Jaaa wat fijn! Hopelijk is alles goed gegaan en kan je nu heerlijk met hem knuffelen en genieten.quote:
Ik eindige op de OK want meneer wilde tijdens het persen geen centimeter zakken.quote:Op woensdag 21 juli 2021 08:04 schreef SQ het volgende:
Gefeliciteerd flav! Hoe verliep het uiteindelijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kut, dus ook een sectioquote:Op woensdag 21 juli 2021 08:49 schreef Flav het volgende:
[..]
Ik eindige op de OK want meneer wilde tijdens het persen geen centimeter zakken.
Mijn gevoel bleek al die tijd juist, hij paste niet door het geboortekanaal. Zijn gewicht is 3825 dus die hadden ze wel goed geschat al die tijd
Je hebt gelijk. Ik vind het alleen zo lastig om me ziek te melden. Ik ben de afgelopen periode al vaker ziek geweest, heb onder andere 2x corona gehad en tijdens de lockdown had ik een aangepast rooster ivm een kindje thuis. Ik voel me er schuldig om, terwijl dat natuurlijk onzin is.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:27 schreef Vaiana het volgende:
@:CaVaBien Mijn werkgever gaf aan dan liever te hebben dat ik me ziekmeld, omdat ik feitelijk geld kost als ik wel werk maar er niks uit mijn handen komt.
Daarnaast klinkt het alsof je simpelweg te ziek bent om te kunnen werken. Is het niet een optie om je gewoon ziek te melden en uit te rusten? Ik zou zeker ook naar de huisarts gaan, maar voor nu lijkt het me niet persé verstandig om te werken?
Hopelijk voel jij je snel weer beter iig, dit klinkt heel naar.
@:Rebubbled Wij hadden al ruim een jaar voordat we stopten met anticonceptie een jongensnaam, en een hoogstwaarschijnlijke meisjesnaam.
Ik snap dat gevoel heel goed! Daarom vond ik het fijn dat mijn werkgever zei 'het kost mij meer als je niet-productief werkt dan wanneer jij je ziekmeldt'. Hopelijk helpt het vroeg slapen en gaat het dan beter.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:48 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik vind het alleen zo lastig om me ziek te melden. Ik ben de afgelopen periode al vaker ziek geweest, heb onder andere 2x corona gehad en tijdens de lockdown had ik een aangepast rooster ivm een kindje thuis. Ik voel me er schuldig om, terwijl dat natuurlijk onzin is.
Ik ga deze dag proberen door te komen, vroeg slapen vanavond en dan kijk ik het morgen even aan.
Dit klopt inderdaad! En als je ziek bent vanwege je zwangerschap dan zijn de kosten voor het UWV, niet voor je werkgever. Je gezondheid moet iig altijd voorgaan, dus mag best wat egoïstisch zijn daarin.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:10 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik snap dat gevoel heel goed! Daarom vond ik het fijn dat mijn werkgever zei 'het kost mij meer als je niet-productief werkt dan wanneer jij je ziekmeldt'. Hopelijk helpt het vroeg slapen en gaat het dan beter.
Wat mankeert ons toch dat we dit zo moeilijk vinden…. Heel herkenbaar, ik heb het ook. Ik ben tijdens deze zwangerschap al vaker uitgevallen dan de hele afgelopen 5 jaar bij elkaar.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:48 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik vind het alleen zo lastig om me ziek te melden. Ik ben de afgelopen periode al vaker ziek geweest, heb onder andere 2x corona gehad en tijdens de lockdown had ik een aangepast rooster ivm een kindje thuis. Ik voel me er schuldig om, terwijl dat natuurlijk onzin is.
Ik ga deze dag proberen door te komen, vroeg slapen vanavond en dan kijk ik het morgen even aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe je rustig aan? 😘 Harde buiken zijn een teken dat je het te druk hebt. Ga echt op je strepen staan als je merkt dat dit niet fijn is voor jou en baby, vooral na je laatste ervaring!quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:35 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat mankeert ons toch dat we dit zo moeilijk vinden…. Heel herkenbaar, ik heb het ook. Ik ben tijdens deze zwangerschap al vaker uitgevallen dan de hele afgelopen 5 jaar bij elkaar.
Maar thuis heeft me echt goed gedaan en ik ben inmiddels weer aan het werk en ben bloedje chagrijnig omdat het te druk was. Alweer harde buiken
Nee de anderen waren niet veel lichter, onze middelste (N.oudquote:Op woensdag 21 juli 2021 14:42 schreef Lemijn het volgende:
Wat rot CaVaBien, ik snap ook je terughoudendheid maar het klinkt wel alsof je simpelweg ziek bent, of je wil of niet.
Flav, wat een plaatje en wat een toffe naam. Ik weet geloof ik niet meer hoe je middelste heet, weet alleen nog dr naam met de k op het eind…
Echt balen van die keizersnee zeg. Waren je anderen zoveel lichter? Want 3800 gram is niet perse groot. Maar wel ‘fijn’ dat je gevoel klopte. En dat hij het goed doet. Hopelijk herstel je goed!
Lief 😘 ja ik heb geen andere keus dan afschalen. En toch schaam ik me. Ik ben nog niet eens 30 weken en m’n buik protesteert al terwijl er zoveel vrouwen zijn die aan het eind nog fietsen/volle bak werken/sporten etcquote:Op woensdag 21 juli 2021 15:44 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Doe je rustig aan? 😘 Harde buiken zijn een teken dat je het te druk hebt. Ga echt op je strepen staan als je merkt dat dit niet fijn is voor jou en baby, vooral na je laatste ervaring!
Je bent gewoon nummer 1 en ik ben gewoon nummer 2 nu! 😱 Heb je het idee dat het voor of na 40 weken gaat gebeuren?quote:
Ja, ik snap je gevoelens. Ik heb gelukkig de laatste ervaring mee mogen maken: 5 dagen p/w werken tot afgelopen vrijdag, wandelingetjes maken en fietstochtjes maken. Dus ik weet niet hoe het zou zijn als ik ook meer ongemak had gehad. Maar ik hoop dat je pas opgedane ervaring ervoor zorgt dat je wat meer toe durft te geven. Het is natuurlijk niet niets dat je baby al zo rommelt dat je weeën krijgt. Denk echt aan jezelf en je kleintje. Je kunt 't. 😘 Als je voor jezelf bent opgekomen, zal het alleen maar makkelijker zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:21 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Lief 😘 ja ik heb geen andere keus dan afschalen. En toch schaam ik me. Ik ben nog niet eens 30 weken en m’n buik protesteert al terwijl er zoveel vrouwen zijn die aan het eind nog fietsen/volle bak werken/sporten etc
Terwijl ik van mezelf een heel gezond persoon ben
Geen flauw idee!quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Je bent gewoon nummer 1 en ik ben gewoon nummer 2 nu! 😱 Heb je het idee dat het voor of na 40 weken gaat gebeuren?
Volgens de VK hoef ik me er geen zorgen om te maken tenzij ik er pijn bij heb. Zoals de pijn van afgelopen weekquote:Op woensdag 21 juli 2021 17:05 schreef Lemijn het volgende:
Ik wil wel nog even bestrijden dat harde buiken altijd betekenen dat je teveel doet. Het kan ook niks betekenen nog harde groei of een blaasontsteking. Of, nogmaals, niks.
quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:20 schreef Flav het volgende:
Dankjewel allen!![]()
We maken het goed, hij heeft al 2x goed aan de borst gedronken maar is nu wat misselijk.Wat een plaatje flavSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gefeliciteerd! Hoe vinden de grote broers het?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Ja, dat klopt wel, dat was misschien iets te kort door de bocht van mij!quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:05 schreef Lemijn het volgende:
Ik wil wel nog even bestrijden dat harde buiken altijd betekenen dat je teveel doet. Het kan ook niks betekenen of harde groei of een blaasontsteking. Of, nogmaals, niks.
Geen zorgenquote:Op woensdag 21 juli 2021 22:14 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik merk trouwens met deze termijn (36+1) dat ik wat onzeker begin te worden over het fenomeen 'gebroken vliezen'. Ik ben bang dat ik het niet zal opmerken als het druppelsgewijs gaat lopen en dat ik dan straks een dag zo rondloop voordat ik het me een keer besef en de verloskundige bel (met nadelige gevolgen van dien), vooral omdat ik nu nog gelijk zou moeten bellen i.v.m. 36 weken. Is dit herkenbaar?
Baby was afgelopen vrijdag trouwens iets naar boven gekropen weer? Op m'n controle van 01-07 staat vibi (hoofd vast in bekkeningang) en 16-07 werd er bibi geschreven (hoofd beweeglijk in bekkeningang). Ook daarom ben ik een soort van 'bang' voor gebroken vliezen weer, dat het hoofdje nog niet helemaal vastligt en dat de navelstreng er tussen kan schuiven.
De oudste is super trotsquote:Op woensdag 21 juli 2021 18:10 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wat een plaatje flavgefeliciteerd! Hoe vinden de grote broers het?
Haha ahwquote:Op donderdag 22 juli 2021 08:17 schreef Flav het volgende:
[..]
De oudste is super trots![]()
Hij wilde meteen de baby mee naar huis nemen haha.
Onze jongste heeft even gevoeld en was er toen klaar mee
Dank je wel, dat stelt wat gerust.quote:Op donderdag 22 juli 2021 08:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Geen zorgenje let nu waarschijnlijk zo scherp op je lijf dat je dat evt druppelen ook echt wel opmerkt, plus, als je vliezen gaan breken komt er meestal ook een hoop andere actie op gang. Maak je geen zorgen, je lijf weet wat te doen
![]()
Van de week schreef ik het ook op; het gewicht zelf maakt de geboorte niet per se zwaarder. Het vet glibbert namelijk gewoon naar buiten. Sterker nog, wat extra gewicht van de baby heeft als voordeel dat het de ontsluiting helpt (meer druk naar beneden) en dat je baby vaak wat sterker is waardoor hij over het algemeen al wat steviger aan de borst kan zuigen als je borstvoeding wilt geven.quote:Op donderdag 22 juli 2021 15:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Dank je wel, dat stelt wat gerust.Ach, sowieso al een hele mijlpaal als ik dinsdag de 37 weken aan ga tikken!
Ja hij doet het echt goedquote:Op donderdag 22 juli 2021 17:06 schreef Rebubbled het volgende:
Ah Flav gefeliciteerd! Wat een mooie baby joh! Alsof hij er al dagen uit is. Fijn dat de oudste goed reageren. Hoe is het nu met jou?
quote:Op donderdag 22 juli 2021 21:57 schreef Poepz0r het volgende:
Volgende week 20 weken echo! Hartfilmpje was weer in orde
Qua namen weten wij al 10 jaar welke naam het gaat worden en de naam is voor zowel jongen als meisje hetzelfde en we waren er binnen 10 seconden aan uit welke het moest worden
Heb je al een naam ouwe dibbes.quote:Op donderdag 22 juli 2021 21:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hier ook volgende week 20-weken echo.
Ja, 90 procent zeker.quote:
Lekkerquote:Op donderdag 22 juli 2021 22:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, 90 procent zeker.
Was hier ook redelijk snel geregeld. Vriendin kwam een week lang met "leuke" namen. Dit was de enige die ik ook leuk vond.
Niks meer aan doen.
Weet je het geslacht ook al? Of pas bij 20-weken echo?quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
LekkerWij hadden 1 naam beide dezelfde GENOT.
Pas bij de bevallingquote:Op donderdag 22 juli 2021 22:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weet je het geslacht ook al? Of pas bij 20-weken echo?
Erg spannend. Maar als je meekijkt bij de echo dan zie je het zelf ook wel.quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Pas bij de bevallingVERRASSING GENOT.
Dan ook niet, want wij geven vooraf aan dat we het niet willen weten, dan dekken ze dat af en/of laten ze dat stuk niet zien zeg maar.quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Erg spannend. Maar als je meekijkt bij de echo dan zie je het zelf ook wel.
Vooral als je weet waar je op moet letten, maar dat zal ik je dan maar niet vertellen.
Wat fijn Flav! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 22 juli 2021 20:00 schreef Flav het volgende:
[..]
Ja hij doet het echt goed![]()
Ik herstel ook redelijk, tis toch even andere koek dan een vaginale bevalling maar mag niet klagen.
Zijn sinds vanmiddag thuis en de jongens zijn ook weer blij thuis te zijn.
De oudste is zo lief met zijn nieuwe broertje, echt heel aandoenlijk
quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:20 schreef Flav het volgende:
Dankjewel allen!![]()
We maken het goed, hij heeft al 2x goed aan de borst gedronken maar is nu wat misselijk.Oooooooooh smelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel geluk met deze kanjer.Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |