abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 mei 2021 @ 01:03:32 #101
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199665230
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 00:50 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wat is dat voor rare redenatie? Juist wel halen, zonder vaccinatie was ze wellicht in het ziekenhuis beland.
Die redenatie snijdt ook geen hout. Doorgaans komt zorgpersoneel niet snel vanwege hun "vakoefening" in hun eigen ziekenhuisbed.
Zowel het niet als daarom wel vaccineren, valt geen pijl op te trekken. Criterium moet vooral zijn wat de eigen omstandigheden zijn waarbij werk/taak - al of niet voor anderen - dan kan worden meegenomen.
//--//
Dat zorgpersoneel "eerder" in aanmerking komt/kwam voor (mRNA) vaccinatie, had/heeft imo primair twee hoofdredenen:
a) (gevoels)argument wegnemen dat ze ziek kunnen zijn of worden door/voor patiënten
b) en daarmee de zorg belasten omdat er anders teveel personeel uitvalt met dito gevolgen.
Niet voor niks, zo ik in mijn omgeving - vorig jaar - al vernam dat je gerust nadat je Covid19-ziek was een paar dagen later, zonder zichtbare symptomen, best weer aan het werk kon in tenminste het Covid19 cohort.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 29 mei 2021 @ 01:50:04 #102
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199665517
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 00:50 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wat is dat voor rare redenatie? Juist wel halen, zonder vaccinatie was ze wellicht in het ziekenhuis beland.
Aan de andere kant kan dit ook de voorbode zijn van waarvoor door (onder anderen) die Belgisch-Amerikaanse dokter - sorry, ben even zijn naam kwijt - wordt gewaarschuwd. Als dat scenario waarheid wordt, zijn er vanaf het najaar wel zo gruwelijk veel mensen enorm de lul...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_199666263
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 00:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nog een reden om dat prikje beter maar niet te halen.
huh juist wel. Ook met vaccinatie kan je het krijgen, qlleen kans op een zekenhuisopname is miniem. Zonder vaccin lag ze waarscjiknlijk in het ziekenhuis en die anderen waren veel zieker.

En er is niks overhaast, er zijn geen stappem overgeslagen...
pi_199666388
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 01:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die redenatie snijdt ook geen hout. Doorgaans komt zorgpersoneel niet snel vanwege hun "vakoefening" in hun eigen ziekenhuisbed.
Zowel het niet als daarom wel vaccineren, valt geen pijl op te trekken. Criterium moet vooral zijn wat de eigen omstandigheden zijn waarbij werk/taak - al of niet voor anderen - dan kan worden meegenomen.
//--//
Dat zorgpersoneel "eerder" in aanmerking komt/kwam voor (mRNA) vaccinatie, had/heeft imo primair twee hoofdredenen:
a) (gevoels)argument wegnemen dat ze ziek kunnen zijn of worden door/voor patiënten
b) en daarmee de zorg belasten omdat er anders teveel personeel uitvalt met dito gevolgen.
Niet voor niks, zo ik in mijn omgeving - vorig jaar - al vernam dat je gerust nadat je Covid19-ziek was een paar dagen later, zonder zichtbare symptomen, best weer aan het werk kon in tenminste het Covid19 cohort.
Dit is wel echt een totaal verkeerde redenatie. We lieten personeel met COVID-klachten werken omdat we het anders niet rond kregen met de bezetting. Dat is echt niet omdat het wel oke was en het prima was dat dit personeel ging werken.

Waarom heb je 'gevoels' erbij gezet? Alsof medewerkers met COVID geen patiënten kunnen besmetten? Alsof dat een gevoelsargument is? Er zijn hier genoeg mensen overleden aan COVID die door personeel zijn besmet.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 11:20:29 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199667570
twitter
  zaterdag 29 mei 2021 @ 12:21:16 #106
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_199668107
Zo heb me brief ook binnen vandaag , maar pas over een maand aan de buurt met de prik tegen deze ziekte
dat gaat dus nog even 3 a 4 weken afzien
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_199668251
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 12:21 schreef RAVW het volgende:
Zo heb me brief ook binnen vandaag , maar pas over een maand aan de buurt met de prik tegen deze ziekte
dat gaat dus nog even 3 a 4 weken afzien
zijn de wachtrijen zo lang? Dus als je een brief krijgt kan je pas echt prikken na een week of 4??

Edit: lees in een ander topic juist heel snel? Sommigen al begin komende week..
  zaterdag 29 mei 2021 @ 12:40:52 #108
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_199668271
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 12:38 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

zijn de wachtrijen zo lang? Dus als je een brief krijgt kan je pas echt prikken na een week of 4??
ik heb het online gedaan en ja ik kan pas de 16 Juno terecht en de tweede is 22 juli
de andere waren dezelfde tijd ....
dit waren alleen de mogelijkheden hier

dus hoop tegen die tijd dat de Jansen leverbaar is wnat die zou ik graag willen hebben .. anders zie ik tegen die tijd nog wel wat ik doet. maar de afspraak staat en nu krijg ik pfizer

[ Bericht 16% gewijzigd door RAVW op 29-05-2021 12:46:21 ]
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_199668439
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 12:40 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik heb het online gedaan en ja ik kan pas de 16 Juno terecht en de tweede is 22 juli
de andere waren dezelfde tijd ....
dit waren alleen de mogelijkheden hier

[ link | afbeelding ]

dus hoop tegen die tijd dat de Jansen leverbaar is wnat die zou ik graag willen hebben .. anders zie ik tegen die tijd nog wel wat ik doet. maar de afspraak staat en nu krijg ik pfizer
Ik help je hopen :) liever janssen idd vanwege 1 prik. Maargoed we zien het wel.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 13:08:24 #110
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_199668490
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 13:02 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Ik help je hopen :) liever janssen idd vanwege 1 prik. Maargoed we zien het wel.
ja vind die naam pfizer meer passen iets waarbij je de hele dag met een stijve rond loopt
>:) ~O>
  zaterdag 29 mei 2021 @ 13:21:35 #111
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_199668560
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 12:38 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Edit: lees in een ander topic juist heel snel? Sommigen al begin komende week..
Geboren in 76 hier. Zojuist afspraak voor komende woensdag gemaakt, maar kon ook maandag al. Kennelijk ligt er nog een batch Janssen dus tegen de tht datum zit.
Zu hause ist alles besser
pi_199669050
Bijna 1978 *O* een van de betere jaren laten we wel zijn :s)

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_199669508
Was deze al wel eens gepost? Een goede uitleg over de effectiviteit en betekenis daarvan van de verschillende vaccin-varianten. Misschien handig voor in de OP?

AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_199669860
Afspraken gemaakt,14 juni prik 1, 19 juli prik 2 👌
  zaterdag 29 mei 2021 @ 16:25:31 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199669861
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 08:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dit is wel echt een totaal verkeerde redenatie. We lieten personeel met COVID-klachten werken omdat we het anders niet rond kregen met de bezetting. Dat is echt niet omdat het wel oke was en het prima was dat dit personeel ging werken.

Waarom heb je 'gevoels' erbij gezet? Alsof medewerkers met COVID geen patiënten kunnen besmetten? Alsof dat een gevoelsargument is? Er zijn hier genoeg mensen overleden aan COVID die door personeel zijn besmet.
Ik denk dat je mij verkeerd leest, wat ik ook ergens kan begrijpen. Ik stel dat men vanwege o.a. die planningsredenen, andere maatstaven oplegde voor zorgpersoneel. Precies zoals je zelf ook zegt, is/was dat niet OK. Ondanks Covid19/klachten werd/wordt personeel "gemotiveerd" om toch vooral te blijven komen werken en zich vooral zsm in te (laten) enten .... ongeacht wat zij van vonden van die "opoffering".

Het gevoelsargument is hier te zien vanuit de politieke/publieke opinie: "als het zorgpersoneel is ingeënt hebben zij minder reden om zorgen te hebben over hun covid19-risico. Anderen kunnen ook geruster zijn omdat ze zg niet meer (kunnen?) worden besmet door het immers gevaccineerde personeel.

Dat een vaccinnatie hooguit de kans "op" verminderd werd/wordt nauwelijks aangegeven. Toegegeven dat die individuele risico-overweging weinig toevoegt wanneer iemand het "ziekenhuis" wel moet bezoeken om daar de noodzakelijk zorg te krijgen (of te geven).
  zaterdag 29 mei 2021 @ 16:48:53 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199670045
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:33 schreef Tourniquet het volgende:
Was deze al wel eens gepost? Een goede uitleg over de effectiviteit en betekenis daarvan van de verschillende vaccin-varianten. Misschien handig voor in de OP?

Effect is niet gelijk aan effectief noch zegt dat iets over de uitgangspunten, doelstellingen, motivatie, mate van voor/nadeel voor de samenleving, (niet)betrokkenen van moment tot moment etc.etc.
Zodra men met percentages gaat spelen om argumenteren, verdwijnt doorgaans het zicht op aantallen en vooral het individuele belang (dat is gereduceerd tot een getalswaarde).

Interessant is dat juichende cijfers impliciet de normaal reeds aanwezige werking gaan (mee)claimen.
Percentages gebruikt men om daarmee te overtuigen en aantal om het te relativeren. Dat proces werkt al naar het "beoogde" belang of insteek, ook omgekeerd.
pi_199670351
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 16:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Effect is niet gelijk aan effectief noch zegt dat iets over de uitgangspunten, doelstellingen, motivatie, mate van voor/nadeel voor de samenleving, (niet)betrokkenen van moment tot moment etc.etc.
Zodra men met percentages gaat spelen om argumenteren, verdwijnt doorgaans het zicht op aantallen en vooral het individuele belang (dat is gereduceerd tot een getalswaarde).

Interessant is dat juichende cijfers impliciet de normaal reeds aanwezige werking gaan (mee)claimen.
Percentages gebruikt men om daarmee te overtuigen en aantal om het te relativeren. Dat proces werkt al naar het "beoogde" belang of insteek, ook omgekeerd.
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp geen fluit van het punt wat je hier probeert te maken. :@ Maar gezien het "duimpje omhoog" posticon vind je het wel een goed filmpje?
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  zaterdag 29 mei 2021 @ 17:24:44 #118
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199670504
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp geen fluit van het punt wat je hier probeert te maken. :@ Maar gezien het "duimpje omhoog" posticon vind je het wel een goed filmpje?
Ik zeg het idd complex :@ .... anders gezegd: algemene cijfers zeggen geen drol voor iemand die het persoonlijk ongewenst treft.

Vergelijken is het alleen bruikbaar is, wanneer men exact hetzelfde doel en uitgangspunt hanteert.
Inzake percentages: wanneer iets 95% voldoende effectief is omdat nog maar 1 op de 20 ziek zou worden, is dat op een bevolking van zeg 17 miljoen een fors aantal van 850.000 mensen. Die gunstige 95% effectiviteit krijgt dan een andere lading. Zodra men met procenten gaat overtuigen moet je op de centen daarvan letten.
pi_199671545
Dan kan ik ook eindelijke de gifspuit weigeren als ik aan de beurt ben.
Check it out
pi_199672238
Ik ben trouwens van 1975,maar kon gewoon een afspraak maken vandaag
  zaterdag 29 mei 2021 @ 20:41:35 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199672356
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 20:34 schreef BeriBeri het volgende:
Ik ben trouwens van 1975,maar kon gewoon een afspraak maken vandaag
Ja het hoeft niet per se alleen maar op de dag dat het open gezet wordt. Kan ook later ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 29 mei 2021 @ 21:39:25 #122
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199673909
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:28 schreef hjansen82 het volgende:
Dan kan ik ook eindelijke de gifspuit weigeren als ik aan de beurt ben.
Er zit geen gif in. Sterker nog, het verhoogt je eigen natuurlijke weerstand tegen een vervelend virus.
Géén kloon van tvlxd!
pi_199674172
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 01:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

//--//
Die redenatie snijdt wel degelijk hout. De kans om door Covid in het ziekenhuis te komen na vaccinatie is vele malen kleiner dan zonder vaccinatie. Dat blijkt gewoon uit de studies, waarin ziekenhuisopnames onder de gevaccineerde veel en veel zeldzamer zijn. In de Oxford studie voor zover ik weet is er bijvoorbeeld nog steeds niemand opgenomen. De verkregen immuniteit door vaccineren vermindert het ziektebeeld behoorlijk. Dus de kans dat ze opgenomen had moeten worden als ze niet gevaccineerd was geweest is behoorlijk, aangezien ze nu, na vaccinatie, toch behoorlijk ziek was.
Dan kun je je gekunstelde zinnetjes nog doorspekken zoveel mitsen, dan wel, al of niet, door/voor, dat vaccinaties het ziektebeeld erg verminderen, en de kans op ziekenhuisopname enorm reduceren, is onomstotelijk bewezen inmiddels, dus die meid heeft geluk gehad dat ze al gevaccineerd was, het zal namelijk zeker niet milder zijn geweest zonder vaccinatie. Als dat zou gebeuren zouden er namelijk heel andere dingen uit de studies zijn gekomen.
pi_199674250
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 00:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nog een reden om dat prikje beter maar niet te halen.
Als je zo redeneert is elke dode en elke zieke die in het ziekenhuis ligt die niet gevaccineert is, dus ook een reden om juist wel een prik te halen, toch? En die moet je dan eigenlijk afwegen tegen elke persoon die met Covid in het ziekenhuis ligt en meer dan 3 weken ervoor een vaccinatie had gehad.
pi_199675077
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:39 schreef Montov het volgende:

[..]

Er zit geen gif in. Sterker nog, het verhoogt je eigen natuurlijke weerstand tegen een vervelend virus.
Het is toch ook wel gewoon een beetje klaar met debielen serieus nemen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')