abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 mei 2021 @ 20:41:35 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199672356
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 20:34 schreef BeriBeri het volgende:
Ik ben trouwens van 1975,maar kon gewoon een afspraak maken vandaag
Ja het hoeft niet per se alleen maar op de dag dat het open gezet wordt. Kan ook later ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 29 mei 2021 @ 21:39:25 #122
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199673909
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:28 schreef hjansen82 het volgende:
Dan kan ik ook eindelijke de gifspuit weigeren als ik aan de beurt ben.
Er zit geen gif in. Sterker nog, het verhoogt je eigen natuurlijke weerstand tegen een vervelend virus.
Géén kloon van tvlxd!
pi_199674172
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 01:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die redenatie snijdt ook geen hout. Doorgaans komt zorgpersoneel niet snel vanwege hun "vakoefening" in hun eigen ziekenhuisbed.
Zowel het niet als daarom wel vaccineren, valt geen pijl op te trekken. Criterium moet vooral zijn wat de eigen omstandigheden zijn waarbij werk/taak - al of niet voor anderen - dan kan worden meegenomen.
//--//
Dat zorgpersoneel "eerder" in aanmerking komt/kwam voor (mRNA) vaccinatie, had/heeft imo primair twee hoofdredenen:
a) (gevoels)argument wegnemen dat ze ziek kunnen zijn of worden door/voor patiënten
b) en daarmee de zorg belasten omdat er anders teveel personeel uitvalt met dito gevolgen.
Niet voor niks, zo ik in mijn omgeving - vorig jaar - al vernam dat je gerust nadat je Covid19-ziek was een paar dagen later, zonder zichtbare symptomen, best weer aan het werk kon in tenminste het Covid19 cohort.
Die redenatie snijdt wel degelijk hout. De kans om door Covid in het ziekenhuis te komen na vaccinatie is vele malen kleiner dan zonder vaccinatie. Dat blijkt gewoon uit de studies, waarin ziekenhuisopnames onder de gevaccineerde veel en veel zeldzamer zijn. In de Oxford studie voor zover ik weet is er bijvoorbeeld nog steeds niemand opgenomen. De verkregen immuniteit door vaccineren vermindert het ziektebeeld behoorlijk. Dus de kans dat ze opgenomen had moeten worden als ze niet gevaccineerd was geweest is behoorlijk, aangezien ze nu, na vaccinatie, toch behoorlijk ziek was.
Dan kun je je gekunstelde zinnetjes nog doorspekken zoveel mitsen, dan wel, al of niet, door/voor, dat vaccinaties het ziektebeeld erg verminderen, en de kans op ziekenhuisopname enorm reduceren, is onomstotelijk bewezen inmiddels, dus die meid heeft geluk gehad dat ze al gevaccineerd was, het zal namelijk zeker niet milder zijn geweest zonder vaccinatie. Als dat zou gebeuren zouden er namelijk heel andere dingen uit de studies zijn gekomen.
pi_199674250
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 00:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nog een reden om dat prikje beter maar niet te halen.
Als je zo redeneert is elke dode en elke zieke die in het ziekenhuis ligt die niet gevaccineert is, dus ook een reden om juist wel een prik te halen, toch? En die moet je dan eigenlijk afwegen tegen elke persoon die met Covid in het ziekenhuis ligt en meer dan 3 weken ervoor een vaccinatie had gehad.
pi_199675077
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:39 schreef Montov het volgende:

[..]

Er zit geen gif in. Sterker nog, het verhoogt je eigen natuurlijke weerstand tegen een vervelend virus.
Het is toch ook wel gewoon een beetje klaar met debielen serieus nemen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 30 mei 2021 @ 00:43:13 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199678386
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Die redenatie snijdt wel degelijk hout. De kans om door Covid in het ziekenhuis te komen na vaccinatie is vele malen kleiner dan zonder vaccinatie. Dat blijkt gewoon uit de studies, waarin ziekenhuisopnames onder de gevaccineerde veel en veel zeldzamer zijn. In de Oxford studie voor zover ik weet is er bijvoorbeeld nog steeds niemand opgenomen. De verkregen immuniteit door vaccineren vermindert het ziektebeeld behoorlijk. Dus de kans dat ze opgenomen had moeten worden als ze niet gevaccineerd was geweest is behoorlijk, aangezien ze nu, na vaccinatie, toch behoorlijk ziek was.
Dan kun je je gekunstelde zinnetjes nog doorspekken zoveel mitsen, dan wel, al of niet, door/voor, dat vaccinaties het ziektebeeld erg verminderen, en de kans op ziekenhuisopname enorm reduceren, is onomstotelijk bewezen inmiddels, dus die meid heeft geluk gehad dat ze al gevaccineerd was, het zal namelijk zeker niet milder zijn geweest zonder vaccinatie. Als dat zou gebeuren zouden er namelijk heel andere dingen uit de studies zijn gekomen.
Zucht, weer zo'n discussie die uit verband wordt gerukt en daarmee een conflict lijkt te zoeken.

Ik reageerde op @Tourniquet "Wat is dat voor rare redenatie? Juist wel halen, zonder vaccinatie was ze wellicht in het ziekenhuis beland." , wat net zo idiote redenering is om dus te vaccineren omdat @PzKpfw dat een goed idee vanwege @Frutsel 's uitspraak: "Het hele huis heeft hier momenteel Covid en vandaag is eindelijk een dag dat ik even het licht weer zie maar wat een kutweek was dit zeg".

In beide gevallen was/is de kans voor de getroffene(n) even groot om zowel met als zonder vaccinatie, wel of geen gevolgen te ondervinden door een Covid19 besmetting. Los van subjectiviteit die zg moeten dienen als gevalideerde waarneming; kan ook de vergaarde (kans)statistiek vanuit selectief onderzoek, niet dienen om daarmee zekerheid te geven aan het individu.

Een beslissing omtrent vaccineren is aan mensen zelf waarbij de eigen omstandigheden in relatie tot anderen in ogenschouw wordt genomen. Prima om de eigen keuze te onderbouwen met "what-ever" dat voor iemand anders een andere kan zijn. De één houdt niet van spruitjes en de ander vindt vaccineren heerlijk.
Je zelf al of niet als keuze medisch te (laten) behandelen staat compleet los als oorzaak - in de zin als schuld - van veronderstelde of vermeden gevolgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 30-05-2021 00:48:54 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199678681
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 22:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is toch ook wel gewoon een beetje klaar met debielen serieus nemen?
Ik best wel een vaccin nemen, maar enkel een echt vaccin. En niet op basis van een m-RNA. En iedereen mag die keuze voor zichzelf maken.
Check it out
  zondag 30 mei 2021 @ 01:19:43 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199678687
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 01:18 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik best wel een vaccin nemen, maar enkel een echt vaccin. En niet op basis van een m-RNA. En iedereen mag die keuze voor zichzelf maken.
Ik zou niet weten waarom mRNA vaccins geen echte vaccins zijn maar het staat je natuurlijk vrij om geen vaccinatie te nemen.
pi_199678700
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 01:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom mRNA vaccins geen echte vaccins zijn maar het staat je natuurlijk vrij om geen vaccinatie te nemen.
Het is een code die je lichaam een eiwit laten maken. En dat eiwit wordt door je lichaam als corona virus gezien. En daardoor wordt je immuunsysteem getriggerd. De techniek is nog niet eerder gebruikt voor dit doel, maar wel om kanker te behandelen.
Check it out
pi_199678839
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 01:22 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Het is een code die je lichaam een eiwit laten maken. En dat eiwit wordt door je lichaam als corona virus gezien. En daardoor wordt je immuunsysteem getriggerd. De techniek is nog niet eerder gebruikt voor dit doel, maar wel om kanker te behandelen.
Wat je beschrijft doen de vectorvaccins ook. Het eindresultaat is bij alle type vaccins hetzelfde, het laat je lichaam de spike-eiwitten van het coronavirus maken zodat je immunsysteem wordt voorbereid/getraind op een eventuele infectie met het echte coronavirus.

Bij de vectorvaccins (AZ, Janssen) wordt een gemodificeerd en inactief gemaakt adenovirus gebruikt waarbij een stukje van het DNA is vervangen door de genetische code die zorgt voor aanmaak van het coronavirus spike-eiwit. Na injectie gaan je lichaamscellen het DNA wat in het adenovirus zit uitlezen en wordt in de cel mRNA gemaakt wat de ribosomen in de cel daarna gebruiken om het spike-eiwit te produceren.

De mRNA-vaccins zijn eigenlijk een meer efficiënte manier van bovenstaande, waarbij hetzelfde doel wordt bereikt. Het DNA-gedeelte is hier weggelaten en in plaats van een inactief adenovirus met gemodificeerd DNA bevat het RNA (verpakt in een lipide bolletje) wat opgenomen in een cel direct zorgt voor de aanmaak van de spike eiwitten door de ribosomen. Je lichaam hoeft dus zelf niet meer het DNA om te zetten in mRNA, het zit al in het vaccin.

Het is inderdaad een relatief nieuwe techniek (ontwikkeling is ongeveer 30 jaar gelden begonnen) en werkt prima. Doordat de tussenstap met het gemodificeerde adenovirus niet meer nodig is zijn de vaccins sneller en goedkoper te maken. Een technisch hoogstandje!
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_199679391
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 01:22 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Dus is het een vaccin.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_199679412
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 17:37 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Gevaccineerden kunnen het net zo goed nog(maals) oplopen en zijn dan evengoed besmettelijk. Mijns inziens maakt het dan geen donder uit waar je je immuunreactie vandaan hebt.
Er zit wel een verschil tussen de virale lading van een gevaccineerde en een niet-gevaccineerde.
En daardoor een verschil in besmettelijkheid.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 30 mei 2021 @ 09:02:53 #133
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199679431
quote:

[..]

Wat is wel een echt vaccin volgens jou? Alleen attenuated virus, of is recombinant protein ook goed?
  zondag 30 mei 2021 @ 09:18:29 #134
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199679493
Gister was bouwjaar 76 aan de beurt. Kunnen we extrapoleren en zeggen dat 80 volgende week woensdag/donderdag aan de beurt is? Of krijgen we dan al de effecten van de beperkte leveringen van Janssen-vaccins te zien?
pi_199679545
quote:

[..]

Een 'echt' vaccin? Is dat iets wat alleen wordt goedgekeurd op feesboek?
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 10:07:26 #136
5428 crew  miss_sly
pi_199679786
Om 10.30 uur worden 1977 en 1978 vrijgegeven:

twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199680096
@Momo TS wil je ook even de bijwerkingen van elk vaccin op een rijtje zetten in je startpost zodat de zaak compleet is?
  zondag 30 mei 2021 @ 10:37:56 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199680110
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:36 schreef mrevil1337 het volgende:
@:Momo TS wil je ook even de bijwerkingen van elk vaccin op een rijtje zetten ?
Doe zelf even de voorzet ^O^
  zondag 30 mei 2021 @ 10:38:26 #139
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_199680113
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[ twitter ]
Jammer, Moderna of Pfizer. Maar hey, het is een vaccin!
  zondag 30 mei 2021 @ 10:39:20 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_199680120
Hugo de Jonge zegt nu dat iedereen die dat wil voor 1 september gevaccineerd kan zijn. Lekker voor de vakantie 😅🤣
pi_199680126
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:38 schreef Aventura het volgende:

[..]

Zijn mensen opeens zo bang om 2 prikken ipv 1 te krijgen ?
Terwijl aantoonbaar Moderna en Pfizer een zeer hoge dekking hebben ?
  zondag 30 mei 2021 @ 10:41:27 #142
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199680141
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef Aventura het volgende:
Hugo de Jonge zegt nu dat iedereen die dat wil voor 1 september gevaccineerd kan zijn. Lekker voor de vakantie 😅🤣
En kan niet zeggen dat 1.5 meter regel daarna verdwijnt...

Nu.nl.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_199680182
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef Aventura het volgende:
Het was toch altijd al duidelijk dat iedereen die wil tegen juli zijn eerste prik gehad kan hebben, over de tweede prik is quasi niet gecommuniceerd.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  zondag 30 mei 2021 @ 10:48:23 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199680250
quote:

[..]

Soms ook Janssen hoor ik net, moeten ze oppikken :+
pi_199680256
quote:

[..]

Ik wilde juist Pfizer. Ben uit 1976. Heb vanmorgen afspraak gemaakt en als lolletje 1975 ingevuld, met het idee dat de check op geboortejaar toch via je Digi-d gaat. Heb nu de bevestiging binnen voor 2 data, Pfizer/Moderna dus.

Dat is toch raar?? Of zou na,de stormloop vam gisteren de Janssen op zijn in Limburg?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 30 mei 2021 @ 10:49:44 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199680267
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:39 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Kan

Zijn ook mensen die 1 prik gewoon makkelijk en prima vinden, én snel in één klaar én twee weken erna overal heen kunnen want meteen volledig gevaccineerd
pi_199680269
quote:

[..]

Ik denk eerder dat mensen het niet 'praktisch' vinden.

Gezeik vind ik het. De halve wereld crepeert op straat, en wij lopen hier in o.a. NL te mekkeren over welk vaccin we willen. Moderna, Pfizer, Janssen; het zijn alledrie heel prima vaccins.

Dit is niet specifiek tegen iemand hier gericht - ik snap het ergens ook wel - maar ik hoor het ook overal om me heen, en op de vaccinatielocaties is het dus echt continu bal. In Utrecht is personeel dus echt al meerdere keren agressief benaderd omdat mensen menen dat ze dit of dat vaccin MOETEN en blablabla. In Woerden was er ook al meerdere malen gezeik hoorde ik van coördinators die even moesten ventileren.

Nokken daar mee mensen. Echt.
  zondag 30 mei 2021 @ 10:50:13 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199680275
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:49 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik wilde juist Pfizer. Ben uit 1976. Heb vanmorgen afspraak gemaakt en als lolletje 1975 ingevuld, met het idee dat de check op geboortejaar toch via je Digi-d gaat. Heb nu de bevestiging binnen voor 2 data, Pfizer/Moderna dus.

Dat is toch raar?? Of zou na,de stormloop vam gisteren de Janssen op zijn in Limburg?
Dat laatste kan ja

Spelen met postcode kan helpen
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 10:50:29 #149
5428 crew  miss_sly
pi_199680278
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:49 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat in de nacht afspraken voor een geboortejaar dat niet klopt met je werkelijke geboortejaar eruit gefilterd worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 30 mei 2021 @ 10:51:36 #150
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_199680295
quote:

[..]

Nee, ik sprak voor mezelf en vanuit praktisch oogpunt (gelijk klaar vs over 7 weken klaar). Maar zoals ik in m’n eerdere post al zei: het is een vaccin, en dat is geweldig!
pi_199680296
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat laatste kan ja

Spelen met postcode kan helpen
Postcode was hetzelfde.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_199680315
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat in de nacht afspraken voor een geboortejaar dat niet klopt met je werkelijke geboortejaar eruit gefilterd worden.
Ben benieuwd dan morgen.
  zondag 30 mei 2021 @ 11:05:39 #153
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_199680506
quote:
7s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Gezeik vind ik het. De halve wereld crepeert op straat, en wij lopen hier in o.a. NL te mekkeren over welk vaccin we willen. Moderna, Pfizer, Janssen; het zijn alledrie heel prima vaccins.

Dit is niet specifiek tegen iemand hier gericht - ik snap het ergens ook wel - maar ik hoor het ook overal om me heen, en op de vaccinatielocaties is het dus echt continu bal. In Utrecht is personeel dus echt al meerdere keren agressief benaderd omdat mensen menen dat ze dit of dat vaccin MOETEN en blablabla. In Woerden was er ook al meerdere malen gezeik hoorde ik van coördinators die even moesten ventileren.

Heb echt met jullie te doen wat dat betreft. Ook dat gezeik over AZ :{w

Weet je toevallig of er een protocol oid is voor mensen met epilepsie?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_199680670
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:05 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Heb echt met jullie te doen wat dat betreft. Ook dat gezeik over AZ :{w

Weet je toevallig of er een protocol oid is voor mensen met epilepsie?
Ik heb er zelf gelukkig weinig mee te maken, want ik prik/bereid vaccins voor en dan zijn de echte agressievelingen er wel uitgepikt door beveiliging/hosts/coördinators. Dus op af en toe wat gemopper en gewoon een gesprekje over de verschillende vaccins na - en daar komt ook heus wel eens een voorkeur naar boven, bijvoorbeeld de uitspraak dat ze toch wel blij zijn dat het Pfizer is geworden en niet AZ - sta ik wel redelijk buiten schot. Maar collega's dus echt wel. En dat is niet tof om te horen.

Ik snap ook wel dat iemand een voorkeur kan hebben hoor. En in het geval van AZ heeft het hele gedoe eromheen natuurlijk niet geholpen, dus ik erken de angst die ervoor ontstaan is ook wel. Maar we zouden eens oprecht blij zijn om de luxe die we hebben zonder een 'maar toch jammer dat het niet....<vul maar in> was.'

(Mijn vriend is voorlopig ook nog niet aan de beurt, dus ik begrijp ook wel dat het i.v.m. vakantieplannen ruk is als je dan nog 5-6 weken moet wachten op de 2e prik. Gelukkig is een negatieve test voor veel landen proof genoeg, dus het is nog steeds niet het einde van de wereld.)

Afijn, frustraaaatietje, moest er even uit :+

Wat betreft epilepsie: op de vragenlijst staat wel de vraag of je ooit een aanval hebt gehad bij koorts of na een vaccinatie. Als je 'ja' aankruist, word je eerst langs een arts/triage verpleegkundige gestuurd. Zij bepalen dan na een gesprek met degene in kwestie welke maatregelen getroffen worden. Kan bijvoorbeeld prikken door en/of in bijzijn van de arts zijn, liggend geprikt, etc.
pi_199680940
quote:
7s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

mensen zijn af en toe echt knettergek..
  zondag 30 mei 2021 @ 11:40:54 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199681006
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dacht ik ook, toch heeft een kennis van me die in het huisarts-cohort valt met een valse geboortedatum online een afspraak gemaakt en is ook zonder vragen geprikt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199681077
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dacht ik ook, toch heeft een kennis van me die in het huisarts-cohort valt met een valse geboortedatum online een afspraak gemaakt en is ook zonder vragen geprikt.
Dus dan klopt de geboortedatum die je opgeeft sowieso al niet metbje officiële gegevens (want gaat via digi d toch?). Dat is wel heel slecht.
  zondag 30 mei 2021 @ 11:56:57 #158
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199681175
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:47 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Dus dan klopt de geboortedatum die je opgeeft sowieso al niet metbje officiële gegevens (want gaat via digi d toch?). Dat is wel heel slecht.
Klopt, maar op de priklokatie weten ze niet wat je heb opgegeven toen je je afspraak maakte. Dat zijn twee losstaande systemen, behalve dat ze aan de hand van je BSN kunnen zien of je een afspraak hebt gemaakt.

Alleen horen ze daar wel je leeftijd te controleren of je uitnodiging in geval van medische indicatie. Dat ging daar mis (wellicht wordt er alleen gekeken of je van voor een bepaald geboortejaar bent oid).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 30 mei 2021 @ 12:31:14 #159
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199681664
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[ twitter ]
Willem Engel is van 1977. Zou hij...? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_199682168
quote:
15s.gif Op zondag 30 mei 2021 00:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zucht, weer zo'n discussie die uit verband wordt gerukt en daarmee een conflict lijkt te zoeken.

Ik reageerde op @:Tourniquet "Wat is dat voor rare redenatie? Juist wel halen, zonder vaccinatie was ze wellicht in het ziekenhuis beland." , wat net zo idiote redenering is om dus te vaccineren omdat @:PzKpfw dat een goed idee vanwege @:Frutsel 's uitspraak: "Het hele huis heeft hier momenteel Covid en vandaag is eindelijk een dag dat ik even het licht weer zie maar wat een kutweek was dit zeg".

In beide gevallen was/is de kans voor de getroffene(n) even groot om zowel met als zonder vaccinatie, wel of geen gevolgen te ondervinden door een Covid19 besmetting. Los van subjectiviteit die zg moeten dienen als gevalideerde waarneming; kan ook de vergaarde (kans)statistiek vanuit selectief onderzoek, niet dienen om daarmee zekerheid te geven aan het individu.

Een beslissing omtrent vaccineren is aan mensen zelf waarbij de eigen omstandigheden in relatie tot anderen in ogenschouw wordt genomen. Prima om de eigen keuze te onderbouwen met "what-ever" dat voor iemand anders een andere kan zijn. De één houdt niet van spruitjes en de ander vindt vaccineren heerlijk.
Je zelf al of niet als keuze medisch te (laten) behandelen staat compleet los als oorzaak - in de zin als schuld - van veronderstelde of vermeden gevolgen.
Volgens mij snap jij het niet helemaal, en probeer je je zinnen zo te knutselen dat anderen onder de indruk ervan zijn.

'Los van subjectiviteit die zg moeten dienen als gevalideerde waarneming; de vergaarde (kans)statistiek vanuit selectief onderzoek, niet dienen om daarmee zekerheid te geven aan het individu', een moeilijke zin om te zeggen dat uitkomsten van onderzoek nooit zekerheid kunnen geven aan een individu. En nog fout ook, want de onderzoeken worden juist gerandomiseerd gedaan om de subjectiviteit en selectiviteit uit de sluiten en causale conclusies te trekken. Je hebt duidelijk geen of minimale kennis van statistiek en wetenschappelijk onderzoek, je leest er misschien wel veel over, maar zonder gedegen kennis of training blijft het een verhaal van de klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt, en dat probeer je te verloemen door terminologie (verkeerd) te gebruiken en moeilijk begrijpbare zinnen te formuleren. Eerder is al gebleken dat je achteraf eigenlijk ook niet meer wist wat je nu bedoelde met bepaalde zinnen.

Je kunt nooit zekerheid aan een individu geven, maar de data van de onderzoeken bij alle goedgekeurde vaccins totnutoe laten gewoon heel erg duidelijk zien dat de vaccins werken tegen het krijgen van symptomen, en nog beter tegen ernstige klachten, nog weer beter tegen ziekenhuisopname en waarschijnlijk ook nog weer beter tegen overlijden (daar is nog te weinig data over).

Dus als jij schrijft:
quote:
In beide gevallen (wel of niet vaccineren) was/is de kans voor de getroffene(n) even groot om zowel met als zonder vaccinatie, wel of geen gevolgen te ondervinden door een Covid19 besmetting.
Dan is dat gewoon niet waar. Wat waar is is dat de kans dat het vaccineren geen invloed heeft op de kans dat je wordt blootgesteld aan het virus, als je je niet anders gaat gedragen. Maar een vaccinatie zorgt wel degelijk voor een veel grotere kans dat er geen gevolgen worden ondervonden van een besmetting, dat is juist waarom we vaccineren 8)7

Alleen is niet te voorspellen of iemand wel of geen gevolgen zal ondervinden van een besmetting, maar de kans dat iemand geen gevolgen zal ondervinden van een besmetting is wel degelijk heel veel kleiner wanneer iemand gevaccineerd is. En aangezien de kans om in het ziekenhuis te komen als gevolg van een besmetting na een vaccinatie vele malen kleiner is dan zonder vaccinatie, is het omgekeerde ook waar. De kans om als gevolg van een besmetting in het ziekenhuis te komen zonder vaccinatie is vele malen groter. Dus @Tourniquet 's redenatie klopt wel degelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')