abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 mei 2021 @ 01:50:04 #102
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199665517
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 00:50 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wat is dat voor rare redenatie? Juist wel halen, zonder vaccinatie was ze wellicht in het ziekenhuis beland.
Aan de andere kant kan dit ook de voorbode zijn van waarvoor door (onder anderen) die Belgisch-Amerikaanse dokter - sorry, ben even zijn naam kwijt - wordt gewaarschuwd. Als dat scenario waarheid wordt, zijn er vanaf het najaar wel zo gruwelijk veel mensen enorm de lul...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_199666263
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 00:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nog een reden om dat prikje beter maar niet te halen.
huh juist wel. Ook met vaccinatie kan je het krijgen, qlleen kans op een zekenhuisopname is miniem. Zonder vaccin lag ze waarscjiknlijk in het ziekenhuis en die anderen waren veel zieker.

En er is niks overhaast, er zijn geen stappem overgeslagen...
pi_199666388
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 01:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die redenatie snijdt ook geen hout. Doorgaans komt zorgpersoneel niet snel vanwege hun "vakoefening" in hun eigen ziekenhuisbed.
Zowel het niet als daarom wel vaccineren, valt geen pijl op te trekken. Criterium moet vooral zijn wat de eigen omstandigheden zijn waarbij werk/taak - al of niet voor anderen - dan kan worden meegenomen.
//--//
Dat zorgpersoneel "eerder" in aanmerking komt/kwam voor (mRNA) vaccinatie, had/heeft imo primair twee hoofdredenen:
a) (gevoels)argument wegnemen dat ze ziek kunnen zijn of worden door/voor patiënten
b) en daarmee de zorg belasten omdat er anders teveel personeel uitvalt met dito gevolgen.
Niet voor niks, zo ik in mijn omgeving - vorig jaar - al vernam dat je gerust nadat je Covid19-ziek was een paar dagen later, zonder zichtbare symptomen, best weer aan het werk kon in tenminste het Covid19 cohort.
Dit is wel echt een totaal verkeerde redenatie. We lieten personeel met COVID-klachten werken omdat we het anders niet rond kregen met de bezetting. Dat is echt niet omdat het wel oke was en het prima was dat dit personeel ging werken.

Waarom heb je 'gevoels' erbij gezet? Alsof medewerkers met COVID geen patiënten kunnen besmetten? Alsof dat een gevoelsargument is? Er zijn hier genoeg mensen overleden aan COVID die door personeel zijn besmet.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 11:20:29 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199667570
twitter
  zaterdag 29 mei 2021 @ 12:21:16 #106
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_199668107
Zo heb me brief ook binnen vandaag , maar pas over een maand aan de buurt met de prik tegen deze ziekte
dat gaat dus nog even 3 a 4 weken afzien
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_199668251
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 12:21 schreef RAVW het volgende:
Zo heb me brief ook binnen vandaag , maar pas over een maand aan de buurt met de prik tegen deze ziekte
dat gaat dus nog even 3 a 4 weken afzien
zijn de wachtrijen zo lang? Dus als je een brief krijgt kan je pas echt prikken na een week of 4??

Edit: lees in een ander topic juist heel snel? Sommigen al begin komende week..
  zaterdag 29 mei 2021 @ 12:40:52 #108
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_199668271
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 12:38 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

zijn de wachtrijen zo lang? Dus als je een brief krijgt kan je pas echt prikken na een week of 4??
ik heb het online gedaan en ja ik kan pas de 16 Juno terecht en de tweede is 22 juli
de andere waren dezelfde tijd ....
dit waren alleen de mogelijkheden hier

dus hoop tegen die tijd dat de Jansen leverbaar is wnat die zou ik graag willen hebben .. anders zie ik tegen die tijd nog wel wat ik doet. maar de afspraak staat en nu krijg ik pfizer

[ Bericht 16% gewijzigd door RAVW op 29-05-2021 12:46:21 ]
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_199668439
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 12:40 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik heb het online gedaan en ja ik kan pas de 16 Juno terecht en de tweede is 22 juli
de andere waren dezelfde tijd ....
dit waren alleen de mogelijkheden hier

[ link | afbeelding ]

dus hoop tegen die tijd dat de Jansen leverbaar is wnat die zou ik graag willen hebben .. anders zie ik tegen die tijd nog wel wat ik doet. maar de afspraak staat en nu krijg ik pfizer
Ik help je hopen :) liever janssen idd vanwege 1 prik. Maargoed we zien het wel.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 13:08:24 #110
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_199668490
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 13:02 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Ik help je hopen :) liever janssen idd vanwege 1 prik. Maargoed we zien het wel.
ja vind die naam pfizer meer passen iets waarbij je de hele dag met een stijve rond loopt
>:) ~O>
  zaterdag 29 mei 2021 @ 13:21:35 #111
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_199668560
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 12:38 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Edit: lees in een ander topic juist heel snel? Sommigen al begin komende week..
Geboren in 76 hier. Zojuist afspraak voor komende woensdag gemaakt, maar kon ook maandag al. Kennelijk ligt er nog een batch Janssen dus tegen de tht datum zit.
Zu hause ist alles besser
pi_199669050
Bijna 1978 *O* een van de betere jaren laten we wel zijn :s)

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_199669508
Was deze al wel eens gepost? Een goede uitleg over de effectiviteit en betekenis daarvan van de verschillende vaccin-varianten. Misschien handig voor in de OP?

AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_199669860
Afspraken gemaakt,14 juni prik 1, 19 juli prik 2 👌
  zaterdag 29 mei 2021 @ 16:25:31 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199669861
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 08:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dit is wel echt een totaal verkeerde redenatie. We lieten personeel met COVID-klachten werken omdat we het anders niet rond kregen met de bezetting. Dat is echt niet omdat het wel oke was en het prima was dat dit personeel ging werken.

Waarom heb je 'gevoels' erbij gezet? Alsof medewerkers met COVID geen patiënten kunnen besmetten? Alsof dat een gevoelsargument is? Er zijn hier genoeg mensen overleden aan COVID die door personeel zijn besmet.
Ik denk dat je mij verkeerd leest, wat ik ook ergens kan begrijpen. Ik stel dat men vanwege o.a. die planningsredenen, andere maatstaven oplegde voor zorgpersoneel. Precies zoals je zelf ook zegt, is/was dat niet OK. Ondanks Covid19/klachten werd/wordt personeel "gemotiveerd" om toch vooral te blijven komen werken en zich vooral zsm in te (laten) enten .... ongeacht wat zij van vonden van die "opoffering".

Het gevoelsargument is hier te zien vanuit de politieke/publieke opinie: "als het zorgpersoneel is ingeënt hebben zij minder reden om zorgen te hebben over hun covid19-risico. Anderen kunnen ook geruster zijn omdat ze zg niet meer (kunnen?) worden besmet door het immers gevaccineerde personeel.

Dat een vaccinnatie hooguit de kans "op" verminderd werd/wordt nauwelijks aangegeven. Toegegeven dat die individuele risico-overweging weinig toevoegt wanneer iemand het "ziekenhuis" wel moet bezoeken om daar de noodzakelijk zorg te krijgen (of te geven).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 29 mei 2021 @ 16:48:53 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199670045
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:33 schreef Tourniquet het volgende:
Was deze al wel eens gepost? Een goede uitleg over de effectiviteit en betekenis daarvan van de verschillende vaccin-varianten. Misschien handig voor in de OP?

Effect is niet gelijk aan effectief noch zegt dat iets over de uitgangspunten, doelstellingen, motivatie, mate van voor/nadeel voor de samenleving, (niet)betrokkenen van moment tot moment etc.etc.
Zodra men met percentages gaat spelen om argumenteren, verdwijnt doorgaans het zicht op aantallen en vooral het individuele belang (dat is gereduceerd tot een getalswaarde).

Interessant is dat juichende cijfers impliciet de normaal reeds aanwezige werking gaan (mee)claimen.
Percentages gebruikt men om daarmee te overtuigen en aantal om het te relativeren. Dat proces werkt al naar het "beoogde" belang of insteek, ook omgekeerd.
pi_199670351
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 16:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Effect is niet gelijk aan effectief noch zegt dat iets over de uitgangspunten, doelstellingen, motivatie, mate van voor/nadeel voor de samenleving, (niet)betrokkenen van moment tot moment etc.etc.
Zodra men met percentages gaat spelen om argumenteren, verdwijnt doorgaans het zicht op aantallen en vooral het individuele belang (dat is gereduceerd tot een getalswaarde).

Interessant is dat juichende cijfers impliciet de normaal reeds aanwezige werking gaan (mee)claimen.
Percentages gebruikt men om daarmee te overtuigen en aantal om het te relativeren. Dat proces werkt al naar het "beoogde" belang of insteek, ook omgekeerd.
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp geen fluit van het punt wat je hier probeert te maken. :@ Maar gezien het "duimpje omhoog" posticon vind je het wel een goed filmpje?
  zaterdag 29 mei 2021 @ 17:24:44 #118
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199670504
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp geen fluit van het punt wat je hier probeert te maken. :@ Maar gezien het "duimpje omhoog" posticon vind je het wel een goed filmpje?
Ik zeg het idd complex :@ .... anders gezegd: algemene cijfers zeggen geen drol voor iemand die het persoonlijk ongewenst treft.

Vergelijken is het alleen bruikbaar is, wanneer men exact hetzelfde doel en uitgangspunt hanteert.
Inzake percentages: wanneer iets 95% voldoende effectief is omdat nog maar 1 op de 20 ziek zou worden, is dat op een bevolking van zeg 17 miljoen een fors aantal van 850.000 mensen. Die gunstige 95% effectiviteit krijgt dan een andere lading. Zodra men met procenten gaat overtuigen moet je op de centen daarvan letten.
pi_199671545
Dan kan ik ook eindelijke de gifspuit weigeren als ik aan de beurt ben.
Check it out
pi_199672238
Ik ben trouwens van 1975,maar kon gewoon een afspraak maken vandaag
  zaterdag 29 mei 2021 @ 20:41:35 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199672356
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 20:34 schreef BeriBeri het volgende:
Ik ben trouwens van 1975,maar kon gewoon een afspraak maken vandaag
Ja het hoeft niet per se alleen maar op de dag dat het open gezet wordt. Kan ook later ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 29 mei 2021 @ 21:39:25 #122
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199673909
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:28 schreef hjansen82 het volgende:
Dan kan ik ook eindelijke de gifspuit weigeren als ik aan de beurt ben.
Er zit geen gif in. Sterker nog, het verhoogt je eigen natuurlijke weerstand tegen een vervelend virus.
Géén kloon van tvlxd!
pi_199674172
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 01:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die redenatie snijdt ook geen hout. Doorgaans komt zorgpersoneel niet snel vanwege hun "vakoefening" in hun eigen ziekenhuisbed.
Zowel het niet als daarom wel vaccineren, valt geen pijl op te trekken. Criterium moet vooral zijn wat de eigen omstandigheden zijn waarbij werk/taak - al of niet voor anderen - dan kan worden meegenomen.
//--//
Dat zorgpersoneel "eerder" in aanmerking komt/kwam voor (mRNA) vaccinatie, had/heeft imo primair twee hoofdredenen:
a) (gevoels)argument wegnemen dat ze ziek kunnen zijn of worden door/voor patiënten
b) en daarmee de zorg belasten omdat er anders teveel personeel uitvalt met dito gevolgen.
Niet voor niks, zo ik in mijn omgeving - vorig jaar - al vernam dat je gerust nadat je Covid19-ziek was een paar dagen later, zonder zichtbare symptomen, best weer aan het werk kon in tenminste het Covid19 cohort.
Die redenatie snijdt wel degelijk hout. De kans om door Covid in het ziekenhuis te komen na vaccinatie is vele malen kleiner dan zonder vaccinatie. Dat blijkt gewoon uit de studies, waarin ziekenhuisopnames onder de gevaccineerde veel en veel zeldzamer zijn. In de Oxford studie voor zover ik weet is er bijvoorbeeld nog steeds niemand opgenomen. De verkregen immuniteit door vaccineren vermindert het ziektebeeld behoorlijk. Dus de kans dat ze opgenomen had moeten worden als ze niet gevaccineerd was geweest is behoorlijk, aangezien ze nu, na vaccinatie, toch behoorlijk ziek was.
Dan kun je je gekunstelde zinnetjes nog doorspekken zoveel mitsen, dan wel, al of niet, door/voor, dat vaccinaties het ziektebeeld erg verminderen, en de kans op ziekenhuisopname enorm reduceren, is onomstotelijk bewezen inmiddels, dus die meid heeft geluk gehad dat ze al gevaccineerd was, het zal namelijk zeker niet milder zijn geweest zonder vaccinatie. Als dat zou gebeuren zouden er namelijk heel andere dingen uit de studies zijn gekomen.
pi_199674250
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 00:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nog een reden om dat prikje beter maar niet te halen.
Als je zo redeneert is elke dode en elke zieke die in het ziekenhuis ligt die niet gevaccineert is, dus ook een reden om juist wel een prik te halen, toch? En die moet je dan eigenlijk afwegen tegen elke persoon die met Covid in het ziekenhuis ligt en meer dan 3 weken ervoor een vaccinatie had gehad.
pi_199675077
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:39 schreef Montov het volgende:

[..]

Er zit geen gif in. Sterker nog, het verhoogt je eigen natuurlijke weerstand tegen een vervelend virus.
Het is toch ook wel gewoon een beetje klaar met debielen serieus nemen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 30 mei 2021 @ 00:43:13 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199678386
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Die redenatie snijdt wel degelijk hout. De kans om door Covid in het ziekenhuis te komen na vaccinatie is vele malen kleiner dan zonder vaccinatie. Dat blijkt gewoon uit de studies, waarin ziekenhuisopnames onder de gevaccineerde veel en veel zeldzamer zijn. In de Oxford studie voor zover ik weet is er bijvoorbeeld nog steeds niemand opgenomen. De verkregen immuniteit door vaccineren vermindert het ziektebeeld behoorlijk. Dus de kans dat ze opgenomen had moeten worden als ze niet gevaccineerd was geweest is behoorlijk, aangezien ze nu, na vaccinatie, toch behoorlijk ziek was.
Dan kun je je gekunstelde zinnetjes nog doorspekken zoveel mitsen, dan wel, al of niet, door/voor, dat vaccinaties het ziektebeeld erg verminderen, en de kans op ziekenhuisopname enorm reduceren, is onomstotelijk bewezen inmiddels, dus die meid heeft geluk gehad dat ze al gevaccineerd was, het zal namelijk zeker niet milder zijn geweest zonder vaccinatie. Als dat zou gebeuren zouden er namelijk heel andere dingen uit de studies zijn gekomen.
Zucht, weer zo'n discussie die uit verband wordt gerukt en daarmee een conflict lijkt te zoeken.

Ik reageerde op @Tourniquet "Wat is dat voor rare redenatie? Juist wel halen, zonder vaccinatie was ze wellicht in het ziekenhuis beland." , wat net zo idiote redenering is om dus te vaccineren omdat @PzKpfw dat een goed idee vanwege @Frutsel 's uitspraak: "Het hele huis heeft hier momenteel Covid en vandaag is eindelijk een dag dat ik even het licht weer zie maar wat een kutweek was dit zeg".

In beide gevallen was/is de kans voor de getroffene(n) even groot om zowel met als zonder vaccinatie, wel of geen gevolgen te ondervinden door een Covid19 besmetting. Los van subjectiviteit die zg moeten dienen als gevalideerde waarneming; kan ook de vergaarde (kans)statistiek vanuit selectief onderzoek, niet dienen om daarmee zekerheid te geven aan het individu.

Een beslissing omtrent vaccineren is aan mensen zelf waarbij de eigen omstandigheden in relatie tot anderen in ogenschouw wordt genomen. Prima om de eigen keuze te onderbouwen met "what-ever" dat voor iemand anders een andere kan zijn. De één houdt niet van spruitjes en de ander vindt vaccineren heerlijk.
Je zelf al of niet als keuze medisch te (laten) behandelen staat compleet los als oorzaak - in de zin als schuld - van veronderstelde of vermeden gevolgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 30-05-2021 00:48:54 ]
pi_199678681
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 22:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is toch ook wel gewoon een beetje klaar met debielen serieus nemen?
Ik best wel een vaccin nemen, maar enkel een echt vaccin. En niet op basis van een m-RNA. En iedereen mag die keuze voor zichzelf maken.
Check it out
  zondag 30 mei 2021 @ 01:19:43 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199678687
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 01:18 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik best wel een vaccin nemen, maar enkel een echt vaccin. En niet op basis van een m-RNA. En iedereen mag die keuze voor zichzelf maken.
Ik zou niet weten waarom mRNA vaccins geen echte vaccins zijn maar het staat je natuurlijk vrij om geen vaccinatie te nemen.
pi_199678700
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 01:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom mRNA vaccins geen echte vaccins zijn maar het staat je natuurlijk vrij om geen vaccinatie te nemen.
Het is een code die je lichaam een eiwit laten maken. En dat eiwit wordt door je lichaam als corona virus gezien. En daardoor wordt je immuunsysteem getriggerd. De techniek is nog niet eerder gebruikt voor dit doel, maar wel om kanker te behandelen.
Check it out
pi_199678839
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 01:22 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Het is een code die je lichaam een eiwit laten maken. En dat eiwit wordt door je lichaam als corona virus gezien. En daardoor wordt je immuunsysteem getriggerd. De techniek is nog niet eerder gebruikt voor dit doel, maar wel om kanker te behandelen.
Wat je beschrijft doen de vectorvaccins ook. Het eindresultaat is bij alle type vaccins hetzelfde, het laat je lichaam de spike-eiwitten van het coronavirus maken zodat je immunsysteem wordt voorbereid/getraind op een eventuele infectie met het echte coronavirus.

Bij de vectorvaccins (AZ, Janssen) wordt een gemodificeerd en inactief gemaakt adenovirus gebruikt waarbij een stukje van het DNA is vervangen door de genetische code die zorgt voor aanmaak van het coronavirus spike-eiwit. Na injectie gaan je lichaamscellen het DNA wat in het adenovirus zit uitlezen en wordt in de cel mRNA gemaakt wat de ribosomen in de cel daarna gebruiken om het spike-eiwit te produceren.

De mRNA-vaccins zijn eigenlijk een meer efficiënte manier van bovenstaande, waarbij hetzelfde doel wordt bereikt. Het DNA-gedeelte is hier weggelaten en in plaats van een inactief adenovirus met gemodificeerd DNA bevat het RNA (verpakt in een lipide bolletje) wat opgenomen in een cel direct zorgt voor de aanmaak van de spike eiwitten door de ribosomen. Je lichaam hoeft dus zelf niet meer het DNA om te zetten in mRNA, het zit al in het vaccin.

Het is inderdaad een relatief nieuwe techniek (ontwikkeling is ongeveer 30 jaar gelden begonnen) en werkt prima. Doordat de tussenstap met het gemodificeerde adenovirus niet meer nodig is zijn de vaccins sneller en goedkoper te maken. Een technisch hoogstandje!
pi_199679391
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 01:22 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Dus is het een vaccin.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_199679412
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 17:37 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Gevaccineerden kunnen het net zo goed nog(maals) oplopen en zijn dan evengoed besmettelijk. Mijns inziens maakt het dan geen donder uit waar je je immuunreactie vandaan hebt.
Er zit wel een verschil tussen de virale lading van een gevaccineerde en een niet-gevaccineerde.
En daardoor een verschil in besmettelijkheid.
  zondag 30 mei 2021 @ 09:02:53 #133
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199679431
quote:

[..]

Wat is wel een echt vaccin volgens jou? Alleen attenuated virus, of is recombinant protein ook goed?
  zondag 30 mei 2021 @ 09:18:29 #134
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199679493
Gister was bouwjaar 76 aan de beurt. Kunnen we extrapoleren en zeggen dat 80 volgende week woensdag/donderdag aan de beurt is? Of krijgen we dan al de effecten van de beperkte leveringen van Janssen-vaccins te zien?
pi_199679545
quote:

[..]

Een 'echt' vaccin? Is dat iets wat alleen wordt goedgekeurd op feesboek?
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 10:07:26 #136
5428 crew  miss_sly
pi_199679786
Om 10.30 uur worden 1977 en 1978 vrijgegeven:

twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199680096
@Momo TS wil je ook even de bijwerkingen van elk vaccin op een rijtje zetten in je startpost zodat de zaak compleet is?
  zondag 30 mei 2021 @ 10:37:56 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199680110
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:36 schreef mrevil1337 het volgende:
@:Momo TS wil je ook even de bijwerkingen van elk vaccin op een rijtje zetten ?
Doe zelf even de voorzet ^O^
  zondag 30 mei 2021 @ 10:38:26 #139
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_199680113
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[ twitter ]
Jammer, Moderna of Pfizer. Maar hey, het is een vaccin!
  zondag 30 mei 2021 @ 10:39:20 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_199680120
Hugo de Jonge zegt nu dat iedereen die dat wil voor 1 september gevaccineerd kan zijn. Lekker voor de vakantie 😅🤣
pi_199680126
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:38 schreef Aventura het volgende:

[..]

Zijn mensen opeens zo bang om 2 prikken ipv 1 te krijgen ?
Terwijl aantoonbaar Moderna en Pfizer een zeer hoge dekking hebben ?
  zondag 30 mei 2021 @ 10:41:27 #142
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199680141
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef Aventura het volgende:
Hugo de Jonge zegt nu dat iedereen die dat wil voor 1 september gevaccineerd kan zijn. Lekker voor de vakantie 😅🤣
En kan niet zeggen dat 1.5 meter regel daarna verdwijnt...

Nu.nl.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_199680182
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef Aventura het volgende:
Het was toch altijd al duidelijk dat iedereen die wil tegen juli zijn eerste prik gehad kan hebben, over de tweede prik is quasi niet gecommuniceerd.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  zondag 30 mei 2021 @ 10:48:23 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199680250
quote:

[..]

Soms ook Janssen hoor ik net, moeten ze oppikken :+
pi_199680256
quote:

[..]

Ik wilde juist Pfizer. Ben uit 1976. Heb vanmorgen afspraak gemaakt en als lolletje 1975 ingevuld, met het idee dat de check op geboortejaar toch via je Digi-d gaat. Heb nu de bevestiging binnen voor 2 data, Pfizer/Moderna dus.

Dat is toch raar?? Of zou na,de stormloop vam gisteren de Janssen op zijn in Limburg?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 30 mei 2021 @ 10:49:44 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199680267
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Kan

Zijn ook mensen die 1 prik gewoon makkelijk en prima vinden, én snel in één klaar én twee weken erna overal heen kunnen want meteen volledig gevaccineerd
pi_199680269
quote:

[..]

Ik denk eerder dat mensen het niet 'praktisch' vinden.

Gezeik vind ik het. De halve wereld crepeert op straat, en wij lopen hier in o.a. NL te mekkeren over welk vaccin we willen. Moderna, Pfizer, Janssen; het zijn alledrie heel prima vaccins.

Dit is niet specifiek tegen iemand hier gericht - ik snap het ergens ook wel - maar ik hoor het ook overal om me heen, en op de vaccinatielocaties is het dus echt continu bal. In Utrecht is personeel dus echt al meerdere keren agressief benaderd omdat mensen menen dat ze dit of dat vaccin MOETEN en blablabla. In Woerden was er ook al meerdere malen gezeik hoorde ik van coördinators die even moesten ventileren.

Nokken daar mee mensen. Echt.
  zondag 30 mei 2021 @ 10:50:13 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199680275
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:49 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik wilde juist Pfizer. Ben uit 1976. Heb vanmorgen afspraak gemaakt en als lolletje 1975 ingevuld, met het idee dat de check op geboortejaar toch via je Digi-d gaat. Heb nu de bevestiging binnen voor 2 data, Pfizer/Moderna dus.

Dat is toch raar?? Of zou na,de stormloop vam gisteren de Janssen op zijn in Limburg?
Dat laatste kan ja

Spelen met postcode kan helpen
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 10:50:29 #149
5428 crew  miss_sly
pi_199680278
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:49 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat in de nacht afspraken voor een geboortejaar dat niet klopt met je werkelijke geboortejaar eruit gefilterd worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 30 mei 2021 @ 10:51:36 #150
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_199680295
quote:

[..]

Nee, ik sprak voor mezelf en vanuit praktisch oogpunt (gelijk klaar vs over 7 weken klaar). Maar zoals ik in m’n eerdere post al zei: het is een vaccin, en dat is geweldig!
pi_199680296
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat laatste kan ja

Spelen met postcode kan helpen
Postcode was hetzelfde.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_199680315
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat in de nacht afspraken voor een geboortejaar dat niet klopt met je werkelijke geboortejaar eruit gefilterd worden.
Ben benieuwd dan morgen.
  zondag 30 mei 2021 @ 11:05:39 #153
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_199680506
quote:
7s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Gezeik vind ik het. De halve wereld crepeert op straat, en wij lopen hier in o.a. NL te mekkeren over welk vaccin we willen. Moderna, Pfizer, Janssen; het zijn alledrie heel prima vaccins.

Dit is niet specifiek tegen iemand hier gericht - ik snap het ergens ook wel - maar ik hoor het ook overal om me heen, en op de vaccinatielocaties is het dus echt continu bal. In Utrecht is personeel dus echt al meerdere keren agressief benaderd omdat mensen menen dat ze dit of dat vaccin MOETEN en blablabla. In Woerden was er ook al meerdere malen gezeik hoorde ik van coördinators die even moesten ventileren.

Heb echt met jullie te doen wat dat betreft. Ook dat gezeik over AZ :{w

Weet je toevallig of er een protocol oid is voor mensen met epilepsie?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_199680670
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:05 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Heb echt met jullie te doen wat dat betreft. Ook dat gezeik over AZ :{w

Weet je toevallig of er een protocol oid is voor mensen met epilepsie?
Ik heb er zelf gelukkig weinig mee te maken, want ik prik/bereid vaccins voor en dan zijn de echte agressievelingen er wel uitgepikt door beveiliging/hosts/coördinators. Dus op af en toe wat gemopper en gewoon een gesprekje over de verschillende vaccins na - en daar komt ook heus wel eens een voorkeur naar boven, bijvoorbeeld de uitspraak dat ze toch wel blij zijn dat het Pfizer is geworden en niet AZ - sta ik wel redelijk buiten schot. Maar collega's dus echt wel. En dat is niet tof om te horen.

Ik snap ook wel dat iemand een voorkeur kan hebben hoor. En in het geval van AZ heeft het hele gedoe eromheen natuurlijk niet geholpen, dus ik erken de angst die ervoor ontstaan is ook wel. Maar we zouden eens oprecht blij zijn om de luxe die we hebben zonder een 'maar toch jammer dat het niet....<vul maar in> was.'

(Mijn vriend is voorlopig ook nog niet aan de beurt, dus ik begrijp ook wel dat het i.v.m. vakantieplannen ruk is als je dan nog 5-6 weken moet wachten op de 2e prik. Gelukkig is een negatieve test voor veel landen proof genoeg, dus het is nog steeds niet het einde van de wereld.)

Afijn, frustraaaatietje, moest er even uit :+

Wat betreft epilepsie: op de vragenlijst staat wel de vraag of je ooit een aanval hebt gehad bij koorts of na een vaccinatie. Als je 'ja' aankruist, word je eerst langs een arts/triage verpleegkundige gestuurd. Zij bepalen dan na een gesprek met degene in kwestie welke maatregelen getroffen worden. Kan bijvoorbeeld prikken door en/of in bijzijn van de arts zijn, liggend geprikt, etc.
pi_199680940
quote:
7s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

mensen zijn af en toe echt knettergek..
  zondag 30 mei 2021 @ 11:40:54 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199681006
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dacht ik ook, toch heeft een kennis van me die in het huisarts-cohort valt met een valse geboortedatum online een afspraak gemaakt en is ook zonder vragen geprikt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199681077
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dacht ik ook, toch heeft een kennis van me die in het huisarts-cohort valt met een valse geboortedatum online een afspraak gemaakt en is ook zonder vragen geprikt.
Dus dan klopt de geboortedatum die je opgeeft sowieso al niet metbje officiële gegevens (want gaat via digi d toch?). Dat is wel heel slecht.
  zondag 30 mei 2021 @ 11:56:57 #158
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199681175
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:47 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Dus dan klopt de geboortedatum die je opgeeft sowieso al niet metbje officiële gegevens (want gaat via digi d toch?). Dat is wel heel slecht.
Klopt, maar op de priklokatie weten ze niet wat je heb opgegeven toen je je afspraak maakte. Dat zijn twee losstaande systemen, behalve dat ze aan de hand van je BSN kunnen zien of je een afspraak hebt gemaakt.

Alleen horen ze daar wel je leeftijd te controleren of je uitnodiging in geval van medische indicatie. Dat ging daar mis (wellicht wordt er alleen gekeken of je van voor een bepaald geboortejaar bent oid).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 30 mei 2021 @ 12:31:14 #159
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199681664
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[ twitter ]
Willem Engel is van 1977. Zou hij...? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_199682168
quote:
15s.gif Op zondag 30 mei 2021 00:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zucht, weer zo'n discussie die uit verband wordt gerukt en daarmee een conflict lijkt te zoeken.

Ik reageerde op @:Tourniquet "Wat is dat voor rare redenatie? Juist wel halen, zonder vaccinatie was ze wellicht in het ziekenhuis beland." , wat net zo idiote redenering is om dus te vaccineren omdat @:PzKpfw dat een goed idee vanwege @:Frutsel 's uitspraak: "Het hele huis heeft hier momenteel Covid en vandaag is eindelijk een dag dat ik even het licht weer zie maar wat een kutweek was dit zeg".

In beide gevallen was/is de kans voor de getroffene(n) even groot om zowel met als zonder vaccinatie, wel of geen gevolgen te ondervinden door een Covid19 besmetting. Los van subjectiviteit die zg moeten dienen als gevalideerde waarneming; kan ook de vergaarde (kans)statistiek vanuit selectief onderzoek, niet dienen om daarmee zekerheid te geven aan het individu.

Een beslissing omtrent vaccineren is aan mensen zelf waarbij de eigen omstandigheden in relatie tot anderen in ogenschouw wordt genomen. Prima om de eigen keuze te onderbouwen met "what-ever" dat voor iemand anders een andere kan zijn. De één houdt niet van spruitjes en de ander vindt vaccineren heerlijk.
Je zelf al of niet als keuze medisch te (laten) behandelen staat compleet los als oorzaak - in de zin als schuld - van veronderstelde of vermeden gevolgen.
Volgens mij snap jij het niet helemaal, en probeer je je zinnen zo te knutselen dat anderen onder de indruk ervan zijn.

'Los van subjectiviteit die zg moeten dienen als gevalideerde waarneming; de vergaarde (kans)statistiek vanuit selectief onderzoek, niet dienen om daarmee zekerheid te geven aan het individu', een moeilijke zin om te zeggen dat uitkomsten van onderzoek nooit zekerheid kunnen geven aan een individu. En nog fout ook, want de onderzoeken worden juist gerandomiseerd gedaan om de subjectiviteit en selectiviteit uit de sluiten en causale conclusies te trekken. Je hebt duidelijk geen of minimale kennis van statistiek en wetenschappelijk onderzoek, je leest er misschien wel veel over, maar zonder gedegen kennis of training blijft het een verhaal van de klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt, en dat probeer je te verloemen door terminologie (verkeerd) te gebruiken en moeilijk begrijpbare zinnen te formuleren. Eerder is al gebleken dat je achteraf eigenlijk ook niet meer wist wat je nu bedoelde met bepaalde zinnen.

Je kunt nooit zekerheid aan een individu geven, maar de data van de onderzoeken bij alle goedgekeurde vaccins totnutoe laten gewoon heel erg duidelijk zien dat de vaccins werken tegen het krijgen van symptomen, en nog beter tegen ernstige klachten, nog weer beter tegen ziekenhuisopname en waarschijnlijk ook nog weer beter tegen overlijden (daar is nog te weinig data over).

Dus als jij schrijft:
quote:
In beide gevallen (wel of niet vaccineren) was/is de kans voor de getroffene(n) even groot om zowel met als zonder vaccinatie, wel of geen gevolgen te ondervinden door een Covid19 besmetting.
Dan is dat gewoon niet waar. Wat waar is is dat de kans dat het vaccineren geen invloed heeft op de kans dat je wordt blootgesteld aan het virus, als je je niet anders gaat gedragen. Maar een vaccinatie zorgt wel degelijk voor een veel grotere kans dat er geen gevolgen worden ondervonden van een besmetting, dat is juist waarom we vaccineren 8)7

Alleen is niet te voorspellen of iemand wel of geen gevolgen zal ondervinden van een besmetting, maar de kans dat iemand geen gevolgen zal ondervinden van een besmetting is wel degelijk heel veel kleiner wanneer iemand gevaccineerd is. En aangezien de kans om in het ziekenhuis te komen als gevolg van een besmetting na een vaccinatie vele malen kleiner is dan zonder vaccinatie, is het omgekeerde ook waar. De kans om als gevolg van een besmetting in het ziekenhuis te komen zonder vaccinatie is vele malen groter. Dus @Tourniquet 's redenatie klopt wel degelijk.
  zondag 30 mei 2021 @ 13:30:15 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_199682343
Ik kan terecht in Zaltbommel, Urk of Arnhem (woon in 035) 😂
pi_199682414
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 13:30 schreef Aventura het volgende:
Ik kan terecht in Zaltbommel, Urk of Arnhem (woon in 035) 😂
Oh da's lekker om de hoek :')
  zondag 30 mei 2021 @ 14:25:31 #163
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199682981
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 02:00 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wat je beschrijft doen de vectorvaccins ook. Het eindresultaat is bij alle type vaccins hetzelfde, het laat je lichaam de spike-eiwitten van het coronavirus maken zodat je immunsysteem wordt voorbereid/getraind op een eventuele infectie met het echte coronavirus.

Bij de vectorvaccins (AZ, Janssen) wordt een gemodificeerd en inactief gemaakt adenovirus gebruikt waarbij een stukje van het DNA is vervangen door de genetische code die zorgt voor aanmaak van het coronavirus spike-eiwit. Na injectie gaan je lichaamscellen het DNA wat in het adenovirus zit uitlezen en wordt in de cel mRNA gemaakt wat de ribosomen in de cel daarna gebruiken om het spike-eiwit te produceren.

De mRNA-vaccins zijn eigenlijk een meer efficiënte manier van bovenstaande, waarbij hetzelfde doel wordt bereikt. Het DNA-gedeelte is hier weggelaten en in plaats van een inactief adenovirus met gemodificeerd DNA bevat het RNA (verpakt in een lipide bolletje) wat opgenomen in een cel direct zorgt voor de aanmaak van de spike eiwitten door de ribosomen. Je lichaam hoeft dus zelf niet meer het DNA om te zetten in mRNA, het zit al in het vaccin.

Het is inderdaad een relatief nieuwe techniek (ontwikkeling is ongeveer 30 jaar gelden begonnen) en werkt prima. Doordat de tussenstap met het gemodificeerde adenovirus niet meer nodig is zijn de vaccins sneller en goedkoper te maken. Een technisch hoogstandje!
Uitstekend weergegeven. ^O^
Het laatste - de "nieuwigheid" met (in)direct ingrijpen op celwerking en dat massaal snel implementeren - is voor mij vooralsnog een reden om de "beloften" daarvan even (10-15jaar) af te wachten.

Afweer tegen (DNA) virussen is naast dat een virus zich in de cel kan wortelen, het ook voorkomt dat die zich in de nucleus viraal (genetisch uitgedrukt) gaat ontplooien. Eén van de redenen dat een bepaalde virusvector doorgaans maar één keer kan worden toegepast, is dat de transcriptie daarvan (dat door het immuunsysteem wordt opgemerkt) op voorhand wordt voorkomen door een "besmette" cel te doden.
Direct het expressief gewenste "mRNA" inbrengen slaat die modificatie ("transcriptie") stap over en vermijdt daarmee naast foutjes, ook een "het risico" dat een lichaamscel dan genetisch kan worden aangetast.

Los daarvan is er (ethisch) het nodige op te merken over (ver)maakbaarheid van "gezondheid" en als gevolg, de eigen zelfbeschikking daarover.
Het vaccin tegen Covid19 bestrijdt weliswaar gevolgen maar neemt niet de kernoorzaak weg (disbalans bloeddrukregulatie RAS) waarbij het virus vooral "kwetsbare" mensen daarin treft.
  zondag 30 mei 2021 @ 15:29:11 #164
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199683696
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 13:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het niet helemaal, en probeer je je zinnen zo te knutselen dat anderen onder de indruk ervan zijn.

'Los van subjectiviteit die zg moeten dienen als gevalideerde waarneming; de vergaarde (kans)statistiek vanuit selectief onderzoek, niet dienen om daarmee zekerheid te geven aan het individu', een moeilijke zin om te zeggen dat uitkomsten van onderzoek nooit zekerheid kunnen geven aan een individu. En nog fout ook, want de onderzoeken worden juist gerandomiseerd gedaan om de subjectiviteit en selectiviteit uit de sluiten en causale conclusies te trekken. Je hebt duidelijk geen of minimale kennis van statistiek en wetenschappelijk onderzoek, je leest er misschien wel veel over, maar zonder gedegen kennis of training blijft het een verhaal van de klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt, en dat probeer je te verloemen door terminologie (verkeerd) te gebruiken en moeilijk begrijpbare zinnen te formuleren. Eerder is al gebleken dat je achteraf eigenlijk ook niet meer wist wat je nu bedoelde met bepaalde zinnen.

Je kunt nooit zekerheid aan een individu geven, maar de data van de onderzoeken bij alle goedgekeurde vaccins totnutoe laten gewoon heel erg duidelijk zien dat de vaccins werken tegen het krijgen van symptomen, en nog beter tegen ernstige klachten, nog weer beter tegen ziekenhuisopname en waarschijnlijk ook nog weer beter tegen overlijden (daar is nog te weinig data over).

Dus als jij schrijft:
[..]

Dan is dat gewoon niet waar. Wat waar is is dat de kans dat het vaccineren geen invloed heeft op de kans dat je wordt blootgesteld aan het virus, als je je niet anders gaat gedragen. Maar een vaccinatie zorgt wel degelijk voor een veel grotere kans dat er geen gevolgen worden ondervonden van een besmetting, dat is juist waarom we vaccineren 8)7

Alleen is niet te voorspellen of iemand wel of geen gevolgen zal ondervinden van een besmetting, maar de kans dat iemand geen gevolgen zal ondervinden van een besmetting is wel degelijk heel veel kleiner wanneer iemand gevaccineerd is. En aangezien de kans om in het ziekenhuis te komen als gevolg van een besmetting na een vaccinatie vele malen kleiner is dan zonder vaccinatie, is het omgekeerde ook waar. De kans om als gevolg van een besmetting in het ziekenhuis te komen zonder vaccinatie is vele malen groter. Dus @:Tourniquet 's redenatie klopt wel degelijk.
Je bent wederom vooral aan het jij-bakken. Het plezierige van het forum en ook jouw methodistische inbreng, is dat het bijdraagt aan kennis- en beeldvorming om een afweging als keuze te maken.

Selectieve kansberekening op grond van gericht onderzoek maakt iets nog geen zekerheid voor een specifiek individu. Claimen dat "vul-in" door gebruik van "vul-in" wordt voorkomen of dat handig om te draaien, is vooral de techniek van marketing. Weinig mis met het reclame maken maar niet om mensen die iets anders vinden, daarmee dan te gaan beoordelen. Laat staan als doel, vals(elijk) te bejegenen.

Ik pleit vooral dat elk mens voor zichzelf zo goed mogelijk een "what-ever" afweging maakt en zich een vaccinatie niet laat opdringen omdat iemand anders dat een goed idee vindt. Wanneer iemand een ander persoon wil volgen als eigen keuze, heb ik daar geen probleem mee zolang dit niet uitmondt in dwang naar andersdenkenden.
pi_199686789
quote:
15s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je bent wederom vooral aan het jij-bakken. Het plezierige van het forum en ook jouw methodistische inbreng, is dat het bijdraagt aan kennis- en beeldvorming om een afweging als keuze te maken.

Selectieve kansberekening op grond van gericht onderzoek maakt iets nog geen zekerheid voor een specifiek individu. Claimen dat "vul-in" door gebruik van "vul-in" wordt voorkomen of dat handig om te draaien, is vooral de techniek van marketing. Weinig mis met het reclame maken maar niet om mensen die iets anders vinden, daarmee dan te gaan beoordelen. Laat staan als doel, vals(elijk) te bejegenen.

Ik pleit vooral dat elk mens voor zichzelf zo goed mogelijk een "what-ever" afweging maakt en zich een vaccinatie niet laat opdringen omdat iemand anders dat een goed idee vindt. Wanneer iemand een ander persoon wil volgen als eigen keuze, heb ik daar geen probleem mee zolang dit niet uitmondt in dwang naar andersdenkenden.
Als uit onderzoekt komt dat een vaccin 90% effectief is, dan heb je inderdaad geen zekerheid inderdaad. De enige zekerheid die je hebt, wanneer je leeft, is dat je op een gegeven moment dood gaat.

'Selectieve kansberekening op grond van gericht onderzoek', ik vraag me echt af of je uberhaupt een idee hebt wat je daarmee bedoelt. De onderzoeken naar de effectiviteit van de vaccins zijn inderdaad selectief gericht op het vaststellen van de effectiviteit van de vaccins. Het is handig om een onderzoek selectief te doen, anders ben je gewoon geld over de balk aan het smijten in de hoop dat er iets komt, maar om er dan iets uit te halen moet je juist 'selectieve kansberekening' doen, terwijl, wanneer je gericht onderzoek doet, en je onderzoek opzet op zo'n manier dat je de data goed kunt analyseren, met vantevoren vastgestelde, analyse methodes, die ook nog eens gedurende tientallen jaren getest en geperfectioneerd zijn, dan is dat gewoon het beste wat voorhanden is. Om dat dan als iemand zonder gedegen kennis te bestempelen met allerhande woorden met negatieve connotaties daaraan, riekt naar het verspreiden van desinformatie.

Jij pleit ervoor dat mensen hun eigen afweging maken, maar je strooit voortdurend met negatieve geladen bewoordingen, die vaak kant nog wal raken, met, het lijkt, als doel de werking en veiligheid van vaccins en de procedures die geleid hebben tot de vaccins, in discrediet te brengen of er twijfel over te zaaien. Laat andere mensen alsjeblieft hun keuze maken op basis van goede voorlichting, en niet op basis van wat mensen die weinig kennis van virussen, wetenschap, vaccins, onderzoeksmethodes en statistiek denken te kunnen distilleren uit informatie die ze lezen, zonder zelf ook nog eens de kennis te bezitten om de waarde van de informatie die ze lezen goed in te kunnen schatten.
  zondag 30 mei 2021 @ 22:23:41 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199688888
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 19:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Als uit onderzoekt komt dat een vaccin 90% effectief is, dan heb je inderdaad geen zekerheid inderdaad. De enige zekerheid die je hebt, wanneer je leeft, is dat je op een gegeven moment dood gaat.

'Selectieve kansberekening op grond van gericht onderzoek', ik vraag me echt af of je uberhaupt een idee hebt wat je daarmee bedoelt. De onderzoeken naar de effectiviteit van de vaccins zijn inderdaad selectief gericht op het vaststellen van de effectiviteit van de vaccins. Het is handig om een onderzoek selectief te doen, anders ben je gewoon geld over de balk aan het smijten in de hoop dat er iets komt, maar om er dan iets uit te halen moet je juist 'selectieve kansberekening' doen, terwijl, wanneer je gericht onderzoek doet, en je onderzoek opzet op zo'n manier dat je de data goed kunt analyseren, met vantevoren vastgestelde, analyse methodes, die ook nog eens gedurende tientallen jaren getest en geperfectioneerd zijn, dan is dat gewoon het beste wat voorhanden is. Om dat dan als iemand zonder gedegen kennis te bestempelen met allerhande woorden met negatieve connotaties daaraan, riekt naar het verspreiden van desinformatie.

Jij pleit ervoor dat mensen hun eigen afweging maken, maar je strooit voortdurend met negatieve geladen bewoordingen, die vaak kant nog wal raken, met, het lijkt, als doel de werking en veiligheid van vaccins en de procedures die geleid hebben tot de vaccins, in discrediet te brengen of er twijfel over te zaaien. Laat andere mensen alsjeblieft hun keuze maken op basis van goede voorlichting, en niet op basis van wat mensen die weinig kennis van virussen, wetenschap, vaccins, onderzoeksmethodes en statistiek denken te kunnen distilleren uit informatie die ze lezen, zonder zelf ook nog eens de kennis te bezitten om de waarde van de informatie die ze lezen goed in te kunnen schatten.
Ik weet dat je actief voorstander bent. Het zou je sieren om kritiek op een "gekunstelde" onderbouwing aangaande vaccins, niet persoonlijk te zien noch te maken. Laat staan het in je botte harses te halen (mij) desinformatie te verwijten omdat gezegden je onwelgevallig zijn.

Eerder en elders heb ik wel 's gezegd dat het zinnig is om als onderdeel van een goedkeuring OOK gericht onderzoek te doen naar de mogelijk minder gezellige kant van toegepaste middelen. Het (commercieel gedreven) systeem is echter nu zo dat dit niet past in de 'methode' die vooral tot doel heeft producten zo veel mogelijk in de markt te kunnen zetten.

En ja, het is een grondrecht van iedereen ongeacht achtergrond, om zelf een keuze te maken aangaande het eigen lichaam -en geest. Dat is hoe onze samenleving is opgebouwd en hopelijk ingericht. Keuze en kiezen is ook hier niet voorbehouden aan hen die de wetenschap daarvan in pacht menen te hebben.
pi_199688909
Gaat wel opeens snel zo die jaartallen. Komen die mensen gewoon niet opdagen of gaat het gewoon wat sneller om ze te prikken?
.
  zondag 30 mei 2021 @ 22:30:14 #168
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199688944
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 22:25 schreef Fer het volgende:
Gaat wel opeens snel zo die jaartallen. Komen die mensen gewoon niet opdagen of gaat het gewoon wat sneller om ze te prikken?
We prikken nu 130k per dag ofzo? Dan ga je wel rap
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 30 mei 2021 @ 22:42:52 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199689063
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 22:25 schreef Fer het volgende:
Veel mensen zijn al gevaccineerd via werk of prioritair kwetsbare groepen. Zullen ook weigeraars bij zitten of 'eerst de kat uit de boom kijken' types.
pi_199689288
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:31 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

fijn, gelukkig komt het niet volledig terug :)
Zoals ik elke keer zeg, ik mis mijn free hugs verschrikkelijk en ik free hug zodra het weer mag iedereen op het eerste event waar het gewoon weer kan (begin augustus) die het ook gemist heeft, en ik kan niet wachten. Dit is/was een hel voor mij.

Maar wat ik er steeds bij zeg, ik hoop oprecht dat het minder een automatisme/verplichting wordt voor mensen als jij. Ik vroeg het altijd al, kleine moeite, hoop dat dat nog wat meer standaard wordt. Dan kan iedereen doen waar hij/zij gelukkig van wordt. 😀🙃

Maar ik kan echt niet wachten tot augustus bij die conventie, 80% daar doet free hugs altijd, ik ga flink inhalen. Bring it. Can't wait. Zo gemist.

En ik hoop dat jij ook je zin krijgt dat het niet meer zo verplicht is op werk enzo voor mensen die het niet willen 😉
#WeesGeenWhales
pi_199689302
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:20 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Het gaat nu soms zelfs al plat als er slechts 1-2 geboortejaren zich mogen aanmelden, laat staan als er nog meer tegelijk zou doen. :')
Slechts? Hoeveel is dat eigenlijk, 250.000 afspraken ofzo totaal? XD
#WeesGeenWhales
pi_199689310
Wanneer is 1991? Wanneer kan ik? Wanneer kan ik weer zonder test Vrij van de 1.5m naar lowlands, tomo etc? :3
#WeesGeenWhales
  zondag 30 mei 2021 @ 23:14:47 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199689384
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
Wanneer is 1991? Wanneer kan ik? Wanneer kan ik weer zonder test Vrij van de 1.5m naar lowlands, tomo etc? :3
.
  zondag 30 mei 2021 @ 23:22:16 #174
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_199689440
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
my turn next week ;)
1983 :P
pi_199689699
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 23:22 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

my turn next week ;)
1983 :P
Bijna dus!
#WeesGeenWhales
pi_199689702
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 23:14 schreef Molo het volgende:

[..]

.
Okay 😌
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 mei 2021 @ 00:53:00 #177
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199689771
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 19:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

_O_

Respect dat je zoveel geduld hebt en het zo rustig kan beschrijven, echt een diepe buiging _O_
pi_199690381
quote:
15s.gif Op zondag 30 mei 2021 22:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik weet dat je actief voorstander bent. Het zou je sieren om kritiek op een "gekunstelde" onderbouwing aangaande vaccins, niet persoonlijk te zien noch te maken. Laat staan het in je botte harses te halen (mij) desinformatie te verwijten omdat gezegden je onwelgevallig zijn.

Eerder en elders heb ik wel 's gezegd dat het zinnig is om als onderdeel van een goedkeuring OOK gericht onderzoek te doen naar de mogelijk minder gezellige kant van toegepaste middelen. Het (commercieel gedreven) systeem is echter nu zo dat dit niet past in de 'methode' die vooral tot doel heeft producten zo veel mogelijk in de markt te kunnen zetten.

En ja, het is een grondrecht van iedereen ongeacht achtergrond, om zelf een keuze te maken aangaande het eigen lichaam -en geest. Dat is hoe onze samenleving is opgebouwd en hopelijk ingericht. Keuze en kiezen is ook hier niet voorbehouden aan hen die de wetenschap daarvan in pacht menen te hebben.
Maar hoezo denk je dat er geen onderzoek wordt gedaan naar de minder gezellige kanten van het vaccin.
Het lijkt er meer op dat je op krampachtige wijze probeert vaccins in discrediet te brengen.
pi_199690401
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:25 schreef Vallon het volgende:

[..]

Uitstekend weergegeven. ^O^
Het laatste - de "nieuwigheid" met (in)direct ingrijpen op celwerking en dat massaal snel implementeren - is voor mij vooralsnog een reden om de "beloften" daarvan even (10-15jaar) af te wachten.
De techniek bestaat al 30 jaar.

quote:
Afweer tegen (DNA) virussen is naast dat een virus zich in de cel kan wortelen, het ook voorkomt dat die zich in de nucleus viraal (genetisch uitgedrukt) gaat ontplooien. Eén van de redenen dat een bepaalde virusvector doorgaans maar één keer kan worden toegepast, is dat de transcriptie daarvan (dat door het immuunsysteem wordt opgemerkt) op voorhand wordt voorkomen door een "besmette" cel te doden.
Wat dus een nadeel is van vector vaccins, het afweersysteem kan de vector zelf zien als ongewenst en doden voordat de vector zijn boodschap heeft afgegeven.

quote:
Direct het expressief gewenste "mRNA" inbrengen slaat die modificatie ("transcriptie") stap over
Wat dus een goed ding is.

quote:
Los daarvan is er (ethisch) het nodige op te merken over (ver)maakbaarheid van "gezondheid" en als gevolg, de eigen zelfbeschikking daarover.
Dat je gezondheid vermaakbaar is, is een van de redenen dat we langer en gezonder leven dan eeuwen geleden.
Inmiddels zo goed dat we in de luxe positie zitten dat we onszelf allerlei ethische vragen daarover ook kunnen stellen.

quote:
Het vaccin tegen Covid19 bestrijdt weliswaar gevolgen maar neemt niet de kernoorzaak weg (disbalans bloeddrukregulatie RAS) waarbij het virus vooral "kwetsbare" mensen daarin treft.
Uitgaande dat dit klopt, Dit is juist een reden om de hele bevolking te vaccineren en niet alleen de kwetsbaren.
pi_199691699
Gisteren even gekeken om een vaccinatie afspraak te maken, ben aan de beurt.. Alle locaties lagen 40 a 50 km verderop. Vandaag weer geprobeerd, vul ik het geboortejaar in en weigert de website om verder te gaan. U kunt geen afspraak maken? _O-

Uh ok dan.
pi_199691723
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 10:18 schreef Xenorium het volgende:
Gisteren even gekeken om een vaccinatie afspraak te maken, ben aan de beurt.. Alle locaties lagen 40 a 50 km verderop. Vandaag weer geprobeerd, vul ik het geboortejaar in en weigert de website om verder te gaan. U kunt geen afspraak maken? _O-

Uh ok dan.
Ja dat is een bekende issue. Even in een andere browser of een anoniem tabblad / venster openen helpt daar doorgaans tegen. :')
pi_199691787
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 06:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar hoezo denk je dat er geen onderzoek wordt gedaan naar de minder gezellige kanten van het vaccin.
Het lijkt er meer op dat je op krampachtige wijze probeert vaccins in discrediet te brengen.
Dat soort 'vermoedens' geven vooral blijk van een volstrekte onbekendheid met de wijze waarop geneesmiddelenonderzoek plaatsvindt. Fase 3 trials zijn allereerst bedoeld om vooraf gespecificeerde primiare uitkomsten te toetsen (effect op besmetting, ziekenhuisopname, whatever). Die uitkomsten worden vooraf gespecificeerd, omdat je anders nogal aan het goochelen kunt slaan met statistiek. Daarnaast worden natuurlijk ook potentiële bijwerkingen gemonitord door te kijken of bepaalde zaken meer optreden in de groep die het middel krijgt toegediend dan in de controlegroep. Het blijft een relatief kleine steekproef natuurlijk, waardoor je echt zeldzame bijwerkingen altijd kunt missen. Als iets immers bij 1 op de miljoen mensen optreedt, dan is de kans klein dat dat optreedt in een onderzoek waarin 20.000 mensen het middel krijgen toegediend. Maar daar hebben we natuurlijk bijwerkingencentra voor zoals het Lareb waar eventuele bijwerkingen worden gemeld, die vervolgens kunnen worden geanalyseerd om te kijken of ze enige relatie tot het middel hebben.
pi_199691811
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 10:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja dat is een bekende issue. Even in een andere browser of een anoniem tabblad / venster openen helpt daar doorgaans tegen. :')
Bedankt ja nu werkt het wel, alleen de aangeboden vaccinatie locaties zijn nu nog verder weg 50 a 60 km.. :')
  maandag 31 mei 2021 @ 10:59:19 #184
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_199692077
quote:
7s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:14 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb er zelf gelukkig weinig mee te maken, want ik prik/bereid vaccins voor en dan zijn de echte agressievelingen er wel uitgepikt door beveiliging/hosts/coördinators. Dus op af en toe wat gemopper en gewoon een gesprekje over de verschillende vaccins na - en daar komt ook heus wel eens een voorkeur naar boven, bijvoorbeeld de uitspraak dat ze toch wel blij zijn dat het Pfizer is geworden en niet AZ - sta ik wel redelijk buiten schot. Maar collega's dus echt wel. En dat is niet tof om te horen.

Ik snap ook wel dat iemand een voorkeur kan hebben hoor. En in het geval van AZ heeft het hele gedoe eromheen natuurlijk niet geholpen, dus ik erken de angst die ervoor ontstaan is ook wel. Maar we zouden eens oprecht blij zijn om de luxe die we hebben zonder een 'maar toch jammer dat het niet....<vul maar in> was.'

(Mijn vriend is voorlopig ook nog niet aan de beurt, dus ik begrijp ook wel dat het i.v.m. vakantieplannen ruk is als je dan nog 5-6 weken moet wachten op de 2e prik. Gelukkig is een negatieve test voor veel landen proof genoeg, dus het is nog steeds niet het einde van de wereld.)

Afijn, frustraaaatietje, moest er even uit :+
Fijn dat je er zelf weinig mee te maken hebt, het is echt te bizar voor woorden dat mensen dermate agressief kunnen zijn dat hulp van beveiling/hosts nodig is :{

Snap dat je even je frustratie kwijt moet!

Mag je vriend dan niet geprikt worden als er wat over is? Of hoeven jullie nooit vaccins weg te gooien?

quote:
Wat betreft epilepsie: op de vragenlijst staat wel de vraag of je ooit een aanval hebt gehad bij koorts of na een vaccinatie. Als je 'ja' aankruist, word je eerst langs een arts/triage verpleegkundige gestuurd. Zij bepalen dan na een gesprek met degene in kwestie welke maatregelen getroffen worden. Kan bijvoorbeeld prikken door en/of in bijzijn van de arts zijn, liggend geprikt, etc.
Thanks ^O^
  maandag 31 mei 2021 @ 11:03:58 #185
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_199692153
twitter
pi_199692193
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 10:59 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Fijn dat je er zelf weinig mee te maken hebt, het is echt te bizar voor woorden dat mensen dermate agressief kunnen zijn dat hulp van beveiling/hosts nodig is :{

Snap dat je even je frustratie kwijt moet!

Mag je vriend dan niet geprikt worden als er wat over is? Of hoeven jullie nooit vaccins weg te gooien?
[..]

Thanks ^O^
We hebben wel restvaccins over 's avonds, maar ze proberen het te beperken (dus tellen, tellen en nog een ronde tellen voordat er aan het einde van de dag weer een flacon open gaat. Gelukkig doen de dagcoördinatoren dat :P ) en vooralsnog worden ze verdeeld onder GGD medewerkers. (Prikkers/optrekkers krijgen de hoogste prioriteit en zijn inmiddels denk ik wel allemaal gevaccineerd. Daarna komen de andere medewerkers. En het gaat op leeftijd.)

Op den duur zullen ze denk ik wel mensen van 'buitenaf' moeten gaan vragen. Want je houdt er 's avonds eigenlijk altijd wel enkelen over doordat het aantal afspraken niet altijd precies overeenkomst. (Geen gigantische aantallen hoor, in het uiterste geval max. 5-6 Pfizers (want je haalt er 6-7 uit een flesje) en misschien iets meer Moderna (10-12 uit een flesje). )
pi_199692267
quote:
3s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:03 schreef AgnesGru het volgende:
[ twitter ]
wat een tempo. Hopelijk over 2 dagen dan 1984 :D
pi_199692450
quote:
3s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:03 schreef AgnesGru het volgende:
[ twitter ]
Ik ben geboren in 1980 en ik weiger.
Check it out
pi_199692463
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:26 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Stoere jongen, fijn dat je het even meldt ^O^
pi_199692489
quote:
7s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Stoere jongen, fijn dat je het even meldt ^O^
Precies ik ga nog liever dood aan corona, dan ik het vaccin moet nemen. En het klopt dat oorzaak een boel opgeklopte frustratie is.

[ Bericht 0% gewijzigd door hjansen82 op 31-05-2021 11:29:40 (fout) ]
Check it out
  maandag 31 mei 2021 @ 11:31:30 #191
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199692531
quote:

Je was bij registratie op Fok! vergeten dat je uit 1980 kwam en nam toen dus maar de nicknaam met 82 aan? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_199692621
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:28 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Precies ik ga nog liever dood aan corona, dan ik het vaccin moet nemen. En het klopt dat oorzaak een boel opgeklopte frustratie is.
Je kunt je emoties dus niet de baas...
  maandag 31 mei 2021 @ 11:41:32 #193
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_199692705
meteen te druk om in te loggen op de site :(
heitieh
pi_199692751
quote:
99s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:41 schreef Joooo-pi het volgende:
Goed teken 👍
pi_199692934
quote:
99s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:41 schreef Joooo-pi het volgende:
DOS aanval om mensen te behoeden voor gevaar.
Check it out
  maandag 31 mei 2021 @ 12:10:38 #196
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_199693138
BAM! aankomende zondag!!
heitieh
pi_199693217
quote:

[..]

Vooral doen als je daar gelukkig van wordt. Kunnen mensen die niet debiel zijn tenminste sneller hun vaccinatie krijgen.
pi_199693247
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vooral doen als je daar gelukkig van wordt. Kunnen mensen die niet debiel zijn tenminste sneller hun vaccinatie krijgen.
Dat moet ieder voor zich weten toch. I
Check it out
pi_199693396
quote:

[..]

Niemand geeft maar 1 neuk om wie je bent en wat je wel of niet doet. Maak jezelf vooral niet belangrijker dan je daadwerkelijk bent.
pi_199693600
quote:

[..]

Mooi ben ik eerder aan de beurt
pi_199693609
quote:

[..]

ik wens je het allerbeste toe, vooral wat meer verstand. Frustatie boven verstand gebruiken is nooit goed namelijk.
pi_199693783
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:30 schreef Questular het volgende:

[..]

Niemand geeft maar 1 neuk om wie je bent en wat je wel of niet doet. Maak jezelf vooral niet belangrijker dan je daadwerkelijk bent.
Op dit platform inderdaad niet, omdat iedereen zichzelf interessanter vindt dan de rest. Maar het interesseert me geen ene fluit hoe iemand vooral hier over mij denkt. Het zal mijn echt een worst zijn.
Check it out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')