abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 september 2021 @ 19:50:07 #226
56471 pinquit
oh my lama!
pi_201328618
Heeft hij altijd moeilijk gedaan op rechts? Mijn oudste wel, en die bleek zijn sleutelbeen gebroken te hebben met de geboorte. Kleine kans nu, maar wie weet.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 12 september 2021 @ 19:53:31 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201328678
Nee hij maakte nooit enig verschil tussen links en rechts. En beweegt/bewoog alles symmetrisch. Hij ligt nu op me te slapen in de rechts-drink-stand. Ziet er comfortabel uit.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201330760
Laten huilen doen we ook wel eens om in te slapen, maar dan is ze vaak snel stil (5 min Max) of het gaat over steeds langere tussenpozen tot ze slaapt.
Maar ‘s nachts werkt dat niet, dan is het echt gillen en ze slaat alles weg. Ik vraag me dan ook af of water wel gaat werken. :')

Ze heeft nog nooit kunstvoeding gehad, lijkt mij vreemd om daar nu nog mee te starten. Ze drinkt wel koemelk inmiddels als ik aan het werk ben.
Eten doet ze idd wat minder sinds ze een jaar is. Ze weigert potjes en wil alleen nog maar eten wat wij eten, maar daar krijgt ze meestal idd niet zo veel van binnen. Vandaag was ook weer karig, dus ik bereid me maar alvast voor. Ik ga eens in de gaten houden of het slapen ermee samen hangt.
  maandag 13 september 2021 @ 09:16:02 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201335496
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 19:46 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby is 2,5 maand. Hij weigert al 2 weken heel vaak rechts te drinken tenzij ik hem fop met de rugbyhouding. Herkent iemand dat?
Ja, mijn beide kinderen hebben dat bij periodes gehad. Lopend voeden en zingen hielp soms, maar meestal ging ik voor rugby of liggend en dan twee borsten vanaf één kant aanbieden.
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 21:24 schreef Nolita het volgende:
Laten huilen doen we ook wel eens om in te slapen, maar dan is ze vaak snel stil (5 min Max) of het gaat over steeds langere tussenpozen tot ze slaapt.
Maar ‘s nachts werkt dat niet, dan is het echt gillen en ze slaat alles weg. Ik vraag me dan ook af of water wel gaat werken. :')

Ze heeft nog nooit kunstvoeding gehad, lijkt mij vreemd om daar nu nog mee te starten. Ze drinkt wel koemelk inmiddels als ik aan het werk ben.
Eten doet ze idd wat minder sinds ze een jaar is. Ze weigert potjes en wil alleen nog maar eten wat wij eten, maar daar krijgt ze meestal idd niet zo veel van binnen. Vandaag was ook weer karig, dus ik bereid me maar alvast voor. Ik ga eens in de gaten houden of het slapen ermee samen hangt.
En wat meer toetje aanbieden? Volle yoghurt of griekse yoghurt ofzo? Iets wat vult...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 13 september 2021 @ 09:20:02 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_201335552
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 11:33 schreef SQ het volgende:
Mja, ik heb het opgelost door een fles kunstvoeding te gaan geven voor het slapen gaan en het jong slaapt sinds een week nu wel echt door. Als in, 13 uur onafgebroken (soms met 1 pitstop tussendoor). Maar dat is vast geen gewenst antwoord hier :@ :')
Spijt van deze post man.
disclaimer
pi_201337297
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 09:20 schreef SQ het volgende:

[..]
Spijt van deze post man.
Hmpf. Stomme fokwet }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201338578
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 21:24 schreef Nolita het volgende:

Je kunt ook een warme fles koemelk in de avond geven met wat pap erin, doen wij met 21 maanden nog steeds voordat hij naar bed gaat. We gebruiken die van de AH bio 12 maanden, die lost best goed op en gaat makkelijk door de speen heen. Zit ook alleen maar volkorenmeel in en geen andere meuk zoals toegevoegde suikers en toegevoegde honing.
Shine bright like a diamond.
pi_201338765
Lopend voeden, hoe dan? :D Tsja, ik doe het pas vier weken, dus zal ook wel m'n lompigheid en onervarenheid zijn. Ik voed bijna altijd liggend, even een chillmoment op bed met elkaar. Soms wel zittend/rugby, maar vind ik toch minder prettig, heb minder zicht op wat ze doet. Maar dat zal binnenkort wel gaan veranderen, want ik wil straks ook wat langere uitstapjes gaan doen.

Welke zithouding is heel chill voor beginnende bv-mama's en waar je geen kussens e.d. voor nodig hebt?
  maandag 13 september 2021 @ 13:50:38 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201338789
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Lopend voeden, hoe dan? :D Tsja, ik doe het pas vier weken, dus zal ook wel m'n lompigheid en onervarenheid zijn. Ik voed bijna altijd liggend, even een chillmoment op bed met elkaar. Soms wel zittend/rugby, maar vind ik toch minder prettig, heb minder zicht op wat ze doet. Maar dat zal binnenkort wel gaan veranderen, want ik wil straks ook wat langere uitstapjes gaan doen.

Welke zithouding is heel chill voor beginnende bv-mama's en waar je geen kussens e.d. voor nodig hebt?
Dat lukte mij met een baby van een paar weken de eerste keer ook niet hoor, maar het wordt echt makkelijker. En dat geldt ook voor zonder kussen voeden, dat komt wel. En anders gewoon je voedingskussen mee onderin de wagen. Is helemaal niet gek. Maak het jezelf vooral makkelijk :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator maandag 13 september 2021 @ 17:43:25 #235
269689 crew  Viv
pi_201341394
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 09:16 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja, mijn beide kinderen hebben dat bij periodes gehad. Lopend voeden en zingen hielp soms, maar meestal ging ik voor rugby of liggend en dan twee borsten vanaf één kant aanbieden.
@Lemijn ik moest ook aan lopend voeden denken, van @LuDann met Bliksem tijdens een meet in 2018. :)
  maandag 13 september 2021 @ 17:59:33 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201341637
Komkommerschijfje: ‘gewoon’ tegen je aan houden in Madonna-houding doe ik meestal en voor je het weet zijn ze zo lang dat die billen gewoon op je schoot liggen.

Lopend: ja, ga ik proberen. Is een beetje in strijd met mijn luiheid :X .

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 13-09-2021 18:49:04 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201344163
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:33 schreef June. het volgende:

[..]
Je kunt ook een warme fles koemelk in de avond geven met wat pap erin, doen wij met 21 maanden nog steeds voordat hij naar bed gaat. We gebruiken die van de AH bio 12 maanden, die lost best goed op en gaat makkelijk door de speen heen. Zit ook alleen maar volkorenmeel in en geen andere meuk zoals toegevoegde suikers en toegevoegde honing.
Dat is ook een optie ja, maar wanneer geef ik die dan?
Wij eten meestal vrij laat (tussen 18:00-18:45), als toetje krijgt ze altijd milde yoghurt ( @Tink89 switchen naar Griekse yoghurt is mss wel een idee ja) en dan tussen 19:00-19:30 nog bv en naar bed ze meldt zich rond 23:30 voor het eerst, maar dan heb ik toch ook geen zin om nog een papfles te maken. :@
Doe ik dat dan in plaats van de yoghurt of de bv of als extra bij weinig eten?

@SQ sorry voor het uitlokken van je reactie; hopelijk eenmalig!

Overigens was het ritme vannacht 19:20; 23:30; 5:30.
Rond 3:00 was ze ook wakker maar sliep ze in no-time weer verder. Om 5:30 heeft vriend haar water laten drinken, maar dat was niet genoeg. Naja mijn dag begon dus een beetje te vroeg vandaag (6:15 staat mijn wekker) maar L sliep nog wel door na die voeding.
pi_201346571
@Nolita rond de 14 maanden heb je toch ook weer een sprongetje? Hier net 12 maanden, maar ik merkte tijdens sprong 8 dat hij weer echt 's nachts aan de borst wilde.

Dat helpt je natuurlijk niet per se, behalve dat ik het niet een fijn moment zou vinden om de borst 's nachts af te wennen. Maar ja, jezelf er onderdoor laten gaan is natuurlijk ook niet wenselijk!

Zijn er dagen dat je er niet bent overdag en hoe gaat slapen en drinken dan?
pi_201346666
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Hier de doorgeschoven madonna gedaan, ook ivm grote borsten. Om mijn schouders en rug goed te ontspannen heb ik echt wel lang kussens gebruikt, mijn mannetje is aan de maat dus het was lastig om hem goed te manoeuvreren en aan te laten happen. (Zoveel handelingen tegelijk, het zweet breekt me weer uit als ik er aan terug denk). Maar terug naar het punt: ook bij langere uitstapjes valt wel zittend te voeden hoor, er zijn op veel plekken wel kussens te vinden. Zeker als je ergens op bezoek gaat. :P
pi_201352351
Nolita herkenbaar wel ik was afgelopen dagen drie/vier dagen op vakantie zonder gezin. Aanrader :D en kind sliep meteen door
Hij hoort mij naar bed gaan en ging dan huilen. Blijkt dan ook vaak knel boven in het bed te liggen. Eerste nacht dat ik er was, wist hij het niet en sliep hij door. Vannacht was het om 4 uur huilen, voeden want productie wil ik opschroeven en toen wou hij niet weggelegd worden. Maar daarvoor ook om de zoveel uur wakker en ik ging dan maar voeden, snelste oplossing.

Nu heb ik wel theezakjes. Vier dagen gekolfd 2x op een dag maar op het laatst kwam er niets meer uit. Gedoe. Voelt als er niets meer in zit bijna. Nou ja twee keer per dag aanbieden maar.
pi_201354513
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:34 schreef Nolita het volgende:

[..]
Dat is ook een optie ja, maar wanneer geef ik die dan?
Wij eten meestal vrij laat (tussen 18:00-18:45), als toetje krijgt ze altijd milde yoghurt ( @:Tink89 switchen naar Griekse yoghurt is mss wel een idee ja) en dan tussen 19:00-19:30 nog bv en naar bed ze meldt zich rond 23:30 voor het eerst, maar dan heb ik toch ook geen zin om nog een papfles te maken. :@
Doe ik dat dan in plaats van de yoghurt of de bv of als extra bij weinig eten?

@:SQ sorry voor het uitlokken van je reactie; hopelijk eenmalig!

Wij geven die fles na het avondeten, draak gaat rond een uur of 7 / half 8 naar bed. Toen hij nog kleiner was maakte ik hem wakker rond een uur of 10 voor een fles, vlak voordat ik zelf naar bed ging. Als ik daarmee wachtte kwam hij zo rond een uur of 2, met papfles pas in de ochtend.
Shine bright like a diamond.
pi_201507271
Ben ik weer. Sinds gisteravond heb ik veel last met voeden van mijn linkertepel. Vanochtend voelde rechts ook al wat gevoelig. Links kan ik op de tepelhof exact het pijnlijke rode bultje aanwijzen. Doet ook pijn als ik het aanraak. Rechts kan ik dat (nog) niet. Ik ben gezegend met weinig problemen, maar weet daardoor ook niet zeker wat dit is. Een kloof? Of moet ik ergens anders aan denken? Nog tips voor de verzorging daarvan? Want dit moet niet heel lang duren dan is de borstvoeding snel klaar en ik zou het zonde vinden om om deze reden te stoppen.
Dreumes is 14,5 maand en drinkt nog 3-5x per 24 uur.
pi_201508859
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:49 schreef Nolita het volgende:
Ben ik weer. Sinds gisteravond heb ik veel last met voeden van mijn linkertepel. Vanochtend voelde rechts ook al wat gevoelig. Links kan ik op de tepelhof exact het pijnlijke rode bultje aanwijzen. Doet ook pijn als ik het aanraak. Rechts kan ik dat (nog) niet. Ik ben gezegend met weinig problemen, maar weet daardoor ook niet zeker wat dit is. Een kloof? Of moet ik ergens anders aan denken? Nog tips voor de verzorging daarvan? Want dit moet niet heel lang duren dan is de borstvoeding snel klaar en ik zou het zonde vinden om om deze reden te stoppen.
Bij de borstvoedingsperiode van N. had ik dit ook. Het was een blaar en moest vanzelf overgaan. Je kan het wel koelen met een zakje gevuld met appelstroop uit de vriezer en/of koolbladeren. Dat verlicht de pijn iets! Sterkte.
pi_201509190
Is er hier iemand die ik tegen verzendkosten 5 hydrogel breast discs van Rite Aid kan toesturen?
pi_201509571
Ik zou ze naar Nolita sturen :D
Die dingen zijn zó geweldig *O* *O* De wegwerp tenminste, de 24-uurs disks werkten na een paar uur niet zo goed meer.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_201512389
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:49 schreef Nolita het volgende:
Dit klinkt alsof het een ontstoken Montgomery kliertje zou kunnen zijn. Ik had die een hele tijd terug eens toen Poffertje verkeerd hapte.

Bij mij was het zoals een soort puist. Je moet dat niet uitknijpen maar zo verstandig ben ik niet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201517340
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:25 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zou ze naar Nolita sturen :D
Die dingen zijn zó geweldig *O* *O* De wegwerp tenminste, de 24-uurs disks werkten na een paar uur niet zo goed meer.
Het zijn wel die 24-uurs, maar desondanks vond ik ze echt fijn. @Nolita: als je ze wilt, let me know. ;)
pi_201519155
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:00 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Het zijn wel die 24-uurs, maar desondanks vond ik ze echt fijn. @:nolita: als je ze wilt, let me know. ;)
Ik hou het in gedachte, maar ik hoop dat het snel beter gaat hier en dat een verse mama er meer baat bij heeft. :)

Ze krijgt haar hoektandjes door, ben me af aan het vragen of dat de boosdoeners zijn op dit moment.
pi_201536180
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:53 schreef Gogo83 het volgende:
Is er hier iemand die ik tegen verzendkosten 5 hydrogel breast discs van Rite Aid kan toesturen?
Ja graag! Die dingen zijn life savers. En Elvie heeft besloten dat tepelschilden irritant zijn, dus we zijn weer eelt aan het kweken. :') Zal ik je mijn adres DM'en?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 27 september 2021 @ 08:12:43 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_201536647
Ik heb ook nog een paar van die rite aid units liggen. Zelf maar 1 keer nodig gehad (toen ik mezelf een blaar had gekolfd :')) wil je die ook, Rebubbled?
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')