quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:04 schreef elamanilo het volgende:
Dankje Eponine, je hebt helemaal gelijk. Dat ik erg de neiging heb om dingen voor anderen in te vullen . Ik ga het naar ze uitspreken!
Oh fijn zeg!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:11 schreef Rebubbled het volgende:
Update! Huisartsenpost was er al snel over uit dat ik aan een infuus moest. Maar waar bleek de grote vraag, want heel Amsterdam lag vol. Uiteindelijk na 2 uur rond bellen kon ik terecht in Zaandam. Tegen de tijd dat we daar waren was het 23.30 en ik een hopeloos rozijntje. Maar nachtwissel van dienst, even wachten, nog even wachten, alle testen opnieuw, constateerde dat ik nog steeds uitgedroogd en aan het overgeven was en om 01u lag ik dan eindelijk aan het infuus. Vanochtend rustig begonnen met wat drinken en een beschuitje gegeten. Dit zit er nog steeds in. Dus het infuus is net eruit gehaald en ik mag naar huis. 👍
Wat leuk! Ik kreeg er laatst ook 1. Kleinschalig met 3 vriendinnen en een high tea. Toch wel fijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, Rebubbled! Hopelijk weer een stijgende lijn vanaf nu, dat je je snel weer goed voelt!
Ik werd vanmiddag verrast door lieve vriendinnen en schoonzusje met een babyshower. 🥰 Super leuk! Heerlijk dat het lekker buiten kon, wel fijn met die hoge besmettingscijfers weer. Super leuke cadeaus gehad voor zowel mij als baby en heerlijke hapjes gegeten en leuke spelletjes gedaan en natuurlijk veel gekletst. 🥰
Spannend!quote:Op zondag 18 juli 2021 11:00 schreef Flav het volgende:
@:Komkommerschijfje Jup, morgenavond mogen we ons melden.
Heel spannend! Alvast heel veel succes gewenst, bijna jullie derde zoontje in jullie armen. 🥰quote:Op zondag 18 juli 2021 11:00 schreef Flav het volgende:
@:Komkommerschijfje Jup, morgenavond mogen we ons melden.
Oh dit is echt goed om te weten! Want Lily daalde pas met week 39 in en deze vindt het ook wel erg fijn met haar hoofd op mijn blaas ipv in mijn bekken.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:23 schreef elamanilo het volgende:
Spannend wel Flav, jammer dat hij zelf nog lekker hoog ligt, maar dat hoeft dus nog niet eens alles te zeggen over hoe klaar hij ervoor is. Volgende kindjes dalen dus pas echt veel vaker in tijdens de bevalling zelf.
Het gewicht helpt vaak mee met de ontsluiting..! En het vet is het lastigst niet, dat glibbert gewoon naar buiten. Het hoofd is het ‘grootste’ obstakel en doorgaans is het hoofd niet evenredig veel groter bij meer gewicht. Dus het (een ‘grotere’ baby) zegt niet alles over hoe ‘zwaar’ de bevalling verloopt. Het belangrijkste is dat jij je veilig, gesteund en vertrouwd kunt voelen, dan stromen de stoffen het best en verloopt de bevalling vaak het soepelste.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:01 schreef Flav het volgende:
Ja heel spannend indd, vooral omdat ik tijdens elke controle heb gehoord dat hij echt groot is.
Dan ga je al wat minder relaxt de bevalling in, ik probeer het van me af te zetten zodat ik me kan ontspannen.
We gaan wel zien hoe het loopt
Ik denk dat hoe je ook bevalt: veilig, gesteund en vertrouwd voelen zoals je in je post schreef essentieel is. Ik had bij mijn eerste een thuisbevalling voor ogen maar ik voelde me uiteindelijk veiliger in het ziekenhuis. Doordat ik hoewel alles anders liep heb ik al het bovenstaande mogen ervaren waardoor het alsnog een fijne bevalling was.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:16 schreef elamanilo het volgende:
PS ik wil dus niemand aanvallen, maar ik geloof er wel echt in dat in veruit de meeste gevallen een bevalling goed kan verlopen en dat als alle omstandigheden zo optimaal mogelijk zijn, dat een lichaam het echt aan kan om een baby te baren. Ook als het een grotere baby is en de moeder fijn gebouwd. Dus ik wil toch mijn vertrouwen uitspreken naar Flav, want ik geloof er echt in dat zij dit (ook) kan.
Dit dus! En dan moet ik altijd denken aan hoe ridicuul klein de Skims shapeware van Kim K. zijn vs. de Kardashians die erin kunnen worden gepropt. Als zij daarin passen, kan die spekbaby ook door je vagina. 👍quote:Op zondag 18 juli 2021 16:12 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Het gewicht helpt vaak mee met de ontsluiting..! En het vet is het lastigst niet, dat glibbert gewoon naar buiten. Het hoofd is het ‘grootste’ obstakel en doorgaans is het hoofd niet evenredig veel groter bij meer gewicht. Dus het (een ‘grotere’ baby) zegt niet alles over hoe ‘zwaar’ de bevalling verloopt. Het belangrijkste is dat jij je veilig, gesteund en vertrouwd kunt voelen, dan stromen de stoffen het best en verloopt de bevalling vaak het soepelste.
Jij kunt dit zeker! Je baby is ín jouw buik gegroeid en jullie zijn helemaal op elkaar afgestemd. Ik denk aan je!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
Wat heerlijk!quote:Op zondag 18 juli 2021 21:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag commode in huis gehaald, aankleedkussen en -hoezen besteld, babykleding voor zover ik dat nu heb lekker gewassen en buiten laten drogen. Komende week vakantie, dus kan ik me lekker focussen op het schuren en verven van het ledikantjeDoor ermee bezig te zijn nog meer zin in de komst van de kleine dame
Hij zit erin, deed ontzettend veel pijn en nu af en aan krampen.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:42 schreef Takkie88 het volgende:
@:Flav; is het gelukt met de ballon plaatsen? Succes/sterkte met wachten tot de bevalling op gang komt
Ooh dit klinkt echt precies als mijn laatste bevallingquote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:10 schreef Flav het volgende:
Baby zit nog lekker in de buik.
Ballon was er na 1 uur al weer uitgevallen en heb een paar krampen gehad.
Nu nog steeds aan het wachten op een arts, tis schijnbaar erg druk.
Meneer ligt nog te hoog om de vliezen te breken dus ze gaan waarschijnlijk starten met opwekkers zodat hij hopelijk zakt.
Mocht dat niet zo zijn gaan ze kijken waarom hij niet zakt.
Hoopte al bevallen te zijn aangezien de ballon er zo uit was maar helaas
Ja, bleef het al die tijd lastig vinden, vooral toen ik in de periode van 28-32 weken zat. Ben echt pro-vaccineren, maar ik was maar voor 95% overtuigd van het feit dat ik me zou laten inenten nu. Het feit dat we geen voorrang kregen en ik pas twee weken geleden mijn eerste prik zou kunnen krijgen (ben van '94), maakte dat ik er wat beter mee om kon gaan. Nu ben ik 36 weken, heb ik verlof en kom ik niet meer met veel mensen lang in aanraking. Ik werk in het onderwijs, dus dat was af en toe best spannend. Gelukkig heb ik me heel goed kunnen beschermen zelf en waren leerlingen en collega's begripvol als ik ze maande tot afstand en goed ventileren. Heb zelfs les kunnen geven in grotere lokalen, dus dat was wel fijn (dat ze mee dachten hoe het voor mij zo fijn mogelijk zou zijn). Ik hoop dat ik die laatste weken ook gezond doorkom. 😊 Wel vind ik het geruststellend dat de baby nu eigenlijk al min of meer helemaal 'af' is en geen extra ondersteuning meer nodig heeft als ze geboren wordt.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:27 schreef MaJo het volgende:
Succes Flav!![]()
Ik zag net op het journaal dat zwangeren een verhoogde kans hebben om ernstige klachten bij covid te ontwikkelen. Zie https://nos.nl/nieuwsuur/(...)dere-met-overgewicht.
Misschien interessant voor degenen die nog twijfelen over een vaccinatie.
Ik heb dit totaal tegenovergesteld, ik wil juist weten waar ik aan toe ben. Ik ben ook niet zo van in contact staan met m’n gevoel, daar denk ik nooit over na hahaquote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:33 schreef elamanilo het volgende:
Flav, hoe was je nacht? Zet hem op! We denken aan je.
LaBelleFleur, ik merk bij mezelf hoe erg de echo’s deze zwangerschap mij onzeker maken. Ik vind het lastiger om naar mn lichaam te luisteren en te vertrouwen op wat ik daar voel... De vorige keren, zonder echo’s en testen, had ik daar helemaal geen last van en kon ik heel goed naar binnen luisteren/voelen en voelde ik me veel meer in verbinding met mn lichaam en baby. Ik sta er echt verbaasd van hoeveel verschil dit maakt. Ik wist de vorige keren al dat vriendinnen van mij telkens best zenuwachtig en zelfs gestresst waren voor echo’s en dat ze ook vaak van echo naar echo toeleefden, oftewel dat het gevoel van gerustgesteldheid na een goede uitslag maar kort duurde. En dat ik toen blij was dat ik me zo ontspannen kon voelen de hele tijd en daar geen ‘last’ van had. Maar ik had niet verwacht dat het zo anders zou voelen, dat het me zo onzeker maakt in mezelf vertrouwen. Ik merk dat ik dat ook lastig vind. Ik wil veel liever in contact zijn met mezelf, maar ook nu ik verder niets meer ‘hoef’, speelt die onzekerheid nog steeds mee en worstel ik daarmee om daar weer los van te komen.
Nou ja, ik kan me nu dus best goed voorstellen wat voor gevoel van onzekerheid het met zich meebrengt en ik hoop op een mooie uitslag voor jou en dat je daarna het vertrouwen goed vast kunt houden.
Oei haha dat is lastigquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:33 schreef Rebubbled het volgende:
Babynamen jongens, zijn jullie er al over uit? Ik heb een enorme favoriet en mijn vriend denkt er anders over. Maar komt aanzetten met dingen die ik echt niet wil, zoals Amalia (hallo prinses), meer bloemennamen en ik wil geen boeket in huis of echte Nederlandse namen, zoals Leonie, waar ik in zijn geheel geen fan van ben. En het kind is bijna gaar ondertussen.
De eerste keer was er een moment dat ik echt dacht dat we er nooit uit zouden komen (wel gelukt, nog steeds heel blij met de keuze). Maar nu hadden we in ons 2e 'gesprek' hierover beide dezelfde naam in het favorieten lijstje staan. Maar voelt nu zo gek ook, alsof het te makkelijk ging... het is ook nooit goedquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:33 schreef Rebubbled het volgende:
Babynamen jongens, zijn jullie er al over uit? Ik heb een enorme favoriet en mijn vriend denkt er anders over. Maar komt aanzetten met dingen die ik echt niet wil, zoals Amalia (hallo prinses), meer bloemennamen en ik wil geen boeket in huis of echte Nederlandse namen, zoals Leonie, waar ik in zijn geheel geen fan van ben. En het kind is bijna gaar ondertussen.
Wat vinden jullie mooi? Wij hadden twee namenopties voor een meisje tot aan de 20 weken-echo. Vlak daarna wisten we eigenlijk al welke het gaat worden. We gebruiken 'm nu al regelmatig thuis (nergens anders, ook niet als we ergens anders samen zijn!) en het is zo heerlijk. 🥰quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:33 schreef Rebubbled het volgende:
Jaaa wat fijn! Hopelijk is alles goed gegaan en kan je nu heerlijk met hem knuffelen en genieten.quote:
Ik eindige op de OK want meneer wilde tijdens het persen geen centimeter zakken.quote:Op woensdag 21 juli 2021 08:04 schreef SQ het volgende:
Gefeliciteerd flav! Hoe verliep het uiteindelijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kut, dus ook een sectioquote:Op woensdag 21 juli 2021 08:49 schreef Flav het volgende:
[..]
Ik eindige op de OK want meneer wilde tijdens het persen geen centimeter zakken.
Mijn gevoel bleek al die tijd juist, hij paste niet door het geboortekanaal. Zijn gewicht is 3825 dus die hadden ze wel goed geschat al die tijd
Je hebt gelijk. Ik vind het alleen zo lastig om me ziek te melden. Ik ben de afgelopen periode al vaker ziek geweest, heb onder andere 2x corona gehad en tijdens de lockdown had ik een aangepast rooster ivm een kindje thuis. Ik voel me er schuldig om, terwijl dat natuurlijk onzin is.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:27 schreef Vaiana het volgende:
@:CaVaBien Mijn werkgever gaf aan dan liever te hebben dat ik me ziekmeld, omdat ik feitelijk geld kost als ik wel werk maar er niks uit mijn handen komt.
Daarnaast klinkt het alsof je simpelweg te ziek bent om te kunnen werken. Is het niet een optie om je gewoon ziek te melden en uit te rusten? Ik zou zeker ook naar de huisarts gaan, maar voor nu lijkt het me niet persé verstandig om te werken?
Hopelijk voel jij je snel weer beter iig, dit klinkt heel naar.
@:Rebubbled Wij hadden al ruim een jaar voordat we stopten met anticonceptie een jongensnaam, en een hoogstwaarschijnlijke meisjesnaam.
Ik snap dat gevoel heel goed! Daarom vond ik het fijn dat mijn werkgever zei 'het kost mij meer als je niet-productief werkt dan wanneer jij je ziekmeldt'. Hopelijk helpt het vroeg slapen en gaat het dan beter.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:48 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik vind het alleen zo lastig om me ziek te melden. Ik ben de afgelopen periode al vaker ziek geweest, heb onder andere 2x corona gehad en tijdens de lockdown had ik een aangepast rooster ivm een kindje thuis. Ik voel me er schuldig om, terwijl dat natuurlijk onzin is.
Ik ga deze dag proberen door te komen, vroeg slapen vanavond en dan kijk ik het morgen even aan.
Dit klopt inderdaad! En als je ziek bent vanwege je zwangerschap dan zijn de kosten voor het UWV, niet voor je werkgever. Je gezondheid moet iig altijd voorgaan, dus mag best wat egoïstisch zijn daarin.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:10 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik snap dat gevoel heel goed! Daarom vond ik het fijn dat mijn werkgever zei 'het kost mij meer als je niet-productief werkt dan wanneer jij je ziekmeldt'. Hopelijk helpt het vroeg slapen en gaat het dan beter.
Wat mankeert ons toch dat we dit zo moeilijk vinden…. Heel herkenbaar, ik heb het ook. Ik ben tijdens deze zwangerschap al vaker uitgevallen dan de hele afgelopen 5 jaar bij elkaar.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:48 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik vind het alleen zo lastig om me ziek te melden. Ik ben de afgelopen periode al vaker ziek geweest, heb onder andere 2x corona gehad en tijdens de lockdown had ik een aangepast rooster ivm een kindje thuis. Ik voel me er schuldig om, terwijl dat natuurlijk onzin is.
Ik ga deze dag proberen door te komen, vroeg slapen vanavond en dan kijk ik het morgen even aan.
Doe je rustig aan? 😘 Harde buiken zijn een teken dat je het te druk hebt. Ga echt op je strepen staan als je merkt dat dit niet fijn is voor jou en baby, vooral na je laatste ervaring!quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:35 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat mankeert ons toch dat we dit zo moeilijk vinden…. Heel herkenbaar, ik heb het ook. Ik ben tijdens deze zwangerschap al vaker uitgevallen dan de hele afgelopen 5 jaar bij elkaar.
Maar thuis heeft me echt goed gedaan en ik ben inmiddels weer aan het werk en ben bloedje chagrijnig omdat het te druk was. Alweer harde buiken
Nee de anderen waren niet veel lichter, onze middelste (N.oudquote:Op woensdag 21 juli 2021 14:42 schreef Lemijn het volgende:
Wat rot CaVaBien, ik snap ook je terughoudendheid maar het klinkt wel alsof je simpelweg ziek bent, of je wil of niet.
Flav, wat een plaatje en wat een toffe naam. Ik weet geloof ik niet meer hoe je middelste heet, weet alleen nog dr naam met de k op het eind…
Echt balen van die keizersnee zeg. Waren je anderen zoveel lichter? Want 3800 gram is niet perse groot. Maar wel ‘fijn’ dat je gevoel klopte. En dat hij het goed doet. Hopelijk herstel je goed!
Lief 😘 ja ik heb geen andere keus dan afschalen. En toch schaam ik me. Ik ben nog niet eens 30 weken en m’n buik protesteert al terwijl er zoveel vrouwen zijn die aan het eind nog fietsen/volle bak werken/sporten etcquote:Op woensdag 21 juli 2021 15:44 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Doe je rustig aan? 😘 Harde buiken zijn een teken dat je het te druk hebt. Ga echt op je strepen staan als je merkt dat dit niet fijn is voor jou en baby, vooral na je laatste ervaring!
Je bent gewoon nummer 1 en ik ben gewoon nummer 2 nu! 😱 Heb je het idee dat het voor of na 40 weken gaat gebeuren?quote:
Ja, ik snap je gevoelens. Ik heb gelukkig de laatste ervaring mee mogen maken: 5 dagen p/w werken tot afgelopen vrijdag, wandelingetjes maken en fietstochtjes maken. Dus ik weet niet hoe het zou zijn als ik ook meer ongemak had gehad. Maar ik hoop dat je pas opgedane ervaring ervoor zorgt dat je wat meer toe durft te geven. Het is natuurlijk niet niets dat je baby al zo rommelt dat je weeën krijgt. Denk echt aan jezelf en je kleintje. Je kunt 't. 😘 Als je voor jezelf bent opgekomen, zal het alleen maar makkelijker zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:21 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Lief 😘 ja ik heb geen andere keus dan afschalen. En toch schaam ik me. Ik ben nog niet eens 30 weken en m’n buik protesteert al terwijl er zoveel vrouwen zijn die aan het eind nog fietsen/volle bak werken/sporten etc
Terwijl ik van mezelf een heel gezond persoon ben
Geen flauw idee!quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Je bent gewoon nummer 1 en ik ben gewoon nummer 2 nu! 😱 Heb je het idee dat het voor of na 40 weken gaat gebeuren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |