Hij is gekozen, als hij zijn zetel niet vrijwillig opgeeft kan hij gewoon kamerlid blijven. En wie weet vinden ze dit binnen D66 kringen helemaal niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 13 april 2021 20:59 schreef Scrummie het volgende:
Erg vervelend zeg, dat zijn tweede kamer carrière zo een snel einde gaat krijgen.
https://twitter.com/jensbosman2/status/1381995257525628939quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:06 schreef rutger05 het volgende:
Maar goed, wat heeft hij nu precies gedaan?
Ik zie toch echt een screenshot.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:03 schreef Hathor het volgende:
En hier wederom een prima voorbeeld waarom al die social media platforms pure aids zijn. Beschuldigingen over en weer maar bewijs ho maar.
https://twitter.com/quintenser/status/1382027202649337856quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:03 schreef Hathor het volgende:
En hier wederom een prima voorbeeld waarom al die social media platforms pure aids zijn. Beschuldigingen over en weer maar bewijs ho maar.
En daar krijg ik nu juist een beetje een raar gevoel bij. Waarom zou een publiek figuur die notabene in de Tweede Kamer zit dit soort potentiele carriere verwoestende tweets posten onder zijn eigen naam? Hoe weten wij of dit niet gedaan word door door iemand die een persoonlijke vete met met hem aan het uitvechten is?quote:
Nou ja, deze incidenten vind ik niet zo interessant. Pak Kaag liever op haar eigen handelen, toen ze gelijk al na de verkiezingen met de VVD in bed wilde springen, met haar nieuw leiderschap. Aandacht voor deze incidenten leidt alleen maar af van wat er echt schijnheilig is aan Kaag en dus ook D66. Haatcampagnes zijn daarvoor niet nodig.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ben benieuwd wat Kaag haar nieuwe leiderschap in dit geval gaat betekenen.
Die berichten komen uit 2018. Maar inderdaad, zelfs dan is zoiets op zijn minst 'niet heel slim'.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
En daar krijg ik nu juist een beetje een raar gevoel bij. Waarom zou een publiek figuur die notabene in de Tweede Kamer dit soort potentiele carriere verwoestende tweets posten onder zijn eigen naam?
Niet. Al zouden het dan wel 'meerdere jonge mannen' zijn die een persoonlijke vete met hem aan het uitvechten zijn.quote:Hoe weten wij of dit niet gedaan word door door iemand die een persoonlijke vete met met hem aan het uitvechten is?
Het is niet goed, maar een 15-jarige benaderen via sociale media vind ik toch wel wat anders dan kleine kinderen proberen te lokken. Een jaartje later en het was opeens allemaal juridisch ok. Toch ben je wel een beetje dubieus als zelfs de legale 16-jarigen je doelgroep zijn als 45-jarige. En dan nog een keertje extra dubieus als je kamerlid bent.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:08 schreef probeer het volgende:
Al vind ik het gebruik van het woord pedoseksueel nog wel erg voorbarig.
Stuk of 15 mensen allemaal met screenshots die ook nog eens van z'n eigen account komen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:17 schreef Starhopper het volgende:
Ik vind het bewijs nogal twijfelachtig. Maar als het waar blijkt te zijn, dan mag ie wat mij betreft vertrekken.
Dat idd & ook nog eens pedopartijen steunen en ze allemaal vertegenwoordigen als advocaat. Erg 'ongelukkig'.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is niet goed, maar een 15-jarige benaderen via sociale media vind ik toch wel wat anders dan kleine kinderen proberen te lokken. Een jaartje later en het was opeens allemaal juridisch ok. Toch ben je wel een beetje dubieus als zelfs de legale 16-jarigen je doelgroep zijn als 45-jarige. En dan nog een keertje extra dubieus als je kamerlid bent.
Gaat ook een gezellige samenwerking worden. De hele soap komt na een reeks fouten door D66 mensen. Vast allemaal toeval natuurlijk. Mij lijkt het echt enorm kut om 4 jaar met iemand samen te werken die zo het mes in je rug duwt als het even zo uitkomt. Zowel Kaag als Rutte zijn daar niet vies van is gebleken.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:12 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nou ja, deze incidenten vind ik niet zo interessant. Pak Kaag liever op haar eigen handelen, toen ze gelijk al na de verkiezingen met de VVD in bed wilde springen, met haar nieuw leiderschap. Aandacht voor deze incidenten leidt alleen maar af van wat er echt schijnheilig is aan Kaag en dus ook D66. Haatcampagnes zijn daarvoor niet nodig.
Screenshots kun je makkelijk faken en ik kan ook 15 mensen verzamelen om wat op het internet te gooien. Een beetje scepsis is dus wel op zijn plaats voor we iemand schuldig verklaren.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Stuk of 15 mensen allemaal met screenshots die ook nog eens van z'n eigen account komen.
Tjah.. Als je dan nog niet gelooft wordt snap je wel waarom 'slachtoffers' van dit soort zaken dit niet naar buiten brengen...
Hij zegt dat de reactie lief is en dat degene je mag zeggen. Nou schokkend hoorquote:Op dinsdag 13 april 2021 21:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Stuk of 15 mensen allemaal met screenshots die ook nog eens van z'n eigen account komen.
Tjah.. Als je dan nog niet gelooft wordt snap je wel waarom 'slachtoffers' van dit soort zaken dit niet naar buiten brengen...
Klopt. Strikt gezien is het niet eens pedofilie. Dus om met pedoseksualiteit aan te komen zetten is al helemaal tendentieus.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is niet goed, maar een 15-jarige benaderen via sociale media vind ik toch wel wat anders dan kleine kinderen proberen te lokken.
Juridisch wel ja. Maar he, laten we eerlijk zijn, voor het gros van de mensen is dat moreel gezien niet ok. Verre van.quote:Een jaartje later en het was opeens allemaal juridisch ok.
Dan vind ik dubieus een wat lichte bewoording. Eerder gewoon ronduit griezeligquote:Toch ben je wel een beetje dubieus als zelfs de legale 16-jarigen je doelgroep zijn als 45-jarige.
In zijn verdediging; dat was hij toen nog niet. Destijds was hij bezig om te suggereren dat een grensrechter op zijn hoofd schoppen toevallig op hetzelfde moment gebeurde als een hersenbloeding.quote:En dan nog een keertje extra dubieus als je kamerlid bent.
En dit ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Screenshots kun je makkelijk faken en ik kan ook 15 mensen verzamelen om wat op het internet te gooien. Een beetje scepsis is dus wel op zijn plaats voor we iemand schuldig verklaren.
Waarschijnlijk wachten op bewijzen van strafbare feitenquote:Op dinsdag 13 april 2021 21:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ben benieuwd wat Kaag haar nieuwe leiderschap in dit geval gaat betekenen.
En ook die "meerdere jonge mannen" kunnen in werkelijkheid slechts 1 persoon met meerdere accounts zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Die berichten komen uit 2018. Maar inderdaad, zelfs dan is zoiets op zijn minst 'niet heel slim'.
[..]
Niet. Al zouden het dan wel 'meerdere jonge mannen' zijn die een persoonlijke vete met hem aan het uitvechten zijn.
Dat kan ja. Maar voor zover ik kan zien zijn het wel accounts die al een poosje bestaan. Dus dat zou dan gaan om 1 persoon die er blijkbaar veel tijd en moeite in stopt om zich al jaren op twitter als meerdere mensen voor te doen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
En ook die "meerdere jonge mannen" kunnen in werkelijkheid slecht 1 persoon met meerdere accounts zijn.
En die zijn er. Wel eens naar Catfish gekeken?quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kan ja. Maar voor zover ik kan zien zijn het wel accounts die al een poosje bestaan. Dus dat zou dan gaan om 1 persoon die er blijkbaar veel tijd en moeite in stopt om zich al jaren op twitter als meerdere mensen voor te doen.
We gaan het meemaken.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wachten op bewijzen van strafbare feiten
Als redactie weet je toch juist ook wel hoe gemakkelijk je wel niet zoiets kan maken?quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik zie toch echt een screenshot.
Ben benieuwd naar de verklaring van het desbetreffende kamerlid en D66.
Binnen een uur zijn er al 4 slachtoffers met eigen naam naar voren gekomen. Downplayen en hopen op gefabriceerd bewijs lijkt mij weinig zinvol. We gaan het meemaken hoe het zich ontwikkeld en of het morgen opgepakt wordt door de kranten.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:29 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Als redactie weet je toch juist ook wel hoe gemakkelijk je wel niet zoiets kan maken?Ik zeg niet dat het zo is maar je reactie geeft juist aan dat er geen bewijs nodig is.
Dan zijn Jens, Sibren, Rob, Quinten en Jelle dus allemaal dezelfde persoon. Mogelijk, maar onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
En die zijn er. Wel eens naar Catfish gekeken?
Gewoon een gezellige man dus.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Strikt gezien is het niet eens pedofilie. Dus om met pedoseksualiteit aan te komen zetten is al helemaal tendentieus.
[..]
Juridisch wel ja. Maar he, laten we eerlijk zijn, voor het gros van de mensen is dat moreel gezien niet ok. Verre van.
[..]
Dan vind ik dubieus een wat lichte bewoording. Eerder gewoon ronduit griezelig
[..]
In zijn verdediging; dat was hij toen nog niet. Destijds was hij bezig om te suggereren dat een grensrechter op zijn hoofd schoppen toevallig op hetzelfde moment gebeurde als een hersenbloeding.
Woke mensen zijn vaak voorstander van zelfverklaarde slachtoffers blind geloven. Geen idee of dit kamerlid er ook zo een is, maar mijn onderbuik zorgt ervoor dat ik met hem minder medelijden heb dan wanneer het de meeste andere mensen was gebeurd.quote:
Grappig is dat, precies datzelfde onderbuikgevoel heb ik dus bij zijn 'advocaat zijn'.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Woke mensen zijn vaak voorstander van zelfverklaarde slachtoffers blind geloven. Geen idee of dit kamerlid er ook zo een is, maar onderbuik zorgt ervoor dat ik met hem minder medelijden heb dan wanneer het de meeste andere mensen was gebeurd.
Tja wat derrie op social media zetten is gemakkelijk. Maar laat ze komen met echte bewijzen dat hj iets fouts heeft gedaan. Op basis van roddel en achterklap kun je geen kamerleden eruit gooien.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
We gaan het meemaken.
Lijkt me toch niet fijn als oprecht en schoon kamerlid om dan naast zo'n seksueel roofdier, die jaagt op minderjarigen die in een zeer kwetsbare situatie zitten, te moeten zitten
Al is er niets strafbaars gebeurd, het zet genoeg over de verdorvenheid van de persoon. Ik zou hem niet als collega willen.
Vooralsnog toch alleen een screenshot van iemand die 18 was?quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik zie toch echt een screenshot.
Ben benieuwd naar de verklaring van het desbetreffende kamerlid en D66.
Ik vind advocaat best een nobel beroep. Ook de weggegooide mensen van onze samenleving verdienen een verdediging, zelfs als ze de fout in zijn gegaan. Jammer alleen dat je ook een behoorlijke mediageile groep advocaten hebt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Grappig is dat, precies datzelfde onderbuikgevoel heb ik dus bij zijn 'advocaat zijn'.
"Jarenlang heb ik geworsteld met het idee of ik hierin schuld had, of ik hem gewoon had moeten negeren toen hij mij op mijn 17e benaderde." Quinten @quintenserquote:Op dinsdag 13 april 2021 21:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooralsnog toch alleen een screenshot van iemand die 18 was?
Nog niet verder gescrolled overigens, de meeste van die accounts zijn echt niet door te komen zonder overladen te worden met allerlei COVID-19-wauzendrek en 'de slinkse kliek!!!'-achtige ongein.
Hij noemd een 17 jarige knap, op de brandstapel met hemquote:Op dinsdag 13 april 2021 21:41 schreef probeer het volgende:
[..]
"Jarenlang heb ik geworsteld met het idee of ik hierin schuld had, of ik hem gewoon had moeten negeren toen hij mij op mijn 17e benaderde." Quinten @:quintenser
Eh, ik vind dat er een verschil zit tussen 'een verdachte aan een degelijke verdediging helpen zodat diegene een eerlijk proces krijgt om uiteindelijk de waarheid en het recht zoveel mogelijk te laten zegevieren', en 'elke (legale) manier aangrijpen, mediamanipulatie niet uitgesloten, om een veroordeling van de verdachte koste wat kost te voorkomen en/of diens straf zoveel mogelijk tot nul te reduceren'.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind advocaat best een nobel beroep. Ook de weggegooide mensen van onze samenleving verdienen een verdediging, zelfs als ze de fout in zijn gegaan. Jammer alleen dat je ook een behoorlijke mediageile groep advocaten hebt.
Dat zeg ik volgens mij nergens. Fris vind ik het echter niet. En die jongens blijkbaar ook niet echt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:46 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Hij noemd een 17 jarige knap, op de brandstapel met hem
Heb geen zin om heel twitter af te speuren maar dat is het ergste wat ik gezien heb dus valt allemaal wat mee, als je dat niet wilt gewoon blokker en klaar.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zeg ik volgens mij nergens. Fris vind ik het echter niet. En die jongens blijkbaar ook niet echt.
Volgens mij is dat dan ook precies wat die jongens de afgelopen jaren gedaan hebben. Totdat ze er nu achter komen dat het bij anderen ook gebeurde en waar ze, nu hij volksvertegenwoordiger is, toch van aan willen geven 'dit is ons overkomen'. Waarbij ze ook verder alleen maar hun ongemak uiten, en verder nergens lijken te vragen om repercussies.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:53 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Heb geen zin om heel twitter af te speuren maar dat is het ergste wat ik gezien heb dus valt allemaal wat mee, als je dat niet wilt gewoon blokker en klaar.
Net zoals jij dus nu je ongemak over ongevraagde seksuele benaderingen uit. Wat je goed recht is.quote:Krijg zelf ook bergen berichten via grindr enz waar ik niet op zit te wachten mag ik nu ook klagen of ben ik als 32er te oud?
Tsja .. Dat lijkt me een logisch gevolg wanneer men er voor kiest om persoonlijke social media accounts ook in te zetten voor publieke / politieke populariteit. Zoals zo'n beetje elke Nederlandse politicus.quote:Op dinsdag 13 april 2021 22:04 schreef Discombobulate het volgende:
Dit soort dingen krijg je trouwens ook als het onderscheid tussen publieke-privé sfeer vervaagd door middel van internet.
Om het nu overal op twitter te gooien enz.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens mij is dat dan ook precies wat die jongens de afgelopen jaren gedaan hebben. Totdat ze er nu achter komen dat het bij anderen ook gebeurde en waar ze, nu hij volksvertegenwoordiger is, toch van aan willen geven 'dit is ons overkomen'. Waarbij ze ook verder alleen maar hun ongemak uiten, en verder nergens lijken te vragen om repercussies.
[..]
Net zoals jij dus nu je ongemak over ongevraagde seksuele benaderingen uit. Wat je goed recht is.
Dit. En in de homo gemeenschap is leefttijdsverschil sowieso minder taboe ie Son/Daddyquote:Op dinsdag 13 april 2021 22:01 schreef probeer het volgende:
Als dit alles is, lijkt het me (terecht overigens) wel overwaaien. IMO creepy gedrag hoor, maarja dat heb ik wel bij meer kamerleden. Hopen dat hij in het vervolg wat beter nadenkt over hoe dit soort berichten bij de ontvangers over kunnen komen.
Als dit het begin van de beerput is, tsja ...
Dat ben ik niet helemaal met je eens, denk wel dat een percentage van deze jongens al door een hel moet voor een coming out. Maar als de naaste omgeving het homo-zijn gewoon accepteert is er geen reden voor verhoogde kwetsbaarheid van de persoon zelf.quote:Op dinsdag 13 april 2021 22:26 schreef Peter het volgende:
De doelgroep is echter wel veel kwetsbaarder dan hetero-tieners.
Kijk naar het vele hogere aantal zelfmoorden en de veel vakere ervaringen met dit soort gedrag.
Zolang je maar bij de progressieve groep hoort maakt het niet uit blijkbaar.quote:Op dinsdag 13 april 2021 22:17 schreef Vasilevski het volgende:
Sorry hoor maar als van een mannelijk Kamerlid van in de 40 bekend werd dat hij stelselmatig tienermeisjes suggestief benaderde dan zou hij met pek en veren de stad uit worden gejaagd. Zou helemaal geen discussie zijn. Niemand die erop zou wijzen dat ook meiden vanaf hun 16e seksueel zelfbeschikkingsrecht hebben en dat ze zelf oud en wijs genoeg zijn om wel of niet op avances in te gaan. Heeft ook niet eens in eerste instantie met 'strafbare feiten' te maken.
Alleen bij de groep homoseksueel lijkt het alsof het veel makkelijker getolereerd wordt. Dat je iemand op z'n 15e of 17e benadert maar dan nog wel zo snugger bent om te wachten tot hij 18 is voordat je het openlijk seksueel maakt. Alsof dat het enige criterium is, alsof er geen verschil bestaat qua overwicht en gezag.
Smeets is ook weer zo iemand die zich heel erg druk maakt om het gevaar van pedojagers, wat op zich ook terecht is als je ziet wat die tokkies kunnen aanrichten. Maar sommige mensen zijn daar zó op gebeten dat je je eigenlijk vanzelf gaat afvragen of ze niet zelf wat te verbergen hebben en daarom bang zijn voor pedojagers.
Ik heb er zelf geen probleem mee dat een advocaat alles uit de kast trekt voor zijn cliënt. Het is de machtige staat tegen het individu. De rechter is er voor het eerlijke onafhankelijke oordeel. Wat ik minder vind is wanneer het de Bram Moszkowicz show wordt IPV de cliënt verdedigen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Eh, ik vind dat er een verschil zit tussen 'een verdachte aan een degelijke verdediging helpen zodat diegene een eerlijk proces krijgt om uiteindelijk de waarheid en het recht zoveel mogelijk te laten zegevieren', en 'elke (legale) manier aangrijpen, mediamanipulatie niet uitgesloten, om een veroordeling van de verdachte koste wat kost te voorkomen en/of diens straf zoveel mogelijk tot nul te reduceren'.
Maw, een 'degelijke verdediging bieden' hoeft lang niet altijd hetzelfde te zijn als 'de verdachte vrij willen pleiten'. En ja, ook het tweede mag volgens onze rechtspraak. Maar moreel gezien vind ik daar toch wel aardig wat vraagtekens bij te zetten.
In contrast is een OvJ ook niet bezig met 'een zo hoog mogelijke straf eisen', maar kijkt gewoon naar redelijkheid en billijkheid. Naar waar zowel het slachtoffer, de maatschappij als de verdachte volgens de OvJ uiteindelijk het meest bij gebaat zijn.
En als we dan kijken naar de verdedigingen die deze beste man er op nahoudt, gok ik zomaar dat hij eerder in die tweede groep zit dan in de eerste.
Wordt ook nogal aangemoedigd door hoe wij de advocatuur behandelen. Men wordt een succesvolle advocaat door het winnen van zo veel mogelijk zaken. Niet door de eerlijkste en rechtvaardigste te willen zijn.
Komt dat omdat ze homo zijn of door het stigma wat er zit op homo zijn? Ik weet bijna wel zeker het tweede.quote:Op dinsdag 13 april 2021 22:26 schreef Peter het volgende:
Kijk naar het vele hogere aantal zelfmoorden en de veel vakere ervaringen met dit soort gedrag.
"valt best mee", "overtrokken reacties".quote:Op dinsdag 13 april 2021 22:17 schreef Vasilevski het volgende:
Sorry hoor maar als van een mannelijk Kamerlid van in de 40 bekend werd dat hij stelselmatig tienermeisjes suggestief benaderde dan zou hij met pek en veren de stad uit worden gejaagd. Zou helemaal geen discussie zijn. Niemand die erop zou wijzen dat ook meiden vanaf hun 16e seksueel zelfbeschikkingsrecht hebben en dat ze zelf oud en wijs genoeg zijn om wel of niet op avances in te gaan. Heeft ook niet eens in eerste instantie met 'strafbare feiten' te maken.
Alleen bij de groep homoseksueel lijkt het alsof het veel makkelijker getolereerd wordt. Dat je iemand op z'n 15e of 17e benadert maar dan nog wel zo snugger bent om te wachten tot hij 18 is voordat je het openlijk seksueel maakt. Alsof dat het enige criterium is, alsof er geen verschil bestaat qua overwicht en gezag.
Smeets is ook weer zo iemand die zich heel erg druk maakt om het gevaar van pedojagers, wat op zich ook terecht is als je ziet wat die tokkies kunnen aanrichten. Maar sommige mensen zijn daar zó op gebeten dat je je eigenlijk vanzelf gaat afvragen of ze niet zelf wat te verbergen hebben en daarom bang zijn voor pedojagers.
Mark Rutte bedoel je?quote:Op woensdag 14 april 2021 01:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
En hoezo bekleed deze rat een positie van macht? Tijd dat hij aangepakt wordt.
Lever bewijs en hij krijgt een kamer in het staatshotelquote:Op woensdag 14 april 2021 01:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
En hoezo bekleed deze rat een positie van macht? Tijd dat hij aangepakt wordt.
Zie twitter. Of is dat opeens onvoldoende om iemand publiekelijk te veroordelen?quote:Op woensdag 14 april 2021 01:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lever bewijs en hij krijgt een kamer in het staatshotel
Dat gaat over studententijd bij een dispuut wat sowieso een en al triest is.quote:
Ik denk dat er iets meer nodig is dan wat er in die vage tweets allemaal staat. Gezien Sidney nogal wat vijanden heeft is er een gerede kans dat dit vooral een besmeuractie is.quote:Op woensdag 14 april 2021 01:17 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Zie twitter. Of is dat opeens onvoldoende om iemand publiekelijk te veroordelen?
Precies. Als er echt wat mis is dan doe je aangifte bij de politie in dit soort zaken.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:03 schreef Hathor het volgende:
In Deventer heeft een homoseksueel raadslid de misstanden in de gay scene ook geprobeerd bespreekbaar te maken. Die kreeg doodleuk te horen dat aanranding er gewoon bij hoorde.quote:Op dinsdag 13 april 2021 22:17 schreef Vasilevski het volgende:
Maar hij zegt tegen iemand dat degene wel 'je' tegen hem mag zeggen. Dat kan echt niet hoor! In het gevang met deze schavuitquote:Op woensdag 14 april 2021 02:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Bij mij is er geen twijfel dat Sydney Smeets een smeerlap is. Maar wat ik nu begrijp heeft hij niet direct strafbare dingen gedaan. Desalniettemin is het allemaal wel wat dubieus.
Sowieso moet je mensen die zo opzichtig deugen als Smeets nooit vertrouwen. Vaak toch een vorm van overcompensatie voor een rotte eigenschap.
Denken dat Gordon normaal isquote:Op woensdag 14 april 2021 07:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens mij is dit in de gayscene heel normaal toch.
Hoevaak hoor je Gordon niet gieren, doe maar een jonge jongen hihihi
Ik las ook hier en daar hints over dat de seks af en toe vrij degraderend van aard schijnt te zijn, maar zolang beide (alle) partijen daar oké mee zijn zie ik ook geen probleem.quote:Op woensdag 14 april 2021 08:11 schreef Twiitch het volgende:
Ik zie wat tweets van meerderjarige jongens die zo te zien hun gayheid duidelijk op twitter adverteren, die worden dan door een oude gay benaderd voor gayseks.
Wat hier zo schokkend aan is zie ik (nog) niet.
Bijzonder dat jij dit walgelijke gedrag van iemand in een dergelijke vooraanstaande positie op deze manier bagatelliseert, daarbij optellende dat enkele van de melders zich op dat moment in een zeer zware periode bevonden. Zegt wel veel over jou als persoon trouwens!quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:46 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Hij noemd een 17 jarige knap, op de brandstapel met hem
Juist als iemand in een moeilijke periode zit, dan is een compliment toch fijn?quote:Op woensdag 14 april 2021 08:15 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Bijzonder dat jij dit walgelijke gedrag van iemand in een dergelijke vooraanstaande positie op deze manier bagatelliseert, daarbij optellende dat enkele van de melders zich op dat moment in een zeer zware periode bevonden. Zegt wel veel over jou als persoon trouwens!
Wel heul toevallig dat hij die complimentjes dan vooral aan jonge twinks geeft. Hoe naïef ben jij?quote:Op woensdag 14 april 2021 08:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Juist als iemand in een moeilijke periode zit, dan is een compliment toch fijn?
Ik zie lees dat screenshot echt niet alsof hij op jacht is en wil neuken![]()
Wat is daar niet waar aan?quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:33 schreef probeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ouderwets gezellig inderdaad.
Hij doet zijn werk bedoel je?quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
Als advocaat blijkt hij pedo's die met een lokpuber in de politie val waren gelopen te hebben bijgestaan. Zet dat ook weer in een ander daglicht.
Ja hij had beter het gesprek kunnen beginnen met, je moet niet denken dat ik je knap mooi of lekker vind want dat ben je niet....quote:Op woensdag 14 april 2021 08:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wel heul toevallig dat hij die complimentjes dan vooral aan jonge twinks geeft. Hoe naïef ben jij?
Pedojagers zijn ook hartstikke gevaarlijk en probleemvergergerend. Dat deze engnek met zijn structureel grensoverschrijdende gedrag er tegen ageerde is olie op het vuur helaas.quote:Op dinsdag 13 april 2021 22:17 schreef Vasilevski het volgende:
Dit.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:03 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Pedojagers zijn ook hartstikke gevaarlijk en probleemvergergerend. Dat deze engnek met zijn structureel grensoverschrijdende gedrag er tegen ageerde is olie op het vuur helaas.
Wat is er walgelijk aan een compliment geven?quote:Op woensdag 14 april 2021 08:15 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Bijzonder dat jij dit walgelijke gedrag van iemand in een dergelijke vooraanstaande positie op deze manier bagatelliseert, daarbij optellende dat enkele van de melders zich op dat moment in een zeer zware periode bevonden. Zegt wel veel over jou als persoon trouwens!
Nee hoor, dat vind ik ook niet "Nice". En getuige het Frontpage FB topic #96 zijn er genoeg mensen zijn die de 'nice'-sfeer bij bepaalde berichten ook ronduit walgelijk vinden.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:36 schreef recursief het volgende:
De hypocrisie wordt duidelijk als je dit topic naast een van de "Juf-verleidt-minderjarige-leerlingen"-topics legt. Dat gaat op seksueel gebied vaak veel verder, maar dan is het opeens "Nice".
Dat jij het relativeert door de status quo op dat gebied te accepteren en het op basis daarvan van je af te laten glijden maakt inderdaad niet dat het oké is om vreemden met zaken lastig te vallen waarvan de kans reëel is dat men het als grensoverschrijdend ervaart. Dat regelmatig of zo nu en dan iemand tussen zit die dat juist wel weet te waarderen rechtvaardigt dat ook niet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:53 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Krijg zelf ook bergen berichten via grindr enz waar ik niet op zit te wachten mag ik nu ook klagen of ben ik als 32er te oud?
Ik heb het ook niet over jou, maar over de algemene teneur. De rode waas die een aantal mensen voor ogen krijgt bij onderwerpen als deze ontbreekt volledig bij de sexy-juffen topics, waarbij imo het grensoverschrijdend gedrag in de regel een stuk verder gaat dan ongepaste opmerkingen op social media.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:45 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Nee hoor, dat vind ik ook niet "Nice". En getuige het Frontpage FB topic #96 zijn er genoeg mensen zijn die de 'nice'-sfeer bij bepaalde berichten ook ronduit walgelijk vinden.
[..]
Ik heb het ook niet alleen over mij, maar over de grote groep users die er ook van walgt. Dat het kantelpunt qua meerderheid misschien nog niet is bereikt betekent niet dat die trend om deze vorm van hypocrisie af te keuren er niet is.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:53 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over jou, maar over de algemene teneur. De rode waas die een aantal mensen voor ogen krijgt bij onderwerpen als deze ontbreekt volledig bij de sexy-juffen topics, waarbij imo het grensoverschrijdend gedrag in de regel een stuk verder gaat dan ongepaste opmerkingen op social media.
Misschien stuurt ie dit ook naar anderen? Ik zie er niet veel kwaad in maar misschien ben ik wel naief ja.quote:Op woensdag 14 april 2021 08:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wel heul toevallig dat hij die complimentjes dan vooral aan jonge twinks geeft. Hoe naïef ben jij?
Vind het wel opvallend dat als een doodgewone Twitteraar dat al opvalt dat het dan bij D66 niet is opgevallen. Of nou ja, het is niet uit te sluiten dat het ze wel is opgevallen en hem flink hebben ondervraagd en doorgelicht voordat hij op de lijst kwam.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:47 schreef Fascination het volgende:
Vond het altijd al opvallend dat hij vaak foto’s van jonge mannen/jongens likete en erop reageerde.
Ik vermoed dat hij vanwege zijn kennis netjes binnen de kaders van de wet is gebleven, maar creepy en ongepast is dit wel.
Het zijn allemaal baby bloed drinkende shapeshifters. Het enige hoe je het kan zien is dat sommige mensen nooit indezelfde ruimte zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan zijn Jens, Sibren, Rob, Quinten en Jelle dus allemaal dezelfde persoon. Mogelijk, maar onwaarschijnlijk.
Al zullen wij er wel nooit helemaal het fijne over komen te weten.
Bij dikgedrukt gestopt met lezen. Waarom zijn homo's smeerlappen?quote:Op woensdag 14 april 2021 10:49 schreef bianconeri het volgende:
Ik geloof er eigenlijk geen reet van.
''Jonge gays'', zelf dus al smeerlappen, komen ineens volledig met elkaar uit over een verleden?
Om geld te verdienen ofzo? Wat is het idee?
En die ene Quintin ofzo? Die was gewoon 26 dagen 18 zegt hij bij dat ene bericht. Buiten dat het leeftijdsverschil gek is, is daar niets mis mee.
En wie zegt dat het klopt? Is dit allemaal via hacks bekend? Zo ja dan zijn ze echt wel zo handig om het te vervalsen. Zelfs al zijn ze dat niet dan is dat niet zo lastig. Want wie zegt dat dat zijn whatsapp is?
Ik kan iemands contact ook veranderen in ''Sidney Smeets'' en dan die persoon vragen een foto van hem als profielfoto te zetten.
En ook super opdringerig richting die Smeets ineens komen met rare teksten.
Zit een luchtje aan. Sowieso van die jonge gays, maar mss ook wel van Smeets.
quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:47 schreef Fascination het volgende:
Vond het altijd al opvallend dat hij vaak foto’s van jonge mannen/jongens likete en erop reageerde.
Ik vermoed dat hij vanwege zijn kennis netjes binnen de kaders van de wet is gebleven, maar creepy en ongepast is dit wel.
Opvallend, creepy, smerig allemaal.quote:Op woensdag 14 april 2021 08:39 schreef Twiitch het volgende:
In dit geval al duidelijk door het gedrag dat ze hier tentoonspreiden richting deze Smeets.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:49 schreef Starhopper het volgende:
Bij dikgedrukt gestopt met lezen. Waarom zijn homo's smeerlappen?
Ik had zelf niet gestopt met lezen, misschien legt hij het nog uit, later in zijn post.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij dikgedrukt gestopt met lezen. Waarom zijn homo's smeerlappen?
Het zijn jonge gays dus sowieso al smeerlappen. Dat is wat er staat.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In dit geval al duidelijk door het gedrag dat ze hier tentoonspreiden richting deze Smeets.
Zoals die Quintin die gewoon 18 was en dan de schuld wil leggen bij Smeets en die vent kapot wil maken schijnbaar? Omdat hij in een mindere periode zat en toen op zijn 18e contact had met iemand die mogelijk Smeets is?
Bij wie ligt dan het probleem?
Stel smeerlappen die op een smerige manier iemand kapot willen maken? Hoe smerige die Smeets heel misschien ook wel niet is?
Wat is de aanvullende informatie? Ik zie niets anders dan gisteren al op twitter stond?quote:Op woensdag 14 april 2021 10:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nieuw artikel met aanvullende informatie.
https://www.dagelijksesta(...)t-teveel-kleren-aan/
Dat er in 2020 al berichten bij DDS werden ingediend.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat is de aanvullende informatie? Ik zie niets anders dan gisteren al op twitter stond?
quote:Op woensdag 14 april 2021 01:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat er iets meer nodig is dan wat er in die vage tweets allemaal staat. Gezien Sidney nogal wat vijanden heeft is er een gerede kans dat dit vooral een besmeuractie is.
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Iemand zegt iets negatiefs over jouw fascistische helden. Snel een complot verzinnen!!!
Is dit Bananasplit?quote:Op woensdag 14 april 2021 09:36 schreef recursief het volgende:
De hypocrisie wordt duidelijk als je dit topic naast een van de "Juf-verleidt-minderjarige-leerlingen"-topics legt. Dat gaat op seksueel gebied vaak veel verder, maar dan is het opeens "Nice".
Joep Dohmen is een gerenommeerd onderzoeksjournalist in tegenstelling tot wat tweetende figuren zonder duidelijke functie.quote:
Ik denk dat het om de dubbele moraal gaat. Als hij actief contact zou zoeken met 16-jarige meisjes zou er een ander soort ophef zijn.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wat is er walgelijk aan een compliment geven?
Het is mij niet duidelijk of er irl is afgesproken.
Ik weet niet hoe lang je al op het internet zit, maar dat is gewoon een south park meme.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:36 schreef recursief het volgende:
Ik zou DDS nou niet als de meest integere informatiebron nemen. Die zijn er geheel volgens verwachting weer als de kippen bij als er een "linkse" politicus aan de schandpaal genageld kan worden.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:16 schreef RipCity het volgende:
Smeets is op de hoogte van de beschuldigingen, en probeert de publicatie daarvan te voorkomen met juridische dreigementen: “Als je als journalist een stuk publiceert waarvan je weet dat het reputatieschade oplevert dan zijn daar consequenties aan verbonden.” Even later verduidelijkt hij: “De schade zal verhaald worden.”
https://www.dagelijksesta(...)t-teveel-kleren-aan/
Wat maakt dat uit bij een letterlijke quote van Smeets?quote:Op woensdag 14 april 2021 11:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik zou DDS nou niet als de meest integere informatiebron nemen. Die zijn er geheel volgens verwachting weer als de kippen bij als er een "linkse" politicus aan de schandpaal genageld kan worden.
Ja dat maakt uit. DDS heeft een reputatie en een historie van manipulatie om dingen te suggereren die net even wat anders in elkaar zitten. Waarmee niet gezegd is dat er hier niets aan de hand is, maar wel dat DDS niet de bron is die je kunt vertrouwen om je informatie vandaan te halen.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit bij een letterlijke quote van Smeets?
Bepaal jij allemaal niet.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:30 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja dat maakt uit. DDS heeft een reputatie en een historie van manipulatie om dingen te suggereren die net even wat anders in elkaar zitten. Waarmee niet gezegd is dat er hier niets aan de hand is, maar wel dat DDS niet de bron is die je kunt vertrouwen om je informatie vandaan te halen.
Ja dat maakt uit. DDS heeft een reputatie en een historie van manipulatie om dingen te suggereren die net even wat anders in elkaar zitten. Waarmee niet gezegd is dat er hier niets aan de hand is, maar wel dat DDS niet de bron is die je kunt vertrouwen om je informatie vandaan te halen. Voorbeeld hier is alleen al de titel van hun nieuwsartikel. De letterlijke tekst van de tweet spreekt van "teveel kleren". Dat is versmeuigd door DDS tot "je hebt teveel kleren aan". Wellicht niet helemaal onwaar als het over de intentie van die quote gaat, alhoewel we dat niet zeker weten, maar wel onwaar door te doen alsof het om een letterlijke uitspraak van Smeets gaat. Het mengen van de feiten met dit soort eigen inbreng maakt dat het verdomd lastig is om uit te maken wat nu feitelijk klopt in een stuk van DDS en wat een eigen interpretatie of een compleet verzinsel van de schrijver is.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit bij een letterlijke quote van Smeets?
"Je hebt teveel kleren aan" is geen letterlijke quote.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bepaal jij allemaal niet.
Het maakt geen reet uit wat de bron is voor een letterlijke quote. Tenzij je kan aantonen dat het geen letterlijke quote is,
En sodemieter op met je ad hominems. Daar ben ik wel heel erg klaar mee.quote:is dit weer precies waar jij zo goed in bent; de inhoud ontwijken en alleen over de bron kankeren.
En jij gaat nu blootleggen dat de letterlijke quote geen letterlijke quote is van Smeets en is gebaseerd op manipulatie door DDS.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja dat maakt uit. DDS heeft een reputatie en een historie van manipulatie om dingen te suggereren die net even wat anders in elkaar zitten. Waarmee niet gezegd is dat er hier niets aan de hand is, maar wel dat DDS niet de bron is die je kunt vertrouwen om je informatie vandaan te halen. Voorbeeld hier is alleen al de titel van hun nieuwsartikel. De letterlijke tekst van de tweet spreekt van "teveel kleren". Dat is versmeuigd door DDS tot "je hebt teveel kleren aan". Wellicht niet helemaal onwaar als het over de intentie van die quote gaat, alhoewel we dat niet zeker weten, maar wel onwaar door te doen alsof het om een letterlijke uitspraak van Smeets gaat. Het mengen van de feiten met dit soort eigen inbreng maakt dat het verdomd lastig is om uit te maken wat nu feitelijk klopt in een stuk van DDS en wat een eigen interpretatie of een compleet verzinsel van de schrijver is.
Je kan ook de betreffende tweet zelf vergelijken met de kop die DDS aan het artikel heeft meegegeven. Beiden zijn al eerder aangehaald in dit topic. Doe je best.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En jij gaat nu blootleggen dat de letterlijke quote geen letterlijke quote is van Smeets en is gebaseerd op manipulatie door DDS.
Je reageert op een post die letterlijk Smeets quote. Daar gaat het over, en dat weet je ook dondersgoed. Je gaat er alleen nu het hele artikel bij pakken om je punt te maken omdat je weet dat je de plank mis sloeg. Prima, maar succes daarmee.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:36 schreef recursief het volgende:
[..]
"Je hebt teveel kleren aan" is geen letterlijke quote.
[..]
En sodemieter op met je ad hominems. Daar ben ik wel heel erg klaar mee.
Vriendelijke vriend, leer lezen wat anderen schrijven.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je reageert op een post die letterlijk Smeets quote. Daar gaat het over, en dat weet je ook dondersgoed.
Dat deden ze bij Dion Graus, maar die is niet van D66.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:41 schreef Stepperoller het volgende:
Ik hoop eigenlijk op een reconstructie van deze casus door het NRC. Die hebben al een aantal keer op basis van uitgebreid onderzoek dubieuze maar structurele gedragspatronen van bepaalde personen aan het licht gebracht. Dat kan heel waardevol zijn als iemand sluw en slim te werk is gegaan.
Bepaalde gedragingen zijn op zichzelf als incident namelijk niet problematisch, maar wel als er duidelijk sprake is van een bepaald patroon met keer op keer dezelfde 'onhandigheden' wel.
Uit allemaal losse flodders zonder structuur blijkt dat niet zo gauw.
quote:Op woensdag 14 april 2021 11:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Vriendelijke vriend, leer lezen wat anderen schrijven.
De reconstructies die ik tot nu toe van ze ken en uit mijn hoofd weet gaan over:quote:Op woensdag 14 april 2021 11:48 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Dat deden ze bij Dion Graus, maar die is niet van D66.
Ja, maar we hadden het niet over die quote, we hadden het over "de schade wordt verhaald".quote:Op woensdag 14 april 2021 11:39 schreef recursief het volgende:
[..]
Je kan ook de betreffende tweet zelf vergelijken met de kop die DDS aan het artikel heeft meegegeven. Beiden zijn al eerder aangehaald in dit topic. Doe je best.
Je kan niet de ene keer DDS wel en de andere keer niet als een acceptabele bron gebruiken.quote:Op woensdag 14 april 2021 12:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, maar we hadden het niet over die quote, we hadden het over "de schade wordt verhaald".
Dat DDS een dramatische site is ben ik overigens met je eens maar is hier geen argument.
En onlangs nog mode figuur. Die deed het ook met jonge mannen.quote:Op woensdag 14 april 2021 12:04 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
De reconstructies die ik tot nu toe van ze ken en uit mijn hoofd weet gaan over:
- Hoogleraar aan de Uva
- Docent Uva
- Hoogleraar universiteit Leiden
- Een kunstenaar
- Dion Graus
- De Gomarus, een middelbare school die leerlingen uit de kast dwong
Zo'n reconstructie begint bij een aanknopingspunt in de vorm van een bron en kosten tijd. Dus als ze nu nog moeten beginnen, en voldoende bronnen medewerking willen verlenen, duurt dat nog wel een paar maanden.
En volgens mij hebben ze tot nu toe alleen zaken die op zich nog niet lopend waren op deze manier gereconstrueerd (en de reconstructie bracht het dan aan het licht), dus dat is ook nog een extra complicatie denk ik. Maar ja, met zoveel nuance kun je niet meer kek insinueren dat ze bepaalde personen overslaan vanwege hun politieke kleur.
''Ik heb me naar mijn beste weten altijd gedragen binnen de wetten die in Nederland gelden''. Dat is wel echt een typische reactie van een advocaat en vind ik nou niet echt een geruststellend antwoord. Komt meer over als iemand die geniepig te werk gaat en precies weet hoe dat moetquote:
Het gaat dan ook niet om DDS maar om de quote.quote:Op woensdag 14 april 2021 12:11 schreef recursief het volgende:
[..]
Je kan niet de ene keer DDS wel en de andere keer niet als een acceptabele bron gebruiken.
Komt over als "ja ik heb minderjarigen ongepast benaderd en geïntimideerd maar heb als advocaat er wel voor gewaakt dat ik net binnen de kaders van de wet ben gebleven."quote:Op woensdag 14 april 2021 12:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
''Ik heb me naar mijn beste weten altijd gedragen binnen de wetten die in Nederland gelden''. Dat is wel echt een typische reactie van een advocaat en vind ik nou niet echt een geruststellend antwoord. Komt meer over als iemand die geniepig te werk gaat en precies weet hoe dat moet
Mensen die grensoverschrijdend bezig zijn hebben zogenaamd altijd de beste intenties.quote:
Dit heet tegenwoordig digitale verkrachting volgens mij.quote:Op woensdag 14 april 2021 12:24 schreef Marsenal het volgende:
Het ziet er allemaal een beetje uit als spijkers op laag water zoeken. Die man knijpt digitaal stiekem wel eens in een jongenskontje, so what
NWS / Celstraf voor sekschats met virtueel meisje van 14quote:Op woensdag 14 april 2021 12:24 schreef Marsenal het volgende:
Het ziet er allemaal een beetje uit als spijkers op laag water zoeken. Die man knijpt digitaal stiekem wel eens in een jongenskontje, so what
Klopt, op de pabo kregen we een interview te zien met een veroordeelde pedofiel. Hij was er van overtuigt dat hij goede intenties had en de kinderen geen schade had aangedaan. Zelfs had geholpen met zelfontplooiing en meer van dat soort zieke hersenspinsels.quote:Op woensdag 14 april 2021 12:40 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Mensen die grensoverschrijdend bezig zijn hebben zogenaamd altijd de beste intenties.![]()
De meeste hadden de nrc zelf benaderd.quote:Op woensdag 14 april 2021 12:04 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
De reconstructies die ik tot nu toe van ze ken en uit mijn hoofd weet gaan over:
- Hoogleraar aan de Uva
- Docent Uva
- Hoogleraar universiteit Leiden
- Een kunstenaar
- Dion Graus
- De Gomarus, een middelbare school die leerlingen uit de kast dwong
Zo'n reconstructie begint bij een aanknopingspunt in de vorm van een bron en kosten tijd. Dus als ze nu nog moeten beginnen, en voldoende bronnen medewerking willen verlenen, duurt dat nog wel een paar maanden.
En volgens mij hebben ze tot nu toe alleen zaken die op zich nog niet lopend waren op deze manier gereconstrueerd (en de reconstructie bracht het dan aan het licht), dus dat is ook nog een extra complicatie denk ik. Maar ja, met zoveel nuance kun je niet meer kek insinueren dat ze bepaalde personen overslaan vanwege hun politieke kleur.
Tuurlijk wel. De ene keer zitten ze er naast, de andere keer slaan ze de spijker op zijn kop.quote:Op woensdag 14 april 2021 12:11 schreef recursief het volgende:
[..]
Je kan niet de ene keer DDS wel en de andere keer niet als een acceptabele bron gebruiken.
Sorry, dat bedoel ik met aanknopingspunt.quote:Op woensdag 14 april 2021 12:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De meeste hadden de nrc zelf benaderd.
Daar moet ik dan toch wel een beetje om gniffelen.quote:Op woensdag 14 april 2021 13:11 schreef Hexagon het volgende:
Gezien hoe dit nu loopt denk ik dat Sidney wel exit is.
Dat lijkt me niet. gezien het om meldingen van mensen buiten de partij gaat.quote:Op woensdag 14 april 2021 13:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
Beetje jammer voor D66 dat dit allemaal gebeurt nadat hij is geïnstalleerd. Dit wisten ze ook toen hij kandidaatkamerlid was toch?
Ron Brandsteder deed ook aan degraderende sex.quote:Op woensdag 14 april 2021 08:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik las ook hier en daar hints over dat de seks af en toe vrij degraderend van aard schijnt te zijn, maar zolang beide (alle) partijen daar oké mee zijn zie ik ook geen probleem.
Nee, als ik dit zo lees heeft ie een flink probleem. Dit soort uitspraken met deze toon hoor je niet snel bij schandalen.quote:Op woensdag 14 april 2021 13:19 schreef Discombobulate het volgende:
Dat wordt bye bye Smeets straks. Dit overleeft hij echt niet meer.
Maargoed, eerst afwachten of er echt foute zaken naar buiten komen.quote:https://www.rtlnieuws.nl/(...)dney-smeets-kamerlid
Indringend gesprek
Op 31 maart kwam er al een bericht binnen over mogelijk ongewenst gedrag van Smeets, schrijft Spierings in een persbericht. "Samen met Sigrid Kaag heb ik op basis van die melding een indringend gesprek gehad met Sidney Smeets. Gisteren zijn ook via sociale media een aantal berichten over Sidney Smeets gedeeld. Die zijn voor de partij aanleiding geweest opnieuw het gesprek met hem aan te gaan."
D66 heeft nu besloten om een intern onderzoeksteam aan te wijzen dat alle beschikbare informatie verzamelt 'om te kunnen bepalen of er sprake is geweest van mogelijk ongewenste omgangsvormen of eventueel grensoverschrijdend gedrag'.
Dat zinnetje belooft niet veel goeds..quote:Smeets zegt in de verklaring: "Ik schrik van de berichten die er over mij zijn verstuurd. In sommige berichten lees ik dat mensen contact met mij als ongewenst hebben ervaren. Dat vind ik zeer naar, want dat was niet mijn intentie. Ik heb me naar mijn beste weten altijd gedragen binnen de wetten die in Nederland gelden. Ik snap heel goed dat de partij dit serieus oppakt. Dat steun ik zeer en vanzelfsprekend werk ik mee aan alles wat van mij wordt gevraagd."
https://nos.nl/artikel/23(...)kamerlid-smeets.html
Floor 😍quote:Op woensdag 14 april 2021 13:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Rust.. hij zit er net een paar dagen.
Nee het is juridisch indekken van smeerpijp gedrag.quote:Op woensdag 14 april 2021 13:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zinnetje belooft niet veel goeds..
Hoezo is dat jammer? Ze kiezen er toch voor met hem door te gaan? Ze hoopten dat het wel over zou waaien, verkeerd gegokt dus.quote:Op woensdag 14 april 2021 13:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
Beetje jammer voor D66 dat dit allemaal gebeurt nadat hij is geïnstalleerd. Dit wisten ze ook toen hij kandidaatkamerlid was toch?
Dat het juridisch gezien misschien allemaal (net) door de beugel kan geeft natuurlijk geen garanties voor de houdbaarheid van zijn Kamerlidmaatschap.quote:Op woensdag 14 april 2021 13:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nee het is juridisch indekken van smeerpijp gedrag.
Zit nie meer in de Tweede Kamer...quote:Op woensdag 14 april 2021 13:11 schreef Hexagon het volgende:
Gezien hoe dit nu loopt denk ik dat Sidney wel exit is.
De dorstigheid is groter dan het denkvermogen?quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
En daar krijg ik nu juist een beetje een raar gevoel bij. Waarom zou een publiek figuur die notabene in de Tweede Kamer zit dit soort potentiele carriere verwoestende tweets posten onder zijn eigen naam? Hoe weten wij of dit niet gedaan word door door iemand die een persoonlijke vete met met hem aan het uitvechten is?
Nee, helemaal niet. De wereld is meer dan strafrecht.quote:Op dinsdag 13 april 2021 22:36 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed
Het is aan deze jongens om met harde bewijzen op tafel te komen dat Sidney zich aan onethisch gedrag schuldig heeft gemaakt. Zolang het bij vage roddel en achterklap op Twitter blijft kun je er weinig mee.
Ik zeg ook "onethisch gedrag"quote:Op woensdag 14 april 2021 14:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. De wereld is meer dan strafrecht.
Smeets is een vunzig figuur.
Lijkt me ook niet strafbaar of zelfs moreel verwerpelijk in dat geval.quote:Op woensdag 14 april 2021 14:39 schreef TheVulture het volgende:
Tja als het om ongewenste/schunnige dm's gaat richting minderjarigen heeft hij wel een probleem.
Ik zie hier echter ook verhalen van meerderjarige jonge gays die ook een bericht hebben ontvangen. Als diegene heeft aangegeven dat dat niet gewenst is en hij daarna meteen is opgehouden is het wellicht onsmakelijk te noemen (bijv vanwege leeftijdsverschil) maar volgens mij niet strafbaar
Toen ik dat postte waren er alleen nog wat onduidelijke tweets van van onduidelijke types. Op basis daarvan ga je niet iemand eruit gooien natuurlijk.quote:Op woensdag 14 april 2021 14:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je dan met dat je niets kunt?
Ik heb naar eer en geweten minderjarigen geprobeerd te batsen.quote:Op woensdag 14 april 2021 13:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zinnetje belooft niet veel goeds..
Ja dit zal wel meer zijn dan enkel wat flirtende dm'squote:Op woensdag 14 april 2021 14:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet strafbaar of zelfs moreel verwerpelijk in dat geval.
Echter, als iemand gelijk zegt dat ze volgens de NL wet niets verkeerds hebben gedaan, dan krijg ik toch een ongemakkelijk gevoel dat er meer speelt.
Als Tsjerrie zou proberen met zijn boreale machtspositie seks te krijgen dan zou ik er geen probleem mee hebben. Bij woke deugers D66 is het wel nieuws.quote:Op woensdag 14 april 2021 14:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat zijn sommigen toch preuts aan het worden in dit land. Man man man
Ja, dat is het probleem.quote:Op woensdag 14 april 2021 14:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat zijn sommigen toch preuts aan het worden in dit land. Man man man
Iemand knap noemend vind ik niet walgelijk. Voor zover ik heb gezien heeft hij geen nude of sex verzoeken gedaan aan minderjarigen en sexueel getinte berichten gestuurd naar 18+, is het heel keurig nee maar vind het gewoon allemaal wel meevallen.quote:Op woensdag 14 april 2021 08:15 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Als het op NOS staat is het klaar?quote:Op woensdag 14 april 2021 14:57 schreef Twiitch het volgende:
En het staat inmiddels ook op de NOS-pagina. Die is wel klaar denk ik.
Dat is het zeker niet.quote:Op woensdag 14 april 2021 14:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De dorstigheid is groter dan het denkvermogen?
Alsof dat een zeldzaamheid is.
Rustig Sidney. Komt wel weer goed.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het op NOS staat is het klaar?
"Grensoverschrijdend gedrag", wat onzinnige appjes naar wat jongeren.
Waar gaat dit over
Ik neem aan dat na het slapjes optreden tegen deze appjes door D66 het komende halfjaar elke D66-er word doorgezaagd over zijn goedkeuring van pedofilie en verkrachting.quote:Op woensdag 14 april 2021 14:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als Tsjerrie zou proberen met zijn boreale machtspositie seks te krijgen dan zou ik er geen probleem mee hebben. Bij woke deugers D66 is het wel nieuws.
Als een D66 persoon homo is dan is het ook geen nieuws, maar als iemand van de SGP na jarenlang homo's pesten in een gay orgie wordt betrapt is het ook nieuwswaardig.
Als je dit artikel leest: https://www.volkskrant.nl(...)ney-smeets~b9b90553/quote:Op woensdag 14 april 2021 15:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het op NOS staat is het klaar?
"Grensoverschrijdend gedrag", wat onzinnige appjes naar wat jongeren.
Waar gaat dit over
Damage control van D66. Nu zeggen dat gensoverschrijdend gedrag niet wordt getolereerd. De klacht kwam eind vorige maand echter al binnen bij een D66 vertrouwenspersoon. En pas nu, nadat gisteravond de beschuldigingen tegen de plinten aan klotsen gaat men over tot onderzoek. 2 weken lang heeft men dus gewoon niets gedaan in de hoop dat het over zou waaien. #nieuwleiderschapquote:Op woensdag 14 april 2021 15:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je dit artikel leest: https://www.volkskrant.nl(...)ney-smeets~b9b90553/
Denk je er dan nog steeds hetzelfde over?
Eens, walgelijk. Vond het artikel wel interessant door die verhalen van die jongens zelf.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Damage control van D66. Nu zeggen dat gensoverschrijdend gedrag niet wordt getolereerd. De klacht kwam eind vorige maand echter al binnen bij een D66 vertrouwenspersoon. En pas nu, nadat gisteravond de beschuldigingen tegen de plinten aan klotsen gaat men over tot onderzoek. 2 weken lang heeft men dus gewoon niets gedaan in de hoop dat het over zou waaien. #nieuwleiderschap
Deels eens, maar denk dat het in het onderhavige geval ook wel komt doordat Smeets zelf op Twitter ook wel redelijk tekeer kan gaan. Anderen zijn al snel racist/seksist en dergelijke.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:15 schreef potjecreme het volgende:
Wat ik ergerlijk vind is de hijgerige toon bij velen omdat het iemand van d66 is.
Als dat contact allemaal zo ongewenst is weten al die jonge gast wel hem echt wel te blokkeren hoor, zo ingewikkeld is dat niet.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je dit artikel leest: https://www.volkskrant.nl(...)ney-smeets~b9b90553/
Denk je er dan nog steeds hetzelfde over?
Mwah, dat men nog geen uitkomst heeft wil niet zeggen dat men er niet mee bezig is geweest.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eens, walgelijk. Vond het artikel wel interessant door die verhalen van die jongens zelf.
Eens. Vraag me ook af bij welke partij er op dit vlak wel een intern onderzoek is afgerond binnen 2 weken als er zo'n melding binnenkomt. Degene die het twee weken geleden had gemeld had enkel het gevoel dat dit op de lange baan werd geschoven. Op zich klopt dat, want er was nog geen intern onderzoek ingesteld.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:15 schreef potjecreme het volgende:
Wat ik ergerlijk vind is de hijgerige toon bij velen omdat het iemand van d66 is.
Vieze ventjes zijn hypocriet. Gras is groen.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Deels eens, maar denk dat het in het onderhavige geval ook wel komt doordat Smeets zelf op Twitter ook wel redelijk tekeer kan gaan. Anderen zijn al snel racist/seksist en dergelijke.
Je denkt werkelijk dat het anders was geweest als hij voor een andere partij in de Tweede Kamer zat?quote:Op woensdag 14 april 2021 15:15 schreef potjecreme het volgende:
Met die redenering is er ook geen probleem met ongevraagd dick pics sturen zo lang het maar op een platform is waar je de ander kan blokkeren.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als dat contact allemaal zo ongewenst is weten al die jonge gast wel hem echt wel te blokkeren hoor, zo ingewikkeld is dat niet.
Hoop bullshit dus van die jonge twitteraartjes.
Je snapt er dus zoals vaker helemaal niks van.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als dat contact allemaal zo ongewenst is weten al die jonge gast wel hem echt wel te blokkeren hoor, zo ingewikkeld is dat niet.
Hoop bullshit dus van die jonge twitteraartjes.
Geen kinderen in het spel.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:34 schreef Stepperoller het volgende:
NWS / Ex van PVV'er Graus zou bewijs hebben dat hij haar dwong tot
Dit topic is in ieder geval niet verder gekomen dan één pagina.
Dat is iets heel anders dan wat Smeets blijkbaar stuurde, dus nee daar ga ik niet in mee.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:37 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Met die redenering is er ook geen probleem met ongevraagd dick pics sturen zo lang het maar op een platform is waar je de ander kan blokkeren.
Goed tegenargument, kom met iets inhoudelijks als je hier postquote:Op woensdag 14 april 2021 15:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je snapt er dus zoals vaker helemaal niks van.
Klopt, alleen zegt deze alinea dat wel;quote:Op woensdag 14 april 2021 15:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah, dat men nog geen uitkomst heeft wil niet zeggen dat men er niet mee bezig is geweest.
quote:Daarna hebben Spierings en D66-leider Kaag gesproken met Smeets. Nadat de jongeren dinsdagavond op Twitter hun beklag deden, hebben zij opnieuw met hem gesproken. De uitkomst is dat er een intern onderzoek komt naar Smeets’ gedrag.
Als jij dan begint met inhoudelijk posten; prima.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Goed tegenargument, kom met iets inhoudelijks als je hier post
Dat deed ik ook, daarna kwam jij met een persoonlijke aanval.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als jij dan begint met inhoudelijk posten; prima.
Oke.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat deed ik ook, daarna kwam jij met een persoonlijke aanval.
Wat verwacht je nog meer dan? Dat het partijbestuur hem meteen door zijn ballen komt schieten?quote:Op woensdag 14 april 2021 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat na het slapjes optreden tegen deze appjes door D66 het komende halfjaar elke D66-er word doorgezaagd over zijn goedkeuring van pedofilie en verkrachting.
Ik hou wel van het duiden van de feiten en de nuance, en ik ben er dan ook van overtuigd dat de door D66-ers aangestuurde NPO-ers daar deze keer wel alle ruimte aan willen geven.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat verwacht je nog meer dan? Dat het partijbestuur hem meteen door zijn ballen komt schieten?
Binnen 2 weken al tot op de bodem hebben uitgezocht hoe de vork in de steel steekt lijkt me ook nogal optimistisch. Eind vorige maand is praktisch net 2 weken.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Damage control van D66. Nu zeggen dat gensoverschrijdend gedrag niet wordt getolereerd. De klacht kwam eind vorige maand echter al binnen bij een D66 vertrouwenspersoon. En pas nu, nadat gisteravond de beschuldigingen tegen de plinten aan klotsen gaat men over tot onderzoek. 2 weken lang heeft men dus gewoon niets gedaan in de hoop dat het over zou waaien. #nieuwleiderschap
Ach DarkwingDuck vind het ook helemaal niet interessant wat nu waarheid is. Die vind het vooral leuk om de aandacht af te leiden van schandalen bij het CDA.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:55 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Binnen 2 weken al tot op de bodem hebben uitgezocht hoe de vork in de steel steekt lijkt me ook nogal optimistisch. Eind vorige maand is praktisch net 2 weken.
Binnen 2 weken een onderzoek niet op kunnen starten is gewoon onwil. Het onderzoek is pas vandaag gestart. Niemand die vraagt of een onderzoek binnen 2 weken afgerond moet zijn.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:55 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Binnen 2 weken al tot op de bodem hebben uitgezocht hoe de vork in de steel steekt lijkt me ook nogal optimistisch. Eind vorige maand is praktisch net 2 weken.
quote:Op woensdag 14 april 2021 15:49 schreef Scrummie het volgende:
Ook de NOS laat van zich horen over hun journalist:
[ twitter ]
Jij houdt een pedo de hand boven het hoofd. Al jouw inspanningen in dit topic hadden als doel het te downplayen en te bagatelliseren in de hoop dat het over zou waaien.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach DarkwingDuck vind het ook helemaal niet interessant wat nu waarheid is. Die vind het vooral leuk om de aandacht af te leiden van schandalen bij het CDA.
Dat gedrag lijkt in ieder geval wel verder te gaan dan bij Smeets, daar is ook echt lichamelijk contact geweest met sommigen, al dan niet ongewenst...quote:
Eindelijk een beter beeld.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:02 schreef RipCity het volgende:
Na het nieuws dat D66 een intern MeToo-onderzoek start naar mogelijk grensoverschrijdend gedrag van Sidney Smeets, wordt er steeds meer bekend over de privéberichten die het Kamerlid naar jongemannen en zelfs minderjarige jongens stuurde. "Ik heb heel lang niets gezegd, omdat Smeets een groot figuur is, nu zelfs Kamerlid", zegt de 18-jarige Jens Bosman tegen AT5.
Bosman was minderjarig toen hij van de inmiddels 45-jarige Smeets online privéberichten kreeg. "Bij mij was het een bericht of ik zin had om langs te komen op zijn kantoor. Ik was vijftien en net politiek actief en jong, ik dacht het zal allemaal wel. Ik was niet geïnteresseerd en liet dat blijken. Ik heb daar geen sterke herinneringen aan want ik ging er niet op in."
"Je voelt je machteloos"
"Het was tot nu toe heel lastig om erover te praten en ermee naar buiten te komen, want je voelt je machteloos", vertelt de 20-jarige Quinten. "Ik heb twee keer met hem afgesproken, de eerste keer was ik zeventien. Toen zijn we wat gaan eten en naar de film gegaan. Toen is er niks gebeurd. De tweede keer was ik achttien. Toen heeft hij geprobeerd om voetje te vrijen, maar meer niet want ik wist niet wat ik moest doen. Na het diner met het voetje vrijen gingen we naar de film, toen probeerde hij me een beetje te aaien. Ook hier wist ik niet echt hoe ik moest reageren."
Toen zij na de film iets met elkaar gingen drinken, waren er ook vrienden van Quinten bij. "Die zagen dat het niet helemaal oké was. Ik vertelde een van mijn vrienden dat ik vroeg naar huis wilde en hij heeft me naar buiten gebracht. Als ik nadenk over hoe het anders had kunnen lopen... Ik ging erin mee uit angst. Het is een trauma, ik stopte het weg maar nu merk ik dat veel onverwerkt is."
"Net binnen de wet"
Beiden zeggen dat de advocaat bij hen altijd net binnen de wet handelde. Bosman: "Hij is elke keer net niet expliciet genoeg om het legaal te houden. Hij weet heel goed wat hij doet. Dat zorgt er ook voor dat je snel aan jezelf gaat twijfelen. Doet hij wel echt iets fout of ben ik gek? Daarom is het zo belangrijk dat deze verhalen nu naar buiten komen."
Smeets zei vandaag in een reactie op de website van D66 geschrokken te zijn van de berichten en dat hij zich "altijd gedragen heeft binnen de wetten die in Nederland gelden". Quinten: "Hij kan niet vervolgd worden, maar het is natuurlijk goed voor jongens die mogelijk in de toekomst benaderd worden, dat er nu toch consequenties komen. Dat hij zich realiseert dat hij fout zit. Het is natuurlijk zorgelijk dat iemand die dit systematisch doet, überhaupt in deze functie is gekomen. D66 heeft niet genoeg naar Sidney Smeets gekeken."
Beiden hopen dat D66 de verantwoordelijkheid neemt en Smeets uit de Kamer zet. Quinten: "Ik denk dat deze man gevaarlijk kan zijn of al is tegenover andere jongens zoals ik."
https://www.at5.nl/artike(...)-een-groot-figuur-is
quote:Op woensdag 14 april 2021 16:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat gedrag lijkt in ieder geval wel verder te gaan dan bij Smeets, daar is ook echt lichamelijk contact geweest met sommigen, al dan niet ongewenst...
Nee ik houdt geen pedo de hand boven het hoofd. Ik houd me echter aan de regel dat je geen mensen gaat veroordelen op basis van wat roddels op Twitter of andere vormen van kwaadsprekerij.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Jij houdt een pedo de hand boven het hoofd. Al jouw inspanningen in dit topic hadden als doel het te downplayen en te bagatelliseren in de hoop dat het over zou waaien.
Als deze pedo een CDA kamerlid was geweest had ik hier niet anders geschreven en had ik binnen de partij al de plaatselijke voorzitter gesproken en opdracht gegeven het aan te kaarten bij het landelijke bestuur.
Yup, dat is ook het gevoel wat ik er bij heb, maar of je hiermee iemand ook moet ontslaan vind ik een lastige kwestie....quote:Op woensdag 14 april 2021 16:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Eindelijk een beter beeld.
Hmm wettelijk zal het allemaal mogen maar ergens voelt het niet oke.
Ik verwoord me verkeerd zie ik.quote:Op woensdag 14 april 2021 13:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. gezien het om meldingen van mensen buiten de partij gaat.
Dat vind ik ook wel vreemd ja.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik verwoord me verkeerd zie ik.
Er was voor de slachtoffers toch zichtbaar dat Smeets een kandidaat was om in de TK plaats te nemen? Dan vind ik het apart dat ze pas een bericht sturen als hij zijn plekje ingenomen heeft.
Maar dat is misschien projectie van mijn kant.
Eens. Het is een behoorlijk kwetsbare doelgroep jongens, op het randje volwassen en onzeker, die thuis of in hun vriendengroep wellicht met afkeuring geconfronteerd zijn en daarna heimelijk op zoek zijn naar bevestiging en een connectie met iemand.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Eindelijk een beter beeld.
Hmm wettelijk zal het allemaal mogen maar ergens voelt het niet oke.
Precies dit, het lijkt in ieder geval qua intenties allemaal niet fris als je het patroon ook ziet dat het bij heel veel jongens is gebeurdquote:Op woensdag 14 april 2021 16:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eens. Het is een behoorlijk kwetsbare doelgroep jongens, op het randje volwassen en onzeker, die thuis of in hun vriendengroep wellicht met afkeuring geconfronteerd zijn en daarna heimelijk op zoek zijn naar bevestiging en een connectie met iemand.
Vaak hebben die behoefte aan steun, niet aan een 45-jarige man die ze handig weet te bespelen om in hun broek te komen.
Daarmee wordt het verhaal (indien waar) voor mij moreel verwerpelijk.
Ah en het is ook nog een mediacomplot.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik hou wel van het duiden van de feiten en de nuance, en ik ben er dan ook van overtuigd dat de door D66-ers aangestuurde NPO-ers daar deze keer wel alle ruimte aan willen geven.
Het is al langer bekend natuurlijk. Klaarblijkelijk is de onwil van D66 een onderzoek te beginnen de druppel.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Er was voor de slachtoffers toch zichtbaar dat Smeets een kandidaat was om in de TK plaats te nemen? Dan vind ik het apart dat ze pas een bericht sturen als hij zijn plekje ingenomen heeft.
Behalve als het het FVD betreft natuurlijk, dan is alle achterklap meteen een feit.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:07 schreef Hexagon het volgende:
Ik houd me echter aan de regel dat je geen mensen gaat veroordelen op basis van wat roddels op Twitter of andere vormen van kwaadsprekerij.
Bij jou wellichtquote:Op woensdag 14 april 2021 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Behalve als het het FVD betreft natuurlijk, dan is alle achterklap meteen een feit.
In jouw wereld wellicht.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Behalve als het het FVD betreft natuurlijk, dan is alle achterklap meteen een feit.
FvD deed helaas geen onderzoek naar de aantijgingen aan het adres van zijn voorman, ondanks dat die werden geuit door meerdere prominente partijleden.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tja, we hebben het over een tweetal weken. Dat moet eerst op een aantal niveaus worden besproken, dan nog een aantal contactmomenten met de betrokkene zelf en er zijn zo 2 weken om.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Binnen 2 weken een onderzoek niet op kunnen starten is gewoon onwil. Het onderzoek is pas vandaag gestart. Niemand die vraagt of een onderzoek binnen 2 weken afgerond moet zijn.
Inderdaad, bij het conservatisme praten we er gewoon niet over en dan gebeurt het nietquote:Op woensdag 14 april 2021 17:01 schreef Oostwoud het volgende:
[ twitter ]
S. heeft inmiddels wel alle schijn tegen. Net als zijn partij. Met liberalisme weet je dat je uiteindelijk op zedenloosheid uitkomt.
Die Nelson trekt samen op met KOZP, en Smeets verdedigd(e) beiden.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:01 schreef Oostwoud het volgende:
[ twitter ]
S. heeft inmiddels wel alle schijn tegen. Net als zijn partij. Met liberalisme weet je dat je uiteindelijk op zedenloosheid uitkomt.
Ja maar je snapt toch wel dat als ze hier op Fok! na het lezen van een paar tweets al precies weten hoe het zit, dat zo een politieke partij het ook heel snel duidelijk moet kunnen krijgen?quote:Op woensdag 14 april 2021 16:58 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Tja, we hebben het over een tweetal weken. Dat moet eerst op een aantal niveaus worden besproken, dan nog een aantal contactmomenten met de betrokkene zelf en er zijn zo 2 weken om.
We hebben het niet over 2 maanden ofzo.
Precies, meteen na de eerste melding aan de schandpaal en zijn ballen eraf met een roestig mes. Uitzoeken of meldingen ergens op slaan en afwegen of een onderzoek nodig is dat is allemaal slappe hap.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:09 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja maar je snapt toch wel dat als ze hier op Fok! na het lezen van een paar tweets al precies weten hoe het zit, dat zo een politieke partij het ook heel snel duidelijk moet kunnen krijgen?
Prominente coupplegers die een stok om de hond te slaan zochten. Dat maakt het niet alleen weinig betrouwbaar, het wordt ook heel lastig om het te onderzoeken. Reden om het als feit aan te neem laat staan als zodanig te presenteren is er in ieder geval niet.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
FvD deed helaas geen onderzoek naar de aantijgingen aan het adres van zijn voorman, ondanks dat die werden geuit door meerdere prominente partijleden.
Natuurlijk is dat niet lastig te onderzoeken. Er werden concrete beschuldigingen geuit. Bevraag iedereen die aanwezig was het gewraakte etentje en onderzoek of er sprake was een patroon of dat het allemaal onzin was.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Prominente coupplegers die een stok om de hond te slaan zochten. Dat maakt het niet alleen weinig betrouwbaar, het wordt ook heel lastig om het te onderzoeken. Reden om het als feit aan te neem laat staan als zodanig te presenteren is er in ieder geval niet.
En nu?quote:Op woensdag 14 april 2021 14:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Toen ik dat postte waren er alleen nog wat onduidelijke tweets van van onduidelijke types. Op basis daarvan ga je niet iemand eruit gooien natuurlijk.
Je vindt echt dat er nog reden is tot onderzoek?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nu is er een onderzoek en ik zie het niet best voor m in.
Jeetje... die heeft wel wat uit te leggen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Achteraf beginnen er heel veel dingen op hun plek te vallen:
[ twitter ]
Het is inderdaad verstandig om de boel op een rijtje te hebben voor je onherroepelijke dingen gaat doen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vindt echt dat er nog reden is tot onderzoek?
Smeets heeft zelf al toegegeven dat de berichten van hem waren. Dan is het toch gewoon opdonderen?
Ah oke. Dan zijn wij het daarin oneens. Ik vind dat d66 vooral nu een FvD'tje doet.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is inderdaad verstandig om de boel op een rijtje te hebben voor je onherroepelijke dingen gaat doen.
Grooming is een proces waarbij een dader het vertrouwen wint van een ander (het slachtoffer) met het doel deze persoon seksueel te misbruiken door aanranding, verkrachting, seksuele uitbuiting, het produceren van kinderporno, ontvoering of mensenhandel.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah oke. Dan zijn wij het daarin oneens. Ik vind dat d66 vooral nu een FvD'tje doet.
Intern-onderzoek. Wat is dat nu? wij van wc-eend. Het is allang een duidelijk verhaal. Smeets doet aan grooming.
quote:Op woensdag 14 april 2021 16:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vind ik helemaal niet raar. Omdat de meeste slachtoffers van grensoverschrijdend gedrag op de eerste plaats bezig zijn met hoe zij dat zelf verwerken, en welk moment zij er zelf klaar voor zijn om daar eventueel mee naar buiten te komen. En niet met 'wanneer zit de dader in zodanige positie dat mijn verhaal hem/haar het meest kan schaden.quote:
Screenshots van gesprekken lijken me gewoon echte bewijzen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja wat derrie op social media zetten is gemakkelijk. Maar laat ze komen met echte bewijzen dat hj iets fouts heeft gedaan.
Jawel hoor. Als het volgens de statuten van de politieke partij allemaal klopt, kan een partij prima een kamerlid er uit gooien op basis van roddel en achterklap.quote:Op basis van roddel en achterklap kun je geen kamerleden eruit gooien.
Tja jij hebt kennelijk een glazen bolletje.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah oke. Dan zijn wij het daarin oneens. Ik vind dat d66 vooral nu een FvD'tje doet.
Intern-onderzoek. Wat is dat nu? wij van wc-eend. Het is allang een duidelijk verhaal. Smeets doet aan grooming.
Ik postte gister dit. En daar wil ik toch deels op terug komen, specifiek het dikgedrukte.quote:Op dinsdag 13 april 2021 22:01 schreef probeer het volgende:
Als dit alles is, lijkt het me (terecht overigens) wel overwaaien. IMO creepy gedrag hoor, maarja dat heb ik wel bij meer kamerleden. Hopen dat hij in het vervolg wat beter nadenkt over hoe dit soort berichten bij de ontvangers over kunnen komen.
Als dit het begin van de beerput is, tsja ...
De communicatie vanuit de partijtop belooft voor Sidney in ieder geval weinig goeds.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik postte gister dit. En daar wil ik toch deels op terug komen, specifiek het dikgedrukte.
Zijn gedrag, zoals op dit moment blijkt uit diverse screenshots, is fout. En ik zou graag zien dat dit niet past bij welke politieke partij of politicus dan ook. En dat hij hier dus ook consequenties door D66 van zal ondervinden.
Mensen die op een forum terugkomen op hun eerdere post. Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemenquote:Op woensdag 14 april 2021 18:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik postte gister dit. En daar wil ik toch deels op terug komen, specifiek het dikgedrukte.
Zijn gedrag, zoals op dit moment blijkt uit diverse screenshots, is fout. En ik zou graag zien dat dit niet past bij welke politieke partij of politicus dan ook. En dat hij hier dus ook consequenties door D66 van zal ondervinden.
MSM.quote:
Absoluut.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:11 schreef Fascination het volgende:
[..]
Grooming is een proces waarbij een dader het vertrouwen wint van een ander (het slachtoffer) met het doel deze persoon seksueel te misbruiken door aanranding, verkrachting, seksuele uitbuiting, het produceren van kinderporno, ontvoering of mensenhandel.
Ja, helemaal aangetoond.
Een FvD'ertje dus. Tja, het mag.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja jij hebt kennelijk een glazen bolletje.
Maar Francine Giskes en Mendeltje van Keulen gaan eerst eens op een rijtje zetten wat Sidney allemaal uitgevroten heeft. Dat zijn beide geen dames die per se in het gevlei willen blijven bij de partijtop. Sowieso kent D66 itt de FvD een duidelijke scheiding der machten.
Prima als jij denkt dat de partij enkel uit willoze vazallen van Sidney bestaat. Maar dat is gewoon niet zo.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een FvD'ertje dus. Tja, het mag.
quote:Foutste fantasie
Een van de jongens zegt tegen Het Parool dat hij 16 jaar was, toen hij met Smeets in 2016 op Grindr een match had. De jongen zegt dat hij Smeets had verteld minderjarig te zijn, maar desalniettemin bij hem thuis werd uitgenodigd. "Hij was best wel direct en begon me al snel te zoenen en mijn hoofd naar zijn piemel te leiden. Ik heb hem gepijpt en was ook weer snel buiten." Een vriend van de jongen én Whatsappgesprekken bevestigen dat de twee hebben afgesproken.
Mja, dat is legaal en was met consent.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:05 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)in-de-haak~bccaf2d2/
Gepijpt door een 16-jarige. Die is wel klaar als Kamerlid denk ik.
[..]
TIL, ik dacht dat de grens 18 was.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:12 schreef Fascination het volgende:
[..]
Mja, dat is legaal en was met consent.
Zal vast, maar dit is verre van acceptabel. Zeker niet voor een kamerlid. Volgens mij is zijn lot hiermee wel bezegeld bij D66.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:12 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dat maakt het niet perse moreel acceptabelquote:Op woensdag 14 april 2021 19:12 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nou enquote:Op woensdag 14 april 2021 19:05 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Gepijpt door een 16-jarige.
Ondanks dat is bij deze zijn politieke carrière gewoon klaar. Hier wil een partij niet mee geassocieerd worden natuurlijk.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:15 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
TIL, ik dacht dat de grens 18 was.
Dat was geen minderjarige.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:20 schreef Hexagon het volgende:
De zaak doet een beetje aan Onno Hoes denken. Alleen had die meer succes bij de lekkere boys.
Misschien heeft hij er goed voor betaald. Dan is het niet zo moeilijkquote:Op woensdag 14 april 2021 19:20 schreef Hexagon het volgende:
De zaak doet een beetje aan Onno Hoes denken. Alleen had die meer succes bij de lekkere boys.
De gesprekken zijn erger.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:05 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Gepijpt door een 16-jarige. Die is wel klaar als Kamerlid denk ik.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |