zijn de wachtrijen zo lang? Dus als je een brief krijgt kan je pas echt prikken na een week of 4??quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:21 schreef RAVW het volgende:
Zo heb me brief ook binnen vandaag , maar pas over een maand aan de buurt met de prik tegen deze ziekte
dat gaat dus nog even 3 a 4 weken afzien
ik heb het online gedaan en ja ik kan pas de 16 Juno terecht en de tweede is 22 juliquote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:38 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
zijn de wachtrijen zo lang? Dus als je een brief krijgt kan je pas echt prikken na een week of 4??
Ik help je hopenquote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:40 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik heb het online gedaan en ja ik kan pas de 16 Juno terecht en de tweede is 22 juli
de andere waren dezelfde tijd ....
dit waren alleen de mogelijkheden hier
[ link | afbeelding ]
dus hoop tegen die tijd dat de Jansen leverbaar is wnat die zou ik graag willen hebben .. anders zie ik tegen die tijd nog wel wat ik doet. maar de afspraak staat en nu krijg ik pfizer
ja vind die naam pfizer meer passen iets waarbij je de hele dag met een stijve rond looptquote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:02 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ik help je hopenliever janssen idd vanwege 1 prik. Maargoed we zien het wel.
Geboren in 76 hier. Zojuist afspraak voor komende woensdag gemaakt, maar kon ook maandag al. Kennelijk ligt er nog een batch Janssen dus tegen de tht datum zit.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:38 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
zijn de wachtrijen zo lang? Dus als je een brief krijgt kan je pas echt prikken na een week of 4??
Edit: lees in een ander topic juist heel snel? Sommigen al begin komende week..
Ik denk dat je mij verkeerd leest, wat ik ook ergens kan begrijpen. Ik stel dat men vanwege o.a. die planningsredenen, andere maatstaven oplegde voor zorgpersoneel. Precies zoals je zelf ook zegt, is/was dat niet OK. Ondanks Covid19/klachten werd/wordt personeel "gemotiveerd" om toch vooral te blijven komen werken en zich vooral zsm in te (laten) enten .... ongeacht wat zij van vonden van die "opoffering".quote:Op zaterdag 29 mei 2021 08:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit is wel echt een totaal verkeerde redenatie. We lieten personeel met COVID-klachten werken omdat we het anders niet rond kregen met de bezetting. Dat is echt niet omdat het wel oke was en het prima was dat dit personeel ging werken.
Waarom heb je 'gevoels' erbij gezet? Alsof medewerkers met COVID geen patiënten kunnen besmetten? Alsof dat een gevoelsargument is? Er zijn hier genoeg mensen overleden aan COVID die door personeel zijn besmet.
Effect is niet gelijk aan effectief noch zegt dat iets over de uitgangspunten, doelstellingen, motivatie, mate van voor/nadeel voor de samenleving, (niet)betrokkenen van moment tot moment etc.etc.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 15:33 schreef Tourniquet het volgende:
Was deze al wel eens gepost? Een goede uitleg over de effectiviteit en betekenis daarvan van de verschillende vaccin-varianten. Misschien handig voor in de OP?
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp geen fluit van het punt wat je hier probeert te maken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 16:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Effect is niet gelijk aan effectief noch zegt dat iets over de uitgangspunten, doelstellingen, motivatie, mate van voor/nadeel voor de samenleving, (niet)betrokkenen van moment tot moment etc.etc.
Zodra men met percentages gaat spelen om argumenteren, verdwijnt doorgaans het zicht op aantallen en vooral het individuele belang (dat is gereduceerd tot een getalswaarde).
Interessant is dat juichende cijfers impliciet de normaal reeds aanwezige werking gaan (mee)claimen.
Percentages gebruikt men om daarmee te overtuigen en aantal om het te relativeren. Dat proces werkt al naar het "beoogde" belang of insteek, ook omgekeerd.
Ik zeg het idd complexquote:Op zaterdag 29 mei 2021 17:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp geen fluit van het punt wat je hier probeert te maken.Maar gezien het "duimpje omhoog" posticon vind je het wel een goed filmpje?
Ja het hoeft niet per se alleen maar op de dag dat het open gezet wordt. Kan ook laterquote:Op zaterdag 29 mei 2021 20:34 schreef BeriBeri het volgende:
Ik ben trouwens van 1975,maar kon gewoon een afspraak maken vandaag
Er zit geen gif in. Sterker nog, het verhoogt je eigen natuurlijke weerstand tegen een vervelend virus.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 19:28 schreef hjansen82 het volgende:
Dan kan ik ook eindelijke de gifspuit weigeren als ik aan de beurt ben.
Die redenatie snijdt wel degelijk hout. De kans om door Covid in het ziekenhuis te komen na vaccinatie is vele malen kleiner dan zonder vaccinatie. Dat blijkt gewoon uit de studies, waarin ziekenhuisopnames onder de gevaccineerde veel en veel zeldzamer zijn. In de Oxford studie voor zover ik weet is er bijvoorbeeld nog steeds niemand opgenomen. De verkregen immuniteit door vaccineren vermindert het ziektebeeld behoorlijk. Dus de kans dat ze opgenomen had moeten worden als ze niet gevaccineerd was geweest is behoorlijk, aangezien ze nu, na vaccinatie, toch behoorlijk ziek was.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 01:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die redenatie snijdt ook geen hout. Doorgaans komt zorgpersoneel niet snel vanwege hun "vakoefening" in hun eigen ziekenhuisbed.
Zowel het niet als daarom wel vaccineren, valt geen pijl op te trekken. Criterium moet vooral zijn wat de eigen omstandigheden zijn waarbij werk/taak - al of niet voor anderen - dan kan worden meegenomen.
//--//
Dat zorgpersoneel "eerder" in aanmerking komt/kwam voor (mRNA) vaccinatie, had/heeft imo primair twee hoofdredenen:
a) (gevoels)argument wegnemen dat ze ziek kunnen zijn of worden door/voor patiënten
b) en daarmee de zorg belasten omdat er anders teveel personeel uitvalt met dito gevolgen.
Niet voor niks, zo ik in mijn omgeving - vorig jaar - al vernam dat je gerust nadat je Covid19-ziek was een paar dagen later, zonder zichtbare symptomen, best weer aan het werk kon in tenminste het Covid19 cohort.
Als je zo redeneert is elke dode en elke zieke die in het ziekenhuis ligt die niet gevaccineert is, dus ook een reden om juist wel een prik te halen, toch? En die moet je dan eigenlijk afwegen tegen elke persoon die met Covid in het ziekenhuis ligt en meer dan 3 weken ervoor een vaccinatie had gehad.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nog een reden om dat prikje beter maar niet te halen.
Het is toch ook wel gewoon een beetje klaar met debielen serieus nemen?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 21:39 schreef Montov het volgende:
[..]
Er zit geen gif in. Sterker nog, het verhoogt je eigen natuurlijke weerstand tegen een vervelend virus.
Zucht, weer zo'n discussie die uit verband wordt gerukt en daarmee een conflict lijkt te zoeken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 21:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die redenatie snijdt wel degelijk hout. De kans om door Covid in het ziekenhuis te komen na vaccinatie is vele malen kleiner dan zonder vaccinatie. Dat blijkt gewoon uit de studies, waarin ziekenhuisopnames onder de gevaccineerde veel en veel zeldzamer zijn. In de Oxford studie voor zover ik weet is er bijvoorbeeld nog steeds niemand opgenomen. De verkregen immuniteit door vaccineren vermindert het ziektebeeld behoorlijk. Dus de kans dat ze opgenomen had moeten worden als ze niet gevaccineerd was geweest is behoorlijk, aangezien ze nu, na vaccinatie, toch behoorlijk ziek was.
Dan kun je je gekunstelde zinnetjes nog doorspekken zoveel mitsen, dan wel, al of niet, door/voor, dat vaccinaties het ziektebeeld erg verminderen, en de kans op ziekenhuisopname enorm reduceren, is onomstotelijk bewezen inmiddels, dus die meid heeft geluk gehad dat ze al gevaccineerd was, het zal namelijk zeker niet milder zijn geweest zonder vaccinatie. Als dat zou gebeuren zouden er namelijk heel andere dingen uit de studies zijn gekomen.
Ik best wel een vaccin nemen, maar enkel een echt vaccin. En niet op basis van een m-RNA. En iedereen mag die keuze voor zichzelf maken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 22:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is toch ook wel gewoon een beetje klaar met debielen serieus nemen?
Ik zou niet weten waarom mRNA vaccins geen echte vaccins zijn maar het staat je natuurlijk vrij om geen vaccinatie te nemen.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:18 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik best wel een vaccin nemen, maar enkel een echt vaccin. En niet op basis van een m-RNA. En iedereen mag die keuze voor zichzelf maken.
Het is een code die je lichaam een eiwit laten maken. En dat eiwit wordt door je lichaam als corona virus gezien. En daardoor wordt je immuunsysteem getriggerd. De techniek is nog niet eerder gebruikt voor dit doel, maar wel om kanker te behandelen.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom mRNA vaccins geen echte vaccins zijn maar het staat je natuurlijk vrij om geen vaccinatie te nemen.
Wat je beschrijft doen de vectorvaccins ook. Het eindresultaat is bij alle type vaccins hetzelfde, het laat je lichaam de spike-eiwitten van het coronavirus maken zodat je immunsysteem wordt voorbereid/getraind op een eventuele infectie met het echte coronavirus.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:22 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Het is een code die je lichaam een eiwit laten maken. En dat eiwit wordt door je lichaam als corona virus gezien. En daardoor wordt je immuunsysteem getriggerd. De techniek is nog niet eerder gebruikt voor dit doel, maar wel om kanker te behandelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |