abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200182931
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Als hier serieus lockdowns komen incl scholen en bedrijven die weer gesloten worden, omdat er een te grote groep zich niet laat vaccineren, reken maar dat het sentiment dan gaat veranderen.
Onvrede kan ik ook goed snappen. Ik kan me alleen niet vinden in de nogal zwart wit felle woorden van Eragon.

En nu snel weg, zometeen onze eerste prik.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:50:31 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200182994
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:31 schreef Tijn het volgende:
Ik hoor net dat m'n oom overleden is. Hij heeft 3 maanden op de IC gelegen :{
Och, wat verdrietig allemaal zeg.
Sterkte, gecondoleerd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:58:58 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200183062
quote:
Gecondoleerd Tijn! Zeer naar hoe het allemaal is gelopen
pi_200183089
quote:
Sterkte!
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:04:14 #155
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200183109
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Als hier serieus lockdowns komen incl scholen en bedrijven die weer gesloten worden, omdat er een te grote groep zich niet laat vaccineren, reken maar dat het sentiment dan gaat veranderen.
Precies, laten we hopen dat de vaccinatiebereidheid hoog genoeg is om uiteindelijk ook de deltavariant te stoppen. Maar als er landelijk echt weer complete sectoren op slot moeten of er komen nog zwaardere maatregelen aan, zoals een avondklok, dan zou dat waarschijnlijk zorgen voor een hoop protesten en de vaccinatiebereidheid zou enorm kelderen, want waarom zou je je dan nog laten vaccineren. Als de groep ongevaccineerden groot genoeg is om toch nog een hoop ellende te veroorzaken in de ziekenhuizen (al dan niet in combinatie met de gebruikelijk seizoensgriep, waardoor er opnieuw zorg moet worden uitgesteld), dan ontkom je er haast niet aan om beperkende maatregelen of in bepaalde gebieden met een hoop ongevaccineerden in voeren (Urk, bijbelgordel, achterstandswijken) of dat beperkende maatregelen enkel voor ongevaccineerden gelden, zoals de Duitse plannen zijn of zelfs een combinatie van beiden. Maar landelijk sectoren op slot voor iedereen moet koste wat het kost voorkomen worden.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 12:04:20 #156
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200183110
Gecondoleerd en sterkte @Tijn
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:07:30 #157
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_200183136
quote:
Poeh, gecondoleerd. ;(

Ook enorm zwaar voor zijn vrouw/kinderen dat je man/vader 3 maanden op de IC ligt. Dan staat je leven een soort van 3 maanden stil. :{
pi_200183178
Wat kut, Tijn. Sterkte!
Go hard or go home
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:17:17 #159
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200183227
quote:
Gecondoleerd! Ik herinner me inderdaad vaag dat je recentelijk nog sprak over een enigszins opgaande lijn inzake zijn fysieke toestand, maar helaas dus niet doorgezet ...
pi_200183228
@Tijn gecondoleerd. Ik kan me nog herinneren dat je postte dat hij op de IC werd opgenomen. Echt sneu dat hij het niet heeft mogen halen.
pi_200183252
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:40 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Denk eens na, je zou het moeten kunnen.
Gewoon alles loslaten en de ziekenhuizen negeren telt ook niet.

Natuurlijke immuniteit in combinatie met de vaccinaties? Maar maatregelen houd dat laag dus catch-22.

Serieus, wat dan? Er is een reden dat zowat elke expert, het OMT, het RIVM, en de regering al sinds november vorig jaar hameren op vaccinaties als de uitweg.
#WeesGeenWhales
pi_200183295
Gecondoleerd Tijn, heel naar. Sterkte!
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_200183301
quote:
Gecondoleerd ouwe reus.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 12:25:34 #164
236264 crew  capricia
pi_200183307
Tot wanneer zou dat testen voor een groene QR-scan eigenlijk gratis blijven?
Zeker zodra iedereen de mogelijkheid heeft gehad om zich te vaccineren, lijkt me dit overbodig.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_200183325
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:25 schreef capricia het volgende:
Zeker zodra iedereen de mogelijkheid heeft gehad om zich te vaccineren, lijkt me dit overbodig.
Precies, dan gewoon (gedeeltelijk) de kosten betalen als je ergens heen wilt en niet gevaccineerd ben, hoeft de belastingbetaler niet te doen.

Tenzij je het niet kan nemen natuurlijk, dat is iets anders.
#WeesGeenWhales
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:29:19 #166
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200183358
Over die groene QR-scan gesproken; krijg je die na één of twéé vaccinaties? Op een persoonlijke pagina van het RIVM (MijnRIVM) staat nu de eerste vaccinatie van afgelopen maandag geregistreerd, maar daaraan kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_200183392
Het énige wat me overigens niet beviel in dat interview met De Jonge wat verder zeer goed was was "Dat gaat in het najaar spanningen opleveren. We moeten niet denken dat we er al zijn.". De meeste experts, het OMT, en het RIVM verwachten allemaal een rustig najaar met de combinatie van onze vaccinatiebereidheid en de 12- tot 18jarigen die ook gedaan worden. De Jonge zelf zei al dat er geen probleem is als een nieuwe golf niet tot veel ziekenhuisopnames lijd, en dat maatregelen ook alleen maar nodig zijn door ongevaccineerden als "zij een bed in beslag nemen waardoor een kankerpatiënt niet geholpen kan worden" (zijn letterlijke woorden, en dat zou dan in het najaar tot spanningen leiden).

Maar dat is natuurlijk helemaal niet te verwachten, want bij onze vaccinatiegraad kan de R volgens het RIVM zelfs in het meest pessimistische scenario niet langdurig boven de 1 komen komend najaar. Met andere woorden, De Jonge realiseerde zich daar niet hoe groepsimmuniteit werkt, en dat die dit dus bijna zeker gaat voorkomen, omdat het meerendeel van die 20% die nog kwetsbaar is wat hij voorrekende het nooit gaat krijgen, en zeker niet allemaal tegelijk. En als er af en toe een ongevaccineerde naar het ziekenhuis moet, ja dat maakt natuurlijk niets uit, dat zei De Jonge zelf ook. De spanning komt van dat die kankerpatiënten dan weer niet geholpen zouden kunnen worden. Maar dat is natuurlijk zeer onwaarschijnlijk.

Dus dat verbaasde me een beetje in een verder goed interview.

Ik verwacht geen te hoge ziekenhuisgetallen dit najaar met onze vaccinatie graad (RIVM ook niet), en dan kunnen we het gewoon zonder maatregelen af. Belangrijkste is dat de Jonge dat ook vind - het was de eerste zin van het interview. Besmettingen maken niet uit, gaat om de ziekenhuizen.
#WeesGeenWhales
pi_200183400
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:29 schreef MissionPhailed het volgende:
Over die groene QR-scan gesproken; krijg je die na één of twéé vaccinaties? Op een persoonlijke pagina van het RIVM (MijnRIVM) staat nu de eerste vaccinatie van afgelopen maandag geregistreerd, maar daaraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Direct na de tweede. Bij Janssen direct na de enige.
#WeesGeenWhales
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:34:03 #169
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200183441
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Direct na de tweede. Bij Janssen direct na de enige.
Ah. Nuja, dan maar eens zien of er in augustus of september nog een autotrip richting Oostenrijk op poten gezet kan worden.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:34:33 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200183449
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:25 schreef capricia het volgende:
Voor buitenland tot 1-9

Binnenland is anders en geen idee eigenlijk
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:35:58 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200183469
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:29 schreef MissionPhailed het volgende:
Er zijn twee soorten QR codes

Binnenlandse is pas geldig vanaf volledige vaccinatie

Buitenlandse direct na de eerste omdat voor sommige landen ook onvolledige vaccinatie voldoende is
pi_200183516
Zo, prik zit er in. Nu nog even tien minuutjes wachten hier. Viel mee. Nu hopen dat evt bijwerkingen mee vallen.
pi_200183522
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo, prik zit er in. Nu nog even tien minuutjes wachten hier. Viel mee. Nu hopen dat evt bijwerkingen mee vallen.
Gefeliciteerd.
zie email 27 oktober
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:40:13 #174
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200183524
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Er zijn twee soorten QR codes

Binnenlandse is pas geldig vanaf volledige vaccinatie

Buitenlandse direct na de eerste omdat voor sommige landen ook onvolledige vaccinatie voldoende is
Kijk eens aan! Heb nog even google aangeslingerd en zie dat - jawel - Oostenrijk genoegen neemt met al één vaccinatie, maar dan wel minimaal 22 dagen geleden.

Binnenlandse geldigheid zal ik persoonlijk weinig aan hebben; ik kom nooit in nachtclubs, stadions, etc. :6
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:41:42 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200183537
quote:
Afwachten maar, maar fijn dat je er in zit

Één volgespoten AlwaysHappy is de beste AlwaysHappy _O_
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:41:52 #176
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200183538
quote:
mijn god, dat is erg, zo lang hoopvol op de IC en dan toch nog overlijden, ik wens je alle sterkte van de wereld.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:41:58 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200183539
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:40 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Kijk eens aan! Heb nog even google aangeslingerd en zie dat - jawel - Oostenrijk genoegen neemt met al één vaccinatie, maar dan wel minimaal 22 dagen geleden.

Binnenlandse geldigheid zal ik persoonlijk weinig aan hebben; ik kom nooit in nachtclubs, stadions, etc. :6
Kijk, helemaal mooi!
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:43:33 #178
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200183566
quote:
Succes! Schijnbaar zit het venijn qua bijwerkingen van mRNA-vaccins 'm in ronde nummer twee, dus met wat mazzel kom je er nu met een paar dagen (spier)pijn in je prikarm vanaf.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:45:33 #179
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200183606
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:30 schreef capricia het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat (jonge) mensen die zich gevaccineerd hebben, o.a. omdat ze hun leven weer terug willen, weer normaal naar school willen etc, echt wel een sterke mening hebben over de groep die zich bewust niet laat vaccineren.
Zeker als we door deze laatste groep in het najaar in de problemen komen.
Ik heb niet zoveel met mensen die een 'sterke' mening hebben over anderen die niet doen wat zij zelf wel aanhangen omdat dit hun eigen bestaan vooral goed uitkomt.

Vaccinatie zou alleen mogen plaatsvinden als dit medisch (in)direct wenselijk is, daarbij geen alternatief is; en niet omdat er dan meer bewegingsvrijheid is. Men dringt eerst 'regels' op en biedt vervolgens de daaraan onderworpen groep een uitweg als zg. vrije keuze :r

ik vind het verwerpelijk dat onvolwassen - los van leeftijd - mensen; in dergelijke levensfase zo worden gemanipuleerd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200183757
quote:
Gecondoleerd.
zie email 27 oktober
  Redactie Frontpage zaterdag 3 juli 2021 @ 12:59:27 #181
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_200183758
Heb gister de eerste prik gehad. Nu wat hoofdpijn en vooral moe, had ik niet direct verwacht want gisteravond merkte ik nog weinig, op iets duizeligheid na kort na de prik, was ook zo weer weg. Het vaccineren was wel grappig; ik had een flashback naar een filmpje wat ik een tijdje terug tegen kwam. Iemand kreeg een verkeerd vaccin (te oud) waarna de prikster zegt: "en dat zeg je nu pas". Die opmerking kreeg ik ook; ik heb dus niks met prikken maar als ik dat van te voren zeg gaan ze nog zenuwachtiger doen. Bewust niet gekeken naar de prik en moest even zuchten na de prik. Ze vroeg wat er was en ik zei dat ik niks met prikken heb. "dat zeg je nu pas", was het antwoord, waarop ik zei dat ie er toch wel in moest.. Een gebbetje over geen actieve herinnering daarvoor maakte mij wel minder zenuwachtig (werd naar de geboortedatum gevraagd, ik noem deze en de man zegt "ja, je was er zelf bij". Dus ik: daar heb ik geen actieve herinnering aan. Al met al was het wel een ervaring. 6 augustus de tweede prik. Ik hoop dat die minder moeheid geeft, gelukkig zijn beide prikken op een vrijdag.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Winnaar DTS seizoen 93 *O*
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:00:28 #182
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200183773
quote:
bron: nu.nl Interview Hugo de Jonge: "Het heeft iets decadents om te denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt, maar tegelijkertijd kunt rekenen op de solidariteit en de bescherming van anderen die zich wel laten vaccineren."
.... ....
"Maar ik kan er met mijn verstand niet bij dat je geen bijdrage wilt leveren om dat nare virus terug te dringen door je te laten vaccineren en tegelijkertijd die maatregelen ook niet wilt."
Het heeft iets elitair dictatoriaals dat de Jonge dat weet uit te kramen. Ik denk dat hij echt overtuigd is van zijn goederzaligheid en inzicht dat dit de enige manier is.

De premissse is al dat hij er in dat denken vanuit gaat dat mensen die zich niet laten vaccineren willen/moeten rekenen op zijn manier van hulp en bescherming. De tweede insteek is dat het etablissement zich op de borst klopt dat je blij moet zijn dat je daarop kunt rekenen en alleen daarom al iets niet mag weigeren.
Dezelfde mensen die stomverbaasd zijn als (sws ongevraagde) hulp wordt afgewezen omdat de ontvanger niet bereid is zich aan voorwaarden van de gever te onderwerpen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:00:49 #183
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200183779
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:45 schreef Vallon het volgende:
Vaccinatie zou alleen mogen plaatsvinden als dit medisch (in)direct wenselijk is, daarbij geen alternatief is; en niet omdat er dan meer bewegingsvrijheid is. Men dringt eerst 'regels' op en biedt vervolgens de daaraan onderworpen groep een uitweg als zg. vrije keuze :r
Dit is dus waardoor bij mij de hakken het zand in zijn gegaan.. We pakken diverse vrijheden van je af, en om die vrijheden terug te krijgen moet je je laten vaccineren. Maar het is echt vrijwillig hoor :')
En zogenaamd nemen mensen die vaccinatie om "ons" als maatschappij hier weer uit te krijgen, maar als je kijkt naar figuren zoals die knuffelaar dan is het puur eigenbelang, gedreven door een overheid die ze gegijzeld houdt met onzinnige maatregelen.
Ze bekijken het maar met hun vaccinatie :W
pi_200183876
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ach, ik heb het tenminste geprobeerd.

:{
Velen zijn je voorgegaan :')
pi_200183881
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dit is dus waardoor bij mij de hakken het zand in zijn gegaan.. We pakken diverse vrijheden van je af, en om die vrijheden terug te krijgen moet je je laten vaccineren. Maar het is echt vrijwillig hoor :')
En zogenaamd nemen mensen die vaccinatie om "ons" als maatschappij hier weer uit te krijgen, maar als je kijkt naar figuren zoals die knuffelaar dan is het puur eigenbelang, gedreven door een overheid die ze gegijzeld houdt met onzinnige maatregelen.
Mijn eigenbelang is dat de maatregelen niet onzinnig zijn, en de enige manier om eraf te komen is iedereen vaccineren.

Dat geld niet alleen voor mij, maar voor iedereen die z'n leven terugwilt.

Maar goed, jij bekijkt het maar. Ik ga er echt van uit dat we hier het duitse beleid overnemen dat als er nog een lockdown nodig is, gevaccineerden vrijgesteld worden. Dan mag jij dus niet eens een terras op terwijl ik gewoon lekkker op m'n events geniet en heel gevacccinerd jong nederland in een club staat.

Hoewel dat officieel niet mag zal je werkgever er ook wel iets van vinden.

En weet je wat ik dan zeg? "Bekijk het maar" :P

Wat? Je wilt vrijheid? Leven? Niet thuis opgesloten zitten met een avondklok? ook naar een concert toemogen? Prima, hier is het nummer om Janssen of pfizer te krijgen. Tot die tijd zit je thuis opgesloten. Succes met kiezen!

En nogmaals, ik denk echt dat wij dat over gaan nemen van Duitsland :)
#WeesGeenWhales
pi_200183905
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel met mensen die een 'sterke' mening hebben over anderen die niet doen wat zij zelf wel aanhangen omdat dit hun eigen bestaan vooral goed uitkomt.

ik vind het verwerpelijk dat onvolwassen - los van leeftijd - mensen; in dergelijke levensfase zo worden gemanipuleerd.
Neem jij het vaccin of niet?

Kijk je kan hier heel interessant doen. Maar feit is dat als wij Duitsland volgen, jij in lockdown thuis zit waarschijnlijk werkloos, en ik en de 90% die het neemt geniet van ons oude leven. Daarbij gaan we echt geen gedachte vuil maken on ongevaccineerden.

Dus, los van wat je er van vind, waar kies jij voor? Vaccineren en meedoen, of creperen? :)
#WeesGeenWhales
pi_200183911
quote:
Gecondoleerd en sterkte.
pi_200183912
Als Hugo de Jonge zou bepalen dat je alleen weer naar een event mag als je een zak vol kittens en puppies in de schredder gooit, zou hij het ook doen...
pi_200183917
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar feit is dat als wij Duitsland volgen, jij in lockdown thuis zit waarschijnlijk werkloos
Theoretische kolder, je lijkt Erno wel.
pi_200184006
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als Hugo de Jonge zou bepalen dat je alleen weer naar een event mag als je een zak vol kittens en puppies in de schredder gooit, zou hij het ook doen...
yes :3
#WeesGeenWhales
pi_200184014
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:21 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

pi_200184027
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Theoretische kolder, je lijkt Erno wel.
Vind je? In ons buurland mag je niet eens boodschappen doen ongevaccineerd in de volgende lockdown: https://www.nu.nl/coronav(...)wn-in-duitsland.html

"niet echt een risico lopen of een gevaar voor anderen vormen". Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR."
#WeesGeenWhales
pi_200184049
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Hey als ik daardoor dit weer mag: ik hou van kittens, maar ze gaan hoor D:

Anyway, dat is ook de promovideo voor dat event begin augustus, dus als het idd gewoon doorgaat is dat wat we gaan doen :3 Ik lekker iedereen free huggen met m'n Janssen haha! XD
#WeesGeenWhales
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:26:08 #194
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200184081
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:11 schreef eragon2890 het volgende:
Tot die tijd zit je thuis opgesloten.
Dan vraag ik het nog maar een keer..
Denk je dat ze bij iedereen die niet gevaccineerd is de deur dichtspijkeren? Of dat er checkpoints op straat komen waar je je ausweis moet laten zien? Of dat ze alle ongevaccineerde kinderen ook binnen gaan houden om jou maar te kunnen laten knuffelen?

Misschien helpt een volgend klap van de molenwiek wel om je weer terug in de realiteit te krijgen.
pi_200184104
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Vind je? In ons buurland mag je niet eens boodschappen doen ongevaccineerd in de volgende lockdown: https://www.nu.nl/coronav(...)wn-in-duitsland.html

"niet echt een risico lopen of een gevaar voor anderen vormen". Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR."
a. we wonen niet in Duitsland
b. eerst maar eens kijken hoe heet die soep wordt opgediend, en of dat uberhaupt nodig is
c. tevens impliceer je dat de persoon waarop je reageerde zijn baan kwijtraakt (lekker puh, iedereen waar ik het niet mee eens ben mag in de goot belanden) terwijl je helemaal niet eens weet of dat bij hem van toepassing is. Misschien werkt hij zonder problemen vanuit huis, wie weet heeft hij geen baas, wie weet chillt hij hem in de wajong, wie weet is hij met pensioen. Aannames, niet doen.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 13:30:01 #196
236264 crew  capricia
pi_200184133
quote:

[..]

Kijk je kan hier heel interessant doen. Maar feit is dat als wij Duitsland volgen, jij in lockdown thuis zit waarschijnlijk werkloos, en ik en de 90% die het neemt geniet van ons oude leven. Daarbij gaan we echt geen gedachte vuil maken on ongevaccineerden.

Dus, los van wat je er van vind, waar kies jij voor? Vaccineren en meedoen, of creperen? :)
Als dat 'gratis' TvT verdwijnt (want dat is straks alleen nog maar voor ongevaccineerden van belang), dan kunnen zij per direct ook echt minder dan gevaccineerde mensen.
Geen buitenland voor hun, geen feestjes of evenementen hier in NL. Alles waar je een groene QR code voor nodig hebt, gaat dan aan hun neus voorbij.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:45:29 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200184345
quote:

[..]

Wat ik zelf doe, is irrelevant en al helemaal niet om interessant te doen. Ik zie geen meerwaarde in persoonlijk toelichten anders dan dit - elders - de discussie gaat troebleren.
Dat "we" geeft als intonatie, bevestigd mij juist in mijn denken hoe mensen elkaar ondertussen aan het wegzetten zijn.

Los daarvan kies ik voor innerlijke rechtvaardigheid ipv uiterlijke rechtschapenheid ;)
pi_200184354
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:26 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dan vraag ik het nog maar een keer..
Denk je dat ze bij iedereen die niet gevaccineerd is de deur dichtspijkeren? Of dat er checkpoints op straat komen waar je je ausweis moet laten zien? Of dat ze alle ongevaccineerde kinderen ook binnen gaan houden om jou maar te kunnen laten knuffelen?

Misschien helpt een volgend klap van de molenwiek wel om je weer terug in de realiteit te krijgen.
Ik denk dat alles en iedereen dan TVT gaat gebruiken. Restaurants, theaters, concerten, bioscopen, kroegen, clubs, alles. Waarom? Omdat er gegarandeerd geen financiële steun komt als 90% gevaccineerd is en die normaal naar binnen mogen, als een bedrijf zo debiel is geen gebruik te maken daarvan.

Dus nee, je zal best nog naar het park mogen. Maar elke plek die ik net noem, en collegezalen, en werkplekken, en als je pech hebt musea etc ook nog, zal vragen naar een vaccinatie- of testbewijs. Waarbij al gezegd is dat je die testen na de zomer elke keer (deels) zalf mag betalen waarschijnllijk.

Wat @capricia zegt dus feitelijk. Fijn leven nog!

Wat? je wilt wel naar college? Je wilt niet in 95% van de restaurants geweigerd worden? Je wilt met je vrienden naar de club of dat concert? Vaccineren dan maar! :D
#WeesGeenWhales
pi_200184359
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat ik zelf doe, is irrelevant en al helemaal niet om interessant te doen. Ik zie geen meerwaarde in persoonlijk toelichten anders dan dit - elders - de discussie gaat troebleren.
Dat "we" geeft als intonatie, bevestigd mij juist in mijn denken hoe mensen elkaar ondertussen aan het wegzetten zijn.

Los daarvan kies ik voor innerlijke rechtvaardigheid ipv uiterlijke rechtschapenheid ;)
Daar kies je voor tot je met een avondklok thuis opgesloten zit terwijl je vrienden weer leven.

Of iig zullen de meeste mensen dat doen :)
#WeesGeenWhales
pi_200184373
quote:
Oh wat erg! Veel sterkte! Heftig hoor. Ik dacht dat het laatst weer de goede kant op leek te gaan..
pi_200184392
quote:
Gecondoleerd en sterkte, Tijn.
Naar dat het zo moet aflopen.
pi_200184398
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

a. we wonen niet in Duitsland
b. eerst maar eens kijken hoe heet die soep wordt opgediend, en of dat uberhaupt nodig is
c. tevens impliceer je dat de persoon waarop je reageerde zijn baan kwijtraakt (lekker puh, iedereen waar ik het niet mee eens ben mag in de goot belanden) terwijl je helemaal niet eens weet of dat bij hem van toepassing is. Misschien werkt hij zonder problemen vanuit huis, wie weet heeft hij geen baas, wie weet chillt hij hem in de wajong, wie weet is hij met pensioen. Aannames, niet doen.
A) nee, maar dat gevaccineerden vrijgesteld zijn van testen hier is al een gigantisch voordeel. Zoek ff op hoe het dit weekend ging - nog steeds kut, lang wachtne etc. Ik moet zelf meer dan een uur reizen heen en meer dan een uur terug voor de dichstbijzijndste optie, en ik woon in LEIDEN. In heel leiden is letterlijk niet een locatie.

In de praktijk is dat voor een kroeg bezoeken voor 2 uur niet te doen.

B) Het is al aangenomen. Als wet.

C) Formeel mag dat niet. Maar het zijn voor een groot deel minder bedeelden die het doen. Denk je echt dat om bij het voorbeeld van de jonge te blijven, de polen die in zo'n slachthuis werken voor een half illegaal laag salaris tien uur per dag via een huisjesmelker, een keuze krijgen om niet het vaccin te nemen waardoor evt de toko dicht moet? HAHAHHAHAHAAHAHAAA!! Wordt stand up comedian! :P
#WeesGeenWhales
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:51:06 #203
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200184401
Bepaalde types hier zijn echt helemaal van God los.
pi_200184412
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:21 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Sow..... afgedaan. :{
pi_200184434
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Als dat 'gratis' TvT verdwijnt (want dat is straks alleen nog maar voor ongevaccineerden van belang), dan kunnen zij per direct ook echt minder dan gevaccineerde mensen.
Geen buitenland voor hun, geen feestjes of evenementen hier in NL. Alles waar je een groene QR code voor nodig hebt, gaat dan aan hun neus voorbij.
Exact dit. Uiteindelijk gaat gewoon niet wéér een lockdown willen en eindelijk zonder gezeik weer naar de club of een festival mogen de meesten wel over de streep trekken. Het is maar één prikje...
#WeesGeenWhales
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:53:55 #206
14505 OProg
A Life in Music
pi_200184436
quote:
Gecondoleerd en sterkte. :*
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200184445
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bepaalde types hier zijn echt helemaal van God los.
Klopt, ben atheist~
#WeesGeenWhales
pi_200184454
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Klopt, ben atheist~
Dat lijkt me je minste probleem.
pi_200184489
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 09:32 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik wil van de maatregelen af en gewoon mijn leven terug. Een kleine minderheid idioten bedreigt dat want "heb op feesboek gestaan". Echt, fuck them.

Ben wel voor het Duitse model: als er weer beperkingen nodig zijn omdat teveel van die groep tegelijk een ziekenhuisbed inpikken, gevaccineerden vrijstellen :)

Ik wil gewoon weer naar m'n anime events kunnen, anderen naar festivals, etc, het kan nu eindelijk weer, 90% laat zich vaccineren. Ik denk dat dat genoeg is om rustig de winter door te komen en dan is het okay. Ze moeten niet te veel bedden bezet houden gewoon. Maar áls onze vrijheid en leven weer moet worden afgepakt door die kleine minderheid dan wordt ik heel heel heel erg pisnijdig. En niet alleen ik, ik denk dat er ook nog wel wat ondernemers erg boos worden dan, en wat jongeren, en eigenlijk iedereen in die 90% als ze weten dat de enige reden dat ze weer in de levende hel terechtkomen die kleine minderheid stronteigenwijze feesboek-tokkies is.

Als iedereen daar goed van doordrongen is zou het me niet eens verbazen als er lokaal een paar semi gelynched worden,je hebt maar één gefrustreerde kroegbaas nodig.

Zowieso hoef je dan denk ik als trots ongevaccineerde niet te verwachten ooit nog een baan te krijgen of een leven te hebben. En terecht.

We willen allemaal van alle verschrikkelijke maatregelen af, daarvoor moeten we vaccineren, 90% doet dat, waarschijnlijk is dat genoeg en dan is het prima, maar anders is het zeer frustrerend als ik straks weer niet van mn events kan genieten normaal en lekker gezellig kan doen door een kleine groep idioten waar ik geen invloed op heb. Die groep steelt dan iedereens vrijheid weer en is er vaak nog trots op ook "Ach schaapie heb je je laten executeren? Wordt toch wakker". Kots. Ja daar vind ik iets van.

Daarom pleit ik ook voor duits model: als er daardoor weer maatregelen nodig zijn, gewoon gevaccineerden van alles vrijstellen. Dan is het prima.
Ik ga je spelletje even meespelen.

Al die schaapjes die voor hun feestjes met Janssen gevaccineerd zijn zorgen ervoor dat er weer maatregelen nodig zijn, dus fuck hun. Al die animeconventies waar het virus los kan gaan, met al dat geknuffel zorgt ervoor dat de halve maatschappij weer op slot moet. Daardoor moeten we óf alle animeconventies verbieden, óf mensen die met Janssen gevaccineerd zijn maatregelen opleggen.

Ik begrijp wel waarom het zover kan komen, als we een minister hebben die geen greintje begrip op kan brengen waarom iemand niet gevaccineerd kan of wil worden, maar het is een nogal foute ontwikkeling. De enige die een bepaalde decadentie heeft is de Jonge, dat hij niet kan of wil begrijpen dat er mensen zijn die er anders in staan dan hij. Maargoed, wat kun je verwachten van iemand die zo erg buiten zijn comfortzone zit op die plek dat hij niet anders kan dan om zich heen slaan.

Aan de ene kant heb je Willem Engel en consorten, die erin geloven dat er een uitroeiingsevent gaande is. Maar aan de andere kant heb je de Jonge en consorten, die totalitaire maatregelen niet schuwen om mensen alsnog (indirect) te dwingen.

Áls onze vrijheid weer afgepakt wordt is dat door een keuze van de overheid, niet door Henk of Sjaan op de hoek die bang zijn om zich te laten vaccineren. Dat er een deel van onze bevolking is die het liefst mensen dwingt om alsnog die spuit in hun arm te zetten vind ik een nogal foute ontwikkeling.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:58:52 #210
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200184505
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Daar kies je voor tot je met een avondklok thuis opgesloten zit terwijl je vrienden weer leven.

Of iig zullen de meeste mensen dat doen :)
Wie zegt dat ik, als dat al van belang is, (ergens) zit opgesloten ? Reken maar vast van niet.
Het is triest dat mensen zich hun rechten en vrijheden laten afnemen omdat ze anders niet hun leven mogen leijden.
Dat is geen verwijt; ook omdat ik mij meer dan realiseer dat ik die keuze (minder afhankelijk) anders kan maken en ik graag zou zien dat iedereen dat even zozeer ook zo kan.
Ik heb er geen moeite mee dat mensen zich iets laten welgevallen maar haak af als dat dus daarom ook aan anderen moet worden opgelegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200184508
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar het is toch de enige oplossing om van het hele gedoe af te komen? Je ziet nu al hoe goed het werkt en hoeveel effect het heeft. Zonder vaccinatie waren we niet waar we nu waren en zaten we nog steeds in een complete lockdown. Of weet jij een andere oplossing? Ik ben ook altijd een kont tegen de kribbe type, eigenwijs, niet aan regels houden, kan niet tegen gezag. Maar in dit geval ben ik het wel eens met de overheid dat vaccineren echt werkt en dat we het massaal moeten doen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:01:36 #212
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200184559
Morgen onder de 100 op de IC! Al is het wel een naar gevoel dat je vandaag weet dat er bij die 6 die de IC verlaten hebben er in ieder geval 1 bij is die dit niet levend heeft gedaan...
pi_200184564
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar het is toch de enige oplossing om van het hele gedoe af te komen? Je ziet nu al hoe goed het werkt en hoeveel effect het heeft. Zonder vaccinatie waren we niet waar we nu waren en zaten we nog steeds in een complete lockdown. Of weet jij een andere oplossing? Ik ben ook altijd een kont tegen de kribbe type, eigenwijs, niet aan regels houden, kan niet tegen gezag. Maar in dit geval ben ik het wel eens met de overheid dat vaccineren echt werkt en dat we het massaal moeten doen.
Het is ook de beste oplossing. Vorig jaar werd vooral veel gesproken over het vrijwillig doen. Het doen om jezelf te beschermen en tegelijkertijd anderen te beschermen. Om één of andere reden zijn we nu steeds meer richting een verplichting aan het bewegen, met een minister aan het roer die zich als vaccinatiewappie gedraagt.

Je wil juist die bereidheid zo hoog mogelijk hebben (en houden). Dat doe je door op de juiste manier te informeren, door begrip te tonen bij vragen of onbegrip en door je afzijdig te houden van een waardeoordeel over niet gevaccineerden. Allemaal kwaliteiten die top van het ministerie van VWS niet lijkt te bezitten, aangezien het weigeren van een vaccin gezien wordt als iets decadents, iets elitairs.

Het lijkt niet op te komen bij hem (en zijn adviseurs daarmee ook gok ik) dat er andere redenen kunnen zijn. Redenen waar ze iets aan kunnen doen, angsten die ze kunnen wegnemen. Door dit te gaan verplichten ga je alleen maar krijgen dat meer mensen ertegen gaan ageren.
pi_200184578
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is ook de beste oplossing. Vorig jaar werd vooral veel gesproken over het vrijwillig doen. Het doen om jezelf te beschermen en tegelijkertijd anderen te beschermen. Om één of andere reden zijn we nu steeds meer richting een verplichting aan het bewegen, met een minister aan het roer die zich als vaccinatiewappie gedraagt.

Je wil juist die bereidheid zo hoog mogelijk hebben (en houden). Dat doe je door op de juiste manier te informeren, door begrip te tonen bij vragen of onbegrip en door je afzijdig te houden van een waardeoordeel over niet gevaccineerden. Allemaal kwaliteiten die top van het ministerie van VWS niet lijkt te bezitten, aangezien het weigeren van een vaccin gezien wordt als iets decadents, iets elitairs.

Het lijkt niet op te komen bij hem (en zijn adviseurs daarmee ook gok ik) dat er andere redenen kunnen zijn. Redenen waar ze iets aan kunnen doen, angsten die ze kunnen wegnemen. Door dit te gaan verplichten ga je alleen maar krijgen dat meer mensen ertegen gaan ageren.
Hij schijnt nu weer gezegd te hebben dat je niet en tegen vaccineren en tegen coronamaatregelen kunt zijn. Wie de fuck is hij om dat te bepalen zeg?
zie email 27 oktober
pi_200184583
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Ze pakken dat verkeerd aan door de mensen zo weg te zetten. Ik heb in mijn omgeving zelfs al twee mensen weten te overtuigen (zonder al te veel moeite) die niet wilden vaccineren. Gewoon door rustig uit te leggen hoe goed het werkt. En dat besmettingen dan niet erg zijn als mensen maar niet in het ziekenhuis komen of sterven.
pi_200184604
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ga je spelletje even meespelen.

Al die schaapjes die voor hun feestjes met Janssen gevaccineerd zijn zorgen ervoor dat er weer maatregelen nodig zijn, dus fuck hun. Al die animeconventies waar het virus los kan gaan, met al dat geknuffel zorgt ervoor dat de halve maatschappij weer op slot moet. Daardoor moeten we óf alle animeconventies verbieden, óf mensen die met Janssen gevaccineerd zijn maatregelen opleggen.

Ik begrijp wel waarom het zover kan komen, als we een minister hebben die geen greintje begrip op kan brengen waarom iemand niet gevaccineerd kan of wil worden, maar het is een nogal foute ontwikkeling. De enige die een bepaalde decadentie heeft is de Jonge, dat hij niet kan of wil begrijpen dat er mensen zijn die er anders in staan dan hij. Maargoed, wat kun je verwachten van iemand die zo erg buiten zijn comfortzone zit op die plek dat hij niet anders kan dan om zich heen slaan.

Aan de ene kant heb je Willem Engel en consorten, die erin geloven dat er een uitroeiingsevent gaande is. Maar aan de andere kant heb je de Jonge en consorten, die totalitaire maatregelen niet schuwen om mensen alsnog (indirect) te dwingen.

Áls onze vrijheid weer afgepakt wordt is dat door een keuze van de overheid, niet door Henk of Sjaan op de hoek die bang zijn om zich te laten vaccineren. Dat er een deel van onze bevolking is die het liefst mensen dwingt om alsnog die spuit in hun arm te zetten vind ik een nogal foute ontwikkeling.
Alleen klopt dat dus niet, die feestjes en mijn conventies kunnen prima, als iedereen gevaccineerd is. Dan kan iedereen alles weer. Waarschijnlijk is 90% meer dan genoeg om dit hele verhaal in het najaar tot nonpunt te maken. Zelfs het RIVM gaat er nu van uit dat zelfs in het meest pessimistische scenario de R komende winter niet boven de 1 komt. En daarbij wil ik nog aantekenen dat tot mijn verbijstering hun immuniteit uitgaat van 71%, maar dat kan helemaal niet, volgens sanquin is het nu al 75% en er moeten nog miljoenen geprikt worden!! Wordt minstens 80% dus. En ondanks dat, in hun meest pessimistische scenario, geen grote uitbraken komende winter.

Waarschijnlijk voeren we dus een non discussie hier. En in dat geval moet uiteraard iedereen alles kunnen, geprikt of niet.

Maar ánders wil ik Henk of Sjaan niet weer mijn conventies af laten pakken terwijk ik geprikt ben, en dus wordt er dan maar fijn een uitzondering gemaakt, net als nu al met het testen, voor ons. En ook voor kroegen, festivals, clubs, etc.

Dat zal ook vast gebeuren dan, al is het alleen maar omdat de economie dan lekker door kan draaien. Vergeet dat ook niet. Dus ik maak me weinig zorgen.

Maar in navolging van het RIVM maak ik me die dus überhaupt niet :D
#WeesGeenWhales
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:11:02 #218
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200184627
quote:

[..]

Heb mijn uitnodiging nog liggen en het vaccinatieprogramma is nog niet afgelopen ;)
Maar dit is eigenlijk meer de toon die ik van de overheid had willen horen, een rustig gedegen uitleg en vraag om begrip in plaats het manipulatieve "krijg je vrijheid terug, laat je nu vaccineren"
Misschien sta ik straks alsnog tussen de twaalfjarigen op mijn vaccinatie te wachten maar vooralsnog kijk ik het nog even aan. Moet zeggen dat het sentiment wat er (hier) momenteel heerst ook niet echt motiveert om me te laten vaccineren.
pi_200184628
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hij schijnt nu weer gezegd te hebben dat je niet en tegen vaccineren en tegen coronamaatregelen kunt zijn. Wie de fuck is hij om dat te bepalen zeg?
Nou ja, als je volle ic's een leuk uitzicht vind ofzo kan je tegen allebei zijn ja... maar realistisch, nee.
#WeesGeenWhales
pi_200184642
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik, als dat al van belang is, (ergens) zit opgesloten ? Reken maar vast van niet.
Het is triest dat mensen zich hun rechten en vrijheden laten afnemen omdat ze anders niet hun leven mogen leijden.
Dat is geen verwijt; ook omdat ik mij meer dan realiseer dat ik die keuze (minder afhankelijk) anders kan maken en ik graag zou zien dat iedereen dat even zozeer ook zo kan.
Ik heb er geen moeite mee dat mensen zich iets laten welgevallen maar haak af als dat dus daarom ook aan anderen moet worden opgelegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom is dat triest? Ik wil gewoon mijn onbezorgde leuke gezellige leventje weer terug en nooit meer aan dit virus hoeven denken, dus laat ik mij vaccineren. Dat geld voor meerendeel van de jongeren. Logisch toch?
#WeesGeenWhales
pi_200184649
quote:

[..]

Wordt hoog tijd dat deze demissionaire minister opdondert en er een nieuw kabinet komt.
pi_200184651
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nou ja, als je volle ic's een leuk uitzicht vind ofzo kan je tegen allebei zijn ja... maar realistisch, nee.
Ik vind het nogal eng als de regering wil gaan bepalen wat de standpunten van mensen mogen zijn. Het is hier geen Wit-Rusland verdomme.
zie email 27 oktober
pi_200184652
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:09 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Alleen klopt dat dus niet, die feestjes en mijn conventies kunnen prima, als iedereen gevaccineerd is. Dan kan iedereen alles weer. Waarschijnlijk is 90% meer dan genoeg om dit hele verhaal in het najaar tot nonpunt te maken. Zelfs het RIVM gaat er nu van uit dat zelfs in het meest pessimistische scenario de R komende winter niet boven de 1 komt. En daarbij wil ik nog aantekenen dat tot mijn verbijstering hun immuniteit uitgaat van 71%, maar dat kan helemaal niet, volgens sanquin is het nu al 75% en er moeten nog miljoenen geprikt worden!! Wordt minstens 80% dus. En ondanks dat, in hun meest pessimistische scenario, geen grote uitbraken komende winter.

Waarschijnlijk voeren we dus een non discussie hier. En in dat geval moet uiteraard iedereen alles kunnen, geprikt of niet.

Maar ánders wil ik Henk of Sjaan niet weer mijn conventies af laten pakken terwijk ik geprikt ben, en dus wordt er dan maar fijn een uitzondering gemaakt, net als nu al met het testen, voor ons. En ook voor kroegen, festivals, clubs, etc.

Dat zal ook vast gebeuren dan, al is het alleen maar omdat de economie dan lekker door kan draaien. Vergeet dat ook niet. Dus ik maak me weinig zorgen.

Maar in navolging van het RIVM maak ik me die dus überhaupt niet :D
Begrijp je dat jij precies hetzelfde doet als Henk of Sjaan die zich niet laten vaccineren, maar dan andersom?

Jij hebt je laten vaccineren met Janssen omdat je zo snel mogelijk die QR code wilde, zo snel mogelijk weer naar je feestje wilde. Eventuele mindere effectiviteit boeide je niet, want je bent jong en gezond.

Henk en Sjaan zeggen: Ik ben bang voor wat die vaccinatie met mijn lijf kan doen, ik ben wel eens heel ziek geweest van de griepprik. Die QR code hoef ik ook niet, buiten boodschappen doen kom ik toch nergens. Of het een goede reden is is irrelevant, net als sommigen jouw reden niet goed zullen vinden.

In beide gevallen redeneer je puur vanuit jezelf. In jouw geval kies je er ook bewust voor een vaccin te nemen wat je sneller toegang tot dingen geeft maar waar onduidelijk was hoe goed de bescherming was. Inmiddels is dat duidelijk, maar het moment dat je hier kwam en aangaf dat je je had laten vaccineren met Janssen was dat niet zo. Jij neemt dus net zo goed een egoďstische beslissing, want jouw beslissing had er ook voor kunnen zorgen dat groepsimmuniteit niet gehaald wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2021 14:15:36 ]
pi_200184673
quote:
Oh wow, Spain just took a big step towards stripping citizens of any independence and rights

New bill will allow government when declaring a state of emergency to appropriate and have full authority over every citizen over age 18

Including personal borrowing, which is literally they take what they need from you, be it financial, medical or anything depending on the crisis
And you are not entitled to compensation
lol
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:15:44 #225
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200184675
quote:

[..]

Hmmm.... moe(s)t er een of zelfs deze oplossing zijn ?
Men kan bij lange na nog niet niet stellen dat dit (wat dan ?) nu is opgelost. Ook ontbreekt elke referentie.

Zelfs met de fors aangepaste toelatingscriteria in de hand, zitten we nog steeds in een experimentele fase van een onder voorwaarden aangenomen eenzijdige oplossing.
Nog los dat de rampspoed ons zo breeduit is vertelt en qua cijfers niet in verhouding staat tot de daadwerkelijke situatie. Dat zeg 5-10% van de bevolking (in/direct) kwetsbaar is is idd een zorg van/voor ons allen maar niet om daarmee iedereen dan te onderwerpen aan hun bescherming en behandeling.
Toegegeven dat niet te discussieren valt over (on/aangedaan) leed.

Ik gun iedereen zijn medische behandeling die het nodig heeft/vindt maar niet dat daarom de rest dat dan ook moet ondergaan.
pi_200184683
quote:

[..]

Verbaasd me maar weinig van een man die een vaccin aan het vergelijken was met een frikandel.
pi_200184687
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

In beide gevallen redeneer je puur vanuit jezelf. In jouw geval kies je er ook bewust voor een vaccin te nemen wat je sneller toegang tot dingen geeft maar waar onduidelijk was hoe goed die beschermd. Inmiddels is dat duidelijk, maar het moment dat je hier kwam en aangaf dat je je had laten vaccineren met Janssen was dat niet zo. Jij neemt dus net zo goed een egoďstische beslissing, want jouw beslissing had er ook voor kunnen zorgen dat groepsimmuniteit niet gehaald wordt.
Dit is wel een verdomd goed punt. Deze user verkiest gemak boven bescherming en neem daarbij evengoed een risico.

Eragon, vind je het goed als we jou voor de zekerheid in de herfst weer in een lockdown stoppen? Niet knuffelen, niet naar events, en je koos zelf voor Janssen dus je baas hoeft je loon ook niet door te betalen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:17:22 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184694
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:46 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik denk dat alles en iedereen dan TVT gaat gebruiken. Restaurants, theaters, concerten, bioscopen, kroegen, clubs, alles. Waarom? Omdat er gegarandeerd geen financiële steun komt als 90% gevaccineerd is en die normaal naar binnen mogen, als een bedrijf zo debiel is geen gebruik te maken daarvan.

Dus nee, je zal best nog naar het park mogen. Maar elke plek die ik net noem, en collegezalen, en werkplekken, en als je pech hebt musea etc ook nog, zal vragen naar een vaccinatie- of testbewijs. Waarbij al gezegd is dat je die testen na de zomer elke keer (deels) zalf mag betalen waarschijnllijk.

Wat @:capricia zegt dus feitelijk. Fijn leven nog!

Wat? je wilt wel naar college? Je wilt niet in 95% van de restaurants geweigerd worden? Je wilt met je vrienden naar de club of dat concert? Vaccineren dan maar! :D
Sodemieter dan maar gewoon een end op met je kutland :D
pi_200184710
Mooie ziekenhuiscijfers weer :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200184715
quote:

[..]

Ik vind het ook bijzonder hypocriet. "Je oma die zich niet wil laten vaccineren" was één van de argumenten om de jongeren van 12-17 te laten vaccineren. Dan ben je gewoon aan het shoppen in argumenten die je op dat moment het beste uitkomen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:21:10 #231
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200184729
Protest tegen vaccineren van kinderen

Protestgroepen voeren vanmiddag in Den Haag actie tegen het vaccineren van kinderen. Het evenement is op het Malieveld. Onder meer de actiegroepen Viruswaarheid en Nederland in Verzet zijn erbij betrokken.

Tijdens het protest is geen muziek toegestaan. De gemeente Den Haag heeft dat besloten omdat bij vorige protestmaatregelen vanwege muziek mensen te dicht bij elkaar zouden zijn gaan staan.

De actie vanmiddag begint om 15.00 uur. De organisatoren hebben van tevoren een duidelijk plan moeten opstellen en indienen, ook met betrekking tot het naleven van de coronamaatregelen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:21:16 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184733
quote:

[..]

Ik blijk wel vaker dingen te doen die niet kunnen

Hierbij dus blijkbaar nog eentje

Als in, ik ben voor vrijwillig vaccineren zonder enige nadelen in onze samenleving als je jezelf niet laat vaccineren.

Dag Hugo
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:21:40 #233
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200184740
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind het ook bijzonder hypocriet. "Je oma die zich niet wil laten vaccineren" was één van de argumenten om de jongeren van 12-17 te laten vaccineren. Dan ben je gewoon aan het shoppen in argumenten die je op dat moment het beste uitkomen.
quote:
Demissionair coronaminister De Jonge begrijpt niet dat er mensen zijn die zich enerzijds verzetten tegen de coronamaatregelen en zich tegelijkertijd niet willen laten vaccineren. Dat zegt hij in een vraaggesprek met NU.nl.

"Mensen die zich niet willen laten prikken, willen ook niet terug naar de maatregelen", zegt hij. "Maar zij maken de weg uit de crisis, het vaccineren, wel verdacht. Dat is heel raar. Het kan niet allebei."

De Jonge verklaart het standpunt van die mensen deels uit de 'coronamoeheid' die is ontstaan. "Een soort boosheid uit machteloosheid. Dat kan ik begrijpen." Maar de denkwijze heeft volgens hem wel iets decadents. "Zij denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt, maar tegelijkertijd kunt rekenen op de solidariteit en de bescherming van anderen die zich wel laten vaccineren."
Volgens mij zet De Jonge gewoon vast de deur open om niet-gevaccineerden een waslijst aan beperkingen op te gaan leggen, in navolging van Duitsland. Maar verder is vaccineren uiteraard wel vrijwillig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200184749
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hmmm.... moe(s)t er een of zelfs deze oplossing zijn ?
Men kan bij lange na nog niet niet stellen dat dit (wat dan ?) nu is opgelost. Ook ontbreekt elke referentie.

Zelfs met de fors aangepaste toelatingscriteria in de hand, zitten we nog steeds in een experimentele fase van een onder voorwaarden aangenomen eenzijdige oplossing.
Nog los dat de rampspoed ons zo breeduit is vertelt en qua cijfers niet in verhouding staat tot de daadwerkelijke situatie. Dat zeg 5-10% van de bevolking (in/direct) kwetsbaar is is idd een zorg van/voor ons allen maar niet om daarmee iedereen dan te onderwerpen aan hun bescherming en behandeling.
Toegegeven dat niet te discussieren valt over (on/aangedaan) leed.

Ik gun iedereen zijn medische behandeling die het nodig heeft/vindt maar niet dat daarom de rest dat dan ook moet ondergaan.
Tja, jij hebt er blijkbaar een bepaalde kijk op. Ik zie het eigenlijk wel anders. Buiten dat het niet alleen om bescherming van de kwetsbaren gaat. Allerlei mensen zijn flink ziek geworden door het virus, soms blijvend. De vandaag overleden oom van Tijn hoort volgens mij niet bij de groep kwetsbaren.
Verder zie ik het vaccineren echt wel als een oplossing. Wat mij betreft is momenteel de wereld (mijn wereld dan, niet de hele wereld) weer helemaal normaal. Ik hoef nergens meer aan te denken. Geen achterlijke mondkapjes meer (die ik overigens nooit heb gedragen). Vanavond bbq hier met 15 man, volgende week naar Italië. Mijn klanten zijn blij. Van de week nog voor acht klanten TVL en NOW aangevraagd over het tweede kwartaal. Zoals het er nu uit ziet voor het laatst. Dankzij het vaccineren.
pi_200184750
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dit is wel een verdomd goed punt. Deze user verkiest gemak boven bescherming en neem daarbij evengoed een risico.

Eragon, vind je het goed als we jou voor de zekerheid in de herfst weer in een lockdown stoppen? Niet knuffelen, niet naar events, en je koos zelf voor Janssen dus je baas hoeft je loon ook niet door te betalen.
Ik gun mensen met Janssen alle vrijheden toe die Pfizer/Moderna/AZ gevaccineerden ook hebben, maar het is wel erg verleidelijk om voor hem een uitzondering te maken ja.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:23:56 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184764
quote:

[..]

Klinkt wel als perfect passend in de huidige politieke cultuur :')
pi_200184788
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij zet De Jonge gewoon vast de deur open om niet-gevaccineerden een waslijst aan beperkingen op te gaan leggen, in navolging van Duitsland. Maar verder is vaccineren uiteraard wel vrijwillig.
Laten we eerlijk zijn, had je anders verwacht? Oktober/november was 't volgens mij toen we discussies hadden over de vaccins en dat het vrijwillig moest zijn (en blijven). Toen kwam er te vaak een interview met de Jonge langs waarin hij zei: "Nee er komt geen drang of dwang, het blijft echt vrijwillig"

Hoe vaker iets door een politicus ontkent wordt, hoe aannemelijker dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. Anders negeren ze 't over het algemeen gewoon.
pi_200184794
quote:

[..]

[..]

Iets wat een paar maanden geleden nog als BNW werd weggezet. Zou echt allemaal vrijwillig zijn. Tja, we groeien mee met de wisselende meningen van daarboven...blijkbaar.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:26:24 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184796
quote:

[..]

[..]

Ik creëer even een complete tweedeling en je bent een asociale mongool en mag tig dingen niet meer als je je niet laat vaccineren maar verder is iedereen vrij te kiezen
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:27:06 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184806
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, had je anders verwacht? Oktober/november was 't volgens mij toen we discussies hadden over de vaccins en dat het vrijwillig moest zijn (en blijven). Toen kwam er te vaak een interview met de Jonge langs waarin hij zei: "Nee er komt geen drang of dwang, het blijft echt vrijwillig"

Hoe vaker iets door een politicus ontkent wordt, hoe aannemelijker dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. Anders negeren ze 't over het algemeen gewoon.
Yep

En die twinkelogen erbij helpen ook niet
pi_200184808
quote:
"Zij denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt, maar tegelijkertijd kunt rekenen op de solidariteit en de bescherming van anderen die zich wel laten vaccineren."
Geheel Nederland ging gebukt onder verstrekkende maatregelen uit solidariteit met kwetsbaren, maar je zou als jongere niet mogen denken dat je recht hebt op solidariteit als je je niet laat vaccineren, ook al is dat a. voor jou niet echt een risico en b. zijn de eerder genoemde kwetsbaren al gevaccineerd? Dat is een beetje krom, Hugo.
pi_200184825
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Geheel Nederland ging gebukt onder verstrekkende maatregelen uit solidariteit met kwetsbaren, maar je zou als jongere niet mogen denken dat je recht hebt op solidariteit als je je niet laat vaccineren, ook al is dat a. voor jou niet echt een risico en b. zijn de eerder genoemde kwetsbaren al gevaccineerd? Dat is een beetje krom, Hugo.
Vandaar, shoppen in argumenten. We moeten trouwens op dit moment solidair zijn met ongevaccineerden hč, dat is de nieuwste hype.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:28:55 #243
346939 Janneke141
pi_200184828
quote:

[..]

De Jonge (en in mindere mate ook Grapperhaus) propageert al tijden een bijzonder selectieve vorm van solidariteit.
pi_200184829
quote:

[..]

Gelukkig niet bepaald nieuwe informatie dat er bepaalde bevolkingsgroepen blijkbaar meer solidariteit verdienen. Erg krom is het wel ja.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik creëer even een complete tweedeling en je bent een asociale mongool en mag tig dingen niet meer als je je niet laat vaccineren maar verder is iedereen vrij te kiezen
Goeie samenvatting wel.

Ben wel benieuwd welke ''BNW'' uitspraak als volgende toch uit gaat komen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:29:06 #245
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200184833
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:12 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Waarom is dat triest? Ik wil gewoon mijn onbezorgde leuke gezellige leventje weer terug en nooit meer aan dit virus hoeven denken, dus laat ik mij vaccineren. Dat geld voor meerendeel van de jongeren. Logisch toch?
Ik snap wel zeker de vermaaksbehoefte die daarom juist niet leidend mag zijn.

En meer dan begrijp ik de enorme druk die er logisch ontstaat wanneer iemand zomaar de waarden in van het 'leven´ afpakt. Dat ervaar ik, maar dan anders, ook.
Zelf heb ik moeite mij ergens te vermaken in de wetenschap dat het onder 'druk' verloopt. Een beetje van verplicht gezellig doen dat grenzen heeft. Ik doe dan liever niet mee dan dat ik er een schijngevoel krijg.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:30:34 #246
346939 Janneke141
pi_200184840
quote:

[..]

Ik had exact dit verwacht. Net als jij, volgens mij.
pi_200184845
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gelukkig niet bepaald nieuwe informatie dat er bepaalde bevolkingsgroepen blijkbaar meer solidariteit verdienen. Erg krom is het wel ja.
[..]

Goeie samenvatting wel.

Ben wel benieuwd welke ''BNW'' uitspraak als volgende toch uit gaat komen.
Mijn gok is dat maatregelen alleen gaan gelden voor ongevaccineerden. Zie het zelfs gebeuren dat ze iets gaan zeggen als: Als jij in je winkel meer klanten wil ontvangen moet je QR codes gaan scannen, anders heb je 1 klant per 5m2 en dat dan BOA's komen handhaven.
pi_200184852
quote:

[..]

Eind vorig jaar begon hij steeds over voordeeltjes voor gevaccineerden, om z'n woorden onder druk terug te nemen en het onderwerp vervolgens weer aan te halen.
pi_200184854
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 09:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Waar er in het gros van de wereld tekorten aan vaccins zijn, zijn ze in de VS al aan dieren begonnen _O-
Ik móet dat spul hebben voor m'n parkieten! :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:31:47 #250
346939 Janneke141
pi_200184857
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Eind vorig jaar begon hij steeds over voordeeltjes voor gevaccineerden, om z'n woorden onder druk terug te nemen en het onderwerp vervolgens weer aan te halen.
Maar we gingen absoluut geen bloemkool eten.
pi_200184878
Duss.... als ik de tendens hier goed begrijp.... Laten we ons vaccineren om uit de shit te komen en om van de maatregelen af te komen. Maar als dat dan daadwerkelijk ook niet meer hoeft (je bent tenslotte beschermd met het vaccin), komt de solidariteit alsnog om de hoek kijken en gaan we weer gezellig met z'n allen in lockdown omdat het anders zo rot is voor de mensen die anders besloten hebben? :{
Ik probeer dit te begrijpen....
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:34:22 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200184880
quote:

[..]

[..]

Dat is ook mijn vrees en het is niet eens meer een voorwaardelijk luchtballonnetje dat men loslaat.
Krijg er de rillingen van.
pi_200184884
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, ik heb het over bloemkool gehad. Maar bloemkoolsoep is iets heel anders.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:34:41 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184885
quote:

[..]

Zaadjes planten

En we zijn er nog lang niet
pi_200184889
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mijn gok is dat maatregelen alleen gaan gelden voor ongevaccineerden. Zie het zelfs gebeuren dat ze iets gaan zeggen als: Als jij in je winkel meer klanten wil ontvangen moet je QR codes gaan scannen, anders heb je 1 klant per 5m2 en dat dan BOA's komen handhaven.
Ik ben in ieder geval erg blij dat ik tenminste een prik heb nu. Als de bijwerkingen meevallen haal ik die tweede uiteraard ook. Niet omdat ik mezelf zou willen beschermen (nog vrij jong), maar voornamelijk omdat ik dan tenminste geen tweederangsburger meer ben. Uiteraard heb ik ook andere redenen (beschermen van anderen, etc), maar de drang om geen tweederangsburger te worden is wel m'n belangrijkste argument. En daar sta ik niet alleen in denk ik. Enerzijds is het vrij kut dat ze het brengen alsof het een vrije keuze is (vaccineren), maar anderzijds snap ik het ergens ook wel - de vaccinatie bereidheid ligt nu wel aardig wat hoger. En er is een grotere kans dat we een goed najaar gaan hebben (meer gevaccineerden). Dus erg dubbel. Een vrije keuze is het in ieder geval niet - ik zou het liever zo zien dat ze daar eerlijk over zouden zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2021 14:37:34 ]
pi_200184893
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:34 schreef Mammietje het volgende:
Duss.... als ik de tendens hier goed begrijp.... Laten we ons vaccineren om uit de shit te komen en om van de maatregelen af te komen. Maar als dat dan daadwerkelijk ook niet meer hoeft (je bent tenslotte beschermd met het vaccin), komt de solidariteit alsnog om de hoek kijken en gaan we weer gezellig met z'n allen in lockdown omdat het anders zo rot is voor de mensen die anders besloten hebben? :{
Als het daadwerkelijk niet meer hoeft hoef je ook niet meer in lockdown.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 14:36:55 #257
236264 crew  capricia
pi_200184908
quote:

[..]

Er zijn toch verkiezingen geweest?
In principe had NL voor een heel ander beleid kunnen kiezen.
Ik ga er niet van uit dat wat de vorige regering gezegd heeft, na de verkiezingen nog even veel waard is bij een nieuwe regering of tweede kamer.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:37:08 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184910
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:34 schreef Mammietje het volgende:
En zo wordt de druk opgevoerd dat iedereen alsnog onder de noemer vrijwillig zich laat vaccineren want anders word je leven steeds meer ingeperkt en niemand moet je meer als persoon, want lowlife.

Ondertussen vinden we het ook normaal om iedereen maar te testen om de haverklap, en vinden we het ook nog eens prima om.mrnsen om hun bijzondere persoonsgegevens zoals medische status en vaccinatiestatus te vragen. Om ze vervolgens te mogen bestempelen als ongewenste lowlife

Yep O+
pi_200184913
quote:

[..]

Doet ie anders nooit.
zie email 27 oktober
pi_200184918
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:D

Nadat het onderwerp bloemkool steeds ter sprake kwam staat er nu toch bloemkool op tafel, ondanks dat sommigen zeiden dat we zeker geen bloemkool zouden eten. Wel zitten er nu mensen aan tafel die zeggen dat ze het prima vinden dat we bloemkool eten, dat ze eigenlijk altijd wel bloemkool willen eten, en dat andere mensen ervoor mogen kiezen om geen bloemkool te eten, maar dan niet meer naar de groenteafdeling mogen om zelf iets anders te kopen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:38:05 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184926
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

En als het wel moet is dat de schuld van mensen, die mensen mag je daar op aan kijken en druk op uitoefenen als samenleving O+
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:39:04 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184936
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

:D

Nadat het onderwerp bloemkool steeds ter sprake kwam staat er nu toch bloemkool op tafel, ondanks dat sommigen zeiden dat we zeker geen bloemkool zouden eten. Wel zitten er nu mensen aan tafel die zeggen dat ze het prima vinden dat we bloemkool eten, dat ze eigenlijk altijd wel bloemkool willen eten, en dat andere mensen ervoor mogen kiezen om geen bloemkool te eten, maar dan niet meer naar de groenteafdeling mogen om zelf iets anders te kopen.
De bloemkool was toevallig in de aanbieding en de rest van de voedingsmiddelen was ineens 30x zo duur en alleen met registratie verkrijgbaar
pi_200184946
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nou ja.... 20% niet beschermd gaat nog wel volle ziekenhuizen opleveren als je het laat gaan toch?
pi_200184959
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:38 schreef Molo het volgende:

[..]

En als het wel moet is dat de schuld van mensen, die mensen mag je daar op aan kijken en druk op uitoefenen als samenleving O+
Als we weer in lockdown moeten met z'n allen zou ik eerder de schuld leggen bij de mensen die de keuze maken om weer in lockdown te gaan dan dat ik ongevaccineerden massaal aan zou vallen. Sommigen doen alsof de keuze om maatregelen in te voeren een automatische reactie is; iets wat niet te voorkomen valt. Nee, het is nog steeds een keuze.

Maar ik heb vertrouwen in de vaccins en juist door deze indirecte verplichting zullen we er waarschijnlijk voor gaan zorgen dat de zorg het makkelijk aan kan. En dan moet het wel heel raar lopen willen ze weer alles op slot gooien.

Lekker ongevaccineerden aanvallen kan ik me niet in vinden, i.t.t. sommigen hier blijkbaar.
pi_200184961
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou ja.... 20% niet beschermd gaat nog wel volle ziekenhuizen opleveren als je het laat gaan toch?
als die 20% geen risicogroep is dan is die kans wel kleiner lijkt me.
pi_200184962
quote:

[..]

De meningenpolitie staat paraat! ~O>

Ik vind De Jonge dan weer een decadent overkomende figuur in z'n hele voorkomen, maar wie ben ik? De shit was rond de jaarwisseling niet voor elkaar (oké, meer de schuld van de EU dan van hem). Nu zijn we (trager dan de VS of VK) ook zo ver, krijgt hij de credits omdat niemand meer durft op te werpen dat het ook sneller had gekund, en heeft ie weer babbels over alles en iedereen. Het moreel kompas van ons landje.
pi_200184980
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Tja, daarom is die kerel een beetje een woordkunstenaar. Dit is van dat artikel:
quote:
"Je houdt altijd een deel dat niet beschermd is. Met een gemiddelde vaccinatiegraad van 85 procent die we hopen te bereiken, is nog steeds 15 procent niet gevaccineerd. Ook werkt het vaccin niet bij iedereen. Je hebt dan zeker 20 procent van de mensen die het risico lopen op een infectie en in het ziekenhuis kunnen belanden."
Je hebt 83% nodig om groepsimmuniteit te halen werd er gezegd, laten we even uit gaan van 85%. Dan mis je voor die groepsimmuniteit dus 5%, geen 20%

Er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, die mensen bescherm je door middel van groepsimmuniteit. Tuurlijk zal er wel 's iemand in het ziekenhuis terecht komen die ongevaccineerd is, maar niet met de massa's dat ze in december/januari terecht kwam.

Als 80% van de mensen gevaccineerd en beschermd is, is 80% van de mensen ook een vorm van natuurlijke afweer. Het virus gaat daarvandaan niet meer verder naar anderen.
pi_200184994
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:37 schreef Molo het volgende:

[..]

En zo wordt de druk opgevoerd dat iedereen alsnog onder de noemer vrijwillig zich laat vaccineren want anders word je leven steeds meer ingeperkt en niemand moet je meer als persoon, want lowlife.

Ondertussen vinden we het ook normaal om iedereen maar te testen om de haverklap, en vinden we het ook nog eens prima om.mrnsen om hun bijzondere persoonsgegevens zoals medische status en vaccinatiestatus te vragen. Om ze vervolgens te mogen bestempelen als ongewenste lowlife

Yep O+
Natuurlijk is het vaccineren niet vrijwillig, maar onder dwang. Ik ziet dat alleen niet als dwang van de overheid, maar als dwang van het virus.
pi_200185025
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja, daarom is die kerel een beetje een woordkunstenaar. Dit is van dat artikel:
[..]

Je hebt 83% nodig om groepsimmuniteit te halen werd er gezegd, laten we even uit gaan van 85%. Dan mis je voor die groepsimmuniteit dus 5%, geen 20%

Er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, die mensen bescherm je door middel van groepsimmuniteit. Tuurlijk zal er wel 's iemand in het ziekenhuis terecht komen die ongevaccineerd is, maar niet met de massa's dat ze in december/januari terecht kwam.

Als 80% van de mensen gevaccineerd en beschermd is, is 80% van de mensen ook een vorm van natuurlijke afweer. Het virus gaat daarvandaan niet meer verder naar anderen.
Als dat zo is, is er geen probleem toch?
Niemand meer maatregelen, top. *O*
pi_200185036
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als dat zo is, is er geen probleem toch?
Niemand meer maatregelen, top. *O*
Ja, eens. En dat is waar de discussie over gaat. Er wordt dus steeds vaker gesproken om die 20% wel maatregelen op te blijven leggen als ze zich niet hebben laten vaccineren.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:51:10 #271
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200185075
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Tja, jij hebt er blijkbaar een bepaalde kijk op. Ik zie het eigenlijk wel anders. Buiten dat het niet alleen om bescherming van de kwetsbaren gaat. Allerlei mensen zijn flink ziek geworden door het virus, soms blijvend. De vandaag overleden oom van Tijn hoort volgens mij niet bij de groep kwetsbaren.
Verder zie ik het vaccineren echt wel als een oplossing. Wat mij betreft is momenteel de wereld (mijn wereld dan, niet de hele wereld) weer helemaal normaal. Ik hoef nergens meer aan te denken. Geen achterlijke mondkapjes meer (die ik overigens nooit heb gedragen). Vanavond bbq hier met 15 man, volgende week naar Italië. Mijn klanten zijn blij. Van de week nog voor acht klanten TVL en NOW aangevraagd over het tweede kwartaal. Zoals het er nu uit ziet voor het laatst. Dankzij het vaccineren.
Ik heb/had ook nauwelijks ergens last van, wat niet maakt dat het daarmee dan goed leven is. De maatregelen dwingen mensen tot vaccineren en voorkomt sws niet dat kwetsbare mensen dan geen risico meer zullen lopen.

Het woord kwetsbaar hier, zijn voor mij mensen die een (nofi) gebrek hebben in de regeling van hun bloeddrukspiegel. En ja, dat zijn flink wat mensen maar absoluut een klein deel van de bevolking. Vanwege het virus ervaren die mensen gevolgen (en daarmee hun omgeving). Vaccinatie neemt verder niet de oorzaak van gevolgen weg. Het heeft ook manipulatiefs zoals (ik in mijn N=1 omgeving beluister) dat gevaccineerden niet langer door Covid19 kunnen overlijden en dan 'simpelweg' een andere doodsoorzaak krijgen toebedeeld. Hiermee wordt vaccinnatie idd uiterst effectief gemaakt.

Individueel is altijd alles triest dat daarom juist geen leidende maatstaf mag zijn.
Ik vind uit buiten elke proportie en laakbaar om mensen te overtuigen in hun keuze met wat iemand persoonlijk (k)raakt. Het is het valse argument gebruiken om een doel na te streven.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 14:51:12 #272
236264 crew  capricia
pi_200185076
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als we weer in lockdown moeten met z'n allen zou ik eerder de schuld leggen bij de mensen die de keuze maken om weer in lockdown te gaan dan dat ik ongevaccineerden massaal aan zou vallen. Sommigen doen alsof de keuze om maatregelen in te voeren een automatische reactie is; iets wat niet te voorkomen valt. Nee, het is nog steeds een keuze.

Maar ik heb vertrouwen in de vaccins en juist door deze indirecte verplichting zullen we er waarschijnlijk voor gaan zorgen dat de zorg het makkelijk aan kan. En dan moet het wel heel raar lopen willen ze weer alles op slot gooien.

Lekker ongevaccineerden aanvallen kan ik me niet in vinden, i.t.t. sommigen hier blijkbaar.
Dat ligt m.i. helemaal aan wat er precies mis gaat en de oorzaak daarvan.

Laten we wel wezen, als de besmettingen hier gigantisch op gaan lopen (los van de ziekenhuisopnamen), zijn wij zo weer rood voor andere landen. En kunnen we het buitenland niet meer in. Ik zou daar van balen, maar dat is niet anders.

Maar als de ziekenhuisopnamen ook weer toenemen, en echt flink onder de ongevaccineerden waardoor er maatregelen nodig zijn, dan zou het niet vreemd zijn als die maatregelen juist in die groep plaatsvinden.

Maar goed. Het is koffiedik kijken.
- Goethe, “Faust”
pi_200185114
Present. :M
pi_200185125
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, eens. En dat is waar de discussie over gaat. Er wordt dus steeds vaker gesproken om die 20% wel maatregelen op te blijven leggen als ze zich niet hebben laten vaccineren.
Mja... ik zie dat anders.
Ik zie het als maatregelen opleggen aan iedereen, behalve diegene waarvoor het geen nut meer heeft (de gevaccineerden).
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:55:41 #275
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200185136
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Laten we wel wezen, als de besmettingen hier gigantisch op gaan lopen (los van de ziekenhuisopnamen), zijn wij zo weer rood voor andere landen. En kunnen we het buitenland niet meer in. Ik zou daar van balen, maar dat is niet anders.

Maar als de ziekenhuisopnamen ook weer toenemen, en echt flink onder de ongevaccineerden waardoor er maatregelen nodig zijn, dan zou het niet vreemd zijn als die maatregelen juist in die groep plaatsvinden.

Maarja, voorheen werden maatregelen ook niet enkel toegepast op groepen die in het ziekenhuis belanden ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200185148
quote:

[..]

Maar tijdens de grote golven waarbij vooral kwetsbaren ziekenhuisbedden bezetten/stierven kon daar geen specifiek beleid op worden gemaakt. Dat was onmogelijk en bovendien discriminerend.
pi_200185173
quote:

[..]

In dat eerste scenario mag je hopen dat landen tegen die tijd steeds meer gaan kijken naar de ziekenhuisopnames. Juist een teken dat vaccins werken als de besmettingen stijgen, maar het aantal opnames niet problematisch mee stijgt. Wat je nu al in lichte mate ziet in de UK en Portugal.

Dat tweede scenario zie ik niet zo snel gebeuren met de vaccinatiebereidheid hier in NL. Helemaal met die indirecte verplichting. Dan is de groep ongevaccineerden relatief zo klein; succes om dan de ziekenhuiscijfers te krijgen van de afgelopen paar golven. Als dat toch lukt dan zie ik niet in waarom je gevaccineerden vrij moet stellen van maatregelen; want ook gevaccineerden kunnen elkaar nog aansteken/er ziek genoeg van worden dat ze een opname nodig hebben.

Maar we gaan het zien.
pi_200185186
https://www.rtvoost.nl/ni(...)aat-inmiddels-op-110

Bij discotheek Aspen Valley in Enschede zijn zeker 110 jongeren besmet geraakt met het coronavirus vorige week zaterdag, dat zegt de GGD Twente. Dat aantal loopt de komende dagen naar verwachting nog verder op.

Wat voor superspreader heeft daar gelopen joh _O-
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 14:59:03 #279
236264 crew  capricia
pi_200185196
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maarja, voorheen werden maatregelen ook niet enkel toegepast op groepen die in het ziekenhuis belanden ;)
Nou ik kan me anders nog goed herinneren dat de verpleegtehuizen op slot gingen. En dan ook echt op slot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 14:59:30 #280
236264 crew  capricia
pi_200185202
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Maar tijdens de grote golven waarbij vooral kwetsbaren ziekenhuisbedden bezetten/stierven kon daar geen specifiek beleid op worden gemaakt. Dat was onmogelijk en bovendien discriminerend.
Genoeg ouderen werden opgesloten hoor. :{
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:59:32 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200185203
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Beleid kan je wel uitoefenen door mensen weg te zetten omdat mensen altijd kunnen kiezen om mee te werken.
KKK: Kafka Kraakt Koppetje.
pi_200185204
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mja... ik zie dat anders.
Ik zie het als maatregelen opleggen aan iedereen, behalve diegene waarvoor het geen nut meer heeft (de gevaccineerden).
Vorig jaar werden maatregelen opgelegd aan iedereen, ook degenen die niet heel ziek zouden worden van dit virus. Denk aan (bijvoorbeeld) kinderen die niet naar school konden. Toen was het argument om dat te doen solidariteit.

Op het moment dat 80% van de mensen gevaccineerd is, 5% van de mensen niet gevaccineerd kan worden (omdat ze ziek zijn) 10% van de mensen onder de 12 zijn en dus niet gevaccineerd worden en 5% niet gevaccineerd wil worden ben je toch gewoon klaar?

die 5% van de bevolking kan dan mogelijkerwijs nog besmet raken en ziek worden, maar dat zal niet ineens voor 10.000 besmettingen per dag zorgen ofzo.
pi_200185211
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:58 schreef Arizona het volgende:

Bij discotheek Aspen Valley in Enschede zijn zeker 110 jongeren besmet geraakt met het coronavirus vorige week zaterdag, dat zegt de GGD Twente. Dat aantal loopt de komende dagen naar verwachting nog verder op.

TvT heeft daar echt zo goed geholpen O+
pi_200185232
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:58 schreef Arizona het volgende:

110 mensen van de 800? Is daar een corona-orgie geweest ofzo? Dit verhaal stinkt.
pi_200185252
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

110 mensen van de 800? Is daar een corona-orgie geweest ofzo? Dit verhaal stinkt.
Misschien was er daar wel iemand aan het free-huggen. Iemand met Janssen. Iedereen in gevaar gebracht! ;)
pi_200185253
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Genoeg ouderen werden opgesloten hoor. :{
En in diezelfde tijd werden jongeren school ontzegd terwijl ze geen risicogroep zijn.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 15:03:48 #287
236264 crew  capricia
pi_200185268
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

En in diezelfde tijd werden jongeren school ontzegd terwijl ze geen risicogroep zijn.
Dat was wel degelijk specifiek beleid. Om de ouders thuis te houden.

Ik begrijp heel goed dat je het er niet mee eens bent. Maar het was wel degelijk specifiek beleid.

Lijkt me dus ook prima mogelijk om specifiek beleid op ongevaccineerden te ontwikkelen. En dat doen we ook al: TvT.
- Goethe, “Faust”
pi_200185270
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]

Hoi hoi, nieuws van uw decadente minister: er is nu de Kappa-variant waardoor we nu helaas een vaccinatiegraad van 95% nodig hebben, ook van huiskatten en honden. Anders kan er onder die resterende 5% zomaar ineens een golf ontstaan waardoor de ziekenhuizen weer vollopen. Groetjes! :W
pi_200185284
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed dat je het er niet mee eens bent. Maar het was wel degelijk specifiek beleid.
Dat er wat meer ouders thuis zouden blijven was enkel een van de redenen. De grootste reden was nog steeds dat het goed rondging onder kinderen. Dat er dan wat meer ouders thuis zouden blijven was enkel een bijkomend voordeel.
pi_200185290
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

School ontzeggen is wat anders dan fysiek onderwijs verplaatsen naar digitaal onderwijs. En ja, daardoor zijn best veel kinderen tussen wal en schip geraakt vanwege de thuissituatie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200185301
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar dus ten bate van een andere groep. Je zou ook kunnen zeggen dat ook gevaccineerden zich aan allerlei maatregelen moeten houden om ongevaccineerden te beschermen, maar natuurlijk gebeurt dat niet want die groep is als onsympathiek afgeschilderd.
pi_200185304
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, echt een enorm succes dit O+

Maar eerlijk, ik kan me niet voorstellen dat iedereen dáár besmet is geraakt. Er zullen ook vast vriendengroepen zijn die elkaar later nog gezien hebben en elkaar ná Aspen besmet hebben.

En, ik durf het haast niet te zeggen, maar ik had ook graag gezien dat ze discotheken nog een maandje langer dicht hadden gelaten. Ik bedoel, ik kan me nog herinneren hoe vaak ik wel niet ziek of verkouden werd na discotheekbezoek, die plaatsen zijn altijd virusparadijzen :D

Er zijn nog erg veel mensen niet helemaal gevaccineerd en dit kan dus wel een broednest zijn voor nieuwe oplevingen. Dat verder alles weer open is en dat er geen mondkapjes zijn, prima. Maar met discotheken (en danscafé's en dergelijke) neem je wel een relatief groot risico.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 15:07:06 #293
236264 crew  capricia
pi_200185324
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat er wat meer ouders thuis zouden blijven was enkel een van de redenen. De grootste reden was nog steeds dat het goed rondging onder kinderen. Dat er dan wat meer ouders thuis zouden blijven was enkel een bijkomend voordeel.
Blijft het punt staat dat specifiek beleid op ongevaccineerden gewoon mogelijk is. En dat we dat al maanden doen.

Lijkt me dus ook voor eventuele uitbraken de weg die bewandeld gaat worden.
- Goethe, “Faust”
pi_200185326
Topic even vol posten.
pi_200185333
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Maar dus ten bate van een andere groep. Je zou ook kunnen zeggen dat ook gevaccineerden zich aan allerlei maatregelen moeten houden om ongevaccineerden te beschermen, maar natuurlijk gebeurt dat niet want die groep is als onsympathiek afgeschilderd.
Er was destijds voor die 'andere groep' ook nog geen mogelijkheid om zichzelf te beschermen. Nu wel.
pi_200185334
:M
pi_200185336
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is ook bizar dat Hugo de Jonge denkt dat je een virus met een incubatietijd van wel 14 dagen soms tegen kunt houden door sneltest, waarvan we weten dat ze extreem onbetrouwbaar zijn als je nog een symptomen hebt. Kansloos plan.
pi_200185339
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

110 van de 600, dat kan haast niet joh :D
pi_200185341
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

School ontzeggen is wat anders dan fysiek onderwijs verplaatsen naar digitaal onderwijs. En ja, daardoor zijn best veel kinderen tussen wal en schip geraakt vanwege de thuissituatie.
Van wat ik ervan gehoord heb is het geen volwaardige vervanger van "gewoon" onderwijs. In die zin vind ik wel degelijk dat kinderen onderwijs (vooruit, gedeeltelijk) is ontzegd.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 15:08:24 #300
236264 crew  capricia
pi_200185354
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dus er is gewoon specifiek beleid op bepaalde groepen.

Hoe denk jij dat het najaar gaat verlopen?
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')