abonnement Unibet Coolblue
pi_199810571
Hoi, tot nu toe zie ik nog geen enkele reden om mijzelf te laten vaccineren. Reden?

- Covid gehad, flink ziek geweest en goed hersteld.
- Afgelopen maanden in direct contact geweest met meerdere Covid-patienten. Elk test kwam vervolgens negatief terug.

Oftewel, hetgeen het vaccin doet, doet mijn eigen lichaam al.

Andere twijfels

- Lange termijn effecten, onbekend.
- Geen mogelijkheid tot aanklagen in het geval van nadelige effecten (in US althans, ik weet niet hoe het in Europa zit
- Doktoren zijn er nog niet helemaal over uit, maar ik reageer a-typisch op de meeste medicijnen etc. Ik moet dus altijd zeer voorzichtig zijn met medicatie

Ik wil even benadrukken dat ik geen anti-vaxxer ben. Mijn kinderen zijn gevaccineerd met de gebruikelijke vaccins en ik ook.

Wat zie ik over het hoofd? Wat doet het vaccin voor mij?
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:46:01 #2
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199810811
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:29 schreef Brybry het volgende:

- Doktoren zijn er nog niet helemaal over uit, maar ik reageer a-typisch op de meeste medicijnen etc. Ik moet dus altijd zeer voorzichtig zijn met medicatie
Zou je het dan niet aan je huisarts vragen in plaats van een Fok-er? Die kent je dossier.
Tot nooit .......
pi_199810902
Moet jij weten

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2021 20:52:20 ]
pi_199811022
quote:
Lange termijn effecten, onbekend.
Wat voor lange termijn effecten had je in gedachten?
  Miss 200.000.000! woensdag 9 juni 2021 @ 21:05:54 #5
367000 roos94
pi_199811080
Nope. Ik hoef geen vaccin wat zo snel in elkaar is geflanst.
pi_199811373
Heb je je verdiept in hoe zo’n RNA-vaccin precies werkt en waar zit dan precies je twijfel?

quote:
Kan het vaccin bijwerkingen hebben op de lange termijn?

“Veel mensen zijn hier bang voor omdat het vaccin in een korte tijd ontwikkeld is. Maar je hoeft je geen zorgen te maken. Risico’s op de lange termijn zijn zeer zeldzaam. RNA, de stof die in het vaccin zit, wordt binnen een dag afgebroken en reageert niet met de genetische code van je lichaam. Ook zijn er tot nu toe nog geen problemen gevonden als het gaat om vruchtbaarheid. Maar meer daarover zal de komende maanden duidelijk worden.”
quote:
Als het vaccin uiteindelijk wordt toegediend, zijn eventuele bijwerkingen op de lange termijn nog niet onderzocht. Maar daar maakt De Boer zich geen zorgen om. "Je ziet nauwelijks langetermijneffecten bij vaccinaties. De bijwerkingen van vaccinaties zijn allemaal vrijwel hetzelfde. Een afweerreactie op het vaccin: roodheid op de plek van prikken, wat hoofdpijn, wat verhoging. Dat zijn bekende bijwerkingen in de beginperiode. Daarna zien we eigenlijk geen andere bijwerkingen."
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_199811877
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:05 schreef roos94 het volgende:
Nope. Ik hoef geen vaccin wat zo snel in elkaar is geflanst.
Oh zucht. Nog steeds? Nog steeds deze aanname? Terwijl al lang is aangetoond dat er meer ontwikkeltijd in deze vaccins zit dan gemiddeld? Door parallelle ontwikkeling en voor-financiering?

Zucht
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 9 juni 2021 @ 22:09:26 #8
74056 crew  ToT
pi_199811976
Gewoon doen. Zelf was ik ook best lang bang voor lange-termijn bijwerkingen, maar als die er zouden zijn denk ik dat ze nu al wel duidelijk zouden zijn geworden. Het wijkt niet zo veel af van bestaande vaccins dus hoef je ook weinig geks te verwachten.
Ik krijg het 1e prikje komende week. Zelf doe ik niet omdat ik bang voor het virus zou zijn, maar meer om gezeik te voorkomen als je ergens naar toe wil enzo. (Verplichte quarantaine enzo), ook al voorkomt het vaccin niet dat je besmet raakt of anderen kunt besmetten. Erg krom, maar goed; mensen zijn nu eenmaal simpele wezens.
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:11:52 #9
496418 naardepalestijnen
Naar de gallemiezen
pi_199812018
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:05 schreef roos94 het volgende:
Nope. Ik hoef geen vaccin wat zo snel in elkaar is geflanst.
Heb zeker op facebook gestaan.
So you think you can dance?
  Miss 200.000.000! woensdag 9 juni 2021 @ 22:22:22 #10
367000 roos94
pi_199812216
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:11 schreef naardepalestijnen het volgende:

[..]

Heb zeker op facebook gestaan.
Zzzz.. kom eens met wat originelers
  Miss 200.000.000! woensdag 9 juni 2021 @ 22:23:23 #11
367000 roos94
pi_199812246
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:05 schreef babylon het volgende:

[..]

Oh zucht. Nog steeds? Nog steeds deze aanname? Terwijl al lang is aangetoond dat er meer ontwikkeltijd in deze vaccins zit dan gemiddeld? Door parallelle ontwikkeling en voor-financiering?

Zucht
Die arrogante reacties altijd van mensen die zelf wel het vaccin nemen en pretenderen alles te weten over hoe het is gemaakt _O- jij bent zeker van A tot Z betrokken geweest bij de productie van alle vaccins.
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:25:01 #12
496418 naardepalestijnen
Naar de gallemiezen
pi_199812288
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:22 schreef roos94 het volgende:

[..]

Zzzz.. kom eens met wat originelers
Gelukkig getuigt jouw reactie over 'te snel in elkaar geflanst' van veel originaliteit inderdaad. Doos94.
So you think you can dance?
  Miss 200.000.000! woensdag 9 juni 2021 @ 22:29:47 #13
367000 roos94
pi_199812397
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:25 schreef naardepalestijnen het volgende:

[..]

Gelukkig getuigt jouw reactie over 'te snel in elkaar geflanst' van veel originaliteit inderdaad. Doos94.
Leuk kloontje
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:31:56 #14
496418 naardepalestijnen
Naar de gallemiezen
pi_199812442
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:29 schreef roos94 het volgende:

[..]

Leuk kloontje
Maar inhoudelijk heb je dus niets te melden. Log maar weer uit.
So you think you can dance?
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:33:39 #15
33189 RM-rf
1/998001
pi_199812476
Je moet het verder zelf weten, maar wel vreemd als je zelf al stelt meermaals contact met covid19 patiënten te hebben en kennelijk dan ook tests doet om te controleren of je misschien weer besmet bent...

Dat klinkt een beetje alsof je het ook druk zelf aan het opzoeken bent, met de huidige besmettingscijfers moet je best moeite doen zomaar direkt contactpersoon van zoveel besmettelijke personen te zijn.

Natuurlijk als je zelf een corona besmetting doorlopen hebt is de kans groot dat je al redelijk veel antistoffen hebt.
Wel is het zo dat naar wat bekend is van oudere corona virussen dat de immuniteit afbouwt (meestal geld deze voor oudere corona virussen voor hooguit vier jaar... Ook al heeft het huidige sars-cov2 ongeveer 60% overeenkomst met deze veel oudere varianten, de verwachting is dat ook daar de weerstand tijdelijk en nooit geheel is.

In die situatie is het zeker te overwegen een vaccinatie te nemen om je bestaande weerstand een boost te geven.
Maar natuurlijk is het verder jouw keuze en niemand kan of wil je ergens toe dwingen.

Dus doe het niet als je dat niet wil, en wel als je denkt dat het voordeel opweegt tegen de nadelen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:54:40 #16
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199812867
Wat ik wel eens zou willen vragen aan diegenen die twijfelen over de "onbekende lange termijneffecten": wat denken jullie dat er gaat gebeuren? Dat mensen die het vaccin genomen over een jaar of wat ineens dood neervallen? Of allemaal kanker krijgen of onvruchtbaar worden? Aangezien nog steeds een heel groot percentage van de bevolking zich wel laat vaccineren denk je dan niet dat de complete samenleving instort als dat soort dingen gebeuren?

Voor de duidelijkheid: zo "onbekend" zijn die lange termijneffecten niet. Vaccins en specifiek mRNA vaccins zijn niets nieuws. Zoals iemand al eerder aangaf is het ook niet zo dat de huidige vaccins ergens op een zaterdagmiddag in een schuurtje ontwikkeld zijn. Er zijn genoeg dingen om je in het leven zorgen te maken over "lange termijneffecten" waar je niemand over hoort, maar vreemd genoeg maken we ons enkel zorgen over de effecten van iets wat bedoeld is om mensen juist gezond te houden. Als je om die reden geen vaccin neemt dan zou ik een hoop andere dingen ook eens zo kritisch gaan bekijken.
  woensdag 9 juni 2021 @ 23:07:09 #17
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_199813029
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:05 schreef babylon het volgende:

[..]

Oh zucht. Nog steeds? Nog steeds deze aanname? Terwijl al lang is aangetoond dat er meer ontwikkeltijd in deze vaccins zit dan gemiddeld? Door parallelle ontwikkeling en voor-financiering?

Zucht
En die gefabriceerde hoax gelooft u wel?
Fascinerend.
  woensdag 9 juni 2021 @ 23:19:16 #18
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199813161
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:23 schreef roos94 het volgende:

[..]

Die arrogante reacties altijd van mensen die zelf wel het vaccin nemen en pretenderen alles te weten over hoe het is gemaakt _O- jij bent zeker van A tot Z betrokken geweest bij de productie van alle vaccins.
Jij stopt niks in je lichaam waarvan je niet van A tot Z bij de productie bent geweest?
pi_199813654
Gewoon voor die stempel in je gele boekje, vaccin interesseert me geen fluit
.
  donderdag 10 juni 2021 @ 01:11:24 #20
477504 reconhellz
Inwoner v facisten samenleving
pi_199813755
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:29 schreef Brybry het volgende:
Hoi, tot nu toe zie ik nog geen enkele reden om mijzelf te laten vaccineren. Reden?

- Covid gehad, flink ziek geweest en goed hersteld.
- Afgelopen maanden in direct contact geweest met meerdere Covid-patienten. Elk test kwam vervolgens negatief terug.

Oftewel, hetgeen het vaccin doet, doet mijn eigen lichaam al.

Andere twijfels

- Lange termijn effecten, onbekend.
- Geen mogelijkheid tot aanklagen in het geval van nadelige effecten (in US althans, ik weet niet hoe het in Europa zit
- Doktoren zijn er nog niet helemaal over uit, maar ik reageer a-typisch op de meeste medicijnen etc. Ik moet dus altijd zeer voorzichtig zijn met medicatie

Ik wil even benadrukken dat ik geen anti-vaxxer ben. Mijn kinderen zijn gevaccineerd met de gebruikelijke vaccins en ik ook.

Wat zie ik over het hoofd? Wat doet het vaccin voor mij?
Hoe weet jij dat jij "covid" gehad hebt? De pcr is helemaal niet bedoeld voor ziekte te diagnosteren! Ehm hallo???
Man can not make laws. There is a thing such as objective morality.
Kingship Rulership Government are all euphemisms for SLAVERY!
Scientism is a religion! One of white robes instead of black robes.
Current day scientists often amount to PRIESTS!
pi_199813957
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:23 schreef roos94 het volgende:

[..]

Die arrogante reacties altijd van mensen die zelf wel het vaccin nemen en pretenderen alles te weten over hoe het is gemaakt _O- jij bent zeker van A tot Z betrokken geweest bij de productie van alle vaccins.
Is het nodig om er van A tot Z bij te zijn geweest om mijn uitspraak te doen? Dan is dat ook nodig voor jouw uitspraak...

Gelukkig hoeft dat niet want de onderzoeksmethode is tot in den treuren uitgelegd.
pi_199813999
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:23 schreef roos94 het volgende:

[..]

Die arrogante reacties altijd van mensen die zelf wel het vaccin nemen en pretenderen alles te weten over hoe het is gemaakt _O- jij bent zeker van A tot Z betrokken geweest bij de productie van alle vaccins.
Wat heeft dat in godsnaam met arrogantie te maken? Integendeel, je geeft aan dat je vertrouwt op het werk en de uitspraken van een professional.

Juist het twijfelen daaraan omdat je het zelf beter denkt te weten is arrogant te noemen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_199814110
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:27 schreef Fascination het volgende:
Heb je je verdiept in hoe zo’n RNA-vaccin precies werkt en waar zit dan precies je twijfel?
[..]


[..]

'Mogelijke bijwerkingen nog niet onderzocht'
Daar heb ik moeite mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:01 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

Wat voor lange termijn effecten had je in gedachten?
Dat kan van alles zijn maar de meest voorkomende zijn onvruchtbaarheid, algehele aantasting op negatieve wijze van het gestel.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:33 schreef RM-rf het volgende:
Je moet het verder zelf weten, maar wel vreemd als je zelf al stelt meermaals contact met covid19 patiënten te hebben en kennelijk dan ook tests doet om te controleren of je misschien weer besmet bent...

Dat klinkt een beetje alsof je het ook druk zelf aan het opzoeken bent, met de huidige besmettingscijfers moet je best moeite doen zomaar direkt contactpersoon van zoveel besmettelijke personen te zijn.

Natuurlijk als je zelf een corona besmetting doorlopen hebt is de kans groot dat je al redelijk veel antistoffen hebt.
Wel is het zo dat naar wat bekend is van oudere corona virussen dat de immuniteit afbouwt (meestal geld deze voor oudere corona virussen voor hooguit vier jaar... Ook al heeft het huidige sars-cov2 ongeveer 60% overeenkomst met deze veel oudere varianten, de verwachting is dat ook daar de weerstand tijdelijk en nooit geheel is.

In die situatie is het zeker te overwegen een vaccinatie te nemen om je bestaande weerstand een boost te geven.
Maar natuurlijk is het verder jouw keuze en niemand kan of wil je ergens toe dwingen.

Dus doe het niet als je dat niet wil, en wel als je denkt dat het voordeel opweegt tegen de nadelen
Haha. Zelf opzoeken? Nee, gewoon pech. Of laat jij je niet testen als je van de ggd een telefoontje krijgt dat je je moet testen?
pi_199814117
Ik gewoon echt in dubio; 70% niet vaccineren, 30% wel.

Wel heb ik een reis gepland staan dus dan zou het wel handig zijn..
pi_199814153
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:05 schreef roos94 het volgende:
Nope. Ik hoef geen vaccin wat zo snel in elkaar is geflanst.
Of jij je vaccineert is relevant voor de vraag of de TS zich moet laten vaccineren?
pi_199814189
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 07:41 schreef Brybry het volgende:
Ik gewoon echt in dubio; 70% niet vaccineren, 30% wel.

Wel heb ik een reis gepland staan dus dan zou het wel handig zijn..
Alleen voor een reis zou ik het niet doen, als je toch zo zwaar twijfelt over mogelijke bijwerkingen.
pi_199814308
Ik snap die angst voor vaccins niet zo goed. In principe is het een hele simpele techniek: Een stukje viruseiwit of geïnactiveerd virus in een generiek draagmiddel. De enige lastigheid is het juiste stukje viruseiwit te vinden. En dat viruseiwit heb je kennelijk al een keer gehad. Dat draagmiddel is iets generieks wat voor allerlei andere vaccins wordt toegepast en waar dus al heel veel ervaring mee is.

Daarnaast is niet vaccineren totaal irrationeel als je naar de risico's kijkt. Ook in de groep 20'ers, 30'ers en 40'ers zijn tientallen doden doden gevallen door COVID. Het aantal problemen met vaccinaties is in heel Nederland op één hand te tellen, terwijl er ondertussen veel meer mensen het vaccin gehad hebben dan corona. De kans dat je ongevaccineerd aan COVID doodgaat is vele malen groter dan dat je aan de vaccinatie doodgaat.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 10 juni 2021 @ 08:18:20 #28
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199814326
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:29 schreef Brybry het volgende:
Ik wil even benadrukken dat ik geen anti-vaxxer ben.
Yeah right. Je vaccineert niet voor jezelf maar om groepsimmuniteit te bouwen. Dikke middelvinger naar de zorg, van jou mogen ze dus weer vol lopen
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199814382
De reden dat ik over vaccinatie twijfel is dat alle vaccines op dieren zijn getest. Dat vind ik onacceptabel als veganist.

Aan de andere kant het statement dat ik maak door me niet te laten vaccineren bereikt toch niet de mensen die het zou moeten bereiken.
pi_199814403
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:29 schreef Brybry het volgende:
Hoi, tot nu toe zie ik nog geen enkele reden om mijzelf te laten vaccineren. Reden?

- Covid gehad, flink ziek geweest en goed hersteld.
- Afgelopen maanden in direct contact geweest met meerdere Covid-patienten. Elk test kwam vervolgens negatief terug.

Oftewel, hetgeen het vaccin doet, doet mijn eigen lichaam al.

Andere twijfels

- Lange termijn effecten, onbekend.
- Geen mogelijkheid tot aanklagen in het geval van nadelige effecten (in US althans, ik weet niet hoe het in Europa zit
- Doktoren zijn er nog niet helemaal over uit, maar ik reageer a-typisch op de meeste medicijnen etc. Ik moet dus altijd zeer voorzichtig zijn met medicatie

Ik wil even benadrukken dat ik geen anti-vaxxer ben. Mijn kinderen zijn gevaccineerd met de gebruikelijke vaccins en ik ook.

Wat zie ik over het hoofd? Wat doet het vaccin voor mij?
Als er geen internet of social media was, zoals begin 90's, en alle onzin die op Twitter, Facebook en obscure websites staat je nooit bereikt had dan had 95% in Nederland zich ingeënt, afgezien van wat bible belt types.

De anti-vax beweging is al veel ouder dan Covid19 en doet er momenteel alles aan om onzin te verspreiden. "Never waste a good crisis".

Ik kreeg zelfs berichten dat er huisdieren die zijn overleden nadat ze op schoot zaten van gevaccineerden en ik ken iemand die dat gelooft.

Statistisch gezien is de kans dat je op weg naar je vaccinatie omkomt in het verkeer of door een wespensteek vele malen groter dan dat je overlijdt aan een bijwerking.
pi_199814569
Als je man onder de dertig bent en al besmet bent geweest (en misschien als vrouw ook, maar verder alleen in die gevallen) zou ik zelf graag even wachten met een mRNA vaccin of de tweede dosis uit willen stellen.

https://www.sciencemag.or(...)covid-19-vaccination

De kansen op dit soort problemen bij het hart zijn klein maar ook weer niet verwaarloosbaar.
pi_199814582
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 07:39 schreef Brybry het volgende:


Haha. Zelf opzoeken? Nee, gewoon pech. Of laat jij je niet testen als je van de ggd een telefoontje krijgt dat je je moet testen?
Als jij meermaals door de GGD gebeld wordt in het kader van Kontaktonderzoek omdat je als direkt Kontaktperson wéér kennelijk langdurig contact hebt gehad met wéér iemand anders die corona heeft, en het gaat daar telkens om andere personen, vraag ik me inderdaad af of je het risico niet zelf opzoekt...

Iig zou ik dan me afvragen hoe het komt dat je zoveel Kontakt onderzoeken van besmettelijke personen gemeld wordt, is dat wegens een beroep ofzo?

Iig ben ikzelf nog niet om die reden getest, als het nodig is zal ik het zeker doen, maar ik heb nog geen direkt Kontakt met een besmettelijk persoon gehad.

Overigens, wat betreft je drie vragen.
Een schadevergoeding kun je wel degelijk krijgen, ook als de fabrikanten zelf niet aansprakelijk gehouden kunnen worden, kun jij als je schade door een vaccin kunt aantonen de Staat aanklagen en zal de staat een schadevergoeding geven (dat is ook al eerder gebeurt).
Wat betreft eventuele on ontdekte bijwerkingen, de kans daarop is met al ruim 2 miljard verstrekte doses wel zéér gering geworden. Hierbij moet je realiseren dat het domweg onmogelijk is dat een vaccin na meer dan 6 weken een nog niet vindbaar effect heeft, daarna is het uit het lichaam verdwenen en alle 'werkingen' die het kan hebben zijn dan gebeurt... Het is domweg onmogelijk dat een stof een werking heeft als het zich niet in je lichaam bevind (ook al geloven bv homeopaten dat wél hardnekkig).
Iedere zichzelf serieus nemende arts of wetenschapper bevestigt gewoon de werking van vaccins, het staat buiten twijfel dat deze zeer werkzaam zijn, en de risico's laag zijn (maar niet geheel nonexistent).
Ieder onderzoek bevestigt telkens Wer de hoge werking van de huidige coronavaccins

[ Bericht 20% gewijzigd door RM-rf op 10-06-2021 08:56:29 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199814594
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:05 schreef roos94 het volgende:
Nope. Ik hoef geen vaccin wat zo snel in elkaar is geflanst.
Ze hebben hier 'decades' over gedaan. Aldus officiele en wetenschappelijke bronnen. Dat rna is zo instabiel (doet niets meer dus) dat het hele eieren eten was hoe ze dat spul lang genoeg actief konden houden dat het überhaupt effect zou hebben.
pi_199814663
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:05 schreef roos94 het volgende:
Nope. Ik hoef geen vaccin wat zo snel in elkaar is geflanst.
Zucht. Dit vaccin is het meest onderzochte vaccin ooit, en is verder gegaan met kennis opgedaan van vorige (corona)-vaccins. Maar blijf lekker de leugens van Engel geloven.
pi_199814774
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 07:39 schreef Brybry het volgende:

[..]

'Mogelijke bijwerkingen nog niet onderzocht'
Daar heb ik moeite mee.
Maar aangezien het vaccin zorgt dat je eiwitten gaat maken van de virusstekels, net als gebeurt bij een echte infectie met corona die je al hebt gehad, ben je dan ook bang voor de langetermijngevolgen van je besmetting met corona?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  donderdag 10 juni 2021 @ 09:36:04 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_199815086
Is het nodig om je nu te laten vaccineren als je het al gehad hebt? Waarschijnlijk niet, in de zin dat de kans dat je bij een volgende infectie in het ziekenhuis belandt nog kleiner is dan eerst (maar niet nul). Als je naar het buitenland wil is het wel nodig, in ieder geval dit jaar. Het zou wel betere bescherming moeten geven, niet voor niets krijg je ook twee prikken. Daarnaast verwacht ik zelf dat we allemaal volgend jaar nog een extra boostershot moeten, dus in die zin heeft het niet doen ook niet zo heel veel zin.
Of er risico's zijn door je zwakkere gestel? Waarschijnlijk niet, zoals je zegt heb je je andere vaccins ook al gehad, en Pfizer/Moderna lijkt een stuk veiliger dan klassieke vaccins. Sowieso is het alleen tricky als je een auto immuun ziekte hebt, en dan moet je nog steeds juist een vaccin nemen, omdat het alternatief een stuk gevaarlijker is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199815154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:22 schreef roos94 het volgende:

[..]

Zzzz.. kom eens met wat originelers
Als jij het type bent die geen vaccin wilt is dat juist dat extra stukje bevestiging dat ik er wel 1 ga pakken.
pi_199815214
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 08:24 schreef soeverein het volgende:
De reden dat ik over vaccinatie twijfel is dat alle vaccines op dieren zijn getest. Dat vind ik onacceptabel als veganist.

Aan de andere kant het statement dat ik maak door me niet te laten vaccineren bereikt toch niet de mensen die het zou moeten bereiken.
Dus jij neemt ook geen antibiotica, Paracetamol, aspirine etc etc?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_199815231
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 07:39 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat kan van alles zijn maar de meest voorkomende zijn onvruchtbaarheid, algehele aantasting op negatieve wijze van het gestel.
[..]

Wat bedoel je hiermee?
Er is geen enkel vaccin wat invloed heeft op je vruchtbaarheid
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_199815319
Voor het covid paspoort dat eraan komt kun je behalve vaccinatie ook een antistoffentest laten doen, als bewijs dat je al corona hebt gehad en ervan hersteld bent. Met het juiste type antistoffen (er zijn heel kort door de bocht 2 types) in je bloed ben je op vrijwel precies dezelfde manier beschermd als met een vaccin (dan heb je precies diezelfde antistoffen namelijk ook).

Ik heb nooit corona gehad en ik ga dus gewoon dat vaccin halen. Afspraak staat al, volgende week, en eigenlijk kijk ik er wel naar uit. Er is geen reden om daar paranoide over te doen. Er zijn inmiddels al miljarden mensen gevaccineerd, met minimale bijwerkingen, en dat vaccin is na een paar weken helemaal uit je systeem verdwenen dus die bangmakerij over langetermijneffecten is ongefundeerd. Dit is niet het eerste vaccin he. De werking is gewoon bewezen en het is wel degelijk uitvoerig genoeg getest, wat men ook beweert op de desinformatie-media.
pi_199815364
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:54 schreef beantherio het volgende:
Wat ik wel eens zou willen vragen aan diegenen die twijfelen over de "onbekende lange termijneffecten": wat denken jullie dat er gaat gebeuren? Dat mensen die het vaccin genomen over een jaar of wat ineens dood neervallen? Of allemaal kanker krijgen of onvruchtbaar worden? Aangezien nog steeds een heel groot percentage van de bevolking zich wel laat vaccineren denk je dan niet dat de complete samenleving instort als dat soort dingen gebeuren?
Ik ben geen deskundige op het gebied van vaccinaties, maar ik weet wel wat tijdsdruk kan doen met grote projecten. Ik zie ook berichten met betrekking tot onverwachte bijwerkingen, en onverwachte effecten en zie ook berichten van deskundigen (?) die waarschuwen dat deze (mRNA) vaccins over tijd (2 tot 5 jaar) je immuunsysteem op hol kunnen laten slaan.

Dit in combinatie dat als je jonger bent dan 60 jezelf geen noemenswaardig risico loopt doet mij ernstig twijfelen over het nemen van een mRNA vaccin. Een vector vaccin lijkt mij dan de betere optie, echter daar kan je helaas niet voor kiezen.

De gigantische druk om iedereen zich te laten vaccineren, in sommige landen nu vanaf 12, staat mij ook tegen.
  donderdag 10 juni 2021 @ 10:15:04 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199815474
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:23 schreef roos94 het volgende:

[..]

Die arrogante reacties altijd van mensen die zelf wel het vaccin nemen en pretenderen alles te weten over hoe het is gemaakt _O- jij bent zeker van A tot Z betrokken geweest bij de productie van alle vaccins.
Vaccineren werkt tegen de meest vreselijke ziektes maar als jij bijvoorbeeld voor de rest van je leven in een rolstoel wil zitten is dat een eigen keuze tegenwoordig. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 10 juni 2021 @ 10:20:26 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199815530
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:02 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik ben geen deskundige op het gebied van vaccinaties, maar ik weet wel wat tijdsdruk kan doen met grote projecten. Ik zie ook berichten met betrekking tot onverwachte bijwerkingen, en onverwachte effecten en zie ook berichten van deskundigen (?) die waarschuwen dat deze (mRNA) vaccins over tijd (2 tot 5 jaar) je immuunsysteem op hol kunnen laten slaan.

Dit in combinatie dat als je jonger bent dan 60 jezelf geen noemenswaardig risico loopt doet mij ernstig twijfelen over het nemen van een mRNA vaccin. Een vector vaccin lijkt mij dan de betere optie, echter daar kan je helaas niet voor kiezen.

De gigantische druk om iedereen zich te laten vaccineren, in sommige landen nu vanaf 12, staat mij ook tegen.
Zonder vaccineren was de mens zeer waarschijnlijk al er onder door gegaan. Polio, de pest, de builen pest de bof de mazelen, kinkhoest enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199815549
Alleen voor een reis zou ik het niet doen als je zo twijfelt. Als je een goede band hebt met je huisarts en een goed gesprek kan hebben wellicht kan hij zeggen of het een risico voor je is als je gevoelig bent voor medicatie. Al is een vaccin een apart geval.

Ikzelf doe het niet voor reizen en/of voor bepaalde dingen die ik dan wel zou mogen doen. Ik neem het gewoon omdat al mijn vorige vaccinaties perfect werkte en zo voor een gezond leven hebben gezorgd.
pi_199815624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 08:16 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik snap die angst voor vaccins niet zo goed. In principe is het een hele simpele techniek: Een stukje viruseiwit of geïnactiveerd virus in een generiek draagmiddel. De enige lastigheid is het juiste stukje viruseiwit te vinden. En dat viruseiwit heb je kennelijk al een keer gehad. Dat draagmiddel is iets generieks wat voor allerlei andere vaccins wordt toegepast en waar dus al heel veel ervaring mee is.

Zijn er al andere mRNA vaccines in omloop met een bewezen trackrecord?
  donderdag 10 juni 2021 @ 10:30:58 #46
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199815635
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:02 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik ben geen deskundige op het gebied van vaccinaties, maar ik weet wel wat tijdsdruk kan doen met grote projecten. Ik zie ook berichten met betrekking tot onverwachte bijwerkingen, en onverwachte effecten en zie ook berichten van deskundigen (?) die waarschuwen dat deze (mRNA) vaccins over tijd (2 tot 5 jaar) je immuunsysteem op hol kunnen laten slaan.

Dit in combinatie dat als je jonger bent dan 60 jezelf geen noemenswaardig risico loopt doet mij ernstig twijfelen over het nemen van een mRNA vaccin. Een vector vaccin lijkt mij dan de betere optie, echter daar kan je helaas niet voor kiezen.

De gigantische druk om iedereen zich te laten vaccineren, in sommige landen nu vanaf 12, staat mij ook tegen.
Wat ik dus niet snap is hoe mensen geen noemenswaardig risico van de ziekte kunnen verenigen met wel een noemenswaardig risico van vaccineren. Er is echt geen enkele statistiek die daarop wijst. Hoe ben je wel heel gevoelig voor het veel kleinere risico bij een vaccin, maar denk je bij het ook behoorlijk kleine risico van ernstig verloop van de ziekte (maar wel een stuk groter) 'mwah dat durf ik wel aan'? Klinkt vooral als een gevoelskwestie zo.
pi_199815646
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:02 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik ben geen deskundige op het gebied van vaccinaties, maar ik weet wel wat tijdsdruk kan doen met grote projecten. Ik zie ook berichten met betrekking tot onverwachte bijwerkingen, en onverwachte effecten en zie ook berichten van deskundigen (?) die waarschuwen dat deze (mRNA) vaccins over tijd (2 tot 5 jaar) je immuunsysteem op hol kunnen laten slaan.

Dit in combinatie dat als je jonger bent dan 60 jezelf geen noemenswaardig risico loopt doet mij ernstig twijfelen over het nemen van een mRNA vaccin. Een vector vaccin lijkt mij dan de betere optie, echter daar kan je helaas niet voor kiezen.

De gigantische druk om iedereen zich te laten vaccineren, in sommige landen nu vanaf 12, staat mij ook tegen.
Zonder vaccinaties en de druk om zoveel mogelijk mensen te vaccineren had iedereen wel minstens iemand gekend (of is er zelf een) die zwaar gehandicapt is door de polio (of eraan overleden is), had de pokken en de pest nog bestaan, was mazelen nog een gevaarlijke ziekte die jaarlijks duizenden mensen treft, had je in Nederland nog difterie, tetanus en de tiefus gehad, ga maar door.

Het is echt nogal dom en kortzichtig om op basis van wat onderbuikgevoel het belang van vaccinatie te bagatelliseren, en vooral het belang van groepsimmuniteit te ontkennen. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld geen mazelen-vaccinatie aan je kind te geven maar dat is alleen een slim idee als de overgrote meerderheid van alle mensen om je heen *wel* gevaccineerd is tegen mazelen. Anders krijg je zo weer een epidemie, en mazelen is geen grap. Als je er zelf niet aan dood gaat heb je wel zo tientallen anderen besmet die er misschien wel aan dood gaan of er zware complicaties van krijgen. Dat geldt voor corona net zo.
pi_199815653
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:20 schreef Megumi het volgende:
Zonder vaccineren was de mens zeer waarschijnlijk al er onder door gegaan. Polio, de pest, de builen pest de bof de mazelen, kinkhoest enz.
Eens. Die heb ik allemaal en mijn kinderen ook allemaal. Maar de ziektes die je noemt vormen een gevaar. Covid19 vormt geen gevaar voor iedereen onder de 60. Waarom zou je kinderen willen vaccineren tegen een ziekte waar zij niet ziek van worden. Begrijp ik niet. Dus vaccinner iedereen die dat wil, maar deze dwang / drang vind ik eng.
pi_199815664
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:33 schreef zoost het volgende:

[..]

Eens. Die heb ik allemaal en mijn kinderen ook allemaal. Maar de ziektes die je noemt vormen een gevaar. Covid19 vormt geen gevaar voor iedereen onder de 60. Waarom zou je kinderen willen vaccineren tegen een ziekte waar zij niet ziek van worden. Begrijp ik niet. Dus vaccinner iedereen die dat wil, maar deze dwang / drang vind ik eng.
Er is geen dwang. Die verzin je er zelf bij.
  donderdag 10 juni 2021 @ 10:38:52 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_199815687
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:33 schreef zoost het volgende:

[..]

Eens. Die heb ik allemaal en mijn kinderen ook allemaal. Maar de ziektes die je noemt vormen een gevaar. Covid19 vormt geen gevaar voor iedereen onder de 60. Waarom zou je kinderen willen vaccineren tegen een ziekte waar zij niet ziek van worden. Begrijp ik niet. Dus vaccinner iedereen die dat wil, maar deze dwang / drang vind ik eng.
? Covid19 is onder de 60 vele malen gevaarlijker dan kinkhoest, de bof en rode hond (voor niet-zwangere vrouwen).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 juni 2021 @ 10:42:33 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199815712
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:33 schreef zoost het volgende:

[..]

Eens. Die heb ik allemaal en mijn kinderen ook allemaal. Maar de ziektes die je noemt vormen een gevaar. Covid19 vormt geen gevaar voor iedereen onder de 60. Waarom zou je kinderen willen vaccineren tegen een ziekte waar zij niet ziek van worden. Begrijp ik niet. Dus vaccinner iedereen die dat wil, maar deze dwang / drang vind ik eng.
Kinderen wil je vaccineren omdat ze het virus als drager naar anderen die wel kwetsbaar zijn kunnen overdragen. En er zijn berichten dat bepaalde kinderen toch ook ziek kunnen worden. Wat dat aangaat zijn bacteriën en virussen niet aan een leeftijd of ras gebonden ze pakken wat ze pakken kunnen. :P Fascineerde wezens zijn het.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199815742
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:42 schreef Megumi het volgende:
Kinderen wil je vaccineren omdat ze het virus als drager naar anderen die wel kwetsbaar zijn kunnen overdragen
Deze manier van redeneren begrijp ik niet. Als de kwetsbaren gevaccineerd zijn, wat is dan het risico?
pi_199815751
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:38 schreef speknek het volgende:

[..]

? Covid19 is onder de 60 vele malen gevaarlijker dan kinkhoest, de bof en rode hond (voor niet-zwangere vrouwen).
weet je dat zeker? Veel van die ziekten kwamen nauwelijks voor bij volwassenen omdat ze zo gigantisch besmettelijk waren. Verder denk ik dat voor vrouwen onder 30 kinkhoest gevaarlijker kan zijn dan Covid.

(Maar dit is meer om te zeggen dat kinkhoest een smerige ziekte is die vaak onderschat wordt.
  donderdag 10 juni 2021 @ 10:48:25 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_199815757
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:47 schreef zoost het volgende:

[..]

Deze manier van redeneren begrijp ik niet. Als de kwetsbaren gevaccineerd zijn, wat is dan het risico?
Vaccinatie levert geen 100% bescherming, groepsimmuniteit wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199815771
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:29 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Zijn er al andere mRNA vaccines in omloop met een bewezen trackrecord?
mRNA is niet meer en niet minder dan de techniek om tot het betreffende eiwit te komen. Of je dat nou op de klassieke manier doet door een verzwakt virus het eiwit te laten produceren of door de onnodige rest van het virus weg te laten en het eiwit direct te laten produceren, het resultaat is exact hetzelfde eiwit.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 10 juni 2021 @ 10:50:01 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199815772
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:47 schreef zoost het volgende:

[..]

Deze manier van redeneren begrijp ik niet. Als de kwetsbaren gevaccineerd zijn, wat is dan het risico?
Je post selectief ik poste wat meer dan deze regel.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:42 schreef Megumi het volgende: Wat dat aangaat zijn bacteriën en virussen niet aan een leeftijd of ras gebonden ze pakken wat ze pakken kunnen. :P Fascineerde wezens zijn het.


[ Bericht 14% gewijzigd door Megumi op 10-06-2021 10:55:04 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199815796
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:50 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

mRNA is niet meer en niet minder dan de techniek om tot het betreffende eiwit te komen. Of je dat nou op de klassieke manier doet door een verzwakt virus het eiwit te laten produceren of door de onnodige rest van het virus weg te laten en het eiwit direct te laten produceren, het resultaat is exact hetzelfde eiwit.
https://www.sciencemag.or(...)covid-19-vaccination

“From a parent’s perspective, this really comes down to risk perception, assessment of the data,” says Diekema, who has studied risk-benefit trade-offs.

Mijn risk perception slaat op hol door deze mRNA vaccins.
  donderdag 10 juni 2021 @ 10:54:35 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199815813
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:53 schreef zoost het volgende:

[..]

https://www.sciencemag.or(...)covid-19-vaccination

“From a parent’s perspective, this really comes down to risk perception, assessment of the data,” says Diekema, who has studied risk-benefit trade-offs.

Mijn risk perception slaat op hol door deze mRNA vaccins.
Bij mij niet. Ik leef tenslotte nog. En ga de volgende week me tweede prik halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 10-06-2021 11:12:50 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199815823
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:53 schreef zoost het volgende:

[..]

https://www.sciencemag.or(...)covid-19-vaccination

“From a parent’s perspective, this really comes down to risk perception, assessment of the data,” says Diekema, who has studied risk-benefit trade-offs.

Mijn risk perception slaat op hol door deze mRNA vaccins.
Nog steeds als je één regel verder leest dan waar je geëindigd bent met quoten?

quote:
Even if a link between myocarditis and the vaccine holds up, the condition is usually mild, requiring treatment only with anti-inflammatory drugs, whereas COVID-19 infection can also cause serious disease and long-term side effects, even in young people.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_199815833
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:50 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

mRNA is niet meer en niet minder dan de techniek om tot het betreffende eiwit te komen. Of je dat nou op de klassieke manier doet door een verzwakt virus het eiwit te laten produceren of door de onnodige rest van het virus weg te laten en het eiwit direct te laten produceren, het resultaat is exact hetzelfde eiwit.
Maar zijn die mRNA vaccins er al of niet? dat kan voor vertrouwen zorgen.
pi_199815834
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:05 schreef roos94 het volgende:
Nope. Ik hoef geen vaccin wat zo snel in elkaar is geflanst.
Het moet heerlijk zijn om zo onwetend te kunnen leven O+
pi_199815862
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:56 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Nog steeds als je één regel verder leest dan waar je geëindigd bent met quoten?
[..]

Maar dat laatste moet ook gekwantificeerd worden. Er zijn drie Covid doden onder de 20 in Nederland. Zeker voor jongeren die al besmet zijn geweest is vaccinatie mogelijk niet in eigenbelang.
pi_199815865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:05 schreef roos94 het volgende:
Nope. Ik hoef geen vaccin wat zo snel in elkaar is geflanst.
Dit klopt voor geen meter. Ten eerste zijn deze vaccins doorontwikkelingen van vaccins die al jaren in ontwikkeling waren. Ten tweede konden fases deze keer gelijkertijd plaatsvinden omdat er onbeperkt financiering beschikbaar waren en er ook veel mensen zich als vrijwilligers om te testen hebben opgegeven.
pi_199815883
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:30 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Wat ik dus niet snap is hoe mensen geen noemenswaardig risico van de ziekte kunnen verenigen met wel een noemenswaardig risico van vaccineren. Er is echt geen enkele statistiek die daarop wijst. Hoe ben je wel heel gevoelig voor het veel kleinere risico bij een vaccin, maar denk je bij het ook behoorlijk kleine risico van ernstig verloop van de ziekte (maar wel een stuk groter) 'mwah dat durf ik wel aan'? Klinkt vooral als een gevoelskwestie zo.
Over statistiek gesproken, heb je voor mij de statistieken (wereldwijd) van het aantal mensen wat is overleden aan (de gevolgen van) Corona? En hoeveel zijn er overleden aan (de gevolgen van) een Corona vaccin?

Het is ook lachwekkend om te zien dat mensen na 14 maanden nog steeds niet snappen waarom we Corona zo actief moeten bestrijden.
pi_199815969
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:47 schreef zoost het volgende:

[..]

Deze manier van redeneren begrijp ik niet. Als de kwetsbaren gevaccineerd zijn, wat is dan het risico?
Als je je onderzoek (mwhoehahaha, sorry) zou hebben gedaan dan had je geweten hoe vaccinaties werken en wat het doel is van zoveel mogelijk mensen vaccineren.

Ga maar eens op zoek naar echte bronnen, dus niet je geflipte dansleraar of marktkoopman Jensen op feestboek en joetjoep.
pi_199815970
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 08:45 schreef DrParsifal het volgende:
Als je man onder de dertig bent en al besmet bent geweest (en misschien als vrouw ook, maar verder alleen in die gevallen) zou ik zelf graag even wachten met een mRNA vaccin of de tweede dosis uit willen stellen.

https://www.sciencemag.or(...)covid-19-vaccination

De kansen op dit soort problemen bij het hart zijn klein maar ook weer niet verwaarloosbaar.
Is al duidelijk dat dit risico na vaccinatie groter is dan na besmetting? Want myocarditis is ook geen ongebruikelijke complicatie bij een covid 19 infectie.

https://www.jacc.org/doi/abs/10.1016/j.jcmg.2020.10.023
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:11:37 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_199815987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:47 schreef DrParsifal het volgende:
weet je dat zeker? Veel van die ziekten kwamen nauwelijks voor bij volwassenen omdat ze zo gigantisch besmettelijk waren. Verder denk ik dat voor vrouwen onder 30 kinkhoest gevaarlijker kan zijn dan Covid.

(Maar dit is meer om te zeggen dat kinkhoest een smerige ziekte is die vaak onderschat wordt.
Het is moeilijk te zeggen, want kinkhoest zit al sinds 1957 in het rijksvaccinatieprogramma en twintig jaar daarvoor was de medische wetenschap niet echt te vergelijken (en oorlog). Maar in de jaren vijftig voorafgaand aan de vaccinatie kwamen er gemiddeld zo'n 20 mensen per jaar om aan de kinkhoest. Ik weet niet wat daar de leeftijdsverdeling van was, misschien waren het inderdaad vooral zuigelingen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:12:41 #68
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199816007
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 08:24 schreef soeverein het volgende:
Aan de andere kant het statement dat ik maak door me niet te laten vaccineren bereikt toch niet de mensen die het zou moeten bereiken.
Wie zouden jouw statement moeten bereiken dan?
Hoop je doordat JIJ niet laat vaccineren dat andere denken: dan doe ik dat ook niet of zo?
Tot nooit .......
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:16:38 #69
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199816091
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:33 schreef zoost het volgende:

Covid19 vormt geen gevaar voor iedereen onder de 60.
Hoe toch eens op met die ongelooflijke onzin.

Er zijn vol op voorbeelden van mensen onder de 60 die de pijp zijn uitgegaan door Covid.
Er zijn vol op voorbeelden van heel jonge mensen die Long-Covid hebben al een jaar niets kunnen zonder zicht op herstel.

Een discussie over wel of niet vaccineren kan je best voeren en twijfels over vaccinatie mag je best hebben.
Maar een discussie plat slaan door te roeptoeteren dat Covid ongevaarljk is slaat helemaal nergens op.
Tot nooit .......
pi_199816122
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is al duidelijk dat dit risico na vaccinatie groter is dan na besmetting? Want myocarditis is ook geen ongebruikelijke complicatie bij een covid 19 infectie.

https://www.jacc.org/doi/abs/10.1016/j.jcmg.2020.10.023
Dat zou ik graag willen weten voor ik jongeren zou laten vaccineren en zeker jongeren die al een besmetting hebben doorgemaakt.
pi_199816130
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:29 schreef Brybry het volgende:
Hoi, tot nu toe zie ik nog geen enkele reden om mijzelf te laten vaccineren. Reden?

- Covid gehad, flink ziek geweest en goed hersteld.
- Afgelopen maanden in direct contact geweest met meerdere Covid-patienten. Elk test kwam vervolgens negatief terug.

Oftewel, hetgeen het vaccin doet, doet mijn eigen lichaam al.

Andere twijfels

- Lange termijn effecten, onbekend.
- Geen mogelijkheid tot aanklagen in het geval van nadelige effecten (in US althans, ik weet niet hoe het in Europa zit
- Doktoren zijn er nog niet helemaal over uit, maar ik reageer a-typisch op de meeste medicijnen etc. Ik moet dus altijd zeer voorzichtig zijn met medicatie

Ik wil even benadrukken dat ik geen anti-vaxxer ben. Mijn kinderen zijn gevaccineerd met de gebruikelijke vaccins en ik ook.

Wat zie ik over het hoofd? Wat doet het vaccin voor mij?
Tussen alle wappies door wil ik je wel een antwoord geven.

Het directe voordeel is dat je een groen vinkje krijgt en daarmee de komende maanden een hoop ellende voor jezelf voorkomt. Je kan dan vrijwel normaal reizen na 1 juli en evenementen bezoeken zonder telkens die vervelende stokjes in je neus te hoeven krijgen (kost je tijd, geld en een vervelend gevoel).

Maar dat is geen medisch voordeel natuurlijk. En dat is eigenlijk het allerbelangrijkste. Ik vind het een interessante en terechte vraag, want een vaccin veroorzaakt een soortgelijke reactie van het immuunsysteem als een besmetting. Ik weet dan ook niet zo heel goed wat het medische voordeel is.
Zaken die ik kan bedenken zijn:
a) dat je immuunsysteem een keer extra aan het werk wordt gezet wat sowieso geen kwaad kan. In het gunstigste geval leert het iets bij en in het minder gunstige geval ruimt het gewoon de spikes op.
b) vaccins zich richten op de algemene spikes, de besmetting die je gehad hebt kan een variant zijn die wellicht net op een andere manier opgeruimd is / opgepikt is door je immuunsysteem. In het gunstigste geval leert je immuunsysteem dus bij.

Maar beide zaken kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen en beredeneer ik. Het kan goed zijn dat ik volledig mis zit.

Sowieso denk ik dat een vaccinatie sowieso geen kwaad kan en al helemaal niet als je het al gehad hebt.
pi_199816244
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Over statistiek gesproken, heb je voor mij de statistieken (wereldwijd) van het aantal mensen wat is overleden aan (de gevolgen van) Corona? En hoeveel zijn er overleden aan (de gevolgen van) een Corona vaccin?

Het is ook lachwekkend om te zien dat mensen na 14 maanden nog steeds niet snappen waarom we Corona zo actief moeten bestrijden.
Jij noemt het lachwekkend maar ik vind het eigenlijk in- en intriest. Als deze corona-pandemie iets heeft aangetoond is het wel dat een schrikbarend deel van de bevolking fucking dom is, onkundig is om de meest basale statistiek en cijfers te begrijpen, en beinvloedbaar op zo'n rare manier dat ze ongefundeerde achterlijke paranoia-bullshit van allemaal gekke henkies en ingridjes op de socials meer waarde toedichten dan peer reviewed en wetenschappelijk onderbouwde studies.

Daar gaan we als samenleving toch helemaal aan kapot. Vele eeuwen van wetenschappelijke vooruitgang, volledig teniet gedaan door een stel hersenloze mongolen die iets op de feesboek zien en weigeren na te denken en het klakkeloos verspreiden omdat het in hun nauwe straatje past, en zoveel andere mensen die zien "oh duizend keer gedeeld dus het moet wel waar zijn". Idiocracy, kom er maar in.
pi_199816251
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:18 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Dat zou ik graag willen weten voor ik jongeren zou laten vaccineren en zeker jongeren die al een besmetting hebben doorgemaakt.
Op basis van meer dan 2 miljard vaccinaties en een enkel geval van myocarditis na de vaccinatie kan je vrijwel zeker stellen dat er geen verband is. Die verbanden zijn namelijk onderzocht en tot op heden niet aangetoond zover mij bekend.

Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat iedereen die doorgereden wordt in het verkeer na vaccinatie een gevolg is van de vaccinatie. Ja, iemand is doodgereden die een vaccinatie heeft gehad. Maar er is geen enkel causaal verband.

Feit is dat de meeste mensen die nu leven in Nederland zullen overlijden ná de Corona vaccinatie.
pi_199816350
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

Jij noemt het lachwekkend maar ik vind het eigenlijk in- en intriest. Als deze corona-pandemie iets heeft aangetoond is het wel dat een schrikbarend deel van de bevolking fucking dom is, onkundig is om de meest basale statistiek en cijfers te begrijpen, en beinvloedbaar op zo'n rare manier dat ze ongefundeerde achterlijke paranoia-bullshit van allemaal gekke henkies en ingridjes op de socials meer waarde toedichten dan peer reviewed en wetenschappelijk onderbouwde studies.

Daar gaan we als samenleving toch helemaal aan kapot. Vele eeuwen van wetenschappelijke vooruitgang, volledig teniet gedaan door een stel hersenloze mongolen die iets op de feesboek zien en weigeren na te denken en het klakkeloos verspreiden omdat het in hun nauwe straatje past, en zoveel andere mensen die zien "oh duizend keer gedeeld dus het moet wel waar zijn". Idiocracy, kom er maar in.
Ik noemde het lachwekkend omdat ik wilde voorkomen dat ik er te hard in ging en de tere wappie zieltjes zijn al zo kwetsbaar.

Ik troost mij met de gedachte dat over 2 jaar alle wappies doorhebben dat ze volledig mis zaten. Iedereen leeft nog en er worden geen kinderen geboren met een gewei. De wappies zijn zo langzamerhand ook alweer aan het doorschakelen richting 6G en andere nonsens nu blijkt dat ze volledig ongelijk hebben. Het is iets van alle tijden en met name een schreeuw om aandacht, de meeste wappies zijn helemaal foxwild van het idee dat er ineens naar ze geluisterd wordt (door natuurlijk wappies, niet door normale mensen). Ze voelen zich als een aap met 7 lullen.

Je hebt echter ook een veel ergere wappie vorm. Dat zijn mensen als volgevreten Jensen en dansmarieke Willem Engerd. Die hebben naast het doel spotlights een heel ander doel: zoveel mogelijk geld binnenhalen. Dit over de rug van goedgelovige en niet al te slimme wappies. Die storten braaf een deel van hun uitkering naar deze mensen. Meneer Engerd lacht zich kapot, leeft als een koning en koopt en passant even wat grond in Spanje.
pi_199816359
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

Jij noemt het lachwekkend maar ik vind het eigenlijk in- en intriest. Als deze corona-pandemie iets heeft aangetoond is het wel dat een schrikbarend deel van de bevolking fucking dom is, onkundig is om de meest basale statistiek en cijfers te begrijpen, en beinvloedbaar op zo'n rare manier dat ze ongefundeerde achterlijke paranoia-bullshit van allemaal gekke henkies en ingridjes op de socials meer waarde toedichten dan peer reviewed en wetenschappelijk onderbouwde studies.

Daar gaan we als samenleving toch helemaal aan kapot. Vele eeuwen van wetenschappelijke vooruitgang, volledig teniet gedaan door een stel hersenloze mongolen die iets op de feesboek zien en weigeren na te denken en het klakkeloos verspreiden omdat het in hun nauwe straatje past, en zoveel andere mensen die zien "oh duizend keer gedeeld dus het moet wel waar zijn". Idiocracy, kom er maar in.
Dat was vóór Corona al aan de gang. Een paar jaar geleden zei ik nog als grap tegen mijn man: "Binnenkort moeten we bij de chirurgijn om de hoek aderlaten om kanker te genezen."

Na dit jaar is dat niet eens een grap meer, maar een mogelijke realiteit. We gaan terug in de ontwikkeling, in plaats van vooruit.
pi_199816385
Mocht iemand benieuwd zijn waar de hele anti-vax beweging op 'gebaseerd' is, kijk maar even.

pi_199816397
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Op basis van meer dan 2 miljard vaccinaties en een enkel geval van myocarditis na de vaccinatie kan je vrijwel zeker stellen dat er geen verband is. Die verbanden zijn namelijk onderzocht en tot op heden niet aangetoond zover mij bekend.

Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat iedereen die doorgereden wordt in het verkeer na vaccinatie een gevolg is van de vaccinatie. Ja, iemand is doodgereden die een vaccinatie heeft gehad. Maar er is geen enkel causaal verband.

Feit is dat de meeste mensen die nu leven in Nederland zullen overlijden ná de Corona vaccinatie.
Dat is dus niet waar. Zie het Science commentaar eerder aangehaald of
https://pediatrics.aappub(...)2021-052478.full.pdf
Bij jongeren (alleen mannen?) lijkt er wel degelijk een verband. En dit verband lijkt me een heel goede reden voor verder onderzoek en voorzichtig zijn met te snel vaccineren van jonge mannen (en een positieve anti-lichaam test voor deze mensen als "gevaccineerd" zien).
pi_199816486
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:32 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Zie het Science commentaar eerder aangehaald of
https://pediatrics.aappub(...)2021-052478.full.pdf
Bij jongeren (alleen mannen?) lijkt er wel degelijk een verband. En dit verband lijkt me een heel goede reden voor verder onderzoek en voorzichtig zijn met te snel vaccineren van jonge mannen (en een positieve anti-lichaam test voor deze mensen als "gevaccineerd" zien).
Het is absoluut goed dat er aandacht voor is en onderzoek naar gedaan wordt. Het feit dat we het over 7 mogelijke gevallen hebben op een totaal van meer dan 2 miljard vaccins zegt veel meer.

Zolang er geen verband is aangetoond en de getallen zo laag zijn is het niet iets om je zorgen over te maken. De kans was veel groter dat deze jongeren getroffen zouden worden door de bliksem.
pi_199816507
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:31 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Mocht iemand benieuwd zijn waar de hele anti-vax beweging op 'gebaseerd' is, kijk maar even.

Ik ga er geen seconde naar kijken, maar ik wil wel benoemen dat het opvalt dat al die antivaxxers allemaal ontzettend veel tijd lijken te hebben. Uren kijken naar antivax meuk op joetjoep, uren "zelf onderzoek" doen op feestboek en dan ook nog tijd zat om naar allerlei kneuzerige bijeenkomsten te gaan met hun gele paraplu...

Maar tijd om te werken of te douchen, die is er niet?
pi_199816514
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het is absoluut goed dat er aandacht voor is en onderzoek naar gedaan wordt. Het feit dat we het over 7 mogelijke gevallen hebben op een totaal van meer dan 2 miljard vaccins zegt veel meer.

Zolang er geen verband is aangetoond en de getallen zo laag zijn is het niet iets om je zorgen over te maken. De kans was veel groter dat deze jongeren getroffen zouden worden door de bliksem.
Je moet wel kijken naar de subgroep. Het lijkt er op dat het gevaar er vooral is voor de groep die nu nog relatief weinig gevaccineerd wordt. Die 2 miljard vaccins zijn niet allemaal mRNA en zijn zeker voor een groot deel mensen die de 40 al lang gepasseerd zijn. 1 op 3000 onder jonge mannen/jongens in Israel is reden tot enige ongerustheid.
pi_199816517
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:05 schreef roos94 het volgende:
Nope. Ik hoef geen vaccin wat zo snel in elkaar is geflanst.
Ik begrijp je gevoel dat het snel in elkaar is geflanst en gevoelens zijn nooit verkeerd (tenzij je het gevoel hebt dat het goed is een massamoord te plegen.)

Toch wil ik hier op reageren en dan niet met oneliners of arrogantie, maar inhoudelijk.
Niet om jou over te halen om toch het vaccin te nemen, want eerlijk gezegd raakt het mij niet persoonlijk wanneer het vaccin neemt of niet.

Toch wil ik zeggen dat het vaccin tegen SARS-CoV2 niet snel in elkaar is geflanst, maar dat ze hier eigenlijk al sinds 2003 aan werken.

SARS-CoV2 is het directe broertje van SARS-CoV (2003) en MERS (2012), die de wereld bezig hield.

In die perioden waren alle wetenschappers die verstand hadden van vaccins en virussen fulltime bezig met het ontwikkelen van vaccins, alle overige onderzoeken werden stil gelegd.
Beide virussen waren niet heel sterk en stierven al uit voordat de eerste vaccins getest konden worden.
De kennis van deze virussen bleef wel behouden.

Omdat SARS-CoV2 zo sterk verwant is aan virussen waar ze al serieuze kandidaat vaccins hadden, konden de wetenschappers deze vaccins verder ontwikkelen om SARS-CoV2 te bestrijden.
Ook nu werd al het overige onderzoek stil gelegd en alle experts zijn begonnen met het ontwikkelen van deze vaccins.

Nee, niet uit liefdadigheid, de farmaceutische industrie heeft als drijfveer om geld te verdienen.
Maar zonder mensen kan het bedrijf ook niet meer leveren.

De lange termijn effecten zijn inderdaad niet bekend, maar de vaccins die nu gebruikt worden zijn niet heel anders dan andere vaccins en daar weten we dat de lange termijn effecten zeer verwaarloosbaar zijn.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_199816542
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik ga er geen seconde naar kijken, maar ik wil wel benoemen dat het opvalt dat al die antivaxxers allemaal ontzettend veel tijd lijken te hebben. Uren kijken naar antivax meuk op joetjoep, uren "zelf onderzoek" doen op feestboek en dan ook nog tijd zat om naar allerlei kneuzerige bijeenkomsten te gaan met hun gele paraplu...

Maar tijd om te werken of te douchen, die is er niet?
Jammer dat je niet gaat kijken. Het legt juist uit hoe de hele beweging op gebakken lucht is gebaseerd.

Weten waarom de antivax beweging kul is, is een goede verdediging tegen nepnieuws. ;)
pi_199816557
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:23 schreef GereDathan het volgende:
Op basis van meer dan 2 miljard vaccinaties en een enkel geval van myocarditis na de vaccinatie kan je vrijwel zeker stellen dat er geen verband is. Die verbanden zijn namelijk onderzocht en tot op heden niet aangetoond zover mij bekend.
Dus wel

quote:
But the rate of myocarditis following vaccination among young men was higher. Ninety percent of the cases picked up in Israel appeared in men, and although myocarditis is normally more common among young men, the rate among those vaccinated was somewhere between five and 25 times the background rate, the report says.
pi_199816593
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:39 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Je moet wel kijken naar de subgroep. Het lijkt er op dat het gevaar er vooral is voor de groep die nu nog relatief weinig gevaccineerd wordt. Die 2 miljard vaccins zijn niet allemaal mRNA en zijn zeker voor een groot deel mensen die de 40 al lang gepasseerd zijn. 1 op 3000 onder jonge mannen/jongens in Israel is reden tot enige ongerustheid.
Dat klopt, ik had geen zin om het tot het laatste getal achter de komma uit te gaan rekenen.
Sowieso is het bijna onmogelijk om iets over mRNA te zeggen omdat Israël geen AZ/Jansen heeft gebruikt en aangezien de werking van de vaccins hetzelfde is (spikes aanmaken en door het immuunsysteem laten opruimen) is het aannemelijk dat alle vaccins een dergelijke bijwerkingen zouden hebben en niet enkel een mRNA.

Belangrijk detail wat je vergeet te melden, alle 7 patiënten waren enkele dagen later volledig hersteld. Dus al zou het een bijwerking zijn, en dat kan natuurlijk, dan lijkt het erop of deze prima te behandelen is.

Geen idee waar je 1 op de 3000 vandaan haalt, ik vind dat nergens terug.
pi_199816595
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:29 schreef GereDathan het volgende:
Ik troost mij met de gedachte dat over 2 jaar alle wappies doorhebben dat ze volledig mis zaten
Heerlijk hoor, de wereld opdelen in mensen zoals jij en wappies. Ik hoop dat je gelijk hebt eerlijk gezegd dat het achteraf allemaal meeviel en dat we niet in een soort totalitaire gezondheidsstaat terecht zijn gekomen waar je meer rechten hebt als je gevaccineerd bent, dan als je dat niet bent. Ik ben er niet zeker van.
pi_199816600
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:41 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Jammer dat je niet gaat kijken. Het legt juist uit hoe de hele beweging op gebakken lucht is gebaseerd.

Weten waarom de antivax beweging kul is, is een goede verdediging tegen nepnieuws. ;)
Maar dat wist ik al ;)
pi_199816613
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Maar dat wist ik al ;)
Wedden dat je nog niet wist hoe los de schroeven echt staan waar ze op bouwen? :D

Serieus, ga een keertje kijken als je tijd hebt. Het is hilarisch. _O-
pi_199816628
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:47 schreef zoost het volgende:

[..]

Heerlijk hoor, de wereld opdelen in mensen zoals jij en wappies. Ik hoop dat je gelijk hebt eerlijk gezegd dat het achteraf allemaal meeviel en dat we niet in een soort totalitaire gezondheidsstaat terecht zijn gekomen waar je meer rechten hebt als je gevaccineerd bent, dan als je dat niet bent. Ik ben er niet zeker van.
Vervelend voor je dat je zo in angst moet leven.
pi_199816634
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:48 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Wedden dat je nog niet wist hoe los de schroeven echt staan waar ze op bouwen? :D

Serieus, ga een keertje kijken als je tijd hebt. Het is hilarisch. _O-
Je hebt me overgehaald, ga straks kijken :P
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:50:54 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_199816652
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik ga er geen seconde naar kijken, maar ik wil wel benoemen dat het opvalt dat al die antivaxxers allemaal ontzettend veel tijd lijken te hebben. Uren kijken naar antivax meuk op joetjoep, uren "zelf onderzoek" doen op feestboek en dan ook nog tijd zat om naar allerlei kneuzerige bijeenkomsten te gaan met hun gele paraplu...

Maar tijd om te werken of te douchen, die is er niet?
Dit is geen antivax filmpje, maar laat geloof ik juist zien dat de hele antivax beweging begonnen is als een cynische oplichtingspraktijk van beroepsleugenaars (ik heb zelf ook geen 45 minuten).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199816669
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vervelend voor je dat je zo in angst moet leven.
ignorance is bliss
pi_199816673
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit is geen antivax filmpje, maar laat geloof ik juist zien dat de hele antivax beweging begonnen is als een cynische oplichtingspraktijk van beroepsleugenaars (ik heb zelf ook geen 45 minuten).
Dat snapte ik :)

Van de week wel een grandioos mooi filmpje gezien van een volledig krankzinnige dame met blauw haar die denkt dat zwemmen met gevaccineerde mensen je allerlei problemen oplevert. En ook genoten van Viola Holt met haar magnetisme _O-
pi_199816693
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 09:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus jij neemt ook geen antibiotica, Paracetamol, aspirine etc etc?
Als het even kan niet nee.

Grote verschil is dat al die medicijnen ontwikkeld zijn en men niet meer kijkt naar waarom mensen ze eventueel weigeren. Op het moment doet de overheid veel onderzoek naar waarom mensen weigeren zich te laten vaccineren. Om de oorzaken aan te pakken en de vaccinatiegraad om hoog te krijgen.

Dus met covid is er de kans om een signaal af te geven. Niet zodat ze dan een dierproefvrij vaccin ontwikkelen tegen covid maar wel in de toekomst voor andere ziektes.
pi_199816753
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:53 schreef soeverein het volgende:

[..]

Als het even kan niet nee.

Grote verschil is dat al die medicijnen ontwikkeld zijn en men niet meer kijkt naar waarom mensen ze eventueel weigeren.
Dit kan je vast onderbouwen met een bron.

quote:
Op het moment doet de overheid veel onderzoek naar waarom mensen weigeren zich te laten vaccineren. Om de oorzaken aan te pakken en de vaccinatiegraad om hoog te krijgen.
Iets wat al vele jaren speelt, het is niet voor niets. Elke keer mazelen in de bible belt die onschuldige kinderlevens opeist en andere kinderlevens verwoest is iets waar we niet te licht over moeten denken.

quote:
Dus met covid is er de kans om een signaal af te geven. Niet zodat ze dan een dierproefvrij vaccin ontwikkelen tegen covid maar wel in de toekomst voor andere ziektes.
Het staat je vrij om je aan te bieden als "proefdier".
pi_199816758
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Wie zouden jouw statement moeten bereiken dan?
Hoop je doordat JIJ niet laat vaccineren dat andere denken: dan doe ik dat ook niet of zo?
De huisarts die dat vervolgens kan doorgeven als de overheid probeert de vaccinatiegraad op te krikken.

Verder iedereen die er uberhaupt overhoort, dus ook jullie op dit forum, hebben nu toch weer even over het feit dat dierproeven bestaan moeten nadenken. Bewustzijn kweken is altijd goed.

De overgrote meerderheid zal dan alsnog zeggen fuck dieren het gaat hier om mensen levens. Maar dat al 10x beter dan dat men gewoon het vaccin slikt en denkt joepie wat een feest go science.
pi_199816761
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:53 schreef soeverein het volgende:

[..]

Als het even kan niet nee.

Grote verschil is dat al die medicijnen ontwikkeld zijn en men niet meer kijkt naar waarom mensen ze eventueel weigeren. Op het moment doet de overheid veel onderzoek naar waarom mensen weigeren zich te laten vaccineren. Om de oorzaken aan te pakken en de vaccinatiegraad om hoog te krijgen.

Dus met covid is er de kans om een signaal af te geven. Niet zodat ze dan een dierproefvrij vaccin ontwikkelen tegen covid maar wel in de toekomst voor andere ziektes.
Moet eerlijk zeggen dat ik dit nog de beste reden vind dat iemand zich niet laat vaccineren.... Ben het er volslagen mee oneens, maar ik waardeer dat je je aan je principes houdt en niet met eoa flutsmoes komt zoals "ja maar lange termijn" of "ja maar te snel ontwikkelt" etc
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_199816780
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:52 schreef zoost het volgende:

[..]

ignorance is bliss
Vind jij het ook niet gek dat al die geheime genootschappen die kinderen opetener alles aan doen om onder de radar te blijven zulke duidelijke merktekens achterlaat die zelfs de grootste nono zomaar kan doorzien? Als niemand mag weten wat je doet, waarom zou je dit dan zo duidelijk laten blijken bij de opening van de Olympische Spelen in Londen bijvoorbeeld?

Och wist ik dat soort dingen maar.
pi_199816793
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dit kan je vast onderbouwen met een bron.
[..]

Iets wat al vele jaren speelt, het is niet voor niets. Elke keer mazelen in de bible belt die onschuldige kinderlevens opeist en andere kinderlevens verwoest is iets waar we niet te licht over moeten denken.
[..]

Het staat je vrij om je aan te bieden als "proefdier".
Ik wist niet dat paracetemol en antibiotica vaccins waren die mensen weigeren?

Ik heb voor mijn claim geen bron, maar ik denk het een logische aanname is dat er niet heel veel aandacht is voor waarom mensen geen paracetemol slikken.

Voor antibiotica is juist het probleem dat mensen maar vooral de bio industrie het te veel gebruiken. Daar moet het gebruik sowieso van omlaag om resistentie te voorkomen.
pi_199816849
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:01 schreef soeverein het volgende:

[..]

Ik wist niet dat paracetemol en antibiotica vaccins waren die mensen weigeren?
Dat zijn inderdaad geen vaccins, dat heb je juist.

quote:
Ik heb voor mijn claim geen bron, maar ik denk het een logische aanname is dat er niet heel veel aandacht is voor waarom mensen geen paracetemol slikken.
Uiteraard niet, omdat 99,9999999% van de bevolking gewoon paracetamol slikt.

quote:
Voor antibiotica is juist het probleem dat mensen maar vooral de bio industrie het te veel gebruiken. Daar moet het gebruik sowieso van omlaag om resistentie te voorkomen.
We leven niet meer in 1990 maar in 2021.
pi_199816880
Trouwens nog een lachertje voor bij de lunch, bij het RIVM in Zeist staat een stel doorgesnoven wappies vaccinatieuitnodigingen te verbranden (ROFL):



Let dan vooral even op die met zijn gele overhempje:


Een vaccinatie is eng, maar jezelf naar de kliniek roken daarentegen _O-

Wat een gekkies zijn het ook :')
pi_199816885
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vind jij het ook niet gek dat al die geheime genootschappen die kinderen opetener alles aan doen om onder de radar te blijven zulke duidelijke merktekens achterlaat die zelfs de grootste nono zomaar kan doorzien? Als niemand mag weten wat je doet, waarom zou je dit dan zo duidelijk laten blijken bij de opening van de Olympische Spelen in Londen bijvoorbeeld?

Och wist ik dat soort dingen maar.
Ik weet niet waar je het over hebt, maar als je mij belachelijk probeert te maken, dan ga je je gang maar. Dat houdt het lekker overzichtelijk.
pi_199816939
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Moet eerlijk zeggen dat ik dit nog de beste reden vind dat iemand zich niet laat vaccineren.... Ben het er volslagen mee oneens, maar ik waardeer dat je je aan je principes houdt en niet met eoa flutsmoes komt zoals "ja maar lange termijn" of "ja maar te snel ontwikkelt" etc
Nu heb ik nog niet besloten of ik me wel of niet laat vaccineren. Veganisme draait om het verminderen van lijden en je kunt denk ik best beargumenteren dat nu het vaccin er eenmaal is het nemen van het vaccin meer lijden voorkomt dan principeel weigeren met hoop op het voorkomen van toekomstig lijden.

Ik neem het dan ook niemand kwalijk als ze gebruik maken van het vaccin. Voor mezelf is het gewoon metaal heel zwaar om het te nemen. Ik heb het zelf namelijk noet nodig immers ben ik jong en gezond. Als ik het neem is het om de vaccinatiegraad omhoog te trekken. Dat is alleen super abstract en moeilijk om emotioneel als een juiste keuze te laten voelen.
pi_199817065
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:46 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat klopt, ik had geen zin om het tot het laatste getal achter de komma uit te gaan rekenen.
Sowieso is het bijna onmogelijk om iets over mRNA te zeggen omdat Israël geen AZ/Jansen heeft gebruikt en aangezien de werking van de vaccins hetzelfde is (spikes aanmaken en door het immuunsysteem laten opruimen) is het aannemelijk dat alle vaccins een dergelijke bijwerkingen zouden hebben en niet enkel een mRNA.

Belangrijk detail wat je vergeet te melden, alle 7 patiënten waren enkele dagen later volledig hersteld. Dus al zou het een bijwerking zijn, en dat kan natuurlijk, dan lijkt het erop of deze prima te behandelen is.

Geen idee waar je 1 op de 3000 vandaan haalt, ik vind dat nergens terug.
Ik noemde alleen mRNA vaccins juist omdat Israel Pfizer gebruikt en wat betreft bijwerkingen er een verschil kan zijn tussen deze ne bijvoorbeeld AZ (en we het mechanisme wat bijwerkingen veroorzaakt niet kennen).

1 in 3000 is de bovengrens gegeven in https://www.sciencemag.or(...)covid-19-vaccination
in https://www.timesofisrael(...)-covid-vaccine-dose/ wordt gesproken over 2 doden.

Ik ben zeer zeker geen anti-vaxxer. Het lijkt op het moment echter zo'n hot-topic geworden dat je moet kiezen tussen "het is goed voor iedereen om gevaccineerd te worden" en "niemand heeft baat bij vaccinatie". Ik probeer iets daar tussen in te vinden waarbij aanwezigheid van anti-lichamen genoeg reden is om vaccinatie af te wachten en mogelijk voor je jongeren gaat vaccineren even te wachten met een tweede dosis. De risicos voor jongeren zijn al laag, zeker als ze al een besmetting hebben doorlopen. Zelfs een klein toegevoegd risico lijkt me reden voor voorzichtigheid. In de komende maanden is er in Europa waarschijnlijk wel tijd om de jongeren even niet te vaccineren zonder dat er veel extra druk op de zorg komt.
  Vis een optie? donderdag 10 juni 2021 @ 12:27:23 #104
70532 loveli
N
pi_199817144
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 07:41 schreef Brybry het volgende:
Ik gewoon echt in dubio; 70% niet vaccineren, 30% wel.

Wel heb ik een reis gepland staan dus dan zou het wel handig zijn..
Ik snap het wel, je besmetting heeft je een bepaalde immuniteit gegeven, dan is de primaire reden voor vaccinatie het stempel om gedoe af te kopen. Het is geen schande om na te denken voor je klakkeloos je mouw oprolt.
crap in = crap out
  donderdag 10 juni 2021 @ 12:39:13 #105
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199817327
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:58 schreef soeverein het volgende:
Verder iedereen die er uberhaupt overhoort, dus ook jullie op dit forum, hebben nu toch weer even over het feit dat dierproeven bestaan moeten nadenken. Bewustzijn kweken is altijd goed.
Oh ja, ik wist even niet dat ik met de kronkels van een Veganist moet denken. Iemand die op alle manieren zijn dierenliefde moet overbrengen aan andere mensen. Iemand die elke minuut aan iemand moet laten weten dat ie veganist is.

Ik snap het, goed dat je het statement hebt gemaakt joh.
Ik hoop voor je dat mensen nu zijn gaan nadenken.
Tot nooit .......
  donderdag 10 juni 2021 @ 12:44:35 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_199817390
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:21 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Ik noemde alleen mRNA vaccins juist omdat Israel Pfizer gebruikt en wat betreft bijwerkingen er een verschil kan zijn tussen deze ne bijvoorbeeld AZ (en we het mechanisme wat bijwerkingen veroorzaakt niet kennen).

1 in 3000 is de bovengrens gegeven in https://www.sciencemag.or(...)covid-19-vaccination
in https://www.timesofisrael(...)-covid-vaccine-dose/ wordt gesproken over 2 doden.

Ik ben zeer zeker geen anti-vaxxer. Het lijkt op het moment echter zo'n hot-topic geworden dat je moet kiezen tussen "het is goed voor iedereen om gevaccineerd te worden" en "niemand heeft baat bij vaccinatie". Ik probeer iets daar tussen in te vinden waarbij aanwezigheid van anti-lichamen genoeg reden is om vaccinatie af te wachten en mogelijk voor je jongeren gaat vaccineren even te wachten met een tweede dosis. De risicos voor jongeren zijn al laag, zeker als ze al een besmetting hebben doorlopen. Zelfs een klein toegevoegd risico lijkt me reden voor voorzichtigheid. In de komende maanden is er in Europa waarschijnlijk wel tijd om de jongeren even niet te vaccineren zonder dat er veel extra druk op de zorg komt.
Ondergrens? In ieder geval zegt de EMA er weer over (met natuurlijk veel meer data inmiddels, alhoewel wel minder homogene groepen) dat rates niet verschillen van hoe vaak myocarditis natuurlijk voorkomt in die leeftijdsgroep.
https://www.reuters.com/b(...)lescents-2021-05-28/

In theorie zou het kunnen, we weten dat covid het hart aantast, dus misschien doet het veel minder zware vaccin dat ook wel. Dan kun je de kans afwegen dat je überhaupt nooit covid krijgt, volgens mij is die kans zonder groepsimmuniteit gewoon nul.

Verder denk ik dat myocarditis extreem ondergerapporteerd is. Een jongen van 19 die tijdens het hardlopen een steek in zijn borst krijgt zal niet denken oei ik heb een hartafwijking maar eerder oei ik moet wat langzamer rennen. Meestal gaat het vanzelf weer over.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199817471
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Oh ja, ik wist even niet dat ik met de kronkels van een Veganist moet denken. Iemand die op alle manieren zijn dierenliefde moet overbrengen aan andere mensen. Iemand die elke minuut aan iemand moet laten weten dat ie veganist is.

Ik snap het, goed dat je het statement hebt gemaakt joh.
Ik hoop voor je dat mensen nu zijn gaan nadenken.
Ja het gaat om mij....

Nee het gaat erom dat er wezens geofferd worden tegen hun belangen in om een andere soort te redden. Daar tegen zijn heeft niks met dierenliefde te maken maar gewoon elke levend dier net als de mens een minimun aan rechten gunnen.

Daar heb je verder ook geen gedachten kronkels voor nodig maar 1 axiom.

Als je kunt lijden verdien je morele consideratie en dus basis rechten.
pi_199817545
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:06 schreef GereDathan het volgende:
Trouwens nog een lachertje voor bij de lunch, bij het RIVM in Zeist staat een stel doorgesnoven wappies vaccinatieuitnodigingen te verbranden (ROFL):

[ afbeelding ]

Let dan vooral even op die met zijn gele overhempje:
[ afbeelding ]

Een vaccinatie is eng, maar jezelf naar de kliniek roken daarentegen _O-

Wat een gekkies zijn het ook :')
Op Feesboek zag ik ook al een paar mensen foto's van hun verbande envelop posten of stoer zeggen dat ze de post voor de kattenbak gingen gebruiken. Krijgen er ook nog complimenten voor ook. :')

Ik kan me echter best wel voorstellen er ook genoeg “helder denkende” mensen zijn die een legitieme reden hebben om zich niet te vaxxen. Mijn baas (een hele rustige, gediplomeerde, weldenkende man) is zo'n voorbeeld. Toen hij het vertelde, klonk het als een logische redenatie. Had met zijn vrouw te maken, maar weet niet meer het exacte verhaal. Indien goed gefundeerd (en dus niet steunend op complotkul) zal ik dit soort keuzes respecteren, ondanks dat ik zelf een andere keuze maak. Er zit sowieso een "grijs gebied" tussen een keuze wel/niet begrijpen en een keuze wel/niet respecteren. En dáár het vaak mis in discussies. Geldt voor alles natuurlijk, niet alleen de vax-discussie.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_199817559
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Ondergrens? In ieder geval zegt de EMA er weer over (met natuurlijk veel meer data inmiddels, alhoewel wel minder homogene groepen) dat rates niet verschillen van hoe vaak myocarditis natuurlijk voorkomt in die leeftijdsgroep.
https://www.reuters.com/b(...)lescents-2021-05-28/

In theorie zou het kunnen, we weten dat covid het hart aantast, dus misschien doet het veel minder zware vaccin dat ook wel. Dan kun je de kans afwegen dat je überhaupt nooit covid krijgt, volgens mij is die kans zonder groepsimmuniteit gewoon nul.

Verder denk ik dat myocarditis extreem ondergerapporteerd is. Een jongen van 19 die tijdens het hardlopen een steek in zijn borst krijgt zal niet denken oei ik heb een hartafwijking maar eerder oei ik moet wat langzamer rennen. Meestal gaat het vanzelf weer over.
3000 is de ondergrens daar 1 in 3000 de bovengrens :). Ik begreep (snel twitter volgend van bv @erictopol en @florian_krammer dat er meer en meer aanwijzingen zijn dat een Covid infectie (die na enige tijd nog meetbare aanwezigheid van antilichamen geeft) lange termijn bescherming geeft. Als dat zo is dan lijkt me een klein risico op myocarditis waarschijnlijk wel genoeg om de volledig door eigen belang gedreven afweging om wel of niet te vaccineren te laten leiden tot niet vaccineren als je jong en eerder besmet geweest bent.
  donderdag 10 juni 2021 @ 13:04:23 #110
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199817656
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:49 schreef soeverein het volgende:

[..]

Ja het gaat om mij....

Nee het gaat erom dat er wezens geofferd worden tegen hun belangen in om een andere soort te redden. Daar tegen zijn heeft niks met dierenliefde te maken maar gewoon elke levend dier net als de mens een minimun aan rechten gunnen.

Daar heb je verder ook geen gedachten kronkels voor nodig maar 1 axiom.

Als je kunt lijden verdien je morele consideratie en dus basis rechten.
Nee, dat snap ik maar al te goed joh. Het gaat niet om jouw maar om de diertjes...
Terug naar de Covid gerelatieerde vraag van TS.

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 10-06-2021 13:25:24 ]
Tot nooit .......
pi_199817722
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Oh ja, ik wist even niet dat ik met de kronkels van een Veganist moet denken. Iemand die op alle manieren zijn dierenliefde moet overbrengen aan andere mensen. Iemand die elke minuut aan iemand moet laten weten dat ie veganist is.

Ik snap het, goed dat je het statement hebt gemaakt joh.
Ik hoop voor je dat mensen nu zijn gaan nadenken.
Zo het broodje hamburger met bacon zit er in voor de lunch, heb ik iets gemist?
pi_199817781
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:29 schreef Brybry het volgende:
Hoi, tot nu toe zie ik nog geen enkele reden om mijzelf te laten vaccineren. Reden?

Oftewel, hetgeen het vaccin doet, doet mijn eigen lichaam al.
De beschermingsgraad van het vaccin is hoger dan dat van je eigen lichaam.... je eigen lichaam heeft een specifieke covid19 variant verslagen terwijl het vaccin een algemenere covid19 bescherming biedt.

quote:
Andere twijfels

- Lange termijn effecten, onbekend.
Dit is een beetje een dooddoener. In feite zijn van elk nieuw medicijn of product de lange termijn effecten "onbekend". Het woordje onbekend is eigenlijk misleidend want men kan wel degelijk een goede inschatting maken op basis van de wetenschappelijk kennis die men heeft over de inhoud van het vaccin alleen moet er altijd een slag om de arm gehouden worden puur omdat de praktijk nog niet daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Net als dat de levensduur van een gloednieuw electronica product ook gecalculeerd wordt ingeschat op basis van kennis en niet daadwerkelijk eerst vele jaren wordt getest in een lab voordat men het uitbrengt. Gecalculeerde inschattingen... geen natte vingerwerk.

quote:
- Geen mogelijkheid tot aanklagen in het geval van nadelige effecten (in US althans, ik weet niet hoe het in Europa zit
Uiteraard houden de pharmaceutische bedrijven een slag om de arm vanuit juridisch oogpunt... miljardenbedrijven spijkeren dat soort dingen gewoon bij voorbaat zoveel mogelijk dicht omdat dat gewoon verstandige bedrijfsvoering is. Niet omdat de kans op slechte lange termijn effecten nou zo hoog zijn. Men heeft er ook helemaal geen baat bij om producten op de markt te brengen met slechte lange termijn effecten want zoiets is funest voor de reputatie van zo'n bedrijf.

Overigens is het in dit geval zo dat er dusdanig veel mensen gevaccineerd worden (miljoenen in NL, miljarden wereldwijd) dat in het geval van slechte lange termijn effecten je er vanuit kan gaan dat de Nederlandse overheid je zal bijstaan. Net als bijv. dat de overheid nooit de grootbanken zal laten vallen omdat het gewoonweg teveel burgers zou ruïneren. Dit is van een te groot nationaal belang puur om de impact en de hoeveelheid burgers die het zou treffen. Jij zal echt niet naar de rechtbank hoeven om de strijd aan te gaan met Pfizer/Moderna/Janssen etc.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199817801
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:55 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Op Feesboek zag ik ook al een paar mensen foto's van hun verbande envelop posten of stoer zeggen dat ze de post voor de kattenbak gingen gebruiken. Krijgen er ook nog complimenten voor ook. :')
99% procent kans dat ze enkel heel stoer de envelop verbranden, de uitnodiging hebben ze nodig om hun prik te halen tenslotte.

quote:
Ik kan me echter best wel voorstellen er ook genoeg “helder denkende” mensen zijn die een legitieme reden hebben om zich niet te vaxxen. Mijn baas (een hele rustige, gediplomeerde, weldenkende man) is zo'n voorbeeld. Toen hij het vertelde, klonk het als een logische redenatie. Had met zijn vrouw te maken, maar weet niet meer het exacte verhaal. Indien goed gefundeerd (en dus niet steunend op complotkul) zal ik dit soort keuzes respecteren, ondanks dat ik zelf een andere keuze maak. Er zit sowieso een "grijs gebied" tussen een keuze wel/niet begrijpen en een keuze wel/niet respecteren. En dáár het vaak mis in discussies. Geldt voor alles natuurlijk, niet alleen de vax-discussie.
Er zullen altijd legitieme redenen denkbaar zijn, heb ik ook geen moeite mee. Maar net als bij de mondkapjesweigeraars is het aandeel wat echt een goede reden heeft op een paar handen te tellen.

Ik heb iemand in mijn omgeving die niet antivax is maar denkt dat de vaccinatie in deze niet de uitweg is. Hij zegt te wachten tot het najaar om te zien wat er gebeurd, als dan in zijn ogen blijkt dat vaccineren werkt dan gaat hij alsnog.
Persoonlijk vind ik dat niet echt een goede reden, vaccinaties werken alleen als zoveel mogelijk mensen zich vaccineren in geval van Corona (en andere besmettelijke ziektes als de mazelen of de bof).

Kritisch zijn op basis van feiten is niets mis mee. Zelf was ik ook niet happig op AZ of Janssen in verband met de bijwerkingen en de rare bokkensprongen van AZ. Als we niet anders hadden, dan had ik met gierende banden naar de vaccinatie gereden om AZ/Janssen te halen. Maar in mijn ogen hebben we met Pfizer/Moderna een beter alternatief wat minder bijwerkingen heeft en een hogere bescherming. Gelukkig kreeg ik deze ook direct aangeboden.
pi_199817831
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:29 schreef Brybry het volgende:
- Lange termijn effecten, onbekend.
Stomme vraag, maar heb je een rijdt je auto? Zo ja, weet je wel wat de lange termijn effecten zijn van autorijden?
pi_199817846
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Stomme vraag, maar heb je een rijdt je auto? Zo ja, weet je wel wat de lange termijn effecten zijn van autorijden?
Of die van een smartphone constant naast je ballen?
  donderdag 10 juni 2021 @ 13:19:04 #116
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199817865
Die zerocovid mensen hebben niet door dat ze een beetje averechts effect hebben.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 13:23:16 #117
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199817915
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat snapte ik :)

Van de week wel een grandioos mooi filmpje gezien van een volledig krankzinnige dame met blauw haar die denkt dat zwemmen met gevaccineerde mensen je allerlei problemen oplevert. En ook genoten van Viola Holt met haar magnetisme _O-
Ik heb Viola Holt ooit ontmoet en een hand gegeven. (geen grap)

Ik ben sindsdien overigens NIET magnetisch. :D
  donderdag 10 juni 2021 @ 13:28:07 #118
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199817973
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zo het broodje hamburger met bacon zit er in voor de lunch, heb ik iets gemist?
Lekker joh, ik ben wat laat maar ga zo ook aan de kadaver.
Tot nooit .......
pi_199818060
quote:
10s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik heb Viola Holt ooit ontmoet en een hand gegeven. (geen grap)

Ik ben sindsdien overigens NIET magnetisch. :D
Vind het belangrijker om te weten of je opgewonden werd :')
pi_199818064
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:28 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Lekker joh, ik ben wat laat maar ga zo ook aan de kadaver.
Geniet ervan, lekker plakje kaas erop is ook aan te raden.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 13:36:49 #121
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199818067
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vind het belangrijker om te weten of je opgewonden werd :')
WILD van verlangens. Dat spreekt voor zich, dacht ik.
pi_199818072
quote:
10s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:36 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

WILD van verlangens. Dat spreekt voor zich, dacht ik.
FOXWILD? Helemaal klaar voor een HATSEFLATS?
  donderdag 10 juni 2021 @ 13:50:43 #123
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199818265
Ik ben géén expert maar voor zover ik kan overzien zit dat extreem versnelde ontwikkelingsproces van de vaccins wel redelijk solide in elkaar én denk ik dat het met effecten op lange termijn (maanden, jaren) wel zal meevallen. Het feit dat een technologisch niveau in tijden van nood een sterke impuls krijgt is niet nieuw; in de Tweede Wereldoorlog werden raketten en straaltechniek voor vliegtuigen versneld ontwikkeld, en anno nu zien we door een globaal medisch probleem een versnelde ontwikkeling van medische technologie. Een sterk staaltje aanpassingsvermogen van de mensheid!

Voor mezelf probeer ik de cijfers inzake gevallen van ontstekingen van de hartspier (Myocarditis) nog wel helder te krijgen, evenals overige ernstige bijwerkingen. Ikzelf ben - voor zover ik weet - gezond en bovengemiddeld fit en een vaccin lijkt een beetje zinloos, maar indien ik als ongevaccineerde gewoon weer als vanouds de maatschappij induik en iemand wiens immuunsysteem dat volledig aan gort is (kankerpatiënten?) besmet, dan kunnen dat gevolgen hebben die niet ideaal zijn.

Aan de andere kant sidder ik dan weer voor de potentiële bijwerkingen op korte termijn, die overigens verrassend overéénkomen met de welbekende DKTP-prik.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 13:58:26 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199818342
quote:
10s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik heb Viola Holt ooit ontmoet en een hand gegeven. (geen grap)

Ik ben sindsdien overigens NIET magnetisch. :D
Tegenvaller.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199818411
Ik heb mijn huisarts gesproken, werd er niet veel wijzer van. Ze heeft mij het e.a. kunnen vertellen over risico's maar moest ook toegeven dat ze niet van alle risico's op de hoogte is en eigenlijk goed begrijpt als mensen zich niet laat vaccineren :')

Omdat ik al Covid heb gehad, hoef ik maar 1 prik, dat scheelt.
  donderdag 10 juni 2021 @ 14:09:40 #126
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199818450
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:05 schreef Brybry het volgende:
Ik heb mijn huisarts gesproken, werd er niet veel wijzer van. Ze heeft mij het e.a. kunnen vertellen over risico's maar moest ook toegeven dat ze niet van alle risico's op de hoogte is en eigenlijk goed begrijpt als mensen zich niet laat vaccineren :')

Omdat ik al Covid heb gehad, hoef ik maar 1 prik, dat scheelt.
Ik DENK dat één of twee prik voor jouw twijfel niet uitmaakt.
Een prik is een prik en als je de eerste verleefd dan zal je tweede, derde of vierde ook overleven.
Tot nooit .......
  roze donderdag 10 juni 2021 @ 14:12:03 #127
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_199818484
Ik twijfelde eerst ook maar heb net toch maar afspraak gemaakt. Ik denk niet dat ik dood neerval na die tijd. En lijkt me wel fijn om weer eens met een groep mensen te kunnen afspreken.
Your beauty never ever scared me.
pi_199818500
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik DENK dat één of twee prik voor jouw twijfel niet uitmaakt.
Een prik is een prik en als je de eerste verleefd dan zal je tweede, derde of vierde ook overleven.
Dat maakt inderdaad niets uit.

De twijfel zit hem nog steeds in het nut van de vaccinatie gezien de praktijk al heeft laten zien dat ik een Covid-patient kan tongzoenen en er niets gebeurt (kort door de bocht)
Als de kwetsbaren toch gevaccineerd zijn, welk risico zie ik dan over het hoofd?
Mijn huisarts vond het iig een lastige vraag.
pi_199818515
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:14 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat maakt inderdaad niets uit.

De twijfel zit hem nog steeds in het nut van de vaccinatie gezien de praktijk al heeft laten zien dat ik een Covid-patient kan tongzoenen en er niets gebeurt (kort door de bocht)
Als de kwetsbaren toch gevaccineerd zijn, welk risico zie ik dan over het hoofd?
Mijn huisarts vond het iig een lastige vraag.
Ik denk er net zo over.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Vis een optie? donderdag 10 juni 2021 @ 15:36:15 #130
70532 loveli
N
pi_199819223
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:14 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat maakt inderdaad niets uit.

De twijfel zit hem nog steeds in het nut van de vaccinatie gezien de praktijk al heeft laten zien dat ik een Covid-patient kan tongzoenen en er niets gebeurt (kort door de bocht)
Als de kwetsbaren toch gevaccineerd zijn, welk risico zie ik dan over het hoofd?
Mijn huisarts vond het iig een lastige vraag.
Het risico van groepsdruk.
crap in = crap out
  donderdag 10 juni 2021 @ 15:49:25 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_199819339
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:14 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat maakt inderdaad niets uit.

De twijfel zit hem nog steeds in het nut van de vaccinatie gezien de praktijk al heeft laten zien dat ik een Covid-patient kan tongzoenen en er niets gebeurt (kort door de bocht)
Als de kwetsbaren toch gevaccineerd zijn, welk risico zie ik dan over het hoofd?
Mijn huisarts vond het iig een lastige vraag.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Vaccinatie levert geen 100% bescherming, groepsimmuniteit wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Vis een optie? donderdag 10 juni 2021 @ 15:59:29 #132
70532 loveli
N
pi_199819442
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Vaccinatie levert geen 100% bescherming, groepsimmuniteit wel.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oor-groepsimmuniteit
quote:
'50 tot 60 procent Nederlanders moet corona krijgen voor groepsimmuniteit'
crap in = crap out
pi_199819546
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:49 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Daarnaast kunnen ook gezonde jongeren ernstige klachten aan corona overhouden en in enkele gevallen overlijden. De kans is veel kleiner dan bij ouderen maar zeker niet 0.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 10 juni 2021 @ 16:13:41 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_199819585
quote:
17 maart 2020

quote:
Early on, the target herd immunity threshold was estimated to be about 60 to 70 percent of the population. Most experts, including Dr. Fauci, expected that the United States would be able to reach it once vaccines were available.

But as vaccines were developed and distribution ramped up through the winter and into the spring, estimates of the threshold began to rise. That is because the initial calculations were based on the contagiousness of the original version of the virus. The predominant variant now circulating in the United States, called B.1.1.7 and first identified in Britain, is about 60 percent more transmissible.

As a result, experts now calculate the herd immunity threshold to be at least 80 percent. If even more contagious variants develop, or if scientists find that immunized people can still transmit the virus, the calculation will have to be revised upward again.
https://www.nytimes.com/2(...)mmunity-vaccine.html
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199820495
Ik twijfel nog, mijn enige reden om een vaccinatie te nemen is omdat ik met het vliegtuig moet naar Italië. Maar als ik alsnog zo'n test moet doen dan ga ik die vaccinatie niet nemen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_199820556
quote:
Wel moet gezegd worden dat experts het nu redelijk waarschijnlijk achten dat blijvende herd-immunity niet bereikt wordt en we met griepachtige voortgang van de epidemie (of moet ik endemie zeggen?) te maken krijgen. Wereldwijd zie ik de ziekte nu sowieso niet op korte termijn uitgeroeid worden (dat lukt zelfs niet met polio).
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:30:47 #137
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199821977
De kans is groter dat je een corona-infectie oploopt én daar iets aan overhoudt of een langdurig herstel tegemoet gaat dan dat je tegen serieuze problemen aanloopt veroorzaakt door een vaccinatie tegen datzelfde corona.

De rationele keuze is duidelijk.
Huilen dan.
pi_199823598
quote:
7s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:30 schreef Isdatzo het volgende:
De kans is groter dat je een corona-infectie oploopt én daar iets aan overhoudt of een langdurig herstel tegemoet gaat dan dat je tegen serieuze problemen aanloopt veroorzaakt door een vaccinatie tegen datzelfde corona.

De rationele keuze is duidelijk.
Het hangt van nogal wat zaken af. Ik denk dat er aanwijzingen zijn dat als je eerder besmet bent geweest de verhoudingen anders liggen en de kans op serieuze bijwerkingen van het vaccin mogelijk groter zijn dan een nieuwe besmetting met corona met serieuze gevolgen of langdurig herstel. Er is nog redelijk wat onduidelijk maar het lijkt me sowieso in het belang van veel mensen als mensen die eerder besmet zijn geweest vrijwillig achteraan sluiten en mensen die het harder nodig hebben voor laten gaan.
pi_199827817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:22 schreef roos94 het volgende:

[..]

Zzzz.. kom eens met wat originelers
Hij heeft wel gelijk.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199827836
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:49 schreef speknek het volgende:

[..]


[..]

Je bereikt groepsimmuniteit door iedereen te vaccineren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199827866
Ik denk dat je straks niet echt chill meer reizen kan zonder het vaccinatiepaspoort.

Niet dat je verder wat te vrezen had voor corona als je 40- bent, maar goed iedereen aan het vaccin.

Volgende stap kinderen.
pi_199827871
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:14 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat maakt inderdaad niets uit.

De twijfel zit hem nog steeds in het nut van de vaccinatie gezien de praktijk al heeft laten zien dat ik een Covid-patient kan tongzoenen en er niets gebeurt (kort door de bocht)
Als de kwetsbaren toch gevaccineerd zijn, welk risico zie ik dan over het hoofd?
Mijn huisarts vond het iig een lastige vraag.
Voor vaccinatiepaspoort zijn 3 opties:
1- vaccinatie
2 - negatieve test
3 - aantoonbaar afweerlichamen in je bloed.
Jij hebt kennelijk dat laatste, dus dan is vaccinatie niet nodig.
Iemand met afweer wordt geadviseerd om 1 prik te halen, zodat je voor langere tijd beter beschermd bent.

Alleen kwetsbaren vaccineren is niet voldoende, het virus kan ook schadelijk zijn voor gezonde mensen en muteren tot iets wat we niet willen.
Verder lopen we het risico op lokale brandhaarden, wat voor het buitenland reden is om beperkingen op te leggen.
Daarom is groepsimmuniteit van belang.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199827912
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Voor vaccinatiepaspoort zijn 3 opties:
1- vaccinatie
2 - negatieve test
3 - aantoonbaar afweerlichamen in je bloed.
Waarbij nummer 1 met stip het meest makkelijk is. Afspraakje, prikje, 2 weken wachten en klaar is klara. Nummers 2 en 3 moet je regelmatig herhalen om aan te tonen, en zowel een (PCR) test als bloed prikken is veel vervelender dan het ene prikje (afspraak maken, naar de test lokatie gaan, wachten, vervelende test, weer wachten en hopen op een goede uitslag).

Dus los van eventuele medische voordelen en of je nu wel of niet gelooft in het vaccin, het is simpelweg de meest eenvoudige oplossing waarmee je de komende maanden klaar bent.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:13:46 #144
33189 RM-rf
1/998001
pi_199828045
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:12 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Het hangt van nogal wat zaken af. Ik denk dat er aanwijzingen zijn dat als je eerder besmet bent geweest de verhoudingen anders liggen en de kans op serieuze bijwerkingen van het vaccin mogelijk groter zijn dan een nieuwe besmetting met corona met serieuze gevolgen of langdurig herstel. Er is nog redelijk wat onduidelijk maar het lijkt me sowieso in het belang van veel mensen als mensen die eerder besmet zijn geweest vrijwillig achteraan sluiten en mensen die het harder nodig hebben voor laten gaan.
Ik denk dat je eventjes vergeet dat er een relatie bestaat tussen wat een vaccin doet met je immuunsysteem en wat het virus doet.

Een injectie zelf is helemaal niet verschrikkelijk eng of gevaarlijk

Ofwel, de risico's die een vaccin kan hebben, zijn gekoppeld aan het opwekken van een immuun reactie.
Wat uiteindelijk hetzelfde is wat een virus doet, maar deze wel een stukje gevaarlijker is door de mogelijkheid van reproductie (wat een vaccin niet heeft, je kunt ermee geen anderen besmetten of een langer of erger verloop doormaken.


Iemand die al genoeg antistoffen heeft, heeft ook op een vaccin een zeer lichte en snelle antistofreactie...
Maar je kunt het wel zien als een 'opfriscursus' voor je immuunsysteem, welke de kans vergroot dat je immuun afweer sterker wordt en dit ook langere tijd blijft.

Het risico op bijwerkingen (welke enkel gekoppeld zijn aan immuun afweerreactie) is juist substantieel lager.

Sowieso is het erg populair bij mensen met een bepaald antivaxx geloof om te doen alsof een vaccin injectie een enorm risico zou hebben, terwijl volgens hen de ziekte zou meevallen.
Het tegendeel is het geval.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:28:32 #145
8369 speknek
Another day another slay
pi_199828230
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik denk dat je eventjes vergeet dat er een relatie bestaat tussen wat een vaccin doet met je immuunsysteem en wat het virus doet.

Een injectie zelf is helemaal niet verschrikkelijk eng of gevaarlijk

Ofwel, de risico's die een vaccin kan hebben, zijn gekoppeld aan het opwekken van een immuun reactie.
Wat uiteindelijk hetzelfde is wat een virus doet, maar deze wel een stukje gevaarlijker is door de mogelijkheid van reproductie (wat een vaccin niet heeft, je kunt ermee geen anderen besmetten of een langer of erger verloop doormaken.


Iemand die al genoeg antistoffen heeft, heeft ook op een vaccin een zeer lichte en snelle antistofreactie...
Maar je kunt het wel zien als een 'opfriscursus' voor je immuunsysteem, welke de kans vergroot dat je immuun afweer sterker wordt en dit ook langere tijd blijft.

Het risico op bijwerkingen (welke enkel gekoppeld zijn aan immuun afweerreactie) is juist substantieel lager.

Sowieso is het erg populair bij mensen met een bepaald antivaxx geloof om te doen alsof een vaccin injectie een enorm risico zou hebben, terwijl volgens hen de ziekte zou meevallen.
Het tegendeel is het geval.
Yep. Er valt op dit punt wat te zeggen voor de adenovirusvectorvaccins, omdat je dat specifieke adenovirus nog niet hebt gehad (ofschoon ons lichaam verder heel gewend is aan andere adenovirussen). Maar ik ben er redelijk van overtuigd dat als je immuunsysteem vreemd gaat doen van het vaccin, het veel vreemder was gaan doen van een krachtigere, replicerende versie van het vaccin (die zich in je longen verspreidt in plaats van je spieren), namelijk het virus zelf.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:39:41 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_199828347
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:22 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Wel moet gezegd worden dat experts het nu redelijk waarschijnlijk achten dat blijvende herd-immunity niet bereikt wordt en we met griepachtige voortgang van de epidemie (of moet ik endemie zeggen?) te maken krijgen. Wereldwijd zie ik de ziekte nu sowieso niet op korte termijn uitgeroeid worden (dat lukt zelfs niet met polio).
De experts zijn er van overtuigd dat herd immunity in de VS niet gaat lukken omdat de Republikeinen het virus gepoliticeerd hebben en er daarom nu teveel wappies zijn. Dat hoeven we ons niet te laten gebeuren. Er zijn wel meer virussen endemisch waar wij wel groepsimmuniteit voor hebben. (Of dat voor covid lukt zonder x-jaarlijkse boostershots door mutaties valt te bezien).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Vis een optie? vrijdag 11 juni 2021 @ 10:09:31 #147
70532 loveli
N
pi_199828684
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:39 schreef speknek het volgende:

[..]

De experts zijn er van overtuigd dat herd immunity in de VS niet gaat lukken omdat de Republikeinen het virus gepoliticeerd hebben en er daarom nu teveel wappies zijn. Dat hoeven we ons niet te laten gebeuren. Er zijn wel meer virussen endemisch waar wij wel groepsimmuniteit voor hebben. (Of dat voor covid lukt zonder x-jaarlijkse boostershots door mutaties valt te bezien).
Niet gevaccineerde wappies raken toch ook op een of ander moment besmet? Het duurt misschien langer dan met massale vaccinatie, maar uiteindelijk bereik je die groepsimmuniteit een keer. Corona is minder besmettelijk dan de mazelen en daarvoor is 95% van de bevolking voldoende. Het percentage voor corona is geschat tussen de 60% en 85%, waarbij het hoogste percentage niet corrigeert voor het hogere aantal besmettingen bij superspread events.

Het aandeel mensen met immuniteit (natuurlijk of gevaccineerd) dat nodig is voor groepsimmuniteit is 1-(1/r). Die berekening is een eeuw oud en wordt schijnbaar overal geaccepteerd als correct. Dus als het virus zo besmettelijk is dat iedere geïnfecteerde 6 anderen besmet, is dat 0.83. Besmet iedere geïnfecteerde 3 anderen, ben je er al met 0.67.
https://www.volkskrant.nl(...)accinaties~b66a3b44/

Voor de groepsimmuniteit hoeft TS zich niet te laten inenten, door haar besmetting doet ze al goed mee. Voor de statistieken/vaccinatiegraad zou het leuk zijn als ze wel meedoet. Her body, her choice.
crap in = crap out
  vrijdag 11 juni 2021 @ 10:15:22 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_199828739
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:09 schreef loveli het volgende:

[..]

Niet gevaccineerde wappies raken toch ook op een of ander moment besmet? Het duurt misschien langer dan met massale vaccinatie, maar uiteindelijk bereik je die groepsimmuniteit een keer. Corona is minder besmettelijk dan de mazelen en daarvoor is 95% van de bevolking voldoende. Het percentage voor corona is geschat tussen de 60% en 85%, waarbij het hoogste percentage niet corrigeert voor het hogere aantal besmettingen bij superspread events.

Het aandeel mensen met immuniteit (natuurlijk of gevaccineerd) dat nodig is voor groepsimmuniteit is 1-(1/r). Die berekening is een eeuw oud en wordt schijnbaar overal geaccepteerd als correct. Dus als het virus zo besmettelijk is dat iedere geïnfecteerde 6 anderen besmet, is dat 0.83. Besmet iedere geïnfecteerde 3 anderen, ben je er al met 0.67.
https://www.volkskrant.nl(...)accinaties~b66a3b44/

Voor de groepsimmuniteit hoeft TS zich niet te laten inenten, door haar besmetting doet ze al goed mee. Voor de statistieken/vaccinatiegraad zou het leuk zijn als ze wel meedoet. Her body, her choice.
Dat is als je er vanuit gaat dat infectie net zo'n goede bescherming geeft als twee shots van het vaccin. Dat lijkt niet zo te zijn, zeker niet voor varianten, daarom willen ze ook dat mensen die besmet zijn geweest alsnog een prik krijgen.

quote:
Misconceptions about COVID-19 vaccines abound. Some common ones: If you’ve had COVID-19, you don’t need the vaccine. Wrong. It’s better get naturally infected than to get vaccinated. Wrong.

Why is it that the vaccine leads to better immunity than natural infection?

The honest truth is, we don’t know. The immune system of people who have been infected has been trained to target all these different parts of the virus called antigens. You’d think that would provide strongest immunity, but it doesn’t. The Pfizer or Moderna vaccines target just the spike protein—the part of the virus that is essential for invading cells. It’s like a big red button sitting on the surface of the virus. It’s really sticking out there, and it’s what our immune system sees most easily. By focusing on this one big antigen, it’s like you’re making our immune system put blinders on and only be able to see that one piece of the virus.
https://www.jhsph.edu/cov(...)-than-infection.html
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199828885
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:29 schreef Brybry het volgende:
Hoi, tot nu toe zie ik nog geen enkele reden om mijzelf te laten vaccineren. Reden?

- Covid gehad, flink ziek geweest en goed hersteld.
- Afgelopen maanden in direct contact geweest met meerdere Covid-patienten. Elk test kwam vervolgens negatief terug.

Oftewel, hetgeen het vaccin doet, doet mijn eigen lichaam al.

Andere twijfels

- Lange termijn effecten, onbekend.
- Geen mogelijkheid tot aanklagen in het geval van nadelige effecten (in US althans, ik weet niet hoe het in Europa zit
- Doktoren zijn er nog niet helemaal over uit, maar ik reageer a-typisch op de meeste medicijnen etc. Ik moet dus altijd zeer voorzichtig zijn met medicatie

Ik wil even benadrukken dat ik geen anti-vaxxer ben. Mijn kinderen zijn gevaccineerd met de gebruikelijke vaccins en ik ook.

Wat zie ik over het hoofd? Wat doet het vaccin voor mij?
Redenen voor mij om te vaccineren:

- Hollanders staan nou eenmaal bekend als een vies volkje dat de handen niet wast (na de wc), honden in bed laat slapen, met schoenen thuis loopt , mond niet spoelt na het eten en gewoon met koorts/griep naar werk komt :r en daar moet je dan mee omgaan als ongevaccineerde
- Het is gratis
- Ik ben niet bang voor een prikje
- Heb geen onderliggende ziektes
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199829629
quote:
7s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:30 schreef Isdatzo het volgende:
De kans is groter dat je een corona-infectie oploopt én daar iets aan overhoudt of een langdurig herstel tegemoet gaat dan dat je tegen serieuze problemen aanloopt veroorzaakt door een vaccinatie tegen datzelfde corona.

De rationele keuze is duidelijk.
Waar haal je deze achterlijke wijsheid vandaan? De impact van corona op de mensheid is minimaal geweest en dit is pertinent onwaar.
pi_199829642
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:56 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik denk dat je straks niet echt chill meer reizen kan zonder het vaccinatiepaspoort.

Niet dat je verder wat te vrezen had voor corona als je 40- bent, maar goed iedereen aan het vaccin.

Volgende stap kinderen.
Dus dat is je argumentatie om geprikt te worden?
Snap je dan niet dat je juist laten prikken dit soort buitensluitende regelgeving alleen maar in je hand werkt? Waar gaat dit stoppen? Straks elk jaar een boost prik voor C19 en elke 6 maanden een scala aan prikken voor de komende C22, C23, etc?
pi_199829681
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:33 schreef B4llistic het volgende:

[..]

Dus dat is je argumentatie om geprikt te worden?
Snap je dan niet dat je juist laten prikken dit soort buitensluitende regelgeving alleen maar in je hand werkt? Waar gaat dit stoppen? Straks elk jaar een boost prik voor C19 en elke 6 maanden een scala aan prikken voor de komende C22, C23, etc?
Jep dat is het leven, we kunnen niet allemaal rambo zijn.

Nieuwe normaal is vaccinatiepaspoort, wil je simpel de grens overkomen moet je die pas laten zien. Anders testen etc.

Hier in Zwitserland wordt er al vermeld dat waarschijnlijk enkel mensen die gevacineerd zijn, of besmet zijn geweest, geen mondkap meer hoeven te dragen op kantoor.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:07:29 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_199830039
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:32 schreef B4llistic het volgende:
De impact van corona op de mensheid is minimaal geweest
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199830083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:32 schreef B4llistic het volgende:

[..]

Waar haal je deze achterlijke wijsheid vandaan? De impact van corona op de mensheid is minimaal geweest en dit is pertinent onwaar.
Grappig dat je de hele mensheid er bij betrekt, terwijl hij het heeft over individueel risico.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199830217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik denk dat je eventjes vergeet dat er een relatie bestaat tussen wat een vaccin doet met je immuunsysteem en wat het virus doet.

Een injectie zelf is helemaal niet verschrikkelijk eng of gevaarlijk

Ofwel, de risico's die een vaccin kan hebben, zijn gekoppeld aan het opwekken van een immuun reactie.
Wat uiteindelijk hetzelfde is wat een virus doet, maar deze wel een stukje gevaarlijker is door de mogelijkheid van reproductie (wat een vaccin niet heeft, je kunt ermee geen anderen besmetten of een langer of erger verloop doormaken.

Iemand die al genoeg antistoffen heeft, heeft ook op een vaccin een zeer lichte en snelle antistofreactie...
Maar je kunt het wel zien als een 'opfriscursus' voor je immuunsysteem, welke de kans vergroot dat je immuun afweer sterker wordt en dit ook langere tijd blijft.

Het risico op bijwerkingen (welke enkel gekoppeld zijn aan immuun afweerreactie) is juist substantieel lager.

Sowieso is het erg populair bij mensen met een bepaald antivaxx geloof om te doen alsof een vaccin injectie een enorm risico zou hebben, terwijl volgens hen de ziekte zou meevallen.
Het tegendeel is het geval.
Het klinkt plausibel en ik heb hier aan gedacht. Echter het is in dat opzicht verontrustend dat juist de tweede dosis by Pfizer een sterkere reactie geeft en de groep met de meest duidelijke bijwerkingen eigenlijk veel minder gevoelig is voor grote effecten van het virus. Ook zijn de bijwerkingen van het AZ vaccin volgens mij niet gevonden als gevolg van een infectie (de bijzondere trombose). Dat doet me denken dat er meer aan de hand is en ik je verhaal niet zomaar als waarheid accepteer.

Ik wil eerst cijfers zien of inderdaad bijwerkingen van vaccinatie minder zijn bij mensen die al eerder besmet zijn geweest. Dat soort data moet snel te verzamelen zijn.

En ik ben vrij uitgesproken pro-vaccinatie (hoop volgende week zelf aan de beurt te zijn), maar ik ben echt totaal nog niet overtuigd dat voor alle groepen de persoonlijke risico-afweging richting vaccinatie zal uitslaan. Ik denk zelfs dat voor volledig vatbare jongens tussen 12 en 18 de risicos van besmetting groot genoeg zijn om vaccinatie aan te moedigen (al zie ik liever cijfers).

Wat betreft verschil tussen immuniteit na vaccinatie en na het doorgaan van een infectie. Ik ben van het verschil op de hoogte, maar ook daar zijn de cijfers niet heel duidelijk. Ik begreep dat er meer en meer aanwijzingen zijn dat immuniteit na doorstaan van een infectie redelijk blijvend is als het na een paar maanden nog aanwezig is, dus je verliest het snel of langzaam maar niet iets er tussenin en dat zou meetbaar moeten zijn (maar pin me hier niet op vast) Ja er zullen dan varianten zijn waar je minder tegen beschermd bent, maar is de bescherming tegen ziekte echt minder?
pi_199830254
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:28 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Het klinkt plausibel en ik heb hier aan gedacht. Echter het is in dat opzicht verontrustend dat juist de tweede dosis by Pfizer een sterkere reactie geeft en de groep met de meest duidelijke bijwerkingen eigenlijk veel minder gevoelig is voor grote effecten van het virus. Ook zijn de bijwerkingen van het AZ vaccin volgens mij niet gevonden als gevolg van een infectie (de bijzondere trombose). Dat doet me denken dat er meer aan de hand is en ik je verhaal niet zomaar als waarheid accepteer.

Ik wil eerst cijfers zien of inderdaad bijwerkingen van vaccinatie minder zijn bij mensen die al eerder besmet zijn geweest. Dat soort data moet snel te verzamelen zijn.

En ik ben vrij uitgesproken pro-vaccinatie (hoop volgende week zelf aan de beurt te zijn), maar ik ben echt totaal nog niet overtuigd dat voor alle groepen de persoonlijke risico-afweging richting vaccinatie zal uitslaan. Ik denk zelfs dat voor volledig vatbare jongens tussen 12 en 18 de risicos van besmetting groot genoeg zijn om vaccinatie aan te moedigen (al zie ik liever cijfers).

Wat betreft verschil tussen immuniteit na vaccinatie en na het doorgaan van een infectie. Ik ben van het verschil op de hoogte, maar ook daar zijn de cijfers niet heel duidelijk. Ik begreep dat er meer en meer aanwijzingen zijn dat immuniteit na doorstaan van een infectie redelijk blijvend is als het na een paar maanden nog aanwezig is, dus je verliest het snel of langzaam maar niet iets er tussenin en dat zou meetbaar moeten zijn (maar pin me hier niet op vast) Ja er zullen dan varianten zijn waar je minder tegen beschermd bent, maar is de bescherming tegen ziekte echt minder?
Volgens RIVM krijgt 1 op de 5 te maken met long covid, klachten die zich langer dan 4 weken aanhouden.
Dergelijke cijfers zijn er niet bij vaccinatie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199830338
quote:
7s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:30 schreef Isdatzo het volgende:
De kans is groter dat je een corona-infectie oploopt én daar iets aan overhoudt of een langdurig herstel tegemoet gaat dan dat je tegen serieuze problemen aanloopt veroorzaakt door een vaccinatie tegen datzelfde corona.

De rationele keuze is duidelijk.
Oh, geef mij eens wat getallen dan? Ik heb het proberen uit te zoeken, maar kom er niet uit..

Ben 33, leef gezond, heb geen onderliggende ziektes en vrijwel nooit ziek op een snotneus of een zere keel na. De cijfers van overlijdens en IC opnames in mijn leeftijdsgroep zijn (in anderhalf jaar tijd) bijzonder laag. Blijkbaar kan ik na vaccinatie nog steeds anderen met het virus besmetten en kan ik zelf ook nog ziek worden van Corona na vaccinatie.

Voor mijn gevoel moet ik dus kiezen tussen een bijzonder laag risico op Corona met noemenswaardige gevolgen versus een bijzonder laag risico op korte termijn bijwerkingen van een vaccin wat niet eens volledig effectief is. De lange termijn bijwerkingen weten we nog niet, maar de verhalen rondom Pandemrix t.t.v. de Mexicaanse griep zorgen er bij mij voor dat ik geen 100% vertrouwen heb in een nieuw vaccin. Dat tesamen met een continu drammend signaal vanuit de overheid die alleen maar lijkt te geloven in een vaccin als enige oplossing en massale controle in de vorm van apps/testbewijzen/lockdowns geeft mij geen reden om fluitend achter de meute aan te lopen.

Ik wil het best even een paar jaar aankijken en zien hoe dit vuurtje ofwel uitdooft, danwel beter beheersbaar wordt. Keer op keer wordt de onkunde en de onjuiste belangen aangetoond van de heren in Den Haag (ik noem een toeslagenschandaal, Omtzigt-elders), dus ook bij de hele Corona-problematiek komen er nog wel wat apen uit de mouw de komende tijd.
pi_199830358
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:38 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Oh, geef mij eens wat getallen dan? Ik heb het proberen uit te zoeken, maar kom er niet uit..

Ben 33, leef gezond, heb geen onderliggende ziektes en vrijwel nooit ziek op een snotneus of een zere keel na. De cijfers van overlijdens en IC opnames in mijn leeftijdsgroep zijn (in anderhalf jaar tijd) bijzonder laag. Blijkbaar kan ik na vaccinatie nog steeds anderen met het virus besmetten en kan ik zelf ook nog ziek worden van Corona na vaccinatie.

Voor mijn gevoel moet ik dus kiezen tussen een bijzonder laag risico op Corona versus een bijzonder laag risico op korte termijn bijwerkingen van een vaccin. De lange termijn bijwerkingen weten we nog niet, maar de verhalen rondom Pandemrix t.t.v. de Mexicaanse griep zorgen er bij mij voor dat ik geen 100% vertrouwen heb in een nieuw vaccin. Dat tesamen met een continu drammend signaal vanuit de overheid die alleen maar lijkt te geloven in een vaccin als enige oplossing en massale controle in de vorm van apps/testbewijzen/lockdowns geeft mij geen reden om fluitend achter de meute aan te lopen.

Ik wil het best even een paar jaar aankijken en zien hoe dit vuurtje ofwel uitdooft, danwel beter beheersbaar wordt. Keer op keer wordt de onkunde en de onjuiste belangen aangetoond van de heren in Den Haag dus ook bij de hele Corona-problematiek komen er nog wel wat apen uit de mouw de komende tijd.
Men moet eens stoppen met het zichzelf blindstaren op alleen maar mortaliteitscijfers en ziekenhuisopnames, en eens inzien dat een zeer significant deel van covid-geinfecteerden maanden na infectie nog steeds uitgeschakeld zijn.

Dus ook diegene die niet in het ziekenhuis opgenomen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2021 12:43:23 ]
pi_199830388
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:40 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Men moet eens stoppen met het zichzelf blindstaren op alleen maar mortaliteitscijfers en ziekenhuisopnames, en eens inzien dat een zeer significant deel van covid-geinfecteerden maanden na infectie nog steeds uitgeschakeld zijn.
Dat bagatelliseer ik ook niet, maar ook dat is voor mij een bijzonder klein risico als ik het RIVM moet geloven

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/long-covid

Long Covid komt bij 1 op de 5 COVID besmettingen (met name) voor bij:
- mensen op hogere leeftijd
- na ziekenhuisopname door COVID
- verhoogd BMI
- mensen met astma
- vrouwen

5x 'niet van toepassing' voor mij.

quote:
RIVM:
V: Hoe vaak komt Long COVID voor?
A: Dat is nog niet zeker.
pi_199830411
Als je nu kijkt hoe snel en hoe hard het gaat in UK met de Deltavariant, ben ik toch blij dat ik volgende week mijn prik krijg. Ook al denk ik dat corona voor mij niet heel gevaarlijk is, maakt het het leven toch een stuk makkelijker. Kan weer gewoon het voetbalstadion in zonder te testen, kan weer op vakantie binnen Europa zonder te testen. Scheelt een hoop gedoe, tijd en geld.
pi_199830432
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:44 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Dat bagatelliseer ik ook niet, maar ook dat is voor mij een bijzonder klein risico als ik het RIVM moet geloven

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/long-covid

Long Covid komt bij 1 op de 5 COVID besmettingen (met name) voor bij:
- mensen op hogere leeftijd
- na ziekenhuisopname door COVID
- verhoogd BMI
- mensen met astma
- vrouwen

5x 'niet van toepassing' voor mij.
[..]

20%..

4 van die 5 zijn niet van toepassing op mij (ben 40, ben geen vrouw, heb een gezonde BMI, geen astma), en toch loop ik nu fijn met long covid.

Maar blijf het maar lekker downplayen ^O^

Deze 'kleine' kans op long covid downplay je, terwijl je voor een statistisch gezien veel kleinere kans op een bijwerking van een vaccin bang bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2021 12:53:53 ]
pi_199830473
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:38 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Oh, geef mij eens wat getallen dan? Ik heb het proberen uit te zoeken, maar kom er niet uit..

Ben 33, leef gezond, heb geen onderliggende ziektes en vrijwel nooit ziek op een snotneus of een zere keel na. De cijfers van overlijdens en IC opnames in mijn leeftijdsgroep zijn (in anderhalf jaar tijd) bijzonder laag. Blijkbaar kan ik na vaccinatie nog steeds anderen met het virus besmetten en kan ik zelf ook nog ziek worden van Corona na vaccinatie.

Voor mijn gevoel moet ik dus kiezen tussen een bijzonder laag risico op Corona met noemenswaardige gevolgen versus een bijzonder laag risico op korte termijn bijwerkingen van een vaccin wat niet eens volledig effectief is. De lange termijn bijwerkingen weten we nog niet, maar de verhalen rondom Pandemrix t.t.v. de Mexicaanse griep zorgen er bij mij voor dat ik geen 100% vertrouwen heb in een nieuw vaccin. Dat tesamen met een continu drammend signaal vanuit de overheid die alleen maar lijkt te geloven in een vaccin als enige oplossing en massale controle in de vorm van apps/testbewijzen/lockdowns geeft mij geen reden om fluitend achter de meute aan te lopen.

Ik wil het best even een paar jaar aankijken en zien hoe dit vuurtje ofwel uitdooft, danwel beter beheersbaar wordt. Keer op keer wordt de onkunde en de onjuiste belangen aangetoond van de heren in Den Haag (ik noem een toeslagenschandaal, Omtzigt-elders), dus ook bij de hele Corona-problematiek komen er nog wel wat apen uit de mouw de komende tijd.
Waarom haal je Den Haag aan als dit een wereldwijde strategie is?
pi_199830521
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:46 schreef Shaar12 het volgende:
Als je nu kijkt hoe snel en hoe hard het gaat in UK met de Deltavariant, ben ik toch blij dat ik volgende week mijn prik krijg. Ook al denk ik dat corona voor mij niet heel gevaarlijk is, maakt het het leven toch een stuk makkelijker. Kan weer gewoon het voetbalstadion in zonder te testen, kan weer op vakantie binnen Europa zonder te testen. Scheelt een hoop gedoe, tijd en geld.
En dit mensen, is in essentie waar het mis gaat. We prikken niet zozeer vanwege de gezondheid, maar omdat het makkelijker is, omdat we geen gedoe willen, omdat we weer leuke dingen willen doen...
pi_199830553
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:48 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

20%..

4 van die 5 zijn niet van toepassing op mij (ben 40, ben geen vrouw, heb een gezonde BMI, geen astma), en toch loop ik nu fijn met long covid.

Maar blijf het maar lekker downplayen ^O^

Deze 'kleine' kans op long covid downplay je, terwijl je voor een statistisch gezien veel kleinere kans op een bijwerking van een vaccin bang bent.
Wat is mijn kans op een fikse griep dan? Daarvan kan ik toch ook in het ziekenhuis belanden of op de IC? Daar neem ik nu ook geen griepprik tegen. Waarom voeren we daar geen Griep-App voor in of testbewijzen om te mogen reizen?

Waarom moeten we nu met Corona doen alsof, kostte wat het kost, elk mensenleven gered moet worden? We deden het toch om de druk op de zorg te verlagen? Wat zijn onze lange termijn plannen dan voor de IC's, voor als golf 4, 5 en 6, of Covid 20/21/22 voor de deur staan? Hoe gaan we dit in de toekomst voorkomen?

Bij het leven hoort risico, en ook dat we een keer dood gaan. De inmenging van de overheid op deze problematiek neemt té totalitaire vormen aan en mensen willen dat niet erkennen of inzien.
pi_199830564
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:51 schreef Questular het volgende:

[..]

Waarom haal je Den Haag aan als dit een wereldwijde strategie is?
Omdat we in Nederland wonen en Den Haag hier de grootste invloed heeft en spreekbuis is. Neemt niet weg dat dit in elk land speelt omdat er uiteraard overkoepelende organen zoals een WHO dezelfde strategieën promoot.
pi_199830573
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:58 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wat is mijn kans op een fikse griep dan? Daarvan kan ik toch ook in het ziekenhuis belanden of op de IC? Daar neem ik nu ook geen griepprik tegen. Waarom voeren we daar geen Griep-App voor in of testbewijzen om te mogen reizen?

Waarom moeten we nu met Corona doen alsof, kostte wat het kost, elk mensenleven gered moet worden? We deden het toch om de druk op de zorg te verlagen? Wat zijn onze lange termijn plannen dan voor de IC's, voor als golf 4, 5 en 6, of Covid 20/21/22 voor de deur staan? Hoe gaan we dit in de toekomst voorkomen?

Bij het leven hoort risico, en ook dat we een keer dood gaan. De inmenging van de overheid op deze problematiek neemt té totalitaire vormen aan en mensen willen dat niet erkennen of inzien.
Zucht.

En weer gooi je het op ziekenhuisopnames en doden.

Men wil de lange termijngevolgen van covid niet erkennen of inzien. De inmenging van de overheid speelt hier totaal geen rol in, maar men wil gewoon overal lekker tegen zijn.

En nu nog steeds Covid met griep vergelijken... Dan heb je toch echt een gigantische plaat voor je kop.

Sterkte ermee. BNW is een deurtje verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2021 13:02:23 ]
pi_199830595
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:55 schreef Thrilled het volgende:

[..]

En dit mensen, is in essentie waar het mis gaat. We prikken niet zozeer vanwege de gezondheid, maar omdat het makkelijker is, omdat we geen gedoe willen, omdat we weer leuke dingen willen doen...
Ik ben blij dat jij bepaalt waar het voor mij mis gaat. Volgens mij laten de cijfers overal ter wereld zien dat hoe meer er gevaccineerd wordt, hoe minder covid er rond waart. Verder moet iedereen lekker zelf weten wat ie doet, maar ik wil die prik en of het nou voor mijn gezondheid of voor het gemak van leven is, is mijn zaak, toch?
pi_199830627
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:58 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wat is mijn kans op een fikse griep dan? Daarvan kan ik toch ook in het ziekenhuis belanden of op de IC? Daar neem ik nu ook geen griepprik tegen. Waarom voeren we daar geen Griep-App voor in of testbewijzen om te mogen reizen?

Waarom moeten we nu met Corona doen alsof, kostte wat het kost, elk mensenleven gered moet worden? We deden het toch om de druk op de zorg te verlagen? Wat zijn onze lange termijn plannen dan voor de IC's, voor als golf 4, 5 en 6, of Covid 20/21/22 voor de deur staan? Hoe gaan we dit in de toekomst voorkomen?

Bij het leven hoort risico, en ook dat we een keer dood gaan. De inmenging van de overheid op deze problematiek neemt té totalitaire vormen aan en mensen willen dat niet erkennen of inzien.
Of maar een heel klein groepje mensen maakt zich hier druk om en de rest vindt het fijn dat de overheden en de medische wereld zo snel heeft gereageerd op corona (en dus niet een griep) en nu een vaccin kan aanbieden.

Een vaccin wat trouwens alle stappen netjes heeft doorlopen in het goedkeuringsproces.
pi_199830665
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:00 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Zucht.

En weer gooi je het op ziekenhuisopnames en doden.

Men wil de lange termijngevolgen van covid niet erkennen of inzien. De inmenging van de overheid speelt hier totaal geen rol in, maar men wil gewoon overal lekker tegen zijn.

En nu nog steeds Covid met griep vergelijken... Dan heb je toch echt een gigantische plaat voor je kop.

Sterkte ermee. BNW is een deurtje verder.
Als we het niet over ziekenhuisopnames of doden mogen hebben, dan is COVID toch ook helemaal geen issue? Waarom domineert het dan de wereld op dit moment?

We moeten leven met ziektes als kanker, hart- en vaatziekten, noem alles maar op, maar COVID krijgt een uitzonderingspositie. Daarvoor moet ineens alles wijken..? Er staat geen BOA voor mijn deur als ik een avondje fastfood eet omdat ik dicht aan het groeien ben, of als ik een sigaret opsteek (want druk op de zorg), maar als ik terug kom uit Italië moet ik 10 dagen binnen blijven anders krijg ik een boete...

Ik wil zeker niet overal tegen zijn, ik ben van nature juist confrontatie-vermijdend, maar je voelt aan alles dat dit niet logisch is wat hier gebeurd. Ik snapte in het begin heel goed (toen men nog dacht dat COVID een IFR van 3 á 4 procent had) dat we allemaal in de kramp schoten en vanuit paniek alles op slot gooiden, af aan het wachten waren wat het was en wat het deed met ons, maar nu, met alle informatie die er is, blijven we aan symptoombestrijding doen. We varen niet meer in de mist, moeten niet meer met 50% van de kennis 100% van de besluiten nemen en hoeven met de inmiddels gevaccineerde kwetsbare groepen zeker geen totalitaire maatregelen meer door te voeren.

Jammer dat je de discussie afkapt omdat je niet met een andere bril wil kijken naar wat we hier als mensheid aan het doen zijn met elkaar. Ik ontken COVID niet, ik geloof niet in magnetisme of chips na vaccinatie of dat Bill Gates het mastermind is of iets dergelijks. Het is triest om te zien dat je tegenwoordig alleen maar een wappie of een schaap kan zijn, maar dat de grote groep twijfelende of kritische mensen daartussen stelselmatig de deur gewezen worden...
pi_199830702
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:03 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat jij bepaalt waar het voor mij mis gaat. Volgens mij laten de cijfers overal ter wereld zien dat hoe meer er gevaccineerd wordt, hoe minder covid er rond waart. Verder moet iedereen lekker zelf weten wat ie doet, maar ik wil die prik en of het nou voor mijn gezondheid of voor het gemak van leven is, is mijn zaak, toch?
Zeker is dat jouw zaak, maar zodra er consequenties (wel / niet naar evenementen / vakantie etc.) worden gekoppeld aan het wel of niet zetten van een prik (op grote schaal) dan wordt het vanzelf een collectieve zaak. Ik zou ook willen dat iedereen zoiets had van 'lekker zelf weten wat iedereen doet', maar het moeten tonen van een QR-code gooit wel roet in dat eten..
pi_199830722
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:14 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Zeker is dat jouw zaak, maar zodra er consequenties (wel / niet naar evenementen / vakantie etc.) worden gekoppeld aan het wel of niet zetten van een prik (op grote schaal) dan wordt het vanzelf een collectieve zaak. Ik zou ook willen dat iedereen zoiets had van 'lekker zelf weten wat iedereen doet', maar het moeten tonen van een QR-code gooit wel roet in dat eten..
Je kunt gewoon naar evenementen als je niet gevaccineerd bent. Echter moet je dan wel even een stokkie in je neus douwen.
pi_199830747
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:06 schreef Questular het volgende:

[..]

Of maar een heel klein groepje mensen maakt zich hier druk om en de rest vindt het fijn dat de overheden en de medische wereld zo snel heeft gereageerd op corona (en dus niet een griep) en nu een vaccin kan aanbieden.

Een vaccin wat trouwens alle stappen netjes heeft doorlopen in het goedkeuringsproces.
Ik ben mij ervan bewust dat ik in de minderheid ben hoor, maar dat wil niet zeggen dat de ene fout is en de ander het juist heeft toch? Ik denk dat heel veel mensen ook niet verder kijken naar wat dit op de lange termijn zou kunnen betekenen.

Hoe ziet Nederland er over 4, 8 of 12 jaar uit met het huidige politieke klimaat. Wie zit er dan in het torentje en wat voor organisatie is de EU dan geworden? Willen we ze nu wel deze middelen in handen geven die ze, zeker met de huidige investeringskosten en regelgeving die ze opstellen, echt niet meer weg gaan geven...
pi_199830762
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:15 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Je kunt gewoon naar evenementen als je niet gevaccineerd bent. Echter moet je dan wel even een stokkie in je neus douwen.
I know, maar wat vind je daarvan? Als gevaccineerde kan je net zo goed positief zijn en juist de niet-gevaccineerde besmetten. De niet-gevaccineerden krijgen vervolgens de schuld van de verspreidingen, terwijl een vaccinatie dus helemaal niks zegt...

Nog even los van asymptotisch positief zijn dan...
pi_199830818
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:46 schreef Shaar12 het volgende:
Ook al denk ik dat corona voor mij niet heel gevaarlijk is, maakt het het leven toch een stuk makkelijker. Kan weer gewoon het voetbalstadion in zonder te testen, kan weer op vakantie binnen Europa zonder te testen. Scheelt een hoop gedoe, tijd en geld.
Dit is de slechtste reden om jezelf te laten vaccineren. Ik begrijp dat je als alle landen in in de EU in juli op groen staan (kans is heel groot) je gewoon kan reizen zonder test / vaccinatie.

twitter
pi_199830916
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:25 schreef zoost het volgende:

[..]

Dit is de slechtste reden om jezelf te laten vaccineren.
Er zijn geen slechte redenen voor vaccinatie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199830930
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:20 schreef Thrilled het volgende:

[..]

I know, maar wat vind je daarvan? Als gevaccineerde kan je net zo goed positief zijn en juist de niet-gevaccineerde besmetten. De niet-gevaccineerden krijgen vervolgens de schuld van de verspreidingen, terwijl een vaccinatie dus helemaal niks zegt...

Nog even los van asymptotisch positief zijn dan...
Dus eigenlijk zouden niet-gevaccineerden geweerd moeten worden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 11 juni 2021 @ 13:35:59 #177
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199830981
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:38 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Oh, geef mij eens wat getallen dan? Ik heb het proberen uit te zoeken, maar kom er niet uit..

Ben 33, leef gezond, heb geen onderliggende ziektes en vrijwel nooit ziek op een snotneus of een zere keel na. De cijfers van overlijdens en IC opnames in mijn leeftijdsgroep zijn (in anderhalf jaar tijd) bijzonder laag. Blijkbaar kan ik na vaccinatie nog steeds anderen met het virus besmetten en kan ik zelf ook nog ziek worden van Corona na vaccinatie.

Voor mijn gevoel moet ik dus kiezen tussen een bijzonder laag risico op Corona met noemenswaardige gevolgen versus een bijzonder laag risico op korte termijn bijwerkingen van een vaccin wat niet eens volledig effectief is. De lange termijn bijwerkingen weten we nog niet, maar de verhalen rondom Pandemrix t.t.v. de Mexicaanse griep zorgen er bij mij voor dat ik geen 100% vertrouwen heb in een nieuw vaccin. Dat tesamen met een continu drammend signaal vanuit de overheid die alleen maar lijkt te geloven in een vaccin als enige oplossing en massale controle in de vorm van apps/testbewijzen/lockdowns geeft mij geen reden om fluitend achter de meute aan te lopen.

Ik wil het best even een paar jaar aankijken en zien hoe dit vuurtje ofwel uitdooft, danwel beter beheersbaar wordt. Keer op keer wordt de onkunde en de onjuiste belangen aangetoond van de heren in Den Haag (ik noem een toeslagenschandaal, Omtzigt-elders), dus ook bij de hele Corona-problematiek komen er nog wel wat apen uit de mouw de komende tijd.
0.2-0.5% van de (relatief) jonge en gezonde mensen met een corona-infectie belandt in het ziekenhuis. Dan hebben we het nog niet over de mensen die geen ziekenhuisbehandeling nodig hebben maar die wel weken of maanden met klachten blijven zitten.
Huilen dan.
pi_199831029
Corona heb ik al gehad, ben daarna echt met honderden mensen in contact geweest en loop voor het eerst in mijn leven een halve marathon. Ik zie het nut er niet van in om dat prikje te nemen. Ik zou hem alleen nemen om van het gezeik af te zijn.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_199831058
Ik vind het zo opvallend dat veel mensen geen solidariteit voelen. het is ik dit en ik dat, dit soort mensen hebben geen moeder.
pi_199831080
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zouden niet-gevaccineerden geweerd moeten worden.
Lol, de wereld op zijn kop..
pi_199831089
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:41 schreef christmastsunami het volgende:
Ik vind het zo opvallend dat veel mensen geen solidariteit voelen. het is ik dit en ik dat, dit soort mensen hebben geen moeder.
Als moeder hem neemt, is het probleem opgelost.
pi_199831108
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:43 schreef zoost het volgende:

[..]

Als moeder hem neemt, is het probleem opgelost.
FOUT!, haha.
pi_199831139
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:41 schreef christmastsunami het volgende:
Ik vind het zo opvallend dat veel mensen geen solidariteit voelen. het is ik dit en ik dat, dit soort mensen hebben geen moeder.
solidariteit moet niet ten koste gaan van alles.. uit solidariteit moet je ook geen onomkeerbare handelingen willen uitvoeren
pi_199831151
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

0.2-0.5% van de (relatief) jonge en gezonde mensen met een corona-infectie belandt in het ziekenhuis. Dan hebben we het nog niet over de mensen die geen ziekenhuisbehandeling nodig hebben maar die wel weken of maanden met klachten blijven zitten.
Mooi laag getal toch.. helemaal 0 is onhaalbaar..
pi_199831158
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:25 schreef zoost het volgende:

[..]

Dit is de slechtste reden om jezelf te laten vaccineren. Ik begrijp dat je als alle landen in in de EU in juli op groen staan (kans is heel groot) je gewoon kan reizen zonder test / vaccinatie.

[ twitter ]
goed nieuws, bron?
pi_199831167
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:47 schreef Thrilled het volgende:

[..]

onomkeerbare handelingen
Dit nieuwe virus is onomkeerbaar, het is nieuw en muteert lekker verder in jouw en wij zijn straks gevaccineerd. En dan kan jij gewoon doorgaan met bidden.
pi_199831200
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:50 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Dit nieuwe virus is onomkeerbaar, het is nieuw en muteert lekker verder in jouw en wij zijn straks gevaccineerd. En dan kan jij gewoon doorgaan met bidden.
guttegut.. heb nou niet de illusie dat jij met je prikje 100% veilig bent en niet kwetsbaar bent voor varianten, dat jij niet bijdraagt aan besmettingen of verspreiding.
pi_199831207
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:49 schreef Thrilled het volgende:

[..]

goed nieuws, bron?
https://nos.nl/artikel/23(...)ine-reizen-binnen-eu
  vrijdag 11 juni 2021 @ 13:54:17 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199831210
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:48 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Mooi laag getal toch.. helemaal 0 is onhaalbaar..
En bij vaccinaties ligt dat getal nog vele malen lager.
Huilen dan.
pi_199831413
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En bij vaccinaties ligt dat getal nog vele malen lager.
Eens, maar volgens mij blijft het een risico afweging per persoon, per leeftijdsgroep, per categorie aan gezondsheidsklachten. Ik snap dat een heleboel mensen hem wel nemen omdat voor hun de afweging anders ligt, maar ik snap ook dat een heleboel hem niet nemen omdat het risicoprofiel voor hen er heel anders uit ziet, waaronder mijzelf.

Als de discussie daar nou eens zou stoppen, maar blijkbaar moet van foetus tot fossiel iedereen een prik in z'n arm..
pi_199831417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:39 schreef speknek het volgende:

[..]

De experts zijn er van overtuigd dat herd immunity in de VS niet gaat lukken omdat de Republikeinen het virus gepoliticeerd hebben en er daarom nu teveel wappies zijn. Dat hoeven we ons niet te laten gebeuren. Er zijn wel meer virussen endemisch waar wij wel groepsimmuniteit voor hebben. (Of dat voor covid lukt zonder x-jaarlijkse boostershots door mutaties valt te bezien).
Dit is wel waar, maar ik verwacht dat dit wel met vaccinatie gepaard moet gaan, en ik zie zeker ethische problemen met COvid-vaccinatie van jonge kinderen (de groep die we vaccineren tegen endemische ziekten waar wel groepsimmuniteit tegen hebben). Het Covid vaccin lijkt wel een hardere klap te geven dan BRM of DKTP (al zijn BRM en wel alle drie ziektes die ook vooral gevaarlijker zijn voor volwassenen en dat vaccin mogelijk ook harder ingrijpt bij volwassenen).
pi_199831465
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:11 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Eens, maar volgens mij blijft het een risico afweging per persoon, per leeftijdsgroep, per categorie aan gezondsheidsklachten. Ik snap dat een heleboel mensen hem wel nemen omdat voor hun de afweging anders ligt, maar ik snap ook dat een heleboel hem niet nemen omdat het risicoprofiel voor hen er heel anders uit ziet, waaronder mijzelf.

Als de discussie daar nou eens zou stoppen, maar blijkbaar moet van foetus tot fossiel iedereen een prik in z'n arm..
jij bent niet onbaatzuchtig. Geeft niet wij redden je wel.
pi_199831476
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:15 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

jij bent niet onbaatzuchtig. Geeft niet wij redden je wel.
je ging toch weg?
pi_199831515
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:05 schreef babylon het volgende:

[..]

Oh zucht. Nog steeds? Nog steeds deze aanname? Terwijl al lang is aangetoond dat er meer ontwikkeltijd in deze vaccins zit dan gemiddeld? Door parallelle ontwikkeling en voor-financiering?

Zucht
*Zucht terug*

Wel, gelukkig ben jij expert en helderziend. Vertel mij dan maar aan de hand van betrouwbare bronnen wat de lange termijn effecten zijn.
pi_199831524
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:16 schreef Thrilled het volgende:

[..]

je ging toch weg?
ik ga je redden, net als zoveel anderen, het geeft niet dat je het niet snapt, iemand anders denkt wel voor je.
pi_199831539
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:19 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

ik ga je redden, net als zoveel anderen, het geeft niet dat je het niet snapt, iemand anders denkt wel voor je.
Nou, ga eens ff met de zweep erover dan, iedereen ff opschieten met prikken want ik wil graag op vakantie. Duurt wat lang voordat alle landen op groen gaan..
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:25:34 #197
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199831625
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:11 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Eens, maar volgens mij blijft het een risico afweging per persoon, per leeftijdsgroep, per categorie aan gezondsheidsklachten. Ik snap dat een heleboel mensen hem wel nemen omdat voor hun de afweging anders ligt, maar ik snap ook dat een heleboel hem niet nemen omdat het risicoprofiel voor hen er heel anders uit ziet, waaronder mijzelf.
Waarom ziet het risico er voor jou anders uit? Als je denkt dat je om medische redenen extra risico's loopt bij vaccinatie, dan loop je die ook bij een coronabesmetting.

Dus linksom of rechtsom: wil je de risico's minimaliseren, dan laat je je vaccineren.
quote:
Als de discussie daar nou eens zou stoppen, maar blijkbaar moet van foetus tot fossiel iedereen een prik in z'n arm..
Groepsimmuniteit biedt volledige bescherming, ook wanneer vaccins niet 100% effectief zijn. Maar dan moeten wel voldoende mensen hun steentje bijdragen.
Huilen dan.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:25:45 #198
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_199831629
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:11 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Eens, maar volgens mij blijft het een risico afweging per persoon, per leeftijdsgroep, per categorie aan gezondsheidsklachten. Ik snap dat een heleboel mensen hem wel nemen omdat voor hun de afweging anders ligt, maar ik snap ook dat een heleboel hem niet nemen omdat het risicoprofiel voor hen er heel anders uit ziet, waaronder mijzelf.

Als de discussie daar nou eens zou stoppen, maar blijkbaar moet van foetus tot fossiel iedereen een prik in z'n arm..
Interessant topic. En ben het helemaal met je eens, zeker die laatste zin. Wat mij betreft zijn er 3 aspecten aan die prik.

1. Er is een risico op langetermijn effecten die we niet kennen (laten we het voor het gemak -zonder bron- op 0.003% zetten dat je er iets van krijgt over 10 jaar waar je echt godsgruwelijk veel spijt door krijgt dat je die prik hebt genomen). Fucking kleine kans dus. Er is ook een risico dat je (als je géén prik neemt) heel erg ziek wordt en/of dood gaat (laten we dit afhankelijk van jouw situatie op 0.002% inschatten, wederom zonder bron, dikke vinger werk). Dan is het simpele wiskunde en doe je het bij deze percentages niet. Voor andere mensen ligt dat misschien heel anders.

2. Het sociale aspect. Kijk, ie-der-een wil uit deze kutsituatie. No questions there. Iedereen wil weer "vrij zijn" etc. Dan zou je dus kunnen zeggen "Als JIJ een prik neemt help je iemand anders". Maar dát is dus niet bewezen. Het líjkt er wel op dat je minder besmettelijk bent als je gevaccineerd bent, maar zoals op de uitnodiging van het RIVM ook staat: je doet het voor jezelf om je te beschermen.

3. Om van het gezeik af te zijn.

Zolang punt 2 niet overtuigend op "JA, HET HELPT VOOR ANDERE MENSEN" komt te staan blijft het wat mij betreft simpele wiskunde uit punt 1 en 3. En je kunt dan prima discussieren over die percentages in mijn voorbeeld. En iedereen maakt die rekensom voor zichzelf. Ik neig naar punt 3, maar vind dat echt een ultiem zwaktebod van mezelf. En omdat de regels omtrent dit geheel per week wisselt (en ik niet geloof dat er per 1 juli een algemeen geaccepteerd coronapaspoort actief is) zie ik op dit moment ook geen reden om een prik te nemen. Ik sluit absoluut niet uit dat ik dit alsnog wél ga doen. Waarschijnlijk vanwege punt 3. It sucks to be human.

Bottomline: laat iedereen in hun waarde en kap met dat klote-gepolariseer.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:30:01 #199
183059 WhatTheFuck
Ignorance Is Not An Excuse
pi_199831688
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:40 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Men moet eens stoppen met het zichzelf blindstaren op alleen maar mortaliteitscijfers en ziekenhuisopnames, en eens inzien dat een zeer significant deel van covid-geinfecteerden maanden na infectie nog steeds uitgeschakeld zijn.

Dus ook diegene die niet in het ziekenhuis opgenomen zijn.
Bedankt voor deze informatie, je schrijft "zeer significant deel", ik ben hier heel benieuwd naar. Heb je hier toevallig ook een bronvermelding voor? Als dit in studies aangetoond is zal dit een belangrijk argument kunnen vormen. Zou je ook kunnen toelichten hoe groot dat zeer significante deel precies is? En of er verschil is in leeftijdsgroepen. Bij voorbaat dank. De enige manier om mensen te overtuigen is met feiten.

Einde bericht.
pi_199831703
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom ziet het risico er voor jou anders uit? Als je denkt dat je om medische redenen extra risico's loopt bij vaccinatie, dan loop je die ook bij een coronabesmetting.

Dus linksom of rechtsom: wil je de risico's minimaliseren, dan laat je je vaccineren.
[..]

Groepsimmuniteit biedt volledige bescherming, ook wanneer vaccins niet 100% effectief zijn. Maar dan moeten wel voldoende mensen hun steentje bijdragen.
Ehm, volgens mij heb ik 2 scenario's:

1) Ik loop risico op Corona zonder vaccinatie
2) Ik loop risico op Corona met vaccinatie
2a) Ik loop risico op bijwerkingen (kort en lange termijn) van een nieuw vaccin als ik kies voor optie 2.

Dus als optie 1 voor mij al verwaarloosbaar (subjectieve term, i know) is, waarom zou ik dan kiezen voor optie 2?

In mijn uitnodigingsbrief stond al niet eens meer dat ik anderen bescherm, of dat het verspreiding voorkomt. Het gaat alleen om mijn eigen klachten die minder kunnen worden, of de kans verlaagt dat ik ziek wordt. Dus dan moet je kijken naar wat überhaupt mijn kansen zijn op ziekte.

100% eigen afweging, 100% eigen risico, 100% eigen verantwoordelijkheid en 100% zelf dragen van de gevolgen. Schandalig dat er zoveel groepsdruk en negativiteit rondom het niet vaccineren hangt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')