abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200404736
@elamanilo, het klinkt alsof je het jezelf onnodig moeilijk maakt door dingen in te vullen voor anderen.

Misschien vindt je vader het juist fijn dat hij je kan helpen/bijstaan, ondanks dat ie het druk heeft. Ik ken hem natuurlijk niet, maar misschien vindt hij het prettig dat hij een (heel) klein beetje de dingen die je moeder voor jou deed, op zijn manier voor jou kan doen?

Weet je lief dat je je zo voelt, als in: ziet hij niet alleen dat je moe bent en je wat minder voelt maar heb je dat ook uitgesproken? Hier ook minder energie (hoewel elke dag een beetje meer) en ik heb duidelijk gezegd tegen man dat ik echt meer hulp nodig heb met peuter. Als ik dat niet had gedaan dan had ie dat niet zo goed opgepakt als nu omdat ik toch wel altijd doorga. Ondanks dat hij m’n vermoeidheid wel zag, hij dacht dat het wel ging terwijl ik voor m’n gevoel in overlevingsmodus stond en daar niet echt leuker van werd.

Kortom, ook al voel je je bezwaard, vraag toch die hulp! Wat @Komkommerschijfje ook zegt; mensen helpen graag met liefde. Dat je van één iemand een stomme reactie gekregen hebt op je zwangerschap, maakt niet dat iedereen er zo over denkt.

Bespreek dit/deze gevoelens ook met je vroedvrouw. Misschien kan zij je nog op andere manieren helpen.

O+
  zaterdag 17 juli 2021 @ 09:04:39 #102
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200404796
Dankje Eponine, je hebt helemaal gelijk. Dat ik erg de neiging heb om dingen voor anderen in te vullen . Ik ga het naar ze uitspreken! O+
pi_200404799
@elamanilo: Eens met @eponine!

En ook zo jammer dat je je schuldig voelt omdat je weer zwanger bent
Dat zou niet uit moeten maken! Er is niks mis met veel kinderen krijgen, al denkt men tegenwoordig soms van wel. Je zou juist steun moeten krijgen. En jezelf steunen ;-)
pi_200404839
Lily, hoe is het met jou? Kun je steeds wat meer doen op rustig tempo?

Erg benieuwd naar Rebubbled ook.
pi_200404840
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 09:04 schreef elamanilo het volgende:
Dankje Eponine, je hebt helemaal gelijk. Dat ik erg de neiging heb om dingen voor anderen in te vullen . Ik ga het naar ze uitspreken! O+
:*
Ik herken mijn eigen gedachtegang qua invullen voor anderen heel erg in wat je schrijft. Ben daar erg mee aan de slag gegaan nadat mijn vader een paar jaar geleden overleed (moeder is al langer geleden overleden, toen ik nog klein was), ik ook geen echte hulp vroeg bij de afwikkeling etc. daarvan ‘want niemand zit daar toch op te wachten’ en uiteindelijk dus mezelf keihard tegenkwam en maanden thuis gezeten heb.

Wat ik dus echt heb moeten leren is mijn behoeftes uitspreken: ‘ik ben nu zo moe, zou je misschien voor mij X kunnen doen?’ én het ook accepteren als mensen zelf hun hulp aanbieden. En dat blijft moeilijk want ik heb jarenlang, vanaf puber tot bijna 30, voor zieke vader gezorgd en alle rompslomp daaromheen, dus wat zit ik nu te zeuren, dat soort gedachtes…, maar het gaat steeds wat beter.

Niemand heeft er iets aan als jij straks helemaal aan het einde van je latijn bent, ela! Jij niet, je lief niet, je rondlopende kindjes niet en je kindje in wording niet.

O+
pi_200405054
Ik ben ook benieuwd naar Rebubbled, hopelijk hou je inmiddels wat binnen en voel je je wat beter :*

Ook een :* voor Ela en eens met de rest!
pi_200405583
Ela, ik ben het eens met Eponine. Niet invullen maar bespreekbaar maken en hulp vragen. Het is niet niks, het rouwproces om je moeder terwijl je ook nog een kindje erbij krijgt.
pi_200406184
Update! Huisartsenpost was er al snel over uit dat ik aan een infuus moest. Maar waar bleek de grote vraag, want heel Amsterdam lag vol. Uiteindelijk na 2 uur rond bellen kon ik terecht in Zaandam. Tegen de tijd dat we daar waren was het 23.30 en ik een hopeloos rozijntje. Maar nachtwissel van dienst, even wachten, nog even wachten, alle testen opnieuw, constateerde dat ik nog steeds uitgedroogd en aan het overgeven was en om 01u lag ik dan eindelijk aan het infuus. Vanochtend rustig begonnen met wat drinken en een beschuitje gegeten. Dit zit er nog steeds in. Dus het infuus is net eruit gehaald en ik mag naar huis. 👍
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel zaterdag 17 juli 2021 @ 11:43:42 #109
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200406492
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 11:11 schreef Rebubbled het volgende:
Update! Huisartsenpost was er al snel over uit dat ik aan een infuus moest. Maar waar bleek de grote vraag, want heel Amsterdam lag vol. Uiteindelijk na 2 uur rond bellen kon ik terecht in Zaandam. Tegen de tijd dat we daar waren was het 23.30 en ik een hopeloos rozijntje. Maar nachtwissel van dienst, even wachten, nog even wachten, alle testen opnieuw, constateerde dat ik nog steeds uitgedroogd en aan het overgeven was en om 01u lag ik dan eindelijk aan het infuus. Vanochtend rustig begonnen met wat drinken en een beschuitje gegeten. Dit zit er nog steeds in. Dus het infuus is net eruit gehaald en ik mag naar huis. 👍
Oh fijn zeg!
Chick on a mission
  zaterdag 17 juli 2021 @ 13:32:53 #110
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200407905
Wat een toestand, Rebubbled. Fijn dat het nu weer beter gaat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200408996
Gelukkig gaat het weer beter @Rebubbled :*
pi_200409153
Fijn dat het beter gaat Rebubbled!
pi_200412237
Fijn, Rebubbled! Hopelijk weer een stijgende lijn vanaf nu, dat je je snel weer goed voelt!

Ik werd vanmiddag verrast door lieve vriendinnen en schoonzusje met een babyshower. 🥰 Super leuk! Heerlijk dat het lekker buiten kon, wel fijn met die hoge besmettingscijfers weer. Super leuke cadeaus gehad voor zowel mij als baby en heerlijke hapjes gegeten en leuke spelletjes gedaan en natuurlijk veel gekletst. 🥰
pi_200414551
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, Rebubbled! Hopelijk weer een stijgende lijn vanaf nu, dat je je snel weer goed voelt!

Ik werd vanmiddag verrast door lieve vriendinnen en schoonzusje met een babyshower. 🥰 Super leuk! Heerlijk dat het lekker buiten kon, wel fijn met die hoge besmettingscijfers weer. Super leuke cadeaus gehad voor zowel mij als baby en heerlijke hapjes gegeten en leuke spelletjes gedaan en natuurlijk veel gekletst. 🥰
Wat leuk! Ik kreeg er laatst ook 1. Kleinschalig met 3 vriendinnen en een high tea. Toch wel fijn. O+
  zondag 18 juli 2021 @ 09:25:59 #115
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200419269
Rebubbled, wat fijn dat je weer opknapt. En wat een avontuur was het nog die avond. :*

Komkommerschijfje wat gezellig! En fijn dat het toch gewoon kon zo.

Flav, hoe is het met jou op je bouncebal?

Eponine, het hulp vragen is gisteren nog niet gelukt. Ik verwacht ook niet dat ik dat in 1 keer kan. Maar met het eerste jaar met de tweeling heb ik al wel iets kunnen oefenen met hulp accepteren. Ik denk dat ik het opschrijf voor mn lief en mn vader, dat werkt vaak het best bij mij.
pi_200419434
@elamanilo het enige dat er afzakt naar m'n bekken zijn z'n handen volgens mij :')
Elke avond beweegt er van alles boven m'n schaambot (zie en voelbaar) en dat is echt niet z'n hoofd. Er steken dan van die kleine bultjes uit en verdwijnen weer.
Verder heb ik nog amper harde buiken dus hij zit echt nog lekker op z'n plekje.
Morgenavond wordt het ballonnetje geplaatst.
pi_200419526
Haha Flav, die handjes voel ik soms ook rommelen bij m'n liezen en rondom m'n schaambot. Echt zo'n grappig gevoel.
Morgenavond een ballonnetje voor het inleiden? 😱
pi_200420403
@Komkommerschijfje Jup, morgenavond mogen we ons melden.
pi_200420887
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:00 schreef Flav het volgende:
@:Komkommerschijfje Jup, morgenavond mogen we ons melden.
Spannend!
  zondag 18 juli 2021 @ 12:23:58 #120
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200421317
Spannend wel Flav, jammer dat hij zelf nog lekker hoog ligt, maar dat hoeft dus nog niet eens alles te zeggen over hoe klaar hij ervoor is. Volgende kindjes dalen dus pas echt veel vaker in tijdens de bevalling zelf. :*
pi_200421333
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:00 schreef Flav het volgende:
@:Komkommerschijfje Jup, morgenavond mogen we ons melden.
Heel spannend! Alvast heel veel succes gewenst, bijna jullie derde zoontje in jullie armen. 🥰
pi_200421770
Ja heel spannend indd, vooral omdat ik tijdens elke controle heb gehoord dat hij echt groot is.
Dan ga je al wat minder relaxt de bevalling in, ik probeer het van me af te zetten zodat ik me kan ontspannen.
We gaan wel zien hoe het loopt :P
  zondag 18 juli 2021 @ 13:23:23 #123
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200422027
Spannend Flav :* je kunt dit O+
pi_200422119
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:23 schreef elamanilo het volgende:
Spannend wel Flav, jammer dat hij zelf nog lekker hoog ligt, maar dat hoeft dus nog niet eens alles te zeggen over hoe klaar hij ervoor is. Volgende kindjes dalen dus pas echt veel vaker in tijdens de bevalling zelf. :*
Oh dit is echt goed om te weten! Want Lily daalde pas met week 39 in en deze vindt het ook wel erg fijn met haar hoofd op mijn blaas ipv in mijn bekken. :P

Qua hulp vragen en accepteren, ik ben daar ook een draak in. Wellicht helpt het om het veeeeel kleiner te maken. Wat is iets kleins waar je nu direct mee geholpen zou zijn? Een wasje draaien? Een doekje over de tafels? Alle knuffels op een plek verzamelen? Ik merk dat zulke kleine taken vaak het meest op me drukken, omdat ze me het gevoel geven dat ik het makkelijk zou moeten kunnen. Maar het zijn er zoveel. En als ik de hele bubs bij elkaar pak, dan is het ineens veel en overweldigend en voelt het ook als een veel te groot verzoek om aan een ander te doen. Maar als ik maar een klein verzoekje doe, voelt dat veel laagdrempeliger. En de ander vraagt daarna vaak zelf of er nog iets anders is. Nouu.. :P Misschien kan dat nog een stapje in de goede richting zijn. Verder is het gewoon best wel een eenzaam probleem en voelt dat echt vreselijk. Ik kan me soms echt geīsoleerd voelen en weten dat ik het mezelf aandoe, wat het gevoel nog meer versterkt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 18 juli 2021 @ 16:12:16 #125
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200424431
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:01 schreef Flav het volgende:
Ja heel spannend indd, vooral omdat ik tijdens elke controle heb gehoord dat hij echt groot is.
Dan ga je al wat minder relaxt de bevalling in, ik probeer het van me af te zetten zodat ik me kan ontspannen.
We gaan wel zien hoe het loopt :P
Het gewicht helpt vaak mee met de ontsluiting..! En het vet is het lastigst niet, dat glibbert gewoon naar buiten. Het hoofd is het ‘grootste’ obstakel en doorgaans is het hoofd niet evenredig veel groter bij meer gewicht. Dus het (een ‘grotere’ baby) zegt niet alles over hoe ‘zwaar’ de bevalling verloopt. Het belangrijkste is dat jij je veilig, gesteund en vertrouwd kunt voelen, dan stromen de stoffen het best en verloopt de bevalling vaak het soepelste.

Jij kunt dit zeker! Je baby is ín jouw buik gegroeid en jullie zijn helemaal op elkaar afgestemd. Ik denk aan je! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')