ik heb niet meer gebeld omdat we deze week toch controle hebben bij de VK
Niet meer gebeld omdat ik hem sinds mijn vorige post toch wel dagelijks heb gevoeld dus ik weet dat hij leeft.
Ik voel hem alleen zeker niet 10x per dag maar de vraag is ook of dat überhaupt gaat komen bij rustige baby icm voorliggende placenta
pi_200555679
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:32 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Niet meer gebeld omdat ik hem sinds mijn vorige post toch wel dagelijks heb gevoeld dus ik weet dat hij leeft.
Ik voel hem alleen zeker niet 10x per dag maar de vraag is ook of dat überhaupt gaat komen bij rustige baby icm voorliggende placenta
Goed om te horen. Mijn baby is ook vrij 'rustig' (als in: trapt niet mijn hele buik aan gort en heeft ze ook niet gedaan, geen gekneusde ribben of steken in m'n blaas), maar ze schuift, golft, draait en wroet wel heel veel. Misschien gaat jouw baby dat ook nog wel doen. :)

Sinds een paar dagen is ze bijna heel de dag bezig met wroeten en ledematen bewegen. Als ik m'n handen op m'n buik leg, krijg ik er vrijwel meteen een voet of een knie tegenaan. 🥰
pi_200555725
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:32 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

De regel is niet 10x per dag iets voelen maar 10 bewegingen per dag waarbij elke beweging telt, ook als ze vlak achter elkaar zijn.
  maandag 26 juli 2021 @ 12:51:27 #283
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200555801
Zo, de kinkhoestvaccinatie zit erin ^O^
  maandag 26 juli 2021 @ 12:53:23 #284
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200555826
quote:
17s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:51 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, de kinkhoestvaccinatie zit erin ^O^
Moet je die eigenlijk zelf aanvragen/regelen of stuurt de almachtige grote overheid je gewoon een uitnodiging?
  maandag 26 juli 2021 @ 12:58:07 #285
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200555902
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Moet je die eigenlijk zelf aanvragen/regelen of stuurt de almachtige grote overheid je gewoon een uitnodiging?
Ik mocht op audiëntie komen bij het consultatiebureau. Je kan via onderstaande link kijken hoe het bij jou in de regio gaat https://rijksvaccinatieprogramma.nl/22wekenprik/afspraak-maken
Afspraak maken moest ik zelf regelen
  FOK!fossiel maandag 26 juli 2021 @ 13:00:14 #286
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200555943
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Zelf regelen :)

In deze regio heeft het CJG overal inloopspreekuren :)
Chick on a mission
  maandag 26 juli 2021 @ 13:22:41 #287
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200556377
quote:
17s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:58 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik mocht op audiëntie komen bij het consultatiebureau. Je kan via onderstaande link kijken hoe het bij jou in de regio gaat https://rijksvaccinatieprogramma.nl/22wekenprik/afspraak-maken
Afspraak maken moest ik zelf regelen
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:00 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Zelf regelen :)

In deze regio heeft het CJG overal inloopspreekuren :)
Top thnx, ik ga het in mn agenda zetten voor ergens rond de 22 wk ^O^
pi_200556570
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:47 schreef Elleska het volgende:

[..]

De regel is niet 10x per dag iets voelen maar 10 bewegingen per dag waarbij elke beweging telt, ook als ze vlak achter elkaar zijn.
Dat red ik ook niet haha
Ik voel meestal s nachts en s ochtends een paar tikjes en heel soms overdag eentje. Maar overdag meestal niet. En soms weet ik niet goed of t nou de baby of m’n darm is, zo zacht en kort zijn die plopjes

Wel gister gehad dat ik het idee had dat er iets draaide in m’n buik (niet perse prettig gevoel). Alsof er vanbinnen iets langs schoof. En toen voelde ik vervolgens op die plek een harde bobbel (hoofdje?). Uur later was die bobbel weer weg haha. Dat heb ik ook al eens eerder gehad
  maandag 26 juli 2021 @ 13:40:34 #289
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200556727
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, precies dit inderdaad. Hoe tof ik die kindjes ook vind, het is ook weer een tijd lang heel veel zorgen voor. Al worden ze vlug groter, ik merk dat er ook een tijd gaat komen dat we deze fase weer achter ons gaan laten.

Maar ik ga het wel missen en zal er wel zo nostalgisch aan terug denken en zo als het eenmaal echt klaar is.
pi_200562026
Zo, ik heb een heerlijke en kneuterige verlofmiddag achter de rug. Ik wilde eens kijken hoe ik geld kon besparen op de geboortekaartjes, aangezien ons ontwerp er voor gaat zorgen dat we 4 euro per kaartje betalen (incl. envelop) en mijn hormonen willen er niets meer aan veranderen. :D
Gelukkig kon ik etiketstickers voor 3 euro en hartjesstickers (voor extra sluiting) voor 1 euro kopen. Daarnaast gebruik gemaakt van mijn rechterhand en alle adressen al met de hand op de stickers geschreven. 💪🏻 Kost even een ruim uur, maar straks alleen nog maar een kwestie van kaartjes en enveloppen bestellen, stickers en postzegel plakken en hup. 😎
pi_200562167
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, ik heb een heerlijke en kneuterige verlofmiddag achter de rug. Ik wilde eens kijken hoe ik geld kon besparen op de geboortekaartjes, aangezien ons ontwerp er voor gaat zorgen dat we 4 euro per kaartje betalen (incl. envelop) en mijn hormonen willen er niets meer aan veranderen. :D
Gelukkig kon ik etiketstickers voor 3 euro en hartjesstickers (voor extra sluiting) voor 1 euro kopen. Daarnaast gebruik gemaakt van mijn rechterhand en alle adressen al met de hand op de stickers geschreven. 💪🏻 Kost even een ruim uur, maar straks alleen nog maar een kwestie van kaartjes en enveloppen bestellen, stickers en postzegel plakken en hup. 😎
Dat klinkt wel lekker zeg!
pi_200563519
Leuk om te lezen hoe verschillende dames hun zwangerschap ervaren. Zoals het de afgelopen weken hier gaat vind ik zwanger zijn best prima, maar ik kan me geen voorstelling maken hoe het is als je er al een of meer hebt rondlopen. Vooral die vermoeidheid in de eerste weken lijkt me dan heel heftig. En met laatste loodjes heb ik nog geen ervaring natuurlijk.

Lijkt me heel lastig zn rustige baby. Dus hopelijk veranderd dat nog een beetje tijdens de zwangerschap.

Hier een onwijze druktemaker. Die 10 verplichte bewegingen haalt ze soms in 30 seconde. Gelukkig blijven de ribben tot nu toe redelijk gespaard.

Vandaag 30 weken, wel en fijne mijlpaal weer.

Ldg in sommige regio’s kan de wachttijd voor vaccinatie best oplopen zei mijn verloskundige.

Goed bezig komkommer, wel goed idee om vast met de etiketten te beginnen. Eerst maar is lijstje maken wie een kaartje krijgt.

Hoever zijn jullie kamertjes dames? Ik wil het af hebben maar vriend heeft nog te weinig last van nesteldrang in mijn ogen. Gelukkig zijn het vooral de laatste puntjes op de i.
pi_200564443
De verloskundige zei vanmiddag dat veel mensen van de reis (zwangerschap) genieten en anderen het alleen doen voor de bestemming (het kindje). Of allebei. En dat dat allemaal prima is.

Kamertje hebben wij rond de 35 weken afgemaakt, toen is mijn zwager een weekend komen schilderen en behangen. Daarna plintjes gelegd en meubels neergezet.
pi_200565707
Ha, LL, mijn man had exact hetzelfde. Ik wilde het liefst het kamertje al af hebben bij 30 weken, maar meneer had wat minder haast. Die is altijd al heel relaxed en die heeft het gevoel dat alles wel kan als ze er al is. Dat gaat niet samen met mijn hormonen en nesteldrang. :') De box wil hij ook pas neerzetten als ze er is ('dan heb ik tijd genoeg en de eerste paar dagen zal ze toch vooral bij ons liggen'), maar ik ga toch proberen of ik dat in het weekend er doorheen krijg. :D
Verder is alles klaar. Ik wil haar kamertje nog een keer schoonmaken deze week, maar voor sommige dingen heb ik toch zijn hulp nodig.

LDG, ik moest ook wel een maand wachten op mijn kinkhoestprik voor er een geschikte datum was.
pi_200565834
Hier ook lang wachten op de kinkhoestprik. M'n coronaprik ging een stuk vlotter. _O- Man en ik zijn inmiddels allebei volledig gevaccineerd. Of ik me ervan bewust was dat m'n kind nu onvruchtbaar was, door m'n prik. Thx voor de oprechte zorgen, Gerrie. Maar dat was 'ie al. :')
pi_200565885
Vorige zwangerschap hadden we bij 32 weken het kamertje af qua grote dingen. De box hebben we toen uit praktisch oogpunt (zodat de katten eraan konden wennen) met 36 weken neergezet geloof ik.

Kinkhoestvaccinatie; daar heb ik afgelopen vrijdag alvast voor gebeld, op aanraden van de vk. Kan 23 september daarvoor terecht.

Volgens mij voelde ik de baby gisteravond voor het eerst. Heeeel zachtjes, maar toch, het leek bekend. Ben benieuwd of ik het op korte termijn vaker ga voelen of dat het toch m’n darmen waren :')
pi_200565928
Hoe ver ben je nu @eponine? Zo'n tof gevoel hè. O+
pi_200569725
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 23:11 schreef Cygne het volgende:
Hoe ver ben je nu @:Eponine? Zo'n tof gevoel hè. O+
16,5 week :), en idd heel gaaf om weer te voelen!
pi_200571033
Oh, wat leuk eponine, zo bijzonder weer. 🥰

Volgens mij heb ik officieel meldplicht! Vandaag 37 weken zwanger! 🥳
  dinsdag 27 juli 2021 @ 10:16:32 #300
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200571057
Bijna @Komkommerschijfje! Spannend *O*

Nog 10 weken tot mijn verlof. Het klinkt als zo weinig maar het voelt nog heel lang :o
|| justdiggit.org ||
pi_200571107
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 23:03 schreef Cygne het volgende:
Hier ook lang wachten op de kinkhoestprik. M'n coronaprik ging een stuk vlotter. _O- Man en ik zijn inmiddels allebei volledig gevaccineerd. Of ik me ervan bewust was dat m'n kind nu onvruchtbaar was, door m'n prik. Thx voor de oprechte zorgen, Gerrie. Maar dat was 'ie al. :')
Ah de vrouw van mijn Henk :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')