Die Delta-variant verspreidt zich nu door heel Europa. Bedoel ik. Die verspreidt zich ook sneller.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Godzijdank is Nederland redelijk snel uitgeschakeld op het EK. Anders was de ramp niet te overzien geweest.
Om maar olie op het technische vuur te kwakken, dat vaccinatie kan zorgen dat er een soort van status quo gewenningssituatie ontstaat die bijdraagt tot idd die lange termijn gevolgen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dan vergeet je de zwaarste bijwerking nog, die manifesteert zich na negen maanden. Een soort van semi-long covid.
Man in vrouwenlijfquote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik blijf me verbazen dat jij een meisje bent.
Gedeeltelijk eens. Ik denk dat versoepeling goed is, maar ze hebben het nu teveel gedaan, nog niet iedereen die wil is volledig ingeënt. Dus de huidige versoepelingen hadden iets minder gemoeten mijn inziens. En dan doel ik niet op mondkapjes want die werken echt niet. (Tenzij FFP2,maar daar wil je echt niet uren mee rondlopen)quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
Vaccinatiebereidheid is best wel heel hoog, wat boeit het dat de delta variant zich gaat verspreiden, de ziektelast is dan toch al weg. We moeten vooral accepteren dat corona niet meer weggaat. Who cares dat er mensen positief gaan testen na volledige vaccinatie? Je wordt toch niet heel ziek dat je naar het ziekenhuis moet. Het hoort straks bij het leven net zoals de griep, maar dat lijken we niet te willen accepteren omdat we doorgeslagen zijn in alles altijd maar willen controleren. We moeten de natuur ook gewoon de natuur laten straks, want weg krijg je het toch niet.
Volgende week al weer Zomerreces (09jul t/m 06sep) totdat de R weer in de maand is.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is tijd dat er een discussie op gang komt over hoe we de endemische fase willen vormgeven.
Het coronadashboard moet bijv. aangepast worden. Omdat besmettingen niet meer alles zeggen nu de vaccinatiegraad oploopt. Ik weet dat Van Dissel dit wel al gevraagd heeft: geef ons een nieuw doel.
Ik hoor er echter nog weinig over in de Tweede Kamer. De coronawet is voorlopig nog actueel. Maar bijvoorbeeld de avondklok gaat daar als maatregel (bij wat ik nu weet) uit.
Er moet meer discussie komen over die nieuwe fase.
Aanvullend hierop kun je bijv verwachten dat de testbereidheid gaat afnemen. Mensen die volledig gevaccineerd zijn, en een stuk minder last hebben van dit virus, gaan zich minder laten testen. En toch wil je zicht houden op uitbraken (RIVM gaat dit via de rioolmetingen doen).
Waarom denk je dat? Kijk naar wie positief getest is.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:33 schreef HPoi het volgende:
Iets teveel de teugels laten vieren? Over een week weer stijgende cijfers in de ziekenhuizen.....
Ik denk dat het gelijktijdig wel goed komt. Sowieso voor één prik is de kans op zk. opname bijna 0%, ondanks dat we misschien een beetje stijgen de komende maand zal het daarna wel klaar zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:38 schreef HPoi het volgende:
[..]
Gedeeltelijk eens. Ik denk dat versoepeling goed is, maar ze hebben het nu teveel gedaan, nog niet iedereen die wil is volledig ingeënt. Dus de huidige versoepelingen hadden iets minder gemoeten mijn inziens. En dan doel ik niet op mondkapjes want die werken echt niet. (Tenzij FFP2,maar daar wil je echt niet uren mee rondlopen)
Interesseert mij ook niet. Maar a.) Nog niet iedereen is gevaccineerd en b.) de doelgroep voor TvT is of nog niet gevaccineerd, of ze hebben net Janssen maar het werkt nog niet of ze sjoemelen met de toegang door printscreens bijvoorbeeld. C.) De TvT doelgroep besmet memsen die nog niet volledig gevaccineerd zijn met als gevolg meer ziekenhuis opnames.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat het gelijktijdig wel goed komt. Sowieso voor één prik is de kans op zk. opname bijna 0%, ondanks dat we misschien een beetje stijgen de komende maand zal het daarna wel klaar zijn.
Het interesseert mij helemaal niks of mensen nog positief testen tijdens een nachtclub of wat dan ook, want het gaat er om dat de ziekenhuizen niet vol lopen.
Omdat de besmette TvT doelgroep groepen gaat besmetten die nog niet volledig gevaccineerd zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Kijk naar wie positief getest is.
Dat gaat niet tot nauwelijks tot opnames leiden
Er zijn ook delen van Nederland waar de vaccinatie-bereidheid heel laag is.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat het gelijktijdig wel goed komt. Sowieso voor één prik is de kans op zk. opname bijna 0%, ondanks dat we misschien een beetje stijgen de komende maand zal het daarna wel klaar zijn.
Het interesseert mij helemaal niks of mensen nog positief testen tijdens een nachtclub of wat dan ook, want het gaat er om dat de ziekenhuizen niet vol lopen.
We moeten bepalen waar we op gaan sturen. Zero covid is nooit ons doel geweest. Het ging om het niet laten overstromen van de IC's, de zorg.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Volgende week al weer Zomerreces (09jul t/m 06sep) totdat de R weer in de maand is.
De TK heeft haar functie hier(in) sws al compleet verloren.
Welke groepen dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:47 schreef HPoi het volgende:
[..]
Omdat de besmette TvT doelgroep groepen gaat besmetten die nog niet volledig gevaccineerd zijn.
HONDERDMILJOENMILJARDquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:47 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
HONDERDEN MILJOENEN.
Hij bedoelde vast meloenen. Decadent?
Ik had ook begrepen dat de vaccins al minder werkzaam zijn tegen deze variant.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:47 schreef HPoi het volgende:
[..]
Omdat de besmette TvT doelgroep groepen gaat besmetten die nog niet volledig gevaccineerd zijn.
Nee.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist dat TvT zou het percentage positief moeten drukken, dus dat dat alsnog stijgt is wel een slecht teken.
Ja doe datquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik had ook begrepen dat de vaccins al minder werkzaam zijn tegen deze variant.
Ja, bron moet ik even zoeken.
Dit.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
Vaccinatiebereidheid is best wel heel hoog, wat boeit het dat de delta variant zich gaat verspreiden, de ziektelast is dan toch al weg. We moeten vooral accepteren dat corona niet meer weggaat. Who cares dat er mensen positief gaan testen na volledige vaccinatie? Je wordt toch niet heel ziek dat je naar het ziekenhuis moet. Het hoort straks bij het leven net zoals de griep, maar dat lijken we niet te willen accepteren omdat we doorgeslagen zijn in alles altijd maar willen controleren. We moeten de natuur ook gewoon de natuur laten straks, want weg krijg je het toch niet.
Toen ik daarvoor koos wist ik al dat het 60%, 100% tegen ziekenhuis en sterfte bijna, en dat de FDA het had goedgekeurd en de CDC vind dat je er net als bij pfizer en moderna "alles mee kan doen wat je voor de pandemie kon"...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Begrijp je dat jij precies hetzelfde doet als Henk of Sjaan die zich niet laten vaccineren, maar dan andersom?
Jij hebt je laten vaccineren met Janssen omdat je zo snel mogelijk die QR code wilde, zo snel mogelijk weer naar je feestje wilde. Eventuele mindere effectiviteit boeide je niet, want je bent jong en gezond.
Henk en Sjaan zeggen: Ik ben bang voor wat die vaccinatie met mijn lijf kan doen, ik ben wel eens heel ziek geweest van de griepprik. Die QR code hoef ik ook niet, buiten boodschappen doen kom ik toch nergens. Of het een goede reden is is irrelevant, net als sommigen jouw reden niet goed zullen vinden.
In beide gevallen redeneer je puur vanuit jezelf. In jouw geval kies je er ook bewust voor een vaccin te nemen wat je sneller toegang tot dingen geeft maar waar onduidelijk was hoe goed de bescherming was. Inmiddels is dat duidelijk, maar het moment dat je hier kwam en aangaf dat je je had laten vaccineren met Janssen was dat niet zo. Jij neemt dus net zo goed een egoïstische beslissing, want jouw beslissing had er ook voor kunnen zorgen dat groepsimmuniteit niet gehaald wordt.
Meer. Want de besmettingen maken niks meer uit. Alle risico groepen zijn al weken lang gevaccineerd. Volgende stap is weg van de 1,5 meter samenleving. Kan vandaag al gebeurenquote:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)coronavirus-a4047886quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja doe dat
Werkzaamheid is prima namelijk
quote:De British Medical Association, de vakbond voor artsen in het Verenigd Koninkrijk, roept de Britse regering op om het loslaten van de coronamaatregelen op 19 juli opnieuw te heroverwegen.
Premier Boris Johnson kondigde maandag aan dat de regering voornemens is om op 19 juli alle coronamaatregelen los te laten. De zogenoemde 'Freedom Day' (Vrijheidsdag) werd vorige maand al uitgesteld tot die datum vanwege de stijging van het aantal nieuwe coronabesmettingen.
Donderdag zei Johnson echter dat het Britse volk mogelijk enkele voorzorgsmaatregelen moet blijven nemen, zonder details te geven.
De artsen vrezen voor een opleving van COVID-19 en pleiten ervoor dat de mondkapjesplicht ook na 19 juli gehandhaafd blijft. Ook moet er een hernieuwde focus komen op het goed ventileren van ruimtes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |