SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
- Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
- Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
- Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
- Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Veiligheid:
Vaccins worden worden strikte protocollen en regels gemaakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgorde vaccinatie in Nederland: : Vaccinatie is voor niemand verplicht, nooit.
Overzicht testen en efficacy van de verschillende vaccins:
Situatie in Europa + VS + Israel op 27 feb in absolute aantallen:
vervangt 9feb21: https://s2.gifyu.com/images/imagebf048525253b9593.png
Situatie in Europa + VS + Israel (als frontrunner) op 27 feb als percentage van de bevolking:
vervangt 9feb21: https://s2.gifyu.com/images/imageee403b3a60b75578.png
Ja huisarts kan alleen AZ zelf doen, Pfizer moet in de speciale vriezer.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:09 schreef Nielsch het volgende:
Mijn vriendin heeft een "medische indicatie onder 60 jaar", is door haar huisarts geselecteerd voor een vaccinatie maar heeft nu wel een afspraak bij een GGD-locatie. Klopt dat wel?
Ja hoor. Zelf regelen met jouw Digid.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:36 schreef Nia het volgende:
Ik ben in 1968 geboren maar ik heb nog geen uitnodiging per brief ontvangen. Zonder die brief kan je toch geen afspraak maken?
ah dan is dat het idd.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja huisarts kan alleen AZ zelf doen, Pfizer moet in de speciale vriezer.
Ik ben nu op https://coronatest.nl/. Vervolgens kom ik op: https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken. Dan volgt: https://vragen.coronatest(...)orde-van-vaccinatie/ die me brengt naar: https://vragen.coronatest(...)atie-tegen-corona-2/ Ik klik op de link 'online' en kom weer op https://coronatest.nl/ uit.quote:
Als je op coronatest.nl gekozen hebt voor "ik wil een afspraak maken", ga je naar de volgende pagina. Daar staat wat tekst en als je naar beneden scrollt, is daar een knop "starten".quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:51 schreef Nia het volgende:
[..]
Ik ben nu op https://coronatest.nl/. Vervolgens kom ik op: https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken. Dan volgt: https://vragen.coronatest(...)orde-van-vaccinatie/ die me brengt naar: https://vragen.coronatest(...)atie-tegen-corona-2/ Ik klik op de link 'online' en kom weer op https://coronatest.nl/ uit.
Hoe kom ik op een login pagina waar ik met mijn Digid een afspraak kan maken?
quote:
Ik staar me compleet blind op die blauwe vakken. Nooit dat Digid logo iets verder naar beneden gezien. Sorryquote:Op woensdag 26 mei 2021 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je op coronatest.nl gekozen hebt voor "ik wil een afspraak maken", ga je naar de volgende pagina. Daar staat wat tekst en als je naar beneden scrollt, is daar een knop "starten".
Waarschijnlijk omdat je op de vraag over of je covid hebt gehad, "ja" hebt geantwoord.quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:00 schreef Nia het volgende:
Net de vragenlijst doorlopen. Ik ben genezen van het virus en geboren in 1968 maar kan online geen afspraak maken. Nou ja, dan maar wachten op die brief.
Zou ik dan moeten liegen over het feit dat ik covid heb gehad? Ik moet straks naar m'n werk. Ik zal morgen dat nummer eens gaan bellen, mocht ik vanavond nog geen brief hebben ontvangen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je op de vraag over of je covid hebt gehad, "ja" hebt geantwoord.
Je kunt ook even bellen: 0800-7070.
Probeer het eens incognito. Of in een andere browser dan je normaal gebruikt.quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:00 schreef Nia het volgende:
Net de vragenlijst doorlopen. Ik ben genezen van het virus en geboren in 1968 maar kan online geen afspraak maken. Nou ja, dan maar wachten op die brief.
Met firefox kom ik inderdaad uit op een pagina waarmee ik via de Digid wel een afspraak kan maken.quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Probeer het eens incognito. Of in een andere browser dan je normaal gebruikt.
Op de een of andere manier blijft een deel van de logica van die site in je cache zitten.
Ik keek 2 dagen na vaccinatie en toen stond het erop.quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:20 schreef Lazvic het volgende:
Ik weet dat niet gelijk in mijn RIVM kan zien of je gevaccineerd ben. Maar hoelang duurde het bij jullie voordat het erop kwam?
Raar ik kreeg na het invoeren van m'n postcode de optie Jaarbeurs (10 minuten fietsen) of anders Houten of Vianen dacht ik.quote:Op woensdag 26 mei 2021 13:35 schreef Lurf het volgende:
Ik vraag me af hoe ze de voorgestelde priklocaties bepalen bij de online afspraken. Ik heb wel een keer of 10 opnieuw ingelogd voor ik eindelijk een locatie in de buurt voorgeschoteld kreeg. Daarvoor kreeg ik steeds afspraken op minimaal een half uur afstand (met de auto), en met een grote voorkeur voor Amsterdam (vanuit regio Haaglanden). Zelfs bij het invullen van de postcode van de priklocatie.
Ik kreeg heel vaak de locatie bij Afas Live in Amsterdam voorgeschoteld (vanuit Delft). Verder Amsterdam NDSM, Amsterdam RAI, Bergambacht, Dordrecht, Noordwijkerhout en Zoetermeer (moest ik even over nadenken, want dichterbij maar ook niet naast de deur). Verder 1 keer alleen maar opties in Amsterdam. Pas bij de laatste keer een optie in Rijswijk en Den Haag en.... Amsterdam. Wilde niet nog een keer aan de hendel van de fruitmachine trekken, dus heb de winst toen maar gepakt. De tien-minuten-fietsen-optie (locatie Delft) kwam helemaal niet voorbij. Oh ja, en qua datum kon het allemaal pas vanaf medio juni.quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Raar ik kreeg na het invoeren van m'n postcode de optie Jaarbeurs (10 minuten fietsen) of anders Houten of Vianen dacht ik.
Ja sowieso is er ook nog een of andere obscure cookieblock die ervoor zorgt dat je geen afspraak kunt maken tenzij je een andere browser pakt of iets vergelijkbaars.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:31 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik kreeg heel vaak de locatie bij Afas Live in Amsterdam voorgeschoteld (vanuit Delft). Verder Amsterdam NDSM, Amsterdam RAI, Bergambacht, Dordrecht, Noordwijkerhout en Zoetermeer (moest ik even over nadenken, want dichterbij maar ook niet naast de deur). Verder 1 keer alleen maar opties in Amsterdam. Pas bij de laatste keer een optie in Rijswijk en Den Haag en.... Amsterdam. Wilde niet nog een keer aan de hendel van de fruitmachine trekken, dus heb de winst toen maar gepakt. De tien-minuten-fietsen-optie (locatie Delft) kwam helemaal niet voorbij. Oh ja, en qua datum kon het allemaal pas vanaf medio juni.
Als je niet zo zit te wachten op een prik is dat wel een goede manier om mensen te laten afhaken denk ik.
Yay mijn dochter meteen in appje laten weten.quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:36 schreef simonblue het volgende:
Vaccinatie afspraak is nu ook te maken voor mensen geboren in 1972 en 1973:
[ twitter ]
En in het Nederlands?quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:30 schreef Adrie072 het volgende:
German scientists say they can help improve Covid vaccines to prevent blood clots
AstraZeneca and Johnson & Johnson jabs have caused rare blood clots but scientists say they can be redesigned to avoid problem
Wed 26 May 2021 22.37 BST
-knip-
Toch al 5 jaren opgeschoten in 3 dagen (25 mei zaten we nog op '69 en '70).quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:36 schreef simonblue het volgende:
Vaccinatie afspraak is nu ook te maken voor mensen geboren in 1972 en 1973:
[ twitter ]
Tip: speel met wat postcodes in de buurt.quote:Op woensdag 26 mei 2021 13:35 schreef Lurf het volgende:
Ik vraag me af hoe ze de voorgestelde priklocaties bepalen bij de online afspraken. Ik heb wel een keer of 10 opnieuw ingelogd voor ik eindelijk een locatie in de buurt voorgeschoteld kreeg. Daarvoor kreeg ik steeds afspraken op minimaal een half uur afstand (met de auto), en met een grote voorkeur voor Amsterdam (vanuit regio Haaglanden). Zelfs bij het invullen van de postcode van de priklocatie.
al dat gekus en handengeschud mogen wel afgeschaft worden wat mij betreft. Ook deels thuiswerken onderdeel van het nieuwe normaalquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:06 schreef Middelpunt het volgende:
Wauw, met dit tempo gaat het zowaar nog echt lukken om iedereen boven de 18 (die het wil) gevaccineerd te hebben![]()
Toch wel een beetje onwerkelijk. Zolang de instelling gehad: "duurt nog heel lang, dus geduld hebben."
En net op het moment dat je het nieuwe normaal ook wel redelijk 'normaal' begin te vinden is er licht aan het einde van de tunnel. Bijna terug naar het oude normaal!
Menselijk contact zou verboden moeten worden, allemaal contactgestoorde robots worden graagquote:Op donderdag 27 mei 2021 19:04 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
al dat gekus en handengeschud mogen wel afgeschaft worden wat mij betreft. Ook deels thuiswerken onderdeel van het nieuwe normaal
Gaat natuurlijk ook wel lekker snel nu, T-shirtjes en vestjes met rits VS Duizend overhemden met lange mouwen en veel te veel knoopjes, liefst eroverheen nog een polo en een jas.quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:21 schreef Molo het volgende:
Vaccineren gaat als een malle qua leeftijdscohorten nu zeg, mét effect, fantastisch
wat minder contact kan echt geen kwaad.quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Menselijk contact zou verboden moeten worden, allemaal contactgestoorde robots worden graag
Ik zal een extra geil strak jurkje met lange mouwen aantrekken maandag bij shot twee. En dan snel knipperend met mijn ogen en verleidelijke oogopslag de jurk uittrekken als ze dat vragenquote:Op donderdag 27 mei 2021 19:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk ook wel lekker snel nu, T-shirtjes en vestjes met rits VS Duizend overhemden met lange mouwen en veel te veel knoopjes, liefst eroverheen nog een polo en een jas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Sociaal emotioneel wel, tenzij je al zolderkamerbewoner wasquote:Op donderdag 27 mei 2021 19:35 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wat minder contact kan echt geen kwaad.
niet iedereen heeft behoefte aan dat aangeraak, dat gekus ook al ken je nauwelijks diegene em dat eeuwige handenschudden. Iedereen langsgaan. Staat allemaal los van mensen ontmoeten. Hoef je geen zolderkamerbewoner voor te zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Sociaal emotioneel wel, tenzij je al zolderkamerbewoner was
Heerlijk juistquote:Op donderdag 27 mei 2021 20:24 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
niet iedereen heeft behoefte aan dat aangeraak, dat gekus ook al ken je nauwelijks diegene em dat eeuwige handenschudden. Iedereen langsgaan. Staat allemaal los van mensen ontmoeten. Hoef je geen zolderkamerbewoner voor te zijn.
quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zal een extra geil strak jurkje met lange mouwen aantrekken maandag bij shot twee. En dan snel knipperend met mijn ogen en verleidelijke oogopslag de jurk uittrekken als ze dat vragenLaat je hem dan ook in je bovenbeen zetten? (Eventueel liggend?)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In mijn tet, als dat magquote:Op donderdag 27 mei 2021 20:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Laat je hem dan ook in je bovenbeen zetten? (Eventueel liggend?)
Teveel vetweefsel vrees ik. In je bil mag ook niet.quote:
"Oh sorry meneer dat mijn tepel uw mond raaktequote:Op donderdag 27 mei 2021 20:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Teveel vetweefsel vrees ik. In je bil mag ook niet.
Maar als je nu gaat liggen en dan in je rechterbeen geprikt wil worden, moet ie toch een beetje over je heen (buigen)
Kijk maar uit, straks wordt je met heel iets anders geprikt!quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:48 schreef Molo het volgende:
[..]
"Oh sorry meneer dat mijn tepel uw mond raakte![]()
![]()
"
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:34 schreef Stienn het volgende:
Vanaf 11 uur kan geboortejaar 1974 en 1975 ook al een afspraak maken.
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:34 schreef Stienn het volgende:
Vanaf 11 uur kan geboortejaar 1974 en 1975 ook al een afspraak maken.
... maar komt dat door leveringen of mankracht? Want wij krijgen volgens mij naar rato dezelfde hoeveelheid leveringen als zij krijgen. Dat zou bij ons dan mogelijk ook hetzelfde probleem kunnen geven...quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:40 schreef jealgu het volgende:
Ondertussen bij de zuiderburen: 11 juli iedereen eerste prik wordt niet gehaald, er wordt nu op 85% gemikt.
Klopt:quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:02 schreef Sirolf het volgende:
[..]
... maar komt dat door leveringen of mankracht? Want wij krijgen volgens mij naar rato dezelfde hoeveelheid leveringen als zij krijgen. Dat zou bij ons dan mogelijk ook hetzelfde probleem kunnen geven...
Omdat dan alles plat gaat.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:02 schreef Stienn het volgende:
Ik snap niet dat ze de leeftijden niet in grotere blokken vrij geven. Bijvoorbeeld vanaf zaterdag 1975 - 1980 enz. er zijn zat mensen die staan te springen voor een afspraak.
Was wel opvallend verschil toen ik mijn tweede AZ ging halen, zorgpersoneel inderdaad shirtje en vestje. En de boomers dik aangekleedquote:Op donderdag 27 mei 2021 19:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk ook wel lekker snel nu, T-shirtjes en vestjes met rits VS Duizend overhemden met lange mouwen en veel te veel knoopjes, liefst eroverheen nog een polo en een jas.
Het gaat nu soms zelfs al plat als er slechts 1-2 geboortejaren zich mogen aanmelden, laat staan als er nog meer tegelijk zou doen.quote:
Maar Pfizer heeft meer geleverd dan vooraf verwacht, dus het zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:02 schreef HPoi het volgende:
Ai, kink in de kabel. Janssen faalt hard en heeft pas 380k geleverd aan NL ipv planning 3 miljoen eind juno.
Ik met geb. Datum 82. zal dus wel langer moeten wachten. (en alles jonger dan mij ook)
Ja dat dacht ik ook. Maar de Jonge verwacht nu vertraging, dus zou de Jonge het dan zo verkeerd zien?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar Pfizer heeft meer geleverd dan vooraf verwacht, dus het zal wel meevallen.
Oké, bedankt voor deze bijdrage.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Voor allen die die injecties zo snel mogelijk willen hebben: Het gaat een heel klein beetje sneller. Zojuist mijn reclamebrief ongeopend in de papierbak geflikkerd.
Waarom?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Voor allen die die injecties zo snel mogelijk willen hebben: Het gaat een heel klein beetje sneller. Zojuist mijn reclamebrief ongeopend in de papierbak geflikkerd.
Die extra leveringen van Pfizer compenseerde de tegenvallende AZ leveringen, dus deze extra tegenvaller gaat doorwerken in de planning.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar Pfizer heeft meer geleverd dan vooraf verwacht, dus het zal wel meevallen.
Met welke reden?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat fijn dat het voor jou zo weinig voorstelde.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Al corona gehad. Stelde niets voor.
Dank je. En dan was het ook nog eens in zo'n piekperiode waarin men (weer) geloofde dat je ter plekke dood zou omvallen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat fijn dat het voor jou zo weinig voorstelde.
Geldt helaas niet voor iedereen, gezien de bezetting in de ziekenhuizen gedurende de laatste pak 'em beet anderhalf jaar. Vaccineren is een vrije keuze.
Voor jou persoonlijk wel maar als je t nog eens oploopt dan kun je anderen besmetten die er mss niet zo goed van af komen. Dus ik hoop van harte voor de mensen met wie je in contact komt in de toekomst dat het voor jou bij deze ene besmetting blijft.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:27 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dank je. En dan was het ook nog eens in zo'n piekperiode waarin men (weer) geloofde dat je ter plekke dood zou omvallen.
Heb er eens de (RIVM-)cijfers bijgehaald qua doden over de gehele periode - en dan zit ik net in een overgangsleeftijd, dus het gemiddelde van die twee groepen: 62 coronadoden (mannelijk). In 15 maanden tijd. Dat is voor mij een aanvaardbaar risico.
Die kans is toch echt heel erg klein. En vaccineren is een vrije keuze.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Voor jou persoonlijk wel maar als je t nog eens oploopt dan kun je anderen besmetten die er mss niet zo goed van af komen. Dus ik hoop van harte voor de mensen met wie je in contact komt in de toekomst dat het voor jou bij deze ene besmetting blijft.
Gevaccineerden kunnen het net zo goed nog(maals) oplopen en zijn dan evengoed besmettelijk. Mijns inziens maakt het dan geen donder uit waar je je immuunreactie vandaan hebt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Voor jou persoonlijk wel maar als je t nog eens oploopt dan kun je anderen besmetten die er mss niet zo goed van af komen. Dus ik hoop van harte voor de mensen met wie je in contact komt in de toekomst dat het voor jou bij deze ene besmetting blijft.
Maar worden niet meer ziek of belanden niet meer in het ziekenhuis, daar gaat het ook vooral om. Zonder klachten ben je ook minimaal besmettelijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Gevaccineerden kunnen het net zo goed nog(maals) oplopen en zijn dan evengoed besmettelijk. Mijns inziens maakt het dan geen donder uit waar je je immuunreactie vandaan hebt.
Dat zeg ik toch ook?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar worden niet meer ziek of belanden niet meer in het ziekenhuis, daar gaat het ook vooral om. Zonder klachten ben je ook minimaal besmettelijk.
Waarom zou je Sputnik willen? Wij weten niet eens wat de effectiviteit van Sputnik is en waarschijnlijk zijn de bijwerkingen van Sputnik vergelijkbaar met AstraZeneca en Johnson&Johnson, Sputnik is immers ook een vectorvaccin.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:09 schreef pvdplanet het volgende:
13 juni prik (bouwjaar 1975)
Sputnik hadden ze helaas niet
Ja.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:17 schreef Nielsch het volgende:
Als ik bij het maken van een afspraak voor een vaccinatie invul dat ik uit 1975 kom kan ik een afspraak maken, ook al kom ik uit 1982. Gaan ze daar later nog op controleren?
Bedoel je dit "meer" alsquote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar worden niet meer ziek of belanden niet meer in het ziekenhuis, daar gaat het ook vooral om. Zonder klachten ben je ook minimaal besmettelijk.
Tweede, neem ik aanquote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bedoel je dit "meer" als
a: Ze worden niet meer ziek dan anderen, dus ze worden wel ziek maar niet meer dan anderen (ook niet minder)
b: Ze worden gewoon niet meer ziek, als in: gewoon helemaal niet meer?
Ze worden misschien wel besmet maar ontwikkelen dan vrijwel geen klachten. Grootste deel van de gevaccineerde mensen heeft dan geen klachten. Heb je wel klachten, zijn ze zeer mild. Irritatie in de keel of beetje verkouden noem ik niet ziek. Als je vrijwel geen klachten hebt "stoot" je ook weinig deeltjes uit en is de kans minimaal dat je anderen besmet.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bedoel je dit "meer" als
a: Ze worden niet meer ziek dan anderen, dus ze worden wel ziek maar niet meer dan anderen (ook niet minder)
b: Ze worden gewoon niet meer ziek, als in: gewoon helemaal niet meer?
quote:
Dat is dus helaas niet waar.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze worden misschien wel besmet maar ontwikkelen dan vrijwel geen klachten. Grootste deel van de gevaccineerde mensen heeft dan geen klachten. Heb je wel klachten, zijn ze zeer mild. Irritatie in de keel of beetje verkouden noem ik niet ziek. Als je vrijwel geen klachten hebt "stoot" je ook weinig deeltjes uit en is de kans minimaal dat je anderen besmet.
Balen zeg!quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
Dat is dus helaas niet waar.
Mijn vriendin werkt in de zorg, is verpleegkundige en heeft begin dit jaar al 2 vaccinaties gehad van Pfizer. Ze heeft nu net als ik corona en ik heb haar nog nooit zo ziek gezien als nu.
Afgelopen maand zijn op haar werk meerdere mensen geweest die dubbel gevaccineerd waren en toch allemaal corona kregen, weliswaar met milde tot geen klachten. Besmettelijk zijn ze dan echter wel
Zelf ben ik nog niet gevaccineerd, ik was afgelopen week aan de beurt maar moet nu een maand wachten helaas. Het hele huis heeft hier momenteel Covid en vandaag is eindelijk een dag dat ik even het licht weer zie maar wat een kutweek was dit zeg
Een vaccinatie geeft geen/nooit gegarandeerde bescherming. Helaas.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
Mijn vriendin werkt in de zorg, is verpleegkundige en heeft begin dit jaar al 2 vaccinaties gehad van Pfizer. Ze heeft nu net als ik corona en ik heb haar nog nooit zo ziek gezien als nu.
Afgelopen maand zijn op haar werk meerdere mensen geweest die dubbel gevaccineerd waren en toch allemaal corona kregen, weliswaar met milde tot geen klachten. Besmettelijk zijn ze dan echter wel
Zelf ben ik nog niet gevaccineerd, ik was afgelopen week aan de beurt maar moet nu een maand wachten helaas. Het hele huis heeft hier momenteel Covid en vandaag is eindelijk een dag dat ik even het licht weer zie maar wat een kutweek was dit zeg
Dat klopt, die berichten ken ik ook en ja het beschermd geen 100%quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Balen zeg!
Is ook geen garantie he, de werking is ook niet 100%. Gaat om het gehele effect. Kijk bijvoorbeeld dit bejaardentehuis.
https://www.trouw.nl/binn(...)oe-kan-dat~b0c20dc0/
Alleen maar geen tot milde klachten na vaccinatie.
Ik denk dat het "beschermen" wat meer aandacht mag worden gegeven dat vaccinatie/behandeling geen garantie is en dat de "voordelen" vooral statistische waarde hebben waaraan het individu zelf geen rechten aan kan ontlenen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Balen zeg!
Is ook geen garantie he, de werking is ook niet 100%. Gaat om het gehele effect. Kijk bijvoorbeeld dit bejaardentehuis.
https://www.trouw.nl/binn(...)oe-kan-dat~b0c20dc0/
Alleen maar geen tot milde klachten na vaccinatie.
Nog een reden om dat prikje beter maar niet te halen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
Wat is dat voor rare redenatie? Juist wel halen, zonder vaccinatie was ze wellicht in het ziekenhuis beland.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nog een reden om dat prikje beter maar niet te halen.
Het helpt geen kloten en je loopt ondertussen wel met die overhaast ontwikkelde shit in je lijf.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wat is dat voor rare redenatie? Juist wel halen, zonder vaccinatie was ze wellicht in het ziekenhuis beland.
Die redenatie snijdt ook geen hout. Doorgaans komt zorgpersoneel niet snel vanwege hun "vakoefening" in hun eigen ziekenhuisbed.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wat is dat voor rare redenatie? Juist wel halen, zonder vaccinatie was ze wellicht in het ziekenhuis beland.
Aan de andere kant kan dit ook de voorbode zijn van waarvoor door (onder anderen) die Belgisch-Amerikaanse dokter - sorry, ben even zijn naam kwijt - wordt gewaarschuwd. Als dat scenario waarheid wordt, zijn er vanaf het najaar wel zo gruwelijk veel mensen enorm de lul...quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
huh juist wel. Ook met vaccinatie kan je het krijgen, qlleen kans op een zekenhuisopname is miniem. Zonder vaccin lag ze waarscjiknlijk in het ziekenhuis en die anderen waren veel zieker.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit is wel echt een totaal verkeerde redenatie. We lieten personeel met COVID-klachten werken omdat we het anders niet rond kregen met de bezetting. Dat is echt niet omdat het wel oke was en het prima was dat dit personeel ging werken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 01:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die redenatie snijdt ook geen hout. Doorgaans komt zorgpersoneel niet snel vanwege hun "vakoefening" in hun eigen ziekenhuisbed.
Zowel het niet als daarom wel vaccineren, valt geen pijl op te trekken. Criterium moet vooral zijn wat de eigen omstandigheden zijn waarbij werk/taak - al of niet voor anderen - dan kan worden meegenomen.
//--//
Dat zorgpersoneel "eerder" in aanmerking komt/kwam voor (mRNA) vaccinatie, had/heeft imo primair twee hoofdredenen:
a) (gevoels)argument wegnemen dat ze ziek kunnen zijn of worden door/voor patiënten
b) en daarmee de zorg belasten omdat er anders teveel personeel uitvalt met dito gevolgen.
Niet voor niks, zo ik in mijn omgeving - vorig jaar - al vernam dat je gerust nadat je Covid19-ziek was een paar dagen later, zonder zichtbare symptomen, best weer aan het werk kon in tenminste het Covid19 cohort.
zijn de wachtrijen zo lang? Dus als je een brief krijgt kan je pas echt prikken na een week of 4??quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:21 schreef RAVW het volgende:
Zo heb me brief ook binnen vandaag , maar pas over een maand aan de buurt met de prik tegen deze ziekte
dat gaat dus nog even 3 a 4 weken afzien
ik heb het online gedaan en ja ik kan pas de 16 Juno terecht en de tweede is 22 juliquote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:38 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
zijn de wachtrijen zo lang? Dus als je een brief krijgt kan je pas echt prikken na een week of 4??
Ik help je hopenquote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:40 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik heb het online gedaan en ja ik kan pas de 16 Juno terecht en de tweede is 22 juli
de andere waren dezelfde tijd ....
dit waren alleen de mogelijkheden hier
[ link | afbeelding ]
dus hoop tegen die tijd dat de Jansen leverbaar is wnat die zou ik graag willen hebben .. anders zie ik tegen die tijd nog wel wat ik doet. maar de afspraak staat en nu krijg ik pfizer
ja vind die naam pfizer meer passen iets waarbij je de hele dag met een stijve rond looptquote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:02 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ik help je hopenliever janssen idd vanwege 1 prik. Maargoed we zien het wel.
Geboren in 76 hier. Zojuist afspraak voor komende woensdag gemaakt, maar kon ook maandag al. Kennelijk ligt er nog een batch Janssen dus tegen de tht datum zit.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:38 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
zijn de wachtrijen zo lang? Dus als je een brief krijgt kan je pas echt prikken na een week of 4??
Edit: lees in een ander topic juist heel snel? Sommigen al begin komende week..
Ik denk dat je mij verkeerd leest, wat ik ook ergens kan begrijpen. Ik stel dat men vanwege o.a. die planningsredenen, andere maatstaven oplegde voor zorgpersoneel. Precies zoals je zelf ook zegt, is/was dat niet OK. Ondanks Covid19/klachten werd/wordt personeel "gemotiveerd" om toch vooral te blijven komen werken en zich vooral zsm in te (laten) enten .... ongeacht wat zij van vonden van die "opoffering".quote:Op zaterdag 29 mei 2021 08:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit is wel echt een totaal verkeerde redenatie. We lieten personeel met COVID-klachten werken omdat we het anders niet rond kregen met de bezetting. Dat is echt niet omdat het wel oke was en het prima was dat dit personeel ging werken.
Waarom heb je 'gevoels' erbij gezet? Alsof medewerkers met COVID geen patiënten kunnen besmetten? Alsof dat een gevoelsargument is? Er zijn hier genoeg mensen overleden aan COVID die door personeel zijn besmet.
Effect is niet gelijk aan effectief noch zegt dat iets over de uitgangspunten, doelstellingen, motivatie, mate van voor/nadeel voor de samenleving, (niet)betrokkenen van moment tot moment etc.etc.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 15:33 schreef Tourniquet het volgende:
Was deze al wel eens gepost? Een goede uitleg over de effectiviteit en betekenis daarvan van de verschillende vaccin-varianten. Misschien handig voor in de OP?
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp geen fluit van het punt wat je hier probeert te maken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 16:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Effect is niet gelijk aan effectief noch zegt dat iets over de uitgangspunten, doelstellingen, motivatie, mate van voor/nadeel voor de samenleving, (niet)betrokkenen van moment tot moment etc.etc.
Zodra men met percentages gaat spelen om argumenteren, verdwijnt doorgaans het zicht op aantallen en vooral het individuele belang (dat is gereduceerd tot een getalswaarde).
Interessant is dat juichende cijfers impliciet de normaal reeds aanwezige werking gaan (mee)claimen.
Percentages gebruikt men om daarmee te overtuigen en aantal om het te relativeren. Dat proces werkt al naar het "beoogde" belang of insteek, ook omgekeerd.
Ik zeg het idd complexquote:Op zaterdag 29 mei 2021 17:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp geen fluit van het punt wat je hier probeert te maken.Maar gezien het "duimpje omhoog" posticon vind je het wel een goed filmpje?
Ja het hoeft niet per se alleen maar op de dag dat het open gezet wordt. Kan ook laterquote:Op zaterdag 29 mei 2021 20:34 schreef BeriBeri het volgende:
Ik ben trouwens van 1975,maar kon gewoon een afspraak maken vandaag
Er zit geen gif in. Sterker nog, het verhoogt je eigen natuurlijke weerstand tegen een vervelend virus.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 19:28 schreef hjansen82 het volgende:
Dan kan ik ook eindelijke de gifspuit weigeren als ik aan de beurt ben.
Die redenatie snijdt wel degelijk hout. De kans om door Covid in het ziekenhuis te komen na vaccinatie is vele malen kleiner dan zonder vaccinatie. Dat blijkt gewoon uit de studies, waarin ziekenhuisopnames onder de gevaccineerde veel en veel zeldzamer zijn. In de Oxford studie voor zover ik weet is er bijvoorbeeld nog steeds niemand opgenomen. De verkregen immuniteit door vaccineren vermindert het ziektebeeld behoorlijk. Dus de kans dat ze opgenomen had moeten worden als ze niet gevaccineerd was geweest is behoorlijk, aangezien ze nu, na vaccinatie, toch behoorlijk ziek was.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 01:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die redenatie snijdt ook geen hout. Doorgaans komt zorgpersoneel niet snel vanwege hun "vakoefening" in hun eigen ziekenhuisbed.
Zowel het niet als daarom wel vaccineren, valt geen pijl op te trekken. Criterium moet vooral zijn wat de eigen omstandigheden zijn waarbij werk/taak - al of niet voor anderen - dan kan worden meegenomen.
//--//
Dat zorgpersoneel "eerder" in aanmerking komt/kwam voor (mRNA) vaccinatie, had/heeft imo primair twee hoofdredenen:
a) (gevoels)argument wegnemen dat ze ziek kunnen zijn of worden door/voor patiënten
b) en daarmee de zorg belasten omdat er anders teveel personeel uitvalt met dito gevolgen.
Niet voor niks, zo ik in mijn omgeving - vorig jaar - al vernam dat je gerust nadat je Covid19-ziek was een paar dagen later, zonder zichtbare symptomen, best weer aan het werk kon in tenminste het Covid19 cohort.
Als je zo redeneert is elke dode en elke zieke die in het ziekenhuis ligt die niet gevaccineert is, dus ook een reden om juist wel een prik te halen, toch? En die moet je dan eigenlijk afwegen tegen elke persoon die met Covid in het ziekenhuis ligt en meer dan 3 weken ervoor een vaccinatie had gehad.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het is toch ook wel gewoon een beetje klaar met debielen serieus nemen?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 21:39 schreef Montov het volgende:
[..]
Er zit geen gif in. Sterker nog, het verhoogt je eigen natuurlijke weerstand tegen een vervelend virus.
Zucht, weer zo'n discussie die uit verband wordt gerukt en daarmee een conflict lijkt te zoeken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 21:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die redenatie snijdt wel degelijk hout. De kans om door Covid in het ziekenhuis te komen na vaccinatie is vele malen kleiner dan zonder vaccinatie. Dat blijkt gewoon uit de studies, waarin ziekenhuisopnames onder de gevaccineerde veel en veel zeldzamer zijn. In de Oxford studie voor zover ik weet is er bijvoorbeeld nog steeds niemand opgenomen. De verkregen immuniteit door vaccineren vermindert het ziektebeeld behoorlijk. Dus de kans dat ze opgenomen had moeten worden als ze niet gevaccineerd was geweest is behoorlijk, aangezien ze nu, na vaccinatie, toch behoorlijk ziek was.
Dan kun je je gekunstelde zinnetjes nog doorspekken zoveel mitsen, dan wel, al of niet, door/voor, dat vaccinaties het ziektebeeld erg verminderen, en de kans op ziekenhuisopname enorm reduceren, is onomstotelijk bewezen inmiddels, dus die meid heeft geluk gehad dat ze al gevaccineerd was, het zal namelijk zeker niet milder zijn geweest zonder vaccinatie. Als dat zou gebeuren zouden er namelijk heel andere dingen uit de studies zijn gekomen.
Ik best wel een vaccin nemen, maar enkel een echt vaccin. En niet op basis van een m-RNA. En iedereen mag die keuze voor zichzelf maken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 22:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is toch ook wel gewoon een beetje klaar met debielen serieus nemen?
Ik zou niet weten waarom mRNA vaccins geen echte vaccins zijn maar het staat je natuurlijk vrij om geen vaccinatie te nemen.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:18 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik best wel een vaccin nemen, maar enkel een echt vaccin. En niet op basis van een m-RNA. En iedereen mag die keuze voor zichzelf maken.
Het is een code die je lichaam een eiwit laten maken. En dat eiwit wordt door je lichaam als corona virus gezien. En daardoor wordt je immuunsysteem getriggerd. De techniek is nog niet eerder gebruikt voor dit doel, maar wel om kanker te behandelen.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom mRNA vaccins geen echte vaccins zijn maar het staat je natuurlijk vrij om geen vaccinatie te nemen.
Wat je beschrijft doen de vectorvaccins ook. Het eindresultaat is bij alle type vaccins hetzelfde, het laat je lichaam de spike-eiwitten van het coronavirus maken zodat je immunsysteem wordt voorbereid/getraind op een eventuele infectie met het echte coronavirus.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:22 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Het is een code die je lichaam een eiwit laten maken. En dat eiwit wordt door je lichaam als corona virus gezien. En daardoor wordt je immuunsysteem getriggerd. De techniek is nog niet eerder gebruikt voor dit doel, maar wel om kanker te behandelen.
Dus is het een vaccin.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:22 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Het is een code die je lichaam een eiwit laten maken. En dat eiwit wordt door je lichaam als corona virus gezien. En daardoor wordt je immuunsysteem getriggerd. De techniek is nog niet eerder gebruikt voor dit doel, maar wel om kanker te behandelen.
Er zit wel een verschil tussen de virale lading van een gevaccineerde en een niet-gevaccineerde.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Gevaccineerden kunnen het net zo goed nog(maals) oplopen en zijn dan evengoed besmettelijk. Mijns inziens maakt het dan geen donder uit waar je je immuunreactie vandaan hebt.
Wat is wel een echt vaccin volgens jou? Alleen attenuated virus, of is recombinant protein ook goed?quote:Op zondag 30 mei 2021 01:18 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik best wel een vaccin nemen, maar enkel een echt vaccin. En niet op basis van een m-RNA. En iedereen mag die keuze voor zichzelf maken.
Een 'echt' vaccin? Is dat iets wat alleen wordt goedgekeurd op feesboek?quote:Op zondag 30 mei 2021 01:18 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Doe zelf even de voorzetquote:Op zondag 30 mei 2021 10:36 schreef mrevil1337 het volgende:
@:Momo TS wil je ook even de bijwerkingen van elk vaccin op een rijtje zetten ?
Jammer, Moderna of Pfizer. Maar hey, het is een vaccin!quote:Op zondag 30 mei 2021 10:07 schreef miss_sly het volgende:
Om 10.30 uur worden 1977 en 1978 vrijgegeven:
[ twitter ]
Zijn mensen opeens zo bang om 2 prikken ipv 1 te krijgen ?quote:Op zondag 30 mei 2021 10:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Jammer, Moderna of Pfizer. Maar hey, het is een vaccin!
En kan niet zeggen dat 1.5 meter regel daarna verdwijnt...quote:Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef Aventura het volgende:
Hugo de Jonge zegt nu dat iedereen die dat wil voor 1 september gevaccineerd kan zijn. Lekker voor de vakantie 😅🤣
Het was toch altijd al duidelijk dat iedereen die wil tegen juli zijn eerste prik gehad kan hebben, over de tweede prik is quasi niet gecommuniceerd.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef Aventura het volgende:
Hugo de Jonge zegt nu dat iedereen die dat wil voor 1 september gevaccineerd kan zijn. Lekker voor de vakantie 😅🤣
Soms ook Janssen hoor ik net, moeten ze oppikkenquote:Op zondag 30 mei 2021 10:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik wilde juist Pfizer. Ben uit 1976. Heb vanmorgen afspraak gemaakt en als lolletje 1975 ingevuld, met het idee dat de check op geboortejaar toch via je Digi-d gaat. Heb nu de bevestiging binnen voor 2 data, Pfizer/Moderna dus.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Kanquote:Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Zijn mensen opeens zo bang om 2 prikken ipv 1 te krijgen ?
Terwijl aantoonbaar Moderna en Pfizer een zeer hoge dekking hebben ?
Ik denk eerder dat mensen het niet 'praktisch' vinden.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Dat laatste kan jaquote:Op zondag 30 mei 2021 10:49 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik wilde juist Pfizer. Ben uit 1976. Heb vanmorgen afspraak gemaakt en als lolletje 1975 ingevuld, met het idee dat de check op geboortejaar toch via je Digi-d gaat. Heb nu de bevestiging binnen voor 2 data, Pfizer/Moderna dus.
Dat is toch raar?? Of zou na,de stormloop vam gisteren de Janssen op zijn in Limburg?
Ik heb begrepen dat in de nacht afspraken voor een geboortejaar dat niet klopt met je werkelijke geboortejaar eruit gefilterd worden.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:49 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik wilde juist Pfizer. Ben uit 1976. Heb vanmorgen afspraak gemaakt en als lolletje 1975 ingevuld, met het idee dat de check op geboortejaar toch via je Digi-d gaat. Heb nu de bevestiging binnen voor 2 data, Pfizer/Moderna dus.
Dat is toch raar?? Of zou na,de stormloop vam gisteren de Janssen op zijn in Limburg?
Nee, ik sprak voor mezelf en vanuit praktisch oogpunt (gelijk klaar vs over 7 weken klaar). Maar zoals ik in m’n eerdere post al zei: het is een vaccin, en dat is geweldig!quote:Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |