abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker zaterdag 10 juli 2021 @ 00:05:05 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200293342

quote:
De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.

De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.

Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.

De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.

Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.

Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.

Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."

De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vries

quote:
Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.

De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.html

Liveblog:

https://www.nu.nl/binnenl(...)rrie-uitgekomen.html

twitter

KRITIEK MAAR STABIEL!

twitter

quote:
Let op: GEEN! lugubere/bloedige foto's of filmpjes posten van dit of enig ander gerelateerd onderwerp.
Dank voor uw medewerking & begrip @Danny
Geen afbeeldingen en video's van het slachtoffer, potentiele daders, verdachten e.d. aub.
pi_200293354
Gaat nog wat worden met die Taghi, heeft tientallen miljoenen vrjgesteld voor zijn ontsnappingspoging. Een niffo van hem is op zoek naar een commando team :')
  zaterdag 10 juli 2021 @ 00:08:29 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200293399
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:05 schreef Sfancta het volgende:
Gaat nog wat worden met die Taghi, heeft tientallen miljoenen vrjgesteld voor zijn ontsnappingspoging. Een niffo van hem is op zoek naar een commando team :')
Die gaat die enkel in een film vinden.
pi_200293411
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 23:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Inderdaad want het ziekenhuis werd voor niks 3 dagen bewaakt door zwaarbewapende agenten.
Maar de overheid zat er toch achter?
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zaterdag 10 juli 2021 @ 00:09:13 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200293413
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:04 schreef maily het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als er inmiddels twee of drie mensen cosmetische chirurgie hebben gehad en er nu uitzien zoals Taghi.

Werd dat niet ook in Iran of Irak gedaan?
Nee dat bleek enorme onzin te zijn. Die dubbelgangers van Saddam bestonden niet.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 00:09:40 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200293420
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:04 schreef maily het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als er inmiddels twee of drie mensen cosmetische chirurgie hebben gehad en er nu uitzien zoals Taghi.

Werd dat niet ook in Iran of Irak gedaan?
Sterker nog, misschien zit zijn look alike wel gewoon in de EBI en is Taghi nu alleen maar theater aan het maken om de hele rechtsstaat aan het lijntje te houden.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 00:17:39 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200293556
quote:
Hier is nog nooit iemand ontsnapt :7

En toen kwam er iemand die wist dat niet, en die liep zo naar buiten :W

pi_200293608
quote:
Destijds bij de rechtbank al wat gegadigden.

twitter

twitter
pi_200293626
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:17 schreef Tengano het volgende:

[..]

Hier is nog nooit iemand ontsnapt :7

En toen kwam er iemand die wist dat niet, en die liep zo naar buiten :W

[ afbeelding ]
Toch ziet de ebi er enigzins knullig en doable uit. Je verwacht toch meer een bunker naar ontwerp van ome Adolf. Gewoon qua afschrikken alleen al.
pi_200293648
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Toch ziet de ebi er enigzins knullig en doable uit. Je verwacht toch meer een bunker naar ontwerp van ome Adolf. Gewoon qua afschrikken alleen al.
Vucht is een paradijs vergeleken met Black Dolphin.
pi_200293649
quote:

[..]

Vond ik ook eigelijk, je hebt het idee als ze erover spreken dat die hele keet van binnen en buiten volhangt met nato draad.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 00:28:07 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200293680
quote:

[..]

Ik kan het niet inschatten. Wel weet ik dat er heel veel gevangenissen en inrichtingen zijn waar mensen 'gewoon' zijn uitgekomen. En altijd op een manier waarvan men dan achteraf zegt: Jeetje, wie had dat nou kunnen denken :X

Als je 24 per dag niks anders te doen hebt dan je ergens op te focussen dan kun je best een heel eind komen.
pi_200293700
Niets is onmogelijk.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 00:30:28 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200293718
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:29 schreef Werkperd het volgende:
Niets is onmogelijk.
Daarom gaat Peter ook uit de dood opstaan, en hij zal niet de eerste zijn :7
  zaterdag 10 juli 2021 @ 00:32:16 #16
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200293734
quote:
Niets is onmogelijk.
Dat zal niemand hier ook zeggen.
  Spellchecker zaterdag 10 juli 2021 @ 00:35:25 #17
197773 crew  maily
pi_200293755
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Dat zal niemand hier ook zeggen.
Werkperd schrijft het.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 00:39:26 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200293802
Ondertussen is Peter dinsdagavond 5 keer voor zijn flikker geschoten met zelfs minimaal 1 headshot en leeft hij na drie dagen nog steeds.

Beat that :B

"On bended knee is no way to be free." Peter R. de Vries
  Spellchecker zaterdag 10 juli 2021 @ 00:40:03 #19
197773 crew  maily
pi_200293807
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:39 schreef Tengano het volgende:
Ondertussen is Peter dinsdagavond 5 keer voor zijn flikker geschoten met zelfs minimaal 1 headshot en leeft hij na drie dagen nog steeds.

Doe even normaal joh 8)7
pi_200293847
@Werkperd BNW is een subforum hier op FOK!
Je kunt daar onder andere terecht met complottheorieën :)

Bepaalde topics zitten idd behoorlijke gekkies wat ze tegenwoordig wappies noemen.
Die topics kan je zeer gemakkelijk vermijden door er gewoonweg niet op te klikken.

Jammer dat mijn posts verwijderd zijn. Volgens mij was ik niet onvriendelijk of onbeschoft ofzo.
pi_200293890
Zou mooi zijn als iemand die Taghi morgen een bakkie koffie brengt met twee klontjes suiker en een scheutje novitsjok.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Spellchecker zaterdag 10 juli 2021 @ 01:06:34 #22
197773 crew  maily
pi_200294016
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:50 schreef Hathor het volgende:
Zou mooi zijn als iemand die Taghi morgen een bakkie koffie brengt met twee klontjes suiker en een scheutje novitsjok.
Zou hij al gevaccineerd zijn?
  zaterdag 10 juli 2021 @ 01:06:55 #23
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200294018
quote:
Niets is onmogelijk.
Klopt. Maar er is vaak wel hulp van binnenuit nodig om het voor elkaar te krijgen. Volledig op eigen houtje op spectaculaire wijze ontsnappen zonder medewerking van een of meerdere bewakers (bijvoorbeeld door omkoping of bedreiging) is vrijwel onmogelijk.
pi_200294064
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:45 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik moet er nu toevallig ineens aan denken, maar het is al een jaar of 6 a 7 terug. Een vrouw fietste voor mij, werd ineens onwel, begon te slingeren en viel met haar hoofd op straat. Die was ook half weg en bloeden aan dat hoofd ook. Ik heb iets van 3x EHBO in mijn leven gedaan, dus ik ging gewoon automatisch aan de bak en gaf alles wat ik had (aan aandacht en zorg, geruststelling/coordinatie qua ambulance bellen).

En als je dan zo'n groep van buzzing mensen om je heen hebt staan sluit je je daar helemaal voor af en ben je helemaal in het moment met zo'n vrouw en hadden we een heel mooi gesprek O+ En wat vooral mijn doel was daarin is dat zij zich veilig voelde en gerustgesteld.

En toen kwam de ambulance hebben ze haar opgetakeld, heel praktisch en afstandelijk en bleef ik met een groot gat in mijn hart vol van verdriet achter. Ik wist op dat moment niet wat mij overkwam en wat mij nou gebeurd was, maar ik was helemaal van de kaart.

En nu weer on topic ^O^
ja doei, dit topic is ook gevoel en dat delen is belangrijk.

Kun je dat? Doe je dat? Ja, op dat moment wel.

Ben ook in zo’n situatie geweest en dat is heel heftig.
Geen slachtofferhulp gehad, en geen idee wat slachtofferhulp had kunnen doen, maar vergeten doe je het nooit.

Ik ben toen ik 18 was, na een dag werken in de horeca bij de Vierdaagse bij iemand in de auto gestapt om te gaan feesten. Ze had net haar rijbewijs en we staken een Rijksweg over, ze zag de auto van rechts niet en ik riep nog stoppen, stoppen, en zij zegt nee haal ik wel. Ik weet nog dat ik dacht hoe dan? BAM auto erin bij mijn kant. En dan is het ff heel stil. Bizar stil voor een paar seconden.

Was een dodelijk ongeluk, en ik heb veel geluk gehad, maar de seconden na de impact had ik wel een vreemde vorm van prima zo en dit was het, heel vreemd maar sereen. Ben toen ook out gegaan.

Is trouwens voor het eerst dat ik hierover praat. Ik weet niet wat daar gebeurt is met Peter, maar heb wel hoop.
Door mijn ervaring met een zeer traumatische impact.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 01:29:22 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200294125
Dankjewel Ootje, mooi verhaal O+ en ik heb ook hoop.

[ Bericht 27% gewijzigd door Tengano op 10-07-2021 01:39:55 ]
pi_200294220
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 21:55 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Als je een half miljard euro tot je beschikking hebt dan denk ik wel dat met dat geld serieuze vluchtpogingen gerealiseerd kunnen worden. Operatie uitvoeren met een helikopter tijdens een luchtsessie bijvoorbeeld. Je hebt wel stalen hekken boven je maar ook daar zullen oplossingen voor zijn.

Met zo veel geld kun je veel professionals inhuren.
Is ook wel eens gebeurd toch?
Bij wie was dat ook weer?

Deze is ook ontsnapt ...

https://www.ad.nl/buitenl(...)t-thailand~a7352287/

Groetjes uit Thailand!!

Ontsnappingskoning
Oualid Sekkaki is de broer van ‘ontsnappingskoning’ Ashraf Sekkaki, een gangster met onder meer gewapende overvallen, carjackings en kidnappings op zijn cv. Hij raakte vooral bekend na een spectaculaire ontsnapping uit de gevangenis van Brugge in 2009, met een helikopter die touwen liet landen op de binnenplaats van de gevangenis. Hij werd weer gepakt, maar slaagde er een jaar later weer in te ontsnappen uit een gevangenis in Marokko. Ook toen werd hij weer gepakt. Ashraf Sekkaki zit nog vast in Marokko.

Als je genoeg geld hebt of ''vriendjes'' die geld hebben kan je (bijna) iedereen omkopen.

Agenten, Cipiers en zelfs Rechters...

En als je ze niet kan omkopen dan weten ze genoeg manieren om je wel laten te meewerken,
als je een vrouw of kinderen hebt dan dreigen ze daar mee..

als je niet meewerkt dan...

Maar dat gebeurd ook in de Politiek..

In het kort betekent corruptie dat je doet aan omkoping of vervalsing. Iemand kan je, als je bijvoorbeeld een belangrijke baan hebt bij een bedrijf of bij de overheid, geld aanbieden en in ruil daarvoor moet jij iets doen waar diegene voordeel bij heeft.

Er zijn bij omkoping dus eigenlijk twee partijen: je hebt de omkoper (degene die geld aanbiedt) en de persoon die omgekocht wordt (degene die iets moet doen in ruil voor het geld).

Dit noemen we ook wel het verschil tussen actieve corruptie (iemand omkopen) en passieve corruptie (omgekocht worden). Het aangeboden geld noemen we steekpenningen of steekgeld: het wordt stiekem, met verkeerde bedoelingen, betaald.

of...

Een voorbeeld van corruptie is een politieagent die in ruil voor geld geheime informatie doorspeelt aan criminelen. Ook kan het op een veel kleiner niveau voorkomen, bijvoorbeeld bij jouw favoriete restaurant. Die kan een ambtenaar van de gemeente gratis diners aanbieden, in ruil voor soepele wetten over de openingstijden van restaurants op zondag.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:12 schreef Leandra het volgende:
Wie gaat haar ervan weerhouden dan als ze wel wat wil zeggen?
Nou de politie bijvoorbeeld?
Misschien heeft Peter nog iets gezegd, een naam bijvoorbeeld?
Dat zou toch kunnen?

En niet onbelangrijk.... voor haar eigen veiligheid
Ze is een getuige die het heeft gezien en nog met Peter gepraat...(mogelijk)
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  Manager PR/Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 01:47:55 #27
269689 crew  Viv
pi_200294232
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 01:47 schreef Viv het volgende:
Wat heftig, @:ootjekatootje :*
Zeker heftig!
pi_200294241
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:45 schreef mascara-klodder het volgende:
@:werkperd BNW is een subforum hier op FOK!
Je kunt daar onder andere terecht met complottheorieën :)

Bepaalde topics zitten idd behoorlijke gekkies wat ze tegenwoordig wappies noemen.
Die topics kan je zeer gemakkelijk vermijden door er gewoonweg niet op te klikken.

Jammer dat mijn posts verwijderd zijn. Volgens mij was ik niet onvriendelijk of onbeschoft ofzo.
werkperd was gisteren ook al vergruist in dit topic,,, ráár gedoe hier....
pi_200294301
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 01:06 schreef maily het volgende:

[..]

Zou hij al gevaccineerd zijn?
Goed idee.
pi_200294320
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee dat bleek enorme onzin te zijn. Die dubbelgangers van Saddam bestonden niet.
Zijn zoon Uday had er wel een.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 02:12:58 #32
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200294329
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ja doei, dit topic is ook gevoel en dat delen is belangrijk.

Kun je dat? Doe je dat? Ja, op dat moment wel.

Ben ook in zo’n situatie geweest en dat is heel heftig.
Geen slachtofferhulp gehad, en geen idee wat slachtofferhulp had kunnen doen, maar vergeten doe je het nooit.

Ik ben toen ik 18 was, na een dag werken in de horeca bij de Vierdaagse bij iemand in de auto gestapt om te gaan feesten. Ze had net haar rijbewijs en we staken een Rijksweg over, ze zag de auto van rechts niet en ik riep nog stoppen, stoppen, en zij zegt nee haal ik wel. Ik weet nog dat ik dacht hoe dan? BAM auto erin bij mijn kant. En dan is het ff heel stil. Bizar stil voor een paar seconden.

Was een dodelijk ongeluk, en ik heb veel geluk gehad, maar de seconden na de impact had ik wel een vreemde vorm van prima zo en dit was het, heel vreemd maar sereen. Ben toen ook out gegaan.

Is trouwens voor het eerst dat ik hierover praat. Ik weet niet wat daar gebeurt is met Peter, maar heb wel hoop.
Door mijn ervaring met een zeer traumatische impact.
Voor wie was het ongeluk dodelijk? Bestuurder/inzittende(n) van de auto die op jullie knalde of de bestuurder naast jou? Dat laatste lijkt me niet waarschijnlijk aangezien de auto er aan jouw kant in knalde, maar goed.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 02:15:38 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200294348
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:50 schreef Hathor het volgende:
Die Taghi moet gekruisigd worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200294358
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 02:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die Taghi moet gekruisigd worden
Maakt niet uit hoe of wat, maar iemand die een samenleving zo in zijn greep kan houden moet gewoon opgeruimd worden. Wat dat betreft zijn wij veel te soft hier en zou ik willen dat er wat meedogenlozer opgetreden word tegen dit soort uitschot.
pi_200294449
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 02:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maakt niet uit hoe of wat, maar iemand die een samenleving zo in zijn greep kan houden moet gewoon opgeruimd worden. Wat dat betreft zijn wij veel te soft hier en zou ik willen dat er wat meedogenlozer opgetreden word tegen dit soort uitschot.
Bewijs maakt niet uit, lekker dan.
pi_200294581
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 01:47 schreef FANNN het volgende:

[..]

Deze is ook ontsnapt ...

Groetjes uit Thailand!!

Ontsnappingskoning
Oualid Sekkaki is de broer van ‘ontsnappingskoning’ Ashraf Sekkaki, een gangster met onder meer gewapende overvallen, carjackings en kidnappings op zijn cv. Hij raakte vooral bekend na een spectaculaire ontsnapping uit de gevangenis van Brugge in 2009, met een helikopter die touwen liet landen op de binnenplaats van de gevangenis. Hij werd weer gepakt, maar slaagde er een jaar later weer in te ontsnappen uit een gevangenis in Marokko. Ook toen werd hij weer gepakt. Ashraf Sekkaki zit nog vast in Marokko.

Als je genoeg geld hebt of ''vriendjes'' die geld hebben kan je (bijna) iedereen omkopen.

En als je ze niet kan omkopen dan weten ze genoeg manieren om je wel laten te meewerken,

In het kort betekent corruptie dat je doet aan omkoping of vervalsing. Iemand kan je, als je bijvoorbeeld een belangrijke baan hebt bij een bedrijf of bij de overheid, geld aanbieden en in ruil daarvoor moet jij iets doen waar diegene voordeel bij heeft.

Er zijn bij omkoping dus eigenlijk twee partijen: je hebt de omkoper (degene die geld aanbiedt) en de persoon die omgekocht wordt (degene die iets moet doen in ruil voor het geld).

Dit noemen we ook wel het verschil tussen actieve corruptie (iemand omkopen) en passieve corruptie (omgekocht worden). Het aangeboden geld noemen we steekpenningen of steekgeld: het wordt stiekem, met verkeerde bedoelingen, betaald.

of...

Een voorbeeld van corruptie is een politieagent die in ruil voor geld geheime informatie doorspeelt aan criminelen. Ook kan het op een veel kleiner niveau voorkomen, bijvoorbeeld bij jouw favoriete restaurant. Die kan een ambtenaar van de gemeente gratis diners aanbieden, in ruil voor soepele wetten over de openingstijden van restaurants op zondag.
[..]

Dat zou toch kunnen?

Dichterbij de groep van Taghi is het ook al eens geprobeerd.

Delano R. Aka Keylow, mede oprichter van Caloh Wagoh heeft gepoogd iemand te bevrijden door een helikopter te kapen. Deze poging mislukte omdat diegene die bevrijd moest worden niet op de luchtplaats stond toen ze aankwamen met de helikopter.

https://www.nu.nl/weekend(...)t-op-bestelling.html

[ Bericht 27% gewijzigd door Sjemmert op 10-07-2021 04:08:50 ]
pi_200294673
quote:

[..]

Deze is ook ontsnapt ...

Groetjes uit Thailand!!

Ontsnappingskoning

of...

[..]

Dat zou toch kunnen?

Dit dus👍
pi_200294941
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 02:12 schreef Repentless het volgende:

[..]

Voor wie was het ongeluk dodelijk? Bestuurder/inzittende(n) van de auto die op jullie knalde of de bestuurder naast jou? Dat laatste lijkt me niet waarschijnlijk aangezien de auto er aan jouw kant in knalde, maar goed.
"Niet waarschijnlijk"?. Je was erbij?
  zaterdag 10 juli 2021 @ 07:34:53 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200294945
quote:

[..]

Deze is ook ontsnapt ...

Groetjes uit Thailand!!

Ontsnappingskoning

Dat is en Belgische gevangenis. Daar loop je inderdaad zomaar naar buiten.

De EBI daarentegen is wel andere koek
  zaterdag 10 juli 2021 @ 07:45:06 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200294976
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:28 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik kan het niet inschatten. Wel weet ik dat er heel veel gevangenissen en inrichtingen zijn waar mensen 'gewoon' zijn uitgekomen. En altijd op een manier waarvan men dan achteraf zegt: Jeetje, wie had dat nou kunnen denken :X

Als je 24 per dag niks anders te doen hebt dan je ergens op te focussen dan kun je best een heel eind komen.
De EBI is speciaal ontworpen op de meest ontsnappingsgevaarlijke gevangenen. Die is ooit begin jaren 90 geopend omdat er veel uitbraken waren in gewone gevangenissen. Er zal dus wel rekening zijn gehouden met een zeer groot aantal scenario's.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 07:48:32 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200294985
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 07:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De EBI is speciaal ontworpen op de meest ontsnappingsgevaarlijke gevangenen. Die is ooit begin jaren 90 geopend omdat er veel uitbraken waren in gewone gevangenissen. Er zal dus wel rekening zijn gehouden met een zeer groot aantal scenario's.
Precies, met scenario's die begin jaren 90 een aannemelijk risico vormden. En Toen Theo van Gogh, Pim Fortuyn, Derk van Wiersum nog leefden, Peter R. de Vries nog aan de desk stond en je gewoon rustig en onbevreesd in de tram kon zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 10-07-2021 08:04:00 ]
pi_200294988
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 07:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er zijn in ieder geval uitgebreide protocollen waardoor je niet met het omkopen van één of twee insiders iets geregeld krijgt. Die zijn er in andere gevangenissen ook, maar minder uitgebreid. De discipline bij de bewakers om maatregelen strikt na te leven is ook veel hoger in de EBI.

De gedachte dat je door druk te zetten op een bewaker zo in een kar met was verstopt naar buiten rijdt is echt Hollywood crap. Het is heel eenvoudig om dat soort risico's af te dekken met meer ogen principes of verschillende schillen.
pi_200295022
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 07:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Er zijn in ieder geval uitgebreide protocollen waardoor je niet met het omkopen van één of twee insiders iets geregeld krijgt. Die zijn er in andere gevangenissen ook, maar minder uitgebreid. De discipline bij de bewakers om maatregelen strikt na te leven is ook veel hoger in de EBI.

De gedachte dat je door druk te zetten op een bewaker zo in een kar met was verstopt naar buiten rijdt is echt Hollywood crap. Het is heel eenvoudig om dat soort risico's af te dekken met meer ogen principes of verschillende schillen.
Blijft toch altijd een risico bij de verplaatsing van gedetineerden naar de rechtbank oid..
pi_200295030
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:02 schreef Maron het volgende:

[..]

Blijft toch altijd een risico bij de verplaatsing van gedetineerden naar de rechtbank oid..
Dat is altijd een spannend moment, inderdaad. Maar ook daar moet je echt met heel grof geschut komen wil je een kans maken.

En dan is het nog maar de vraag of degene die je wilt bevrijden wel in dat konvooi zit, of een uur eerder al in het geniep naar de rechtbank is gebracht.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 08:09:15 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200295038
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat is altijd een spannend moment, inderdaad. Maar ook daar moet je echt met heel grof geschut komen wil je een kans maken.

En dan is het nog maar de vraag of degene die je wilt bevrijden wel in dat konvooi zit, of een uur eerder al in het geniep naar de rechtbank is gebracht.
Ik weet niet of dat te doen is en of het opweegt tegen de risico's en het geld ed, maar je zou een eventuele rechtzaak misschien ook binnen zo'n instelling als de EBI kunnen uitvoeren.
pi_200295059
De NOS heeft subtiel gereageerd op waarom zij de beelden niet tonen / de Geenstijl-heisa

zaterdag 10 juli 2021 @ 08:19:20 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200295077
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 07:48 schreef Tengano het volgende:

[..]

Precies, met scenario's die begin jaren 90 een aannemelijk risico vormden. En Toen Theo van Gogh, Pim Fortuyn, Derk van Wiersum nog leefden, Peter R. de Vries nog aan de desk stond en je gewoon rustig en onbevreesd in de tram kon zitten.
Mede daardoor is er juist nog meer in geinvesteerd door bijvoorbeeld het bouwen van de terrorismeafdeling. Het is niet zo dat de tijd daar binnen stil staat.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 08:21:31 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200295087
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:09 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat te doen is en of het opweegt tegen de risico's en het geld ed, maar je zou een eventuele rechtzaak misschien ook binnen zo'n instelling als de EBI kunnen uitvoeren.
Er zijn plannen om zoiets bij Vlissingen te bouwen
https://www.omroepzeeland(...)lissingen-En-wanneer
pi_200295092
quote:

[..]

Een locatie naast de EBI op het terrein, zou geen gek idee zijn. Je wilt echter dat hele mediacircus niet binnen de EBI lijkt me.
pi_200295098
quote:
Een commando team :') ws komen ze weer uit bij een achterlijke neef van iemand
pi_200295114
Zijn er webwinkels waar je commandotroepen kunt kopen ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200295120
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:23 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Een commando team :') ws komen ze weer uit bij een achterlijke neef van iemand
Jij snapt niet hoe het werkt.
pi_200295121
twitter

Nog niet gepost hier blijkt
pi_200295148
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:39 schreef Tengano het volgende:

"On bended knee is no way to be free." Peter R. de Vries
Waar is die nog meer geraakt dan? Op foto's en filmpjes zie je alleen bloed op z'n hoofd, verder nergens
pi_200295154
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij snapt niet hoe het werkt.
Jij zeker wel, Rambo
  zaterdag 10 juli 2021 @ 08:33:18 #56
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200295160
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er zijn plannen om zoiets bij Vlissingen te bouwen
https://www.omroepzeeland(...)lissingen-En-wanneer
354,2 miljoen Wow!
  zaterdag 10 juli 2021 @ 08:33:30 #57
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_200295161
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:26 schreef Vlaggenroof het volgende:
[ twitter ]

Oh, hij lacht alweer, je ziet er niks meer van ^O^

Als die zoon zo graag tweet kan ie toch ook wat meer loslaten over de status van Peter?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_200295166
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:33 schreef matthijst het volgende:

[..]

Als die zoon zo graag tweet kan ie toch ook wat meer loslaten over de status van Peter?
Oh wat erg. Ik moest stiekem lachen ;(
  zaterdag 10 juli 2021 @ 08:38:18 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200295175
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:30 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Waar is die nog meer geraakt dan? Op foto's en filmpjes zie je alleen bloed op z'n hoofd, verder nergens
Ik heb geen filmpjes gezien, maar ik neem aan dat die 5 schoten geen waarschuwingsschoten waren. Verder heb ik geen behoefte aan een discussie hierover, en is die hier al, tot in den treure gevoerd.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 08:42:41 #60
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200295197
quote:

[..]

In Noorwegen doen ze dat wel. Waarom hier niet?

Ze gaande bunker verplaatsen van Osdorp naar Lelystad. Misschien kunnen ze er dan ook wel een nieuwe zwaarbewaakte vesting voor zware criminelen naast zetten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker zaterdag 10 juli 2021 @ 08:44:09 #61
197773 crew  maily
pi_200295209
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ze gaande bunker verplaatsen van Osdorp naar Lelystad. Misschien kunnen ze er dan ook wel een nieuwe zwaarbewaakte vesting voor zware criminelen naast zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200295219
quote:

[..]

dat kan hij vast wel maar voor alles is een plaats en tijd.
pi_200295222
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:44 schreef maily het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  zaterdag 10 juli 2021 @ 08:46:34 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200295225
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:44 schreef maily het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker zaterdag 10 juli 2021 @ 08:46:43 #65
197773 crew  maily
pi_200295226
quote:

En dat doet hij lekker niet.
  Spellchecker zaterdag 10 juli 2021 @ 08:47:52 #66
197773 crew  maily
pi_200295230
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  Spellchecker zaterdag 10 juli 2021 @ 08:48:53 #67
197773 crew  maily
pi_200295236
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  zaterdag 10 juli 2021 @ 08:49:21 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200295237
SPOILER
  zaterdag 10 juli 2021 @ 08:51:03 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200295249
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:26 schreef Vlaggenroof het volgende:
[ twitter ]

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Zat toevallig net te kijken of hij al is gepost
pi_200295273
quote:

[..]

Nounou. De zoon plaatst een tweetje met een foto van hem en zijn vader. Welgeteld 1.

Moet ie dan ook meteen die ongekende nieuwsdrang van jou vervullen?
pi_200295296
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]

SPOILER
Haha dat dacht ik ook in eerste instantie. Zal wel iets van onbegrijpelijke kunst zijn.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 08:59:42 #72
28167 matthijst
pi_200295302
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Nounou. De zoon plaatst een tweetje met een foto van hem en zijn vader. Welgeteld 1.

Moet ie dan ook meteen die ongekende nieuwsdrang van jou vervullen?
Dit was niet z'n eerste tweet.
En z'n pa werkte bij het nationale roddelprogramma :')
pi_200295315
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Zat toevallig net te kijken of hij al is gepost
Maar wat is de interpretatie van die foto?

Mijn eerste gedachte was; het gaat achteruit, ze gaan de stekker eruit halen

Maarja, kan van alles zijn natuurlijk
pi_200295316
Jullie kijken een sporthal in eh op die foto.
pi_200295368
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:59 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dit was niet z'n eerste tweet.
En z'n pa werkte bij het nationale roddelprogramma :')
Zozo, en nog een verklaring als tweet en dat is het wel. Tis allemaal wat.

Zou er eigenlijk een livestream moeten zijn inderdaad.
pi_200295372
quote:

[..]

Kan, hoeft niet. Wellicht heeft de familie er nu baat bij om dat niet te doen en dat lijkt me iets belangrijker dan de behoefte van jan en alleman aan nieuws.
pi_200295378
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Echt he :')
pi_200295386
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:48 schreef maily het volgende:

[..]

SPOILER
Waarom niet? Op de vloer zie je ook strepen van een gymzaal
pi_200295412
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:06 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Waarom niet? Op de vloer zie je ook strepen van een gymzaal
In Noorwegen hebben ze geen zwaar bewaakte rechtszalen nodig daar doen ze het gewoon in een gymzmaal.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:09:28 #80
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200295420
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Neem het ze niet kwalijk, zo vaak zien Fok!kers die niet van binnen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200295429
Mijn wekker ging om 5:10, ik mag wat wazig zijn ja.
pi_200295466
quote:

[..]

Misschien heeft Peter ooit bij familie aangegeven, mocht er ooit iets met mij gebeuren, dan wil ik niet dat er teveel in de media komt, hou het zoveel mogelijk privé....

Lijkt mij wel dat ze het daarover gehad hebben,ook omdat hij al lang bedreigd werd.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:15:11 #83
28167 matthijst
pi_200295470
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Zozo, en nog een verklaring als tweet en dat is het wel. Tis allemaal wat.

Zou er eigenlijk een livestream moeten zijn inderdaad.
Pay per view ^O^
pi_200295480
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:15 schreef matthijst het volgende:

[..]

Pay per view ^O^
Ik vrees dat er een hoop mensen nog gaan kijken ook
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:16:01 #85
28167 matthijst
pi_200295481
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:05 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Kan, hoeft niet. Wellicht heeft de familie er nu baat bij om dat niet te doen en dat lijkt me iets belangrijker dan de behoefte van jan en alleman aan nieuws.
Post zelf in topic #25 :')
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:16:35 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200295489
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Er zijn plannen om zoiets in Vlissingen neer te zetten
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:17:04 #87
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_200295491
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Haha dat dacht ik ook in eerste instantie. Zal wel iets van onbegrijpelijke kunst zijn.
Ongegrijpelijke kunst in een gymzaal of een klimwand. Ik denk toch het laatste hoor. _O-
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:17:29 #88
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200295496
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een Gymzaal?
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:18:35 #89
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_200295503
Tuurlijk de familie hoeft niks te delen. Maar als je weet dat heel het land op informatie wacht dan snap je zelf toch ook dat mensen gaan reageren en nog meer afvragen wanneer je zo'n 'nietszeggende' foto plaatst.

Prachtig plaatje hoor, maar wat zegt dat nu? Wat is het doel?

En nee ze hoeven niks en mogen dit doen..... maar het is niet raar dat mensen daardoor met nog meer vragen zitten.....
pi_200295532
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ongegrijpelijke kunst in een gymzaal of een klimwand. Ik denk toch het laatste hoor. _O-
Joh zeur niet. Mijn wekker ging om 5.10. Legitieme reden om dingen over het hoofd te zien. :+
pi_200295534
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 02:12 schreef Repentless het volgende:

[..]

Bestuurder van de andere wagen.

Maar goed, ik keek net even in de krant zie ik staan foto Peter massaal geliked, ;(
https://www.ad.nl/show/zo(...)al-geliket~a41d410c/

Wat een vreemde kop
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:22:41 #92
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200295542
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:18 schreef Dazalbest het volgende:
Tuurlijk de familie hoeft niks te delen. Maar als je weet dat heel het land op informatie wacht dan snap je zelf toch ook dat mensen gaan reageren en nog meer afvragen wanneer je zo'n 'nietszeggende' foto plaatst.

En nee ze hoeven niks en mogen dit doen..... maar het is niet raar dat mensen daardoor met nog meer vragen zitten.....
Godverdomme :')

Zijn vader, grote voorbeeld, ligt te vechten voor zijn leven en gaat wellicht sterven. Hij post een foto waarin symbool staat hoeveel hij van zijn vader houdt en opneem steunt.

“Betekenisloze foto” _O-

Ook BN-ers zijn gewoon mensen he, met menselijke emoties, rechten, en behoeftes.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200295548
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja klopt.
pi_200295566
quote:

Hij zal er wel mee willen zeggen dat hij zijn vader mist en er veel van houdt. Lijkt me niet zo heel vreemd.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:25:50 #95
28167 matthijst
pi_200295571
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

“Betekenisloze foto” _O-

Ja. Bedoelt ie:
- kiek mij 's met m'n pa
- yes! Hij is uit coma, het gaat de goeie kant op
- oh noes, nog steeds in coma
- Kek leren jasje heh?
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:27:20 #96
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_200295580
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Godverdomme :')

Zijn vader, grote voorbeeld, ligt te vechten voor zijn leven en gaat wellicht sterven. Hij post een foto waarin symbool staat hoeveel hij van zijn vader houdt en opneem steunt.

“Betekenisloze foto” _O-

Ook BN-ers zijn gewoon mensen he, met menselijke emoties, rechten, en behoeftes.
Tuurlijk snap ik ook. Zelf heb ik ook geen problemen met de foto.... maar ik snap dat mensen daar dan weer met vraagtekens op reageren..... kijk hoe alle media daar weer op af vliegen als zijnde 'nieuws'.... terwijl dat het dus niet is....

Misschien drukte ik het ook niet duidelijk uit wat ik eigenlijk bedoel... :@
  Spellchecker zaterdag 10 juli 2021 @ 09:27:30 #97
197773 crew  maily
pi_200295582
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet omhoog. Alleen opzij ....
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:28:39 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200295592
quote:

Weet je wie er ook op informatie wacht?
De opdrachtgever.

Ik snap niet waar je vandaan haalt dat er op een of andere manier een soort van recht op meer informatie zou zijn, puur omdat iedereen er op zit te wachten.

Het gaat niemand wat aan, en zijn zoon mag posten wat hij wil, ongeacht of dat betekent dat het wel of juist niet goed gaat met zijn vader, maar dat het gros die foto niet kan lezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker zaterdag 10 juli 2021 @ 09:30:57 #99
197773 crew  maily
pi_200295613
quote:

Hij heeft niet een auto-ongeluk gehad ofzo.
Er is een moordpoging op hem gedaan in opdracht van criminelen.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:32:19 #100
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_200295631
Rustig mensen ik ben het er mee eens dat dit verder prima is....

Ik zeg alleen dat het begrijpelijk is dat mensen steeds met vragen zitten en dit uiten, zeker als de media zoiets ook als nieuws gaan brengen....

En tuurlijk is het beter ivm onderzoek zo min mogelijk naar buiten te brengen, snap ik ook allemaal!

Ik zei niet betekenisloze foto.....
Maar nietszeggende als in het plaatsen ervan op dit moment in deze situatie terwijl de media het dus wel als'nieuws' brengen....
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:35:58 #101
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200295679
quote:

[..]

Vergeet je abbo op de roddelbladen niet te verlengen. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:36:31 #102
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200295685
Na de gezamelijke verbondenheid wordt de sfeer na drie dagen wat meer edgy en snibbiger.

Jammer.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 09:37:04 #103
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200295697
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:30 schreef maily het volgende:

[..]

Hij heeft niet een auto-ongeluk gehad ofzo.
Er is een moordpoging op hem gedaan in opdracht van criminelen.
Aanname. Het heeft er alle schijn van ja, bewijs is er nog niet, alleen indirect.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_200295801
quote:

Jezus christus wat ben jij een misselijkmakend figuur zeg. Onvoorstelbaar.

Die gozer post gewoon een foto van zijn vader waar hij zoveel van houdt. Wil laten zien hoe trots hij op hem is.

Zeg jij “nietszeggende foto” omdat het voor jou geen nieuwswaarde zou hebben :r
pi_200295864
Al zou de familie helemaal niet meer laten weten hoe het met Peter gaat, hun goed recht. Voor hen is het hun man, vader, vriend etc. Dat hij een BN'er is, maakt helemaal niets uit. Die jongen plaatst een prachtige foto van hem en zijn vader. Om dan gelijk weer te beginnen met speculeren over de toestand van Peter vind ik echt beneden alle peil.
pi_200295898
Gaan we weer hoor. Ik blijf me verbazen over het feit dat sommigen van mening zijn dat ze “recht” hebben op nieuws.

Wat willen ze, een live cam op het bed van Peter waarbij de arts ieder uur de medische stats doorgeeft? |:)
Alius aliud dicit
pi_200295906
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:00 schreef Mrmime het volgende:
Gaan we weer hoor. Ik blijf me verbazen over het feit dat sommigen van mening zijn dat ze “recht” hebben op nieuws.

Wat willen ze, een live cam op het bed van Peter waarbij de arts ieder uur de medische stats doorgeeft? |:)
Ik ben bang van wel.
pi_200295929
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:37 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Aanname. Het heeft er alle schijn van ja, bewijs is er nog niet, alleen indirect.
Indirect bewijs dat hij voor zn knarretje geschoten is?

De beste man ligt met een schotwond in zn harses in levensgevaar in het ziekenhuis. Hoezo indirect bewijs?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 10:05:16 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200295934
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:00 schreef Mrmime het volgende:

Ja, en dan de mening/conclusie/diagnose van de arts ook nog ter discussie stellen, onderbouwd door YouTube filmpjes van iemand die een half jaar geneeskunde heeft gestudeerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200295936
Oh, we zijn weer aan het overspannen doen omdat mensen wat informatie willen.

Direct ook de kaart 'willen jullie dan een livestream?' :')

Het lijkt me niet meer dan menselijk dat veel mensen op informatie zitten te wachten, en dat het lang duurt is dan ook gewoon een terechte klacht. Niet dat er dan direct iets met die 'klacht' moet gebeuren, of dat het iemands 'schuld' is, het duurt gewoon lang.
pi_200295980
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:05 schreef Scrummie het volgende:

Het lijkt me niet meer dan menselijk dat veel mensen op informatie zitten te wachten, en dat het lang duurt is dan ook gewoon een terechte klacht. Niet dat er dan direct iets met die 'klacht' moet gebeuren, of dat het iemands 'schuld' is, het duurt gewoon lang.
Tja, op basis van alle speculaties over hoeveel kogels, waar ze zitten, of hij wel/niet hersendood is, of hij wel/niet een kasplantje is etc. kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het meer een vorm van ramptoerisme is dan oprechte interesse/bezorgdheid.
pi_200296009
Met stijgende verbazing lees ik de posts van bepaalde users die een zoon, wiens vader in het hoofd geschoten is, gaan vertellen hoe hij met de informatievoorziening moet omgaan puur zodat hun nieuwsgierigheid bevredigd kan worden. Walgelijk.
pi_200296010
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:10 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Tja, op basis van alle speculaties over hoeveel kogels, waar ze zitten, of hij wel/niet hersendood is, of hij wel/niet een kasplantje is etc. kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het meer een vorm van ramptoerisme is dan oprechte interesse/bezorgdheid.
Uiteraard heb je wel twee uitersten, maar niet iedereen die zit te wachten op informatie doet dat vanuit dat oogpunt. Begrijp me niet verkeerd, van dat gespeculeer hou ik ook niet van hoor.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 10:16:29 #114
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200296024
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Indirect bewijs dat hij voor zn knarretje geschoten is?

De beste man ligt met een schotwond in zn harses in levensgevaar in het ziekenhuis. Hoezo indirect bewijs?
Nee, dat het uit de hoek van zware jongens komt. Nogmaals, ja dat heeft er alle schijn van, maar voorlopig is daar geen hard bewijs voor, althans niet openbaar.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 10:16:51 #115
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200296030
  zaterdag 10 juli 2021 @ 10:19:14 #116
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200296052
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Uiteraard heb je wel twee uitersten, maar niet iedereen die zit te wachten op informatie doet dat vanuit dat oogpunt. Begrijp me niet verkeerd, van dat gespeculeer hou ik ook niet van hoor.
Dit, maar als je wakker wordt en even het AD opent en er staat letterlijk: zoon deelt foto van Peter en hemzelf.

dan is mijn eerste reactie: wat fijn!
Maar dan is het een oude foto, ik vind dat misleidend vanuit het AD.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 10:19:50 #117
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200296056
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, maar als je wakker wordt en even het AD opent en er staat letterlijk: zoon deelt foto van Peter en hemzelf.

dan is mijn eerste reactie: wat fijn!
Maar dan is het een oude foto, ik vind dat misleidend vanuit het AD.
AD en misleidend, tjonge, dat verwacht je ook niet. :')
  zaterdag 10 juli 2021 @ 10:21:22 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200296078
Het enige nieuws hier was post 1 van topic 1 en toen was het voor de meesten al geen nieuws meer, we zitten nu aan #25 dus voor nieuws lijkt me dit niet het juiste topic, hooguit voor nieuwe inzichten.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 10:25:52 #119
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200296119
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:
Het enige nieuws hier was post 1 van topic 1 en toen was het voor de meesten al geen nieuws meer, we zitten nu aan #25 dus voor nieuws lijkt me dit niet het juiste topic, hooguit voor nieuwe inzichten.
Dat je als Fok!er jezelf op de hoogte kunt stellen hoe een gymzaal er van binnen uitziet.
pi_200296122
Gezien het feit dat de familie gebruik maakt van het recht op privacy en weinig informatie deelt, zou dat een signaal kunnen zijn om iets te doen aan je eigen mentale staat van nieuwsgierigheid: je laat het voor wat het is en gaat je met andere dingen bezighouden.
pi_200296217
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:25 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dat je als Fok!er jezelf op de hoogte kunt stellen hoe een gymzaal er van binnen uitziet.
:D
pi_200296232
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:05 schreef Scrummie het volgende:

Maar we weten dat hij kritiek maar stabiel is. We weten dat hij zelfstandig ademt en in het Vumc ligt. Veel is nog onzeker is medegedeeld. Volgens zijn arts heeft hij geluk en geduld nodig.

Wat kun/wil je nog meer weten? Soms is er gewoonweg ook niet meer bekend. Laten wij dat ook geduld dan ook opbrengen voor Peter en niet gaan bitchen op bijv. De twitterpost van Royce.
Alius aliud dicit
pi_200296233
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:19 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

AD media en misleidend, tjonge, dat verwacht je ook niet. :')
FTFY
pi_200296237
Goenmurge allemaal
pi_200296242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Gezien het feit dat de familie gebruik maakt van het recht op privacy en weinig informatie deelt, zou dat een signaal kunnen zijn om iets te doen aan je eigen mentale staat van nieuwsgierigheid: je laat het voor wat het is en gaat je met andere dingen bezighouden.
Ik denk dat ze niets zeggen omdat er nog niets te zeggen is. Alles hangt nu af of hij hersenschade heeft. Dan heb je 3 optie.. Hij is een schumachertje(trek in godsnaam de stekker eruit daar), hij zal wakker worden maar met beperkingen of volledig herstel.
pi_200296245
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:
Maar er zijn serieus mensen die dit topic aanklikken en dan verwachten in een RSS feed terecht te komen met louter nieuwtjes.

Dat is niet zo. Het topic flippert op en neer tussen BNW, slowchat en 'het grote Peter R. adoratie-topic'.

En uiteindelijk krijgen de users in een topic het topic dat ze verdienen, zelf maken. Dat is dus dit.
pi_200296279
De situatie van PRDV, waarvan de uitkomst onbekend is, deed mij net als anderen denken aan bijv Nouri en Schumacher. Beiden met grote hersenschade, waarbij er van Schumacher ook niet veel werd gedeeld. Ik vind het ethisch vraagstuk wel interessant waarom je zo'n leven zou willen rekken? Moet je iemand in zo'n staat wel in leven willen houden? Of ben je dat juist verplicht? Zitten er andere motieven achter? Wat voor menswaardig bestaan hebben dit soort patiënten nog?
  zaterdag 10 juli 2021 @ 10:49:33 #128
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200296312
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:45 schreef Pleun2011 het volgende:
De situatie van PRDV, waarvan de uitkomst onbekend is, deed mij net als anderen denken aan bijv Nouri en Schumacher. Beiden met grote hersenschade, waarbij er van Schumacher ook niet veel werd gedeeld. Ik vind het ethisch vraagstuk wel interessant waarom je zo'n leven zou willen rekken? Moet je iemand in zo'n staat wel in leven willen houden? Of ben je dat juist verplicht? Zitten er andere motieven achter? Wat voor menswaardig bestaan hebben dit soort patiënten nog?
Maar denk je dan dat Peter R de vries hersendood is? Hij kon zelfstandig ademen namelijk.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 10:49:38 #129
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200296314
quote:
Ik vind dat per situatie verschillend en aan de patiënt en naasten om dat te beslissen.
pi_200296318
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:49 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Maar denk je dan dat Peter R de vries hersendood is? Hij kon zelfstandig ademen namelijk.
wie heeft dat gezegd?
pi_200296319
quote:
Dat vraagstuk kan interessant zijn maar zo lang er geen idee is of De Vries in die staat verkeert zou ik niet weten waarom we dat via zijn situatie moeten bespreken
pi_200296326
quote:

[..]

Dat dikgedrukte woord is belangrijk.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 10:52:37 #133
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200296330
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:50 schreef mschol het volgende:

[..]

wie heeft dat gezegd?
Dat begreep ik net van Pleun.
pi_200296337
Zelf kunnen ademen heeft toch niets met hersendood of niet te maken, of maak ik nu een stomme fout?
pi_200296341
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:52 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Een feitelijke waarde van precies 0 dus.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 10:54:32 #136
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200296352
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:53 schreef Sfancta het volgende:
Zelf kunnen ademen heeft toch niets met hersendood of niet te maken, of maak ik nu een stomme fout?
Jawel als je hersendood bent kan je volgens mij niet zelfstandig ademen. Maar ik ben geen dokter daarom vroeg ik het even.
pi_200296353
quote:

[..]

Ga ik niet over speculeren maar blijvende schade lijkt realistisch.
pi_200296359
quote:
In het geval van Nouri speelt de geloofsovertuiging van de familie volgens mij mee, die willen niet dat een mens 'de stekker' eruit trekt.
pi_200296366
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:54 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Jawel als je hersendood bent kan je volgens mij niet zelfstandig ademen. Maar ik ben geen dokter daarom vroeg ik het even.
Oke, zou dat wel graag willen weten. Of het ademen is iets automatisch (mocht het mogelijk zijn) wat los staat daarvan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2021 10:56:08 ]
  zaterdag 10 juli 2021 @ 10:55:46 #140
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200296367
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ga ik niet over speculeren maar blijvende schade lijkt realistisch.
Maar je zei daarnet dat het in zijn geval mogelijk niet de moeite waard was om hem in leven te houden ofzo? Correct me if i am wrong.
pi_200296371
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]

In het geval van Nouri speelt de geloofsovertuiging van de familie volgens mij mee, die willen niet dat een mens 'de stekker' eruit trekt.
En iemand anders vinkt de rekening af.
pi_200296379
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:52 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Nee joh, ik verwacht alleen blijvende schade, de vraag is alleen hoeveel
  zaterdag 10 juli 2021 @ 10:57:01 #143
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200296388
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:55 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Oke, zou dat wel graag willen weten. Of het ademen is iets automatisch (mocht het mogelijk zijn) wat los staat daarvan.
Ja he ik wil dat ook wel weten misschien is er wel een dokter hier in de chat die ons het antwoord kan geven.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:07:01 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200296489
quote:

[..]

Bij Schumacher zou ook mee kunnen spelen dat in heel veel delen van de wereld euthanasie niet mag of acceptabel is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200296504
quote:

[..]

Er is geen stekker in het geval van Nouri. Hij ligt niet in coma en ademt zelfstandig.
pi_200296713
quote:
En niemand die er aan denkt dat ook Taghi en zijn handlangers op informatie wachten? En dat het veel beter is om hen dat niet te geven?

Ook wil je niet dat er informatie in handen komt van degenen die de aanslag pleegden. Niet per ongeluk, maar ook niet via een omgekochte bewaker of iets dergelijks.

Er van uit gaande dat het Taghi is die er achter zit… Want ook dat weet eigenlijk nog niemand zeker. Je wil ook niet dat de een eventueel nog onbekende dader informatie krijgt waar hij iets mee kan.

Jullie onderschatten de waarde van informatie en het gevaar dat het op kan leveren.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:23:53 #147
405328 Jacquelinehasselbaink
Hayley is een prinses
pi_200296731
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:22 schreef RetepV het volgende:

[..]

En niemand die er aan denkt dat ook Taghi en zijn handlangers op informatie wachten? En dat het veel beter is om hen dat niet te geven?

Ook wil je niet dat er informatie in handen komt van degenen die de aanslag pleegden. Niet per ongeluk, maar ook niet via een omgekochte bewaker of iets dergelijks.

Er van uit gaande dat het Taghi is die er achter zit… Want ook dat weet eigenlijk nog niemand zeker. Je wil ook niet dat de een eventueel nog onbekende dader informatie krijgt waar hij iets mee kan.

Jullie onderschatten de waarde van informatie en het gevaar dat het op kan leveren.
jij denkt dat degene dan naar bewaakt zh gaat en het gaat afmaken..
deze hele aanslag was al verre van professioneel gedaan
Family : We may not have it all togheter, but together we have it all..
Geluk is tevreden zijn met jezelf. zonder goedkeuring van een ander
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:26:48 #148
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200296763
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:54 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Hersendood is sowieso een medische term die nergens op slaat.
Maargoed dat is een hele andere discussie.
pi_200296780
quote:
Er is geen ethisch vraagstuk, wat mij betreft. Het is in de eerste plaats aan de persoon zelf en in de tweede plaats aan de nabestaanden die het beste kunnen inschatten hoe de persoon er in zou zitten. En dan weet je nooit of je de goede keuze maakt.

Goede vriend van me heeft maanden in coma gelegen met ernstig hoofdtrauma na een fietsongeval. Hoe daar mee om te gaan is nooit vooraf met hem besproken. Zijn vrouw vroeg mij wat ik dacht over wat ik dacht dat zijn ondergrens was om nog te willen leven. Mijn antwoord was dat ik dacht dat hij bewust zijn kinderen zou willen zien opgroeien. Dat elke andere beperking voor hem vreselijk moeilijk zou zijn, maar dat ik dacht dat dat leidend zou zijn. Zij dacht er hetzelfde over en eigenlijk iedereen.

Hij is er uiteindelijk fantastisch uitgekomen, maar achteraf heb ik dat gesprek nog wel met hem gevoerd.

We hadden het allemaal mis. Hij zei:"het gaat niet om wat ik nog mee zou krijgen of mijn kwaliteit van leven. Het gaat er om dat mijn gezin geen last van mij heeft. Als ik een last zou zijn voor mijn vrouw, dan gaat dat ten koste van de kinderen. Trek dan de stekker er maar uit."

Heftig confronterend, maar uiteindelijk heel onzelfzuchtig en ik ben het roerend met hem eens.
pi_200296797
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:55 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Er is niets automatisch in het lichaam. Alles wordt door je brein bestuurd.

Maar het brein is groot. En delen ervan kunnen onafhankelijk werken.

Als hij zelfstandig ademhaalt, dan heeft de kogel niet het centrale/onderste deel van de hersenen (medulla oblongata en de pons), en ook niet de bloedtoevoer daar naartoe.

Ook is de bloedtoevoer naar zijn longen dan wel ok, en zijn hart ook.

Dat zijn de enige dingen die je kan concluderen.

Hoef je geen dokter voor te zijn. We hebben Google, en de informatie staat gewoon op internet. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ademhalingscentrum
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:30:58 #151
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200296803
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:26 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Is dat zo. Vertel me meer.
pi_200296819
Ademen doe je via je hersenstam, als die intact is dan ademt hij gewoon zelfstandig. Als je hersenen zelf dan appelmoes zijn zijn dat soort onwillekeurige reflexen het enige die nog werken.

Je hebt ook mensen bij wie er een infarct in de hersenstam zit, die moeten dan beademt worden omdat ze dat zelf niet meer kunnen, maar zijn verder prima bij kennis.

Zonder dat je weet waar de schade zit bij de Vries kan je er weinig uitspraken over doen.
pi_200296832
quote:
80s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:23 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:

[..]

jij denkt dat degene dan naar bewaakt zh gaat en het gaat afmaken..
deze hele aanslag was al verre van professioneel gedaan
De onprofessionele daders zijn opgepakt en gaan voorlopig nergens naartoe.

Blijven er dus nog een heleboel andere onprofessionelen over. EN een groepje professionelen… Die lopen nog vrij rond, kunnen van alles gaan ondernemen, en ik denk dat niemand precies weet wie het allemaal zijn, dus zijn ze een onbekende en heel gevaarlijke factor.

Even verder kijken dan je neus lang is. Het gaat niet om wie er gepakt zijn. Die zijn al onschadelijk. Het gaat om wie er nog NIET gepakt is, en wat die van plan zijn.
pi_200296847
quote:

[..]

Grappig wel dat medici die term gewoon gebruiken om aan te geven dat de hersenen van een patient dood zijn.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:36:44 #155
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200296852
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:32 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ademen doe je via je hersenstam, als die intact is dan ademt hij gewoon zelfstandig. Als je hersenen zelf dan appelmoes zijn zijn dat soort onwillekeurige reflexen het enige die nog werken.

Je hebt ook mensen bij wie er een infarct in de hersenstam zit, die moeten dan beademt worden omdat ze dat zelf niet meer kunnen, maar zijn verder prima bij kennis.

Zonder dat je weet waar de schade zit bij de Vries kan je er weinig uitspraken over doen.
Dit is heel verhelderend wat je nu zegt want ik (en al die andere hier) wisten dat niet.
Jeetje dan zou Peter R de vries dus wel degelijk hersendood kunnen zijn. Dat is een enge gedachte.
pi_200296856
quote:

[..]

Hersendood is een prima term als je hem juist gebruikt. Bij hersendood is er geen activiteit meer in de hersenen en is ook de hersenstam onherstelbaar inactief. Geen ademhaling, geen pijn of lichtprikkels en geen kans op herstel.

Maar ik verbaas me in dit topic over hoe weinig basale medische kennis mensen hier hebben. Het onderscheid tussen klinisch dood, hersendood, buiten bewustzijn en wat het allemaal betekent of kan betekenen lijkt volledig aan mensen voorbij te zijn gegaan.

Zo las ik al iemand die dacht dat je niet zelfstandig kan ademen als je buiten bewustzijn bent, of iemand die vertelde over herstellen van hersendood zijn.

Dat is niet erg, ik weet ook niet alles, maar het vervelende is dat deze mensen zich mengen in de discussie alsof ze wel alles weten.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:37:51 #158
Hayley is een prinses
pi_200296864
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Hersendood is een prima term als je hem juist gebruikt. Bij hersendood is er geen activiteit meer in de hersenen en is ook de hersenstam onherstelbaar inactief. Geen ademhaling, geen pijn of lichtprikkels en geen kans op herstel.

Maar ik verbaas me in dit topic over hoe weinig basale medische kennis mensen hier hebben. Het onderscheid tussen klinisch dood, hersendood, buiten bewustzijn en wat het allemaal betekent of kan betekenen lijkt volledig aan mensen voorbij te zijn gegaan.

Zo las ik al iemand die dacht dat je niet zelfstandig kan ademen als je buiten bewustzijn bent, of iemand die vertelde over herstellen van hersendood zijn.

Dat is niet erg, ik weet ook niet alles, maar het vervelende is dat deze mensen zich mengen in de discussie alsof ze wel alles weten.
precies dit
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:38:42 #159
319979 Fok-it
All is well
pi_200296872
quote:

[..]

Welverdiende like deze
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_200296879
quote:
:')
pi_200296898
quote:

[..]

Ben ik het mee eens. Even factchecken voordat je iets schrijft kost maar een paar minuutjes van je tijd en bespaart de anderen heel veel meer tijd dan het jou kost.

Ook is het helemaal niet erg om in onzekerheid te zijn. Het is beter in onzekerheid te zijn dan om een valse of foute zekerheid te hebben.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:41:24 #162
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200296909
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:38 schreef Fugue het volgende:

[..]

:')
Ik heb niet geklikt. Wat zat er onder?
pi_200296922
🤮

pi_200296923
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:41 schreef Tengano het volgende:

[..]

Een heel groot hoofd van Peter met doe de LiveCheck

En dan de laatste stand van zaken en stuur een bloemetje of kaartje
pi_200296944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:36 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Dit is heel verhelderend wat je nu zegt want ik (en al die andere hier) wisten dat niet.
Jeetje dan zou Peter R de vries dus wel degelijk hersendood kunnen zijn. Dat is een enge gedachte.
Nee, dat kan niet. Bij hersendood ademt de patient niet meer zelfstandig.
pi_200296948
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:42 schreef Pleun2011 het volgende:
🤮

[ afbeelding ]
Het hoeft niet, maar ik snap wel dat Ruud wat extra gevoelens heeft bij deze aanslag.
pi_200296951
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:41 schreef Tengano het volgende:

[..]

Een site die je vertelt of Peter nog leeft. En dan je email harvest om net te doen of ze een kaartje of bloemetje naar hem sturen.
pi_200296975
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Een site die je vertelt of Peter nog leeft. En dan je email harvest om net te doen of ze een kaartje of bloemetje naar hem sturen.
Dat verdient een dubbele Picard facepalm.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:45:27 #169
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200296976
quote:

[..]

En dat je dan een linkje krijgt om 1 cent over te maken en ineens je hele rekening leeg is -O-
pi_200297001
quote:
🤮

[ afbeelding ]
De R van Rudolf niet met een hoofdletter geschreven.

Ze proberen het nog maar een keer.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:47:02 #171
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200297004
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:45 schreef Tengano het volgende:

[..]

En dat je dan een linkje krijgt om 1 cent over te maken en ineens je hele rekening leeg is -O-
Daar trap ik sowieso niet in.
pi_200297031
quote:

[..]

Nope. Ik heb de site zelf gemaakt, je kunt gewoon op de button klikken (zonder affiliate) en wordt dan naar de site van Greetz of Topbloemen gebracht.

Het is dus niet om geld te verdienen, of 'e-mails te harvesten'.

Het toont gewoon het laatste bericht waarin zijn toestand wordt vermeld

https://leeftpeternog.nl
pi_200297037
Zij zit de afgelopen dagen dag en nacht aan zijn bed zit.

Manman, is het nou allemaal zo moeilijk?
pi_200297046
Haha, dus die baas gaat het gewoon overleven?

Heerlijk!
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:49:44 #175
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200297049
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:48 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Nope. Ik heb de site zelf gemaakt, je kunt gewoon op de button klikken (zonder affiliate) en wordt dan naar de site van Greetz of Topbloemen gebracht.

Daar hebben wij al een OP voor *O* *O* *O*

:B
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:51:21 #176
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_200297077
quote:
🤮

[ afbeelding ]
In de eerste tweet het eerste statement wel het woord “partner” genoemd.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_200297101
quote:

[..]

Ok, excuses dan voor de beschuldiging. ❤

Maar je begrijpt wel dat het komt omdat 90% van dat soort sites wel email harvesters zijn. Sorry dat ik zo wantrouwig reageerde.
pi_200297119
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Bij hersendood ademt de patient niet meer zelfstandig.
quote:
De apneutest is de laatste test van het Hersendoodprotocol. Dan wordt getest of iemand nog zelfstandig kan ademhalen. Bij de apneutest wordt de beademing losgekoppeld. Komt de ademhaling niet spontaan op gang, dan wordt op basis van deze en alle voorgaande onderzoeken de hersendood vastgesteld.
Inderdaad :)
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:57:12 #179
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200297151
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 07:30 schreef miaeak het volgende:

[..]

"Niet waarschijnlijk"?. Je was erbij?
Nee, ik was er niet bij. Wat is dit voor domme reactie? Wat begrijp je niet aan "lijkt me"?
pi_200297180
Maar wat is nu het meest optimistische scenario? Dat hij wel zelfstandig ademt, wakker wordt en op de een of andere manier slechts deels verlamd is ofzo maar voor de rest van alles kan?

Het voelt ver gezocht helaas.
pi_200297190
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maar wat is nu het meest optimistische scenario? Dat hij wel zelfstandig ademt, wakker wordt en op de een of andere manier slechts deels verlamd is ofzo maar voor de rest van alles kan?

Meest optimistisch is (lijkt mij) dat hij weer helemaal de oude wordt.
pi_200297201
quote:

[..]

Waarom heb je de "Doe de Livecheck" knop beweeglijk gemaakt? Bijzondere keuze.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_200297216
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Meest optimistische scenario hangt af van 'n feitelijke toestand. En die weten we niet.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:02:16 #184
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200297217
quote:

[..]

Zijn toestand is helemaal niet bekend.
pi_200297225
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja maar met een kogel in je hoofd?
pi_200297228
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Meest optimistisch lijkt me als de kogel alleen z'n gezicht heeft geraakt maar niet z'n hersenen. Als hij wel door de hersenen is gegaan is het een beetje de vraag welke gedeelte. Kan me voorstellen dat hij graag z'n spraak behoudt, dus motorische uitval zou me nog het meest optimistisch lijken in dat geval ja.
pi_200297236
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Meest optimistische scenario hangt af van 'n feitelijke toestand. En die weten we niet.
Feit is dst hij in zijn hoofd geschoten is. Dan wordt het scenario al gauw minder optimistisch natuurlijk.
pi_200297242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja maar met een kogel in je hoofd?
Lees eens een boek van Oliver Sacks. Dan leer je hoe bizar de hersenen zijn en hoe veerkrachtig soms.
pi_200297248
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Feit is dst hij in zijn hoofd geschoten is. Dan wordt het scenario al gauw minder optimistisch natuurlijk.
Ja, daarom. Je weet niet wat er precies aan de hand is. Scenario's hangen daar wel vanaf natuurlijk.
pi_200297249
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het hoeft niet, maar ik snap wel dat Ruud wat extra gevoelens heeft bij deze aanslag.
Uh ongetwijfeld maar of de huidige vriendin wel of niet wordt vermeld gaat hen geen biet aan. Misschien is het ook wel haar eigen keuze. BN'ers..wat een geflipte types zijn dat toch vaak.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:04:50 #191
319979 Fok-it
All is well
pi_200297250
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:03 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Meest optimistisch lijkt me als de kogel alleen z'n gezicht heeft geraakt maar niet z'n hersenen. Als hij wel door de hersenen is gegaan is het een beetje de vraag welke gedeelte. Kan me voorstellen dat hij graag z'n spraak behoudt, dus motorische uitval zou me nog het meest optimistisch lijken in dat geval ja.
Je gaat gewoon even serieus bedenken welk hersengedeelte Peter het liefst zou willen behouden?

Echt deze mensen..
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_200297253
Misschien heeft de kogel zijn hersenen wel op zo'n manier geraakt dat hij zichzelf niet meer kan aankleden, maar wel na een uurtje met een helikopter boven een willekeurige stad te hebben gevlogen, het op de detail kan naschilderen. Dat zou wel baas zijn :)
pi_200297264
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:05 schreef theunderdog het volgende:
Misschien heeft de kogel zijn hersenen wel op zo'n manier geraakt dat hij zichzelf niet meer kan aankleden, maar wel na een uurtje met een helikopter boven een willekeurige stad te hebben gevlogen, het op de detail kan naschilderen. Dat zou wel baas zijn :)
Dat dus. Vandaar mijn literatuur tip.
pi_200297267
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je gaat gewoon even serieus bedenken welk hersengedeelte Peter het liefst zou willen behouden?

Echt deze mensen..
Ja, alsof Peter R. 's ochtends behalve 'n formulier of 'ie kaas of ham op 'n boterham wil ook een formuliertje krijgt om aan te kruisen wat 'ie wel wil behouden en wat minder nodig is. :')
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:06:30 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200297273
quote:

[..]

Echt deze mensen..
Misschien kunnen de artsen hem dat wel vragen weet jij veel ben je dokter of zo :{w .
Huilen dan.
pi_200297281
quote:

[..]

Maar hij is toch in zijn achterhoofd geschoten?
Als dat echt zo is ben ik ergens wel blij, nouja niet blij perse maar weet er even geen beter wordt voor, dat hij het wellicht niet echt meegekregen heeft allemaal.
Hij liep gewoon en opeens, boem, zwart.
pi_200297299
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, alsof Peter R. 's ochtends behalve 'n formulier of 'ie kaas of ham op 'n boterham wil ook een formuliertje krijgt om aan te kruisen wat 'ie wel wil behouden en wat minder nodig is. :')
Hopelijk komen ze dan eerst even vragen wat de FOK!kers willen. Dat recht hebben we wel :{w
pi_200297310
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:08 schreef Fugue het volgende:

[..]

Hopelijk komen ze dan eerst even vragen wat de FOK!kers willen. Dat recht hebben we wel :{w
Wie zet de poll op?
pi_200297326
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:08 schreef Fugue het volgende:

[..]

Aanrecht
pi_200297335
quote:

[..]

Echt deze mensen..
Het interesseert me vrij weinig wat de uitkomst van de beste man is. Ik heb niks met en niks tegen hem, maar als je me dan vraagt welk gedeelte iemand het liefste zou behouden speculeer ik er graag op los :)
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:11:47 #201
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200297347
quote:

[..]

Is het niet handiger als hij gewoon kan blijven lopen. Spraak kan je opnieuw leren.
pi_200297355
Ik heb zo'n hekel aan de media die Delano G portretteert als een zielig jongetje vol met ambitie die afgleed richting criminaliteit.

Valt echt in de categorie "dindu nothin" en zou mij niks verbazen dat Op1 zijn daden wil goedpraten en hem uitnodigen om te vertellen hoe de Nederlandse cultuur en discriminatie hem tot deze daden heeft laten komen.

SPOILER
Behandel dit soort lui eens als crimineel, ga geen liefdadigheid of complex creëren.

https://www.gelderlander.(...)ng-het-mis~a4c39672/
Dit artikel staat bomvol met hoe zielig hij wel niet was en dat de grote jongens hem pesten over zijn dansjes.

Even paar quotes.

quote:
Kraak kent hem vooral als een goeie jongen die net als hijzelf houdt van vissen. Iemand die hem als 21-jarige nog altijd aanspreekt met ‘u’. ,,Wie doet dat nog op die leeftijd?”

Walgelijk. He was such a good boy, dindu nothing.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_200297373
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:12 schreef epicbeardman het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan de media die Delano G portretteert als een zielig jongetje vol met ambitie die afgleed richting criminaliteit.

Valt echt in de categorie "dindu nothin" en zou mij niks verbazen dat Op1 zijn daden wil goedpraten en hem uitnodigen om te vertellen hoe de Nederlandse cultuur en discriminatie hem tot deze daden heeft laten komen.

SPOILER
Behandel dit soort lui eens als crimineel, ga geen liefdadigheid of complex creëren.

Dit artikel staat bomvol met hoe zielig hij wel niet was en dat de grote jongens hem pesten over zijn dansjes.

Even paar quotes.
[..]

[ afbeelding ]

Ik vermoed dat Delano in Nederland op weinig sympathie kan rekenen.
pi_200297383
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:13 schreef Document1 het volgende:

[..]

Lekker cashen op je greetz link smerige spam is dit gewoon kan hier niet tegen op getreden worden?
OF je leest het topic ff, OF checkt de link ofzo.
Het is geen spam, geen affiliate, je hoeft geen mail achter te laten of wat dan ook.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:14:57 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200297384
quote:
zou mij niks verbazen dat Op1 zijn daden wil goedpraten en hem uitnodigen om te vertellen hoe de Nederlandse cultuur en discriminatie hem tot deze daden heeft laten komen.
Dit zegt meer over jou dan over Op1. Hoeveel mensen denk je dat Delano gaan verdedigen?
Huilen dan.
pi_200297394
quote:

SPOILER

Even paar quotes.
[..]

[ afbeelding ]

Tja, als buurtbewoner kan je moeilijk zeggen dat je dit allang had zien aankomen, want dan had je dat wellicht moeten melden.
pi_200297398
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:14 schreef myShizzle het volgende:

[..]

OF je leest het topic ff, OF checkt de link ofzo.
Het is geen spam, geen affiliate, je hoeft geen mail achter te laten of wat dan ook.
Je bent anders druk bezig clicks te generen wat mij anders doet vermoeden. Gewoon smerige spam over de rug van Peter. @Danny
pi_200297421
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:16 schreef Document1 het volgende:

[..]

Je bent anders druk bezig clicks te generen wat mij anders doet vermoeden. Gewoon smerige spam over de rug van Peter. @:danny
Sowieso nogal smakeloos.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:20:09 #209
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200297437
quote:

SPOILER

Even paar quotes.
[..]

[ afbeelding ]

Weetje wat mij zo irriteert dat de daders altijd zo beschermd worden walgelijk. Schrijf gewoon zijn achternaam erbij. Delano G. 8)7
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:20:45 #210
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200297444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:10 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Bedankt, heb dat maar aangepast ;)

LEEFT PETER NOG?
Jeetje wat kansloos een site als dit, wil je er geld aan verdienen?
pi_200297465
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:16 schreef Document1 het volgende:

[..]

Je bent anders druk bezig clicks te generen wat mij anders doet vermoeden. Gewoon smerige spam over de rug van Peter. @:danny
Ik vind het bizar om zo'n site te maken, maar heb 'm bekeken en er zit geen affiliate in de links.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:24:03 #212
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200297479
pi_200297487
Jongens, ik heb die site gemaakt omdat ik steeds op fok door pagina's domme meningen en jijbakken moet scrollen om te zien of hij nog leeft, easy as that.

GEEN AFFILIATE, GEEN SPAM/HARVESTING, GEEN CRYPTOMINERS.... helemaal niks verkeerds. Gewoon een paar uurtjes pielen in WP.
pi_200297496
Ik zie het probleem niet zo met die site. Had hem zelf niet gemaakt maar het is niet dat je rijk wordt van die paar clicks.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:26:13 #215
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_200297503
Kwam hier letterlijk om te kijken of hij nog leeft, dus bedankt 😅
pi_200297510
quote:

[...]

Kan toch dat hij van onschuldige jongen afgegleden is naar tuig of altijd al een verborgen slechte kant had? Kan me voorstellen dat mensen uit de buurt voornamelijk positieve ervaringen met hem hadden en dat verbazing overheerst.

Als het maar niet overgaat in medelijden of excuses. Die goede dingen waren de oude of publieke Delano... de Delano van nu of werkelijke Delano is fout en moet boeten voor z'n daad. Simpel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_200297513
quote:

Gaat het goed met je? Serieus? Denk je dit nou echt?

quote:
SPOILER
Ik begrijp deze spoiler niet. Die heeft echt helemaal niets met het topic te maken, en ook niet met de door jou genoemde Nederlandse cultuur.

quote:

Even paar quotes.
[..]

[ afbeelding ]

Dat schrijven ze niet, dat haal jij er uit. Dit is nu juist een mooi voorbeeld van wat journalistiek is: laten zien hoe zijn omgeving hem kende en laat het oordeel maar over aan de lezer. Dat jij vooral meent te moeten concluderen dat de Gelderlander erop uit is hem als 'zielig' af te schilderen op grond van een redelijk droog en neutraal verslag van hoe buurtbewoners hem kennen, vind ik merkwaardig en het komt een beetje paranoide over.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_200297519
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit zegt meer over jou dan over Op1. Hoeveel mensen denk je dat Delano gaan verdedigen?
Waarom staat de media dan vol met sneue verhalen over "liefdadige Delano G" dat wij als Nederlanders eens in zijn schoenen moeten gaan staan.

Er wordt getracht om ook voor dit soort sneue figuren sympathie te kweken, dat is misselijkmakend. Net zoals iedereen aan zag komen dat Bilal Wahib weer zijn eigen hachje mocht redden bij Op1.
Als dat Henk uit een volkswijk was geweest werd hij opgehangen aan de dichtstbijzijnde boom te vinden.

We leven in een accepteer cultuur, alles moet worden geredeneerd en de amateur psychologen overal een zegje over doen, iedereen weet dat er groepen zijn die lui zoals Delano G ambiëren. Strijders worden ze in dat soort groepen genoemd, en de Nederlandse media werkt nog mee aan die verheerlijking ook.

Wat willen ze bereiken? waarom werkt de Nederlandse media mee aan de verheerlijking van dit soort criminelen. Waarom moet er altijd een sad sob story bij zitten om zo sympathie te kweken voor misdadigers.

Geef misdadigers geen podium plaats, leuk voor de familie de Vries om continu te lezen "wat voor goede jongen" het toch was.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:27:49 #219
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200297523
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:24 schreef myShizzle het volgende:
Jongens, ik heb die site gemaakt omdat ik steeds op fok door pagina's domme meningen en jijbakken moet scrollen om te zien of hij nog leeft, easy as that.

GEEN AFFILIATE, GEEN SPAM/HARVESTING, GEEN CRYPTOMINERS.... helemaal niks verkeerds. Gewoon een paar uurtjes pielen in WP.
Maar je weet geeneens of hij nog leeft. Dat weet niemand hier. :')
pi_200297541
Hahahahah die site :')

Dat kan toch niet
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_200297543
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:20 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Weetje wat mij zo irriteert dat de daders altijd zo beschermd worden walgelijk. Schrijf gewoon zijn achternaam erbij. Delano G. 8)7
Hij is nog niet veroordeeld. In de Nederlandse rechtsstaat doet de rechter dat, niet de journalistiek (behalve clubjes als Geenstijl). Tot die tijd is hij verdachte en ik vind het prima dat verdachten niet zonder meer vogelvrij worden verklaard. Het gebeurt immers ook wel eens dat een verdachte achteraf toch niet de dader bleek te zijn.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:30:12 #222
319979 Fok-it
All is well
pi_200297545
quote:
Om die site überhaupt up to date te houden moet jij zelf controleren of hij nog leeft of niet, gebruikmakend van andere media dus deze reden slaat echt compleet mank
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:32:27 #223
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200297556
Die website :')

En in plaats van een link naar een bloemetje of kaartje, had je beter naar de donatiepagina voor Tanja Groen gelinkt.. als je dan echt wat goeds wil doen.
pi_200297570
quote:

Doe vooral wat je niet laten kunt maar ik vind het tamelijk smakeloos. En dan vooral vanwege de domeinnaam/vraagstelling. Het is er eentje die doet denken aan https://ishetalweekend.nl/ en http://www.tijdvoorbier.nl/ en dat vind ik niet erg gepast. Maar nogmaals: dat is mijn mening en doe vooral wat je niet laten kunt.
pi_200297573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Om die site überhaupt up to date te houden moet jij zelf controleren of hij nog leeft of niet, gebruikmakend van andere media dus deze reden slaat echt compleet mank
Ja, en als ik dat doe hoeven de ruim 50 mensen per minuut (80% non-fok op dit moment) dat dus niet meer te doen.
Dat noemen ze service, zou je ook een bedankje voor kunnen geven, zoals

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:26 schreef herverwijderd het volgende:
Kwam hier letterlijk om te kijken of hij nog leeft, dus bedankt 😅
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:34:07 #226
279824 Mansjester
City>United
pi_200297574
quote:

[..]

Ja raar wel dat we in 2021 in een beschaafde maatschappij leven. Waar verdachten ook rechten hebben,mede omdat het verdachten zijn en geen veroordeelden.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:34:08 #227
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200297575
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:27 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Waarom staat de media dan vol met sneue verhalen over "liefdadige Delano G" dat wij als Nederlanders eens in zijn schoenen moeten gaan staan.

Er wordt getracht om ook voor dit soort sneue figuren sympathie te kweken, dat is misselijkmakend. Net zoals iedereen aan zag komen dat Bilal Wahib weer zijn eigen hachje mocht redden bij Op1.
Als dat Henk uit een volkswijk was geweest werd hij opgehangen aan de dichtstbijzijnde boom te vinden.

We leven in een accepteer cultuur, alles moet worden geredeneerd en de amateur psychologen overal een zegje over doen, iedereen weet dat er groepen zijn die lui zoals Delano G ambiëren. Strijders worden ze in dat soort groepen genoemd, en de Nederlandse media werkt nog mee aan die verheerlijking ook.

Wat willen ze bereiken? waarom werkt de Nederlandse media mee aan de verheerlijking van dit soort criminelen. Waarom moet er altijd een sad sob story bij zitten om zo sympathie te kweken voor misdadigers.

Geef misdadigers geen podium plaats, leuk voor de familie de Vries om continu te lezen "wat voor goede jongen" het toch was.
Als je nou even stopt met schuimbekken en ons laat zien waar er volgens jou in de media sprake is van die verheerlijking en waar Delano geportretteerd wordt als een onschuldig slachtoffer dan kunnen we het er misschien normaal over hebben.
Huilen dan.
pi_200297578
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:32 schreef kwiwi het volgende:

En in plaats van een link naar een bloemetje of kaartje, had je beter naar de donatiepagina voor Tanja Groen gelinkt.. als je dan echt wat goeds wil doen.
Hij/zij wil er natuurlijk vooral aan verdienen. Da's het doel van die website, niet om iets goeds te doen. En da's een constatering van mijn kant, geen oordeel.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:34:30 #229
319979 Fok-it
All is well
pi_200297581
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Ja, en als ik dat doe hoeven de ruim 50 mensen per minuut (80% non-fok op dit moment) dat dus niet meer te doen.
[..]

Het is ziek en smakeloos
pi_200297583
quote:

[..]

LEEFT PETER NOG?
Duurt echt te lang
pi_200297587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:27 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Geef eens wat concrete voorbeelden, ik ben ze nog niet tegengekomen.
pi_200297591
quote:

[..]

[..]

Als ik bij je site kom moet ik alsnog verder klikken en wachten op trage animaties. Zet het dan meteen duidelijk neer zonder bullshit.

Maar beter nog doe het gewoon niet.
pi_200297599
quote:

Goeie
pi_200297618
quote:

[..]

[..]

Echt waar? "Service"? Voor het bevredigen van nieuwsgierigheid? Nu vind ik het helemaal smakeloos worden.
pi_200297627
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij/zij wil er natuurlijk vooral aan verdienen. Da's het doel van die website, niet om iets goeds te doen. En da's een constatering van mijn kant, geen oordeel.
hoe moet hij er aan verdienen zonder affiliate links? (ja gecheckt)
pi_200297640
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:39 schreef mschol het volgende:

[..]

hoe moet hij er aan verdienen zonder affiliate links? (ja gecheckt)
Zonder affiliate links schiet dat niet zo op inderdaad.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:40:55 #237
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200297642
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:29 schreef recursief het volgende:

[..]

Hij is nog niet veroordeeld. In de Nederlandse rechtsstaat doet de rechter dat, niet de journalistiek (behalve clubjes als Geenstijl). Tot die tijd is hij verdachte en ik vind het prima dat verdachten niet zonder meer vogelvrij worden verklaard. Het gebeurt immers ook wel eens dat een verdachte achteraf toch niet de dader bleek te zijn.
Wat heeft dat te maken met wat ik daarnet zei in mijn post?
pi_200297646
quote:

[..]

[..]

Edit: kan mij het ook schelen.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:42:05 #239
319979 Fok-it
All is well
pi_200297656
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:40 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Heel veel. Heksenjachten op social media worden daarmee beperkt bijvoorbeeld
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:42:44 #240
Hayley is een prinses
pi_200297663
Gewoon smakeloos die site en verhullen om iets goeds te doen
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:44:04 #241
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200297681
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ja raar wel dat we in 2021 in een beschaafde maatschappij leven. Waar verdachten ook rechten hebben,mede omdat het verdachten zijn en geen veroordeelden.
Ja wat een beschaafde maatschappij leven we toch in he. Om mensen zomaar een kogel door de koop te schieten. Heel beschaafd allemaal.
Kruip lekker terug in je linkse hol graag. Niemand staat hierop te wachten.
pi_200297702
quote:

Dat is idd een goede tip en heb ik toegevoegd

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Is simpelweg niet waar maar leef je uit met je meninkje

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef Purfectur het volgende:

[..]

Duurt echt te lang
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:35 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Als ik bij je site kom moet ik alsnog verder klikken en wachten op trage animaties.
Heb het aangepast zodat het allemaal wat sneller gaat
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:46:10 #243
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200297703
quote:

[..]

Alles. Vooralsnog is Delano een verdachte en geen dader, en wanneer hij schuldig wordt bevonden is het aan de rechtbank om de strafmaat te bepalen en niet aan @Bart.Messen en z'n vriendjes.
Huilen dan.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:47:47 #244
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200297731
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Alles. Vooralsnog is Delano een verdachte en geen dader, en wanneer hij schuldig wordt bevonden is het aan de rechtbank om de strafmaat te bepalen en niet aan @:Bart.Messen en z'n vriendjes.
Nogmaals wat heeft dat te maken met mijn punt wat ik daarnet zei?
Ik had het over zijn achternaam.
pi_200297745
quote:

[..]

LEEFT PETER NOG?
Dit kan niet serieus zijn??
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:48:37 #246
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200297748
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:44 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Ja wat een beschaafde maatschappij leven we toch in he. Om mensen zomaar een kogel door de koop te schieten. Heel beschaafd allemaal.
Kruip lekker terug in je linkse hol graag. Niemand staat hierop te wachten.
Nou het lijkt me juist dat het in ieders best interest is dat verdachten nog rechten hebben. Stel dat ze jou onterecht oppakken? Moeten we je dan maar gewoon gelijk neerschieten o.i.d.? :{
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:50:03 #247
Hayley is een prinses
pi_200297768
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou het lijkt me juist dat het in ieders best interest is dat verdachten nog rechten hebben. Stel dat ze jou onterecht oppakken? Moeten we je dan maar gewoon gelijk neerschieten o.i.d.? :{
precies peter heeft zelf gestreden tot het bot voor puttense moordzaak. omdat die onschuldig zaten
pi_200297778
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:35 schreef recursief het volgende:

[..]

Geef eens wat concrete voorbeelden, ik ben ze nog niet tegengekomen.
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als je nou even stopt met schuimbekken en ons laat zien waar er volgens jou in de media sprake is van die verheerlijking en waar Delano geportretteerd wordt als een onschuldig slachtoffer dan kunnen we het er misschien normaal over hebben.
Dat artikel van DeGelderlander heeft jullie niet overtuigd? van deze post. In mijn ogen wordt er te veel sympathie gekweekt voor deze lieve jongen die afgleed richting criminaliteit. Dat is mijn mening en hopelijk mag dat al, dat artikel vind ik eigenlijk al genoeg bewijs.

" Mogelijke schutter Peter R. de Vries woont in Rotterdam-West: 'Een heel rustige jongen, hier schrik ik van'"
quote:
ls de verslaggever hen vertelt dat de inval met de aanslag op Peter R. de Vries te maken had en foto's van Delano G. worden laten zien, schrikken ze. "Weet u het zeker? Ik ben verbaasd, ik heb hier geen woorden voor. Ik sprak hem niet, maar ik herken hem wel uit de buurt. Een lieve, aardige jongen, die vaak lacht. Niet te geloven.
God wat een lieve jongen.

quote:
"Red bull of sigaretten. Dat kwam hij hier bijna dagelijks halen", zegt eigenaar Sam van de tabaksshop aan het nabijgelegen Mathenesserplein als hij de foto's van Delano G. onder ogen ziet. "Hij is mijn vaste klant. Een heel rustige jongen, dit zou ik niet achter hem hebben gezocht. Hier schrik ik van."
Hele rustige jongen.

quote:
Over het algemeen zijn de schutters home grown, stellen criminologen: opgegroeid in Nederland, relatief vaak in de slechtste buitenwijken van grote steden. Ze zijn vaak jong en vooral: kansarm. Geronseld op voetbalpleintjes en in shishalounges, verleid met vip-tafels in clubs, prostituees en nieuwe sneakers. Voor ze het doorhebben staan de jongens bij criminelen in het krijt. Als ze pech hebben, krijgen ze vervolgens de klusjes met een hoge pakkans.
Oh het is de schuld van de "echte" criminelen waar ze in het krijt bij staan. (bron)
Ze weten dondersgoed waar ze aan beginnen, niks zieligs aan.

twitter

Wat maakt mij dat nou uit wat random lui van hem denken/vinden. Waarom moet dit ter sprake komen.
Als je googled op "Delano G lieve jongen" krijg je tal van artikelen. Afschuwelijk.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:53:09 #249
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200297818
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:47 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Als je verdacht wordt van een misdrijf heb je, net zoals jij en ik dat hebben, het recht op bescherming van je persoonlijke levenssfeer. Wat denk je dat er gebeurt wanneer je met naam en toenaam bekendstaat als dader van een gruwelijk feit voordat er überhaupt een uitspraak is?
Huilen dan.
pi_200297821
quote:

[..]

Veel, je noemt hem dader, maar in het Nederlandse rechtssysteem is hij verdachte.

quote:

[..]

zaterdag 10 juli 2021 @ 12:54:04 #251
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200297827
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als je verdacht wordt van een misdrijf heb je, net zoals jij en ik dat hebben, het recht op bescherming van je persoonlijke levenssfeer. Wat denk je dat er gebeurt wanneer je met naam en toenaam bekendstaat als dader van een gruwelijk feit voordat er überhaupt een uitspraak is?
Weet ik veel ik heb geen glazen bol bij me.
pi_200297843
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:47 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Je had het over zijn achternaam nadat je zei dat je het walgelijk vindt dat daders zo worden beschermd. Nou is hij nog geen dader maar verdachte. Vind je het ook walgelijk dat verdachten worden beschermd?
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:55:33 #253
319979 Fok-it
All is well
pi_200297854
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:54 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Precies. En daarom is hij nog verdachte, en geen dader

Het is allemaal niet zo moeilijk

Voor de rest dan
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:56:32 #254
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200297868
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:54 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Misschien moet je daar maar even over nadenken dan. Dat leidt vast tot verhelderende inzichten.
Huilen dan.
pi_200297911
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:50 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

[..]

Dat artikel van DeGelderlander heeft jullie niet overtuigd? van deze post. In mijn ogen wordt er te veel sympathie gekweekt voor deze lieve jongen die afgleed richting criminaliteit. Dat is mijn mening en hopelijk mag dat al, dat artikel vind ik eigenlijk al genoeg bewijs.

" Mogelijke schutter Peter R. de Vries woont in Rotterdam-West: 'Een heel rustige jongen, hier schrik ik van'"
[..]

[..]

Hele rustige jongen.
[..]

Oh het is de schuld van de "echte" criminelen waar ze in het krijt bij staan. (bron)

[ twitter ]

Wat maakt mij dat nou uit wat random lui van hem denken/vinden. Waarom moet dit ter sprake komen.
Als je googled op "Delano G lieve jongen" krijg je tal van artikelen. Afschuwelijk.
Okay, dus zijn omgeving had dit nooit van hem verwacht, journalisten schrijven dat op. Doen de media nu droog verslag van hoe mensen uit zijn omgeving hem kenden en laten ze het oordeel aan de lezer over? Of oordelen de media dat Delano eigenlijk een hele lieve jongen is?
pi_200297943
quote:

Dat je FOK.nl als bronvoering gebruikt toont eigenlijk al aan hoe dom en onbetrouwbaar je website is. Denk inderdaad dat we hier met een snowflake te maken hebben die op jacht is naar aandacht en clicks.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:05:47 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200297962
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Kan toch dat hij van onschuldige jongen afgegleden is naar tuig of altijd al een verborgen slechte kant had? Kan me voorstellen dat mensen uit de buurt voornamelijk positieve ervaringen met hem hadden en dat verbazing overheerst.

Als het maar niet overgaat in medelijden of excuses. Die goede dingen waren de oude of publieke Delano... de Delano van nu of werkelijke Delano is fout en moet boeten voor z'n daad. Simpel.
Mwah, ik las dat hij in 2017 al veroordeeld was voor misdrijven die in 2015 en 2016 gepleegd waren, toen was hij dus 15 jaar oud... dan is dat afglijden wel heel jong begonnen.

Linkje naar Premium artikel:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eelopertje~a3d8b386/
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:06:02 #258
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200297966
quote:

[..]

[..]

Selectief gelezen:

De eeuwige roem van het programma blijkt niet voor hem weggelegd - hij valt af voor de finale - en al snel hierna gaat het bergafwaarts. Sommige buren kunnen hem niet uitstaan, omdat hij vaak tot diep in de nacht keiharde muziek draait. Of hen treitert.

en

De politie stond meer dan eens bij hem voor de deur: hij is door de kinderrechter in Arnhem in februari 2017 veroordeeld voor twee diefstallen met geweld en afpersing samen met anderen. Ook achtte de rechtbank destijds vijf woninginbraken bewezen en het plegen van geweld. Hij zou die delicten in 2015 en 2016 hebben gepleegd.

quote:
Rest van het artikel ook gelezen?

Als de verslaggever hen vertelt dat de inval met de aanslag op Peter R. de Vries te maken had en foto's van Delano G. worden laten zien, schrikken ze. "Weet u het zeker? Ik ben verbaasd, ik heb hier geen woorden voor. Ik sprak hem niet, maar ik herken hem wel uit de buurt. Een lieve, aardige jongen, die vaak lacht. Niet te geloven. Sjongejonge, dit is een lopende bom op straat waarvan je niet weet wanneer die ontploft."

Sommige buurtbewoners willen donderdag niet in gaan op vragen van Rijnmond, omdat ze door ervaringen in het verleden bang zijn voor G. Zij herkennen het beeld van die 'lieve, aardige jongen' niet.

quote:
[..]

Wat is er nou weer mis met dat stuk in het NRC? Prima stukje achtergrond.

Of Delano G. past in het profiel van de plegers van een liquidatie moet nog blijken. Over het algemeen zijn de schutters home grown, stellen criminologen: opgegroeid in Nederland, relatief vaak in de slechtste buitenwijken van grote steden. Ze zijn vaak jong en vooral: kansarm. Geronseld op voetbalpleintjes en in shishalounges, verleid met vip-tafels in clubs, prostituees en nieuwe sneakers. Voor ze het doorhebben staan de jongens bij criminelen in het krijt. Als ze pech hebben, krijgen ze vervolgens de klusjes met een hoge pakkans. Ze zijn vervangbaar en ook: goedkoop. In Amsterdam wonen jongeren die „voor 2.000 à 5.000 euro bereid zijn een moord te plegen’, zei Pieter-Jan Aalbersberg in 2018 toen hij er nog chef van het politiekorps was.

„‘Live fast and die young’”, dat is een existentiële keuze die sommigen maken”, zegt antropoloog Teun Voeten. Voor zijn promotieonderzoek interviewde hij in de gevangenis in Mexico vele sicarios. „Uitsluiting, onvervulde verwachtingen, dwang, een verstandelijke beperking, de lokroep van makkelijk geld. Over de hele wereld zie je dezelfde mechanismen die hiertoe aanzetten.” Wat hem opviel was het ontbreken van moreel besef bij de uitvoerders. „Wij voeren gewoon een klus uit, zeiden ze. De morele verantwoordelijkheid legden ze bij de opdrachtgever.”

Het beeld van de jonge, kansloze schutter verdient wel enige bijstelling, zo blijkt uit een onderzoek naar uitvoerders van liquidaties dat in juni verscheen. Het landelijke onderzoek loopt nog, benadrukt criminoloog Sheila Adjiembaks, maar uit de deelstudie blijkt dat de gemiddelde uitvoerder in Midden-Nederland al 30 jaar is als hij voor de eerste keer bij een liquidatie betrokken raakt. „De dadergroep blijkt op basis van deze deelstudie niet steeds jonger.” Dat leerde ze uit dossiers van 26 voor liquidaties veroordeelde mannen uit Midden-Nederland die een recherchekundige bestudeerde. Daders worden vaak in verband gebracht met een „troubled youth”, zegt Adjiembaks. Natuurlijk, die getroebleerde mannen ziet ze in het onderzoek óók voorbij komen. „Jongens die internaat in, internaat uit gingen.” Maar „onderbelicht” zijn volgens haar de jongens die minder pech hadden: zo spraken de onderzoekers met een jongen die een goede relatie met zijn ouders had en zonder geldzorgen opgroeide. „Via zijn sociale kring kwam hij, geleidelijk, toch op het verkeerde pad.”

quote:
[ twitter ]

Mensen lezen graag over de achtergrond van zo'n knul, dan krijg je dat erover geschreven wordt hè. Dat jij dat meteen ziet als het verheerlijken van criminaliteit of pogingen tot het opwekken van sympathie... tja.
Huilen dan.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:08:04 #259
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200297984
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:06 schreef Isdatzo het volgende:

Mensen lezen graag over de achtergrond van zo'n knul, dan krijg je dat erover geschreven wordt hè. Dat jij dat meteen ziet als het verheerlijken van criminaliteit of pogingen tot het opwekken van sympathie... tja.
Mensen die dat niet zien hebben gewoon grote oogkleppen op waar het woord Links op iedere klep staat geschreven.
pi_200297991
Ah, een links/rechts discussie in het Peterrrr topic. Die hadden we nog niet gehad volgens mij.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:09:49 #261
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200298001
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:08 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Mensen die dat niet zien hebben gewoon grote oogkleppen op waar het woord Links op iedere klep staat geschreven.
Tegen dit soort ijzersterke argumentatie is geen kruid gewassen.
Huilen dan.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:10:22 #262
319979 Fok-it
All is well
pi_200298009
quote:

[..]

Weet je überhaupt wat linkse politiek inhoudt? Geef me eens een paar kernpunten van linkse partijen? Want jij bent het stereotype simpele ziel die in elk bericht links en deuger loopt te gillen maar weet je ook echt wat mensen die politiek links zijn willen? Ik ben erg benieuwd :)
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:10:35 #263
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200298012
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Tegen dit soort ijzersterke argumentatie is geen kruid gewassen.
:D
pi_200298035
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Weet je überhaupt wat linkse politiek inhoudt? Geef me eens een paar kernpunten van linkse partijen? Want jij bent het stereotype simpele ziel die in elk bericht links en deuger loopt te gillen maar weet je ook echt wat mensen die politiek links zijn willen? Ik ben erg benieuwd :)
Liberaal. Soft. Individualisme. Zondigen en noem maar op.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:13:38 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200298040
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Hele rustige jongen.
[..]

[ twitter ]

Het is wat, zijn buren zeggen dat ze het hadden verwacht. En nu?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:14:08 #266
319979 Fok-it
All is well
pi_200298044
quote:

[..]

Reageer zelf eens ipv andere mensen likes te geven die het voor je beantwoorden?
pi_200298047
Als zelfs de trollen dit topic weten te vinden is er dus echt even geen nieuws.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:14:25 #268
319979 Fok-it
All is well
pi_200298050
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:12 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Verheerlijken van criminelen, is dat ook links gedachtegoed?
pi_200298071
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:14 schreef Fugue het volgende:
Als zelfs de trollen dit topic weten te vinden is er dus echt even geen nieuws.
Nu pas door ja?
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:15:49 #270
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200298072
quote:

[..]

Kortom. Onwenselijk in deze bare tijden.
Linkse mensen halen Nederland zodanig naar beneden. Als een schip dat gaat zinken en gedoemd is.
pi_200298081
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:15 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Linkse mensen halen Nederland zodanig naar beneden. Als een schip dat gaat zinken en gedoemd is.
Inderdaad, links beleid ruïneert hele gezinnen in Nederland.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:17:12 #272
319979 Fok-it
All is well
pi_200298086
quote:

[..]

Linkse mensen halen Nederland zodanig naar beneden.
En toch regeert rechts al jaren en jaren. Bijzonder wel vind je ook niet?
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:18:08 #273
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200298093
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Rutte is gewoon ....helemaal niks. :')
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:19:09 #274
319979 Fok-it
All is well
pi_200298108
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:18 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Rutte is gewoon ....helemaal niks. :')
Ja, dit is je antwoord? Echt? Je begrijpt de tegenstrijdigheid niet? Echt niet? Is gewoon basisschoolniveau dit he
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:19:56 #275
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200298114
quote:

[..]

Kan je concrete voorbeelden geven om te illustreren hoe links beleid Nederland volgens jou de afgrond in helpt?
Huilen dan.
pi_200298117
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:06 schreef Isdatzo het volgende:

Maar dan kan ik ook stellen dat het niet zien als verheerlijking of opwekking van sympathie gewoonweg naïef is.

Natuurlijk haal ik alleen de stukken eruit waar er gepraat over wat voor lieve jongen het oogt, maar hebben de desbetreffende journalisten alleen met paar willekeurige lui gepraat die totaal irrelevant zijn of hebben ze ook bijvoorbeeld bij de politie gepeild wat hij allemaal op zijn kerfstok heeft?

Als je een lief verleden volgens willekeurige random lui op straat mag je dus meer maken? zoals mensen trachten dood te schieten op straat? ik zie de toegevoegde waarde niet van dat jan en alleman maar even moeten melden dat hij als een lieve jonge oogde. De jongen heeft een bijnaam genomen "demper" en rapt over inbreken terwijl wij lopen te slapen.

Als journalisten echt respect hebben voor Peter dan wel de familie van Peter gaan ze niet proberen te scoren, je zal maar half verlamd wakker worden uit je coma en overal lees je van je mede journalisten dat het oh zo lieve jongen is.

Who the fuck cares, hij heeft waarschijnlijk een moordpoging of zelfs moord op zijn kerfstok. Ik zie het als verheerlijking ja, hou dat soort nonsense uit de media. Zo krijg je straks weer protesten van BLM of andere liefdadigheid organisaties die met vlaggen "Free Delano G" door de straten van Amsterdam gaan lopen.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:21:02 #277
28167 matthijst
pi_200298122
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien moet ie gewoon niet tweeten dan.
Krijg je ook geen "nieuwsberichten" en vragen |:(
pi_200298126
Maak anders lekker een eigen topic over hoe links beleid dat eigenlijk de VVD is heel Nederland naar de tyfus helpt. Heeft Peter R nu geen boodschap aan.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:21:31 #279
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200298129
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja, dit is je antwoord? Echt? Je begrijpt de tegenstrijdigheid niet? Echt niet? Is gewoon basisschoolniveau dit he
En links heeft nog steeds een dikke vinger in de pap in de tweede kamer.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:21:43 #280
319979 Fok-it
All is well
pi_200298132
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:20 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Natuurlijk haal ik alleen de stukken eruit waar er gepraat over wat voor lieve jongen het oogt, maar hebben de desbetreffende journalisten alleen met paar willekeurige lui gepraat die totaal irrelevant zijn of hebben ze ook bijvoorbeeld bij de politie gepeild wat hij allemaal op zijn kerfstok heeft

Lijkt me dat de politie daar geen uitspraken over doet midden in een onderzoek
pi_200298133
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:21 schreef matthijst het volgende:

[..]

Misschien moet ie gewoon niet tweeten dan.
Krijg je ook geen "nieuwsberichten" en vragen |:(
Ook dat maakt hij zelf wel uit. Waar bemoei je je mee.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:22:48 #282
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_200298142
quote:

[..]

Is dit satire?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:22:54 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200298145
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Kan je concrete voorbeelden geven om te illustreren hoe links beleid Nederland volgens jou de afgrond in helpt?
Kan dat misschien ergens anders? Dit lijkt me niet het topic waarin we iemand die zo rechts is dat hij Rutte links vindt een platform voor zijn bizarre politieke visie moeten geven.

Er is volgens mij een heel subforum waar hij dat soort nonsens kwijt kan:
POL
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200298169
quote:

Hele rustige jongen.
Een jongen die dagelijks Red Bull drinkt en ondanks dat altijd een hele rustige jongen is. :+

Meh, hij is imo gewoon koelbloedig, maar zeker niet rustig.
  Spellchecker zaterdag 10 juli 2021 @ 13:25:51 #285
197773 crew  maily
pi_200298180
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:24 schreef RetepV het volgende:

[..]

Een jongen die dagelijks Red Bull drinkt en ondanks dat altijd een hele rustige jongen is. :+

Meh, hij is imo gewoon koelbloedig, maar zeker niet rustig.
Misschien light?
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:26:51 #286
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200298195
quote:

[..]

Maar dan kan ik ook stellen dat het niet zien als verheerlijking of opwekking van sympathie gewoonweg naïef is.

Natuurlijk haal ik alleen de stukken eruit waar er gepraat over wat voor lieve jongen het oogt, maar hebben de desbetreffende journalisten alleen met paar willekeurige lui gepraat die totaal irrelevant zijn of hebben ze ook bijvoorbeeld bij de politie gepeild wat hij allemaal op zijn kerfstok heeft?

Als je een lief verleden volgens willekeurige random lui op straat mag je dus meer maken? zoals mensen trachten dood te schieten op straat? ik zie de toegevoegde waarde niet van dat jan en alleman maar even moeten melden dat hij als een lieve jonge oogde. De jongen heeft een bijnaam genomen "demper" en rapt over inbreken terwijl wij lopen te slapen.
Wat random buren van 'm vonden boeit mij ook geen reet, maar blijkbaar lezen mensen dat graag. Dat jij en ik vinden dat het geen toegevoegde waarde heeft maakt het nog niet dat men sympathie voor hem probeert op te wekken. Waarom zou men dat doen, en heb je aanwijzingen dat het werkt?

quote:
Als journalisten echt respect hebben voor Peter dan wel de familie van Peter gaan ze niet proberen te scoren, je zal maar half verlamd wakker worden uit je coma en overal lees je van je mede journalisten dat het oh zo lieve jongen is.

Who the fuck cares, hij heeft waarschijnlijk een moordpoging of zelfs moord op zijn kerfstok. Ik zie het als verheerlijking ja,
Leg dan eens uit waarom het verheerlijking is?
quote:
hou dat soort nonsense uit de media. Zo krijg je straks weer protesten van BLM of andere liefdadigheid organisaties die met vlaggen "Free Delano G" door de straten van Amsterdam gaan lopen.
Ja, heus?

:') ______!
Huilen dan.
pi_200298209
quote:

[..]

Who the fuck cares, hij heeft waarschijnlijk een moordpoging of zelfs moord op zijn kerfstok. Ik zie het als verheerlijking ja, hou dat soort nonsense uit de media. Zo krijg je straks weer protesten van BLM of andere liefdadigheid organisaties die met vlaggen "Free Delano G" door de straten van Amsterdam gaan lopen.
Het ironische is dat Peter het zo gewild had. Als het bv Bram Moszkowicz was die door Delano was afgeknald had Peter R bij alle talkshows gezeten om te vertellen wat een goede jongen het was en dat de hulp en kansen te kort schieten voor dit soort jongens om vervolgens schuimbekkend in een discussie met een hiddema te belanden als die zegt dat het gelul is.
pi_200298229
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Verheerlijken van criminelen, is dat ook links gedachtegoed?
De manier waarop de linkse media de publieke opinie probeert te beïnvloeden is zorgwekkend. Schrijven over hoe lief en rustig een moordaanslagpleger was is een slinkse manier om gevoelens van medeleven op te wekken. Volgens links is het ideale leven namelijk een leven zonder haat en geweld en elk vorm van haat is een dreigement voor het maatschappelijk plaatje wat ze in hun bekrompen gedachtegoed hebben.

Afschuw hebben tegen de dader is heel normaal. Je hoeft daarvoor ook niet op een rechtsspraak te wachten. Dat is slechts formeel en je hoeft ook geen professor te zijn om te weten dat Delano G de schutter was. Meneer woont in Rotterdam en loopt toevallig door de lange leidsedwarsstraat terwijl een journalist wordt neergeknald. Sorry, maar die straat 550 meter lang en staat vol met winkels die beveiligingscamera's hebben. Ook enorm veel ooggetuigen. Dit is ook de reden waarom de persoon zo snel getraceerd en gearresteerd kon worden.

De taak van rechercheteam is nu om de opdrachtgevers te achterhalen. Ik hoop dat de zaak niet wordt afgesloten met een poep verhaal zoals Delano G had mentale stoornissen en heeft dit wegens persoonlijke redenen op eigen wil etc. gedaan.
pi_200298243
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja en welke wetswijziging hebben zij het voor elkaar gekregen dat in tegenstrijd is met linkse gedachtegoed? Volgens mij is links nog altijd de baas geweest daarover.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:31:36 #290
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200298247
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:29 schreef Werkperd het volgende:

[..]

De manier waarop de linkse media de publieke opinie probeert te beïnvloeden is zorgwekkend. Schrijven over hoe lief en rustig een moordaanslagpleger was is een slinkse manier om gevoelens van medeleven op te wekken. Volgens links is het ideale leven namelijk een leven zonder haat en geweld en elk vorm van haat is een dreigement voor het maatschappelijk plaatje wat ze in hun bekrompen gedachtegoed hebben.

Afschuw hebben tegen de dader is heel normaal. Je hoeft daarvoor ook niet op een rechtsspraak te wachten. Dat is slechts formeel en je hoeft ook geen professor te zijn om te weten dat Delano G de schutter was. Meneer woont in Rotterdam en loopt toevallig door de lange leidsedwarsstraat terwijl een journalist wordt neergeknald. Sorry, maar die straat 550 meter lang en staat vol met winkels die beveiligingscamera's hebben. Ook enorm veel ooggetuigen. Dit is ook de reden waarom de persoon zo snel getraceerd en gearresteerd kon worden.

De taak van rechercheteam is nu om de opdrachtgevers te achterhalen. Ik hoop dat de zaak niet wordt afgesloten met een poep verhaal zoals Delano G had mentale stoornissen en heeft dit wegens persoonlijke redenen op eigen wil etc. gedaan.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Dankjewel. _O_ Jammer dat ik je maar 1 keer kan liken.
pi_200298269
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:21 schreef Fugue het volgende:
Maak anders lekker een eigen topic over hoe links beleid dat eigenlijk de VVD is heel Nederland naar de tyfus helpt. Heeft Peter R nu geen boodschap aan.
Gelijk. Ik vind dat we hier geen politieke discussies moeten voeren.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:34:07 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200298284
quote:

[..]

Meen je dat serieus? Om er maar 1 uit te pakken: "Links" is pro individualisme?! Bijzondere definitie van "links" hanteer jij.. :')

Maar dit lijkt me verder nogal off topic hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 10-07-2021 13:41:25 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:34:10 #293
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200298286
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:29 schreef Werkperd het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:33 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Gelijk. Ik vind dat we hier geen politieke discussies moeten voeren.
:? :? :?
Huilen dan.
pi_200298310
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

:? :? :?
Ja dat krijg je ervan als je eventjes uit je hokjesdenken moet stappen.
pi_200298326
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Meen je dat serieus? Om er maar 1 uit te pakken: "Links" is pro individualisme?! Bijzonder definitie van "links" hanteer jij.. :')

Maar dit lijkt me verder nogal off topic hier.
Ophouden nu over links en rechts. Totaal gene toegevoegde waarde hier.
pi_200298353
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:37 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je haakte zelf op het linksrechtsgelul in, maar nu het je te heet onder de voeten wordt heeft het geen toegevoegde waarde meer?

quote:

[..]

Vreemd om dit te posten als je vindt dat het geen toegevoegde waarde heeft hier. :)

Oh spuit 11, @Isdatzo had al op die hypocrisie gewezen.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:39:43 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200298361
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:37 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je staat nogal voor lul inderdaad :+
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:41:11 #298
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200298383
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:39 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Je haakte zelf op het linksrechtsgelul in, maar nu het je te heet onder de voeten wordt heeft het geen toegevoegde waarde meer?
[..]

Vreemd om dit te posten als je vindt dat het geen toegevoegde waarde heeft hier. :)

Oh spuit 11, @:Isdatzo had al op die hypocrisie gewezen.
Joh zorg jij dan zelf eens voor een andere inbreng dan. In plaats van weer een zinloze discussie uit te lokken.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:42:10 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200298392
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:41 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Joh zorg jij dan zelf eens voor een andere inbreng dan. In plaats van weer een zinloze discussie uit te lokken.
En dat zeg jij? _O- :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')