mijn god, dat is erg, zo lang hoopvol op de IC en dan toch nog overlijden, ik wens je alle sterkte van de wereld.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:31 schreef Tijn het volgende:
Ik hoor net dat m'n oom overleden is. Hij heeft 3 maanden op de IC gelegen
Kijk, helemaal mooi!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:40 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Kijk eens aan! Heb nog even google aangeslingerd en zie dat - jawel - Oostenrijk genoegen neemt met al één vaccinatie, maar dan wel minimaal 22 dagen geleden.
Binnenlandse geldigheid zal ik persoonlijk weinig aan hebben; ik kom nooit in nachtclubs, stadions, etc.
Succes! Schijnbaar zit het venijn qua bijwerkingen van mRNA-vaccins 'm in ronde nummer twee, dus met wat mazzel kom je er nu met een paar dagen (spier)pijn in je prikarm vanaf.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo, prik zit er in. Nu nog even tien minuutjes wachten hier. Viel mee. Nu hopen dat evt bijwerkingen mee vallen.
Ik heb niet zoveel met mensen die een 'sterke' mening hebben over anderen die niet doen wat zij zelf wel aanhangen omdat dit hun eigen bestaan vooral goed uitkomt.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:30 schreef capricia het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat (jonge) mensen die zich gevaccineerd hebben, o.a. omdat ze hun leven weer terug willen, weer normaal naar school willen etc, echt wel een sterke mening hebben over de groep die zich bewust niet laat vaccineren.
Zeker als we door deze laatste groep in het najaar in de problemen komen.
Gecondoleerd.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:31 schreef Tijn het volgende:
Het heeft iets elitair dictatoriaals dat de Jonge dat weet uit te kramen. Ik denk dat hij echt overtuigd is van zijn goederzaligheid en inzicht dat dit de enige manier is.quote:bron: nu.nl Interview Hugo de Jonge: "Het heeft iets decadents om te denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt, maar tegelijkertijd kunt rekenen op de solidariteit en de bescherming van anderen die zich wel laten vaccineren."
.... ....
"Maar ik kan er met mijn verstand niet bij dat je geen bijdrage wilt leveren om dat nare virus terug te dringen door je te laten vaccineren en tegelijkertijd die maatregelen ook niet wilt."
Dit is dus waardoor bij mij de hakken het zand in zijn gegaan.. We pakken diverse vrijheden van je af, en om die vrijheden terug te krijgen moet je je laten vaccineren. Maar het is echt vrijwillig hoorquote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:45 schreef Vallon het volgende:
Vaccinatie zou alleen mogen plaatsvinden als dit medisch (in)direct wenselijk is, daarbij geen alternatief is; en niet omdat er dan meer bewegingsvrijheid is. Men dringt eerst 'regels' op en biedt vervolgens de daaraan onderworpen groep een uitweg als zg. vrije keuze![]()
Velen zijn je voorgegaanquote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ach, ik heb het tenminste geprobeerd.
Mijn eigenbelang is dat de maatregelen niet onzinnig zijn, en de enige manier om eraf te komen is iedereen vaccineren.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:00 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dit is dus waardoor bij mij de hakken het zand in zijn gegaan.. We pakken diverse vrijheden van je af, en om die vrijheden terug te krijgen moet je je laten vaccineren. Maar het is echt vrijwillig hoor![]()
En zogenaamd nemen mensen die vaccinatie om "ons" als maatschappij hier weer uit te krijgen, maar als je kijkt naar figuren zoals die knuffelaar dan is het puur eigenbelang, gedreven door een overheid die ze gegijzeld houdt met onzinnige maatregelen.
Ze bekijken het maar met hun vaccinatie
Neem jij het vaccin of niet?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel met mensen die een 'sterke' mening hebben over anderen die niet doen wat zij zelf wel aanhangen omdat dit hun eigen bestaan vooral goed uitkomt.
Vaccinatie zou alleen mogen plaatsvinden als dit medisch (in)direct wenselijk is, daarbij geen alternatief is; en niet omdat er dan meer bewegingsvrijheid is. Men dringt eerst 'regels' op en biedt vervolgens de daaraan onderworpen groep een uitweg als zg. vrije keuze![]()
ik vind het verwerpelijk dat onvolwassen - los van leeftijd - mensen; in dergelijke levensfase zo worden gemanipuleerd.
Gecondoleerd en sterkte.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:31 schreef Tijn het volgende:
Theoretische kolder, je lijkt Erno wel.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar feit is dat als wij Duitsland volgen, jij in lockdown thuis zit waarschijnlijk werkloos
yes :3quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als Hugo de Jonge zou bepalen dat je alleen weer naar een event mag als je een zak vol kittens en puppies in de schredder gooit, zou hij het ook doen...
Vind je? In ons buurland mag je niet eens boodschappen doen ongevaccineerd in de volgende lockdown: https://www.nu.nl/coronav(...)wn-in-duitsland.htmlquote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Theoretische kolder, je lijkt Erno wel.
Hey als ik daardoor dit weer mag: ik hou van kittens, maar ze gaan hoor D:quote:
Dan vraag ik het nog maar een keer..quote:
a. we wonen niet in Duitslandquote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Vind je? In ons buurland mag je niet eens boodschappen doen ongevaccineerd in de volgende lockdown: https://www.nu.nl/coronav(...)wn-in-duitsland.html
"niet echt een risico lopen of een gevaar voor anderen vormen". Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR."
Als dat 'gratis' TvT verdwijnt (want dat is straks alleen nog maar voor ongevaccineerden van belang), dan kunnen zij per direct ook echt minder dan gevaccineerde mensen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Neem jij het vaccin of niet?
Kijk je kan hier heel interessant doen. Maar feit is dat als wij Duitsland volgen, jij in lockdown thuis zit waarschijnlijk werkloos, en ik en de 90% die het neemt geniet van ons oude leven. Daarbij gaan we echt geen gedachte vuil maken on ongevaccineerden.
Dus, los van wat je er van vind, waar kies jij voor? Vaccineren en meedoen, of creperen?
Wat ik zelf doe, is irrelevant en al helemaal niet om interessant te doen. Ik zie geen meerwaarde in persoonlijk toelichten anders dan dit - elders - de discussie gaat troebleren.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Neem jij het vaccin of niet?
Kijk je kan hier heel interessant doen. Maar feit is dat als wij Duitsland volgen, jij in lockdown thuis zit waarschijnlijk werkloos, en ik en de 90% die het neemt geniet van ons oude leven. Daarbij gaan we echt geen gedachte vuil maken on ongevaccineerden.
Dus, los van wat je er van vind, waar kies jij voor? Vaccineren en meedoen, of creperen?
Ik denk dat alles en iedereen dan TVT gaat gebruiken. Restaurants, theaters, concerten, bioscopen, kroegen, clubs, alles. Waarom? Omdat er gegarandeerd geen financiële steun komt als 90% gevaccineerd is en die normaal naar binnen mogen, als een bedrijf zo debiel is geen gebruik te maken daarvan.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:26 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dan vraag ik het nog maar een keer..
Denk je dat ze bij iedereen die niet gevaccineerd is de deur dichtspijkeren? Of dat er checkpoints op straat komen waar je je ausweis moet laten zien? Of dat ze alle ongevaccineerde kinderen ook binnen gaan houden om jou maar te kunnen laten knuffelen?
Misschien helpt een volgend klap van de molenwiek wel om je weer terug in de realiteit te krijgen.
Daar kies je voor tot je met een avondklok thuis opgesloten zit terwijl je vrienden weer leven.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat ik zelf doe, is irrelevant en al helemaal niet om interessant te doen. Ik zie geen meerwaarde in persoonlijk toelichten anders dan dit - elders - de discussie gaat troebleren.
Dat "we" geeft als intonatie, bevestigd mij juist in mijn denken hoe mensen elkaar ondertussen aan het wegzetten zijn.
Los daarvan kies ik voor innerlijke rechtvaardigheid ipv uiterlijke rechtschapenheid
Oh wat erg! Veel sterkte! Heftig hoor. Ik dacht dat het laatst weer de goede kant op leek te gaan..quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:31 schreef Tijn het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |