Zucht, weer zo'n discussie die uit verband wordt gerukt en daarmee een conflict lijkt te zoeken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 21:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die redenatie snijdt wel degelijk hout. De kans om door Covid in het ziekenhuis te komen na vaccinatie is vele malen kleiner dan zonder vaccinatie. Dat blijkt gewoon uit de studies, waarin ziekenhuisopnames onder de gevaccineerde veel en veel zeldzamer zijn. In de Oxford studie voor zover ik weet is er bijvoorbeeld nog steeds niemand opgenomen. De verkregen immuniteit door vaccineren vermindert het ziektebeeld behoorlijk. Dus de kans dat ze opgenomen had moeten worden als ze niet gevaccineerd was geweest is behoorlijk, aangezien ze nu, na vaccinatie, toch behoorlijk ziek was.
Dan kun je je gekunstelde zinnetjes nog doorspekken zoveel mitsen, dan wel, al of niet, door/voor, dat vaccinaties het ziektebeeld erg verminderen, en de kans op ziekenhuisopname enorm reduceren, is onomstotelijk bewezen inmiddels, dus die meid heeft geluk gehad dat ze al gevaccineerd was, het zal namelijk zeker niet milder zijn geweest zonder vaccinatie. Als dat zou gebeuren zouden er namelijk heel andere dingen uit de studies zijn gekomen.
Ik best wel een vaccin nemen, maar enkel een echt vaccin. En niet op basis van een m-RNA. En iedereen mag die keuze voor zichzelf maken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 22:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is toch ook wel gewoon een beetje klaar met debielen serieus nemen?
Ik zou niet weten waarom mRNA vaccins geen echte vaccins zijn maar het staat je natuurlijk vrij om geen vaccinatie te nemen.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:18 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik best wel een vaccin nemen, maar enkel een echt vaccin. En niet op basis van een m-RNA. En iedereen mag die keuze voor zichzelf maken.
Het is een code die je lichaam een eiwit laten maken. En dat eiwit wordt door je lichaam als corona virus gezien. En daardoor wordt je immuunsysteem getriggerd. De techniek is nog niet eerder gebruikt voor dit doel, maar wel om kanker te behandelen.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom mRNA vaccins geen echte vaccins zijn maar het staat je natuurlijk vrij om geen vaccinatie te nemen.
Wat je beschrijft doen de vectorvaccins ook. Het eindresultaat is bij alle type vaccins hetzelfde, het laat je lichaam de spike-eiwitten van het coronavirus maken zodat je immunsysteem wordt voorbereid/getraind op een eventuele infectie met het echte coronavirus.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:22 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Het is een code die je lichaam een eiwit laten maken. En dat eiwit wordt door je lichaam als corona virus gezien. En daardoor wordt je immuunsysteem getriggerd. De techniek is nog niet eerder gebruikt voor dit doel, maar wel om kanker te behandelen.
Dus is het een vaccin.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:22 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Het is een code die je lichaam een eiwit laten maken. En dat eiwit wordt door je lichaam als corona virus gezien. En daardoor wordt je immuunsysteem getriggerd. De techniek is nog niet eerder gebruikt voor dit doel, maar wel om kanker te behandelen.
Er zit wel een verschil tussen de virale lading van een gevaccineerde en een niet-gevaccineerde.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Gevaccineerden kunnen het net zo goed nog(maals) oplopen en zijn dan evengoed besmettelijk. Mijns inziens maakt het dan geen donder uit waar je je immuunreactie vandaan hebt.
Wat is wel een echt vaccin volgens jou? Alleen attenuated virus, of is recombinant protein ook goed?quote:Op zondag 30 mei 2021 01:18 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik best wel een vaccin nemen, maar enkel een echt vaccin. En niet op basis van een m-RNA. En iedereen mag die keuze voor zichzelf maken.
Een 'echt' vaccin? Is dat iets wat alleen wordt goedgekeurd op feesboek?quote:Op zondag 30 mei 2021 01:18 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Doe zelf even de voorzetquote:Op zondag 30 mei 2021 10:36 schreef mrevil1337 het volgende:
@:Momo TS wil je ook even de bijwerkingen van elk vaccin op een rijtje zetten ?
Jammer, Moderna of Pfizer. Maar hey, het is een vaccin!quote:Op zondag 30 mei 2021 10:07 schreef miss_sly het volgende:
Om 10.30 uur worden 1977 en 1978 vrijgegeven:
[ twitter ]
Zijn mensen opeens zo bang om 2 prikken ipv 1 te krijgen ?quote:Op zondag 30 mei 2021 10:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Jammer, Moderna of Pfizer. Maar hey, het is een vaccin!
En kan niet zeggen dat 1.5 meter regel daarna verdwijnt...quote:Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef Aventura het volgende:
Hugo de Jonge zegt nu dat iedereen die dat wil voor 1 september gevaccineerd kan zijn. Lekker voor de vakantie 😅🤣
Het was toch altijd al duidelijk dat iedereen die wil tegen juli zijn eerste prik gehad kan hebben, over de tweede prik is quasi niet gecommuniceerd.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef Aventura het volgende:
Hugo de Jonge zegt nu dat iedereen die dat wil voor 1 september gevaccineerd kan zijn. Lekker voor de vakantie 😅🤣
Soms ook Janssen hoor ik net, moeten ze oppikkenquote:Op zondag 30 mei 2021 10:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik wilde juist Pfizer. Ben uit 1976. Heb vanmorgen afspraak gemaakt en als lolletje 1975 ingevuld, met het idee dat de check op geboortejaar toch via je Digi-d gaat. Heb nu de bevestiging binnen voor 2 data, Pfizer/Moderna dus.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Kanquote:Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Zijn mensen opeens zo bang om 2 prikken ipv 1 te krijgen ?
Terwijl aantoonbaar Moderna en Pfizer een zeer hoge dekking hebben ?
Ik denk eerder dat mensen het niet 'praktisch' vinden.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Dat laatste kan jaquote:Op zondag 30 mei 2021 10:49 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik wilde juist Pfizer. Ben uit 1976. Heb vanmorgen afspraak gemaakt en als lolletje 1975 ingevuld, met het idee dat de check op geboortejaar toch via je Digi-d gaat. Heb nu de bevestiging binnen voor 2 data, Pfizer/Moderna dus.
Dat is toch raar?? Of zou na,de stormloop vam gisteren de Janssen op zijn in Limburg?
Ik heb begrepen dat in de nacht afspraken voor een geboortejaar dat niet klopt met je werkelijke geboortejaar eruit gefilterd worden.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:49 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik wilde juist Pfizer. Ben uit 1976. Heb vanmorgen afspraak gemaakt en als lolletje 1975 ingevuld, met het idee dat de check op geboortejaar toch via je Digi-d gaat. Heb nu de bevestiging binnen voor 2 data, Pfizer/Moderna dus.
Dat is toch raar?? Of zou na,de stormloop vam gisteren de Janssen op zijn in Limburg?
Nee, ik sprak voor mezelf en vanuit praktisch oogpunt (gelijk klaar vs over 7 weken klaar). Maar zoals ik in m’n eerdere post al zei: het is een vaccin, en dat is geweldig!quote:Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |