abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200184878
Duss.... als ik de tendens hier goed begrijp.... Laten we ons vaccineren om uit de shit te komen en om van de maatregelen af te komen. Maar als dat dan daadwerkelijk ook niet meer hoeft (je bent tenslotte beschermd met het vaccin), komt de solidariteit alsnog om de hoek kijken en gaan we weer gezellig met z'n allen in lockdown omdat het anders zo rot is voor de mensen die anders besloten hebben? :{
Ik probeer dit te begrijpen....
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:34:22 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200184880
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij zet De Jonge gewoon vast de deur open om niet-gevaccineerden een waslijst aan beperkingen op te gaan leggen, in navolging van Duitsland. Maar verder is vaccineren uiteraard wel vrijwillig.
Dat is ook mijn vrees en het is niet eens meer een voorwaardelijk luchtballonnetje dat men loslaat.
Krijg er de rillingen van.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200184884
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar we gingen absoluut geen bloemkool eten.
Ja, ik heb het over bloemkool gehad. Maar bloemkoolsoep is iets heel anders.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:34:41 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184885
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Eind vorig jaar begon hij steeds over voordeeltjes voor gevaccineerden, om z'n woorden onder druk terug te nemen en het onderwerp vervolgens weer aan te halen.
Zaadjes planten

En we zijn er nog lang niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200184889
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mijn gok is dat maatregelen alleen gaan gelden voor ongevaccineerden. Zie het zelfs gebeuren dat ze iets gaan zeggen als: Als jij in je winkel meer klanten wil ontvangen moet je QR codes gaan scannen, anders heb je 1 klant per 5m2 en dat dan BOA's komen handhaven.
Ik ben in ieder geval erg blij dat ik tenminste een prik heb nu. Als de bijwerkingen meevallen haal ik die tweede uiteraard ook. Niet omdat ik mezelf zou willen beschermen (nog vrij jong), maar voornamelijk omdat ik dan tenminste geen tweederangsburger meer ben. Uiteraard heb ik ook andere redenen (beschermen van anderen, etc), maar de drang om geen tweederangsburger te worden is wel m'n belangrijkste argument. En daar sta ik niet alleen in denk ik. Enerzijds is het vrij kut dat ze het brengen alsof het een vrije keuze is (vaccineren), maar anderzijds snap ik het ergens ook wel - de vaccinatie bereidheid ligt nu wel aardig wat hoger. En er is een grotere kans dat we een goed najaar gaan hebben (meer gevaccineerden). Dus erg dubbel. Een vrije keuze is het in ieder geval niet - ik zou het liever zo zien dat ze daar eerlijk over zouden zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2021 14:37:34 ]
pi_200184893
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:34 schreef Mammietje het volgende:
Duss.... als ik de tendens hier goed begrijp.... Laten we ons vaccineren om uit de shit te komen en om van de maatregelen af te komen. Maar als dat dan daadwerkelijk ook niet meer hoeft (je bent tenslotte beschermd met het vaccin), komt de solidariteit alsnog om de hoek kijken en gaan we weer gezellig met z'n allen in lockdown omdat het anders zo rot is voor de mensen die anders besloten hebben? :{
Als het daadwerkelijk niet meer hoeft hoef je ook niet meer in lockdown.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 14:36:55 #257
236264 crew  capricia
pi_200184908
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Eind vorig jaar begon hij steeds over voordeeltjes voor gevaccineerden, om z'n woorden onder druk terug te nemen en het onderwerp vervolgens weer aan te halen.
Er zijn toch verkiezingen geweest?
In principe had NL voor een heel ander beleid kunnen kiezen.
Ik ga er niet van uit dat wat de vorige regering gezegd heeft, na de verkiezingen nog even veel waard is bij een nieuwe regering of tweede kamer.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:37:08 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184910
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:34 schreef Mammietje het volgende:
En zo wordt de druk opgevoerd dat iedereen alsnog onder de noemer vrijwillig zich laat vaccineren want anders word je leven steeds meer ingeperkt en niemand moet je meer als persoon, want lowlife.

Ondertussen vinden we het ook normaal om iedereen maar te testen om de haverklap, en vinden we het ook nog eens prima om.mrnsen om hun bijzondere persoonsgegevens zoals medische status en vaccinatiestatus te vragen. Om ze vervolgens te mogen bestempelen als ongewenste lowlife

Yep O+
pi_200184913
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind het ook bijzonder hypocriet. "Je oma die zich niet wil laten vaccineren" was één van de argumenten om de jongeren van 12-17 te laten vaccineren. Dan ben je gewoon aan het shoppen in argumenten die je op dat moment het beste uitkomen.
Doet ie anders nooit.
zie email 27 oktober
pi_200184918
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar we gingen absoluut geen bloemkool eten.
:D

Nadat het onderwerp bloemkool steeds ter sprake kwam staat er nu toch bloemkool op tafel, ondanks dat sommigen zeiden dat we zeker geen bloemkool zouden eten. Wel zitten er nu mensen aan tafel die zeggen dat ze het prima vinden dat we bloemkool eten, dat ze eigenlijk altijd wel bloemkool willen eten, en dat andere mensen ervoor mogen kiezen om geen bloemkool te eten, maar dan niet meer naar de groenteafdeling mogen om zelf iets anders te kopen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:38:05 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184926
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

En als het wel moet is dat de schuld van mensen, die mensen mag je daar op aan kijken en druk op uitoefenen als samenleving O+
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:39:04 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184936
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

:D

Nadat het onderwerp bloemkool steeds ter sprake kwam staat er nu toch bloemkool op tafel, ondanks dat sommigen zeiden dat we zeker geen bloemkool zouden eten. Wel zitten er nu mensen aan tafel die zeggen dat ze het prima vinden dat we bloemkool eten, dat ze eigenlijk altijd wel bloemkool willen eten, en dat andere mensen ervoor mogen kiezen om geen bloemkool te eten, maar dan niet meer naar de groenteafdeling mogen om zelf iets anders te kopen.
De bloemkool was toevallig in de aanbieding en de rest van de voedingsmiddelen was ineens 30x zo duur en alleen met registratie verkrijgbaar
pi_200184946
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nou ja.... 20% niet beschermd gaat nog wel volle ziekenhuizen opleveren als je het laat gaan toch?
pi_200184959
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:38 schreef Molo het volgende:

[..]

En als het wel moet is dat de schuld van mensen, die mensen mag je daar op aan kijken en druk op uitoefenen als samenleving O+
Als we weer in lockdown moeten met z'n allen zou ik eerder de schuld leggen bij de mensen die de keuze maken om weer in lockdown te gaan dan dat ik ongevaccineerden massaal aan zou vallen. Sommigen doen alsof de keuze om maatregelen in te voeren een automatische reactie is; iets wat niet te voorkomen valt. Nee, het is nog steeds een keuze.

Maar ik heb vertrouwen in de vaccins en juist door deze indirecte verplichting zullen we er waarschijnlijk voor gaan zorgen dat de zorg het makkelijk aan kan. En dan moet het wel heel raar lopen willen ze weer alles op slot gooien.

Lekker ongevaccineerden aanvallen kan ik me niet in vinden, i.t.t. sommigen hier blijkbaar.
pi_200184961
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou ja.... 20% niet beschermd gaat nog wel volle ziekenhuizen opleveren als je het laat gaan toch?
als die 20% geen risicogroep is dan is die kans wel kleiner lijkt me.
pi_200184962
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hij schijnt nu weer gezegd te hebben dat je niet en tegen vaccineren en tegen coronamaatregelen kunt zijn. Wie de fuck is hij om dat te bepalen zeg?
De meningenpolitie staat paraat! ~O>

Ik vind De Jonge dan weer een decadent overkomende figuur in z'n hele voorkomen, maar wie ben ik? De shit was rond de jaarwisseling niet voor elkaar (oké, meer de schuld van de EU dan van hem). Nu zijn we (trager dan de VS of VK) ook zo ver, krijgt hij de credits omdat niemand meer durft op te werpen dat het ook sneller had gekund, en heeft ie weer babbels over alles en iedereen. Het moreel kompas van ons landje.
pi_200184980
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Tja, daarom is die kerel een beetje een woordkunstenaar. Dit is van dat artikel:
quote:
"Je houdt altijd een deel dat niet beschermd is. Met een gemiddelde vaccinatiegraad van 85 procent die we hopen te bereiken, is nog steeds 15 procent niet gevaccineerd. Ook werkt het vaccin niet bij iedereen. Je hebt dan zeker 20 procent van de mensen die het risico lopen op een infectie en in het ziekenhuis kunnen belanden."
Je hebt 83% nodig om groepsimmuniteit te halen werd er gezegd, laten we even uit gaan van 85%. Dan mis je voor die groepsimmuniteit dus 5%, geen 20%

Er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, die mensen bescherm je door middel van groepsimmuniteit. Tuurlijk zal er wel 's iemand in het ziekenhuis terecht komen die ongevaccineerd is, maar niet met de massa's dat ze in december/januari terecht kwam.

Als 80% van de mensen gevaccineerd en beschermd is, is 80% van de mensen ook een vorm van natuurlijke afweer. Het virus gaat daarvandaan niet meer verder naar anderen.
pi_200184994
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:37 schreef Molo het volgende:

[..]

En zo wordt de druk opgevoerd dat iedereen alsnog onder de noemer vrijwillig zich laat vaccineren want anders word je leven steeds meer ingeperkt en niemand moet je meer als persoon, want lowlife.

Ondertussen vinden we het ook normaal om iedereen maar te testen om de haverklap, en vinden we het ook nog eens prima om.mrnsen om hun bijzondere persoonsgegevens zoals medische status en vaccinatiestatus te vragen. Om ze vervolgens te mogen bestempelen als ongewenste lowlife

Yep O+
Natuurlijk is het vaccineren niet vrijwillig, maar onder dwang. Ik ziet dat alleen niet als dwang van de overheid, maar als dwang van het virus.
pi_200185025
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja, daarom is die kerel een beetje een woordkunstenaar. Dit is van dat artikel:
[..]

Je hebt 83% nodig om groepsimmuniteit te halen werd er gezegd, laten we even uit gaan van 85%. Dan mis je voor die groepsimmuniteit dus 5%, geen 20%

Er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, die mensen bescherm je door middel van groepsimmuniteit. Tuurlijk zal er wel 's iemand in het ziekenhuis terecht komen die ongevaccineerd is, maar niet met de massa's dat ze in december/januari terecht kwam.

Als 80% van de mensen gevaccineerd en beschermd is, is 80% van de mensen ook een vorm van natuurlijke afweer. Het virus gaat daarvandaan niet meer verder naar anderen.
Als dat zo is, is er geen probleem toch?
Niemand meer maatregelen, top. *O*
pi_200185036
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als dat zo is, is er geen probleem toch?
Niemand meer maatregelen, top. *O*
Ja, eens. En dat is waar de discussie over gaat. Er wordt dus steeds vaker gesproken om die 20% wel maatregelen op te blijven leggen als ze zich niet hebben laten vaccineren.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:51:10 #271
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200185075
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Tja, jij hebt er blijkbaar een bepaalde kijk op. Ik zie het eigenlijk wel anders. Buiten dat het niet alleen om bescherming van de kwetsbaren gaat. Allerlei mensen zijn flink ziek geworden door het virus, soms blijvend. De vandaag overleden oom van Tijn hoort volgens mij niet bij de groep kwetsbaren.
Verder zie ik het vaccineren echt wel als een oplossing. Wat mij betreft is momenteel de wereld (mijn wereld dan, niet de hele wereld) weer helemaal normaal. Ik hoef nergens meer aan te denken. Geen achterlijke mondkapjes meer (die ik overigens nooit heb gedragen). Vanavond bbq hier met 15 man, volgende week naar Italië. Mijn klanten zijn blij. Van de week nog voor acht klanten TVL en NOW aangevraagd over het tweede kwartaal. Zoals het er nu uit ziet voor het laatst. Dankzij het vaccineren.
Ik heb/had ook nauwelijks ergens last van, wat niet maakt dat het daarmee dan goed leven is. De maatregelen dwingen mensen tot vaccineren en voorkomt sws niet dat kwetsbare mensen dan geen risico meer zullen lopen.

Het woord kwetsbaar hier, zijn voor mij mensen die een (nofi) gebrek hebben in de regeling van hun bloeddrukspiegel. En ja, dat zijn flink wat mensen maar absoluut een klein deel van de bevolking. Vanwege het virus ervaren die mensen gevolgen (en daarmee hun omgeving). Vaccinatie neemt verder niet de oorzaak van gevolgen weg. Het heeft ook manipulatiefs zoals (ik in mijn N=1 omgeving beluister) dat gevaccineerden niet langer door Covid19 kunnen overlijden en dan 'simpelweg' een andere doodsoorzaak krijgen toebedeeld. Hiermee wordt vaccinnatie idd uiterst effectief gemaakt.

Individueel is altijd alles triest dat daarom juist geen leidende maatstaf mag zijn.
Ik vind uit buiten elke proportie en laakbaar om mensen te overtuigen in hun keuze met wat iemand persoonlijk (k)raakt. Het is het valse argument gebruiken om een doel na te streven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 14:51:12 #272
236264 crew  capricia
pi_200185076
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als we weer in lockdown moeten met z'n allen zou ik eerder de schuld leggen bij de mensen die de keuze maken om weer in lockdown te gaan dan dat ik ongevaccineerden massaal aan zou vallen. Sommigen doen alsof de keuze om maatregelen in te voeren een automatische reactie is; iets wat niet te voorkomen valt. Nee, het is nog steeds een keuze.

Maar ik heb vertrouwen in de vaccins en juist door deze indirecte verplichting zullen we er waarschijnlijk voor gaan zorgen dat de zorg het makkelijk aan kan. En dan moet het wel heel raar lopen willen ze weer alles op slot gooien.

Lekker ongevaccineerden aanvallen kan ik me niet in vinden, i.t.t. sommigen hier blijkbaar.
Dat ligt m.i. helemaal aan wat er precies mis gaat en de oorzaak daarvan.

Laten we wel wezen, als de besmettingen hier gigantisch op gaan lopen (los van de ziekenhuisopnamen), zijn wij zo weer rood voor andere landen. En kunnen we het buitenland niet meer in. Ik zou daar van balen, maar dat is niet anders.

Maar als de ziekenhuisopnamen ook weer toenemen, en echt flink onder de ongevaccineerden waardoor er maatregelen nodig zijn, dan zou het niet vreemd zijn als die maatregelen juist in die groep plaatsvinden.

Maar goed. Het is koffiedik kijken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_200185114
Present. :M
pi_200185125
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, eens. En dat is waar de discussie over gaat. Er wordt dus steeds vaker gesproken om die 20% wel maatregelen op te blijven leggen als ze zich niet hebben laten vaccineren.
Mja... ik zie dat anders.
Ik zie het als maatregelen opleggen aan iedereen, behalve diegene waarvoor het geen nut meer heeft (de gevaccineerden).
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:55:41 #275
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200185136
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat ligt m.i. helemaal aan wat er precies mis gaat en de oorzaak daarvan.

Laten we wel wezen, als de besmettingen hier gigantisch op gaan lopen (los van de ziekenhuisopnamen), zijn wij zo weer rood voor andere landen. En kunnen we het buitenland niet meer in. Ik zou daar van balen, maar dat is niet anders.

Maar als de ziekenhuisopnamen ook weer toenemen, en echt flink onder de ongevaccineerden waardoor er maatregelen nodig zijn, dan zou het niet vreemd zijn als die maatregelen juist in die groep plaatsvinden.

Maar goed. Het is koffiedik kijken.
Maarja, voorheen werden maatregelen ook niet enkel toegepast op groepen die in het ziekenhuis belanden ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')