abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juli 2021 @ 17:05:17 #201
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200474141
Ik wil wel nog even bestrijden dat harde buiken altijd betekenen dat je teveel doet. Het kan ook niks betekenen of harde groei of een blaasontsteking. Of, nogmaals, niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 21-07-2021 18:38:55 (spelfout) ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200474251
Wat een mooierd Flav, gefeliciteerd O+
pi_200474525
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 17:05 schreef Lemijn het volgende:
Ik wil wel nog even bestrijden dat harde buiken altijd betekenen dat je teveel doet. Het kan ook niks betekenen nog harde groei of een blaasontsteking. Of, nogmaals, niks.
Volgens de VK hoef ik me er geen zorgen om te maken tenzij ik er pijn bij heb. Zoals de pijn van afgelopen week
  woensdag 21 juli 2021 @ 18:10:43 #204
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200475030
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:20 schreef Flav het volgende:
Dankjewel allen! O+
We maken het goed, hij heeft al 2x goed aan de borst gedronken maar is nu wat misselijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een plaatje flav O+ gefeliciteerd! Hoe vinden de grote broers het?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200476914
Gefeliciteerd Flav *O* veel geluk als gezin van 5!
pi_200477596
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 17:05 schreef Lemijn het volgende:
Ik wil wel nog even bestrijden dat harde buiken altijd betekenen dat je teveel doet. Het kan ook niks betekenen of harde groei of een blaasontsteking. Of, nogmaals, niks.
Ja, dat klopt wel, dat was misschien iets te kort door de bocht van mij!
  FOK!fossiel woensdag 21 juli 2021 @ 21:48:33 #207
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200478253
Vandaag 2 stickers gehad van de verloskundige :7

Nah okee, twee pleisters ;) Helaas is er iets misgegaan met mijn bloedmonster voor de resusbepaling, dus er was geen uitslag. Kan gebeuren natuurlijk, dus toch nog een keertje bloed geprikt en toch alvast een injectie gehad.
Chick on a mission
pi_200478913
Ik merk trouwens met deze termijn (36+1) dat ik wat onzeker begin te worden over het fenomeen 'gebroken vliezen'. Ik ben bang dat ik het niet zal opmerken als het druppelsgewijs gaat lopen en dat ik dan straks een dag zo rondloop voordat ik het me een keer besef en de verloskundige bel (met nadelige gevolgen van dien), vooral omdat ik nu nog gelijk zou moeten bellen i.v.m. 36 weken. Is dit herkenbaar?

Baby was afgelopen vrijdag trouwens iets naar boven gekropen weer? Op m'n controle van 01-07 staat vibi (hoofd vast in bekkeningang) en 16-07 werd er bibi geschreven (hoofd beweeglijk in bekkeningang). Ook daarom ben ik een soort van 'bang' voor gebroken vliezen weer, dat het hoofdje nog niet helemaal vastligt en dat de navelstreng er tussen kan schuiven.
pi_200481883
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:14 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik merk trouwens met deze termijn (36+1) dat ik wat onzeker begin te worden over het fenomeen 'gebroken vliezen'. Ik ben bang dat ik het niet zal opmerken als het druppelsgewijs gaat lopen en dat ik dan straks een dag zo rondloop voordat ik het me een keer besef en de verloskundige bel (met nadelige gevolgen van dien), vooral omdat ik nu nog gelijk zou moeten bellen i.v.m. 36 weken. Is dit herkenbaar?

Baby was afgelopen vrijdag trouwens iets naar boven gekropen weer? Op m'n controle van 01-07 staat vibi (hoofd vast in bekkeningang) en 16-07 werd er bibi geschreven (hoofd beweeglijk in bekkeningang). Ook daarom ben ik een soort van 'bang' voor gebroken vliezen weer, dat het hoofdje nog niet helemaal vastligt en dat de navelstreng er tussen kan schuiven.
Geen zorgen :* je let nu waarschijnlijk zo scherp op je lijf dat je dat evt druppelen ook echt wel opmerkt, plus, als je vliezen gaan breken komt er meestal ook een hoop andere actie op gang. Maak je geen zorgen, je lijf weet wat te doen :Y O+
pi_200481980
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wat een plaatje flav O+ gefeliciteerd! Hoe vinden de grote broers het?
De oudste is super trots O+
Hij wilde meteen de baby mee naar huis nemen haha.
Onze jongste heeft even gevoeld en was er toen klaar mee :P
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 08:57:03 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200482337
Gefeliciteerd Flav, wat een mooierd O+ Nu maar rustig bijkomen en genieten van verse baby O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:13:01 #212
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200485109
Nohhhh Flav! Wat een prachtig jongetje met geweldige naam O+ En wat een avontuur alsnog, hand naast zn hoofd, toch scheef en achterstevoren in het bekken... maar hij is er! En een mooi gewicht, zeker gunstig voor de borstvoeding. Nu bijkomen en babyknuffelen jij O+
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:23:45 #213
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_200485261
Gefeliciteerd Flav!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_200486763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:17 schreef Flav het volgende:

[..]

De oudste is super trots O+
Hij wilde meteen de baby mee naar huis nemen haha.
Onze jongste heeft even gevoeld en was er toen klaar mee :P
Haha ahw O+

Mooi man, grote broers O+
pi_200487609
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Geen zorgen :* je let nu waarschijnlijk zo scherp op je lijf dat je dat evt druppelen ook echt wel opmerkt, plus, als je vliezen gaan breken komt er meestal ook een hoop andere actie op gang. Maak je geen zorgen, je lijf weet wat te doen :Y O+
Dank je wel, dat stelt wat gerust. :) Ach, sowieso al een hele mijlpaal als ik dinsdag de 37 weken aan ga tikken!
pi_200489139
Ah Flav gefeliciteerd! Wat een mooie baby joh! Alsof hij er al dagen uit is. Fijn dat de oudste goed reageren. Hoe is het nu met jou?

Komkommer, bij mij zijn de vorige keer de vliezen bovenin een klein beetje gescheurd. Ten eerste voelde ik het gebeuren. Alsof er iets knapte in mijn buik. Volledig pijnvrij, maar echt zoals bubbeltjesplastic dat je stuk knijpt. Vervolgens kwam het met hele kleine beetjes eruit gedurende drie dagen. Zo weinig, dat de VK na de eerste 24 uur zei dat ze dacht dat ze het verkeerd had en mijn vliezen helemaal niet waren gebroken. Tot er 's avonds weer een klein opvangbaar beetje uitkwam toen ik op mijn linkerzij ging liggen.

Die laatste weken sta je op scherp. Elk beetje vocht (is dat vruchtwater?), afscheiding (is dat mijn slijmprop?!), krampje ( oeh begint het? Is dit een wee?), het roept allemaal vragen bij je op. Ik was er in elk geval enorm mee bezig en het was daarom niet te missen. Tevens start het merendeel van de bevallingen helemaal niet met het breken van de vliezen.

Hopelijk kun je iets van rust hierin vinden.

Qua naam, we hebben het vandaag besproken tijdens therapie. We zijn er zeker nog niet uit. Ik merk dat ik me gewoon geen andere naam kan voorstellen dan deze. Zo heet ze gewoon niet. Ugh.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 17:11:55 #217
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200489186
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 15:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Dank je wel, dat stelt wat gerust. :) Ach, sowieso al een hele mijlpaal als ik dinsdag de 37 weken aan ga tikken!
Van de week schreef ik het ook op; het gewicht zelf maakt de geboorte niet per se zwaarder. Het vet glibbert namelijk gewoon naar buiten. Sterker nog, wat extra gewicht van de baby heeft als voordeel dat het de ontsluiting helpt (meer druk naar beneden) en dat je baby vaak wat sterker is waardoor hij over het algemeen al wat steviger aan de borst kan zuigen als je borstvoeding wilt geven.

Het hoofd en de schouders, die zijn het meest van invloed op de passage door het geboortekanaal. Maar doorgaans is het hoofd niet evenredig veel groter met meer gewicht. Evenals andersom, het hoofd is ook niet kleiner bij een lager gewicht.

Vrij bewegen één van de factoren met de meeste invloed. Als jij de houdingen kunt aannemen die je lichaam aangeeft, dan helpt dat vaak het meest mee om de baby het best door het geboortekanaal te laten komen. En ook je veilig, gesteund en vertrouwd voelen, helpt heel erg mee om alle hormonen optimaal te laten stromen, wat de bevalling weer meer soepel maakt.
  donderdag 22 juli 2021 @ 17:18:02 #218
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200489260
Ohh de naam Rebubbled! Ik vind het telkens zo bizar dat je dan zo'n naam uitkiest voor 'altijd', voor het 'echie'. Ineens word ik nog veel kritischer. Maar door de jaren en kinderen heen, hebben we inmiddels een geweldige shortlist. En eigenlijk wist ik al jaaaaaren hoe een tweede dochter hier moet gaan heten. (Alhoewel ik natuurlijk ook wel weer twijfel, maar ik heb nog even en ik heb ook geen conflicten met mijn lief daarin gelukkig.)
Ik kan me wel voorstellen van de 'stress' zo op het einde.

Bij mn oudste wilde ik ook per se een jongensnaam, waarmee ik dezelfde klik had als onze meisjesnaam. Die was er pas met ruim 36 weken toen. De meisjesnaam wist ik al 2,5 jaar trouwens. Die is nog steeds perfect. :D

Bij mn tweede, hadden we een naam, maar die paste helemaal niet bij hem toen hij eenmaal geboren was. En dus hebben we in de dagen erna een andere naam voor hem gezocht. Vanaf toen was alle stress wel verdwenen. Bij baby 3 (en 4) hadden we zelfs bedacht dat we van te voren wel iets konden bedenken, maar dat we toch pas zouden weten of dat klopte na de geboorte en dat we dus net zo goed niets hoefden te bedenken, maar het sowieso pas na de geboorte zouden zien. Dat hebben we ook gedaan. In de dagen na de geboorte hebben we pas hun namen gevonden, al waren ze wel al vaker voorbij gekomen tijdens de zwangerschap, maar toen hebben we daar dus nooit bewuste gesprekken over gevoerd.

En nu 'wist' ik eigenlijk al heel lang wat de naam (waarschijnlijk) is, maar pin me er niet op vast, want net zoals bij de tweede kan het zomaar dat het ineens toch niet klopt na de geboorte... ;)

Terugkijkend vond ik/we jongensnamen dus niet eenvoudig en hebben we die allemaal pas na de geboorte uitgezocht. En wisten we/ik de meisjesnamen al ver van te voren.. :D
pi_200490745
@elamanilo die klik met een naam wilde ik ook. Die van Wolf stond al een tijdje voor de zwangerschap vast, nog even getwijfeld maar bij de GUO klikte het in elkaar. Bij deze eigenlijk hetzelfde.
pi_200491398
Wij hebben ook al een jongens- en meisjesnaam (vanaf week 7 :')). Het kan nog veranderen natuurlijk. We willen het geslacht niet weten dus het is nog even afwachten :P
pi_200491456
Ik denk dat wij deze keer heel praktisch wachten tot we met 20wk (hopelijk) het geslacht weten :P het lot van een tweede kind ben ik bang :D het gaat allemaal een stuk minder overenthousiast hier _O-
pi_200491563
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 17:06 schreef Rebubbled het volgende:
Ah Flav gefeliciteerd! Wat een mooie baby joh! Alsof hij er al dagen uit is. Fijn dat de oudste goed reageren. Hoe is het nu met jou?
Ja hij doet het echt goed O+
Ik herstel ook redelijk, tis toch even andere koek dan een vaginale bevalling maar mag niet klagen.
Zijn sinds vanmiddag thuis en de jongens zijn ook weer blij thuis te zijn.
De oudste is zo lief met zijn nieuwe broertje, echt heel aandoenlijk *;
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:17:51 #223
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200491904
Toen wij de geslachtsecho met 16 weken hadden gedaan en wisten dat het een meisje is, hebben we onze namenlijsten naast elkaar gelegd. Bij de meisjesnamen hadden we 1 naam overeenkomend. Hebben daar een mooie, passende tweede naam bij gekozen en het nu bijna 10 weken op ons laten inwerken. Dit wordt de naam, we zijn er helemaal verliefd op O+

Voor een jongen zou het wel lastiger zijn geworden, want zijn lijst met namen lag qua soort namen echt ver van mijn lijst met namen _O-
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_200492265
Gefeliciteerd @Flav! Wat een prachtig kindje!
pi_200492450
De naam kiezen is hier ook een ding. Ik heb een lijstje met namen met 1 absolute top-naam. Vriend moet nog over een naam gaan denken. Dus ik laat mijn nummer 1 naam nu gewoon heel veel ‘terloops’ vallen. Soort hersenspoeling :D dan is het straks net alsof hij het zelf verzonnen heeft ;)

Bij onze oudste hadden we allebei een lijstje met namen en er was maar 1 naam die in beide lijstjes voorkwam. ‘Toevallig’ was dit toen mijn nummer 1 :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')