Haha ik heb hem sowieso nog nooit 10x per dag voelen bewegenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 13:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Bellen als je je zorgen maakt. Waarschijnlijk heeft hij weer wat meer ruimte gekregen om rond te spartelen en voel je 'm daarom wat minder goed weer. Maar rond de 28 weken en daarboven moet je het kindje wel iedere dag regelmatig voelen (mijn VK's hanteren in ieder geval 10 bewegingen per dag). Misschien kun je telefonisch al weer meer gerustgesteld worden en anders sturen ze je voor een CTG naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. 😘
Dit stelt me gerustquote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:02 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde en ben al 30 weken. Ook hier ligt de placenta aan de voorkant. Ze is echt heel rustig en ik voel haar heel lichtjes. Bij twijfel kan je toch even langs gaan?
Ik denk dat als ik straks weer op de been ben het wel even moet verwerken.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:32 schreef Rebubbled het volgende:
Flav, ik kijk er ook naar uit om nooit meer zwanger te hoeven zijn. Heb je het idee dat je deze bevalling meer zal moeten verwerking dan de vorige?
Even overleven is prima.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 19:48 schreef Flav het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik straks weer op de been ben het wel even moet verwerken.
Als ik er klaar voor ben wil ik mijn verhaal delen, zodat ik erover kan praten ipv wegstoppen.
Nu wordt je erg geleefd en ben ik eigenlijk constant met S bezig en lig de hele dag in bed. Ben ook heel blij dat de borstvoeding als een tiet gaat zodat ik me daar op kan focussen.
Yes, vorige keer enorm gehad met lactose. Ineens werd ik daar overgevoelig voor en ik kon helemaal geen zuivel meer verdragen. Ging na de geboorte over en nu geen last van. Super vaag. Wel weer vermindert trek in vlees de hele tijd. Had ik de eerste keer ook.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Merken jullie ook dat je bepaalde voedingsmiddelen minder goed kunt verdragen nu? Ik heb het gevoel dat ik van sommige producten een opgezette buik krijg, ook zijn mn darmen eerder van slag dan voorheen
Vriendlief is nu 4 weken thuis, had zijn vakantie goed geplandquote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:19 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Even overleven is prima.Wat fijn dat de BV zo goed gaat! Oh daar hoop ik ook zo op deze keer. Ook omdat mijn borsten nu weten wat ze moeten doen en ik veel beter weet hoe het allemaal werkt en vooral ook waar mijn grenzen liggen. Ik ga echt nooit meer om de 2 uur dag en nacht kolven. Owh hoe klein zijn zijn handjes en vingertjes? Zo poezelig die kleine zachte babietjes. Hoe is het voor jullie om deze keer je man langer thuis te kunnen hebben? Ik ben zo blij dat mijn partner er de eerste 6 weken is.
Heb je veel pijn? Of valt het je mee? En gekke vraag, maar bloed je nu net zoveel als na een vaginale geboorte?
Ik zat net ook online te lezen dat je echt intoleranties kan krijgen tijdens je zwangerschap die daarna of overgaan, of blijven.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:21 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Yes, vorige keer enorm gehad met lactose. Ineens werd ik daar overgevoelig voor en ik kon helemaal geen zuivel meer verdragen. Ging na de geboorte over en nu geen last van. Super vaag. Wel weer vermindert trek in vlees de hele tijd. Had ik de eerste keer ook.
Edit: was wel handig met constipatie. Plakje kaas en gaan./tmi
Ja! Dat heb ik vooral bij pasta's en rijstgerechten met groenten en vlees. We eten het nog steeds (want: lekker en gezond), maar er rommelt dan wel wat meer. Ook van een frietje heb ik nu wat sneller last, maar dat schijnt niet zo gek te zijn.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Merken jullie ook dat je bepaalde voedingsmiddelen minder goed kunt verdragen nu? Ik heb het gevoel dat ik van sommige producten een opgezette buik krijg, ook zijn mn darmen eerder van slag dan voorheen
Een belletje is zo gedaan, hè? 😘 Vooral nu je je ervaring van een paar weken geleden hebt, zullen ze extra alert zijn en je zo gauw mogelijk proberen gerust te stellen. Ik hoop dat je beeb vanavond weer wat gaat rommelen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Haha ik heb hem sowieso nog nooit 10x per dag voelen bewegen
Morgen zijn we weer thuis, dan kijk ik ff.
Ja, net zoals dat mijn smaak echt continu wisselend is. Visquote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Hehehe dat deed ik dus met mn sesamallergie. Bastognekoek erin mikken, die bevat genoeg sporen van om alles even op te lossenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:21 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Yes, vorige keer enorm gehad met lactose. Ineens werd ik daar overgevoelig voor en ik kon helemaal geen zuivel meer verdragen. Ging na de geboorte over en nu geen last van. Super vaag. Wel weer vermindert trek in vlees de hele tijd. Had ik de eerste keer ook.
Edit: was wel handig met constipatie. Plakje kaas en gaan./tmi
Lief van je 😘quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Een belletje is zo gedaan, hè? 😘 Vooral nu je je ervaring van een paar weken geleden hebt, zullen ze extra alert zijn en je zo gauw mogelijk proberen gerust te stellen. Ik hoop dat je beeb vanavond weer wat gaat rommelen.
Ik zou ook wel eindeloos zwanger kunnen zijn en baren enzo, maar ja, je zet óók elke keer weer een mens op aarde / in je gezin. Nou scheelt het dat mijn vruchtbare tijd sowieso aan het eindigen isquote:Op zondag 25 juli 2021 11:29 schreef elamanilo het volgende:
Ohhh ik kan me niet voorstellen ooit het gevoel te hebben dat ik nooit meer zwanger wil zijn... Ik vind het geweldig. Evenals baren, zo’n mooi prachtige ervaring telkens weer.
Maar op een gegeven moment wordt het toch tijd om naar een volgende fase te gaan met mijn leven natuurlijk. Al denk ik dat ik echt wel ga rouwen om deze vruchtbare fase achter me te gaan laten...
Ik durf er nog niet aan te denken, al weet ik ook wel heel goed dat de kans heel reeel is dat dit misschien wel de laatste keer is. Ik kan het nog niet aan om dat definitief te maken voor mezelf nu, dus ik laat het nog open, puur voor mn eigen gevoel.
JA! Dit! Zooo vervelend!quote:Op zondag 25 juli 2021 11:58 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik heb verder elke dag zin in compleet ander voedsel i.p.v. een bepaalde craving, heel irritant
Ik wil juist wel meer kinderen in mijn gezin. Maar zwanger zijn en de aanloop ernaar toe dan weer niet.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zou ook wel eindeloos zwanger kunnen zijn en baren enzo, maar ja, je zet óók elke keer weer een mens op aarde / in je gezin. Nou scheelt het dat mijn vruchtbare tijd sowieso aan het eindigen isdus die keuze is er voor mij niet meer echt, maar ik denk ook wel dat ik altijd zal blijven rammelen en verlangen naar zwanger zijn en baby's. Ik wil alleen echt niet nog meer kinderen in mijn gezin. En dat is wel een bijkomstigheid van baby's maken
Ik sluit me hierbij aan inderdaad. Vind het echt heel bijzonder en mooi, maar tegelijkertijd zit mijn lijf me steeds meer in de weg; snel last van mijn rug, niet meer lekker kunnen liggen, steeds meer moeite met dagelijkse dingen (zoals schoenen aandoen, down under scheren, zelfs gewoon overeind komenquote:Op zondag 25 juli 2021 18:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind zwanger zijn best een aanslag op mijn lijfen helemaal niet perse superleuk ofzo. Ik vind het wel bijzonder en knus maar ook gewoon zwaar en pijnlijk
. Ik ben ook vrij nuchter en niet een textbook blakende stralende zwangere ofzo
Ook ik sluit me hier geheel bij aan. Ik had het nooit willen missen, we zijn enorm blij met onze baby. En dankbaar dat we dit mogen meemaken. Een 2e keer dit ondergaan zou ook alleen maar leuk zijn.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik sluit me hierbij aan inderdaad. Vind het echt heel bijzonder en mooi, maar tegelijkertijd zit mijn lijf me steeds meer in de weg; snel last van mijn rug, niet meer lekker kunnen liggen, steeds meer moeite met dagelijkse dingen (zoals schoenen aandoen, down under scheren, zelfs gewoon overeind komen), constant moe en uitgeput zijn, etc. En ik moet nog 14 weken. Steeds meer kijk ik daar tegenop.
Maar desondanks geniet ik wel van de beweging in mijn buik en vind dat wel echt heel bijzonder om mee te maken. Ik heb alleen het zwanger zijn toch een beetje onderschat, merk ik
Ik heb niet meer gebeld omdat we deze week toch controle hebben bij de VKquote:Op maandag 26 juli 2021 09:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoe was het met je beeb, Lily? Inmiddels weer contact gehad met de VK?
Goed om te horen. Mijn baby is ook vrij 'rustig' (als in: trapt niet mijn hele buik aan gort en heeft ze ook niet gedaan, geen gekneusde ribben of steken in m'n blaas), maar ze schuift, golft, draait en wroet wel heel veel. Misschien gaat jouw baby dat ook nog wel doen.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:32 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb niet meer gebeld omdat we deze week toch controle hebben bij de VK
Niet meer gebeld omdat ik hem sinds mijn vorige post toch wel dagelijks heb gevoeld dus ik weet dat hij leeft.
Ik voel hem alleen zeker niet 10x per dag maar de vraag is ook of dat überhaupt gaat komen bij rustige baby icm voorliggende placenta
De regel is niet 10x per dag iets voelen maar 10 bewegingen per dag waarbij elke beweging telt, ook als ze vlak achter elkaar zijn.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:32 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb niet meer gebeld omdat we deze week toch controle hebben bij de VK
Niet meer gebeld omdat ik hem sinds mijn vorige post toch wel dagelijks heb gevoeld dus ik weet dat hij leeft.
Ik voel hem alleen zeker niet 10x per dag maar de vraag is ook of dat überhaupt gaat komen bij rustige baby icm voorliggende placenta
Moet je die eigenlijk zelf aanvragen/regelen of stuurt de almachtige grote overheid je gewoon een uitnodiging?quote:Op maandag 26 juli 2021 12:51 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, de kinkhoestvaccinatie zit erin
Ik mocht op audiëntie komen bij het consultatiebureau. Je kan via onderstaande link kijken hoe het bij jou in de regio gaat https://rijksvaccinatieprogramma.nl/22wekenprik/afspraak-makenquote:Op maandag 26 juli 2021 12:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Moet je die eigenlijk zelf aanvragen/regelen of stuurt de almachtige grote overheid je gewoon een uitnodiging?
Zelf regelenquote:Op maandag 26 juli 2021 12:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Moet je die eigenlijk zelf aanvragen/regelen of stuurt de almachtige grote overheid je gewoon een uitnodiging?
quote:Op maandag 26 juli 2021 12:58 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik mocht op audiëntie komen bij het consultatiebureau. Je kan via onderstaande link kijken hoe het bij jou in de regio gaat https://rijksvaccinatieprogramma.nl/22wekenprik/afspraak-maken
Afspraak maken moest ik zelf regelen
Top thnx, ik ga het in mn agenda zetten voor ergens rond de 22 wkquote:Op maandag 26 juli 2021 13:00 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Zelf regelen![]()
In deze regio heeft het CJG overal inloopspreekuren
Dat red ik ook niet hahaquote:Op maandag 26 juli 2021 12:47 schreef Elleska het volgende:
[..]
De regel is niet 10x per dag iets voelen maar 10 bewegingen per dag waarbij elke beweging telt, ook als ze vlak achter elkaar zijn.
Ja, precies dit inderdaad. Hoe tof ik die kindjes ook vind, het is ook weer een tijd lang heel veel zorgen voor. Al worden ze vlug groter, ik merk dat er ook een tijd gaat komen dat we deze fase weer achter ons gaan laten.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zou ook wel eindeloos zwanger kunnen zijn en baren enzo, maar ja, je zet óók elke keer weer een mens op aarde / in je gezin. Nou scheelt het dat mijn vruchtbare tijd sowieso aan het eindigen isdus die keuze is er voor mij niet meer echt, maar ik denk ook wel dat ik altijd zal blijven rammelen en verlangen naar zwanger zijn en baby's. Ik wil alleen echt niet nog meer kinderen in mijn gezin. En dat is wel een bijkomstigheid van baby's maken
Dat klinkt wel lekker zeg!quote:Op maandag 26 juli 2021 18:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, ik heb een heerlijke en kneuterige verlofmiddag achter de rug. Ik wilde eens kijken hoe ik geld kon besparen op de geboortekaartjes, aangezien ons ontwerp er voor gaat zorgen dat we 4 euro per kaartje betalen (incl. envelop) en mijn hormonen willen er niets meer aan veranderen.
Gelukkig kon ik etiketstickers voor 3 euro en hartjesstickers (voor extra sluiting) voor 1 euro kopen. Daarnaast gebruik gemaakt van mijn rechterhand en alle adressen al met de hand op de stickers geschreven. 💪🏻 Kost even een ruim uur, maar straks alleen nog maar een kwestie van kaartjes en enveloppen bestellen, stickers en postzegel plakken en hup. 😎
16,5 weekquote:Op maandag 26 juli 2021 23:11 schreef Cygne het volgende:
Hoe ver ben je nu @:Eponine? Zo'n tof gevoel hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |