Verbaasd me maar weinig van een man die een vaccin aan het vergelijken was met een frikandel.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij schijnt nu weer gezegd te hebben dat je niet en tegen vaccineren en tegen coronamaatregelen kunt zijn. Wie de fuck is hij om dat te bepalen zeg?
Dit is wel een verdomd goed punt. Deze user verkiest gemak boven bescherming en neem daarbij evengoed een risico.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
In beide gevallen redeneer je puur vanuit jezelf. In jouw geval kies je er ook bewust voor een vaccin te nemen wat je sneller toegang tot dingen geeft maar waar onduidelijk was hoe goed die beschermd. Inmiddels is dat duidelijk, maar het moment dat je hier kwam en aangaf dat je je had laten vaccineren met Janssen was dat niet zo. Jij neemt dus net zo goed een egoïstische beslissing, want jouw beslissing had er ook voor kunnen zorgen dat groepsimmuniteit niet gehaald wordt.
Sodemieter dan maar gewoon een end op met je kutlandquote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:46 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik denk dat alles en iedereen dan TVT gaat gebruiken. Restaurants, theaters, concerten, bioscopen, kroegen, clubs, alles. Waarom? Omdat er gegarandeerd geen financiële steun komt als 90% gevaccineerd is en die normaal naar binnen mogen, als een bedrijf zo debiel is geen gebruik te maken daarvan.
Dus nee, je zal best nog naar het park mogen. Maar elke plek die ik net noem, en collegezalen, en werkplekken, en als je pech hebt musea etc ook nog, zal vragen naar een vaccinatie- of testbewijs. Waarbij al gezegd is dat je die testen na de zomer elke keer (deels) zalf mag betalen waarschijnllijk.
Wat @:capricia zegt dus feitelijk. Fijn leven nog!
Wat? je wilt wel naar college? Je wilt niet in 95% van de restaurants geweigerd worden? Je wilt met je vrienden naar de club of dat concert? Vaccineren dan maar!
Ik vind het ook bijzonder hypocriet. "Je oma die zich niet wil laten vaccineren" was één van de argumenten om de jongeren van 12-17 te laten vaccineren. Dan ben je gewoon aan het shoppen in argumenten die je op dat moment het beste uitkomen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij schijnt nu weer gezegd te hebben dat je niet en tegen vaccineren en tegen coronamaatregelen kunt zijn. Wie de fuck is hij om dat te bepalen zeg?
Ik blijk wel vaker dingen te doen die niet kunnenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het ook bijzonder hypocriet. "Je oma die zich niet wil laten vaccineren" was één van de argumenten om de jongeren van 12-17 te laten vaccineren. Dan ben je gewoon aan het shoppen in argumenten die je op dat moment het beste uitkomen.
Volgens mij zet De Jonge gewoon vast de deur open om niet-gevaccineerden een waslijst aan beperkingen op te gaan leggen, in navolging van Duitsland. Maar verder is vaccineren uiteraard wel vrijwillig.quote:Demissionair coronaminister De Jonge begrijpt niet dat er mensen zijn die zich enerzijds verzetten tegen de coronamaatregelen en zich tegelijkertijd niet willen laten vaccineren. Dat zegt hij in een vraaggesprek met NU.nl.
"Mensen die zich niet willen laten prikken, willen ook niet terug naar de maatregelen", zegt hij. "Maar zij maken de weg uit de crisis, het vaccineren, wel verdacht. Dat is heel raar. Het kan niet allebei."
De Jonge verklaart het standpunt van die mensen deels uit de 'coronamoeheid' die is ontstaan. "Een soort boosheid uit machteloosheid. Dat kan ik begrijpen." Maar de denkwijze heeft volgens hem wel iets decadents. "Zij denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt, maar tegelijkertijd kunt rekenen op de solidariteit en de bescherming van anderen die zich wel laten vaccineren."
Tja, jij hebt er blijkbaar een bepaalde kijk op. Ik zie het eigenlijk wel anders. Buiten dat het niet alleen om bescherming van de kwetsbaren gaat. Allerlei mensen zijn flink ziek geworden door het virus, soms blijvend. De vandaag overleden oom van Tijn hoort volgens mij niet bij de groep kwetsbaren.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm.... moe(s)t er een of zelfs deze oplossing zijn ?
Men kan bij lange na nog niet niet stellen dat dit (wat dan ?) nu is opgelost. Ook ontbreekt elke referentie.
Zelfs met de fors aangepaste toelatingscriteria in de hand, zitten we nog steeds in een experimentele fase van een onder voorwaarden aangenomen eenzijdige oplossing.
Nog los dat de rampspoed ons zo breeduit is vertelt en qua cijfers niet in verhouding staat tot de daadwerkelijke situatie. Dat zeg 5-10% van de bevolking (in/direct) kwetsbaar is is idd een zorg van/voor ons allen maar niet om daarmee iedereen dan te onderwerpen aan hun bescherming en behandeling.
Toegegeven dat niet te discussieren valt over (on/aangedaan) leed.
Ik gun iedereen zijn medische behandeling die het nodig heeft/vindt maar niet dat daarom de rest dat dan ook moet ondergaan.
Ik gun mensen met Janssen alle vrijheden toe die Pfizer/Moderna/AZ gevaccineerden ook hebben, maar het is wel erg verleidelijk om voor hem een uitzondering te maken ja.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit is wel een verdomd goed punt. Deze user verkiest gemak boven bescherming en neem daarbij evengoed een risico.
Eragon, vind je het goed als we jou voor de zekerheid in de herfst weer in een lockdown stoppen? Niet knuffelen, niet naar events, en je koos zelf voor Janssen dus je baas hoeft je loon ook niet door te betalen.
Klinkt wel als perfect passend in de huidige politieke cultuurquote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het ook bijzonder hypocriet. "Je oma die zich niet wil laten vaccineren" was één van de argumenten om de jongeren van 12-17 te laten vaccineren. Dan ben je gewoon aan het shoppen in argumenten die je op dat moment het beste uitkomen.
Laten we eerlijk zijn, had je anders verwacht? Oktober/november was 't volgens mij toen we discussies hadden over de vaccins en dat het vrijwillig moest zijn (en blijven). Toen kwam er te vaak een interview met de Jonge langs waarin hij zei: "Nee er komt geen drang of dwang, het blijft echt vrijwillig"quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij zet De Jonge gewoon vast de deur open om niet-gevaccineerden een waslijst aan beperkingen op te gaan leggen, in navolging van Duitsland. Maar verder is vaccineren uiteraard wel vrijwillig.
Iets wat een paar maanden geleden nog als BNW werd weggezet. Zou echt allemaal vrijwillig zijn. Tja, we groeien mee met de wisselende meningen van daarboven...blijkbaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij zet De Jonge gewoon vast de deur open om niet-gevaccineerden een waslijst aan beperkingen op te gaan leggen, in navolging van Duitsland. Maar verder is vaccineren uiteraard wel vrijwillig.
Ik creëer even een complete tweedeling en je bent een asociale mongool en mag tig dingen niet meer als je je niet laat vaccineren maar verder is iedereen vrij te kiezenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Yepquote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, had je anders verwacht? Oktober/november was 't volgens mij toen we discussies hadden over de vaccins en dat het vrijwillig moest zijn (en blijven). Toen kwam er te vaak een interview met de Jonge langs waarin hij zei: "Nee er komt geen drang of dwang, het blijft echt vrijwillig"
Hoe vaker iets door een politicus ontkent wordt, hoe aannemelijker dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. Anders negeren ze 't over het algemeen gewoon.
Geheel Nederland ging gebukt onder verstrekkende maatregelen uit solidariteit met kwetsbaren, maar je zou als jongere niet mogen denken dat je recht hebt op solidariteit als je je niet laat vaccineren, ook al is dat a. voor jou niet echt een risico en b. zijn de eerder genoemde kwetsbaren al gevaccineerd? Dat is een beetje krom, Hugo.quote:"Zij denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt, maar tegelijkertijd kunt rekenen op de solidariteit en de bescherming van anderen die zich wel laten vaccineren."
Vandaar, shoppen in argumenten. We moeten trouwens op dit moment solidair zijn met ongevaccineerden hè, dat is de nieuwste hype.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Geheel Nederland ging gebukt onder verstrekkende maatregelen uit solidariteit met kwetsbaren, maar je zou als jongere niet mogen denken dat je recht hebt op solidariteit als je je niet laat vaccineren, ook al is dat a. voor jou niet echt een risico en b. zijn de eerder genoemde kwetsbaren al gevaccineerd? Dat is een beetje krom, Hugo.
De Jonge (en in mindere mate ook Grapperhaus) propageert al tijden een bijzonder selectieve vorm van solidariteit.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Geheel Nederland ging gebukt onder verstrekkende maatregelen uit solidariteit met kwetsbaren, maar je zou als jongere niet mogen denken dat je recht hebt op solidariteit als je je niet laat vaccineren, ook al is dat a. voor jou niet echt een risico en b. zijn de eerder genoemde kwetsbaren al gevaccineerd? Dat is een beetje krom, Hugo.
Gelukkig niet bepaald nieuwe informatie dat er bepaalde bevolkingsgroepen blijkbaar meer solidariteit verdienen. Erg krom is het wel ja.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Goeie samenvatting wel.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik creëer even een complete tweedeling en je bent een asociale mongool en mag tig dingen niet meer als je je niet laat vaccineren maar verder is iedereen vrij te kiezen
Ik snap wel zeker de vermaaksbehoefte die daarom juist niet leidend mag zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Waarom is dat triest? Ik wil gewoon mijn onbezorgde leuke gezellige leventje weer terug en nooit meer aan dit virus hoeven denken, dus laat ik mij vaccineren. Dat geld voor meerendeel van de jongeren. Logisch toch?
Ik had exact dit verwacht. Net als jij, volgens mij.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, had je anders verwacht? Oktober/november was 't volgens mij toen we discussies hadden over de vaccins en dat het vrijwillig moest zijn (en blijven). Toen kwam er te vaak een interview met de Jonge langs waarin hij zei: "Nee er komt geen drang of dwang, het blijft echt vrijwillig"
Hoe vaker iets door een politicus ontkent wordt, hoe aannemelijker dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. Anders negeren ze 't over het algemeen gewoon.
Mijn gok is dat maatregelen alleen gaan gelden voor ongevaccineerden. Zie het zelfs gebeuren dat ze iets gaan zeggen als: Als jij in je winkel meer klanten wil ontvangen moet je QR codes gaan scannen, anders heb je 1 klant per 5m2 en dat dan BOA's komen handhaven.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig niet bepaald nieuwe informatie dat er bepaalde bevolkingsgroepen blijkbaar meer solidariteit verdienen. Erg krom is het wel ja.
[..]
Goeie samenvatting wel.
Ben wel benieuwd welke ''BNW'' uitspraak als volgende toch uit gaat komen.
Eind vorig jaar begon hij steeds over voordeeltjes voor gevaccineerden, om z'n woorden onder druk terug te nemen en het onderwerp vervolgens weer aan te halen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik móet dat spul hebben voor m'n parkieten!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waar er in het gros van de wereld tekorten aan vaccins zijn, zijn ze in de VS al aan dieren begonnen
Maar we gingen absoluut geen bloemkool eten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Eind vorig jaar begon hij steeds over voordeeltjes voor gevaccineerden, om z'n woorden onder druk terug te nemen en het onderwerp vervolgens weer aan te halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |