Dat is waar ja, dat was ik gisteren wel even vergetenquote:Op maandag 12 juli 2021 09:09 schreef Viv het volgende:
[..]
Volgens mijn olifantengeheugen is het gegaan zoals je hierboven hebt gepost.
Belangrijkste eye-opener vond ik destijds als meelezer dat het kind er óók bij gebaat is om niet tig keer per nacht wakker te worden en om melk te vragen. Dat er dus geen tegengestelde belangen zijn, maar een gezamenlijk probleem.
Ik rol soms opzij op mijn rug en slaap dan verder. Want mijn rug vindt dit ook niet leuk meer.quote:Op maandag 12 juli 2021 10:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind de nachten momenteel ronduit kut. Spruit meldt zich ongeveer elke 2,5 uur en soms laattie er een keertje 3 uur tussen, maar hij slaapt ook echt alleen op mij/tegen me aan geplakt. En die verschrikkelijke maternale houding begint mijn rug en benen (want omg kramp!) nogal op te breken. Maar het is echt, echt nog geen optie om te gaan slaaptrainen, daarvoor issie echt nog veel te klein. En ooit ga ik dit vast missen enzo...
Zijn er nog andere veilige manieren om met je baby te slapen die denkt dat de cosleeper lava is dan die maternale houding? En dan iets waar je zonder al te veel gedoe kunt komen vanaf liggend voeden?
Ah nice, wist niet eens dat dat topic bestondquote:Op maandag 12 juli 2021 10:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik rol soms opzij op mijn rug en slaap dan verder. Want mijn rug vindt dit ook niet leuk meer.
Ben vannacht ook echt ff boos geworden op m'n baby. Dat nachtvoeden trek ik nog wel, maar hij is tegenwoordig elke nacht wel een keer klaarwakker, inclusief kletsen, rollen, knijpen en haren trekken. En ik wil na negen maanden ook wel een keer langer dan dat ene uurtje op zaterdagochtend op een normale manier slapen.
Maar goed, dit hoort meer bij het slaapvragentopic uiteindelijk, ik zal die eens gaan kicken.
Bizar!quote:Op maandag 12 juli 2021 13:34 schreef Miezziej het volgende:
Van "fulltime kolver met teveel melk" met M. naar "kolven gaat voor geen meter" met loempia.
Het werkt binnen circa 5 minuten, dus als je eerste TSR spontaan komt, zou je het inderdaad halverwege kunnen inzetten.quote:Eerst kreeg ik nog wel meerdere TSR tijdens het kolven, nu vindt mijn lichaam 1tje wel genoeg ofzo. Ik heb oxytocine neusspray gevraagd bij de huisarts, maar merk niet zoveel verschil. Ik had het nu een paar minuten voor het kolven gebruikt zoals aangegeven. Misschien werkt het beter als ik het halverwege gebruik voor een tweede TSR? Iemand wijze raad?
(Mijn borst voelt nog wel redelijk "vol" na het kolven, vandaar dat ik denk dat er meer winst te behalen is)
Het is echt superraarquote:
Ik probeer het gewoon een keer en dan zie ik wel. Vooralsnog red ik het met op de niet-opvangdagen een keertje nakolven na de ochtendvoeding en da's op zich te overzien vaak. Als ik alleen met de kinderen is dat net iets minder haalbaar, maar dan lukt het 's avonds vast wel om te powerkolven.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:23 schreef SQ het volgende:
Oh bij mij werkt om en om juist helemaal voor geen meter. Dan krijg ik niets meer uit de tweede borst.
Helemaal niet meer? Je was onlangs met domperidon begonnen toch? Helpt daf niet?quote:
Domperidon werkte inderdaad wel. Ik denk dat ik ook ga vragen om de neusspray.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Helemaal niet meer? Je was onlangs met domperidon begonnen toch? Helpt daf niet?
En passen je schilden nog? Mijn maat blijkt veranderd.
Werkte? Ben je er alweer mee gestopt? Ik mag het van de huisarts langdurig gebruiken (20 mg 3 x per dag in mijn geval) zolang ik geen last heb van bijwerkingen...quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:42 schreef arvensis het volgende:
[..]
Domperidon werkte inderdaad wel. Ik denk dat ik ook ga vragen om de neusspray.
@:lemijn ging hier vanzelf over (en U. werd niet besmet).
Ik heb nog wel productie, maar krijg met de kolf geen tsr meer idd. Maar productie an sich is dus wel flink afgenomen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Werkte? Ben je er alweer mee gestopt? Ik mag het van de huisarts langdurig gebruiken (20 mg 3 x per dag in mijn geval) zolang ik geen last heb van bijwerkingen...
En neusspray doet weliswaar niks voor je productie, maar als je geen tsr krijgt, kan hij wel echt verschil maken. Succes!
Ik slaap ook weleens gewoon op mijn buik hoor en dan met mijn gezicht dichtbij de baby. Vooral aan het begin van de nacht, als ik toch nog niet zo diep slaap.quote:Op maandag 12 juli 2021 10:40 schreef Tink89 het volgende:
Zijn er nog andere veilige manieren om met je baby te slapen die denkt dat de cosleeper lava is dan die maternale houding? En dan iets waar je zonder al te veel gedoe kunt komen vanaf liggend voeden?
Nee, het hoeft het zeker niet te zijn, maar het is wel opvallend dat het eerst minder pijnlijk was en ook dat er zo'n li-re verschil is. Nou ja voorlopig doe ik lekker niets.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:05 schreef Aure het volgende:
Is dat perse spruw? Mijn TSR's deden (en doen nog steeds maar wel in mindere mate) altijd pijn. En geen spruw hier
Kijk, anekdotisch bewijs van dat het kan. Dank!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:42 schreef arvensis het volgende:
@:lemijn ging hier vanzelf over (en U. werd niet besmet).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |