Ik zou niet in moeten gaan op je getrol, maar soit.quote:
Dat deden ze al. Zal er voor jou een beetje extra aan trekken tot ze mn knieen raken ok?quote:
Ik heb ook betere links gezocht maar niet gevonden, meende dat Tico (of iemand anders) een jaar of 8 geleden iets plaatste waarin stond dat zelfs bij het precies weten wat een kind dronk (dus bij flesvoeding) de weegschaal andere waardes aangaf...quote:Op zondag 11 juli 2021 08:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat deden ze al. Zal er voor jou een beetje extra aan trekken tot ze mn knieen raken ok?
@:sq ik zoek even een linkje (zoekt) hmmmm er staat alleen dat je dan 24u eigenlijk na elke voeding moet wegen want per voeding kan het veel verschillen. Ik dacht dat er een beter verhaal was, maar verkeerd onthouden wellicht.
Dat heb ik inderdaad geprobeerd maar dat resulteert in een enorme schreeuw partij tot hysterie aan toe voor mama drink. En als ik hem aanleg in bed dan gaat hij uiteindelijk weer slapen. Maaar ik kan zo niet liggen, resulteert in heel veel pijn en ook geen slaap.quote:Op zondag 11 juli 2021 08:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien is mijn gedachte en post overbodig want ik weet vergeleken bij jullie niet zoveel van bv af, maar zou het niet zo kunnen zijn dat hij gewoon bij jou wilt zijn? Tenminste, dat leid ik een beetje af uit het feit dat hij geen gewone melk blieft (dus bij jou wilt drinken/zijn). Water wilt hij ook niet, dus geen dorst. Misschien als je dat wilt eens bij jou in bed proberen? Zonder een voeding? Kijken hoe dat gaat?
Wat wil ik, goede vraag. Ik vind het prima als 't is zoals voorheen, dat hij komt ergens tussen 3 en 4 en dan weer tegen 6 uur. Maar om de 1,5 uur trek ik niet. Hij slaapt dan vanaf een uur of 7.30. 7 naar bed, nog 1 keer terug voor te drinken en dan slapen.quote:Op zondag 11 juli 2021 08:48 schreef arvensis het volgende:
@:ynske wat wil je zelf? En wat wil je kindje?
Voor mij was 2 jaar de grens om te stoppen met nachtvoedingen. Dat ging gepaard met veel tranen, maar het heeft zijn vruchten afgeworpen. Hij ging niet meteen doorslapen, maar werd toch wel minder vaak wakker. En vraagt ‘s nachts niet meer om melk.
Nu met 3,5 hebben we de ochtendvoeding afgebouwd. Weer gepaard met tranen, maar toch geaccepteerd. Blijft alleen nog de voeding over voor het slapen gaan.
Dan begint hij nog harder om mij te gillen, bananen als hij hem wilt optillen en slaanquote:
En hoe heb je dat aangepakt?quote:Op zondag 11 juli 2021 12:48 schreef Lemijn het volgende:
+1 op SQ. Kijk, je kan ook wachten tot het vanzelf minder frequent wordt, maar dit is een patroon waar je kind geen last van heeft dus die zal het niet zomaar aanpassen. Als moeder lijkt me dit wel zodanig slopend dat ik het zou doorbreken. Ik deed dat met een maand of 15 en het was veel makkelijker dan ik had gedacht. Ik had we een boos kind natuurlijk maar hij had een zeer stellige moeder: dit gaan we vanaf nu anders doen. Punt. En na een week wisten we allebei niet meer beter en niemand is getraumatiseerd geraakt in de tussentijd.
Het belangrijkste was stap 1: er echt helemaal van doordrongen zijn dat het anders moet.quote:
Ja, om half 9 nog even een slok of wat en toen geslapen tot vanmorgenquote:Op maandag 12 juli 2021 07:13 schreef Lemijn het volgende:
Zonder drinken tussendoor of strijd? Dat is toch ook wonderlijk hè…. en fijn!
Volgens mijn olifantengeheugen is het gegaan zoals je hierboven hebt gepost.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:58 schreef Lemijn het volgende:
Disclamers:
- ik herinner het me niet exact want hij is inmiddels bijna een kleuter
Het was geen 4 uur slaap hoor, maar drinken, spelen en daarna 2,5 uur slapen gelukkig.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:06 schreef PKM het volgende:
Poffertje is een heel vlugge drinker, als ik haar knuffel geef ik vaak gelijk een slokje melk erbij.
@:Tink89 prima dat je wat meer gaat geven. Die vier uur onafgebroken slaap lijkt me wel erg veel, fijn voor de opvang maar niet noodzakelijk. Dat zou ik ze dan toch ook bij de grotere porties willen meegeven.
@:arvensis ik probeer juist de avondvoeding eraf te krijgen. Mijn man leest vaak een boek voor aan Poffertje, en Banaan kiest dan toch het boek.![]()
De middagvoeding is er zelfs pas heel kort af.
oh man wat een irritant artikel, er staan meer disclaimers in dan gewone tekst.quote:Op maandag 12 juli 2021 09:22 schreef Phaidra het volgende:
@:Ynske, is deze al voorbij gekomen?
https://www.drjaygordon.c(...)ns-in-the-family-bed
Zo ongeveer hebben wij het aangepakt toen de kinderen rond de 2 jaar waren. Ze sliepen overigens niet altijd bij ons in bed, maar ook in eigen bedje is dit toe te passen. Het zal de eerste nachten een heleboel boosheid en tranen veroorzaken, zoals je zelf ook al hebt gemerkt, maar dat duurt waarschijnlijk niet heel lang. Bij ons ging het na een paar dagen écht flink beter. Het werden nog steeds geen doorslapers, maar er hoefde niet meer (altijd) gevoed te worden. Ze waren nog maar 5-10 min wakker ipv halve of hele uren.
Zoals Tink al zei, een (medische) weegschaal mag een bepaald percentage afwijken van de geijkte waarde. Als er kleine verschillen gemeten moeten worden, wat zeker zo is in de eerste paar maanden, mag de afwijking zo groot zijn dat je eigenlijk geen waarde kan hechten aan de meting. Maar goed om te lezen dat er tegenwoordig uitgebreidere protocollen zijn. Toen wij er 9 jaar geleden mee te maken hadden, was het gewoon 1x wegen met hevig bewegende baby en de meting werd als heilig gezienquote:Op zondag 11 juli 2021 08:48 schreef arvensis het volgende:
@:kwakz0r klopt inderdaad, meten voor en na een voeding is niet betrouwbaar. Maar waarom weet ik eigenlijk ook niet. Kindjes aan de borst reguleren zelf, zullen ook niet iedere keer even veel drinken denk ik.
quote:Op maandag 12 juli 2021 09:31 schreef SQ het volgende:
[..]
oh man wat een irritant artikel, er staan meer disclaimers in dan gewone tekst.maar het punt is me geloof ik wel duidelijk
Dat is waar ja, dat was ik gisteren wel even vergetenquote:Op maandag 12 juli 2021 09:09 schreef Viv het volgende:
[..]
Volgens mijn olifantengeheugen is het gegaan zoals je hierboven hebt gepost.
Belangrijkste eye-opener vond ik destijds als meelezer dat het kind er óók bij gebaat is om niet tig keer per nacht wakker te worden en om melk te vragen. Dat er dus geen tegengestelde belangen zijn, maar een gezamenlijk probleem.
Ik rol soms opzij op mijn rug en slaap dan verder. Want mijn rug vindt dit ook niet leuk meer.quote:Op maandag 12 juli 2021 10:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind de nachten momenteel ronduit kut. Spruit meldt zich ongeveer elke 2,5 uur en soms laattie er een keertje 3 uur tussen, maar hij slaapt ook echt alleen op mij/tegen me aan geplakt. En die verschrikkelijke maternale houding begint mijn rug en benen (want omg kramp!) nogal op te breken. Maar het is echt, echt nog geen optie om te gaan slaaptrainen, daarvoor issie echt nog veel te klein. En ooit ga ik dit vast missen enzo...
Zijn er nog andere veilige manieren om met je baby te slapen die denkt dat de cosleeper lava is dan die maternale houding? En dan iets waar je zonder al te veel gedoe kunt komen vanaf liggend voeden?
Ah nice, wist niet eens dat dat topic bestondquote:Op maandag 12 juli 2021 10:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik rol soms opzij op mijn rug en slaap dan verder. Want mijn rug vindt dit ook niet leuk meer.
Ben vannacht ook echt ff boos geworden op m'n baby. Dat nachtvoeden trek ik nog wel, maar hij is tegenwoordig elke nacht wel een keer klaarwakker, inclusief kletsen, rollen, knijpen en haren trekken. En ik wil na negen maanden ook wel een keer langer dan dat ene uurtje op zaterdagochtend op een normale manier slapen.
Maar goed, dit hoort meer bij het slaapvragentopic uiteindelijk, ik zal die eens gaan kicken.
Bizar!quote:Op maandag 12 juli 2021 13:34 schreef Miezziej het volgende:
Van "fulltime kolver met teveel melk" met M. naar "kolven gaat voor geen meter" met loempia.
Het werkt binnen circa 5 minuten, dus als je eerste TSR spontaan komt, zou je het inderdaad halverwege kunnen inzetten.quote:Eerst kreeg ik nog wel meerdere TSR tijdens het kolven, nu vindt mijn lichaam 1tje wel genoeg ofzo. Ik heb oxytocine neusspray gevraagd bij de huisarts, maar merk niet zoveel verschil. Ik had het nu een paar minuten voor het kolven gebruikt zoals aangegeven. Misschien werkt het beter als ik het halverwege gebruik voor een tweede TSR? Iemand wijze raad?
(Mijn borst voelt nog wel redelijk "vol" na het kolven, vandaar dat ik denk dat er meer winst te behalen is)
Het is echt superraarquote:
Ik probeer het gewoon een keer en dan zie ik wel. Vooralsnog red ik het met op de niet-opvangdagen een keertje nakolven na de ochtendvoeding en da's op zich te overzien vaak. Als ik alleen met de kinderen is dat net iets minder haalbaar, maar dan lukt het 's avonds vast wel om te powerkolven.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:23 schreef SQ het volgende:
Oh bij mij werkt om en om juist helemaal voor geen meter. Dan krijg ik niets meer uit de tweede borst.
Helemaal niet meer? Je was onlangs met domperidon begonnen toch? Helpt daf niet?quote:
Domperidon werkte inderdaad wel. Ik denk dat ik ook ga vragen om de neusspray.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Helemaal niet meer? Je was onlangs met domperidon begonnen toch? Helpt daf niet?
En passen je schilden nog? Mijn maat blijkt veranderd.
Werkte? Ben je er alweer mee gestopt? Ik mag het van de huisarts langdurig gebruiken (20 mg 3 x per dag in mijn geval) zolang ik geen last heb van bijwerkingen...quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:42 schreef arvensis het volgende:
[..]
Domperidon werkte inderdaad wel. Ik denk dat ik ook ga vragen om de neusspray.
@:lemijn ging hier vanzelf over (en U. werd niet besmet).
Ik heb nog wel productie, maar krijg met de kolf geen tsr meer idd. Maar productie an sich is dus wel flink afgenomen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Werkte? Ben je er alweer mee gestopt? Ik mag het van de huisarts langdurig gebruiken (20 mg 3 x per dag in mijn geval) zolang ik geen last heb van bijwerkingen...
En neusspray doet weliswaar niks voor je productie, maar als je geen tsr krijgt, kan hij wel echt verschil maken. Succes!
Ik slaap ook weleens gewoon op mijn buik hoor en dan met mijn gezicht dichtbij de baby. Vooral aan het begin van de nacht, als ik toch nog niet zo diep slaap.quote:Op maandag 12 juli 2021 10:40 schreef Tink89 het volgende:
Zijn er nog andere veilige manieren om met je baby te slapen die denkt dat de cosleeper lava is dan die maternale houding? En dan iets waar je zonder al te veel gedoe kunt komen vanaf liggend voeden?
Nee, het hoeft het zeker niet te zijn, maar het is wel opvallend dat het eerst minder pijnlijk was en ook dat er zo'n li-re verschil is. Nou ja voorlopig doe ik lekker niets.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:05 schreef Aure het volgende:
Is dat perse spruw? Mijn TSR's deden (en doen nog steeds maar wel in mindere mate) altijd pijn. En geen spruw hier
Kijk, anekdotisch bewijs van dat het kan. Dank!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:42 schreef arvensis het volgende:
@:lemijn ging hier vanzelf over (en U. werd niet besmet).
Ja!quote:
Zou wel kunnen ja, die hebben we in huis. Het is meer een emotioneel dan een praktisch probleem....quote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:08 schreef Aure het volgende:
Is bijvoeden met zo'n hulpset niet een idee? Iemand van hier doet het ook zo dacht ik? Dan heb je hem aan de borst, maar krijgt hij ook wat extra binnen.
Wat deze wijze vrouw zegtquote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:38 schreef Lemijn het volgende:
Rotgevoel moet dat zijn Tink, al is het onterecht want je doet echt alles wat kan. Ik zou zeggen: je hébt hem volledig aan de borst, zo volledig als met jouw borsten kan. En nu, na ziekte en met veel bewegen, mag er naast die borst een beetje bij..
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:39 schreef SQ het volgende:
Mijn schoonmoeder paste vandaag even op en maakte een flesje voor Goud. Alle melk die in de koelkast stond in 1 keer warm gemaaktdat was dus 2,5 voeding. Waarvan ik dus een flink deel door de gootsteen kan gooien.
En het zat nog wel in aparte flesjes
Heb je er vertrouwen in dat hij zijn lijntje weer zal vinden?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zou wel kunnen ja, die hebben we in huis. Het is meer een emotioneel dan een praktisch probleem....
Ik moet even over mijn trots heen dat ik hem volledig aan de borst had. Dat is bij de oudste nooit gelukt, die heeft altijd bijvoeding gehad. Achteraf dacht ik dat dat kwam door onwetendheid van mijn kant, slecht advies van de lactatiekundige en van het consultatiebureau. Ik had zo gehoopt dat het bij dit kindje wel zou lukken. En na weken van aanmodderen met bijvoeding en slechte curves enzo had ik het eindelijk voor elkaar, het was me eindelijk gelukt. En dat ging ik volhouden tot zes maanden, want hij groeide.
En nu ga ik voor m'n gevoel zo ontzettend hard op m'n bek.
Oh shit zeg, kan gebeuren ja, maar wel klote. Hopelijk blijft het bij deze ene keer!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:39 schreef SQ het volgende:
Mijn schoonmoeder paste vandaag even op en maakte een flesje voor Goud. Alle melk die in de koelkast stond in 1 keer warm gemaaktdat was dus 2,5 voeding. Waarvan ik dus een flink deel door de gootsteen kan gooien.
En het zat nog wel in aparte flesjes
Ik weet nou in elk geval dat ik de volgende keer expliciete instructies moet achterlatenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:32 schreef Aure het volgende:
[..]
Oh shit zeg, kan gebeuren ja, maar wel klote. Hopelijk blijft het bij deze ene keer!
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:38 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou zeggen: je hébt hem volledig aan de borst, zo volledig als met jouw borsten kan.
Dat lijkt me wel hoor en als het wat is teruggelopen kun je het wel weer rechttrekken door F wat vaker aan te leggen als je terug bent.quote:Op donderdag 22 juli 2021 02:07 schreef Hilmo het volgende:
Even een vraagje, met een jaar oude baby die gemiddeld 3x overdag drinkt (ontbijt, lunch, einde van de middag en ff aftanken voor slapen gaan en dan snachts er nog bij) is de productie wel flexibel toch? Ben het al eens vergeten om te voeden omdat F ook niet echt actief vraagt en ik geef het op mijn verzoek meestal. Maar als ik eens weg ben, kan het voorkomen dat ik niet kan kolven. Volgens mij, bij mijn oudste, hield ik op met kolven op kantoor met 1 jaar en trok alles dat prima en bleef ik sochtends, savonds voeden tot 2 jaar zonder problemen. En opkrikken kan door vaker aanleggen toch ook altijd weer?
Ga in september een paar dagen weg zonder kind en moet dan wel kolven natuurlijk, anders komt dat niet goed maar dat wil ik eigenlijk bij sochtends en savonds houden, aangezien er met kolven al steeds minder en minder uitkomt.
Dat is inderdaad wel slim. De kinderarts wilde tot nu toe wekelijks en dan wat extra bij bijzonderheden/beperkte groei. Ga ik even overleggen, denk dat het best wat minder kan.quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:52 schreef SQ het volgende:
Fijn tink! En wellicht helpt het jou om hem nu niet meer zo vaak te wegen? Groeien gaat, net als afvallenheel vaak in spurtjes en allerminst lineair, te vaak wegen kan vaak onzeker maken
Denk je dat je met een Haakaa je borst even veel stimuleert als met een gewone kolf? Ik denk dat een Haakaa ipv kolfsessie bij mij averechts zou werken.quote:Op maandag 26 juli 2021 15:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik post hem even hier ook maar:
Heeft er iemand een haakaa/lansinoh collector over die snel en voor weinig weg mag? Ik kolf nu steeds na na de ochtendvoeding (anders heb ik op opvangdagen niet genoeg) en volgens mij kan dat makkelijker...
Ah, oke! Ik dacht na de voeding de Haakaa gebruiken. Maar dit zou je wel moeten helpen idd. Hoop dat iemand er een voor je heeft!quote:Op maandag 26 juli 2021 16:11 schreef Tink89 het volgende:
Ik kolf na omdat spruit 's ochtends vroeg na één borst zo goed als genoeg heeft, hij drinkt de andere maar heel even. Ik gebruik dan de andere voor m'n opvangdagen. Dus ik wilde die haakaa tijdens de voeding gebruiken voor de andere borst.
Hier destijds cold-turkey afgekickt. Het paste helemaal niet bij ons en waar we in geloven, maar ik kon echt niet meer. Man is met kind bij zijn moeder gaan logeren, in de hoop dat de wens naar de borst vanzelf zou verdwijnen als ik uit het zicht was. En dat werkte: hij sliep meteen door ook (daarvoor nooit...) en toen hij me weer zag was de borst ineens niet meer interessant. Maar: dit was onze last-resort oplossing, als er manieren zijn die vriendelijker zijn voor het kind zou ik daar eerst voor kiezen.quote:Op maandag 26 juli 2021 16:10 schreef BellaaElisa het volgende:
Spruit is bijna 2 jaar en krijgt nog steeds borstvoeding. Ik ben ook 31 weken zwanger, dus wil het eigenlijk stoppen. Zo heel veel melk komt er niet meer en vind het een heel vervelend gevoel, kan het niet omschrijven maar als hij aan hapt wil ik dat die weer zo snel mogelijk loslaat. Alleen denkt hij er anders over en wilt die echt in de middag nog "drinken". En hij raakt echt overstuur als ik het niet geef. Hebben jullie misschien tips hoe ik het soepel kan afbouwen?
Waarom merk je dit nou aan als zijnde niet vriendelijk voor het kindquote:Op maandag 26 juli 2021 17:37 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Hier destijds cold-turkey afgekickt. Het paste helemaal niet bij ons en waar we in geloven, maar ik kon echt niet meer. Man is met kind bij zijn moeder gaan logeren, in de hoop dat de wens naar de borst vanzelf zou verdwijnen als ik uit het zicht was. En dat werkte: hij sliep meteen door ook (daarvoor nooit...) en toen hij me weer zag was de borst ineens niet meer interessant. Maar: dit was onze last-resort oplossing, als er manieren zijn die vriendelijker zijn voor het kind zou ik daar eerst voor kiezen.
Je hebt gelijk. Ik had gewoon graag gewild dat het zijn keuze was, niet de mijne. We hebben het er nog even over gehad net en hij heeft er geen traumatische herinneringen aan over gehouden.quote:Op maandag 26 juli 2021 19:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Waarom merk je dit nou aan als zijnde niet vriendelijk voor het kindIk kan me haast geen kindvriendelijker manier bedenken. Je hebt hem niets ontzegd, geen nee gebruikt. Hij heeft zomaar een logeerfeestje gehad en had er daarna geen behoefte meer aan. Ik zie op alle punten winst. Ik ben nu wel benieuwd naar hoe een kindvriendelijke manier er in jouw ogen uit ziet
Mijn oudste moest toen ik zwanger werd van de ene op de andere dag van de borst. Ik heb haar verteld dat de melk op was en ipv daarvan steeds iets anders aangeboden. Twee dagen later vroeg ze er niet meer om.quote:Op maandag 26 juli 2021 16:10 schreef BellaaElisa het volgende:
Spruit is bijna 2 jaar en krijgt nog steeds borstvoeding. Ik ben ook 31 weken zwanger, dus wil het eigenlijk stoppen. Zo heel veel melk komt er niet meer en vind het een heel vervelend gevoel, kan het niet omschrijven maar als hij aan hapt wil ik dat die weer zo snel mogelijk loslaat. Alleen denkt hij er anders over en wilt die echt in de middag nog "drinken". En hij raakt echt overstuur als ik het niet geef. Hebben jullie misschien tips hoe ik het soepel kan afbouwen?
Dat is gewoon kut.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Dat je zo na het kolven in je tas grabbelt om de dopjes van de flesjes te pakken en dat ze er dan niet in zitten
Geen idee.quote:
Dit dus. En geen waterflesje en ik ga straks uit eten vanuit m'n werk. Dat wordt nog even rondje Kruidvat of zo.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Dat je zo na het kolven in je tas grabbelt om de dopjes van de flesjes te pakken en dat ze er dan niet in zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |