abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199829642
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:56 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik denk dat je straks niet echt chill meer reizen kan zonder het vaccinatiepaspoort.

Niet dat je verder wat te vrezen had voor corona als je 40- bent, maar goed iedereen aan het vaccin.

Volgende stap kinderen.
Dus dat is je argumentatie om geprikt te worden?
Snap je dan niet dat je juist laten prikken dit soort buitensluitende regelgeving alleen maar in je hand werkt? Waar gaat dit stoppen? Straks elk jaar een boost prik voor C19 en elke 6 maanden een scala aan prikken voor de komende C22, C23, etc?
pi_199829681
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:33 schreef B4llistic het volgende:

[..]

Dus dat is je argumentatie om geprikt te worden?
Snap je dan niet dat je juist laten prikken dit soort buitensluitende regelgeving alleen maar in je hand werkt? Waar gaat dit stoppen? Straks elk jaar een boost prik voor C19 en elke 6 maanden een scala aan prikken voor de komende C22, C23, etc?
Jep dat is het leven, we kunnen niet allemaal rambo zijn.

Nieuwe normaal is vaccinatiepaspoort, wil je simpel de grens overkomen moet je die pas laten zien. Anders testen etc.

Hier in Zwitserland wordt er al vermeld dat waarschijnlijk enkel mensen die gevacineerd zijn, of besmet zijn geweest, geen mondkap meer hoeven te dragen op kantoor.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:07:29 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_199830039
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:32 schreef B4llistic het volgende:
De impact van corona op de mensheid is minimaal geweest
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199830083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:32 schreef B4llistic het volgende:

[..]

Waar haal je deze achterlijke wijsheid vandaan? De impact van corona op de mensheid is minimaal geweest en dit is pertinent onwaar.
Grappig dat je de hele mensheid er bij betrekt, terwijl hij het heeft over individueel risico.
pi_199830217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik denk dat je eventjes vergeet dat er een relatie bestaat tussen wat een vaccin doet met je immuunsysteem en wat het virus doet.

Een injectie zelf is helemaal niet verschrikkelijk eng of gevaarlijk

Ofwel, de risico's die een vaccin kan hebben, zijn gekoppeld aan het opwekken van een immuun reactie.
Wat uiteindelijk hetzelfde is wat een virus doet, maar deze wel een stukje gevaarlijker is door de mogelijkheid van reproductie (wat een vaccin niet heeft, je kunt ermee geen anderen besmetten of een langer of erger verloop doormaken.

Iemand die al genoeg antistoffen heeft, heeft ook op een vaccin een zeer lichte en snelle antistofreactie...
Maar je kunt het wel zien als een 'opfriscursus' voor je immuunsysteem, welke de kans vergroot dat je immuun afweer sterker wordt en dit ook langere tijd blijft.

Het risico op bijwerkingen (welke enkel gekoppeld zijn aan immuun afweerreactie) is juist substantieel lager.

Sowieso is het erg populair bij mensen met een bepaald antivaxx geloof om te doen alsof een vaccin injectie een enorm risico zou hebben, terwijl volgens hen de ziekte zou meevallen.
Het tegendeel is het geval.
Het klinkt plausibel en ik heb hier aan gedacht. Echter het is in dat opzicht verontrustend dat juist de tweede dosis by Pfizer een sterkere reactie geeft en de groep met de meest duidelijke bijwerkingen eigenlijk veel minder gevoelig is voor grote effecten van het virus. Ook zijn de bijwerkingen van het AZ vaccin volgens mij niet gevonden als gevolg van een infectie (de bijzondere trombose). Dat doet me denken dat er meer aan de hand is en ik je verhaal niet zomaar als waarheid accepteer.

Ik wil eerst cijfers zien of inderdaad bijwerkingen van vaccinatie minder zijn bij mensen die al eerder besmet zijn geweest. Dat soort data moet snel te verzamelen zijn.

En ik ben vrij uitgesproken pro-vaccinatie (hoop volgende week zelf aan de beurt te zijn), maar ik ben echt totaal nog niet overtuigd dat voor alle groepen de persoonlijke risico-afweging richting vaccinatie zal uitslaan. Ik denk zelfs dat voor volledig vatbare jongens tussen 12 en 18 de risicos van besmetting groot genoeg zijn om vaccinatie aan te moedigen (al zie ik liever cijfers).

Wat betreft verschil tussen immuniteit na vaccinatie en na het doorgaan van een infectie. Ik ben van het verschil op de hoogte, maar ook daar zijn de cijfers niet heel duidelijk. Ik begreep dat er meer en meer aanwijzingen zijn dat immuniteit na doorstaan van een infectie redelijk blijvend is als het na een paar maanden nog aanwezig is, dus je verliest het snel of langzaam maar niet iets er tussenin en dat zou meetbaar moeten zijn (maar pin me hier niet op vast) Ja er zullen dan varianten zijn waar je minder tegen beschermd bent, maar is de bescherming tegen ziekte echt minder?
pi_199830254
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:28 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Het klinkt plausibel en ik heb hier aan gedacht. Echter het is in dat opzicht verontrustend dat juist de tweede dosis by Pfizer een sterkere reactie geeft en de groep met de meest duidelijke bijwerkingen eigenlijk veel minder gevoelig is voor grote effecten van het virus. Ook zijn de bijwerkingen van het AZ vaccin volgens mij niet gevonden als gevolg van een infectie (de bijzondere trombose). Dat doet me denken dat er meer aan de hand is en ik je verhaal niet zomaar als waarheid accepteer.

Ik wil eerst cijfers zien of inderdaad bijwerkingen van vaccinatie minder zijn bij mensen die al eerder besmet zijn geweest. Dat soort data moet snel te verzamelen zijn.

En ik ben vrij uitgesproken pro-vaccinatie (hoop volgende week zelf aan de beurt te zijn), maar ik ben echt totaal nog niet overtuigd dat voor alle groepen de persoonlijke risico-afweging richting vaccinatie zal uitslaan. Ik denk zelfs dat voor volledig vatbare jongens tussen 12 en 18 de risicos van besmetting groot genoeg zijn om vaccinatie aan te moedigen (al zie ik liever cijfers).

Wat betreft verschil tussen immuniteit na vaccinatie en na het doorgaan van een infectie. Ik ben van het verschil op de hoogte, maar ook daar zijn de cijfers niet heel duidelijk. Ik begreep dat er meer en meer aanwijzingen zijn dat immuniteit na doorstaan van een infectie redelijk blijvend is als het na een paar maanden nog aanwezig is, dus je verliest het snel of langzaam maar niet iets er tussenin en dat zou meetbaar moeten zijn (maar pin me hier niet op vast) Ja er zullen dan varianten zijn waar je minder tegen beschermd bent, maar is de bescherming tegen ziekte echt minder?
Volgens RIVM krijgt 1 op de 5 te maken met long covid, klachten die zich langer dan 4 weken aanhouden.
Dergelijke cijfers zijn er niet bij vaccinatie.
pi_199830338
quote:
7s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:30 schreef Isdatzo het volgende:
De kans is groter dat je een corona-infectie oploopt én daar iets aan overhoudt of een langdurig herstel tegemoet gaat dan dat je tegen serieuze problemen aanloopt veroorzaakt door een vaccinatie tegen datzelfde corona.

De rationele keuze is duidelijk.
Oh, geef mij eens wat getallen dan? Ik heb het proberen uit te zoeken, maar kom er niet uit..

Ben 33, leef gezond, heb geen onderliggende ziektes en vrijwel nooit ziek op een snotneus of een zere keel na. De cijfers van overlijdens en IC opnames in mijn leeftijdsgroep zijn (in anderhalf jaar tijd) bijzonder laag. Blijkbaar kan ik na vaccinatie nog steeds anderen met het virus besmetten en kan ik zelf ook nog ziek worden van Corona na vaccinatie.

Voor mijn gevoel moet ik dus kiezen tussen een bijzonder laag risico op Corona met noemenswaardige gevolgen versus een bijzonder laag risico op korte termijn bijwerkingen van een vaccin wat niet eens volledig effectief is. De lange termijn bijwerkingen weten we nog niet, maar de verhalen rondom Pandemrix t.t.v. de Mexicaanse griep zorgen er bij mij voor dat ik geen 100% vertrouwen heb in een nieuw vaccin. Dat tesamen met een continu drammend signaal vanuit de overheid die alleen maar lijkt te geloven in een vaccin als enige oplossing en massale controle in de vorm van apps/testbewijzen/lockdowns geeft mij geen reden om fluitend achter de meute aan te lopen.

Ik wil het best even een paar jaar aankijken en zien hoe dit vuurtje ofwel uitdooft, danwel beter beheersbaar wordt. Keer op keer wordt de onkunde en de onjuiste belangen aangetoond van de heren in Den Haag (ik noem een toeslagenschandaal, Omtzigt-elders), dus ook bij de hele Corona-problematiek komen er nog wel wat apen uit de mouw de komende tijd.
pi_199830358
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:38 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Oh, geef mij eens wat getallen dan? Ik heb het proberen uit te zoeken, maar kom er niet uit..

Ben 33, leef gezond, heb geen onderliggende ziektes en vrijwel nooit ziek op een snotneus of een zere keel na. De cijfers van overlijdens en IC opnames in mijn leeftijdsgroep zijn (in anderhalf jaar tijd) bijzonder laag. Blijkbaar kan ik na vaccinatie nog steeds anderen met het virus besmetten en kan ik zelf ook nog ziek worden van Corona na vaccinatie.

Voor mijn gevoel moet ik dus kiezen tussen een bijzonder laag risico op Corona versus een bijzonder laag risico op korte termijn bijwerkingen van een vaccin. De lange termijn bijwerkingen weten we nog niet, maar de verhalen rondom Pandemrix t.t.v. de Mexicaanse griep zorgen er bij mij voor dat ik geen 100% vertrouwen heb in een nieuw vaccin. Dat tesamen met een continu drammend signaal vanuit de overheid die alleen maar lijkt te geloven in een vaccin als enige oplossing en massale controle in de vorm van apps/testbewijzen/lockdowns geeft mij geen reden om fluitend achter de meute aan te lopen.

Ik wil het best even een paar jaar aankijken en zien hoe dit vuurtje ofwel uitdooft, danwel beter beheersbaar wordt. Keer op keer wordt de onkunde en de onjuiste belangen aangetoond van de heren in Den Haag dus ook bij de hele Corona-problematiek komen er nog wel wat apen uit de mouw de komende tijd.
Men moet eens stoppen met het zichzelf blindstaren op alleen maar mortaliteitscijfers en ziekenhuisopnames, en eens inzien dat een zeer significant deel van covid-geinfecteerden maanden na infectie nog steeds uitgeschakeld zijn.

Dus ook diegene die niet in het ziekenhuis opgenomen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2021 12:43:23 ]
pi_199830388
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:40 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Men moet eens stoppen met het zichzelf blindstaren op alleen maar mortaliteitscijfers en ziekenhuisopnames, en eens inzien dat een zeer significant deel van covid-geinfecteerden maanden na infectie nog steeds uitgeschakeld zijn.
Dat bagatelliseer ik ook niet, maar ook dat is voor mij een bijzonder klein risico als ik het RIVM moet geloven

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/long-covid

Long Covid komt bij 1 op de 5 COVID besmettingen (met name) voor bij:
- mensen op hogere leeftijd
- na ziekenhuisopname door COVID
- verhoogd BMI
- mensen met astma
- vrouwen

5x 'niet van toepassing' voor mij.

quote:
RIVM:
V: Hoe vaak komt Long COVID voor?
A: Dat is nog niet zeker.
pi_199830411
Als je nu kijkt hoe snel en hoe hard het gaat in UK met de Deltavariant, ben ik toch blij dat ik volgende week mijn prik krijg. Ook al denk ik dat corona voor mij niet heel gevaarlijk is, maakt het het leven toch een stuk makkelijker. Kan weer gewoon het voetbalstadion in zonder te testen, kan weer op vakantie binnen Europa zonder te testen. Scheelt een hoop gedoe, tijd en geld.
pi_199830432
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:44 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Dat bagatelliseer ik ook niet, maar ook dat is voor mij een bijzonder klein risico als ik het RIVM moet geloven

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/long-covid

Long Covid komt bij 1 op de 5 COVID besmettingen (met name) voor bij:
- mensen op hogere leeftijd
- na ziekenhuisopname door COVID
- verhoogd BMI
- mensen met astma
- vrouwen

5x 'niet van toepassing' voor mij.
[..]

20%..

4 van die 5 zijn niet van toepassing op mij (ben 40, ben geen vrouw, heb een gezonde BMI, geen astma), en toch loop ik nu fijn met long covid.

Maar blijf het maar lekker downplayen ^O^

Deze 'kleine' kans op long covid downplay je, terwijl je voor een statistisch gezien veel kleinere kans op een bijwerking van een vaccin bang bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2021 12:53:53 ]
pi_199830473
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:38 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel moet ik dus kiezen tussen een bijzonder laag risico op Corona met noemenswaardige gevolgen versus een bijzonder laag risico op korte termijn bijwerkingen van een vaccin wat niet eens volledig effectief is. De lange termijn bijwerkingen weten we nog niet, maar de verhalen rondom Pandemrix t.t.v. de Mexicaanse griep zorgen er bij mij voor dat ik geen 100% vertrouwen heb in een nieuw vaccin. Dat tesamen met een continu drammend signaal vanuit de overheid die alleen maar lijkt te geloven in een vaccin als enige oplossing en massale controle in de vorm van apps/testbewijzen/lockdowns geeft mij geen reden om fluitend achter de meute aan te lopen.

Ik wil het best even een paar jaar aankijken en zien hoe dit vuurtje ofwel uitdooft, danwel beter beheersbaar wordt. Keer op keer wordt de onkunde en de onjuiste belangen aangetoond van de heren in Den Haag (ik noem een toeslagenschandaal, Omtzigt-elders), dus ook bij de hele Corona-problematiek komen er nog wel wat apen uit de mouw de komende tijd.
Waarom haal je Den Haag aan als dit een wereldwijde strategie is?
pi_199830521
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:46 schreef Shaar12 het volgende:
Als je nu kijkt hoe snel en hoe hard het gaat in UK met de Deltavariant, ben ik toch blij dat ik volgende week mijn prik krijg. Ook al denk ik dat corona voor mij niet heel gevaarlijk is, maakt het het leven toch een stuk makkelijker. Kan weer gewoon het voetbalstadion in zonder te testen, kan weer op vakantie binnen Europa zonder te testen. Scheelt een hoop gedoe, tijd en geld.
En dit mensen, is in essentie waar het mis gaat. We prikken niet zozeer vanwege de gezondheid, maar omdat het makkelijker is, omdat we geen gedoe willen, omdat we weer leuke dingen willen doen...
pi_199830553
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:48 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

20%..

4 van die 5 zijn niet van toepassing op mij (ben 40, ben geen vrouw, heb een gezonde BMI, geen astma), en toch loop ik nu fijn met long covid.

Maar blijf het maar lekker downplayen ^O^

Deze 'kleine' kans op long covid downplay je, terwijl je voor een statistisch gezien veel kleinere kans op een bijwerking van een vaccin bang bent.
Wat is mijn kans op een fikse griep dan? Daarvan kan ik toch ook in het ziekenhuis belanden of op de IC? Daar neem ik nu ook geen griepprik tegen. Waarom voeren we daar geen Griep-App voor in of testbewijzen om te mogen reizen?

Waarom moeten we nu met Corona doen alsof, kostte wat het kost, elk mensenleven gered moet worden? We deden het toch om de druk op de zorg te verlagen? Wat zijn onze lange termijn plannen dan voor de IC's, voor als golf 4, 5 en 6, of Covid 20/21/22 voor de deur staan? Hoe gaan we dit in de toekomst voorkomen?

Bij het leven hoort risico, en ook dat we een keer dood gaan. De inmenging van de overheid op deze problematiek neemt té totalitaire vormen aan en mensen willen dat niet erkennen of inzien.
pi_199830564
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:51 schreef Questular het volgende:

[..]

Waarom haal je Den Haag aan als dit een wereldwijde strategie is?
Omdat we in Nederland wonen en Den Haag hier de grootste invloed heeft en spreekbuis is. Neemt niet weg dat dit in elk land speelt omdat er uiteraard overkoepelende organen zoals een WHO dezelfde strategieën promoot.
pi_199830573
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:58 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wat is mijn kans op een fikse griep dan? Daarvan kan ik toch ook in het ziekenhuis belanden of op de IC? Daar neem ik nu ook geen griepprik tegen. Waarom voeren we daar geen Griep-App voor in of testbewijzen om te mogen reizen?

Waarom moeten we nu met Corona doen alsof, kostte wat het kost, elk mensenleven gered moet worden? We deden het toch om de druk op de zorg te verlagen? Wat zijn onze lange termijn plannen dan voor de IC's, voor als golf 4, 5 en 6, of Covid 20/21/22 voor de deur staan? Hoe gaan we dit in de toekomst voorkomen?

Bij het leven hoort risico, en ook dat we een keer dood gaan. De inmenging van de overheid op deze problematiek neemt té totalitaire vormen aan en mensen willen dat niet erkennen of inzien.
Zucht.

En weer gooi je het op ziekenhuisopnames en doden.

Men wil de lange termijngevolgen van covid niet erkennen of inzien. De inmenging van de overheid speelt hier totaal geen rol in, maar men wil gewoon overal lekker tegen zijn.

En nu nog steeds Covid met griep vergelijken... Dan heb je toch echt een gigantische plaat voor je kop.

Sterkte ermee. BNW is een deurtje verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2021 13:02:23 ]
pi_199830595
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:55 schreef Thrilled het volgende:

[..]

En dit mensen, is in essentie waar het mis gaat. We prikken niet zozeer vanwege de gezondheid, maar omdat het makkelijker is, omdat we geen gedoe willen, omdat we weer leuke dingen willen doen...
Ik ben blij dat jij bepaalt waar het voor mij mis gaat. Volgens mij laten de cijfers overal ter wereld zien dat hoe meer er gevaccineerd wordt, hoe minder covid er rond waart. Verder moet iedereen lekker zelf weten wat ie doet, maar ik wil die prik en of het nou voor mijn gezondheid of voor het gemak van leven is, is mijn zaak, toch?
pi_199830627
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:58 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Of maar een heel klein groepje mensen maakt zich hier druk om en de rest vindt het fijn dat de overheden en de medische wereld zo snel heeft gereageerd op corona (en dus niet een griep) en nu een vaccin kan aanbieden.

Een vaccin wat trouwens alle stappen netjes heeft doorlopen in het goedkeuringsproces.
pi_199830665
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:00 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Zucht.

En weer gooi je het op ziekenhuisopnames en doden.

Men wil de lange termijngevolgen van covid niet erkennen of inzien. De inmenging van de overheid speelt hier totaal geen rol in, maar men wil gewoon overal lekker tegen zijn.

En nu nog steeds Covid met griep vergelijken... Dan heb je toch echt een gigantische plaat voor je kop.

Sterkte ermee. BNW is een deurtje verder.
Als we het niet over ziekenhuisopnames of doden mogen hebben, dan is COVID toch ook helemaal geen issue? Waarom domineert het dan de wereld op dit moment?

We moeten leven met ziektes als kanker, hart- en vaatziekten, noem alles maar op, maar COVID krijgt een uitzonderingspositie. Daarvoor moet ineens alles wijken..? Er staat geen BOA voor mijn deur als ik een avondje fastfood eet omdat ik dicht aan het groeien ben, of als ik een sigaret opsteek (want druk op de zorg), maar als ik terug kom uit Italië moet ik 10 dagen binnen blijven anders krijg ik een boete...

Ik wil zeker niet overal tegen zijn, ik ben van nature juist confrontatie-vermijdend, maar je voelt aan alles dat dit niet logisch is wat hier gebeurd. Ik snapte in het begin heel goed (toen men nog dacht dat COVID een IFR van 3 á 4 procent had) dat we allemaal in de kramp schoten en vanuit paniek alles op slot gooiden, af aan het wachten waren wat het was en wat het deed met ons, maar nu, met alle informatie die er is, blijven we aan symptoombestrijding doen. We varen niet meer in de mist, moeten niet meer met 50% van de kennis 100% van de besluiten nemen en hoeven met de inmiddels gevaccineerde kwetsbare groepen zeker geen totalitaire maatregelen meer door te voeren.

Jammer dat je de discussie afkapt omdat je niet met een andere bril wil kijken naar wat we hier als mensheid aan het doen zijn met elkaar. Ik ontken COVID niet, ik geloof niet in magnetisme of chips na vaccinatie of dat Bill Gates het mastermind is of iets dergelijks. Het is triest om te zien dat je tegenwoordig alleen maar een wappie of een schaap kan zijn, maar dat de grote groep twijfelende of kritische mensen daartussen stelselmatig de deur gewezen worden...
pi_199830702
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:03 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat jij bepaalt waar het voor mij mis gaat. Volgens mij laten de cijfers overal ter wereld zien dat hoe meer er gevaccineerd wordt, hoe minder covid er rond waart. Verder moet iedereen lekker zelf weten wat ie doet, maar ik wil die prik en of het nou voor mijn gezondheid of voor het gemak van leven is, is mijn zaak, toch?
Zeker is dat jouw zaak, maar zodra er consequenties (wel / niet naar evenementen / vakantie etc.) worden gekoppeld aan het wel of niet zetten van een prik (op grote schaal) dan wordt het vanzelf een collectieve zaak. Ik zou ook willen dat iedereen zoiets had van 'lekker zelf weten wat iedereen doet', maar het moeten tonen van een QR-code gooit wel roet in dat eten..
pi_199830722
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:14 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Zeker is dat jouw zaak, maar zodra er consequenties (wel / niet naar evenementen / vakantie etc.) worden gekoppeld aan het wel of niet zetten van een prik (op grote schaal) dan wordt het vanzelf een collectieve zaak. Ik zou ook willen dat iedereen zoiets had van 'lekker zelf weten wat iedereen doet', maar het moeten tonen van een QR-code gooit wel roet in dat eten..
Je kunt gewoon naar evenementen als je niet gevaccineerd bent. Echter moet je dan wel even een stokkie in je neus douwen.
pi_199830747
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:06 schreef Questular het volgende:

[..]

Of maar een heel klein groepje mensen maakt zich hier druk om en de rest vindt het fijn dat de overheden en de medische wereld zo snel heeft gereageerd op corona (en dus niet een griep) en nu een vaccin kan aanbieden.

Een vaccin wat trouwens alle stappen netjes heeft doorlopen in het goedkeuringsproces.
Ik ben mij ervan bewust dat ik in de minderheid ben hoor, maar dat wil niet zeggen dat de ene fout is en de ander het juist heeft toch? Ik denk dat heel veel mensen ook niet verder kijken naar wat dit op de lange termijn zou kunnen betekenen.

Hoe ziet Nederland er over 4, 8 of 12 jaar uit met het huidige politieke klimaat. Wie zit er dan in het torentje en wat voor organisatie is de EU dan geworden? Willen we ze nu wel deze middelen in handen geven die ze, zeker met de huidige investeringskosten en regelgeving die ze opstellen, echt niet meer weg gaan geven...
pi_199830762
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:15 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Je kunt gewoon naar evenementen als je niet gevaccineerd bent. Echter moet je dan wel even een stokkie in je neus douwen.
I know, maar wat vind je daarvan? Als gevaccineerde kan je net zo goed positief zijn en juist de niet-gevaccineerde besmetten. De niet-gevaccineerden krijgen vervolgens de schuld van de verspreidingen, terwijl een vaccinatie dus helemaal niks zegt...

Nog even los van asymptotisch positief zijn dan...
pi_199830818
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:46 schreef Shaar12 het volgende:
Ook al denk ik dat corona voor mij niet heel gevaarlijk is, maakt het het leven toch een stuk makkelijker. Kan weer gewoon het voetbalstadion in zonder te testen, kan weer op vakantie binnen Europa zonder te testen. Scheelt een hoop gedoe, tijd en geld.
Dit is de slechtste reden om jezelf te laten vaccineren. Ik begrijp dat je als alle landen in in de EU in juli op groen staan (kans is heel groot) je gewoon kan reizen zonder test / vaccinatie.

twitter
pi_199830916
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:25 schreef zoost het volgende:

[..]

Dit is de slechtste reden om jezelf te laten vaccineren.
Er zijn geen slechte redenen voor vaccinatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')