Dat zou ook in je voordeel kunnen werken. Een helicopter kan daar wellicht op landen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Binnenplaats/luchtplek van de EBI is in feite een kooi.
De bovenkant zit 'dicht' met stalen buizen.
Juist om ontsnappen per helikopter te voorkomen.
Tja honderen huurlingen vinden die even hun leven gaan wagen om een zwaar bewaakt fort te gaan bestormen. Dat is niet heel realistisch denk ik.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:34 schreef hartloper het volgende:
Tralies, zichtbare beveiliging en onzichtbare beveiliging.
Maar als ze met honderden bestormen heb je wel een probleem vrees ik
Zou me ook niks verbazen als de luchtdoelgeschut hebben.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zie het ook nog niet zo gauw gebeuren.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk om eerlijk te zijn dat het grootspraak is.
De EBI aanvallen is gewoon een zelfmoordmissie. Je moet wel een half leger op de been brengen om zo'n vesting te kunnen nemen.
Je moet dan wel door meerdere sluizen heen zien te breken. Niks is onmogelijk, maar het duurt wel even voordat je bij de EBI zelf bent.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er schijnt een hek boven te zitten.
[..]
Ja, dat weet ik. Maar buiten staat wel wat zware bewaking, maar daar zie je er maar 2 van. Nou zullen het er misschien een paar meer zijn, maar als je daar met een dikke overmacht komt, wat dan?
Bovendien moet je erg snel zijn want ntussen komen versterkingen en worden wegen geblokkeerd.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je moet dan wel door meerdere sluizen heen zien te breken. Niks is onmogelijk, maar het duurt wel even voordat je bij de EBI zelf bent.
Er zit anders wel een militaire kazerne naastquote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
De bewaking in de EBI zullen wel goed uitgerust zijn, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ze daar een heel leger op de been hebben. Een overval op zo'n vesting is dan ook wel een kwestie van hoeveel man er tegenover elkaar staat. Stel je komt met 400 man zwaarbewapend, dan moet je toch best wel een eindje kunnen komen. Of zie ik dat nou te simpel?
Onbekend. 1 a 2 wordt gedacht.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:43 schreef GwaiLow het volgende:
Hoeveel kogels heeft hij in z'n kop gekregen? Toch niet alle 5 neem ik aan?
Dat zal eerder gebeuren onderweg ergens heen. Ik zie het nog wel lukken ook.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:43 schreef Tengano het volgende:
Nou ja, heel concreet; er is een plan/ er wordt aan een plan gewerkt, dus de ideeen en de intentie is er.
Ik denk dat er geen plan is. Maar dat hij wat roept om te intimideren.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:43 schreef Tengano het volgende:
Nou ja, heel concreet; er is een plan/ er wordt aan een plan gewerkt, dus de ideeen en de intentie is er.
Jij denkt dat Mick en de politie info hebben gekregen wat zomaar bij elkaar gefabuleerd isquote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen plan is. Maar dat hij wat roept om te intimideren.
Hopelijk hebben ze daar over nagedachtquote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat zou ook in je voordeel kunnen werken. Een helicopter kan daar wellicht op landen.
quote:
Alleen mogen gewone militairen niet zomaar ingezet worden.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
Er zit anders wel een militaire kazerne naast
Ik denk zo maar dat er gewoon verschillende plannen klaarliggen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alleen mogen gewone militairen niet zomaar ingezet worden.
Daarnaast zijn er genoeg speciale eenheden die wel ingezet mogen worden.
Kmar en natuurlijk de DSI zijn de bekendste, maar er zijn er meer.
DSI heeft circa 600 man en bestaat uit mensen van politie en defensie.
Een van de afdelingen van de DSI is het M-Squadron (voorheen Unit Interventie Mariniers) bestaat uit 120 eenheden van NLMARSOF (de special force van het Korps Mariniers).
Hij zette o.a. Caloh Wagoh in met een hele rits doorgewinterde criminelen. Maar doorgewinterd is niet gelijk aan snugger natuurlijk. Daarnaast werd hun versleutelde manier van communiceren gekraakt, sloeg minimaal 1 lid door en was Keylow allesbehalve voorzichtig bij het opslaan van belastende informatie.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:07 schreef StateOfMind het volgende:
Taghi's grootste fout is denk ik geweest is dat hij op een gegeven moment vooral jonge goedkope onervaren jongens heeft ingezet ipv professionals.
Al die wildwest schietpartijen met Kalashnikovs en vergismoorden hebben uiteindelijk de aandacht gekregen en heeft uiteindelijk tot hem geleid.
Als hij professionals had ingezet, had ie nu waarschijnlijk nog in Dubai gezeten, zonder dat iemand ooit van hem gehoord zou hebben.
Het is ook net een filmquote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:52 schreef maily het volgende:
[..]
Ik denk zo maar dat er gewoon verschillende plannen klaarliggen.
En de zwaarste middelen gebruikt gaan worden.
En hopelijk gaan ze daar niks van verklappen.
Als je een half miljard euro tot je beschikking hebt dan denk ik wel dat met dat geld serieuze vluchtpogingen gerealiseerd kunnen worden. Operatie uitvoeren met een helikopter tijdens een luchtsessie bijvoorbeeld. Je hebt wel stalen hekken boven je maar ook daar zullen oplossingen voor zijn.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
De bewaking in de EBI zullen wel goed uitgerust zijn, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ze daar een heel leger op de been hebben. Een overval op zo'n vesting is dan ook wel een kwestie van hoeveel man er tegenover elkaar staat. Stel je komt met 400 man zwaarbewapend, dan moet je toch best wel een eindje kunnen komen. Of zie ik dat nou te simpel?
Ja joh nog ff en we verklaren zo meteen de Taghi bende als een special force groep die bestaat uit strijdlustige veteranen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:34 schreef hartloper het volgende:
Tralies, zichtbare beveiliging en onzichtbare beveiliging.
Maar als ze met honderden bestormen heb je wel een probleem vrees ik
Zeker ze lassen het even snel los joh.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als je een half miljard euro tot je beschikking hebt dan denk ik wel dat met dat geld serieuze vluchtpogingen gerealiseerd kunnen worden. Operatie uitvoeren met een helikopter tijdens een luchtsessie bijvoorbeeld. Je hebt wel stalen hekken boven je maar ook daar zullen oplossingen voor zijn.
Met zo veel geld kun je veel professionals inhuren.
Eigenlijk is Taghi daarmee, met al zijn inteligentie, inventiviteit en organisatievaardigheden, niet sterker dan zijn zwakste schakel. Want die bepaalt de kwetsbaarheid van de hele organisatie.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:52 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hij zette o.a. Caloh Wagoh in met een hele rits doorgewinterde criminelen. Maar doorgewinterd is niet gelijk aan snugger natuurlijk. Daarnaast werd hun versleutelde manier van communiceren gekraakt, sloeg minimaal 1 lid door en was Keylow allesbehalve voorzichtig bij het opslaan van belastende informatie.
Als Taghi al niet hangt door Marengo was Eris hem hoe dan ook fataal geworden.
Bij Holleeder, Soerel etc zie je eigenlijk hetzelfde. Gebruiken van doorgewinterde criminelen die vaak niet de slimsten zijn in hun handelen of aansturen van loopjongens.
Maar beter ook. Als ze geen misstappen maken blijven ze buiten schot.
Geen probleem voor een RPG raket.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |