Ik denk dat hoe je ook bevalt: veilig, gesteund en vertrouwd voelen zoals je in je post schreef essentieel is. Ik had bij mijn eerste een thuisbevalling voor ogen maar ik voelde me uiteindelijk veiliger in het ziekenhuis. Doordat ik hoewel alles anders liep heb ik al het bovenstaande mogen ervaren waardoor het alsnog een fijne bevalling was.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:16 schreef elamanilo het volgende:
PS ik wil dus niemand aanvallen, maar ik geloof er wel echt in dat in veruit de meeste gevallen een bevalling goed kan verlopen en dat als alle omstandigheden zo optimaal mogelijk zijn, dat een lichaam het echt aan kan om een baby te baren. Ook als het een grotere baby is en de moeder fijn gebouwd. Dus ik wil toch mijn vertrouwen uitspreken naar Flav, want ik geloof er echt in dat zij dit (ook) kan.
Dit dus! En dan moet ik altijd denken aan hoe ridicuul klein de Skims shapeware van Kim K. zijn vs. de Kardashians die erin kunnen worden gepropt. Als zij daarin passen, kan die spekbaby ook door je vagina. 👍quote:Op zondag 18 juli 2021 16:12 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Het gewicht helpt vaak mee met de ontsluiting..! En het vet is het lastigst niet, dat glibbert gewoon naar buiten. Het hoofd is het ‘grootste’ obstakel en doorgaans is het hoofd niet evenredig veel groter bij meer gewicht. Dus het (een ‘grotere’ baby) zegt niet alles over hoe ‘zwaar’ de bevalling verloopt. Het belangrijkste is dat jij je veilig, gesteund en vertrouwd kunt voelen, dan stromen de stoffen het best en verloopt de bevalling vaak het soepelste.
Jij kunt dit zeker! Je baby is ín jouw buik gegroeid en jullie zijn helemaal op elkaar afgestemd. Ik denk aan je!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
Wat heerlijk!quote:Op zondag 18 juli 2021 21:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag commode in huis gehaald, aankleedkussen en -hoezen besteld, babykleding voor zover ik dat nu heb lekker gewassen en buiten laten drogen. Komende week vakantie, dus kan ik me lekker focussen op het schuren en verven van het ledikantjeDoor ermee bezig te zijn nog meer zin in de komst van de kleine dame
Hij zit erin, deed ontzettend veel pijn en nu af en aan krampen.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:42 schreef Takkie88 het volgende:
@:Flav; is het gelukt met de ballon plaatsen? Succes/sterkte met wachten tot de bevalling op gang komt
Ooh dit klinkt echt precies als mijn laatste bevallingquote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:10 schreef Flav het volgende:
Baby zit nog lekker in de buik.
Ballon was er na 1 uur al weer uitgevallen en heb een paar krampen gehad.
Nu nog steeds aan het wachten op een arts, tis schijnbaar erg druk.
Meneer ligt nog te hoog om de vliezen te breken dus ze gaan waarschijnlijk starten met opwekkers zodat hij hopelijk zakt.
Mocht dat niet zo zijn gaan ze kijken waarom hij niet zakt.
Hoopte al bevallen te zijn aangezien de ballon er zo uit was maar helaas
Ja, bleef het al die tijd lastig vinden, vooral toen ik in de periode van 28-32 weken zat. Ben echt pro-vaccineren, maar ik was maar voor 95% overtuigd van het feit dat ik me zou laten inenten nu. Het feit dat we geen voorrang kregen en ik pas twee weken geleden mijn eerste prik zou kunnen krijgen (ben van '94), maakte dat ik er wat beter mee om kon gaan. Nu ben ik 36 weken, heb ik verlof en kom ik niet meer met veel mensen lang in aanraking. Ik werk in het onderwijs, dus dat was af en toe best spannend. Gelukkig heb ik me heel goed kunnen beschermen zelf en waren leerlingen en collega's begripvol als ik ze maande tot afstand en goed ventileren. Heb zelfs les kunnen geven in grotere lokalen, dus dat was wel fijn (dat ze mee dachten hoe het voor mij zo fijn mogelijk zou zijn). Ik hoop dat ik die laatste weken ook gezond doorkom. 😊 Wel vind ik het geruststellend dat de baby nu eigenlijk al min of meer helemaal 'af' is en geen extra ondersteuning meer nodig heeft als ze geboren wordt.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:27 schreef MaJo het volgende:
Succes Flav!![]()
Ik zag net op het journaal dat zwangeren een verhoogde kans hebben om ernstige klachten bij covid te ontwikkelen. Zie https://nos.nl/nieuwsuur/(...)dere-met-overgewicht.
Misschien interessant voor degenen die nog twijfelen over een vaccinatie.
Ik heb dit totaal tegenovergesteld, ik wil juist weten waar ik aan toe ben. Ik ben ook niet zo van in contact staan met m’n gevoel, daar denk ik nooit over na hahaquote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:33 schreef elamanilo het volgende:
Flav, hoe was je nacht? Zet hem op! We denken aan je.
LaBelleFleur, ik merk bij mezelf hoe erg de echo’s deze zwangerschap mij onzeker maken. Ik vind het lastiger om naar mn lichaam te luisteren en te vertrouwen op wat ik daar voel... De vorige keren, zonder echo’s en testen, had ik daar helemaal geen last van en kon ik heel goed naar binnen luisteren/voelen en voelde ik me veel meer in verbinding met mn lichaam en baby. Ik sta er echt verbaasd van hoeveel verschil dit maakt. Ik wist de vorige keren al dat vriendinnen van mij telkens best zenuwachtig en zelfs gestresst waren voor echo’s en dat ze ook vaak van echo naar echo toeleefden, oftewel dat het gevoel van gerustgesteldheid na een goede uitslag maar kort duurde. En dat ik toen blij was dat ik me zo ontspannen kon voelen de hele tijd en daar geen ‘last’ van had. Maar ik had niet verwacht dat het zo anders zou voelen, dat het me zo onzeker maakt in mezelf vertrouwen. Ik merk dat ik dat ook lastig vind. Ik wil veel liever in contact zijn met mezelf, maar ook nu ik verder niets meer ‘hoef’, speelt die onzekerheid nog steeds mee en worstel ik daarmee om daar weer los van te komen.
Nou ja, ik kan me nu dus best goed voorstellen wat voor gevoel van onzekerheid het met zich meebrengt en ik hoop op een mooie uitslag voor jou en dat je daarna het vertrouwen goed vast kunt houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |