Ik heb altijd van die bewaarzakjes in het zijvakje van de tas zitten. Juist goor zulke dingen, want ik ken mezelf.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Dat je zo na het kolven in je tas grabbelt om de dopjes van de flesjes te pakken en dat ze er dan niet in zitten
Dat is ook een beetje mijn plan. Mijn borsten zijn het er alleen nog niet mee eensquote:Op vrijdag 30 juli 2021 14:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Geen idee.hij krijgt overdag op de opvang 2x100cc nu, in de avond drinkt hij altijd flink en 1 keer in de nacht nog tanken en dan nog wat losse slokjes. Hij slaapt graag met mijn borst in zijn armen
![]()
Maar overdag is het live voeden erg variabel. Ik heb ook een beetje besloten om te stoppen met kolven overdag. Sowieso is hij nu bijna 10 maanden en ik wil gewoon weer een hele dag bezig kunnen zijn zonder die kutkolf elke keer bij me te moeten hebben. Ik heb dus melkpoeder besteld bij de boodschappen en dan gaan we vanaf nu over op alleen nog live drinken en aanvullen met melkpoeder waar nodig.
Dat klopt inderdaad. Ik probeer het nu elke week een halfuur later te doenquote:Op maandag 2 augustus 2021 17:22 schreef SQ het volgende:
ik voel ze nu ook wel hoorMaar ja, zal er toch een keer aan moeten geloven.
Dat wordt in de zin eronder toch meteen al weerlegd?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 19:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Over langvoeden gesproken:
https://www.ad.nl/show/5-(...)ritiek-weg~a1d4dbfc/
Lap tekst, dus plaats alleen even de link. Dit stuk vond ik wel opmerkelijk:
Borst ook goed voor peuters
Volgens de Amerikaanse Austin geeft menig vrouw in Europa wel tot het zevende jaar borstvoeding.
Menig vrouw? Zou dat echt zo zijn?
Misschien ligt dat percentage in Nederland veel lager dan in de rest van Europa? Zou misschien ook nog kunnen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 19:31 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat wordt in de zin eronder toch meteen al weerlegd?In ieder geval voor Nederland. Als slechts 9% na het eerste jaar nog borstvoeding geeft, dan kunnen het er na zes jaar nooit heel veel zijn.
Verder vind ik het wel top dat iemand die er zo plastic uitziet het geven van borstvoeding promoot. Spreekt misschien toch weer een doelgroep aan voor wie dat minder vanzelfsprekend is.
Ik quote dit ook maar meteen.quote:Daar valt wat voor te zeggen, want zogenoemd ‘langvoeden’ heeft volgens lactatiedeskundige Karin de Graaf áltijd gezondheidswaarde voor een kind, ongeacht de leeftijd. ,,De Wereldgezondheidsorganisatie adviseert minimaal twee jaar borstvoeding te geven’’, zei ze eerder tegen deze site. ,,Hoe oud het kind ook is, moedermelk bevat altijd antistoffen en voedingsstoffen waar het kind wat aan heeft.’’
Volgens De Graaf is borstvoeding ook goed voor peuters. ,,Een peuter, die alles aanraakt en alles in zijn mond stopt, kan die antistoffen goed gebruiken voor zijn afweersysteem. Daarnaast is vaste voeding voor het jonge spijsverteringsstelsel minder goed afbreekbaar dan de voedingsstoffen in de moedermelk. De enzymen in de melk helpen bij de vertering van vast voedsel, dus zo haalt de peuter meer voedingswaarden uit andere voeding. Borstvoeding voorziet een kind op latere leeftijd ook in de behoefte aan hechting, en draagt daarmee bij aan een gezonde sociale en emotionele ontwikkeling.’’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
We hebben komende week een gewone afspraak dus ik wacht dat wel af.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 10:09 schreef Lemijn het volgende:
Wat ellendig van die spoiler Kwak.
Ik denk wel dat dat een rol kan spelen, en druk op dat het moet lukken sowieso, maar geen ervaring mee zelf.
Zou een keer extra gaan wegen helpen tegen je zorgen over of Pep genoeg binnen krijgt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vervelend kwakkie, kan me voorstellen dat je daar flink van baalt. Hoe gaat het nu?quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:33 schreef kwakz0r het volgende:
Nouhij was 200 gram aangekomen in 2 maanden en ruim 3cm gegroeid (ook iets minder dan verwacht). Duikt naar -0,5 lengte en -1,75 gewicht (vanaf t middenlijntje dat hij netjes volgde).
Ik voel me echt heel kut. (ter aanvulling: op de who borstvoedingscurve duikt hij ook naar beneden)
Ws is hij afgevallen toen hij ziek was en heeft mijn productie daardoor ook een knauw gehad (toen ik zelf anderhalve week heel ziek ervan was). Dat samen met de afleiding die altijd rond deze leeftijd speelt…
Dus komt hij nu tekort. Hij oogt verder gezond en poept en plast, ontwikkelt zich prima, is ook tevreden…
Maar nu dus extra kolven s avonds en s ochtends en dat na een voeding bijgeven, wekelijks wegen. Als dat niet helpt kunstvoeding bijgeven maar ik krik liever mijn eigen productie weer op.
Iemand nog tips? De cjg arts had het ook over blokvoeden maar dat ken ik alleen bij overproductie…
Als het voor de intake thuis is dan hebben ze geen weegschaal bij, ik dacht ook van wel maar het is enkel kennis maken en uitlegquote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:38 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, dank jullie.Dan doen we het gewoon zo verder. Waarschijnlijk komen ze komende week langs vanuit het cb, dan gelijk wegen. Ze wordt steeds voller en de luiers zijn uitstekend, dus ik denk dat het qua intake prima gaat.
Ik vind het echt heel moeilijk. Ben zo onzeker ineens!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat vervelend kwakkie, kan me voorstellen dat je daar flink van baalt. Hoe gaat het nu?
Valt het niet zo te hacken dat die schilden / set ook op de spectra kunnen?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef Tink89 het volgende:
Ah kwakkie, wat naar... Ik heb verder even geen tips voor je, want volgens mij doe je het hartstikke goed, maar stuur je wel even een knuffelIk kan me voorstellen dat het zuur is dat hij zich nu 's nachts ook weer meldt, maar zie het als een goed teken: hij meldt zich, er is dus sowieso geen sprake (meer?) van stille ondervoeding en hij gaat je productie echt wel weer opkrikken. 200 ml per dag meer kolven dan hij zelf drinkt is echt al super, je doet het reuzegoed. Succes!
Ik heb de horigen chicture vanochtend geprobeerd, maar geen succes. Als iemand hem wil overnemen, mag dat. Ik heb hem helemaal compleet en keurig werkend enzo, maar ik heb de kracht van de spectra blijkbaar echt nodig. Stom gedoe, die schilden van de chicture zijn wel echt veel comfortabeler. Misschien straks nog maar een keer proberen. En de handkolfversie proberen, die werkt wel fijn, maar dat duurt zo lang...
Ja, da's een beetje het probleem, hier leek doorgaan altijd makkelijker dan stoppen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:03 schreef SQ het volgende:
Zo dan Luna, da's lang!
Geen tips, ik haal mijn kinderen eerder van de borst, dan levert dat nog minder strijd op
Helemaal eens!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:03 schreef SQ het volgende:
Zo dan Luna, da's lang!
Geen tips, ik haal mijn kinderen eerder van de borst, dan levert dat nog minder strijd op
Ben nu met deze ook zo goed als gestopt, had continu het gevoel dat het toch te weinig was, hij bleef maar komen, en ook dat kolven met een drukke baan trok ik niet meer. Dus het is mooi geweest, ik heb een vette big afgeleverd in tien maanden, maar inmiddels eet ie ook gewoon friet met mayo dus hij zet zijn lijn vast wel voort
Dus ook even een shoutout naar @:kwakz0r, ik heb de eerste 9 maanden probleemloos gevoed maar ook bij mij kwam dat "melk is op" onzekerheids keerpunt en ik wil alleen maar tegen je zeggen dat je niet koste wat kost hoeft door te gaan. Met het oog op het verleden en ook, je hebt m al heel veel maanden zelf gevoed en dat is helemaal geweldig![]()
Same wel!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:19 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks allemaal. Lactatiekundige probeer ik te vermijden… ik heb er nog nooit advies van gehad dat hielp alleen maar meer onzekerheid en zoooo duur.
Mijn borstvoeding is er destijds ook niet mee gered hoorquote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:19 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks allemaal. Lactatiekundige probeer ik te vermijden… ik heb er nog nooit advies van gehad dat hielpalleen maar meer onzekerheid en zoooo duur.
Sounds like a planquote:Ik zet dit nu gewoon een week door (nakolven en daarmee bijvoeden) om te zien of hij dan groeit.
Week erna minder nakolven omdat mijn productie als t goed is dan wel is bijgetrokken en kijken of de groei doorzet.
Focus op rustige ruimte en voldoende boeren tussendoor en vaak opnieuw aanhappen om zoe goed mogelijk de borst leeg te krijgen…
Hij poept in elk geval heel veel nu dus hij krijgt ws toch wel meer binnen
drie jaar is een mooie tijd! Maar waar heb je een fles voor nodig dan?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:12 schreef lunapuella het volgende:
Ja, je ziet maar weer wat gewoon een beetje hardop denken op een forum kan doen hè.
Moet ik wel weer een fles gaan kopen, die zijn bij opruimrondes allemaal al uit huis verdwenen.
Deze had ik, gingen lang mee en waren compatibel met de Medela kolfsets die ik gebruikte: https://www.moederenbaby.nl/zoekresultaten/?q=Materniquote:Op zaterdag 4 september 2021 21:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bedankt voor de tips, ik ga ze doorgeven, dan kan ze zelf wat uitproberen een een keuze maken.
En dit.quote:Op zaterdag 4 september 2021 21:36 schreef Elleska het volgende:
Moedermelk mag ook een week in de koelkast staan dus de melk die binnen een week wordt gedronken kan in de koelkast worden bewaard.
Dankjewel voor het aanbod.quote:Op zondag 5 september 2021 21:18 schreef MaJo het volgende:
@:_NIKKI_ als er toch interesse is in zakjes heb ik nog een stuk of 100 zakjes van Medela die tegen verzendkosten weg mogen
Het ging tot drie maanden prima, en toen ineens *poef*quote:Op maandag 6 september 2021 17:18 schreef Phaidra het volgende:
Ach Kwak, wat rot. Doe je zo je best.. ik kan me voorstellen dat je even heel verdrietig bent. Maar ik denk niet dat hij enorme honger heeft gehad hoor, je zei toch ook dat hij vrolijk was en zich gewoon goed ontwikkelt? Met een baby van een paar dagen kan je wel stille ondervoeding hebben, maar het lijkt me een ander verhaal bij een gezonde baby van 4 maanden
.
Ik had een ander type, en had uit voorzorg o.a. een extra slangetje gekocht (als fulltime kolver wil je echt niet zonder onderdelen komen te zittenquote:Op dinsdag 7 september 2021 08:38 schreef Lemijn het volgende:
(voormalig) Spectrakolfgebruikers:
- is iedereen er zo blij mee als ik me van een paar jaar geleden herinner? (type S9)
- is het slim om al een extra slangetje of ventiel mee te bestellen, gaan die dingen snel kapot?
Mijn Medela blijkt niet meer op te laden dus ik wil op korte termijn een nieuwe kopen.
Dit, @kwakz0rquote:Op dinsdag 7 september 2021 09:06 schreef lunapuella het volgende:
Je laatste post klinkt ook al wat meer positief, hoop dat je dat ook zo voelt.
Ik ben inmiddels bij kindje twee geswitched naar een horigen chicture en heb daarmee een betere opbrengst. Spectra s9+ was niks mis mee, stuk krachtiger dan m'n Medela iig en makkelijker afwassen. Ik heb nooit reserveonderdelen nodig gehad iig en heb gekolfd tot m'n oudste een jaar was en tot de jongste 5 maanden was. Nu dus horigen omdat ik toch nieuwe kolfschilden moest bestellen (maat was veranderd) en ik liever zachte schilden wilde. Dus tweedehands voor twee tientjes een chicture gekocht.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:38 schreef Lemijn het volgende:
(voormalig) Spectrakolfgebruikers:
- is iedereen er zo blij mee als ik me van een paar jaar geleden herinner? (type S9)
- is het slim om al een extra slangetje of ventiel mee te bestellen, gaan die dingen snel kapot?
Mijn Medela blijkt niet meer op te laden dus ik wil op korte termijn een nieuwe kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |