Noem eens met bewijs 1 partij die welquote:Op donderdag 3 juni 2021 09:49 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
"VVD'ers hebben een afkeer van GroenLinks".
Dat is nogal zwak uitgedrukt. VVD'ers willen niet dat Nederland wordt volgeplemd met windmolens en AZC's op elke straathoek. VVD'ers willen dat boeren op een nette manier worden geholpen een transitie naar een duurzame economie te kunnen maken. VVD'ers willen dat klimaatmaatregelen betaalbaar zijn voor de gewone man; miljoenen mensen die hun huis uit moeten en onder bruggen moeten slapen omdat zij de kosten niet kunnen betalen is een no go. VVD'ers zien bedrijven als bron van welvaart en niet als vijanden van de samenleving. VVD'ers vinden heterosex normaal en zien queer en transgenders niet als dwingende norm. VVD'ers zijn trots op Nederland en haar cultuur. VVD'ers willen alleen vluchtelingen helpen en dan opvangen in de eigen regio. Voor bedriegers is geen plaats in dit land.
Kortom, de verschillen met GroenLinks zijn onoverbrugbaar. Een kabinet met deze linkse idioten kan er gewoon niet komen.
Uit datzelfde stuk:quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:20 schreef Hanca het volgende:
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar ik vond dit wel een interessant stukje:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20210603
De extreem rechtse tokkiekrant van Nederland heeft een agenda. Je verwacht het niet.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Uit datzelfde stuk:
Wopke Hoekstra drinkt volgende week koffie met Joost Eerdmans van JA21. In het weekend na de verkiezingen had Rutte al gebeld met Eerdmans: hij wilde gaan zeggen dat een coalitie met JA21 ook kon, maar alleen als Eerdmans dat zag zitten. Eerdmans ziet het zitten.
Waar zijn de verontwaardigde Telegraafkoppen? Er wordt gepraat, buiten de formateurs om, tussen rechtse fractievoorzitters. We worden beflikkerd, achterkamertjespolitiek.
Lees je eigen tekst nou eens terug beste kerel.quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:49 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
"VVD'ers hebben een afkeer van GroenLinks".
Dat is nogal zwak uitgedrukt. VVD'ers willen niet dat Nederland wordt volgeplemd met windmolens en AZC's op elke straathoek. VVD'ers willen dat boeren op een nette manier worden geholpen een transitie naar een duurzame economie te kunnen maken. VVD'ers willen dat klimaatmaatregelen betaalbaar zijn voor de gewone man; miljoenen mensen die hun huis uit moeten en onder bruggen moeten slapen omdat zij de kosten niet kunnen betalen is een no go. VVD'ers zien bedrijven als bron van welvaart en niet als vijanden van de samenleving. VVD'ers vinden heterosex normaal en zien queer en transgenders niet als dwingende norm. VVD'ers zijn trots op Nederland en haar cultuur. VVD'ers willen alleen vluchtelingen helpen en dan opvangen in de eigen regio. Voor bedriegers is geen plaats in dit land.
Kortom, de verschillen met GroenLinks zijn onoverbrugbaar. Een kabinet met deze linkse idioten kan er gewoon niet komen.
Nou nou nou. In de praktijk is er best wat overlap te vinden en krijgt GL wat kruimels en zet de VVD de hoofdlijnen uit. Ik ben er verder ook geen fan van dat zowel GL als PvdA aan het roer gaan staan, maar zo'n dramatiek zal het ook allemaal niet worden.quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:49 schreef Subw00fer het volgende:
Kortom, de verschillen met GroenLinks zijn onoverbrugbaar.
In ons polder systeem kan dat ook helemaal niet.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou nou nou. In de praktijk is er best wat overlap te vinden en krijgt GL wat kruimels en zet de VVD de hoofdlijnen uit. Ik ben er verder ook geen fan van dat zowel GL als PvdA aan het roer gaan staan, maar zo'n dramatiek zal het ook allemaal niet worden.
Dit kun je wel vergeten.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:43 schreef Mikeytt het volgende:
Ik hoop nog steeds op een VVD, GL, PVDA, SP, VOLT, D66, PVDD coalitie
A man can dream.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:45 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Dit kun je wel vergeten.
??quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:47 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Ik ben wel heel erg benieuwd wat er in dat achterkamertje is besproken. Want vrouw Kaag moet haar zin krijgen dat is zeker. Desnoods zonder VVD Als het aan haar ligt. Ze bespreken nu om de neuzen dezelfde kant op te zetten. Wat zullen die gevloekt hebben dat ze betrapt zijn.
Er zijn partijen met meer zetels. Maar als je niet aan de hand van Rutte meeloopt wordt je buiten gesloten. Arrogante Kaag zei het al .u blijft wat mij betreft in de oppositie. Ooit keert het tij weer voor D66 en staan ze weer op 6 zetels.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lees je eigen tekst nou eens terug beste kerel.
Het is maar goed dat de mensen die namens de VVD de onderhandelingen voeren niet zo spreken over andere partijen. Als je namelijk dit soort vijandige aannames gaat hanteren, doet alsof een partij een seksuele oriëntatie als 'dwingende norm' wil invoeren en spreekt over 'linkse idioten' (er van uitgaande dat je JA21/FVD/PVV dan ook schaart onder rechtse idioten) dan kom je met geen enkele partij tot een akkoord. Onderhandelingen vereisen nuance.
Alsof een partij met wat, 8 zetels, überhaupt zo'n grote stempel kan drukken op een regeerakkoord ook. Stel je niet zo aan.
Maar achter de rug met elkaar overleggen over de formatie terwijl je nog niet gezamenlijk bij de informateur langs bent geweest doen ze allemaal hoor!1!! Enig bewijs daarvoor heb ik nog niet gekregen maar het is me vertelt door vele Kaag aanhangers in het vorige deel.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:47 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Ik ben wel heel erg benieuwd wat er in dat achterkamertje is besproken. Want vrouw Kaag moet haar zin krijgen dat is zeker. Desnoods zonder VVD Als het aan haar ligt. Ze bespreken nu om de neuzen dezelfde kant op te zetten. Wat zullen die gevloekt hebben dat ze betrapt zijn.
Dromen mag .quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
A man can dream.
Al denk ik dat we het wel echt met VVD, CDA, D66, GL en PvdA moeten doen.
Of VVD, D66, GL, PvdA en VOLT sluit ik ook nog niet uit
Klaver schrok omdat een verslaggever daar stond toen hij naar buiten wilde komen. Had hij niet verwachtquote:
Moet wel. Als GL afvalt, dan valt PvdA ook af. Ploumen gaat niet zonder tweede linkse partij in de coalitie.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:51 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Dromen mag .
GL gaat het niet worden. Vermoed ik.
Dat zouden ze toch niet meer doen? Dat was toch duidelijk uitgesproken door alle partijen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:50 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Maar achter de rug met elkaar overleggen over de formatie terwijl je nog niet gezamenlijk bij de informateur langs bent geweest doen ze allemaal hoor!1!! Enig bewijs daarvoor heb ik nog niet gekregen maar het is me vertelt door vele Kaag aanhangers in het vorige deel.
Als je een paar post terug leest, zie je dat Wopke en Rutte ook allebei met Joost Eerdmans hebben gebeld.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:50 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Maar achter de rug met elkaar overleggen over de formatie terwijl je nog niet gezamenlijk bij de informateur langs bent geweest doen ze allemaal hoor!1!! Enig bewijs daarvoor heb ik nog niet gekregen maar het is me vertelt door vele Kaag aanhangers in het vorige deel.
Hadden ze als hoofdonderhandelaars overleg samen met de secondanten erbij? Dikke nope.quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:10 schreef papert het volgende:
[..]
Als je een paar post terug leest, zie je dat Wopke en Rutte ook allebei met Joost Eerdmans hebben gebeld.
Bovendien is iedereen die het niet met jou eens is, niet perse een Kaag aanhanger. Zo controversieel is Kaag niet. Dat je voor, of tegen haar moet zijn.
Je meent het echt he? Waar ben je zo bang voor? Het CDA zou toch helemaal niet meedoen? Of is dat nu veranderd nu Omzigt langer ziek thuis zit?quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hadden ze als hoofdonderhandelaars overleg samen met de secondanten erbij? Dikke nope.
Die oude achterkamerpolitiek is tot op heden tijdens deze formatie voorbehouden aan D66/PvdA/GL.
Echt top voor het onderlinge vertrouwen... Ook zo'n dingetje wat al maanden speelt en waar nu even extra olie op is gegooid door deze drie partijen.
Ik ben nergens bang voor. Maar waar ik me zorgen over maak is het vertrouwen van de burger in de landelijke politiek.quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:31 schreef papert het volgende:
[..]
Je meent het echt he? Waar ben je zo bang voor? Het CDA zou toch helemaal niet meedoen? Of is dat nu veranderd nu Omzigt langer ziek thuis zit?
Uiteindelijk komt er gewoon een rechts kabinet. d66 vindt nieuwe verkiezingen te risicovol. PvdA en GL die elkaar vastklampen mogen straks met 16 andere partijen telkens 1 minuutje in de interruptiemicrofoon roepen dat ze het allemaal waardeloos vinden.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Uit datzelfde stuk:
Wopke Hoekstra drinkt volgende week koffie met Joost Eerdmans van JA21. In het weekend na de verkiezingen had Rutte al gebeld met Eerdmans: hij wilde gaan zeggen dat een coalitie met JA21 ook kon, maar alleen als Eerdmans dat zag zitten. Eerdmans ziet het zitten.
Waar zijn de verontwaardigde Telegraafkoppen? Er wordt gepraat, buiten de formateurs om, tussen rechtse fractievoorzitters. We worden beflikkerd, achterkamertjespolitiek.
Een rechts kabinet, met welke partijen dan?quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:01 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt er gewoon een rechts kabinet. d66 vindt nieuwe verkiezingen te risicovol. PvdA en GL die elkaar vastklampen mogen straks met 16 andere partijen telkens 1 minuutje in de interruptiemicrofoon roepen dat ze het allemaal waardeloos vinden.
Wacht even, wat?quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hadden ze als hoofdonderhandelaars overleg samen met de secondanten erbij? Dikke nope.
Die oude achterkamerpolitiek is tot op heden tijdens deze formatie voorbehouden aan D66/PvdA/GL.
Echt top voor het onderlinge vertrouwen... Ook zo'n dingetje wat al maanden speelt en waar nu even extra olie op is gegooid door deze drie partijen.
Nope. Dat zegt ook helemaal niemand.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wacht even, wat?
De huidige vertrouwensproblematiek komt bij D66/GL/PvdA vandaan?
VVD, d66, CDA en Ja21quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Een rechts kabinet, met welke partijen dan?
Klaver loopt al jaren rond met een slecht geweten.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:54 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Klaver schrok omdat een verslaggever daar stond toen hij naar buiten wilde komen. Had hij niet verwacht
D66 zal daar gek zijn, dat is nog een stuk erger dan het huidige kabinet voor hen. Met CU hadden ze nog een partner op linkse onderwerpen en klimaat. Dit is helemaal verschrikkelijk voor ze.quote:
Joost Eerdmans een grotere Judas bestaat er niet. Heeft in ik weet niet hoeveel Partijen gezeten maar is overal weg gejaagd . Met Ja21 in de regering is een bom plaatsen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:10 schreef papert het volgende:
[..]
Als je een paar post terug leest, zie je dat Wopke en Rutte ook allebei met Joost Eerdmans hebben gebeld.
Bovendien is iedereen die het niet met jou eens is, niet perse een Kaag aanhanger. Zo controversieel is Kaag niet. Dat je voor, of tegen haar moet zijn.
quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's ongeveer even geloofwaardig als SP, PvdD, GL en FVD.
Precies, dit is nu mooi in beeld gebracht. Ik vind mooi.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:22 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Klaver loopt al jaren rond met een slecht geweten.
Ik interpreteer de feiten over GroenLinks op mijn manier, jij mag het op jouw manier doen. Dus er is geen sprake van nepnieuws, wel van verschil van mening, van een andere bril opzetten.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Noem eens met bewijs 1 partij die wel
- mensen hun huis uit wil zetten en onder bruggen laten slapen
- een afkeer heeft van hetero's
- queer en transgenders als de norm ziet
- bedrijven ziet als gevaar van de samenleving
En als je dat niet kunt, hou dan gewoon eens op met nepnieuws verspreiden.
Nee niks. Dit zijn gewoon alternatieve feiten, hetgeen een eufemisme is voor nepnieuws.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:04 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Ik interpreteer de feiten over GroenLinks op mijn manier, jij mag het op jouw manier doen. Dus er is geen sprake van nepnieuws, wel van verschil van mening.
Zoals Nietzsche stelt: "er zijn geen feiten, slechts interpretaties".quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee niks. Dit zijn gewoon alternatieve feiten, hetgeen een eufemisme is voor nepnieuws.
Filosofen zijn vage types, hier houden we het gewoon bij de werkelijkheid.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:09 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Zoals Nietzsche stelt: "er zijn geen feiten, slechts interpretaties".
Grappig dat je dit zegt want de waarneming van de werkelijkheid is de kern van de filosofie. De werkelijkheid bestaat domweg niet, wel de waarneming van de werkelijkheid. En die is subjectief.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Filosofen zijn vage types, hier houden we het gewoon bij de werkelijkheid.
Nee, niemand mag dergelijk nepnieuws verspreiden. Kan nog gevaarlijk zijn ook. Je moet er gewoon mee ophouden om dergelijke beweringen zonder enige grond van waarheid te doen. Als je iets wil zeggen over GL, kijk dan naar hun verkiezingsprogramma, bekijk hun moties, lees de interviews. En als je dan iets niet bevalt kun je dat citeren en aangeven waarom je GL niks vindt. Maar niet met dergelijke smerige leugens.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:04 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Ik interpreteer de feiten over GroenLinks op mijn manier, jij mag het op jouw manier doen. Dus er is geen sprake van nepnieuws, wel van verschil van mening, van een andere bril opzetten.
Ik kijk, lees en luister alles over GroenLinks. Ik interpreteer en interpreteer ....quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, niemand mag dergelijk nepnieuws verspreiden. Kan nog gevaarlijk zijn ook. Je moet er gewoon mee ophouden om dergelijke beweringen zonder enige grond van waarheid te doen. Als je iets wil zeggen over GL, kijk dan naar hun verkiezingsprogramma, bekijk hun moties, lees de interviews. En als je dan iets niet bevalt kun je dat citeren en aangeven waarom je GL niks vindt. Maar niet met dergelijke smerige leugens.
En interpreteren moet je dus mee stoppen. Gewoon een bron geven voor zo'n bewering. Is die bron er niet, dan zeg je het niet.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:17 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Ik kijk, lees en luister alles over GroenLinks. Ik interpreteer en interpreteer ....
Ja, zo kun je er wel van alles aan ophangen natuurlijk. Wat faal je dan hard zeg. ______________!quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:04 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Ik interpreteer de feiten over GroenLinks op mijn manier, jij mag het op jouw manier doen. Dus er is geen sprake van nepnieuws, wel van verschil van mening, van een andere bril opzetten.
Hier interpreteer je dus ook de werkelijkheid. Dat mag van mij.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verder slaat het citaat van Nietsche (die jij verder denk ik niet gelezen hebt) .....
Dit is ook een interpretatie van de werkelijkheid.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, zo kun je er wel van alles aan ophangen natuurlijk. Wat faal je dan hard zeg. ______________!
Auto kapot? Vieze vuile GL'ers!!
Koffiefilters op? Vieze vuile GL'ers!!1
Vrouw heeft hoofdpijn? Vieze vuile GL'ers!!11
etc.etc.
En daarmee heb je elke poging tot inhoudelijke discussie de nek omgedraaid. Goed bezig.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:04 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Nee, ik trek een conclusie uit het feit dat jij Nietsche verkeerd citeert.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:19 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Hier interpreteer je dus ook de werkelijkheid. Dat mag van mij.
Sorry voor de spelfout. Ik geef toe dat het 15 jaar geleden is dat ik voor het laatst iets van Nietzsche las.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:22 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
En jij kan niet eens de naam van grote denkers spellen. Houd toch op joh. GroenLinks is en blijft een gevaarlijke sekte of een collectie van malloten zoals Ronald Plasterk onlangs schreef.
Lol, nee. De boel bij elkaar liegen en demoniseren is niet 'de feiten op een eigen manier interpreteren'.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:04 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij niets met filosofie hier dus dat probleem hebben wij niet. Volg maar gewoon de aanwijzingen van de mods op en je filosofische bezwaren nemen we voor kennis aan.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:15 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt want de waarneming van de werkelijkheid is de kern van de filosofie. De werkelijkheid bestaat domweg niet, wel de waarneming van de werkelijkheid. En die is subjectief.
Daarvoor is bijvoorbeeld de CDA-vriendjespolitiek rond de mondkapjes van Siewert veel schadelijker. Of de omgang met Omtzigt. Of de toeslagenaffaire.quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik ben nergens bang voor. Maar waar ik me zorgen over maak is het vertrouwen van de burger in de landelijke politiek.
D66 gaat natuurlijk echt niet met zo’n bruin uitwerpsel van FvD regeren.quote:
Die laatste zeker. Van de rest zie ik graag metingen van je tegemoet en ik ben reuze benieuwd hoe je de schadelijkheid hebt gemeten en welke schaal je gebruikt.quote:Op donderdag 3 juni 2021 14:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daarvoor is bijvoorbeeld de CDA-vriendjespolitiek rond de mondkapjes van Siewert veel schadelijker. Of de omgang met Omtzigt. Of de toeslagenaffaire.
Nou, dat wordt nog zeker weer 50 jaar oppositievoeren en zeggen dat Nederland een kutland is.quote:Het 'Marxistisch Forum' binnen de SP wil kandidaten leveren voor het bestuur van de partij. Het Forum wil dat de SP linkser en democratischer wordt. Ook moeten de banden met jongerenorganisatie Rood worden hersteld en moet het royement van leden van het 'Communistisch Platform' worden teruggedraaid.
Het Marxistisch Forum bestaat sinds september vorig jaar en is opgezet om de marxistische vleugel binnen de partij te verenigen. Het vindt dat de SP verrechtst. "Wij staan voor een andere koers dan die van de huidige partijtop; dan moeten we ook proberen die te vervangen", zegt voorzitter Hardam van de SP in Rotterdam. Hij is namens het Marxistisch Forum ook kandidaat voor het landelijk partijvoorzitterschap.
Steunverklaringen
Het Forum vindt verder onder meer dat de SP actief moet proberen de kapitalistische orde omver te werpen. Verder streeft het naar politieke onafhankelijkheid. Dat betekent volgens de initiatiefnemers dat de SP zich onafhankelijk van staat en kapitaal moet organiseren en ook niet zomaar in een regeringscoalitie moet stappen.
De kandidaten zijn nu bezig steunverklaringen te verzamelen. Als ze er genoeg hebben, kunnen ze zich officieel kandidaat stellen. De verkiezingen voor het SP-bestuur zijn in november.
Mag toch hopen dat iedereen in Den Haag zich verre houdt van Joost 'vuurwerkbril' Eerdmans.quote:Op donderdag 3 juni 2021 14:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
D66 gaat natuurlijk echt niet met zo’n bruin uitwerpsel van FvD regeren.
Er komt geen kabinet met JA21. Dat weet jij, dat weet ik, dat weten Hoekstra, Rutte en Eerdmans, dat weet iedereen in Nederland. Daarom is het ook zo kinderachtig van ze dat ze toch weer met ze overleggen. Puur tijdrekken om hun achterban aan de combi GL en PvdA te laten wennen. Ik geef wat dat betreft Ploumen gelijk, de tijd van schijnbewegingen is voorbij.quote:Op donderdag 3 juni 2021 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat iedereen in Den Haag zich verre houdt van Joost 'vuurwerkbril' Eerdmans.
Er moet mee gesproken worden al was het alleen maar om te kunnen zeggen "We hebben iedereen gesproken maar we konden met partij X geen raakvlak vaststellen".quote:Op donderdag 3 juni 2021 17:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er komt geen kabinet met JA21. Dat weet jij, dat weet ik, dat weten Hoekstra, Rutte en Eerdmans, dat weet iedereen in Nederland. Daarom is het ook zo kinderachtig van ze dat ze toch weer met ze overleggen. Puur tijdrekken om hun achterban aan de combi GL en PvdA te laten wennen. Ik geef wat dat betreft Ploumen gelijk, de tijd van schijnbewegingen is voorbij.
Of het gevaar nu bruin of rood is. Lood om oud ijzer.quote:Op donderdag 3 juni 2021 14:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
D66 gaat natuurlijk echt niet met zo’n bruin uitwerpsel van FvD regeren.
Waarom? Om zijn bril?quote:Op donderdag 3 juni 2021 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat iedereen in Den Haag zich verre houdt van Joost 'vuurwerkbril' Eerdmans.
Het probleem van Hoekstra is dat hij zijn halve partij tegen zich in het harnas gaat jagen als hij wel een voorkeur uitspreekt. Of de andere helft, als hij de andere voorkeur kiest.quote:Op donderdag 3 juni 2021 17:58 schreef VoMy het volgende:
Door de versplintering op rechts, heb je na VVD+CDA+PVV nog minstens 3 partijen nodig om op een meerderheid te komen.
Dus moet D66 er bijna wel bij, en die willen niet met maar 1 progressieve gelijke in een coalitie met de rechtsconservatieven van CDA en VVD. Hoekstra kan klagen wat ie wil, maar zo zit het nu eenmaal. Zelf heeft ie in zijn 6 maanden als lijsttrekker überhaupt nog geen voorkeur of koers laten doorschemeren, misschien moet ie daar eens aan gaan werken.
Als dat het argument is....quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom? Om zijn bril?
Voor de verkiezingen was natuurlijk al duidelijk dat op een partij als FvD stemmen eigenlijk een stem was voor linkse partijen in de regering.quote:Op donderdag 3 juni 2021 17:58 schreef VoMy het volgende:
Door de versplintering op rechts, heb je na VVD+CDA+PVV nog minstens 3 partijen nodig om op een meerderheid te komen.
Dus moet D66 er bijna wel bij, en die willen niet met maar 1 progressieve gelijke in een coalitie met de rechtsconservatieven van CDA en VVD. Hoekstra kan klagen wat ie wil, maar zo zit het nu eenmaal. Zelf heeft ie in zijn 6 maanden als lijsttrekker überhaupt nog geen voorkeur of koers laten doorschemeren, misschien moet ie daar eens aan gaan werken.
De vraag is hoeveel er van het CDA overblijft als ze niet meeregeren, denk ik.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het probleem van Hoekstra is dat hij zijn halve partij tegen zich in het harnas gaat jagen als hij wel een voorkeur uitspreekt. Of de andere helft, als hij de andere voorkeur kiest.
Omdat het een onbetrouwbare ruziezoeker en politiek lichtgewicht is die zo weer naar een andere partij hopt. Zijn belachelijke brillen zijn slechts een bijkomend argument.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom? Om zijn bril?
Het is inderdaad de vraag, ik durf er geen antwoord op te geven. Het is ook niet dat deelname aan Rutte-III de partij nu erg veel heeft opgeleverd (in electoraal opzicht).quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel er van het CDA overblijft als ze niet meeregeren, denk ik.
Sterke argumentatie en onderbouwing. Ik ben om!quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat het een onbetrouwbare ruziezoeker en politiek lichtgewicht is die zo weer naar een andere partij hopt. Zijn belachelijke brillen zijn slechts een bijkomend argument.
Luttele maanden geleden was hij nog de nummer 2 of 3 van de FvD.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Sterke argumentatie en onderbouwing. Ik ben om!
Wellicht wel meer dan als ze wel meeregeren met GroenLinks, D66 en PvdA.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eerdmans is een politieke windvaan, een rasopportunist die altijd op zoek is naar een nieuw vehikel waarmee hij zijn grote politieke ambities hoopt waar te maken. Zulke figuren moet je verre van de macht houden, omdat ze notoir onbetrouwbaar zijn en alles in dienst stellen van hun eigen ambities.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom? Om zijn bril?
Mooi, het is natuurlijk politieke basiskennis maar ben blij dat ik je wat heb kunnen uitleggen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Sterke argumentatie en onderbouwing. Ik ben om!
Vergelijk je nu het nationaal socialisme/fascisme met sociaal democratie?quote:Op donderdag 3 juni 2021 17:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Of het gevaar nu bruin of rood is. Lood om oud ijzer.
Ik vergelijk nazisme met communisme.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:33 schreef papert het volgende:
[..]
Vergelijk je nu het nationaal socialisme/fascisme met sociaal democratie?
Fijn dat je kan genieten van de onbestuurbaarheid van een land.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:35 schreef -XOR- het volgende:
Ik kan er wel van genieten dat de afgelopen verkiezingen een rechtse pyrrhusoverwinning hebben opgeleverd, links ongeveer kan vragen wat het wil en men op rechts slechts kreten van afschuw kan slaken. In de messen gelopen van het eigen onfatsoen.
Ik denk dat ze eerder zetels winnen in de oppositie, waar ze afstand kunnen nemen van Rutte en zo de logische opvolger van Rutte kunnen leveren, dan in de coalitie waar ze altijd "VVD-light" blijven.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij bent een van de personen die wil dat het CDA niet meeregeert, nota bene terwijl je zegt te denken dat GL, PvdA en D66 er voor zouden zorgen dat de halve (zoiets, weet niet meer welk getal je exact eraan hing) boerenbedrijvigheid vernietigt zou worden. Lijkt me dat je per se onbestuurbaarheid wilt als zelfs dat voorland je niet doet bewegen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:38 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Fijn dat je kan genieten van de onbestuurbaarheid van een land.
Vraag me af of je nog zo kan genieten als 'linkse' voorstellen worden afgeschoten door de Kamer. Een regeerakkoord zegt namelijk lang niet alles.
De afgelopen kabinetten was het anders tamelijk heilig.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:38 schreef DarkwingDuck het volgende:
Een regeerakkoord zegt namelijk lang niet alles.
Rest de vraag waar ze dan afstand kunnen nemen van Rutte zonder dat ze in het FvD/JA21/PVV kamp terecht komen, uiteindelijk verschilt het VVD programma niet zo enorm veel van het CDA programma.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerder zetels winnen in de oppositie, waar ze afstand kunnen nemen van Rutte en zo de logische opvolger van Rutte kunnen leveren, dan in de coalitie waar ze altijd "VVD-light" blijven.
Bijzondere analyse. Geheel voor je eigen rekening.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jij bent een van de personen die wil dat het CDA niet meeregeert, nota bene terwijl je zegt te denken dat GL, PvdA en D66 er voor zouden zorgen dat de halve (zoiets, weet niet meer welk getal je exact eraan hing) boerenbedrijvigheid vernietigt zou worden. Lijkt me dat je per se onbestuurbaarheid wilt als zelfs dat voorland je niet doet bewegen.
Yep, maar we krijgen nu nieuwe politiek en het doel is een zo dun mogelijk regeerakkoord.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De afgelopen kabinetten was het anders tamelijk heilig.
Buma in de oppositie was qua zetels wel redelijk succesvol, de uitslag 2017 was heel behoorlijk. Zeker voor een verkiezing met de niet zo populaire Buma als lijsttrekker.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rest de vraag waar ze dan afstand kunnen nemen van Rutte zonder dat ze in het FvD/JA21/PVV kamp terecht komen, uiteindelijk verschilt het VVD programma niet zo enorm veel van het CDA programma.
Buma heeft die koers al eens geprobeerd maar daar was het CDA uiteindelijk toch, geloof ik, niet zo heel gelukkig mee.
Verelendung, zo rollen wij linksen...quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:38 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Vraag me af of je nog zo kan genieten als 'linkse' voorstellen worden afgeschoten door de Kamer. Een regeerakkoord zegt namelijk lang niet alles.
Je bent wel echt een ultrarechtse CDA-er. Hier lusten de honden toch geen brood van? Zo huichelachtig en zo Maxime Verhagen. Werkelijk alles wat een CDA eigenlijk niet zou moeten zijn. Het is een politieke stroming waar ik echt een takkenhekel aan heb.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:38 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zo te lezen deed de vierkiezingsuitslag je flink veel au.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Verelendung, zo rollen wij linksen...
Bedank daar het tuig in je eigen partij maar voor. Pieter "Uriah" Omtzigt onder de bus geflikkerd, waar Machiavelli en Koning David elkaar ontmoeten, want oh die macht: "You saw her bathing on the roof /her beauty and the moonlight overthrew you".
Rutte had natuurlijk het fatsoen en democratische instelling moeten hebben om gewoon op te stappen, dan was er een rechts kabinet mogelijk geweest.
Baudet had zich niet als neonazi moeten gedragen, dan was hij een serieuze kandidaat-coalitiepartner geweest.
Er werd gelachen toen Asscher opstapte om de toeslagenaffaire want misschien wel beschaafd, maar zo dom want er was geen opvolging. Uiteindelijk bijt het rechtse onfatsoen zichzelf in de staart.
Inderdaad (hoewel waarschijnlijk geen vier jaar).quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zo te lezen deed de vierkiezingsuitslag je flink veel au.
Het is echter zoals het is en daar zullen we het de komende 4 jaar moeten doen.
Nou, dat moet ik nog zien.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
Het is echter zoals het is en daar zullen we het de komende 4 jaar moeten doen.
Lol. Ik ben vrij links op zaken als zorg, onderwijs, ondersteuning van gezinnen enzovoort. Ik zit erg op de lijn van Hugo de Jonge.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:51 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Je bent wel echt een ultrarechtse CDA-er. Hier lusten de honden toch geen brood van? Zo huichelachtig en zo Maxime Verhagen. Werkelijk alles wat een CDA eigenlijk niet zou moeten zijn. Het is een politieke stroming waar ik echt een takkenhekel aan heb.
Dan zou je het waarschijnlijk uitstekend met die 'communisten' van de SP kunnen vinden, op die punten vinden SP en CDA elkaar namelijk regelmatig.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Lol. Ik ben vrij links op zaken als zorg, onderwijs, ondersteuning van gezinnen enzovoort. Ik zit erg op de lijn van Hugo de Jonge.
Maar scheld er gerust op los als jij je daar beter bij voelt. Het zegt meer over jou.
Met de SP kan ik het regelmatig goed vinden. Met de communisten van GroenLinks eigenlijk zelden.quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan zou je het waarschijnlijk uitstekend met die 'communisten' van de SP kunnen vinden, op die punten vinden SP en CDA elkaar namelijk regelmatig.
Gek, want GL, PvdA en SP vinden elkaar ook vaak op deze punten.quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Met de SP kan ik het regelmatig goed vinden. Met de communisten van GroenLinks eigenlijk zelden.
De ironie wil dat ik in mijn jonge jaren CDA-lid ben geweest. De episode met de PVV heeft de liefde tussen mij en het CDA fors bekoeld. Jouw bijdragen aan deze topic doen mij herinneren aan het CDA waar ik ongelofelijk hekel aan heb. De huichelachtigheid, de machtslust en het heulen met populisme. Bah.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Lol. Ik ben vrij links op zaken als zorg, onderwijs, ondersteuning van gezinnen enzovoort. Ik zit erg op de lijn van Hugo de Jonge.
Maar scheld er gerust op los als jij je daar beter bij voelt. Het zegt meer over jou.
Zijn dus bezig om extremistisch te worden.quote:Op donderdag 3 juni 2021 17:07 schreef Subw00fer het volgende:
'Marxistisch Forum' wil in SP-partijbestuur
https://nos.nl/artikel/23(...)-in-sp-partijbestuur
[..]
Hoe kan dat?quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:12 schreef Jojoke het volgende:
De ironie wil dat ik in mijn jonge jaren CDA-lid ben geweest.
De ironie is dat het mij geen klap interreseert waar jij wel of niet lid van bent geweest. Die interesse is uit het raam gevlogen op het moment dat je mij ultrarechts noemde.quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:12 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Je bent jong, je bent wild... Iedereen heeft wel van dat soort jeugdzondes, ik rookte op mijn zeventiende eens een joint.quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:12 schreef Jojoke het volgende:
Er zit wel degelijk groot verschil tussen GroenLinks en SP. Op vele vlakken. Soms groot verschil, soms klein verschil.quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gek, want GL, PvdA en SP vinden elkaar ook vaak op deze punten.
Afstammeling van een CDA-familiequote:Op donderdag 3 juni 2021 19:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe kan dat?
Christelijk conservatief middenklasse nest?
Die verschillen zitten hem meer in timbre dan in beleidsopvattingen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er zit wel degelijk groot verschil tussen GroenLinks en SP. Op vele vlakken. Soms groot verschil, soms klein verschil.
Gek dat jij dat niet ziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |