Ja raar wel dat we in 2021 in een beschaafde maatschappij leven. Waar verdachten ook rechten hebben,mede omdat het verdachten zijn en geen veroordeelden.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:20 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Weetje wat mij zo irriteert dat de daders altijd zo beschermd worden walgelijk. Schrijf gewoon zijn achternaam erbij. Delano G.
Als je nou even stopt met schuimbekken en ons laat zien waar er volgens jou in de media sprake is van die verheerlijking en waar Delano geportretteerd wordt als een onschuldig slachtoffer dan kunnen we het er misschien normaal over hebben.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom staat de media dan vol met sneue verhalen over "liefdadige Delano G" dat wij als Nederlanders eens in zijn schoenen moeten gaan staan.
Er wordt getracht om ook voor dit soort sneue figuren sympathie te kweken, dat is misselijkmakend. Net zoals iedereen aan zag komen dat Bilal Wahib weer zijn eigen hachje mocht redden bij Op1.
Als dat Henk uit een volkswijk was geweest werd hij opgehangen aan de dichtstbijzijnde boom te vinden.
We leven in een accepteer cultuur, alles moet worden geredeneerd en de amateur psychologen overal een zegje over doen, iedereen weet dat er groepen zijn die lui zoals Delano G ambiëren. Strijders worden ze in dat soort groepen genoemd, en de Nederlandse media werkt nog mee aan die verheerlijking ook.
Wat willen ze bereiken? waarom werkt de Nederlandse media mee aan de verheerlijking van dit soort criminelen. Waarom moet er altijd een sad sob story bij zitten om zo sympathie te kweken voor misdadigers.
Geef misdadigers geen podium plaats, leuk voor de familie de Vries om continu te lezen "wat voor goede jongen" het toch was.
Hij/zij wil er natuurlijk vooral aan verdienen. Da's het doel van die website, niet om iets goeds te doen. En da's een constatering van mijn kant, geen oordeel.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:32 schreef kwiwi het volgende:
Die website![]()
En in plaats van een link naar een bloemetje of kaartje, had je beter naar de donatiepagina voor Tanja Groen gelinkt.. als je dan echt wat goeds wil doen.
Het is ziek en smakeloosquote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Ja, en als ik dat doe hoeven de ruim 50 mensen per minuut (80% non-fok op dit moment) dat dus niet meer te doen.
Dat noemen ze service, zou je ook een bedankje voor kunnen geven, zoals
[..]
Duurt echt te langquote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:10 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Bedankt, heb dat maar aangepast
LEEFT PETER NOG?
Geef eens wat concrete voorbeelden, ik ben ze nog niet tegengekomen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom staat de media dan vol met sneue verhalen over "liefdadige Delano G" dat wij als Nederlanders eens in zijn schoenen moeten gaan staan.
Als ik bij je site kom moet ik alsnog verder klikken en wachten op trage animaties. Zet het dan meteen duidelijk neer zonder bullshit.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Ja, en als ik dat doe hoeven de ruim 50 mensen per minuut (80% non-fok op dit moment) dat dus niet meer te doen.
[..]
Goeiequote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:32 schreef kwiwi het volgende:
Die website![]()
En in plaats van een link naar een bloemetje of kaartje, had je beter naar de donatiepagina voor Tanja Groen gelinkt.. als je dan echt wat goeds wil doen.
Echt waar? "Service"? Voor het bevredigen van nieuwsgierigheid? Nu vind ik het helemaal smakeloos worden.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef myShizzle het volgende:
[..]
[..]
hoe moet hij er aan verdienen zonder affiliate links? (ja gecheckt)quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij/zij wil er natuurlijk vooral aan verdienen. Da's het doel van die website, niet om iets goeds te doen. En da's een constatering van mijn kant, geen oordeel.
Zonder affiliate links schiet dat niet zo op inderdaad.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:39 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe moet hij er aan verdienen zonder affiliate links? (ja gecheckt)
Wat heeft dat te maken met wat ik daarnet zei in mijn post?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:29 schreef recursief het volgende:
[..]
Hij is nog niet veroordeeld. In de Nederlandse rechtsstaat doet de rechter dat, niet de journalistiek (behalve clubjes als Geenstijl). Tot die tijd is hij verdachte en ik vind het prima dat verdachten niet zonder meer vogelvrij worden verklaard. Het gebeurt immers ook wel eens dat een verdachte achteraf toch niet de dader bleek te zijn.
Edit: kan mij het ook schelen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef myShizzle het volgende:
[..]
[..]
Heel veel. Heksenjachten op social media worden daarmee beperkt bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:40 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met wat ik daarnet zei in mijn post?
Ja wat een beschaafde maatschappij leven we toch in he. Om mensen zomaar een kogel door de koop te schieten. Heel beschaafd allemaal.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ja raar wel dat we in 2021 in een beschaafde maatschappij leven. Waar verdachten ook rechten hebben,mede omdat het verdachten zijn en geen veroordeelden.
Dat is idd een goede tip en heb ik toegevoegdquote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:32 schreef kwiwi het volgende:
Die website![]()
Is simpelweg niet waar maar leef je uit met je meninkjequote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij/zij wil er natuurlijk vooral aan verdienen. Da's het doel van die website, niet om iets goeds te doen. En da's een constatering van mijn kant, geen oordeel.
quote:
Heb het aangepast zodat het allemaal wat sneller gaatquote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:35 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Als ik bij je site kom moet ik alsnog verder klikken en wachten op trage animaties.
Alles. Vooralsnog is Delano een verdachte en geen dader, en wanneer hij schuldig wordt bevonden is het aan de rechtbank om de strafmaat te bepalen en niet aan @Bart.Messen en z'n vriendjes.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:40 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Nogmaals wat heeft dat te maken met mijn punt wat ik daarnet zei?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alles. Vooralsnog is Delano een verdachte en geen dader, en wanneer hij schuldig wordt bevonden is het aan de rechtbank om de strafmaat te bepalen en niet aan @:Bart.Messen en z'n vriendjes.
Dit kan niet serieus zijn??quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:10 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Bedankt, heb dat maar aangepast
LEEFT PETER NOG?
Nou het lijkt me juist dat het in ieders best interest is dat verdachten nog rechten hebben. Stel dat ze jou onterecht oppakken? Moeten we je dan maar gewoon gelijk neerschieten o.i.d.?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:44 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ja wat een beschaafde maatschappij leven we toch in he. Om mensen zomaar een kogel door de koop te schieten. Heel beschaafd allemaal.
Kruip lekker terug in je linkse hol graag. Niemand staat hierop te wachten.
precies peter heeft zelf gestreden tot het bot voor puttense moordzaak. omdat die onschuldig zatenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou het lijkt me juist dat het in ieders best interest is dat verdachten nog rechten hebben. Stel dat ze jou onterecht oppakken? Moeten we je dan maar gewoon gelijk neerschieten o.i.d.?
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:35 schreef recursief het volgende:
[..]
Geef eens wat concrete voorbeelden, ik ben ze nog niet tegengekomen.
Dat artikel van DeGelderlander heeft jullie niet overtuigd? van deze post. In mijn ogen wordt er te veel sympathie gekweekt voor deze lieve jongen die afgleed richting criminaliteit. Dat is mijn mening en hopelijk mag dat al, dat artikel vind ik eigenlijk al genoeg bewijs.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je nou even stopt met schuimbekken en ons laat zien waar er volgens jou in de media sprake is van die verheerlijking en waar Delano geportretteerd wordt als een onschuldig slachtoffer dan kunnen we het er misschien normaal over hebben.
God wat een lieve jongen.quote:ls de verslaggever hen vertelt dat de inval met de aanslag op Peter R. de Vries te maken had en foto's van Delano G. worden laten zien, schrikken ze. "Weet u het zeker? Ik ben verbaasd, ik heb hier geen woorden voor. Ik sprak hem niet, maar ik herken hem wel uit de buurt. Een lieve, aardige jongen, die vaak lacht. Niet te geloven.
Hele rustige jongen.quote:"Red bull of sigaretten. Dat kwam hij hier bijna dagelijks halen", zegt eigenaar Sam van de tabaksshop aan het nabijgelegen Mathenesserplein als hij de foto's van Delano G. onder ogen ziet. "Hij is mijn vaste klant. Een heel rustige jongen, dit zou ik niet achter hem hebben gezocht. Hier schrik ik van."
Oh het is de schuld van de "echte" criminelen waar ze in het krijt bij staan. (bron)quote:Over het algemeen zijn de schutters home grown, stellen criminologen: opgegroeid in Nederland, relatief vaak in de slechtste buitenwijken van grote steden. Ze zijn vaak jong en vooral: kansarm. Geronseld op voetbalpleintjes en in shishalounges, verleid met vip-tafels in clubs, prostituees en nieuwe sneakers. Voor ze het doorhebben staan de jongens bij criminelen in het krijt. Als ze pech hebben, krijgen ze vervolgens de klusjes met een hoge pakkans.
Als je verdacht wordt van een misdrijf heb je, net zoals jij en ik dat hebben, het recht op bescherming van je persoonlijke levenssfeer. Wat denk je dat er gebeurt wanneer je met naam en toenaam bekendstaat als dader van een gruwelijk feit voordat er überhaupt een uitspraak is?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:47 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Nogmaals wat heeft dat te maken met mijn punt wat ik daarnet zei?
Ik had het over zijn achternaam.
Veel, je noemt hem dader, maar in het Nederlandse rechtssysteem is hij verdachte.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:40 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:20 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Weetje wat mij zo irriteert dat de daders altijd zo beschermd worden walgelijk. Schrijf gewoon zijn achternaam erbij. Delano G.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |