Ik heb altijd van die bewaarzakjes in het zijvakje van de tas zitten. Juist goor zulke dingen, want ik ken mezelf.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Dat je zo na het kolven in je tas grabbelt om de dopjes van de flesjes te pakken en dat ze er dan niet in zitten
Dat is ook een beetje mijn plan. Mijn borsten zijn het er alleen nog niet mee eensquote:Op vrijdag 30 juli 2021 14:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Geen idee.hij krijgt overdag op de opvang 2x100cc nu, in de avond drinkt hij altijd flink en 1 keer in de nacht nog tanken en dan nog wat losse slokjes. Hij slaapt graag met mijn borst in zijn armen
![]()
Maar overdag is het live voeden erg variabel. Ik heb ook een beetje besloten om te stoppen met kolven overdag. Sowieso is hij nu bijna 10 maanden en ik wil gewoon weer een hele dag bezig kunnen zijn zonder die kutkolf elke keer bij me te moeten hebben. Ik heb dus melkpoeder besteld bij de boodschappen en dan gaan we vanaf nu over op alleen nog live drinken en aanvullen met melkpoeder waar nodig.
Dat klopt inderdaad. Ik probeer het nu elke week een halfuur later te doenquote:Op maandag 2 augustus 2021 17:22 schreef SQ het volgende:
ik voel ze nu ook wel hoorMaar ja, zal er toch een keer aan moeten geloven.
Dat wordt in de zin eronder toch meteen al weerlegd?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 19:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Over langvoeden gesproken:
https://www.ad.nl/show/5-(...)ritiek-weg~a1d4dbfc/
Lap tekst, dus plaats alleen even de link. Dit stuk vond ik wel opmerkelijk:
Borst ook goed voor peuters
Volgens de Amerikaanse Austin geeft menig vrouw in Europa wel tot het zevende jaar borstvoeding.
Menig vrouw? Zou dat echt zo zijn?
Misschien ligt dat percentage in Nederland veel lager dan in de rest van Europa? Zou misschien ook nog kunnen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 19:31 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat wordt in de zin eronder toch meteen al weerlegd?In ieder geval voor Nederland. Als slechts 9% na het eerste jaar nog borstvoeding geeft, dan kunnen het er na zes jaar nooit heel veel zijn.
Verder vind ik het wel top dat iemand die er zo plastic uitziet het geven van borstvoeding promoot. Spreekt misschien toch weer een doelgroep aan voor wie dat minder vanzelfsprekend is.
Ik quote dit ook maar meteen.quote:Daar valt wat voor te zeggen, want zogenoemd ‘langvoeden’ heeft volgens lactatiedeskundige Karin de Graaf áltijd gezondheidswaarde voor een kind, ongeacht de leeftijd. ,,De Wereldgezondheidsorganisatie adviseert minimaal twee jaar borstvoeding te geven’’, zei ze eerder tegen deze site. ,,Hoe oud het kind ook is, moedermelk bevat altijd antistoffen en voedingsstoffen waar het kind wat aan heeft.’’
Volgens De Graaf is borstvoeding ook goed voor peuters. ,,Een peuter, die alles aanraakt en alles in zijn mond stopt, kan die antistoffen goed gebruiken voor zijn afweersysteem. Daarnaast is vaste voeding voor het jonge spijsverteringsstelsel minder goed afbreekbaar dan de voedingsstoffen in de moedermelk. De enzymen in de melk helpen bij de vertering van vast voedsel, dus zo haalt de peuter meer voedingswaarden uit andere voeding. Borstvoeding voorziet een kind op latere leeftijd ook in de behoefte aan hechting, en draagt daarmee bij aan een gezonde sociale en emotionele ontwikkeling.’’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
We hebben komende week een gewone afspraak dus ik wacht dat wel af.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 10:09 schreef Lemijn het volgende:
Wat ellendig van die spoiler Kwak.
Ik denk wel dat dat een rol kan spelen, en druk op dat het moet lukken sowieso, maar geen ervaring mee zelf.
Zou een keer extra gaan wegen helpen tegen je zorgen over of Pep genoeg binnen krijgt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |