abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juli 2021 @ 16:16:35 #126
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200424587
PS ik wil dus niemand aanvallen, maar ik geloof er wel echt in dat in veruit de meeste gevallen een bevalling goed kan verlopen en dat als alle omstandigheden zo optimaal mogelijk zijn, dat een lichaam het echt aan kan om een baby te baren. Ook als het een grotere baby is en de moeder fijn gebouwd. Dus ik wil toch mijn vertrouwen uitspreken naar Flav, want ik geloof er echt in dat zij dit (ook) kan. O+
pi_200426762
@elamanilo :* dankje
pi_200427496
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:16 schreef elamanilo het volgende:
PS ik wil dus niemand aanvallen, maar ik geloof er wel echt in dat in veruit de meeste gevallen een bevalling goed kan verlopen en dat als alle omstandigheden zo optimaal mogelijk zijn, dat een lichaam het echt aan kan om een baby te baren. Ook als het een grotere baby is en de moeder fijn gebouwd. Dus ik wil toch mijn vertrouwen uitspreken naar Flav, want ik geloof er echt in dat zij dit (ook) kan. O+
Ik denk dat hoe je ook bevalt: veilig, gesteund en vertrouwd voelen zoals je in je post schreef essentieel is. Ik had bij mijn eerste een thuisbevalling voor ogen maar ik voelde me uiteindelijk veiliger in het ziekenhuis. Doordat ik hoewel alles anders liep heb ik al het bovenstaande mogen ervaren waardoor het alsnog een fijne bevalling was.

Ik vond het trouwens een hele lieve genuanceerde en ondersteunende post. :*
  zondag 18 juli 2021 @ 19:23:50 #129
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200429042
Het is soms jammer dat een verloskundige zoiets zo uit, dat maakt het hebben van een groot kindje denk ik ook veel spannender.
Vertrouwen in het goede verloop is zo belangrijk en als ze je elke keer vertellen dat het groot is dan loop je er vanzelf mee. iig zo werkte het bij mij wel

(ik had al 2 grote baby's gehad maar de zorgen die mijn verloskundige er over uitte maakte het voor mij wel allemaal lastiger, ik voelde me bij sommige in de praktijk daardoor ook niet echt in goede handen)

Uiteindelijk de 5kg en 63 cm er gewoon uitgeperst zonder enige problemen.
  zondag 18 juli 2021 @ 21:11:18 #130
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200431112
Vandaag commode in huis gehaald, aankleedkussen en -hoezen besteld, babykleding voor zover ik dat nu heb lekker gewassen en buiten laten drogen. Komende week vakantie, dus kan ik me lekker focussen op het schuren en verven van het ledikantje O+ Door ermee bezig te zijn nog meer zin in de komst van de kleine dame O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_200431208
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:12 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Het gewicht helpt vaak mee met de ontsluiting..! En het vet is het lastigst niet, dat glibbert gewoon naar buiten. Het hoofd is het ‘grootste’ obstakel en doorgaans is het hoofd niet evenredig veel groter bij meer gewicht. Dus het (een ‘grotere’ baby) zegt niet alles over hoe ‘zwaar’ de bevalling verloopt. Het belangrijkste is dat jij je veilig, gesteund en vertrouwd kunt voelen, dan stromen de stoffen het best en verloopt de bevalling vaak het soepelste.

Jij kunt dit zeker! Je baby is ín jouw buik gegroeid en jullie zijn helemaal op elkaar afgestemd. Ik denk aan je! :*
Dit dus! En dan moet ik altijd denken aan hoe ridicuul klein de Skims shapeware van Kim K. zijn vs. de Kardashians die erin kunnen worden gepropt. Als zij daarin passen, kan die spekbaby ook door je vagina. 👍

Plaatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_200433958
quote:
17s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag commode in huis gehaald, aankleedkussen en -hoezen besteld, babykleding voor zover ik dat nu heb lekker gewassen en buiten laten drogen. Komende week vakantie, dus kan ik me lekker focussen op het schuren en verven van het ledikantje O+ Door ermee bezig te zijn nog meer zin in de komst van de kleine dame O+
Wat heerlijk! O+
pi_200446847
@Flav; is het gelukt met de ballon plaatsen? Succes/sterkte met wachten tot de bevalling op gang komt :*
pi_200446931
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:42 schreef Takkie88 het volgende:
@:Flav; is het gelukt met de ballon plaatsen? Succes/sterkte met wachten tot de bevalling op gang komt :*
Hij zit erin, deed ontzettend veel pijn en nu af en aan krampen.
Ga nu proberen wat slaap te pakken :*
pi_200447369
Succes Flav!
pi_200447821
Succes Flav! Oh wat spannend, het gaat bijna gebeuren
pi_200448163
Succes Flav!
pi_200448289
Zet 'm op, Flav! 😘
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 23:27:19 #139
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200448752
Succes Flav! :%

Ik zag net op het journaal dat zwangeren een verhoogde kans hebben om ernstige klachten bij covid te ontwikkelen. Zie https://nos.nl/nieuwsuur/(...)dere-met-overgewicht.

Misschien interessant voor degenen die nog twijfelen over een vaccinatie.
5 - 28 februari Thailand O+
pi_200450661
Ik heb net bloed geprikt voor de NIPT, ook wel weer spannend. Net van de spanning van de termijnecho af krijg je dit weer (ik doe het niet zo goed op dingen waar ik geen invloed op heb :'))
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:39:35 #141
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200450733
Spannend @Flav! Succes! O+

@LaBelleFleur27 , is allemaal ook spannend en vooral ook kut, dat vele wachten die eerste maanden ;( Herken het gevoel. Jezelf vooral bezig houden waardoor de tijd sneller lijkt te gaan is eigenlijk het enige wat je kan doen. Ik duim voor een goede NIPT *O*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:33:32 #142
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200451320
Flav, hoe was je nacht? Zet hem op! We denken aan je. O+

LaBelleFleur, ik merk bij mezelf hoe erg de echo’s deze zwangerschap mij onzeker maken. Ik vind het lastiger om naar mn lichaam te luisteren en te vertrouwen op wat ik daar voel... De vorige keren, zonder echo’s en testen, had ik daar helemaal geen last van en kon ik heel goed naar binnen luisteren/voelen en voelde ik me veel meer in verbinding met mn lichaam en baby. Ik sta er echt verbaasd van hoeveel verschil dit maakt. Ik wist de vorige keren al dat vriendinnen van mij telkens best zenuwachtig en zelfs gestresst waren voor echo’s en dat ze ook vaak van echo naar echo toeleefden, oftewel dat het gevoel van gerustgesteldheid na een goede uitslag maar kort duurde. En dat ik toen blij was dat ik me zo ontspannen kon voelen de hele tijd en daar geen ‘last’ van had. Maar ik had niet verwacht dat het zo anders zou voelen, dat het me zo onzeker maakt in mezelf vertrouwen. Ik merk dat ik dat ook lastig vind. Ik wil veel liever in contact zijn met mezelf, maar ook nu ik verder niets meer ‘hoef’, speelt die onzekerheid nog steeds mee en worstel ik daarmee om daar weer los van te komen.
Nou ja, ik kan me nu dus best goed voorstellen wat voor gevoel van onzekerheid het met zich meebrengt en ik hoop op een mooie uitslag voor jou en dat je daarna het vertrouwen goed vast kunt houden.
pi_200451798
Baby zit nog lekker in de buik.
Ballon was er na 1 uur al weer uitgevallen en heb een paar krampen gehad.
Nu nog steeds aan het wachten op een arts, tis schijnbaar erg druk.
Meneer ligt nog te hoog om de vliezen te breken dus ze gaan waarschijnlijk starten met opwekkers zodat hij hopelijk zakt.
Mocht dat niet zo zijn gaan ze kijken waarom hij niet zakt.
Hoopte al bevallen te zijn aangezien de ballon er zo uit was maar helaas :')
  dinsdag 20 juli 2021 @ 10:13:32 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_200451840
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 10:10 schreef Flav het volgende:
Baby zit nog lekker in de buik.
Ballon was er na 1 uur al weer uitgevallen en heb een paar krampen gehad.
Nu nog steeds aan het wachten op een arts, tis schijnbaar erg druk.
Meneer ligt nog te hoog om de vliezen te breken dus ze gaan waarschijnlijk starten met opwekkers zodat hij hopelijk zakt.
Mocht dat niet zo zijn gaan ze kijken waarom hij niet zakt.
Hoopte al bevallen te zijn aangezien de ballon er zo uit was maar helaas :')
Ooh dit klinkt echt precies als mijn laatste bevalling :') ik dacht er ook wel met een paar uur vanaf te zijn gezien mijn eerdere ervaringen. Ballon viel er ook na 2 uur weer uit. Maar kennelijk is alles bij een derde al zo opgerekt dat die ballon ook weinig meer doet ;(
Succes, ik hoop vooral dat de opwekkers wat gaan doen en dat jouw bevalling anders eindigt dan de mijne :*
disclaimer
pi_200452112
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:27 schreef MaJo het volgende:
Succes Flav! :%

Ik zag net op het journaal dat zwangeren een verhoogde kans hebben om ernstige klachten bij covid te ontwikkelen. Zie https://nos.nl/nieuwsuur/(...)dere-met-overgewicht.

Misschien interessant voor degenen die nog twijfelen over een vaccinatie.
Ja, bleef het al die tijd lastig vinden, vooral toen ik in de periode van 28-32 weken zat. Ben echt pro-vaccineren, maar ik was maar voor 95% overtuigd van het feit dat ik me zou laten inenten nu. Het feit dat we geen voorrang kregen en ik pas twee weken geleden mijn eerste prik zou kunnen krijgen (ben van '94), maakte dat ik er wat beter mee om kon gaan. Nu ben ik 36 weken, heb ik verlof en kom ik niet meer met veel mensen lang in aanraking. Ik werk in het onderwijs, dus dat was af en toe best spannend. Gelukkig heb ik me heel goed kunnen beschermen zelf en waren leerlingen en collega's begripvol als ik ze maande tot afstand en goed ventileren. Heb zelfs les kunnen geven in grotere lokalen, dus dat was wel fijn (dat ze mee dachten hoe het voor mij zo fijn mogelijk zou zijn). Ik hoop dat ik die laatste weken ook gezond doorkom. 😊 Wel vind ik het geruststellend dat de baby nu eigenlijk al min of meer helemaal 'af' is en geen extra ondersteuning meer nodig heeft als ze geboren wordt.
pi_200452138
Ah Flav, hopelijk doen de opwekkers wat. Hopelijk heb je vannacht wel wat kunnen rusten. Zet 'm op weer vandaag. 💪🏻

Hier weekwissel: precies 36 weken! Over een week mag ze gewoon al thuis ter wereld komen, bizar. 😱 We gaan zometeen naar Amsterdam voor twee nachtjes! Ik ben blij dat het mooi weer is, lekker veel buiten zijn. :)
  dinsdag 20 juli 2021 @ 10:43:03 #147
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200452221
Succes Flav. Dat wachten houdt je nog het langst bezig zo ja. Hopelijk komen ze zo bij je en gaan de opwekkers wat betekenen. :*
  dinsdag 20 juli 2021 @ 10:43:20 #148
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200452225
Veel plezier komkommerschijfje!
pi_200452935
LBF, herkenbaar hoor. Ik werd er pas geruster op na de 20 weken echo. Het heeft ook heel lang geduurd voordat ik het wc papier niet meer controleerde op bloed. Tot vorige week ofzo. :') Nee grapje, maar wel echt nog tot na de 20 weken.

Flav hopelijk voorspoedige de opwekkers de boel een beetje. Wat zou het kunnen zijn als hij niet zakt?

Morgen officieel verlof, al zit ik al een tijdje thuis natuurlijk. Toch een fijn idee. En ineens twijfel ik toch vaker of een tweede een goed idee is. :') Beetje laat.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_200452976
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:33 schreef elamanilo het volgende:
Flav, hoe was je nacht? Zet hem op! We denken aan je. O+

LaBelleFleur, ik merk bij mezelf hoe erg de echo’s deze zwangerschap mij onzeker maken. Ik vind het lastiger om naar mn lichaam te luisteren en te vertrouwen op wat ik daar voel... De vorige keren, zonder echo’s en testen, had ik daar helemaal geen last van en kon ik heel goed naar binnen luisteren/voelen en voelde ik me veel meer in verbinding met mn lichaam en baby. Ik sta er echt verbaasd van hoeveel verschil dit maakt. Ik wist de vorige keren al dat vriendinnen van mij telkens best zenuwachtig en zelfs gestresst waren voor echo’s en dat ze ook vaak van echo naar echo toeleefden, oftewel dat het gevoel van gerustgesteldheid na een goede uitslag maar kort duurde. En dat ik toen blij was dat ik me zo ontspannen kon voelen de hele tijd en daar geen ‘last’ van had. Maar ik had niet verwacht dat het zo anders zou voelen, dat het me zo onzeker maakt in mezelf vertrouwen. Ik merk dat ik dat ook lastig vind. Ik wil veel liever in contact zijn met mezelf, maar ook nu ik verder niets meer ‘hoef’, speelt die onzekerheid nog steeds mee en worstel ik daarmee om daar weer los van te komen.
Nou ja, ik kan me nu dus best goed voorstellen wat voor gevoel van onzekerheid het met zich meebrengt en ik hoop op een mooie uitslag voor jou en dat je daarna het vertrouwen goed vast kunt houden.
Ik heb dit totaal tegenovergesteld, ik wil juist weten waar ik aan toe ben. Ik ben ook niet zo van in contact staan met m’n gevoel, daar denk ik nooit over na haha

Ik ben blij met de controles bij de VK, zeker afgelopen week met de weeen bij 25 weken. Ik had niet veel aansporing nodig om naar het ziekenhuis te racen (of nouja, iemand anders racete mij ernaartoe ;) )en onder de echokop van de gynaecoloog te gaan liggen

Lekker tegenstrijdig als ik ben heb ik dan weer geen NIPT test gedaan omdat de uitslag geen invloed zou hebben op mijn keuzes
Maar @labellefleur zeker begrijpelijk dat dat spannend is! Wanneer krijg je de uitslag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')