abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:41:52 #176
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200183538
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:31 schreef Tijn het volgende:
Ik hoor net dat m'n oom overleden is. Hij heeft 3 maanden op de IC gelegen :{
mijn god, dat is erg, zo lang hoopvol op de IC en dan toch nog overlijden, ik wens je alle sterkte van de wereld.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:41:58 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200183539
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:40 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Kijk eens aan! Heb nog even google aangeslingerd en zie dat - jawel - Oostenrijk genoegen neemt met al één vaccinatie, maar dan wel minimaal 22 dagen geleden.

Binnenlandse geldigheid zal ik persoonlijk weinig aan hebben; ik kom nooit in nachtclubs, stadions, etc. :6
Kijk, helemaal mooi!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:43:33 #178
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200183566
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo, prik zit er in. Nu nog even tien minuutjes wachten hier. Viel mee. Nu hopen dat evt bijwerkingen mee vallen.
Succes! Schijnbaar zit het venijn qua bijwerkingen van mRNA-vaccins 'm in ronde nummer twee, dus met wat mazzel kom je er nu met een paar dagen (spier)pijn in je prikarm vanaf.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:45:33 #179
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200183606
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:30 schreef capricia het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat (jonge) mensen die zich gevaccineerd hebben, o.a. omdat ze hun leven weer terug willen, weer normaal naar school willen etc, echt wel een sterke mening hebben over de groep die zich bewust niet laat vaccineren.
Zeker als we door deze laatste groep in het najaar in de problemen komen.
Ik heb niet zoveel met mensen die een 'sterke' mening hebben over anderen die niet doen wat zij zelf wel aanhangen omdat dit hun eigen bestaan vooral goed uitkomt.

Vaccinatie zou alleen mogen plaatsvinden als dit medisch (in)direct wenselijk is, daarbij geen alternatief is; en niet omdat er dan meer bewegingsvrijheid is. Men dringt eerst 'regels' op en biedt vervolgens de daaraan onderworpen groep een uitweg als zg. vrije keuze :r

ik vind het verwerpelijk dat onvolwassen - los van leeftijd - mensen; in dergelijke levensfase zo worden gemanipuleerd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200183757
quote:
Gecondoleerd.
zie email 27 oktober
  Redactie Frontpage zaterdag 3 juli 2021 @ 12:59:27 #181
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_200183758
Heb gister de eerste prik gehad. Nu wat hoofdpijn en vooral moe, had ik niet direct verwacht want gisteravond merkte ik nog weinig, op iets duizeligheid na kort na de prik, was ook zo weer weg. Het vaccineren was wel grappig; ik had een flashback naar een filmpje wat ik een tijdje terug tegen kwam. Iemand kreeg een verkeerd vaccin (te oud) waarna de prikster zegt: "en dat zeg je nu pas". Die opmerking kreeg ik ook; ik heb dus niks met prikken maar als ik dat van te voren zeg gaan ze nog zenuwachtiger doen. Bewust niet gekeken naar de prik en moest even zuchten na de prik. Ze vroeg wat er was en ik zei dat ik niks met prikken heb. "dat zeg je nu pas", was het antwoord, waarop ik zei dat ie er toch wel in moest.. Een gebbetje over geen actieve herinnering daarvoor maakte mij wel minder zenuwachtig (werd naar de geboortedatum gevraagd, ik noem deze en de man zegt "ja, je was er zelf bij". Dus ik: daar heb ik geen actieve herinnering aan. Al met al was het wel een ervaring. 6 augustus de tweede prik. Ik hoop dat die minder moeheid geeft, gelukkig zijn beide prikken op een vrijdag.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Winnaar DTS seizoen 93 *O*
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:00:28 #182
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200183773
quote:
bron: nu.nl Interview Hugo de Jonge: "Het heeft iets decadents om te denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt, maar tegelijkertijd kunt rekenen op de solidariteit en de bescherming van anderen die zich wel laten vaccineren."
.... ....
"Maar ik kan er met mijn verstand niet bij dat je geen bijdrage wilt leveren om dat nare virus terug te dringen door je te laten vaccineren en tegelijkertijd die maatregelen ook niet wilt."
Het heeft iets elitair dictatoriaals dat de Jonge dat weet uit te kramen. Ik denk dat hij echt overtuigd is van zijn goederzaligheid en inzicht dat dit de enige manier is.

De premissse is al dat hij er in dat denken vanuit gaat dat mensen die zich niet laten vaccineren willen/moeten rekenen op zijn manier van hulp en bescherming. De tweede insteek is dat het etablissement zich op de borst klopt dat je blij moet zijn dat je daarop kunt rekenen en alleen daarom al iets niet mag weigeren.
Dezelfde mensen die stomverbaasd zijn als (sws ongevraagde) hulp wordt afgewezen omdat de ontvanger niet bereid is zich aan voorwaarden van de gever te onderwerpen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:00:49 #183
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200183779
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:45 schreef Vallon het volgende:
Vaccinatie zou alleen mogen plaatsvinden als dit medisch (in)direct wenselijk is, daarbij geen alternatief is; en niet omdat er dan meer bewegingsvrijheid is. Men dringt eerst 'regels' op en biedt vervolgens de daaraan onderworpen groep een uitweg als zg. vrije keuze :r
Dit is dus waardoor bij mij de hakken het zand in zijn gegaan.. We pakken diverse vrijheden van je af, en om die vrijheden terug te krijgen moet je je laten vaccineren. Maar het is echt vrijwillig hoor :')
En zogenaamd nemen mensen die vaccinatie om "ons" als maatschappij hier weer uit te krijgen, maar als je kijkt naar figuren zoals die knuffelaar dan is het puur eigenbelang, gedreven door een overheid die ze gegijzeld houdt met onzinnige maatregelen.
Ze bekijken het maar met hun vaccinatie :W
pi_200183876
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ach, ik heb het tenminste geprobeerd.

:{
Velen zijn je voorgegaan :')
pi_200183881
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dit is dus waardoor bij mij de hakken het zand in zijn gegaan.. We pakken diverse vrijheden van je af, en om die vrijheden terug te krijgen moet je je laten vaccineren. Maar het is echt vrijwillig hoor :')
En zogenaamd nemen mensen die vaccinatie om "ons" als maatschappij hier weer uit te krijgen, maar als je kijkt naar figuren zoals die knuffelaar dan is het puur eigenbelang, gedreven door een overheid die ze gegijzeld houdt met onzinnige maatregelen.
Ze bekijken het maar met hun vaccinatie :W
Mijn eigenbelang is dat de maatregelen niet onzinnig zijn, en de enige manier om eraf te komen is iedereen vaccineren.

Dat geld niet alleen voor mij, maar voor iedereen die z'n leven terugwilt.

Maar goed, jij bekijkt het maar. Ik ga er echt van uit dat we hier het duitse beleid overnemen dat als er nog een lockdown nodig is, gevaccineerden vrijgesteld worden. Dan mag jij dus niet eens een terras op terwijl ik gewoon lekkker op m'n events geniet en heel gevacccinerd jong nederland in een club staat.

Hoewel dat officieel niet mag zal je werkgever er ook wel iets van vinden.

En weet je wat ik dan zeg? "Bekijk het maar" :P

Wat? Je wilt vrijheid? Leven? Niet thuis opgesloten zitten met een avondklok? ook naar een concert toemogen? Prima, hier is het nummer om Janssen of pfizer te krijgen. Tot die tijd zit je thuis opgesloten. Succes met kiezen!

En nogmaals, ik denk echt dat wij dat over gaan nemen van Duitsland :)
#WeesGeenWhales
pi_200183905
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel met mensen die een 'sterke' mening hebben over anderen die niet doen wat zij zelf wel aanhangen omdat dit hun eigen bestaan vooral goed uitkomt.

ik vind het verwerpelijk dat onvolwassen - los van leeftijd - mensen; in dergelijke levensfase zo worden gemanipuleerd.
Neem jij het vaccin of niet?

Kijk je kan hier heel interessant doen. Maar feit is dat als wij Duitsland volgen, jij in lockdown thuis zit waarschijnlijk werkloos, en ik en de 90% die het neemt geniet van ons oude leven. Daarbij gaan we echt geen gedachte vuil maken on ongevaccineerden.

Dus, los van wat je er van vind, waar kies jij voor? Vaccineren en meedoen, of creperen? :)
#WeesGeenWhales
pi_200183911
quote:
Gecondoleerd en sterkte.
pi_200183912
Als Hugo de Jonge zou bepalen dat je alleen weer naar een event mag als je een zak vol kittens en puppies in de schredder gooit, zou hij het ook doen...
pi_200183917
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar feit is dat als wij Duitsland volgen, jij in lockdown thuis zit waarschijnlijk werkloos
Theoretische kolder, je lijkt Erno wel.
pi_200184006
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als Hugo de Jonge zou bepalen dat je alleen weer naar een event mag als je een zak vol kittens en puppies in de schredder gooit, zou hij het ook doen...
yes :3
#WeesGeenWhales
pi_200184014
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:21 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

yes :3
pi_200184027
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Theoretische kolder, je lijkt Erno wel.
Vind je? In ons buurland mag je niet eens boodschappen doen ongevaccineerd in de volgende lockdown: https://www.nu.nl/coronav(...)wn-in-duitsland.html

"niet echt een risico lopen of een gevaar voor anderen vormen". Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR."
#WeesGeenWhales
pi_200184049
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Hey als ik daardoor dit weer mag: ik hou van kittens, maar ze gaan hoor D:

Anyway, dat is ook de promovideo voor dat event begin augustus, dus als het idd gewoon doorgaat is dat wat we gaan doen :3 Ik lekker iedereen free huggen met m'n Janssen haha! XD
#WeesGeenWhales
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:26:08 #194
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200184081
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:11 schreef eragon2890 het volgende:
Tot die tijd zit je thuis opgesloten.
Dan vraag ik het nog maar een keer..
Denk je dat ze bij iedereen die niet gevaccineerd is de deur dichtspijkeren? Of dat er checkpoints op straat komen waar je je ausweis moet laten zien? Of dat ze alle ongevaccineerde kinderen ook binnen gaan houden om jou maar te kunnen laten knuffelen?

Misschien helpt een volgend klap van de molenwiek wel om je weer terug in de realiteit te krijgen.
pi_200184104
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Vind je? In ons buurland mag je niet eens boodschappen doen ongevaccineerd in de volgende lockdown: https://www.nu.nl/coronav(...)wn-in-duitsland.html

"niet echt een risico lopen of een gevaar voor anderen vormen". Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR."
a. we wonen niet in Duitsland
b. eerst maar eens kijken hoe heet die soep wordt opgediend, en of dat uberhaupt nodig is
c. tevens impliceer je dat de persoon waarop je reageerde zijn baan kwijtraakt (lekker puh, iedereen waar ik het niet mee eens ben mag in de goot belanden) terwijl je helemaal niet eens weet of dat bij hem van toepassing is. Misschien werkt hij zonder problemen vanuit huis, wie weet heeft hij geen baas, wie weet chillt hij hem in de wajong, wie weet is hij met pensioen. Aannames, niet doen.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 13:30:01 #196
236264 crew  capricia
pi_200184133
quote:

[..]

Kijk je kan hier heel interessant doen. Maar feit is dat als wij Duitsland volgen, jij in lockdown thuis zit waarschijnlijk werkloos, en ik en de 90% die het neemt geniet van ons oude leven. Daarbij gaan we echt geen gedachte vuil maken on ongevaccineerden.

Dus, los van wat je er van vind, waar kies jij voor? Vaccineren en meedoen, of creperen? :)
Als dat 'gratis' TvT verdwijnt (want dat is straks alleen nog maar voor ongevaccineerden van belang), dan kunnen zij per direct ook echt minder dan gevaccineerde mensen.
Geen buitenland voor hun, geen feestjes of evenementen hier in NL. Alles waar je een groene QR code voor nodig hebt, gaat dan aan hun neus voorbij.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:45:29 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200184345
quote:

[..]

Wat ik zelf doe, is irrelevant en al helemaal niet om interessant te doen. Ik zie geen meerwaarde in persoonlijk toelichten anders dan dit - elders - de discussie gaat troebleren.
Dat "we" geeft als intonatie, bevestigd mij juist in mijn denken hoe mensen elkaar ondertussen aan het wegzetten zijn.

Los daarvan kies ik voor innerlijke rechtvaardigheid ipv uiterlijke rechtschapenheid ;)
pi_200184354
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:26 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dan vraag ik het nog maar een keer..
Denk je dat ze bij iedereen die niet gevaccineerd is de deur dichtspijkeren? Of dat er checkpoints op straat komen waar je je ausweis moet laten zien? Of dat ze alle ongevaccineerde kinderen ook binnen gaan houden om jou maar te kunnen laten knuffelen?

Misschien helpt een volgend klap van de molenwiek wel om je weer terug in de realiteit te krijgen.
Ik denk dat alles en iedereen dan TVT gaat gebruiken. Restaurants, theaters, concerten, bioscopen, kroegen, clubs, alles. Waarom? Omdat er gegarandeerd geen financiële steun komt als 90% gevaccineerd is en die normaal naar binnen mogen, als een bedrijf zo debiel is geen gebruik te maken daarvan.

Dus nee, je zal best nog naar het park mogen. Maar elke plek die ik net noem, en collegezalen, en werkplekken, en als je pech hebt musea etc ook nog, zal vragen naar een vaccinatie- of testbewijs. Waarbij al gezegd is dat je die testen na de zomer elke keer (deels) zalf mag betalen waarschijnllijk.

Wat @capricia zegt dus feitelijk. Fijn leven nog!

Wat? je wilt wel naar college? Je wilt niet in 95% van de restaurants geweigerd worden? Je wilt met je vrienden naar de club of dat concert? Vaccineren dan maar! :D
#WeesGeenWhales
pi_200184359
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat ik zelf doe, is irrelevant en al helemaal niet om interessant te doen. Ik zie geen meerwaarde in persoonlijk toelichten anders dan dit - elders - de discussie gaat troebleren.
Dat "we" geeft als intonatie, bevestigd mij juist in mijn denken hoe mensen elkaar ondertussen aan het wegzetten zijn.

Los daarvan kies ik voor innerlijke rechtvaardigheid ipv uiterlijke rechtschapenheid ;)
Daar kies je voor tot je met een avondklok thuis opgesloten zit terwijl je vrienden weer leven.

Of iig zullen de meeste mensen dat doen :)
#WeesGeenWhales
pi_200184373
quote:
Oh wat erg! Veel sterkte! Heftig hoor. Ik dacht dat het laatst weer de goede kant op leek te gaan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')