Ik zou niet in moeten gaan op je getrol, maar soit.quote:
Dat deden ze al. Zal er voor jou een beetje extra aan trekken tot ze mn knieen raken ok?quote:
Ik heb ook betere links gezocht maar niet gevonden, meende dat Tico (of iemand anders) een jaar of 8 geleden iets plaatste waarin stond dat zelfs bij het precies weten wat een kind dronk (dus bij flesvoeding) de weegschaal andere waardes aangaf...quote:Op zondag 11 juli 2021 08:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat deden ze al. Zal er voor jou een beetje extra aan trekken tot ze mn knieen raken ok?
@:sq ik zoek even een linkje (zoekt) hmmmm er staat alleen dat je dan 24u eigenlijk na elke voeding moet wegen want per voeding kan het veel verschillen. Ik dacht dat er een beter verhaal was, maar verkeerd onthouden wellicht.
Dat heb ik inderdaad geprobeerd maar dat resulteert in een enorme schreeuw partij tot hysterie aan toe voor mama drink. En als ik hem aanleg in bed dan gaat hij uiteindelijk weer slapen. Maaar ik kan zo niet liggen, resulteert in heel veel pijn en ook geen slaap.quote:Op zondag 11 juli 2021 08:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien is mijn gedachte en post overbodig want ik weet vergeleken bij jullie niet zoveel van bv af, maar zou het niet zo kunnen zijn dat hij gewoon bij jou wilt zijn? Tenminste, dat leid ik een beetje af uit het feit dat hij geen gewone melk blieft (dus bij jou wilt drinken/zijn). Water wilt hij ook niet, dus geen dorst. Misschien als je dat wilt eens bij jou in bed proberen? Zonder een voeding? Kijken hoe dat gaat?
Wat wil ik, goede vraag. Ik vind het prima als 't is zoals voorheen, dat hij komt ergens tussen 3 en 4 en dan weer tegen 6 uur. Maar om de 1,5 uur trek ik niet. Hij slaapt dan vanaf een uur of 7.30. 7 naar bed, nog 1 keer terug voor te drinken en dan slapen.quote:Op zondag 11 juli 2021 08:48 schreef arvensis het volgende:
@:ynske wat wil je zelf? En wat wil je kindje?
Voor mij was 2 jaar de grens om te stoppen met nachtvoedingen. Dat ging gepaard met veel tranen, maar het heeft zijn vruchten afgeworpen. Hij ging niet meteen doorslapen, maar werd toch wel minder vaak wakker. En vraagt ‘s nachts niet meer om melk.
Nu met 3,5 hebben we de ochtendvoeding afgebouwd. Weer gepaard met tranen, maar toch geaccepteerd. Blijft alleen nog de voeding over voor het slapen gaan.
Dan begint hij nog harder om mij te gillen, bananen als hij hem wilt optillen en slaanquote:
En hoe heb je dat aangepakt?quote:Op zondag 11 juli 2021 12:48 schreef Lemijn het volgende:
+1 op SQ. Kijk, je kan ook wachten tot het vanzelf minder frequent wordt, maar dit is een patroon waar je kind geen last van heeft dus die zal het niet zomaar aanpassen. Als moeder lijkt me dit wel zodanig slopend dat ik het zou doorbreken. Ik deed dat met een maand of 15 en het was veel makkelijker dan ik had gedacht. Ik had we een boos kind natuurlijk maar hij had een zeer stellige moeder: dit gaan we vanaf nu anders doen. Punt. En na een week wisten we allebei niet meer beter en niemand is getraumatiseerd geraakt in de tussentijd.
Het belangrijkste was stap 1: er echt helemaal van doordrongen zijn dat het anders moet.quote:
Ja, om half 9 nog even een slok of wat en toen geslapen tot vanmorgenquote:Op maandag 12 juli 2021 07:13 schreef Lemijn het volgende:
Zonder drinken tussendoor of strijd? Dat is toch ook wonderlijk hè…. en fijn!
Volgens mijn olifantengeheugen is het gegaan zoals je hierboven hebt gepost.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:58 schreef Lemijn het volgende:
Disclamers:
- ik herinner het me niet exact want hij is inmiddels bijna een kleuter
Het was geen 4 uur slaap hoor, maar drinken, spelen en daarna 2,5 uur slapen gelukkig.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:06 schreef PKM het volgende:
Poffertje is een heel vlugge drinker, als ik haar knuffel geef ik vaak gelijk een slokje melk erbij.
@:Tink89 prima dat je wat meer gaat geven. Die vier uur onafgebroken slaap lijkt me wel erg veel, fijn voor de opvang maar niet noodzakelijk. Dat zou ik ze dan toch ook bij de grotere porties willen meegeven.
@:arvensis ik probeer juist de avondvoeding eraf te krijgen. Mijn man leest vaak een boek voor aan Poffertje, en Banaan kiest dan toch het boek.![]()
De middagvoeding is er zelfs pas heel kort af.
oh man wat een irritant artikel, er staan meer disclaimers in dan gewone tekst.quote:Op maandag 12 juli 2021 09:22 schreef Phaidra het volgende:
@:Ynske, is deze al voorbij gekomen?
https://www.drjaygordon.c(...)ns-in-the-family-bed
Zo ongeveer hebben wij het aangepakt toen de kinderen rond de 2 jaar waren. Ze sliepen overigens niet altijd bij ons in bed, maar ook in eigen bedje is dit toe te passen. Het zal de eerste nachten een heleboel boosheid en tranen veroorzaken, zoals je zelf ook al hebt gemerkt, maar dat duurt waarschijnlijk niet heel lang. Bij ons ging het na een paar dagen écht flink beter. Het werden nog steeds geen doorslapers, maar er hoefde niet meer (altijd) gevoed te worden. Ze waren nog maar 5-10 min wakker ipv halve of hele uren.
Zoals Tink al zei, een (medische) weegschaal mag een bepaald percentage afwijken van de geijkte waarde. Als er kleine verschillen gemeten moeten worden, wat zeker zo is in de eerste paar maanden, mag de afwijking zo groot zijn dat je eigenlijk geen waarde kan hechten aan de meting. Maar goed om te lezen dat er tegenwoordig uitgebreidere protocollen zijn. Toen wij er 9 jaar geleden mee te maken hadden, was het gewoon 1x wegen met hevig bewegende baby en de meting werd als heilig gezienquote:Op zondag 11 juli 2021 08:48 schreef arvensis het volgende:
@:kwakz0r klopt inderdaad, meten voor en na een voeding is niet betrouwbaar. Maar waarom weet ik eigenlijk ook niet. Kindjes aan de borst reguleren zelf, zullen ook niet iedere keer even veel drinken denk ik.
quote:Op maandag 12 juli 2021 09:31 schreef SQ het volgende:
[..]
oh man wat een irritant artikel, er staan meer disclaimers in dan gewone tekst.maar het punt is me geloof ik wel duidelijk
Dat is waar ja, dat was ik gisteren wel even vergetenquote:Op maandag 12 juli 2021 09:09 schreef Viv het volgende:
[..]
Volgens mijn olifantengeheugen is het gegaan zoals je hierboven hebt gepost.
Belangrijkste eye-opener vond ik destijds als meelezer dat het kind er óók bij gebaat is om niet tig keer per nacht wakker te worden en om melk te vragen. Dat er dus geen tegengestelde belangen zijn, maar een gezamenlijk probleem.
Ik rol soms opzij op mijn rug en slaap dan verder. Want mijn rug vindt dit ook niet leuk meer.quote:Op maandag 12 juli 2021 10:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind de nachten momenteel ronduit kut. Spruit meldt zich ongeveer elke 2,5 uur en soms laattie er een keertje 3 uur tussen, maar hij slaapt ook echt alleen op mij/tegen me aan geplakt. En die verschrikkelijke maternale houding begint mijn rug en benen (want omg kramp!) nogal op te breken. Maar het is echt, echt nog geen optie om te gaan slaaptrainen, daarvoor issie echt nog veel te klein. En ooit ga ik dit vast missen enzo...
Zijn er nog andere veilige manieren om met je baby te slapen die denkt dat de cosleeper lava is dan die maternale houding? En dan iets waar je zonder al te veel gedoe kunt komen vanaf liggend voeden?
Ah nice, wist niet eens dat dat topic bestondquote:Op maandag 12 juli 2021 10:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik rol soms opzij op mijn rug en slaap dan verder. Want mijn rug vindt dit ook niet leuk meer.
Ben vannacht ook echt ff boos geworden op m'n baby. Dat nachtvoeden trek ik nog wel, maar hij is tegenwoordig elke nacht wel een keer klaarwakker, inclusief kletsen, rollen, knijpen en haren trekken. En ik wil na negen maanden ook wel een keer langer dan dat ene uurtje op zaterdagochtend op een normale manier slapen.
Maar goed, dit hoort meer bij het slaapvragentopic uiteindelijk, ik zal die eens gaan kicken.
Bizar!quote:Op maandag 12 juli 2021 13:34 schreef Miezziej het volgende:
Van "fulltime kolver met teveel melk" met M. naar "kolven gaat voor geen meter" met loempia.
Het werkt binnen circa 5 minuten, dus als je eerste TSR spontaan komt, zou je het inderdaad halverwege kunnen inzetten.quote:Eerst kreeg ik nog wel meerdere TSR tijdens het kolven, nu vindt mijn lichaam 1tje wel genoeg ofzo. Ik heb oxytocine neusspray gevraagd bij de huisarts, maar merk niet zoveel verschil. Ik had het nu een paar minuten voor het kolven gebruikt zoals aangegeven. Misschien werkt het beter als ik het halverwege gebruik voor een tweede TSR? Iemand wijze raad?
(Mijn borst voelt nog wel redelijk "vol" na het kolven, vandaar dat ik denk dat er meer winst te behalen is)
Het is echt superraarquote:
Ik probeer het gewoon een keer en dan zie ik wel. Vooralsnog red ik het met op de niet-opvangdagen een keertje nakolven na de ochtendvoeding en da's op zich te overzien vaak. Als ik alleen met de kinderen is dat net iets minder haalbaar, maar dan lukt het 's avonds vast wel om te powerkolven.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:23 schreef SQ het volgende:
Oh bij mij werkt om en om juist helemaal voor geen meter. Dan krijg ik niets meer uit de tweede borst.
Helemaal niet meer? Je was onlangs met domperidon begonnen toch? Helpt daf niet?quote:
Domperidon werkte inderdaad wel. Ik denk dat ik ook ga vragen om de neusspray.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Helemaal niet meer? Je was onlangs met domperidon begonnen toch? Helpt daf niet?
En passen je schilden nog? Mijn maat blijkt veranderd.
Werkte? Ben je er alweer mee gestopt? Ik mag het van de huisarts langdurig gebruiken (20 mg 3 x per dag in mijn geval) zolang ik geen last heb van bijwerkingen...quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:42 schreef arvensis het volgende:
[..]
Domperidon werkte inderdaad wel. Ik denk dat ik ook ga vragen om de neusspray.
@:lemijn ging hier vanzelf over (en U. werd niet besmet).
Ik heb nog wel productie, maar krijg met de kolf geen tsr meer idd. Maar productie an sich is dus wel flink afgenomen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Werkte? Ben je er alweer mee gestopt? Ik mag het van de huisarts langdurig gebruiken (20 mg 3 x per dag in mijn geval) zolang ik geen last heb van bijwerkingen...
En neusspray doet weliswaar niks voor je productie, maar als je geen tsr krijgt, kan hij wel echt verschil maken. Succes!
Ik slaap ook weleens gewoon op mijn buik hoor en dan met mijn gezicht dichtbij de baby. Vooral aan het begin van de nacht, als ik toch nog niet zo diep slaap.quote:Op maandag 12 juli 2021 10:40 schreef Tink89 het volgende:
Zijn er nog andere veilige manieren om met je baby te slapen die denkt dat de cosleeper lava is dan die maternale houding? En dan iets waar je zonder al te veel gedoe kunt komen vanaf liggend voeden?
Nee, het hoeft het zeker niet te zijn, maar het is wel opvallend dat het eerst minder pijnlijk was en ook dat er zo'n li-re verschil is. Nou ja voorlopig doe ik lekker niets.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:05 schreef Aure het volgende:
Is dat perse spruw? Mijn TSR's deden (en doen nog steeds maar wel in mindere mate) altijd pijn. En geen spruw hier
Kijk, anekdotisch bewijs van dat het kan. Dank!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:42 schreef arvensis het volgende:
@:lemijn ging hier vanzelf over (en U. werd niet besmet).
Ja!quote:
Zou wel kunnen ja, die hebben we in huis. Het is meer een emotioneel dan een praktisch probleem....quote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:08 schreef Aure het volgende:
Is bijvoeden met zo'n hulpset niet een idee? Iemand van hier doet het ook zo dacht ik? Dan heb je hem aan de borst, maar krijgt hij ook wat extra binnen.
Wat deze wijze vrouw zegtquote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:38 schreef Lemijn het volgende:
Rotgevoel moet dat zijn Tink, al is het onterecht want je doet echt alles wat kan. Ik zou zeggen: je hébt hem volledig aan de borst, zo volledig als met jouw borsten kan. En nu, na ziekte en met veel bewegen, mag er naast die borst een beetje bij..
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:39 schreef SQ het volgende:
Mijn schoonmoeder paste vandaag even op en maakte een flesje voor Goud. Alle melk die in de koelkast stond in 1 keer warm gemaaktdat was dus 2,5 voeding. Waarvan ik dus een flink deel door de gootsteen kan gooien.
En het zat nog wel in aparte flesjes
Heb je er vertrouwen in dat hij zijn lijntje weer zal vinden?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zou wel kunnen ja, die hebben we in huis. Het is meer een emotioneel dan een praktisch probleem....
Ik moet even over mijn trots heen dat ik hem volledig aan de borst had. Dat is bij de oudste nooit gelukt, die heeft altijd bijvoeding gehad. Achteraf dacht ik dat dat kwam door onwetendheid van mijn kant, slecht advies van de lactatiekundige en van het consultatiebureau. Ik had zo gehoopt dat het bij dit kindje wel zou lukken. En na weken van aanmodderen met bijvoeding en slechte curves enzo had ik het eindelijk voor elkaar, het was me eindelijk gelukt. En dat ging ik volhouden tot zes maanden, want hij groeide.
En nu ga ik voor m'n gevoel zo ontzettend hard op m'n bek.
Oh shit zeg, kan gebeuren ja, maar wel klote. Hopelijk blijft het bij deze ene keer!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:39 schreef SQ het volgende:
Mijn schoonmoeder paste vandaag even op en maakte een flesje voor Goud. Alle melk die in de koelkast stond in 1 keer warm gemaaktdat was dus 2,5 voeding. Waarvan ik dus een flink deel door de gootsteen kan gooien.
En het zat nog wel in aparte flesjes
Ik weet nou in elk geval dat ik de volgende keer expliciete instructies moet achterlatenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:32 schreef Aure het volgende:
[..]
Oh shit zeg, kan gebeuren ja, maar wel klote. Hopelijk blijft het bij deze ene keer!
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:38 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou zeggen: je hébt hem volledig aan de borst, zo volledig als met jouw borsten kan.
Dat lijkt me wel hoor en als het wat is teruggelopen kun je het wel weer rechttrekken door F wat vaker aan te leggen als je terug bent.quote:Op donderdag 22 juli 2021 02:07 schreef Hilmo het volgende:
Even een vraagje, met een jaar oude baby die gemiddeld 3x overdag drinkt (ontbijt, lunch, einde van de middag en ff aftanken voor slapen gaan en dan snachts er nog bij) is de productie wel flexibel toch? Ben het al eens vergeten om te voeden omdat F ook niet echt actief vraagt en ik geef het op mijn verzoek meestal. Maar als ik eens weg ben, kan het voorkomen dat ik niet kan kolven. Volgens mij, bij mijn oudste, hield ik op met kolven op kantoor met 1 jaar en trok alles dat prima en bleef ik sochtends, savonds voeden tot 2 jaar zonder problemen. En opkrikken kan door vaker aanleggen toch ook altijd weer?
Ga in september een paar dagen weg zonder kind en moet dan wel kolven natuurlijk, anders komt dat niet goed maar dat wil ik eigenlijk bij sochtends en savonds houden, aangezien er met kolven al steeds minder en minder uitkomt.
Dat is inderdaad wel slim. De kinderarts wilde tot nu toe wekelijks en dan wat extra bij bijzonderheden/beperkte groei. Ga ik even overleggen, denk dat het best wat minder kan.quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:52 schreef SQ het volgende:
Fijn tink! En wellicht helpt het jou om hem nu niet meer zo vaak te wegen? Groeien gaat, net als afvallenheel vaak in spurtjes en allerminst lineair, te vaak wegen kan vaak onzeker maken
Denk je dat je met een Haakaa je borst even veel stimuleert als met een gewone kolf? Ik denk dat een Haakaa ipv kolfsessie bij mij averechts zou werken.quote:Op maandag 26 juli 2021 15:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik post hem even hier ook maar:
Heeft er iemand een haakaa/lansinoh collector over die snel en voor weinig weg mag? Ik kolf nu steeds na na de ochtendvoeding (anders heb ik op opvangdagen niet genoeg) en volgens mij kan dat makkelijker...
Ah, oke! Ik dacht na de voeding de Haakaa gebruiken. Maar dit zou je wel moeten helpen idd. Hoop dat iemand er een voor je heeft!quote:Op maandag 26 juli 2021 16:11 schreef Tink89 het volgende:
Ik kolf na omdat spruit 's ochtends vroeg na één borst zo goed als genoeg heeft, hij drinkt de andere maar heel even. Ik gebruik dan de andere voor m'n opvangdagen. Dus ik wilde die haakaa tijdens de voeding gebruiken voor de andere borst.
Hier destijds cold-turkey afgekickt. Het paste helemaal niet bij ons en waar we in geloven, maar ik kon echt niet meer. Man is met kind bij zijn moeder gaan logeren, in de hoop dat de wens naar de borst vanzelf zou verdwijnen als ik uit het zicht was. En dat werkte: hij sliep meteen door ook (daarvoor nooit...) en toen hij me weer zag was de borst ineens niet meer interessant. Maar: dit was onze last-resort oplossing, als er manieren zijn die vriendelijker zijn voor het kind zou ik daar eerst voor kiezen.quote:Op maandag 26 juli 2021 16:10 schreef BellaaElisa het volgende:
Spruit is bijna 2 jaar en krijgt nog steeds borstvoeding. Ik ben ook 31 weken zwanger, dus wil het eigenlijk stoppen. Zo heel veel melk komt er niet meer en vind het een heel vervelend gevoel, kan het niet omschrijven maar als hij aan hapt wil ik dat die weer zo snel mogelijk loslaat. Alleen denkt hij er anders over en wilt die echt in de middag nog "drinken". En hij raakt echt overstuur als ik het niet geef. Hebben jullie misschien tips hoe ik het soepel kan afbouwen?
Waarom merk je dit nou aan als zijnde niet vriendelijk voor het kindquote:Op maandag 26 juli 2021 17:37 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Hier destijds cold-turkey afgekickt. Het paste helemaal niet bij ons en waar we in geloven, maar ik kon echt niet meer. Man is met kind bij zijn moeder gaan logeren, in de hoop dat de wens naar de borst vanzelf zou verdwijnen als ik uit het zicht was. En dat werkte: hij sliep meteen door ook (daarvoor nooit...) en toen hij me weer zag was de borst ineens niet meer interessant. Maar: dit was onze last-resort oplossing, als er manieren zijn die vriendelijker zijn voor het kind zou ik daar eerst voor kiezen.
Je hebt gelijk. Ik had gewoon graag gewild dat het zijn keuze was, niet de mijne. We hebben het er nog even over gehad net en hij heeft er geen traumatische herinneringen aan over gehouden.quote:Op maandag 26 juli 2021 19:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Waarom merk je dit nou aan als zijnde niet vriendelijk voor het kindIk kan me haast geen kindvriendelijker manier bedenken. Je hebt hem niets ontzegd, geen nee gebruikt. Hij heeft zomaar een logeerfeestje gehad en had er daarna geen behoefte meer aan. Ik zie op alle punten winst. Ik ben nu wel benieuwd naar hoe een kindvriendelijke manier er in jouw ogen uit ziet
Mijn oudste moest toen ik zwanger werd van de ene op de andere dag van de borst. Ik heb haar verteld dat de melk op was en ipv daarvan steeds iets anders aangeboden. Twee dagen later vroeg ze er niet meer om.quote:Op maandag 26 juli 2021 16:10 schreef BellaaElisa het volgende:
Spruit is bijna 2 jaar en krijgt nog steeds borstvoeding. Ik ben ook 31 weken zwanger, dus wil het eigenlijk stoppen. Zo heel veel melk komt er niet meer en vind het een heel vervelend gevoel, kan het niet omschrijven maar als hij aan hapt wil ik dat die weer zo snel mogelijk loslaat. Alleen denkt hij er anders over en wilt die echt in de middag nog "drinken". En hij raakt echt overstuur als ik het niet geef. Hebben jullie misschien tips hoe ik het soepel kan afbouwen?
Dat is gewoon kut.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Dat je zo na het kolven in je tas grabbelt om de dopjes van de flesjes te pakken en dat ze er dan niet in zitten
Geen idee.quote:
Dit dus. En geen waterflesje en ik ga straks uit eten vanuit m'n werk. Dat wordt nog even rondje Kruidvat of zo.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Dat je zo na het kolven in je tas grabbelt om de dopjes van de flesjes te pakken en dat ze er dan niet in zitten
Ik heb altijd van die bewaarzakjes in het zijvakje van de tas zitten. Juist goor zulke dingen, want ik ken mezelf.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Dat is ook een beetje mijn plan. Mijn borsten zijn het er alleen nog niet mee eensquote:Op vrijdag 30 juli 2021 14:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Geen idee.hij krijgt overdag op de opvang 2x100cc nu, in de avond drinkt hij altijd flink en 1 keer in de nacht nog tanken en dan nog wat losse slokjes. Hij slaapt graag met mijn borst in zijn armen
![]()
Maar overdag is het live voeden erg variabel. Ik heb ook een beetje besloten om te stoppen met kolven overdag. Sowieso is hij nu bijna 10 maanden en ik wil gewoon weer een hele dag bezig kunnen zijn zonder die kutkolf elke keer bij me te moeten hebben. Ik heb dus melkpoeder besteld bij de boodschappen en dan gaan we vanaf nu over op alleen nog live drinken en aanvullen met melkpoeder waar nodig.
Dat klopt inderdaad. Ik probeer het nu elke week een halfuur later te doenquote:Op maandag 2 augustus 2021 17:22 schreef SQ het volgende:
ik voel ze nu ook wel hoorMaar ja, zal er toch een keer aan moeten geloven.
Dat wordt in de zin eronder toch meteen al weerlegd?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 19:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Over langvoeden gesproken:
https://www.ad.nl/show/5-(...)ritiek-weg~a1d4dbfc/
Lap tekst, dus plaats alleen even de link. Dit stuk vond ik wel opmerkelijk:
Borst ook goed voor peuters
Volgens de Amerikaanse Austin geeft menig vrouw in Europa wel tot het zevende jaar borstvoeding.
Menig vrouw? Zou dat echt zo zijn?
Misschien ligt dat percentage in Nederland veel lager dan in de rest van Europa? Zou misschien ook nog kunnen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 19:31 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat wordt in de zin eronder toch meteen al weerlegd?In ieder geval voor Nederland. Als slechts 9% na het eerste jaar nog borstvoeding geeft, dan kunnen het er na zes jaar nooit heel veel zijn.
Verder vind ik het wel top dat iemand die er zo plastic uitziet het geven van borstvoeding promoot. Spreekt misschien toch weer een doelgroep aan voor wie dat minder vanzelfsprekend is.
Ik quote dit ook maar meteen.quote:Daar valt wat voor te zeggen, want zogenoemd ‘langvoeden’ heeft volgens lactatiedeskundige Karin de Graaf áltijd gezondheidswaarde voor een kind, ongeacht de leeftijd. ,,De Wereldgezondheidsorganisatie adviseert minimaal twee jaar borstvoeding te geven’’, zei ze eerder tegen deze site. ,,Hoe oud het kind ook is, moedermelk bevat altijd antistoffen en voedingsstoffen waar het kind wat aan heeft.’’
Volgens De Graaf is borstvoeding ook goed voor peuters. ,,Een peuter, die alles aanraakt en alles in zijn mond stopt, kan die antistoffen goed gebruiken voor zijn afweersysteem. Daarnaast is vaste voeding voor het jonge spijsverteringsstelsel minder goed afbreekbaar dan de voedingsstoffen in de moedermelk. De enzymen in de melk helpen bij de vertering van vast voedsel, dus zo haalt de peuter meer voedingswaarden uit andere voeding. Borstvoeding voorziet een kind op latere leeftijd ook in de behoefte aan hechting, en draagt daarmee bij aan een gezonde sociale en emotionele ontwikkeling.’’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
We hebben komende week een gewone afspraak dus ik wacht dat wel af.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 10:09 schreef Lemijn het volgende:
Wat ellendig van die spoiler Kwak.
Ik denk wel dat dat een rol kan spelen, en druk op dat het moet lukken sowieso, maar geen ervaring mee zelf.
Zou een keer extra gaan wegen helpen tegen je zorgen over of Pep genoeg binnen krijgt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vervelend kwakkie, kan me voorstellen dat je daar flink van baalt. Hoe gaat het nu?quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:33 schreef kwakz0r het volgende:
Nouhij was 200 gram aangekomen in 2 maanden en ruim 3cm gegroeid (ook iets minder dan verwacht). Duikt naar -0,5 lengte en -1,75 gewicht (vanaf t middenlijntje dat hij netjes volgde).
Ik voel me echt heel kut. (ter aanvulling: op de who borstvoedingscurve duikt hij ook naar beneden)
Ws is hij afgevallen toen hij ziek was en heeft mijn productie daardoor ook een knauw gehad (toen ik zelf anderhalve week heel ziek ervan was). Dat samen met de afleiding die altijd rond deze leeftijd speelt…
Dus komt hij nu tekort. Hij oogt verder gezond en poept en plast, ontwikkelt zich prima, is ook tevreden…
Maar nu dus extra kolven s avonds en s ochtends en dat na een voeding bijgeven, wekelijks wegen. Als dat niet helpt kunstvoeding bijgeven maar ik krik liever mijn eigen productie weer op.
Iemand nog tips? De cjg arts had het ook over blokvoeden maar dat ken ik alleen bij overproductie…
Als het voor de intake thuis is dan hebben ze geen weegschaal bij, ik dacht ook van wel maar het is enkel kennis maken en uitlegquote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:38 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, dank jullie.Dan doen we het gewoon zo verder. Waarschijnlijk komen ze komende week langs vanuit het cb, dan gelijk wegen. Ze wordt steeds voller en de luiers zijn uitstekend, dus ik denk dat het qua intake prima gaat.
Ik vind het echt heel moeilijk. Ben zo onzeker ineens!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat vervelend kwakkie, kan me voorstellen dat je daar flink van baalt. Hoe gaat het nu?
Valt het niet zo te hacken dat die schilden / set ook op de spectra kunnen?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef Tink89 het volgende:
Ah kwakkie, wat naar... Ik heb verder even geen tips voor je, want volgens mij doe je het hartstikke goed, maar stuur je wel even een knuffelIk kan me voorstellen dat het zuur is dat hij zich nu 's nachts ook weer meldt, maar zie het als een goed teken: hij meldt zich, er is dus sowieso geen sprake (meer?) van stille ondervoeding en hij gaat je productie echt wel weer opkrikken. 200 ml per dag meer kolven dan hij zelf drinkt is echt al super, je doet het reuzegoed. Succes!
Ik heb de horigen chicture vanochtend geprobeerd, maar geen succes. Als iemand hem wil overnemen, mag dat. Ik heb hem helemaal compleet en keurig werkend enzo, maar ik heb de kracht van de spectra blijkbaar echt nodig. Stom gedoe, die schilden van de chicture zijn wel echt veel comfortabeler. Misschien straks nog maar een keer proberen. En de handkolfversie proberen, die werkt wel fijn, maar dat duurt zo lang...
Ja, da's een beetje het probleem, hier leek doorgaan altijd makkelijker dan stoppen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:03 schreef SQ het volgende:
Zo dan Luna, da's lang!
Geen tips, ik haal mijn kinderen eerder van de borst, dan levert dat nog minder strijd op
Helemaal eens!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:03 schreef SQ het volgende:
Zo dan Luna, da's lang!
Geen tips, ik haal mijn kinderen eerder van de borst, dan levert dat nog minder strijd op
Ben nu met deze ook zo goed als gestopt, had continu het gevoel dat het toch te weinig was, hij bleef maar komen, en ook dat kolven met een drukke baan trok ik niet meer. Dus het is mooi geweest, ik heb een vette big afgeleverd in tien maanden, maar inmiddels eet ie ook gewoon friet met mayo dus hij zet zijn lijn vast wel voort
Dus ook even een shoutout naar @:kwakz0r, ik heb de eerste 9 maanden probleemloos gevoed maar ook bij mij kwam dat "melk is op" onzekerheids keerpunt en ik wil alleen maar tegen je zeggen dat je niet koste wat kost hoeft door te gaan. Met het oog op het verleden en ook, je hebt m al heel veel maanden zelf gevoed en dat is helemaal geweldig![]()
Same wel!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:19 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks allemaal. Lactatiekundige probeer ik te vermijden… ik heb er nog nooit advies van gehad dat hielp alleen maar meer onzekerheid en zoooo duur.
Mijn borstvoeding is er destijds ook niet mee gered hoorquote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:19 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks allemaal. Lactatiekundige probeer ik te vermijden… ik heb er nog nooit advies van gehad dat hielpalleen maar meer onzekerheid en zoooo duur.
Sounds like a planquote:Ik zet dit nu gewoon een week door (nakolven en daarmee bijvoeden) om te zien of hij dan groeit.
Week erna minder nakolven omdat mijn productie als t goed is dan wel is bijgetrokken en kijken of de groei doorzet.
Focus op rustige ruimte en voldoende boeren tussendoor en vaak opnieuw aanhappen om zoe goed mogelijk de borst leeg te krijgen…
Hij poept in elk geval heel veel nu dus hij krijgt ws toch wel meer binnen
drie jaar is een mooie tijd! Maar waar heb je een fles voor nodig dan?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:12 schreef lunapuella het volgende:
Ja, je ziet maar weer wat gewoon een beetje hardop denken op een forum kan doen hè.
Moet ik wel weer een fles gaan kopen, die zijn bij opruimrondes allemaal al uit huis verdwenen.
Deze had ik, gingen lang mee en waren compatibel met de Medela kolfsets die ik gebruikte: https://www.moederenbaby.nl/zoekresultaten/?q=Materniquote:Op zaterdag 4 september 2021 21:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bedankt voor de tips, ik ga ze doorgeven, dan kan ze zelf wat uitproberen een een keuze maken.
En dit.quote:Op zaterdag 4 september 2021 21:36 schreef Elleska het volgende:
Moedermelk mag ook een week in de koelkast staan dus de melk die binnen een week wordt gedronken kan in de koelkast worden bewaard.
Dankjewel voor het aanbod.quote:Op zondag 5 september 2021 21:18 schreef MaJo het volgende:
@:_NIKKI_ als er toch interesse is in zakjes heb ik nog een stuk of 100 zakjes van Medela die tegen verzendkosten weg mogen
Het ging tot drie maanden prima, en toen ineens *poef*quote:Op maandag 6 september 2021 17:18 schreef Phaidra het volgende:
Ach Kwak, wat rot. Doe je zo je best.. ik kan me voorstellen dat je even heel verdrietig bent. Maar ik denk niet dat hij enorme honger heeft gehad hoor, je zei toch ook dat hij vrolijk was en zich gewoon goed ontwikkelt? Met een baby van een paar dagen kan je wel stille ondervoeding hebben, maar het lijkt me een ander verhaal bij een gezonde baby van 4 maanden
.
Ik had een ander type, en had uit voorzorg o.a. een extra slangetje gekocht (als fulltime kolver wil je echt niet zonder onderdelen komen te zittenquote:Op dinsdag 7 september 2021 08:38 schreef Lemijn het volgende:
(voormalig) Spectrakolfgebruikers:
- is iedereen er zo blij mee als ik me van een paar jaar geleden herinner? (type S9)
- is het slim om al een extra slangetje of ventiel mee te bestellen, gaan die dingen snel kapot?
Mijn Medela blijkt niet meer op te laden dus ik wil op korte termijn een nieuwe kopen.
Dit, @kwakz0rquote:Op dinsdag 7 september 2021 09:06 schreef lunapuella het volgende:
Je laatste post klinkt ook al wat meer positief, hoop dat je dat ook zo voelt.
Ik ben inmiddels bij kindje twee geswitched naar een horigen chicture en heb daarmee een betere opbrengst. Spectra s9+ was niks mis mee, stuk krachtiger dan m'n Medela iig en makkelijker afwassen. Ik heb nooit reserveonderdelen nodig gehad iig en heb gekolfd tot m'n oudste een jaar was en tot de jongste 5 maanden was. Nu dus horigen omdat ik toch nieuwe kolfschilden moest bestellen (maat was veranderd) en ik liever zachte schilden wilde. Dus tweedehands voor twee tientjes een chicture gekocht.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:38 schreef Lemijn het volgende:
- is iedereen er zo blij mee als ik me van een paar jaar geleden herinner? (type S9)
- is het slim om al een extra slangetje of ventiel mee te bestellen, gaan die dingen snel kapot?
Mijn Medela blijkt niet meer op te laden dus ik wil op korte termijn een nieuwe kopen.
Spectra s9 plus hier sinds 2017 in bezit. Bij de eerste een jaar gebruikt en nu bij de tweede ook weer een jaar gebruikt. Geen ervaring met een andere kolf, maar deze deed bij mij wat ie moest doen. Toen ik m bij de tweede weer wilde gebruiken kwam er geen vacuüm (enkelzijdig soms wel, dubbelzijdig niet). Ik had alles al gewisseld en kon niet achterhalen waar het aan lag en had bijna een nieuwe gekocht. Tot ik hier de geniale tip kreeg dat het ventiel los kan van de schilden. Dat had ik dus nog nooit gedaan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:38 schreef Lemijn het volgende:
quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:51 schreef Rebubbled het volgende:
Hi! Verse baby, nieuwe kansen. Helaas een kloon gebaard en dus wederom een tepel in puntje zuiger met een heel zuinig mondje. Wat doe je daar ook alweer mee? Beide tepels zien er alweer uit alsof ze van een skateboard zijn gevallen.
Probeer het eens weg te masseren onder de warme douche.quote:Op vrijdag 10 september 2021 19:08 schreef Gogo83 het volgende:
Gefeliciteerd Rebubbled! Jammer van de kloon op dit gebied.
Vraagje: ik heb J twee weken geleden voor het laatst aangelegd. Sindsdien lek ik af en toe wat druppels, maar las dat dat normaal was. Maar nu heb ik sinds vanmiddag in een borst zo'n rotgevoel, alsof er een kleurtje verstopt zit. Wat moet ik hiermee? Het doet niet echt pijn, maar fijn voelt het niet. En weet niet of ik hiermee risico op ontsteking loop ofzo.
Teddy!quote:
Ja, Teddy!!quote:
Nee, uiteraard is het geen garantie. Garanties zijn er nooit. Ik deel alleen mijn ervaringquote:Op zondag 12 september 2021 11:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kunstvoeding is geen garantie voor doorslapen. Mijn oudste vroeg met 2 jaar nog een nachtvoeding. Uiteindelijk werd dat natuurlijk meer een gewenning dan daadwerkelijk honger, maar ze vroeg er wel vanaf haar geboorte elke nacht naar. Bij haar broertje is het met vlagen. Nu zijn we weer in een periode beland waar hij wel weer om een nachtvoeding vraagt.
Door blijven zetten, dat is de enige tip die ik je kan geven. Succesquote:Op zondag 12 september 2021 10:13 schreef Nolita het volgende:
Hopelijk gaat het snel wat beter rebubbled. Bij baby twee is voeden echt best wat weken pijnlijk geweest. Ook niet groot genoeg happen, echter hebben mijn tepels dat op 1 kloofje na gelukkig wel altijd doorstaan. Maar zelfs zonder kloven was het pijnlijk, laat staan met!
Ik kom wat tips vragen voor mijn 14 maander. Ik heb haar altijd gevolgd wat voeden betreft, maar ik ben best wel klaar met de nachtvoedingen. Ze drinkt nu rond 7; 12; 19; 23:00; 3:00 ongeveer. Soms zelfs nog ergens een keer extra.
Tijden kunnen ook een uurtje later zijn. Vooral de voeding tussen 3:00-5:00 breekt me op op dit moment. Vriend gaat er dan uit, maar niets helpt. Ze blijft gillen tot ik er ben. Ik heb vannacht gezegd dat hij maar water aan moet gaan bieden dan; ik wil gewoon niet meer iedere 3-4 uur voeden in de nacht. Vorige week ging het plots een weekje goed en nu is het weer als vanouds.
Heeft iemand nog tips?
Zelfde ervaring als SQ, in de avond een fles poeder erin. En in de nacht troosten met iets anders, speen, knuffel, jezelf, maar geen borst. En consequent blijven.quote:Op zondag 12 september 2021 10:13 schreef Nolita het volgende:
Hopelijk gaat het snel wat beter rebubbled. Bij baby twee is voeden echt best wat weken pijnlijk geweest. Ook niet groot genoeg happen, echter hebben mijn tepels dat op 1 kloofje na gelukkig wel altijd doorstaan. Maar zelfs zonder kloven was het pijnlijk, laat staan met!
Ik kom wat tips vragen voor mijn 14 maander. Ik heb haar altijd gevolgd wat voeden betreft, maar ik ben best wel klaar met de nachtvoedingen. Ze drinkt nu rond 7; 12; 19; 23:00; 3:00 ongeveer. Soms zelfs nog ergens een keer extra.
Tijden kunnen ook een uurtje later zijn. Vooral de voeding tussen 3:00-5:00 breekt me op op dit moment. Vriend gaat er dan uit, maar niets helpt. Ze blijft gillen tot ik er ben. Ik heb vannacht gezegd dat hij maar water aan moet gaan bieden dan; ik wil gewoon niet meer iedere 3-4 uur voeden in de nacht. Vorige week ging het plots een weekje goed en nu is het weer als vanouds.
Heeft iemand nog tips?
Ja, mijn beide kinderen hebben dat bij periodes gehad. Lopend voeden en zingen hielp soms, maar meestal ging ik voor rugby of liggend en dan twee borsten vanaf één kant aanbieden.quote:Op zondag 12 september 2021 19:46 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby is 2,5 maand. Hij weigert al 2 weken heel vaak rechts te drinken tenzij ik hem fop met de rugbyhouding. Herkent iemand dat?
En wat meer toetje aanbieden? Volle yoghurt of griekse yoghurt ofzo? Iets wat vult...quote:Op zondag 12 september 2021 21:24 schreef Nolita het volgende:
Laten huilen doen we ook wel eens om in te slapen, maar dan is ze vaak snel stil (5 min Max) of het gaat over steeds langere tussenpozen tot ze slaapt.
Maar ‘s nachts werkt dat niet, dan is het echt gillen en ze slaat alles weg. Ik vraag me dan ook af of water wel gaat werken.![]()
Ze heeft nog nooit kunstvoeding gehad, lijkt mij vreemd om daar nu nog mee te starten. Ze drinkt wel koemelk inmiddels als ik aan het werk ben.
Eten doet ze idd wat minder sinds ze een jaar is. Ze weigert potjes en wil alleen nog maar eten wat wij eten, maar daar krijgt ze meestal idd niet zo veel van binnen. Vandaag was ook weer karig, dus ik bereid me maar alvast voor. Ik ga eens in de gaten houden of het slapen ermee samen hangt.
Spijt van deze post man.quote:Op zondag 12 september 2021 11:33 schreef SQ het volgende:
Mja, ik heb het opgelost door een fles kunstvoeding te gaan geven voor het slapen gaan en het jong slaapt sinds een week nu wel echt door. Als in, 13 uur onafgebroken (soms met 1 pitstop tussendoor). Maar dat is vast geen gewenst antwoord hier![]()
Je kunt ook een warme fles koemelk in de avond geven met wat pap erin, doen wij met 21 maanden nog steeds voordat hij naar bed gaat. We gebruiken die van de AH bio 12 maanden, die lost best goed op en gaat makkelijk door de speen heen. Zit ook alleen maar volkorenmeel in en geen andere meuk zoals toegevoegde suikers en toegevoegde honing.quote:Op zondag 12 september 2021 21:24 schreef Nolita het volgende:
Laten huilen doen we ook wel eens om in te slapen, maar dan is ze vaak snel stil (5 min Max) of het gaat over steeds langere tussenpozen tot ze slaapt.
Maar ‘s nachts werkt dat niet, dan is het echt gillen en ze slaat alles weg. Ik vraag me dan ook af of water wel gaat werken.![]()
Ze heeft nog nooit kunstvoeding gehad, lijkt mij vreemd om daar nu nog mee te starten. Ze drinkt wel koemelk inmiddels als ik aan het werk ben.
Eten doet ze idd wat minder sinds ze een jaar is. Ze weigert potjes en wil alleen nog maar eten wat wij eten, maar daar krijgt ze meestal idd niet zo veel van binnen. Vandaag was ook weer karig, dus ik bereid me maar alvast voor. Ik ga eens in de gaten houden of het slapen ermee samen hangt.
Dat lukte mij met een baby van een paar weken de eerste keer ook niet hoor, maar het wordt echt makkelijker. En dat geldt ook voor zonder kussen voeden, dat komt wel. En anders gewoon je voedingskussen mee onderin de wagen. Is helemaal niet gek. Maak het jezelf vooral makkelijkquote:Op maandag 13 september 2021 13:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Lopend voeden, hoe dan?Tsja, ik doe het pas vier weken, dus zal ook wel m'n lompigheid en onervarenheid zijn. Ik voed bijna altijd liggend, even een chillmoment op bed met elkaar. Soms wel zittend/rugby, maar vind ik toch minder prettig, heb minder zicht op wat ze doet. Maar dat zal binnenkort wel gaan veranderen, want ik wil straks ook wat langere uitstapjes gaan doen.
Welke zithouding is heel chill voor beginnende bv-mama's en waar je geen kussens e.d. voor nodig hebt?
@Lemijn ik moest ook aan lopend voeden denken, van @LuDann met Bliksem tijdens een meet in 2018.quote:Op maandag 13 september 2021 09:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, mijn beide kinderen hebben dat bij periodes gehad. Lopend voeden en zingen hielp soms, maar meestal ging ik voor rugby of liggend en dan twee borsten vanaf één kant aanbieden.
Dat is ook een optie ja, maar wanneer geef ik die dan?quote:Op maandag 13 september 2021 13:33 schreef June. het volgende:
[..]
Je kunt ook een warme fles koemelk in de avond geven met wat pap erin, doen wij met 21 maanden nog steeds voordat hij naar bed gaat. We gebruiken die van de AH bio 12 maanden, die lost best goed op en gaat makkelijk door de speen heen. Zit ook alleen maar volkorenmeel in en geen andere meuk zoals toegevoegde suikers en toegevoegde honing.
Hier de doorgeschoven madonna gedaan, ook ivm grote borsten. Om mijn schouders en rug goed te ontspannen heb ik echt wel lang kussens gebruikt, mijn mannetje is aan de maat dus het was lastig om hem goed te manoeuvreren en aan te laten happen. (Zoveel handelingen tegelijk, het zweet breekt me weer uit als ik er aan terug denk). Maar terug naar het punt: ook bij langere uitstapjes valt wel zittend te voeden hoor, er zijn op veel plekken wel kussens te vinden. Zeker als je ergens op bezoek gaat.quote:Op maandag 13 september 2021 13:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Lopend voeden, hoe dan?Tsja, ik doe het pas vier weken, dus zal ook wel m'n lompigheid en onervarenheid zijn. Ik voed bijna altijd liggend, even een chillmoment op bed met elkaar. Soms wel zittend/rugby, maar vind ik toch minder prettig, heb minder zicht op wat ze doet. Maar dat zal binnenkort wel gaan veranderen, want ik wil straks ook wat langere uitstapjes gaan doen.
Welke zithouding is heel chill voor beginnende bv-mama's en waar je geen kussens e.d. voor nodig hebt?
Wij geven die fles na het avondeten, draak gaat rond een uur of 7 / half 8 naar bed. Toen hij nog kleiner was maakte ik hem wakker rond een uur of 10 voor een fles, vlak voordat ik zelf naar bed ging. Als ik daarmee wachtte kwam hij zo rond een uur of 2, met papfles pas in de ochtend.quote:Op maandag 13 september 2021 20:34 schreef Nolita het volgende:
[..]
Dat is ook een optie ja, maar wanneer geef ik die dan?
Wij eten meestal vrij laat (tussen 18:00-18:45), als toetje krijgt ze altijd milde yoghurt ( @:Tink89 switchen naar Griekse yoghurt is mss wel een idee ja) en dan tussen 19:00-19:30 nog bv en naar bed ze meldt zich rond 23:30 voor het eerst, maar dan heb ik toch ook geen zin om nog een papfles te maken.![]()
Doe ik dat dan in plaats van de yoghurt of de bv of als extra bij weinig eten?
@:SQ sorry voor het uitlokken van je reactie; hopelijk eenmalig!
Bij de borstvoedingsperiode van N. had ik dit ook. Het was een blaar en moest vanzelf overgaan. Je kan het wel koelen met een zakje gevuld met appelstroop uit de vriezer en/of koolbladeren. Dat verlicht de pijn iets! Sterkte.quote:Op zaterdag 25 september 2021 08:49 schreef Nolita het volgende:
Ben ik weer. Sinds gisteravond heb ik veel last met voeden van mijn linkertepel. Vanochtend voelde rechts ook al wat gevoelig. Links kan ik op de tepelhof exact het pijnlijke rode bultje aanwijzen. Doet ook pijn als ik het aanraak. Rechts kan ik dat (nog) niet. Ik ben gezegend met weinig problemen, maar weet daardoor ook niet zeker wat dit is. Een kloof? Of moet ik ergens anders aan denken? Nog tips voor de verzorging daarvan? Want dit moet niet heel lang duren dan is de borstvoeding snel klaar en ik zou het zonde vinden om om deze reden te stoppen.
Dreumes is 14,5 maand en drinkt nog 3-5x per 24 uur.
Dit klinkt alsof het een ontstoken Montgomery kliertje zou kunnen zijn. Ik had die een hele tijd terug eens toen Poffertje verkeerd hapte.quote:Op zaterdag 25 september 2021 08:49 schreef Nolita het volgende:
Ben ik weer. Sinds gisteravond heb ik veel last met voeden van mijn linkertepel. Vanochtend voelde rechts ook al wat gevoelig. Links kan ik op de tepelhof exact het pijnlijke rode bultje aanwijzen. Doet ook pijn als ik het aanraak. Rechts kan ik dat (nog) niet. Ik ben gezegend met weinig problemen, maar weet daardoor ook niet zeker wat dit is. Een kloof? Of moet ik ergens anders aan denken? Nog tips voor de verzorging daarvan? Want dit moet niet heel lang duren dan is de borstvoeding snel klaar en ik zou het zonde vinden om om deze reden te stoppen.
Dreumes is 14,5 maand en drinkt nog 3-5x per 24 uur.
Het zijn wel die 24-uurs, maar desondanks vond ik ze echt fijn. @Nolita: als je ze wilt, let me know.quote:Op zaterdag 25 september 2021 12:25 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zou ze naar Nolita sturen![]()
Die dingen zijn zó geweldig![]()
De wegwerp tenminste, de 24-uurs disks werkten na een paar uur niet zo goed meer.
Ik hou het in gedachte, maar ik hoop dat het snel beter gaat hier en dat een verse mama er meer baat bij heeft.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:00 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Het zijn wel die 24-uurs, maar desondanks vond ik ze echt fijn. @:nolita: als je ze wilt, let me know.
Ja graag! Die dingen zijn life savers. En Elvie heeft besloten dat tepelschilden irritant zijn, dus we zijn weer eelt aan het kweken.quote:Op zaterdag 25 september 2021 11:53 schreef Gogo83 het volgende:
Is er hier iemand die ik tegen verzendkosten 5 hydrogel breast discs van Rite Aid kan toesturen?
Ja ik heb nog een doos idd.quote:Op maandag 27 september 2021 19:07 schreef Lemijn het volgende:
Had er nog iemand bewaarzakjes liggen toevallig? @:SQ ? Zo niet dan bestel ik ze vanavond zelf.
Dank ik PB je.quote:
De mensen die zo'n handleiding schrijven, denken duidelijk alleen vanuit hygiëne-oogpunt en niet vanuit de praktijk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 12:31 schreef Komkommerschijfje het volgende:
In de handleiding staat dat je het voor ieder gebruik moet afspoelen met lauwwarm water, laten weken in warm water met afwasmiddel, af moet spoelen met koud water, aan de lucht moet drogen, 5 minuten uit moet koken en dan weer aan de lucht laten drogen. Maar goed, dan ben je dus lang bezig, want dat aan de lucht laten drogen duurt ook wel weer een tijdje.
Een week en twee kotsende kinderen later.., ja graag!! Heb je mijn adres nog of zal ik die even DMen?quote:Op maandag 27 september 2021 08:12 schreef SQ het volgende:
Ik heb ook nog een paar van die rite aid units liggen. Zelf maar 1 keer nodig gehad (toen ik mezelf een blaar had gekolfd) wil je die ook, Rebubbled?
Ik heb van die siliconen lekschalen van Medela, met twee nachtvoedingen toch wel 30 ml die anders in mijn zoogcompressen/dekbed etc was gelekt. Ook een idee voor jou omdat het niet met een vacuum werkt?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 11:47 schreef Rebubbled het volgende:
Hier gaat het best goed met de BV. Baby snapt het helemaal, maar doet wel nog een tepel-naar-binnen-slorp ipv haar mond gewoon open. Maar daarna zit hij wel goed. Paar ochtenden de haakaa op een borst gezet en dat resulteerde in een pijnlijke borst en tepel en een donkerpaarse tepel tijdens kolven en na voeden. Dus die is weer naar de zolder. Tenzij ik iemand hier er tegen verzendkosten blij mee kan maken?
Koeltasje met bevroren elementen in de avond naast je bed zetten?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 12:24 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik heb van die siliconen lekschalen van Medela, met twee nachtvoedingen toch wel 30 ml die anders in mijn zoogcompressen/dekbed etc was gelekt. Ook een idee voor jou omdat het niet met een vacuum werkt?
Willen jullie praktisch even met mij meedenken? Ik wil deze opgevangen melk liever niet door de gootsteen spoelen, maar 's nachts naar beneden gaan om in de koelkast te zetten kan/wil ik niet.
Wat is een handige/praktische oplossing?
Dat zou voldoende moeten zijn als ik het de volgende ochtend invries?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 12:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Koeltasje met bevroren elementen in de avond naast je bed zetten?
Ja tuurlijk. Zo doen werkende kolvers het ook altijdquote:Op donderdag 7 oktober 2021 12:44 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Dat zou voldoende moeten zijn als ik het de volgende ochtend invries?
Het naar binnen slurpen van mijn tepel doet mijn baby ook regelmatig, vooral als ze al een tijdje drinkt en ongeduldiger wordt, omdat de melk niet meer zonder moeite komt en ze er wat harder voor moet werken. Ik vind het wel schattig, maar je voelt dat wel als het niet in 1x goed naar binnen geslurpt wordt, haha.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 11:47 schreef Rebubbled het volgende:
Hier gaat het best goed met de BV. Baby snapt het helemaal, maar doet wel nog een tepel-naar-binnen-slorp ipv haar mond gewoon open. Maar daarna zit hij wel goed. Paar ochtenden de haakaa op een borst gezet en dat resulteerde in een pijnlijke borst en tepel en een donkerpaarse tepel tijdens kolven en na voeden. Dus die is weer naar de zolder. Tenzij ik iemand hier er tegen verzendkosten blij mee kan maken?
Ja, zo doe ik het ook. En inderdaad ook met kolven op werk, vanwege de algemene koelkast en iedereen die erin kan neuzen geen fijn idee vinden.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 12:44 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Dat zou voldoende moeten zijn als ik het de volgende ochtend invries?
Top, als verlof-voeder heb ik daar weinig ervaring meequote:Op donderdag 7 oktober 2021 12:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Zo doen werkende kolvers het ook altijd
Ja.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 21:14 schreef tpopml het volgende:
Voor de dames die gestopt zijn met borstvoeding: is jullie cupmaat geslonken?
Oh ik ging uit van cupmaat met borstvoeding versus cupmaat zonder borstvoeding.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 22:00 schreef kwakz0r het volgende:
Bij mij scheelt het weinig. Ik kan mijn oude beha’s weer aan.
Bij mij waren ze bij zo weinig voeden al wel op het huidige formaat hoor (bh's van voor de zwangerschap pastten weer). Ze waren vooral groter tijdens de zwangerschap en in de eerste maanden van (fulltime) borstvoeding geven.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 21:51 schreef tpopml het volgende:
Ik zit nu op g80en ben toe aan nieuwe beha's. Ik voed nog 's avonds en 's nachts, en vooralsnog geen plannen om te stoppen. Denk dat ik toch maar die mooie (dure
) beha ga scoren.
Ik ben uiteindelijk weer op 80E terechtgekomen na 5,5 maand voeden/kolven.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 21:14 schreef tpopml het volgende:
Voor de dames die gestopt zijn met borstvoeding: is jullie cupmaat geslonken?
Des te meer reden om goede beha's te kopen!quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 23:55 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Bij mij waren ze bij zo weinig voeden al wel op het huidige formaat hoor (bh's van voor de zwangerschap pastten weer). Ze waren vooral groter tijdens de zwangerschap en in de eerste maanden van (fulltime) borstvoeding geven.
Over de vorm gaan we het maar niet hebben![]()
![]()
Oh dat is bij mij t zelfde. In de zwsch waren ze niet echt gegroeid, alleen tijdens bv wat groter…quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 23:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh ik ging uit van cupmaat met borstvoeding versus cupmaat zonder borstvoeding.
Als het gaat om cupmaat voor de zwangerschap, dan denk ik dat er geen verschil was. Maar ik heb nogal gefluctueerd in gewicht, dus heel exact is deze wetenschap niet.
Hier ook 75i. Had altijd wel grote borsten, maar dit is extreem. Ben ook maar 1,66.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 22:02 schreef Tink89 het volgende:
Ik was voor baby 1 een 70G en ging naar een 70I. Bij baby 2 ging ik zwanger naar 75I en nu in 75K... Ik hoop dat ze nog gaan krimpen, anders wordt het ooit een verkleining.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |