abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200185148
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar als de ziekenhuisopnamen ook weer toenemen, en echt flink onder de ongevaccineerden waardoor er maatregelen nodig zijn, dan zou het niet vreemd zijn als die maatregelen juist in die groep plaatsvinden.

Maar tijdens de grote golven waarbij vooral kwetsbaren ziekenhuisbedden bezetten/stierven kon daar geen specifiek beleid op worden gemaakt. Dat was onmogelijk en bovendien discriminerend.
pi_200185173
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat ligt m.i. helemaal aan wat er precies mis gaat en de oorzaak daarvan.

Laten we wel wezen, als de besmettingen hier gigantisch op gaan lopen (los van de ziekenhuisopnamen), zijn wij zo weer rood voor andere landen. En kunnen we het buitenland niet meer in. Ik zou daar van balen, maar dat is niet anders.

Maar als de ziekenhuisopnamen ook weer toenemen, en echt flink onder de ongevaccineerden waardoor er maatregelen nodig zijn, dan zou het niet vreemd zijn als die maatregelen juist in die groep plaatsvinden.

Maar goed. Het is koffiedik kijken.
In dat eerste scenario mag je hopen dat landen tegen die tijd steeds meer gaan kijken naar de ziekenhuisopnames. Juist een teken dat vaccins werken als de besmettingen stijgen, maar het aantal opnames niet problematisch mee stijgt. Wat je nu al in lichte mate ziet in de UK en Portugal.

Dat tweede scenario zie ik niet zo snel gebeuren met de vaccinatiebereidheid hier in NL. Helemaal met die indirecte verplichting. Dan is de groep ongevaccineerden relatief zo klein; succes om dan de ziekenhuiscijfers te krijgen van de afgelopen paar golven. Als dat toch lukt dan zie ik niet in waarom je gevaccineerden vrij moet stellen van maatregelen; want ook gevaccineerden kunnen elkaar nog aansteken/er ziek genoeg van worden dat ze een opname nodig hebben.

Maar we gaan het zien.
pi_200185186
https://www.rtvoost.nl/ni(...)aat-inmiddels-op-110

Bij discotheek Aspen Valley in Enschede zijn zeker 110 jongeren besmet geraakt met het coronavirus vorige week zaterdag, dat zegt de GGD Twente. Dat aantal loopt de komende dagen naar verwachting nog verder op.

Wat voor superspreader heeft daar gelopen joh _O-
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 14:59:03 #279
236264 crew  capricia
pi_200185196
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maarja, voorheen werden maatregelen ook niet enkel toegepast op groepen die in het ziekenhuis belanden ;)
Nou ik kan me anders nog goed herinneren dat de verpleegtehuizen op slot gingen. En dan ook echt op slot.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 14:59:30 #280
236264 crew  capricia
pi_200185202
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Maar tijdens de grote golven waarbij vooral kwetsbaren ziekenhuisbedden bezetten/stierven kon daar geen specifiek beleid op worden gemaakt. Dat was onmogelijk en bovendien discriminerend.
Genoeg ouderen werden opgesloten hoor. :{
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:59:32 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200185203
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Beleid kan je wel uitoefenen door mensen weg te zetten omdat mensen altijd kunnen kiezen om mee te werken.
KKK: Kafka Kraakt Koppetje.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200185204
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mja... ik zie dat anders.
Ik zie het als maatregelen opleggen aan iedereen, behalve diegene waarvoor het geen nut meer heeft (de gevaccineerden).
Vorig jaar werden maatregelen opgelegd aan iedereen, ook degenen die niet heel ziek zouden worden van dit virus. Denk aan (bijvoorbeeld) kinderen die niet naar school konden. Toen was het argument om dat te doen solidariteit.

Op het moment dat 80% van de mensen gevaccineerd is, 5% van de mensen niet gevaccineerd kan worden (omdat ze ziek zijn) 10% van de mensen onder de 12 zijn en dus niet gevaccineerd worden en 5% niet gevaccineerd wil worden ben je toch gewoon klaar?

die 5% van de bevolking kan dan mogelijkerwijs nog besmet raken en ziek worden, maar dat zal niet ineens voor 10.000 besmettingen per dag zorgen ofzo.
pi_200185211
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:58 schreef Arizona het volgende:

Bij discotheek Aspen Valley in Enschede zijn zeker 110 jongeren besmet geraakt met het coronavirus vorige week zaterdag, dat zegt de GGD Twente. Dat aantal loopt de komende dagen naar verwachting nog verder op.

TvT heeft daar echt zo goed geholpen O+
pi_200185232
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:58 schreef Arizona het volgende:

110 mensen van de 800? Is daar een corona-orgie geweest ofzo? Dit verhaal stinkt.
pi_200185252
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

110 mensen van de 800? Is daar een corona-orgie geweest ofzo? Dit verhaal stinkt.
Misschien was er daar wel iemand aan het free-huggen. Iemand met Janssen. Iedereen in gevaar gebracht! ;)
pi_200185253
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Genoeg ouderen werden opgesloten hoor. :{
En in diezelfde tijd werden jongeren school ontzegd terwijl ze geen risicogroep zijn.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 15:03:48 #287
236264 crew  capricia
pi_200185268
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

En in diezelfde tijd werden jongeren school ontzegd terwijl ze geen risicogroep zijn.
Dat was wel degelijk specifiek beleid. Om de ouders thuis te houden.

Ik begrijp heel goed dat je het er niet mee eens bent. Maar het was wel degelijk specifiek beleid.

Lijkt me dus ook prima mogelijk om specifiek beleid op ongevaccineerden te ontwikkelen. En dat doen we ook al: TvT.
- Goethe, “Faust”
pi_200185270
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja, daarom is die kerel een beetje een woordkunstenaar. Dit is van dat artikel:
[..]

Je hebt 83% nodig om groepsimmuniteit te halen werd er gezegd, laten we even uit gaan van 85%. Dan mis je voor die groepsimmuniteit dus 5%, geen 20%

Er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, die mensen bescherm je door middel van groepsimmuniteit. Tuurlijk zal er wel 's iemand in het ziekenhuis terecht komen die ongevaccineerd is, maar niet met de massa's dat ze in december/januari terecht kwam.

Als 80% van de mensen gevaccineerd en beschermd is, is 80% van de mensen ook een vorm van natuurlijke afweer. Het virus gaat daarvandaan niet meer verder naar anderen.
Hoi hoi, nieuws van uw decadente minister: er is nu de Kappa-variant waardoor we nu helaas een vaccinatiegraad van 95% nodig hebben, ook van huiskatten en honden. Anders kan er onder die resterende 5% zomaar ineens een golf ontstaan waardoor de ziekenhuizen weer vollopen. Groetjes! :W
pi_200185284
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed dat je het er niet mee eens bent. Maar het was wel degelijk specifiek beleid.
Dat er wat meer ouders thuis zouden blijven was enkel een van de redenen. De grootste reden was nog steeds dat het goed rondging onder kinderen. Dat er dan wat meer ouders thuis zouden blijven was enkel een bijkomend voordeel.
pi_200185290
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

School ontzeggen is wat anders dan fysiek onderwijs verplaatsen naar digitaal onderwijs. En ja, daardoor zijn best veel kinderen tussen wal en schip geraakt vanwege de thuissituatie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200185301
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar dus ten bate van een andere groep. Je zou ook kunnen zeggen dat ook gevaccineerden zich aan allerlei maatregelen moeten houden om ongevaccineerden te beschermen, maar natuurlijk gebeurt dat niet want die groep is als onsympathiek afgeschilderd.
pi_200185304
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, echt een enorm succes dit O+

Maar eerlijk, ik kan me niet voorstellen dat iedereen dáár besmet is geraakt. Er zullen ook vast vriendengroepen zijn die elkaar later nog gezien hebben en elkaar ná Aspen besmet hebben.

En, ik durf het haast niet te zeggen, maar ik had ook graag gezien dat ze discotheken nog een maandje langer dicht hadden gelaten. Ik bedoel, ik kan me nog herinneren hoe vaak ik wel niet ziek of verkouden werd na discotheekbezoek, die plaatsen zijn altijd virusparadijzen :D

Er zijn nog erg veel mensen niet helemaal gevaccineerd en dit kan dus wel een broednest zijn voor nieuwe oplevingen. Dat verder alles weer open is en dat er geen mondkapjes zijn, prima. Maar met discotheken (en danscafé's en dergelijke) neem je wel een relatief groot risico.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 15:07:06 #293
236264 crew  capricia
pi_200185324
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat er wat meer ouders thuis zouden blijven was enkel een van de redenen. De grootste reden was nog steeds dat het goed rondging onder kinderen. Dat er dan wat meer ouders thuis zouden blijven was enkel een bijkomend voordeel.
Blijft het punt staat dat specifiek beleid op ongevaccineerden gewoon mogelijk is. En dat we dat al maanden doen.

Lijkt me dus ook voor eventuele uitbraken de weg die bewandeld gaat worden.
- Goethe, “Faust”
pi_200185326
Topic even vol posten.
pi_200185333
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Maar dus ten bate van een andere groep. Je zou ook kunnen zeggen dat ook gevaccineerden zich aan allerlei maatregelen moeten houden om ongevaccineerden te beschermen, maar natuurlijk gebeurt dat niet want die groep is als onsympathiek afgeschilderd.
Er was destijds voor die 'andere groep' ook nog geen mogelijkheid om zichzelf te beschermen. Nu wel.
pi_200185334
:M
pi_200185336
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is ook bizar dat Hugo de Jonge denkt dat je een virus met een incubatietijd van wel 14 dagen soms tegen kunt houden door sneltest, waarvan we weten dat ze extreem onbetrouwbaar zijn als je nog een symptomen hebt. Kansloos plan.
pi_200185339
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

110 van de 600, dat kan haast niet joh :D
pi_200185341
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

School ontzeggen is wat anders dan fysiek onderwijs verplaatsen naar digitaal onderwijs. En ja, daardoor zijn best veel kinderen tussen wal en schip geraakt vanwege de thuissituatie.
Van wat ik ervan gehoord heb is het geen volwaardige vervanger van "gewoon" onderwijs. In die zin vind ik wel degelijk dat kinderen onderwijs (vooruit, gedeeltelijk) is ontzegd.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 15:08:24 #300
236264 crew  capricia
pi_200185354
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dus er is gewoon specifiek beleid op bepaalde groepen.

Hoe denk jij dat het najaar gaat verlopen?
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')