quote:Op zondag 30 mei 2021 19:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als uit onderzoekt komt dat een vaccin 90% effectief is, dan heb je inderdaad geen zekerheid inderdaad. De enige zekerheid die je hebt, wanneer je leeft, is dat je op een gegeven moment dood gaat.
'Selectieve kansberekening op grond van gericht onderzoek', ik vraag me echt af of je uberhaupt een idee hebt wat je daarmee bedoelt. De onderzoeken naar de effectiviteit van de vaccins zijn inderdaad selectief gericht op het vaststellen van de effectiviteit van de vaccins. Het is handig om een onderzoek selectief te doen, anders ben je gewoon geld over de balk aan het smijten in de hoop dat er iets komt, maar om er dan iets uit te halen moet je juist 'selectieve kansberekening' doen, terwijl, wanneer je gericht onderzoek doet, en je onderzoek opzet op zo'n manier dat je de data goed kunt analyseren, met vantevoren vastgestelde, analyse methodes, die ook nog eens gedurende tientallen jaren getest en geperfectioneerd zijn, dan is dat gewoon het beste wat voorhanden is. Om dat dan als iemand zonder gedegen kennis te bestempelen met allerhande woorden met negatieve connotaties daaraan, riekt naar het verspreiden van desinformatie.
Jij pleit ervoor dat mensen hun eigen afweging maken, maar je strooit voortdurend met negatieve geladen bewoordingen, die vaak kant nog wal raken, met, het lijkt, als doel de werking en veiligheid van vaccins en de procedures die geleid hebben tot de vaccins, in discrediet te brengen of er twijfel over te zaaien. Laat andere mensen alsjeblieft hun keuze maken op basis van goede voorlichting, en niet op basis van wat mensen die weinig kennis van virussen, wetenschap, vaccins, onderzoeksmethodes en statistiek denken te kunnen distilleren uit informatie die ze lezen, zonder zelf ook nog eens de kennis te bezitten om de waarde van de informatie die ze lezen goed in te kunnen schatten.
Maar hoezo denk je dat er geen onderzoek wordt gedaan naar de minder gezellige kanten van het vaccin.quote:Op zondag 30 mei 2021 22:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik weet dat je actief voorstander bent. Het zou je sieren om kritiek op een "gekunstelde" onderbouwing aangaande vaccins, niet persoonlijk te zien noch te maken. Laat staan het in je botte harses te halen (mij) desinformatie te verwijten omdat gezegden je onwelgevallig zijn.
Eerder en elders heb ik wel 's gezegd dat het zinnig is om als onderdeel van een goedkeuring OOK gericht onderzoek te doen naar de mogelijk minder gezellige kant van toegepaste middelen. Het (commercieel gedreven) systeem is echter nu zo dat dit niet past in de 'methode' die vooral tot doel heeft producten zo veel mogelijk in de markt te kunnen zetten.
En ja, het is een grondrecht van iedereen ongeacht achtergrond, om zelf een keuze te maken aangaande het eigen lichaam -en geest. Dat is hoe onze samenleving is opgebouwd en hopelijk ingericht. Keuze en kiezen is ook hier niet voorbehouden aan hen die de wetenschap daarvan in pacht menen te hebben.
De techniek bestaat al 30 jaar.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Uitstekend weergegeven.![]()
Het laatste - de "nieuwigheid" met (in)direct ingrijpen op celwerking en dat massaal snel implementeren - is voor mij vooralsnog een reden om de "beloften" daarvan even (10-15jaar) af te wachten.
Wat dus een nadeel is van vector vaccins, het afweersysteem kan de vector zelf zien als ongewenst en doden voordat de vector zijn boodschap heeft afgegeven.quote:Afweer tegen (DNA) virussen is naast dat een virus zich in de cel kan wortelen, het ook voorkomt dat die zich in de nucleus viraal (genetisch uitgedrukt) gaat ontplooien. Eén van de redenen dat een bepaalde virusvector doorgaans maar één keer kan worden toegepast, is dat de transcriptie daarvan (dat door het immuunsysteem wordt opgemerkt) op voorhand wordt voorkomen door een "besmette" cel te doden.
Wat dus een goed ding is.quote:Direct het expressief gewenste "mRNA" inbrengen slaat die modificatie ("transcriptie") stap over
Dat je gezondheid vermaakbaar is, is een van de redenen dat we langer en gezonder leven dan eeuwen geleden.quote:Los daarvan is er (ethisch) het nodige op te merken over (ver)maakbaarheid van "gezondheid" en als gevolg, de eigen zelfbeschikking daarover.
Uitgaande dat dit klopt, Dit is juist een reden om de hele bevolking te vaccineren en niet alleen de kwetsbaren.quote:Het vaccin tegen Covid19 bestrijdt weliswaar gevolgen maar neemt niet de kernoorzaak weg (disbalans bloeddrukregulatie RAS) waarbij het virus vooral "kwetsbare" mensen daarin treft.
Ja dat is een bekende issue. Even in een andere browser of een anoniem tabblad / venster openen helpt daar doorgaans tegen.quote:Op maandag 31 mei 2021 10:18 schreef Xenorium het volgende:
Gisteren even gekeken om een vaccinatie afspraak te maken, ben aan de beurt.. Alle locaties lagen 40 a 50 km verderop. Vandaag weer geprobeerd, vul ik het geboortejaar in en weigert de website om verder te gaan. U kunt geen afspraak maken?![]()
Uh ok dan.
Dat soort 'vermoedens' geven vooral blijk van een volstrekte onbekendheid met de wijze waarop geneesmiddelenonderzoek plaatsvindt. Fase 3 trials zijn allereerst bedoeld om vooraf gespecificeerde primiare uitkomsten te toetsen (effect op besmetting, ziekenhuisopname, whatever). Die uitkomsten worden vooraf gespecificeerd, omdat je anders nogal aan het goochelen kunt slaan met statistiek. Daarnaast worden natuurlijk ook potentiële bijwerkingen gemonitord door te kijken of bepaalde zaken meer optreden in de groep die het middel krijgt toegediend dan in de controlegroep. Het blijft een relatief kleine steekproef natuurlijk, waardoor je echt zeldzame bijwerkingen altijd kunt missen. Als iets immers bij 1 op de miljoen mensen optreedt, dan is de kans klein dat dat optreedt in een onderzoek waarin 20.000 mensen het middel krijgen toegediend. Maar daar hebben we natuurlijk bijwerkingencentra voor zoals het Lareb waar eventuele bijwerkingen worden gemeld, die vervolgens kunnen worden geanalyseerd om te kijken of ze enige relatie tot het middel hebben.quote:Op maandag 31 mei 2021 06:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hoezo denk je dat er geen onderzoek wordt gedaan naar de minder gezellige kanten van het vaccin.
Het lijkt er meer op dat je op krampachtige wijze probeert vaccins in discrediet te brengen.
Bedankt ja nu werkt het wel, alleen de aangeboden vaccinatie locaties zijn nu nog verder weg 50 a 60 km..quote:Op maandag 31 mei 2021 10:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat is een bekende issue. Even in een andere browser of een anoniem tabblad / venster openen helpt daar doorgaans tegen.
Fijn dat je er zelf weinig mee te maken hebt, het is echt te bizar voor woorden dat mensen dermate agressief kunnen zijn dat hulp van beveiling/hosts nodig isquote:Op zondag 30 mei 2021 11:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb er zelf gelukkig weinig mee te maken, want ik prik/bereid vaccins voor en dan zijn de echte agressievelingen er wel uitgepikt door beveiliging/hosts/coördinators. Dus op af en toe wat gemopper en gewoon een gesprekje over de verschillende vaccins na - en daar komt ook heus wel eens een voorkeur naar boven, bijvoorbeeld de uitspraak dat ze toch wel blij zijn dat het Pfizer is geworden en niet AZ - sta ik wel redelijk buiten schot. Maar collega's dus echt wel. En dat is niet tof om te horen.
Ik snap ook wel dat iemand een voorkeur kan hebben hoor. En in het geval van AZ heeft het hele gedoe eromheen natuurlijk niet geholpen, dus ik erken de angst die ervoor ontstaan is ook wel. Maar we zouden eens oprecht blij zijn om de luxe die we hebben zonder een 'maar toch jammer dat het niet....<vul maar in> was.'
(Mijn vriend is voorlopig ook nog niet aan de beurt, dus ik begrijp ook wel dat het i.v.m. vakantieplannen ruk is als je dan nog 5-6 weken moet wachten op de 2e prik. Gelukkig is een negatieve test voor veel landen proof genoeg, dus het is nog steeds niet het einde van de wereld.)
Afijn, frustraaaatietje, moest er even uit![]()
Thanksquote:Wat betreft epilepsie: op de vragenlijst staat wel de vraag of je ooit een aanval hebt gehad bij koorts of na een vaccinatie. Als je 'ja' aankruist, word je eerst langs een arts/triage verpleegkundige gestuurd. Zij bepalen dan na een gesprek met degene in kwestie welke maatregelen getroffen worden. Kan bijvoorbeeld prikken door en/of in bijzijn van de arts zijn, liggend geprikt, etc.
We hebben wel restvaccins over 's avonds, maar ze proberen het te beperken (dus tellen, tellen en nog een ronde tellen voordat er aan het einde van de dag weer een flacon open gaat. Gelukkig doen de dagcoördinatoren datquote:Op maandag 31 mei 2021 10:59 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Fijn dat je er zelf weinig mee te maken hebt, het is echt te bizar voor woorden dat mensen dermate agressief kunnen zijn dat hulp van beveiling/hosts nodig is![]()
Snap dat je even je frustratie kwijt moet!
Mag je vriend dan niet geprikt worden als er wat over is? Of hoeven jullie nooit vaccins weg te gooien?
[..]
Thanks
Stoere jongen, fijn dat je het even meldtquote:Op maandag 31 mei 2021 11:26 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik ben geboren in 1980 en ik weiger.
Precies ik ga nog liever dood aan corona, dan ik het vaccin moet nemen. En het klopt dat oorzaak een boel opgeklopte frustratie is.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Stoere jongen, fijn dat je het even meldt
Je was bij registratie op Fok! vergeten dat je uit 1980 kwam en nam toen dus maar de nicknaam met 82 aan?quote:
Je kunt je emoties dus niet de baas...quote:Op maandag 31 mei 2021 11:28 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Precies ik ga nog liever dood aan corona, dan ik het vaccin moet nemen. En het klopt dat oorzaak een boel opgeklopte frustratie is.
Goed teken 👍quote:Op maandag 31 mei 2021 11:41 schreef Joooo-pi het volgende:
meteen te druk om in te loggen op de site
DOS aanval om mensen te behoeden voor gevaar.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:41 schreef Joooo-pi het volgende:
meteen te druk om in te loggen op de site
Vooral doen als je daar gelukkig van wordt. Kunnen mensen die niet debiel zijn tenminste sneller hun vaccinatie krijgen.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:28 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Precies ik ga nog liever dood aan corona, dan ik het vaccin moet nemen. En het klopt dat oorzaak een boel opgeklopte frustratie is.
Dat moet ieder voor zich weten toch. Iquote:Op maandag 31 mei 2021 12:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral doen als je daar gelukkig van wordt. Kunnen mensen die niet debiel zijn tenminste sneller hun vaccinatie krijgen.
Niemand geeft maar 1 neuk om wie je bent en wat je wel of niet doet. Maak jezelf vooral niet belangrijker dan je daadwerkelijk bent.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:26 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Mooi ben ik eerder aan de beurtquote:Op maandag 31 mei 2021 11:26 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |