SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op verzoek van @Zipportal vast mondkapje op gedaan
Van de 600 zelfs? In die presentatie van van Dissel stond dat het virus een besmetting bij gemiddeld 15% in een huishouden veroorzaakte, dat is binnen een gezin. Mensen die dicht bij elkaar komen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
110 van de 600, dat kan haast niet joh
Nee, dit komt ze te goed uit. Dit zullen ze spinnen als: "Zonder TVT hadden we dit nooit kunnen vinden, dus TVT werkt heel goed!"![]()
Of als 'TvT biedt onvoldoende bescherming in danstenten dus die sluiten we weer, en de resterende capaciteit gaan we gebruiken voor restaurants, musea en hogescholen'.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
Op verzoek van @:Zipportal vast mondkapje op gedaan
[..]
Van de 600 zelfs? In die presentatie van van Dissel stond dat het virus een besmetting bij gemiddeld 15% in een huishouden veroorzaakte, dat is binnen een gezin. Mensen die dicht bij elkaar komen.
Nee, dit komt ze te goed uit. Dit zullen ze spinnen als: "Zonder TVT hadden we dit nooit kunnen vinden, dus TVT werkt heel goed!"Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Wat ik denk dat er gaat gebeuren is dat alle mogelijke pressietrucjes uit de kast gehaald gaan worden om de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen, en keuzevrijheid vooral een papieren werkelijkheid wordt.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus er is gewoon specifiek beleid op bepaalde groepen.
Hoe denk jij dat het najaar gaat verlopen?
Wat ik hoop dat er gaat gebeuren is dat iedereen die de prik wil hem zo snel mogelijk krijgt, en vervolgens iedereen ongeacht zijn of haar keuze gewoon met rust gelaten wordt.![]()
Dat doen we niet al maanden. Iedereen werd geraakt door het beleid de afgelopen maanden. Dat was echt niet specifiek op ouderen gericht hoor. Jongere mensen werden net zo hard geraakt; terwijl ze wel veel minder risico liepen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Blijft het punt staat dat specifiek beleid op ongevaccineerden gewoon mogelijk is. En dat we dat al maanden doen.
Lijkt me dus ook voor eventuele uitbraken de weg die bewandeld gaat worden.
Dat het mogelijk is om ongevaccineerden anders te behandelen (een ander beleid, specifiek voor hun) ontken ik niet. Dat doet niemand. Ik zou er alleen geen voorstander van zijn. Zolang de vaccinatie bereidheid hoog genoeg is (en daar lijkt het wel op) is er niks aan de hand en zouden ongevaccineerden niet anders behandeld moeten worden dan gevaccineerden. Daar ben ik fel op tegen.
Als de situatie zich voor doet dat de ziekenhuizen toch weer overstromen terwijl 80-85% gevaccineerd is hebben we veel grotere zorgen; want dan werken de vaccins blijkbaar toch niet goed genoeg. Die 15-20% gaat er niet voor zorgen dat de ziekenhuizen het weer massaal te zwaar krijgen imo; dan hebben ze echt hulp gekregen van gevaccineerden - die immers ook gewoon nog ziek kunnen worden (en het ook kunnen verspreiden). Dus als er dan maatregelen nodig zijn....tja, dan zou iedereen een risico vormen. Ook gevaccineerden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2021 15:13:59 ]![]()
TvT werkt juist bagger, ik kan me niet voorstellen dat je zonder TvT nog meer besmettingen had gehadquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
Op verzoek van @:Zipportal vast mondkapje op gedaan
[..]
Van de 600 zelfs? In die presentatie van van Dissel stond dat het virus een besmetting bij gemiddeld 15% in een huishouden veroorzaakte, dat is binnen een gezin. Mensen die dicht bij elkaar komen.
Nee, dit komt ze te goed uit. Dit zullen ze spinnen als: "Zonder TVT hadden we dit nooit kunnen vinden, dus TVT werkt heel goed!"![]()
Maar wat ik al schreef, ik kan me niet voorstellen dat iedereen het daar heeft opgelopen, ik geloof best dat er besmettingen zijn geweest in de dagen erna, tussen vriendengroepen die bij Aspen zijn geweest.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik denk het wel ja..quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:10 schreef groenen het volgende:
Present, boven de 1.000 vandaag?
Grapperhaus die in een zakje blaast“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vond het op zich wel goed dat De Jonge het TvT en 'dansen met Janssen' gewoon benoemde als een ingecalculeerd risico. In feite een experiment om de deltavariant rond te laten gaan onder degenen die het kunnen hebben (hooguit loopneus, keelpijn en andere klachten die je sowieso krijgt na een nachtje stappen). Vraag me alleen af of de proefkonijnen dit ook actief doorhadden.![]()
![]()
.. en openen we over een tijdje alleen voor gevaccineerden weer, want hey, TVT alleen is niet voldoende gebleken helaas.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of als 'TvT biedt onvoldoende bescherming in danstenten dus die sluiten we weer, en de resterende capaciteit gaan we gebruiken voor restaurants, musea en hogescholen'.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Mee eens. Denk dat mensen die dit niet doorhadden het vantevoren ook al niet zo nauw namen met de regeltjes.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:13 schreef Vasilevski het volgende:
Vond het op zich wel goed dat De Jonge het TvT en 'dansen met Janssen' gewoon benoemde als een ingecalculeerd risico. In feite een experiment om de deltavariant rond te laten gaan onder degenen die het kunnen hebben (hooguit loopneus, keelpijn en andere klachten die je sowieso krijgt na een nachtje stappen). Vraag me alleen af of de proefkonijnen dit ook actief doorhadden.
In ieder geval biedt het feit dat De Jonge c.s. hier op ingespeeld hebben al enig perspectief wat betreft het accepteren van besmettingen onder mensen die er weinig last van hebben.I'll give you something to do![]()
Portugal was zo mooi dat ik dat wel even moest vieren in die tent. Oops.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:12 schreef Arizona het volgende:
[..]
TvT werkt juist bagger, ik kan me niet voorstellen dat je zonder TvT nog meer besmettingen had gehad![]()
Maar wat ik al schreef, ik kan me niet voorstellen dat iedereen het daar heeft opgelopen, ik geloof best dat er besmettingen zijn geweest in de dagen erna, tussen vriendengroepen die bij Aspen zijn geweest.![]()
Alleen is dus de ellende dat veel 40 plussers nog niet eens volledig gevaccineerd zijn (n=1, ik krijg zelf 23 juli mijn tweede) en je dus nog best flinke uitbraken kunt krijgen. En als men dan toch weer gaat sturen op uitbraken, krijgen we weer maatregelen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:13 schreef Vasilevski het volgende:
Vond het op zich wel goed dat De Jonge het TvT en 'dansen met Janssen' gewoon benoemde als een ingecalculeerd risico. In feite een experiment om de deltavariant rond te laten gaan onder degenen die het kunnen hebben (hooguit loopneus, keelpijn en andere klachten die je sowieso krijgt na een nachtje stappen). Vraag me alleen af of de proefkonijnen dit ook actief doorhadden.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
1146 en percentage positief schiet weer flink omhoog“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tja wat wil je. Weekend voor de deur, massaal naar TvT. Zonder TvT had je nu gewoon rond de 500 gezeten.![]()
1125.
Waarvan 52 uit Aspen Valley zo te zien
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik vergat nog wat mogelijke symptomen van de deltavariant icm TvT / dansen met Janssen: branderig gevoel bij het plassen, blaasjes rond de lippen.![]()
![]()
Helaas, maar wel logisch, omdat de TVT positief getesten alleen meetellen, en de negatieve TVT mensen niet meegeteld worden.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
1146 en percentage positief schiet weer flink omhoogYou won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Niet heel gek ook gezien het steeds drukker wordt bij TvT en ze alleen de positieve testen meenemen. Zal grotendeels gaan om mensen die zich anders niet bij de GGD hadden laten testen omdat ze geen tot milde symptomen hadden.quote:![]()
Juist dat TvT zou het percentage positief moeten drukken, dus dat dat alsnog stijgt is wel een slecht teken.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:17 schreef SilverEyes het volgende:
Tja wat wil je. Weekend voor de deur, massaal naar TvT. Zonder TvT had je nu gewoon rond de 500 gezeten.![]()
Dat TvT is een beleidsmaatregel die specifiek voor de groep ongevaccineerden is ontwikkeld.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat doen we niet al maanden. Iedereen werd geraakt door het beleid de afgelopen maanden. Dat was echt niet specifiek op ouderen gericht hoor. Jongere mensen werden net zo hard geraakt; terwijl ze wel veel minder risico liepen.
Dat het mogelijk is om ongevaccineerden anders te behandelen (een ander beleid, specifiek voor hun) ontken ik niet. Dat doet niemand. Ik zou er alleen geen voorstander van zijn. Zolang de vaccinatie bereidheid hoog genoeg is (en daar lijkt het wel op) is er niks aan de hand en zouden ongevaccineerden niet anders behandeld moeten worden dan gevaccineerden. Daar ben ik fel op tegen.
Als de situatie zich voor doet dat de ziekenhuizen toch weer overstromen terwijl 80-85% gevaccineerd is hebben we veel grotere zorgen; want dan werken de vaccins blijkbaar toch niet goed genoeg. Die 15-20% gaat er niet voor zorgen dat de ziekenhuizen het weer massaal te zwaar krijgen imo; dan hebben ze echt hulp gekregen van gevaccineerden - die immers ook gewoon nog ziek kunnen worden (en het ook kunnen verspreiden). Dus als er dan maatregelen nodig zijn....tja, dan zou iedereen een risico vormen. Ook gevaccineerden.
Dus dat is er al best een tijdje. Sinds het songfestival ieg.
En gezien de plannen van het kabinet gaan ze dat zeker niet afschalen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Treurig, heel treurig deze cijfers.quote:
Wordt er gewoon verdrietig van.Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Ze tellen enkel de positieve testen mee. De negatieve testen niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist dat TvT zou het percentage positief moeten drukken, dus dat dat alsnog stijgt is wel een slecht teken.![]()
Zeker, maar het vertroebeld / vertekend wel het zicht op de rol van de Delta variant heb ik het ideequote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Helaas, maar wel logisch, omdat de TVT positief getesten alleen meetellen, en de negatieve TVT mensen niet meegeteld worden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als ik @Arizona hierboven goed begrijp dan worden de negatieve testen uit TvT niet meegenomen in het totaal?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist dat TvT zou het percentage positief moeten drukken, dus dat dat alsnog stijgt is wel een slecht teken.I'll give you something to do![]()
Serieus? Dat is wel bizar danquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze tellen enkel de positieve testen mee. De negatieve testen niet.![]()
![]()
Wat is dat nu weer voor iets absurdsquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze tellen enkel de positieve testen mee. De negatieve testen niet.![]()
Negatieve testen bij Testen voor Toegang worden niet doorgegeven aan de GGD, alleen positieve testen. Hetzelfde geldt voor commerciële testbureaus.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist dat TvT zou het percentage positief moeten drukken, dus dat dat alsnog stijgt is wel een slecht teken.Rossíya, Rossíya -
Heb het ook wel te doen met de nabestaanden van de overledene.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Treurig, heel treurig deze cijfers.
Wordt er gewoon verdrietig van.I'll give you something to do![]()
Een klap in het gezicht van de medewerkers van het ROBERT KOCH-INSTITUT.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wordt er gewoon verdrietig van.![]()
En het meest typische is nog dat veel mensen dat dus niet weten, omdat dat er niet bij gezegd wordt. Wel een goed voorbeeld van een poging tot paniek zaaien imo. Want als ook die negatieve tests mee zouden tellen zou dat percentage lang niet zo hoog liggen. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze dat bewust doen hoor, maar complete informatie delen doen ze niet helaas.quote:![]()
Stukje zout.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:18 schreef Vasilevski het volgende:
Ik vergat nog wat mogelijke symptomen van de deltavariant icm TvT / dansen met Janssen: branderig gevoel bij het plassen, blaasjes rond de lippen.![]()
Ai we worden weer rood ingekleurd. Maar goed, pech voor die paar zielen die naar Duitsland op vakantie willen. De rest gaat hier wel doorquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een klap in het gezicht van de medewerkers van het ROBERT KOCH-INSTITUT.
I'll give you something to do![]()
Godver, wou net naar Beieren. Lekker FFP2-masker dragen in de hete buitenlucht en weten dat het Robert Koch Institut over je waakt.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Ai we worden weer rood ingekleurd. Maar goed, pech voor die paar zielen die naar Duitsland op vakantie willen. De rest gaat hier wel door![]()
En dan vergeet je de zwaarste bijwerking nog, die manifesteert zich na negen maanden. Een soort van semi-long covid.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:18 schreef Vasilevski het volgende:
Ik vergat nog wat mogelijke symptomen van de deltavariant icm TvT / dansen met Janssen: branderig gevoel bij het plassen, blaasjes rond de lippen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Wel mooi dat Griekenland, Spanje, Portugal en Turkije ook weer net zo 'slecht' als Nederland of slechter gaan. Kijken wie wie al eerste op oranje/rood zet...![]()
206.999 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 16.392.351 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.![]()
Graag! Met terugdraaien van de versoepelingen graag! Dus mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, discotheken en nachtclubs dicht, horeca om 22:00 dicht en thuisbezoek en groepsgroottes beperken tot 4 man.quote:Rossíya, Rossíya -
quote:Aantal positief geteste bewoners in verpleeghuizen
15
12 meer dan de vorige waarde
Aantal nieuwe positief geteste bewoners in verpleeghuizen dat op één dag gemeld is. Er wonen zo’n 125.000 personen in een verpleegtehuis.![]()
Mooi vervroegd einde van de vliegvakanties zeg maar. In 2022 nieuwe kansen op een vliegvakantie naar Zuid-Europa.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:27 schreef Vasilevski het volgende:
Wel mooi dat Griekenland, Spanje, Portugal en Turkije ook weer net zo 'slecht' als Nederland of slechter gaan. Kijken wie wie al eerste op oranje/rood zet...Rossíya, Rossíya -
Hebben andere landen ook een soort TvT voor een miljard euro opgezet, of zijn wij de enige?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Duitsland dacht ik, en ook wel wat strenger.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:32 schreef capricia het volgende:
Hebben andere landen ook een soort TvT voor een miljard euro opgezet, of zijn wij de enige?
Denemarken in het voorjaar maar die hebben hem weer afgeschaft dacht ik? Zouden ze doen in ieder geval.![]()
Maar dat is niet logisch toch? Alleen positieven worden doorgegeven, negatieve tests niet. Het beste wat kan gebeuren is dat het geen invloed heeft op het percentage positief, het slechtste dat het percentage omhoog gaat.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist dat TvT zou het percentage positief moeten drukken, dus dat dat alsnog stijgt is wel een slecht teken.
Overigens, vanuit mijn kant ook nog sterkte en gecondoleerd.![]()
quote:Opnieuw stijging aantal gemelde besmettingen: 1146
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 1146 nieuwe coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 194 meer dan gisteren.
Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 740 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 14 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.
Bij het RIVM werd 1 overleden covid-patiënt gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 2 doden per dag, net zoveel als het dagelijkse gemiddelde van een week eerder.Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]![]()
Ja.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is niet logisch toch? Alleen positieven worden doorgegeven, negatieve tests niet. Het beste wat kan gebeuren is dat het geen invloed heeft op het percentage positief, het slechtste dat het percentage omhoog gaat.
Overigens, vanuit mijn kant ook nog sterkte en gecondoleerd.
Omdat het een klasse A ziekte is, moeten alle positieve tests doorgegeven worden. Zoiets denk ik."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Heb je daar info over toevallig? Hoe ze dat in DL doen?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:33 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Duitsland dacht ik, en ook wel wat strenger.
Denemarken in het voorjaar maar die hebben hem weer afgeschaft dacht ik? Zouden ze doen in ieder geval."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Klopt. Alleen positieve testen moeten worden gemeld.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Omdat het een klasse A ziekte is, moeten alle positieve tests doorgegeven worden. Zoiets denk ik.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, ik wist niet dat het zo ging. Ik dacht dat gewoon alles wordt meegeteld.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is niet logisch toch? Alleen positieven worden doorgegeven, negatieve tests niet. Het beste wat kan gebeuren is dat het geen invloed heeft op het percentage positief, het slechtste dat het percentage omhoog gaat.![]()
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
Percentage positief leeftijdsgroep 20-29 is inmiddels z'n 38% van alle positieve testen waarvan de uitslag deze week bekend is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Laatste update: 03-07-2021 - 15:28
Totaal aantal besmettingen: 1146
Gemeentes met +5 besmettingen:
89 Amsterdam
77 Rotterdam
52 Groningen
52 Enschede
33 Breda
31 Utrecht
24 's-Gravenhage
20 Eindhoven
18 Barendrecht
17 Helmond
16 Arnhem
15 Haarlemmermeer
13 's-Hertogenbosch
13 Velsen
12 Oosterhout
12 Zwolle
11 Almere
11 Halderberge
11 Amstelveen
11 Apeldoorn
10 Gooise Meren
10 Leiden
10 Nijmegen
9 West Betuwe
9 HeemstedeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
122 gemeentes met 0 besmettingen
71 gemeentes met 1 besmettingen
100 gemeentes met 2-4 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gvd wat kinderachtig.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt. Alleen positieve testen moeten worden gemeld.![]()
Hoorde van iemand die een georganiseerde vakantie wilde naar Oostenrijk maar die uiteindelijk niet doorging omdat je daar overal en nergens een negatief testbewijs moest kunnen tonenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:33 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Duitsland dacht ik, en ook wel wat strenger.
Denemarken in het voorjaar maar die hebben hem weer afgeschaft dacht ik? Zouden ze doen in ieder geval.
Je valt in herhaling kerelquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Graag! Met terugdraaien van de versoepelingen graag! Dus mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, discotheken en nachtclubs dicht, horeca om 22:00 dicht en thuisbezoek en groepsgroottes beperken tot 4 man.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja, ik denk dat Oostenrijk en Duitsland het meest extreem zijn. In Oostenrijk komt die testverplichting overal wel te vervallen als je één prik kan tonen. Zolang die maar 22 dagen van te voren gezet is.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoorde van iemand die een georganiseerde vakantie wilde naar Oostenrijk maar die uiteindelijk niet doorging omdat je daar overal en nergens een negatief testbewijs moest kunnen tonen![]()
Not going to happen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Graag! Met terugdraaien van de versoepelingen graag! Dus mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, discotheken en nachtclubs dicht, horeca om 22:00 dicht en thuisbezoek en groepsgroottes beperken tot 4 man.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het zal wel aan mij liggen. Hoe kan het dat tientallen mensen hierop blijven reageren? Soms net een one-man-show hier. Vermoeiend.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Eens.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wordt er gewoon verdrietig van.
Tenminste voor hen die hier daadwerkelijk last van zullen gaan krijgen is de Deltavariant best een zorgelijke ontwikkeling ongeacht de vaccinatiecampagne. Wij staan in nauw contact met de GGD en lang niet iedereen heeft zijn of haar tweede prik reeds ontvangen, of zelfs al de eerste gehad.
Hiervoor werd al eerder gewaarschuwd!-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)![]()
Sws geen zin in vakantie naar landen waar ook je kinderen vanaf 6 verplicht een mondkapje moeten dragen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat Oostenrijk en Duitsland het meest extreem zijn. In Oostenrijk komt die testverplichting overal wel te vervallen als je één prik kan tonen. Zolang die maar 22 dagen van te voren gezet is.
Laat maar."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Begrijpelijk. Veel gedoe om weg te kunnen in de meeste landen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Sws geen zin in vakantie naar landen waar ook je kinderen vanaf 6 verplicht een mondkapje moeten dragen.
Laat maar.![]()
met deze rekenmethode kan onder jongeren het percentage positief boven de 100% gaan uitkomenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik wist niet dat het zo ging. Ik dacht dat gewoon alles wordt meegeteld.(als die groep veel Testen voor Toegang doet maar amper meer met klachten naar de GGD gaat)
![]()
Dit was in april: https://www.dw.com/en/cov(...)il-sector/a-57209054quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je daar info over toevallig? Hoe ze dat in DL doen?
Maar wordt dus gebaseerd op het aantal besmettingen in de regio. Vanaf een bepaalde hoogte moest je dan testen om de winkel, kapper, etc. in te mogen.
Geen idee of dat nu nog ergens gebeurt. Het aantal besmettingen is in Duitsland nu weer dusdanig laag dat Nederland ze op code groen heeft gezet.![]()
Ik hoorde van een Oostenrijker dat je daar overal voor museabezoek enzo ter plekke een sneltest kunt doenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:32 schreef capricia het volgende:
Hebben andere landen ook een soort TvT voor een miljard euro opgezet, of zijn wij de enige?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Aan de andere kant, je vind de besmettingen nu wel, anders liepen ze lekker asymptomatisch rond.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:45 schreef belanov het volgende:
[..]
met deze rekenmethode kan onder jongeren het percentage positief boven de 100% gaan uitkomen(als die groep veel Testen voor Toegang doet maar amper meer met klachten naar de GGD gaat)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daarom moet je ook pas op vakantie gaan als je volledig gevaccineerd bent, dus twee weken na de tweede prik.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoorde van iemand die een georganiseerde vakantie wilde naar Oostenrijk maar die uiteindelijk niet doorging omdat je daar overal en nergens een negatief testbewijs moest kunnen tonenRossíya, Rossíya -
Een vakantie tussen plexiglas schermen en met mondkapjes en testverplichtingen is inderdaad geen vakantie.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Sws geen zin in vakantie naar landen waar ook je kinderen vanaf 6 verplicht een mondkapje moeten dragen.
Laat maar.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik moet helegaar niks.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Daarom moet je ook pas op vakantie gaan als je volledig gevaccineerd bent, dus twee weken na de tweede prik.I'll give you something to do![]()
Klopt, maar ik word ook heel verdrietig van het huidig coronabeleid in Nederland, of beter gezegd, het gebrek aan coronabeleid in Nederland.quote:Rossíya, Rossíya -
Denk dat je echt schrikt als je zou weten hoeveel mensen er al corona hebben gehad zonder dat ze het zelf wisten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Aan de andere kant, je vind de besmettingen nu wel, anders liepen ze lekker asymptomatisch rond.![]()
Dat denk ik ook ja.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat je echt schrikt als je zou weten hoeveel mensen er al corona hebben gehad zonder het te weten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er wordt gevaccineerd als een malle, dus dat beleid is prima.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Klopt, maar ik word ook heel verdrietig van het huidig coronabeleid in Nederland, of beter gezegd, het gebrek aan coronabeleid in Nederland.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
De versoepelingen van 26 juni hebben het virus een enorme voorsprong gegeven. Tot 25 juni liepen de vaccinaties voor op het virus, nu loopt het virus voor op de vaccinaties.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er wordt gevaccineerd als een malle, dus dat beleid is prima.Rossíya, Rossíya -
Het goede aan het huidige beleid is dat er steeds minder van is.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er wordt gevaccineerd als een malle, dus dat beleid is prima.I'll give you something to do![]()
Waarom zijn mensen verbaasd dat we meer positieve testen registreren? Met name jongeren zijn de laatste paar weken flink aan het TvT-en, nogal wiedes dat je dan meer positieven gaat vinden want dit is uitgerekend de groep die nog niet (volledig) is gevaccineerd en wel heel veel sociale contactmomenten heeft.![]()
Er is/was ook nog zoiets als economische impact die je op een gegeven moment moet meewegen. De cijfers zien er hartstikke goed uit en meer besmettingen zaten er dik in. Zeker door TvT waar dit weekend 260.000 (!!!) mensen zich voor hebben aangemeld is het logisch dat je dan snel richting 1-2k positieve meldingen gaat.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:52 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De versoepelingen van 26 juni hebben het virus een enorme voorsprong gegeven. Tot 25 juni liepen de vaccinaties voor op het virus, nu loopt het virus voor op de vaccinaties.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Volstrekt logisch en verklaarbaar. Ik voorzie nog wel enige stijging de komende tijd, maar dan wel zonder significante toename in opnames. En daarna weer dalen, want met vele prikken per seconde komen er continu vrachten aan immune personen bij.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zijn mensen verbaasd dat we meer positieve testen registreren? Met name jongeren zijn de laatste paar weken flink aan het TvT-en, nogal wiedes dat je dan meer positieven gaat vinden want dit is uitgerekend de groep die nog niet (volledig) is gevaccineerd en wel heel veel sociale contactmomenten heeft.I'll give you something to do![]()
Precies dit, laten we niet in paniek slaan.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zijn mensen verbaasd dat we meer positieve testen registreren? Met name jongeren zijn de laatste paar weken flink aan het TvT-en, nogal wiedes dat je dan meer positieven gaat vinden want dit is uitgerekend de groep die nog niet (volledig) is gevaccineerd en wel heel veel sociale contactmomenten heeft.
Het is heel duidelijk dat het de groep betreft die nu nog nauwelijks gevaccineerd is, of immuniteit heeft opgebouwd.
De vaccinatie van bv de 20-29 groep is pas echt net begonnen, er is momenteel pas hooguit z'n 20% gevaccineerd.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Precies, opbokken met die paniek eroverquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is/was ook nog zoiets als economische impact die je op een gegeven moment moet meewegen. De cijfers zien er hartstikke goed uit en meer besmettingen zaten er dik in. Zeker door TvT waar dit weekend 260.000 (!!!) mensen zich voor hebben aangemeld is het logisch dat je dan snel richting 1-2k positieve meldingen gaat.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gelukkig is een voorsprong niet het einde van de wereld, gewoon nog een paar keer scoren en we winnen alsnog.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:52 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De versoepelingen van 26 juni hebben het virus een enorme voorsprong gegeven. Tot 25 juni liepen de vaccinaties voor op het virus, nu loopt het virus voor op de vaccinaties.![]()
Ook deels vanwege de slechte communicatie. Een user als Tijn (even een voorbeeld) is erg goed ingelezen en post hier vaak mee, maar hij wist nog niet dat negatieve testen van het TvT niet worden meegenomen, terwijl positieve testen wél meegerekend worden. Je moet maar net dat ene artikel lezen waar het wél staat. Veel mensen in mijn omgeving wisten dat ook niet. Zien alleen maar het aantal besmettingen stijgen en een aantal schoten meteen weer in paniek; want delta dit, delta dat.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zijn mensen verbaasd dat we meer positieve testen registreren? Met name jongeren zijn de laatste paar weken flink aan het TvT-en, nogal wiedes dat je dan meer positieven gaat vinden want dit is uitgerekend de groep die nog niet (volledig) is gevaccineerd en wel heel veel sociale contactmomenten heeft.![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook deels vanwege de slechte communicatie. Een user als Tijn (even een voorbeeld) is erg goed ingelezen en post hier vaak mee, maar hij wist nog niet dat negatieve testen van het TvT niet worden meegenomen, terwijl positieve testen wél meegerekend worden. Je moet maar net dat ene artikel lezen waar het wél staat. Veel mensen in mijn omgeving wisten dat ook niet. Zien alleen maar het aantal besmettingen stijgen en een aantal schoten meteen weer in paniek; want delta dit, delta dat.Alle chickies testen 'ja' op de Delt-a
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat kun je dus sowieso niet stellen als je je meetmethode ineens aanpast, als ik dat vroeger bij practicum gedaan had had ik echt een opdonder van hier tot Tokyo gekregen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook deels vanwege de slechte communicatie. Een user als Tijn (even een voorbeeld) is erg goed ingelezen en post hier vaak mee, maar hij wist nog niet dat negatieve testen van het TvT niet worden meegenomen, terwijl positieve testen wél meegerekend worden. Je moet maar net dat ene artikel lezen waar het wél staat. Veel mensen in mijn omgeving wisten dat ook niet. Zien alleen maar het aantal besmettingen stijgen en een aantal schoten meteen weer in paniek; want delta dit, delta dat.![]()
Dat is tijdens de pandemie helaas al te vaak gebeurd. Volgens de grafiek van de besmettingen gaat het nu slechter dan in maart 2020, tja.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat kun je dus sowieso niet stellen als je je meetmethode ineens aanpast, als ik dat vroeger bij practicum gedaan had had ik echt een opdonder van hier tot Tokyo gekregen.Is inmiddels ook een kansloze discussie, mensen snappen het of ze snappen het niet.
Dat burgers het niet snappen is vervelend maar nog wel te begrijpen. Erger wordt het als je straks aan de talkshowtafels ook weer de Osterhausen hebt die het schaamteloos misbruiken. Of als je straks weer Hugo voor de microfoon hebt met: "Het gaat helemaal niet goed!" Dan weet je wel weer hoe laat het is.
Het wordt misschien tijd om te kappen met dagcijfers en alleen nog een wekelijkse ziekenhuisrapportage te doen, anders weet ik het ook niet.![]()
Sowieso zijn we nog steeds sinds dag 1 in februari 2020 aan het doortellen met besmettingen en doden. Ook dat lijkt me wel een keertje leuk geweest.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:12 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat is tijdens de pandemie helaas al te vaak gebeurd. Volgens de grafiek van de besmettingen gaat het nu slechter dan in maart 2020, tja.Is inmiddels ook een kansloze discussie, mensen snappen het of ze snappen het niet.
Dat burgers het niet snappen is vervelend maar nog wel te begrijpen. Erger wordt het als je straks aan de talkshowtafels ook weer de Osterhausen hebt die het schaamteloos misbruiken. Of als je straks weer Hugo voor de microfoon hebt met: "Het gaat helemaal niet goed!" Dan weet je wel weer hoe laat het is.
Het wordt misschien tijd om te kappen met dagcijfers en alleen nog een wekelijkse ziekenhuisrapportage te doen, anders weet ik het ook niet.![]()
in het zkh zijn ze massaal hun vakantiedagen aan het op makenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:52 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De versoepelingen van 26 juni hebben het virus een enorme voorsprong gegeven. Tot 25 juni liepen de vaccinaties voor op het virus, nu loopt het virus voor op de vaccinaties.![]()
Ik blijf me verbazen dat jij een meisje bent.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
Volgens draait de economie van landen als Duitsland, Oostenrijk, België en andere landen met strengere regels best goed. Ik had liever gezien dat de overheid nog een bak geld aan NOW en TVL had uitgedeeld aan bijvoorbeeld discotheken en nachtclubs om ze toch nog echt twee maanden dicht te houden zodat de meerderheid van hun publiek volledig gevaccineerd is. Verder heeft de mondmaskerplicht amper economische impact, dus die hadden we er best in kunnen houden.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is/was ook nog zoiets als economische impact die je op een gegeven moment moet meewegen. De cijfers zien er hartstikke goed uit en meer besmettingen zaten er dik in. Zeker door TvT waar dit weekend 260.000 (!!!) mensen zich voor hebben aangemeld is het logisch dat je dan snel richting 1-2k positieve meldingen gaat.Rossíya, Rossíya -
Een regendans doen wanneer je je voordeur uit loopt heeft ook amper economische impact. Invoeren?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens draait de economie van landen als Duitsland, Oostenrijk, België en andere landen met strengere regels best goed. Ik had liever gezien dat de overheid nog een bak geld aan NOW en TVL had uitgedeeld aan bijvoorbeeld discotheken en nachtclubs om ze toch nog echt twee maanden dicht te houden zodat de meerderheid van hun publiek volledig gevaccineerd is. Verder heeft de mondmaskerplicht amper economische impact, dus die hadden we er best in kunnen houden.![]()
Nee, want dat zorgt niet voor minder besmettingen, invoering van de mondmaskerplicht (en bij voorkeur een FFP2-mondmaskerplicht) zorgt wel voor minder coronabesmettingen en heeft amper economische impact.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een regendans doen wanneer je je voordeur uit loopt heeft ook amper economische impact. Invoeren?
[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 03-07-2021 16:49:49 ]Rossíya, Rossíya -
Da's natuurlijk een zinloze vergelijking hč, dat snap je zelf ook wel.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een regendans doen wanneer je je voordeur uit loopt heeft ook amper economische impact. Invoeren?Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Ennnnn we gaan lekker weer omhoog met de cijfers omdat Nederland belachelijk vroeg moest versoepelen.
Bedankt regering! Gaan we weer lekker terug naar paar duizend besmettingen per dag en straks nog wel weer meer. Lekker bezig.
Hou nou gewoon standaard maatregelen in acht. Hou essentiële dingen open, maar laat totaal niet nodige zaken zoals festivals en disco's gewoon dicht.
Hou de mondkapjesplicht en dat soort zeer simpele dingen.
Als je gewoon hele simpele maatregelen gaat aanhouden dan kun je de cijfers laag houden zonder dat er problemen door ontstaan.![]()
Hoe wil je aan gaan tonen dat mondkapjes voor minder besmettingen zorgen? Dat zou wellicht zo zijn als iedereen die dingen gebruikt zoals het hoort, maar in de praktijk zie je dat die mondkapjes uit alle hoeken en gaten tevoorschijn komen en daar ook weer terug in verdwijnen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, want dat zorg niet voor minder besmettingen, invoering van de mondmaskerplicht (en bij voorkeur een FFP2-mondmaskerplicht) zorgt wel voor minder coronabesmettingen en heeft amper economische impact.
Prima dus dat ze niet meer verplicht zijn op de meeste plekken.![]()
Amen, niets aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:45 schreef bianconeri het volgende:
Ennnnn we gaan lekker weer omhoog met de cijfers omdat Nederland belachelijk vroeg moest versoepelen.
Bedankt regering! Gaan we weer lekker terug naar paar duizend besmettingen per dag en straks nog wel weer meer. Lekker bezig.
Hou nou gewoon standaard maatregelen in acht. Hou essentiële dingen open, maar laat totaal niet nodige zaken zoals festivals en disco's gewoon dicht.
Als je gewoon hele simpele maatregelen gaat aanhouden dan kun je de cijfers laag houden zonder dat er problemen door ontstaan.Rossíya, Rossíya -
“Essentieel” is een breed begrip - neem een sportschool, voor de een is het essentieel, ander interesseert het geen reet mochten ze allemaal verdwijnen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:45 schreef bianconeri het volgende:
Hou de mondkapjesplicht en dat soort zeer simpele dingen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik zie hier een liefde opbloeien...quote:
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik denk dat @bianconeri meer doelt op dat hij/zij de discotheken en nachtclubs wil sluiten, maar dat niet-essentiële winkels, restaurants, sportscholen, bioscopen, musea, casino’s, sauna’s en dergelijke gewoon open kunnen blijven, hetzij met beperkingen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
“Essentieel” is een breed begrip - neem een sportschool, voor de een is het essentieel, ander interesseert het geen reet mochten ze allemaal verdwijnen.Rossíya, Rossíya -
Als er massaal meer getest wordt is het logisch dat r meer besmettingen gevonden worden. Belangrijker is hoe de ziekenhuisbezetting gaat en die daalt altijd nog.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:45 schreef bianconeri het volgende:
Als je gewoon hele simpele maatregelen gaat aanhouden dan kun je de cijfers laag houden zonder dat er problemen door ontstaan.![]()
YYep ook in mijn sociaal/maatschappelijke omgeving, zie ik dat 'zorg'werk voor cliënten behoorlijk in de verdrukking is gekomen. Fysiek contact wordt maar al te makkelijk vervangen door beeld/bellen. Net of dat contact slechts bestaat uit zien. Ik ken (idd. gedoe) situaties waar men op grond van Corona stelselmatig het contact aan de andere partij(en) ontzegt. Voor willoze kinderen en ouderen is dat extra wrang omdat hun niets wordt gevraagd.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
School ontzeggen is wat anders dan fysiek onderwijs verplaatsen naar digitaal onderwijs. En ja, daardoor zijn best veel kinderen tussen wal en schip geraakt vanwege de thuissituatie.
Het is de teloorgang van onze samenleving die afstand en individualisering afdwingt dat naast goedkoper ook zg veiliger zou zijn."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Maar waarom stijgt 80+ ineens? Dat lijkt mij wel tricky. Groep die vrij snel in het ziekenhuis dan wel op de IC ligt na een coronainfectie.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:08 schreef Tijn het volgende:
De stijging zit vooral bij de jongeren:
[ afbeelding ]
Doet inderdaad vermoeden dat het vooral TvT is dat de aantallen doet groeien.Rossíya, Rossíya -
Het is de groep 90+ die licht lijkt te stijgen, maar dat kan ook statistische ruis zijn. Lijkt me op dit moment niet de grootste bron van zorgen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar waarom stijgt 80+ ineens? Dat lijkt mij wel tricky. Groep die vrij snel in het ziekenhuis dan wel op de IC ligt na een coronainfectie.![]()
Volgens mij wordt dat straks nog veel erger door dat EK.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:45 schreef bianconeri het volgende:
Als je gewoon hele simpele maatregelen gaat aanhouden dan kun je de cijfers laag houden zonder dat er problemen door ontstaan.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Sommige mensen willen dat ook gewoon niet snappen. Stijgende besmettingen = slecht nieuws. Slecht nieuws = maatregelen. Verder denken dan dat is soms nog wat lastig blijkbaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:02 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Als er massaal meer getest wordt is het logisch dat r meer besmettingen gevonden worden. Belangrijker is hoe de ziekenhuisbezetting gaat en die daalt altijd nog.![]()
Die bingo sessies, poe, die zijn me toch gevaarlijk. TvT invoeren daar? Kunnen ze nog meer stijgen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is de groep 90+ die licht lijkt te stijgen, maar dat kan ook statistische ruis zijn. Lijkt me op dit moment niet de grootste bron van zorgen.![]()
![]()
Hoe kan dat nou die zijn toch als eerste ingeent?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is de groep 90+ die licht lijkt te stijgen, maar dat kan ook statistische ruis zijn. Lijkt me op dit moment niet de grootste bron van zorgen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Kan inderdaad ruis zijn. En ook ouderen zitten niet de hele dag in hun eentje thuis; ook gevaccineerden kunnen nog besmet raken/het doorgeven. Geen problemen als ze er veel minder ziek van worden.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou die zijn toch als eerste ingeent?![]()
Maar nog altijd niet allemaal.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou die zijn toch als eerste ingeent?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het is tijd dat er een discussie op gang komt over hoe we de endemische fase willen vormgeven.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:08 schreef Tijn het volgende:
De stijging zit vooral bij de jongeren:
[ afbeelding ]
Doet inderdaad vermoeden dat het vooral TvT is dat de aantallen doet groeien.
Het coronadashboard moet bijv. aangepast worden. Omdat besmettingen niet meer alles zeggen nu de vaccinatiegraad oploopt. Ik weet dat Van Dissel dit wel al gevraagd heeft: geef ons een nieuw doel.
Ik hoor er echter nog weinig over in de Tweede Kamer. De coronawet is voorlopig nog actueel. Maar bijvoorbeeld de avondklok gaat daar als maatregel (bij wat ik nu weet) uit.
Er moet meer discussie komen over die nieuwe fase.
Aanvullend hierop kun je bijv verwachten dat de testbereidheid gaat afnemen. Mensen die volledig gevaccineerd zijn, en een stuk minder last hebben van dit virus, gaan zich minder laten testen. En toch wil je zicht houden op uitbraken (RIVM gaat dit via de rioolmetingen doen)."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Godzijdank is Nederland redelijk snel uitgeschakeld op het EK. Anders was de ramp niet te overzien geweest.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dat straks nog veel erger door dat EK.Rossíya, Rossíya -
Die Delta-variant verspreidt zich nu door heel Europa. Bedoel ik. Die verspreidt zich ook sneller.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Godzijdank is Nederland redelijk snel uitgeschakeld op het EK. Anders was de ramp niet te overzien geweest.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ccinaties-belangrijk
...en het EK is nog gewoon gaande.
[ Bericht 9% gewijzigd door tesssssssss op 03-07-2021 17:31:42 ]Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Om maar olie op het technische vuur te kwakken, dat vaccinatie kan zorgen dat er een soort van status quo gewenningssituatie ontstaat die bijdraagt tot idd die lange termijn gevolgen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dan vergeet je de zwaarste bijwerking nog, die manifesteert zich na negen maanden. Een soort van semi-long covid.
Het kernprobleem - kwetsbaarheid - wordt door vaccinatie nl. niet opgelost en slechts over een langere periode uitgesmeerd.
Over die termijn en/of de wetmatigheid daarvan kun je van gedachten wisselen. Tegen die tijd dan mensen vage bijwerkingen krijgen, wordt het sws onmogelijk (gemaakt) om relaties te trekken. Ook omdat die wetenschap dan tot niets anders zal leiden dan "zie je wel". Maar goed, tegen die tijd zullen er wel weer andere vaccins zijn die dan nog beter werken, toch ?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Vaccinatiebereidheid is best wel heel hoog, wat boeit het dat de delta variant zich gaat verspreiden, de ziektelast is dan toch al weg. We moeten vooral accepteren dat corona niet meer weggaat. Who cares dat er mensen positief gaan testen na volledige vaccinatie? Je wordt toch niet heel ziek dat je naar het ziekenhuis moet. Het hoort straks bij het leven net zoals de griep, maar dat lijken we niet te willen accepteren omdat we doorgeslagen zijn in alles altijd maar willen controleren. We moeten de natuur ook gewoon de natuur laten straks, want weg krijg je het toch niet.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Man in vrouwenlijfquote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik blijf me verbazen dat jij een meisje bent.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gedeeltelijk eens. Ik denk dat versoepeling goed is, maar ze hebben het nu teveel gedaan, nog niet iedereen die wil is volledig ingeënt. Dus de huidige versoepelingen hadden iets minder gemoeten mijn inziens. En dan doel ik niet op mondkapjes want die werken echt niet. (Tenzij FFP2,maar daar wil je echt niet uren mee rondlopen)quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
Vaccinatiebereidheid is best wel heel hoog, wat boeit het dat de delta variant zich gaat verspreiden, de ziektelast is dan toch al weg. We moeten vooral accepteren dat corona niet meer weggaat. Who cares dat er mensen positief gaan testen na volledige vaccinatie? Je wordt toch niet heel ziek dat je naar het ziekenhuis moet. Het hoort straks bij het leven net zoals de griep, maar dat lijken we niet te willen accepteren omdat we doorgeslagen zijn in alles altijd maar willen controleren. We moeten de natuur ook gewoon de natuur laten straks, want weg krijg je het toch niet.![]()
Volgende week al weer Zomerreces (09jul t/m 06sep) totdat de R weer in de maand is.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is tijd dat er een discussie op gang komt over hoe we de endemische fase willen vormgeven.
Het coronadashboard moet bijv. aangepast worden. Omdat besmettingen niet meer alles zeggen nu de vaccinatiegraad oploopt. Ik weet dat Van Dissel dit wel al gevraagd heeft: geef ons een nieuw doel.
Ik hoor er echter nog weinig over in de Tweede Kamer. De coronawet is voorlopig nog actueel. Maar bijvoorbeeld de avondklok gaat daar als maatregel (bij wat ik nu weet) uit.
Er moet meer discussie komen over die nieuwe fase.
Aanvullend hierop kun je bijv verwachten dat de testbereidheid gaat afnemen. Mensen die volledig gevaccineerd zijn, en een stuk minder last hebben van dit virus, gaan zich minder laten testen. En toch wil je zicht houden op uitbraken (RIVM gaat dit via de rioolmetingen doen).
De TK heeft haar functie hier(in) sws al compleet verloren."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Waarom denk je dat? Kijk naar wie positief getest is.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:33 schreef HPoi het volgende:
Iets teveel de teugels laten vieren? Over een week weer stijgende cijfers in de ziekenhuizen.....
Dat gaat niet tot nauwelijks tot opnames leidenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik denk dat het gelijktijdig wel goed komt. Sowieso voor één prik is de kans op zk. opname bijna 0%, ondanks dat we misschien een beetje stijgen de komende maand zal het daarna wel klaar zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:38 schreef HPoi het volgende:
[..]
Gedeeltelijk eens. Ik denk dat versoepeling goed is, maar ze hebben het nu teveel gedaan, nog niet iedereen die wil is volledig ingeënt. Dus de huidige versoepelingen hadden iets minder gemoeten mijn inziens. En dan doel ik niet op mondkapjes want die werken echt niet. (Tenzij FFP2,maar daar wil je echt niet uren mee rondlopen)
Het interesseert mij helemaal niks of mensen nog positief testen tijdens een nachtclub of wat dan ook, want het gaat er om dat de ziekenhuizen niet vol lopen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Interesseert mij ook niet. Maar a.) Nog niet iedereen is gevaccineerd en b.) de doelgroep voor TvT is of nog niet gevaccineerd, of ze hebben net Janssen maar het werkt nog niet of ze sjoemelen met de toegang door printscreens bijvoorbeeld. C.) De TvT doelgroep besmet memsen die nog niet volledig gevaccineerd zijn met als gevolg meer ziekenhuis opnames.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat het gelijktijdig wel goed komt. Sowieso voor één prik is de kans op zk. opname bijna 0%, ondanks dat we misschien een beetje stijgen de komende maand zal het daarna wel klaar zijn.
Het interesseert mij helemaal niks of mensen nog positief testen tijdens een nachtclub of wat dan ook, want het gaat er om dat de ziekenhuizen niet vol lopen.![]()
Omdat de besmette TvT doelgroep groepen gaat besmetten die nog niet volledig gevaccineerd zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Kijk naar wie positief getest is.
Dat gaat niet tot nauwelijks tot opnames leiden![]()
Er zijn ook delen van Nederland waar de vaccinatie-bereidheid heel laag is.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat het gelijktijdig wel goed komt. Sowieso voor één prik is de kans op zk. opname bijna 0%, ondanks dat we misschien een beetje stijgen de komende maand zal het daarna wel klaar zijn.
Het interesseert mij helemaal niks of mensen nog positief testen tijdens een nachtclub of wat dan ook, want het gaat er om dat de ziekenhuizen niet vol lopen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
We moeten bepalen waar we op gaan sturen. Zero covid is nooit ons doel geweest. Het ging om het niet laten overstromen van de IC's, de zorg.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Volgende week al weer Zomerreces (09jul t/m 06sep) totdat de R weer in de maand is.
De TK heeft haar functie hier(in) sws al compleet verloren.
Dat doel lijkt nu bereikt.
En wat gaan de parameters voor de volgende fase zijn?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Welke groepen dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:47 schreef HPoi het volgende:
[..]
Omdat de besmette TvT doelgroep groepen gaat besmetten die nog niet volledig gevaccineerd zijn.
En zijn dat allemaal risicogroepen?
Ik zie echt het gevaar niet zo.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
HONDERDMILJOENMILJARDquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:47 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
HONDERDEN MILJOENEN.
Hij bedoelde vast meloenen. Decadent?![]()
Ik had ook begrepen dat de vaccins al minder werkzaam zijn tegen deze variant.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:47 schreef HPoi het volgende:
[..]
Omdat de besmette TvT doelgroep groepen gaat besmetten die nog niet volledig gevaccineerd zijn.
Ja, bron moet ik even zoeken.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Nee.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist dat TvT zou het percentage positief moeten drukken, dus dat dat alsnog stijgt is wel een slecht teken.
Want.
Een goed deel zou zich anders helemaal niet laten testen. Van wat extra naar de GGD gaat na positieve TVT is praktisch 100% uiteraard positief. Dat vertekend dus het totaal percentage positief, omdat die subgroep gigantisch scheef is...#WeesGeenWhales![]()
Ja doe datquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik had ook begrepen dat de vaccins al minder werkzaam zijn tegen deze variant.
Ja, bron moet ik even zoeken.
Werkzaamheid is prima namelijkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dit.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
Vaccinatiebereidheid is best wel heel hoog, wat boeit het dat de delta variant zich gaat verspreiden, de ziektelast is dan toch al weg. We moeten vooral accepteren dat corona niet meer weggaat. Who cares dat er mensen positief gaan testen na volledige vaccinatie? Je wordt toch niet heel ziek dat je naar het ziekenhuis moet. Het hoort straks bij het leven net zoals de griep, maar dat lijken we niet te willen accepteren omdat we doorgeslagen zijn in alles altijd maar willen controleren. We moeten de natuur ook gewoon de natuur laten straks, want weg krijg je het toch niet.
Die delta variant is voor de gevaccineerden helemaal geen probleem.![]()
Toen ik daarvoor koos wist ik al dat het 60%, 100% tegen ziekenhuis en sterfte bijna, en dat de FDA het had goedgekeurd en de CDC vind dat je er net als bij pfizer en moderna "alles mee kan doen wat je voor de pandemie kon"...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Begrijp je dat jij precies hetzelfde doet als Henk of Sjaan die zich niet laten vaccineren, maar dan andersom?
Jij hebt je laten vaccineren met Janssen omdat je zo snel mogelijk die QR code wilde, zo snel mogelijk weer naar je feestje wilde. Eventuele mindere effectiviteit boeide je niet, want je bent jong en gezond.
Henk en Sjaan zeggen: Ik ben bang voor wat die vaccinatie met mijn lijf kan doen, ik ben wel eens heel ziek geweest van de griepprik. Die QR code hoef ik ook niet, buiten boodschappen doen kom ik toch nergens. Of het een goede reden is is irrelevant, net als sommigen jouw reden niet goed zullen vinden.
In beide gevallen redeneer je puur vanuit jezelf. In jouw geval kies je er ook bewust voor een vaccin te nemen wat je sneller toegang tot dingen geeft maar waar onduidelijk was hoe goed de bescherming was. Inmiddels is dat duidelijk, maar het moment dat je hier kwam en aangaf dat je je had laten vaccineren met Janssen was dat niet zo. Jij neemt dus net zo goed een egoďstische beslissing, want jouw beslissing had er ook voor kunnen zorgen dat groepsimmuniteit niet gehaald wordt.#WeesGeenWhales![]()
Meer. Want de besmettingen maken niks meer uit. Alle risico groepen zijn al weken lang gevaccineerd. Volgende stap is weg van de 1,5 meter samenleving. Kan vandaag al gebeurenquote:![]()
![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)coronavirus-a4047886quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja doe dat
Werkzaamheid is prima namelijk
"De Britse studies vergeleken de werking van de vaccins van Pfizer en van AstraZeneca tegen de Alfa- en de Deltavariant. De bescherming tegen een besmetting met symptomen door de Deltavariant is iets minder effectief dan die tegen Alfa: het vaccin van Pfizer was twee weken na de tweede prik 88 procent effectief (tegen Alfa was dat 93 procent), dat van AstraZeneca 60 procent (tegen Alfa 66 procent). Maar tegen ziekenhuisopname door de Deltavariant was de bescherming na volledige vaccinatie onverminderd hoog: 96 procent voor Pfizer, 92 procent voor AstraZeneca. Over het vaccin van Moderna zijn nog geen gegevens maar de verwachting is dat de bescherming door dit vaccin vergelijkbaar is met die van Pfizer."Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)-uit-te-stellen.htmlquote:De British Medical Association, de vakbond voor artsen in het Verenigd Koninkrijk, roept de Britse regering op om het loslaten van de coronamaatregelen op 19 juli opnieuw te heroverwegen.
Premier Boris Johnson kondigde maandag aan dat de regering voornemens is om op 19 juli alle coronamaatregelen los te laten. De zogenoemde 'Freedom Day' (Vrijheidsdag) werd vorige maand al uitgesteld tot die datum vanwege de stijging van het aantal nieuwe coronabesmettingen.
Donderdag zei Johnson echter dat het Britse volk mogelijk enkele voorzorgsmaatregelen moet blijven nemen, zonder details te geven.
De artsen vrezen voor een opleving van COVID-19 en pleiten ervoor dat de mondkapjesplicht ook na 19 juli gehandhaafd blijft. Ook moet er een hernieuwde focus komen op het goed ventileren van ruimtes.![]()
Met honderden miljoenen doden zou corona in de top 3 van dodelijkste epidemieën in de geschiedenis belanden. Net zo dodelijk, of dodelijker dan de Zwarte Dood, de Spaanse griep en de Pest van Justinianus in de 6e eeuw. Maar ja dat zijn van die details die je niet meekrijgt op de pabo.quote:
Die van FvD neemt ook een loopje met de waarheid, de genoemde staten in de VS gingen open nadat de ouderen en zwakkeren waren gevaccineerd. Wat ook een prima beleid is. Maar voor De Jonge onbespreekbaar, goh.![]()
![]()
Welke 1,5 meter samenleving? Is er nog iemand die daar aan doet?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:55 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Meer. Want de besmettingen maken niks meer uit. Alle risico groepen zijn al weken lang gevaccineerd. Volgende stap is weg van de 1,5 meter samenleving. Kan vandaag al gebeuren
Dit is vooral nog een restrictie voor plekken die niet aan TvT doen en dus meer een vorm van maximale bezoekersaantallen. Maar ik was vandaag b.v. op de voetbalclub en er is echt geen hond die daar nog spastisch afstand houdt van anderen.![]()
Dat publliek bij de EK houdt ook geen afstand, die staan bijna op elkaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welke 1,5 meter samenleving? Is er nog iemand die daar aan doet?
Dit is vooral nog een restrictie voor plekken die niet aan TvT doen en dus meer een vorm van maximale bezoekersaantallen. Maar ik was vandaag b.v. op de voetbalclub en er is echt geen hond die daar nog spastisch afstand houdt van anderen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Gelukkig maar. Weg met alle debiele maatregelen die niet meer nodig zijnquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welke 1,5 meter samenleving? Is er nog iemand die daar aan doet?
Dit is vooral nog een restrictie voor plekken die niet aan TvT doen en dus meer een vorm van maximale bezoekersaantallen. Maar ik was vandaag b.v. op de voetbalclub en er is echt geen hond die daar nog spastisch afstand houdt van anderen.![]()
![]()
Lijkt me een verstandig plan. Veel beloven, weinig geven...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-uit-te-stellen.html
[..]
Wel goed om dit soort maatregelen vast te houden:
https://www.theguardian.c(...)arming-rise-in-cases
Die kapjes zetten wel zoden aan de dijk als je in de metro in elkaars lichaamssappen staat gaar te koken.![]()
![]()
En waar zit je zorg dan in? Dit is toch dikke prima als je even goed kijkt en beseft wat die bescherming inhoudt tegen de Delta variant?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)coronavirus-a4047886
"De Britse studies vergeleken de werking van de vaccins van Pfizer en van AstraZeneca tegen de Alfa- en de Deltavariant. De bescherming tegen een besmetting met symptomen door de Deltavariant is iets minder effectief dan die tegen Alfa: het vaccin van Pfizer was twee weken na de tweede prik 88 procent effectief (tegen Alfa was dat 93 procent), dat van AstraZeneca 60 procent (tegen Alfa 66 procent). Maar tegen ziekenhuisopname door de Deltavariant was de bescherming na volledige vaccinatie onverminderd hoog: 96 procent voor Pfizer, 92 procent voor AstraZeneca. Over het vaccin van Moderna zijn nog geen gegevens maar de verwachting is dat de bescherming door dit vaccin vergelijkbaar is met die van Pfizer."Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die zijn in die stadions allemaal getest.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat publliek bij de EK houdt ook geen afstand, die staan bijna op elkaar.![]()
Echt?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die zijn in die stadions allemaal getest.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Wel godver. Natuurlijk, komt weer iemand schreeuwen dat we maatregelen en mondkapjes moeten houden en nooit meer normaal vrij moeten leven zoals voor corona. Okay, ik weet niet of hij bedoeld nooit meer een precovid maatschappij, of niet direct na 19 juli... granted, goede kans dat laatste. Hoe dan ook, in beide gevallen kokosnoot met hoe weinig de ziekenhuizen stijgen in Engeland ivh tot de besmettingen.
Gelukkig veegt de regering daar volledig hun reet hiermee af, goed voorbeeld voor de rest van europa. LEtterlijke elke minister in het kabinet tot en met milieu aan toe roept al een week binnen het parlement en aan de media en overal dat alle beperkingen weg gaan de 19de, dat ze geen reden zien om te stoppen zelfs als het aantal besmettingen nog "meer dan verdubbelt", etc. De minister van milieu zei 3 dagen ofzo terug trots dat hij zijn mondkapje "zodra het niet meer verplicht is nooit meer draagt", die nieuwe van VWS zegt dat de 19de alles eraf gaat en dat zijn "absolute topprioriteit is en iedereen zsm zijn vrijheid terug moet krijgen" etc.
Allemaal incl. Johnson hameren ze er ook al dagen op dat social distancing en maskers binnen en buiten zowieso Schlüss zijn na de 19de. Een paar wetenschapper schijnen nog wat dwars te liggen over social distancing en mondkapjes binnen, maar die bepalen het natuurlijk niet. Kabinet is er unaniem over eens dat ze weggaan, punt. En parlement wil dat ook en zit er als havikken bovenop. En de economie wil het, en de bevolking.
Dus ja, in navolging van die paar wetenschappers gaat deze vakbond hier gewoon bakzeil halen, ze kunnen net zo goed tegen een betonnen muur praten als tegen de engelse regering. En terecht. Ze gaan gewoon accepteren dat er dan iets meer doden vallen en ziekenhuisopnames, als het net als bij de griep maar niet de ziekenhuizen overspoeld.
en die beslissing is al gemaakt en wordt al een week door het voltallige kabinet overal meerdere keren per dag rondgeroepen, dus ik weet niet wat die bond hier precies probeert te bereiken. XD
Wordt wel amusant om 20 juli te zien hoe ze reageren
#WeesGeenWhales![]()
Ik kan nu al niet wachten op je rant als de regering er toch in mee gaat. Wat hoogstwaarschijnlijk gewoon gaat gebeuren. Of ik het daar persoonlijk nou mee eens ben of niet. Ook vóór de vorige verlenging wist je te roepen dat het zeker was dat de regering freedom day gewoon door zouden laten gaan, want ze hadden dit en dat geroepen. Toen gingen ze toch gewoon overstag; uitstel. Zie niet in waarom het deze keer anders gaat zijn daar.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:03 schreef eragon2890 het volgende:
Wel godver. Natuurlijk, komt weer iemand schreeuwen dat we maatregelen en mondkapjes moeten houden en nooit meer normaal vrij moeten leven zoals voor corona. Okay, ik weet niet of hij bedoeld nooit meer een precovid maatschappij, of niet direct na 19 juli... granted, goede kans dat laatste. Hoe dan ook, in beide gevallen kokosnoot met hoe weinig de ziekenhuizen stijgen in Engeland ivh tot de besmettingen.
Gelukkig veegt de regering daar volledig hun reet hiermee af, goed voorbeeld voor de rest van europa. LEtterlijke elke minister in het kabinet tot en met milieu aan toe roept al een week binnen het parlement en aan de media en overal dat alle beperkingen weg gaan de 19de, dat ze geen reden zien om te stoppen zelfs als het aantal besmettingen nog "meer dan verdubbelt", etc. De minister van milieu zei 3 dagen ofzo terug trots dat hij zijn mondkapje "zodra het niet meer verplicht is nooit meer draagt", die nieuwe van VWS zegt dat de 19de alles eraf gaat en dat zijn "absolute topprioriteit is en iedereen zsm zijn vrijheid terug moet krijgen" etc.
Allemaal incl. Johnson hameren ze er ook al dagen op dat social distancing en maskers binnen en buiten zowieso Schlüss zijn na de 19de. Een paar wetenschapper schijnen nog wat dwars te liggen over social distancing en mondkapjes binnen, maar die bepalen het natuurlijk niet. Kabinet is er unaniem over eens dat ze weggaan, punt. En parlement wil dat ook en zit er als havikken bovenop. En de economie wil het, en de bevolking.
Dus ja, in navolging van die paar wetenschappers gaat deze vakbond hier gewoon bakzeil halen, ze kunnen net zo goed tegen een betonnen muur praten als tegen de engelse regering. En terecht. Ze gaan gewoon accepteren dat er dan iets meer doden vallen en ziekenhuisopnames, als het net als bij de griep maar niet de ziekenhuizen overspoeld.
en die beslissing is al gemaakt en wordt al een week door het voltallige kabinet overal meerdere keren per dag rondgeroepen, dus ik weet niet wat die bond hier precies probeert te bereiken. XD
Wordt wel amusant om 20 juli te zien hoe ze reageren
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2021 18:07:49 ]![]()
Zie mijn post hierboven. Gaat niet gebeuren. Het hele kabinet heeft unaniem al lang besloten alle mondkapjes, afstandsregels, etc 100% af te schaffen, binnen en buiten, na de 19de. IIG als regels. En het parlement wil dat ook.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:01 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Lijkt me een verstandig plan. Veel beloven, weinig geven...
Wel goed om dit soort maatregelen vast te houden:
[ afbeelding ]
https://www.theguardian.c(...)arming-rise-in-cases
Die kapjes zetten wel zoden aan de dijk als je in de metro in elkaars lichaamssappen staat gaar te koken.
Sterker nog, er is ook al besloten dat het NIET verplicht wordt voor festivals, voetbal, concerten, en andere massa evenementen om test of vaccinatiebewijzen te vraag, zelfs dat niet. Ze gaan terug naar "pre-covid", zoals Johnson het op tv noemde. als er al iets blijft zoals zo'n kapje in OV, hebben ze al 100% bevestigd, zelfs in parlement, dat dat dan zowieso 100% vrijwillig zal zijn.
19 juli is het schlush in Engeland met alle beperkingen, daar is het hele kabinet/regering het unaniem over eens, en het parlement, en een vakbond gaat daar echt niets aan veranderen. Is gewoon al besloten.
WOrdt leuk om te zien hoe men reageert de 20ste XD#WeesGeenWhales![]()
Nee, dat gaat niet. Dit roepen experts namelijk al dagen, en al dagen zeggen ministers dat ze Dat Gewoon Niet Gaan DOen. Verder is het parlement tegen dus kunnen ze het niet eens.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan nu al niet wachten op je rant als de regering er toch in mee gaat. Wat hoogstwaarschijnlijk gewoon gaat gebeuren. Of ik het daar persoonlijk nou mee eens ben of niet.
Maar deze geluiden zijn er al een week, en het voltallige kabinet zegt al een week "Nee".
Bronnen binnen kabinet zeggen letterlijk dat zelfs als het nog meer dan verdubbelt het ze niet boeit en dat het als de griep behandeld moet gaan worden.
Zelfs de test- of vaccinatiebewijzen zijn eraf.
Áls er al iets blijft, hebben ze al bevestigd (ook in het parlement) dat het dan zowieso "guidance" wordt, en dus niet meer verplicht. De regels gaan weg, tenzij de hemel morgen naar beneden pleurt.
ik weet dat het de daily mail is, maar dit geeft desondanks een goed beeld van hoe ze erin staan, rechtstreeks van bronnen binnen de regering: https://www.dailymail.co.(...)-passports-over.html
en nogmaals, deze geluiden zijn er al langer. Ze gaan er ook op in "We zijn het er niet mee eens, nee, gaat niet gebeuren".
Als zlefs hun eigen top adviseurs die reactie krijgen... wat denk je dan van een vakbond? XD
En waarom het deze keer anders zou zijn? meerdere:
- 1) publieke druk. Zowel het parlement (inclusief eigen partijen) als de economie accepteerden het om meer te vaccineren, dat was de reden, maar dat is na 19de gebeurd. MP 's zitten er als havikken op.
- 2) Economie. Zie 1).
- 3) andere landen. Hier, USA, Polen, Oostenrijk, België, enzovoort, heel veel plekken mogen nachtclubs, festivals etc weer. Dat maakt de druk nog groter.
- 4) ze hadden een great british summer beloofd, en dus is Johnson hell bent freedom day te hebben voor de zomervakantie begint. 19 juli was een kleine concessie, maar dan MOET het of hij gaat af.#WeesGeenWhales![]()
In Florence: https://www.thelocal.it/2(...)o-stop-virus-spread/
Avondwandelverbod voor bepaalde straten om drukte te voorkomen, tenzij je van/naar een terras gaat. Er wordt zowel corona als overlast door massatoerisme genoemd. Ja, die maatregelen zijn zo lekker handig om andere maatschappelijke problemen aan te pakken...![]()
Gelukkig bepaal jij dat niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven. Gaat niet gebeuren. Het hele kabinet heeft unaniem al lang besloten alle mondkapjes, afstandsregels, etc 100% af te schaffen, binnen en buiten, na de 19de. IIG als regels. En het parlement wil dat ook.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Bij de vorige verlenging wist je ook helemaal zeker dat freedom day gewoon door zou gaan. Toen hadden ze ook van alles geroepen. Geen zekerheid dat ze nu niet precies hetzelfde doen natuurlijk. Hoe hard je jezelf wel niet probeert te overtuigen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:11 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet. Dit roepen experts namelijk al dagen, en al dagen zeggen ministers dat ze Dat Gewoon Niet Gaan DOen. Verder is het parlement tegen dus kunnen ze het niet eens.
Maar deze geluiden zijn er al een week, en het voltallige kabinet zegt al een week "Nee".
Bronnen binnen kabinet zeggen letterlijk dat zelfs als het nog meer dan verdubbelt het ze niet boeit en dat het als de griep behandeld moet gaan worden.
Zelfs de test- of vaccinatiebewijzen zijn eraf.
Áls er al iets blijft, hebben ze al bevestigd (ook in het parlement) dat het dan zowieso "guidance" wordt, en dus niet meer verplicht. De regels gaan weg, tenzij de hemel morgen naar beneden pleurt.
ik weet dat het de daily mail is, maar dit geeft desondanks een goed beeld van hoe ze erin staan, rechtstreeks van bronnen binnen de regering: https://www.dailymail.co.(...)-passports-over.html
en nogmaals, deze geluiden zijn er al langer. Ze gaan er ook op in "We zijn het er niet mee eens, nee, gaat niet gebeuren".
Als zlefs hun eigen top adviseurs die reactie krijgen... wat denk je dan van een vakbond? XD![]()
Mijn zorg zit hem in het feit dat die bescherming tegen besmetting nu al afneemt, en ik denk dat we nog wel een aantal varianten voor onze kiezen krijgen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:02 schreef Molo het volgende:
[..]
En waar zit je zorg dan in? Dit is toch dikke prima als je even goed kijkt en beseft wat die bescherming inhoudt tegen de Delta variant?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Bescherming tegen besmetting is nooit een doel geweest van de vaccinsquote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mijn zorg zit hem in het feit dat die bescherming tegen besmetting nu al afneemt, en ik denk dat we nog wel een aantal varianten voor onze kiezen krijgen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
huh? Wat zou ik moeten bepalen?quote:
Ik zeg gewoon wat in elke Engelse krant te lezen is en Johgnson en anderen al een week op tv en in parlement zeggen.#WeesGeenWhales![]()
Zie de verschillen die ik er nog in-edite.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij de vorige verlenging wist je ook helemaal zeker dat freedom day gewoon door zou gaan. Toen hadden ze ook van alles geroepen. Geen zekerheid dat ze nu niet precies hetzelfde doen natuurlijk. Hoe hard je jezelf wel niet probeert te overtuigen.
Ze roepen nu alleen niet iets ofzo. Er staat nu van alle ministers unaniem al dagen lang in de kranten, perscos, en in parlement dat ze dit gehoord hebben en het toch gaan doen. En daarbij letterlijk dus dat als de besmettingen nog meer dan verdubbelen tussen nu en de 19de, dat ze het dan nog gaan doen.
Daar komen die verschillen nog bij. Ik zie het nu echt wel gebeuren.
Vooral ook omdat nogmaals, in het PARLEMENT is het draagvlak OOK weg. dus al zouden ze het niet unaniem willen (en dat is dus wel zo) ,ze hebben geen keuze. Hun eigen partij komt in opstand anders.#WeesGeenWhales![]()
Niks aan de hand. Incidentje. Land ver weg. Hoeven we hier echt niet bang voor te zijn. En dan nog, je hebt hier toch nauwelijks last van?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:11 schreef Vasilevski het volgende:
In Florence: https://www.thelocal.it/2(...)o-stop-virus-spread/
Avondwandelverbod voor bepaalde straten om drukte te voorkomen, tenzij je van/naar een terras gaat. Er wordt zowel corona als overlast door massatoerisme genoemd. Ja, die maatregelen zijn zo lekker handig om andere maatschappelijke problemen aan te pakken...Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die neemt helemaal niet af, en er is niets aan de hand als je cijfers kunt interpreteren.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mijn zorg zit hem in het feit dat die bescherming tegen besmetting nu al afneemt, en ik denk dat we nog wel een aantal varianten voor onze kiezen krijgen.
Paniek is nérgens voor nodig.
Denk je niet dat de vaccinmakers anders niet allang nieuwe vaccins waren gaan knutselen om die op de markt te krijgen?
Zelfs die, die er financieel baat bij hebben, vinden het niet nodig en de chillheid zelveOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://www.gelderlander.(...)A9bJsbnnRz%3Famp%3D1
Dit is een gebed zonder eind aan het worden. Gewoon als een gek doorprikken en dan over tot de orde van de dag.zie email 27 oktober![]()
Ik hoop echt dat je gelijk hebtquote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Die neemt helemaal niet af, en er is niets aan de hand als je cijfers kunt interpreteren.
Paniek is nérgens voor nodig.
Denk je niet dat de vaccinmakers anders niet allang nieuwe vaccins waren gaan knutselen om die op de markt te krijgen?
Zelfs die, die er financieel baat bij hebben, vinden het niet nodig en de chillheid zelve
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dat is zo een test-systeem dat je 40 uur van tevoren moet doen?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die zijn in die stadions allemaal getest.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Bert Mulderquote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:17 schreef trein2000 het volgende:
Dit is een gebed zonder eind aan het worden. Gewoon als een gek doorprikken en dan over tot de orde van de dag.![]()
Die zou zijn vakliteratuur eens beter moeten bijhouden en dit roepen aan daarvoor geleerde mensen moeten overlatenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er zijn 130.000 mensen van 90 of ouder in Nederland en de grafiek laat het aantal per 100.000 zien. Het gaat dus echt om hele lage aantallen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is de groep 90+ die licht lijkt te stijgen, maar dat kan ook statistische ruis zijn. Lijkt me op dit moment niet de grootste bron van zorgen.![]()
Maar de Whiskey Tango Foxtrot-variant dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:17 schreef trein2000 het volgende:
Dit is een gebed zonder eind aan het worden. Gewoon als een gek doorprikken en dan over tot de orde van de dag.![]()
Nog even over het percentage positief:quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die bingo sessies, poe, die zijn me toch gevaarlijk. TvT invoeren daar? Kunnen ze nog meer stijgen.
Dit stelt mij dan wel gerust.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zucht. Ik vraag het nogmaals. Wanneer wil jij die dingen dan allemaal weer toestaan en het leven weer gewoon een beetje leuk en vrij maken?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:45 schreef bianconeri het volgende:
Als je gewoon hele simpele maatregelen gaat aanhouden dan kun je de cijfers laag houden zonder dat er problemen door ontstaan.
En nogmaals, dit is niet alleen Nederland. Oostenrijk, Engeland, USA, België, Polen, Hongarije, Frankrijk, en nog vele anderen doen exact hetzelfde momenteel. Iets met lege ziekenhuizen.#WeesGeenWhales![]()
Alleen is de kleurcode op de kaart voor europa ook afhankelijk van het percentage positieve testen. Dus door de negatieve van tvt niet mee te nemen gaat dat stijgen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Nog even over het percentage positief:
[ twitter ]
Dit stelt mij dan wel gerust.![]()
En dan kan NL zomaar weer oranje of rood worden. En dan wordt een vakantie buiten NL ineens weer gecompliceerder.stupidity has become as common as common sense was before![]()
Ik vind het maar een vage bedoening. Laat gewoon dat hele TvT gebeuren hierbuiten, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:33 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit stelt mij dan wel gerust.
Zit ik er nou echt zo ver vanaf dat ik dit angstporno noem?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:17 schreef trein2000 het volgende:
Dit is een gebed zonder eind aan het worden. Gewoon als een gek doorprikken en dan over tot de orde van de dag.
"SNEL DERDE PRIIKK OMMYGWAADD" terwijl het aantal opgenomen mensen dat volledig gevaccineerd om en nabij de 0 ligt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Doe geen moeite. Dit is een gevalletje rupsje nooitgenoeg. Deze crisis heeft de meeste verknipte ideeën over - vooral andermans - vrijheid naar boven doen laten drijven.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:35 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zucht. Ik vraag het nogmaals. Wanneer wil jij die dingen dan allemaal weer toestaan en het leven weer gewoon een beetje leuk en vrij maken?
En nogmaals, dit is niet alleen Nederland. Oostenrijk, Engeland, USA, België, Polen, Hongarije, Frankrijk, en nog vele anderen doen exact hetzelfde momenteel. Iets met lege ziekenhuizen.I'll give you something to do![]()
BTW, nog even @AlwaysHappy
Nog een héél belangrijk verschil met vorige keer wordt hier uitgelegd: https://www.thesun.co.uk/(...)le-19-boris-johnson/
Matt Hancock was voor voorzichtig zijn en niet te snel versoepelen. Maar Johnson wil eraf, dus heeft van de nood een deugd gemaakt toen die weg ging door hem dus te vervangen met een minister van VWS die net zo'n totale havik is qua het ZSM compleet afschaffen van alle beperkingen, en zelfs chancellor is geweest en als primaire prioriteit de economie en bedrijven helpen heeft.
Met andere woorden: Johnson heeft de enige stem van voorzichtigheid eruit gedonderd en een economie-vrijheids-havik op VWS teruggezet. Waardoor er nu dus concensus is in het kabinet over 19 juli. Ook nogal een reden dat het uitstel van vorige keer niets zegt over nu. Daar zat voornamelijk Hancock achter, en die is eruit getrapt in disgrace en express vervangen voor iemand die ook "NU ALLES AF WILT SCHAFFEN!!!"
Ik zie het zonnig in XD#WeesGeenWhales![]()
Eens. Nu ook weer die gekken van de britse artsenbond op nu.nl. Godzijdank heeft de engelse regering daar net zo veel oren naar als een betonnen muur en gaat gewoon (bijna) alles afschaffen per 19 juli, of ze het nu leuk vinden of niet, zéker nu Hancock express is vervangen met een vrijheids-economie-alles-open-alle-beperkingen-weg havik door Johnsonquote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Doe geen moeite. Dit is een gevalletje rupsje nooitgenoeg. Deze crisis heeft de meeste verknipte ideeën over - vooral andermans - vrijheid naar boven doen laten drijven.Nu is er ineens concensus in het kabinet lol
#WeesGeenWhales![]()
Het is een A-klasse ziekte.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vage bedoening. Laat gewoon dat hele TvT gebeuren hierbuiten, zou ik zeggen.
De besmettingen moeten doorgegeven worden.
Daarom mijn pleidooi hier voor een discussie over het moment dat covid een endemische ziekte is.
(Is het dat al niet, nu?)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik voel hem al weer aankomen hoor, aantal maatregelen zal wel weer teruggedraaid worden volgende week of zo.Zonder wrijving geen glans![]()
Op een gegeven moment is het klaar. Als straks iedereen volledig gevaccineerd is, dan moet je terug naar vóór 13 maart 2020. Na vaccinatie nog steeds als halve kluizenaars leven, is belachelijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:35 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zucht. Ik vraag het nogmaals. Wanneer wil jij die dingen dan allemaal weer toestaan en het leven weer gewoon een beetje leuk en vrij maken?
En nogmaals, dit is niet alleen Nederland. Oostenrijk, Engeland, USA, België, Polen, Hongarije, Frankrijk, en nog vele anderen doen exact hetzelfde momenteel. Iets met lege ziekenhuizen.(Un)masking for the greater good.![]()
Niet meer dan logisch. Sinds je na 20:00 weer bier mag kopen escaleert het helemaal uit de hand.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:45 schreef Haags het volgende:
Ik voel hem al weer aankomen hoor, aantal maatregelen zal wel weer teruggedraaid worden volgende week of zo.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Als ze een complete anarchie willen moeten ze dat vooral doen ja.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:45 schreef Haags het volgende:
Ik voel hem al weer aankomen hoor, aantal maatregelen zal wel weer teruggedraaid worden volgende week of zo.![]()
Maar er zijn best veel mensen die zich niet laten vaccineren, denk ik.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:47 schreef Celestien het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het klaar. Als straks iedereen volledig gevaccineerd is, dan moet je terug naar vóór 13 maart 2020. Na vaccinatie nog steeds als halve kluizenaars leven, is belachelijk.
Ik weet niet hoeveel procent dat is.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Zal liggen aan de ziekenhuizen. De Jonge zei vanochtend letterlijk dat het niets uitmaakt als er weer een oplaaing komt als die cijfers niet te hoog worden.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:45 schreef Haags het volgende:
Ik voel hem al weer aankomen hoor, aantal maatregelen zal wel weer teruggedraaid worden volgende week of zo.#WeesGeenWhales![]()
Amen. Hallejuhah.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:47 schreef Celestien het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het klaar. Als straks iedereen volledig gevaccineerd is, dan moet je terug naar vóór 13 maart 2020. Na vaccinatie nog steeds als halve kluizenaars leven, is belachelijk.#WeesGeenWhales![]()
90% wilt het. Daarnaast horen gevaccineerden niet hun vrijheid kwijt te raken voor iets waar zij niets aan kunnen doen. Zolang het aantal ziekenhuisopnames onder de ongevaccineerden niet te hoog wordt (en die kiezen er zelf voor 99% van de tijd) is het irrelevant.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar er zijn best veel mensen die zich niet laten vaccineren, denk ik.
Ik weet niet hoeveel procent dat is.#WeesGeenWhales![]()
Eeuwige pessimist die ik ben zie ik dit ook wel weer gebeuren. Fijn weer zonder werk thuis met een beetje pech. En gore zweetlapjes opquote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:45 schreef Haags het volgende:
Ik voel hem al weer aankomen hoor, aantal maatregelen zal wel weer teruggedraaid worden volgende week of zo.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ja, daar ben ik het wel mee eens, maar wat doen ze dan met die gebieden waar de vaccinantie-bereidheid niet zo hoog is? Gewoon niks?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
90% wilt het. Daarnaast horen gevaccineerden niet hun vrijheid kwijt te raken voor iets waar zij niets aan kunnen doen. Zolang het aantal ziekenhuisopnames onder de ongevaccineerden niet te hoog wordt (en die kiezen er zelf voor 99% van de tijd) is het irrelevant.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Het is niet hoe harder je hier schreeuwt, dat ze dan naar je luisteren daaro hč? Je komt nu echt ook over als een kleuter die met twee vingers in de oren 'lalalalalalalalala' aan het roepen is. Grow up.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven. Gaat niet gebeuren. Het hele kabinet heeft unaniem al lang besloten alle mondkapjes, afstandsregels, etc 100% af te schaffen, binnen en buiten, na de 19de. IIG als regels. En het parlement wil dat ook.
Sterker nog, er is ook al besloten dat het NIET verplicht wordt voor festivals, voetbal, concerten, en andere massa evenementen om test of vaccinatiebewijzen te vraag, zelfs dat niet. Ze gaan terug naar "pre-covid", zoals Johnson het op tv noemde. als er al iets blijft zoals zo'n kapje in OV, hebben ze al 100% bevestigd, zelfs in parlement, dat dat dan zowieso 100% vrijwillig zal zijn.
19 juli is het schlush in Engeland met alle beperkingen, daar is het hele kabinet/regering het unaniem over eens, en het parlement, en een vakbond gaat daar echt niets aan veranderen. Is gewoon al besloten.
WOrdt leuk om te zien hoe men reageert de 20ste XD![]()
Het zal een A-ziekte moeten blijven, anders dondert het hele kaartenhuis van regels waarop dat is gebouwd ineen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een A-klasse ziekte.
De besmettingen moeten doorgegeven worden.
Daarom mijn pleidooi hier voor een discussie over het moment dat covid een endemische ziekte is.
(Is het dat al niet, nu?)
Opvallend hoe het paradigma verschuift... begon met overlijden, toen ziekhuisopname en nu dan besmettingen.
Ik ben zelf ook van meet af aan benieuwd naar het beleidsplan dat Covid19 here to stay is en dan vooral hoe men dat gaan positioneren in het totaal van de zorg."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Idd.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
90% wilt het. Daarnaast horen gevaccineerden niet hun vrijheid kwijt te raken voor iets waar zij niets aan kunnen doen. Zolang het aantal ziekenhuisopnames onder de ongevaccineerden niet te hoog wordt (en die kiezen er zelf voor 99% van de tijd) is het irrelevant.
Waarom moeten gevaccineerden 'boeten' voor de keuze van anderen?(Un)masking for the greater good.![]()
Zonder vaccinaties waren de besmettingen natuurlijk wel een graadmeter voor wat er in de zorg aan zat te komen aan patiënten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het zal een A-ziekte moeten blijven, anders dondert het hele kaartenhuis van regels waarop dat is gebouwd ineen.
Opvallend hoe het paradigma verschuift... begon met overlijden, toen ziekhuisopname en nu dan besmettingen.
Ik ben zelf ook van meet af aan benieuwd naar het beleidsplan dat Covid19 here to stay is en dan vooral hoe men dat gaan positioneren in het totaal van de zorg.
Maar nu de vaccinatiegraad gestaag stijgt niet meer.
Dus waar gaan we op sturen? Waarom is dit geen debat in de TK?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat? Nee.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:57 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Het is niet hoe harder je hier schreeuwt, dat ze dan naar je luisteren daaro hč? Je komt nu echt ook over als een kleuter die met twee vingers in de oren 'lalalalalalalalala' aan het roepen is. Grow up.
Ik roep dit niet. Het voltallige britse kabinet roept dit. Dit zijn quotes van hun, en veel zeiden het nog duidelijker dan ik het hier verwoord.
Ze zeggen letterlijk dat "Mensen het als de griep moeten gaan zien", "ik draag nooit meer een mondkapje na 19 juli", "zelfs als de gevallen ruim 2 keer zo hoog stijgen nog gaan we nog door als de ziekenhuizen maar niet teveel stijgen, zoals de huidige trend op lijkt te wijzen".
Dus ik vermoed dat het de 19de gewoon doorgaat. Ze zeggen dat soort dingen tegen kranten, in het parlement, en op nationale tv. Het is vrij duidelijk.
En de enige stem in het kabinet, Hancock, die terughoudend was, is er dus uitgetrapt en vervangen expres met een ex-chancellor die een totale vrijheids-havik is en voornamelijk naar economie en bedrijven kijkt...
En ja, dat is prachtig, want ik hoop idd dat landen zsm zodra iedereen gevaccineerd is alle maatregelen afsschaffen en ons weer gewoon normaal vrij laten leven. En zelf ga ik dan idd, zoals Johnson en de nieuwe minister van VWS daar gisteren suggereerde, "leven zoals we met de griep doen": nooit eraan denken dus.#WeesGeenWhales![]()
Exact.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:59 schreef Celestien het volgende:
[..]
Idd.
Waarom moeten gevaccineerden 'boeten' voor de keuze van anderen?#WeesGeenWhales![]()
Waarom moesten we boeten vanwege onvoorzichtig gedrag van anderen? Deze hele crisis boeten we avnwege gedrag van anderen. Nu moet dat dan ineens stoppen?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:59 schreef Celestien het volgende:
[..]
Idd.
Waarom moeten gevaccineerden 'boeten' voor de keuze van anderen?![]()
Volgens De Jonge vanochend lokale lockdowns als ergens lokaal een uitbraak. in praktijk zal dat betekenen lockdowns in minderheidswijken en de bible belt en verder iedereen vrij.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het wel mee eens, maar wat doen ze dan met die gebieden waar de vaccinantie-bereidheid niet zo hoog is? Gewoon niks?#WeesGeenWhales![]()
Jij wil toch zowieso de maatregelen afschaffen en de vrijheid terug? Dan zijn we het toch alledrie eens?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom moesten we boeten vanwege onvoorzichtig gedrag van anderen? Deze hele crisis boeten we avnwege gedrag van anderen. Nu moet dat dan ineens stoppen?#WeesGeenWhales![]()
Maar van mij mogen mensen gewoon mensen zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:03 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Jij wil toch zowieso de maatregelen afschaffen en de vrijheid terug? Dan zijn we het toch alledrie eens?![]()
Lokale lockdowns, volgens mij is daar al toe besloten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het wel mee eens, maar wat doen ze dan met die gebieden waar de vaccinantie-bereidheid niet zo hoog is? Gewoon niks?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
TvT wordt in elk geval niet meegenomen in het percentage positief. Dat percentage komt enkel van de GGD.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee.
Want.
Een goed deel zou zich anders helemaal niet laten testen. Van wat extra naar de GGD gaat na positieve TVT is praktisch 100% uiteraard positief. Dat vertekend dus het totaal percentage positief, omdat die subgroep gigantisch scheef is..."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
In opdracht van de regering, met de burgemeester als uitvoerende.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Lokale lockdowns, volgens mij is daar al toe besloten.
Ik vind het bijzonder."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Vanuit het oogpunt van democratische controle is het wel 'bijzonder', ja.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:09 schreef capricia het volgende:
[..]
In opdracht van de regering, met de burgemeester als uitvoerende.
Ik vind het bijzonder.
Dat was het vanuit de veiligheidsregio's trouwens ook al, want die mensen zijn ook aan niemand verantwoording schuldig behalve aan Ferd.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja heel irritant. Op een gegeven moment houdt het ook een keertje op. Dan maar gewoon een land uitzoeken wat op geel of groen staat, en zelf geen/weinig inreisbeperkingen heeft, of sneltest op de dag zelf, whatever. Albanië moet heel mooi zijn, is één van 6 landen ter wereld zonder enige inreisbeperkingen voor wie dan ook (denk omdat er toch niet zoveel mensen komen, hoewel het wel aan populariteit begint te winnen). En anders zijn er vast wel tig gele of groene EU-landen die gewoon een sneltest vragen en verder geen gezeik. Ik doe nu al een jaar alles last-minute, heerlijk als je niet aan schoolvakanties vast zit.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alleen is de kleurcode op de kaart voor europa ook afhankelijk van het percentage positieve testen. Dus door de negatieve van tvt niet mee te nemen gaat dat stijgen.
En dan kan NL zomaar weer oranje of rood worden. En dan wordt een vakantie buiten NL ineens weer gecompliceerder.Saj is wel beter ja. Hancock was wel echt een debiel waarbij Hugo de Jonge in vergelijking een helder licht is. Combinatie van teringdom en psychopaat. En dus ook een hypocriet hebben we gezien. Je zult daar maar wonen en een begrafenis van een dierbare hebben gemist terwijl die idioot gewoon op kantoor z'n minnares stond af te lebberen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:39 schreef eragon2890 het volgende:
BTW, nog even @:alwayshappy
Nog een héél belangrijk verschil met vorige keer wordt hier uitgelegd: https://www.thesun.co.uk/(...)le-19-boris-johnson/
Matt Hancock was voor voorzichtig zijn en niet te snel versoepelen. Maar Johnson wil eraf, dus heeft van de nood een deugd gemaakt toen die weg ging door hem dus te vervangen met een minister van VWS die net zo'n totale havik is qua het ZSM compleet afschaffen van alle beperkingen, en zelfs chancellor is geweest en als primaire prioriteit de economie en bedrijven helpen heeft.
Met andere woorden: Johnson heeft de enige stem van voorzichtigheid eruit gedonderd en een economie-vrijheids-havik op VWS teruggezet. Waardoor er nu dus concensus is in het kabinet over 19 juli. Ook nogal een reden dat het uitstel van vorige keer niets zegt over nu. Daar zat voornamelijk Hancock achter, en die is eruit getrapt in disgrace en express vervangen voor iemand die ook "NU ALLES AF WILT SCHAFFEN!!!"
Ik zie het zonnig in XD![]()
Ja echt, bier zorgt voor al die jongeren die met elkaar staan te kopkluiven nu en niet meer netjes thuiszitten... Wat nu? Weer iedereen naar binnen voor 2100?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet meer dan logisch. Sinds je na 20:00 weer bier mag kopen escaleert het helemaal uit de hand.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Zeggen dat niet vaccineren decadent is.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het wel mee eens, maar wat doen ze dan met die gebieden waar de vaccinantie-bereidheid niet zo hoog is? Gewoon niks?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Omdat het daarboven verheven is in de hoop dat het overwaait. De wetenschap aka RIVM bepaalt nu via het OMT dat debat. De TK heeft geen weerwoord omdat ze geen de discussie kunnen/willen voeren over begrenzingen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Zonder vaccinaties waren de besmettingen natuurlijk wel een graadmeter voor wat er in de zorg aan zat te komen aan patiënten.
Dus waar gaan we op sturen? Waarom is dit geen debat in de TK?
Het is buitengewoon moeilijk discussie te voeren op inhoud met onderlegde mensen, wat helemaal onmogelijk met de rest die vooral kijkt naar de vorm van een opportunistische inhoud. Wie nu zorg ter discussie stelt, graaft poltiek gezien, zijn eigen zorgen
Los daarvan vind ik zelf dat de momentele resultaten nog veel te vroeg zijn om daarmee uit te gaan van stabilisatie.
Maak van die twee weken maar twee jaar en pas dan is er wat zinnigs over te zeggen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Huh? Wat was er mis met Hancock, wel tot dat godspe met die minnares dan idd?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:12 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja heel irritant. Op een gegeven moment houdt het ook een keertje op. Dan maar gewoon een land uitzoeken wat op geel of groen staat, en zelf geen/weinig inreisbeperkingen heeft, of sneltest op de dag zelf, whatever. Albanië moet heel mooi zijn, is één van 6 landen ter wereld zonder enige inreisbeperkingen voor wie dan ook (denk omdat er toch niet zoveel mensen komen, hoewel het wel aan populariteit begint te winnen). En anders zijn er vast wel tig gele of groene EU-landen die gewoon een sneltest vragen en verder geen gezeik. Ik doe nu al een jaar alles last-minute, heerlijk als je niet aan schoolvakanties vast zit.
[..]
Saj is wel beter ja. Hancock was wel echt een debiel waarbij Hugo de Jonge in vergelijking een helder licht is. Combinatie van teringdom en psychopaat. En dus ook een hypocriet hebben we gezien. Je zult daar maar wonen en een begrafenis van een dierbare hebben gemist terwijl die idioot gewoon op kantoor z'n minnares stond af te lebberen.#WeesGeenWhales![]()
ze zitten nu op 25.000 besmettingen per dag, hoeveel zijn er dat er op 19 juli?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:01 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat? Nee.
Ik roep dit niet. Het voltallige britse kabinet roept dit. Dit zijn quotes van hun, en veel zeiden het nog duidelijker dan ik het hier verwoord.
Ze zeggen letterlijk dat "Mensen het als de griep moeten gaan zien", "ik draag nooit meer een mondkapje na 19 juli", "zelfs als de gevallen ruim 2 keer zo hoog stijgen nog gaan we nog door als de ziekenhuizen maar niet teveel stijgen, zoals de huidige trend op lijkt te wijzen".
Dus ik vermoed dat het de 19de gewoon doorgaat. Ze zeggen dat soort dingen tegen kranten, in het parlement, en op nationale tv. Het is vrij duidelijk.
En de enige stem in het kabinet, Hancock, die terughoudend was, is er dus uitgetrapt en vervangen expres met een ex-chancellor die een totale vrijheids-havik is en voornamelijk naar economie en bedrijven kijkt...
En ja, dat is prachtig, want ik hoop idd dat landen zsm zodra iedereen gevaccineerd is alle maatregelen afsschaffen en ons weer gewoon normaal vrij laten leven. En zelf ga ik dan idd, zoals Johnson en de nieuwe minister van VWS daar gisteren suggereerde, "leven zoals we met de griep doen": nooit eraan denken dus.![]()
De bron zei dus letterlijk dat ze al besloten hadden dat het doorging zelfs "als het meer dan verdubbelt tussen nu en dan". Dus zelfs als het 40.000 of 50.000+ is dan gaat het gewoon door, als de ziekenhuizen niet krankzinnig stijgen. Want ze gaan het behandelen als de griepquote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze zitten nu op 25.000 besmettingen per dag, hoeveel zijn er dat er op 19 juli?
Zie hier: https://www.dailymail.co.(...)-passports-over.html#WeesGeenWhales![]()
Ja, dat had ik hier vanmiddag ook meermaals aangegevenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:33 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit stelt mij dan wel gerust.![]()
![]()
![]()
Festivals en discotheken lekker schouder aan schouder het virus verspreiden is niet een essentieel iets.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
“Essentieel” is een breed begrip - neem een sportschool, voor de een is het essentieel, ander interesseert het geen reet mochten ze allemaal verdwijnen.
Sportscholen zijn vanwege volksgezondheid nog om bepaalde redenen als iets van essentieel te bezien.
Daarnaast maak ik ook wel duidelijk dat je prima dingen kunt openen als je daar gewoon de standaard maatregelen kunt aanhouden, zoals afstand houden en mondkapjes zo nodig.
Ik denk niet dat jij gaat verwachten dat ze op de dansvloer helemaal bezopen allemaal 1,5 meter afstand gaan houden? Of iedereen zijn eigen vierkant vakje van glazen schermen.
Op een terras, in een sportschool etc etc kun je prima 1,5 meter afstand houden en een mondkapje op momenten dragen.![]()
Niet helemaal.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Omdat het daarboven verheven is in de hoop dat het overwaait. De wetenschap aka RIVM bepaalt nu via het OMT dat debat. De TK heeft geen weerwoord omdat ze geen de discussie kunnen/willen voeren over begrenzingen.
Het is buitengewoon moeilijk discussie te voeren op inhoud met onderlegde mensen, wat helemaal onmogelijk met de rest die vooral kijkt naar de vorm van een opportunistische inhoud. Wie nu zorg ter discussie stelt, graaft poltiek gezien, zijn eigen zorgen
Los daarvan vind ik zelf dat de momentele resultaten nog veel te vroeg zijn om daarmee uit te gaan van stabilisatie.
Maak van die twee weken maar twee jaar en pas dan is er wat zinnigs over te zeggen.
Van Dissel vraagt om een nieuwe opdracht. Wat de beleidsmakers qua parameters en cijfers willen hebben voor de endemische situatie.
De opdracht moet echt uit Den Haag komen. En die zijn op vakantie of zo..
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zou wel goed zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:29 schreef popje het volgende:
[..]
Ja echt, bier zorgt voor al die jongeren die met elkaar staan te kopkluiven nu en niet meer netjes thuiszitten... Wat nu? Weer iedereen naar binnen voor 2100?
Verwachten dat zuiperds als ze uitgaan op de dansvloer wel even 1,5 meter afstand gaan houden
En met een test moeten binnenkomen wat weinig zegt en amper gecontroleerd wordt
Er zijn al de 1e brandhaarden van dit soort dansavonden bekend.![]()
Als jij nou eens gewoon binnenblijft doet iedereen gewoon verder wat hij wil.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Festivals en discotheken lekker schouder aan schouder het virus verspreiden is niet een essentieel iets.
Sportscholen zijn vanwege volksgezondheid nog om bepaalde redenen als iets van essentieel te bezien.
Daarnaast maak ik ook wel duidelijk dat je prima dingen kunt openen als je daar gewoon de standaard maatregelen kunt aanhouden, zoals afstand houden en mondkapjes zo nodig.
Ik denk niet dat jij gaat verwachten dat ze op de dansvloer helemaal bezopen allemaal 1,5 meter afstand gaan houden? Of iedereen zijn eigen vierkant vakje van glazen schermen.
Op een terras, in een sportschool etc etc kun je prima 1,5 meter afstand houden en een mondkapje op momenten dragen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Toen was ik zeker fietsen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, dat had ik hier vanmiddag ook meermaals aangegeven![]()
(Serieus)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
ik verwed er mijn leven onder, dat 19 juli niet doorgaat met zulke aantallen, maar als jij die leugenaars van een politici wil geloven, be my guest.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:36 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De bron zei dus letterlijk dat ze al besloten hadden dat het doorging zelfs "als het meer dan verdubbelt tussen nu en dan". Dus zelfs als het 40.000 of 50.000+ is dan gaat het gewoon door, als de ziekenhuizen niet krankzinnig stijgen. Want ze gaan het behandelen als de griep
Zie hier: https://www.dailymail.co.(...)-passports-over.html![]()
https://amp.smh.com.au/wo(...)20210703-p586if.htmlquote:‘If we don’t go, will we die?’: quarantine guests perish in hotel fire
For our free coronavirus pandemic coverage, learn more here.
By Amy Chang Chien
July 3, 2021 — 1.46pm
When the fire alarm went off at a hotel in central Taiwan on Wednesday evening, Chen Chien-kuang, 59, a missionary, immediately thought of escaping. But he was one of 29 people in coronavirus quarantine inside the hotel and worried about breaking the rules, which required those in quarantine to stay inside their rooms.
“I don’t know whether I can go out or not. I’m afraid that we will be fined if we go out,” Chen said in a video he took and sent to his son, which was released by the local news media and confirmed by his wife’s brother, Chen Yi-sa. “But if we don’t go, will we die in the fire.”
Chen was among four people who died — three guests in quarantine and one firefighter — in the blaze, which has renewed concerns over the safety of Taiwan’s quarantine facilities and the wisdom of using hotels for the purpose. More than 20 people were injured.
The owner and manager of the Passion Fruit Hotel, which occupied three floors of a 15-story building in the central city of Changhua, told people to remain inside their rooms when the alarm sounded. At first he said that it was a false alarm, according to the video sent by Chen.
After the fire, the owner, Tsai Chin-feng, told the local news media that he had believed the building’s fire doors could withstand heavy smoke and keep the people inside safe. In a brief telephone interview on Friday AEST, Tsai said he had not meant to put his guests at risk.
“We asked people to stay inside for the sake of safety,” Tsai said. “My intention was definitely not to let them fend for themselves.”
He declined to comment further.
It took firefighters more than nine hours to extinguish the fire, the cause of which has not been determined. A spokesperson for the Changhua County fire department said that building’s most recent fire safety inspection in May had turned up no violations.
The hotel, which was constructed in 1993, was previously a shopping center and arcade. But it suffered at least three earlier fires and sat mostly vacant for years. In 2018, investors renovated the building and reopened it, according to the Changhua government.
A spokesperson for Taiwan’s Central Epidemic Command Centresaid at a news conference on Friday that people would not be fined for violating quarantine rules if they faced “special circumstances” such as fires or earthquakes.
The New York Times
Je bent wel levend verbrand maar je hebt tenminste niet de quarantaineregels overtreden.![]()
![]()
Toch wel een beetje een Darwinaward, dit.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:44 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://amp.smh.com.au/wo(...)20210703-p586if.html
Je bent wel levend verbrand maar je hebt tenminste niet de quarantaineregels overtreden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Kap met dat nepnieuws over toegangstesten en die zero covid gekte, panisch te doen over wat besmettingen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zou wel goed zijn inderdaad.
Verwachten dat zuiperds als ze uitgaan op de dansvloer wel even 1,5 meter afstand gaan houden
En met een test moeten binnenkomen wat weinig zegt en amper gecontroleerd wordt
Er zijn al de 1e brandhaarden van dit soort dansavonden bekend.
Een haardje ergens, nou wat een ramp, er zijn miljoenen Nederlanders overal en nergens besmet geraakt en vooral niet in de clubs want die waren de godganse tijd gesloten.I'll give you something to do![]()
De tijd van de discotheek is echter al lang en breed voorbij, daarvan hebben we er in Nederland echt nog maar een handjevol. Zelfs wanneer iedereen in een bepaalde discotheek geďnfecteerd zou raken hebben we het verhoudingsgewijs nog altijd maar over heel erg weinig mensen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Festivals en discotheken lekker schouder aan schouder het virus verspreiden is niet een essentieel iets.
Op een terras, in een sportschool etc etc kun je prima 1,5 meter afstand houden en een mondkapje op momenten dragen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
So what? Wat maakt dat uit op het geheel. Het was overal nog >70% m.u.v. Urk kan ik me herinneren.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er zijn ook delen van Nederland waar de vaccinatie-bereidheid heel laag is.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Die vraag heb ik afgelopen weken inderdaad hier ook al meerdere keren gesteld. Wat kunnen we verwachten? De signaalwaardes, die al niks waard waren, wat moeten we daar nu mee? Besmettingen zelf heeft weinig zin om naar te kijken. En het is vooral de dreiging van een stijgende druk op de zorg die vrijwel teniet wordt gedaan door de vaccinaties. Maar het vertrouwen in die vaccins is er nog niet. Het is ook nog wel zo dat een groot deel van de bevolking ook gewoon nog niet beschermd is door de vaccins, en dus wel nog steeds in het ziekenhuis kan belanden. Maar hoe meer gevaccineerd, hoe minder dreiging van grote druk op de ziekenhuizen, en dus ook geen noodzaak voor maatregelen meer.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Zonder vaccinaties waren de besmettingen natuurlijk wel een graadmeter voor wat er in de zorg aan zat te komen aan patiënten.
Dus waar gaan we op sturen? Waarom is dit geen debat in de TK?
Je ziet nu in de VK veel cases, die vooral onder jeugd plaatsvinden, en relatief weinig opnames (al neemt het nu wel weer met ongeveer 25% per week toe). Er gaan toch weer geruchten dat de laatste versoepelingen op 19 juli misschien toch uitgesteld worden, maar vooralsnog zullen er op Wembley toch 60.000 man zitten en op Silverstone 140.000 (beiden onder het mom van testen...).
De kans op long-Covid, wat toch ook best voorkomt onder de jeugd, wordt eigenlijk volledig genegeerd op dit moment, en dat kan de maatschappij nog wel eens duur komen te staan.![]()
Er zijn genoeg kroegen die normaal gesproken minstens drie avonden per week stampvol staan, zeker in de studentensteden.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De tijd van de discotheek is echter al lang en breed voorbij, daarvan hebben we er in Nederland echt nog maar een handjevol. Zelfs wanneer iedereen in een bepaalde discotheek geďnfecteerd zou raken hebben we het verhoudingsgewijs nog altijd maar over heel erg weinig mensen.![]()
Mensen slaan helemaal door heb ik het idee, puur door dat maakbaarheidsdenken gezwel van de 21e eeuw.
Jaap Goudsmit zei het maanden geleden al. Pandemie weg? Prima, doe Covid vac maar in het pakket met de griepprik en accepteer gewoon dat het blijft.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
"Er gaan geruchten onder jongeren rond dat de betrokken club zich toch niet aan alle maatregelen heeft gehouden"
"De QR-codes zouden onderling zijn door geappt. Ook zouden bezoekers naar binnen en naar buiten zijn gelopen. Terwijl als je binnen bent, het de bedoeling is daar blijft".
#AspenValley
https://t.co/QfSDnDWDpW
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-besmet-coronavirus
De apres ski club in Nederland dus."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ben oprecht benieuwd wanneer we weer een ouderwets normaal jaar gaan hebben zonder lockdowns. En dan ook binnen Europa. Gewoon een januari tot december zonder micro manage maatregelen en zonder restricties voor toerisme. De doelpalen zullen wel weer gaan schuiven in het najaar. We gaan zien welke BNW theorieën er nu weer uit gaan komen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen slaan helemaal door heb ik het idee, puur door dat maakbaarheidsdenken gezwel van de 21e eeuw.
Jaap Goudsmit zei het maanden geleden al. Pandemie weg? Prima, doe Covid vac maar in het pakket met de griepprik en accepteer gewoon dat het blijft.![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die vraag heb ik afgelopen weken inderdaad hier ook al meerdere keren gesteld. Wat kunnen we verwachten? De signaalwaardes, die al niks waard waren, wat moeten we daar nu mee? Besmettingen zelf heeft weinig zin om naar te kijken. En het is vooral de dreiging van een stijgende druk op de zorg die vrijwel teniet wordt gedaan door de vaccinaties. Maar het vertrouwen in die vaccins is er nog niet. Het is ook nog wel zo dat een groot deel van de bevolking ook gewoon nog niet beschermd is door de vaccins, en dus wel nog steeds in het ziekenhuis kan belanden. Maar hoe meer gevaccineerd, hoe minder dreiging van grote druk op de ziekenhuizen, en dus ook geen noodzaak voor maatregelen meer.
Je ziet nu in de VK veel cases, die vooral onder jeugd plaatsvinden, en relatief weinig opnames (al neemt het nu wel weer met ongeveer 25% per week toe). Er gaan toch weer geruchten dat de laatste versoepelingen op 19 juli misschien toch uitgesteld worden, maar vooralsnog zullen er op Wembley toch 60.000 man zitten en op Silverstone 140.000 (beiden onder het mom van testen...).
De kans op long-Covid, wat toch ook best voorkomt onder de jeugd, wordt eigenlijk volledig genegeerd op dit moment, en dat kan de maatschappij nog wel eens duur komen te staan.![]()
Eerlijk is eerlijk. Van Dissel dringt hier al een tijdje op aan. Op de volgende fase. Wat het RIVM moet gaan aanleveren. Al sinds april zo ongeveer."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik dacht een aantal maand geleden dat het wel weer normaal zou zijn met de herfst, maar nu vraag ik me soms af of dit niet door blijft gaan...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben oprecht benieuwd wanneer we weer een ouderwets normaal jaar gaan hebben zonder lockdowns. En dan ook binnen Europa. Gewoon een januari tot december zonder micro manage maatregelen en zonder restricties voor toerisme. De doelpalen zullen wel weer gaan schuiven in het najaar. We gaan zien welke BNW theorieën er nu weer uit gaan komen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Alsjeblieft idd. Waarom horen we alleen maar angstporno van Koopmans?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
Jaap Goudsmit zei het maanden geleden al. Pandemie weg? Prima, doe Covid vac maar in het pakket met de griepprik en accepteer gewoon dat het blijft."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik denk dat NL nog wel vrij relaxed is met alle maatregelen. Ik weet dat wel zeker.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik dacht een aantal maand geleden dat het wel weer normaal zou zijn met de herfst, maar nu vraag ik me soms af of dit niet door blijft gaan...
Zero covid is hier nooit serieus overwogen. We hebben dan ook best veel doden.
Ik vind een DL ofzo veel strenger."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het gaat om ziekenhuizen en doden heh, die stijgen veel minder snel.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik verwed er mijn leven onder, dat 19 juli niet doorgaat met zulke aantallen, maar als jij die leugenaars van een politici wil geloven, be my guest.
Also, de enige stem van voorzichtigheid en was Hancock, en die is door Boris vervangen met een einde-beperkingen-havik die eerst economieminister was en alleen om economie geeft.#WeesGeenWhales![]()
Ik vind het hier oprecht nog wel meevallen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alsjeblieft idd. Waarom horen we alleen maar angstporno van Koopmans?
De maatregelen (behalve 1,5 meter) zijn dan ook nogal snel afgeschaft.
Ik weet niet of jij ook buitenlandse pers volgt. Maar angstporno gaat niet echt op voor ons."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
dat weet ik, alleen de media geeft daar niks om, die blijft koppen met weer een stijging van positieve tests!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Het gaat om ziekenhuizen en doden heh, die stijgen veel minder snel.
een einde-beperkingen-havik die eerst economieminister was en alleen om economie geeft.
[ Bericht 0% gewijzigd door THEFXR op 03-07-2021 20:30:42 ]![]()
De cafe's met zaal en discotheken waar wij als twintigers naar toe gingen zijn op één na allemaal failliet of gesloopt en vervangen door peperdure "levensloopbestendige" appartementen. Ik vraag me echt af waar de lokale jeugd zich nog zou moeten aansteken.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:03 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Er zijn genoeg kroegen die normaal gesproken minstens drie avonden per week stampvol staan, zeker in de studentensteden.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Binnen Europa zou vanwege de zeer lage vaccinatiegraad van bijvoorbeeld Roemenië en Bulgarije nooit lukken. Het is een kwestie van tijd voordat daar de deltavariant stevig toeslaat. West-Europa, Noord-Europa en Zuid-Europa zouden in principe naar normaal kunnen als de immuniteitsgraad hoog genoeg is en er geen sprake is van vaccinontwijkende varianten, dat bijvoorbeeld een lokale uitbraak snel in de kiem gesmoord kan worden en dat het aantal gebieden met een te lage vaccinatiegraad klein genoeg is, dat bij een uitbraak in dat gebied, landelijk gezien de ziekenhuizen voldoende capaciteit hebben om de coronapatiënten uit die gebieden met een te lage vaccinatiegraad op te vangen, zonder dat reguliere zorg uitgesteld wordt. Dan zou je in principe weer naar een redelijk normale situatie kunnen, waarbij je als EU-burger ook gewoon tussen diverse landen kan reizen (al zullen wellicht Roemenië en Bulgarije uitgezonderd worden).quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben oprecht benieuwd wanneer we weer een ouderwets normaal jaar gaan hebben zonder lockdowns. En dan ook binnen Europa. Gewoon een januari tot december zonder micro manage maatregelen en zonder restricties voor toerisme. De doelpalen zullen wel weer gaan schuiven in het najaar. We gaan zien welke BNW theorieën er nu weer uit gaan komen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Erno-BE op 03-07-2021 20:35:21 ]Rossíya, Rossíya -
Mijn buurvrouw van 91 zat vanmiddag te zeiken op 'die jeugd van tegenwoordig', waardoor er nu weer 'een enorme uitbraak was' in Enschede door die discotheek.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het hier oprecht nog wel meevallen.
Ik weet niet of jij ook buitenlandse pers volgt. Maar angstporno gaat niet echt op voor ons.
Even haarfijn uitgelegd, maar Jezus Christus wat ben ik klaar met die matige manier van interpreteren en framen met cijfers zegOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Voor de volledige gevaccineerden niet, nee. Da's momenteel krap een derde van de bevolking.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:54 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dit.
Die delta variant is voor de gevaccineerden helemaal geen probleem.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Hier in Duitsland wordt de delta variant apocalyps alweer wekenlang verkondigt en met effect; m'n vriendin is, ondanks dat ze al weken geleden haar tweede dosis Pfizer gekregen heeft, nog altijd doodsbang om geďnfecteerd te raken. Ik krijg haar ook niet aan het verstand gebracht dat ze door de vaccinatie dusdanig goed beschermd is dat de kans, dat ze een auto ongeluk krijgt, groter is dan dat ze na een eventuele infectie in het ziekenhuis of op de IC terecht komt.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij ook buitenlandse pers volgt. Maar angstporno gaat niet echt op voor ons.
De media met hun fearporn spelen echt een hele kwalijke rol. Het heeft allemaal niets meer met neutrale berichtgeving en onafhankelijke journalistiek te maken, er moeten dodebomenmedia en advertenties verkocht worden.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Misschien @Erno, is het tijd dat je je licht even bij het Robert Koch Instituut opsteekt want Duitsland is groen geworden, maar door testen voor toegang mag jij er misschien niet meer heen... oh nee!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Man man man. Nederlanders..quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw van 91 zat vanmiddag te zeiken op 'die jeugd van tegenwoordig', waardoor er nu weer 'een enorme uitbraak was' in Enschede door die discotheek.
Even haarfijn uitgelegd, maar Jezus Christus wat ben ik klaar met die matige manier van interpreteren en framen met cijfers zeg
Je leeft hier als een god.
Geen mondkapjes zoals in onze buurlanden. Geen avondklok zoals nu in Portugal. Gratis testen als je naar massa evenementen wil.
Alleen nog 1,5 meter.
En maar klagen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Vanaf 14 augustus ben ik gewoon welkom met het European Green Certificate, want dan heb ik tweemaal over het beste covid-vaccin ter wereld in mijn linkerarm gespoten gekregen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:35 schreef popje het volgende:
Misschien @:Erno, is het tijd dat je je licht even bij het Robert Koch Instituut opsteekt want Duitsland is groen geworden, maar door testen voor toegang mag jij er misschien niet meer heen... oh nee!Rossíya, Rossíya -
Soms zijn er goede dagen, soms zijn er slechte dagen, mijn waarde.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zeldzaam veel poep gelezen vandaag in COR.
![]()
Je hebt je baan nog, ook niet zo vanzelfsprekendquote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Man man man. Nederlanders..
Geen mondkapjes zoals in onze buurlanden. Geen avondklok zoals nu in Portugal. Gratis testen als je naar massa evenementen wil.
Alleen nog 1,5 meter.
En maar klagen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Ja maar wat als je nu eerder naar Duitsland wilt? En wat als Pfizer straks degradeert uit de top van de vaccins? Het moet wel een beetje spannend blijven, de soap rondom Erno naar Duitsland...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vanaf 14 augustus ben ik gewoon welkom met het European Green Certificate, want dan heb ik tweemaal over het beste covid-vaccin ter wereld in mijn linkerarm gespoten gekregen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
One of those days inderdaad.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zeldzaam veel poep gelezen vandaag in COR.![]()
Ik vond Koopmans gisteren helemaal niet paniekerig reageren. Was juist een van de eerste keren dat ze redelijk positief was.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alsjeblieft idd. Waarom horen we alleen maar angstporno van Koopmans?![]()
Ik weet het.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hier in Duitsland wordt de delta variant apocalyps alweer wekenlang verkondigt en met effect; m'n vriendin is, ondanks dat ze al weken geleden haar tweede dosis Pfizer gekregen heeft, nog altijd doodsbang om geďnfecteerd te raken. Ik krijg haar ook niet aan het verstand gebracht dat ze door de vaccinatie dusdanig goed beschermd is dat de kans, dat ze een auto ongeluk krijgt, groter is dan dat ze na een eventuele infectie in het ziekenhuis of op de IC terecht komt.
De media met hun fearporn spelen echt een hele kwalijke rol. Het heeft allemaal niets meer met neutrale berichtgeving en onafhankelijke journalistiek te maken, er moeten dodebomenmedia en advertenties verkocht worden.
Angstporno, het woord, heb ik ook voor het eerst in de Duitse Social Media zien opduiken.
Triest hč.
Onze Marion Koopmans is echt een natte theedoek vergeleken daarbij."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ze snapt er, door hoe het gebracht wordt door de media en omdat ze zelf niet meer op zijn aller scherpst is door haar leeftijd, geen zak van vooral en is nu boos op 'de jongeren'.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Alleen nog 1,5 meter.
En maar klagen.
Daar word ik dan weer boos om
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Welke covid-vaccins zijn beter dan Comirnaty van Pfizer/BioNTech? Sowieso niet AstraZeneca of Johnson&Johnson. Ook geen Sputnik-V of Chinese vaccins. Enkel Novavax ofzo, maar dat wordt niet in Nederland toegediend.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:38 schreef popje het volgende:
[..]
Ja maar wat als je nu eerder naar Duitsland wilt? En wat als Pfizer straks degradeert uit de top van de vaccins? Het moet wel een beetje spannend blijven, de soap rondom Erno naar Duitsland...Rossíya, Rossíya -
Ik sta te trillen op mijn benen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Voor de volledige gevaccineerden niet, nee. Da's momenteel krap een derde van de bevolking.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Alleen nog 1,5 meter.
En maar klagen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Buitenlandse pers bepaalt toch niet of we hier angstporno hebben?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij ook buitenlandse pers volgt. Maar angstporno gaat niet echt op voor ons."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik dacht dat daar wel een beveiliging opzat voor dubbele QR-codes?
Nee, dus.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Nee. Wel hoe zij zelf schrijven. En dan is dan is er maar 1 conclusie. Het valt allemaal wel mee hier met die angstporno.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Buitenlandse pers bepaalt toch niet of we hier angstporno hebben?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Erno gebruikt het type vaccin dat hij heeft gekregen als statussymbool...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:38 schreef popje het volgende:
[..]
Ja maar wat als je nu eerder naar Duitsland wilt? En wat als Pfizer straks degradeert uit de top van de vaccins? Het moet wel een beetje spannend blijven, de soap rondom Erno naar Duitsland...![]()
Daar is de ID check voor bedachtquote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
Nee, dus.
Als je die niet doet....
Daarnaast kunnen mensen vals negatief getest zijn, na de test besmet zijn geraakt/besmettelijk zijn geworden of direct na vaccinatie toegelaten zijn toen ze stiekem toch besmettelijk warenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Haha die kans van die auto in een gegeven jaar is voor gezonde jonge mensen sowieso al hoger.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hier in Duitsland wordt de delta variant apocalyps alweer wekenlang verkondigt en met effect; m'n vriendin is, ondanks dat ze al weken geleden haar tweede dosis Pfizer gekregen heeft, nog altijd doodsbang om geďnfecteerd te raken. Ik krijg haar ook niet aan het verstand gebracht dat ze door de vaccinatie dusdanig goed beschermd is dat de kans, dat ze een auto ongeluk krijgt, groter is dan dat ze na een eventuele infectie in het ziekenhuis of op de IC terecht komt.
De media met hun fearporn spelen echt een hele kwalijke rol. Het heeft allemaal niets meer met neutrale berichtgeving en onafhankelijke journalistiek te maken, er moeten dodebomenmedia en advertenties verkocht worden.
Afgezien van de rol van de media. Hoe kan het dat er geen experts naar buiten komen dat zij klaar zijn met de fear porn?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Jahoor, is er ook.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
Nee, dus.
Moet er wel op gecontroleerd worden.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Laat die jongen, het is het enige wat hij heeft in zijn levenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:47 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Erno gebruikt het type vaccin dat hij heeft gekregen als statussymbool...Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat heeft het buitenlandse beleid te maken met wat we hier normaal moeten vinden?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Alleen nog 1,5 meter.
En maar klagen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
Nee, dus.Dat van die QR-codes is een gerucht. Naar binnen en naar buiten, tja ga dat maar eens in de gaten houden. Er zullen rokers zijn.quote:"De QR-codes zouden onderling zijn doorgestuurd. Ook zouden bezoekers naar binnen en naar buiten zijn gelopen. Terwijl als je binnen bent, het de bedoeling is daar je daar blijft", zegt een woordvoerder.
Volgend schokkend nieuws: feestgangers zijn na het feest nog buiten of thuis gaan zuipen met niet-geteste vrienden. Je. Verwacht. Het. Niet.![]()
![]()
Op zijn social media profiel staat 'the greatest virgin, but vaccinated with Pfizer'quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Laat die jongen, het is het enige wat hij heeft in zijn levenHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja maar, het was toch de bedoeling dat die portiers dat zouden scannen?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jahoor, is er ook.
Moet er wel op gecontroleerd worden.
Ooooooohhhhhhhh. Expres niet gedaan?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Relatief tov van het buitenland mag je idd concluderen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Wel hoe zij zelf schrijven. En dan is dan is er maar 1 conclusie. Het valt allemaal wel mee hier met die angstporno.
Maar als het in Engeland meer regent dan hier betekent niet dat wij in de Sahara wonen waar het nooit regent.
Tis hier ook gewoon kut weer. Alleen minder kut."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het is de media. De daily mail etc schreeuwen juist om vrijheid. Vergeet niet dat pandemiëen twee eindes hebben. Een medische en een sociaal einde. Het medische einde is wanneer de pandemie echt over is. Het sociale einde is wanneer iedereen er helemaal klaar mee is en teruggaat naar normaal.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat weet ik, alleen de media geeft daar niks om, die blijft koppen met weer een stijging van positieve tests!
Dat sociale einde is in Engeland wel bereikt, met het kabinet wat unaniem bezweert dat ze 19 juli teruggaan naar normaal en ministers die openlijk zeggen nooit meer een mondkapje te dragen daarna.
Elke ondernemer en lobbygroep snakt er ook naar, en meerendeel van de bevolking. Daarnaast moet de economie weer draaien. In ons voordeel werkt in dit geval dat het uiteindelijk altijd allemaal om geld draait. En maatregelen als social distancing slopen de economie.
Ik zie het doorgaan. En de media switch in 5 minuten van InfECti3s!! naar "VRIJHEID TERUG KIJK EERSTE FESTIVAL WEER BLIJE GEZICHTEN LOLZORS" als de mood omslaat in de samenleving. Die willen namelijk alleen maar dat jij leest, voor ad inkomsten, en "zeikartikelen" waar niemand op zit te wachten verdienen niet.
Dus by and large gaat de media gewoon schrijven over "HET IS FEEST". Zie je in nederland vandaag ook. Het aantal artikelen over festivals is niet aan te slepen vandaag, en ik heb er nog niet een gevonden waarin het aantal stijgende delta besmettingen ook maar genoemd wordt. Niemand zit te wachten op een zeik-artikel namelijk.
Media zijn commerciëel heh. Ook die willen first and foremost verdienen, en schrijven dus wat populair is. Behalve misschien iets als de BBC, en die gaan echt niet te hard beweren dat de overheid iets fout dit. Die betaalt hun namelijk.#WeesGeenWhales![]()
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-Joehoe-het-mag-weer
Ben ik dit?? Hij "gaat alle 10.000 mensen knuffelen" en heeft een t-shirt "LEEF!" aan. Dit is mijn lang verloren tweelingbroer!
Zowieso zie je in bijna ieder artikel over festivals vandaag een of meer mensen enthousiast praten over iedereen knuffelen lol. Ik ben niet de enige duidelijk!#WeesGeenWhales![]()
Zou je graag bij voorkeur niet woorden met HOOFDLETTERS schrijven? Dat leest nogal irritant en komt schreeuwerig over. Dank je.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Het is de media. De daily mail etc schreeuwen juist om vrijheid. Vergeet niet dat pandemiëen twee eindes hebben. Een medische en een sociaal einde. Het medische einde is wanneer de pandemie echt over is. Het sociale einde is wanneer iedereen er helemaal klaar mee is en teruggaat naar normaal.
Dat sociale einde is in Engeland wel bereikt, met het kabinet wat unaniem bezweert dat ze 19 juli teruggaan naar normaal en ministers die openlijk zeggen nooit meer een mondkapje te dragen daarna.
Elke ondernemer en lobbygroep snakt er ook naar, en meerendeel van de bevolking. Daarnaast moet de economie weer draaien. In ons voordeel werkt in dit geval dat het uiteindelijk altijd allemaal om geld draait. En maatregelen als social distancing slopen de economie.
Ik zie het doorgaan. En de media switch in 5 minuten van InfECti3s!! naar "VRIJHEID TERUG KIJK EERSTE FESTIVAL WEER BLIJE GEZICHTEN LOLZORS" als de mood omslaat in de samenleving. Die willen namelijk alleen maar dat jij leest, voor ad inkomsten, en "zeikartikelen" waar niemand op zit te wachten verdienen niet.
Dus by and large gaat de media gewoon schrijven over "HET IS FEEST". Zie je in nederland vandaag ook. Het aantal artikelen over festivals is niet aan te slepen vandaag, en ik heb er nog niet een gevonden waarin het aantal stijgende delta besmettingen ook maar genoemd wordt. Niemand zit te wachten op een zeik-artikel namelijk.
Media zijn commerciëel heh. Ook die willen first and foremost verdienen, en schrijven dus wat populair is. Behalve misschien iets als de BBC, en die gaan echt niet te hard beweren dat de overheid iets fout dit. Die betaalt hun namelijk.Rossíya, Rossíya -
Angstporno in NL zijn jouw woorden.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat heeft het buitenlandse beleid te maken met wat we hier normaal moeten vinden?
Ik vind het nogal meevallen.
Maar prima als jij dat zo voelt. Ik kan niets over jouw gevoelens zeggen, natuurlijk."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die angstporno heeft kennelijk best grip op je. Relax aub.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Relatief tov van het buitenland mag je idd concluderen.
Maar als het in Engeland meer regent dan hier betekent niet dat wij in de Sahara wonen waar het nooit regent.
Tis hier ook gewoon kut weer. Alleen minder kut.
Het is grotendeels voorbij allemaal. Door de vaccinaties. Denk ik."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarschijnlijk wel gescanned, maar niet gecontroleerd tegen een ID-bewijs.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar, het was toch de bedoeling dat die portiers dat zouden scannen?
Ooooooohhhhhhhh. Expres niet gedaan?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Oh dat is echt stom, dat appt iedereen zo door.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel gescanned, maar niet gecontroleerd tegen een ID-bewijs.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ja, maar de ideologie is wel degelijk aanwezig.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat NL nog wel vrij relaxed is met alle maatregelen. Ik weet dat wel zeker.
Zero covid is hier nooit serieus overwogen. We hebben dan ook best veel doden.
Ik vind een DL ofzo veel strenger.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja, succes nu met de media te overtuigen en Koopmans dat we wel weer een beetje normaal kunnen doen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Die angstporno heeft kennelijk best grip op je. Relax aub.
Het is grotendeels voorbij allemaal. Door de vaccinaties. Denk ik.
Ik vertrouw idd het zooitje niet. Volgende winter op basis van helemaal niks weer allerlei zinloze regels."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Te druk. Te lange rijen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel gescanned, maar niet gecontroleerd tegen een ID-bewijs.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja vind ik ook.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar de ideologie is wel degelijk aanwezig.
En ook dat Zweedse beleid. Die laissez faire aanpak. Tot het laatste moment geen mondkapjes. En als eerste opeens zo ongeveer alle maatregelen afschaffen.
Beiden. En alles of niks.
Heel onduidelijk."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik hoef jou ook niet te overtuigen (gaat me ook niet lukken 😄). Je vertrouwt het namelijk sws niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, succes nu met de media te overtuigen en Koopmans dat we wel weer een beetje normaal kunnen doen.
Ik vertrouw idd het zooitje niet. Volgende winter op basis van helemaal niks weer allerlei zinloze regels.
Dat is dan ook een beetje de aard van het beestje."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ben wel benieuwd hoe het met Zweden gaat en of de Deltavariant daar voet aan de grond krijgt. Op dit moment staat Zweden op groen/geel volgens het ECDC.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja vind ik ook.
En ook dat Zweedse beleid. Die laissez faire aanpak. Tot het laatste moment geen mondkapjes. En als eerste opeens zo ongeveer alle maatregelen afschaffen.
Beiden. En alles of niks.
Heel onduidelijk.Rossíya, Rossíya -
Dat was dan ook het punt, ik had het over hoe de media vaak nogal meewaait met de stemming in de samenleving en dingen nogal sensationeel brengt want clicksquote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zou je graag bij voorkeur niet woorden met HOOFDLETTERS schrijven? Dat leest nogal irritant en komt schreeuwerig over. Dank je.
#WeesGeenWhales![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:52 schreef popje het volgende:
[..]
Op zijn social media profiel staat 'the greatest virgin, but vaccinated with Pfizer'![]()
'Premium vaccinated for premium girls'Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
hoe het nu gaat geen idee, maar die zo geroemde zweedse aanpak werkte alleen maar averechts. Geen mindere economische klap, wel relatief meer slachtoffers.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe het met Zweden gaat en of de Deltavariant daar voet aan de grond krijgt. Op dit moment staat Zweden op groen/geel volgens het ECDC.![]()
Ah! Eindelijk eens zinnigheid rond deze kwestiequote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:06 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)19-liveblog-pandemieOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:52 schreef popje het volgende:
[..]
Op zijn social media profiel staat 'the greatest virgin, but vaccinated with Pfizer'![]()
![]()
![]()
Nederland heeft het daarentegen niet veel slechter gedaan dan Zweden, misschien zelfs slechter. Meer een soort slecht imitatie-beleid in plaats van een duidelijke visie.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:15 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
hoe het nu gaat geen idee, maar die zo geroemde zweedse aanpak werkte alleen maar averechts. Geen mindere economische klap, wel relatief meer slachtoffers.Rossíya, Rossíya -
Op elk potje past een deksel gelukkigquote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:54 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-Joehoe-het-mag-weer
Ben ik dit?? Hij "gaat alle 10.000 mensen knuffelen" en heeft een t-shirt "LEEF!" aan. Dit is mijn lang verloren tweelingbroer!
Zowieso zie je in bijna ieder artikel over festivals vandaag een of meer mensen enthousiast praten over iedereen knuffelen lol. Ik ben niet de enige duidelijk!![]()
![]()
Zou het RIVM hier onder toezicht moeten komen van het RKI?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nederland heeft het daarentegen niet veel slechter gedaan dan Zweden, misschien zelfs slechter. Meer een soort slecht imitatie-beleid in plaats van een duidelijke visie.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Yep tot/met 06sep en ik reken er niet op dat er een koers anders dan die van nu, zal worden ingezet.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet helemaal.
Van Dissel vraagt om een nieuwe opdracht. Wat de beleidsmakers qua parameters en cijfers willen hebben voor de endemische situatie.
De opdracht moet echt uit Den Haag komen. En die zijn op vakantie of zo..
Men denkt daar niet in plannen en vaart blind op OMT beleid dat zelfs boven alle (demissionaire) kritiek is verheven.
Klopt dat het OMT (waar van Dissel als RIVM baas idd voorzitter is en de Regering de opdrachtgever) om andere WC-eend adviezen gevraagd moet gaan worden. Onverlet zal de wetenschap, waar bij ons het RIVM de belichaming van is, de koers voor het beleid. Het RIVM volgt hierin primair de WHO adviezen en vertaalt die naar de Nederlandse situatie.
Die endemische situatie zit iig niet tussen de oren van de verantwoordelijk uitvoerend minister de Jonge, die vooral denkt in frikandeltermen, uittrappen en decadent vaccinatiegedrag dat alvast de schuld krijgt van eventueel op de klippen lopen van een mammoettanker. Onze regering houdt net als de internationale politiek onvermoeibaar vast aan groepsimmuniteit als doelende oplossing, alleen noemen ze dat niet meer vanwege (ethische) tikken op de vingers. Iedereen die dat doel bedreigd wordt stelselmatig weggezet omdat een andere kijk niet past."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Op sommige punten wel ja. Het ontkennen dat aerosolen zorgen voor virusverspreiding, het ontkennen dat mondmaskers enigszins helpen om coronainfecties te voorkomen en het ontkennen dat kinderen besmettelijk zijn was echt zeer dramatisch van het RIVM.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou het RIVM hier onder toezicht moeten komen van het RKI?Rossíya, Rossíya -
Gelukkig schiet de formatie wel lekker opOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
opdoeken dat RIVMquote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Op sommige punten wel ja. Het ontkennen dat aerosolen zorgen voor virusverspreiding, het ontkennen dat mondmaskers enigszins helpen om coronainfecties te voorkomen en het ontkennen dat kinderen besmettelijk zijn was echt zeer dramatisch van het RIVM.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: