Gefeliciteerd met een goede termijnecho! Wat fijnquote:Op woensdag 14 juli 2021 12:12 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat schrikken Lily! Hopelijk doet de bedrust wat het moet doen en zit de baby nog heel lang binnen![]()
Ik wil wel in de OP Vaiana. Vanmorgen een goede termijnecho gehaden mijn UD is 29-1!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje) ♥quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:09 schreef Vaiana het volgende:
Zijn er nog OP-wijzigingen gewenst? Dan gooi ik die er ff in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:02 schreef BellaaElisa het volgende:
Lilyik hoop dat het beter gaat!
Waarom zet je dat in een spoiler? Is het geheim voor niet-ingelogde mensen? Of is het een lang verhaal in jouw ogen? Het maakt het geheimzinniger dan nodig in mijn ogen en niet perse leesbaarder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
Dat zijn gewoon dingen die je kan aangeven in het intakegesprek met de organisatiequote:Op woensdag 14 juli 2021 11:41 schreef Vaiana het volgende:
Ik weet dat degene die ik vond samenwerkt met mijn verloskundige, maar zeker een goed idee om het daar even na te vragen.
Het enige wat ik weet is dat ik geen roker wil, want dat stinkt en mijn baby mag niet stinken naar rook.Verder geen idee wat ik belangrijk vind of wat er belangrijk te vinden is. Behalve idd zo min mogelijk wisseling in gezichten, maar dat voelt als een standaard wens?
Hier heersde bij de peuter dezelfde associatie dat baby's uit borsten komenquote:Op woensdag 14 juli 2021 19:56 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Lily hier gaat het verder goed, ik mag eigenlijk niet klagen (doe ik uiteraard wel). In het begin iets misselijk geweest en nu vooral nog moe (maar ook nog 2 peuters rondlopen). Hoe is het nu met jou?
We hebben het vandaag aan de kinderen verteld en dit is een greep uit de reacties.
Mama heeft een baby in de buik!
“maar mama, is de nieuwe bank er nog niet dan?” (zoon)![]()
“Als het een jongen is, kunnen we de baby dan ook nog omruilen?”(stiefdochter)
“Zoon wijst naar mijn borst en vraagt of de baby daar ook in zit, ik reageer met dat de baby daar na de geboorte melk uit kan drinken. Zoon denkt zichtbaar en zegt “is dat dan straks de keuken?”
Hahaha oh wat een heerlijke reactiesquote:Op woensdag 14 juli 2021 19:56 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Lily hier gaat het verder goed, ik mag eigenlijk niet klagen (doe ik uiteraard wel). In het begin iets misselijk geweest en nu vooral nog moe (maar ook nog 2 peuters rondlopen). Hoe is het nu met jou?
We hebben het vandaag aan de kinderen verteld en dit is een greep uit de reacties.
Mama heeft een baby in de buik!
“maar mama, is de nieuwe bank er nog niet dan?” (zoon)![]()
“Als het een jongen is, kunnen we de baby dan ook nog omruilen?”(stiefdochter)
“Zoon wijst naar mijn borst en vraagt of de baby daar ook in zit, ik reageer met dat de baby daar na de geboorte melk uit kan drinken. Zoon denkt zichtbaar en zegt “is dat dan straks de keuken?”
Oei inderdaad! Heeft meneer zich rustig gehouden?quote:Op woensdag 14 juli 2021 23:06 schreef Flav het volgende:
Fijn dat het beter gaat Lily.
Werk is nu even niet belangrijk, dat zijn jij en de baby.
Ik hoop maar dat meneer vannacht niet besluit te komen met Limburg onder water![]()
Vooralsnog is het ziekenhuis gewoon bereikbaar maar wie weet wat er vannacht nog gaat vallen.
Jaa echo-dagquote:Op donderdag 15 juli 2021 08:20 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Oei inderdaad! Heeft meneer zich rustig gehouden?
Lily, wat fijn dat de rust werkt en je ook weer iets meer kan! Misschien dat er wel hulptroepen zijn die bijvoorbeeld kunnen helpen met schoonmaken zodat je vriend zijn handen iets meer vrij heeft? Om je werk zou ik me inderdaad niet druk maken, dat komt vanzelf wel weer een keer. Maar ik weet ook hoeveel makkelijker dat gezegd dan gedaan is.
Vandaag echo hier!maar ook
want spannennnnd. Gelukkig al om 12:10, dus hoef niet heel lang meer te wachten.
Poepz0r en vrouw gaan een jongen of meisje verwelkomen 23 Decemberquote:Op woensdag 14 juli 2021 10:09 schreef Vaiana het volgende:
Zijn er nog OP-wijzigingen gewenst? Dan gooi ik die er ff in.
Wij weten het nog nietquote:Op donderdag 15 juli 2021 10:28 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat leuk dat de op nu vooral bevolkt wordt door meisjesbij mijn vorige ronde hier waren het veelal jongens die verwacht werden.
Kunnen jullie alweer de weg op daar? Zag er echt dramatisch uit op het journaalquote:Op woensdag 14 juli 2021 23:06 schreef Flav het volgende:
Fijn dat het beter gaat Lily.
Werk is nu even niet belangrijk, dat zijn jij en de baby.
Ik hoop maar dat meneer vannacht niet besluit te komen met Limburg onder water![]()
Vooralsnog is het ziekenhuis gewoon bereikbaar maar wie weet wat er vannacht nog gaat vallen.
Je echo dag! Omg ja die eerste echo is zo spannend! Ik kon toen echt nergens anders aan denken. Ik hou het in de smiezen hier want ik ben zo benieuwd. Vanavond heerlijk genieten met de eerste foto van je miniquote:Op donderdag 15 juli 2021 08:20 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Oei inderdaad! Heeft meneer zich rustig gehouden?
Lily, wat fijn dat de rust werkt en je ook weer iets meer kan! Misschien dat er wel hulptroepen zijn die bijvoorbeeld kunnen helpen met schoonmaken zodat je vriend zijn handen iets meer vrij heeft? Om je werk zou ik me inderdaad niet druk maken, dat komt vanzelf wel weer een keer. Maar ik weet ook hoeveel makkelijker dat gezegd dan gedaan is.
Vandaag echo hier!maar ook
want spannennnnd. Gelukkig al om 12:10, dus hoef niet heel lang meer te wachten.
quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Helaas.Wel een baby, geen hartslag. De groei lijkt ongeveer een week geleden gestopt te zijn, op basis van het formaat.
Och jeetje lieve Vaiana, wat een vreselijke teleurstellingquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Helaas.Wel een baby, geen hartslag. De groei lijkt ongeveer een week geleden gestopt te zijn, op basis van het formaat.
Oh Vaianaquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Verdoriequote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Ooh Vaiana…quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Ach meiske, knuffel voor jou. Wat is dit toch altijd pijnlijk hè. Ik ken deze pijn maar zelfs dan kan ik niets zeggen om je te troostenquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Shit, wat naarquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Shit..quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
ach nee, het was je zo gegundquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Oh, wat klote voor julliequote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Jeejtje Vaiana wat een verdrietig nieuws! Dikke knuffel!quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Ah nee, wat verdrietigquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Wat een verdriet. Sterktequote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Ja gelijk heb je meidquote:Op donderdag 15 juli 2021 17:53 schreef Vaiana het volgende:
Super bedankt voor alle steun. Elke keer als ik het topic open en nieuwe comments lees laat ik weer een traantje.
Vanavond gaan we sushi bestellen en bubbels drinken, simpelweg omdat het kan. Ga ik morgen wel weer nadenken over hoe nu verder hiermee.
Dansen. Wiegen. Bewegen. Dus hem de kans bieden. Meer kan je niet doen, denk ik. En als er zoveel ruimte is in dat grote zwembad dan ziet hij geen noodzaak en heb je eerst weeën nodig.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:49 schreef Flav het volgende:
Iemand nog tips om het indalen te bevorderen?
Ik zit nu al in een of andere yoga houding waarbij m'n billen bijna de grond raken, en dan met mn armen mn knieën naar buiten wieg.
Het steekt al behoorlijk onderin tijdens het staan en lopen maar dat doet het eigenlijk al een tijdje, en meneer ligt er alleen nog boven te dansen![]()
Heb zelf het idee dat hij soms met z'n handen boven z'n hoofd aan het friemelen is, m'n buik beweegt dan net boven m'n schaambot. Voelt heel gek aan
Ik las laatst dat je idd door draaien/dansen met je bekken en ook door te lopen met een been op de stoep en een been in de goot (en als je dat niet doet.. tralalala) ruimte kan maken in je bekken.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:49 schreef Flav het volgende:
Iemand nog tips om het indalen te bevorderen?
Ik zit nu al in een of andere yoga houding waarbij m'n billen bijna de grond raken, en dan met mn armen mn knieën naar buiten wieg.
Het steekt al behoorlijk onderin tijdens het staan en lopen maar dat doet het eigenlijk al een tijdje, en meneer ligt er alleen nog boven te dansen![]()
Heb zelf het idee dat hij soms met z'n handen boven z'n hoofd aan het friemelen is, m'n buik beweegt dan net boven m'n schaambot. Voelt heel gek aan
Ben de hele dag in beweging en als ik zit dan wiebel ik me suf haha.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:59 schreef elamanilo het volgende:
Verder helpt wandelen ook vaak om vanalles in je lichaam in beweging te zetten. Maar een bevalling zet echt pas spontaan in als alles er klaar voor is..
Knuffelquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:12 schreef Vaiana het volgende:
Yogabal?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:06 schreef Flav het volgende:
[..]
Ben de hele dag in beweging en als ik zit dan wiebel ik me suf haha.
Van een spontane bevalling ga ik al niet meer uit, maar het zou al helpen als hij iets wil indalen.
Scheelt weer een hoop rompslomp aan m'n lijf tijdens de inleiding, want ze 'willen' de vliezen niet breken als hij er nog niet goed voor ligt.
Maar aan de andere kant denk ik dan als het thuis spontaan zou gebeuren is het opeens geen probleem.
Ik denk dat je daar niks extra's van voelt. Je baby daalt sowieso gedurende de ontsluiting steeds verder omlaag. Je voelt vooral de weeën die het veroorzaken, denk ikquote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Lijkt me een bizarre gewaarwording als je kind nog moet indalen tijdens het bevallen. Hoe voelt dat?
Ik stel me echt een soort van "plof" voorquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:01 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar niks extra's van voelt. Je baby daalt sowieso gedurende de ontsluiting steeds verder omlaag. Je voelt vooral de weeën die het veroorzaken, denk ik.
Het voelde bij mij ineens alsof m'n bowlingbal een poging deed om eruit te vallen. En zoveel ruimte bovenin m'n buik ineens dat m'n maag gek ging doen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:18 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik stel me echt een soort van "plof" voorzodat je weet, aah nu zit ie er
ORS komt er ook uit. Dat is het enige andere wat ik heb geprobeerd. Wanneer de huisarts bellen? Bij welke symptomen? En zou de VK dat advies niet geven als ze dacht dat het mis zou gaan?quote:
Je het vragen en zorgen. Je zoekt advies over ziekzijn en uitdroging. Dat is het werk van je huisarts, meer dan van je verloskundige. Dus je mag nu al bellen, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:54 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
ORS komt er ook uit. Dat is het enige andere wat ik heb geprobeerd. Wanneer de huisarts bellen? Bij welke symptomen? En zou de VK dat advies niet geven als ze dacht dat het mis zou gaan?
Goed nieuwsquote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:01 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oei, vervelend Rebubbled. Hoort koorts ook bij een voedselvergiftiging? Wist ik niet. Wel fijn dat je bloeddruk oké is, in ieder geval geen zwangerschapsvergiftiging dan.
Ik ben net weer helemaal goedgekeurd door de VK, dus het verlof kan echt lekker starten. 🥳
Kijk, dat was wat ik hoopte. Ik duim dat het helpt!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:43 schreef Rebubbled het volgende:
Gebeld meteen na Lemijn haar berichtje. Mijn vriend gaat nu naar de apotheek om een antimisselijkheidsmedicijn op te halen. Dan kan ik hopelijk straks drinken!
Ja, zo heb ik het wel gevoeld! Mijn vliezen waren al een tijdje gebroken (druppels zeg maar) en ineens kwam er een plas vruchtwater en voelde ik het hoofd naar beneden verschuiven. Ik zei ook letterlijk tegen mijn man dat ik een *plok* voeldequote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:18 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik stel me echt een soort van "plof" voorzodat je weet, aah nu zit ie er
Hoever ben je?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:17 schreef CaVaBien het volgende:
Het lukt me niet zo goed om aan te haken hier. Ik ga toch maar even een poging doen.
Ik weet niet hoe moeders met kleine kinderen een tweede/derde/vierde zwangerschap doorkomen. Ik heb zo'n vermoeidheid over me heen en ben zo toe aan rust. Rusten gaat alleen een beetje moeilijk met een rondstuiterende peuter thuis. En op de dagen dat ze bij de opvang is, heb ik weer allerlei irritante werkdingen.
Verder heb ik eigenlijk niks te meldenAlles gaat prima, ik ben alleen erg moe en misselijk.
Veel beterschap nog Rebubbled. Fijn dat er al iets wordt geregeld.
Ik zal zo nog even het topic teruglezen om te kijken wat er verder gaande is
Fijnquote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:43 schreef Rebubbled het volgende:
Gebeld meteen na Lemijn haar berichtje. Mijn vriend gaat nu naar de apotheek om een antimisselijkheidsmedicijn op te halen. Dan kan ik hopelijk straks drinken!
De VK is niet geschoold om andere problemen die niet te maken hebben met de zwangerschap te onderzoeken.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:54 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
ORS komt er ook uit. Dat is het enige andere wat ik heb geprobeerd. Wanneer de huisarts bellen? Bij welke symptomen? En zou de VK dat advies niet geven als ze dacht dat het mis zou gaan?
Ah dit had ik nog niet gelezen. Mooi zoquote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:43 schreef Rebubbled het volgende:
Heel veel beterschap meidquote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:05 schreef Rebubbled het volgende:
20.40 afspraak in het ziekenhuis. Ik geef nog steeds alles wat ik drink over ondanks medicijn. 👍
Lijkt me inderdaad niet onwaarschijnlijk. Hopelijk is het niet nodig en kunnen ze je ter plekke oplappen. Hoe dan ookquote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:13 schreef _Lily_ het volgende:
Ik kan op afstand niet goed inschatten hoe erg het is en wil niet zomaar dingen zeggen maar ik zou bijna willen suggereren: neem voor de zekerheid een tasje mee met slaapkleding en toiletspullen.
Just in case
Zal me niks verbazen als ze je extra vocht willen geven of je willen observeren en dat je dus moet blijven
Wat heftig. Laat ze maar goed voor je zorgen daar.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:05 schreef Rebubbled het volgende:
20.40 afspraak in het ziekenhuis. Ik geef nog steeds alles wat ik drink over ondanks medicijn. 👍
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:04 schreef elamanilo het volgende:
Dankje Eponine, je hebt helemaal gelijk. Dat ik erg de neiging heb om dingen voor anderen in te vullen . Ik ga het naar ze uitspreken!
Oh fijn zeg!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:11 schreef Rebubbled het volgende:
Update! Huisartsenpost was er al snel over uit dat ik aan een infuus moest. Maar waar bleek de grote vraag, want heel Amsterdam lag vol. Uiteindelijk na 2 uur rond bellen kon ik terecht in Zaandam. Tegen de tijd dat we daar waren was het 23.30 en ik een hopeloos rozijntje. Maar nachtwissel van dienst, even wachten, nog even wachten, alle testen opnieuw, constateerde dat ik nog steeds uitgedroogd en aan het overgeven was en om 01u lag ik dan eindelijk aan het infuus. Vanochtend rustig begonnen met wat drinken en een beschuitje gegeten. Dit zit er nog steeds in. Dus het infuus is net eruit gehaald en ik mag naar huis. 👍
Wat leuk! Ik kreeg er laatst ook 1. Kleinschalig met 3 vriendinnen en een high tea. Toch wel fijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, Rebubbled! Hopelijk weer een stijgende lijn vanaf nu, dat je je snel weer goed voelt!
Ik werd vanmiddag verrast door lieve vriendinnen en schoonzusje met een babyshower. 🥰 Super leuk! Heerlijk dat het lekker buiten kon, wel fijn met die hoge besmettingscijfers weer. Super leuke cadeaus gehad voor zowel mij als baby en heerlijke hapjes gegeten en leuke spelletjes gedaan en natuurlijk veel gekletst. 🥰
Spannend!quote:Op zondag 18 juli 2021 11:00 schreef Flav het volgende:
@:Komkommerschijfje Jup, morgenavond mogen we ons melden.
Heel spannend! Alvast heel veel succes gewenst, bijna jullie derde zoontje in jullie armen. 🥰quote:Op zondag 18 juli 2021 11:00 schreef Flav het volgende:
@:Komkommerschijfje Jup, morgenavond mogen we ons melden.
Oh dit is echt goed om te weten! Want Lily daalde pas met week 39 in en deze vindt het ook wel erg fijn met haar hoofd op mijn blaas ipv in mijn bekken.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:23 schreef elamanilo het volgende:
Spannend wel Flav, jammer dat hij zelf nog lekker hoog ligt, maar dat hoeft dus nog niet eens alles te zeggen over hoe klaar hij ervoor is. Volgende kindjes dalen dus pas echt veel vaker in tijdens de bevalling zelf.
Het gewicht helpt vaak mee met de ontsluiting..! En het vet is het lastigst niet, dat glibbert gewoon naar buiten. Het hoofd is het ‘grootste’ obstakel en doorgaans is het hoofd niet evenredig veel groter bij meer gewicht. Dus het (een ‘grotere’ baby) zegt niet alles over hoe ‘zwaar’ de bevalling verloopt. Het belangrijkste is dat jij je veilig, gesteund en vertrouwd kunt voelen, dan stromen de stoffen het best en verloopt de bevalling vaak het soepelste.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:01 schreef Flav het volgende:
Ja heel spannend indd, vooral omdat ik tijdens elke controle heb gehoord dat hij echt groot is.
Dan ga je al wat minder relaxt de bevalling in, ik probeer het van me af te zetten zodat ik me kan ontspannen.
We gaan wel zien hoe het loopt
Ik denk dat hoe je ook bevalt: veilig, gesteund en vertrouwd voelen zoals je in je post schreef essentieel is. Ik had bij mijn eerste een thuisbevalling voor ogen maar ik voelde me uiteindelijk veiliger in het ziekenhuis. Doordat ik hoewel alles anders liep heb ik al het bovenstaande mogen ervaren waardoor het alsnog een fijne bevalling was.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:16 schreef elamanilo het volgende:
PS ik wil dus niemand aanvallen, maar ik geloof er wel echt in dat in veruit de meeste gevallen een bevalling goed kan verlopen en dat als alle omstandigheden zo optimaal mogelijk zijn, dat een lichaam het echt aan kan om een baby te baren. Ook als het een grotere baby is en de moeder fijn gebouwd. Dus ik wil toch mijn vertrouwen uitspreken naar Flav, want ik geloof er echt in dat zij dit (ook) kan.
Dit dus! En dan moet ik altijd denken aan hoe ridicuul klein de Skims shapeware van Kim K. zijn vs. de Kardashians die erin kunnen worden gepropt. Als zij daarin passen, kan die spekbaby ook door je vagina. 👍quote:Op zondag 18 juli 2021 16:12 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Het gewicht helpt vaak mee met de ontsluiting..! En het vet is het lastigst niet, dat glibbert gewoon naar buiten. Het hoofd is het ‘grootste’ obstakel en doorgaans is het hoofd niet evenredig veel groter bij meer gewicht. Dus het (een ‘grotere’ baby) zegt niet alles over hoe ‘zwaar’ de bevalling verloopt. Het belangrijkste is dat jij je veilig, gesteund en vertrouwd kunt voelen, dan stromen de stoffen het best en verloopt de bevalling vaak het soepelste.
Jij kunt dit zeker! Je baby is ín jouw buik gegroeid en jullie zijn helemaal op elkaar afgestemd. Ik denk aan je!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
Wat heerlijk!quote:Op zondag 18 juli 2021 21:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag commode in huis gehaald, aankleedkussen en -hoezen besteld, babykleding voor zover ik dat nu heb lekker gewassen en buiten laten drogen. Komende week vakantie, dus kan ik me lekker focussen op het schuren en verven van het ledikantjeDoor ermee bezig te zijn nog meer zin in de komst van de kleine dame
Hij zit erin, deed ontzettend veel pijn en nu af en aan krampen.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:42 schreef Takkie88 het volgende:
@:Flav; is het gelukt met de ballon plaatsen? Succes/sterkte met wachten tot de bevalling op gang komt
Ooh dit klinkt echt precies als mijn laatste bevallingquote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:10 schreef Flav het volgende:
Baby zit nog lekker in de buik.
Ballon was er na 1 uur al weer uitgevallen en heb een paar krampen gehad.
Nu nog steeds aan het wachten op een arts, tis schijnbaar erg druk.
Meneer ligt nog te hoog om de vliezen te breken dus ze gaan waarschijnlijk starten met opwekkers zodat hij hopelijk zakt.
Mocht dat niet zo zijn gaan ze kijken waarom hij niet zakt.
Hoopte al bevallen te zijn aangezien de ballon er zo uit was maar helaas
Ja, bleef het al die tijd lastig vinden, vooral toen ik in de periode van 28-32 weken zat. Ben echt pro-vaccineren, maar ik was maar voor 95% overtuigd van het feit dat ik me zou laten inenten nu. Het feit dat we geen voorrang kregen en ik pas twee weken geleden mijn eerste prik zou kunnen krijgen (ben van '94), maakte dat ik er wat beter mee om kon gaan. Nu ben ik 36 weken, heb ik verlof en kom ik niet meer met veel mensen lang in aanraking. Ik werk in het onderwijs, dus dat was af en toe best spannend. Gelukkig heb ik me heel goed kunnen beschermen zelf en waren leerlingen en collega's begripvol als ik ze maande tot afstand en goed ventileren. Heb zelfs les kunnen geven in grotere lokalen, dus dat was wel fijn (dat ze mee dachten hoe het voor mij zo fijn mogelijk zou zijn). Ik hoop dat ik die laatste weken ook gezond doorkom. 😊 Wel vind ik het geruststellend dat de baby nu eigenlijk al min of meer helemaal 'af' is en geen extra ondersteuning meer nodig heeft als ze geboren wordt.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:27 schreef MaJo het volgende:
Succes Flav!![]()
Ik zag net op het journaal dat zwangeren een verhoogde kans hebben om ernstige klachten bij covid te ontwikkelen. Zie https://nos.nl/nieuwsuur/(...)dere-met-overgewicht.
Misschien interessant voor degenen die nog twijfelen over een vaccinatie.
Ik heb dit totaal tegenovergesteld, ik wil juist weten waar ik aan toe ben. Ik ben ook niet zo van in contact staan met m’n gevoel, daar denk ik nooit over na hahaquote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:33 schreef elamanilo het volgende:
Flav, hoe was je nacht? Zet hem op! We denken aan je.
LaBelleFleur, ik merk bij mezelf hoe erg de echo’s deze zwangerschap mij onzeker maken. Ik vind het lastiger om naar mn lichaam te luisteren en te vertrouwen op wat ik daar voel... De vorige keren, zonder echo’s en testen, had ik daar helemaal geen last van en kon ik heel goed naar binnen luisteren/voelen en voelde ik me veel meer in verbinding met mn lichaam en baby. Ik sta er echt verbaasd van hoeveel verschil dit maakt. Ik wist de vorige keren al dat vriendinnen van mij telkens best zenuwachtig en zelfs gestresst waren voor echo’s en dat ze ook vaak van echo naar echo toeleefden, oftewel dat het gevoel van gerustgesteldheid na een goede uitslag maar kort duurde. En dat ik toen blij was dat ik me zo ontspannen kon voelen de hele tijd en daar geen ‘last’ van had. Maar ik had niet verwacht dat het zo anders zou voelen, dat het me zo onzeker maakt in mezelf vertrouwen. Ik merk dat ik dat ook lastig vind. Ik wil veel liever in contact zijn met mezelf, maar ook nu ik verder niets meer ‘hoef’, speelt die onzekerheid nog steeds mee en worstel ik daarmee om daar weer los van te komen.
Nou ja, ik kan me nu dus best goed voorstellen wat voor gevoel van onzekerheid het met zich meebrengt en ik hoop op een mooie uitslag voor jou en dat je daarna het vertrouwen goed vast kunt houden.
Oei haha dat is lastigquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:33 schreef Rebubbled het volgende:
Babynamen jongens, zijn jullie er al over uit? Ik heb een enorme favoriet en mijn vriend denkt er anders over. Maar komt aanzetten met dingen die ik echt niet wil, zoals Amalia (hallo prinses), meer bloemennamen en ik wil geen boeket in huis of echte Nederlandse namen, zoals Leonie, waar ik in zijn geheel geen fan van ben. En het kind is bijna gaar ondertussen.
De eerste keer was er een moment dat ik echt dacht dat we er nooit uit zouden komen (wel gelukt, nog steeds heel blij met de keuze). Maar nu hadden we in ons 2e 'gesprek' hierover beide dezelfde naam in het favorieten lijstje staan. Maar voelt nu zo gek ook, alsof het te makkelijk ging... het is ook nooit goedquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:33 schreef Rebubbled het volgende:
Babynamen jongens, zijn jullie er al over uit? Ik heb een enorme favoriet en mijn vriend denkt er anders over. Maar komt aanzetten met dingen die ik echt niet wil, zoals Amalia (hallo prinses), meer bloemennamen en ik wil geen boeket in huis of echte Nederlandse namen, zoals Leonie, waar ik in zijn geheel geen fan van ben. En het kind is bijna gaar ondertussen.
Wat vinden jullie mooi? Wij hadden twee namenopties voor een meisje tot aan de 20 weken-echo. Vlak daarna wisten we eigenlijk al welke het gaat worden. We gebruiken 'm nu al regelmatig thuis (nergens anders, ook niet als we ergens anders samen zijn!) en het is zo heerlijk. 🥰quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:33 schreef Rebubbled het volgende:
Jaaa wat fijn! Hopelijk is alles goed gegaan en kan je nu heerlijk met hem knuffelen en genieten.quote:
Ik eindige op de OK want meneer wilde tijdens het persen geen centimeter zakken.quote:Op woensdag 21 juli 2021 08:04 schreef SQ het volgende:
Gefeliciteerd flav! Hoe verliep het uiteindelijk?
Kut, dus ook een sectioquote:Op woensdag 21 juli 2021 08:49 schreef Flav het volgende:
[..]
Ik eindige op de OK want meneer wilde tijdens het persen geen centimeter zakken.
Mijn gevoel bleek al die tijd juist, hij paste niet door het geboortekanaal. Zijn gewicht is 3825 dus die hadden ze wel goed geschat al die tijd
Je hebt gelijk. Ik vind het alleen zo lastig om me ziek te melden. Ik ben de afgelopen periode al vaker ziek geweest, heb onder andere 2x corona gehad en tijdens de lockdown had ik een aangepast rooster ivm een kindje thuis. Ik voel me er schuldig om, terwijl dat natuurlijk onzin is.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:27 schreef Vaiana het volgende:
@:CaVaBien Mijn werkgever gaf aan dan liever te hebben dat ik me ziekmeld, omdat ik feitelijk geld kost als ik wel werk maar er niks uit mijn handen komt.
Daarnaast klinkt het alsof je simpelweg te ziek bent om te kunnen werken. Is het niet een optie om je gewoon ziek te melden en uit te rusten? Ik zou zeker ook naar de huisarts gaan, maar voor nu lijkt het me niet persé verstandig om te werken?
Hopelijk voel jij je snel weer beter iig, dit klinkt heel naar.
@:Rebubbled Wij hadden al ruim een jaar voordat we stopten met anticonceptie een jongensnaam, en een hoogstwaarschijnlijke meisjesnaam.
Ik snap dat gevoel heel goed! Daarom vond ik het fijn dat mijn werkgever zei 'het kost mij meer als je niet-productief werkt dan wanneer jij je ziekmeldt'. Hopelijk helpt het vroeg slapen en gaat het dan beter.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:48 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik vind het alleen zo lastig om me ziek te melden. Ik ben de afgelopen periode al vaker ziek geweest, heb onder andere 2x corona gehad en tijdens de lockdown had ik een aangepast rooster ivm een kindje thuis. Ik voel me er schuldig om, terwijl dat natuurlijk onzin is.
Ik ga deze dag proberen door te komen, vroeg slapen vanavond en dan kijk ik het morgen even aan.
Dit klopt inderdaad! En als je ziek bent vanwege je zwangerschap dan zijn de kosten voor het UWV, niet voor je werkgever. Je gezondheid moet iig altijd voorgaan, dus mag best wat egoïstisch zijn daarin.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:10 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik snap dat gevoel heel goed! Daarom vond ik het fijn dat mijn werkgever zei 'het kost mij meer als je niet-productief werkt dan wanneer jij je ziekmeldt'. Hopelijk helpt het vroeg slapen en gaat het dan beter.
Wat mankeert ons toch dat we dit zo moeilijk vinden…. Heel herkenbaar, ik heb het ook. Ik ben tijdens deze zwangerschap al vaker uitgevallen dan de hele afgelopen 5 jaar bij elkaar.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:48 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik vind het alleen zo lastig om me ziek te melden. Ik ben de afgelopen periode al vaker ziek geweest, heb onder andere 2x corona gehad en tijdens de lockdown had ik een aangepast rooster ivm een kindje thuis. Ik voel me er schuldig om, terwijl dat natuurlijk onzin is.
Ik ga deze dag proberen door te komen, vroeg slapen vanavond en dan kijk ik het morgen even aan.
Doe je rustig aan? 😘 Harde buiken zijn een teken dat je het te druk hebt. Ga echt op je strepen staan als je merkt dat dit niet fijn is voor jou en baby, vooral na je laatste ervaring!quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:35 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat mankeert ons toch dat we dit zo moeilijk vinden…. Heel herkenbaar, ik heb het ook. Ik ben tijdens deze zwangerschap al vaker uitgevallen dan de hele afgelopen 5 jaar bij elkaar.
Maar thuis heeft me echt goed gedaan en ik ben inmiddels weer aan het werk en ben bloedje chagrijnig omdat het te druk was. Alweer harde buiken
Nee de anderen waren niet veel lichter, onze middelste (N.oudquote:Op woensdag 21 juli 2021 14:42 schreef Lemijn het volgende:
Wat rot CaVaBien, ik snap ook je terughoudendheid maar het klinkt wel alsof je simpelweg ziek bent, of je wil of niet.
Flav, wat een plaatje en wat een toffe naam. Ik weet geloof ik niet meer hoe je middelste heet, weet alleen nog dr naam met de k op het eind…
Echt balen van die keizersnee zeg. Waren je anderen zoveel lichter? Want 3800 gram is niet perse groot. Maar wel ‘fijn’ dat je gevoel klopte. En dat hij het goed doet. Hopelijk herstel je goed!
Lief 😘 ja ik heb geen andere keus dan afschalen. En toch schaam ik me. Ik ben nog niet eens 30 weken en m’n buik protesteert al terwijl er zoveel vrouwen zijn die aan het eind nog fietsen/volle bak werken/sporten etcquote:Op woensdag 21 juli 2021 15:44 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Doe je rustig aan? 😘 Harde buiken zijn een teken dat je het te druk hebt. Ga echt op je strepen staan als je merkt dat dit niet fijn is voor jou en baby, vooral na je laatste ervaring!
Je bent gewoon nummer 1 en ik ben gewoon nummer 2 nu! 😱 Heb je het idee dat het voor of na 40 weken gaat gebeuren?quote:
Ja, ik snap je gevoelens. Ik heb gelukkig de laatste ervaring mee mogen maken: 5 dagen p/w werken tot afgelopen vrijdag, wandelingetjes maken en fietstochtjes maken. Dus ik weet niet hoe het zou zijn als ik ook meer ongemak had gehad. Maar ik hoop dat je pas opgedane ervaring ervoor zorgt dat je wat meer toe durft te geven. Het is natuurlijk niet niets dat je baby al zo rommelt dat je weeën krijgt. Denk echt aan jezelf en je kleintje. Je kunt 't. 😘 Als je voor jezelf bent opgekomen, zal het alleen maar makkelijker zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:21 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Lief 😘 ja ik heb geen andere keus dan afschalen. En toch schaam ik me. Ik ben nog niet eens 30 weken en m’n buik protesteert al terwijl er zoveel vrouwen zijn die aan het eind nog fietsen/volle bak werken/sporten etc
Terwijl ik van mezelf een heel gezond persoon ben
Geen flauw idee!quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Je bent gewoon nummer 1 en ik ben gewoon nummer 2 nu! 😱 Heb je het idee dat het voor of na 40 weken gaat gebeuren?
Volgens de VK hoef ik me er geen zorgen om te maken tenzij ik er pijn bij heb. Zoals de pijn van afgelopen weekquote:Op woensdag 21 juli 2021 17:05 schreef Lemijn het volgende:
Ik wil wel nog even bestrijden dat harde buiken altijd betekenen dat je teveel doet. Het kan ook niks betekenen nog harde groei of een blaasontsteking. Of, nogmaals, niks.
quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:20 schreef Flav het volgende:
Dankjewel allen!![]()
We maken het goed, hij heeft al 2x goed aan de borst gedronken maar is nu wat misselijk.Wat een plaatje flavSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gefeliciteerd! Hoe vinden de grote broers het?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Ja, dat klopt wel, dat was misschien iets te kort door de bocht van mij!quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:05 schreef Lemijn het volgende:
Ik wil wel nog even bestrijden dat harde buiken altijd betekenen dat je teveel doet. Het kan ook niks betekenen of harde groei of een blaasontsteking. Of, nogmaals, niks.
Geen zorgenquote:Op woensdag 21 juli 2021 22:14 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik merk trouwens met deze termijn (36+1) dat ik wat onzeker begin te worden over het fenomeen 'gebroken vliezen'. Ik ben bang dat ik het niet zal opmerken als het druppelsgewijs gaat lopen en dat ik dan straks een dag zo rondloop voordat ik het me een keer besef en de verloskundige bel (met nadelige gevolgen van dien), vooral omdat ik nu nog gelijk zou moeten bellen i.v.m. 36 weken. Is dit herkenbaar?
Baby was afgelopen vrijdag trouwens iets naar boven gekropen weer? Op m'n controle van 01-07 staat vibi (hoofd vast in bekkeningang) en 16-07 werd er bibi geschreven (hoofd beweeglijk in bekkeningang). Ook daarom ben ik een soort van 'bang' voor gebroken vliezen weer, dat het hoofdje nog niet helemaal vastligt en dat de navelstreng er tussen kan schuiven.
De oudste is super trotsquote:Op woensdag 21 juli 2021 18:10 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wat een plaatje flavgefeliciteerd! Hoe vinden de grote broers het?
Haha ahwquote:Op donderdag 22 juli 2021 08:17 schreef Flav het volgende:
[..]
De oudste is super trots![]()
Hij wilde meteen de baby mee naar huis nemen haha.
Onze jongste heeft even gevoeld en was er toen klaar mee
Dank je wel, dat stelt wat gerust.quote:Op donderdag 22 juli 2021 08:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Geen zorgenje let nu waarschijnlijk zo scherp op je lijf dat je dat evt druppelen ook echt wel opmerkt, plus, als je vliezen gaan breken komt er meestal ook een hoop andere actie op gang. Maak je geen zorgen, je lijf weet wat te doen
![]()
Van de week schreef ik het ook op; het gewicht zelf maakt de geboorte niet per se zwaarder. Het vet glibbert namelijk gewoon naar buiten. Sterker nog, wat extra gewicht van de baby heeft als voordeel dat het de ontsluiting helpt (meer druk naar beneden) en dat je baby vaak wat sterker is waardoor hij over het algemeen al wat steviger aan de borst kan zuigen als je borstvoeding wilt geven.quote:Op donderdag 22 juli 2021 15:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Dank je wel, dat stelt wat gerust.Ach, sowieso al een hele mijlpaal als ik dinsdag de 37 weken aan ga tikken!
Ja hij doet het echt goedquote:Op donderdag 22 juli 2021 17:06 schreef Rebubbled het volgende:
Ah Flav gefeliciteerd! Wat een mooie baby joh! Alsof hij er al dagen uit is. Fijn dat de oudste goed reageren. Hoe is het nu met jou?
quote:Op donderdag 22 juli 2021 21:57 schreef Poepz0r het volgende:
Volgende week 20 weken echo! Hartfilmpje was weer in orde
Qua namen weten wij al 10 jaar welke naam het gaat worden en de naam is voor zowel jongen als meisje hetzelfde en we waren er binnen 10 seconden aan uit welke het moest worden
Heb je al een naam ouwe dibbes.quote:Op donderdag 22 juli 2021 21:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hier ook volgende week 20-weken echo.
Ja, 90 procent zeker.quote:
Lekkerquote:Op donderdag 22 juli 2021 22:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, 90 procent zeker.
Was hier ook redelijk snel geregeld. Vriendin kwam een week lang met "leuke" namen. Dit was de enige die ik ook leuk vond.
Niks meer aan doen.
Weet je het geslacht ook al? Of pas bij 20-weken echo?quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
LekkerWij hadden 1 naam beide dezelfde GENOT.
Pas bij de bevallingquote:Op donderdag 22 juli 2021 22:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weet je het geslacht ook al? Of pas bij 20-weken echo?
Erg spannend. Maar als je meekijkt bij de echo dan zie je het zelf ook wel.quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Pas bij de bevallingVERRASSING GENOT.
Dan ook niet, want wij geven vooraf aan dat we het niet willen weten, dan dekken ze dat af en/of laten ze dat stuk niet zien zeg maar.quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Erg spannend. Maar als je meekijkt bij de echo dan zie je het zelf ook wel.
Vooral als je weet waar je op moet letten, maar dat zal ik je dan maar niet vertellen.
Wat fijn Flav! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 22 juli 2021 20:00 schreef Flav het volgende:
[..]
Ja hij doet het echt goed![]()
Ik herstel ook redelijk, tis toch even andere koek dan een vaginale bevalling maar mag niet klagen.
Zijn sinds vanmiddag thuis en de jongens zijn ook weer blij thuis te zijn.
De oudste is zo lief met zijn nieuwe broertje, echt heel aandoenlijk
quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:20 schreef Flav het volgende:
Dankjewel allen!![]()
We maken het goed, hij heeft al 2x goed aan de borst gedronken maar is nu wat misselijk.Oooooooooh smelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel geluk met deze kanjer.Werewolf
Is afgelopen nacht beter gegaan?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 11:06 schreef Cygne het volgende:
Mijn lijf en hoofd besloten vannacht dat slaap maar gewoon helemaal niet nodig was. Elke keer als ik bijna in slaap viel: kriebelhoestbui.
Ik heb hetzelfde en ben al 30 weken. Ook hier ligt de placenta aan de voorkant. Ze is echt heel rustig en ik voel haar heel lichtjes. Bij twijfel kan je toch even langs gaan?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:
Ik vind het maar lastig met die baby schopjes. Weet niet hoe ik het moet interpreteren. Vandaag 27+1
Sowieso voel ik m al heel weinig en zacht, wsch door de voorliggende placenta. Altijd zo geweest. Tot nu toe was het zo dat het niet meer dan tikjes tegen mijn hand zijn, af en toe een kleine buikbeweging. Partner kan het nauwelijks voelen. Wel elke dag.
Toen ik de weeen had pasgeleden was hij veel onrustiger en schopte veel harder. Nu is m’n buik weer rustig en hij ook.
Ik heb gister en vandaag tot nu toe niet meer gevoeld dan een klein kriebeltje en toen ik een hele tijd ging liggen een paar kleine tikjes tegen mijn hand.
Dus hij is er wel maar wat moet ik ermee? Moet ik me zorgen maken? Wat is normaal bij deze termijn? Wil best VK bellen maar we zijn een weekend weg en niet in de buurt
Ja de verloskundige adviseerde de huisarts te bellen voor een slaappil om de cyclus te doorbreken maar die adviseerde dat ik mezelf maar moe moest maken omdat er niks meer veilig voor te schrijven was op het einde. Wel iets beter kunnen slapen vannacht maar verkouden, warm en benauwd door buik werkt ook niet mee.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 09:48 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Is afgelopen nacht beter gegaan?
Slecht slapen is zo klote, helemaal tegen t einde.
Ik kreeg de nacht voor de inleiding een temazepam in het ziekenhuis. Wilde hem eigenlijk niet pakken maar toch gedaan, het waren 2 heerlijke uurtjes slaapquote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:05 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja de verloskundige adviseerde de huisarts te bellen voor een slaappil om de cyclus te doorbreken maar die adviseerde dat ik mezelf maar moe moest maken omdat er niks meer veilig voor te schrijven was op het einde. Wel iets beter kunnen slapen vannacht maar verkouden, warm en benauwd door buik werkt ook niet mee.
Oeh, twee uur slaap.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:48 schreef Flav het volgende:
[..]
Ik kreeg de nacht voor de inleiding een temazepam in het ziekenhuis. Wilde hem eigenlijk niet pakken maar toch gedaan, het waren 2 heerlijke uurtjes slaap![]()
Ben heel benieuwd wanneer jullie jongetje zich meldt
Wat een lief wolfjequote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:25 schreef Cygne het volgende:
[..]
Oeh, twee uur slaap.![]()
Merk echt dat ik er klaar mee ben. Dat ik m'n baby wil en daarna nooit meer zwanger wil zijn, nooit meer trajecten. Mijn hoofd is geloof ik een hoop aan het verwerken deze dagen. Gelukkig voelt Wolfje me goed aan. Die is extra lief, speelt fijn zelf en zegt bij elke emo bui 'geen zorgen mama!'
Wat een fijn gevoel, dat het zo af voelt. Jezelf rustig de tijd geven om eea te verwerken.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 12:30 schreef Flav het volgende:
[..]
Wat een lief wolfje![]()
Kan ik me helemaal voorstellen, je hebt veel moeten doorstaan voor je jongens.
Nog heel even en hij is er, en wat zal wolfje trots zijn.
Ik heb nu voor het eerst ook geen heimwee meer naar de buik en het getrappel, vorige keren direct na de bevalling wel erg gehad.
Het voelt nu echt compleet met onze 3 jongens.
En het idee dat ik nooit meer hoef te bevallen geeft gek genoeg rust. Het is niet niks wat ik heb meegemaakt en ben heel blij dat het nu nog als een roes voelt.
Heb het verslag van de bevalling gevraagd en gekregen van het ziekenhuis zodat ik het kan terug lezen zodra ik daar klaar voor ben.
Gewoon even de verloskundige bellen voor overleg. Daar zijn ze voor. Als zij zich zorgen maakt adhv je verhaal kan ze je altijd ff langs het ziekenhuis in daar in buurt sturen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:
Dus hij is er wel maar wat moet ik ermee? Moet ik me zorgen maken? Wat is normaal bij deze termijn? Wil best VK bellen maar we zijn een weekend weg en niet in de buurt
Bellen als je je zorgen maakt. Waarschijnlijk heeft hij weer wat meer ruimte gekregen om rond te spartelen en voel je 'm daarom wat minder goed weer. Maar rond de 28 weken en daarboven moet je het kindje wel iedere dag regelmatig voelen (mijn VK's hanteren in ieder geval 10 bewegingen per dag). Misschien kun je telefonisch al weer meer gerustgesteld worden en anders sturen ze je voor een CTG naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. 😘quote:Op zaterdag 24 juli 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:
Ik vind het maar lastig met die baby schopjes. Weet niet hoe ik het moet interpreteren. Vandaag 27+1
Sowieso voel ik m al heel weinig en zacht, wsch door de voorliggende placenta. Altijd zo geweest. Tot nu toe was het zo dat het niet meer dan tikjes tegen mijn hand zijn, af en toe een kleine buikbeweging. Partner kan het nauwelijks voelen. Wel elke dag.
Toen ik de weeen had pasgeleden was hij veel onrustiger en schopte veel harder. Nu is m’n buik weer rustig en hij ook.
Ik heb gister en vandaag tot nu toe niet meer gevoeld dan een klein kriebeltje en toen ik een hele tijd ging liggen een paar kleine tikjes tegen mijn hand.
Haha ik heb hem sowieso nog nooit 10x per dag voelen bewegenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 13:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Bellen als je je zorgen maakt. Waarschijnlijk heeft hij weer wat meer ruimte gekregen om rond te spartelen en voel je 'm daarom wat minder goed weer. Maar rond de 28 weken en daarboven moet je het kindje wel iedere dag regelmatig voelen (mijn VK's hanteren in ieder geval 10 bewegingen per dag). Misschien kun je telefonisch al weer meer gerustgesteld worden en anders sturen ze je voor een CTG naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. 😘
Dit stelt me gerustquote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:02 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde en ben al 30 weken. Ook hier ligt de placenta aan de voorkant. Ze is echt heel rustig en ik voel haar heel lichtjes. Bij twijfel kan je toch even langs gaan?
Ik denk dat als ik straks weer op de been ben het wel even moet verwerken.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:32 schreef Rebubbled het volgende:
Flav, ik kijk er ook naar uit om nooit meer zwanger te hoeven zijn. Heb je het idee dat je deze bevalling meer zal moeten verwerking dan de vorige?
Even overleven is prima.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 19:48 schreef Flav het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik straks weer op de been ben het wel even moet verwerken.
Als ik er klaar voor ben wil ik mijn verhaal delen, zodat ik erover kan praten ipv wegstoppen.
Nu wordt je erg geleefd en ben ik eigenlijk constant met S bezig en lig de hele dag in bed. Ben ook heel blij dat de borstvoeding als een tiet gaat zodat ik me daar op kan focussen.
Yes, vorige keer enorm gehad met lactose. Ineens werd ik daar overgevoelig voor en ik kon helemaal geen zuivel meer verdragen. Ging na de geboorte over en nu geen last van. Super vaag. Wel weer vermindert trek in vlees de hele tijd. Had ik de eerste keer ook.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Merken jullie ook dat je bepaalde voedingsmiddelen minder goed kunt verdragen nu? Ik heb het gevoel dat ik van sommige producten een opgezette buik krijg, ook zijn mn darmen eerder van slag dan voorheen
Vriendlief is nu 4 weken thuis, had zijn vakantie goed geplandquote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:19 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Even overleven is prima.Wat fijn dat de BV zo goed gaat! Oh daar hoop ik ook zo op deze keer. Ook omdat mijn borsten nu weten wat ze moeten doen en ik veel beter weet hoe het allemaal werkt en vooral ook waar mijn grenzen liggen. Ik ga echt nooit meer om de 2 uur dag en nacht kolven. Owh hoe klein zijn zijn handjes en vingertjes? Zo poezelig die kleine zachte babietjes. Hoe is het voor jullie om deze keer je man langer thuis te kunnen hebben? Ik ben zo blij dat mijn partner er de eerste 6 weken is.
Heb je veel pijn? Of valt het je mee? En gekke vraag, maar bloed je nu net zoveel als na een vaginale geboorte?
Ik zat net ook online te lezen dat je echt intoleranties kan krijgen tijdens je zwangerschap die daarna of overgaan, of blijven.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:21 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Yes, vorige keer enorm gehad met lactose. Ineens werd ik daar overgevoelig voor en ik kon helemaal geen zuivel meer verdragen. Ging na de geboorte over en nu geen last van. Super vaag. Wel weer vermindert trek in vlees de hele tijd. Had ik de eerste keer ook.
Edit: was wel handig met constipatie. Plakje kaas en gaan./tmi
Ja! Dat heb ik vooral bij pasta's en rijstgerechten met groenten en vlees. We eten het nog steeds (want: lekker en gezond), maar er rommelt dan wel wat meer. Ook van een frietje heb ik nu wat sneller last, maar dat schijnt niet zo gek te zijn.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Merken jullie ook dat je bepaalde voedingsmiddelen minder goed kunt verdragen nu? Ik heb het gevoel dat ik van sommige producten een opgezette buik krijg, ook zijn mn darmen eerder van slag dan voorheen
Een belletje is zo gedaan, hè? 😘 Vooral nu je je ervaring van een paar weken geleden hebt, zullen ze extra alert zijn en je zo gauw mogelijk proberen gerust te stellen. Ik hoop dat je beeb vanavond weer wat gaat rommelen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Haha ik heb hem sowieso nog nooit 10x per dag voelen bewegen
Morgen zijn we weer thuis, dan kijk ik ff.
Ja, net zoals dat mijn smaak echt continu wisselend is. Visquote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Hehehe dat deed ik dus met mn sesamallergie. Bastognekoek erin mikken, die bevat genoeg sporen van om alles even op te lossenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:21 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Yes, vorige keer enorm gehad met lactose. Ineens werd ik daar overgevoelig voor en ik kon helemaal geen zuivel meer verdragen. Ging na de geboorte over en nu geen last van. Super vaag. Wel weer vermindert trek in vlees de hele tijd. Had ik de eerste keer ook.
Edit: was wel handig met constipatie. Plakje kaas en gaan./tmi
Lief van je 😘quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Een belletje is zo gedaan, hè? 😘 Vooral nu je je ervaring van een paar weken geleden hebt, zullen ze extra alert zijn en je zo gauw mogelijk proberen gerust te stellen. Ik hoop dat je beeb vanavond weer wat gaat rommelen.
Ik zou ook wel eindeloos zwanger kunnen zijn en baren enzo, maar ja, je zet óók elke keer weer een mens op aarde / in je gezin. Nou scheelt het dat mijn vruchtbare tijd sowieso aan het eindigen isquote:Op zondag 25 juli 2021 11:29 schreef elamanilo het volgende:
Ohhh ik kan me niet voorstellen ooit het gevoel te hebben dat ik nooit meer zwanger wil zijn... Ik vind het geweldig. Evenals baren, zo’n mooi prachtige ervaring telkens weer.
Maar op een gegeven moment wordt het toch tijd om naar een volgende fase te gaan met mijn leven natuurlijk. Al denk ik dat ik echt wel ga rouwen om deze vruchtbare fase achter me te gaan laten...
Ik durf er nog niet aan te denken, al weet ik ook wel heel goed dat de kans heel reeel is dat dit misschien wel de laatste keer is. Ik kan het nog niet aan om dat definitief te maken voor mezelf nu, dus ik laat het nog open, puur voor mn eigen gevoel.
JA! Dit! Zooo vervelend!quote:Op zondag 25 juli 2021 11:58 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik heb verder elke dag zin in compleet ander voedsel i.p.v. een bepaalde craving, heel irritant
Ik wil juist wel meer kinderen in mijn gezin. Maar zwanger zijn en de aanloop ernaar toe dan weer niet.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zou ook wel eindeloos zwanger kunnen zijn en baren enzo, maar ja, je zet óók elke keer weer een mens op aarde / in je gezin. Nou scheelt het dat mijn vruchtbare tijd sowieso aan het eindigen isdus die keuze is er voor mij niet meer echt, maar ik denk ook wel dat ik altijd zal blijven rammelen en verlangen naar zwanger zijn en baby's. Ik wil alleen echt niet nog meer kinderen in mijn gezin. En dat is wel een bijkomstigheid van baby's maken
Ik sluit me hierbij aan inderdaad. Vind het echt heel bijzonder en mooi, maar tegelijkertijd zit mijn lijf me steeds meer in de weg; snel last van mijn rug, niet meer lekker kunnen liggen, steeds meer moeite met dagelijkse dingen (zoals schoenen aandoen, down under scheren, zelfs gewoon overeind komenquote:Op zondag 25 juli 2021 18:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind zwanger zijn best een aanslag op mijn lijfen helemaal niet perse superleuk ofzo. Ik vind het wel bijzonder en knus maar ook gewoon zwaar en pijnlijk
. Ik ben ook vrij nuchter en niet een textbook blakende stralende zwangere ofzo
Ook ik sluit me hier geheel bij aan. Ik had het nooit willen missen, we zijn enorm blij met onze baby. En dankbaar dat we dit mogen meemaken. Een 2e keer dit ondergaan zou ook alleen maar leuk zijn.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik sluit me hierbij aan inderdaad. Vind het echt heel bijzonder en mooi, maar tegelijkertijd zit mijn lijf me steeds meer in de weg; snel last van mijn rug, niet meer lekker kunnen liggen, steeds meer moeite met dagelijkse dingen (zoals schoenen aandoen, down under scheren, zelfs gewoon overeind komen), constant moe en uitgeput zijn, etc. En ik moet nog 14 weken. Steeds meer kijk ik daar tegenop.
Maar desondanks geniet ik wel van de beweging in mijn buik en vind dat wel echt heel bijzonder om mee te maken. Ik heb alleen het zwanger zijn toch een beetje onderschat, merk ik
Ik heb niet meer gebeld omdat we deze week toch controle hebben bij de VKquote:Op maandag 26 juli 2021 09:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoe was het met je beeb, Lily? Inmiddels weer contact gehad met de VK?
Goed om te horen. Mijn baby is ook vrij 'rustig' (als in: trapt niet mijn hele buik aan gort en heeft ze ook niet gedaan, geen gekneusde ribben of steken in m'n blaas), maar ze schuift, golft, draait en wroet wel heel veel. Misschien gaat jouw baby dat ook nog wel doen.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:32 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb niet meer gebeld omdat we deze week toch controle hebben bij de VK
Niet meer gebeld omdat ik hem sinds mijn vorige post toch wel dagelijks heb gevoeld dus ik weet dat hij leeft.
Ik voel hem alleen zeker niet 10x per dag maar de vraag is ook of dat überhaupt gaat komen bij rustige baby icm voorliggende placenta
De regel is niet 10x per dag iets voelen maar 10 bewegingen per dag waarbij elke beweging telt, ook als ze vlak achter elkaar zijn.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:32 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb niet meer gebeld omdat we deze week toch controle hebben bij de VK
Niet meer gebeld omdat ik hem sinds mijn vorige post toch wel dagelijks heb gevoeld dus ik weet dat hij leeft.
Ik voel hem alleen zeker niet 10x per dag maar de vraag is ook of dat überhaupt gaat komen bij rustige baby icm voorliggende placenta
Moet je die eigenlijk zelf aanvragen/regelen of stuurt de almachtige grote overheid je gewoon een uitnodiging?quote:Op maandag 26 juli 2021 12:51 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, de kinkhoestvaccinatie zit erin
Ik mocht op audiëntie komen bij het consultatiebureau. Je kan via onderstaande link kijken hoe het bij jou in de regio gaat https://rijksvaccinatieprogramma.nl/22wekenprik/afspraak-makenquote:Op maandag 26 juli 2021 12:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Moet je die eigenlijk zelf aanvragen/regelen of stuurt de almachtige grote overheid je gewoon een uitnodiging?
Zelf regelenquote:Op maandag 26 juli 2021 12:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Moet je die eigenlijk zelf aanvragen/regelen of stuurt de almachtige grote overheid je gewoon een uitnodiging?
quote:Op maandag 26 juli 2021 12:58 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik mocht op audiëntie komen bij het consultatiebureau. Je kan via onderstaande link kijken hoe het bij jou in de regio gaat https://rijksvaccinatieprogramma.nl/22wekenprik/afspraak-maken
Afspraak maken moest ik zelf regelen
Top thnx, ik ga het in mn agenda zetten voor ergens rond de 22 wkquote:Op maandag 26 juli 2021 13:00 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Zelf regelen![]()
In deze regio heeft het CJG overal inloopspreekuren
Dat red ik ook niet hahaquote:Op maandag 26 juli 2021 12:47 schreef Elleska het volgende:
[..]
De regel is niet 10x per dag iets voelen maar 10 bewegingen per dag waarbij elke beweging telt, ook als ze vlak achter elkaar zijn.
Ja, precies dit inderdaad. Hoe tof ik die kindjes ook vind, het is ook weer een tijd lang heel veel zorgen voor. Al worden ze vlug groter, ik merk dat er ook een tijd gaat komen dat we deze fase weer achter ons gaan laten.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zou ook wel eindeloos zwanger kunnen zijn en baren enzo, maar ja, je zet óók elke keer weer een mens op aarde / in je gezin. Nou scheelt het dat mijn vruchtbare tijd sowieso aan het eindigen isdus die keuze is er voor mij niet meer echt, maar ik denk ook wel dat ik altijd zal blijven rammelen en verlangen naar zwanger zijn en baby's. Ik wil alleen echt niet nog meer kinderen in mijn gezin. En dat is wel een bijkomstigheid van baby's maken
Dat klinkt wel lekker zeg!quote:Op maandag 26 juli 2021 18:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, ik heb een heerlijke en kneuterige verlofmiddag achter de rug. Ik wilde eens kijken hoe ik geld kon besparen op de geboortekaartjes, aangezien ons ontwerp er voor gaat zorgen dat we 4 euro per kaartje betalen (incl. envelop) en mijn hormonen willen er niets meer aan veranderen.
Gelukkig kon ik etiketstickers voor 3 euro en hartjesstickers (voor extra sluiting) voor 1 euro kopen. Daarnaast gebruik gemaakt van mijn rechterhand en alle adressen al met de hand op de stickers geschreven. 💪🏻 Kost even een ruim uur, maar straks alleen nog maar een kwestie van kaartjes en enveloppen bestellen, stickers en postzegel plakken en hup. 😎
16,5 weekquote:Op maandag 26 juli 2021 23:11 schreef Cygne het volgende:
Hoe ver ben je nu @:Eponine? Zo'n tof gevoel hè.
Ah de vrouw van mijn Henkquote:Op maandag 26 juli 2021 23:03 schreef Cygne het volgende:
Hier ook lang wachten op de kinkhoestprik. M'n coronaprik ging een stuk vlotter.Man en ik zijn inmiddels allebei volledig gevaccineerd. Of ik me ervan bewust was dat m'n kind nu onvruchtbaar was, door m'n prik. Thx voor de oprechte zorgen, Gerrie. Maar dat was 'ie al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |