abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200182849
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Wat is dit dan weer een b*******.
Het gaat dan langer duren, maar voor altijd? :') :N
Hoe zou het dan eindigen? Als vaccinatie de enige uitweg is? Verandert dat magisch 6 maanden later? Oprecht benieuwd. Als het alleen betekent dat we volgend jaar helemaal los kunnen ipv na augustus til ik er uiteraard een stuk minder zwaar aan...
#WeesGeenWhales
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 11:34:06 #142
5428 crew  miss_sly
pi_200182851
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:33 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, er was echt geen peil op te trekken. Maar uiteindelijk had-ie er zelf ook geen zin meer in -O-
Het is ook nogal wat, zeg. Wat een nare manier om de laatste maanden van je leven door te brengen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:34:57 #143
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_200182858
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:31 schreef Tijn het volgende:
Ik hoor net dat m'n oom overleden is. Hij heeft 3 maanden op de IC gelegen :{
Sterkte ;(.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:36:07 #144
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_200182869
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:33 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hoe zou het dan eindigen? Als vaccinatie de enige uitweg is? Verandert dat magisch 6 maanden later? Oprecht benieuwd. Als het alleen betekent dat we volgend jaar helemaal los kunnen ipv na augustus til ik er uiteraard een stuk minder zwaar aan...
Vaccinatie is niet de enige uitweg. Er zijn er meer.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:36:47 #145
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_200182877
quote:
Gecondoleerd.
pi_200182878
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zoals ik in m’n originele post zei: ik begrijp best dat het zuur is als de groep ongevaccineerden nog steeds groot genoeg is om ervoor te zorgen dat er politieke besluiten gemaakt moeten worden. Ik laat me vaccineren en zou het ook vervelend vinden als je dan als gevaccineerd persoon alsnog met beperkingen te maken zou krijgen. Als we al in zo’n situatie terecht komen.

Ik ben het er alleen niet mee eens om die groep zo denigrerend toe te spreken. Of te roepen dat die groep geen leven of baan verdiend. Om nog maar te zwijgen over de wat extremere woorden die jij gebruikte.

Als we daadwerkelijk in zo’n situatie terecht komen is het veel nuttiger om te proberen die groep alsnog over te halen. Of een gedeelte ervan. Door respectvol een dialoog op te starten. Je zal daarmee echt niet iedereen bereiken, maar je scoort er nog altijd meer mensen mee dan de manier die jij voorstelt; lekker schelden, die groep lekker kapot slaan. Respecteer de mede mens; ook als ze anders in het leven staan.

Maar in jouw posts lees ik enkel: ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik. De wereld gaat alleen veel verder dan enkel jouw conventies en jouw wens om te free huggen.
Maar feit is dat als we dan gewoon Duitsland volgen (wat ik nogmaals wel denk dat we gaan doen ook, meer dan 70% van de bevolking was voor, het laat de economie doordraaien (!!), en we doen het nu ook al met de testbewijzen), is het probleem voor ons als gevaccineerden ook opgelost, dan hebben wij namelijk gewoon alle vrijheid. En geloof me, veel zullen zich dan alsnog heel snel laten prikken. Heel snel.

En ik geef zonder meer toe dat voor mij en veel weebs de wereld niet verder gaat. Als ik morgen m'n leuke fandom leventje terugheb, ben ik overmorgen de hele pandemie vergeten, en velen daar met mij. Denk dat dat voor veel club jongeren en zo ook geld nu hoor XD
#WeesGeenWhales
pi_200182880
quote:
Damn. Gecondoleerd, alle sterkte voor jou en je familie
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 11:39:21 #148
236264 crew  capricia
pi_200182894
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zoals ik in m’n originele post zei: ik begrijp best dat het zuur is als de groep ongevaccineerden nog steeds groot genoeg is om ervoor te zorgen dat er politieke besluiten gemaakt moeten worden. Ik laat me vaccineren en zou het ook vervelend vinden als je dan als gevaccineerd persoon alsnog met beperkingen te maken zou krijgen. Als we al in zo’n situatie terecht komen.

Ik ben het er alleen niet mee eens om die groep zo denigrerend toe te spreken. Of te roepen dat die groep geen leven of baan verdiend. Om nog maar te zwijgen over de wat extremere woorden die jij gebruikte.

Als we daadwerkelijk in zo’n situatie terecht komen is het veel nuttiger om te proberen die groep alsnog over te halen. Of een gedeelte ervan. Door respectvol een dialoog op te starten. Je zal daarmee echt niet iedereen bereiken, maar je scoort er nog altijd meer mensen mee dan de manier die jij voorstelt; lekker schelden, die groep lekker kapot slaan. Respecteer de mede mens; ook als ze anders in het leven staan.

Maar in jouw posts lees ik enkel: ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik. De wereld gaat alleen veel verder dan enkel jouw conventies en jouw wens om te free huggen.
Als hier serieus lockdowns komen incl scholen en bedrijven die weer gesloten worden, omdat er een te grote groep zich niet laat vaccineren, reken maar dat het sentiment dan gaat veranderen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_200182898
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:36 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Vaccinatie is niet de enige uitweg. Er zijn er meer.
Zoals? Maatregelen tellen niet heh. We willen van de 1.5m etc en gewoon weer alles mogen wat voor corona mocht.
#WeesGeenWhales
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:40:10 #150
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_200182906
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:39 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Zoals? Maatregelen tellen niet heh. We willen van de 1.5m etc en gewoon weer alles mogen wat voor corona mocht.
Denk eens na, je zou het moeten kunnen.
pi_200182931
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Als hier serieus lockdowns komen incl scholen en bedrijven die weer gesloten worden, omdat er een te grote groep zich niet laat vaccineren, reken maar dat het sentiment dan gaat veranderen.
Onvrede kan ik ook goed snappen. Ik kan me alleen niet vinden in de nogal zwart wit felle woorden van Eragon.

En nu snel weg, zometeen onze eerste prik.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:50:31 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200182994
quote:
Och, wat verdrietig allemaal zeg.
Sterkte, gecondoleerd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:58:58 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200183062
quote:
Gecondoleerd Tijn! Zeer naar hoe het allemaal is gelopen
pi_200183089
quote:
Sterkte!
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:04:14 #155
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200183109
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies, laten we hopen dat de vaccinatiebereidheid hoog genoeg is om uiteindelijk ook de deltavariant te stoppen. Maar als er landelijk echt weer complete sectoren op slot moeten of er komen nog zwaardere maatregelen aan, zoals een avondklok, dan zou dat waarschijnlijk zorgen voor een hoop protesten en de vaccinatiebereidheid zou enorm kelderen, want waarom zou je je dan nog laten vaccineren. Als de groep ongevaccineerden groot genoeg is om toch nog een hoop ellende te veroorzaken in de ziekenhuizen (al dan niet in combinatie met de gebruikelijk seizoensgriep, waardoor er opnieuw zorg moet worden uitgesteld), dan ontkom je er haast niet aan om beperkende maatregelen of in bepaalde gebieden met een hoop ongevaccineerden in voeren (Urk, bijbelgordel, achterstandswijken) of dat beperkende maatregelen enkel voor ongevaccineerden gelden, zoals de Duitse plannen zijn of zelfs een combinatie van beiden. Maar landelijk sectoren op slot voor iedereen moet koste wat het kost voorkomen worden.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 12:04:20 #156
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200183110
Gecondoleerd en sterkte @Tijn
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:07:30 #157
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_200183136
quote:
Poeh, gecondoleerd. ;(

Ook enorm zwaar voor zijn vrouw/kinderen dat je man/vader 3 maanden op de IC ligt. Dan staat je leven een soort van 3 maanden stil. :{
pi_200183178
Wat kut, Tijn. Sterkte!
Go hard or go home
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:17:17 #159
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200183227
quote:
Gecondoleerd! Ik herinner me inderdaad vaag dat je recentelijk nog sprak over een enigszins opgaande lijn inzake zijn fysieke toestand, maar helaas dus niet doorgezet ...
pi_200183228
@Tijn gecondoleerd. Ik kan me nog herinneren dat je postte dat hij op de IC werd opgenomen. Echt sneu dat hij het niet heeft mogen halen.
pi_200183252
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:40 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Denk eens na, je zou het moeten kunnen.
Gewoon alles loslaten en de ziekenhuizen negeren telt ook niet.

Natuurlijke immuniteit in combinatie met de vaccinaties? Maar maatregelen houd dat laag dus catch-22.

Serieus, wat dan? Er is een reden dat zowat elke expert, het OMT, het RIVM, en de regering al sinds november vorig jaar hameren op vaccinaties als de uitweg.
#WeesGeenWhales
pi_200183295
Gecondoleerd Tijn, heel naar. Sterkte!
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_200183301
quote:
Gecondoleerd ouwe reus.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 12:25:34 #164
236264 crew  capricia
pi_200183307
Tot wanneer zou dat testen voor een groene QR-scan eigenlijk gratis blijven?
Zeker zodra iedereen de mogelijkheid heeft gehad om zich te vaccineren, lijkt me dit overbodig.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_200183325
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:25 schreef capricia het volgende:
Zeker zodra iedereen de mogelijkheid heeft gehad om zich te vaccineren, lijkt me dit overbodig.
Precies, dan gewoon (gedeeltelijk) de kosten betalen als je ergens heen wilt en niet gevaccineerd ben, hoeft de belastingbetaler niet te doen.

Tenzij je het niet kan nemen natuurlijk, dat is iets anders.
#WeesGeenWhales
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:29:19 #166
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200183358
Over die groene QR-scan gesproken; krijg je die na één of twéé vaccinaties? Op een persoonlijke pagina van het RIVM (MijnRIVM) staat nu de eerste vaccinatie van afgelopen maandag geregistreerd, maar daaraan kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_200183392
Het énige wat me overigens niet beviel in dat interview met De Jonge wat verder zeer goed was was "Dat gaat in het najaar spanningen opleveren. We moeten niet denken dat we er al zijn.". De meeste experts, het OMT, en het RIVM verwachten allemaal een rustig najaar met de combinatie van onze vaccinatiebereidheid en de 12- tot 18jarigen die ook gedaan worden. De Jonge zelf zei al dat er geen probleem is als een nieuwe golf niet tot veel ziekenhuisopnames lijd, en dat maatregelen ook alleen maar nodig zijn door ongevaccineerden als "zij een bed in beslag nemen waardoor een kankerpatiënt niet geholpen kan worden" (zijn letterlijke woorden, en dat zou dan in het najaar tot spanningen leiden).

Maar dat is natuurlijk helemaal niet te verwachten, want bij onze vaccinatiegraad kan de R volgens het RIVM zelfs in het meest pessimistische scenario niet langdurig boven de 1 komen komend najaar. Met andere woorden, De Jonge realiseerde zich daar niet hoe groepsimmuniteit werkt, en dat die dit dus bijna zeker gaat voorkomen, omdat het meerendeel van die 20% die nog kwetsbaar is wat hij voorrekende het nooit gaat krijgen, en zeker niet allemaal tegelijk. En als er af en toe een ongevaccineerde naar het ziekenhuis moet, ja dat maakt natuurlijk niets uit, dat zei De Jonge zelf ook. De spanning komt van dat die kankerpatiënten dan weer niet geholpen zouden kunnen worden. Maar dat is natuurlijk zeer onwaarschijnlijk.

Dus dat verbaasde me een beetje in een verder goed interview.

Ik verwacht geen te hoge ziekenhuisgetallen dit najaar met onze vaccinatie graad (RIVM ook niet), en dan kunnen we het gewoon zonder maatregelen af. Belangrijkste is dat de Jonge dat ook vind - het was de eerste zin van het interview. Besmettingen maken niet uit, gaat om de ziekenhuizen.
#WeesGeenWhales
pi_200183400
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:29 schreef MissionPhailed het volgende:
Over die groene QR-scan gesproken; krijg je die na één of twéé vaccinaties? Op een persoonlijke pagina van het RIVM (MijnRIVM) staat nu de eerste vaccinatie van afgelopen maandag geregistreerd, maar daaraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Direct na de tweede. Bij Janssen direct na de enige.
#WeesGeenWhales
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:34:03 #169
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200183441
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Direct na de tweede. Bij Janssen direct na de enige.
Ah. Nuja, dan maar eens zien of er in augustus of september nog een autotrip richting Oostenrijk op poten gezet kan worden.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:34:33 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200183449
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:25 schreef capricia het volgende:
Voor buitenland tot 1-9

Binnenland is anders en geen idee eigenlijk
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:35:58 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200183469
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:29 schreef MissionPhailed het volgende:
Er zijn twee soorten QR codes

Binnenlandse is pas geldig vanaf volledige vaccinatie

Buitenlandse direct na de eerste omdat voor sommige landen ook onvolledige vaccinatie voldoende is
pi_200183516
Zo, prik zit er in. Nu nog even tien minuutjes wachten hier. Viel mee. Nu hopen dat evt bijwerkingen mee vallen.
pi_200183522
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo, prik zit er in. Nu nog even tien minuutjes wachten hier. Viel mee. Nu hopen dat evt bijwerkingen mee vallen.
Gefeliciteerd.
zie email 27 oktober
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:40:13 #174
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200183524
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Er zijn twee soorten QR codes

Binnenlandse is pas geldig vanaf volledige vaccinatie

Buitenlandse direct na de eerste omdat voor sommige landen ook onvolledige vaccinatie voldoende is
Kijk eens aan! Heb nog even google aangeslingerd en zie dat - jawel - Oostenrijk genoegen neemt met al één vaccinatie, maar dan wel minimaal 22 dagen geleden.

Binnenlandse geldigheid zal ik persoonlijk weinig aan hebben; ik kom nooit in nachtclubs, stadions, etc. :6
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:41:42 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200183537
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Afwachten maar, maar fijn dat je er in zit

Één volgespoten AlwaysHappy is de beste AlwaysHappy _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')