abonnement Unibet Coolblue
pi_199727609
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 09:49 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

"VVD'ers hebben een afkeer van GroenLinks".

Dat is nogal zwak uitgedrukt. VVD'ers willen niet dat Nederland wordt volgeplemd met windmolens en AZC's op elke straathoek. VVD'ers willen dat boeren op een nette manier worden geholpen een transitie naar een duurzame economie te kunnen maken. VVD'ers willen dat klimaatmaatregelen betaalbaar zijn voor de gewone man; miljoenen mensen die hun huis uit moeten en onder bruggen moeten slapen omdat zij de kosten niet kunnen betalen is een no go. VVD'ers zien bedrijven als bron van welvaart en niet als vijanden van de samenleving. VVD'ers vinden heterosex normaal en zien queer en transgenders niet als dwingende norm. VVD'ers zijn trots op Nederland en haar cultuur. VVD'ers willen alleen vluchtelingen helpen en dan opvangen in de eigen regio. Voor bedriegers is geen plaats in dit land.

Kortom, de verschillen met GroenLinks zijn onoverbrugbaar. Een kabinet met deze linkse idioten kan er gewoon niet komen.
Noem eens met bewijs 1 partij die wel
- mensen hun huis uit wil zetten en onder bruggen laten slapen
- een afkeer heeft van hetero's
- queer en transgenders als de norm ziet
- bedrijven ziet als gevaar van de samenleving


En als je dat niet kunt, hou dan gewoon eens op met nepnieuws verspreiden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 3 juni 2021 @ 10:26:19 #3
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199727836
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 09:20 schreef Hanca het volgende:
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar ik vond dit wel een interessant stukje:
[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20210603
Uit datzelfde stuk:

Wopke Hoekstra drinkt volgende week koffie met Joost Eerdmans van JA21. In het weekend na de verkiezingen had Rutte al gebeld met Eerdmans: hij wilde gaan zeggen dat een coalitie met JA21 ook kon, maar alleen als Eerdmans dat zag zitten. Eerdmans ziet het zitten.


Waar zijn de verontwaardigde Telegraafkoppen? Er wordt gepraat, buiten de formateurs om, tussen rechtse fractievoorzitters. We worden beflikkerd, achterkamertjespolitiek.
pi_199727859
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

Uit datzelfde stuk:

Wopke Hoekstra drinkt volgende week koffie met Joost Eerdmans van JA21. In het weekend na de verkiezingen had Rutte al gebeld met Eerdmans: hij wilde gaan zeggen dat een coalitie met JA21 ook kon, maar alleen als Eerdmans dat zag zitten. Eerdmans ziet het zitten.


Waar zijn de verontwaardigde Telegraafkoppen? Er wordt gepraat, buiten de formateurs om, tussen rechtse fractievoorzitters. We worden beflikkerd, achterkamertjespolitiek.
De extreem rechtse tokkiekrant van Nederland heeft een agenda. Je verwacht het niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199727867
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 09:49 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

"VVD'ers hebben een afkeer van GroenLinks".

Dat is nogal zwak uitgedrukt. VVD'ers willen niet dat Nederland wordt volgeplemd met windmolens en AZC's op elke straathoek. VVD'ers willen dat boeren op een nette manier worden geholpen een transitie naar een duurzame economie te kunnen maken. VVD'ers willen dat klimaatmaatregelen betaalbaar zijn voor de gewone man; miljoenen mensen die hun huis uit moeten en onder bruggen moeten slapen omdat zij de kosten niet kunnen betalen is een no go. VVD'ers zien bedrijven als bron van welvaart en niet als vijanden van de samenleving. VVD'ers vinden heterosex normaal en zien queer en transgenders niet als dwingende norm. VVD'ers zijn trots op Nederland en haar cultuur. VVD'ers willen alleen vluchtelingen helpen en dan opvangen in de eigen regio. Voor bedriegers is geen plaats in dit land.

Kortom, de verschillen met GroenLinks zijn onoverbrugbaar. Een kabinet met deze linkse idioten kan er gewoon niet komen.
Lees je eigen tekst nou eens terug beste kerel.

Het is maar goed dat de mensen die namens de VVD de onderhandelingen voeren niet zo spreken over andere partijen. Als je namelijk dit soort vijandige aannames gaat hanteren, doet alsof een partij een seksuele oriëntatie als 'dwingende norm' wil invoeren en spreekt over 'linkse idioten' (er van uitgaande dat je JA21/FVD/PVV dan ook schaart onder rechtse idioten) dan kom je met geen enkele partij tot een akkoord. Onderhandelingen vereisen nuance.

Alsof een partij met wat, 8 zetels, überhaupt zo'n grote stempel kan drukken op een regeerakkoord ook. Stel je niet zo aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door BlackLining op 03-06-2021 10:35:06 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199727928
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 09:49 schreef Subw00fer het volgende:
Dat is nogal zwak uitgedrukt. VVD'ers willen niet dat Nederland wordt volgeplemd met windmolens en AZC's op elke straathoek. VVD'ers willen dat boeren op een nette manier worden geholpen een transitie naar een duurzame economie te kunnen maken. VVD'ers willen dat klimaatmaatregelen betaalbaar zijn voor de gewone man; miljoenen mensen die hun huis uit moeten en onder bruggen moeten slapen omdat zij de kosten niet kunnen betalen is een no go. VVD'ers zien bedrijven als bron van welvaart en niet als vijanden van de samenleving. VVD'ers vinden heterosex normaal en zien queer en transgenders niet als dwingende norm. VVD'ers zijn trots op Nederland en haar cultuur. VVD'ers willen alleen vluchtelingen helpen en dan opvangen in de eigen regio. Voor bedriegers is geen plaats in dit land.

Kortom, de verschillen met GroenLinks zijn onoverbrugbaar.
Nou nou nou. In de praktijk is er best wat overlap te vinden en krijgt GL wat kruimels en zet de VVD de hoofdlijnen uit. Ik ben er verder ook geen fan van dat zowel GL als PvdA aan het roer gaan staan, maar zo'n dramatiek zal het ook allemaal niet worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 10:43:04 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199727996
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Nou nou nou. In de praktijk is er best wat overlap te vinden en krijgt GL wat kruimels en zet de VVD de hoofdlijnen uit. Ik ben er verder ook geen fan van dat zowel GL als PvdA aan het roer gaan staan, maar zo'n dramatiek zal het ook allemaal niet worden.
In ons polder systeem kan dat ook helemaal niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 3 juni 2021 @ 10:43:15 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199727998
Ik hoop nog steeds op een VVD, GL, PVDA, SP, VOLT, D66, PVDD coalitie
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_199728017
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:43 schreef Mikeytt het volgende:
Ik hoop nog steeds op een VVD, GL, PVDA, SP, VOLT, D66, PVDD coalitie
Dit kun je wel vergeten.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199728041
Ik ben wel heel erg benieuwd wat er in dat achterkamertje is besproken. Want vrouw Kaag moet haar zin krijgen dat is zeker. Desnoods zonder VVD :') Als het aan haar ligt. Ze bespreken nu om de neuzen dezelfde kant op te zetten. Wat zullen die gevloekt hebben dat ze betrapt zijn.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  donderdag 3 juni 2021 @ 10:47:41 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199728042
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:45 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Dit kun je wel vergeten.
A man can dream.

Al denk ik dat we het wel echt met VVD, CDA, D66, GL en PvdA moeten doen.

Of VVD, D66, GL, PvdA en VOLT sluit ik ook nog niet uit
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_199728050
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:47 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Ik ben wel heel erg benieuwd wat er in dat achterkamertje is besproken. Want vrouw Kaag moet haar zin krijgen dat is zeker. Desnoods zonder VVD :') Als het aan haar ligt. Ze bespreken nu om de neuzen dezelfde kant op te zetten. Wat zullen die gevloekt hebben dat ze betrapt zijn.
??
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199728062
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Lees je eigen tekst nou eens terug beste kerel.

Het is maar goed dat de mensen die namens de VVD de onderhandelingen voeren niet zo spreken over andere partijen. Als je namelijk dit soort vijandige aannames gaat hanteren, doet alsof een partij een seksuele oriëntatie als 'dwingende norm' wil invoeren en spreekt over 'linkse idioten' (er van uitgaande dat je JA21/FVD/PVV dan ook schaart onder rechtse idioten) dan kom je met geen enkele partij tot een akkoord. Onderhandelingen vereisen nuance.

Alsof een partij met wat, 8 zetels, überhaupt zo'n grote stempel kan drukken op een regeerakkoord ook. Stel je niet zo aan.
Er zijn partijen met meer zetels. Maar als je niet aan de hand van Rutte meeloopt wordt je buiten gesloten. Arrogante Kaag zei het al .u blijft wat mij betreft in de oppositie. Ooit keert het tij weer voor D66 en staan ze weer op 6 zetels. :D
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199728067
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:47 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Ik ben wel heel erg benieuwd wat er in dat achterkamertje is besproken. Want vrouw Kaag moet haar zin krijgen dat is zeker. Desnoods zonder VVD :') Als het aan haar ligt. Ze bespreken nu om de neuzen dezelfde kant op te zetten. Wat zullen die gevloekt hebben dat ze betrapt zijn.
Maar achter de rug met elkaar overleggen over de formatie terwijl je nog niet gezamenlijk bij de informateur langs bent geweest doen ze allemaal hoor!1!! Enig bewijs daarvoor heb ik nog niet gekregen maar het is me vertelt door vele Kaag aanhangers in het vorige deel.
pi_199728073
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

A man can dream.

Al denk ik dat we het wel echt met VVD, CDA, D66, GL en PvdA moeten doen.

Of VVD, D66, GL, PvdA en VOLT sluit ik ook nog niet uit
Dromen mag :) .

GL gaat het niet worden. Vermoed ik.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199728093
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

??
Klaver schrok omdat een verslaggever daar stond toen hij naar buiten wilde komen. Had hij niet verwacht
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  donderdag 3 juni 2021 @ 10:56:09 #17
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199728108
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:51 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Dromen mag :) .

GL gaat het niet worden. Vermoed ik.
Moet wel. Als GL afvalt, dan valt PvdA ook af. Ploumen gaat niet zonder tweede linkse partij in de coalitie.

Met FVD of PVV samenwerken is politieke zelfmoord de volgende verkiezing.
Als PvdA zonder GL gaat, dan is dat ook zelfmoord. Was de grootste belofte die Ploumen deed. Een partij als de SP gaat nooit met de VVD.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_199728114
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Maar achter de rug met elkaar overleggen over de formatie terwijl je nog niet gezamenlijk bij de informateur langs bent geweest doen ze allemaal hoor!1!! Enig bewijs daarvoor heb ik nog niet gekregen maar het is me vertelt door vele Kaag aanhangers in het vorige deel.
Dat zouden ze toch niet meer doen? Dat was toch duidelijk uitgesproken door alle partijen.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199728265
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Maar achter de rug met elkaar overleggen over de formatie terwijl je nog niet gezamenlijk bij de informateur langs bent geweest doen ze allemaal hoor!1!! Enig bewijs daarvoor heb ik nog niet gekregen maar het is me vertelt door vele Kaag aanhangers in het vorige deel.
Als je een paar post terug leest, zie je dat Wopke en Rutte ook allebei met Joost Eerdmans hebben gebeld.

Bovendien is iedereen die het niet met jou eens is, niet perse een Kaag aanhanger. Zo controversieel is Kaag niet. Dat je voor, of tegen haar moet zijn.
pi_199728373
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 11:10 schreef papert het volgende:

[..]

Als je een paar post terug leest, zie je dat Wopke en Rutte ook allebei met Joost Eerdmans hebben gebeld.

Bovendien is iedereen die het niet met jou eens is, niet perse een Kaag aanhanger. Zo controversieel is Kaag niet. Dat je voor, of tegen haar moet zijn.
Hadden ze als hoofdonderhandelaars overleg samen met de secondanten erbij? Dikke nope.
Die oude achterkamerpolitiek is tot op heden tijdens deze formatie voorbehouden aan D66/PvdA/GL.

Echt top voor het onderlinge vertrouwen... Ook zo'n dingetje wat al maanden speelt en waar nu even extra olie op is gegooid door deze drie partijen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2021 11:16:56 ]
pi_199728538
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 11:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Hadden ze als hoofdonderhandelaars overleg samen met de secondanten erbij? Dikke nope.
Die oude achterkamerpolitiek is tot op heden tijdens deze formatie voorbehouden aan D66/PvdA/GL.

Echt top voor het onderlinge vertrouwen... Ook zo'n dingetje wat al maanden speelt en waar nu even extra olie op is gegooid door deze drie partijen.
Je meent het echt he? Waar ben je zo bang voor? Het CDA zou toch helemaal niet meedoen? Of is dat nu veranderd nu Omzigt langer ziek thuis zit?
pi_199728691
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 11:31 schreef papert het volgende:

[..]

Je meent het echt he? Waar ben je zo bang voor? Het CDA zou toch helemaal niet meedoen? Of is dat nu veranderd nu Omzigt langer ziek thuis zit?
Ik ben nergens bang voor. Maar waar ik me zorgen over maak is het vertrouwen van de burger in de landelijke politiek.

Wat mij betreft doet het CDA niet mee aan het formatie circus. Lekker 4 jaar opposite.
  donderdag 3 juni 2021 @ 12:01:16 #23
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199728900
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

Uit datzelfde stuk:

Wopke Hoekstra drinkt volgende week koffie met Joost Eerdmans van JA21. In het weekend na de verkiezingen had Rutte al gebeld met Eerdmans: hij wilde gaan zeggen dat een coalitie met JA21 ook kon, maar alleen als Eerdmans dat zag zitten. Eerdmans ziet het zitten.


Waar zijn de verontwaardigde Telegraafkoppen? Er wordt gepraat, buiten de formateurs om, tussen rechtse fractievoorzitters. We worden beflikkerd, achterkamertjespolitiek.
Uiteindelijk komt er gewoon een rechts kabinet. d66 vindt nieuwe verkiezingen te risicovol. PvdA en GL die elkaar vastklampen mogen straks met 16 andere partijen telkens 1 minuutje in de interruptiemicrofoon roepen dat ze het allemaal waardeloos vinden.
pi_199728999
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 12:01 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt er gewoon een rechts kabinet. d66 vindt nieuwe verkiezingen te risicovol. PvdA en GL die elkaar vastklampen mogen straks met 16 andere partijen telkens 1 minuutje in de interruptiemicrofoon roepen dat ze het allemaal waardeloos vinden.
Een rechts kabinet, met welke partijen dan?
pi_199729066
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 11:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Hadden ze als hoofdonderhandelaars overleg samen met de secondanten erbij? Dikke nope.
Die oude achterkamerpolitiek is tot op heden tijdens deze formatie voorbehouden aan D66/PvdA/GL.

Echt top voor het onderlinge vertrouwen... Ook zo'n dingetje wat al maanden speelt en waar nu even extra olie op is gegooid door deze drie partijen.
Wacht even, wat? :D

De huidige vertrouwensproblematiek komt bij D66/GL/PvdA vandaan? En ik maar denken dat dat door de vergeetachtigheid van Rutte kwam. We hebben dus een paar weken terug met zijn allen voor niks een nacht doorgehaald? Het was niet de nacht van Rutte maar de nacht van Klaver?

Tevens verschuif je nu dat bericht over Rutte, Hoekstra en Eerdmans uitkomt ineens de doelpalen. Nu telt het niet zonder 'secundanten'?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')