abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 juli 2021 @ 14:45:47 #101
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200637201
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Dat je zo na het kolven in je tas grabbelt om de dopjes van de flesjes te pakken en dat ze er dan niet in zitten :')
Ik heb altijd van die bewaarzakjes in het zijvakje van de tas zitten. Juist goor zulke dingen, want ik ken mezelf. :D
Protège moi de mes désirs.
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:39:05 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_200675101
Crosspost:

Ik heb nog 1 onaangebroken en 1 aangebroken maar zo goed als volle verpakking Medela moedermelkzakjes liggen (bijna 100 zakjes in totaal). Ook heb ik nog 2 volle dozen (eentje aangebroken maar zijn er maar een paar uit) zoogkompressen van medela. Deze kompressen zijn allemaal individueel verpakt ;) En het zullen er totaal zo'n 110 zijn?

De nieuwwaarde ligt rond de 45 euro totaal, ik vraag voor het hele pakket inclusief verzenden 20 euro.
disclaimer
  zondag 1 augustus 2021 @ 19:09:15 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200681220
Zijn die zakjes handig? Ik gebruik flesjes, maar ze nemen zo veel plek in in de vriezer...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200681455
Ja wat dat betreft vind ik ze heel handig!
  zondag 1 augustus 2021 @ 19:53:14 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_200681930
Ik vind ze heel handig. Ontdooien ook veel sneller. Maar ik heb ze amper nodig gehad omdat ik 4 dagen werk, wat ik kolf gaat gewoon in de koelkast en krijgt hij de eerstvolgende werkdag.
disclaimer
pi_200698999
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 14:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Geen idee. :') hij krijgt overdag op de opvang 2x100cc nu, in de avond drinkt hij altijd flink en 1 keer in de nacht nog tanken en dan nog wat losse slokjes. Hij slaapt graag met mijn borst in zijn armen :')
Maar overdag is het live voeden erg variabel. Ik heb ook een beetje besloten om te stoppen met kolven overdag. Sowieso is hij nu bijna 10 maanden en ik wil gewoon weer een hele dag bezig kunnen zijn zonder die kutkolf elke keer bij me te moeten hebben. Ik heb dus melkpoeder besteld bij de boodschappen en dan gaan we vanaf nu over op alleen nog live drinken en aanvullen met melkpoeder waar nodig.
Dat is ook een beetje mijn plan. Mijn borsten zijn het er alleen nog niet mee eens :') Ik kolf nu nog 1 keer rond 3 uur, langer gaat nog niet echt dan begint het pijnlijk te worden. Vooral maandag is gevoelig omdat hij het weekend natuurlijk open bar heeft.
Ik ga wel alvast melkpoeder kopen om te kijken of hij het lust, M. wilde het in het begin niet dus dat moest ik toen mengen met afgekolfde BV.
  maandag 2 augustus 2021 @ 17:22:32 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_200699091
ik voel ze nu ook wel hoor :') Maar ja, zal er toch een keer aan moeten geloven.
disclaimer
pi_200708227
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:22 schreef SQ het volgende:
ik voel ze nu ook wel hoor :') Maar ja, zal er toch een keer aan moeten geloven.
Dat klopt inderdaad. Ik probeer het nu elke week een halfuur later te doen :').
Met de neusspray gaat het tot nu toe wel wat beter met kolven, maar als ik echt een harde plek heb ofzo heb ik loempia nodig.

Het is trouwens zo anders deze keer. M. had ik sinds ze 6 maanden was niet meer live aan de borst en loempia slobbert zo alles naar binnen en het gaat prima :+ :') Stuk makkelijker O+
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:09:26 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200711228
Spruit drinkt ook als een malle en groeide gewoon 250 gram in een week ineens, ondanks de dubbele oorontsteking, nachtenlang krijsen en heel veel verdriet en pijn bij de kleine man. Ik snap er niks van...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200780537
Over langvoeden gesproken:

https://www.ad.nl/show/5-(...)ritiek-weg~a1d4dbfc/

Lap tekst, dus plaats alleen even de link. Dit stuk vond ik wel opmerkelijk:

Borst ook goed voor peuters

Volgens de Amerikaanse Austin geeft menig vrouw in Europa wel tot het zevende jaar borstvoeding.

Menig vrouw? Zou dat echt zo zijn?
pi_200780614
Dat lijkt me een typisch Amerikaanse blik op Europa. :')
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:31:59 #112
269689 crew  Viv
pi_200780748
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 19:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Over langvoeden gesproken:

https://www.ad.nl/show/5-(...)ritiek-weg~a1d4dbfc/

Lap tekst, dus plaats alleen even de link. Dit stuk vond ik wel opmerkelijk:

Borst ook goed voor peuters

Volgens de Amerikaanse Austin geeft menig vrouw in Europa wel tot het zevende jaar borstvoeding.

Menig vrouw? Zou dat echt zo zijn?
Dat wordt in de zin eronder toch meteen al weerlegd? ;) In ieder geval voor Nederland. Als slechts 9% na het eerste jaar nog borstvoeding geeft, dan kunnen het er na zes jaar nooit heel veel zijn.

Verder vind ik het wel top dat iemand die er zo plastic uitziet het geven van borstvoeding promoot. Spreekt misschien toch weer een doelgroep aan voor wie dat minder vanzelfsprekend is. :)
pi_200780766
Er zijn ontzettend veel langvoedsters, maar die zie je buiten niet vaak. En vaak wordt er ook niet over gesproken. Juist door zulke reacties die er op komen.

7 jaar is wel lang, inderdaad. De gemiddelde speenleeftijd ligt tussen 2,5 en 7 jaar, dus tegen die tijd zullen veel kindjes ermee gestopt zijn.
pi_200780809
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 19:31 schreef Viv het volgende:

[..]

Dat wordt in de zin eronder toch meteen al weerlegd? ;) In ieder geval voor Nederland. Als slechts 9% na het eerste jaar nog borstvoeding geeft, dan kunnen het er na zes jaar nooit heel veel zijn.

Verder vind ik het wel top dat iemand die er zo plastic uitziet het geven van borstvoeding promoot. Spreekt misschien toch weer een doelgroep aan voor wie dat minder vanzelfsprekend is. :)
Misschien ligt dat percentage in Nederland veel lager dan in de rest van Europa? Zou misschien ook nog kunnen.

Ik vind het ook top :) Fijn dat ze er allebei nog zo happy mee zijn :)
pi_200780903
quote:
Daar valt wat voor te zeggen, want zogenoemd ‘langvoeden’ heeft volgens lactatiedeskundige Karin de Graaf áltijd gezondheidswaarde voor een kind, ongeacht de leeftijd. ,,De Wereldgezondheidsorganisatie adviseert minimaal twee jaar borstvoeding te geven’’, zei ze eerder tegen deze site. ,,Hoe oud het kind ook is, moedermelk bevat altijd antistoffen en voedingsstoffen waar het kind wat aan heeft.’’

Volgens De Graaf is borstvoeding ook goed voor peuters. ,,Een peuter, die alles aanraakt en alles in zijn mond stopt, kan die antistoffen goed gebruiken voor zijn afweersysteem. Daarnaast is vaste voeding voor het jonge spijsverteringsstelsel minder goed afbreekbaar dan de voedingsstoffen in de moedermelk. De enzymen in de melk helpen bij de vertering van vast voedsel, dus zo haalt de peuter meer voedingswaarden uit andere voeding. Borstvoeding voorziet een kind op latere leeftijd ook in de behoefte aan hechting, en draagt daarmee bij aan een gezonde sociale en emotionele ontwikkeling.’’

Ik quote dit ook maar meteen. :Y)

Fijne internationale borstvoedingsweek. *O*
pi_200808839
Door corona wordt waarschijnlijk wel meer/langer borstvoeding gegeven:
https://www.nu.nl/kind-ge(...)ning-belangrijk.html
  zondag 8 augustus 2021 @ 09:02:13 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200809463
Snap ik wel, door het thuiswerken hoef ik zo veel minder te kolven dat het makkelijker is dan bij vier dagen kantoor.
pi_200814399
Ik kan me dat ook wel voorstellen ja, de redenen die genoemd worden spelen voor mij ook heel erg.
Als ik weer (full time) op kantoor had moeten werken denk ik ook niet dat ik het zo lang had volgehouden. Dat belooft wat voor een volgende baby haha.
pi_200815925
Hier klopt dat idd. Kolven verliep zo moeizaam. Zelfs ontspannen op de bank met een serietje aan duurde het lang. Dat was mij op kantoor nooit gelukt.
  maandag 9 augustus 2021 @ 09:23:29 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200824937
Ik gebruik de mindere reistijd ook als extra kolftijd. Ik kolf nu 3-4 keer tussen 8 en 16:30 ongeveer. Dat was nooit gelukt als ik die tijd op kantoor was geweest en dan ook nog twee keer drie kwartier had moeten rijden in de spits. En dan nog de kinderen halen, wat natuurlijk net de andere kant op is.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:54:00 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200981523
Zo, in een laatste poging om m'n kolfopbrengst te verhogen net een horigen chicture aangeschaft. Ben benieuwd of dat gaat helpen.
pi_200994574
Ik heb ineens kolf-issues en het maakt me zo onzeker.

Ik kolfde overdag als Pep een flesje had gehad als ik weg was bij thuiskomst vaak zonder moeite100cc (dubbelzijdig totaal in ca 20 minuten), en als ik s avonds ruim na de laatste voeding (dus om ca 22u) kolfde dan toch altijd wel 50-60cc.

Tussen voedingen door lukte niet vaak qua timing maar ook dan had ik meestal 80-100cc

En nu ineens… niks. Gisteren tussen de voedingen door maar een paar druppels (kreeg geen tsr wat ik ook deed), later s avonds met moeite 40cc op 1 tsr. S nachts met de hakaa 30cc uit 1 borst tijdens het voeden. Vanmorgen tussen de voedingen door (het was echt al ruim een uur na de ochtendvoeding) weer maar 30cc en 1 tsr. Heb dus 1 voeding gesprokkeld…

Ik snap er niks van. Kolf is hetzelfde, ik doe niks anders.

Er ligt wel wat meer druk op omdat ik dit weekend twee middagen weg ben en er maar 2,5 voeding in de vriezer ligt. Misschien is dat het? Eerder was die druk er niet. Op zich hebben we t al opgelost doordat J met de kinderen zondag meegaat en ik tussen het repeteren en concerteren door live kan voeden, maar vanmorgen lukte het dus nog steeds voor geen meter.

Heb de dokter om domperidon, hoor vanmiddag of ik dat krijg, heb pauze en massage en opnieuw kolven geprobeerd maar er kwam echt geen tsr meer.

Word er echt verdrietig en onzeker van, ben nu bang dat Pep ook niet genoeg krijgt bij me (plast en poept wel goed maar hij is wel erg tenger).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:09:03 #123
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200994618
Wat ellendig van die spoiler Kwak ;( .
Ik denk wel dat dat een rol kan spelen, en druk op dat het moet lukken sowieso, maar geen ervaring mee zelf.
Zou een keer extra gaan wegen helpen tegen je zorgen over of Pep genoeg binnen krijgt?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200994700
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:09 schreef Lemijn het volgende:
Wat ellendig van die spoiler Kwak ;( .
Ik denk wel dat dat een rol kan spelen, en druk op dat het moet lukken sowieso, maar geen ervaring mee zelf.
Zou een keer extra gaan wegen helpen tegen je zorgen over of Pep genoeg binnen krijgt?
We hebben komende week een gewone afspraak dus ik wacht dat wel af.

Ik denk dat hij gewoon tenger gebouwd is maar ik krijg zoveel opmerkingen over dat hij zo klein en dun is (vergeleken met zijn flesgevoede spekbroer) dat ik aan mezelf ga twijfelen. Vooral in combinatie met dat hij 7x per dag drinkt maar (behalve s nachts) meestal maar 5 minuten per kant en soms zelfs korter… (s avonds voor t slapen of in de nacht vaak wat langer)

Het feit dat ik goed kolfde was een soort geruststelling dat hij genoeg kreeg… maar ja…
Kwak
  Manager PR/Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:24:13 #125
269689 crew  Viv
pi_200994788
@kwakz0r :*
My two cents:

Als er bij mij tijdsdruk of andere stress was, lukte het kolven ook voor geen meter.

Als vooral de TSR het probleem is nu, zou oxytocine neusspray meer voor de hand liggen dan domperidon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')