abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200184392
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:31 schreef Tijn het volgende:
Ik hoor net dat m'n oom overleden is. Hij heeft 3 maanden op de IC gelegen :{
Gecondoleerd en sterkte, Tijn.
Naar dat het zo moet aflopen.
pi_200184398
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

a. we wonen niet in Duitsland
b. eerst maar eens kijken hoe heet die soep wordt opgediend, en of dat uberhaupt nodig is
c. tevens impliceer je dat de persoon waarop je reageerde zijn baan kwijtraakt (lekker puh, iedereen waar ik het niet mee eens ben mag in de goot belanden) terwijl je helemaal niet eens weet of dat bij hem van toepassing is. Misschien werkt hij zonder problemen vanuit huis, wie weet heeft hij geen baas, wie weet chillt hij hem in de wajong, wie weet is hij met pensioen. Aannames, niet doen.
A) nee, maar dat gevaccineerden vrijgesteld zijn van testen hier is al een gigantisch voordeel. Zoek ff op hoe het dit weekend ging - nog steeds kut, lang wachtne etc. Ik moet zelf meer dan een uur reizen heen en meer dan een uur terug voor de dichstbijzijndste optie, en ik woon in LEIDEN. In heel leiden is letterlijk niet een locatie.

In de praktijk is dat voor een kroeg bezoeken voor 2 uur niet te doen.

B) Het is al aangenomen. Als wet.

C) Formeel mag dat niet. Maar het zijn voor een groot deel minder bedeelden die het doen. Denk je echt dat om bij het voorbeeld van de jonge te blijven, de polen die in zo'n slachthuis werken voor een half illegaal laag salaris tien uur per dag via een huisjesmelker, een keuze krijgen om niet het vaccin te nemen waardoor evt de toko dicht moet? HAHAHHAHAHAAHAHAAA!! Wordt stand up comedian! :P
#WeesGeenWhales
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:51:06 #203
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200184401
Bepaalde types hier zijn echt helemaal van God los.
pi_200184412
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:21 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

yes :3
Sow..... afgedaan. :{
pi_200184434
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Als dat 'gratis' TvT verdwijnt (want dat is straks alleen nog maar voor ongevaccineerden van belang), dan kunnen zij per direct ook echt minder dan gevaccineerde mensen.
Geen buitenland voor hun, geen feestjes of evenementen hier in NL. Alles waar je een groene QR code voor nodig hebt, gaat dan aan hun neus voorbij.
Exact dit. Uiteindelijk gaat gewoon niet wéér een lockdown willen en eindelijk zonder gezeik weer naar de club of een festival mogen de meesten wel over de streep trekken. Het is maar één prikje...
#WeesGeenWhales
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:53:55 #206
14505 OProg
A Life in Music
pi_200184436
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:31 schreef Tijn het volgende:
Ik hoor net dat m'n oom overleden is. Hij heeft 3 maanden op de IC gelegen :{
Gecondoleerd en sterkte. :*
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200184445
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bepaalde types hier zijn echt helemaal van God los.
Klopt, ben atheist~
#WeesGeenWhales
pi_200184454
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Klopt, ben atheist~
Dat lijkt me je minste probleem.
pi_200184489
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 09:32 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik wil van de maatregelen af en gewoon mijn leven terug. Een kleine minderheid idioten bedreigt dat want "heb op feesboek gestaan". Echt, fuck them.

Ben wel voor het Duitse model: als er weer beperkingen nodig zijn omdat teveel van die groep tegelijk een ziekenhuisbed inpikken, gevaccineerden vrijstellen :)

Ik wil gewoon weer naar m'n anime events kunnen, anderen naar festivals, etc, het kan nu eindelijk weer, 90% laat zich vaccineren. Ik denk dat dat genoeg is om rustig de winter door te komen en dan is het okay. Ze moeten niet te veel bedden bezet houden gewoon. Maar áls onze vrijheid en leven weer moet worden afgepakt door die kleine minderheid dan wordt ik heel heel heel erg pisnijdig. En niet alleen ik, ik denk dat er ook nog wel wat ondernemers erg boos worden dan, en wat jongeren, en eigenlijk iedereen in die 90% als ze weten dat de enige reden dat ze weer in de levende hel terechtkomen die kleine minderheid stronteigenwijze feesboek-tokkies is.

Als iedereen daar goed van doordrongen is zou het me niet eens verbazen als er lokaal een paar semi gelynched worden,je hebt maar één gefrustreerde kroegbaas nodig.

Zowieso hoef je dan denk ik als trots ongevaccineerde niet te verwachten ooit nog een baan te krijgen of een leven te hebben. En terecht.

We willen allemaal van alle verschrikkelijke maatregelen af, daarvoor moeten we vaccineren, 90% doet dat, waarschijnlijk is dat genoeg en dan is het prima, maar anders is het zeer frustrerend als ik straks weer niet van mn events kan genieten normaal en lekker gezellig kan doen door een kleine groep idioten waar ik geen invloed op heb. Die groep steelt dan iedereens vrijheid weer en is er vaak nog trots op ook "Ach schaapie heb je je laten executeren? Wordt toch wakker". Kots. Ja daar vind ik iets van.

Daarom pleit ik ook voor duits model: als er daardoor weer maatregelen nodig zijn, gewoon gevaccineerden van alles vrijstellen. Dan is het prima.
Ik ga je spelletje even meespelen.

Al die schaapjes die voor hun feestjes met Janssen gevaccineerd zijn zorgen ervoor dat er weer maatregelen nodig zijn, dus fuck hun. Al die animeconventies waar het virus los kan gaan, met al dat geknuffel zorgt ervoor dat de halve maatschappij weer op slot moet. Daardoor moeten we óf alle animeconventies verbieden, óf mensen die met Janssen gevaccineerd zijn maatregelen opleggen.

Ik begrijp wel waarom het zover kan komen, als we een minister hebben die geen greintje begrip op kan brengen waarom iemand niet gevaccineerd kan of wil worden, maar het is een nogal foute ontwikkeling. De enige die een bepaalde decadentie heeft is de Jonge, dat hij niet kan of wil begrijpen dat er mensen zijn die er anders in staan dan hij. Maargoed, wat kun je verwachten van iemand die zo erg buiten zijn comfortzone zit op die plek dat hij niet anders kan dan om zich heen slaan.

Aan de ene kant heb je Willem Engel en consorten, die erin geloven dat er een uitroeiingsevent gaande is. Maar aan de andere kant heb je de Jonge en consorten, die totalitaire maatregelen niet schuwen om mensen alsnog (indirect) te dwingen.

Áls onze vrijheid weer afgepakt wordt is dat door een keuze van de overheid, niet door Henk of Sjaan op de hoek die bang zijn om zich te laten vaccineren. Dat er een deel van onze bevolking is die het liefst mensen dwingt om alsnog die spuit in hun arm te zetten vind ik een nogal foute ontwikkeling.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:58:52 #210
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200184505
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Daar kies je voor tot je met een avondklok thuis opgesloten zit terwijl je vrienden weer leven.

Of iig zullen de meeste mensen dat doen :)
Wie zegt dat ik, als dat al van belang is, (ergens) zit opgesloten ? Reken maar vast van niet.
Het is triest dat mensen zich hun rechten en vrijheden laten afnemen omdat ze anders niet hun leven mogen leijden.
Dat is geen verwijt; ook omdat ik mij meer dan realiseer dat ik die keuze (minder afhankelijk) anders kan maken en ik graag zou zien dat iedereen dat even zozeer ook zo kan.
Ik heb er geen moeite mee dat mensen zich iets laten welgevallen maar haak af als dat dus daarom ook aan anderen moet worden opgelegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200184508
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dit is dus waardoor bij mij de hakken het zand in zijn gegaan.. We pakken diverse vrijheden van je af, en om die vrijheden terug te krijgen moet je je laten vaccineren. Maar het is echt vrijwillig hoor :')
En zogenaamd nemen mensen die vaccinatie om "ons" als maatschappij hier weer uit te krijgen, maar als je kijkt naar figuren zoals die knuffelaar dan is het puur eigenbelang, gedreven door een overheid die ze gegijzeld houdt met onzinnige maatregelen.
Ze bekijken het maar met hun vaccinatie :W
Maar het is toch de enige oplossing om van het hele gedoe af te komen? Je ziet nu al hoe goed het werkt en hoeveel effect het heeft. Zonder vaccinatie waren we niet waar we nu waren en zaten we nog steeds in een complete lockdown. Of weet jij een andere oplossing? Ik ben ook altijd een kont tegen de kribbe type, eigenwijs, niet aan regels houden, kan niet tegen gezag. Maar in dit geval ben ik het wel eens met de overheid dat vaccineren echt werkt en dat we het massaal moeten doen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:01:36 #212
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200184559
Morgen onder de 100 op de IC! Al is het wel een naar gevoel dat je vandaag weet dat er bij die 6 die de IC verlaten hebben er in ieder geval 1 bij is die dit niet levend heeft gedaan...
pi_200184564
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar het is toch de enige oplossing om van het hele gedoe af te komen? Je ziet nu al hoe goed het werkt en hoeveel effect het heeft. Zonder vaccinatie waren we niet waar we nu waren en zaten we nog steeds in een complete lockdown. Of weet jij een andere oplossing? Ik ben ook altijd een kont tegen de kribbe type, eigenwijs, niet aan regels houden, kan niet tegen gezag. Maar in dit geval ben ik het wel eens met de overheid dat vaccineren echt werkt en dat we het massaal moeten doen.
Het is ook de beste oplossing. Vorig jaar werd vooral veel gesproken over het vrijwillig doen. Het doen om jezelf te beschermen en tegelijkertijd anderen te beschermen. Om één of andere reden zijn we nu steeds meer richting een verplichting aan het bewegen, met een minister aan het roer die zich als vaccinatiewappie gedraagt.

Je wil juist die bereidheid zo hoog mogelijk hebben (en houden). Dat doe je door op de juiste manier te informeren, door begrip te tonen bij vragen of onbegrip en door je afzijdig te houden van een waardeoordeel over niet gevaccineerden. Allemaal kwaliteiten die top van het ministerie van VWS niet lijkt te bezitten, aangezien het weigeren van een vaccin gezien wordt als iets decadents, iets elitairs.

Het lijkt niet op te komen bij hem (en zijn adviseurs daarmee ook gok ik) dat er andere redenen kunnen zijn. Redenen waar ze iets aan kunnen doen, angsten die ze kunnen wegnemen. Door dit te gaan verplichten ga je alleen maar krijgen dat meer mensen ertegen gaan ageren.
pi_200184578
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is ook de beste oplossing. Vorig jaar werd vooral veel gesproken over het vrijwillig doen. Het doen om jezelf te beschermen en tegelijkertijd anderen te beschermen. Om één of andere reden zijn we nu steeds meer richting een verplichting aan het bewegen, met een minister aan het roer die zich als vaccinatiewappie gedraagt.

Je wil juist die bereidheid zo hoog mogelijk hebben (en houden). Dat doe je door op de juiste manier te informeren, door begrip te tonen bij vragen of onbegrip en door je afzijdig te houden van een waardeoordeel over niet gevaccineerden. Allemaal kwaliteiten die top van het ministerie van VWS niet lijkt te bezitten, aangezien het weigeren van een vaccin gezien wordt als iets decadents, iets elitairs.

Het lijkt niet op te komen bij hem (en zijn adviseurs daarmee ook gok ik) dat er andere redenen kunnen zijn. Redenen waar ze iets aan kunnen doen, angsten die ze kunnen wegnemen. Door dit te gaan verplichten ga je alleen maar krijgen dat meer mensen ertegen gaan ageren.
Hij schijnt nu weer gezegd te hebben dat je niet en tegen vaccineren en tegen coronamaatregelen kunt zijn. Wie de fuck is hij om dat te bepalen zeg?
zie email 27 oktober
pi_200184583
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Ze pakken dat verkeerd aan door de mensen zo weg te zetten. Ik heb in mijn omgeving zelfs al twee mensen weten te overtuigen (zonder al te veel moeite) die niet wilden vaccineren. Gewoon door rustig uit te leggen hoe goed het werkt. En dat besmettingen dan niet erg zijn als mensen maar niet in het ziekenhuis komen of sterven.
pi_200184604
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ga je spelletje even meespelen.

Al die schaapjes die voor hun feestjes met Janssen gevaccineerd zijn zorgen ervoor dat er weer maatregelen nodig zijn, dus fuck hun. Al die animeconventies waar het virus los kan gaan, met al dat geknuffel zorgt ervoor dat de halve maatschappij weer op slot moet. Daardoor moeten we óf alle animeconventies verbieden, óf mensen die met Janssen gevaccineerd zijn maatregelen opleggen.

Ik begrijp wel waarom het zover kan komen, als we een minister hebben die geen greintje begrip op kan brengen waarom iemand niet gevaccineerd kan of wil worden, maar het is een nogal foute ontwikkeling. De enige die een bepaalde decadentie heeft is de Jonge, dat hij niet kan of wil begrijpen dat er mensen zijn die er anders in staan dan hij. Maargoed, wat kun je verwachten van iemand die zo erg buiten zijn comfortzone zit op die plek dat hij niet anders kan dan om zich heen slaan.

Aan de ene kant heb je Willem Engel en consorten, die erin geloven dat er een uitroeiingsevent gaande is. Maar aan de andere kant heb je de Jonge en consorten, die totalitaire maatregelen niet schuwen om mensen alsnog (indirect) te dwingen.

Áls onze vrijheid weer afgepakt wordt is dat door een keuze van de overheid, niet door Henk of Sjaan op de hoek die bang zijn om zich te laten vaccineren. Dat er een deel van onze bevolking is die het liefst mensen dwingt om alsnog die spuit in hun arm te zetten vind ik een nogal foute ontwikkeling.
Alleen klopt dat dus niet, die feestjes en mijn conventies kunnen prima, als iedereen gevaccineerd is. Dan kan iedereen alles weer. Waarschijnlijk is 90% meer dan genoeg om dit hele verhaal in het najaar tot nonpunt te maken. Zelfs het RIVM gaat er nu van uit dat zelfs in het meest pessimistische scenario de R komende winter niet boven de 1 komt. En daarbij wil ik nog aantekenen dat tot mijn verbijstering hun immuniteit uitgaat van 71%, maar dat kan helemaal niet, volgens sanquin is het nu al 75% en er moeten nog miljoenen geprikt worden!! Wordt minstens 80% dus. En ondanks dat, in hun meest pessimistische scenario, geen grote uitbraken komende winter.

Waarschijnlijk voeren we dus een non discussie hier. En in dat geval moet uiteraard iedereen alles kunnen, geprikt of niet.

Maar ánders wil ik Henk of Sjaan niet weer mijn conventies af laten pakken terwijk ik geprikt ben, en dus wordt er dan maar fijn een uitzondering gemaakt, net als nu al met het testen, voor ons. En ook voor kroegen, festivals, clubs, etc.

Dat zal ook vast gebeuren dan, al is het alleen maar omdat de economie dan lekker door kan draaien. Vergeet dat ook niet. Dus ik maak me weinig zorgen.

Maar in navolging van het RIVM maak ik me die dus überhaupt niet :D
#WeesGeenWhales
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:11:02 #218
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200184627
quote:

[..]

Heb mijn uitnodiging nog liggen en het vaccinatieprogramma is nog niet afgelopen ;)
Maar dit is eigenlijk meer de toon die ik van de overheid had willen horen, een rustig gedegen uitleg en vraag om begrip in plaats het manipulatieve "krijg je vrijheid terug, laat je nu vaccineren"
Misschien sta ik straks alsnog tussen de twaalfjarigen op mijn vaccinatie te wachten maar vooralsnog kijk ik het nog even aan. Moet zeggen dat het sentiment wat er (hier) momenteel heerst ook niet echt motiveert om me te laten vaccineren.
pi_200184628
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hij schijnt nu weer gezegd te hebben dat je niet en tegen vaccineren en tegen coronamaatregelen kunt zijn. Wie de fuck is hij om dat te bepalen zeg?
Nou ja, als je volle ic's een leuk uitzicht vind ofzo kan je tegen allebei zijn ja... maar realistisch, nee.
#WeesGeenWhales
pi_200184642
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik, als dat al van belang is, (ergens) zit opgesloten ? Reken maar vast van niet.
Het is triest dat mensen zich hun rechten en vrijheden laten afnemen omdat ze anders niet hun leven mogen leijden.
Dat is geen verwijt; ook omdat ik mij meer dan realiseer dat ik die keuze (minder afhankelijk) anders kan maken en ik graag zou zien dat iedereen dat even zozeer ook zo kan.
Ik heb er geen moeite mee dat mensen zich iets laten welgevallen maar haak af als dat dus daarom ook aan anderen moet worden opgelegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom is dat triest? Ik wil gewoon mijn onbezorgde leuke gezellige leventje weer terug en nooit meer aan dit virus hoeven denken, dus laat ik mij vaccineren. Dat geld voor meerendeel van de jongeren. Logisch toch?
#WeesGeenWhales
pi_200184649
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wordt hoog tijd dat deze demissionaire minister opdondert en er een nieuw kabinet komt.
pi_200184651
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nou ja, als je volle ic's een leuk uitzicht vind ofzo kan je tegen allebei zijn ja... maar realistisch, nee.
Ik vind het nogal eng als de regering wil gaan bepalen wat de standpunten van mensen mogen zijn. Het is hier geen Wit-Rusland verdomme.
zie email 27 oktober
pi_200184652
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:09 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Alleen klopt dat dus niet, die feestjes en mijn conventies kunnen prima, als iedereen gevaccineerd is. Dan kan iedereen alles weer. Waarschijnlijk is 90% meer dan genoeg om dit hele verhaal in het najaar tot nonpunt te maken. Zelfs het RIVM gaat er nu van uit dat zelfs in het meest pessimistische scenario de R komende winter niet boven de 1 komt. En daarbij wil ik nog aantekenen dat tot mijn verbijstering hun immuniteit uitgaat van 71%, maar dat kan helemaal niet, volgens sanquin is het nu al 75% en er moeten nog miljoenen geprikt worden!! Wordt minstens 80% dus. En ondanks dat, in hun meest pessimistische scenario, geen grote uitbraken komende winter.

Waarschijnlijk voeren we dus een non discussie hier. En in dat geval moet uiteraard iedereen alles kunnen, geprikt of niet.

Maar ánders wil ik Henk of Sjaan niet weer mijn conventies af laten pakken terwijk ik geprikt ben, en dus wordt er dan maar fijn een uitzondering gemaakt, net als nu al met het testen, voor ons. En ook voor kroegen, festivals, clubs, etc.

Dat zal ook vast gebeuren dan, al is het alleen maar omdat de economie dan lekker door kan draaien. Vergeet dat ook niet. Dus ik maak me weinig zorgen.

Maar in navolging van het RIVM maak ik me die dus überhaupt niet :D
Begrijp je dat jij precies hetzelfde doet als Henk of Sjaan die zich niet laten vaccineren, maar dan andersom?

Jij hebt je laten vaccineren met Janssen omdat je zo snel mogelijk die QR code wilde, zo snel mogelijk weer naar je feestje wilde. Eventuele mindere effectiviteit boeide je niet, want je bent jong en gezond.

Henk en Sjaan zeggen: Ik ben bang voor wat die vaccinatie met mijn lijf kan doen, ik ben wel eens heel ziek geweest van de griepprik. Die QR code hoef ik ook niet, buiten boodschappen doen kom ik toch nergens. Of het een goede reden is is irrelevant, net als sommigen jouw reden niet goed zullen vinden.

In beide gevallen redeneer je puur vanuit jezelf. In jouw geval kies je er ook bewust voor een vaccin te nemen wat je sneller toegang tot dingen geeft maar waar onduidelijk was hoe goed de bescherming was. Inmiddels is dat duidelijk, maar het moment dat je hier kwam en aangaf dat je je had laten vaccineren met Janssen was dat niet zo. Jij neemt dus net zo goed een egoïstische beslissing, want jouw beslissing had er ook voor kunnen zorgen dat groepsimmuniteit niet gehaald wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2021 14:15:36 ]
pi_200184673
quote:
Oh wow, Spain just took a big step towards stripping citizens of any independence and rights

New bill will allow government when declaring a state of emergency to appropriate and have full authority over every citizen over age 18

Including personal borrowing, which is literally they take what they need from you, be it financial, medical or anything depending on the crisis
And you are not entitled to compensation
lol
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:15:44 #225
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200184675
quote:

[..]

Hmmm.... moe(s)t er een of zelfs deze oplossing zijn ?
Men kan bij lange na nog niet niet stellen dat dit (wat dan ?) nu is opgelost. Ook ontbreekt elke referentie.

Zelfs met de fors aangepaste toelatingscriteria in de hand, zitten we nog steeds in een experimentele fase van een onder voorwaarden aangenomen eenzijdige oplossing.
Nog los dat de rampspoed ons zo breeduit is vertelt en qua cijfers niet in verhouding staat tot de daadwerkelijke situatie. Dat zeg 5-10% van de bevolking (in/direct) kwetsbaar is is idd een zorg van/voor ons allen maar niet om daarmee iedereen dan te onderwerpen aan hun bescherming en behandeling.
Toegegeven dat niet te discussieren valt over (on/aangedaan) leed.

Ik gun iedereen zijn medische behandeling die het nodig heeft/vindt maar niet dat daarom de rest dat dan ook moet ondergaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')